abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 november 2010 @ 14:50:14 #276
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88326876
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
LB: Het hormoon dat zorgt voor de eisprong lijkt heel erg op het hormoon dat met een zwangerschapstest aangetoond wordt. Daarom kun je met een ovulatietest soms ook een zwangerschap aantonen. Ik geloof alleen dat je dan geen ochtendurine moet gebruiken, maar juist urine van later op de dag en heel verdund, dus na het drinken van een glas water(of twee). Dit omdat er altijd wel wat LH aanwezig is, dus dan zou je weer een vals-positieve test krijgen.

Aventura: Mijn NOD is gebaseerd op een cyclus van 28 dagen. De afgelopen cycli waren 28, 24, 22 en 26 dagen, dus ik ga gewoon veilig zitten. Dat heb ik toen ik zwanger was van Annicka ook zo gedaan, en toen had ik ook een onregelmatige cyclus. De vier cycli voordat ik een positieve test had waren toen 26, 29, 20 en 25 dagen)
De zwangerschapstest die ik destijds op de NOD deed was nauwelijks af te lezen zo licht was die toen, dus vandaar dat ik (in mijn geval) het nut niet inzie van eerder testen. ;)
Dan zou ik ook op de langste cyclus gaan zitten ja! Nog evem geduld dus!
  donderdag 4 november 2010 @ 14:57:41 #277
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88327190
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:42 schreef cholateaddict het volgende:

[..]

??
Ik had per ongeluk de 'quote' in plaats van de 'edit' knop te pakken... }:|

Ik heb het momenteel steenkoud trouwens en dat terwijl de verwarming op 21 graden staat... :X
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88327439
quote:
Op donderdag 4 november 2010 14:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik had per ongeluk de 'quote' in plaats van de 'edit' knop te pakken... }:|

Ik heb het momenteel steenkoud trouwens en dat terwijl de verwarming op 21 graden staat... :X
Ik heb het ook ijskoud ;(
  donderdag 4 november 2010 @ 15:08:49 #279
12913 GreatWhiteSilence
pi_88327653
Ik hoop maar dat het geen zwangerschapskwaaltje is. Negen maanden kou lijden? Hoeft het even niet... }:|
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88327718
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik hoop maar dat het geen zwangerschapskwaaltje is. Negen maanden kou lijden? Hoeft het even niet... }:|
mijn collega had het de eerste 10 weken erg koud.... maar daarna heel erg heet :D
  donderdag 4 november 2010 @ 15:15:47 #281
12913 GreatWhiteSilence
pi_88327949
Toen ik zwanger was van Annicka had ik geen honger, daar had ik persoonlijk verder niet zo'n last van... :@
pi_88328583
sms van me neefje... de vliezen van zjn vriendinnetje zijn gebroken O+
  donderdag 4 november 2010 @ 16:00:38 #283
12913 GreatWhiteSilence
pi_88329493
Spannend! :D
pi_88329718
Kunnen ze mooi het stokje aan mij doorgeven _O-
  donderdag 4 november 2010 @ 17:51:04 #285
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88333785
Oooh leuk spannend c_a!!

En allemachtig, wat ben ik toch vreselijk nieuwsgierig naar hoe het allemaal gaat zijn als het lukt om zwanger te worden.....!! :o Ik blijf maar aan het lezen in de OUD-topics en ik wil zo graag meedoen O+ :')
pi_88333895
quote:
Op donderdag 4 november 2010 17:51 schreef LadyBlack het volgende:
Oooh leuk spannend c_a!!

En allemachtig, wat ben ik toch vreselijk nieuwsgierig naar hoe het allemaal gaat zijn als het lukt om zwanger te worden.....!! :o Ik blijf maar aan het lezen in de OUD-topics en ik wil zo graag meedoen O+ :')
Dat heb ik ook :Y
  donderdag 4 november 2010 @ 18:43:26 #287
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88335568
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:51 schreef LadyBlack het volgende:
Oooh leuk spannend c_a!!

Hier nog een hoor... zo benieuwd naar! Er zijn een paar mensen in mijn omgeving zwanger, zo leuk om te zien die buiken en dan ben ik echt benieuwd hoe het bij mij zou zijn... geduld geduld geduld, dat wordt zeker getest hier!!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_88338869
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 09:14 schreef cholateaddict het volgende:
goed om te weten hoor. zal het ook idd niet meer opperen.
Wat is dan wel een goede tijd om te testen? Echt een week na je NOD? of meteen al de dag erna?
[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 09:53 schreef trui het volgende:
volgens mij kun je het gewoon vanaf je NOD doen. een paar dagen daarna is nog iets safer qua kans op een betrouwbare uitslag.
dit is inderdaad gemiddeld, dat je vanaf je NOD kunt testen, maar dat een paar dagen daarna de test nog beter wordt als je twijfelt op NOD. Je HCG, waar je test op reageert (het zwangerschaps hormoon) verdubbelt iedere dag, en is rond (meestal op of na) NOD genoeg om een test duidelijk uit te laten slaan... :) er zijn mensen met heel veel HCG, die testen ook wat eerder positief, maar er zijn ook mensen met wat minder HCG, die testen pas laat positief. dat wil niet zeggen dat de zwangerschap daarom ook minder is hoor :)

ik ben ook zo benieuwd naar hoe het zal zijn... en geduld... ik kom om in geduld op het moment... ik wil nu wel eens geluk ipv geduld... :P
  donderdag 4 november 2010 @ 20:38:53 #289
12913 GreatWhiteSilence
pi_88340160
Mêh, tranen zitten hoog, ik zit bij 'moeders voor moeders' te snuffelen. Zie een foto van een zwangere vrouw plus een reclame-zinnetje: 'Dat heerlijke gevoel. Dat gun je elke vrouw.' Pats, bijna traantjes... }:|
  vrijdag 5 november 2010 @ 10:07:41 #290
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88354987
GWS doe eens een test! En van dat verdunnen van urine had ik nog nooit gehoord ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_88354991
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 20:05 schreef mijsje het volgende:

[..]

[..]

dit is inderdaad gemiddeld, dat je vanaf je NOD kunt testen, maar dat een paar dagen daarna de test nog beter wordt als je twijfelt op NOD. Je HCG, waar je test op reageert (het zwangerschaps hormoon) verdubbelt iedere dag, en is rond (meestal op of na) NOD genoeg om een test duidelijk uit te laten slaan... :) er zijn mensen met heel veel HCG, die testen ook wat eerder positief, maar er zijn ook mensen met wat minder HCG, die testen pas laat positief. dat wil niet zeggen dat de zwangerschap daarom ook minder is hoor :)

ik ben ook zo benieuwd naar hoe het zal zijn... en geduld... ik kom om in geduld op het moment... ik wil nu wel eens geluk ipv geduld... :P
jou gun ik ook alle geluk van de wereld! Jij hebt idd pas echt geduld.. succes!
pi_88356118
Hmm, ben zo gewend geraakt aan mee lurken dat ik wel eens vergeet dat ik nu ook kan mee posten |:( Ik volg dus alles wel maar reageer niet altijd.

Ik ben nog steeds erg aan het duimen voor CA. Zit zelf ook in ronde 14 en kan me dus heel goed voorstellen hoe dat voelt.

Mijsje, ik denk dat jij inderdaad wel toe bent aan wat geluk ipv aan geduld, hoop dat jij snel aan de beurt bent.

Testen voor mijn NOD doe ik eigenlijk bijna nooit. Ik heb het een keertje gedaan omdat ik graag alcohol wilde drinken in het weekend. Ik kreeg toen een negatieve test maar durfde evengoed niet te drinken omdat ik bang was dat ik te vroeg had getest en toch wellicht zwanger was. Had ik er alsnog niets aan ;)
Had trouwens toen ik in het Z&G topic mee aan het lezen wat wat opgezocht over alcohol en zwangerschap. Ik vond toen het volgende filmpje. Soms vind ik het wel eens lastig, ik drink namelijk geen alcohol na mijn eisprong maar dat begin ik best wel zat te worden omdat het steeds maar niet raak is. Ik werd erg verdrietig van dit filmpje en voel me nu weer een stuk sterker in mijn beslissing om niet te drinken. Misschien dat er meer dames zijn die dat gevoel herkennen en ook wel motivatie kunnen gebruiken. (hierbij wil ik niet zeggen dat het slecht is als je wel drinkt, dat moet iedereen lekker zelf weten)

quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:53 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Dat heb ik ook :Y
Ow! Ik ben dus niet de enige. Alles wat over zwanger zijn, geboortes en kindjes gaat wil ik lezen. Ik moet mezelf af en toe echt wel inhouden want af en toe begint het een beetje een obsessie te worden, ik wil zo graag!

GWS, dat klinkt allemaal wel goed, spannend hoor.

Zo, dat was een lange post, zal het de volgende keer niet allemaal opsparen om het vervolgens in één keer te posten :)
  vrijdag 5 november 2010 @ 10:48:11 #293
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88356259
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 20:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mêh, tranen zitten hoog, ik zit bij 'moeders voor moeders' te snuffelen. Zie een foto van een zwangere vrouw plus een reclame-zinnetje: 'Dat heerlijke gevoel. Dat gun je elke vrouw.' Pats, bijna traantjes... }:|
Jij bent gewoon een wandelende (positieve) test volgens mij :D
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:29:15 #294
12913 GreatWhiteSilence
pi_88366769
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 10:48 schreef Aventura het volgende:

[..]

Jij bent gewoon een wandelende (positieve) test volgens mij :D
Wheeeeeee :'( ;)

Alleen moeit wel alles blijven plakken natuurlijk...
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:00:56 #295
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88374041
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 10:44 schreef Thistleweed het volgende:
Testen voor mijn NOD doe ik eigenlijk bijna nooit. Ik heb het een keertje gedaan omdat ik graag alcohol wilde drinken in het weekend. Ik kreeg toen een negatieve test maar durfde evengoed niet te drinken omdat ik bang was dat ik te vroeg had getest en toch wellicht zwanger was. Had ik er alsnog niets aan ;)
Had trouwens toen ik in het Z&G topic mee aan het lezen wat wat opgezocht over alcohol en zwangerschap. Ik vond toen het volgende filmpje. Soms vind ik het wel eens lastig, ik drink namelijk geen alcohol na mijn eisprong maar dat begin ik best wel zat te worden omdat het steeds maar niet raak is. Ik werd erg verdrietig van dit filmpje en voel me nu weer een stuk sterker in mijn beslissing om niet te drinken. Misschien dat er meer dames zijn die dat gevoel herkennen en ook wel motivatie kunnen gebruiken. (hierbij wil ik niet zeggen dat het slecht is als je wel drinkt, dat moet iedereen lekker zelf weten)
Ik kan mij ook wel voorstellen dat je het op een gegeven moment zat begint te worden. Maar nu heb ik hier ook eens gelezen dat in het beginstadium, dus ei-sprong tot test (of misschien nog iets verder) je nog niet doorgeeft aan het kind. Ze stellen op deze site helemaal niet te drinken wanneer je zwanger wilt worden, maar hoeveel dames zijn al niet jaren bezig om zwanger te worden, drinken die dan helemaal nooit meer??
Overigens zou ik wel zonder kunnen op een feestje, maar moet zeggen (laatst dus alleen wat genipt aan een biertje) dat het met een biertje toch allemaal net wat gezelliger is en ik me minder snel erger aan mensen die wel aardig aan het tanken.... En wanneer ik ooit zwanger zou zijn, dan ga ik dus gewoon een keer niet en de keer erop melden we het wel, dan kijkt er ook niemand raar wanneer ik niet drink...
pi_88374251
Ik kan ook wel goed zonder een drankje maar af en toe is het wel lekker en dan baal ik soms. Ik heb wel veel gelezen over alcohol tijdens het beginstadium van je zwangerschap. Ik vind het lastig, er zijn heel veel tegenstrijdigheden, op de ene site staat dat je het beter kan laten en op de andere dat je inderdaad best kan drinken van eisprong tot positieve test. Zelf neem ik het risico liever niet. Nu kan ik evengoed drinken maar dan alleen de helft van de tijd :D.
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:16:50 #297
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88374667
Wat ik ook zeg; wanneer het zover is, is het geen probleem om het te laten staan, maar zolang het niet zo is,tja....
Ben ook in tussen aan het lezen in Z&G erover
pi_88376235
Susie, en daar zijn we het ook al niet eens _O-
geloof me, ik ben geen grote drinker, maar om anderhalf jaar helemaal niet drinken...er zijn grenzen. En dit was mijn grens.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 5 november 2010 @ 20:07:22 #299
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88376623
Ah ja, jij had dat hier al eens gezegd Mefke...
En overal alles wat je allemaal niet mag eten tijdens de zwangerschap... ik ben al een slechte eter (houd meer van de slechte, vette en teveel calorien bevattend eten), dat ik hoop dat de in mijn ogen gezonde dingen nog wel mogen :D
pi_88379981
Dat gezond eten was voor mij wel echt een voordeel. Toen we besloten dat we geen anti conceptie meer gingen gebruiken ben ik over het algemeen meteen veel gezonder gaan leven met als voordeel dat ik me een stuk beter voel, lekkerder in mijn vel zit, zelfs al wat ben afgevallen en dat dit alles soort van een automatisme is geworden. De motivatie haalde ik uit het feit dat als ik zwanger zou worden mijn baby er van zou profiteren dat mijn lichaam sterk en gezond is en dat werkte voor mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')