abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88257568
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:32 schreef Peter het volgende:
Maar als je een scherm hebt en aan hebt staan met reisinfo, mag je er wel vanuit gaan dat dat klopt. Of moet je aan alles twijfelen?
Maar het scherm met reisinfo klopte toch ook, als ik het goed begrijp?
pi_88257628
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar het scherm met reisinfo klopte toch ook, als ik het goed begrijp?
Precies, waarom je MP3 zacht zetten als dat ding werkt..
dag
pi_88257743
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:48 schreef Peter het volgende:

[..]

Precies, waarom je MP3 zacht zetten als dat ding werkt..
Dat is het punt toch ook niet?

Het gaat er dus om dat in de planner, op de CTA's, op de OBIS-schermen én bij de omroep bij aankomst in Zwolle wordt aangegeven welk treinstel naar Groningen danwel Leeuwarden gaat, en dat 'je' dus niet moet zeuren dat je slecht bent geīnformeerd ('Had dat OBIS niet gewerkt'), want dat is niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2010 19:14:11 ('je' in het algemeen) ]
pi_88258215
Waar ik me wel aan kan ergeren is onduidelijkheid bij het splitsen van een trein.

Voorbeeld: ik reis regelmatig met de 18:49 trein van Deventer naar Enschede. Die wordt in Deventer gesplitst, het laatste deel blijft achter te Deventer staat er dan op de CTA's.
Prima.
Er komt een trein binnen van drie delen, op de trein staat bij de voorste twee delen Enschede als eindbestemming, op de achterste Deventer.
Prima.
Maar..... En dat heb ik nou al 4x mee gemaakt, de achterste TWEE treinstellen worden afgekoppeld. De mensen in de trein zullen dat wel gehoord hebben, maar de mensen die op het perron staan en in willen stappen weten dat niet. Totdat ze er weer uit gestuurd worden en als vee opgestapeld in dat kleine treintje wat dan overblijft alsnog naar Enschede kunnen.

Nee dank je, ik pak de volgende wel...
pi_88261569
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 19:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waar ik me wel aan kan ergeren is onduidelijkheid bij het splitsen van een trein.

Voorbeeld: ik reis regelmatig met de 18:49 trein van Deventer naar Enschede. Die wordt in Deventer gesplitst, het laatste deel blijft achter te Deventer staat er dan op de CTA's.
Prima.
Er komt een trein binnen van drie delen, op de trein staat bij de voorste twee delen Enschede als eindbestemming, op de achterste Deventer.
Prima.
Maar..... En dat heb ik nou al 4x mee gemaakt, de achterste TWEE treinstellen worden afgekoppeld. De mensen in de trein zullen dat wel gehoord hebben, maar de mensen die op het perron staan en in willen stappen weten dat niet. Totdat ze er weer uit gestuurd worden en als vee opgestapeld in dat kleine treintje wat dan overblijft alsnog naar Enschede kunnen.

Nee dank je, ik pak de volgende wel...
Nooit helemaal begrepen waarom dat gebeurd. En dan op de terugweg dat stel weer aankoppelen in deventer :')
pi_88262223
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 18:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Misschien je mp3 eens zachter zetten als je bij Zwolle komt? Of bij Utrecht als je richting Rotterdam/Den haag gaat.
Op de CTA op Rotterdam staat Voor Leeuwarden, Achter Groningen
Bij Zwolle word het duidelijk omgeroepen. Dat jij het niet hoort door je mp3 heeft NS niks mee te maken. ZELF beter opletten. Word duidelijk aangekondigd.
mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.
En ik ging er gewoon vanuit dat de trein op die tijd naar Leeuwarden zou rijden.
Mijn punt is ook enkel dat het Duidelijker is als gewoon altijd vanuit Rotterdam naar Leeuwarden wordt gereden en vanuit Den Haag altijd naar Groningen. En niet het ene moment wel zo en het andere moment niet. Sowieso, waarom zijn er buiten de spits alleen al vanuit rotterdam 8 bakken ICMm nodig.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88262533
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.
En ik ging er gewoon vanuit dat de trein op die tijd naar Leeuwarden zou rijden.
Mijn punt is ook enkel dat het Duidelijker is als gewoon altijd vanuit Rotterdam naar Leeuwarden wordt gereden en vanuit Den Haag altijd naar Groningen. En niet het ene moment wel zo en het andere moment niet. Sowieso, waarom zijn er buiten de spits alleen al vanuit rotterdam 8 bakken ICMm nodig.
Er gaat toch gewoon elk uur een trein van Rotterdam naar Leeuwarden en van Den Haag naar Groningen? De rest is bonus, ik snap echt niet hoe je daar meteen door van streek kan raken. :?

En blind in de trein stappen zonder op de CTA te kijken, zonder op de bestemmingsaanduidingen op de trein zelf te kijken en zonder naar de omroep te luisteren is sowieso nooit slim.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2010 20:42:26 ]
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:42:02 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88262611
Weet je wel HOE verwarrend het is als treinen uit Ede-Wageningen naar Utrecht soms in Veenendaal-De Klomp en soms in Driebergen-Zeist stoppen danwel doorrijden? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88262701
En weet je hoe verwarrend het is als je nietsvermoedend op zondag 31 oktober in Groningen in de trein stapt en hij verandert in Zwolle ineens van rijrichting en rijdt naar Arnhem? :o
pi_88262870
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En weet je hoe verwarrend het is als je nietsvermoedend op zondag 31 oktober in Groningen in de trein stapt en hij verandert in Zwolle ineens van rijrichting en rijdt naar Arnhem? :o
Dat was echt ideaal! :) ^O^

Rechtstreeks naar Deventer, ipv. dat je ook nog eens in Zwolle moest overstappen, zoals normaal als er werkzaamheden of verstoringen op Zwolle-Amersfoort zijn.
pi_88262998
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
wattes? :D
pi_88263580
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

wattes? :D
Ja dat was dus vanwege werkzaamheden tussen Zwolle en 't Harde.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:06:44 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88263821
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Laat ik het nog één keer zeggen: Materieel wat 's Ochtends heen gaat, kan 's Middags wel op een andere bestemming nodig zijn dan waar normaal de trein heen rijdt. Om geen Ledig Mat. ritten Rotterdam - Groningen te krijgen, word er gekozen om één (soms twee) stellen eraan te haken / aangekoppeld te laten met een andere bestemming (hier als voorbeeld Groningen ipv Leeuwarden). Dan kan er uit Groningen in de middag weer treinen op goede sterkte rijden. En andersom exact hetzelfde.
Je moet gewoon zelf goed opletten of je goed gaat. Staat OBIS verkeerd ingesteld, kan gebeuren. De HC roept het ook om. Als je je mp3 aan hebt en dat dan niet hoort, is je eigen fout.

Dat er stellen voor een andere bestemming meegaan heeft gewoon te maken dat dat stel ergens anders nodig is, Groningen ipv Leeuwarden. En dat staat duidelijk op perrons aangegeven. En op de koersrollen cq koersdisplays vaak ook. En anders stap je uit in Zwolle en verkas je. 6 Minuten heb je.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:07:45 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88263863
Nu begin je toch wel een vervelend betweterig mannetje te worden.
pi_88263912
Hoi Fles
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:08:40 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88263923
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wel HOE verwarrend het is als treinen uit Ede-Wageningen naar Utrecht soms in Veenendaal-De Klomp en soms in Driebergen-Zeist stoppen danwel doorrijden? :o
Dat is nog verwarrender als de NoordOost. Maar daar geld hetzelfde, op de CTA kijken helpt.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:09:26 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88263961
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Nu begin je toch wel een vervelend betweterig mannetje te worden.
Ik leg alleen uit hoe er bij NS gedacht word. En dat is niet altijd ieder naar het zin, maar dat kan simpelweg ook niet.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:17:38 #293
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88264385
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Omdat de stopper Utrecht-Ede vervangen is door de IC Schiphol-Nijmegen ofzoiets?
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2010 @ 21:19:16 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88264459
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nooit helemaal begrepen waarom dat gebeurd. En dan op de terugweg dat stel weer aankoppelen in deventer :')
Nouja, het aftrappen van een stel stel in Deventer scheelt twee tot drie stellen t.o.v. door laten rijden naar Enschede.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:21:35 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88264554
Of het nou goed werkt of niet, die OV-flutkaart, het gebruik van papieren kaartjes wordt wel stap voor stap onmogelijk gemaakt, zoals hier in Ede-Wageningen.

pi_88264711
quote:
15.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Of het nou goed werkt of niet, die OV-flutkaart, het gebruik van papieren kaartjes wordt wel stap voor stap onmogelijk gemaakt, zoals hier in Ede-Wageningen.

[ afbeelding ]
in Almelo zijn ook al 2 van de 5 stempelautomaat geblokkeerd :')
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:30:40 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88265064
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
In Zwijndrecht is er ook 1 zo afgesloten. Nu nog maar 3 automaten (elk perron 1)
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:32:33 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88265165
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

in Almelo zijn ook al 2 van de 5 stempelautomaat geblokkeerd :')
In Breda ook 2 voor zover ik weet. En zijn er extra camera's opgehangen vermoed ik, weet niet zeker.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:37:47 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88265448
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Voor het traject tot Roosendaal mag in principe elke loc gebruikt worden hoor. De stopper naar Antwerpen heeft bijvoorbeeld ook geen ATB, net als de IC naar Brussel vanaf Maastricht.
Ik had wel ergens zo'n vermoeden. Zou wel vet zijn dat er dubbeltractie 12/1300 komt.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:41:46 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88265647
Op zich geef ik NS wel gelijk, veel reizigers hebben abonnementen, kopen kaartjes op datum, of reizen al op saldo. Als ze wat kunnen besparen door stempelautomaten weg te halen geef ik ze groot gelijk, ik zou het ook doen. Er zijn er nog genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')