Ik herkende de foto meteenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:11 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit weekend worden ter hoogte van Hattem de eerste nieuw aangelegde sporen ten behoeve van de Hanzelijn aan de reguliere spoorlijn Zwolle-Amersfoort gekoppeld, waardoor er geen treinverkeer mogelijk is tussen Zwolle en 't Harde. Naast de vele reizigers moest ook de Leeuwarden-shuttle worden omgeleid via het baanvak Zwolle-Deventer. Met ruim een uur vertraging aan de broek passeerde dan toch rond de klok van half 2 de ACTS 1619 met de goed en fraai beladen trein 50063 het dorp Wijhe. Wijhe, ontdekt in het jaar 960 als Wie en tegenwoordig door de inwoners als Wieje bestempeld, is vooral herkenbaar door de fraaie korenmolen op het dorpsplein. De uit 1703 stammende Wijhese molen is achtkantig, uit hout gesneden, heeft de tweede wereldoorlog overleefd, is in 1979 flink gerestaureerd en tot op de dag vandaag op vrijwillige basis in gebruik en te bezichtigen.
Ik stond (2,5 uur lang) op een prorail hek vasthoudend aan een pergola van een bewoner van het huis aan de Raalterweg/Spoorstraatquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik herkende de foto meteen
Stond je bij de spoorwegovergang in de raalterweg of op het gras van de oude raalterweg?
Je was welkom, ik was trouwens de enige met een camera en die wist dat de trein kwam.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh daar had ik wel ff heen gekund eigenlijk. Heb me vandaag de tering lopen vervelen
xx.35quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:44 schreef bork het volgende:
O, ja weet iemand de vertektijden straks van Hengelo naar Bad Bentheim?
verhip, sorry ik gebuik eigenlijk nooit de NS-planner maar die van de DB en die gaat nog niet verder na 13 decemberquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
xx.35
xx.43 in Oldenzaal
xx.54 in BBH
Kan je gewoon op NS.nl vinden
Vanaf a.s. dinsdag wel.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:02 schreef bork het volgende:
maar die van de DB en die gaat nog niet verder na 13 december
Heb je je lolbroek aan Socios?quote:
Ja, behalve als je in de tusentijd nog een Niedersachsenticket moet kopen. Waar je in Bielefeld sowieso niet veel aan hebt trouwensquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:02 schreef bork het volgende:
[..]
verhip, sorry ik gebuik eigenlijk nooit de NS-planner maar die van de DB en die gaat nog niet verder na 13 december
THx!
Sluit dus mooi aan op de xx.57 naar Bielefeld.:)
Die print ik altijd thuis uitquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, behalve als je in de tusentijd nog een Niedersachsenticket moet kopen. Waar je in Bielefeld sowieso niet veel aan hebt trouwens
Dat wist ik natuurlijk ook welquote:
Dat was een bliksembezoek Zuidbroek.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:26 schreef liesje1979 het volgende:
Terug naar huis. Met 9576. (Groningen-Deventer)
Gewoon een flapje erbij plaatsen dus.quote:
Oh ja, of aan Kobenhavn H of zo. Nachttrein heen, nachttrein terugquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat was een bliksembezoek Zuidbroek.
Nice, doe ik ook weleens, maar dan aan Frankfurt (Main) Hbf ofzo.
Goede terugreis!
Ja, precies! Dat zijn leuke reisjes. Had laatst bijna een retourtje Bourg St. Maurice geboekt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, of aan Kobenhavn H of zo. Nachttrein heen, nachttrein terug2500 km in een weekend
Goeie tip voor volgend jaarquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, precies! Dat zijn leuke reisjes. Had laatst bijna een retourtje Bourg St. Maurice geboekt.Maar toen kwam ik erachter dat ik die Thalys niet kan halen zo vroeg vanuit Leeuwarden.
Daar is nix vreemds mee. Sinds een aantal weken rijdt de Museumpendel via een andere route, via Blauwkapel (of zoiets)(dus maakt niet meer kop in Driebergen-Zeist)quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:49 schreef blup het volgende:
Weet iemand waarom er de laatste tijd voor passagiers treinen rijden op het stukje
Maliebaan -> Bilthoven? horen die treinen niet via overvecht te rijden?
Borden op de trein geven 'extra trein' aan.
Normaal rijden hier alleen goederen rond
http://maps.google.nl/?ie(...)72,0.006899&t=h&z=17
Hmmm, misschien ga ik eens tot Antwerpen ofzo...quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:11 schreef dennistd het volgende:
De dienstregeling voor de Orient Expres van vrijdag is ook bekend: http://www.somda.nl/forum(...)xpress+in+Nederland/
Ik ga voor Zutphen en Apeldoorn, red het precies om beiden te doen (Orient Expres gaat over Deventer, ik over Klarenbeek)
Double playquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:11 schreef dennistd het volgende:
De dienstregeling voor de Orient Expres van vrijdag is ook bekend: http://www.somda.nl/forum(...)xpress+in+Nederland/
Ik ga voor Zutphen en Apeldoorn, red het precies om beiden te doen (Orient Expres gaat over Deventer, ik over Klarenbeek)
Hee, das leuk, dank je! Mischien ga ik nog wel even op Deventer kijken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:11 schreef dennistd het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |