quote:Die ga ik ook maar eens checken dan, als ik thuis ben.Op maandag 1 november 2010 22:16 schreef Pink_Floyd het volgende:
Trouwens als je van Damien Jurado en Port O'Brien houdt, dan vind je Devastations - Coal ook vast mooi. Het beetje combi tussen Jurado en Morphine. Zo donker als roet, maar (of juist daardoor) o zo heerlijk.
quote:Ik denk:Op dinsdag 2 november 2010 12:11 schreef ranja het volgende:
[..]
eh, die bestaat niet. welke bedoel je?
quote:Ik bedoelde eigenlijk "Welcome To Sky Valley", ik had ergens gelezen dat de officiële titel gewoon 'Kyuss' was. Ik heb het aangepast, wel zo duidelijk denk ik.Op dinsdag 2 november 2010 12:11 schreef ranja het volgende:
[..]
eh, die bestaat niet. welke bedoel je?
quote:Ik heb even gekeken, op RYM is een kleine discussie geweest over de titel.... de enige bronnen voor de titel Kyuss in die discussie zijn Metal-archives en Wikipedia. Dat is niet echt veel, vandaar dat het op RYM ook afgekeurd is. En zoals ik al in de OP zei is die site leading voor mij.Op dinsdag 2 november 2010 13:06 schreef zodiakk het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk "Welcome To Sky Valley", ik had ergens gelezen dat de officiële titel gewoon 'Kyuss' was. Ik heb het aangepast, wel zo duidelijk denk ik.
Cure for the Pain is vergelijkbaar eigenlijk vind ik, maar het nummer The Night lift dat album voor mij al naar een hoger planquote:Op dinsdag 2 november 2010 12:38 schreef Felagund het volgende:
Mooie lijst Pink_Floyd, dat album van Morphine ken ik nog niet. Is het heel anders dan Cure for Pain en het andere jaren negentig werk van hun?
[..]
Die ga ik ook maar eens checken dan, als ik thuis ben.
Die plaat van The Microphones is wel een speciale, trouwens. Ik zou je niet ook maar 1 los nummer ervan kunnen aanraden, maar de plaat in z'n geheel met headphones op is een geweldige luisterervaring. Zelfs al 'doe' ik 'm tegenwoordig nog maar eens per jaar of zo.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:21 schreef Norrage het volgende:
Boeiend lijstje, zoals altijd, Grobbel!
Opvallende notering van the Microphones wat mij betreft, had dat album laatst nog een keer uitgechecked..Ga ik nu nog maar een keer doenEn Pavement is natuurlijk
Tja, ik ben sowieso niet echt een albumluisteraar, dus mijn lijstje is vaak meer bepaald door herinneringen en bepaalde associaties dan dat ik echt een poging doe het 'beste' album te bepalen per band. Ben niet echt een discografie-spitter; meestal pak ik 1 album per band tegelijk, en kan ik andere platen makkelijk nog bewaren voor een paar jaar later.quote:Grappige notering van Portugal.The Man trouwens. Je vindt Satanic beter dan bijvoorbeeld Censored Colors? Satanic vind ik heerlijk maar het is een beetje een erg poppy album, Colors heeft zoveel inhoud. Maar goed, meningen
Ik had bij jou trouwens Moon & Antarctica wel boven Good News verwacht..M&A lijkt me meer voor jou gemaakt, maar ja wie ben ik.
Vijf stuks nog (Mingus, Coltrane, Davis, Duke Ellington, Cuong Vu). Is wel eens hoger geweest inderdaad.quote:En zeker leuk dat je er zoveel (nouja, zoveel...3 noteringen ofzo, maar ik weet dat je meer luistert) jazz in hebt staan! Maar Duke Ellington als hoogste jazz-notering? Interessant. Artiest waar ik alleen het big-band werk van heb, en ja, ik heb Far East Suite ook wel..maar nooit echt aandacht aan gegeven. Eens doen!
Kan die plaat van Fiona Apple ook van begin tot einde meeblčren. Heerlijke plaat. Als ook die van The Zombies.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:44 schreef methodmich het volgende:
Woei, wat staat Fiona hoog bij je Grob!!
En eindelijk weer eens ergens The Zombies in de lijst.
Censored Colors is inderdaad een echt album, de nummers lopen ook in elkaar over bijvoorbeeld. Dus dan kan ik je keuze ook wel begrijpen. Persoonlijk heb ik Satanic Satanist ook veel vaker geluisterd, het is makkelijker. Iig, Portugal. The Man is een erg fijne band, heeft 3 jaar geduurd voordat ik ze echt ging waarderen!quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:49 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die plaat van The Microphones is wel een speciale, trouwens. Ik zou je niet ook maar 1 los nummer ervan kunnen aanraden, maar de plaat in z'n geheel met headphones op is een geweldige luisterervaring. Zelfs al 'doe' ik 'm tegenwoordig nog maar eens per jaar of zo.
Tja, ik ben sowieso niet echt een albumluisteraar, dus mijn lijstje is vaak meer bepaald door herinneringen en bepaalde associaties dan dat ik echt een poging doe het 'beste' album te bepalen per band. Ben niet echt een discografie-spitter; meestal pak ik 1 album per band tegelijk, en kan ik andere platen makkelijk nog bewaren voor een paar jaar later.
Ik had Censored Colors en The Satanic Satanist tegelijkertijd aangeschaft, maar die tweede klikte bij mij aanvankelijk meer - en heb ik als gevolg daarvan ook een stuk of 20 keer vaker gehoord. Heb nog niet eens een mening over die eerste... En het feit dat de band zelf tegenwoordig live eigenlijk voornamelijk werk speelt van de laatste twee platen heeft ook niet echt geholpen, denk ik.
The Moon & Antarctica heeft jarenlang stukken hoger dan dat gestaan (top 10 zelfs nog ooit?); volgens mij vroeger ook hoger dan GNFPWLBN. Maar ik luister 'm eigenlijk nooit meer. M&A heeft wel de betere songs erop staan (Lives), maar vind het als album minder sterk.
Vijf stuks nog (Mingus, Coltrane, Davis, Duke Ellington, Cuong Vu). Is wel eens hoger geweest inderdaad. Beetje volgens hetzelfde principe als wat ik hierboven zei; ik kan compleet geobsedeerd raken door 1 of 2 platen van een bepaalde artiest, maar me prima inhouden wat andere, 'hoger aangeschreven' platen van die acts betreft. Hou je tenminste nog wat achter de hand voor de toekomst, en heb je bovendien de mogelijkheid om weer helemaal op nieuw verliefd te worden op een bepaalde act.
Leuk! Ik zag die Morphine helemaal niet staan in je lijst...lees de reactie van fela...ik vind dat ook de beste van Morphine, dat titelnummer is helemaal geweldigquote:Op dinsdag 2 november 2010 12:38 schreef Felagund het volgende:
Mooie lijst Pink_Floyd, dat album van Morphine ken ik nog niet. Is het heel anders dan Cure for Pain en het andere jaren negentig werk van hun?
[..]
Die ga ik ook maar eens checken dan, als ik thuis ben.
Ah ja het had net zo goed Rain Dogs kunnen zijn eigenlijk. Of Swordfishtrombones. Of Blue Valentines..... of of ofquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
@thettes
Ook leuk dat Closing Time van Waits...zijn album wat ik nooit gekend heb (terwijl ik Tom Waits fan ben) dat ik paar dagen geleden eindelijk ontdekt heb...Geweldig gewoon
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |