quote:Ik had het in m'n openingpost ook over nummers na de komst van Fergie. Zo erg als nu was het een paar jaar terug bij lange na niet. Zelfs My humps niet.Op zondag 24 oktober 2010 09:50 schreef Copycat het volgende:
Fergie. Dat is er gebeurd en dat heeft BEP tot een bubblegum hippopgroepje gemaakt.
quote:En imo is alles de verkeerde kant opgegaan met Fergie. Voor de een wat sneller dan voor de ander.Op zondag 24 oktober 2010 09:55 schreef female81 het volgende:
Ik had het in m'n openingpost ook over nummers na de komst van Fergie. Zo erg als nu was het een paar jaar terug bij lange na niet. Zelfs My humps niet.
quote:Het was geupload door 'BlackEyedPeasVEVO'. Oogt erg officieel, kan haast niet anders dan dat het de gewone radio-versie is. Bovendien had er anders wel een remix-aanduiding bij gestaan.Op zondag 24 oktober 2010 10:05 schreef Tja..1986 het volgende:
Dit moet een re-mix van iemand zijn die het ook nog niet eens goed kan.. Toch?
quote:Op zondag 24 oktober 2010 10:51 schreef Marie30 het volgende:
Terechte klacht, ik erger me ook al een hele tijd aan The Black Eyed Peas.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 10:51 schreef Marie30 het volgende:
Terechte klacht, ik erger me ook al een hele tijd aan The Black Eyed Peas.
quote:Live zijn ze inderdaad te slecht voor woorden.Op zondag 24 oktober 2010 11:47 schreef SpecialK het volgende:
De enige conclusie die je kan trekken is dat ze in het echt gewoon niet zo veel talent hebben. Wellicht werden ze in het begin nog flink geholpen door producers e.d. maar die hebben zich waarschijnlijk langzaamaan teruggetrokken. Je kan vooral de talentloosheid horen als je ze live hoort optreden.
quote:Ik wou het net posten, echt wat is er na het eerste album met die gasten gebeurt.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 13:59 schreef Skonk het volgende:
BOOM BOOM POW BRING DA BEAT BACK BOOM BOOM POW BRING DA BEAT BACK BOOM BOOM POW BRING DA BEAT BACK BACK BACK BA-BACK
quote:Wat is dit een literair hoogtepunt is in de muziekgeschiedenis zeg.Op zondag 24 oktober 2010 13:59 schreef Skonk het volgende:
BOOM BOOM POW BRING DA BEAT BACK BOOM BOOM POW BRING DA BEAT BACK BOOM BOOM POW BRING DA BEAT BACK BACK BACK BA-BACK
quote:Muzikaal hoogtepunt ook.Op zondag 24 oktober 2010 14:11 schreef L.no het volgende:
[..]
Wat is dit een literair hoogtepunt is in de muziekgeschiedenis zeg.
quote:De inspiratie hebben ze waarschijnlijk van van Boing Boom Tschak/ MusiqueOp zondag 24 oktober 2010 13:59 schreef Skonk het volgende:
quote:Op zondag 24 oktober 2010 14:24 schreef friekin_ het volgende:
WAT EEN SLECKTE ROTZOOI.
Cred voor Marie30, Eels
quote:Jawel hoor. Je onderschat de middelmatigheid van veel pubers.Op zondag 24 oktober 2010 14:43 schreef FeestBoek het volgende:
Hahaha wat een belachelijk slechte track dat "The Time".. Dat komt nog niet eens in de top40..
quote:Plus het draagt de naam "Black Eyed Peas", en dat moet genoeg zijn.Op zondag 24 oktober 2010 14:45 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Jawel hoor. Je onderschat de middelmatigheid van veel pubers.
quote:Zelfs dit heeft in de top 40 gestaan.Op zondag 24 oktober 2010 14:43 schreef FeestBoek het volgende:
Hahaha wat een belachelijk slechte track dat "The Time".. Dat komt nog niet eens in de top40..
quote:Ja. Nu nog een kutclip erbij met robots en aluminiumfolie outfits en ka-ching.Op zondag 24 oktober 2010 14:45 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Plus het draagt de naam "Black Eyed Peas", en dat moet genoeg zijn.
quote:ZomerhitOp zondag 24 oktober 2010 14:47 schreef Fascination het volgende:
[..]
Zelfs dit heeft in de top 40 gestaan.!
quote:Dat was misschien wel de slechtste nummer 1 hit aller tijden. Ik daag je uit een slechtere te vinden.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 14:50 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dat was misschien wel de slechtste nummer 1 hit aller tijden. Ik daag je uit een slechtere te vinden.
quote:Niet mee eens.
quote:Haha dat is niet eens een uitdaging. Maar ik zal wel eens iets zoeken.Op zondag 24 oktober 2010 14:50 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dat was misschien wel de slechtste nummer 1 hit aller tijden. Ik daag je uit een slechtere te vinden.
quote:Volgens mij is er geen slechtere.
quote:Dat laatste maakt het extra zuur. Ik heb het gevoel dat deze man éigenlijk wel iets kan, maar je merkt er alleen steeds minder van.Op zondag 24 oktober 2010 14:40 schreef DuvelDuvel het volgende:
Verschrikkelijk nummer. Zelfs iemand op dirty dutch draait nog niet zo popi jopi.
Wil i am kan trouwens wel echt vette nummers produceren maar hier slaat hij de plank toch goed mis.
quote:Gelukkig kom ik dankzij m'n internetradio zo nu en dan wat fatsoenlijks tegen. Zenders als FIP, Laidback Radio en Nova Radio leveren regelmatig wat op wat voor mij 'echte muziek' is. Maar ja, da's alleen binnenshuis. Zodra je de deur uit stapt is de pret over.Op zondag 24 oktober 2010 12:05 schreef Marie30 het volgende:
Nu je The Black Eyed Peas achter je kan laten is het tijd voor echte muziek:
quote:Binnenkort geheid in de top 10. De kwaliteit van het nummer ten spijt.Op zondag 24 oktober 2010 14:43 schreef FeestBoek het volgende:
quote:Net zoals met "puff daddy". vraag ik me al heel lang af of hij zelf die vette muziek heeft gemaakt voor mary-j-blige enzo. Want zodra die puff kut solo ging kwam ie met een zooi bagger incl een emotionele rap op een popnummer van the police. wat erg verdacht is.Op zondag 24 oktober 2010 14:40 schreef DuvelDuvel het volgende:
Verschrikkelijk nummer. Zelfs iemand op dirty dutch draait nog niet zo popi jopi.
Wil i am kan trouwens wel echt vette nummers produceren maar hier slaat hij de plank toch goed mis.
quote:In de jaren 80 riepen mijn oma en opa al dat ze vroeger tenminste nog echt muziek maakten, dat deed mijn moeder weer fijn over in de jaren 90.
quote:Inderdaad
quote:Klopt. Maar nog zou ik haar raken.Op zondag 24 oktober 2010 17:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die heeft al de nodige verbouwingen en renovaties gehad.
quote:Boeiend, haar borsten zijn nog steeds goede eyecandy.Op zondag 24 oktober 2010 17:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die heeft al de nodige verbouwingen en renovaties gehad.
quote:Denk 't niet dus. Misschien in USA, maar hier lijkt t me sterk.Op zondag 24 oktober 2010 15:14 schreef female81 het volgende:
Binnenkort geheid in de top 10. De kwaliteit van het nummer ten spijt.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 12:07 schreef Tovenaar. het volgende:
Ik vond Hey Mama altijd wel een lekker nummer
quote:Black Eyed Peas + underground = PARADOXOp zondag 24 oktober 2010 09:44 schreef female81 het volgende:
Nee, ik ga hier niet beweren dat Black Eyed Peas in het verleden gigantische meesterwerken gemaakt heeft. Maar vaak had het toch wel 'iets' in al z'n pretentieloosheid, en zo nu en dan klonk het nog vrij creatief ook (zelfs als er samples gebruikt waren). En aangezien ik niet de meest underground smaak heb, kon ik er best van genieten.
Verleden jaar ging het al enigszins achteruit, toen er steeds meer electronica in de producties sloop; daar bleken ze minder goed in dan in de iets organischer sound van daarvoor. Boom boom pow was al een WTF-momentje. Maar wat ze nu toch uitgebracht hebben...
Pak een kalmeringsmiddeltje, en waag je aan het lied hieronder. Waarmee je binnenkort vast overal doodgegooid gaat worden, gezien hun populariteit (tenzij je in een grot leeft).![]()
(Ik vind het origineel trouwens best een leuk liedje, al mag je dat zogenaamd niet vinden als je een beetje van muziek houdt.)
quote:Ik vind die Fergie wel lekker anders hoor.Op zondag 24 oktober 2010 09:50 schreef Copycat het volgende:
Fergie. Dat is er gebeurd en dat heeft BEP tot een bubblegum hippopgroepje gemaakt.
quote:Dat is artistiek jong, jeweettogOp zondag 24 oktober 2010 21:00 schreef Kriegel het volgende:
Die werkelijk constante autotune in die nieuwe nummers ook om de boel te vervormen. Zo sneu.En alles tienduizend keer gelayered zodat het live met geen mogelijkheid na te spelen is.
Grafband. Waarom loopt iedereen de hele tijd weg met die kneuzen?
quote:Papa RoachOp zondag 24 oktober 2010 21:04 schreef Brawler het volgende:
Het enige toffe nummer van Black Eyed Peas is tevens een samenwerking met Papa Roach.
quote:Gebrek aan smaak.Op zondag 24 oktober 2010 23:19 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik vind die Fergie wel lekker anders hoor.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 21:04 schreef Brawler het volgende:
Het enige toffe nummer van Black Eyed Peas is tevens een samenwerking met Papa Roach.
quote:Misschien moet je die zin nog eens een keer lezen.Op zondag 24 oktober 2010 23:13 schreef antidood1 het volgende:
[..]
Black Eyed Peas + underground = PARADOX![]()
quote:de zin over de PARADOXOp maandag 25 oktober 2010 00:13 schreef arucard het volgende:
[..]
Misschien moet je die zin nog eens een keer lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen garantie.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 00:39 schreef antidood1 het volgende:
[..]
de zin over de PARADOXof de zin in de OP?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De zin die je vet hebt gemaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O)))
quote:Wat een slecht nummerOp zondag 24 oktober 2010 09:44 schreef female81 het volgende:
Nee, ik ga hier niet beweren dat Black Eyed Peas in het verleden gigantische meesterwerken gemaakt heeft. Maar vaak had het toch wel 'iets' in al z'n pretentieloosheid, en zo nu en dan klonk het nog vrij creatief ook (zelfs als er samples gebruikt waren). En aangezien ik niet de meest underground smaak heb, kon ik er best van genieten.
Verleden jaar ging het al enigszins achteruit, toen er steeds meer electronica in de producties sloop; daar bleken ze minder goed in dan in de iets organischer sound van daarvoor. Boom boom pow was al een WTF-momentje. Maar wat ze nu toch uitgebracht hebben...
Pak een kalmeringsmiddeltje, en waag je aan het lied hieronder. Waarmee je binnenkort vast overal doodgegooid gaat worden, gezien hun populariteit (tenzij je in een grot leeft).![]()
(Ik vind het origineel trouwens best een leuk liedje, al mag je dat zogenaamd niet vinden als je een beetje van muziek houdt.)
quote:Ben ik de enige die de clip van Kraftwerk enger vind als de gemiddelde horrorfilm?Op zondag 24 oktober 2010 14:21 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
De inspiratie hebben ze waarschijnlijk van van Boing Boom Tschak/ Musique
Non-Stop van Kraftwerk (1986) gehaald, zeker als je naar de clips kijkt:
quote:Ik ook nietOp maandag 25 oktober 2010 11:14 schreef Rpol het volgende:
ik wist niet eens dat er een BEP was voor Fergie erbij kwam
quote:Ik krijg er braakneigingen van.Op maandag 25 oktober 2010 02:14 schreef FoolWithMokey het volgende:
Dit was wel een van hun beste:
Ik krijg kippenvel van dat lied.
quote:
quote:Idem hierOp maandag 25 oktober 2010 16:15 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Ik krijg er braakneigingen van.
quote:Ga jij eens snel terug naar 10-0Op zondag 24 oktober 2010 09:50 schreef Sinnie het volgende:
In before Metal/Rock/Hardcore/Hardstyle/Hardrock-autisten muziek topic
quote:Ben je psv'er?Op dinsdag 26 oktober 2010 21:25 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Ga jij eens snel terug naar 10-0
quote:Tjah, en dat mensen dat een 'supervet gaaf en wreed' nummer vinden verbaasd me echt...Op zondag 24 oktober 2010 13:59 schreef Skonk het volgende:
quote:ja daar verbaas ik me ook nog dagelijks overOp dinsdag 26 oktober 2010 21:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tjah, en dat mensen dat een 'supervet gaaf en wreed' nummer vinden verbaasd me echt...
Dat te vergelijken bij wat bijvoorbeeld, Pink Floyd of noem maar een band uit de geschiedenis, maakt.... Wat is de muziek afgegleden.
quote:Pink FloyedOp dinsdag 26 oktober 2010 21:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tjah, en dat mensen dat een 'supervet gaaf en wreed' nummer vinden verbaasd me echt...
Dat te vergelijken bij wat bijvoorbeeld, Pink Floyd of noem maar een band uit de geschiedenis, maakt.... Wat is de muziek afgegleden.
quote:je bent echt zo voorspelbaarOp dinsdag 26 oktober 2010 23:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Pink Floyed![]()
![]()
Ben je 40+ of een alto?
quote:als het een band is die je niet aanstaat is het trollen heOp dinsdag 26 oktober 2010 23:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Laat ze ook niet trollen hier dan met hun Pink Floyed.
quote:Ja. Van die gepeste jongeren die zich tegen de maatschappij keren en dan naar muziek voor lelijke oude mannen gaan luisteren.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:24 schreef antidood1 het volgende:
[..]
als het een band is die je niet aanstaat is het trollen he![]()
quote:mooi gezegd dr. stereotypeOp dinsdag 26 oktober 2010 23:26 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja. Van die gepeste jongeren die zich tegen de maatschappij keren en dan naar muziek voor lelijke oude mannen gaan luisteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen garantie.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 23:27 schreef antidood1 het volgende:
[..]
mooi gezegd dr. stereotype
Deels. Sorry hoor, maar als je als jongere jezelf meer kunt identificeren met de generatie uit de 60's/70's, heb je waarschijnlijk problemen met je eigen leeftijdsgenoten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
quote:Tja, kan best, maar dat is dan hun probleem heOp dinsdag 26 oktober 2010 23:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Deels. Sorry hoor, maar als je als jongere jezelf meer kunt identificeren met de generatie uit de 60's/70's, heb je waarschijnlijk problemen met je eigen leeftijdsgenoten.
quote:Klopt, maar dat ze dan gaan doen alsof zij 'normaal' zijn en de rest van de wereld gek kan ik niet uitstaan.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:38 schreef antidood1 het volgende:
[..]
Tja, kan best, maar dat is dan hun probleem he
quote:Nee hoor, ook in het echt heb ik een pleurishekel aan alternatievelingen. Er is geen groepering op de wereld met zo'n misplaatste arrogantie.Volgens mij ben jij zelf heel erg onzeker over jezelf en ga je dan op fora lekker anoniem lopen trollen op alles dat alternatief is
quote:Of voor jou, jij bent degene die heavy metal luistert, waarschijnlijk geen vriendin heeft, nooit op vakantie gaat en niet zo van uitgaan houdt.maar goed ik kan het fout hebben natuurlijk, ik ben ook geen psycholoog, hoewel dat misschien wel een oplossing zou zijn voor jou![]()
(sorry als ik je heb beledigd (oh nee ik ben toch maar een domme langharige alto) maar vaak zijn je reacties zo belachelijk dat ik als ik zou was het serieus zou overwegen...)
quote:gast, als je echt intensief op iets wil trollen, zal je je er toch echt in moeten verdiepenOp dinsdag 26 oktober 2010 23:43 schreef Ritmo het volgende:
Klopt, maar dat ze dan gaan doen alsof zij 'normaal' zijn en de rest van de wereld gek kan ik niet uitstaan.
quote:joh, als jij dat zo ziet,Nee hoor, ook in het echt heb ik een pleurishekel aan alternatievelingen. Er is geen groepering op de wereld met zo'n misplaatste arrogantie.
quote:Of voor jou, jij bent degene die heavy metal luistert, waarschijnlijk geen vriendin heeft, nooit op vakantie gaat en niet zo van uitgaan houdt.
quote:Black Eyed PeasOp dinsdag 26 oktober 2010 23:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Pink Floyed![]()
![]()
Ben je 40+ of een alto?
quote:Niks mis met BEP, maar ze kunnen zich beter met de muziek bezighouden wel ze wel goed in zijn.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:12 schreef Ritmo het volgende:
Black Eyed Peas.![]()
Ze gaan gewoon mee met de grootste stroming van dit moment, de house.
quote:of is het antwoord C: beide??Op dinsdag 26 oktober 2010 23:53 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Black Eyed Peas![]()
![]()
Ben je twaalf of heb je het syndroom van down?
quote:idd.. 1 van de leukere liedjes nog.. wel de clip versie! Album versie is iets minder leuk.Op zondag 24 oktober 2010 12:07 schreef Tovenaar. het volgende:
Ik vond Hey Mama altijd wel een lekker nummer
quote:Heb je al een vriendin?Op dinsdag 26 oktober 2010 23:53 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Black Eyed Peas![]()
![]()
Ben je twaalf of heb je het syndroom van down?
quote:Ik heb een zeer effectieve rechterhand en nu?
quote:
quote:Op zondag 24 oktober 2010 09:50 schreef Copycat het volgende:
quote:Nee, gaat me niet perse om de BEP hoor.Op woensdag 27 oktober 2010 00:12 schreef antidood1 het volgende:
[..]
dus iedereen die Black Eyed Peas niet leuk vindt heeft geen vriendin
![]()
als dat jouw vorm van realiteit is moet je miss. toch een psychiater overwegen
quote:Nog grappig doen over je situatie ook.Op woensdag 27 oktober 2010 00:12 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Ik heb een zeer effectieve rechterhand en nu?
quote:ohnee das waar, alle metalheads zijn asociaal en hebben geen vriendinOp woensdag 27 oktober 2010 00:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, gaat me niet perse om de BEP hoor.
quote:tja, "alternatievelingen" hebben nou eenmaal zelfspotOp woensdag 27 oktober 2010 00:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nog grappig doen over je situatie ook.
quote:Daar gaat de topic wel over. Kan die altobash in een ander topic ofzo?Op woensdag 27 oktober 2010 00:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, gaat me niet perse om de BEP hoor.
quote:doet ie in elk topic helaasOp woensdag 27 oktober 2010 00:16 schreef L.no het volgende:
[..]
Daar gaat de topic wel over. Kan die altobash in een ander topic ofzo?
quote:oh jij MOET er op reageren...?Op woensdag 27 oktober 2010 00:18 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze in elk topic weer moeten posten waardoor ik er op moet reageren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gelukkig vind jij jezelf wel geloofwaardig
Geen garantie.
quote:Nee, maar kan het niet laten. Anders blijven ze in hun eigen wereldje.Op woensdag 27 oktober 2010 00:18 schreef antidood1 het volgende:
[..]
oh jij MOET er op reageren...?
quote:gast, echt geeneen metalhead leest jouw reacties en denkt dan: "oh ja hij heeft eigenlijk wel gelijk, ik ga BEP luisteren!" (jij bent sowieso zo'n beetje de enige die dat denkt, maargoed...)Op woensdag 27 oktober 2010 00:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, maar kan het niet laten. Anders blijven ze in hun eigen wereldje.
quote:Hoeft niet persé positief te zijn, mee doen met wat hip is.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:12 schreef Ritmo het volgende:
Black Eyed Peas.![]()
quote:Kankerhippies.Op zondag 24 oktober 2010 12:05 schreef Marie30 het volgende:
Nu je The Black Eyed Peas achter je kan laten is het tijd voor echte muziek:
quote:eens. gewoon eensOp woensdag 27 oktober 2010 07:31 schreef ValHallen het volgende:
Ik vind Ritmo ook schijtirritant, maar hier heeft hij echt wel een puntje. Het gaat over de Black Eyed Peas en prompt wordt er weer Pink Floyd en The Doors bijgehaald. Er bestaat niet zoiets als een superieure muzieksmaak, en de mensen die gelijk weer bands moeten noemen in een topic over een dance/hiphop act, die lokken gewoon alles uit.
Alsof jullie niet hadden verwacht en gehoopt dat Ritmo hier zou reageren op de Pink Floyd en The Doors posts. Zielig.
quote:Zwolle? Hij is toch voor Feyenoord?Op woensdag 27 oktober 2010 08:32 schreef Zware_jongen het volgende:
Dankzij Ritmo heb ik al mijn `alternatieve` muziek weggegooid en ben ik naar de Black Eyed Peas gaan luisteren. Dat was echt fantastisch! Oh, nee toch niet, want wie laat zich nou dicteren door vriendinloze trancenerd uit Zwolle. Precies!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen garantie.
quote:Ik moest serieus lachenOp woensdag 27 oktober 2010 13:03 schreef shadowflash het volgende:
Ritmo en z'n reactie's, waar hij ( of zij ) stiekem dan toch een punt heeft.
Mainstream muziek gaf mij 450 braakneigingen , dat was echt fantastisch
quote:Ze doen gewoon wat ze moeten doen, geld verdienen voor de maatschappij waarbij ze zitten. Commerciele bende prefereren boven zelf je eigen muziek maken.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:12 schreef Ritmo het volgende:
Black Eyed Peas.![]()
quote:Nope, 25 en iemand die gewoon deel neemt in de maatschappij. Overigens ben ik best wel liefhebber van muziek dat uit het hart komt en dat gemaakt is door echte instrumenten en echte stemmen. Niet van die computermeuk die ik ook kan maken met een investering van 100 euro en een muziekprogramma. Zoals de OVERgrote meerderheid in de top40 op dit moment.
quote:Ik troll niet, ik meen het.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Laat ze ook niet trollen hier dan met hun Pink Floyed.
quote:The Doors is ook echt heel goed maar zeggen dat Pink Floyd niets is invergelijking met hun gaat me iets te ver..Op dinsdag 26 oktober 2010 23:22 schreef Desunoto het volgende:
Pink Floyd is niets vergeleken bijThe Doors
quote:Foute diagnose Heer Freud. Ik heb gewoon een tyfushekel aan de hedendaagse popmuziek en vind ook de oudere klassiekers gewoon goed. Wat is daar fout aan? Moet iedereen een eenheidsworst zijn en alleen goed vinden waarmee zij of hij is opgegroeid? Flikker op man. Ieder zn smaak, al kan ik soms niet snappen wat je moet bezielen om BEP, Swedish House Mafia, Beyonce, Gaga of Ke$ha goed te vinden om maar eens wat te noemen.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Deels. Sorry hoor, maar als je als jongere jezelf meer kunt identificeren met de generatie uit de 60's/70's, heb je waarschijnlijk problemen met je eigen leeftijdsgenoten.
quote:Het hoort gewoon bij het hele mainstream zijn natuurlijk he, dat alto bashen. 'Iedereen in de mainstream vind alto's kut, dus vind ik dat ook.' Anders hoor je er niet meer bij en krijg je geen kudo's meer van je dushies...Op woensdag 27 oktober 2010 11:06 schreef antidood1 het volgende:
[..]
eens. gewoon eens
Maar Ritmo brengt het dan wel weer op zo'n kutmanier dat je het wel met hem oneens moet zijn![]()
Hij snapt niet dat je op bovenstaande manier veel meer kan bereiken dan met pure altobashing...
quote:InderdaadOp maandag 25 oktober 2010 02:14 schreef FoolWithMokey het volgende:
Dit was wel een van hun beste:
Ik krijg kippenvel van dat lied.
quote:neeOp woensdag 27 oktober 2010 14:52 schreef Neroje het volgende:
[..]
Inderdaad
"Wat, een serieuze boodschap in popmuziek?"
quote:Zum kotsen idd.Op woensdag 27 oktober 2010 15:02 schreef antidood1 het volgende:
[..]
nee![]()
dat is wat ze je willen laten denken, maar in feite is het gewoon commerciëel belang.
De hele tekst is één grote open deur
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 15:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zum kotsen idd.![]()
Net zoals dat ieder modelletje in een misverkiezing zich wil inzetten voor 'wereldvrede en geen honger'.
bep, het blijft crap.
quote:Tjoh
quote:ja zal ik dat eens doen?Op woensdag 27 oktober 2010 15:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tjoh![]()
Zou nog nog een deuntje verzinnen en volgende week in de top40 zeg ik je
quote:Als ik maar royalties krijg van je voor die tekst!!!!
quote:Je moest eens weten hoeveel mensen die open deur niet in zouden kunnen trappen. En ook al doen ze het voor zichzelf: beter dan gerap over vrouwen met dikke tieten en over "gangsters", dat is zum kotsenOp woensdag 27 oktober 2010 15:02 schreef antidood1 het volgende:
[..]
nee![]()
dat is wat ze je willen laten denken, maar in feite is het gewoon commerciëel belang.
De hele tekst is één grote open deur
quote:daar heb je een punt, het kan idd altijd nog ergerOp woensdag 27 oktober 2010 16:28 schreef Neroje het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel mensen die open deur niet in zouden kunnen trappen. En ook al doen ze het voor zichzelf: beter dan gerap over vrouwen met dikke tieten en over "gangsters", dat is zum kotsen
quote:Het kan nog erger. Gerap in een clip over vrouwen met dikke tieten en over "gangsters" rijdend met je Lamborgini over de boulevard met je vleugeldeuren open.Op woensdag 27 oktober 2010 17:35 schreef antidood1 het volgende:
[..]
daar heb je een punt, het kan idd altijd nog erger![]()
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 21:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het kan nog erger. Gerap in een clip over vrouwen met dikke tieten en over "gangsters" rijdend met je Lamborgini over de boulevard met je vleugeldeuren open.
quote:Het allerergste zijn toch langharige lelijke mannen die op een gitaar staan te raggen en te schreeuwen alsof ze van achter gepakt worden.Op woensdag 27 oktober 2010 21:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het kan nog erger. Gerap in een clip over vrouwen met dikke tieten en over "gangsters" rijdend met je Lamborgini over de boulevard met je vleugeldeuren open.
quote:Je bent er weer!Op woensdag 27 oktober 2010 21:50 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het allerergste zijn toch langharige lelijke mannen die op een gitaar staan te raggen en te schreeuwen alsof ze van achter gepakt worden.
quote:Waarom zou computermuziek niet vanuit het hart gemaakt kunnen worden. Het is tegenwoordig net zo goed een instrument.Op woensdag 27 oktober 2010 14:35 schreef Red_85 het volgende:
Nope, 25 en iemand die gewoon deel neemt in de maatschappij. Overigens ben ik best wel liefhebber van muziek dat uit het hart komt en dat gemaakt is door echte instrumenten en echte stemmen. Niet van die computermeuk die ik ook kan maken met een investering van 100 euro en een muziekprogramma. Zoals de OVERgrote meerderheid in de top40 op dit moment.
quote:Om te huilen, die kerelOp zondag 24 oktober 2010 14:47 schreef Fascination het volgende:
[..]
Zelfs dit heeft in de top 40 gestaan.!
quote:Ik vind een PC nou niet echt een muziekinstrument eerlijk gezegt. Tenzij je er op gaat drummen of de draadjes zo strak vast zet dat je er op kan gitaarspelen, violen of harpen ...Op woensdag 27 oktober 2010 22:39 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom zou computermuziek niet vanuit het hart gemaakt kunnen worden. Het is tegenwoordig net zo goed een instrument.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 21:50 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het allerergste zijn toch langharige lelijke mannen die op een gitaar staan te raggen en te schreeuwen alsof ze van achter gepakt worden.
quote:je kan een computer geen instrument noemen, omdat je geen talent nodig hebt om het te bespelen (bespelen, ik heb het niet over het componeren). En je kan het niet "live" bespelen. Het is alleen een hulpmiddel om muziek te maken, geen instrument.Op woensdag 27 oktober 2010 22:39 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom zou computermuziek niet vanuit het hart gemaakt kunnen worden. Het is tegenwoordig net zo goed een instrument.
quote:Hear hear, Boards of CanadaOp woensdag 27 oktober 2010 22:39 schreef Morrigan het volgende:
[..]
quote:Instrumenten bespeel je.Op woensdag 27 oktober 2010 22:39 schreef Morrigan het volgende:
[..]
quote:Dan heb je waarschijnlijk gewoon een vrij conservatief beeld van muziek.Op woensdag 27 oktober 2010 22:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik vind een PC nou niet echt een muziekinstrument eerlijk gezegt. Tenzij je er op gaat drummen of de draadjes zo strak vast zet dat je er op kan gitaarspelen, violen of harpen ...
quote:Er is denk ik weinig muziek die met alleen een computer (en dan bedoel ik echt alleen een pc) wordt gemaakt.Op woensdag 27 oktober 2010 22:54 schreef antidood1 het volgende:
[..]
je kan een computer geen instrument noemen, omdat je geen talent nodig hebt om het te bespelen (bespelen, ik heb het niet over het componeren). En je kan het niet "live" bespelen. Het is alleen een hulpmiddel om muziek te maken, geen instrument.
quote:Dus DJ's hebben ook geen talent?Op woensdag 27 oktober 2010 22:54 schreef antidood1 het volgende:
[..]
je kan een computer geen instrument noemen, omdat je geen talent nodig hebt om het te bespelen (bespelen, ik heb het niet over het componeren). En je kan het niet "live" bespelen. Het is alleen een hulpmiddel om muziek te maken, geen instrument.
quote:Dat is onderworpen aan het subjectivismeOp woensdag 27 oktober 2010 23:21 schreef Dae1337 het volgende:
Ik bespeel een martelinstrument. Ben ik nu talentvol?
quote:Als reactie hierop:Op woensdag 27 oktober 2010 22:57 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk gewoon een vrij conservatief beeld van muziek.
quote:
quote:Schreeuwen door een microfoon? Dat komt er hier ook niet in. Maar niets is net zo erg als Yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo i'm the motherfucking pimp bitches!!!!Op woensdag 27 oktober 2010 23:16 schreef J4ckp0T het volgende:
Bandjes![]()
![]()
Alles dat maar rotzooi door een microfoon schreeuwt onder 'begeleiding' van een drumstel en een gitaar![]()
![]()
![]()
![]()
Dit leuk vinden en jezelf alternatief achten...
...
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 23:16 schreef J4ckp0T het volgende:
Bandjes![]()
![]()
Alles dat maar rotzooi door een microfoon schreeuwt onder 'begeleiding' van een drumstel en een gitaar![]()
![]()
![]()
![]()
...
quote:Hallo zeg, ik ken iemand die het altijd heeft over " vikingmetal" "deicide" "blackmetal" "white metal" en andere gestoorde zooi zoals satanistische teksten, vaak luister ik het maar aan om de sfeer niet te verpesten maar het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer... 'raggen' op een drumstel, een vaag melodietje en idem vaag geschreeuw...Op woensdag 27 oktober 2010 23:51 schreef antidood1 het volgende:
grootste fout die je als niet-metalhead kan maken: je hebt ooit in je leven een keer death/black metal gehoord, bedacht dat alle metal zo klinkt, en vormt daar een mening over![]()
maar als jij wil blijven volhouden dat alle metal "schreeuwen met begeleiding" inhoudt, ga lekker je gang
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 23:51 schreef antidood1 het volgende:
3. het gaat niet om "alternatief", het gaat om luisteren naar wat je leuk vindt.![]()
[...]
EDIT: en dat jij dat schreeuwen niet mooi vindt, kan ik me heel goed voorstellen. Maar zorg wel dat je er een beetje verstand van hebt voor je ergens een mening over vormt.![]()
quote:Met conservatief bedoel ik meer dat je niet verder kijkt dan het standaard. Dat hoeft niet alleen computermuziek te zijn, maar ook experimentele muziek zoals Musique Concrète. Volgens jou kan dat geen muziek zijn, omdat er geen (standaard) instrumenten worden gebruikt, maar andere mensen zoals ik denken er anders over. Persoonlijk houd ik ook niet van die motherfucking pimp-muziek, maar er is meer dan wat je op TMF ziet.Op woensdag 27 oktober 2010 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als reactie hierop:
[..]
[..]
Schreeuwen door een microfoon? Dat komt er hier ook niet in. Maar niets is net zo erg als Yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo yo i'm the motherfucking pimp bitches!!!!
Maar dat wel leuk vinden en jezelf de ubergeilste bruutste motherfucking pimp of bitch van de buurt vinden.. tjah het is maar wat je wilt. Verschil moet er wezen. Alleen kan ik niet snappen wat je zo goed vind in die muziek.
quote:Bands is natuurlijk een erg breed begrip en als jij bij bands gelijk aan death- of blackmetal denkt, dan heb je gewoon niet in muziek verdiept of een bekrompe geest. Kraftwerk is ook een band, maar daarin wordt echt niet geschreeuwd.Op woensdag 27 oktober 2010 23:16 schreef J4ckp0T het volgende:
Bandjes![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
...
quote:Niemand dwingt je om die muziek leuk te vinden.Op donderdag 28 oktober 2010 00:08 schreef J4ckp0T het volgende:
Zonder geschreeuw vind ik bandjes ook niet zo spannend hoor... jaren '60/'70/'80 zijn ondertussen wel voorbij dacht ik zo
quote:Dat is omdat je er niet goed naar luistertOp woensdag 27 oktober 2010 23:54 schreef J4ckp0T het volgende:
[..]
Hallo zeg, ik ken iemand die het altijd heeft over " vikingmetal" "deicide" "blackmetal" "white metal" en andere gestoorde zooi zoals satanistische teksten, vaak luister ik het maar aan om de sfeer niet te verpesten maar het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer... 'raggen' op een drumstel, een vaag melodietje en idem vaag geschreeuw...![]()
quote:gast, coldplay (Op woensdag 27 oktober 2010 23:16 schreef J4ckp0T het volgende:
Bandjes![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
...
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 00:11 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Niemand dwingt je om die muziek leuk te vinden.
quote:Op dat punt heb je me. Eerlijk is eerlijk het zijn geen standaard instrumenten.Op donderdag 28 oktober 2010 00:03 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Met conservatief bedoel ik meer dat je niet verder kijkt dan het standaard. Dat hoeft niet alleen computermuziek te zijn, maar ook experimentele muziek zoals Musique Concrète. Volgens jou kan dat geen muziek zijn, omdat er geen (standaard) instrumenten worden gebruikt, maar andere mensen zoals ik denken er anders over. Persoonlijk houd ik ook niet van die motherfucking pimp-muziek, maar er is meer dan wat je op TMF ziet.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 00:08 schreef J4ckp0T het volgende:
Zonder geschreeuw vind ik bandjes ook niet zo spannend hoor... jaren '60/'70/'80 zijn ondertussen wel voorbij dacht ik zo
quote:maakt ook niet uit, maar ga dan niet zeggen dat een PC een instrument is want dat is het gewoon niet.Op donderdag 28 oktober 2010 00:18 schreef Ketchupknul het volgende:
Wat maakt het nu uit of iets met een instrument of met een computer gemaakt is?
Waarom wordt er altijd gedaan alsof een instrument 'beter' is dan een computer? Het is vergelijkbaar met spelen versus componeren, met daar bovenop dat je met een computer ook nog zelf het geluid kan 'maken' van de instrumenten, wat zo geavanceerd kan worden als je zelf wil. Het ligt dus erg aan wat je maakt. Bovendien is het meten van moeilijkheid of vereiste kunde natuurlijk onmogelijk.
Daarnaast vind ik zelf eigenlijk het eindresultaat belangrijker dan hoeveel talent ergens voor nodig is.
quote:Je kan natuurlijk een MIDI-controller aan een computer hangen. Dan is het alleen nog de vraag of het de MIDI-controller is die je bespeelt of de computer.Op donderdag 28 oktober 2010 00:21 schreef antidood1 het volgende:
[..]
maakt ook niet uit, maar ga dan niet zeggen dat een PC een instrument is want dat is het gewoon niet.
quote:Lees.Op donderdag 28 oktober 2010 00:18 schreef Ketchupknul het volgende:
Wat maakt het nu uit of iets met een instrument of met een computer gemaakt is?
Waarom wordt er altijd gedaan alsof een instrument 'beter' is dan een computer? Het is vergelijkbaar met spelen versus componeren, met daar bovenop dat je met een computer ook nog zelf het geluid kan 'maken' van de instrumenten, wat zo geavanceerd kan worden als je zelf wil. Het ligt dus erg aan wat je maakt. Bovendien is het meten van moeilijkheid of vereiste kunde natuurlijk onmogelijk.
Daarnaast vind ik zelf eigenlijk het eindresultaat belangrijker dan hoeveel talent ergens voor nodig is.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 00:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees.
Ik ben amuziekaal als de tyfus. Drummen kan ik niet omdat ik geen ritmes vast kan houden, bij gitaarspelen raken mijn vingers in de knoop, bij een fluit hetzelfde en ik ben de vleesgeworden heiligschennis van de stradivarius.
Maar als ik een pctje heb met een stukkie software en ik zet wat aan elkaar ben ik swerelds beste musicus.![]()
quote:Coldplay, dat is toch dat zweverige gedoe?Op donderdag 28 oktober 2010 00:14 schreef antidood1 het volgende:
[..]
gast, coldplay (![]()
![]()
) is toch ook een bandje...?
![]()
of vind je alle muziek door meer dan 1 persoon gemaakt gewoon kut?
quote:Muziek luisteren omdat diegene die dat produceert 'talentvol' isOp donderdag 28 oktober 2010 00:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees.
Ik ben amuziekaal als de tyfus. Drummen kan ik niet omdat ik geen ritmes vast kan houden, bij gitaarspelen raken mijn vingers in de knoop, bij een fluit hetzelfde en ik ben de vleesgeworden heiligschennis van de stradivarius.
Maar als ik een pctje heb met een stukkie software en ik zet wat aan elkaar ben ik swerelds beste musicus.
quote:Zingen kan ik overigens ook niet. Daar klinkt een zieke zeemeeuw nog helder bij.
quote:Er is natuurlijk een heel verschil tussen kant-en-klare deuntjes en melodietjes helemaal zelf in elkaar zetten. Ik ben met je eens dat dat eerste vrij makkelijk is, maar dan heb je ook al vrij snel een standaard nummer. Echter alles helemaal zelf doen (met behulp van een MIDI-controller) is een stuk lastiger. Het gevoel voor muziek maken moet dan sowieso hebben.Op donderdag 28 oktober 2010 00:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op dat punt heb je me. Eerlijk is eerlijk het zijn geen standaard instrumenten.
En toch zie ik de pc niet als een volwaardig instrument. Er is een wezenlijk verschil, tenzij je er fysiek muziek mee gaat maken.
Het gaat mij erom dat je met hulpsoftware en prefab melodietjes niet zelf de muziek creëerd. In Musique Concrète gebeurd dat duidelijk wel. Knippen, plakken, achterelkaar zetten en vervolgens een bruggetje er tussen douwen kan iedere mongool die met een pc om kan gaan en een fatsoenlijk programma bezit. Dat zijn geen artiesten. Dat echte musicie zijn de mensen die voor die muziek gezorgd hebben dat op die plaat staat die gesampelt wordt.
[..]
![]()
Ga eens luisteren naar wat je hoort joh.
quote:De muziek die ik luister, luister ik omdat ik het goed vind. Niet omdat de artiest in kwestie zo briljant is.Op donderdag 28 oktober 2010 00:31 schreef J4ckp0T het volgende:
[..]
Muziek luisteren omdat diegene die dat produceert 'talentvol' is![]()
![]()
![]()
Hoezo onderworpen aan het subjectivisme![]()
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 00:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees.
Maar als ik een pctje heb met een stukkie software en ik zet wat aan elkaar ben ik swerelds beste musicus.
quote:ja, Coldplay is gewoon kutmuziek die ze tegenwoordig nog "rock" durven te noemen ookOp donderdag 28 oktober 2010 00:29 schreef J4ckp0T het volgende:
[..]
Coldplay, dat is toch dat zweverige gedoe?
Muziekstijl die ik nog het meeste haat is 'vrolijke' punk.. of die muziekstijl die je altijd onder die 'high school' films zien die geproduceerd zijn in de VS....
![]()
![]()
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 00:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een heel verschil tussen kant-en-klare deuntjes en melodietjes helemaal zelf in elkaar zetten. Ik ben met je eens dat dat eerste vrij makkelijk is, maar dan heb je ook al vrij snel een standaard nummer. Echter alles helemaal zelf doen (met behulp van een MIDI-controller) is een stuk lastiger. Het gevoel voor muziek maken moet dan sowieso hebben.
quote:Ieder haar of zijn smaak, ik vind het gewoon niet te pruimen. Het punt dat je niet een artiest of muziekaal hoeft te zijn om tegenwoordig de top40 te kunnen bestormen wordt iedere week weer bewezen door de overgrote hoeveelheid bagger wat er in staat.Op donderdag 28 oktober 2010 00:36 schreef Ketchupknul het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon niet zo belangrijk dat iemand op het juiste moment de juiste beweging kan maken volgens een patroon dat hij of zij zeer waarschijnlijk niet zelf verzonnen heeft. Mij boeit het meer wát er wordt gemaakt dan hoe het wordt gemaakt.
quote:en wat ik helemaal om te kotsen vind ik die afschuwelijke ge-autotune-de muziekOp donderdag 28 oktober 2010 00:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Ieder haar of zijn smaak, ik vind het gewoon niet te pruimen. Het punt dat je niet een artiest of muziekaal hoeft te zijn om tegenwoordig de top40 te kunnen bestormen wordt iedere week weer bewezen door de overgrote hoeveelheid bagger wat er in staat.
quote:ExactOp donderdag 28 oktober 2010 00:43 schreef antidood1 het volgende:
[..]
en wat ik helemaal om te kotsen vind ik die afschuwelijke ge-autotune-de muziek![]()
![]()
Je hoeft tegenwoordig als zanger gvd niet eens meer fatsoenlijk te kunnen zingen om beroemd te worden
quote:Ik vind de meeste Top 40-muziek ook niet te pruimen, maar dat heeft niet direct iets te maken met het feit dat de muziek vaak met een computer is gemaakt. Het wordt wel makkelijker om muziek te maken, maar je moet zeker wel muzikaal zijn om iets moois te produceren.Op donderdag 28 oktober 2010 00:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Ieder haar of zijn smaak, ik vind het gewoon niet te pruimen. Het punt dat je niet een artiest of muziekaal hoeft te zijn om tegenwoordig de top40 te kunnen bestormen wordt iedere week weer bewezen door de overgrote hoeveelheid bagger wat er in staat.
quote:bewijs:Op donderdag 28 oktober 2010 00:43 schreef antidood1 het volgende:
[..]
en wat ik helemaal om te kotsen vind ik die afschuwelijke ge-autotune-de muziek![]()
![]()
Je hoeft tegenwoordig als zanger gvd niet eens meer fatsoenlijk te kunnen zingen om beroemd te worden
quote:Zijn we het weer op een punt eensOp donderdag 28 oktober 2010 00:41 schreef antidood1 het volgende:
[..]
ja, Coldplay is gewoon kutmuziek die ze tegenwoordig nog "rock" durven te noemen ook![]()
![]()
![]()
En met punk (zeker vrolijke punk) heb ik ook helemaal niks.
quote:volgens mij verschillen wij amper van mening met elkaar, we hebben alleen een heel andere smaakOp donderdag 28 oktober 2010 00:53 schreef J4ckp0T het volgende:
[..]
Zijn we het weer op een punt eens. Nu komen we eens verder
quote:Dat heeft volgens mij meer te maken met hoe simpel het nummer is en hoevaak het wordt herhaald op de popzenders. Een soort van 'teletubbie syndroom'. Maar dat is een andere discussie denk ik.Op donderdag 28 oktober 2010 00:47 schreef Ketchupknul het volgende:
[..]
Ik vind de meeste Top 40-muziek ook niet te pruimen, maar dat heeft niet direct iets te maken met het feit dat de muziek vaak met een computer is gemaakt.
quote:Muzikaal moet je in ieder geval zijn, anders komt er altijd een potje bagger uit. Echt muzikaal talent hoef je niet meer te hebben om in de muziek geld te verdienen.Het wordt wel makkelijker om muziek te maken, maar je moet zeker wel muzikaal zijn om iets moois te produceren.
quote:Met dat laatste ben ik wel met je eens, maar je kunt je afvragen of dat soort "artiesten" over 20 of 40 jaar nog bekend zijn.Op donderdag 28 oktober 2010 00:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat heeft volgens mij meer te maken met hoe simpel het nummer is en hoevaak het wordt herhaald op de popzenders. Een soort van 'teletubbie syndroom'. Maar dat is een andere discussie denk ik.
[..]
Muzikaal moet je in ieder geval zijn, anders komt er altijd een potje bagger uit. Echt muzikaal talent hoef je niet meer te hebben om in de muziek geld te verdienen.
quote:Op gevoel, dus? Dat is bij mij in ieder geval wel het geval. Het moet me raken, dat is het belangrijkste. Veel muziek die technisch gezien veel beter is dan wat ik zelf leuk vind, vind ik niet te pruimen. Uberhaupt vind ik de meeste muziek die door de zogenaamde serieuze critici de hemel in wordt geprezen niet te pruimen (andersom ook niet, vermoedelijk).Op donderdag 28 oktober 2010 00:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De muziek die ik luister, luister ik omdat ik het goed vind. Niet omdat de artiest in kwestie zo briljant is.
quote:KraftwerkOp donderdag 28 oktober 2010 00:07 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bands is natuurlijk een erg breed begrip en als jij bij bands gelijk aan death- of blackmetal denkt, dan heb je gewoon niet in muziek verdiept of een bekrompe geest. Kraftwerk is ook een band, maar daarin wordt echt niet geschreeuwd.
quote:Muziek is, buitenom geluid, gevoel. Of je nou van simpele pop, trance, hardcore of rock houdt, het moet je raken om het leuk te vinden. Ofwel, ieder zijn smaak.Op donderdag 28 oktober 2010 08:15 schreef female81 het volgende:
[..]
Op gevoel, dus? Dat is bij mij in ieder geval wel het geval. Het moet me raken, dat is het belangrijkste. Veel muziek die technisch gezien veel beter is dan wat ik zelf leuk vind, vind ik niet te pruimen. Uberhaupt vind ik de meeste muziek die door de zogenaamde serieuze critici de hemel in wordt geprezen niet te pruimen (andersom ook niet, vermoedelijk).
Maar goed, een ondergrens is er wel, qua technische en compositorische kwaliteit, en dat nummer dat voor mij de aanleiding was voor het openen van dit topic zit er in ieder geval ver onder.
quote:Sommige nummers van The Beatles gehoord? De meest briljante oplossingen komen door het simpel te houden. Er is echter 1 verschil met vroegah. Om in de pop te kunnen slagen hoef je niet meer te kunnen zingen of echt talent te hebben. Je hoeft alleen maar een knap uiterlijk te hebben en de elektronica doet de rest voor je.Ik wil wel even opmerken dat er heel, héél veel zogenaamd 'simpele' liedjes zijn die in werkelijkheid een stuk minder simpel zijn dan ze lijken. Ook het maken van een briljant commercieel deuntje van drie-en-een-halve minuut lang is een kunst. Je moet een goed idee hebben en gevoel voor melodie, en dat heeft lang niet iedereen.
quote:Nee joh hoe kom je daar nou bij?Op donderdag 28 oktober 2010 13:02 schreef Red_85 het volgende:
Je hoeft alleen maar een knap uiterlijk te hebben en de elektronica doet de rest voor je.
quote:Enige tijd geleden heb ik de rode en de blauwe van The Beatles besteld (klinkt alsof ik nog nooit eerder van die lui heb gehoord, maar dat valt wel mee.). Geen spijt van, en van twee reguliere albums (Sgt. Peppers, Magical Mystery Tour) is de kans dat ik ze ooit nog ga kopen zelfs best groot. Ik heb ze al in m'n handen gehad, alleen kostten ze een kapitaal, en dat ze tegenwoordig zo armoedig verpakt zijn en compleet geremastered zijn vind ik ook niet alles (doe mij maar gewoon een oudere, minder bewerkte uitgave in een jewelcase).Op donderdag 28 oktober 2010 13:02 schreef Red_85 het volgende:
Sommige nummers van The Beatles gehoord? De meest briljante oplossingen komen door het simpel te houden. Er is echter 1 verschil met vroegah. Om in de pop te kunnen slagen hoef je niet meer te kunnen zingen of echt talent te hebben. Je hoeft alleen maar een knap uiterlijk te hebben en de elektronica doet de rest voor je.
quote:Ik denk ook niet dat je er spijt van gaat hebben.Op donderdag 28 oktober 2010 15:22 schreef female81 het volgende:
[..]
Enige tijd geleden heb ik de rode en de blauwe van The Beatles besteld (klinkt alsof ik nog nooit eerder van die lui heb gehoord, maar dat valt wel mee.). Geen spijt van, en van twee reguliere albums (Sgt. Peppers, Magical Mystery Tour) is de kans dat ik ze ooit nog ga kopen zelfs best groot. Ik heb ze al in m'n handen gehad, alleen kostten ze een kapitaal, en dat ze tegenwoordig zo armoedig verpakt zijn en compleet geremastered zijn vind ik ook niet alles (doe mij maar gewoon een oudere, minder bewerkte uitgave in een jewelcase).
quote:Alphabeat is niet echt mijn smaak maar respect voor hun als artiest heb ik wel. Het is idd een voorbeeld van simpel, maar het klopt. En volgens mij is dat een band die natuurlijk gegroeid is, zelf talent heeft en niet is gecast. Correct me if I'm wrong.Van de laatste paar jaar vind ik Alphabeat - Fascination het schoolvoorbeeld. Probeer zelf eens zo'n 'simpel' liedje te maken. Gaat vast niemand hier lukken.
quote:Echte heads weten dat sinds fergie erbij kwam ze met elk nieuw album slechter zijn geworden.Verleden jaar ging het al enigszins achteruit
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |