quote:ach 1 keer hoeft genoeg te zijn!Op donderdag 28 oktober 2010 15:50 schreef charmed_angel het volgende:
ook even een update van mij...
Nod is 8 november, alleen het word niks denk ikTe weinig seks
hihihi.
Maar we zien wel.... het is nog geen 8 november, dus we gaan lekker door met klussen
quote:Ik wilde voorlopig in het onderste rijtjeOp donderdag 28 oktober 2010 16:08 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb je erbij gezet c_a!
En idd, gewoon blijven proberen
quote:Oops! Sorry, is ook zoOp donderdag 28 oktober 2010 17:01 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik wilde voorlopig in het onderste rijtje
quote:Welkom Winka!Op donderdag 28 oktober 2010 18:02 schreef winka het volgende:
Wat een warm welkom hier![]()
MIjn vriend heeft inderdaad veel geduld met me gehad en dat was niet altijd even makkelijk. Maar ja kon moeilijk bewijzen dat ik het ooit wel zou willen![]()
Wat betekent eigenlijk het onderste rijtje?
quote:Zelfde dag als ikOp donderdag 28 oktober 2010 18:34 schreef Susie het volgende:
[..]
Welkom Winka!
Onderste rijtje is voor de dames onder ons waarbij het niet meezit.
Kan iemand mij in het bovenste rijtje zetten? NOD 14 november Hoor ik er echt bij zeg maar...
quote:Oh wauw, wat gaaf!! Gefeliciteerd zeg!Op donderdag 28 oktober 2010 22:24 schreef Vischje het volgende:
Ik heb vanmiddag voor de grap ook maar even een veel te vroege test gedeaan... staat er gewoon een dikke vette +....
o god, ik ben zwanger![]()
Klumsy en natuurlijk alle anderen, ik hoop dat ik het goede voorbeeld gegven heb!
quote:Welkom! Ben jij een kloon?Op vrijdag 29 oktober 2010 09:49 schreef viervijfzeszeven het volgende:
mag ik ook in 't lijstje? nod 20nov
ik voel mijn eisprong soms wel maar niet altijd
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 22:57 schreef Vischje het volgende:
Bedankt!![]()
Ben er helemaal ondersteboven van! het is zo snel gegaan! tis eigenlijk niet eerlijk. er zijn mensen die zoo lang moeten wachen en bij mij is het zo snel gegaan!
Ik wens jullie ook allemaal 2 steepjes en snel!!
quote:dat heb ik dus al paar maanden nu, veel buikpijn en kramp, niet twee weken meestal 2 of 3 dagen en dan alleen s'avonds. maar dan lig ik wel helemaal te stuipenOp vrijdag 29 oktober 2010 10:07 schreef klumsy het volgende:
@ Susie ik heb vorige week woensdag of donderdag m'n eisprong gehad en voor het eerst ook gevoeld, Heb sinds die dag gewoon ook echt elke dag ( bijna de hele dag door ) kramp en het gevoel alsof ik elk moment mega ongesteld zou kunnen gaan worden. Zij ook al tegen m'n vriend als het niet raak zou zijn en ik ga dit elke keer krijgen met een eisprong en normale cyclus, dan heb ik dus 2 weken kramp, dan een week ongesteld en dan een week niks...![]()
quote:Volgens mij ben jij hetOp vrijdag 29 oktober 2010 10:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
Gefelicteerd Vische!!! wat goed zeg!![]()
en een kloon.... hmmm ik heb wel enige vermoedens
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 10:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
Gefelicteerd Vische!!! wat goed zeg!![]()
en een kloon.... hmmm ik heb wel enige vermoedens
quote:Precies wat ik dachtOp vrijdag 29 oktober 2010 10:48 schreef Kolonia het volgende:
Gefeliciteerd Vischje!
Beessie-Jen, zit je nu tegen je eigen kloon te praten?
Succes nieuwelingen!
quote:2-3 dagen heb ik inderdaad ook wel. maar dan niet de hele dag door ook zeker geen 2 weken..Op vrijdag 29 oktober 2010 10:14 schreef viervijfzeszeven het volgende:
[..]
dat heb ik dus al paar maanden nu, veel buikpijn en kramp, niet twee weken meestal 2 of 3 dagen en dan alleen s'avonds. maar dan lig ik wel helemaal te stuipen
quote:ik probeer undercover te reagerenOp vrijdag 29 oktober 2010 10:48 schreef Kolonia het volgende:
Gefeliciteerd Vischje!
Beessie-Jen, zit je nu tegen je eigen kloon te praten?
Succes nieuwelingen!
quote:Wat snap je niet?Op vrijdag 29 oktober 2010 12:03 schreef Jeetjejom het volgende:
ik snap het echt even niet, maar ik zal er hopelijk snel achter komen in het Z&B topic!
quote:of 4567 tegen haar eigen kloon aan het praten was...
quote:Wat ben je toch lekker gevat Klumsy!Op vrijdag 29 oktober 2010 15:14 schreef klumsy het volgende:
@ winka, als het goed is hoef je na dinsdag geen nieuwe NOD door te geven
quote:Dat dus! Hier gaat het minder. Voel me superchagrijnig en maak/zoek al sinds gisteravond ruzie met vriend. En wil steeds in huilen uitbarsten. Ik herken het wel; volgens mij is het gewoon PMS. Het is pas dag 19, maar afgelopen cyclus duurde ook maar 22 dagen.Op vrijdag 29 oktober 2010 11:13 schreef draculettetje het volgende:
vischje gefeliciteerdeen goede zwangerschap gewenst
alle nieuwe (en oude natuurlijk ook) posters en klonen heel veel succes
quote:Bah vervelend...dikke knuffel voor jou!Op vrijdag 29 oktober 2010 19:02 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat dus! Hier gaat het minder. Voel me superchagrijnig en maak/zoek al sinds gisteravond ruzie met vriend. En wil steeds in huilen uitbarsten. Ik herken het wel; volgens mij is het gewoon PMS. Het is pas dag 19, maar afgelopen cyclus duurde ook maar 22 dagen.Schiet niet op zo
mijn nod is 3 november
quote:Ik vind de tekenen in elk geval gunstig. Ik hoop het voor je!Op vrijdag 29 oktober 2010 19:25 schreef klumsy het volgende:
@ Susie, het lichaam van een vrouw is inderdaad raar ...
Kan aan dat van mij ook echt geen touw vastknopen!
Ben nog steeds niet ongesteld, maar kan me haast niet voorstellen dat die krampen die ik hem komen
van innestelling ofzo, dat zou toch niet zo lang en zo sterk moeten voelen![]()
Nouja nog 2 nachtjes slapen en dan weet ik hopelijk meer( ja ik weet het ik ben ongeduldig
)
quote:dat is woensdag als ik het goed hebOp vrijdag 29 oktober 2010 19:40 schreef Susie het volgende:
Elke vrouw hier is ongeduldig Klumsy... ik kan nu al niet wachten en ben net een week geleden ongi geweest! hahaha!
Wanneer is jouw NOD Klumsy... ben het even kwijt...
quote:Ik vind het maar stom geregeld dat je maar één keer per maand weet of je zwanger bent of niet.Op vrijdag 29 oktober 2010 19:40 schreef Susie het volgende:
Elke vrouw hier is ongeduldig Klumsy... ik kan nu al niet wachten en ben net een week geleden ongi geweest! hahaha!
Wanneer is jouw NOD Klumsy... ben het even kwijt...
quote:Ik voelde het de vorige zwangerschap aan mijn borsten dat ik zwanger wasOp vrijdag 29 oktober 2010 21:03 schreef Susie het volgende:
Nah, mijn tetten doen nu ook weer zeerDoe mijn BH uit en auw... ? Pffff, als ik dat iedere maand ga hebben?? Okeeee, tijdens zwangerschap ala, ok, vrede mee... maar nu??
Zou mooi zijn, iedere dag van de maand kunnen testen. Lief, pak jij de test even? Kunnen we even kijken of het gelukt is.Ah niet gelukt, kom schat, nog een keertje!
quote:JaaaaaaaaaOp vrijdag 29 oktober 2010 21:03 schreef Susie het volgende:
Zou mooi zijn, iedere dag van de maand kunnen testen. Lief, pak jij de test even? Kunnen we even kijken of het gelukt is.Ah niet gelukt, kom schat, nog een keertje!
quote:Oh kijk, dat wist ik niet. Ik lees pas net mee in dit topic heOp vrijdag 29 oktober 2010 21:19 schreef Susie het volgende:
Nee hoor, dat lijkt me stug JuffrouwJannie.Vorige week vrijdag laatste dag menstruatie, weekend wel fijn geklust natuurlijk, maar de afgelopen dagen niet meer (beetje druk enzo). Volgens de "berekeningen" zou ik rond 1 november de vruchtbaarste dag hebben....
quote:Dat doe ik al op advies van ene Mefke79Op vrijdag 29 oktober 2010 21:49 schreef mefke79 het volgende:
susie, ik kom weer met mijn dooddoener om de hoek: houd een maand of 2 bij wat je wanneer voelt, je gaat patronen zien en dat helpt, echt. Ik had er stukken minder stress door.
Vischje, juh! En de rest veel succes!
Moet nog twee weken geduld opbrengen.... Vind het ook tijd worden voor een streepjesregen! Zie in Z&G nog geen geboortes in juli staan, dus meiden, wat dachten we ervan om allemaal leuke zomerkindjes te krijgen!quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:46 schreef LadyBlack het volgende:
Wel lange lijstjes zeg!![]()
Tijd dat er mensen achter vischje aan gaanMaarja, tis even niet zo spannend he, nog een weekje geduld
ik las dit, ik besefte me opeens dat ik minimaal een augustuskindje 2011 kan krijgen, maar alleen met heel veel mazzel...quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:54 schreef Susie het volgende:
[..]
Moet nog twee weken geduld opbrengen.... Vind het ook tijd worden voor een streepjesregen! Zie in Z&G nog geen geboortes in juli staan, dus meiden, wat dachten we ervan om allemaal leuke zomerkindjes te krijgen!
Die mazzel is je gegund mijsjequote:Op zondag 31 oktober 2010 11:58 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik las dit, ik besefte me opeens dat ik minimaal een augustuskindje 2011 kan krijgen, maar alleen met heel veel mazzel...klinkt laat...
behalve als je in het onderwijs werkt, want dan lever je juist maximaal 3 weken vakantie in...quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:52 schreef Jeetjejom het volgende:
Een julikindje is heel leuk hoor!!! Dus dames die nog een kans hebben, snel je best doen! Is ook een hele fijne tijd om zwangerschapsverlof te hebben(Juni, juli, augustus en september vrij zonder vakantiedagen af te geven, wat wil je nog meer?)
quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:31 schreef Jeetjejom het volgende:
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk
haha dat lijkt me wel watquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:52 schreef Jeetjejom het volgende:
Een julikindje is heel leuk hoor!!! Dus dames die nog een kans hebben, snel je best doen! Is ook een hele fijne tijd om zwangerschapsverlof te hebben(Juni, juli, augustus en september vrij zonder vakantiedagen af te geven, wat wil je nog meer?)
tsja, we waren al 2 jaar bezig voor de eerste dus stoppen was out of the question voor mijquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:52 schreef viervijfzeszeven het volgende:
wij hebben zelfs een stop van 3 maanden binnenkort omdat ik geen kindjes wil die tegelijk jarig zijn
best erg, maar ja als je het kan plannen waarom niet
quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:53 schreef Aoraki het volgende:
Achja, ik ben gewoon van mening dat je al blij mag zijn als je zonder problemen zwanger wordt, en een gezond kind op de wereld zet... Dus ik houd me er echt niet mee bezig (op dit moment dan)
[/preekmodus]
preciesquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:54 schreef happyme28 het volgende:
[..]
tsja, we waren al 2 jaar bezig voor de eerste dus stoppen was out of the question voor mij
Hier hetzelfdequote:Op zondag 31 oktober 2010 21:01 schreef Aventura het volgende:
Daar houden wij ons nou helemaal niet mee bezig. Het maakt me niks uit. Ik vind niet dat we daarover iets te wensen kunnen hebben.
Doe es niet, daar word ik nog veel nieuwsgieriger vanquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:04 schreef viervijfzeszeven het volgende:
en ik typ zo irritant zonder hoofdletters omdat ik nog steeds een beetje undercover wil blijven
haaaahhh en ik hoopte ook dat Evie niet met kerst of oud en nieuw kwam,quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:44 schreef Aoraki het volgende:
Ik heb me daar nooit mee bezig gehouden, wanneer het kindje zou komen. Maar toen ik uiteindelijk zwanger was en op 3 december uitgerekend was, hoopte ik wel dat hij wat eerder zou komen, en niet 2 dagen later...
Whaaaaaa!quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:31 schreef Aventura het volgende:
Dit is heel raar. Net getest. Zomaar, een ingeving. Wil test al weggooien. Toch nog beter kijken. Tweede streep, heel licht. Bijna niet te zien. Jezus. Ik weet niet of ik het nu goed zie. Moet streep niet dichter bij andere streep staan? Etc. Mijn hart bonkt in mijn keel! Kan nu geen foto maken (iphone, slechte canera). Omg..
heb je nog een test Aventura? dan kun je die beter morgen in de ochtend even doen of overmorgen in de ochtend... daarbij is het nu nog erg vroeg en is er kans dat je morgen of overmorgen ook nog heel licht test... maar ik steek m'n duimen alvast op voor je...quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:31 schreef Aventura het volgende:
Dit is heel raar. Net getest. Zomaar, een ingeving. Wil test al weggooien. Toch nog beter kijken. Tweede streep, heel licht. Bijna niet te zien. Jezus. Ik weet niet of ik het nu goed zie. Moet streep niet dichter bij andere streep staan? Etc. Mijn hart bonkt in mijn keel! Kan nu geen foto maken (iphone, slechte canera). Omg..
Gefeliciteerd een streepjequote:Op maandag 1 november 2010 09:55 schreef Aventura het volgende:
[ afbeelding ]
Het is een beetje vage foto. Bovenste test is die van gisteravond. De onderste van vanochtend.
@BE: dit zijn heel goedkope testjes maar een streep = een streep, toch?
Weetje wat me er toe deed besluiten te testen? Heel gekke en vage reden is het: omdat een van vriendliefs poezen, die nooit maar dan ook echt nooit bij mij komt, op mijn buik ging zitten.
Nu ik terugdenk valt me op dat ik het de hele week al heel erg warm heb. Nu ook, ik zweet helemaal een beetje.
Ik ben de grootste koukleum die er is!
quote:Op maandag 1 november 2010 10:09 schreef Aventura het volgende:
Dankjewel allemaal!
Ik ga denk ik overmorgen zo'n zwanger/niet zwanger-geval kopen. Van clearblue geloof ik.
Just in case...
@ Klumsy: jij hebt het ook al zo heet? Misschien is het bij jou ook wel raak! Zou wel heel leuk zijn.
Vriendlief is nu al bezorgd. Ging ik vanmorgen even onze poes aaien, zegt-ie: 'niet doen, ze komt net van de kattenbak'
Bijzonder he, van die kat. Ik had weleens ergens gelezen dat katten dat aanvoelen, dus vriend en ik keken elkaar al zo aan van...quote:Op maandag 1 november 2010 12:37 schreef LadyBlack het volgende:
Wat cool trouwens Aventura, dat je echt merkt dat de kat steeds op je buik wil zitten!
Ik dacht vorige week ook dat ik wel zwanger moest zijn omdat mijn kat steeds op schoot kwam, maar die bleek zelf niet lekker te zijn en werd daar blijkbaar aanhankelijk van
Oh en wat lief van je vriend!
Dat komt niet door de nieuwe layout maar doordat een MOD de OP heeft geëdit.quote:Op maandag 1 november 2010 12:35 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, Boepie, ik heb geprobeerd om je in het lijstje te zetten bovenaan, maar dankzij de nieuwe layout kan ik niet meer edittengisteravond niet en nu ook niet
Oh!quote:Op maandag 1 november 2010 13:05 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Dat komt niet door de nieuwe layout maar doordat een MOD de OP heeft geëdit.![]()
Aventura, de Plus heeft heel lekkere alcoholvrije witte wijn en rosé.
Kun je met de feestdagen op een verantwoorde manier een gezellig glaasje meedrinken.
Het zou een innestelingsbloeding kunnen zijn, maar ik heb toen ik bezig was voor Annicka ook wel zulke korte cyclussen gehad, zie ik nu. (Ik heb alles bijgehouden en bewaard.quote:[b] Op maandag 1 november 2010 12:34 schreef LadyBlack het volgende:[/b
Enneh, GWS, is het wel menstruatie dan nu? ......of.......?
Niks mis met korte cyclus! Snel weer kansquote:Op maandag 1 november 2010 13:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Het zou een innestelingsbloeding kunnen zijn, maar ik heb toen ik bezig was voor Annicka ook wel zulke korte cyclussen gehad, zie ik nu. (Ik heb alles bijgehouden en bewaard.) Ik geloof eigenlijk dus niet zo in een innesteling.
Ik blij dat we op dag 6 en 7 gelijk weer geklust hebben!quote:Op maandag 1 november 2010 14:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
Niks mis met korte cyclus! Snel weer kans
Ik bedenk me nu dat ik behalve een korte (22 dagen gemiddeld) ook een gekke cyclus had. Terugdenkend moet ik zwanger zijn geraakt van het vrijen op de 6de dag van mijn cyclus. Want de eerstvolgende keer was pas weer op dag 14 (omg, waarom vertel ik dit). Dan moet dus op die dag, of hoogstens van de 3 tot 4 dagen daarna de eisprong hebben plaatsgevonden. Dus dat is wel een 'tip' voor volgende keer. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met 'proberen'!
Oh jee balen johquote:Op maandag 1 november 2010 19:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het meest vreemde is trouwens, dat nu juist dat ik dacht dat ik (heel) vruchtbaar zou zijn, omdat ik een heleboel 'vruchtbaar' slijm had de afgelopen paar dagen. Ik zal het wel weer eens verkeerd gezien hebben...
wanneer is je nod?quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:58 schreef klumsy het volgende:
ik heb nog maar 1 test thuis, maar al wel nieuwe besteld... wil sowieso morgen testen,
maar als ik m'n nieuwe testen vandaag binnen heb doe ik er misschien vanavond nog wel eentje als ik me niet kan inhouden
Ik denk morgen (zou heel misschien ook wel donderdag kunnen zijn... heb rond de 20e-21e m'n eisprong gehad )quote:
quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:46 schreef klumsy het volgende:
blugh, heb echt super veel krampen vandaag... heb zo het vermoedde dat ik vandaag of morgen
gewoon ongesteld zal gaan worden!
( ben overigens ook nog steeds misselijk, maar doordat de krampen behoorlijk zijn terug gekomen
vandaag heb ik er niet zoveel vertrouwen in zeg maar... )
Maargoed, voorlopig ben ik nog niet ongesteld, dus als ik het morgen nog niet ben dan doe ik een test
Krampen heb niet gehad toen ik gestopt was met de pil, wel wat meer last van m'n ongesteld zijn (rugpijn) en vorige week wel anderhalf uur last van buikkrampen waarvan ik vermoed dat het m'n eisprong geweest is.. Maar geen krampen om niks (gelukkig)quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:11 schreef cholateaddict het volgende:
ha! same story here!
Maar goed, heb uberhaupt nog geen ongesteldheid gehad, eisprong zou ik dus ook niet weten. Ben benieuwd ook naar je uitslag! wel veel krampen de laatste 2 weken. Hadden andere mensen dat ook vlak nadat ze gestopt zijn met de pil? Kan dat betekenen dat de boel wel weer op gang komt? Hoor wel dat sommige vrouwen er soms een jaar over doen voordat ze voor het eerst weer ongi worden! zoveel geduld heb ik niet..
[..]
Ik denk ook dat ik vandaag gewoon ongesteld ga worden...quote:Op woensdag 3 november 2010 07:02 schreef charmed_angel het volgende:
Gaat het niet worden deze maandgevoel dat ik ongesteld ga worden
Dat dacht ik ong. 2 jr geleden ook, had zelfs maandverband en een lading ovutesten gehaald voor de volgende ronde maar die zijn heeeeeeeeeeeeeeeel lang ongebruikt geblevenquote:Op woensdag 3 november 2010 08:12 schreef charmed_angel het volgende:
Wat wel weer grappig is, na 14 rondes weet je ongeveer welke klachten er bij ongesteldheid horenIk heb geen testen meer nodig
Je weet weliswaar hoe het voelt om ongesteld te zijn, maar (nog!) niet hoe zwanger zijn voelt, toch? Ik wist het ook niet, bij mij voelde het dus hetzelfde! Compleet met 'de pukkel' (steevast 1 week voor de menstruatie) en de krampen. Had de megaverpakking tampons al in huis.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:12 schreef charmed_angel het volgende:
Wat wel weer grappig is, na 14 rondes weet je ongeveer welke klachten er bij ongesteldheid horenIk heb geen testen meer nodig
Heel bescheidenquote:Op woensdag 3 november 2010 08:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Geen bloed meer, ieks!Dit waren écht geen duivels.
Nu moet het nog blijven plakken....
quote:Op woensdag 3 november 2010 08:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Spannend!! Duimenquote:Op woensdag 3 november 2010 08:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
quote:Op woensdag 3 november 2010 08:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
en zo'n vroege test dan? die kan al bijna? (dacht 5 dagen voor je NOD ofzo)quote:Op woensdag 3 november 2010 11:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Voor testen is het nog steeds te vroeg, mijn NOD is pas rond de tiende...
quote:Op woensdag 3 november 2010 11:12 schreef klumsy het volgende:
Ik hoef vandaag iig niet meer te testen, ben echt ongesteld geworden...
Heb alleen geen idee waneer mijn NOD zal zijn, vorige cyclus heeft ruim 3 maand geduurd!
6 december heb ik weer een afspraak bij de Gyn
Ik was 15 juli gestopt met de nuvaring...quote:Op woensdag 3 november 2010 11:22 schreef cholateaddict het volgende:
[..]
en zo'n vroege test dan? die kan al bijna? (dacht 5 dagen voor je NOD ofzo)
@ klumsy: wanneer ben jij dat gestopt met de pil?
Dat van een normale cyclus verwacht ik niet, ben wel eens eerder een paar jaar gestopt met anticonceptie en toen had ik ook gerust cyclussen van 3, 6 of zelfs 8 maandenquote:Op woensdag 3 november 2010 11:22 schreef Aventura het volgende:
[..]
Jammer, maar volgende maand weer een kans. Misschien krijg je vanaf nu een normalere cyclus!
Ben je daarom bij een gynaecoloog?quote:Op woensdag 3 november 2010 11:30 schreef klumsy het volgende:
[..]
Dat van een normale cyclus verwacht ik niet, ben wel eens eerder een paar jaar gestopt met anticonceptie en toen had ik ook gerust cyclussen van 3, 6 of zelfs 8 maanden![]()
En vanaf m'n pubertijd is het eigenlijk ook nooit normaal geweest...
Maargoed wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus wie weet
Inderdaad ik snap het ook nietquote:Op woensdag 3 november 2010 11:27 schreef Kolonia het volgende:
Ik snap het nut van dat hele vroege testen niet zo.![]()
Er kan nog zoveel misgaan dat je, mocht je zo vroeg al genoeg HCG hebben voor een positieve test, nog helemaal niets weet.
Ik heb 1x gezondigd en voor NOD getest omdat mijn temperatuur hoog bleef (met ovutestjes, want die zijn goedkoper).quote:Op woensdag 3 november 2010 11:37 schreef charmed_angel het volgende:
Inderdaad ik snap het ook niet
Maar dat zal wel aan ons liggenWij hebben nu al zoveel geduld opgebouwd na al die maanden
Ja heb PCOS, moet daarom inderdaad 6 december terug komen om te kijken of ik dan uit mezelf weer een eisprong heb gehad ( of dat die er aan zit te komen ) of dat we verder gaan kijken wat te doenquote:Op woensdag 3 november 2010 11:33 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ben je daarom bij een gynaecoloog?
Lijkt me wel lastig zo'n lange cyclus. Je hebt dan geen idee wanneer je eisprong is! Hopelijk kan je gyn je erbij helpen.
Zo'n anderhalve dag. Maar volgens mij was het één bloedinkje, en daarna nog troep van die ene bloeding.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:53 schreef cholateaddict het volgende:
hoe lang heeft het bloeden eigenlijk geduurd in totaal GWS?
quote:Op woensdag 3 november 2010 14:48 schreef cholateaddict het volgende:
spannend allemaal! en ja met dat vroege testen.. ben net nieuw natuurlijk en heb het geduld van een visstick (nou is dat ook niet echt een uitdrukking, maar goed)
Ziet er raar uit, inderdaad.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:17 schreef mijsje het volgende:
die is nu gespuid (is dat Nederlands?)
quote:Op woensdag 3 november 2010 16:17 schreef mijsje het volgende:
dat je zelf ook test voor het je NOD is, dat is natuurlijk je goed recht, moet je zeker doen als je dat wil en daar is helemaal niks op tegen...
maar ik merk ook dat het veel als tip aan een ander wordt gezegd op het moment, dat je best vroeg kan testen. daar heb ik wel moeite mee, omdat dat in 99 van de 100 gevallen gewoon niet zo werkt... gelukkig ook af en toe wel, maar meestal gewoon niet. maar goed, dat is gewoon mijn mening daarover, en die is nu gespuid (is dat Nederlands?)
Oh!quote:Op donderdag 4 november 2010 14:14 schreef Brighteyes het volgende:
LadyBlack, ovluatietesten kunnen ook positief uit slaan bij een zwangerschap, ik gok dat GWS daarop doelt.
Dan zou ik ook op de langste cyclus gaan zitten ja! Nog evem geduld dus!quote:Op donderdag 4 november 2010 14:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
LB: Het hormoon dat zorgt voor de eisprong lijkt heel erg op het hormoon dat met een zwangerschapstest aangetoond wordt. Daarom kun je met een ovulatietest soms ook een zwangerschap aantonen. Ik geloof alleen dat je dan geen ochtendurine moet gebruiken, maar juist urine van later op de dag en heel verdund, dus na het drinken van een glas water(of twee). Dit omdat er altijd wel wat LH aanwezig is, dus dan zou je weer een vals-positieve test krijgen.
Aventura: Mijn NOD is gebaseerd op een cyclus van 28 dagen. De afgelopen cycli waren 28, 24, 22 en 26 dagen, dus ik ga gewoon veilig zitten. Dat heb ik toen ik zwanger was van Annicka ook zo gedaan, en toen had ik ook een onregelmatige cyclus. De vier cycli voordat ik een positieve test had waren toen 26, 29, 20 en 25 dagen)
De zwangerschapstest die ik destijds op de NOD deed was nauwelijks af te lezen zo licht was die toen, dus vandaar dat ik (in mijn geval) het nut niet inzie van eerder testen.
Ik had per ongeluk de 'quote' in plaats van de 'edit' knop te pakken...quote:
Ik heb het ook ijskoudquote:Op donderdag 4 november 2010 14:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik had per ongeluk de 'quote' in plaats van de 'edit' knop te pakken...![]()
Ik heb het momenteel steenkoud trouwens en dat terwijl de verwarming op 21 graden staat...
mijn collega had het de eerste 10 weken erg koud.... maar daarna heel erg heetquote:Op donderdag 4 november 2010 15:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik hoop maar dat het geen zwangerschapskwaaltje is. Negen maanden kou lijden? Hoeft het even niet...
Dat heb ik ookquote:Op donderdag 4 november 2010 17:51 schreef LadyBlack het volgende:
Oooh leuk spannend c_a!!
En allemachtig, wat ben ik toch vreselijk nieuwsgierig naar hoe het allemaal gaat zijn als het lukt om zwanger te worden.....!!Ik blijf maar aan het lezen in de OUD-topics en ik wil zo graag meedoen
![]()
Hier nog een hoor... zo benieuwd naar! Er zijn een paar mensen in mijn omgeving zwanger, zo leuk om te zien die buiken en dan ben ik echt benieuwd hoe het bij mij zou zijn... geduld geduld geduld, dat wordt zeker getest hier!!quote:Op donderdag 4 november 2010 17:51 schreef LadyBlack het volgende:
Oooh leuk spannend c_a!!
En allemachtig, wat ben ik toch vreselijk nieuwsgierig naar hoe het allemaal gaat zijn als het lukt om zwanger te worden.....!!Ik blijf maar aan het lezen in de OUD-topics en ik wil zo graag meedoen
![]()
quote:Op donderdag 4 november 2010 09:14 schreef cholateaddict het volgende:
goed om te weten hoor. zal het ook idd niet meer opperen.
Wat is dan wel een goede tijd om te testen? Echt een week na je NOD? of meteen al de dag erna?
[..]
dit is inderdaad gemiddeld, dat je vanaf je NOD kunt testen, maar dat een paar dagen daarna de test nog beter wordt als je twijfelt op NOD. Je HCG, waar je test op reageert (het zwangerschaps hormoon) verdubbelt iedere dag, en is rond (meestal op of na) NOD genoeg om een test duidelijk uit te laten slaan...quote:Op donderdag 4 november 2010 09:53 schreef trui het volgende:
volgens mij kun je het gewoon vanaf je NOD doen. een paar dagen daarna is nog iets safer qua kans op een betrouwbare uitslag.
jou gun ik ook alle geluk van de wereld! Jij hebt idd pas echt geduld.. succes!quote:Op donderdag 4 november 2010 20:05 schreef mijsje het volgende:
[..]
[..]
dit is inderdaad gemiddeld, dat je vanaf je NOD kunt testen, maar dat een paar dagen daarna de test nog beter wordt als je twijfelt op NOD. Je HCG, waar je test op reageert (het zwangerschaps hormoon) verdubbelt iedere dag, en is rond (meestal op of na) NOD genoeg om een test duidelijk uit te laten slaan...er zijn mensen met heel veel HCG, die testen ook wat eerder positief, maar er zijn ook mensen met wat minder HCG, die testen pas laat positief. dat wil niet zeggen dat de zwangerschap daarom ook minder is hoor
ik ben ook zo benieuwd naar hoe het zal zijn... en geduld... ik kom om in geduld op het moment... ik wil nu wel eens geluk ipv geduld...
Ow! Ik ben dus niet de enige. Alles wat over zwanger zijn, geboortes en kindjes gaat wil ik lezen. Ik moet mezelf af en toe echt wel inhouden want af en toe begint het een beetje een obsessie te worden, ik wil zo graag!quote:
Jij bent gewoon een wandelende (positieve) test volgens mijquote:Op donderdag 4 november 2010 20:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mêh, tranen zitten hoog, ik zit bij 'moeders voor moeders' te snuffelen. Zie een foto van een zwangere vrouw plus een reclame-zinnetje: 'Dat heerlijke gevoel. Dat gun je elke vrouw.' Pats, bijna traantjes...
Wheeeeeeequote:Op vrijdag 5 november 2010 10:48 schreef Aventura het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een wandelende (positieve) test volgens mij
Ik kan mij ook wel voorstellen dat je het op een gegeven moment zat begint te worden. Maar nu heb ik hier ook eens gelezen dat in het beginstadium, dus ei-sprong tot test (of misschien nog iets verder) je nog niet doorgeeft aan het kind. Ze stellen op deze site helemaal niet te drinken wanneer je zwanger wilt worden, maar hoeveel dames zijn al niet jaren bezig om zwanger te worden, drinken die dan helemaal nooit meer??quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:44 schreef Thistleweed het volgende:
Testen voor mijn NOD doe ik eigenlijk bijna nooit. Ik heb het een keertje gedaan omdat ik graag alcohol wilde drinken in het weekend. Ik kreeg toen een negatieve test maar durfde evengoed niet te drinken omdat ik bang was dat ik te vroeg had getest en toch wellicht zwanger was. Had ik er alsnog niets aan![]()
Had trouwens toen ik in het Z&G topic mee aan het lezen wat wat opgezocht over alcohol en zwangerschap. Ik vond toen het volgende filmpje. Soms vind ik het wel eens lastig, ik drink namelijk geen alcohol na mijn eisprong maar dat begin ik best wel zat te worden omdat het steeds maar niet raak is. Ik werd erg verdrietig van dit filmpje en voel me nu weer een stuk sterker in mijn beslissing om niet te drinken. Misschien dat er meer dames zijn die dat gevoel herkennen en ook wel motivatie kunnen gebruiken. (hierbij wil ik niet zeggen dat het slecht is als je wel drinkt, dat moet iedereen lekker zelf weten)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |