Ja, en dan zijn ze straks 16 en dan moeten ze niks meer van ons hebben... maar daar moet ik nog maar even niet aan denken.quote:Op maandag 1 november 2010 20:58 schreef miss_sly het volgende:
Ja, ik las het en dat is idd het mooie: zolang wij, ouders, er maar zijn, is alles goed voor en met ze, he?
Nee joh, wij zijn van die uitzonderlijke moeders waarmee de dochter een hele fijne band heeft. Als nog gaan ze dan wel hun eigen weg, dan is gezond, maar ze blijven aan ons hangen. Echt waarquote:Op maandag 1 november 2010 21:02 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ja, en dan zijn ze straks 16 en dan moeten ze niks meer van ons hebben... maar daar moet ik nog maar even niet aan denken.
Ik kan het me enigszins voorstellen als je in een flat woont en dat kind iedere dag tegenkomt, of zelfs nog meerdere kinderen die iedere keer dat knopje in willen drukken, maar dit was in de bibliotheek...quote:Op maandag 1 november 2010 21:18 schreef miss_sly het volgende:
hahaha, nou moet ik denken aan een scene uit Sex and the City waarin Miranda dus ook schoon genoeg had van de ouders met kind waarvan het kind zo nodig op het knopje van de lift wilde drukken en zij het snel deed![]()
Geweldige scene, maar idd neit zo heel leuk als je dit voor je neus ziet gebeuren bij je eigen kind.
Haaaa die van Ambitoys zekerquote:Op maandag 1 november 2010 21:42 schreef miss_sly het volgende:
Ow, foto's maken is hier ook een crime. Behalve als ik met haar plastic fototoestelletje zogenaamd een foto van haar maak, dan blijft ze heel lief staan wachten tot ik "Klik...kiekeboe" (er komt een clown uit) zeg
Dan zou ik Seb alle andere knopjes in laten drukken. Kan ze mooi op iedere verdieping stoppen. Zo evil ben ik dan hahaquote:Op maandag 1 november 2010 21:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over vervelende mensen gesproken: een week terug stapte papa met Annicka de lift in, en zoals ieder kind wil ze graag op het knopje drukken. Stond er zo'n irritante vrouw die snel zelf het knopje indrukte toen ze doorkreeg dat papa Annicka wilde helpen met dat knopje. Annicka keek nogal beteuterd/teleurgesteld heb ik begrepen. Maar hoe sneu ben je dan als je niet even 5 seconden geduld hebt...
Ow, dat is wel een goeie, ja!quote:Op maandag 1 november 2010 21:51 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dan zou ik Seb alle andere knopjes in laten drukken. Kan ze mooi op iedere verdieping stoppen. Zo evil ben ik dan haha
Schattig!quote:Op maandag 1 november 2010 21:35 schreef McLaura het volgende:
Even ego-en, omdat ik zo trots ben!
Thijs speelt zelf kiekeboe! Hij gaat achter de stoelleuning staan, aan beide kant een handje, begint te giechelen en steekt zijn koppie om de hoek. Als ik dan ook nog 'heeeee kiekeboe!' roep, ligt hij helemaal in een deuk
Van mij had ze dan alle tussenliggende knopjes tot de etage van die mevrouw in mogen drukkenquote:Op maandag 1 november 2010 21:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over vervelende mensen gesproken: een week terug stapte papa met Annicka de lift in, en zoals ieder kind wil ze graag op het knopje drukken. Stond er zo'n irritante vrouw die snel zelf het knopje indrukte toen ze doorkreeg dat papa Annicka wilde helpen met dat knopje. Annicka keek nogal beteuterd/teleurgesteld heb ik begrepen. Maar hoe sneu ben je dan als je niet even 5 seconden geduld hebt...
Hahaha dat dachten we dus hetzelfdequote:Op maandag 1 november 2010 21:51 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dan zou ik Seb alle andere knopjes in laten drukken. Kan ze mooi op iedere verdieping stoppen. Zo evil ben ik dan haha
quote:oh wat sneu.Op dinsdag 2 november 2010 12:29 schreef Vicky het volgende:
Ik herken het mutsige ook hoor Huup![]()
Fijn dat Amelie weer goed gekeurd is!! Tess had helaas wel wat last van de prikjes.
quote:oh gewoon doen!Op dinsdag 2 november 2010 12:33 schreef Sorbootje het volgende:
Huup, bij Isabeau op het KDV is een meisje met een heel leuke moeder. Al heel vaak mee gepraat en ze heeft zelfs een keer gezegd dat ik eens langs moest komen. Maar toen kreeg ze een andere baan en nu brengt haar man hun dochter. En nu durf ik dus niet contact te zoeken via bv een briefje in het mandje van dat meisje... ga ik mezelf wijsmaken dat ze dat alleen maar uit beleefdheid heeft voorgesteld enzo...
quote:Op dinsdag 2 november 2010 12:44 schreef miss_sly het volgende:
Ow, dat zou succesvol moten zijn, daar kom ik ook nog wel eens
quote:De koorts kwam bij tess na een dag of 7. Precies zoals ze voorspeld hadden.Op dinsdag 2 november 2010 12:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh wat sneu.
hier hebben we er tot nu toe nog geen last van gehad maar ze waarschuwden wel dat die meningokokken dinges wat heftigere reacties uitlokt. We gaan t zien.
Op een bepaald moment ben je klaar he, is het gewoon geen baby meer!quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben er zo aan toe om hier mee te posten. Wat een leuke, nuttige dingen heb ik in het vorige topic gelezen! Vooral over hoe om te gaan met het verbieden van dingen. Leuk ook om te lezen hoe jullie kindjes reageren op 'nee'.
Ik heb zelf het idee dat Ivan veel meer begrijpt dan ikzelf in eerste instantie vermoed. Daarom heb ik er een gewoonte van gemaakt om flink tegen hem te praten en om bijvoorbeeld ook uit te leggen hoe ik me zelf bij bepaalde acties voel. Gister was ik even alleen met mijn neefje (dat ongeveer zo oud is als Ko) en zat ik hele verhalen tegen hem op te hangen. Ene oor in, andere oor uit. Ik merkte ook dat hij helemaal niet reageerde op zijn naam. Als Ivan "Ivan" hoort dan draait hij zich meteen om. Ik vond het een rare gewaarwording.
Anyhow, even juichen voor het eerste stapje van Niels!Wat geweldig knap. Jammer dat zijn vader het niet mee heeft gemaakt.
Het is angst om weer een kindje te verliezen, en als het nou aan iets heel anders was waaraan Thijs overleden is, dan zou dat angst opleveren, maar nee Thijs had koorts.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:09 schreef Kersjes het volgende:
Alsof het nog niet erg genoeg is als je kleintje ziek is... Brrr Bar, jij hebt er dan zoveel extra zorgen bij
Ja, al vrij snel na Ivans geboorte zelfs (toen hij ongeveer 3 maanden oud was en we langzaam op flesvoeding overstapten). Eerst kon hij wel flessen leeg blijven drinken en nu zou hij gerust kunnen blijven eten. Heel soms zie ik wel iets van een verzadigingsgevoel.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:57 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Remmen jullie die kleintjes al met eten?
Het klinkt mij als best veel in de oren, maar het kan natuurlijk heel goed dat hij het (even) nodig heeft. Als hij niet te zwaar is zou ik me in ieder geval geen zorgen maken en hem lekker laten eten. Als hij wel stevig is dan zou ik proberen om te kijken of ik het wat zou kunnen remmen, zonder hem honger te laten lijden vanzelfsprekend. Ik laat Ivan ook nooit honger hebben, maar ik heb wel gemerkt dat er manieren zijn waarop ik hem minder kan laten eten waar hijzelf niet onder gebukt gaat.quote:Ik heb echt het idee dat Finn de hele dag door honger heeft.
Gister heeft hij 's ochtends 2 boterhammen op, tussendoor druiven, 's middags 2 boterhammen en een kiwi, tussendoor een stukje ontbijtkoek en een flinke portie avondeten. Toch loopt hij tussendoor nog de hele tijd naar de koelkast of de kast met koekjes etc.
Ik probeer het dan vaak af te doen met een stukje komkommer of iets anders wat in ieder geval gezond is, maar het lijkt mij al best veel wat hij eet op een dag.
Haha, nou, precies! En ik voelde me echt heel suf. Hij zat heel erg te snotteren en kuchen en ik zei dingen als: "Ach arme jongen, wat zit je te kuchen! Oeh, dat was een nare kuch! Nu zit je helemaal onder het snot. Zal ik een zakdoek voor je pakken?" Hij keek niet op of om! Het was net alsof ik niet bestond.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:15 schreef Sorbootje het volgende:
Claudia, gezellig dat je alvast meepost. Ik had dat ook hoor, dat je je kind echt niet meer als baby ziet en dus hier maar vast meeleest. En gek is dat hè, dat een ander kind dan je eigen kind zo anders op dingen kan reageren. Ik had dat laatst toen ik een soort kiekeboe spelletje deed bij de dochter van een vriendin. Isabeau moet daar altijd vreselijk om lachen, zij keek me aan alsof ze water zag branden...
Ik kan mezelf niet eens toestaan om me in je situatie in te leven omdat de gedachte eenvoudigweg te pijnlijk is. Ik wil alleen even zeggen dat ik vind dat je het super doet, je zorgen delen, alert blijven, proberen te blijven kijken hoe realistisch je zorgen zijn maar jezelf ook je gevoelens gunnen. En dan is het wachten tot Roy weer de oude is, jij een positieve ervaring rijker bent (in die zin dat je voelt dat het meestal gewoon goedkomt) en je met wat meer vertrouwen de toekomst tegemoet kunt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:06 schreef _Bar_ het volgende:
Zo heb gebeld en afgesproken dat als het morgenochtend nog steeds verhoging is om dan opnieuw te bellen en dan mogen we langskomen.
Moeten alleen wel hoesten in de gaten houden.
En zodra ik me nog meer zorgen maak gelijk terug belen.
Erg hè? Die fobie heeft zijn hoogtepunt bereikt toen mijn exvriend, toen ik al mijn moed had verzameld om de roltrap naar beneden te nemen en er nèt op stond, me eraf trok met de mededeling dat hij nog even ergens anders op die verdieping wilde kijken. Blinde paniek!quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik las over je roltrapfobie! Daar heb ik ook last van!![]()
Ik merk aan mezelf dat ik een soort blokkade opwerp als ik vreselijke verhalen over kinderen hoor of lees. Pas ging het bijvoorbeeld over een kindje dat in slaap viel op de fiets en overleed aan een gebroken nek (wat al dan niet een urban legend is). Ik weet gewoon niet wat ik ermee moet. Als ik het tot me door zou laten dringen zou het me immens verlammen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:32 schreef _Bar_ het volgende:
Ik vraag me wel eens af of het voor jullie niet vervelend is dat ik weer kom met "rare"gedachten, mijn angsten.
Soms dingen doe waar jullie misschien niet aan moeten denken (bv je kindje niet kunnen knuffelen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |