abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88242241
Sinds wanneer rijdt de trein uit Rotterdam door naar Groningen? Die komt toch uit Den Haag en wordt in Utrecht gekoppeld.
Wel werkend OBIS in deze trein. Ook iets nieuws.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 november 2010 @ 12:07:59 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88242365
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
Sinds wanneer rijdt de trein uit Rotterdam door naar Groningen? Die komt toch uit Den Haag en wordt in Utrecht gekoppeld.
Wel werkend OBIS in deze trein. Ook iets nieuws.
af en toe rijdt er een stukje door naar Groningen net zoals er af en toe nog een Leeuwarder stukje naar Den Haag gaat. Gaat dan meestal maar om 1 stel, terwijl de rest van de stellen wel hun normale bestemming aanhouden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:40:26 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88243407
Ik zag gisteren in Utrecht Centraal een VIRM klaar staan voor Groningen, ook niet erg gebruikelijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:34:07 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88245319
Tegenwoordig rijden er een aantal treinen met VIRM in de NoordOost (Rotterdam/Den Haag-Leeuwarden/Groningen). Dit vanwege capaciteit tekort bij ICM. Vaak zie je IV+IV voor Groningen en IV voor Leeuwarden.
Of bij de los rijdende treinen ook wel voor Groningen 2x VI.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:38:02 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88245479
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

af en toe rijdt er een stukje door naar Groningen net zoals er af en toe nog een Leeuwarder stukje naar Den Haag gaat. Gaat dan meestal maar om 1 stel, terwijl de rest van de stellen wel hun normale bestemming aanhouden.
Buiten de spits zijn het vaak 2x ICM-III, waarbij het achterste stel in Rotterdam naar Groningen gaat. Maar dat beperkt zich ook maar tot een stuk of 4-5 treinen per dag.
Uit Groningen komen bijvoorbeeld ook stellen die naar Rotterdam gaan, maar uit Leeuwarden heb ik dat nog niet meegemaakt. Zal vanuit daar ook wel stellen voor Den Haag zijn
pi_88245545
Oeh, ik draai nu precies 100 topics mee. w/
pi_88245640
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Buiten de spits zijn het vaak 2x ICM-III, waarbij het achterste stel in Rotterdam naar Groningen gaat. Maar dat beperkt zich ook maar tot een stuk of 4-5 treinen per dag.
Uit Groningen komen bijvoorbeeld ook stellen die naar Rotterdam gaan, maar uit Leeuwarden heb ik dat nog niet meegemaakt. Zal vanuit daar ook wel stellen voor Den Haag zijn
Raar eigenlijk. De ene keer kan je wel rechtstreeks van Rotterdam naar Groningen en de andere keer weer niet. Ligt het wel van tevoren vast om welke treinen dit gaat?
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:43:02 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88245681
het zal wel opgelegd zijn vanuit de materieel-omlopen. Dus er moet ook wel min of meer zicht zijn op welke treinen dat betreft dan :Y Lijkt mij.
pi_88245816
Ik ben persoonlijk mee geïnteresseerd in spoor dan in treinen, maar weet iemand of er vanaf Elst richting Nijmegen een derde spoor heeft gelegen? De portalen voor de bovenleiding zijn namelijk veel breder.. Viel me op gister.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:48:37 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88245878
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:41 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Raar eigenlijk. De ene keer kan je wel rechtstreeks van Rotterdam naar Groningen en de andere keer weer niet. Ligt het wel van tevoren vast om welke treinen dit gaat?
Het is niet vreemd. In de spits zijn er meer stellen nodig voor bepaalde bestemmingen.
Om het voldoende te realiseren, zijn er in de Noord-Oost soms vreemde af- en aantrappen. In het weekend blijft regelmatig het achterste stel achter in Zwolle, want dat gaat dan een andere trein versterken. Dit staat compleet omschreven in de materieel omlopen. Waar wij uiteraard weer geen zicht op hebben. Je kan het wel gaan uitzoeken enzo (bijv. op Somda) maar vergt veel tijd.
Er word ook wel eens afgeweken van deze materieel-omlopen, wat natuurlijk vele redenen heeft. Stelletje te weinig naar een eindbestemming, stelletje teveel, ander materieel (IRM en ICM koppelt wel, maar mag niet gekoppeld met reizigers rijden)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 november 2010 @ 13:51:02 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88245976
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben persoonlijk mee geïnteresseerd in spoor dan in treinen, maar weet iemand of er vanaf Elst richting Nijmegen een derde spoor heeft gelegen? De portalen voor de bovenleiding zijn namelijk veel breder.. Viel me op gister.
Er heeft iets ten zuiden van Elst een spoorboog gelopen vanuit de richting Tiel naar Nijmegen, maar deze is vanwege de Betuweroute afgebroken. Weet niet of je daar nog restanten van terug kunt vinden.

Overigens zijn bij station Elst zelf nog sporen uit het verleden terug te vinden. Vroeger was het station zoals hier te zien veel groter: http://stationsweb.nl/station.asp?station=elst&vraag=elst

[ Bericht 8% gewijzigd door Peterselieman op 02-11-2010 13:57:13 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88247018
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
het zal wel opgelegd zijn vanuit de materieel-omlopen. Dus er moet ook wel min of meer zicht zijn op welke treinen dat betreft dan :Y Lijkt mij.
Ik zie net dat ze ook gewoon in de reisplanner staan. ^O^ Maar het verschilt zo te zien wel weer per dag van de week.
pi_88247195
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er heeft iets ten zuiden van Elst een spoorboog gelopen vanuit de richting Tiel naar Nijmegen, maar deze is vanwege de Betuweroute afgebroken. Weet niet of je daar nog restanten van terug kunt vinden.

Overigens zijn bij station Elst zelf nog sporen uit het verleden terug te vinden. Vroeger was het station zoals hier te zien veel groter: http://stationsweb.nl/station.asp?station=elst&vraag=elst

Dat is inderdaad wel even wat anders dan nu. Foto's zijn van 1978 en 1980.
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:19:13 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88249543
Ik vermeldde eerder dat in België de Orient Express door een NMBS 28xx gereden zou worden. Kan ook nog wel eens een NMBS1300 in dubbeltractie worden, lees ik nu.

Zometeen voeg ik een Dienstregeling toe (van Nederland) waar wat sporen bij zijn opgenomen. Nog niet alles is bekend of uberhaupt gepubliceerd.
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:51:10 #265
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_88253372
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 06:56 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Oh noes, wel heel dat drop-down menuutje uitvouwen en Roosendaal (grens) kiezen :') . Wat een aanstellerij, dat 'risico' loop je alleen als je blind bent.
Zo moeilijk moet het toch niet zijn te zorgen dat die site automatisch alvast de meest voor de hand liggende grensovergang voor je aan te vinken? Ik denk dat veel mensen er inderdaad blind op vertrouwen dat ze vanzelf een kaartje via de juiste grensovergang krijgen.
Dat je zelf dan nog een andere kan kiezen als je dat persé zou willen prima. Maar nu staat standaard Visé aangevinkt dat slaat echt nergens op.
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:56:02 #266
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_88253580
Heerlijk stukje adhocmanagement net weer in de stoptrein van Den Bosch naar Nijmegen.

Opgestapt in den Bosch om 15.27
Iets te laat in Oss, omroep: defecte goederentrein, we rijden niet verder, meer info volgt
Uitstappen
Enige minuten later omroep: storing duurt tot half zes, stoptreinen rijden niet meer, sneltreinen wel en stoppen overal tussen Oss en Nijmegen
Nog vijf minuten later: sneltrein arriveert en stopt. In de trein wordt omgeroepen: wij stoppen overal etc. etc.
Station Ravenstein wordt voorbijgereden
Na de Maasbrug trein verder op verkeerd spoor
Op Wijchen werd wél gestopt
Op Dukenburg ook, maar (tegenspoor) alle instappers stonden op het verkeerde perron. In gestrekte draf renden ze de trappen af en door de tunnel, en net toen de voorste op het perron verscheen sloten de deuren en reed de trein verder.

Nuttige toevoeging, dat extra stoppen onderweg.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:59:08 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88253702
Weer een gevalletje van "NS bijt zich stuk op het verschil tussen theorie en praktijk" dus. Echt, hoe vaak dat niet al gebeurd is.. :N
pi_88256598
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Het is niet vreemd. In de spits zijn er meer stellen nodig voor bepaalde bestemmingen.
Om het voldoende te realiseren, zijn er in de Noord-Oost soms vreemde af- en aantrappen. In het weekend blijft regelmatig het achterste stel achter in Zwolle, want dat gaat dan een andere trein versterken. Dit staat compleet omschreven in de materieel omlopen. Waar wij uiteraard weer geen zicht op hebben. Je kan het wel gaan uitzoeken enzo (bijv. op Somda) maar vergt veel tijd.
Er word ook wel eens afgeweken van deze materieel-omlopen, wat natuurlijk vele redenen heeft. Stelletje te weinig naar een eindbestemming, stelletje teveel, ander materieel (IRM en ICM koppelt wel, maar mag niet gekoppeld met reizigers rijden)
Onzin, om 11 uur is het echt geen spits meer. Mijn trein was ook praktisch leeg. Ze moeten gewoon consequent zijn in hun dienstregeling en niet de ene keer wel en de andere keer geen directe trein naar Groningen.
Had dat OBIS niet gewerkt had ik namelijk in de volle overtuiging geweest dat t ding gewoon naar Leeuwarden ging. En met mijn mp3 op had ik dan de omroep gemist.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88256641
Kom op zeg, op de CTA's staat het aangegeven en het wordt bij Zwolle omgeroepen, dat moet toch zeker wel genoeg zijn?
pi_88256707
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:19 schreef greavy het volgende:
Ik vermeldde eerder dat in België de Orient Express door een NMBS 28xx gereden zou worden. Kan ook nog wel eens een NMBS1300 in dubbeltractie worden, lees ik nu.

Zometeen voeg ik een Dienstregeling toe (van Nederland) waar wat sporen bij zijn opgenomen. Nog niet alles is bekend of uberhaupt gepubliceerd.
Ik heb een deel van de dienstregeling in België gezien, en daar stond een 12 als tractievorm.
Mag de reeks 12 eigenlijk naar Nederland?
De wagons komen van Frankrijk, dus daarvoor is een 12 wel normaal.

- Overbrenging HLE 12 + 16 HV: E19600 (Tourcoing 18.05 - Moeskroen-grens 18.07 - Kortrijk 18.21 - Gent-Sint-Pieters 18.54 < 18.58 - Schellebelle 19.17 - Dendermonde 19.27 - Mechelen 19.49 - Kontich (L.27) 19.58 - Antwerpen-Oost 20.08 - Y. Luchtbal 20.15 - Essen-grens 20.28 - Roosendaal 20.33 < 20.46)
Max 120 km/u, 400 m, ~ 800 t
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:27:55 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88256861
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB). De Reeks 11 mag dat weer wel.
Hoe het precies word, is dus afwachten. Nederland krijgt sowieso een 1700 ervoor.
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:30:45 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88256965
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Onzin, om 11 uur is het echt geen spits meer. Mijn trein was ook praktisch leeg. Ze moeten gewoon consequent zijn in hun dienstregeling en niet de ene keer wel en de andere keer geen directe trein naar Groningen.
Had dat OBIS niet gewerkt had ik namelijk in de volle overtuiging geweest dat t ding gewoon naar Leeuwarden ging. En met mijn mp3 op had ik dan de omroep gemist.
Misschien je mp3 eens zachter zetten als je bij Zwolle komt? Of bij Utrecht als je richting Rotterdam/Den haag gaat.
Op de CTA op Rotterdam staat Voor Leeuwarden, Achter Groningen
Bij Zwolle word het duidelijk omgeroepen. Dat jij het niet hoort door je mp3 heeft NS niks mee te maken. ZELF beter opletten. Word duidelijk aangekondigd.
pi_88257010
Maar als je een scherm hebt en aan hebt staan met reisinfo, mag je er wel vanuit gaan dat dat klopt. Of moet je aan alles twijfelen?
dag
pi_88257202
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:27 schreef greavy het volgende:
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB). De Reeks 11 mag dat weer wel.
Hoe het precies word, is dus afwachten. Nederland krijgt sowieso een 1700 ervoor.
Maar de 11 mag dan weer niet naar Frankrijk :P

Maar zoals je al zei: we zullen het wel zien :)

En ik eerder dan jullie :6
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2010 @ 18:43:35 #275
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88257428
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:27 schreef greavy het volgende:
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB).
Voor het traject tot Roosendaal mag in principe elke loc gebruikt worden hoor. De stopper naar Antwerpen heeft bijvoorbeeld ook geen ATB, net als de IC naar Brussel vanaf Maastricht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')