abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88242241
Sinds wanneer rijdt de trein uit Rotterdam door naar Groningen? Die komt toch uit Den Haag en wordt in Utrecht gekoppeld.
Wel werkend OBIS in deze trein. Ook iets nieuws.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 november 2010 @ 12:07:59 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88242365
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
Sinds wanneer rijdt de trein uit Rotterdam door naar Groningen? Die komt toch uit Den Haag en wordt in Utrecht gekoppeld.
Wel werkend OBIS in deze trein. Ook iets nieuws.
af en toe rijdt er een stukje door naar Groningen net zoals er af en toe nog een Leeuwarder stukje naar Den Haag gaat. Gaat dan meestal maar om 1 stel, terwijl de rest van de stellen wel hun normale bestemming aanhouden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:40:26 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88243407
Ik zag gisteren in Utrecht Centraal een VIRM klaar staan voor Groningen, ook niet erg gebruikelijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:34:07 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88245319
Tegenwoordig rijden er een aantal treinen met VIRM in de NoordOost (Rotterdam/Den Haag-Leeuwarden/Groningen). Dit vanwege capaciteit tekort bij ICM. Vaak zie je IV+IV voor Groningen en IV voor Leeuwarden.
Of bij de los rijdende treinen ook wel voor Groningen 2x VI.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:38:02 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88245479
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

af en toe rijdt er een stukje door naar Groningen net zoals er af en toe nog een Leeuwarder stukje naar Den Haag gaat. Gaat dan meestal maar om 1 stel, terwijl de rest van de stellen wel hun normale bestemming aanhouden.
Buiten de spits zijn het vaak 2x ICM-III, waarbij het achterste stel in Rotterdam naar Groningen gaat. Maar dat beperkt zich ook maar tot een stuk of 4-5 treinen per dag.
Uit Groningen komen bijvoorbeeld ook stellen die naar Rotterdam gaan, maar uit Leeuwarden heb ik dat nog niet meegemaakt. Zal vanuit daar ook wel stellen voor Den Haag zijn
pi_88245545
Oeh, ik draai nu precies 100 topics mee. w/
pi_88245640
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Buiten de spits zijn het vaak 2x ICM-III, waarbij het achterste stel in Rotterdam naar Groningen gaat. Maar dat beperkt zich ook maar tot een stuk of 4-5 treinen per dag.
Uit Groningen komen bijvoorbeeld ook stellen die naar Rotterdam gaan, maar uit Leeuwarden heb ik dat nog niet meegemaakt. Zal vanuit daar ook wel stellen voor Den Haag zijn
Raar eigenlijk. De ene keer kan je wel rechtstreeks van Rotterdam naar Groningen en de andere keer weer niet. Ligt het wel van tevoren vast om welke treinen dit gaat?
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:43:02 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88245681
het zal wel opgelegd zijn vanuit de materieel-omlopen. Dus er moet ook wel min of meer zicht zijn op welke treinen dat betreft dan :Y Lijkt mij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88245816
Ik ben persoonlijk mee geīnteresseerd in spoor dan in treinen, maar weet iemand of er vanaf Elst richting Nijmegen een derde spoor heeft gelegen? De portalen voor de bovenleiding zijn namelijk veel breder.. Viel me op gister.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:48:37 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88245878
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:41 schreef KapiteinT het volgende:

[..]


Raar eigenlijk. De ene keer kan je wel rechtstreeks van Rotterdam naar Groningen en de andere keer weer niet. Ligt het wel van tevoren vast om welke treinen dit gaat?
Het is niet vreemd. In de spits zijn er meer stellen nodig voor bepaalde bestemmingen.
Om het voldoende te realiseren, zijn er in de Noord-Oost soms vreemde af- en aantrappen. In het weekend blijft regelmatig het achterste stel achter in Zwolle, want dat gaat dan een andere trein versterken. Dit staat compleet omschreven in de materieel omlopen. Waar wij uiteraard weer geen zicht op hebben. Je kan het wel gaan uitzoeken enzo (bijv. op Somda) maar vergt veel tijd.
Er word ook wel eens afgeweken van deze materieel-omlopen, wat natuurlijk vele redenen heeft. Stelletje te weinig naar een eindbestemming, stelletje teveel, ander materieel (IRM en ICM koppelt wel, maar mag niet gekoppeld met reizigers rijden)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 november 2010 @ 13:51:02 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88245976
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben persoonlijk mee geīnteresseerd in spoor dan in treinen, maar weet iemand of er vanaf Elst richting Nijmegen een derde spoor heeft gelegen? De portalen voor de bovenleiding zijn namelijk veel breder.. Viel me op gister.
Er heeft iets ten zuiden van Elst een spoorboog gelopen vanuit de richting Tiel naar Nijmegen, maar deze is vanwege de Betuweroute afgebroken. Weet niet of je daar nog restanten van terug kunt vinden.

Overigens zijn bij station Elst zelf nog sporen uit het verleden terug te vinden. Vroeger was het station zoals hier te zien veel groter: http://stationsweb.nl/station.asp?station=elst&vraag=elst

[ Bericht 8% gewijzigd door Peterselieman op 02-11-2010 13:57:13 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88247018
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
het zal wel opgelegd zijn vanuit de materieel-omlopen. Dus er moet ook wel min of meer zicht zijn op welke treinen dat betreft dan :Y Lijkt mij.
Ik zie net dat ze ook gewoon in de reisplanner staan. ^O^ Maar het verschilt zo te zien wel weer per dag van de week.
pi_88247195
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er heeft iets ten zuiden van Elst een spoorboog gelopen vanuit de richting Tiel naar Nijmegen, maar deze is vanwege de Betuweroute afgebroken. Weet niet of je daar nog restanten van terug kunt vinden.

Overigens zijn bij station Elst zelf nog sporen uit het verleden terug te vinden. Vroeger was het station zoals hier te zien veel groter: http://stationsweb.nl/station.asp?station=elst&vraag=elst



Dat is inderdaad wel even wat anders dan nu. Foto's zijn van 1978 en 1980.
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:19:13 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88249543
Ik vermeldde eerder dat in België de Orient Express door een NMBS 28xx gereden zou worden. Kan ook nog wel eens een NMBS1300 in dubbeltractie worden, lees ik nu.

Zometeen voeg ik een Dienstregeling toe (van Nederland) waar wat sporen bij zijn opgenomen. Nog niet alles is bekend of uberhaupt gepubliceerd.
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:51:10 #265
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_88253372
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 06:56 schreef Ireyon het volgende:

[..]



Oh noes, wel heel dat drop-down menuutje uitvouwen en Roosendaal (grens) kiezen :') . Wat een aanstellerij, dat 'risico' loop je alleen als je blind bent.
Zo moeilijk moet het toch niet zijn te zorgen dat die site automatisch alvast de meest voor de hand liggende grensovergang voor je aan te vinken? Ik denk dat veel mensen er inderdaad blind op vertrouwen dat ze vanzelf een kaartje via de juiste grensovergang krijgen.
Dat je zelf dan nog een andere kan kiezen als je dat persé zou willen prima. Maar nu staat standaard Visé aangevinkt dat slaat echt nergens op.
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:56:02 #266
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_88253580
Heerlijk stukje adhocmanagement net weer in de stoptrein van Den Bosch naar Nijmegen.

Opgestapt in den Bosch om 15.27
Iets te laat in Oss, omroep: defecte goederentrein, we rijden niet verder, meer info volgt
Uitstappen
Enige minuten later omroep: storing duurt tot half zes, stoptreinen rijden niet meer, sneltreinen wel en stoppen overal tussen Oss en Nijmegen
Nog vijf minuten later: sneltrein arriveert en stopt. In de trein wordt omgeroepen: wij stoppen overal etc. etc.
Station Ravenstein wordt voorbijgereden
Na de Maasbrug trein verder op verkeerd spoor
Op Wijchen werd wél gestopt
Op Dukenburg ook, maar (tegenspoor) alle instappers stonden op het verkeerde perron. In gestrekte draf renden ze de trappen af en door de tunnel, en net toen de voorste op het perron verscheen sloten de deuren en reed de trein verder.

Nuttige toevoeging, dat extra stoppen onderweg.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:59:08 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88253702
Weer een gevalletje van "NS bijt zich stuk op het verschil tussen theorie en praktijk" dus. Echt, hoe vaak dat niet al gebeurd is.. :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88256598
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Het is niet vreemd. In de spits zijn er meer stellen nodig voor bepaalde bestemmingen.
Om het voldoende te realiseren, zijn er in de Noord-Oost soms vreemde af- en aantrappen. In het weekend blijft regelmatig het achterste stel achter in Zwolle, want dat gaat dan een andere trein versterken. Dit staat compleet omschreven in de materieel omlopen. Waar wij uiteraard weer geen zicht op hebben. Je kan het wel gaan uitzoeken enzo (bijv. op Somda) maar vergt veel tijd.
Er word ook wel eens afgeweken van deze materieel-omlopen, wat natuurlijk vele redenen heeft. Stelletje te weinig naar een eindbestemming, stelletje teveel, ander materieel (IRM en ICM koppelt wel, maar mag niet gekoppeld met reizigers rijden)
Onzin, om 11 uur is het echt geen spits meer. Mijn trein was ook praktisch leeg. Ze moeten gewoon consequent zijn in hun dienstregeling en niet de ene keer wel en de andere keer geen directe trein naar Groningen.
Had dat OBIS niet gewerkt had ik namelijk in de volle overtuiging geweest dat t ding gewoon naar Leeuwarden ging. En met mijn mp3 op had ik dan de omroep gemist.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88256641
Kom op zeg, op de CTA's staat het aangegeven en het wordt bij Zwolle omgeroepen, dat moet toch zeker wel genoeg zijn?
pi_88256707
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:19 schreef greavy het volgende:
Ik vermeldde eerder dat in BelgiÃĢ de Orient Express door een NMBS 28xx gereden zou worden. Kan ook nog wel eens een NMBS1300 in dubbeltractie worden, lees ik nu.

Zometeen voeg ik een Dienstregeling toe (van Nederland) waar wat sporen bij zijn opgenomen. Nog niet alles is bekend of uberhaupt gepubliceerd.
Ik heb een deel van de dienstregeling in BelgiÃĢ gezien, en daar stond een 12 als tractievorm.
Mag de reeks 12 eigenlijk naar Nederland?
De wagons komen van Frankrijk, dus daarvoor is een 12 wel normaal.

- Overbrenging HLE 12 + 16 HV: E19600 (Tourcoing 18.05 - Moeskroen-grens 18.07 - Kortrijk 18.21 - Gent-Sint-Pieters 18.54 < 18.58 - Schellebelle 19.17 - Dendermonde 19.27 - Mechelen 19.49 - Kontich (L.27) 19.58 - Antwerpen-Oost 20.08 - Y. Luchtbal 20.15 - Essen-grens 20.28 - Roosendaal 20.33 < 20.46)
Max 120 km/u, 400 m, ~ 800 t
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:27:55 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88256861
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB). De Reeks 11 mag dat weer wel.
Hoe het precies word, is dus afwachten. Nederland krijgt sowieso een 1700 ervoor.
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:30:45 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88256965
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Onzin, om 11 uur is het echt geen spits meer. Mijn trein was ook praktisch leeg. Ze moeten gewoon consequent zijn in hun dienstregeling en niet de ene keer wel en de andere keer geen directe trein naar Groningen.
Had dat OBIS niet gewerkt had ik namelijk in de volle overtuiging geweest dat t ding gewoon naar Leeuwarden ging. En met mijn mp3 op had ik dan de omroep gemist.
Misschien je mp3 eens zachter zetten als je bij Zwolle komt? Of bij Utrecht als je richting Rotterdam/Den haag gaat.
Op de CTA op Rotterdam staat Voor Leeuwarden, Achter Groningen
Bij Zwolle word het duidelijk omgeroepen. Dat jij het niet hoort door je mp3 heeft NS niks mee te maken. ZELF beter opletten. Word duidelijk aangekondigd.
pi_88257010
Maar als je een scherm hebt en aan hebt staan met reisinfo, mag je er wel vanuit gaan dat dat klopt. Of moet je aan alles twijfelen?
dag
pi_88257202
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:27 schreef greavy het volgende:
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB). De Reeks 11 mag dat weer wel.
Hoe het precies word, is dus afwachten. Nederland krijgt sowieso een 1700 ervoor.
Maar de 11 mag dan weer niet naar Frankrijk :P

Maar zoals je al zei: we zullen het wel zien :)

En ik eerder dan jullie :6
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2010 @ 18:43:35 #275
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88257428
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:27 schreef greavy het volgende:
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB).
Voor het traject tot Roosendaal mag in principe elke loc gebruikt worden hoor. De stopper naar Antwerpen heeft bijvoorbeeld ook geen ATB, net als de IC naar Brussel vanaf Maastricht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_88257568
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:32 schreef Peter het volgende:
Maar als je een scherm hebt en aan hebt staan met reisinfo, mag je er wel vanuit gaan dat dat klopt. Of moet je aan alles twijfelen?
Maar het scherm met reisinfo klopte toch ook, als ik het goed begrijp?
pi_88257628
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:47 schreef Igen het volgende:

[..]


Maar het scherm met reisinfo klopte toch ook, als ik het goed begrijp?
Precies, waarom je MP3 zacht zetten als dat ding werkt..
dag
pi_88257743
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:48 schreef Peter het volgende:

[..]

Precies, waarom je MP3 zacht zetten als dat ding werkt..
Dat is het punt toch ook niet?

Het gaat er dus om dat in de planner, op de CTA's, op de OBIS-schermen én bij de omroep bij aankomst in Zwolle wordt aangegeven welk treinstel naar Groningen danwel Leeuwarden gaat, en dat 'je' dus niet moet zeuren dat je slecht bent geīnformeerd ('Had dat OBIS niet gewerkt'), want dat is niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2010 19:14:11 ('je' in het algemeen) ]
pi_88258215
Waar ik me wel aan kan ergeren is onduidelijkheid bij het splitsen van een trein.

Voorbeeld: ik reis regelmatig met de 18:49 trein van Deventer naar Enschede. Die wordt in Deventer gesplitst, het laatste deel blijft achter te Deventer staat er dan op de CTA's.
Prima.
Er komt een trein binnen van drie delen, op de trein staat bij de voorste twee delen Enschede als eindbestemming, op de achterste Deventer.
Prima.
Maar..... En dat heb ik nou al 4x mee gemaakt, de achterste TWEE treinstellen worden afgekoppeld. De mensen in de trein zullen dat wel gehoord hebben, maar de mensen die op het perron staan en in willen stappen weten dat niet. Totdat ze er weer uit gestuurd worden en als vee opgestapeld in dat kleine treintje wat dan overblijft alsnog naar Enschede kunnen.

Nee dank je, ik pak de volgende wel...
pi_88261569
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 19:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waar ik me wel aan kan ergeren is onduidelijkheid bij het splitsen van een trein.

Voorbeeld: ik reis regelmatig met de 18:49 trein van Deventer naar Enschede. Die wordt in Deventer gesplitst, het laatste deel blijft achter te Deventer staat er dan op de CTA's.
Prima.
Er komt een trein binnen van drie delen, op de trein staat bij de voorste twee delen Enschede als eindbestemming, op de achterste Deventer.
Prima.
Maar..... En dat heb ik nou al 4x mee gemaakt, de achterste TWEE treinstellen worden afgekoppeld. De mensen in de trein zullen dat wel gehoord hebben, maar de mensen die op het perron staan en in willen stappen weten dat niet. Totdat ze er weer uit gestuurd worden en als vee opgestapeld in dat kleine treintje wat dan overblijft alsnog naar Enschede kunnen.

Nee dank je, ik pak de volgende wel...
Nooit helemaal begrepen waarom dat gebeurd. En dan op de terugweg dat stel weer aankoppelen in deventer :')
pi_88262223
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 18:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Misschien je mp3 eens zachter zetten als je bij Zwolle komt? Of bij Utrecht als je richting Rotterdam/Den haag gaat.
Op de CTA op Rotterdam staat Voor Leeuwarden, Achter Groningen
Bij Zwolle word het duidelijk omgeroepen. Dat jij het niet hoort door je mp3 heeft NS niks mee te maken. ZELF beter opletten. Word duidelijk aangekondigd.
mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.
En ik ging er gewoon vanuit dat de trein op die tijd naar Leeuwarden zou rijden.
Mijn punt is ook enkel dat het Duidelijker is als gewoon altijd vanuit Rotterdam naar Leeuwarden wordt gereden en vanuit Den Haag altijd naar Groningen. En niet het ene moment wel zo en het andere moment niet. Sowieso, waarom zijn er buiten de spits alleen al vanuit rotterdam 8 bakken ICMm nodig.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88262533
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.
En ik ging er gewoon vanuit dat de trein op die tijd naar Leeuwarden zou rijden.
Mijn punt is ook enkel dat het Duidelijker is als gewoon altijd vanuit Rotterdam naar Leeuwarden wordt gereden en vanuit Den Haag altijd naar Groningen. En niet het ene moment wel zo en het andere moment niet. Sowieso, waarom zijn er buiten de spits alleen al vanuit rotterdam 8 bakken ICMm nodig.
Er gaat toch gewoon elk uur een trein van Rotterdam naar Leeuwarden en van Den Haag naar Groningen? De rest is bonus, ik snap echt niet hoe je daar meteen door van streek kan raken. :?

En blind in de trein stappen zonder op de CTA te kijken, zonder op de bestemmingsaanduidingen op de trein zelf te kijken en zonder naar de omroep te luisteren is sowieso nooit slim.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2010 20:42:26 ]
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:42:02 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88262611
Weet je wel HOE verwarrend het is als treinen uit Ede-Wageningen naar Utrecht soms in Veenendaal-De Klomp en soms in Driebergen-Zeist stoppen danwel doorrijden? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88262701
En weet je hoe verwarrend het is als je nietsvermoedend op zondag 31 oktober in Groningen in de trein stapt en hij verandert in Zwolle ineens van rijrichting en rijdt naar Arnhem? :o
pi_88262870
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En weet je hoe verwarrend het is als je nietsvermoedend op zondag 31 oktober in Groningen in de trein stapt en hij verandert in Zwolle ineens van rijrichting en rijdt naar Arnhem? :o
Dat was echt ideaal! :) ^O^

Rechtstreeks naar Deventer, ipv. dat je ook nog eens in Zwolle moest overstappen, zoals normaal als er werkzaamheden of verstoringen op Zwolle-Amersfoort zijn.
pi_88262998
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En weet je hoe verwarrend het is als je nietsvermoedend op zondag 31 oktober in Groningen in de trein stapt en hij verandert in Zwolle ineens van rijrichting en rijdt naar Arnhem? :o
wattes? :D
pi_88263580
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

wattes? :D
Ja dat was dus vanwege werkzaamheden tussen Zwolle en 't Harde.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:06:44 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88263821
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.
En ik ging er gewoon vanuit dat de trein op die tijd naar Leeuwarden zou rijden.
Mijn punt is ook enkel dat het Duidelijker is als gewoon altijd vanuit Rotterdam naar Leeuwarden wordt gereden en vanuit Den Haag altijd naar Groningen. En niet het ene moment wel zo en het andere moment niet. Sowieso, waarom zijn er buiten de spits alleen al vanuit rotterdam 8 bakken ICMm nodig.
Laat ik het nog één keer zeggen: Materieel wat 's Ochtends heen gaat, kan 's Middags wel op een andere bestemming nodig zijn dan waar normaal de trein heen rijdt. Om geen Ledig Mat. ritten Rotterdam - Groningen te krijgen, word er gekozen om één (soms twee) stellen eraan te haken / aangekoppeld te laten met een andere bestemming (hier als voorbeeld Groningen ipv Leeuwarden). Dan kan er uit Groningen in de middag weer treinen op goede sterkte rijden. En andersom exact hetzelfde.
Je moet gewoon zelf goed opletten of je goed gaat. Staat OBIS verkeerd ingesteld, kan gebeuren. De HC roept het ook om. Als je je mp3 aan hebt en dat dan niet hoort, is je eigen fout.

Dat er stellen voor een andere bestemming meegaan heeft gewoon te maken dat dat stel ergens anders nodig is, Groningen ipv Leeuwarden. En dat staat duidelijk op perrons aangegeven. En op de koersrollen cq koersdisplays vaak ook. En anders stap je uit in Zwolle en verkas je. 6 Minuten heb je.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:07:45 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88263863
Nu begin je toch wel een vervelend betweterig mannetje te worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88263912
Hoi Fles
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:08:40 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88263923
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wel HOE verwarrend het is als treinen uit Ede-Wageningen naar Utrecht soms in Veenendaal-De Klomp en soms in Driebergen-Zeist stoppen danwel doorrijden? :o
Dat is nog verwarrender als de NoordOost. Maar daar geld hetzelfde, op de CTA kijken helpt.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:09:26 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88263961
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Nu begin je toch wel een vervelend betweterig mannetje te worden.
Ik leg alleen uit hoe er bij NS gedacht word. En dat is niet altijd ieder naar het zin, maar dat kan simpelweg ook niet.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:17:38 #293
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88264385
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wel HOE verwarrend het is als treinen uit Ede-Wageningen naar Utrecht soms in Veenendaal-De Klomp en soms in Driebergen-Zeist stoppen danwel doorrijden? :o
Omdat de stopper Utrecht-Ede vervangen is door de IC Schiphol-Nijmegen ofzoiets?
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2010 @ 21:19:16 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88264459
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nooit helemaal begrepen waarom dat gebeurd. En dan op de terugweg dat stel weer aankoppelen in deventer :')
Nouja, het aftrappen van een stel stel in Deventer scheelt twee tot drie stellen t.o.v. door laten rijden naar Enschede.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:21:35 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88264554
Of het nou goed werkt of niet, die OV-flutkaart, het gebruik van papieren kaartjes wordt wel stap voor stap onmogelijk gemaakt, zoals hier in Ede-Wageningen.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88264711
quote:
15.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Of het nou goed werkt of niet, die OV-flutkaart, het gebruik van papieren kaartjes wordt wel stap voor stap onmogelijk gemaakt, zoals hier in Ede-Wageningen.

[ afbeelding ]
in Almelo zijn ook al 2 van de 5 stempelautomaat geblokkeerd :')
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:30:40 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88265064
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Of het nou goed werkt of niet, die OV-flutkaart, het gebruik van papieren kaartjes wordt wel stap voor stap onmogelijk gemaakt, zoals hier in Ede-Wageningen.

[ afbeelding ]
In Zwijndrecht is er ook 1 zo afgesloten. Nu nog maar 3 automaten (elk perron 1)
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:32:33 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88265165
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

in Almelo zijn ook al 2 van de 5 stempelautomaat geblokkeerd :')
In Breda ook 2 voor zover ik weet. En zijn er extra camera's opgehangen vermoed ik, weet niet zeker.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:37:47 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88265448
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Voor het traject tot Roosendaal mag in principe elke loc gebruikt worden hoor. De stopper naar Antwerpen heeft bijvoorbeeld ook geen ATB, net als de IC naar Brussel vanaf Maastricht.
Ik had wel ergens zo'n vermoeden. Zou wel vet zijn dat er dubbeltractie 12/1300 komt.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:41:46 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88265647
Op zich geef ik NS wel gelijk, veel reizigers hebben abonnementen, kopen kaartjes op datum, of reizen al op saldo. Als ze wat kunnen besparen door stempelautomaten weg te halen geef ik ze groot gelijk, ik zou het ook doen. Er zijn er nog genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')