abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88224470
Vorig deel

De dreumesen

18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
pi_88224590
Ik zei dit tegen Miss Sly:

Haha ja inderdaad. Maar weet je wat het mooie is? Ze lijkt er niet onder te lijden, want als die persoon niet meteen in katzwijm valt, ziet ze jou dat alsnog doen en dan is het allemaal weer prima! <3
pi_88224700
Ja, ik las het en dat is idd het mooie: zolang wij, ouders, er maar zijn, is alles goed voor en met ze, he? O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88224824
Poppenmoedertje Senna O+ Ik had nooit verwacht dat kindjes al zo snel met rollenspellen zouden beginnen!

Oh, die kimono is zo schetig bij Amélie O+ Dragen de kindjes in Japan dat ook echt wel in de zomer, of is het meer iets toeristisch?

Nou, ik dacht slim te zijn door Niels een half uurtje later naar bed te brengen dan normaal (19 uur nieuwe tijd dus). Maar hij slaapt nu nog steeds niet en zit hier hyperblijhuilerig te zijn in de huiskamer :') Ik heb hem na tig troostsessies, waarna hij tenslotte totaal hysterisch was, maar uit bed gehaald. We zitten nu in het donker, op een heel klein lampje en de laptop na, maar het wil nog niet echt werken geloof ik.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88224949
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 20:58 schreef miss_sly het volgende:
Ja, ik las het en dat is idd het mooie: zolang wij, ouders, er maar zijn, is alles goed voor en met ze, he? O+
Ja, en dan zijn ze straks 16 en dan moeten ze niks meer van ons hebben... maar daar moet ik nog maar even niet aan denken. :')
pi_88224994
Ow Twinkly, wat rot, zeker nu je alleen bent. Misschien juist niet temperen nu, maar gewoon even zijn gang laten gaan, wat spelen en rondbanjeren en dan straks een nieuwe poging doen?
pi_88225068
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:02 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ja, en dan zijn ze straks 16 en dan moeten ze niks meer van ons hebben... maar daar moet ik nog maar even niet aan denken. :')
Nee joh, wij zijn van die uitzonderlijke moeders waarmee de dochter een hele fijne band heeft. Als nog gaan ze dan wel hun eigen weg, dan is gezond, maar ze blijven aan ons hangen. Echt waar :Y
  maandag 1 november 2010 @ 21:16:53 #8
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88225865
Over vervelende mensen gesproken: een week terug stapte papa met Annicka de lift in, en zoals ieder kind wil ze graag op het knopje drukken. Stond er zo'n irritante vrouw die snel zelf het knopje indrukte toen ze doorkreeg dat papa Annicka wilde helpen met dat knopje. Annicka keek nogal beteuterd/teleurgesteld heb ik begrepen. Maar hoe sneu ben je dan als je niet even 5 seconden geduld hebt... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88225975
hahaha, nou moet ik denken aan een scene uit Sex and the City waarin Miranda dus ook schoon genoeg had van de ouders met kind waarvan het kind zo nodig op het knopje van de lift wilde drukken en zij het snel deed _O-

Geweldige scene, maar idd neit zo heel leuk als je dit voor je neus ziet gebeuren bij je eigen kind.
pi_88226022
Pff, verbitterde, ouwe graftak. Daar zou ik echt pissig van worden, GWS.
pi_88226173
GWS wat een zielig figuur die vrouw :')

Ik liet hem inderdaad wel gewoon spelen, maar dan wel in het schermlicht. Hij was heel hyper met de duplo aan het spelen om telkens wanneer er iets "mis" ging heel hard te gaan piepen :')
Maar nu slaapt hij bijna!! *O* Misschien is hij nu wel gereset zodat hij morgen aan de wintertijd kan wennen :+
Helaas weer van mijn plannen voor de avond, ik wilde twee paar slofjes maken en met Wolfs' bloesje aan de slag.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 1 november 2010 @ 21:23:20 #12
12913 GreatWhiteSilence
pi_88226281
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:18 schreef miss_sly het volgende:
hahaha, nou moet ik denken aan een scene uit Sex and the City waarin Miranda dus ook schoon genoeg had van de ouders met kind waarvan het kind zo nodig op het knopje van de lift wilde drukken en zij het snel deed _O-

Geweldige scene, maar idd neit zo heel leuk als je dit voor je neus ziet gebeuren bij je eigen kind.
Ik kan het me enigszins voorstellen als je in een flat woont en dat kind iedere dag tegenkomt, of zelfs nog meerdere kinderen die iedere keer dat knopje in willen drukken, maar dit was in de bibliotheek... -O-
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88226481
we hebben driekus op de normale tijd in bed gelegd, hij lijkt zichzelf gisteren al aangepast te hebben. Hij heeft er iig minder last van dan ik. Mijn man had em net in bed gelegd terwijl ik in bad lag. En zo kon ik mooi horen dat ie eerst lag te kletsen, toen ging zingen oid en tot slot ging neuriën, wat ie altijd doet als ie bijna slaapt. Leuk om zo te horen.
Hij heeft vandaag ook heerlijk gegeten, groentensoep (zelfgemaakte) ging er prima in en daarna de hartige taart ook al. Leuk om te zien dat ie dan echt wil mee-eten. Hij moest even wachten tot een van ons de soep op had, zodat zijn soep kon afkoelen, maar daar was meneer het niet mee eens. En boos dat ie dan kan worden, echt verbaasd me nog elke keer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88226643
gws, je hebt er inderdaad van die zuurpruimen bij. Laatst ook zoiets, we stonden het winkelcentrum in E'hoven met buggy op verdieping 3. Er zijn 2 liften en een zooitje roltrappen. We stonden serieus met 3 kinderwagens op alleen die verdieping en een stel met kind van een jaar of 10. Stel zegt tegen elkaar en kind: wij nemen lekker de lift, heb geen zin om met die roltrap te gaan. En dat staat daar dan te mopperen dat het zo lang duurt. Uiteindelijk kon alleen mijn man en de kinderwagen mee en ben ik met de trap gegaan. Zag ik dus dat er echt op alle verdiepingen mensen aan het wachten waren met kinderwagens en rolstoelen...en alleen maar omdat zij niet willen lopen, pfff.
pi_88226762
Oeh Mefke, ik voel me wel eens vreselijk bezwaard als ik tussen de kinderwagens in de lift sta, maar ik durf gewoon echt niet de roltrap te nemen. Stom fobietje!
  maandag 1 november 2010 @ 21:33:40 #16
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88226867
Thomas deed daarstraks broem-broem toen hij met zijn nijntje-auto aan het rijden was... *smelt*
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator maandag 1 november 2010 @ 21:35:09 #17
5428 crew  miss_sly
pi_88226953
Ow Ca.ra wat schattig O+

mefke, leuk he, dat mee-eten O+ ik vind het ook echt zo ontzettend gezellig, met z'n drietjes. zo rot als schaap dadelijk weer weg is, dan is het meteen een stuk ongezelliger en stiller. Ook lastig het gesprek gaande houden met je dochter die nog niets terugzegt :')
pi_88226979
Even ego-en, omdat ik zo trots ben!

Thijs speelt zelf kiekeboe! Hij gaat achter de stoelleuning staan, aan beide kant een handje, begint te giechelen en steekt zijn koppie om de hoek. Als ik dan ook nog 'heeeee kiekeboe!' roep, ligt hij helemaal in een deuk O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator maandag 1 november 2010 @ 21:36:32 #19
5428 crew  miss_sly
pi_88227025
Ah, wat lief O+
hoe is het met zijn pokjes gegaan? Alles weg en is hij er erg ziek van geweest?
pi_88227097
Ze zijn allemaal (uh, alle weinig) ingedroogd nu, en hij is weer zichzelf! Hij was wat huilerig en hangerig, maar niet ziek.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_88227193
Oh, wat schattig is dat he McLaura O+
Ik probeer steeds een filmpje te maken van Niels die dat doet met het gordijn, maar als als hij de camera zit stopt hij ermee.

Herkenbaar Miss Sly, die van mij antwoord standaard met "jajaja" en "neeneenee". Meestal "nee" en dan antwoord ik "echt wel!" maar dan is het nog steeds "nee". tssk :P
pi_88227350
Thijs heeft het bijzondere talent om soms op het goede moment 'ja' of 'njee' te zeggen. Geeft een leuk effect :)

'Thijs, je mag niet aan de Playstation komen, dat weet je toch'
'Ja'
'Maar je luistert niet echt hè?'
'Njee'.
  Moderator maandag 1 november 2010 @ 21:42:33 #23
5428 crew  miss_sly
pi_88227395
Ow, foto's maken is hier ook een crime. Behalve als ik met haar plastic fototoestelletje zogenaamd een foto van haar maak, dan blijft ze heel lief staan wachten tot ik "Klik...kiekeboe" (er komt een clown uit) zeg :')

als ik vraag of het eten lekker is, zegt ze "ja". En dat is ongeveer het einde van het gesprek :')
Ze kan wel al 'grapjes' maken: dan vraag ik "is Senna mama's meisje?"en dan kijkt ze me ondeugend aan en zegt "Nee!". Dus dan vraag ik teleurgesteld "Nee, echt niet" en dan zegt ze snel "Jaaa!" O+
pi_88227407
McLaura, Driekus pakt zelf alles wat rondslingert om kiekeboe mee te spelen. Gisteren was het mijn sjaal van zeg anderhalve meter bij 50cm. En hij was er helemaal ingewikkeld en een lol dat ie had. Dat vind ik ook zo leuk om te zien, dat hij enorme lol kan hebben met bijna niets.
pi_88227479
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:42 schreef miss_sly het volgende:
Ow, foto's maken is hier ook een crime. Behalve als ik met haar plastic fototoestelletje zogenaamd een foto van haar maak, dan blijft ze heel lief staan wachten tot ik "Klik...kiekeboe" (er komt een clown uit) zeg :')
Haaaa die van Ambitoys zeker :D Is hier ook een hit!
  maandag 1 november 2010 @ 21:44:32 #26
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88227500
Jee, ik val er maar gewoon tussenin...
Bar, wat moeilijk voor je zo met Roy! Hopelijk wordt het beter als hij wat ouder is...
Wat vervelend, als zo'n mens snel het knopje indrukt als je ziet dat er een kind is, die dat wil doen :(
Thijs, wat weet hij al goed wat hij moet antwoorden :D
Ik ben trots op mijn jongetje, hij drinkt uit een "gewone" beker *O* (Het is zo'n beker van difrax, met een 'hap' eruit zeg maar) Hij krijgt hem alleen nog maar als hij in de kinderstoel zit, en vanavond had hij ook wel wat gemorst, maar over het algemeen gaat het vrij netjes :)
O ja, en hij staat gewoon BOVENAAN (of had ik dat nou al eens gezegd? :@ ) en is bijna 2!
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 1 november 2010 @ 21:46:33 #27
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88227612
Oh ja Bar.... ik vergeet je helemaal.
:* Hopelijk is je boefje snel weer beter.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 1 november 2010 @ 21:48:55 #28
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88227754
Meet me dochter met haar beeeeeeeeeeejbies.

Dit zijn haar populairste beejbies, ze ligt nu op de bank met beejbie pop naar bob de bouwer te kijken, oftewel, beejbie moet kijken, mevrouw is bezig met dekentjes en kussentjes ;)

Praten gaat overigens steeds beter hier, nog geen meerdere woordjes samen (behalve haaaaaaaaaaai beeeeeeeeejbie), maar hebben tegenwoordig wel een op, een uit, een appel en mai (water in arabisch, maar dat is eigenlijk synoniem voor drinken)

Vinnik al heel wat, want dit is van de laatste week, dit zijn nieuwe woordjes voor haar :) Maar grapjes maken (hoe kjoet ook), dat doet ze niet echt. Het is nog wel echt primair communiceren.... :)
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88227881
basboussa, wat een schatje!
Driekus ligt ook tussen enorm veel knuffels in bed. En elke keer pak ik er 1 of 2 uit, maar dan ligt ie op het aankleedkussen en grijpt ze toch weer en sleept ze mee naar bed. Hij houd ze ook echt vast in zijn slaap.
pi_88227898
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over vervelende mensen gesproken: een week terug stapte papa met Annicka de lift in, en zoals ieder kind wil ze graag op het knopje drukken. Stond er zo'n irritante vrouw die snel zelf het knopje indrukte toen ze doorkreeg dat papa Annicka wilde helpen met dat knopje. Annicka keek nogal beteuterd/teleurgesteld heb ik begrepen. Maar hoe sneu ben je dan als je niet even 5 seconden geduld hebt... :')
Dan zou ik Seb alle andere knopjes in laten drukken. Kan ze mooi op iedere verdieping stoppen. Zo evil ben ik dan haha
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 1 november 2010 @ 21:53:07 #31
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88227996
Lol Estrys :D
Basboussa, wat een scheetje heb je daar! En dan krijg je er binnenkort nog zo één! :)
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 1 november 2010 @ 21:54:12 #32
12913 GreatWhiteSilence
pi_88228068
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:51 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dan zou ik Seb alle andere knopjes in laten drukken. Kan ze mooi op iedere verdieping stoppen. Zo evil ben ik dan haha
Ow, dat is wel een goeie, ja! }) Papa die hield het bij opmerkingen over hoe ongeduldig sommige mensen zijn... :P
pi_88228069
Miss_Sly, wij hadden toen Devin zo klein was meestal een CD met kinderliedjes aanstaan tijdens het eten. Toen we nog kinderloos waren hadden we ook altijd de radio aan en vanaf het moment dat Devin met ons mee ging eten dus muziek die ook voor hem leuk was.
Tegenwoordig hebben we een peuter die je de oren van je kop kletst en een luidkeels brabbelende dreumes aan tafel, De radio staat nu dus ook nooit meer aan en mijn eigen CD's zijn sinds onze verhuizing (vandaag exact 1 jaar geleden *) ) nog niet eens uit de verhuisdoos geweest :')
.... met gevoel voor drama....
  maandag 1 november 2010 @ 22:26:45 #34
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88230027
Morris staat al een paar dagen op standje gillen en driftbui...
Niet normaal.

Wat wel heel lief is, is dat ie onze eigenste hondenfluisteraar is! En nu nooit meer zeggen dat Dobermann's en Duitse Herders eng zijn, hè?!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88231645
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:35 schreef McLaura het volgende:
Even ego-en, omdat ik zo trots ben!

Thijs speelt zelf kiekeboe! Hij gaat achter de stoelleuning staan, aan beide kant een handje, begint te giechelen en steekt zijn koppie om de hoek. Als ik dan ook nog 'heeeee kiekeboe!' roep, ligt hij helemaal in een deuk O+
Schattig!

Tyler deed dat vandaag ook, maar dan ging hij zich in de keuken verstoppen. En dan dat koppie om de hoek en maar lachen.

Basboussa wat een schatje!
pi_88231759
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Van mij had ze dan alle tussenliggende knopjes tot de etage van die mevrouw in mogen drukken >:)
pi_88231789
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:51 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hahaha dat dachten we dus hetzelfde :D
  maandag 1 november 2010 @ 23:07:42 #38
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88231802
Zou Bram ook in de OP mogen? 31 maart 2009 - Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap

Ik ben ff supertrots op mijn ventje. Hij is eindelijk met precies 19 maanden helemaal los in het lopen!!! *O*
Hij deed al wel regelmatig kleine stukjes, maar nu is het de hele tijd niets anders. Banjert gewoon door het hele huis.
pi_88237845
Bram loopt *O* Mooie naam!

Morris, lieve mooie krullebol O+

Basboussa wat een schatje O+

Niels werd vannacht nog een keer heel hard huilend wakker en wilde helemaal niets. Na een afleidingsmaneuvre-toer door het huis ging hij gelukkig wel weer slapen, maar vanmorgen was hij zo oververmoeid dat hij om alles huilde. Hij lag dus al na ruim een uur weer in bed.
Ik bedacht me dat ik het nog het zwaarste vind dat ik nu geen koffie krijg van mijn man op bed ( O+ ) voordat ik Niels aankleed.
pi_88240589
Haai!

Basboussa, wat een leuke foto van je knapperdje!

Thijs die kiekeboet, dat kan hij dan leuk met Isabeau doen, het is haar lievelingsspelletje!

En dat zure mens in de lift.. BAH!
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:37:00 #41
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88241297
Lopende dreumesen *O*

Basbousa wat een scheet is het zeg!!!

Morris O+

Hier nog een ziek meisje. Weinig geslapen, want dat lukt haar bijna niet door haar verstopte neus. Na zoutoplossing, luuf, uitje langs het bed nog niets, bed omhoog. Elke keer wakker na een half uur.

En douchen/stomen voor het slapen gaan is lastig, ivm oorontsteking. Hoe sneu kunnen ze zijn :'(
Vanochtend maar even een neuspeertje gehaald en extra spray. Hopen dat de penicelline kuur snel aanslaat ;(

Mochten jullie nog tips hebben, ik heur ze graag!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 11:46:45 #42
5428 crew  miss_sly
pi_88241607
Takkembah, volgens mij moeten ze toch wel met 2-2,5 dag echt opknappen! Tegen ons zeiden ze tenminste dat als ze op dag 3 niet opgeknapt was, we terug moesten komen. Beterschap voor je arme meisje :*
pi_88242420
Oh Takkembah bah wat naar! Zo sneu ook voor je meisje zelf :{
Beterschap! Ik hoop dat het snel verbeterd.

Beisan met de beejbies :D O+ wat schattig!

Wie zijn weer goedgekeurd bij het CB. Ik heb zo'n prettig cb O+ ze waren helemaal enthousiast van mn zwangere buik! haha. De wvk feliciteerde me heel uitgebreid en ze vond het zó leuk dat we een tweede kregen enzo. <3 lief!

Het verschil tussen de cb-curve en de bv-curve wordt wel groter zeg! Bij de bv-curve ligt ze met de lengte ietsje onder de middenlijn en met het gewicht ietsje erboven.
Bij de cb-curve is het meer wáy eronder en wáy erboven :+ De wvk kon het niets schelen die bleef maar ooooh wat ben jij een leukerd, wat ben jij een heerlijk spekkie roepen :D mij best, de babyvetjes gaan er straks vanzelf wel vanaf. Prikken zitten er ook weer in, zo sneu ;( en nu ligt ze uitgeput te slapen, ben benieuwd of ze er last van gaat krijgen. Ik ben er in elk geval wel voor gewaarschuwd.

Oh en ik sprak een leuke moeder met dito kind ( :+ ) maar dan ben ik weer zo'n doos dat k niet even vraag om een mailadres ofzo of dat we best es een kopje thee kunnen doen en de kindjes laten spelen als haar dat leuk lijkt. Da durf k dan weer niet :') /muts-in-mij
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88242683
Leuk dat ze op je CB zo enthousiast zijn Huup! En geef Amélie straks maar een kusje van me. Arm meiske aan de prikken.

(en dat mutsige gedoe herken ik heel erg)
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:21:43 #45
12913 GreatWhiteSilence
pi_88242795
Ik ben ook zo'n ongelooflijke muts. ;( Mijn nichtje woont op 1 minuut lopen afstand, maar ik durf gewoon geen contact te leggen... :X (Hele) grote familie, dus een groot deel waar ik nooit echt contact mee heb (gehad).
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 12:24:03 #46
5428 crew  miss_sly
pi_88242876
Fijn dat ze weer goedgekeurd is huup. Vervelend he, die prikjes -O- hoop dat ze er geen last van krijgt!

Hier ook een muts met die dingen, hoor.

Het was vanmorgen alweer zo gezellig thuis, zo jammer dat ik weg moest. Mijn ouders waren er om op te passen. Mijn moeder, omi, is mima O+ En die had een bus met grote houten kralen meegenomen. Zaten ze samen een grote kralenketting te maken O+ En Senna, echte meid als ze is, kwam die dus meteen showen he. Ding om haar nek, nog goed vasthouden met beide handjes, en dan heel trots komen showen O+
pi_88243071
Ik herken het mutsige ook hoor Huup :Y
Fijn dat Amelie weer goed gekeurd is!! Tess had helaas wel wat last van de prikjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88243078
haha wat schattig miss :D
lekker tutten met zulke dingen O+

en ik ben blij dat ik niet de enige muts ben met zulke dingen :+
maar goed, als die moeder net zo'n muts is als ik ben dan schiet het ook niet op uiteindelijk hahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88243107
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:29 schreef Vicky het volgende:
Ik herken het mutsige ook hoor Huup :Y
Fijn dat Amelie weer goed gekeurd is!! Tess had helaas wel wat last van de prikjes.
oh wat sneu.

hier hebben we er tot nu toe nog geen last van gehad maar ze waarschuwden wel dat die meningokokken dinges wat heftigere reacties uitlokt. We gaan t zien.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 12:32:10 #50
5428 crew  miss_sly
pi_88243153
huup, wij werden ook gewaarschuwd, maar ze heeft echt helemaal nergens last van gehad! De mazelen kan 7-10 dagen later dus een reactie geven, maar ook daar niets van gemerkt.
pi_88243200
Huup, bij Isabeau op het KDV is een meisje met een heel leuke moeder. Al heel vaak mee gepraat en ze heeft zelfs een keer gezegd dat ik eens langs moest komen. Maar toen kreeg ze een andere baan en nu brengt haar man hun dochter. En nu durf ik dus niet contact te zoeken via bv een briefje in het mandje van dat meisje... ga ik mezelf wijsmaken dat ze dat alleen maar uit beleefdheid heeft voorgesteld enzo... :')
pi_88243313
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:33 schreef Sorbootje het volgende:
Huup, bij Isabeau op het KDV is een meisje met een heel leuke moeder. Al heel vaak mee gepraat en ze heeft zelfs een keer gezegd dat ik eens langs moest komen. Maar toen kreeg ze een andere baan en nu brengt haar man hun dochter. En nu durf ik dus niet contact te zoeken via bv een briefje in het mandje van dat meisje... ga ik mezelf wijsmaken dat ze dat alleen maar uit beleefdheid heeft voorgesteld enzo... :')
oh gewoon doen!
Maar ik ken het gevoel wel ja haha.

ik zit op zich niet om contacten verlegen ofzo maar dit was gewoon écht een leuk mens, net zo oud als ik, duidelijk op dezelfde golflengte enzo. Maarja, leuk gepraat toen werd ik naar binnen geroepen en toen k terugkwam was zij al bij de arts binnen dus mja. En ik vond het zo stom inderdaad om een briefje neer te leggen of iets in die geest.
Idd wat je zegt, krijg je het gevoel van ja, misschien vond ze jou helemaaaaal niet leuk en was ze blij dat je naar binnen was :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88243378
Precies dat ja!

(en ik zat wel een beetje om contacten verlegen, dichtbij huis that is.) Ken mensen door heel het land, maar in FRL is het dungezaaid. Maar is tegenwoordig véél beter! :D Toch ga ik het nog een keer doen, dat briefje. HEUS
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 12:42:48 #54
5428 crew  miss_sly
pi_88243480
Ik hoop niet dat er iemand via een briefje in het mandje van Senna probeert contact te leggen, want daar kom ik echt nooit in :@
Het is echt brengen en halen, even praten met de leidsters hoe het is gegaan, en klaar.
pi_88243525
Ik prop het wel in de luier van haar dochter, ok? :P
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 12:44:49 #56
5428 crew  miss_sly
pi_88243551
Ow, dat zou succesvol moten zijn, daar kom ik ook nog wel eens :')
pi_88243782
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:44 schreef miss_sly het volgende:
Ow, dat zou succesvol moten zijn, daar kom ik ook nog wel eens :')
_O-
en dat je er dan pas een paar uur later achter komt waarom Senna toch zo moeilijk zit te wiebelen de hele tijd :? en dat dan de inkt al van t briefje afgeplast is c_/
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88244088
Hihi, dat het telefoonnr als een tattoo op haar billetjes is gedrukt. :D

Fijn dat alles goed was Huup. Hier ook weinig last van de prikken, dus dat hoop ik ook voor jouw meiske. :*
Hier ook een muts. Duh.

Beisan, wat heerlijk zit je daar in je stoel met al je bebies. Leuk om je weer eens te zien! O+

En Morris, stoere hondentemmer met je mooie ogen! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88244215
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:30 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh wat sneu.

hier hebben we er tot nu toe nog geen last van gehad maar ze waarschuwden wel dat die meningokokken dinges wat heftigere reacties uitlokt. We gaan t zien.
De koorts kwam bij tess na een dag of 7. Precies zoals ze voorspeld hadden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:05:42 #60
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88244285
Hier kwam de koorts ook na een dag of 7.Tussen 7 en tien dagen hadden ze voorspeld, dus dat klopte precies. Helaas....
pi_88244518
Aww Beisan met beejbies O+
Thijs die kiekeboe doet O+ Leuk is dat he! Grappig hoe vrijwel alle kindjes dat zo'n leuk spelletje vinden. Willow doet het ook graag, ook met kledingstukken enzo. O+
Bram aan het loslopen! *O*
Amélie helemaal goedgekeurd *O*
Huup, ik ben ook zo'n doos die dat niet durft hoor. Was laatst een leuke vrouw met leuk kind tegengekomen, praatje gemaakt, kindjes in de speeltuin enzo. Lekker gekletst, we bleken vlakbij elkaar te wonen en de kinderen gaan naar hetzelfde kdv (op andere dagen). En vervolgens denk ik: ja, ik kan wel naar een nummer vragen, maar ik vond het wel gezellig, maar zij misschien helemaal niet :@ En toen durfde ik niet meer :') Maarrrr toen bleek dat zij het ook gezellig vond en had ze een leuk kaartje in Willows bakje op het kdv gedaan met haar nummer met de vraag of haar zoontje een keertje mocht komen spelen :D O+ Zo leuk! En nu heb ik er een vriendin bij en Willow een vriendje O+
Dus Sorbo, gewoon doen! :Y

Willow is ook weer goedgekeurd bij het CB *O* 10,7 kilo en 79 cm. De arts was helemaal enthousiast. Ik weet dat ze dat waarschijnlijk bij alle kindjes is, maar ze deed het zo leuk! Willow vond alle onderzoekjes reuze interessant en zat gebiologeerd toe te kijken terwijl de stethoscoop op haar borst stond enzo, heeeel kalm. En toen zei de arts dat het zo'n perfect kindje was, en ondanks dat ik dat een beetje raar compliment vind, vond ik het toch ook wel leuk :D :@

Prikjes waren alleen echt niet leuk -O- Ze moeten nu in haar arm ipv been, was een andere prik ook, en dat was echt geen succes. Ik was er al een beetje bang voor... ook omdat ik na de mexicaanse griepprik een week lang met een grote rode bult op m'n arm heb gelopen. En ja hoor, 't arme kind had binnen no time twee grote rode bulten ;( We moesten maar even langer blijven van de arts zodat ze na tien minuutjes nog even kon kijken (en na twintig minuten nog een keer), da's dan wel weer prettig. Gelukkig zakt het een klein beetje weg.
En zo ben je ineens een dik uur bezig op het cb :o
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88245067
Hier misschien wat vervelend geweest van de BMR, maar niet echt ziek gelukkig!
Fake it till you make it...
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:34:53 #63
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88245353
Roy ligt nu op bed met 38.5 niet zo heel hoog meer invergelijking met vorige dagen (39.7) Hij gedraagd zich verre van ziek, speelt er vrolijk op los, drinkt en eet nog steeds goed.
In feite niks om me direct zorgen om te maken.

Maar omwille de richtlijnen heeft je kindje 3 dagen koorts bel dan met je ha, ook omdat je in feite maar 2 dagen zetpillen mag geven.
Is het nou verstandig om te bellen, ondanks dat we de 39 graden gepasseerd zijn, en we nu in de 38.5 hangen, en het toch al speelt sinds zaterdagavond.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:37:24 #64
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88245453
Innepin spiroflor gel erop smeren anders, dikke kus voor Willow :*
Bram *O*
Amelie *O* voor je stickertje
En ik zie een leuke foto van Beisan O+

Hier is Roy hoogstwaarschijnlijk ziek door de mbr 10 dagen na het zetten van de prik kreeg Roy Koorts.
pi_88246121
Fijn dat Roy zich wel ok voelt ondanks dat ie nog steeds koorts heeft! Bedankt voor de tip over spiroflor, dat heb ik niet volgens mij :@ Zo maar even kopen.
En waarom zou je niet bellen Bar? Al is het maar even om een klankbord te hebben, te weten dat de dokter er ook van af weet, beetje extra geruststelling kan nooit kwaad toch? :*
pi_88246192
Ook hier koorts na een dag of 10 na de BMR prik.

Amélie en Willow goedkeurd fijn! *O*

_Bar_ ik zou er gewoon even de HA bellen. Dan kunnen zij inschatten of het nodig is om hem even te zien.

Remmen jullie die kleintjes al met eten? Ik heb echt het idee dat Finn de hele dag door honger heeft.
Gister heeft hij 's ochtends 2 boterhammen op, tussendoor druiven, 's middags 2 boterhammen en een kiwi, tussendoor een stukje ontbijtkoek en een flinke portie avondeten. Toch loopt hij tussendoor nog de hele tijd naar de koelkast of de kast met koekjes etc.
Ik probeer het dan vaak af te doen met een stukje komkommer of iets anders wat in ieder geval gezond is, maar het lijkt mij al best veel wat hij eet op een dag.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:59:29 #67
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88246274
Hier krijgt Roy alleen op gezette tijden eten, als in ontbijt- tussendoortje-middageten-tussendoortje-avondeten.
Daar hangen overgens geen vaste tijden aan, ik kijk naar Roy.
Maar als ik echt op Roy af moet gaan, dan blijf ik die ook eten geven Flower, dus hier echt bovenstaande.
pi_88246390
Ik rem niks, ik ben elke keer weer blij als ze wat eet :')
pi_88246431
Ik ben er zo aan toe om hier mee te posten. Wat een leuke, nuttige dingen heb ik in het vorige topic gelezen! Vooral over hoe om te gaan met het verbieden van dingen. Leuk ook om te lezen hoe jullie kindjes reageren op 'nee'.

Ik heb zelf het idee dat Ivan veel meer begrijpt dan ikzelf in eerste instantie vermoed. Daarom heb ik er een gewoonte van gemaakt om flink tegen hem te praten en om bijvoorbeeld ook uit te leggen hoe ik me zelf bij bepaalde acties voel. Gister was ik even alleen met mijn neefje (dat ongeveer zo oud is als Ko) en zat ik hele verhalen tegen hem op te hangen. Ene oor in, andere oor uit. Ik merkte ook dat hij helemaal niet reageerde op zijn naam. Als Ivan "Ivan" hoort dan draait hij zich meteen om. Ik vond het een rare gewaarwording.

Anyhow, even juichen voor het eerste stapje van Niels! *O* Wat geweldig knap. Jammer dat zijn vader het niet mee heeft gemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88246502
FTA, de een heeft nou eenmaal meer eetlust en een sneller werkende spijsvertering dan een ander. En vergeet niet dat hij de hele dag door in beweging is en van alles aan het ontdekken is. Dat vreet energie en calorieën!! Maakt hij geen groeispurtje door nu? Zou ook nog kunnen.
Ik vind het trouwens niet abnormaal veel wat hij eet hoor.
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:06:48 #71
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88246556
Zo heb gebeld en afgesproken dat als het morgenochtend nog steeds verhoging is om dan opnieuw te bellen en dan mogen we langskomen.
Moeten alleen wel hoesten in de gaten houden.
En zodra ik me nog meer zorgen maak gelijk terug belen.
pi_88246605
Oh arme Amelie en Willow met prikjes :'( Pff ben blij als dat achter de rug is... Nog maar 1 en dan een hele tijd niet...

Ik ben vandaag thuis met terrordreumes. :@ Alles is piepen, zeuren en huilen. Erg vermoeiend. Gelukkig net even met Linde verse pesto gemaakt voor morgen door de pasta dus nu eerst maar even de keuken een hogedrukspuitbeurtje geven ;)
pi_88246616
Willow ook goedgekeurd yay! *O*
hier ging de ene prik in het been en de andere in de bovenarm, sneu vond ik het die laatste, die vloeistof was naar zei de wvk.

Bar fijn dat je gebeld hebt, ik wilde het net zeggen gewoon bellen hoor, beter een keertje te vaak. En gezien je geschiedenis is het helemaal niet gek dat je je zorgen maakt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88246632
Bar fijn dat je toch gebeld hebt! Hopelijk gaat het morgen weer beter!
pi_88246641
Groeispurtje zat ik ook aan te denken Kersjes, dat kan hij wel gebruiken mijn kleinduimpje :)

Ik zag bijv. op de website van het voedingscentrum dat ze vanaf een jaar 1-3 boterhammer per dag adviseren, dus vandaar dat ik het allemaal best wel veel vond!

Hebben jullie trouwens gister de aflevering gezien van Radar over gifstoffen in groente en fruit? Ik schok er best wel van eigenlijk, het heeft me ook echt aan het denken gezet. Ik ga er nu zeker op letten wat ik koop voor Finn (en ook wel voor mezelf) en misschien wel over op helemaal biologisch.
pi_88246643
Alsof het nog niet erg genoeg is als je kleintje ziek is... Brrr Bar, jij hebt er dan zoveel extra zorgen bij :*
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 14:13:24 #77
5428 crew  miss_sly
pi_88246784
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben er zo aan toe om hier mee te posten. Wat een leuke, nuttige dingen heb ik in het vorige topic gelezen! Vooral over hoe om te gaan met het verbieden van dingen. Leuk ook om te lezen hoe jullie kindjes reageren op 'nee'.

Ik heb zelf het idee dat Ivan veel meer begrijpt dan ikzelf in eerste instantie vermoed. Daarom heb ik er een gewoonte van gemaakt om flink tegen hem te praten en om bijvoorbeeld ook uit te leggen hoe ik me zelf bij bepaalde acties voel. Gister was ik even alleen met mijn neefje (dat ongeveer zo oud is als Ko) en zat ik hele verhalen tegen hem op te hangen. Ene oor in, andere oor uit. Ik merkte ook dat hij helemaal niet reageerde op zijn naam. Als Ivan "Ivan" hoort dan draait hij zich meteen om. Ik vond het een rare gewaarwording.

Anyhow, even juichen voor het eerste stapje van Niels! *O* Wat geweldig knap. Jammer dat zijn vader het niet mee heeft gemaakt.
Op een bepaald moment ben je klaar he, is het gewoon geen baby meer!
En dat praten, dat doe ik dus ook de hele tijd. En echt niet het ene oor in en het andere uit, daar ben ik van overtuigd. Ze snapt echt heel veel en reageert ook echt, dus blijf ik maar praten. Sommige mensen zullen het best raar vinden wat ik allemaal tegen haar vertel en van haar vraag, maar het lijkt toch echt wel aan te komen en te werken :Y
pi_88246856
Claudia, gezellig dat je alvast meepost. Ik had dat ook hoor, dat je je kind echt niet meer als baby ziet en dus hier maar vast meeleest. En gek is dat hè, dat een ander kind dan je eigen kind zo anders op dingen kan reageren. Ik had dat laatst toen ik een soort kiekeboe spelletje deed bij de dochter van een vriendin. Isabeau moet daar altijd vreselijk om lachen, zij keek me aan alsof ze water zag branden...

Bar, goed dat je gebeld hebt!

FTA, ik heb geen idee of je dat af moet remmen. Ken het niet. Isabeau kan wel vreselijk schooien als ík iets eet, ongeacht wat het is, maar ze vraagt nooit uit zichzelf om eten. (of ik herken het niet :') )
pi_88246893
Miss, ik praat me ook suf en het heeft écht effect. Daar ben ik van overtuigd!
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:17:33 #80
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88246947
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 14:09 schreef Kersjes het volgende:
Alsof het nog niet erg genoeg is als je kleintje ziek is... Brrr Bar, jij hebt er dan zoveel extra zorgen bij :*
Het is angst om weer een kindje te verliezen, en als het nou aan iets heel anders was waaraan Thijs overleden is, dan zou dat angst opleveren, maar nee Thijs had koorts.
En dus maak ik me extra veel zorgen.
Je wilt niet weten hoevaak ik nu naar Roy zijn kamertje ga, dat ik zijn temperatuur scherp in de gaten houd, waar ik wel al heel blij om ben is dat Roy gewoon speelt, gewoon vrolijk is, normaal eet en drinkt.
Thijs was toen een hoopje mens, zat niets in.

Van de assistente mochten we ook nog zetpil geven als het weer stijgt, ze zei nog een nadrukkelijk, dit is je 2de zoon, en een heel ander persoontje, heb vertrouwen, en daar sta je dan weer met tranen in je ogen.

Komt er ook nog eens bij dat we vanavond naar de kerk gaan ivm allerheiligen vanwege m'n broer, en dan de koorts van Roy denk ik weer meer en meer aan Thijs.

Ach het komt ook wel goed, zeg ik maar tig keer tegen mezelf.
pi_88246999
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:57 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Remmen jullie die kleintjes al met eten?
Ja, al vrij snel na Ivans geboorte zelfs (toen hij ongeveer 3 maanden oud was en we langzaam op flesvoeding overstapten). Eerst kon hij wel flessen leeg blijven drinken en nu zou hij gerust kunnen blijven eten. Heel soms zie ik wel iets van een verzadigingsgevoel.

quote:
Ik heb echt het idee dat Finn de hele dag door honger heeft.
Gister heeft hij 's ochtends 2 boterhammen op, tussendoor druiven, 's middags 2 boterhammen en een kiwi, tussendoor een stukje ontbijtkoek en een flinke portie avondeten. Toch loopt hij tussendoor nog de hele tijd naar de koelkast of de kast met koekjes etc.
Ik probeer het dan vaak af te doen met een stukje komkommer of iets anders wat in ieder geval gezond is, maar het lijkt mij al best veel wat hij eet op een dag.
Het klinkt mij als best veel in de oren, maar het kan natuurlijk heel goed dat hij het (even) nodig heeft. Als hij niet te zwaar is zou ik me in ieder geval geen zorgen maken en hem lekker laten eten. Als hij wel stevig is dan zou ik proberen om te kijken of ik het wat zou kunnen remmen, zonder hem honger te laten lijden vanzelfsprekend. Ik laat Ivan ook nooit honger hebben, maar ik heb wel gemerkt dat er manieren zijn waarop ik hem minder kan laten eten waar hijzelf niet onder gebukt gaat.
pi_88247083
Ik heb echt heel met je te doen Bar. Dit is een angst die in je zit, die niemand kan verlichten, behalve Roy zelf door snel beter te worden. En dat gebeurt ook wel, maar tot die tijd drukt het maar op je schouders.

Dikke kus van mij!
pi_88247139
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 14:15 schreef Sorbootje het volgende:
Claudia, gezellig dat je alvast meepost. Ik had dat ook hoor, dat je je kind echt niet meer als baby ziet en dus hier maar vast meeleest. En gek is dat hè, dat een ander kind dan je eigen kind zo anders op dingen kan reageren. Ik had dat laatst toen ik een soort kiekeboe spelletje deed bij de dochter van een vriendin. Isabeau moet daar altijd vreselijk om lachen, zij keek me aan alsof ze water zag branden...
Haha, nou, precies! En ik voelde me echt heel suf. Hij zat heel erg te snotteren en kuchen en ik zei dingen als: "Ach arme jongen, wat zit je te kuchen! Oeh, dat was een nare kuch! Nu zit je helemaal onder het snot. Zal ik een zakdoek voor je pakken?" Hij keek niet op of om! Het was net alsof ik niet bestond.

Sowieo vallen me de verschillen tussen de neefjes steeds meer op.

Ik las over je roltrapfobie! Daar heb ik ook last van! *;
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 14:23:12 #84
5428 crew  miss_sly
pi_88247180
FTA, ik rem niet, hoor. Ik heb Senna de regie gegeven over haar eigen eten en daar hoor ik dan niet in te remmen, vind ik. Wat ik wel doe is inderdaad hetgeen aangeboden wordt een beetje in de gaten houden, zowel wat ze op brood krijgt, als de tussendoortjes. Met fruit probeer ik dan als ze extra krijgt, fruit met minder fruitsuikers te geven (frambozen, blauwe besjes, aardbeien) of ze krijgt een crackertje met geitensmeerkaas.

Bar, goed dat je gebeld hebt!
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:25:02 #85
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88247262
Basboussa wat een schatje, ik weet eigenlijk niet hoe ik dacht dat jouw meissie eruit zou zien, maar nu weet ik het zeker, helemaal zoals ze eruit ziet.

En dat mutserige he, ik wou dat ik er eens vanaf kwam. Ben nieuw in het dorp hier (vrij klein dorp, gesloten gemeenschap, je kent het wel), van mijn vriendinnen heeft er maar 1 nog een kindje, maar die werkt precies op de dagen dat ik vrij heb (en andersom), directe collega's hebben geen kinderen, dus eigenlijk zie ik maar weinig andere mama's. Zou het zo graag willen, maar heb geen idee waar ik moet beginnen :(
(klinkt wel errug sneu he)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88247271
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 14:06 schreef _Bar_ het volgende:
Zo heb gebeld en afgesproken dat als het morgenochtend nog steeds verhoging is om dan opnieuw te bellen en dan mogen we langskomen.
Moeten alleen wel hoesten in de gaten houden.
En zodra ik me nog meer zorgen maak gelijk terug belen.
Ik kan mezelf niet eens toestaan om me in je situatie in te leven omdat de gedachte eenvoudigweg te pijnlijk is. Ik wil alleen even zeggen dat ik vind dat je het super doet, je zorgen delen, alert blijven, proberen te blijven kijken hoe realistisch je zorgen zijn maar jezelf ook je gevoelens gunnen. En dan is het wachten tot Roy weer de oude is, jij een positieve ervaring rijker bent (in die zin dat je voelt dat het meestal gewoon goedkomt) en je met wat meer vertrouwen de toekomst tegemoet kunt.
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 14:28:59 #87
5428 crew  miss_sly
pi_88247437
ja, Claudia, dat zeg je goed, die eerste zin.

Bar, ik hoop dat Roy snel opknapt :*
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:32:24 #88
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88247563
Ik vraag me wel eens af of het voor jullie niet vervelend is dat ik weer kom met "rare"gedachten, mijn angsten.
Soms dingen doe waar jullie misschien niet aan moeten denken (bv je kindje niet kunnen knuffelen)

Had ik trouwens al verteld dat Roy wel ondanks de koorts los staat, okay een minuutje maar, maar toch het begin is er nu :D
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 14:33:08 #89
5428 crew  miss_sly
pi_88247590
Ow Bar, je moet dat toch kunnen delen? Anders is het voor jou ook te zwaar! Gewoon doen, hoor :*
pi_88247636
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik las over je roltrapfobie! Daar heb ik ook last van! *;
Erg hè? Die fobie heeft zijn hoogtepunt bereikt toen mijn exvriend, toen ik al mijn moed had verzameld om de roltrap naar beneden te nemen en er nèt op stond, me eraf trok met de mededeling dat hij nog even ergens anders op die verdieping wilde kijken. Blinde paniek!
pi_88247664
Ik ben juist blij dat we een beetje een klankbord voor je kunnen zijn Bar. Voel je niet bezwaard!
pi_88248120
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 14:32 schreef _Bar_ het volgende:
Ik vraag me wel eens af of het voor jullie niet vervelend is dat ik weer kom met "rare"gedachten, mijn angsten.
Soms dingen doe waar jullie misschien niet aan moeten denken (bv je kindje niet kunnen knuffelen)
Ik merk aan mezelf dat ik een soort blokkade opwerp als ik vreselijke verhalen over kinderen hoor of lees. Pas ging het bijvoorbeeld over een kindje dat in slaap viel op de fiets en overleed aan een gebroken nek (wat al dan niet een urban legend is). Ik weet gewoon niet wat ik ermee moet. Als ik het tot me door zou laten dringen zou het me immens verlammen.

Dat heb ik nu soms al. Dan stapt Ivans vader bijvoorbeeld met hem in de auto en dan vind ik het ineens heel naar dat ik er niet bij ben. Wat als er iets misgaat, dan ben ik iedereen kwijt waar ik van houd. Soms begrijp ik ook niet waarom ik aan kinderen begonnen ben, want het maakt me kwetsbaarder dan ik had kunnen vermoeden. Ik moet mezelf op momenten dat ik zulke gedachten heb echt tot de orde roepen.

Als je al eens hebt meegemaakt dat het mis kan gaan, dat niet alles heus wel weer goedkomt, dan lijkt het me zoveel moeilijker om negatieve gedachtes en gevoelens uit te bannen. Je hebt er zo weinig aan, ze verpesten het vermogen om van het heden te genieten, maar hoe zou je ze redelijkerwijs niet kunnen hebben? En aangezien je ze hebt kun je ze denk ik maar beter niet te zeer onderdrukken maar proberen om ze te kanaliseren. Dat kun je doen als je onder mensen bent die iets soortgelijks hebben meegemaakt, maar daarmee word je ook altijd herinnerd aan een mogelijke slechte afloop. Het lijkt me voor jou juist zo fijn om in een groep doodnormale - ach, wat is normaal? - ouders je zorgen te kunnen bespreken. Daardoor word je ook geconfronteerd met de andere kant van het verhaal, namelijk dat er meestal niks ergs is, kinderen nu eenmaal ziek worden (de een vaker dan de ander) en een happy end geen illusie is.

Maar ik zei het zelf al: wat is normaal? Het gaat niet bij alle gezinnen over rozen en die verhalen hebben ook bestaansrecht, hoe beladen ze ook zijn.
pi_88248346
Bar, ik sluit me aan bij Sorbo, voel je vooral niet bezwaard!

Heel offtopic maar die roltrapfobie vind ik echt heel grappig :@ Sorry :@

Claudia, ik denk dat iedereen kwetsbaarder wordt met kinderen. Veel van je gedachten begrijp ik heel goed. Ik kan ook niet meer verhalen lezen over kinderen waarbij het slecht afloopt. En ik zap weg bij Law & Order als er een kindje dood of ontvoerd ofzo is, kan het echt niet aan. Maar ik denk dat omdat het bij Bar wat dichterbij is, bij mij het gevoel van "ik wou dat ik iets kon doen" de overhand neemt over het "aaaahhhhstruisvogel!' idee.

Op een luchtigere noot, mijn dochter heeft vandaag een bad hair day _O- Er staat echt een grote pluk vrijwel horizontaal en ik krijg 'm niet meer omlaag :')
Ze staat wel heel lief piano te spelen nu O+
pi_88248749
Ik lees hier ook alvast illegaal mee :@
Mijn baby is ook baby-af en meer dreumes. Hij is opeens zo wijs enzo... maar goed, nog 2 weken dan is hij officieel dreumes. Nu overigens ziek van zijn prikjes van gisteren. Hij heeft er nog nooit last van gehad, maar vandaag heeft hij echt hoge koorts... Maar als ik hier zo lees is die van 14 maanden erger?
pi_88248987
Dat bedoelde ik dus ook te zeggen, Bar, gewoon erover blijven posten! Maar ik voel dan weer een moeilijk te onderdrukken behoefte om uit te leggen wat er in mijn hoofd omgaat. :+

Het is misschien een stomme vergelijking, maar toen de vader van een collega van me overleed heerste er een beetje een rare sfeer bij ons op de werkkamer. Wij deden alsof er niks gebeurd was omdat wij dachten dat ze het vervelend zou vinden om op haar werk geconfronteerd te worden met haar verdriet, en zij voelde zich juist ongemakkelijk omdat ze het gevoel had mooi weer te moeten spelen. Bij ons klaarde de sfeer enorm op toen het verzwegene bespreekbaar werd, wij erkenden dat we geen benul hadden wat ze doormaakte en niet wisten hoe we ermee om moesten gaan en zij gewoon verdrietig kon zijn. Eigenlijk werd er helemaal niks mee opgelost, maar kon iedereen gewoon zichzelf zijn en was dat genoeg.
pi_88249075
@Claudia, Finn is zeker niet te stevig, dus dat scheel inderdaad wel!

Miss een crackertje met zoiets erop is dat lekker smeergeitenkaas? Ik hou zelf niet zo van geitenkaas, niet door een salade bijv. is inderdaad ook wel een goed idee!

@Bar, Eigenlijk hebben de anderen alles al gezegd :*
pi_88249175
Bar, gewoon blijven schrijven hoor wat er in je omgaat! Helemaal als het jezelf wat lucht geeft, laat je dan niet weerhouden om je zorgen e.d. van je af te schrijven.
Iedereen heeft zo zn zorgen om zn kind. Groot of klein en wat voor de een groot is, is voor een ander misschien kleiner en andersom... Blijf schrijven!
Wel knap trouwens dat Roy ondanks het niet fit zijn wel ff gaat staan! Bikkel, knap maar gauw op hoor!!!

Iris ligt steeds te protesteren in bed, wel moe maar niet echt willen slapen overdag...
Fake it till you make it...
pi_88249792
Bar, ik vind ook dat je hier moet blijven posten, hoor. En ook al kan ik me er zo weinig bij voorstellen, ik begrijp je angsten. Waaraan is Thijs overleden?

Wat goed dat Roy stapt! Met koorts nog wel, grote vent!
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:26:54 #99
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_88249848
Lieve dames,

Het gaat me soms iets te hard om op alles te reageren, maar ik lees wel alles!

Ik wil alleen Bar even een dikke digitale knuffel geven.
Niet mieten! Door gieten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')