abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 6 maart 2012 @ 18:04:10 #176
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_108789410
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:57 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Leuk topic!

[ afbeelding ]
Zo hebben we het huis gekocht. Er waren na ons kijkers die de woonkamer nogal donker vonden...

[ afbeelding ]
Na wat verbouwingswerk (en ook veel snoeiwerk!) kwam het huis zelf veel mooier uit! En die woonkamer krijgt echt wel voldoende licht... (die grote tak van die boom is ondertussen ook weg)
Leuk pandje !, het metselwerk heeft in stijl wel iets weg van mijn huis *O*
pi_108790502
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 21:51 schreef Bluezz het volgende:
:o Prachtig!
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Wat een gaaf huis!
Thx. :)
Nu het interieur en de tuin (nu == wildernis) nog opwaarderen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:56:11 #178
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108790797
quote:
Leuk topic!

[ afbeelding ]
Zo hebben we het huis gekocht. Er waren na ons kijkers die de woonkamer nogal donker vonden...

[ afbeelding ]
Na wat verbouwingswerk (en ook veel snoeiwerk!) kwam het huis zelf veel mooier uit! En die woonkamer krijgt echt wel voldoende licht... (die grote tak van die boom is ondertussen ook weg)
Leuk! Een soort zoek de verschillen ook zo. :D
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:58:33 #179
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108790873
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:46 schreef frgh het volgende:

[..]

[..]

Thx. :)
Nu het interieur en de tuin (nu == wildernis) nog opwaarderen.
Ik vind het juist verschrikkelijk! :o Maarja ieder z'n ding. :7
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_108792651
quote:
Leuk topic!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Echt prachtige gevel. Ik zie dat dat grote raamkozijn links, is vervangen door twee hoge vensters! Echt de oorspronkelijke stijl. Ook die ronde bogen met hoek- en sluitstenen vind ik heel karakteristiek en decoratief.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108792835
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Echt prachtige gevel. Ik zie dat dat grote raamkozijn links, is vervangen door twee hoge vensters!
Dat hebben wij ook. Helaas heeft de bouwvakker lichtroze stenen gebruikt met als excuus: ' Het wordt vanzelf wel donker' :'(
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_108795887
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:40 schreef Quarant het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook. Helaas heeft de bouwvakker lichtroze stenen gebruikt met als excuus: ' Het wordt vanzelf wel donker' :'(
Gewoon terug laten komen of niet betalen ;)
pi_108809658
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Echt prachtige gevel. Ik zie dat dat grote raamkozijn links, is vervangen door twee hoge vensters! Echt de oorspronkelijke stijl. Ook die ronde bogen met hoek- en sluitstenen vind ik heel karakteristiek en decoratief.
Achter dat grote raamkozijn ging in het begin van het leven van dit huis nog een winkel schuil. (oude smederij en bruingoedwinkel). Dat is dus een kleine 3x1,60 enkel glas raam... Dat die eruit moest was vanaf het begin wel duidelijk (ook omdat het kozijn niet meer uit hout bestond, maar uit zaagsel :P) En toen hebben we besloten om daar die twee grote ramen in te brengen, in stijl van de woonkamer ramen, maar ook een beetje passend bij die (jaren '80) kozijnen aan de achterkant.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:40 schreef Quarant het volgende:

[..]

Die stenen die tussenin geplaatst zijn, zijn ook oorspronkelijke stenen. Het gehele achterhuis is eind jaren '80 platgegooid en opnieuw opgebouwd (in spouw met moderne stenen). Gelukkig zijn de oude stenen wel bewaard gebleven. En die hebben we dus gebruikt om het stukje tussen de twee ramen op te vullen. Ze zijn alleen een heel stuk schoner dan de rest waardoor zo nu nog een beetje opvallen :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:04 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Leuk pandje !, het metselwerk heeft in stijl wel iets weg van mijn huis *O*
Handgebakken bakstenen met knipvoegen. Het nieuwe stuk moet alleen opnieuw ingevoegd worden ook met knipvoeg. Maar dat komt wel als we de gevel een keer laten reinigen en opnieuw gaan (laten) invoegen. En dan de tekening weer mooi maken en dan ziet hij er weer als nieuw uit!
pi_108826593
Momenteel midden in de verbouwing. Inmiddels al het houtwerk vernieuwd en worden er volgende maand knipvoegen in gemaakt.
pi_108827003
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:36 schreef nelisr het volgende:
Momenteel midden in de verbouwing. Inmiddels al het houtwerk vernieuwd en worden er volgende maand knipvoegen in gemaakt.
[ afbeelding ]
Prachtig, prachtig! Een steens buitenmuur zo te zien? Wat zal dat mooi worden met een knipvoeg.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108827300
Steen inderdaad, zal vanavond eens een foto met het vernieuwde houtwerk maken.
pi_108852873
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:36 schreef nelisr het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind een getekend huis altijd zo mooi... En ja, dat huis vraagt gewoon om knipvoegen!
pi_109268496
leuk topic, zal ook een bijdrage doen:

ons huis in aanbouw:D Is een project in eigen beheer, dus zelf tekeningen gemaakt (met hulp van vriend), vergunningen aangevraagd, aannemers afgestruind en heel veel regelen.

Zijn nu bezig met tegelwerk in badkamers en toiletten, wat nog rest is ruwweg schilderwerk binnen/buiten, vloeren en de keuken
pi_109393594
Ok zoals belooft nu knipvoegen erin
pi_109393734
Ik ben in een flat opgegroeid en griezel nog steeds van de huizen met de stoep direct langs de ramen.
pi_109393831
Ben niet anders gewend, heb er ook totaal geen moeite mee.
pi_109395851
Ja, het is duidelijk een kwestie van gewend zijn. Ik woonde als kind op de eerste etage en er was een redelijke brede plantsoenstrook voor. Je had dus goed oogcontact met de mensen die beneden stonden en in huis toch weinig inkijk. Bij dit huis is de inkijk vanuit straat nog veel sterker dan bij huizen zonder strook voor.
Maar tot mijn ergernis denk ik bij benedenwoningen telkens aan inbreekgevaar, vooral van gelegenheidsinbrekers.
pi_109396749
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:25 schreef Teslynd het volgende:
Ik ben in een flat opgegroeid en griezel nog steeds van de huizen met de stoep direct langs de ramen.
Ik griezel van flats: stukken betonbrokken met verzameling schotels aan het balkon. Inbrekers in de berging, spuiten in de portieken, hondenstront in de plantsoenen.

Btw, wat een schitterend pand, ik neem aan geen ventilatiekokers op de erkerdak?
pi_109399158
Die knipvoegen maken het wel helemaal af O+

Ik zou ook moeten wennen om direct aan een stoep te wonen. Ik woon nu op een pleintje, met eerst ons eigen parkeervak voor het huis. Maar met zo'n huisje kan ik best wennen denk ik, mooi!

En je hebt natuurlijk ook enorm veel verschil in soorten flats. Waar mijn vriend en ik gaan wonen staan er alleen flatjes van 4 verdiepingen hoog, is er veel groen aangelegd, vind je geen spuiten en ziet de hal er beneden keurig uit. (Niet dat het mijn droomhuis is, want ik ben meer van een tuin, en 'oudere' huisjes. Maar goed, om te starten dus prima.)
pi_109405218
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik griezel van flats: stukken betonbrokken met verzameling schotels aan het balkon. Inbrekers in de berging, spuiten in de portieken, hondenstront in de plantsoenen.

Btw, wat een schitterend pand, ik neem aan geen ventilatiekokers op de erkerdak?
haha nee geen ontluchtingen
  zaterdag 24 maart 2012 @ 17:19:29 #196
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109465578
Wij hebben helaas geen mooi huis aan de buitenkant, gelukkig wel aan de binnenkant.
Maar we zijn er wel zeker tevreden mee als je kijkt naar wat voor ruimte we hebben.

Wij wonen boven het bedrijf, ons huis is met een rode lijn aangegeven., aan de linkerkant zit de woonkamer, naast dat raam zit het kantoor van mijn man, dat is wel handig natuurlijk.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_109466209
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 17:19 schreef snakelady het volgende:
Wij hebben helaas geen mooi huis aan de buitenkant, gelukkig wel aan de binnenkant.
Maar we zijn er wel zeker tevreden mee als je kijkt naar wat voor ruimte we hebben.

Wij wonen boven het bedrijf, ons huis is met een rode lijn aangegeven., aan de linkerkant zit de woonkamer, naast dat raam zit het kantoor van mijn man, dat is wel handig natuurlijk.

[ afbeelding ]
Zijn jullie daar dan per toeval komen wonen (woonruimte die leeg kwam en dus een mogelijkheid om te wonen) of echt specifiek iets wat jullie altijd al wilden?
En wonen er nog meer mensen op dat terrein of is het echt een lap met alleen bedrijven? :)

[/nieuwsgierig] ;)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 18:09:03 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109466841
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 17:43 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Zijn jullie daar dan per toeval komen wonen (woonruimte die leeg kwam en dus een mogelijkheid om te wonen) of echt specifiek iets wat jullie altijd al wilden?
En wonen er nog meer mensen op dat terrein of is het echt een lap met alleen bedrijven? :)

[/nieuwsgierig] ;)
`

Mijn schoonouders hebben hier 25 jaar gewoond ( mijn man is dus voor een groot gedeelte opgegroeid in dit huis samen met zijn broertje), wij woonde in een gewone huurwoning.
Mijn schoonvader kreeg een andere werklocatie en ze zagen er niet veel nut meer in om boven het bedrijf te wonen dus ze zijn naar een gewoon woonhuis gegaan.
Toen vroeg de directeur van het bedrijf ( waar mijn man dus ook werkt) of wij daar wilde komen wonen.
Het is namelijk extra beveiliging voor het bedrijf als er mensen boven wonen maar ook als sleutelhouders, dus als 's avonds de transportploeg terugkomt dat er iemand is om de deur te openen en op slot te maken.

Wij wonen hier ondertussen 6 jaar en heeft veel voordelen, bv de kantine mogen we gebruiken wanneer we willen handig met feesten, ( twee fok!meetings zijn er gehouden), ook de garage die er bij zit mogen we gebruiken wanneer we willen.
En soms ook handig op zondag als je iets vergeten bent te halen zoals wc papier :P

Er zijn 4 woonhuizen bij ons in de straat, wij zitten exact in het midden, aan onze kant van de weg zijn wij de enige, de andere zitten aan beide uiterste van de straat, dus eigenlijk hebben we geen buren :P

Voordeel, alle ruimte, geen last van buren, hele grote woning voor weinig geld, alles extra's die we mogen gebruiken.
Nadeel, kinderen kunnen doordeweeks niet zomaar buiten spelen ivm werkverkeer.

Maar ik zou hier niet meer weg willen.

binnenkant ziet er ongeveer zo uit, alleen de huiskamer nu hele andere meubels en de slaapkamers zijn ook anders maar even om te laten zien dat het van binnen een gewoon woonhuis is.

Mag ik even binnen kijken #3

[ Bericht 2% gewijzigd door snakelady op 24-03-2012 18:26:13 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 24 maart 2012 @ 18:39:37 #199
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109467633
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:21 schreef nelisr het volgende:
Ok zoals belooft nu knipvoegen erin
[ afbeelding ]
Echt heel mooi dit!
  zaterdag 24 maart 2012 @ 18:51:41 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109467946
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')