af en toe rijdt er een stukje door naar Groningen net zoals er af en toe nog een Leeuwarder stukje naar Den Haag gaat. Gaat dan meestal maar om 1 stel, terwijl de rest van de stellen wel hun normale bestemming aanhouden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
Sinds wanneer rijdt de trein uit Rotterdam door naar Groningen? Die komt toch uit Den Haag en wordt in Utrecht gekoppeld.
Wel werkend OBIS in deze trein. Ook iets nieuws.
Buiten de spits zijn het vaak 2x ICM-III, waarbij het achterste stel in Rotterdam naar Groningen gaat. Maar dat beperkt zich ook maar tot een stuk of 4-5 treinen per dag.quote:Op dinsdag 2 november 2010 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
af en toe rijdt er een stukje door naar Groningen net zoals er af en toe nog een Leeuwarder stukje naar Den Haag gaat. Gaat dan meestal maar om 1 stel, terwijl de rest van de stellen wel hun normale bestemming aanhouden.
Raar eigenlijk. De ene keer kan je wel rechtstreeks van Rotterdam naar Groningen en de andere keer weer niet. Ligt het wel van tevoren vast om welke treinen dit gaat?quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Buiten de spits zijn het vaak 2x ICM-III, waarbij het achterste stel in Rotterdam naar Groningen gaat. Maar dat beperkt zich ook maar tot een stuk of 4-5 treinen per dag.
Uit Groningen komen bijvoorbeeld ook stellen die naar Rotterdam gaan, maar uit Leeuwarden heb ik dat nog niet meegemaakt. Zal vanuit daar ook wel stellen voor Den Haag zijn
Het is niet vreemd. In de spits zijn er meer stellen nodig voor bepaalde bestemmingen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:41 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Raar eigenlijk. De ene keer kan je wel rechtstreeks van Rotterdam naar Groningen en de andere keer weer niet. Ligt het wel van tevoren vast om welke treinen dit gaat?
Er heeft iets ten zuiden van Elst een spoorboog gelopen vanuit de richting Tiel naar Nijmegen, maar deze is vanwege de Betuweroute afgebroken. Weet niet of je daar nog restanten van terug kunt vinden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben persoonlijk mee geīnteresseerd in spoor dan in treinen, maar weet iemand of er vanaf Elst richting Nijmegen een derde spoor heeft gelegen? De portalen voor de bovenleiding zijn namelijk veel breder.. Viel me op gister.
Ik zie net dat ze ook gewoon in de reisplanner staan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
het zal wel opgelegd zijn vanuit de materieel-omlopen. Dus er moet ook wel min of meer zicht zijn op welke treinen dat betreft danLijkt mij.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er heeft iets ten zuiden van Elst een spoorboog gelopen vanuit de richting Tiel naar Nijmegen, maar deze is vanwege de Betuweroute afgebroken. Weet niet of je daar nog restanten van terug kunt vinden.
Overigens zijn bij station Elst zelf nog sporen uit het verleden terug te vinden. Vroeger was het station zoals hier te zien veel groter: http://stationsweb.nl/station.asp?station=elst&vraag=elst
Zo moeilijk moet het toch niet zijn te zorgen dat die site automatisch alvast de meest voor de hand liggende grensovergang voor je aan te vinken? Ik denk dat veel mensen er inderdaad blind op vertrouwen dat ze vanzelf een kaartje via de juiste grensovergang krijgen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 06:56 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Oh noes, wel heel dat drop-down menuutje uitvouwen en Roosendaal (grens) kiezen. Wat een aanstellerij, dat 'risico' loop je alleen als je blind bent.
Onzin, om 11 uur is het echt geen spits meer. Mijn trein was ook praktisch leeg. Ze moeten gewoon consequent zijn in hun dienstregeling en niet de ene keer wel en de andere keer geen directe trein naar Groningen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is niet vreemd. In de spits zijn er meer stellen nodig voor bepaalde bestemmingen.
Om het voldoende te realiseren, zijn er in de Noord-Oost soms vreemde af- en aantrappen. In het weekend blijft regelmatig het achterste stel achter in Zwolle, want dat gaat dan een andere trein versterken. Dit staat compleet omschreven in de materieel omlopen. Waar wij uiteraard weer geen zicht op hebben. Je kan het wel gaan uitzoeken enzo (bijv. op Somda) maar vergt veel tijd.
Er word ook wel eens afgeweken van deze materieel-omlopen, wat natuurlijk vele redenen heeft. Stelletje te weinig naar een eindbestemming, stelletje teveel, ander materieel (IRM en ICM koppelt wel, maar mag niet gekoppeld met reizigers rijden)
Ik heb een deel van de dienstregeling in BelgiÃĢ gezien, en daar stond een 12 als tractievorm.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:19 schreef greavy het volgende:
Ik vermeldde eerder dat in BelgiÃĢ de Orient Express door een NMBS 28xx gereden zou worden. Kan ook nog wel eens een NMBS1300 in dubbeltractie worden, lees ik nu.
Zometeen voeg ik een Dienstregeling toe (van Nederland) waar wat sporen bij zijn opgenomen. Nog niet alles is bekend of uberhaupt gepubliceerd.
Misschien je mp3 eens zachter zetten als je bij Zwolle komt? Of bij Utrecht als je richting Rotterdam/Den haag gaat.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Onzin, om 11 uur is het echt geen spits meer. Mijn trein was ook praktisch leeg. Ze moeten gewoon consequent zijn in hun dienstregeling en niet de ene keer wel en de andere keer geen directe trein naar Groningen.
Had dat OBIS niet gewerkt had ik namelijk in de volle overtuiging geweest dat t ding gewoon naar Leeuwarden ging. En met mijn mp3 op had ik dan de omroep gemist.
Maar de 11 mag dan weer niet naar Frankrijkquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:27 schreef greavy het volgende:
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB). De Reeks 11 mag dat weer wel.
Hoe het precies word, is dus afwachten. Nederland krijgt sowieso een 1700 ervoor.
Voor het traject tot Roosendaal mag in principe elke loc gebruikt worden hoor. De stopper naar Antwerpen heeft bijvoorbeeld ook geen ATB, net als de IC naar Brussel vanaf Maastricht.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:27 schreef greavy het volgende:
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB).
Maar het scherm met reisinfo klopte toch ook, als ik het goed begrijp?quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:32 schreef Peter het volgende:
Maar als je een scherm hebt en aan hebt staan met reisinfo, mag je er wel vanuit gaan dat dat klopt. Of moet je aan alles twijfelen?
Precies, waarom je MP3 zacht zetten als dat ding werkt..quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar het scherm met reisinfo klopte toch ook, als ik het goed begrijp?
Dat is het punt toch ook niet?quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Precies, waarom je MP3 zacht zetten als dat ding werkt..
Nooit helemaal begrepen waarom dat gebeurd. En dan op de terugweg dat stel weer aankoppelen in deventerquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waar ik me wel aan kan ergeren is onduidelijkheid bij het splitsen van een trein.
Voorbeeld: ik reis regelmatig met de 18:49 trein van Deventer naar Enschede. Die wordt in Deventer gesplitst, het laatste deel blijft achter te Deventer staat er dan op de CTA's.
Prima.
Er komt een trein binnen van drie delen, op de trein staat bij de voorste twee delen Enschede als eindbestemming, op de achterste Deventer.
Prima.
Maar..... En dat heb ik nou al 4x mee gemaakt, de achterste TWEE treinstellen worden afgekoppeld. De mensen in de trein zullen dat wel gehoord hebben, maar de mensen die op het perron staan en in willen stappen weten dat niet. Totdat ze er weer uit gestuurd worden en als vee opgestapeld in dat kleine treintje wat dan overblijft alsnog naar Enschede kunnen.
Nee dank je, ik pak de volgende wel...
mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Misschien je mp3 eens zachter zetten als je bij Zwolle komt? Of bij Utrecht als je richting Rotterdam/Den haag gaat.
Op de CTA op Rotterdam staat Voor Leeuwarden, Achter Groningen
Bij Zwolle word het duidelijk omgeroepen. Dat jij het niet hoort door je mp3 heeft NS niks mee te maken. ZELF beter opletten. Word duidelijk aangekondigd.
Er gaat toch gewoon elk uur een trein van Rotterdam naar Leeuwarden en van Den Haag naar Groningen? De rest is bonus, ik snap echt niet hoe je daar meteen door van streek kan raken.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.
En ik ging er gewoon vanuit dat de trein op die tijd naar Leeuwarden zou rijden.
Mijn punt is ook enkel dat het Duidelijker is als gewoon altijd vanuit Rotterdam naar Leeuwarden wordt gereden en vanuit Den Haag altijd naar Groningen. En niet het ene moment wel zo en het andere moment niet. Sowieso, waarom zijn er buiten de spits alleen al vanuit rotterdam 8 bakken ICMm nodig.
Dat was echt ideaal!quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En weet je hoe verwarrend het is als je nietsvermoedend op zondag 31 oktober in Groningen in de trein stapt en hij verandert in Zwolle ineens van rijrichting en rijdt naar Arnhem?
wattes?quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En weet je hoe verwarrend het is als je nietsvermoedend op zondag 31 oktober in Groningen in de trein stapt en hij verandert in Zwolle ineens van rijrichting en rijdt naar Arnhem?
Laat ik het nog één keer zeggen: Materieel wat 's Ochtends heen gaat, kan 's Middags wel op een andere bestemming nodig zijn dan waar normaal de trein heen rijdt. Om geen Ledig Mat. ritten Rotterdam - Groningen te krijgen, word er gekozen om één (soms twee) stellen eraan te haken / aangekoppeld te laten met een andere bestemming (hier als voorbeeld Groningen ipv Leeuwarden). Dan kan er uit Groningen in de middag weer treinen op goede sterkte rijden. En andersom exact hetzelfde.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.
En ik ging er gewoon vanuit dat de trein op die tijd naar Leeuwarden zou rijden.
Mijn punt is ook enkel dat het Duidelijker is als gewoon altijd vanuit Rotterdam naar Leeuwarden wordt gereden en vanuit Den Haag altijd naar Groningen. En niet het ene moment wel zo en het andere moment niet. Sowieso, waarom zijn er buiten de spits alleen al vanuit rotterdam 8 bakken ICMm nodig.
Dat is nog verwarrender als de NoordOost. Maar daar geld hetzelfde, op de CTA kijken helpt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wel HOE verwarrend het is als treinen uit Ede-Wageningen naar Utrecht soms in Veenendaal-De Klomp en soms in Driebergen-Zeist stoppen danwel doorrijden?
Ik leg alleen uit hoe er bij NS gedacht word. En dat is niet altijd ieder naar het zin, maar dat kan simpelweg ook niet.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Nu begin je toch wel een vervelend betweterig mannetje te worden.
Omdat de stopper Utrecht-Ede vervangen is door de IC Schiphol-Nijmegen ofzoiets?quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wel HOE verwarrend het is als treinen uit Ede-Wageningen naar Utrecht soms in Veenendaal-De Klomp en soms in Driebergen-Zeist stoppen danwel doorrijden?
Nouja, het aftrappen van een stel stel in Deventer scheelt twee tot drie stellen t.o.v. door laten rijden naar Enschede.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nooit helemaal begrepen waarom dat gebeurd. En dan op de terugweg dat stel weer aankoppelen in deventer
in Almelo zijn ook al 2 van de 5 stempelautomaat geblokkeerdquote:Op dinsdag 2 november 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Of het nou goed werkt of niet, die OV-flutkaart, het gebruik van papieren kaartjes wordt wel stap voor stap onmogelijk gemaakt, zoals hier in Ede-Wageningen.
[ afbeelding ]
In Zwijndrecht is er ook 1 zo afgesloten. Nu nog maar 3 automaten (elk perron 1)quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Of het nou goed werkt of niet, die OV-flutkaart, het gebruik van papieren kaartjes wordt wel stap voor stap onmogelijk gemaakt, zoals hier in Ede-Wageningen.
[ afbeelding ]
In Breda ook 2 voor zover ik weet. En zijn er extra camera's opgehangen vermoed ik, weet niet zeker.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
in Almelo zijn ook al 2 van de 5 stempelautomaat geblokkeerd
Ik had wel ergens zo'n vermoeden. Zou wel vet zijn dat er dubbeltractie 12/1300 komt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Voor het traject tot Roosendaal mag in principe elke loc gebruikt worden hoor. De stopper naar Antwerpen heeft bijvoorbeeld ook geen ATB, net als de IC naar Brussel vanaf Maastricht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |