quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:41 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik geniet gewoon met jullie allemaal mee, al die verschillende huizen en al die verschillende inrichtingen, zo leuk dat, de meesten althans, hun eigen ïk in een huis smijten.
Aan de buitenkant van een huis kan je niet altijd veel doen maar ik zeg altijd: een huis moet de bewoner als een warme jas passen en dan dondert het niet hoe of waar iemand woont en of de hele handel nou van halfdode plankjes, design of Gamma-meubels aan elkaar hangt, ieder voor zich, zolang je huis maar je thuis is.
Insgelijks!quote:Dat smaken verschillen moge duidelijk zijn, de één haat laminaat , anderen haten tegels, de één houdt van strak, de ander koestert oude meubels. Zolang we, zeker nu met die donkere dagen, maar gewoon genieten, van ouwe zooi of van klinische toestanden, wijntje erbij en gewoon genieten.
zo zie ik dat.
Dus bij deze een fijn weekend en geniet of klus maar dat samen kan ook
Er staat een dubbel hek omheen (eentje met punten, eentje zonder) en beide gebouwen zelf hebben een voordeur, een tussenrek en de verschillende kamers kunnen ook op slot. Heb ook een beveiliger, die werkt van 18.00 tot 07.00.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Heeft dat huis beveiliging? Electrisch schrikdraad, poortwachters, enz?
welk tropisch land is dat?quote:Op vrijdag 5 november 2010 08:13 schreef Skv het volgende:
Eigenlijk is het geen foto van de voorkant van het huis, maar het bestaat uit twee huizen.. Dit zijn foto's die er tussenin zijn gemaakt. Binnen ons terrein zijn dit dus wel de voorkanten van de twee gebouwen, maar het is niet de voorkant zoals vanaf de straat gefotografeerd zeg maar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een drietal schoonmaaksters en twee inwonenden, eentje die de klusjes doet en een meisje die zo nu en dan kookt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:09 schreef Individual het volgende:
Ik dacht al dat een hek met punten niet genoeg was! Hoog voltage schrikdraad heb je nodig!
Heb je personeel rondlopen overdag?
Oh echt dus jij kunt thuis voetbal kijkenquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:16 schreef Mixende_match het volgende:
wauw. wat zijn er toch leuke huizen! en zoveel verschillende huizen!
altijd leuk om te zien. En hierbij mijn (toekomstige) buitenkant:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
en mijn uitzicht aan de zijkant:
[ afbeelding ]
een voetbalveld!
Dat kan ik al jaren voor een tientje per maand.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:59 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh echt dus jij kunt thuis voetbal kijken
Thxquote:Op dinsdag 21 december 2010 10:37 schreef Oblivion het volgende:
Het is niet waar, Ron!![]()
Wat een mooi huis...
Zoals je kunt zien op de tekening van de architect hadden we geen keus in het wel of niet verfen van de buitenmuren. De kale bakstenen zijn ook speciale schilderstenen, zijn heel vaal van kleur (een stuk minder mooi dan de rode van de buren en de schuttingen).quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:35 schreef NeverAfter het volgende:
Ik vind het absoluut geen lelijk huis! Het enige puntje wat ik er mee heb is dat ik de kale bakstenen mooier vind dan dat ze wit geschilderd zijn. Ik vind het persoonlijk mooier dat als je het huis dan toch schilderd, om het dan ook te stucen....
heeej is dit de padang? Dan kan ik namelijk naar je zwaaien als je naar de Jumbo looptquote:Op dinsdag 2 november 2010 11:46 schreef Sabinee het volgende:
Leuk topic! Ook ik heb geGooglemap't:
[ afbeelding ]
De drie ramen boven die vieze groenbruine pluk (tussen de 2 blauwe deuren) zijn van mij!
Ik meen hier Hardenberg en de Krim te herkennen?quote:Op maandag 1 november 2010 22:29 schreef MoreMusic het volgende:
.......
De foto's van onze huidige woning staan op de andere pc.....die zal ik later nog eens plaatsen!
quote:
Mooi metselwerk!quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:16 schreef Vonkenboer het volgende:
En sinds dat ik al geruime tijd eigenaar ben van mijn eigen huis, heb ik eindelijk een redenen om dit topic omhoog te kicken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank je ! Ik vind mijn gevel van het huis ook prachtig !quote:
Nu je er toch bent, kun je misschien een w aan de TT toevoegenquote:Op woensdag 29 februari 2012 22:09 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dank je ! Ik vind mijn gevel van het huis ook prachtig !
Zeker in vergelijking met het metselwerk wat je tegenwoordig ziet wat allemaal zo eenheidsworst is.
Waar ?quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:11 schreef Muck het volgende:
[..]
Nu je er toch bent, kun je misschien een w aan de TT toevoegen
Je weet dat ik je een snoepje vind he?quote:
quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:16 schreef Muck het volgende:
[..]
Je weet dat ik je een snoepje vind he?
Wat een gaaf huis!quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:29 schreef frgh het volgende:
Toen het nog in opbouw was, maar wel vrijwel klaar
[ afbeelding ]
Achterkant:
[ afbeelding ]
Waar is dat? Het komt me ergens heel bekend voor, ik kan het alleen niet thuisbrengen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 08:37 schreef Angelfrouk het volgende:
Dit zijn de foto's van de makelaar. Heb nog geen nieuwe genomen.
Voorkant (middelste van de drie):
[ afbeelding ]
Achterkant:
[ afbeelding ]
Ex-huurhuis, hele foute kleuren geschilderd. Het is de bedoeling dat het dezelfde kleuren gaat krijgen als het huis aan de rechterkant en we gaan, samen met die buren, de voortuin bestraten zodat we daar de auto op kwijt kunnen.
Reactie in pmquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waar is dat? Het komt me ergens heel bekend voor, ik kan het alleen niet thuisbrengen.
Extreem laat, maar daar heb ik ook gewoond, in Pretoria, Zuid-Afrika, hoe toevalligquote:Op vrijdag 5 november 2010 08:13 schreef Skv het volgende:
Eigenlijk is het geen foto van de voorkant van het huis, maar het bestaat uit twee huizen.. Dit zijn foto's die er tussenin zijn gemaakt. Binnen ons terrein zijn dit dus wel de voorkanten van de twee gebouwen, maar het is niet de voorkant zoals vanaf de straat gefotografeerd zeg maar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tofquote:Op donderdag 4 november 2010 17:01 schreef UIO_AMS het volgende:
Op googlemaps dan toch de hele voorgevel gevonden. Jammer dat er een busje voor staat:
[ afbeelding ]
Begane grond en souterain dus.
Is dat ernaast een schuurtje of een bakhuisje? Bakhuisjes zijnquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:38 schreef Samsam74 het volgende:
Boerderijtje van ongeveer 1930
voorgevel:
[ afbeelding ]
achter
[ afbeelding ]
Dat wordt wel erg groot voor mij alleen dan.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:08 schreef Pisces29 het volgende:
TofAl dacht eerst dat je het hele pand had
Leuk pandje !, het metselwerk heeft in stijl wel iets weg van mijn huisquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:57 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Leuk topic!
[ afbeelding ]
Zo hebben we het huis gekocht. Er waren na ons kijkers die de woonkamer nogal donker vonden...
[ afbeelding ]
Na wat verbouwingswerk (en ook veel snoeiwerk!) kwam het huis zelf veel mooier uit! En die woonkamer krijgt echt wel voldoende licht... (die grote tak van die boom is ondertussen ook weg)
Leuk! Een soort zoek de verschillen ook zo.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:57 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Leuk topic!
[ afbeelding ]
Zo hebben we het huis gekocht. Er waren na ons kijkers die de woonkamer nogal donker vonden...
[ afbeelding ]
Na wat verbouwingswerk (en ook veel snoeiwerk!) kwam het huis zelf veel mooier uit! En die woonkamer krijgt echt wel voldoende licht... (die grote tak van die boom is ondertussen ook weg)
Ik vind het juist verschrikkelijk!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:46 schreef frgh het volgende:
[..]
[..]
Thx.
Nu het interieur en de tuin (nu == wildernis) nog opwaarderen.
Echt prachtige gevel. Ik zie dat dat grote raamkozijn links, is vervangen door twee hoge vensters! Echt de oorspronkelijke stijl. Ook die ronde bogen met hoek- en sluitstenen vind ik heel karakteristiek en decoratief.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:57 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Leuk topic!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat hebben wij ook. Helaas heeft de bouwvakker lichtroze stenen gebruikt met als excuus: ' Het wordt vanzelf wel donker'quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Echt prachtige gevel. Ik zie dat dat grote raamkozijn links, is vervangen door twee hoge vensters!
Gewoon terug laten komen of niet betalenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:40 schreef Quarant het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook. Helaas heeft de bouwvakker lichtroze stenen gebruikt met als excuus: ' Het wordt vanzelf wel donker'
Achter dat grote raamkozijn ging in het begin van het leven van dit huis nog een winkel schuil. (oude smederij en bruingoedwinkel). Dat is dus een kleine 3x1,60 enkel glas raam... Dat die eruit moest was vanaf het begin wel duidelijk (ook omdat het kozijn niet meer uit hout bestond, maar uit zaagselquote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Echt prachtige gevel. Ik zie dat dat grote raamkozijn links, is vervangen door twee hoge vensters! Echt de oorspronkelijke stijl. Ook die ronde bogen met hoek- en sluitstenen vind ik heel karakteristiek en decoratief.
Die stenen die tussenin geplaatst zijn, zijn ook oorspronkelijke stenen. Het gehele achterhuis is eind jaren '80 platgegooid en opnieuw opgebouwd (in spouw met moderne stenen). Gelukkig zijn de oude stenen wel bewaard gebleven. En die hebben we dus gebruikt om het stukje tussen de twee ramen op te vullen. Ze zijn alleen een heel stuk schoner dan de rest waardoor zo nu nog een beetje opvallenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:40 schreef Quarant het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook. Helaas heeft de bouwvakker lichtroze stenen gebruikt met als excuus: ' Het wordt vanzelf wel donker'
Handgebakken bakstenen met knipvoegen. Het nieuwe stuk moet alleen opnieuw ingevoegd worden ook met knipvoeg. Maar dat komt wel als we de gevel een keer laten reinigen en opnieuw gaan (laten) invoegen. En dan de tekening weer mooi maken en dan ziet hij er weer als nieuw uit!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Leuk pandje !, het metselwerk heeft in stijl wel iets weg van mijn huis
Prachtig, prachtig! Een steens buitenmuur zo te zien? Wat zal dat mooi worden met een knipvoeg.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:36 schreef nelisr het volgende:
Momenteel midden in de verbouwing. Inmiddels al het houtwerk vernieuwd en worden er volgende maand knipvoegen in gemaakt.
[ afbeelding ]
Ik vind een getekend huis altijd zo mooi... En ja, dat huis vraagt gewoon om knipvoegen!quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:36 schreef nelisr het volgende:
Momenteel midden in de verbouwing. Inmiddels al het houtwerk vernieuwd en worden er volgende maand knipvoegen in gemaakt.
[ afbeelding ]
Ik griezel van flats: stukken betonbrokken met verzameling schotels aan het balkon. Inbrekers in de berging, spuiten in de portieken, hondenstront in de plantsoenen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:25 schreef Teslynd het volgende:
Ik ben in een flat opgegroeid en griezel nog steeds van de huizen met de stoep direct langs de ramen.
haha nee geen ontluchtingenquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik griezel van flats: stukken betonbrokken met verzameling schotels aan het balkon. Inbrekers in de berging, spuiten in de portieken, hondenstront in de plantsoenen.
Btw, wat een schitterend pand, ik neem aan geen ventilatiekokers op de erkerdak?
Zijn jullie daar dan per toeval komen wonen (woonruimte die leeg kwam en dus een mogelijkheid om te wonen) of echt specifiek iets wat jullie altijd al wilden?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:19 schreef snakelady het volgende:
Wij hebben helaas geen mooi huis aan de buitenkant, gelukkig wel aan de binnenkant.
Maar we zijn er wel zeker tevreden mee als je kijkt naar wat voor ruimte we hebben.
Wij wonen boven het bedrijf, ons huis is met een rode lijn aangegeven., aan de linkerkant zit de woonkamer, naast dat raam zit het kantoor van mijn man, dat is wel handig natuurlijk.
[ afbeelding ]
`quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zijn jullie daar dan per toeval komen wonen (woonruimte die leeg kwam en dus een mogelijkheid om te wonen) of echt specifiek iets wat jullie altijd al wilden?
En wonen er nog meer mensen op dat terrein of is het echt een lap met alleen bedrijven?
[/nieuwsgierig]
Echt heel mooi dit!quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:21 schreef nelisr het volgende:
Ok zoals belooft nu knipvoegen erin
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |