Ik kan niet tegen die overdreven stem van Morrisseyquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:31 schreef cafca het volgende:
[..]
Cultuurbarbaar meldt zich
Best OK, de Smiths, maar zo geweldig heb ik ze ook nooit gevonden...
Tsja, gelekt albumpje voor januari 2011 en dezelfde week in je Top 100 zetten, kan zomaar gebeuren met die rare fokkers..quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:08 schreef Dagoduck het volgende:
De enige echte regel is dat er geen platen van 2010 of later in mogen
Waarom niet?
Huh?
Soms zijn er platen die officieel pas in 2011 uitkomen, maar stiekem al via het internet zijn gelekt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:08 schreef Dagoduck het volgende:
De enige echte regel is dat er geen platen van 2010 of later in mogen
Waarom niet?
Huh?
Wel een goeie ouwe.quote:
Dat klopt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:11 schreef Dagoduck het volgende:
Maar ik mag bijvoorbeeld Wonderlustre van Skunk Anansie er ook niet bij zetten?
Ik zou niet eens weten waarom je dat zou willen, maar nee. Dit om zo iedereen wat 'bezinktijd' te geven en dat deze jaaroverzichten niet jaarlijks een hoog 'snoepje van de week' gehalte hebben.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:11 schreef Dagoduck het volgende:[/b]
Maar ik mag bijvoorbeeld Wonderlustre van Skunk Anansie er ook niet bij zetten?
Ja, hoe heet die? ik heb ooit eens alle albums op mijn pc met greatest hits allemaal andere namen gegeven; greatest hits, greatest songs etc.. want anders had ik op mijn ipod steeds dat als ik Neil Young - Greatest Hits aanklikte er ook Nirvana tussen stondquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je deze bedoelt?
[ afbeelding ]
4x in een top 25?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:14 schreef Dagoduck het volgende:
2. Neil Young - Greendale
8. Neil Young - Tonight's the Night
16. Neil Young - Live at Massey Hall 1971
25. Neil Young - Road Rock vol. 1
De volgorde klopt niet helemaal, ik zal er binnenkort nog wel eens naar kijken
Die heet gewoon Nirvanaquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:33 schreef Dagoduck het volgende:
Ja, hoe heet die? ik heb ooit eens alle albums op mijn pc met greatest hits allemaal andere namen gegeven; greatest hits, greatest songs etc.. want anders had ik op mijn ipod steeds dat als ik Neil Young - Greatest Hits aanklikte er ook Nirvana tussen stond
Nirvana heeft zelfs nog nooit een compilatie uitgebracht met de titel 'Greatest Hits', dus het zal inderdaad waarschijnlijk gewoon de titelloze compilatie zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, hoe heet die? ik heb ooit eens alle albums op mijn pc met greatest hits allemaal andere namen gegeven; greatest hits, greatest songs etc.. want anders had ik op mijn ipod steeds dat als ik Neil Young - Greatest Hits aanklikte er ook Nirvana tussen stond
Opmerkelijke wijziging, van ome Nelis naar nota bene Snow Patrol!!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:04 schreef Dagoduck het volgende:
Oh dat wist ik niet
zie edit (over een minuut of 2)
edit: Ik heb nr. 8 Neil Young - Tonights the Night veranderd in Snow Patrol
en nr. 16 Neil Young - Live @ Massey Hall in Kasabian
Ja, ik heb nou eenmaal geen 100 albums op mn pc staanquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:20 schreef methodmich het volgende:
[..]
Opmerkelijke wijziging, van ome Nelis naar nota bene Snow Patrol!!
gedaan en bedanktquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Doe je dat dan ook in 1 post en in een volgorde
Het staat allemaal in de OP.
gaaf... kende ik nog niet maar spotify gelukkig welquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:49 schreef ethiraseth het volgende:
13. Alcest - Souvenirs d'un autre monde (2007)
Goede lijst zeg.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:49 schreef ethiraseth het volgende:
[lijst]
valt me nog mee, toen ik begon was ik bang met alleen maar jaren 80/vroege jaren 90 dingen te eindigen.
Ik wist niet dat je een liefhebber was van Radiohead. Pet Sounds en in mindere mate Hunky Dory had ik ook niet van je verwacht, gezien je gebruikelijke top 10's en je avatar.quote:
Wel een interessante lijst inderdaad. Allemaal heftige metal en rock, en dan van die rustige pareltjes ertussenquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:45 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je een liefhebber was van Radiohead. Pet Sounds en in mindere mate Hunky Dory had ik ook niet van je verwacht, gezien je gebruikelijke top 10's en je avatar.
Edit: en dan vergeet ik Wu-Tang nog.
Metal is en blijft mijn "ding", maar voor de rest ben ik gematigd ruimdenkend of heb ik sporadische opstoten van goede smaak, al naar gelang het standpuntquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:45 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je een liefhebber was van Radiohead. Pet Sounds en in mindere mate Hunky Dory had ik ook niet van je verwacht, gezien je gebruikelijke top 10's en je avatar.
Edit: en dan vergeet ik Wu-Tang nog.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Metal is en blijft mijn "ding", maar voor de rest ben ik gematigd ruimdenkend of heb ik sporadische opstoten van goede smaak, al naar gelang het standpunt.
Ah zo. Nou, ik had bijvoorbeeld The Knife niet direct verwacht (zeker niet op 1), en artiesten als Thievery Corporation, The Cure, De La Soul, M.I.A. ook niet echt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 10:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zelfs nog meer dan die lijst doet vermoeden (uitgaande van wat ik denk dat jij tof vind). Metal is erg oververtegenwoordigd in m'n lijst in verhouding met wat ik normaal gesproken luister. Veel electronische en hiphop albums staan te vol met filler.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.full stops and exclamation marks
Yep, iig nog 1 lijst, ik heb nu na een tijd weer toegang tot al m'n muziek dus ga deze week nog aan de slag.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:15 schreef Gillingham het volgende:
Ben benieuwd of en wat er nog gaat komen.
quote:Op maandag 1 november 2010 00:17 schreef krioro het volgende:
Ultieme blije plaat. Moest eigenlijk op 1, maar dan neemt niemand me meer serieus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
ja viel mij ook al erg op.quote:Op maandag 1 november 2010 14:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dit jaar Rage ATM op 1? Volgens mij komt die veel meer en veel hoger in lijstjes voor dan voorgaande jaren.
Best of the best dat is toch geen albumquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:36 schreef DeBassist het volgende:
trouwens nog wat goede albums als ideeen:
5 Metallica- Best of the best
Metallica heeft wel een aantal compilaties, daar wordt vast 1 van bedoeld.quote:Op maandag 1 november 2010 16:59 schreef RacerDKB het volgende:
Best of the best dat is toch geen album
Een of andere onofficiële compilatie, is dat wel toegestaan?
Deze bewuste compilatie is een compilatie gemaakt door een of andere fan, gepost op een torrentsite.quote:Op maandag 1 november 2010 17:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Metallica heeft wel een aantal compilaties, daar wordt vast 1 van bedoeld.
Ik kan 'm vervangen door de compilatie uit 2009, als die wel officieel is?quote:Op maandag 1 november 2010 17:03 schreef RacerDKB het volgende:
Deze bewuste compilatie is een compilatie gemaakt door een of andere fan, gepost op een torrentsite.
Ik zou z'n lijstje niet meenemen inderdaad. Sowieso compilaties vind ik nooit echt spannend, of ze moeten echt hand-picked zijn door de artiest zelf. En dat is die naar mijn weten ook niet.quote:Op maandag 1 november 2010 17:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik kan 'm vervangen door de compilatie uit 2009, als die wel officieel is?
http://rateyourmusic.com/(...)etallica_collection/
Maar aangezien er ook nog een album uit 2010 in deBassist's lijstje staat en het maar een top 10 is denk ik dat ik maar op 'delete' druk tot hij een nieuw lijstje post.
99 van de 100 keer als iemand een compilatie in zijn album-toplijst invoegt is het omdat die persoon simpelweg nooit naar de hele albums van die artiest heeft geluisterdquote:Op maandag 1 november 2010 17:35 schreef ranja het volgende:
Ja, ok, maar het blijft persoonlijk en ik ga geen lijsten uitsluiten of inkorten waar compilaties in staanDat mag iedereen zelf weten.
Dju, kan ik weer terug naar de tekentafel.quote:Op maandag 1 november 2010 17:40 schreef On het volgende:
Jammer dat de Oh Oh Cherso cd van dit jaar is.
Klopt, maar van sommige 60s of oudere artiesten zijn de gewone albums lastig te krijgen. Ook hebben sommige artiesten compilaties met singles en b-kanten die grotendeels nergens op een gewoon album staan (bv Joy Division, Kirsty MacColl). Dus kan ik me daar best voorstellen dat iemand een best of in de lijst zet. En als die mogen dan mag een Best of Nirvana ookquote:Op maandag 1 november 2010 17:37 schreef RacerDKB het volgende:
99 van de 100 keer als iemand een compilatie in zijn album-toplijst invoegt is het omdat die persoon simpelweg nooit naar de hele albums van die artiest heeft geluisterd
Ik heb wel een Queen Greatest Hits 1,2 en 3 gezien als één album....quote:Op maandag 1 november 2010 17:35 schreef ranja het volgende:
Ja, ok, maar het blijft persoonlijk en ik ga geen lijsten uitsluiten of inkorten waar compilaties in staanDat mag iedereen zelf weten. Tuurlijk, als je een box als Beatles Mono in de lijst opneemt heb je eigenlijk 10 albums ofzo, maar die heb ik ook nog niet gezien
aangepast en bedanktquote:Op maandag 1 november 2010 10:44 schreef AgeEll het volgende:
[..]![]()
Bestaat deze cd?
[..]
Is van dit jaar en dat mag niet
![]()
Hm dat is dan ook weer niet helemaal de bedoelingquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:30 schreef PdeHoog het volgende:
Goed....eindelijk een herziene Top 50Het kostte wat moeite
2 Joe Satriani - Professor Satchafunkilus And The Musterion Of Rock
14 Joe Satriani - Live In San Francisco
27 Joe Satriani - The Extremist
48 Joe Satriani - Flying In A Blue Dream
Watquote:Op maandag 1 november 2010 19:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm dat is dan ook weer niet helemaal de bedoeling
quote:Die ga ik ook maar eens checken dan, als ik thuis ben.Op maandag 1 november 2010 22:16 schreef Pink_Floyd het volgende:
Trouwens als je van Damien Jurado en Port O'Brien houdt, dan vind je Devastations - Coal ook vast mooi. Het beetje combi tussen Jurado en Morphine. Zo donker als roet, maar (of juist daardoor) o zo heerlijk.
quote:Ik denk:Op dinsdag 2 november 2010 12:11 schreef ranja het volgende:
[..]
eh, die bestaat niet. welke bedoel je?
quote:Ik bedoelde eigenlijk "Welcome To Sky Valley", ik had ergens gelezen dat de officiële titel gewoon 'Kyuss' was. Ik heb het aangepast, wel zo duidelijk denk ik.Op dinsdag 2 november 2010 12:11 schreef ranja het volgende:
[..]
eh, die bestaat niet. welke bedoel je?
quote:Ik heb even gekeken, op RYM is een kleine discussie geweest over de titel.... de enige bronnen voor de titel Kyuss in die discussie zijn Metal-archives en Wikipedia. Dat is niet echt veel, vandaar dat het op RYM ook afgekeurd is. En zoals ik al in de OP zei is die site leading voor mij.Op dinsdag 2 november 2010 13:06 schreef zodiakk het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk "Welcome To Sky Valley", ik had ergens gelezen dat de officiële titel gewoon 'Kyuss' was. Ik heb het aangepast, wel zo duidelijk denk ik.
Cure for the Pain is vergelijkbaar eigenlijk vind ik, maar het nummer The Night lift dat album voor mij al naar een hoger planquote:Op dinsdag 2 november 2010 12:38 schreef Felagund het volgende:
Mooie lijst Pink_Floyd, dat album van Morphine ken ik nog niet. Is het heel anders dan Cure for Pain en het andere jaren negentig werk van hun?
[..]
Die ga ik ook maar eens checken dan, als ik thuis ben.
Die plaat van The Microphones is wel een speciale, trouwens. Ik zou je niet ook maar 1 los nummer ervan kunnen aanraden, maar de plaat in z'n geheel met headphones op is een geweldige luisterervaring. Zelfs al 'doe' ik 'm tegenwoordig nog maar eens per jaar of zo.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:21 schreef Norrage het volgende:
Boeiend lijstje, zoals altijd, Grobbel!
Opvallende notering van the Microphones wat mij betreft, had dat album laatst nog een keer uitgechecked..Ga ik nu nog maar een keer doenEn Pavement is natuurlijk
Tja, ik ben sowieso niet echt een albumluisteraar, dus mijn lijstje is vaak meer bepaald door herinneringen en bepaalde associaties dan dat ik echt een poging doe het 'beste' album te bepalen per band. Ben niet echt een discografie-spitter; meestal pak ik 1 album per band tegelijk, en kan ik andere platen makkelijk nog bewaren voor een paar jaar later.quote:Grappige notering van Portugal.The Man trouwens. Je vindt Satanic beter dan bijvoorbeeld Censored Colors? Satanic vind ik heerlijk maar het is een beetje een erg poppy album, Colors heeft zoveel inhoud. Maar goed, meningen
Ik had bij jou trouwens Moon & Antarctica wel boven Good News verwacht..M&A lijkt me meer voor jou gemaakt, maar ja wie ben ik.
Vijf stuks nog (Mingus, Coltrane, Davis, Duke Ellington, Cuong Vu). Is wel eens hoger geweest inderdaad.quote:En zeker leuk dat je er zoveel (nouja, zoveel...3 noteringen ofzo, maar ik weet dat je meer luistert) jazz in hebt staan! Maar Duke Ellington als hoogste jazz-notering? Interessant. Artiest waar ik alleen het big-band werk van heb, en ja, ik heb Far East Suite ook wel..maar nooit echt aandacht aan gegeven. Eens doen!
Kan die plaat van Fiona Apple ook van begin tot einde meeblèren. Heerlijke plaat. Als ook die van The Zombies.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:44 schreef methodmich het volgende:
Woei, wat staat Fiona hoog bij je Grob!!
En eindelijk weer eens ergens The Zombies in de lijst.
Censored Colors is inderdaad een echt album, de nummers lopen ook in elkaar over bijvoorbeeld. Dus dan kan ik je keuze ook wel begrijpen. Persoonlijk heb ik Satanic Satanist ook veel vaker geluisterd, het is makkelijker. Iig, Portugal. The Man is een erg fijne band, heeft 3 jaar geduurd voordat ik ze echt ging waarderen!quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:49 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die plaat van The Microphones is wel een speciale, trouwens. Ik zou je niet ook maar 1 los nummer ervan kunnen aanraden, maar de plaat in z'n geheel met headphones op is een geweldige luisterervaring. Zelfs al 'doe' ik 'm tegenwoordig nog maar eens per jaar of zo.
Tja, ik ben sowieso niet echt een albumluisteraar, dus mijn lijstje is vaak meer bepaald door herinneringen en bepaalde associaties dan dat ik echt een poging doe het 'beste' album te bepalen per band. Ben niet echt een discografie-spitter; meestal pak ik 1 album per band tegelijk, en kan ik andere platen makkelijk nog bewaren voor een paar jaar later.
Ik had Censored Colors en The Satanic Satanist tegelijkertijd aangeschaft, maar die tweede klikte bij mij aanvankelijk meer - en heb ik als gevolg daarvan ook een stuk of 20 keer vaker gehoord. Heb nog niet eens een mening over die eerste... En het feit dat de band zelf tegenwoordig live eigenlijk voornamelijk werk speelt van de laatste twee platen heeft ook niet echt geholpen, denk ik.
The Moon & Antarctica heeft jarenlang stukken hoger dan dat gestaan (top 10 zelfs nog ooit?); volgens mij vroeger ook hoger dan GNFPWLBN. Maar ik luister 'm eigenlijk nooit meer. M&A heeft wel de betere songs erop staan (Lives), maar vind het als album minder sterk.
Vijf stuks nog (Mingus, Coltrane, Davis, Duke Ellington, Cuong Vu). Is wel eens hoger geweest inderdaad. Beetje volgens hetzelfde principe als wat ik hierboven zei; ik kan compleet geobsedeerd raken door 1 of 2 platen van een bepaalde artiest, maar me prima inhouden wat andere, 'hoger aangeschreven' platen van die acts betreft. Hou je tenminste nog wat achter de hand voor de toekomst, en heb je bovendien de mogelijkheid om weer helemaal op nieuw verliefd te worden op een bepaalde act.
Leuk! Ik zag die Morphine helemaal niet staan in je lijst...lees de reactie van fela...ik vind dat ook de beste van Morphine, dat titelnummer is helemaal geweldigquote:Op dinsdag 2 november 2010 12:38 schreef Felagund het volgende:
Mooie lijst Pink_Floyd, dat album van Morphine ken ik nog niet. Is het heel anders dan Cure for Pain en het andere jaren negentig werk van hun?
[..]
Die ga ik ook maar eens checken dan, als ik thuis ben.
Ah ja het had net zo goed Rain Dogs kunnen zijn eigenlijk. Of Swordfishtrombones. Of Blue Valentines..... of of ofquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
@thettes
Ook leuk dat Closing Time van Waits...zijn album wat ik nooit gekend heb (terwijl ik Tom Waits fan ben) dat ik paar dagen geleden eindelijk ontdekt heb...Geweldig gewoon
Aan de ene kant wel, aan de andere kant is Rain Dogs door de critici wel het best gevonden...wat mij betreftquote:Op woensdag 3 november 2010 00:16 schreef thettes het volgende:
[..]
Ah ja het had net zo goed Rain Dogs kunnen zijn eigenlijk. Of Swordfishtrombones. Of Blue Valentines..... of of of
Maarre dacht eigenlijk dat Closing Time wel de bekendste (en meest toegangkelijke) Waits was?Hoe dan ook, geniet ervan
Dit zegt acclaimedmusic.net ervan:quote:Op woensdag 3 november 2010 00:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant is Rain Dogs door de critici wel het best gevonden...wat mij betreftDus dat was het eerste wat ik ooit van hem checkte. Rain Dogs staat iig wel veel meer in alle top 100s hier dan Closing Time, alhoewel ik Closing Time nu al bijna net zo goed vind!
Leuke websitequote:Op woensdag 3 november 2010 09:47 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dit zegt acclaimedmusic.net ervan:
Leuk album inderdaad, thanks voor de tipquote:Op maandag 1 november 2010 22:16 schreef Pink_Floyd het volgende:
Trouwens als je van Damien Jurado en Port O'Brien houdt, dan vind je Devastations - Coal ook vast mooi. Het beetje combi tussen Jurado en Morphine. Zo donker als roet, maar (of juist daardoor) o zo heerlijk.
zie OP, om je lijst te laten meetellen moet je 1 van de Stones vervangen.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:32 schreef ThaTim het volgende:
1. Exile on Main Street The Rolling Stones
10. Let it Bleed The Rolling Stones
Oke, ik dacht dat ik 'm goed gelezen hadquote:Op woensdag 3 november 2010 19:52 schreef ranja het volgende:
[..]
zie OP, om je lijst te laten meetellen moet je 1 van de Stones vervangen.
ligt het aan mij of heb je nou bij je nr.10 de artiest en titel omgedraaid?quote:Op woensdag 3 november 2010 19:52 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Oke, ik dacht dat ik 'm goed gelezen hadIk zal 'm even vervangen.
Dat ligt niet aan jouquote:Op woensdag 3 november 2010 20:04 schreef cafca het volgende:
[..]
ligt het aan mij of heb je nou bij je nr.10 de artiest en titel omgedraaid?
of bij de eerste 9quote:Op woensdag 3 november 2010 20:04 schreef cafca het volgende:
ligt het aan mij of heb je nou bij je nr.10 de artiest en titel omgedraaid?
Tevreden met de lijst?quote:Op woensdag 3 november 2010 20:12 schreef ranja het volgende:
[..]
of bij de eerste 9
maar goed, al verwerktdat was lijstje 85
nee ik heb die van mij al neergezetquote:Op woensdag 3 november 2010 20:15 schreef Norrage het volgende:
Zijn er nog stoere mensen waar we er nog een van missen die we moeten spammen?
Heb dat met deze inderdaad ook meer dan met Tidal, terwijl ik die eigenlijk beter vind.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:49 schreef Grobbel het volgende:
Kan die plaat van Fiona Apple ook van begin tot einde meeblèren. Heerlijke plaat. Als ook die van The Zombies.
Tidal 'sleept' wat meer, als dat enigszins logisch klinkt. Vind stiekem dat er bij de meeste nummers van die plaat wel een minuutje geschrapt kan worden, maar slechte platen heeft Fiona sowieso nooit uitgebracht.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:42 schreef methodmich het volgende:
[..]
Heb dat met deze inderdaad ook meer dan met Tidal, terwijl ik die eigenlijk beter vind.
Is emokid al langs gekomen?quote:Op woensdag 3 november 2010 20:15 schreef Norrage het volgende:
85 lijstjes
Ja, Krioro.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:15 schreef Norrage het volgende:
85 lijstjes
Sorry.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
iig verzwijgen aan de Radiohead- en Pink Floydfans.
Maarja, dan heb je het sowieso niet echt over stoere mensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Hail voor je lijst.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:59 schreef Gehenna het volgende:
pff wat een werk weer, maar wel weer leuk om te doen uiteraard
dit is hem geworden voor dit jaar
Top 10? Een liefhebber als jij moet toch wel een top 25 kunnen makenquote:
Ja, maar ik vind het moeilijk om te bepalen wat nu mijn favoriete albums zijn. Van Joy Division en My Bloody Valentine heb ik al lang geen album beluisterd en met The Smiths heb ik weinig meer (de drie artiesten die vorig jaar in mijn top 3 stonden). Er is niet heel veel voor in de plaats gekomen. Maar het zal wel weer een top 25 wordenquote:Op vrijdag 5 november 2010 00:09 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Top 10? Een liefhebber als jij moet toch wel een top 25 kunnen maken
Daar ben ik het helemaal mee eens. Sowieso zijn de 60's overgerepresenteerd in de bovenste regionen van de songlist. De albumlist lijkt dan diverses, in ieder geval wat dat betreft.quote:Op woensdag 3 november 2010 15:35 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Leuke website![]()
Hoewel ik de lijst met albums een stuk beter vind dan de lijst met liedjes.
Leuke lijst. Alleen vind ik die klassieke 'albums' altijd moeilijk te begrijpen. Niet dat de muziek niet goed genoeg is, maar ze verschillen zo sterk van popmuziek. Bij jazz is dat in mindere mate ook waar, zeker bij bijvoorbeeld third stream, maar er moet ergens een grens gelegd worden.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:59 schreef Gehenna het volgende:
pff wat een werk weer, maar wel weer leuk om te doen uiteraard
dit is hem geworden voor dit jaar
[lijst]
veranderd jouw smaak zo dat je een jaar later een nr niks meer aan vind?quote:Op vrijdag 5 november 2010 07:07 schreef tim. het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind het moeilijk om te bepalen wat nu mijn favoriete albums zijn. Van Joy Division en My Bloody Valentine heb ik al lang geen album beluisterd en met The Smiths heb ik weinig meer (de drie artiesten die vorig jaar in mijn top 3 stonden). Er is niet heel veel voor in de plaats gekomen. Maar het zal wel weer een top 25 worden.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:13 schreef On het volgende:
Geile lijst Gehenna, zie slowdive er nu ook wel inkomen.
thanksquote:
Ranja, kan ik mijn nummer 53 nog veranderen in:quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:26 schreef Felagund het volgende:
Hier mijn top 100, met tussen haakjes de positie van vorig jaar. Toen had ik nog een top 50, maar nog steeds vrij veel nieuwkomers. Daarnaast 12 van de 50 platen die er vorig jaar nog in stonden er uit gegooid.
53.(--) Stevie Wonder Songs in the Key Of Live (1976)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
aangepastquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:34 schreef Felagund het volgende:
Ranja, kan ik mijn nummer 53 nog veranderen in:
53. Stevie Wonder - Innervisions (1973) ?
Dat zal voor de meesten hier gelden, lijkt me.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:30 schreef PdeHoog het volgende:
Ben heel benieuwd naar de eindlijstVolgens mij gaat er een heeeeeeeeeeeeeel groot gat zitten tussen de eindlijst en mijn lijst
Leuk om dan te kijken wie de meeste platen uit de uiteindelijke top 100 in zijn eigen lijstje had staanquote:Op vrijdag 5 november 2010 18:33 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat zal voor de meesten hier gelden, lijkt me.
Dat klopt wel, soms iets te lang naspel. Maar toch, nummers als Criminal, Shadowboxer, Carrion, Never Is A Promise en The Child Is Gone zijn fantastisch. En toch zing je de tweede plaat makkelijker mee.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:52 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Tidal 'sleept' wat meer, als dat enigszins logisch klinkt. Vind stiekem dat er bij de meeste nummers van die plaat wel een minuutje geschrapt kan worden,
Bedankt voor je PM, leuk topic!quote:Op woensdag 3 november 2010 20:24 schreef ThaTim het volgende:
Ik zou Limbofan PM'n, die is ook een echte muziek-fanaat.
Tja, als het goed is he...quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:44 schreef ThaTim het volgende:
Kon ook niet anders, Limbofan met Rowwen Heze
Rowwen Heze heeft mooie platen hoor. Ik woon in Limburg, beschouw mezelf als een Brabander (geboren in), maar De Peel is prachtig.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:44 schreef ThaTim het volgende:
Kon ook niet anders, Limbofan met Rowwen Heze
quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:43 schreef LimboFan het volgende:
[..]
Bedankt voor je PM, leuk topic!
Mijn lijstje, de bekende namen denk ik, maar oh zo goed, en daar gaat het om.
1: AC/DC - Back in Black
2: The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
3: Pearl Jam - Ten
4: Rowwen Hèze - Vandaag
5: Pink Floyd - The Division Bell
6: Bruce Springsteen - Lucky Town
7: Joe Cocker - With a Little Help from My Friends
8: Mark Knopfler - Get Lucky
9: Led Zeppelin - Led Zeppelin IV
10: Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland
11: Gary Moore - Still Got the Blues
12: Rowwen Hèze - Zondag in 't zuiden
13: Joe Bonamassa - The Ballad Of John Henry
14: Madness - One Step Beyond
15: Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium
16: Paolo Nutini - These Streets
17: Bon Jovi - This left feels right
18: Van Halen - MCMLXXXIV
19: Nirvana - Nevermind
20: Norah Jones - Feels Like Home
Het is toch ook gewoon een geweldig album!quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Lucky Town!! Dat heb ik echt nog nooit gezien. Leuk, want ik vind het een leuk album! Better Days and Lucky Town zijn geweldige nummers!
Heeel erg ondergewaardeerd...Samen met Human Touch wordt het vaak werkelijk waar uitgekotst, en waar ik dat voor Human Touch terecht vind is Lucky Town wel degelijk erg goedquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:12 schreef LimboFan het volgende:
[..]
Het is toch ook gewoon een geweldig album!
Gelukkig door een aantal mensen wel gewaardeerd hequote:Op vrijdag 5 november 2010 21:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heeel erg ondergewaardeerd...Samen met Human Touch wordt het vaak werkelijk waar uitgekotst, en waar ik dat voor Human Touch terecht vind is Lucky Town wel degelijk erg goed
Nee, ik ben zelf ook Limburger en ik vind Rowwen Heze ook erg leuk, maar bij Limbofan moest RH toch wel in de lijst hequote:Op vrijdag 5 november 2010 20:57 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Rowwen Heze heeft mooie platen hoor. Ik woon in Limburg, beschouw mezelf als een Brabander (geboren in), maar De Peel is prachtig.
Dat wel maar dat was ook een dieptepunt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 11:41 schreef PdeHoog het volgende:
Dat is aanzienlijk meer dan vorig jaar of niet, Ranja?
Dan mag je ook je eerste edit gaan makenquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:55 schreef romige_chocolademelk het volgende:
16: Pink Floyd: Meddle
22: Pink floyd: Meddle
Bij deze mijn lijst, tevens allereerste post!
quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:55 schreef romige_chocolademelk het volgende:
19: Blind faith: Blind faith
28: Blind faith: blind faith
Ik weet zeker dat ik een keer meer dan 100 lijstjes gehad... maar het zou kunnen dat dat bij de liedjes lijst was.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat wel maar dat was ook een dieptepunt.
Ik heb een lijstje gemaakt van aantal inzendingen voor zover ik dat terug kon vinden...
2001 ?? (menjo - juni) (ca. 40 lijstjes denk ik afgaand op het topic - maar fok was toen ook nog kleiner)
2002 ?? (menjo - februari)
2003 ?? (menjo - april)
2004 87 (menjo - april)
2005 63 (menjo - september)(probeersel van menjo met in te vullen excellfile die gemaild moest worden)
-------
2006 68 (ranja - oktober)
2007 96 (ranja - oktober)
2008 98 (ranja - oktober)
2009 52 (ranja - oktober)
2010 93* (ranja - oktober)
*er mag nog gestemd worden!
Yep. Ben me er al een beetje op aan het orienterenquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:00 schreef Arn0 het volgende:
Over de singles lijst gesproken, die moet dit jaar nog worden gehouden toch?
Ja, aansluitend aan deze, oftewel morgen beginnenquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:00 schreef Arn0 het volgende:
Over de singles lijst gesproken, die moet dit jaar nog worden gehouden toch?
Morgen beginnen?quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, aansluitend aan deze, oftewel morgen beginnen
Yes de beste Godspeed op #1quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:04 schreef Seam het volgende:
Bij deze mijn top 25:
1. Godspeed You Black Emperor! - FA (1997)
2. Explosions in the Sky - Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever (2001)
3. Sigur Rós - ( ) (2002)
4. Porcupine Tree - Deadwing (2005)
5. Bon Iver - For Emma, Forever Ago (2007)
6. Stars of the Lid - The Tired Sounds of Stars of the Lid (2001)
7. Cult of Luna - Salvation (2004)
8. iLiKETRAiNS - Progress Reform (2006)
9. Moonsorrow - Kivenkantaja (2003)
10. Gazpacho - Night (2007)
11. Supersilent - 6 (2003)
12. Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
13. Arcturus - The Sham Mirrors (2002)
14. Dream Theater - Images and Words (1992)
15. Rosetta - The Galilean Satellites (2005)
16. Explosions in the Sky - The Earth Is Not a Cold Dead Place (2003)
17. Godspeed You Black Emperor! - Lift Your Skinny Fists like Antennas to the Heaven (2000)
18. Shora - Malval (2005)
19. Alcest - Souvenirs D'un Autre Monde (2007)
20. The Cinematic Orchestra - Man with a Movie Camera (2003)
21. Jaga Jazzist - What We Must (2005)
22. Sigur Rós - Takk... (2005)
23. Arcade Fire - Funeral (2004)
24. And So I Watch You From Afar - Tonight the City Burns (2007)
25. This Will Destroy You - This Will Destroy You (2008)
dan moet ik die ook maar eens luisteren...quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:11 schreef Norrage het volgende:
Ik heb niks met dat Antennas....vind het maar wat gejank met wat instrumenten, in FA zit emotie!
quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:45 schreef Nelded het volgende:
39. Iron & Wine and Calexico - In The Reins
Thanks! Tja, ik vind Okkervil River juist geweldig, maar dat had je ongetwijfeld al uit mijn lijst opgemaakt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Verder errug fijne lijst ook. De enige band waar ik nooit kan inkomen is Okkervil River though...
Zie ik me daar ineens wat favorieten die ik heulemaal nergens anders terugziequote:Op zondag 7 november 2010 00:36 schreef bukgeit het volgende:
003 GAS - Nah Und Fern
010 American Music Club - California
015 Auburn Lull - Alone I Admire
023 Ride - Going Blank Again
025 Mark Eitzel - I'm Caught in A Trap And I Can't Back Out 'Cause I Love You Too Much, Baby
032 Galaxie 500 - This Is Our Music
047 Idaho - Alas
048 Codeine - Frigid Stars
049 Swervedriver - Mezcal Head
Nou, nergens. Ride en GAS heb ik eerder gezien (of was dat alleen bij jouquote:Op zondag 7 november 2010 01:27 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Zie ik me daar ineens wat favorieten die ik heulemaal nergens anders terugzie.
Relaxed! wordt ik morgenochtend wakker (voor jullie al aan het eind van de dag) wss met de lijst!quote:Op zondag 7 november 2010 03:46 schreef ranja het volgende:
Hm morgen nog flink wat te doen zie ikMaar uitslag zondag moet haalbaar zijn. Weet alleen niet hoe laat zondag.
En stemmen mag nog tot ik zeg van stop./
Geniaal!quote:
quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Verder errug fijne lijst ook. De enige band waar ik nooit kan inkomen is Okkervil River though...
Ja ik heb met name gekeken naar albums die van mijn tijd zijn. FA was voor mij een openbaring. Prachtig, intens, duister, bombastisch. Ik denk dat alleen Explosions in the Sky die plek ooit zou kunnen overnemen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Yes de beste Godspeed op #1
Ik heb niks met dat Antennas....vind het maar wat gejank met wat instrumenten, in FA zit emotie!
Start ik vanochtend (nou ja...) m'n pc, doet m'n monitor niks meer. Moest dus en nieuwe kopen.quote:Op zondag 7 november 2010 03:46 schreef ranja het volgende:
Hm morgen nog flink wat te doen zie ikMaar uitslag zondag moet haalbaar zijn. Weet alleen niet hoe laat zondag.
En stemmen mag nog tot ik zeg van stop./
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |