abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87999585
100513_112545_haaktopic.gif

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

De pauw en nóg een kat van Whoopdidoo

Kirstens hippo met leuke attic24 vogeloorbellen :D

Inu's Totoro want in progress O+

Een lief konijntje van Kirsten

Marjo's terugvinddeken, zonder en later mét randje _O_

Anitra's meisjespolswarmers

Een kwalletje van Kirsten

Koosje van StefanieV

Trui's vervilte slof

En een tas die nog vervilt gaat worden

Het symmetrische uiltje van Arual

Kwakz0rs grannystripe kussen, granny kussen in progress en een groepsfoto van eerdere haaksels

Arual's kikkertje O+ (Ik vind het zo'n schatje!)

Een attic24 vogeltje in regenboogkleurtjes van Kirsten

En tot slot het mandje van Eska

[ Bericht 5% gewijzigd door Yachiru op 26-10-2010 22:18:57 ]
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:48:46 #2
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87999793
Ynske, ik ga het gewoon een keer proberen! Ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden. :Y
En het lijkt me stoer om het op de 'grote mensen-manier' te doen. ;)
... ♥ ik mis je ♥
pi_87999802
Ik ben aan het falen met een kakatoe :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:48:56 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87999803
Hmm kan niet quoten uit t vorige topic, maar had uitgelegd voor pluphy hoe vierkant omhoog te haken

Door op de hoeken 3 steken te doen en daarna nergens in de volgende rijen te meerderen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:49:23 #5
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87999834
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:48 schreef Ynske het volgende:
Hmm kan niet quoten uit t vorige topic, maar had uitgelegd voor pluphy hoe vierkant omhoog te haken
Yep, gezien en hierboven al gereageerd!
... ♥ ik mis je ♥
pi_87999894
Plaatje kakatoe?

Ik vind dat automatische updategedeoe wel fijn eigenlijk
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:52:06 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88000038
phluphy, die manier kan ook prima inderdaad, zo werkt het bij de 'starling handbag' bijvoorbeeld ook. alleen vind ik het nadeel dat het toch wat lastig precies pas te krijgen is, en dat is bij zo'n poef met vast vormaat vulling wel van belang. ik zou in 't geval van een poef dus voor een wat zekerder aanpak kiezen denk ik.
in de haak.
pi_88000191
Meerdere foto's van de kakatoe O+ Maar het patroon is vertaald en volgens mij klopt het niet helemaal, er moeten bobbeltjes aan de vleugels komen, maar daar kom ik niet helemaal uit.

Mijn huidige (on-affe) kakatoe: (in het lichtblauw :+ )

En ik ga dit patroon testen *O*

pi_88000258
ik vind de kakatoe anders supercute! en de walrus hilarisch :D
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_88000367
Die van jou is goed gelukt!
Walrus is ook leuk!
Ik had m toevallig ook gezien afgelopen week, maar de link niet gelegd, wat grappig.

Ik ben met mn vierde beertje bezig :X Als deze af is met rokje/shirtje/iets maar weer eens wat anders gaan doen. Maar wat?
pi_88000482
Een kerststal whoopdidoo! (ga jij er nog weer mee verder trui?)
pi_88000683
pi_88000770
Kerststal, denk niet dat dat m gaat worden!

@lyssa: Jouw engels is leuk.

Oeh wall-e wel leuk!

Ik wilde ook al een minion(ofzo) maken uit despicable me.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:03:38 #14
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88000825
Yachiru, sterkte met het haken van je tas (leuk dat je het materiaal van je zusje kreeg!) en met het afmaken van al die lopende projectjes.

Quoten uit het vorig topic kan niet? Ik knutsel daar altijd omheen want niemand gaat mij vertellen dat ik iets niet mag :P

Ik kopieer de tekst die ik wil quoten. Klik op een quote teken in dit topic en zet dan die tekst tussen de quote haken in plaats van de tekst die ik zogenaamd aan het quoten ben. Je moet wel precies werken dat al die vierkante [] netjes blijven staan maar op zich is het echt niet zo moeilijk.
pi_88000863
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:02 schreef Whoopdidoo het volgende:
Kerststal, denk niet dat dat m gaat worden!

@lyssa: Jouw engels is leuk.

Oeh wall-e wel leuk!

Ik wilde ook al een minion(ofzo) maken uit despicable me.
Mijn Engels is leuk? :o Hoe dat zo? xD

Ik wil ook nog wel eens wat maken van Wall-E :D
pi_88000923
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:54 schreef Lyssa het volgende:
Meerdere foto's van de kakatoe O+ Maar het patroon is vertaald en volgens mij klopt het niet helemaal, er moeten bobbeltjes aan de vleugels komen, maar daar kom ik niet helemaal uit.

Mijn huidige (on-affe) kakatoe: (in het lichtblauw :+ )
[ afbeelding ]

En ik ga dit patroon testen *O*

[ afbeelding ]
Maar doe de walrus dan aub met zwarte oogjes, het is zo net zo'n killer-machine :D

(ooh, nu zie ik die smiley dingen pas... Ik dacht dat dat net zoals op de FP gewoon een smilie was van 'klik hier, invoeren, bedankt! :D ) Weer wat geleerd, op de FP is dat dus ook de smilie uitklap :P
pi_88000967
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:05 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Maar doe de walrus dan aub met zwarte oogjes, het is zo net zo'n killer-machine :D

(ooh, nu zie ik die smiley dingen pas... Ik dacht dat dat net zoals op de FP gewoon een smilie was van 'klik hier, invoeren, bedankt! :D )
Ik gebruik sowieso veiligheidsoogjes, dus die zijn zwart :P
pi_88001005
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:04 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Mijn Engels is leuk? :o Hoe dat zo? xD
Gewoon was je even aan het stalken en al je posts aan het lezen bij crafster :p

Ik ga pitten, of in ieder geval richting bed, kijken of ik genoeg adem kan halen om te slapen. Ademen door je mond is zo rot.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:07:42 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88001065
ja, er staan nog wel wat kerstfiguurtjes op m'n to-hook-list voor de komende tijd. maar vanavond eerst even een snelle muts afmaken. :)

quoten lukt me helemaal niet merk ik, in de nieuwe lay-out! :o
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:07:46 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88001067
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:03 schreef caroline88 het volgende:
Yachiru, sterkte met het haken van je tas (leuk dat je het materiaal van je zusje kreeg!) en met het afmaken van al die lopende projectjes.

Quoten uit het vorig topic kan niet? Ik knutsel daar altijd omheen want niemand gaat mij vertellen dat ik iets niet mag :P

Ik kopieer de tekst die ik wil quoten. Klik op een quote teken in dit topic en zet dan die tekst tussen de quote haken in plaats van de tekst die ik zogenaamd aan het quoten ben. Je moet wel precies werken dat al die vierkante [] netjes blijven staan maar op zich is het echt niet zo moeilijk.
op telefoon lukt dat hier dus niet , raar he
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:09:03 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88001142
je kunt ook de verkorte versie
1[q] en [/q]
gebruiken. of heb je geen haken op je telefoontoetsenbord ynske?
in de haak.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:13:03 #22
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_88001419
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:52 schreef trui het volgende:
phluphy, die manier kan ook prima inderdaad, zo werkt het bij de 'starling handbag' bijvoorbeeld ook. alleen vind ik het nadeel dat het toch wat lastig precies pas te krijgen is, en dat is bij zo'n poef met vast vormaat vulling wel van belang. ik zou in 't geval van een poef dus voor een wat zekerder aanpak kiezen denk ik.
Dat is wel een goede tip, dank U, gij wijze vrouw.
Maar dat wat Ynske zei, ga ik toch testen. Even uitproberen, op kleinere schaal.
Gewoon omdat ik wil weten hoe het zit. ;)
... ♥ ik mis je ♥
pi_88001584
Ysnke, die barbiejurk, had jij die nu eigenlijk gehaakt? Ik dacht aan de link te zien van niet, maar als het wel zo is, laat het dan even weten want dan moet 'ie natuurlijk in de OP! :)

Lyssa, je kakatoe wordt juist heel schattig! En die walrus! O+ Wat leuk dat je het patroon gaat testen!

Dankjewel Caroline! :* Het was een verlaat verjaardagscadeau, maar inderdaad heel lief! Het is hele mooie zpagetti, petrol met glitters O+ En ik heb er zilveren ringen als handvaten bij uitgekozen. Hoe staat het er nu voor met jouw deken?

Trui, je mag wel opschieten met die kerst figuurtjes, het is al bijna november! ;) De tijd gaat zo snel hè, vinden jullie ook niet?

Whoop, heb je eigenlijk al neusspray? Vast wel hè, maar ik dacht.. ik moet het toch even zeggen! Ook al ben ik nu vrij, ik blijf natuurlijk een doktersassistente! :P

Oja EsseEi, heb je eigenlijk al een huisartsen co-schap gedaan? En zit je toevallig in Nijmegen? Wij hebben soms co-assistenten daar vandaan, misschien mag je bij ons :D
pi_88001900
Oja trouwens, Inu, wat je zei over de patronen van die enge man met die rare foto's op Ravelry, daar dacht ik inderdaad ook aan toen ik het zag.. Alleen de kettingen waarmee ze vastliggen missen nog.. :{w
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:32:09 #25
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88002578
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:15 schreef Yachiru het volgende:
Hoe staat het er nu voor met jouw deken?
Goed, Yachiru. Ik heb de afgelopen week heel wat DVDtjes gedraaid met het breiwerk op schoot en ben nu op ruim 5/8. Over het kwart van het tweede deel dus. Gelukkig hoef ik voorlopig nog geen toeren te tellen. Het huidige bolletje is nog maar een half bolletje, daarna nog 3 doen en dan ben ik aan de laatste twee in deze kleur - dan moet ik gaan opletten waar de rand begint.
Vanavond de gele wol (de kleur van het laatste kwart deel) uit de opslag gehaald ;)
pi_88002653
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:32 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Goed, Yachiru. Ik heb de afgelopen week heel wat DVDtjes gedraaid met het breiwerk op schoot en ben nu op ruim 5/8. Over het kwart van het tweede deel dus. Gelukkig hoef ik voorlopig nog geen toeren te tellen. Het huidige bolletje is nog maar een half bolletje, daarna nog 3 doen en dan ben ik aan de laatste twee in deze kleur - dan moet ik gaan opletten waar de rand begint.
Vanavond de gele wol (de kleur van het laatste kwart deel) uit de opslag gehaald ;)
Aah, dat is mooi! Zeker nu het al zo koud aan het worden is! Dan kan je zo'n deken vast goed gebruiken! :)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:43:13 #27
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88003166
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:33 schreef Yachiru het volgende:
Aah, dat is mooi! Zeker nu het al zo koud aan het worden is! Dan kan je zo'n deken vast goed gebruiken! :)
Ja dat wel! Hoewel mijn slaapkamer de makkelijkst verwarmbare kamer is en ik het daar zelden lang koud heb - maar ik moet die kachel 's nachts wel uitzetten. Ik wil eigenlijk al naar de winkel terug om meer wol te halen om ook een plaid te breien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh nee ik ging naar de winkel om een tweede kleur voor mijn haken WIP tas te halen... misschien wordt het wel een heel andere tas dan ik in gedachten had want ik heb nu natuurlijk te veel materiaal in huis. Dat is nu het leuke van dingen zelf maken. Je kunt alles nog aanpassen of veranderen.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:45:37 #28
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88003293
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:06 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Gewoon was je even aan het stalken en al je posts aan het lezen bij crafster :p

Ik ga pitten, of in ieder geval richting bed, kijken of ik genoeg adem kan halen om te slapen. Ademen door je mond is zo rot.
Whoopdidoo, hoop dat je al lekker aan het slapen bent. Wat ik altijd doe bij verkoudheid. Anti oxydantjes slikken natuurlijk. Maar om de verstopping op te heffen maak ik een lekkere sambal. Je moet wel een zakdoek bij de hand hebben als je gaat eten maar het maakt op een gezonde manier je luchtwegen vrij en mijn ervaring is dat ze dat dan ook nog wel even blijven nadien.
pi_88003990
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:43 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Ja dat wel! Hoewel mijn slaapkamer de makkelijkst verwarmbare kamer is en ik het daar zelden lang koud heb - maar ik moet die kachel 's nachts wel uitzetten. Ik wil eigenlijk al naar de winkel terug om meer wol te halen om ook een plaid te breien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh nee ik ging naar de winkel om een tweede kleur voor mijn haken WIP tas te halen... misschien wordt het wel een heel andere tas dan ik in gedachten had want ik heb nu natuurlijk te veel materiaal in huis. Dat is nu het leuke van dingen zelf maken. Je kunt alles nog aanpassen of veranderen.
SPOILER
Haha, dat is vaak de reden dat ik dan tóch dat extra kleurtje nog wel mag kopen van mezelf, het kan altijd van pas komen toch O-)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:59:34 #30
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88004042
ik heb vanavond deze muts gehaakt, ging heerlijk snel met dat dikke garen! maak morgen wel even een foto. ik heb de ballen toch maar achterwege gelaten, zonder is ie ook al heel leuk. misschien nog even voeren.
in de haak.
pi_88004155
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:59 schreef trui het volgende:
ik heb vanavond deze muts gehaakt, ging heerlijk snel met dat dikke garen! maak morgen wel even een foto. ik heb de ballen toch maar achterwege gelaten, zonder is ie ook al heel leuk. misschien nog even voeren.
Oeh, lijkt me lekker warm zo over je oren heen! Neem tenminste aan dat 'ie zonder ballen ook wel tot over je oren komt. Ben benieuwd naar je kleurtjes! :)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:09:32 #32
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88004599
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:58 schreef Yachiru het volgende:
Haha, dat is vaak de reden dat ik dan tóch dat extra kleurtje nog wel mag kopen van mezelf, het kan altijd van pas komen toch O-)
Ja maar dat mag ik dus niet van mezelf. Zou hoogst ongelukkig worden met een huis vol wol zonder "bestemming". Het is de schuld van al deze topics trouwens, die brengen me alleen maar op creatieve ideetjes ;)

SPOILER
pi_88004957
Ik heb trouwens van het weekend een abonnement op 'Crochet Today'genomen, is echt heel goedkoop! Ik was ruim 21 euro kwijt voor 6 nummers (=jaarabonnement). Ze zeggen wel dat het 8 tot 10 weken kan duren voor je de eerste ontvangt. Ik doe tegen die tijd wel even een review ;)
pi_88005021
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 23:09 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Ja maar dat mag ik dus niet van mezelf. Zou hoogst ongelukkig worden met een huis vol wol zonder "bestemming". Het is de schuld van al deze topics trouwens, die brengen me alleen maar op creatieve ideetjes ;)

SPOILER
Nou voel ik me een beetje schuldig over m'n stash :@ Maar ze liggen wel allemaal lekker tegen elkaar aan, en ooit maak ik er wat van!

SPOILER
pi_88005134
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 23:16 schreef M-etje het volgende:
Ik heb trouwens van het weekend een abonnement op 'Crochet Today'genomen, is echt heel goedkoop! Ik was ruim 21 euro kwijt voor 6 nummers (=jaarabonnement). Ze zeggen wel dat het 8 tot 10 weken kan duren voor je de eerste ontvangt. Ik doe tegen die tijd wel even een review ;)
Jaaa, ik heb 'em ook! Dat 8 tot 10 weken is volgens mij een beetje relatief trouwens, het ligt er ook aan wanneer de nieuwe uitkomt. Ik heb vorige week of misschien is het nu al 2 weken geleden het november/ december nummer ontvangen, heel leuk! ^O^
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:45:30 #36
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88006235
Hier staat weer een tof duits tijdsschrift op t verlanglijstje... Hopelijk volgende week even de grens over
Today is life -

Dale Carnegie
pi_88006795
Een nieuw topic al :o

Ik kan er niet achter komen of dit patroon http://www.ravelry.com/patterns/library/lamb-inspired-hat UK of USA is. Als het UK is dan hoor je toch 3 losse als stokje bij het begin te doen? Maar als het USA is dan is het een vaste en daar heb je maar 1 losse nodig. Ik ben het draadje even kwijt :@
  woensdag 27 oktober 2010 @ 00:05:25 #38
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88007123
2 lossen is doorgaans voldoende (en gebruikelijk) als eerste 'stokje'. volgens mij is 't dus een amerikaans patroon.
in de haak.
pi_88008403
Ik heb altijd geleerd 3 bij stokjes :@ maar ik ga het morgen op zijn amerikaans proberen dan.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 07:02:11 #40
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88011689
Yachiru ik heb 1 weekje huisartsgeneeskunde gehad, en in 2012 ofzo nog een lange periode :) maar ik studeer in Rotterdam dus een praktijk in de buurt van Nijmegen is wel een beetje ver voor mij ;)

Maar jeetje jullie zijn echt snel gegaan gister avond!!! :O
de kaketoe is schattig zeg :D en die walrus, geweldig!!!! Waar staat dat patroon?

En oh ja ik wou vorige keer ook nog over die ongelukkige vrouwen iets zeggen hahaha (werd er net weer aan herinnerd): wat een lelijke topjes en wat een ZEER ongelukkige vrouwen :P
goed :) nu weer aan de slag
pi_88011889
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 07:02 schreef EsseEi het volgende:

Maar jeetje jullie zijn echt snel gegaan gister avond!!! :O
de kaketoe is schattig zeg :D en die walrus, geweldig!!!! Waar staat dat patroon?

Die walrus is nog in testfase, ik vond hem in de group "free pattern testers" van ravelry, dus ik ga het maken om te kijken of ik foutjes tegen kom.
pi_88012800
Jeetje, wat gaat het hier snel zeg.
Wat een boel leuke dingen zijn er sinds gisteren (!) voorbijgekomen 8)7

Trui, heb jij je tas al gewassen? Ben benieuwd hoe die is geworden.

Inu, waar heb je die poef besteld? Ziet er leuk uit! O+

Ik weet niet meer wie er vorige week op zoek was naar een krans: ik zag bij Xenos kransen van gevlochten takjes voor (ik geloof) 3,50.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:31:59 #43
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88013135
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 23:18 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Nou voel ik me een beetje schuldig over m'n stash :@ Maar ze liggen wel allemaal lekker tegen elkaar aan, en ooit maak ik er wat van!
Gekkie :)
Waarom zou je mijn regels op jouw leven van toepassing verklaren? We zijn toch allemaal anders? En jij hebt geen moeder die je leven lang al je beschuldigt dat je nooit iets afmaakt? Ik bedoel maar. Geniet van je stash en laat mij nou maar lekker moeilijk doen ;)
SPOILER
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:31:17 #44
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_88014423
Woei, en weer een heleboel dingen erbij :s) Wat een leuke kakatoe!!

Ik ben benieuwd of dat CrochetToday wat is...zijn er hier meer mensen die dat lezen? Gebruiken jullie het ook regelmatig of staan er niet zulke leuke dingen in? Voor de prijs hoef je het in ieder geval niet echt te laten...maar het is wel leuk als je er ook echt iets aan hebt natuurlijk :)

Hierbij mijn laatste haaksels, een zpaghetti mandje en een kat!

FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 27 oktober 2010 @ 10:33:49 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88014491
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 00:05 schreef trui het volgende:
2 lossen is doorgaans voldoende (en gebruikelijk) als eerste 'stokje'. volgens mij is 't dus een amerikaans patroon.
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 00:33 schreef AnitraX het volgende:
Ik heb altijd geleerd 3 bij stokjes :@ maar ik ga het morgen op zijn amerikaans proberen dan.
hier ook altijd 3 lossen voor 1 stokje, staat ook in alle patronen die ik tot nu toe tegengekomen ben
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:34:05 #46
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 27 oktober 2010 @ 10:34:32 #47
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88014509
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:09 schreef trui het volgende:
je kunt ook de verkorte versie
[ code verwijderd ]

gebruiken. of heb je geen haken op je telefoontoetsenbord ynske?
heb ik wel, maar dan moet je de tekst wel kunnen selecteren en dat ging niet gister
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 27 oktober 2010 @ 10:35:49 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88014533
kerst... nog 4 dingetjes en mn kaarten zijn klaar :D is snel gegaan dit jaar :D
normaliter ben ik daar echt een stuk later mee
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:38:13 #49
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88014590
da's toch ook wel absurd vroeg, ynske! :o hoeveel ga je er versturen? ik kom er meestal pas in de kerstvakantie aan toe. vaak dus pas na de kerst, dan worden 't maar nieuwjaarskaarten.

gek, ik kom volgens mij veel meer patronen tegen waar 2 lossen gebruikt worden voor 1 stokje. :o
in de haak.
pi_88014652
quote:
Schattige kat! Ik vind die lange poten aan die beestjes altijd zo lekker slungelig, heerlijk! En dat mandje is ook mooi ( en de wol die erin zit ook ;) )
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:43:48 #51
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88014676
mooie dingen gemaakt, mynerfius!! die kat is vast een heel werk geweest!
in de haak.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:49:57 #52
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_88014760
Bedankt! :)

Nou...die kat is eigenlijk heel klein (lang leve dunne wol) maar dat zie je op de foto niet zo.... ;)

Nu weer iets nieuws bedenken!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 27 oktober 2010 @ 10:54:21 #53
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88014916
absurd vroeg :{ dank je
SPOILER
@Mynerfius O+ leuk geworden!
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:56:07 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88014985
was niet vervelend bedoeld hoor! gewoon een constatering, dat je er echt supervroeg bij bent. sint is nog niet eens in 't land, dat soort dingen. :*
in de haak.
pi_88015087
Dat heet gewoon goed georganiseerd! ;)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:01:12 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88015127
inderdaad, zo kun je 't ook noemen! :) (en petje af daarvoor, ik heb dat absoluut niet in me)

mijn puntmutsie:

in de haak.
pi_88015306
Leuk! Ziet er lekker warm uit!
Heb je 'm nog gevoerd?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:09:34 #58
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88015389
nog niet. ben sollicitatiebrief aan 't schrijven en aan 't opruimen. mag alleen even fok!ken tijdens de koffiepauze(s). bovendien weet ik nog niet met welk stofje ik dat 't best zou kunnen doen. ik heb wel 't een en ander, maar sommige stofjes zijn te dik, andere te dun, en ik wil liefst iets stretchy's.
in de haak.
pi_88015435
Op wat voor functie ben je aan het solliciteren?
Succes met je brief!

Lastig om een goede voering te vinden inderdaad. Fleece wordt zo enorm, tricot is vaak weer erg dun en mist de stevigheid van een goede voering. Misschien tricot met vlieseline-versteviging?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:17:24 #60
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88015639
'opleidingscoördinator' bij een onderwijsinstelling voor post-hbo opleidingen (o.a.).

(haha klinkt wel lekker zo in combinatie met mijn 'ik ben zo niet-georganiseerd-aangelegd' opmerking hierboven). :o
in de haak.
pi_88015973
Klinkt leuk. Succes! *O*
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:31:17 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88016107
ik weet 't niet zeker maar ja, heb alweer wat afwijzingen binnen op leuke onderzoeksbanen, dus je moet wat. dankje!
in de haak.
pi_88016217
Onderzoeksbanen? Doe je onderzoek? Wat voor? Waar?

(Ik doe promotieonderzoek bij een ziekenhuis in Amsterdam, het woordje 'onderzoek' is dan een behoorlijke trigger merk ik! ;) )
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:43:36 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88016568
ah leuk! ik ben ook gepromoveerd, maar heb de laatste jaren vooral onderwijs gegeven. dat maakt mijn kansen op een onderzoeksbaan wel wat kleiner, merk ik. maar ja, misschien moeten we niet teveel offtopic gaan.
in de haak.
pi_88016885
Helemaal gelijk. :@

Kennen jullie wollepetra ?

Ik heb daar net wat katoen en sokkenwol besteld. O+ Ze verzend het vandaag, dus ik ben heel benieuwd. Ik ga het weekend treinen naar Groningen, dus moet even een leuk projectje verzinnen! :)

En nu echt weer even aan het werk... :@
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:56:41 #66
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_88017058
Misschien als we een klein onderzoekertje haken? O-)

Succes met je brief, klinkt als een leuke functie!
pi_88017134
Het is dan een brei-ding , ik denk niet dat ze het terugsturen als iemand een mutsje haakt.

Nu ECHT weer aan het werk! ;)
pi_88018297
Kat is leuk geworden!

Bluh ik heb een onvoldoende voor mn opdracht. Kon eigenlijk ook niet anders, maar toch wel jammer want nu moet ik helemaal naar leiden voor een uurtje. Terwijl ik eigenlijk wel weet waarom het fout is(te veel samengevat enzo) maar ik ga toch maar wie weet haal ik er wat nuttigs uit. Maar eigenlijk ga ik vooral omdat ik dan tenminste 2 uur leer(heen en terug in de trein) want daar komt ook nog bar weinig van terecht.

Maar t goede nieuws is dat ik sinds gister eindelijk mn aanvullende beurs heb, en het is niet super veel maar genoeg om mn collegegeld te betalen en nog wat over te houden voor boeken. En heb het met terugwerkende kracht gekregen, dus dat staat al op mn spaar. Ben zo blij.

Ik ga voor mn werk maar ff langs de wibra, voor mn kussenspul te halen en dan vanavond kijken of ik t snap.
pi_88018466
quote:
1.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:01 schreef trui het volgende:
inderdaad, zo kun je 't ook noemen! :) (en petje af daarvoor, ik heb dat absoluut niet in me)

mijn puntmutsie:

[ afbeelding ]
Leuke muts!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_88019169
Dat katje is grappig, Mynerfius. Hij ligt er ook erg relaxed bij. :D
Fijn mandje ook. Kun je niet genoeg van hebben.

Muts is leuk geworden, trui! Hij past ook zo leuk bij je. Of jij bij de muts. Ik vind 't iig een erg leuk plaatje, zo. :Y

Ha, lekker altijd hè knitwit, als er weer een bestelling onderweg is. :Y)
Die mutsjes-actie is een mooie. Daar wil ik wel aan meedoen. Het lijkt me idd sterk dat ze gehaakte exemplaren niet aannemen.
pi_88020087
Uit de categorie vreemde haaksels:

pi_88020162
:D :D
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:15:16 #73
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_88021878

De zpagetti-mand voor bij m'n ouders. Met een lapje fleece erin, want dat vind de poes zo lekker om op te liggen. Ben benieuwd of ze het ook echt als slaapplek gaat gebruiken, dat weet je maar nooit met katten. Ik hoop het wel, want het best een dure mand anders. :')
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:34:43 #74
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_88022670
Wel anders om met zpagetti te haken trouwens, ik moest er echt even aan wennen. Ook een paar keer de boel weer uitgehaald. En het viel me zwaar op m'n schouder, die doet nu pijn. Maar ik heb dan ook vrij zwakke gewrichten, dus dat kan gewoon aan mij liggen.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_88022952
Hoe maken jullie hier de kussens? Ik geloof dat ik wel een granny square nu kan maken maar ik zie het nog even niet voor me hoe daar een kussen van gemaakt wordt. Naai je die er los op, of maak je ze aan elkaar? Omdat ze open zijn kan je ze niet gewoon opvullen toch?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:57:51 #76
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_88023515
quote:
4.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:42 schreef kirsten. het volgende:
Hoe maken jullie hier de kussens? Ik geloof dat ik wel een granny square nu kan maken maar ik zie het nog even niet voor me hoe daar een kussen van gemaakt wordt. Naai je die er los op, of maak je ze aan elkaar? Omdat ze open zijn kan je ze niet gewoon opvullen toch?
Dat ligt eraan. Als je een kussen hebt die al een hoes heeft, dan kun je de granny's aan elkaar naaien en daar gewoon een hoes van maken. Of als je de granny's maar aan 1 kant wil hebben, dan kun je van de granny's een groter vierkant maken en die vervolgens op het kussen naaien.
pi_88023613
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:57 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Als je een kussen hebt die al een hoes heeft, dan kun je de granny's aan elkaar naaien en daar gewoon een hoes van maken. Of als je de granny's maar aan 1 kant wil hebben, dan kun je van de granny's een groter vierkant maken en die vervolgens op het kussen naaien.
Aah ok. Nou ik kwam er net achter dat ik dácht dat ik de hele tijd een stokje deed, maar ik vergat steeds de 2e keer yarn over. Dus wat ik deed was yarn over, doorsteken, yarn over, doorhalen door alle lussen. Zo heb ik een heel zakje voor de haaknaalden zitten maken :') en ik dacht al dit ziet er toch niet uit zoals het hoort... Maarja het was wel lekker stevig :P Heeft die steek toevallig een andere naam?
pi_88023656
Volgens mij is dat een half stokje. Maar ik kan er naast zitten. 'k Moet nog altijd veel leren. :P

Die mand ziet er comfortabel uit, TwistedDarling! Zeker zo met 't fleecedekentje er in. :Y
pi_88023691
quote:
4s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:42 schreef kirsten. het volgende:
Dat zijn kussenslopen\ hoezen die je om een binnenkussen heen doet. Je kunt de hele hoes haken maar ook één kant haken en die kant vastzetten op een hoes.
pi_88023716
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:02 schreef Eska het volgende:
Volgens mij is dat een half stokje. Maar ik kan er naast zitten. 'k Moet nog altijd veel leren. :P
Half stokje inderdaad :Y

Ik kom nauwelijks aan haken toe de laatste tijd, en zo druk heb ik het niet eens :{
pi_88024763
Even beetje haakmoe misschien? Of je zou eigenlijk wel (meer) willen haken, maar het komt er op de één of andere manier toch niet van? In dat geval gewoon je spullen in 't zicht leggen en beetje door haaksels van anderen bladeren. Dat ben je zó weer bezig. ;)
pi_88025767
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:34 schreef Eska het volgende:
Even beetje haakmoe misschien? Of je zou eigenlijk wel (meer) willen haken, maar het komt er op de één of andere manier toch niet van? In dat geval gewoon je spullen in 't zicht leggen en beetje door haaksels van anderen bladeren. Dat ben je zó weer bezig. ;)
Ik heb er geloof ik ook een beetje last van. Ik móet leren voor m'n tentamen, maar tegelijkertijd wíl ik granny squares gaan maken om aan een kussen te beginnen. Maar zin om aan iets anders dan die Granny squares te beginnen heb ik niet en ik kan mezelf niet aanzetten tot leren, ik blijf maar op FOK en weet ik hoeveel andere websites hangen :'(
pi_88026603
Oi ja, lastig soms hè, (zelf)disciplineren. Helpt 't als ik zeg dat je nu ècht eerst gaat leren en dat je daarna lekker aan je granny's mag? ;)
pi_88027489
Ik heb vanmorgen een baby mutsje gemaakt! Weet niet heel goed wat ik ervan moet vinden. Hebben jullie ook weleens dat je denkt: mwah en iedereen om je heen superenthousiast is over je creaties?

Moeten foto's trouwens ergens online staan om toe te kunnen voegen? Is de eerste keer dat ik hier foto's wil toevoegen :@ :?
pi_88027686
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:40 schreef Truus1981 het volgende:
Ik heb vanmorgen een baby mutsje gemaakt! Weet niet heel goed wat ik ervan moet vinden. Hebben jullie ook weleens dat je denkt: mwah en iedereen om je heen superenthousiast is over je creaties?

Moeten foto's trouwens ergens online staan om toe te kunnen voegen? Is de eerste keer dat ik hier foto's wil toevoegen :@ :?
Ja, je kan ze niet zomaar van je pc linken. Je kan ze uploaden op een eigen account bij bv. Mijnalbum.nl, Photobucket, Flickr. Maar je kan ze ook uploaden via imageshack.us, en dan de forum thumbnail code hier plaatsen.
pi_88031192
Foto's verkleinen lukt niet en nu helaas geen tijd meer... Fijn, nog meer computerfrustraties 8)7

[ Bericht 72% gewijzigd door Truus1981 op 27-10-2010 18:18:02 ]
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:07:25 #87
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_88031330
Die foto's zouden wel wat kleiner mogen, ik krijg je haaksels niet eens in beeld.
Volgens mij heb je tegenwoordig, in de nieuwe layout, de optie om de afmetingen aan te geven (maar dat weet ik niet zeker). Nog beter is het om de foto te verkleinen voordat je 'm online zet. :Y
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:10:02 #88
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_88031446
Kirsten, als je granny's gaat maken, moet je eens naar deze methode kijken om ze al tijdens het haken aan elkaar te zetten. Scheelt een heeeeeeeeeeeleboel aan-elkaar-zet-tijd achteraf.
(Tip ooit van Trui gekregen, nog steeds dankbaar voor). ;)
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:10:40 #89
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88031466
Leuk, Truus!

Ben zo blij ben zo blij ben zo blij... na meer dan een jaar geworstel met verbindingen die er niet zijn of niet altijd werken
Sorry ik zal snel ophouden met mijn vreugdedansjes
*O* *O* *O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 27 oktober 2010 @ 18:10:48 #90
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88031470
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 18:07 schreef phluphy het volgende:
Die foto's zouden wel wat kleiner mogen, ik krijg je haaksels niet eens in beeld.
Volgens mij heb je tegenwoordig, in de nieuwe layout, de optie om de afmetingen aan te geven (maar dat weet ik niet zeker). Nog beter is het om de foto te verkleinen voordat je 'm online zet. :Y
dat heel graag, dan kunnen mensen vanaf hun mobiel ook nog mee blijven fokken over het haken...

vanmiddag een kerstmutsje zitten haken in t bejaardenhuis, de oudjes waren er verzot op O+
Today is life -

Dale Carnegie
pi_88031495
Gek, ik zie ze wel in normaal formaat... Ff klungelen..
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:12:46 #92
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88031541
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 18:07 schreef phluphy het volgende:
[img=300 of 400] moest je dan gebruiken.
Ik gebruik zelf GIMP voor foto edit klusjes, dat kun je gratis downloaden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 27 oktober 2010 @ 18:13:20 #93
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88031564
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 18:11 schreef Truus1981 het volgende:
Gek, ik zie ze wel in normaal formaat... Ff klungelen..
ze zijn 3.000px × 4.000px als je dat een heel stuk terugbrengt scheelt dat laadtijd, en dataverkeer ;)
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 18:12 schreef caroline88 het volgende:

[..]

[img=300 of 400] moest je dan gebruiken.
dat heeft geen nut, dan moet hij nl nog altijd die grote foto's van 3000 x4000 pixels laden, beter is echt om te verkleinen op de computer en opnieuw te uploaden. dan blijft t nl voor iedereen leuk om de pagina te laden
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:15:45 #94
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_88031676
Gimp is idd een fijn programma Caroline, toevallig vandaag weer gebruikt op 't werk.
En ik doe even mee met je vreugdedansje. *O* Gewoon, ter verhoging van de feestvreugde!

Ynske, ik kan me voorstellen dat ze 't leuk vonden. Hebben ze zelf ook meegehaakt? Of alleen naar jou gekeken?
... ♥ ik mis je ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 27 oktober 2010 @ 18:16:52 #95
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88031722
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 18:15 schreef phluphy het volgende:
Gimp is idd een fijn programma Caroline, toevallig vandaag weer gebruikt op 't werk.
En ik doe even mee met je vreugedansje. *O* Gewoon, ter verhoging van de feestvreugde!

Ynske, ik kan me voorstellen dat ze 't leuk vonden. Hebben ze zelf ook meegehaakt? Of alleen naar jou gekeken?
de bejaarden waren aan t zingen :) en haakseltjes aan t bewonderen. had mn tas ook bij me, veel complimentjes over gekregen. ben er zelf ook nog altijd erg blij mee :Y
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:19:00 #96
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88031816
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 10:35 schreef Ynske het volgende:
kerst... nog 4 dingetjes en mn kaarten zijn klaar :D is snel gegaan dit jaar :D
normaliter ben ik daar echt een stuk later mee
Ynske, je bent zeker op tijd! Heb je soms veel buitenlandse adressen?
Had ik vroeger ook - al heb ik nu de afgelopen paar jaar geen kerstkaarten meer gestuurd of ontvangen.
Dankzij jou ben ik in elk geval op tijd herinnerd ~:)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:21:17 #97
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88031904
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 18:15 schreef phluphy het volgende:
En ik doe even mee met je vreugdedansje. *O* Gewoon, ter verhoging van de feestvreugde!

Gezellig :)

Sluit me trouwens graag ook bij jou aan in de bewondering van Ynske's kerstmutsje.

En Stefanie, jouw Koosje is ook schattig, ik ben weer helemaal hoteldebotel O+

*O* *O* *O*
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:27:28 #98
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88032177
ik ben alweer vergeten wat ik allemaal zag!
Maar die poef vond ik erg gaaf :D (eigen opvulling he??)
en de rest ook!!! :D (dat weet ik wel haha maar wil niks overslaan ;))

en Ynske wat goed dat je zo optijd bent met je kaarten! Zeker als je ze zelf maakt kun je maar beter optijd beginnen en "te vroeg" klaar zijn dan dat je te laat bent, of helemaal moet stressen.

en knitwit (toch?) waar doe je promotieonderzoek naar? :@ (zie ziekenhuis staan, dat triggerd mij dan weer ;))

Ga vanavond naar toneelvoorstelling met m'n vader (moeder ziet het niet zitten, net operatie gehad aan dr voet en wil 'm niet 2 uur omlaag houden), maar moet eigenlijk nu nog even leren, maar heb echt geen puf haha
ow en jeej: mn vader neemt mn fluffy wol mee, zodat ik Sally af kan maken :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 27 oktober 2010 @ 18:45:29 #99
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88032921
heb t al gevonden :)

enfin wat ik me nu afvraag....

"size 7 crochet hook, size 10 crochet cotton"
naald snap ik, alhoewel :D tis voor een barbiepop
maar dat size 10 katoen, staat dat op de etiketten? ben t nog niet eerder tegengekomen

verderzoeken :D

*O* t is datzelfde garen als ik aan t gebruiken ben voor de orchidee en kerstdingetjes

maar een 7 naald :o met die dunne draad? nog even verder zoeken gaat...

aaah kijk, ook dat verklaard....

Steel Hook Chart (thread hooks)
Metric USA UK
1.50 mm 7 2.5

dus toch gewoon met de 1.50 naald die ik heb

tof, trouwjurk voor barbie here I come :+

[ Bericht 52% gewijzigd door Ynske op 27-10-2010 19:32:35 ]
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 27 oktober 2010 @ 19:55:33 #100
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_88036136
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 16:40 schreef Truus1981 het volgende:

heb altijd precies hetzelfde met wat ik maak iedereen vind het leuk behalve ik maar als ik dan een dag of 2 verder ben wordt ik zelf ook enthousiast !!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 27 oktober 2010 @ 20:09:00 #101
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88036760
Sk is dus skip ...

[ Bericht 86% gewijzigd door Ynske op 27-10-2010 20:15:30 ]
Today is life -

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')