abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:53:14 #203
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88190376
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 16:53 schreef Bitlord het volgende:
Plan T is inderdaad buiten dienst. Op opstelterrein Utrecht Cartesiusweg, te zien op het traject Utrecht - Woerden, staat nog de Vrijheidstrein.

Onderstaande foto is wel een leuke Photoshop:
[ afbeelding ].
Dit kan ik persoonlijk beamen en ik heb er ook een foto van die trein op de Cartesiusweg hier geplaatst.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88190651
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:48 schreef greavy het volgende:
Ik ga hem donderdag op Zwijndrecht aanschouwen waar hij ca. 21.38 langs moet tuffen.
Vrijdag op Rotterdam CS of Zuid, en als de wiedeweerga proberen hem op Haarlem of iets in die trend weer te krijgen.
Ik ga hem probeer enkele keren te fotograferen op het NMBS net. Amsterdam vind ik 'net iets te ver'...

Jammer dat het nu een uur vroeger donker is }:|
pi_88190845
Hmm dus dan staat-ie een half uur stil in Roosendaal.. ben benieuwd waar, zal wel niet fatsoenlijk te fotograferen zijn..
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:00:17 #206
158713 Maranelloot
Je voelt je lekkerder...
pi_88190863
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 20:22 schreef De_Hertog het volgende:
Mooi verhaal. Heeft die railbus met die extra stops nu ook meer de functie van lokaal openbaar vervoer in plaats van museumbedrijf?
Die railbus is onderdeel van het project 'toeristische hoofd-as', waarbij attracties in de regio aan elkaar worden geknoopt. Ook is er een groot knooppunten-wandelnetwerk welke aansluit bij de diverse stations. In de toekomst zal deze railbus dan ook vaker rijden dan de stoomtrein.

De reden dat er met een railbus op meer stations wordt gestopt, is omdat het ondoenlijk is om een lange stoomtrein telkens te laten stoppen. Het in- en uitstappen zou iedere keer veel te veel tijd kosten. Met een railbus is dat veel eenvoudiger en bovendien hoeft er geen loc worden omgelopen op het eindstation. Daar komt nog bij dat zo'n railbus veel goedkoper is om meer diensten te draaien dan een stoomtrein.

Overigens is deze maar een tijdelijke railbus. Men gaat, op basis van zo'n zelfde railbus, een replica bouwen van het soort railbussen welke begin 20e eeuw daadwerkelijk daar hebben gereden. De bouw van die replica's kost een jaar of 2 geloof ik.
Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:03:59 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88191120
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:00 schreef Ireyon het volgende:
Hmm dus dan staat-ie een half uur stil in Roosendaal.. ben benieuwd waar, zal wel niet fatsoenlijk te fotograferen zijn..
Kleine kans dat het langs een perronspoor is, maar wel één van de voorste 'opstelsporen'. De trein zelf is ruim 450 meter lang.
pi_88191714
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:03 schreef greavy het volgende:

[..]

Kleine kans dat het langs een perronspoor is, maar wel één van de voorste 'opstelsporen'. De trein zelf is ruim 450 meter lang.
Voorste opstelsporen? De enige sporen zonder perron liggen toch allemaal achter het station (behalve spoor 2)?

450 meter past prima aan het perron en spoor 4 zou dat hele halve uur vrij kunnen zijn. Je zult zien dat als ze 'm op 5 of verder zetten, er weer één of andere lege VIRM tussen de trein en m'n lens staat..
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:19:04 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88192114
Ik bedoel met 'opstelsporen' de sporen achter het station (5 en verder). Één van de voorsten daarvan zullen vast gebruikt worden.
  Redactie Sport zondag 31 oktober 2010 @ 22:21:16 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88192247
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:48 schreef James1988 het volgende:
Hm, dan vraag ik me af waarom ze niet meteen de hele rit met een 28xx van de NMBS rijden, het scheelt tenslotte toch weer een lokwissel.
Je zit natuurlijk wel met een machinist die ook op de lok moet mogen rijden. De kans is groot dat een NSR-machinist de trein rijdt lijkt me, en volgens mij kennen die nou net de reeks 28 niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:22:31 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88192314
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:12 schreef Ireyon het volgende:

[..]



Voorste opstelsporen? De enige sporen zonder perron liggen toch allemaal achter het station (behalve spoor 2)?

450 meter past prima aan het perron en spoor 4 zou dat hele halve uur vrij kunnen zijn. Je zult zien dat als ze 'm op 5 of verder zetten, er weer één of andere lege VIRM tussen de trein en m'n lens staat..
Spoor 4A is dan bezet door de Stopper naar Vlissingen. Ik zie dat de Stoptrein naar Den Haag vanaf spoor 3 verplaatst is naar spoor 1b. Dit kan ook betekenen dat de Orient Express vlak na de Benelux op spoor 3 binnen komt. Bij langere halteringen schijnt dit ook gewenst te zijn bij deze trein

Edit: IC van 20:47 naar Dordrecht en verder vertrekt van 3b, die theorie gaat dus niet op.

Een kans op een perronspoor is dus klein. Spoor 4 is wel vrij na vertrek van de stopper naar Vlissingen
pi_88192837
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Spoor 4A is dan bezet door de Stopper naar Vlissingen. Ik zie dat de Stoptrein naar Den Haag vanaf spoor 3 verplaatst is naar spoor 1b. Dit kan ook betekenen dat de Orient Express vlak na de Benelux op spoor 3 binnen komt. Bij langere halteringen schijnt dit ook gewenst te zijn bij deze trein

Edit: IC van 20:47 naar Dordrecht en verder vertrekt van 3b, die theorie gaat dus niet op.

Een kans op een perronspoor is dus klein. Spoor 4 is wel vrij na vertrek van de stopper naar Vlissingen
Maar die stopper kunnen ze dus ook op 3a kwijt.. of de IC op 4b.

Naja 'k bedenk me net dat ik het sowieso niet ga zien, donderdag zit ik ergens in de Euregio en die trein lijkt me nou niet iets om eerder voor naar huis te komen :+
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:33:26 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88192977
En serieus wat een Treindienstleider tegen de Machinist zegt van een stoomloc van de SSN...:
Machinist: "Wanneer kunnen wij vertrekken, Treindienstleider?"
Trdl: "Eerst moeten er nog een paar andere treinen vertrekken, meester"
Even later belt de Trdl de Mcn op:
Trdl: "Meester, u geeft te veel rook onder de kap. Kunt u dat minderen?"
Mcn: "Waarom laat u me dan niet vertrekken? Dan is het helemaal over"
Trdl: "U kunt over ongeveer vijftien minuten vertrekken, meester."

Eindelijk vertrokken, komen ze bij Maarssen voor een rood sein. Mcn belt Trdl te vragen waarom.
Trdl: "Wij zijn u helemaal vergeten, meester."
Mcn: "Wanneer mogen wij vertrekken?"
Trdl: "Over een minuut. U moet wel naar volle snelheid want er rijdt een trein vlak achter u, meester"
En dat terwijl ze met 12 rijtuigen reden, wat dus best lang duurde.
pi_88194552
Ik lees net dat OBIS ook voorziet in automatische omroepen, maar ik heb dit nog nooit gehoord. Ligt dat aan mij? :P Ik vind het wel prima, want in intercity's hoort gewoon de conducteur z'n verhaal te doen.
  maandag 1 november 2010 @ 07:10:26 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88198817
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 23:08 schreef KapiteinT het volgende:
Ik lees net dat OBIS ook voorziet in automatische omroepen, maar ik heb dit nog nooit gehoord. Ligt dat aan mij? :P Ik vind het wel prima, want in intercity's hoort gewoon de conducteur z'n verhaal te doen.
De meeste stellen hebben dat ook nog niet werkend. Hoeft van mij ook niet
  maandag 1 november 2010 @ 09:52:35 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88200895
Kijk eens wat ik zojuist tegenkwam in Utrecht op spoor 4?


Een setje Blokkendozen doet vandaag dienst als 'Ontbijttrein'. De stellen zaten vol met basisschoolkinderen en iets wat op een verzameling brood en broodjes leek.
  maandag 1 november 2010 @ 10:09:20 #217
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_88201321
Oh, die heb ik dan dus net weer gemist, jammer! Komt 'ie nog een keer terug op Utrecht, of heb ik pech gehad?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Sport maandag 1 november 2010 @ 10:13:51 #218
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88201432
Hij komt vast nog wel eens terug :P
Ik heb nog nergens een dienstregeling gezien iig.

Edit: uit de reisplanner valt te halen dat ie om 12.29 uit Driebergen naar de Maliebaan vertrekt, zal dus rond 12.15 uit Utrecht worden lijkt me.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 1 november 2010 @ 11:03:21 #219
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_88202787
Volgens de reisplanner vertrekt 'ie om 12.10 uit Utrecht.
Wat heeft zo'n speciale rit eigenlijk te zoeken in de reisplanner?
  Redactie Sport maandag 1 november 2010 @ 11:14:48 #220
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88203100
Goeie vraag _O-
De treinnummers komen uit de reeks 'besloten vervoer' dus zouden makkelijk te weren moeten zijn. Maarja, plan vrijdag maar eens een reisje Amsterdam-Eindhoven vertrek 18.11u. Dan krijg je zelfs de Orient Expres te zien :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 november 2010 @ 11:18:30 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88203223
Een gewone intercity zonder toeslag :9
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 november 2010 @ 11:42:55 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88203914
De planners bij NS hebben gewoon iets verkeerd ingesteld bij dat treinnummer op die datum, dat hij wel aanwezig is in de reisplanner. En voordat dat eens naar voren komt bij die planners kan heel erg lang duren, en dus lang zichtbaar blijven in de planner

[ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 01-11-2010 12:15:56 ]
pi_88207678
Ik heb ondertussen al een deel van de uren van de Oriënt Express.
Ik moet helemaal niet tot Antwerpen gaan, hij rijdt bijna mijn deur voorbij :D

Hij komt van Frankrijk via Kortrijk-Dendermonde-Antwerpen
  maandag 1 november 2010 @ 14:12:10 #224
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88208730
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 23:08 schreef KapiteinT het volgende:
Ik lees net dat OBIS ook voorziet in automatische omroepen, maar ik heb dit nog nooit gehoord. Ligt dat aan mij? :P Ik vind het wel prima, want in intercity's hoort gewoon de conducteur z'n verhaal te doen.
Volgens mij moeten de afroepen makkelijk te implementeren zijn.
  maandag 1 november 2010 @ 14:51:44 #225
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88210042
Moe word ik er van o zo moe, wat is nu zo moeilijk aan een kaartje Utrecht Hannover?

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88212532
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 14:51 schreef bork het volgende:
Moe word ik er van o zo moe, wat is nu zo moeilijk aan een kaartje Utrecht Hannover?

[ afbeelding ]
NS Hispeed website is echt een ramp, gewoon tickets boeken bij: www.bahn.de.
Is meestal nog goedkoper ook. ;)

Edit: Hmmm ligt deze keer niet aan NShispeed, je kan nu nog geen tickets boeken van na 11.12.10.
Hebben blijkbaar de nieuwe dienstregeling nog niet klaar ofzo.

[ Bericht 5% gewijzigd door sander89 op 01-11-2010 16:15:33 ]
............................
  maandag 1 november 2010 @ 16:14:07 #227
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88212820
quote:
Op maandag 1 november 2010 14:51 schreef bork het volgende:
Moe word ik er van o zo moe, wat is nu zo moeilijk aan een kaartje Utrecht Hannover?

[ afbeelding ]
Dat staat er toch? De treinen voor 22 december zijn vandaag allemaal al vertrokken dus dat red je niet meer.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 1 november 2010 @ 16:41:17 #228
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88213875
Wat een koe van een taalfout in die planner trouwens: "zijn reeds alle vertrokken".
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88214234
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat een koe van een taalfout in die planner trouwens: "zijn reeds alle vertrokken".
Is dat niet gewoon oud Nederlands?

-edit- in deze constructie niet nee -
dag
  maandag 1 november 2010 @ 17:21:57 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88215491
Stervende hoere kanker prorail. Ic uit Nijmegen +6 vanuit de start omdat de vertraagde ic naar zwolle van 1645 er voorlangs gegooid wordt. Die natuurlijk Ook nog overal stopt tot Arnhem. Klasse actie weer Prorail :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 november 2010 @ 17:28:46 #231
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88215742
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Stervende hoere kanker prorail. Ic uit Nijmegen +6 vanuit de start omdat de vertraagde ic naar zwolle van 1645 er voorlangs gegooid wordt. Die natuurlijk Ook nog overal stopt tot Arnhem. Klasse actie weer Prorail :N
Weer een trdl die zijn favoriete algoritme heeft verzonnen?
  maandag 1 november 2010 @ 17:33:05 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88215895
Blijkbaar ja. Ik snap echt niet wat die mongolen bezielt in dit soort gevallen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 november 2010 @ 18:40:11 #233
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_88218109
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 14:51 schreef bork het volgende:
Moe word ik er van o zo moe, wat is nu zo moeilijk aan een kaartje Utrecht Hannover?

[ afbeelding ]
Bork. Deze reis is pas vanaf morgen te boeken, nieuwe dienstregeling gaat in per 12/12 ;). En die is helaas pas vanaf 2/11 bekend in HAFAS..
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 november 2010 @ 18:43:11 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88218261
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Blijkbaar ja. Ik snap echt niet wat die mongolen bezielt in dit soort gevallen.
Mja, met een beetje doorrijden is die trein weer op tijd in Zutphen of Deventer en gaan daar geen aansluitingen verloren :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88218977
Crientj, wat heb je met mijn Twitter gedaan? Dennis Scholing stond bij 'Who to follow'. :s)
  maandag 1 november 2010 @ 19:17:14 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88220923
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2010 18:59 schreef KapiteinT het volgende:
Crientj, wat heb je met mijn Twitter gedaan? Dennis Scholing stond bij 'Who to follow'. :s)
Hoezo wat heb ik gedaan ;o Ik heb niets gedaan.
Maar volg ik jou/volg jij mij dan?

GUUUUUUPS. Je koekies zijn in de aanbieding!
pi_88221182
wat een avontuur weer van amsterdam sloterdijk naar alkmaar. de intercity van 18:32 ging van spoor 7 en is via Haarlem gegaan.

er stond een SLT stil op spoor 3 en deze reed weg zonder passagiers. even later kwam op datzelfde spoor heel aan het begin nog een SLT. die bleef heel achteraan het perron staan?!? niets over terug te vinden over wat er nou loos was.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 1 november 2010 @ 19:53:44 #239
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88221342
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 18:40 schreef Lemjur het volgende:

[..]



Bork. Deze reis is pas vanaf morgen te boeken, nieuwe dienstregeling gaat in per 12/12 ;). En die is helaas pas vanaf 2/11 bekend in HAFAS..
Dat weet ik, geef dan ook die melding en niet deze, denk ik dan.
Ze zetten het er zelf op dat je kan kiezen tot ver in 2011 dan moeten ze dat imho niet doen (naar Pancras zal het denk ik wel lukken)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88221370
Een seinstoring volgens een vriendin van mij, daarnaast heeft er nog een trein stilgestaan op de spoorbrug in alkmaar.

[ Bericht 44% gewijzigd door Mathijz op 01-11-2010 20:08:45 ]
  maandag 1 november 2010 @ 21:33:59 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88226887
Over de Blokkendozen op Utrecht:

Lekker ontbijten in de trein
maandag 01 november 2010

UTRECHT - Basisscholieren ontbijten maandag in een historische trein in Utrecht tijdens de aftrap van het Nationaal Schoolontbijt . De hele week zijn er in het teken van het Schoolontbijt evenementen op de 2500 deelnemende scholen in heel Nederland met in totaal 540.000 kinderen.

Diverse sporters, zoals judoka Ruben Houkes, wielrenner Erik Dekker en atlete Ellen van Langen eten en rijden mee met de kinderen.Op woensdag is er een ontbijt in de Tweede Kamer waarbij kinderen samen met diverse politici een boterhammetje eten.
Uit onderzoek van vorig jaar blijkt dat veel kinderen niet ontbijten. Een op de zes slaat het over' in grote steden en in sociaal lagere klassen blijkt het zelfs om een op de drie kinderen te gaan. Docenten merken vaak dat kinderen die met een lege maag in de klas zitten, suffer zijn en zich minder goed kunnen concentreren.

http://www.gelderlander.nl
pi_88233157
Vandaag een enquête over sociale veiligheid Arnhem - Winterswijk:

Vraag over betrouwbaarheid van de spoorlijn :D 2 gegeven.

Wat ook wel grappig was, heb 1 hele maand geen controleur gezien en tijdens die enquête ineens wel _O-
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 2 november 2010 @ 00:48:43 #244
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88234857
Let op: InterCity Berlijn alleen enkele reis te boeken vanuit Nederland
In de Duitse systemen is het nog niet mogelijk om retourtickets te boeken met InterCity Berlijn. U kunt vanaf 2 november enkele reis tickets boeken met vertrek vanuit Nederland. De terugreis vanaf de bestemmingen met InterCity Berlijn naar Nederland zullen naar verwachting later deze week te boeken zijn. Zodra de exacte datum bekend is laten wij dit weten. Tarieven zijn altijd per enkele reis en op basis van beschikbaarheid.

Let op: City Night Line beperkt te boeken vanaf 2 november
Vanaf 2 november is het mogelijk om City Night Line te boeken met vertrek op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag voor de verbindingen Amsterdam - München - Innsbruck en Amsterdam - Basel - Zürich - Brig.
Het is op dit moment nog onbekend wanneer het mogelijk is om te reserveren voor de overige vertrekdagen. Zodra hier meer over bekend is laten wij dit weten. U kunt ook gebruik maken van dagtreinen om op uw wintersport bestemming te komen.


Probeer maar eens via DB.de nu maar eens snel in Berlijn te komen, NOT. (na 11 december :') )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88235433
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:43 schreef Crientj het volgende:

[..]



Hoezo wat heb ik gedaan ;o Ik heb niets gedaan.
Maar volg ik jou/volg jij mij dan?
Nee, maar we volgen wel 21 dezelfde mensen. En dan te bedenken dat ik maar 48 mensen volg. Dat zal het zijn. En ja, zie nu mij maar eens te vinden op Twitter. :P
  dinsdag 2 november 2010 @ 06:25:40 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88236395
''NS Hispeed stuurt reizigers op verkeerde spoor''
maandag 1 november 2010 22:50

Utrecht - De internationale reiziger die via NS Hispeed een treinkaartje koopt, loopt het risico veel te veel te moeten betalen en bovendien te lang onderweg te zijn.

Dit blijkt uit een prijsvraag die Reizigersvereniging Rover organiseerde onder haar leden.

Door het slechte functioneren van de website van NS Hispeed worden reizigers voor tientallen euro's gedupeerd. Daarbij duren reizen vaak uren te lang of komt de reiziger helemaal niet op zijn eindbestemming aan. De stoptrein doet er zeven minuten over om van Roosendaal in Essen te komen. Toch vraagt NS Hispeed voor een enkele reis 2e klasse maar liefst 54,80 euro. Dat is ruim 5 euro per kilometer! De hoge prijs gaat vergezeld van een veel te lange reis: de reiziger moet volgens NS Hispeed via Maastricht reizen. Om niet aan deze 5 uur durende reis te hoeven beginnen, moet de klant zelf zijn reis aanpassen.

Dit is één van de vele voorbeelden van het falen van de website van NS Hispeed. Rover-Internationaal organiseerde een prijsvraag en riep daarmee reizigers op om het slechtste reisadvies van NS Hispeed in te zenden. Er kwamen vele inzendingen binnen waarbij de reis tot wel 10 uur langer duurde bij NS Hispeed dan wanneer de klant via de Deutsche Bahn zijn kaartje zou boeken, zoals bij een reis van Nieuweschans naar Kopenhagen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 06:54:31 #247
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_88236451
Roosendaal-Essen(B) doet 'ie nu iig prima. Zeker iemand die per ongeluk Essen Hbf heeft geselecteerd :X
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_88236456
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 06:25 schreef greavy het volgende:
''NS Hispeed stuurt reizigers op verkeerde spoor''
maandag 1 november 2010 22:50

.. Om niet aan deze 5 uur durende reis te hoeven beginnen, moet de klant zelf zijn reis aanpassen.
Oh noes, wel heel dat drop-down menuutje uitvouwen en Roosendaal (grens) kiezen :') . Wat een aanstellerij, dat 'risico' loop je alleen als je blind bent. 't Is niet alsof de "via"-optie een verborgen functie is, verstopt in de digitale kelders van de reisplanner.

Sowieso is er geen Roosendaler die een kaartje Roosendaal - Essen via die site zal kopen. En voor verdere bestemmingen al helemaal niet, dan rijden we mooi naar Essen, zetten daar gratis de auto neer en kopen bij de conducteur wel een retourtje Antwerpen voor een euro of 5. :Y)
pi_88238721
quote:
Tsss onrealistisch! er staat geen bizar lange rij bij loket 1 of het travelcenter :{w
  dinsdag 2 november 2010 @ 10:34:21 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88239690
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 18:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Mja, met een beetje doorrijden is die trein weer op tijd in Zutphen of Deventer en gaan daar geen aansluitingen verloren :P
Gelul. 1 trein die van +12 naar +14 gaat of 1 trein die van +12 naar 2 treinen met +12 gaat. Het enige wat hij doet is zijn mede TRDL's in de rest van het land in de vingers snijden. Afgezien van de "self loading cargo" natuurlijk, maar dat boeit niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88242241
Sinds wanneer rijdt de trein uit Rotterdam door naar Groningen? Die komt toch uit Den Haag en wordt in Utrecht gekoppeld.
Wel werkend OBIS in deze trein. Ook iets nieuws.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 november 2010 @ 12:07:59 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88242365
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
Sinds wanneer rijdt de trein uit Rotterdam door naar Groningen? Die komt toch uit Den Haag en wordt in Utrecht gekoppeld.
Wel werkend OBIS in deze trein. Ook iets nieuws.
af en toe rijdt er een stukje door naar Groningen net zoals er af en toe nog een Leeuwarder stukje naar Den Haag gaat. Gaat dan meestal maar om 1 stel, terwijl de rest van de stellen wel hun normale bestemming aanhouden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:40:26 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88243407
Ik zag gisteren in Utrecht Centraal een VIRM klaar staan voor Groningen, ook niet erg gebruikelijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:34:07 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88245319
Tegenwoordig rijden er een aantal treinen met VIRM in de NoordOost (Rotterdam/Den Haag-Leeuwarden/Groningen). Dit vanwege capaciteit tekort bij ICM. Vaak zie je IV+IV voor Groningen en IV voor Leeuwarden.
Of bij de los rijdende treinen ook wel voor Groningen 2x VI.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:38:02 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88245479
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

af en toe rijdt er een stukje door naar Groningen net zoals er af en toe nog een Leeuwarder stukje naar Den Haag gaat. Gaat dan meestal maar om 1 stel, terwijl de rest van de stellen wel hun normale bestemming aanhouden.
Buiten de spits zijn het vaak 2x ICM-III, waarbij het achterste stel in Rotterdam naar Groningen gaat. Maar dat beperkt zich ook maar tot een stuk of 4-5 treinen per dag.
Uit Groningen komen bijvoorbeeld ook stellen die naar Rotterdam gaan, maar uit Leeuwarden heb ik dat nog niet meegemaakt. Zal vanuit daar ook wel stellen voor Den Haag zijn
pi_88245545
Oeh, ik draai nu precies 100 topics mee. w/
pi_88245640
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Buiten de spits zijn het vaak 2x ICM-III, waarbij het achterste stel in Rotterdam naar Groningen gaat. Maar dat beperkt zich ook maar tot een stuk of 4-5 treinen per dag.
Uit Groningen komen bijvoorbeeld ook stellen die naar Rotterdam gaan, maar uit Leeuwarden heb ik dat nog niet meegemaakt. Zal vanuit daar ook wel stellen voor Den Haag zijn
Raar eigenlijk. De ene keer kan je wel rechtstreeks van Rotterdam naar Groningen en de andere keer weer niet. Ligt het wel van tevoren vast om welke treinen dit gaat?
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:43:02 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88245681
het zal wel opgelegd zijn vanuit de materieel-omlopen. Dus er moet ook wel min of meer zicht zijn op welke treinen dat betreft dan :Y Lijkt mij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88245816
Ik ben persoonlijk mee geïnteresseerd in spoor dan in treinen, maar weet iemand of er vanaf Elst richting Nijmegen een derde spoor heeft gelegen? De portalen voor de bovenleiding zijn namelijk veel breder.. Viel me op gister.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:48:37 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88245878
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:41 schreef KapiteinT het volgende:

[..]


Raar eigenlijk. De ene keer kan je wel rechtstreeks van Rotterdam naar Groningen en de andere keer weer niet. Ligt het wel van tevoren vast om welke treinen dit gaat?
Het is niet vreemd. In de spits zijn er meer stellen nodig voor bepaalde bestemmingen.
Om het voldoende te realiseren, zijn er in de Noord-Oost soms vreemde af- en aantrappen. In het weekend blijft regelmatig het achterste stel achter in Zwolle, want dat gaat dan een andere trein versterken. Dit staat compleet omschreven in de materieel omlopen. Waar wij uiteraard weer geen zicht op hebben. Je kan het wel gaan uitzoeken enzo (bijv. op Somda) maar vergt veel tijd.
Er word ook wel eens afgeweken van deze materieel-omlopen, wat natuurlijk vele redenen heeft. Stelletje te weinig naar een eindbestemming, stelletje teveel, ander materieel (IRM en ICM koppelt wel, maar mag niet gekoppeld met reizigers rijden)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 november 2010 @ 13:51:02 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88245976
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben persoonlijk mee geïnteresseerd in spoor dan in treinen, maar weet iemand of er vanaf Elst richting Nijmegen een derde spoor heeft gelegen? De portalen voor de bovenleiding zijn namelijk veel breder.. Viel me op gister.
Er heeft iets ten zuiden van Elst een spoorboog gelopen vanuit de richting Tiel naar Nijmegen, maar deze is vanwege de Betuweroute afgebroken. Weet niet of je daar nog restanten van terug kunt vinden.

Overigens zijn bij station Elst zelf nog sporen uit het verleden terug te vinden. Vroeger was het station zoals hier te zien veel groter: http://stationsweb.nl/station.asp?station=elst&vraag=elst

[ Bericht 8% gewijzigd door Peterselieman op 02-11-2010 13:57:13 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88247018
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
het zal wel opgelegd zijn vanuit de materieel-omlopen. Dus er moet ook wel min of meer zicht zijn op welke treinen dat betreft dan :Y Lijkt mij.
Ik zie net dat ze ook gewoon in de reisplanner staan. ^O^ Maar het verschilt zo te zien wel weer per dag van de week.
pi_88247195
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er heeft iets ten zuiden van Elst een spoorboog gelopen vanuit de richting Tiel naar Nijmegen, maar deze is vanwege de Betuweroute afgebroken. Weet niet of je daar nog restanten van terug kunt vinden.

Overigens zijn bij station Elst zelf nog sporen uit het verleden terug te vinden. Vroeger was het station zoals hier te zien veel groter: http://stationsweb.nl/station.asp?station=elst&vraag=elst



Dat is inderdaad wel even wat anders dan nu. Foto's zijn van 1978 en 1980.
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:19:13 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88249543
Ik vermeldde eerder dat in België de Orient Express door een NMBS 28xx gereden zou worden. Kan ook nog wel eens een NMBS1300 in dubbeltractie worden, lees ik nu.

Zometeen voeg ik een Dienstregeling toe (van Nederland) waar wat sporen bij zijn opgenomen. Nog niet alles is bekend of uberhaupt gepubliceerd.
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:51:10 #265
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_88253372
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 06:56 schreef Ireyon het volgende:

[..]



Oh noes, wel heel dat drop-down menuutje uitvouwen en Roosendaal (grens) kiezen :') . Wat een aanstellerij, dat 'risico' loop je alleen als je blind bent.
Zo moeilijk moet het toch niet zijn te zorgen dat die site automatisch alvast de meest voor de hand liggende grensovergang voor je aan te vinken? Ik denk dat veel mensen er inderdaad blind op vertrouwen dat ze vanzelf een kaartje via de juiste grensovergang krijgen.
Dat je zelf dan nog een andere kan kiezen als je dat persé zou willen prima. Maar nu staat standaard Visé aangevinkt dat slaat echt nergens op.
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:56:02 #266
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_88253580
Heerlijk stukje adhocmanagement net weer in de stoptrein van Den Bosch naar Nijmegen.

Opgestapt in den Bosch om 15.27
Iets te laat in Oss, omroep: defecte goederentrein, we rijden niet verder, meer info volgt
Uitstappen
Enige minuten later omroep: storing duurt tot half zes, stoptreinen rijden niet meer, sneltreinen wel en stoppen overal tussen Oss en Nijmegen
Nog vijf minuten later: sneltrein arriveert en stopt. In de trein wordt omgeroepen: wij stoppen overal etc. etc.
Station Ravenstein wordt voorbijgereden
Na de Maasbrug trein verder op verkeerd spoor
Op Wijchen werd wél gestopt
Op Dukenburg ook, maar (tegenspoor) alle instappers stonden op het verkeerde perron. In gestrekte draf renden ze de trappen af en door de tunnel, en net toen de voorste op het perron verscheen sloten de deuren en reed de trein verder.

Nuttige toevoeging, dat extra stoppen onderweg.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:59:08 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88253702
Weer een gevalletje van "NS bijt zich stuk op het verschil tussen theorie en praktijk" dus. Echt, hoe vaak dat niet al gebeurd is.. :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88256598
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Het is niet vreemd. In de spits zijn er meer stellen nodig voor bepaalde bestemmingen.
Om het voldoende te realiseren, zijn er in de Noord-Oost soms vreemde af- en aantrappen. In het weekend blijft regelmatig het achterste stel achter in Zwolle, want dat gaat dan een andere trein versterken. Dit staat compleet omschreven in de materieel omlopen. Waar wij uiteraard weer geen zicht op hebben. Je kan het wel gaan uitzoeken enzo (bijv. op Somda) maar vergt veel tijd.
Er word ook wel eens afgeweken van deze materieel-omlopen, wat natuurlijk vele redenen heeft. Stelletje te weinig naar een eindbestemming, stelletje teveel, ander materieel (IRM en ICM koppelt wel, maar mag niet gekoppeld met reizigers rijden)
Onzin, om 11 uur is het echt geen spits meer. Mijn trein was ook praktisch leeg. Ze moeten gewoon consequent zijn in hun dienstregeling en niet de ene keer wel en de andere keer geen directe trein naar Groningen.
Had dat OBIS niet gewerkt had ik namelijk in de volle overtuiging geweest dat t ding gewoon naar Leeuwarden ging. En met mijn mp3 op had ik dan de omroep gemist.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88256641
Kom op zeg, op de CTA's staat het aangegeven en het wordt bij Zwolle omgeroepen, dat moet toch zeker wel genoeg zijn?
pi_88256707
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:19 schreef greavy het volgende:
Ik vermeldde eerder dat in België de Orient Express door een NMBS 28xx gereden zou worden. Kan ook nog wel eens een NMBS1300 in dubbeltractie worden, lees ik nu.

Zometeen voeg ik een Dienstregeling toe (van Nederland) waar wat sporen bij zijn opgenomen. Nog niet alles is bekend of uberhaupt gepubliceerd.
Ik heb een deel van de dienstregeling in België gezien, en daar stond een 12 als tractievorm.
Mag de reeks 12 eigenlijk naar Nederland?
De wagons komen van Frankrijk, dus daarvoor is een 12 wel normaal.

- Overbrenging HLE 12 + 16 HV: E19600 (Tourcoing 18.05 - Moeskroen-grens 18.07 - Kortrijk 18.21 - Gent-Sint-Pieters 18.54 < 18.58 - Schellebelle 19.17 - Dendermonde 19.27 - Mechelen 19.49 - Kontich (L.27) 19.58 - Antwerpen-Oost 20.08 - Y. Luchtbal 20.15 - Essen-grens 20.28 - Roosendaal 20.33 < 20.46)
Max 120 km/u, 400 m, ~ 800 t
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:27:55 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88256861
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB). De Reeks 11 mag dat weer wel.
Hoe het precies word, is dus afwachten. Nederland krijgt sowieso een 1700 ervoor.
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:30:45 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88256965
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Onzin, om 11 uur is het echt geen spits meer. Mijn trein was ook praktisch leeg. Ze moeten gewoon consequent zijn in hun dienstregeling en niet de ene keer wel en de andere keer geen directe trein naar Groningen.
Had dat OBIS niet gewerkt had ik namelijk in de volle overtuiging geweest dat t ding gewoon naar Leeuwarden ging. En met mijn mp3 op had ik dan de omroep gemist.
Misschien je mp3 eens zachter zetten als je bij Zwolle komt? Of bij Utrecht als je richting Rotterdam/Den haag gaat.
Op de CTA op Rotterdam staat Voor Leeuwarden, Achter Groningen
Bij Zwolle word het duidelijk omgeroepen. Dat jij het niet hoort door je mp3 heeft NS niks mee te maken. ZELF beter opletten. Word duidelijk aangekondigd.
pi_88257010
Maar als je een scherm hebt en aan hebt staan met reisinfo, mag je er wel vanuit gaan dat dat klopt. Of moet je aan alles twijfelen?
dag
pi_88257202
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:27 schreef greavy het volgende:
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB). De Reeks 11 mag dat weer wel.
Hoe het precies word, is dus afwachten. Nederland krijgt sowieso een 1700 ervoor.
Maar de 11 mag dan weer niet naar Frankrijk :P

Maar zoals je al zei: we zullen het wel zien :)

En ik eerder dan jullie :6
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2010 @ 18:43:35 #275
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88257428
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:27 schreef greavy het volgende:
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB).
Voor het traject tot Roosendaal mag in principe elke loc gebruikt worden hoor. De stopper naar Antwerpen heeft bijvoorbeeld ook geen ATB, net als de IC naar Brussel vanaf Maastricht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_88257568
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:32 schreef Peter het volgende:
Maar als je een scherm hebt en aan hebt staan met reisinfo, mag je er wel vanuit gaan dat dat klopt. Of moet je aan alles twijfelen?
Maar het scherm met reisinfo klopte toch ook, als ik het goed begrijp?
pi_88257628
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:47 schreef Igen het volgende:

[..]


Maar het scherm met reisinfo klopte toch ook, als ik het goed begrijp?
Precies, waarom je MP3 zacht zetten als dat ding werkt..
dag
pi_88257743
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:48 schreef Peter het volgende:

[..]

Precies, waarom je MP3 zacht zetten als dat ding werkt..
Dat is het punt toch ook niet?

Het gaat er dus om dat in de planner, op de CTA's, op de OBIS-schermen én bij de omroep bij aankomst in Zwolle wordt aangegeven welk treinstel naar Groningen danwel Leeuwarden gaat, en dat 'je' dus niet moet zeuren dat je slecht bent geïnformeerd ('Had dat OBIS niet gewerkt'), want dat is niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2010 19:14:11 ('je' in het algemeen) ]
pi_88258215
Waar ik me wel aan kan ergeren is onduidelijkheid bij het splitsen van een trein.

Voorbeeld: ik reis regelmatig met de 18:49 trein van Deventer naar Enschede. Die wordt in Deventer gesplitst, het laatste deel blijft achter te Deventer staat er dan op de CTA's.
Prima.
Er komt een trein binnen van drie delen, op de trein staat bij de voorste twee delen Enschede als eindbestemming, op de achterste Deventer.
Prima.
Maar..... En dat heb ik nou al 4x mee gemaakt, de achterste TWEE treinstellen worden afgekoppeld. De mensen in de trein zullen dat wel gehoord hebben, maar de mensen die op het perron staan en in willen stappen weten dat niet. Totdat ze er weer uit gestuurd worden en als vee opgestapeld in dat kleine treintje wat dan overblijft alsnog naar Enschede kunnen.

Nee dank je, ik pak de volgende wel...
pi_88261569
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 19:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waar ik me wel aan kan ergeren is onduidelijkheid bij het splitsen van een trein.

Voorbeeld: ik reis regelmatig met de 18:49 trein van Deventer naar Enschede. Die wordt in Deventer gesplitst, het laatste deel blijft achter te Deventer staat er dan op de CTA's.
Prima.
Er komt een trein binnen van drie delen, op de trein staat bij de voorste twee delen Enschede als eindbestemming, op de achterste Deventer.
Prima.
Maar..... En dat heb ik nou al 4x mee gemaakt, de achterste TWEE treinstellen worden afgekoppeld. De mensen in de trein zullen dat wel gehoord hebben, maar de mensen die op het perron staan en in willen stappen weten dat niet. Totdat ze er weer uit gestuurd worden en als vee opgestapeld in dat kleine treintje wat dan overblijft alsnog naar Enschede kunnen.

Nee dank je, ik pak de volgende wel...
Nooit helemaal begrepen waarom dat gebeurd. En dan op de terugweg dat stel weer aankoppelen in deventer :')
pi_88262223
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 18:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Misschien je mp3 eens zachter zetten als je bij Zwolle komt? Of bij Utrecht als je richting Rotterdam/Den haag gaat.
Op de CTA op Rotterdam staat Voor Leeuwarden, Achter Groningen
Bij Zwolle word het duidelijk omgeroepen. Dat jij het niet hoort door je mp3 heeft NS niks mee te maken. ZELF beter opletten. Word duidelijk aangekondigd.
mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.
En ik ging er gewoon vanuit dat de trein op die tijd naar Leeuwarden zou rijden.
Mijn punt is ook enkel dat het Duidelijker is als gewoon altijd vanuit Rotterdam naar Leeuwarden wordt gereden en vanuit Den Haag altijd naar Groningen. En niet het ene moment wel zo en het andere moment niet. Sowieso, waarom zijn er buiten de spits alleen al vanuit rotterdam 8 bakken ICMm nodig.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88262533
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.
En ik ging er gewoon vanuit dat de trein op die tijd naar Leeuwarden zou rijden.
Mijn punt is ook enkel dat het Duidelijker is als gewoon altijd vanuit Rotterdam naar Leeuwarden wordt gereden en vanuit Den Haag altijd naar Groningen. En niet het ene moment wel zo en het andere moment niet. Sowieso, waarom zijn er buiten de spits alleen al vanuit rotterdam 8 bakken ICMm nodig.
Er gaat toch gewoon elk uur een trein van Rotterdam naar Leeuwarden en van Den Haag naar Groningen? De rest is bonus, ik snap echt niet hoe je daar meteen door van streek kan raken. :?

En blind in de trein stappen zonder op de CTA te kijken, zonder op de bestemmingsaanduidingen op de trein zelf te kijken en zonder naar de omroep te luisteren is sowieso nooit slim.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2010 20:42:26 ]
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:42:02 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88262611
Weet je wel HOE verwarrend het is als treinen uit Ede-Wageningen naar Utrecht soms in Veenendaal-De Klomp en soms in Driebergen-Zeist stoppen danwel doorrijden? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88262701
En weet je hoe verwarrend het is als je nietsvermoedend op zondag 31 oktober in Groningen in de trein stapt en hij verandert in Zwolle ineens van rijrichting en rijdt naar Arnhem? :o
pi_88262870
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En weet je hoe verwarrend het is als je nietsvermoedend op zondag 31 oktober in Groningen in de trein stapt en hij verandert in Zwolle ineens van rijrichting en rijdt naar Arnhem? :o
Dat was echt ideaal! :) ^O^

Rechtstreeks naar Deventer, ipv. dat je ook nog eens in Zwolle moest overstappen, zoals normaal als er werkzaamheden of verstoringen op Zwolle-Amersfoort zijn.
pi_88262998
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En weet je hoe verwarrend het is als je nietsvermoedend op zondag 31 oktober in Groningen in de trein stapt en hij verandert in Zwolle ineens van rijrichting en rijdt naar Arnhem? :o
wattes? :D
pi_88263580
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

wattes? :D
Ja dat was dus vanwege werkzaamheden tussen Zwolle en 't Harde.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:06:44 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88263821
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.
En ik ging er gewoon vanuit dat de trein op die tijd naar Leeuwarden zou rijden.
Mijn punt is ook enkel dat het Duidelijker is als gewoon altijd vanuit Rotterdam naar Leeuwarden wordt gereden en vanuit Den Haag altijd naar Groningen. En niet het ene moment wel zo en het andere moment niet. Sowieso, waarom zijn er buiten de spits alleen al vanuit rotterdam 8 bakken ICMm nodig.
Laat ik het nog één keer zeggen: Materieel wat 's Ochtends heen gaat, kan 's Middags wel op een andere bestemming nodig zijn dan waar normaal de trein heen rijdt. Om geen Ledig Mat. ritten Rotterdam - Groningen te krijgen, word er gekozen om één (soms twee) stellen eraan te haken / aangekoppeld te laten met een andere bestemming (hier als voorbeeld Groningen ipv Leeuwarden). Dan kan er uit Groningen in de middag weer treinen op goede sterkte rijden. En andersom exact hetzelfde.
Je moet gewoon zelf goed opletten of je goed gaat. Staat OBIS verkeerd ingesteld, kan gebeuren. De HC roept het ook om. Als je je mp3 aan hebt en dat dan niet hoort, is je eigen fout.

Dat er stellen voor een andere bestemming meegaan heeft gewoon te maken dat dat stel ergens anders nodig is, Groningen ipv Leeuwarden. En dat staat duidelijk op perrons aangegeven. En op de koersrollen cq koersdisplays vaak ook. En anders stap je uit in Zwolle en verkas je. 6 Minuten heb je.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:07:45 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88263863
Nu begin je toch wel een vervelend betweterig mannetje te worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88263912
Hoi Fles
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:08:40 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88263923
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wel HOE verwarrend het is als treinen uit Ede-Wageningen naar Utrecht soms in Veenendaal-De Klomp en soms in Driebergen-Zeist stoppen danwel doorrijden? :o
Dat is nog verwarrender als de NoordOost. Maar daar geld hetzelfde, op de CTA kijken helpt.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:09:26 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88263961
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Nu begin je toch wel een vervelend betweterig mannetje te worden.
Ik leg alleen uit hoe er bij NS gedacht word. En dat is niet altijd ieder naar het zin, maar dat kan simpelweg ook niet.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:17:38 #293
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88264385
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wel HOE verwarrend het is als treinen uit Ede-Wageningen naar Utrecht soms in Veenendaal-De Klomp en soms in Driebergen-Zeist stoppen danwel doorrijden? :o
Omdat de stopper Utrecht-Ede vervangen is door de IC Schiphol-Nijmegen ofzoiets?
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2010 @ 21:19:16 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88264459
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nooit helemaal begrepen waarom dat gebeurd. En dan op de terugweg dat stel weer aankoppelen in deventer :')
Nouja, het aftrappen van een stel stel in Deventer scheelt twee tot drie stellen t.o.v. door laten rijden naar Enschede.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:21:35 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88264554
Of het nou goed werkt of niet, die OV-flutkaart, het gebruik van papieren kaartjes wordt wel stap voor stap onmogelijk gemaakt, zoals hier in Ede-Wageningen.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88264711
quote:
15.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Of het nou goed werkt of niet, die OV-flutkaart, het gebruik van papieren kaartjes wordt wel stap voor stap onmogelijk gemaakt, zoals hier in Ede-Wageningen.

[ afbeelding ]
in Almelo zijn ook al 2 van de 5 stempelautomaat geblokkeerd :')
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:30:40 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88265064
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Of het nou goed werkt of niet, die OV-flutkaart, het gebruik van papieren kaartjes wordt wel stap voor stap onmogelijk gemaakt, zoals hier in Ede-Wageningen.

[ afbeelding ]
In Zwijndrecht is er ook 1 zo afgesloten. Nu nog maar 3 automaten (elk perron 1)
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:32:33 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88265165
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

in Almelo zijn ook al 2 van de 5 stempelautomaat geblokkeerd :')
In Breda ook 2 voor zover ik weet. En zijn er extra camera's opgehangen vermoed ik, weet niet zeker.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:37:47 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88265448
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Voor het traject tot Roosendaal mag in principe elke loc gebruikt worden hoor. De stopper naar Antwerpen heeft bijvoorbeeld ook geen ATB, net als de IC naar Brussel vanaf Maastricht.
Ik had wel ergens zo'n vermoeden. Zou wel vet zijn dat er dubbeltractie 12/1300 komt.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:41:46 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88265647
Op zich geef ik NS wel gelijk, veel reizigers hebben abonnementen, kopen kaartjes op datum, of reizen al op saldo. Als ze wat kunnen besparen door stempelautomaten weg te halen geef ik ze groot gelijk, ik zou het ook doen. Er zijn er nog genoeg.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:46:03 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88265880
Ja, maar in de spits kan dat weer nadelig zijn. Ik zie op Zwijndrecht altijd massa's mensen hun vooraf gekochte kaartje nog afstempelen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')