Inleiding/SpelregelsWe bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp; het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen vermoordt de maffia rustig door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.
In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)
Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij de spelleiders). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester door het dorp gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards (speciale rol) krijgen, die zullen voorkomen dat de burgemeester ‘s nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelyncht worden door het dorp. De burgemeester heeft bij de dorpslynch een stem die extra zwaar telt en kan tevens eenmalig een dubbele dorpslynch instellen! Het is dus belangrijk om een betrouwbare burgemeester te kiezen.
De burgemeester mag dus in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelyncht worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelyncht. Dit moet binnen 12 uur na de nachtpost worden aangekondigd worden door de burgemeester.
Wanneer de maffia in de nacht dorpsbewoners heeft vermoord, zal er een verhaal komen waarin aanwijzingen verstopt zitten over de maffialeden. De dorpsleden moeten deze hints ontrafelen, om er zo de maffialeden te vinden en te lynchen. De hints worden gehaald uit de ava’s, fotoboeken en profielen van de maffialeden. Ook worden er hints uit de posthistory gehaald; hierbij wordt echter alleen gekeken naar het topic en niet naar wat de desbetreffende speler daar precies gepost heeft, en wordt slechts gekeken naar de eerste pagina van de posthistory.
's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen de Spelleiders een PM sturen met hun actie voor die nacht. Let er hierbij goed op de tijd: tijdens de nacht dienen alle speciale rollen hun PM binnen 4 uur doorgestuurd hebben, zodat de overgang kan plaatsvinden. Daarop volgt de overgang weer naar de dag. De eerste dag verkiest men de burgemeester, de uitslag van de verkiezing zal bekend zijn zodra iedereen gestemt heeft, waarna meteen de nacht ingaat. (waarin de speciale rollen hun PM’s kunnen sturen naar de spelleider.) De uitslag van de nacht dan zo snel mogelijk bekend worden, waarna de dag weer zal ingaan en de dorpsbewoners aan de slag moeten om de hints op te lossen! Und so weiter!
De hints zitten verstopt in het verhaal van de nacht (het verhaal over de dorpslynch bevat dus geen hints), en verwijzen naar de maffialeden die aan het moorden zijn geweest. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.
Tijdens de dag zal er iemand gelyncht worden door het dorp, n.a.v. de kills van ’s nachts. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.
Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle maffia dood is
Stemregels:1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld:
”##Ik stem voor Piet.” Zorg ook dat je het lijstje met stemmen even kopieert en je eigen stem toevoegt. Wanneer je alleen zegt te stemmen maar het lijstje niet overneemt en aanvult, telt je stem niet mee.
2. Je mag niet stemmen a lá
"Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten:
”##unvote Jan, ##vote Piet”3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelyncht worden.
5. Je
MOET stemmen, uiterlijk binnen 48 uur. Maar je dorpsgenoten zullen er blij van worden als je eerder stemt.
6. Je mag je stem niet terugtrekken, wijzigen mag zo lang de lynch nog niet geweest is.
Algemene gameregels:1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. Ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit.
DeadlinesDe lynch zal plaatsvinden zodra iedereen gestemd heeft en er 15 minuten geen wijzigingen hebben plaatsgevonden. De SL maakt de Dorpsoudste-stem ook met de Lynch bekend.
Na de Lynch krijgen alle levende mensen een PM en moeten de nachtvaardigheden zo snel mogelijk binnen zijn. Voor de maffialeden geldt: een PM met daarin de personen die vermoord worden, alsmede door welke maffialeden zij vermoord worden.
Rollen:Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt, mocht je daarna nog vragen hebben over je rol
stel ze dan in PM naar de spelleiders:
SPOILER
Tanin
de vreemdeling
Hints:Stukje 1:Het fenomeen
Sletjes:
NB#3 Waar sletjes gaan slapen en mannen zoeken naar tietenLiesje1979Veel sex in pohi
schatje - ONZ Yo schatje.
Check mn ava - De associatie die je hebt bij de UI van de user boven je #2
Ladi dacht dat het een dildo was - Idee Zelfgemaakt Sekspeeltje?
Chowicadeau - Halloween cadeau
Stukje 2: Lijkt op een nachtwaker/gekke dokter/seriemoordenaar moordBorisz:
Ondertitel: beginnend econoom > getallen
history: Dagcijfers > cijfers
Gymlessen > WK-turnen topic in history
history: Whoppers, mexicaantje, veel CUL topics > patat/friet/snackbar
history: OV handig voor boeren > strippenkaart
Stijnda:
history: OVchipkaart kwijt > strippenkaart kopen
Peter:
Geld,
zomaar geld op mn rekening?Veel WGR
PTA -> strippenkaart
MyraelaPatatje joppie saus moet winnen
TrevlandWapen in fotoboek-->
Fotoboek van UserStukje 3:iBennyHaken, bijl -> Nachthakkuh
Bijl in fobo-->
Fotoboek van UserMyraelaHaken, bijl -> Nachthakkuh
Het_fenomeenHaken, bijl -> Nachthakkuh
VaduzHaken, bijl -> Nachthakkuh
StijnDaIn PoHi staat een topic over hardlopen(Joggen in het verhaal)
Stukje 4:Het_fenomeenZanger Pedro in PoHi
Liesje1979Zanger Pedro in PoHi
Stukje 5:Fascination:
Kon er niet mee omgaan > veel KLB topics
SilentAlarmKon er niet mee omgaan > veel KLB topics
Stukje 6:
Votes:Liesje1979 (5) 08gnoT., Peter, Chowi, Tanin, Borisz
[ Bericht 1% gewijzigd door Tanin op 24-10-2010 19:18:12 ]
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
Tanin
de vreemdeling
quote:Op zondag 24 oktober 2010 18:01 schreef Puntenslijpsel het volgende:Ik ben tegen de zombie moord nu al. Degene die de zombie vermoord kan misschien no met goede hints komen en/of een doorslaggevende stem hebben in de lynch
hints zou kunnen, hoewel er al een aantal goede hints binnen zijn, voor 2 personen.
die lynch vote telt zowiezo niet mee
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
Puntenslijpsel
Let's waste time
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:05 schreef Tanin het volgende:[..]
hints zou kunnen, hoewel er al een aantal goede hints binnen zijn, voor 2 personen.
die lynch vote telt zowiezo niet mee
ja maar de hints die nu nog gevonden worden tellen mee de rest van het spel toch? En er wren méér dan twee moorden dus er zouden méér dan twee verdachten moeten zijn
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
quote:Op zondag 24 oktober 2010 16:22 schreef Chowi het volgende:[..]
Ik voel me in deze totaal niet aangesproken, want de vorige keer was ik de eerste die op Bartje stemde.
Goed argument
Je hebt alleen wel aangezet tot een moord op een dorpeling
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
##vote borisz
Liesje1979 (6) 08gnoT., Peter, Chowi, Tanin, Borisz, SA
Tha_Erik (1) wendytje
borisz (4) -Vaduz-, Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89
Liesje1979 (6) 08gnoT., Peter, Chowi, Tanin, Borisz, SA
Tha_Erik (3) wendytje, PS, Lynda
borisz (4) -Vaduz-, Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89
## Erik
Op basis van oa gister, muziekhints (zie fobo en PH) en waar zijn je hintsoplosskills nou?
[ Bericht 22% gewijzigd door lynda op 24-10-2010 20:53:42 ]
Chowi
Lonerism.
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:01 schreef Bartjebart het volgende:[..]
Goed argument
Je hebt alleen wel aangezet tot een moord op een dorpeling

Ja, als ik dat had geweten had ik het waarschijnlijk niet gedaan hè.

.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
Trevland
Bad Spellers ofthe World Untie
Liesje1979 (7) 08gnoT., Peter, Chowi, Tanin, Borisz, SA, Trev
borisz (5) -Vaduz-, Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89. liesje
gomi
Gone
##Liesje
Liesje1979 (8) 08gnoT., Peter, Chowi, Tanin, Borisz, SA, Trev, gomi
borisz (6) -Vaduz-, Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89. liesje, D.
Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
##vote Borisz
Liesje1979 (8) 08gnoT., Peter, Chowi, Tanin, Borisz, SA, Trev, gomi
borisz (8) -Vaduz-, Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89. liesje, D., Tha_Erik (BM)
[ Bericht 1% gewijzigd door Tha_Erik op 24-10-2010 23:04:41 ]
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
Ik kijk van de week wel naar hints... heb nu fftjes geen tijd.
De hints naar borisz zijn naar mijn idee het duidelijkst. Mijn stem gaat dus naar hem.
##vote borisz
Liesje1979 (9) 08gnoT., Peter, Chowi, Tanin, Borisz, SA, Trev, gomi, Klkmaar
borisz (9) -Vaduz-, Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89. liesje, D., Tha_Erik (BM), iBenny
[ Bericht 1% gewijzigd door Benny op 24-10-2010 23:35:11 ]
Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:22 schreef Harajuku. het volgende:[..]
Komt dat even mooi uit. Als dorp ben je vaak genoeg hier en stort je je op hints, gedraag je je actief. Nu ben je mafia?BM en we hebben je nog geen flikker zien uitvoeren.
I DO WONDER, ERIK
Wonder all you will, maar ik kan niets doen aan deadlines en studiewerk enzo en ga me op dat vlak echt niet verdedigen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
##Vote Liesje
Liesje1979 (10) 08gnoT., Peter, Chowi, Tanin, Borisz, SA, Trev, gomi, Kalkmaar, Stijn
borisz (9) -Vaduz-, Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89. liesje, D., Tha_Erik (BM), borisz
Liesje1979 (10) 08gnoT., Peter, Chowi, Tanin, Borisz, SA, Trev, gomi, Kalkmaar, Stijn
borisz (9) -Vaduz-, Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89. liesje, D., Tha_Erik (BM), iBenny
dus
dag
08gnoT.
Mwoooaahhh!!
Ik heb nog eens de hints bekeken... en de hints naar borisz zijn toch wel het sterkste. Misschien is hij nachtwaker, maar misschien ook maffia of seriemoordenaar. Ik denk dat die laatste kans groter is, dus ik verander m'n stem. Ik heb echt getwijfeld, maar toch doe ik het.
##unvote liesje
##vote borisz
Liesje1979 (9)., Peter, Chowi, Tanin, Borisz, SA, Trev, gomi, Kalkmaar, Stijn
borisz (10) -Vaduz-, Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89. liesje, D., Tha_Erik (BM), iBenny, 08gnoT
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties
#1 --
#2 --
#3 --
#4 --
#5 --
#6 --
#7 --
#8 --
#9 --
#10 Steun de strijd voor een indianenforum!
Myraela
Hangry
Vote #borisz
borisz (11) -Vaduz-, Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89. liesje, D., Tha_Erik (BM), iBenny, 08gnoT, Myraela
Zelf geen tijd gehad om echt opzoek te gaan naar hints, maar anders moet iedereen straks op mij wachten.
Even een change.
#Unvote: borisz
#Vote: Liesje1979
Liesje1979 (10) Peter, Chowi, Tanin, Borisz, SA, Trev, gomi, Kalkmaar, Stijn, Vaduz
borisz (10) Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89. liesje, D., Tha_Erik (BM), iBenny, 08gnoT, Myraela
That's all folks!
Vote #borisz
borisz (11) -Vaduz-, Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89. liesje, D., Tha_Erik (BM), iBenny, 08gnoT, Myraela, Fascination
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
CaLeX
HEY!
Vadje had gewijzigd

Liesje1979 (10)., Peter, Chowi, Tanin, Borisz, SA, Trev, gomi, Kalkmaar, Stijn, -Vaduz-,
borisz (11) Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89. liesje, D., Tha_Erik (BM), iBenny, 08gnoT, Myraela, Fascination
[ Bericht 0% gewijzigd door CaLeX op 25-10-2010 11:09:18 ]
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
CaLeX
HEY!
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:17 schreef Chowi het volgende:Je kan wel steeds verwijzen naar de OP, CaLeX, maar zo duidelijk is die helemaal niet. Ik moest echt drie keer lezen voordat ik een beetje kon begrijpen hoe het spel in z'n werk gaat. En heel veel details over het spel staan daar niet in.
Ik snap je helemaal, want het is een veelgehoorde klacht.
Deze OP wordt echter al langer gebruikt en ik zou niet weten hoe het duidelijker kan.
Misschien zit ik er te diep in

Als je het wel weet kan je ff een berichtje sturen. dan pas ik het eea wel aan.
Harajuku.
C'est magnifique.
Ik heb er echt geen tijd voor gehad, en daarom stem ik op Erik omdat die nu niet doodgaat.
Liesje1979 (10)., Peter, Chowi, Tanin, Borisz, SA, Trev, gomi, Kalkmaar, Stijn, -Vaduz-,
Tha_Erik (4) wendytje, PS, Lynda, Hara
borisz (11) Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89. liesje, D., Tha_Erik (BM), iBenny, 08gnoT, Myraela, Fascination
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Unvote Liesje
Vote Borisz
Liesje1979 (9) Chowi, Tanin, Borisz, SA, Trev, gomi, Kalkmaar, Stijn, -Vaduz-,
Tha_Erik (4) wendytje, PS, Lynda, Hara
borisz (12) Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89. liesje, D., Tha_Erik (BM), iBenny, 08gnoT, Myraela, Fascination, Peter
dag
CaLeX
HEY!
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:12 schreef StijnDa het volgende:[..]
Ja kut
Was zo lekker Fifa 11 aan het spelen.
Toen raakte mijn Virtual Pro zwaar geblesseerd en nu doet de hele Xbox het niet meer
Hij is 2 of 3 jaar oud, even garantie checken...
Welke spellen speel je trouwens?
heerlijk ff offtopic, had ik al een tijdje niet meer gedaan
Ben zojuist klaar met Army of 2 deel 1, maar die was niet op mijn eigen xbox (Mijn Archievementpoints, wat doe je

co-op gespeeld), van het weekend ff Kane en Lynch 1, PES2009 en 99Nights gespeeld.
08gnoT.
Mwoooaahhh!!
Nou ja, ik ben het eigenlijk wel met naatje eens. 24 uur om te stemmen is lang genoeg, een keer missen is dan ook niet zo erg. Want nu zijn er dit spel de tweede dag geen hints meer gezocht/gevonden, omdat toch bijna iedereen al gestemd heeft. De meesten gaan niet meer wisselen dan als er meer hints bijkomen.
Ik doe zelf de tweede dag ook niks meer als zeg maar 75% al gestemd heeft.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties
#1 --
#2 --
#3 --
#4 --
#5 --
#6 --
#7 --
#8 --
#9 --
#10 Steun de strijd voor een indianenforum!
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:Op maandag 25 oktober 2010 16:44 schreef Harajuku. het volgende:Whats the big deal als je een keer minder tijd hebt?

Alle hints staan in je lijst klaar voor je, drie minuten lezen, kiezen, klaar.
Ja dan maar een keer minder gefundeerd stemmen, zoals bv Lynda gister.
Geen tijd, lees lees, hop, op goed geluk!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Als dat iedere keer gebeurd is 't wat anders natuurlijk, maar eens een keer, ach.
Iedereen heeft wle eens minder tijd! En anders stem je toch gewoon op iemand waar het toch geen bal meer uitmaakt.
Dan kan de rest iig wel door ipv op een houtje te zitten bijten.
L'Amour menaçant:
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Iemand die een keer blind stemt vs de fanatiekelingen die niet doorkunnen met het spel
Dan zie ik de eerste liever een x door de vingers hoor

For the greater good!
L'Amour menaçant:
CaLeX
HEY!
Tha_Erik (5) wendytje, PS, Lynda, Hara, Blessed19
borisz (11) Het_Fenomeen, Isdatzo, PatriQue89. liesje, D., Tha_Erik (BM), iBenny, 08gnoT, Myraela, Fascination, Dorpsoudste
Erik zat achter zijn bureautje te doen wat hij altijd deed als Burgemeester. Vrij weinig.
Fok!ken op zijn laptop, beetje naar buiten kijken of er nog leuke mannen lopen. Het werd weer tijd voor de wekelijkse brief aan zijn moeder dus hij pakte een pen en papier. Helaas sneed hij zichzelf aan het papier en hij bloedde dood. De vacature voor Burgemeester stond weer open.
Puntenslijpsel
Let's waste time
quote:Op maandag 25 oktober 2010 22:33 schreef Tha_Erik het volgende:[..]
Bewijs het maar eens dan

. Ik heb bij alle moorden nog geen enkele hint naar mij gevonden.
Ik was maffia BM laatste keer. Mijn maffiamaatjes hielden mij fijn uit de wind. Dit is meer gewoon mij Erik bestuderen. Heeft iemand het stemgerdrag nog? Zit op mijn iPod. Kan niet echt goed zoeken
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
Chowi
Lonerism.
Ik kom even melden dat mijn inbox niet langer vol is.

. Dacht dat ik hem had geleegd maar bleek dat 'ie nog steeds vol was doordat alles bij verwijderde items staat.

. Maar niet langer dus.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]