Dat is nog het meest epische aan Deventer. Want Berlijnquote:Op zondag 31 oktober 2010 00:01 schreef von_Preussen het volgende:
station met directe treinverbinding naar Berlijn
Je moet niet 'denken'. Vanaf het begin was al bekend dat er Buffels gaan rijden in de stopper Hengelo-Berlijnquote:
Dit kan ook iets vriendelijker imhoquote:Op zondag 31 oktober 2010 08:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Je moet niet denken. Vanaf het begin was al bekend dat er Buffels gaan rijden in de stopper Hengelo-Berlijn
En nu sla je toch echt de plank mis, er is namelijk maandenlang sprake van geweest dat het V'tjes zouden gaan worden...quote:Op zondag 31 oktober 2010 08:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Je moet niet denken. Vanaf het begin was al bekend dat er Buffels gaan rijden in de stopper Hengelo-Berlijn
Owja. Die Vees was ik al helemaal vergeten. Jij had daar toen nog een photoshop mee gemaakt met logo's van Syntus op enzoquote:Op zondag 31 oktober 2010 09:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
En nu sla je toch echt de plank mis, er is namelijk maandenlang sprake van geweest dat het V'tjes zouden gaan worden...
Nog afgezien van het feit dat er echt geen stopper Hengelo-Berlijn komt...
Inderdaad, vandaag gaat de reis iig door naar Baarland. We vertrekken een kwartiertje voor de stoomtrein uit en laten die een eindje verder weer passeren. Vervolgens halen wij de stoomtrein weer in om door te rijden naar Baarland (de stoomtrein gaat nog altijd niet verder dan Hoedekenskerke) om op de terugweg weer hetzelfde kunstje te doen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:56 schreef dennistd het volgende:
Bij de SGB tussen Goes en Hoedekenskerke (of rijden ze al door naar Baarland?)
Succes, ben benieuwd naar de fotoosquote:Op zondag 31 oktober 2010 10:21 schreef Maranelloot het volgende:
[..]
Inderdaad, vandaag gaat de reis iig door naar Baarland. We vertrekken een kwartiertje voor de stoomtrein uit en laten die een eindje verder weer passeren. Vervolgens halen wij de stoomtrein weer in om door te rijden naar Baarland (de stoomtrein gaat nog altijd niet verder dan Hoedekenskerke) om op de terugweg weer hetzelfde kunstje te doen.
Hopelijk is het vanmiddag een beetje droog, dan kunnen we nog wat leuke foto's maken.
Sorry hoor, ik weet ook niet alles. Ik nam aan dat omdat Syntus het gaat doen het wel Lintjes zouden worden.quote:Op zondag 31 oktober 2010 08:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Je moet niet 'denken'. Vanaf het begin was al bekend dat er Buffels gaan rijden in de stopper Hengelo-Berlijn
Plan T ligt denk ik al bij de ijzerboerquote:Op zondag 31 oktober 2010 16:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
waar is al het Plan T materieel ?
Plan V zie ik sporadisch nog rijden.
Plan T is allemaal terzijde gesteld of zelfs al afgevoerd richting sloper. Voor zover mij bekend rijdt er een half T'tje proefrondjes in Wildenrath op dit moment, net als al het andere Nederlandse materieel.quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
waar is al het Plan T materieel ?
Plan V zie ik sporadisch nog rijden.
Wat een rotsite qua zoekmogelijkheden. Kan niet echt duidelijk vinden wat ik zoek. Gaat om de laatste versie van het Programma van Eisen van de RijnGouweLijn (trein, niet het Lightrail troep)quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:26 schreef dennistd het volgende:
http://aanbestedingskalender.nl/ heeft wel een heleboel documenten over aanbestedingen.
Is dat niet onderhands aan NS gegund? Meen me zoiets te herinneren.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat een rotsite qua onduidelijkheid. Kan niet echt duidelijk vinden wat ik zoek. Gaat om de laatste versie van het Programma van Eisen van de RijnGouweLijn (trein, niet het Lightrail troep)
tot eind 2012 wel jaquote:Op zondag 31 oktober 2010 18:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is dat niet onderhands aan NS gegund? Meen me zoiets te herinneren.
Ja, tot 8 December 2012quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is dat niet onderhands aan NS gegund? Meen me zoiets te herinneren.
Hmm, daar zeg je wat. Zou best iets kunnen betekenen ja (zelf ben ik totaal niet bekend bij de SGB). De lijn Gerolstein - Ulmen/Kaisersechs (Duitsland, rijd ook met Railbus) word veelal gebruikt door lokale bewoners, bijvoorbeeld om boodschappen te doen in een ander dorp.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:22 schreef De_Hertog het volgende:
Mooi verhaal. Heeft die railbus met die extra stops nu ook meer de functie van lokaal openbaar vervoer in plaats van museumbedrijf?
2 ritten op zondag?quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:22 schreef De_Hertog het volgende:
Mooi verhaal. Heeft die railbus met die extra stops nu ook meer de functie van lokaal openbaar vervoer in plaats van museumbedrijf?
Nee. Erwtjes-Heilige-Hubert schiet lekker op wou je zeggenquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:02 schreef trainfreak het volgende:
Hoedekenskerke (Jezus, wat een namen daar)
Die snap ik niet?quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Erwtjes-Heilige-Hubert schiet lekker op wou je zeggen
quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:21 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Die snap ik niet?
Ja, als we de plaatsnamen gaan vertalen...
Excuseert u mij, ik lees net dat het nog niet zeker is of het zo'n loc word, echter is de kans groot. In Nederland is de NS tractiegevend, en dus ook verantwoordelijk voor de loc. Hun keuze gaat uit naar een 1700 omdat de NMBS 28xx niet van NS zijn, maar van de NMBS, die NSH weer mag gebruiken voor de BNL, en NSH de rijtuigen levert. Een loc van de NMBS pakken is niet zo gemakkelijk. Kost allemaal extra geld.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:48 schreef James1988 het volgende:
Hm, dan vraag ik me af waarom ze niet meteen de hele rit met een 28xx van de NMBS rijden, het scheelt tenslotte toch weer een lokwissel.
Dit kan ik persoonlijk beamen en ik heb er ook een foto van die trein op de Cartesiusweg hier geplaatst.quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:53 schreef Bitlord het volgende:
Plan T is inderdaad buiten dienst. Op opstelterrein Utrecht Cartesiusweg, te zien op het traject Utrecht - Woerden, staat nog de Vrijheidstrein.
Onderstaande foto is wel een leuke Photoshop:
[ afbeelding ].
Ik ga hem probeer enkele keren te fotograferen op het NMBS net. Amsterdam vind ik 'net iets te ver'...quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:48 schreef greavy het volgende:
Ik ga hem donderdag op Zwijndrecht aanschouwen waar hij ca. 21.38 langs moet tuffen.
Vrijdag op Rotterdam CS of Zuid, en als de wiedeweerga proberen hem op Haarlem of iets in die trend weer te krijgen.
Die railbus is onderdeel van het project 'toeristische hoofd-as', waarbij attracties in de regio aan elkaar worden geknoopt. Ook is er een groot knooppunten-wandelnetwerk welke aansluit bij de diverse stations. In de toekomst zal deze railbus dan ook vaker rijden dan de stoomtrein.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:22 schreef De_Hertog het volgende:
Mooi verhaal. Heeft die railbus met die extra stops nu ook meer de functie van lokaal openbaar vervoer in plaats van museumbedrijf?
Kleine kans dat het langs een perronspoor is, maar wel één van de voorste 'opstelsporen'. De trein zelf is ruim 450 meter lang.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:00 schreef Ireyon het volgende:
Hmm dus dan staat-ie een half uur stil in Roosendaal.. ben benieuwd waar, zal wel niet fatsoenlijk te fotograferen zijn..
Voorste opstelsporen? De enige sporen zonder perron liggen toch allemaal achter het station (behalve spoor 2)?quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Kleine kans dat het langs een perronspoor is, maar wel één van de voorste 'opstelsporen'. De trein zelf is ruim 450 meter lang.
Je zit natuurlijk wel met een machinist die ook op de lok moet mogen rijden. De kans is groot dat een NSR-machinist de trein rijdt lijkt me, en volgens mij kennen die nou net de reeks 28 niet.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:48 schreef James1988 het volgende:
Hm, dan vraag ik me af waarom ze niet meteen de hele rit met een 28xx van de NMBS rijden, het scheelt tenslotte toch weer een lokwissel.
Spoor 4A is dan bezet door de Stopper naar Vlissingen. Ik zie dat de Stoptrein naar Den Haag vanaf spoor 3 verplaatst is naar spoor 1b. Dit kan ook betekenen dat de Orient Express vlak na de Benelux op spoor 3 binnen komt. Bij langere halteringen schijnt dit ook gewenst te zijn bij deze treinquote:Op zondag 31 oktober 2010 22:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voorste opstelsporen? De enige sporen zonder perron liggen toch allemaal achter het station (behalve spoor 2)?
450 meter past prima aan het perron en spoor 4 zou dat hele halve uur vrij kunnen zijn. Je zult zien dat als ze 'm op 5 of verder zetten, er weer één of andere lege VIRM tussen de trein en m'n lens staat..
Maar die stopper kunnen ze dus ook op 3a kwijt.. of de IC op 4b.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Spoor 4A is dan bezet door de Stopper naar Vlissingen. Ik zie dat de Stoptrein naar Den Haag vanaf spoor 3 verplaatst is naar spoor 1b. Dit kan ook betekenen dat de Orient Express vlak na de Benelux op spoor 3 binnen komt. Bij langere halteringen schijnt dit ook gewenst te zijn bij deze trein
Edit: IC van 20:47 naar Dordrecht en verder vertrekt van 3b, die theorie gaat dus niet op.
Een kans op een perronspoor is dus klein. Spoor 4 is wel vrij na vertrek van de stopper naar Vlissingen
De meeste stellen hebben dat ook nog niet werkend. Hoeft van mij ook nietquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:08 schreef KapiteinT het volgende:
Ik lees net dat OBIS ook voorziet in automatische omroepen, maar ik heb dit nog nooit gehoord. Ligt dat aan mij?Ik vind het wel prima, want in intercity's hoort gewoon de conducteur z'n verhaal te doen.
Volgens mij moeten de afroepen makkelijk te implementeren zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:08 schreef KapiteinT het volgende:
Ik lees net dat OBIS ook voorziet in automatische omroepen, maar ik heb dit nog nooit gehoord. Ligt dat aan mij?Ik vind het wel prima, want in intercity's hoort gewoon de conducteur z'n verhaal te doen.
NS Hispeed website is echt een ramp, gewoon tickets boeken bij: www.bahn.de.quote:Op maandag 1 november 2010 14:51 schreef bork het volgende:
Moe word ik er van o zo moe, wat is nu zo moeilijk aan een kaartje Utrecht Hannover?
[ afbeelding ]
Dat staat er toch? De treinen voor 22 december zijn vandaag allemaal al vertrokken dus dat red je niet meer.quote:Op maandag 1 november 2010 14:51 schreef bork het volgende:
Moe word ik er van o zo moe, wat is nu zo moeilijk aan een kaartje Utrecht Hannover?
[ afbeelding ]
Is dat niet gewoon oud Nederlands?quote:Op maandag 1 november 2010 16:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat een koe van een taalfout in die planner trouwens: "zijn reeds alle vertrokken".
Weer een trdl die zijn favoriete algoritme heeft verzonnen?quote:Op maandag 1 november 2010 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Stervende hoere kanker prorail. Ic uit Nijmegen +6 vanuit de start omdat de vertraagde ic naar zwolle van 1645 er voorlangs gegooid wordt. Die natuurlijk Ook nog overal stopt tot Arnhem. Klasse actie weer Prorail
Bork. Deze reis is pas vanaf morgen te boeken, nieuwe dienstregeling gaat in per 12/12quote:Op maandag 1 november 2010 14:51 schreef bork het volgende:
Moe word ik er van o zo moe, wat is nu zo moeilijk aan een kaartje Utrecht Hannover?
[ afbeelding ]
Mja, met een beetje doorrijden is die trein weer op tijd in Zutphen of Deventer en gaan daar geen aansluitingen verlorenquote:Op maandag 1 november 2010 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Blijkbaar ja. Ik snap echt niet wat die mongolen bezielt in dit soort gevallen.
Hoezo wat heb ik gedaan ;o Ik heb niets gedaan.quote:Op maandag 1 november 2010 18:59 schreef KapiteinT het volgende:
Crientj, wat heb je met mijn Twitter gedaan? Dennis Scholing stond bij 'Who to follow'.
Dat weet ik, geef dan ook die melding en niet deze, denk ik dan.quote:Op maandag 1 november 2010 18:40 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Bork. Deze reis is pas vanaf morgen te boeken, nieuwe dienstregeling gaat in per 12/12. En die is helaas pas vanaf 2/11 bekend in HAFAS..
Ken je deze dan ook?quote:
Nee, maar we volgen wel 21 dezelfde mensen. En dan te bedenken dat ik maar 48 mensen volg. Dat zal het zijn. En ja, zie nu mij maar eens te vinden op Twitter.quote:Op maandag 1 november 2010 19:43 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hoezo wat heb ik gedaan ;o Ik heb niets gedaan.
Maar volg ik jou/volg jij mij dan?
Oh noes, wel heel dat drop-down menuutje uitvouwen en Roosendaal (grens) kiezenquote:Op dinsdag 2 november 2010 06:25 schreef greavy het volgende:
''NS Hispeed stuurt reizigers op verkeerde spoor''
maandag 1 november 2010 22:50
.. Om niet aan deze 5 uur durende reis te hoeven beginnen, moet de klant zelf zijn reis aanpassen.
Tsss onrealistisch! er staat geen bizar lange rij bij loket 1 of het travelcenterquote:
Gelul. 1 trein die van +12 naar +14 gaat of 1 trein die van +12 naar 2 treinen met +12 gaat. Het enige wat hij doet is zijn mede TRDL's in de rest van het land in de vingers snijden. Afgezien van de "self loading cargo" natuurlijk, maar dat boeit niet.quote:Op maandag 1 november 2010 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, met een beetje doorrijden is die trein weer op tijd in Zutphen of Deventer en gaan daar geen aansluitingen verloren
af en toe rijdt er een stukje door naar Groningen net zoals er af en toe nog een Leeuwarder stukje naar Den Haag gaat. Gaat dan meestal maar om 1 stel, terwijl de rest van de stellen wel hun normale bestemming aanhouden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
Sinds wanneer rijdt de trein uit Rotterdam door naar Groningen? Die komt toch uit Den Haag en wordt in Utrecht gekoppeld.
Wel werkend OBIS in deze trein. Ook iets nieuws.
Buiten de spits zijn het vaak 2x ICM-III, waarbij het achterste stel in Rotterdam naar Groningen gaat. Maar dat beperkt zich ook maar tot een stuk of 4-5 treinen per dag.quote:Op dinsdag 2 november 2010 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
af en toe rijdt er een stukje door naar Groningen net zoals er af en toe nog een Leeuwarder stukje naar Den Haag gaat. Gaat dan meestal maar om 1 stel, terwijl de rest van de stellen wel hun normale bestemming aanhouden.
Raar eigenlijk. De ene keer kan je wel rechtstreeks van Rotterdam naar Groningen en de andere keer weer niet. Ligt het wel van tevoren vast om welke treinen dit gaat?quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Buiten de spits zijn het vaak 2x ICM-III, waarbij het achterste stel in Rotterdam naar Groningen gaat. Maar dat beperkt zich ook maar tot een stuk of 4-5 treinen per dag.
Uit Groningen komen bijvoorbeeld ook stellen die naar Rotterdam gaan, maar uit Leeuwarden heb ik dat nog niet meegemaakt. Zal vanuit daar ook wel stellen voor Den Haag zijn
Het is niet vreemd. In de spits zijn er meer stellen nodig voor bepaalde bestemmingen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:41 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Raar eigenlijk. De ene keer kan je wel rechtstreeks van Rotterdam naar Groningen en de andere keer weer niet. Ligt het wel van tevoren vast om welke treinen dit gaat?
Er heeft iets ten zuiden van Elst een spoorboog gelopen vanuit de richting Tiel naar Nijmegen, maar deze is vanwege de Betuweroute afgebroken. Weet niet of je daar nog restanten van terug kunt vinden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben persoonlijk mee geïnteresseerd in spoor dan in treinen, maar weet iemand of er vanaf Elst richting Nijmegen een derde spoor heeft gelegen? De portalen voor de bovenleiding zijn namelijk veel breder.. Viel me op gister.
Ik zie net dat ze ook gewoon in de reisplanner staan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
het zal wel opgelegd zijn vanuit de materieel-omlopen. Dus er moet ook wel min of meer zicht zijn op welke treinen dat betreft danLijkt mij.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er heeft iets ten zuiden van Elst een spoorboog gelopen vanuit de richting Tiel naar Nijmegen, maar deze is vanwege de Betuweroute afgebroken. Weet niet of je daar nog restanten van terug kunt vinden.
Overigens zijn bij station Elst zelf nog sporen uit het verleden terug te vinden. Vroeger was het station zoals hier te zien veel groter: http://stationsweb.nl/station.asp?station=elst&vraag=elst
Zo moeilijk moet het toch niet zijn te zorgen dat die site automatisch alvast de meest voor de hand liggende grensovergang voor je aan te vinken? Ik denk dat veel mensen er inderdaad blind op vertrouwen dat ze vanzelf een kaartje via de juiste grensovergang krijgen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 06:56 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Oh noes, wel heel dat drop-down menuutje uitvouwen en Roosendaal (grens) kiezen. Wat een aanstellerij, dat 'risico' loop je alleen als je blind bent.
Onzin, om 11 uur is het echt geen spits meer. Mijn trein was ook praktisch leeg. Ze moeten gewoon consequent zijn in hun dienstregeling en niet de ene keer wel en de andere keer geen directe trein naar Groningen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is niet vreemd. In de spits zijn er meer stellen nodig voor bepaalde bestemmingen.
Om het voldoende te realiseren, zijn er in de Noord-Oost soms vreemde af- en aantrappen. In het weekend blijft regelmatig het achterste stel achter in Zwolle, want dat gaat dan een andere trein versterken. Dit staat compleet omschreven in de materieel omlopen. Waar wij uiteraard weer geen zicht op hebben. Je kan het wel gaan uitzoeken enzo (bijv. op Somda) maar vergt veel tijd.
Er word ook wel eens afgeweken van deze materieel-omlopen, wat natuurlijk vele redenen heeft. Stelletje te weinig naar een eindbestemming, stelletje teveel, ander materieel (IRM en ICM koppelt wel, maar mag niet gekoppeld met reizigers rijden)
Ik heb een deel van de dienstregeling in België gezien, en daar stond een 12 als tractievorm.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:19 schreef greavy het volgende:
Ik vermeldde eerder dat in België de Orient Express door een NMBS 28xx gereden zou worden. Kan ook nog wel eens een NMBS1300 in dubbeltractie worden, lees ik nu.
Zometeen voeg ik een Dienstregeling toe (van Nederland) waar wat sporen bij zijn opgenomen. Nog niet alles is bekend of uberhaupt gepubliceerd.
Misschien je mp3 eens zachter zetten als je bij Zwolle komt? Of bij Utrecht als je richting Rotterdam/Den haag gaat.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Onzin, om 11 uur is het echt geen spits meer. Mijn trein was ook praktisch leeg. Ze moeten gewoon consequent zijn in hun dienstregeling en niet de ene keer wel en de andere keer geen directe trein naar Groningen.
Had dat OBIS niet gewerkt had ik namelijk in de volle overtuiging geweest dat t ding gewoon naar Leeuwarden ging. En met mijn mp3 op had ik dan de omroep gemist.
Maar de 11 mag dan weer niet naar Frankrijkquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:27 schreef greavy het volgende:
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB). De Reeks 11 mag dat weer wel.
Hoe het precies word, is dus afwachten. Nederland krijgt sowieso een 1700 ervoor.
Voor het traject tot Roosendaal mag in principe elke loc gebruikt worden hoor. De stopper naar Antwerpen heeft bijvoorbeeld ook geen ATB, net als de IC naar Brussel vanaf Maastricht.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:27 schreef greavy het volgende:
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB).
Maar het scherm met reisinfo klopte toch ook, als ik het goed begrijp?quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:32 schreef Peter het volgende:
Maar als je een scherm hebt en aan hebt staan met reisinfo, mag je er wel vanuit gaan dat dat klopt. Of moet je aan alles twijfelen?
Precies, waarom je MP3 zacht zetten als dat ding werkt..quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar het scherm met reisinfo klopte toch ook, als ik het goed begrijp?
Dat is het punt toch ook niet?quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Precies, waarom je MP3 zacht zetten als dat ding werkt..
Nooit helemaal begrepen waarom dat gebeurd. En dan op de terugweg dat stel weer aankoppelen in deventerquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waar ik me wel aan kan ergeren is onduidelijkheid bij het splitsen van een trein.
Voorbeeld: ik reis regelmatig met de 18:49 trein van Deventer naar Enschede. Die wordt in Deventer gesplitst, het laatste deel blijft achter te Deventer staat er dan op de CTA's.
Prima.
Er komt een trein binnen van drie delen, op de trein staat bij de voorste twee delen Enschede als eindbestemming, op de achterste Deventer.
Prima.
Maar..... En dat heb ik nou al 4x mee gemaakt, de achterste TWEE treinstellen worden afgekoppeld. De mensen in de trein zullen dat wel gehoord hebben, maar de mensen die op het perron staan en in willen stappen weten dat niet. Totdat ze er weer uit gestuurd worden en als vee opgestapeld in dat kleine treintje wat dan overblijft alsnog naar Enschede kunnen.
Nee dank je, ik pak de volgende wel...
mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Misschien je mp3 eens zachter zetten als je bij Zwolle komt? Of bij Utrecht als je richting Rotterdam/Den haag gaat.
Op de CTA op Rotterdam staat Voor Leeuwarden, Achter Groningen
Bij Zwolle word het duidelijk omgeroepen. Dat jij het niet hoort door je mp3 heeft NS niks mee te maken. ZELF beter opletten. Word duidelijk aangekondigd.
Er gaat toch gewoon elk uur een trein van Rotterdam naar Leeuwarden en van Den Haag naar Groningen? De rest is bonus, ik snap echt niet hoe je daar meteen door van streek kan raken.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.
En ik ging er gewoon vanuit dat de trein op die tijd naar Leeuwarden zou rijden.
Mijn punt is ook enkel dat het Duidelijker is als gewoon altijd vanuit Rotterdam naar Leeuwarden wordt gereden en vanuit Den Haag altijd naar Groningen. En niet het ene moment wel zo en het andere moment niet. Sowieso, waarom zijn er buiten de spits alleen al vanuit rotterdam 8 bakken ICMm nodig.
Dat was echt ideaal!quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En weet je hoe verwarrend het is als je nietsvermoedend op zondag 31 oktober in Groningen in de trein stapt en hij verandert in Zwolle ineens van rijrichting en rijdt naar Arnhem?
wattes?quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En weet je hoe verwarrend het is als je nietsvermoedend op zondag 31 oktober in Groningen in de trein stapt en hij verandert in Zwolle ineens van rijrichting en rijdt naar Arnhem?
Laat ik het nog één keer zeggen: Materieel wat 's Ochtends heen gaat, kan 's Middags wel op een andere bestemming nodig zijn dan waar normaal de trein heen rijdt. Om geen Ledig Mat. ritten Rotterdam - Groningen te krijgen, word er gekozen om één (soms twee) stellen eraan te haken / aangekoppeld te laten met een andere bestemming (hier als voorbeeld Groningen ipv Leeuwarden). Dan kan er uit Groningen in de middag weer treinen op goede sterkte rijden. En andersom exact hetzelfde.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.
En ik ging er gewoon vanuit dat de trein op die tijd naar Leeuwarden zou rijden.
Mijn punt is ook enkel dat het Duidelijker is als gewoon altijd vanuit Rotterdam naar Leeuwarden wordt gereden en vanuit Den Haag altijd naar Groningen. En niet het ene moment wel zo en het andere moment niet. Sowieso, waarom zijn er buiten de spits alleen al vanuit rotterdam 8 bakken ICMm nodig.
Dat is nog verwarrender als de NoordOost. Maar daar geld hetzelfde, op de CTA kijken helpt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wel HOE verwarrend het is als treinen uit Ede-Wageningen naar Utrecht soms in Veenendaal-De Klomp en soms in Driebergen-Zeist stoppen danwel doorrijden?
Ik leg alleen uit hoe er bij NS gedacht word. En dat is niet altijd ieder naar het zin, maar dat kan simpelweg ook niet.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Nu begin je toch wel een vervelend betweterig mannetje te worden.
Omdat de stopper Utrecht-Ede vervangen is door de IC Schiphol-Nijmegen ofzoiets?quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wel HOE verwarrend het is als treinen uit Ede-Wageningen naar Utrecht soms in Veenendaal-De Klomp en soms in Driebergen-Zeist stoppen danwel doorrijden?
Nouja, het aftrappen van een stel stel in Deventer scheelt twee tot drie stellen t.o.v. door laten rijden naar Enschede.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nooit helemaal begrepen waarom dat gebeurd. En dan op de terugweg dat stel weer aankoppelen in deventer
in Almelo zijn ook al 2 van de 5 stempelautomaat geblokkeerdquote:Op dinsdag 2 november 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Of het nou goed werkt of niet, die OV-flutkaart, het gebruik van papieren kaartjes wordt wel stap voor stap onmogelijk gemaakt, zoals hier in Ede-Wageningen.
[ afbeelding ]
In Zwijndrecht is er ook 1 zo afgesloten. Nu nog maar 3 automaten (elk perron 1)quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Of het nou goed werkt of niet, die OV-flutkaart, het gebruik van papieren kaartjes wordt wel stap voor stap onmogelijk gemaakt, zoals hier in Ede-Wageningen.
[ afbeelding ]
In Breda ook 2 voor zover ik weet. En zijn er extra camera's opgehangen vermoed ik, weet niet zeker.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
in Almelo zijn ook al 2 van de 5 stempelautomaat geblokkeerd
Ik had wel ergens zo'n vermoeden. Zou wel vet zijn dat er dubbeltractie 12/1300 komt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Voor het traject tot Roosendaal mag in principe elke loc gebruikt worden hoor. De stopper naar Antwerpen heeft bijvoorbeeld ook geen ATB, net als de IC naar Brussel vanaf Maastricht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |