quote:Yep, gezien en hierboven al gereageerd!Op dinsdag 26 oktober 2010 21:48 schreef Ynske het volgende:
Hmm kan niet quoten uit t vorige topic, maar had uitgelegd voor pluphy hoe vierkant omhoog te haken
quote:Mijn Engels is leuk?Op dinsdag 26 oktober 2010 22:02 schreef Whoopdidoo het volgende:
Kerststal, denk niet dat dat m gaat worden!
@lyssa: Jouw engels is leuk.
Oeh wall-e wel leuk!
Ik wilde ook al een minion(ofzo) maken uit despicable me.
quote:Maar doe de walrus dan aub met zwarte oogjes, het is zo net zo'n killer-machineOp dinsdag 26 oktober 2010 21:54 schreef Lyssa het volgende:
Meerdere foto's van de kakatoeMaar het patroon is vertaald en volgens mij klopt het niet helemaal, er moeten bobbeltjes aan de vleugels komen, maar daar kom ik niet helemaal uit.
Mijn huidige (on-affe) kakatoe: (in het lichtblauw)
[ afbeelding ]
En ik ga dit patroon testen
[ afbeelding ]
quote:Ik gebruik sowieso veiligheidsoogjes, dus die zijn zwartOp dinsdag 26 oktober 2010 22:05 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Maar doe de walrus dan aub met zwarte oogjes, het is zo net zo'n killer-machine![]()
(ooh, nu zie ik die smiley dingen pas... Ik dacht dat dat net zoals op de FP gewoon een smilie was van 'klik hier, invoeren, bedankt!)
quote:Gewoon was je even aan het stalken en al je posts aan het lezen bij crafster :pOp dinsdag 26 oktober 2010 22:04 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Mijn Engels is leuk?Hoe dat zo? xD
quote:op telefoon lukt dat hier dus niet , raar heOp dinsdag 26 oktober 2010 22:03 schreef caroline88 het volgende:
Yachiru, sterkte met het haken van je tas (leuk dat je het materiaal van je zusje kreeg!) en met het afmaken van al die lopende projectjes.
Quoten uit het vorig topic kan niet? Ik knutsel daar altijd omheen want niemand gaat mij vertellen dat ik iets niet mag
Ik kopieer de tekst die ik wil quoten. Klik op een quote teken in dit topic en zet dan die tekst tussen de quote haken in plaats van de tekst die ik zogenaamd aan het quoten ben. Je moet wel precies werken dat al die vierkante [] netjes blijven staan maar op zich is het echt niet zo moeilijk.
1 |
quote:Dat is wel een goede tip, dank U, gij wijze vrouw.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:52 schreef trui het volgende:
phluphy, die manier kan ook prima inderdaad, zo werkt het bij de 'starling handbag' bijvoorbeeld ook. alleen vind ik het nadeel dat het toch wat lastig precies pas te krijgen is, en dat is bij zo'n poef met vast vormaat vulling wel van belang. ik zou in 't geval van een poef dus voor een wat zekerder aanpak kiezen denk ik.
quote:Goed, Yachiru. Ik heb de afgelopen week heel wat DVDtjes gedraaid met het breiwerk op schoot en ben nu op ruim 5/8. Over het kwart van het tweede deel dus. Gelukkig hoef ik voorlopig nog geen toeren te tellen. Het huidige bolletje is nog maar een half bolletje, daarna nog 3 doen en dan ben ik aan de laatste twee in deze kleur - dan moet ik gaan opletten waar de rand begint.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:15 schreef Yachiru het volgende:
Hoe staat het er nu voor met jouw deken?
quote:Aah, dat is mooi! Zeker nu het al zo koud aan het worden is! Dan kan je zo'n deken vast goed gebruiken!Op dinsdag 26 oktober 2010 22:32 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Goed, Yachiru. Ik heb de afgelopen week heel wat DVDtjes gedraaid met het breiwerk op schoot en ben nu op ruim 5/8. Over het kwart van het tweede deel dus. Gelukkig hoef ik voorlopig nog geen toeren te tellen. Het huidige bolletje is nog maar een half bolletje, daarna nog 3 doen en dan ben ik aan de laatste twee in deze kleur - dan moet ik gaan opletten waar de rand begint.
Vanavond de gele wol (de kleur van het laatste kwart deel) uit de opslag gehaald
quote:Ja dat wel! Hoewel mijn slaapkamer de makkelijkst verwarmbare kamer is en ik het daar zelden lang koud heb - maar ik moet die kachel 's nachts wel uitzetten. Ik wil eigenlijk al naar de winkel terug om meer wol te halen om ook een plaid te breien.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:33 schreef Yachiru het volgende:
Aah, dat is mooi! Zeker nu het al zo koud aan het worden is! Dan kan je zo'n deken vast goed gebruiken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh nee ik ging naar de winkel om een tweede kleur voor mijn haken WIP tas te halen... misschien wordt het wel een heel andere tas dan ik in gedachten had want ik heb nu natuurlijk te veel materiaal in huis. Dat is nu het leuke van dingen zelf maken. Je kunt alles nog aanpassen of veranderen.
quote:Whoopdidoo, hoop dat je al lekker aan het slapen bent. Wat ik altijd doe bij verkoudheid. Anti oxydantjes slikken natuurlijk. Maar om de verstopping op te heffen maak ik een lekkere sambal. Je moet wel een zakdoek bij de hand hebben als je gaat eten maar het maakt op een gezonde manier je luchtwegen vrij en mijn ervaring is dat ze dat dan ook nog wel even blijven nadien.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Gewoon was je even aan het stalken en al je posts aan het lezen bij crafster :p
Ik ga pitten, of in ieder geval richting bed, kijken of ik genoeg adem kan halen om te slapen. Ademen door je mond is zo rot.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 22:43 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ja dat wel! Hoewel mijn slaapkamer de makkelijkst verwarmbare kamer is en ik het daar zelden lang koud heb - maar ik moet die kachel 's nachts wel uitzetten. Ik wil eigenlijk al naar de winkel terug om meer wol te halen om ook een plaid te breien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh nee ik ging naar de winkel om een tweede kleur voor mijn haken WIP tas te halen... misschien wordt het wel een heel andere tas dan ik in gedachten had want ik heb nu natuurlijk te veel materiaal in huis. Dat is nu het leuke van dingen zelf maken. Je kunt alles nog aanpassen of veranderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haha, dat is vaak de reden dat ik dan tóch dat extra kleurtje nog wel mag kopen van mezelf, het kan altijd van pas komen toch![]()
quote:Oeh, lijkt me lekker warm zo over je oren heen! Neem tenminste aan dat 'ie zonder ballen ook wel tot over je oren komt. Ben benieuwd naar je kleurtjes!Op dinsdag 26 oktober 2010 22:59 schreef trui het volgende:
ik heb vanavond deze muts gehaakt, ging heerlijk snel met dat dikke garen! maak morgen wel even een foto. ik heb de ballen toch maar achterwege gelaten, zonder is ie ook al heel leuk. misschien nog even voeren.
quote:Ja maar dat mag ik dus niet van mezelf. Zou hoogst ongelukkig worden met een huis vol wol zonder "bestemming". Het is de schuld van al deze topics trouwens, die brengen me alleen maar op creatieve ideetjesOp dinsdag 26 oktober 2010 22:58 schreef Yachiru het volgende:
Haha, dat is vaak de reden dat ik dan tóch dat extra kleurtje nog wel mag kopen van mezelf, het kan altijd van pas komen toch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 23:09 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ja maar dat mag ik dus niet van mezelf. Zou hoogst ongelukkig worden met een huis vol wol zonder "bestemming". Het is de schuld van al deze topics trouwens, die brengen me alleen maar op creatieve ideetjesNou voel ik me een beetje schuldig over m'n stashSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ze liggen wel allemaal lekker tegen elkaar aan, en ooit maak ik er wat van!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Jaaa, ik heb 'em ook! Dat 8 tot 10 weken is volgens mij een beetje relatief trouwens, het ligt er ook aan wanneer de nieuwe uitkomt. Ik heb vorige week of misschien is het nu al 2 weken geleden het november/ december nummer ontvangen, heel leuk!Op dinsdag 26 oktober 2010 23:16 schreef M-etje het volgende:
Ik heb trouwens van het weekend een abonnement op 'Crochet Today'genomen, is echt heel goedkoop! Ik was ruim 21 euro kwijt voor 6 nummers (=jaarabonnement). Ze zeggen wel dat het 8 tot 10 weken kan duren voor je de eerste ontvangt. Ik doe tegen die tijd wel even een review
quote:Die walrus is nog in testfase, ik vond hem in de group "free pattern testers" van ravelry, dus ik ga het maken om te kijken of ik foutjes tegen kom.Op woensdag 27 oktober 2010 07:02 schreef EsseEi het volgende:
Maar jeetje jullie zijn echt snel gegaan gister avond!!!![]()
de kaketoe is schattig zegen die walrus, geweldig!!!! Waar staat dat patroon?
quote:GekkieOp dinsdag 26 oktober 2010 23:18 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Nou voel ik me een beetje schuldig over m'n stashMaar ze liggen wel allemaal lekker tegen elkaar aan, en ooit maak ik er wat van!
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:05 schreef trui het volgende:
2 lossen is doorgaans voldoende (en gebruikelijk) als eerste 'stokje'. volgens mij is 't dus een amerikaans patroon.
quote:hier ook altijd 3 lossen voor 1 stokje, staat ook in alle patronen die ik tot nu toe tegengekomen benOp woensdag 27 oktober 2010 00:33 schreef AnitraX het volgende:
Ik heb altijd geleerd 3 bij stokjesmaar ik ga het morgen op zijn amerikaans proberen dan.
quote:heb ik wel, maar dan moet je de tekst wel kunnen selecteren en dat ging niet gisterOp dinsdag 26 oktober 2010 22:09 schreef trui het volgende:
je kunt ook de verkorte versie
[ code verwijderd ]
gebruiken. of heb je geen haken op je telefoontoetsenbord ynske?
quote:Schattige kat! Ik vind die lange poten aan die beestjes altijd zo lekker slungelig, heerlijk! En dat mandje is ook mooi ( en de wol die erin zit ookOp woensdag 27 oktober 2010 10:34 schreef Mynerfius het volgende:
Oeps dat ging niet helemaal goed geloof ik....dan maar even zo?
http://picasaweb.google.n(...)VY5A?feat=directlink
http://picasaweb.google.n(...)lVYQ?feat=directlink
http://picasaweb.google.n(...)oudg?feat=directlink
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Mynerfiusleuk geworden!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
quote:Leuke muts!Op woensdag 27 oktober 2010 11:01 schreef trui het volgende:
inderdaad, zo kun je 't ook noemen!(en petje af daarvoor, ik heb dat absoluut niet in me)
mijn puntmutsie:
[ afbeelding ]
quote:Dat ligt eraan. Als je een kussen hebt die al een hoes heeft, dan kun je de granny's aan elkaar naaien en daar gewoon een hoes van maken. Of als je de granny's maar aan 1 kant wil hebben, dan kun je van de granny's een groter vierkant maken en die vervolgens op het kussen naaien.Op woensdag 27 oktober 2010 14:42 schreef kirsten. het volgende:
Hoe maken jullie hier de kussens? Ik geloof dat ik wel een granny square nu kan maken maar ik zie het nog even niet voor me hoe daar een kussen van gemaakt wordt. Naai je die er los op, of maak je ze aan elkaar? Omdat ze open zijn kan je ze niet gewoon opvullen toch?
quote:Aah ok. Nou ik kwam er net achter dat ik dácht dat ik de hele tijd een stokje deed, maar ik vergat steeds de 2e keer yarn over. Dus wat ik deed was yarn over, doorsteken, yarn over, doorhalen door alle lussen. Zo heb ik een heel zakje voor de haaknaalden zitten makenOp woensdag 27 oktober 2010 14:57 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Als je een kussen hebt die al een hoes heeft, dan kun je de granny's aan elkaar naaien en daar gewoon een hoes van maken. Of als je de granny's maar aan 1 kant wil hebben, dan kun je van de granny's een groter vierkant maken en die vervolgens op het kussen naaien.
quote:Dat zijn kussenslopen\ hoezen die je om een binnenkussen heen doet. Je kunt de hele hoes haken maar ook één kant haken en die kant vastzetten op een hoes.Op woensdag 27 oktober 2010 14:42 schreef kirsten. het volgende:
Hoe maken jullie hier de kussens? Ik geloof dat ik wel een granny square nu kan maken maar ik zie het nog even niet voor me hoe daar een kussen van gemaakt wordt. Naai je die er los op, of maak je ze aan elkaar? Omdat ze open zijn kan je ze niet gewoon opvullen toch?
quote:Half stokje inderdaadOp woensdag 27 oktober 2010 15:02 schreef Eska het volgende:
Volgens mij is dat een half stokje. Maar ik kan er naast zitten. 'k Moet nog altijd veel leren.
quote:Ik heb er geloof ik ook een beetje last van. Ik móet leren voor m'n tentamen, maar tegelijkertijd wíl ik granny squares gaan maken om aan een kussen te beginnen. Maar zin om aan iets anders dan die Granny squares te beginnen heb ik niet en ik kan mezelf niet aanzetten tot leren, ik blijf maar op FOK en weet ik hoeveel andere websites hangenOp woensdag 27 oktober 2010 15:34 schreef Eska het volgende:
Even beetje haakmoe misschien? Of je zou eigenlijk wel (meer) willen haken, maar het komt er op de één of andere manier toch niet van? In dat geval gewoon je spullen in 't zicht leggen en beetje door haaksels van anderen bladeren. Dat ben je zó weer bezig.
quote:Ja, je kan ze niet zomaar van je pc linken. Je kan ze uploaden op een eigen account bij bv. Mijnalbum.nl, Photobucket, Flickr. Maar je kan ze ook uploaden via imageshack.us, en dan de forum thumbnail code hier plaatsen.Op woensdag 27 oktober 2010 16:40 schreef Truus1981 het volgende:
Ik heb vanmorgen een baby mutsje gemaakt! Weet niet heel goed wat ik ervan moet vinden. Hebben jullie ook weleens dat je denkt: mwah en iedereen om je heen superenthousiast is over je creaties?
Moeten foto's trouwens ergens online staan om toe te kunnen voegen? Is de eerste keer dat ik hier foto's wil toevoegen![]()
quote:dat heel graag, dan kunnen mensen vanaf hun mobiel ook nog mee blijven fokken over het haken...Op woensdag 27 oktober 2010 18:07 schreef phluphy het volgende:
Die foto's zouden wel wat kleiner mogen, ik krijg je haaksels niet eens in beeld.
Volgens mij heb je tegenwoordig, in de nieuwe layout, de optie om de afmetingen aan te geven (maar dat weet ik niet zeker). Nog beter is het om de foto te verkleinen voordat je 'm online zet.
quote:[img=300 of 400] moest je dan gebruiken.Op woensdag 27 oktober 2010 18:07 schreef phluphy het volgende:
Die foto's zouden wel wat kleiner mogen, ik krijg je haaksels niet eens in beeld.
Volgens mij heb je tegenwoordig, in de nieuwe layout, de optie om de afmetingen aan te geven (maar dat weet ik niet zeker). Nog beter is het om de foto te verkleinen voordat je 'm online zet.
quote:ze zijn 3.000px × 4.000px als je dat een heel stuk terugbrengt scheelt dat laadtijd, en dataverkeerOp woensdag 27 oktober 2010 18:11 schreef Truus1981 het volgende:
Gek, ik zie ze wel in normaal formaat... Ff klungelen..
quote:dat heeft geen nut, dan moet hij nl nog altijd die grote foto's van 3000 x4000 pixels laden, beter is echt om te verkleinen op de computer en opnieuw te uploaden. dan blijft t nl voor iedereen leuk om de pagina te ladenOp woensdag 27 oktober 2010 18:12 schreef caroline88 het volgende:
[..]
[img=300 of 400] moest je dan gebruiken.
quote:de bejaarden waren aan t zingenOp woensdag 27 oktober 2010 18:15 schreef phluphy het volgende:
Gimp is idd een fijn programma Caroline, toevallig vandaag weer gebruikt op 't werk.
En ik doe even mee met je vreugedansje.Gewoon, ter verhoging van de feestvreugde!
Ynske, ik kan me voorstellen dat ze 't leuk vonden. Hebben ze zelf ook meegehaakt? Of alleen naar jou gekeken?
quote:Ynske, je bent zeker op tijd! Heb je soms veel buitenlandse adressen?Op woensdag 27 oktober 2010 10:35 schreef Ynske het volgende:
kerst... nog 4 dingetjes en mn kaarten zijn klaaris snel gegaan dit jaar
normaliter ben ik daar echt een stuk later mee
quote:GezelligOp woensdag 27 oktober 2010 18:15 schreef phluphy het volgende:
Gimp is idd een fijn programma Caroline, toevallig vandaag weer gebruikt op 't werk.
En ik doe even mee met je vreugdedansje.Gewoon, ter verhoging van de feestvreugde!
Ynske, ik kan me voorstellen dat ze 't leuk vonden. Hebben ze zelf ook meegehaakt? Of alleen naar jou gekeken?
quote:heb altijd precies hetzelfde met wat ik maak iedereen vind het leuk behalve ik maar als ik dan een dag of 2 verder ben wordt ik zelf ook enthousiast !!Op woensdag 27 oktober 2010 16:40 schreef Truus1981 het volgende:
Ik heb vanmorgen een baby mutsje gemaakt! Weet niet heel goed wat ik ervan moet vinden. Hebben jullie ook weleens dat je denkt: mwah en iedereen om je heen superenthousiast is over je creaties?
Moeten foto's trouwens ergens online staan om toe te kunnen voegen? Is de eerste keer dat ik hier foto's wil toevoegen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |