LB: Het hormoon dat zorgt voor de eisprong lijkt heel erg op het hormoon dat met een zwangerschapstest aangetoond wordt. Daarom kun je met een ovulatietest soms ook een zwangerschap aantonen. Ik geloof alleen dat je dan geen ochtendurine moet gebruiken, maar juist urine van later op de dag en heel verdund, dus na het drinken van een glas water(of twee). Dit omdat er altijd wel wat LH aanwezig is, dus dan zou je weer een vals-positieve test krijgen.
Aventura: Mijn NOD is gebaseerd op een cyclus van 28 dagen. De afgelopen cycli waren 28, 24, 22 en 26 dagen, dus ik ga gewoon veilig zitten. Dat heb ik toen ik zwanger was van Annicka ook zo gedaan, en toen had ik ook een onregelmatige cyclus. De vier cycli voordat ik een positieve test had waren toen 26, 29, 20 en 25 dagen)
De zwangerschapstest die ik destijds op de NOD deed was nauwelijks af te lezen zo licht was die toen, dus vandaar dat ik (in mijn geval) het nut niet inzie van eerder testen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)