abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87885550
Vroeg me zo op de late zaterdag avond of er meerder FOK!ers wel eens het gevoel hebben gehad dat, wanneer ze terug kijken op het leven, ze bepaalde zaken hebben laten liggen. Die eventueel het leven de jaren daarna toch behoorlijk hadden kunnen veranderen?

Om dan toch te beginnen, ooit een relatie met een sms uitgemaakt wat mij nog steeds dwars zit en altijd naar boven komt als ik een relatie wil eindigen.

2 week voordat ik naar NY zou verhuizen is het niet doorgegaan op raad van familie en de huisarts. Als ik zelf had doorgezet weet ik 100% zeker dat m'n leven er heel anders had uitgezien :{

Tijdens een les kwam er een uitwisseling student langs die me om hulp vroeg wat betreft een studie vraagstuk. Ze was me dusdanig dankbaar dat ze me een drankje aanbood voor na de hoorcollege de volgende dag. Ik had nog nooit zulke sterke gevoelens bij iemand gehad, m'n vrienden kregen en er lucht van en waren jaloers de volgende dag toen ze langs kwam. Net voor het einde van de les had ik het lef niet meer en ben ik eerder weggegaan :@. M'n vrienden hebben terecht voor lul gezet dat ik een enorme 100% kans heb laten liggen. Nooit meer wat van gehoord, ik heb d'r nummer en d'r email adres nog steeds :') :@ Toch wel 1 van de grootste fail acties van mijn kant de afgelopen jaren. (dat was ook 1 van de redenen waarom ik destijds naar NY wou verhuizen)

Al met al genoeg acties die mijn laatste jaren volledig anders hadden kunnen laten zijn, meer mensen met dezelfde gedachtes?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 24 oktober 2010 @ 02:03:53 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_87885584
Ik zou meerdere dingen in mijn leven totaal anders hebben aangepakt. Maargoed, dat kan nu niet meer. Of ik er nu blij mee ben, dat is een ander verhaal.
Tics van je petten.
  zondag 24 oktober 2010 @ 02:06:49 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_87885631
Sowieso een aantal relaties.

Ik had bij de eerste (serieuze langdurige) moeten blijven, die is nog steeds leuk/lief/whatever. Dan had m'n leven er ook heel anders uitgezien denk ik. Nu doe ik maar wat :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_87885661
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 02:03 schreef nattermann het volgende:
Ik zou meerdere dingen in mijn leven totaal anders hebben aangepakt. Maargoed, dat kan nu niet meer. Of ik er nu blij mee ben, dat is een ander verhaal.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zondag 24 oktober 2010 @ 02:09:21 #5
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_87885672
Absoluut.
Ik had waarschijnlijk zo'n beetje alles overgedaan.

Toch heb ik een goed leven hoor. :7
Je moeder is een hamster
pi_87885730
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 02:06 schreef Biogarde het volgende:
Sowieso een aantal relaties.

Ik had bij de eerste (serieuze langdurige) moeten blijven, die is nog steeds leuk/lief/whatever. Dan had m'n leven er ook heel anders uitgezien denk ik. Nu doe ik maar wat :')
Haha, ja dat heb ik ook wel. Mijn 1e relatie is nu ook nog steeds lief/euk en dat heb ik te vroeg afgekapt. Eigenlijk bizar dat slechts een klein aantal keuzes in de afgelopen jaren mijn leven behoorlijk hebben veranderd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_87885770
In mijn korte vijftienjarige leventje zou ik toch al dingen anders hebben willen doen...

1) Mezelf niet zo gruwelijk voor schut hebben gezet door een jongen te vertellen dat ik hem leuk vond, ik was een brugje, hij een derdeklasser... Krijg het nog steeds te horen.

2) Niet met 'die ene jongen' voor het eerst gezoen hebben maar met de jongen die ik superleuk vond (en vindt, is nu mijn vriendje, en hij had wel 'gewacht'.

3) Toen ik jonger was al een instrument gaan spelen.

Maarja, je kunt beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt dan je later afvragen 'wat als', en op die momenten kijk je er heel anders tegenaan. Zo heb ik een tijdje enorme spijt gehad dat ik niet meer naar mijn opa in het ziekenhuis was geweest voor hij overleed, tot iemand zei dat ik toen jonger was en door het hele gedoe er anders in stond, en wat je doet met de situatie te maken heeft en je anders zou beslissen in een andere situatie, zoals later dus.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_87885823
Lief dagboek,

Graag zou ik nooit begonnen zijn met FOK!. Ik kan gewoon niet stoppen.

Liefs,

Freezepop.
pi_87886262
M'n studie serieuzer genomen :P
pi_87886273
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 02:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eigenlijk bizar dat slechts een klein aantal keuzes in de afgelopen jaren mijn leven behoorlijk hebben veranderd.
Butterfly effect :Y

In feite geldt dat voor echt heel veel dingen als je er over nadenkt en terug gaat 'redeneren'
pi_87886409
Als je het over mocht doen en je bent dezelfde leeftijd, maak je waarschijnlijk dezelfde fouten. Het loopt misschien wat anders, maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_87886546
Ik heb nergens spijt van. Sommige dingen had ik beter en sneller kunnen aanpakken maar uiteindelijk heb ik ook van die dingen geleerd hoe het niet moet.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 24 oktober 2010 @ 03:59:45 #13
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_87886893
ik zou een aantal mensen preventief op de bek slaan denk ik *;

en een aantal gemiste kansen aannemen.
pi_87886915
Ik heb nergens spijt van, want op dat moment kon ik het blijkbaar niet beter.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_87887027
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 02:09 schreef theKiD het volgende:

[..]

Dit betekend trouwens niet perse dat ik ergens spijt van heb...
*** Nul Dertien ***
  zondag 24 oktober 2010 @ 04:23:13 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87887086
Ben momenteel vrij gelukkig. Maar als ik toch wat dingen kon veranderen:

-Nooit begonnen met blowen.
-Serieus verdiept in breakdancen en/of vechtsporten.
-Van jongs af aan ervoor zorgen dat ik psychisch sterk in mijn schoenen stond.
-Nederlandse les serieus volgen op middelbare school.

En het liefs zou ik willen dat ik toen ik klein was geen enkele langdurige ziekte kreeg (in mijn geval sydenham chorea). Als ik die ziekte niet had gekregen was mijn leven perfect geweest, denk ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door Keep_Walking op 24-10-2010 04:42:46 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_87887119
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 04:23 schreef Keep_Walking het volgende:
Ben momenteel vrij gelukkig. Maar:

-Nooit begonnen met blowen.
-Serieus verdiept in breakdancen en/of vechtsporten.
-Van jongs af aan ervoor zorgen dat ik psychisch sterk in mijn schoenen stond.
-Nederlandse les serieus volgen op middelbare school.

En het liefs zou ik willen dat ik toen ik klein was geen enkele langdurige ziekte kreeg (in mijn geval sydenham chorea). Als ik die ziekte niet had gekregen was mijn leven perfect geweest, denk ik.
Ik snap de "maar" niet echt in je post.. :?
*** Nul Dertien ***
  zondag 24 oktober 2010 @ 04:31:27 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87887142
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 04:28 schreef theKiD het volgende:

[..]

Ik snap de "maar" niet echt in je post.. :?
Met "maar" wil ik zeggen dat ik eigenlijk niks zou veranderen uit mijn verleden omdat het nu gewoon goed gaat met me. Niks om echt over te klagen ofzo. En alles wat ik heb meegemaakt heeft me uiteindelijk gemaakt in de persoon die ik nu ben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_87887149
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 04:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Met "maar" wil ik zeggen dat ik eigenlijk niks zou veranderen uit mijn verleden omdat het nu gewoon goed gaat met me. Niks om echt over te klagen ofzo. En alles wat ik heb meegemaakt heeft me uiteindelijk gemaakt in de persoon die ik nu ben.
Maar het komt over alsof je spijt hebt dat je dingen die je opsomt, niet hebt gedaan..
*** Nul Dertien ***
pi_87887150
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 02:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha, ja dat heb ik ook wel. Mijn 1e relatie is nu ook nog steeds lief/euk en dat heb ik te vroeg afgekapt. Eigenlijk bizar dat slechts een klein aantal keuzes in de afgelopen jaren mijn leven behoorlijk hebben veranderd.
Wat dan? Behoed mij van die (foute) keuzes.

quote:
Op zondag 24 oktober 2010 04:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Hmm, hier twijfel ik over. Verschilt sowieso wel per persoon natuurlijk
Maar of we maken ons dat graag wijs, of het is echt zo
Ik ga daar eerst even over nadenken

Ontopic: Daar moet ik even over nadenken.
  zondag 24 oktober 2010 @ 04:49:20 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87887290
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 04:32 schreef theKiD het volgende:

[..]

Maar het komt over alsof je spijt hebt dat je dingen die je opsomt, niet hebt gedaan..
Spijt is een groot woord. Meer van dat ik denk dat ik een betere of leukere leven zou hebben gehad als ik die dingen heb gedaan.

Als ik nooit had geblowed, had ik nooit een psychose gekregen en 2 jaar van mijn leven weggegooid.

Als ik serieus had verdiept in breakdancen of vechtsporten dan zou ik 10 keer cooler zijn dan dat ik nu ben.

Als ik van jongs af aan sterk in mijn schoenen stond, dan had ik ook nooit die psychose gehad en had slimmere keuzes gemaakt en beter ervaringen gehad met liefde en relaties.

Als ik mijn Nederlandse les beter had gevolgd, dan kreeg ik niet zoveel gezeik van mensen op fok.

Als ik die ziekte niet had gehad, had waarschijnlijk de meeste van mijn slechte ervaringen in het verleden nooit meegemaakt. Waarschijnlijk had ik dan een (in mijn ogen) perfecte leven gehad. Eigenlijk is dat het enige waar ik echt spijt van heb.
  zondag 24 oktober 2010 @ 05:04:56 #22
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_87887382
als ik ooit mijn studie had afgemaakt dan had ik nu hoogstwarschijnlijk niet in Nieuw Zeeland gewoont.
En zoals eerder gezegd spijt is een groot woord, wel vind ik het enorm jammer dat ik nooit vader heb mogen worden...als ik ooit andere beslissingen had genomen was dit misschien wel gebeurt.
Dit is iets waar ik elke dag wel even kort over na denk...niet dat ik niet tevreden ben met mijn leventje maar dit is voor mij het grote "maar wat als"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 24 oktober 2010 @ 09:37:11 #23
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_87888245
Als ik de kans kreeg wat zaken anders te doen:

- Wel goed hebben geleerd voor mijn afgelopen tentamenweek
- Dat ene leuke meisje wel gewoon hebben gezoend
- Nooit het vak Latijn gekozen hebben
Pedicabo ego vos et irrumabo.
  zondag 24 oktober 2010 @ 09:59:33 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87888499
ik had een stuk minder de luie donder uitgehangen, dat had al zo 5 jaar extra school/studeren gescheeld
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_87888684
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 09:37 schreef trolololo het volgende:
Als ik de kans kreeg wat zaken anders te doen:

- Wel goed hebben geleerd voor mijn afgelopen tentamenweek
- Dat ene leuke meisje wel gewoon hebben gezoend
- Nooit het vak Latijn gekozen hebben
Dat is ook waar, ik zou nooit Latijn hebben gekozen, daar heb ik wel serieus spijt van, ik heb er niks aan behalve stress en onvoldoendes, en anders had ik nu economie of Frans gehad (of allebei!).
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_87888788
- de chicks gehosseld waarvan ik er te laat achter kwam dat ze hem wel wilde
- ik zou films zijn gaan regisseren of popzanger zijn geworden
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:25:09 #27
297583 trolololo
pi_87888847
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:14 schreef Lutte het volgende:

[..]

Dat is ook waar, ik zou nooit Latijn hebben gekozen, daar heb ik wel serieus spijt van, ik heb er niks aan behalve stress en onvoldoendes, en anders had ik nu economie of Frans gehad (of allebei!).
Precies, heb nu 4 uur in de week les en ik heb het de 1e t/m de 4e voldoende uitgehouden en nu zit ik er over te denken het te laten vallen, alleen het zou zo zonde zijn...

1 +puntje: Vorig jaar Rome en dit jaar Istanbul met de Gymnasium groep *O*
pi_87888902
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:25 schreef trolololo het volgende:

[..]

Precies, heb nu 4 uur in de week les en ik heb het de 1e t/m de 4e voldoende uitgehouden en nu zit ik er over te denken het te laten vallen, alleen het zou zo zonde zijn...

1 +puntje: Vorig jaar Rome en dit jaar Istanbul met de Gymnasium groep *O*
Wij gaan 'alleen' dit jaar naar Rome, en das ook voor atheneum!

Maar als ik economie had gehad had ik nog zo'n beetje alles kunnen worden, en een extra taal kunnen spreken is natuurlijk ook niet erg. Ben wel blij dat ik ondanks Latijn Duits heb gehouden, kan ik het nog laten vallen.

Alleen het schooljaar is nu al begonnen dus even kijken wat er geregeld kan worden.

Maar ik realiseer me ook dat ik hele andere vrienden had gehad als ik geen gymnasium had gedaan, en de mensen met wie ik nu omga pas later had leren kennen...
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:33:14 #29
297583 trolololo
pi_87888979
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:29 schreef Lutte het volgende:

[..]

Wij gaan 'alleen' dit jaar naar Rome, en das ook voor atheneum!

Maar als ik economie had gehad had ik nog zo'n beetje alles kunnen worden, en een extra taal kunnen spreken is natuurlijk ook niet erg. Ben wel blij dat ik ondanks Latijn Duits heb gehouden, kan ik het nog laten vallen.

Alleen het schooljaar is nu al begonnen dus even kijken wat er geregeld kan worden.

Maar ik realiseer me ook dat ik hele andere vrienden had gehad als ik geen gymnasium had gedaan, en de mensen met wie ik nu omga pas later had leren kennen...
Dat is heel erg zo ja, door gymnasium heb ik wel mijn huidige vriendengroep (bestaat vooral uit meisjes :')).
Ik heb gelukkig wel Economie en Duits, en economie is heel makkelijk :D. Ik heb vooral moeite met wisB en Scheikunde; en vaak kom ik dan in tijdnood met Latijn erbij; ik had Latijn en Scheikunde op dezelfde dag dus ik lag echt in de knoop en had Latijn nauwelijks geleerd.
Jij zit ook in de 5e?
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:25:39 #30
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_87889985
Ik kan zo gauw niets bedenken wat ik anders had willen doen. Ik heb wel een paar hoop domme dingen gedaan, maar daar heb ik (heel cliché) van geleerd. In retrospect zou ik die ervaringen dus ook niet willen missen.

Eigenlijk ben ik over het algemeen heel erg in mijn nopjes over de keuzes die ik gemaakt heb :+
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_87891400
Tot mijn 21e zou ik het laten zoals ik het nu heb gedaan. Misschien dat ik minder principieel had moeten zijn en toch de HAVO had moeten doen in plaats van het MBO. Maar voor de rest heb ik weinig spijt van die periode.

Na mijn 21e wordt een ander verhaal. Na het MBO had ik misschien een andere HBO-studie moeten kiezen en had ik gewoon op kamers moeten gaan ook al was de school op een steenworp afstand. Ik had dit dorp moeten verlaten en veel meer van mijn studententijd moeten genieten. Nu heb ik alleen maar herinneringen aan onnodige stress.

Op het gebied van relaties... ik had dat meisje moeten laten voor wat het was. Aan de andere kant heeft het me ook aan het denken gezet en misschien had ik nu een leven met huisje-boompje-beestje gehad wat ik nu niet meer zou willen. Maar goed, misschien denk ik daar over 15 jaar weer anders over :P. Gelukkig ben ik dan nog maar net 45 :P.

[ Bericht 16% gewijzigd door Disavowed op 24-10-2010 13:18:24 ]
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:57:21 #32
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_87892635
Niet zo veel zuipen is wel een goede :')
pi_87893450
Ik had echt heel veel anders gedaan, zowel qua opleiding als uitgaven als mensen waarmee ik om zou gaan en ook hobbies enzo.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:46:46 #34
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_87894555
Ach, na 24 jaar ben ik best tevreden met mijn leventje zoals het nu is. Sommige dingen hadden beter gekund. Andere dingen had ik anders kunnen aanpakken. Ik heb met één meisje echt totaal alles verknalt wat er ook maar te verknallen is. Daar heb ik wel spijt van. Nu negeert ze mij finaal.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_87895617
Dat ik soms te aardig ben voor mensen en daar achteraf gewoon spijt van heb.
Ik wil graag dingen goed doen , maar kom er ondertussen achteraf achter dat je daar toch goed in moet selecteren, sommige mensen waarderen dat juist niet en maken daar misbruik van.
pi_87896065
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 14:14 schreef formerjellybean het volgende:
Dat ik soms te aardig ben voor mensen en daar achteraf gewoon spijt van heb.
Ik wil graag dingen goed doen , maar kom er ondertussen achteraf achter dat je daar toch goed in moet selecteren, sommige mensen waarderen dat juist niet en maken daar misbruik van.
Als je het niet had gedaan wat was er dan zo anders geweest in je leven?
pi_87896396
Juist van de meest grote fouten in je leven kan je leren en zo lang je maar leert van je fouten zal dat een positieve invloed hebben op je karakter. In het leven moet je zoveel mogelijk dingen ervaren en niet zoveel mogelijk dingen vermijden.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_87896660
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 14:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als je het niet had gedaan wat was er dan zo anders geweest in je leven?
Dan had ik wat meer geinvesteerd in betrouwbare mensen en geen energie verspeeld aan mensen die het achteraf niet waard waren.
  zondag 24 oktober 2010 @ 14:46:26 #39
314860 Alouette
Queen of Chevron
pi_87896927
Hmm, er zijn een paar dingen waar ik zeker spijt van heb, maar niet anders zou doen. Het heeft mijn karakter veel sterker gemaakt en daar heb ik nu veel aan.

Er is 1 ding dat ik wel graag anders gedaan had. Als ik het overnieuw kon doen was ik niet gestopt met mijn balletopleiding. Maar ja, het is moeilijk om te zeggen of ik dan wel het doorzettingsvermogen zou hebben dat ik nu (een paar jaar later) heb.
pi_87898664
Niet zoveel en zo vaak XTC in de weekenden slikken, heb dat later wel op mn bord gekregen. Was jarenlang bijna elk weeknd raak, elke keer bij het stappen sws. En minder geld bij de IB geleend, kan mezelf nog wel voor me kop slaan hoe makkelijk ik daar in was. Maar toch studie netjes afgemaakt, eigen huisje, auto, en nu weer een nieuw vriedinnetje zoeken en het is net als of je een voorbeeld burger bent.
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 16:09:52 #41
5428 crew  miss_sly
pi_87900068
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 04:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Dit. Met de gegevens van dat moment heb ik bepaalde keuzes gemaakt en ik denk dat ik op dat moment dat als beste keuze zag. Wat niet wil zeggen dat mijn leven een aaneenschakeling is geweest van goede keuze, maar wel voor dat moment.
En uiteindelijk zou ik nergens liever willen zijn dan het hier en nu en hebben al die keuzes me gemaakt tot de persoon die ik ben en ben ik daardoor nu hier.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87924692
Ik ben 21 en ik ga 1 dingen zeggen en hoop dat veel mensen er wat aan hebben:

Leef met dit topic in je hoofd, elke dag.

Snap je?
Zeker als je nog jong bent.

Ooit zijn we hopelijk allemaal oud en geleefd en chillen we lekker, en dan terug denken aan je leven met de gedachten: "had ik maar", is geen pretje.
En dat lijkt allemaal heel ver weg, maar dat is het niet.

Goed topic.
  maandag 25 oktober 2010 @ 07:44:40 #43
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_87926020
Agh, wat had ik eigenlijk niet anders gedaan? :')
Eigenlijk alles: meer moeite in een bepaalde relatie steken, andere studierichting, op een bepaalde sport blijven enz enz enz..
pi_87926562
Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet altijd plezier heb in de dingen die ik doe vanwege mijn perfectionistische instelling.
Doe eens lief!
  maandag 25 oktober 2010 @ 09:39:06 #45
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_87927242
Als ik het over kon doen was 95% sowieso anders.

Maar helaas.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 25 oktober 2010 @ 09:41:45 #46
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_87927301
Ik besloot te stoppen met de Havo en MBO te gaan doen. Dat vond ik jaren lang een hele stomme keuze van mezelf. Inmiddels zit ik op de universiteit, en weet ik dat zo net nog niet.
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:54:54 #47
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_87929114
Ik had héél veel dingen anders gedaan maarja, kan het nu toch allemaal niet terugdraaien dus leer er maar mee omgaan he :P
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_87932443
Ik kan niet zo snel dingen bedenken, behalve dan dat ik niet aan FOK! moest beginnen. :') Slurpt veel van mijn tijd op... :N
pi_87933893
Ja, ik had een hoop dingen wel anders gedaan denk ik. Maar das altijd achteraf....
pi_87935997
Ik denk dat ik alles precies hetzelfde aan had gepakt omdat ik gewoon niet beter wist. Betekent niet dat ik spijt heb van dingen. Sterker nog, eerder spijt van dingen die ik niet gedaan heb. Maar aan de andere kant is het gewoon zo gelopen. De vraag is dan ook eerder: "heb je ervan geleerd?" zodat het beter gaat in de toekomst? Aan dat laatste probeer ik iedere dag te werken.

quote:
Op zondag 24 oktober 2010 04:49 schreef Keep_Walking het volgende:
Als ik serieus had verdiept in breakdancen of vechtsporten dan zou ik 10 keer cooler zijn dan dat ik nu ben.
Dude, dat is nooit te laat. Ik ben begonnen met breaken op m'n 19e, dat is ook relatief oud. Dans bijna tien jaar inmiddels. Ik lees nu een boek over een aikido master die begon na z'n 40e. Je maakt jezelf wijs dat je te oud bent.. trust me dat ben je niet. Ga de dingen doen die je wilt doen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:21:51 #51
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_87938190
Ik heb heel lang nagedacht maar ik weet het niet. Sommige dingen had ik graag anders gezien maar die lagen buiten mijn macht.
Maar ik krijg ongetwijfeld nog wel eens ergens spijt van :+
My mama didn't raise no fool
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:23:36 #52
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_87943852
Als ik een andere middelbare school had gekozen dan zou het allemaal heel anders zijn gelopen. Ellendige eerste twee jaar gehad daar. En mijn opleiding voor Grafisch Ontwerper had afgemaakt, dan had ik nu niet allemaal van die nietszeggende kutbaantjes gehad. Denk ik.

En iets wat ik recentelijk anders aan had moeten pakken was mijn 'ex-vriendin'. Die projecteerde al haar issues op mij en heeft me emotioneel helemaal uitgeput. Heb maanden nodig heb gehad om er weer bovenop te komen. Had haar bij de eerste 'explosie' al aan de kant moeten zetten.

Ach ja, shit happens. Nu weet ik tenminste wel dat ik geen chicks met een hoop bagage moet hosselen. Heb je alleen maar gezeik mee, op den duur. Gelukkig heb ik nu wel een lieve vriendin. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door goofy_goober op 25-10-2010 17:33:00 ]
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_87944151
Ik wou dat ik eerder aan de alarmbel trok toen het fysiek niet goed ging met mij, heb zo 3 jaar verspeeld met sukkelen en herstellen -O-

Maakt mij verder niet veel uit, het gaat goed zoals het nu is en het heeft weinig zin om te malen over wat had kunnen zijn 'als dit en dat was gebeurd'. :)
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:47:33 #54
322098 Pimco
Frans Bauer rules!
pi_87944701
Beginnen aan Fok. ;(.
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:51:11 #55
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_87944825
- Ik wou graag dat ik had doorgezet met pianoles zodat ik het nu goed zou kunnen, maar ik vond het toen stom/saai enz, echt een pubertje
- Ik wou dat ik rond mijn 7e/8e op tennis was gegaan, dan was ik nu keigoed geweest ipv een beginner
- Ik wou dat ik meer van mezelf had laten zien en van me had afgebeten op de middelbare school ipv muurbloempje spelen

Dat is het wel zo ongeveer. Ben nu alsnog bezig met tennis en dat van afbijten komt ook goed. Laat iig niet meer over me heenlopen. En piano, achja dat komt misschien nog ooit.
pi_87944946
Veel te kieskeurig zijn op jonge leeftijd en vrouwen op een voetstuk plaatsen. Daardoor niet genoeg rond lopen neuken, geëxperimenteerd, relaties aangegaan. Relaties/seks/liefde moest ik allemaal na mijn 20ste inhalen/ontdekken.
Ik chill in de rimboe, ergens in een dal in het berggebied van Sichuan. Als ik niet op een stuk bamboe knauw, troll ik op Fok!
pi_87945000
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 17:54 schreef Pan.da het volgende:
Veel te kieskeurig zijn op jonge leeftijd en vrouwen op een voetstuk plaatsen. Daardoor niet genoeg rond lopen neuken, geëxperimenteerd, relaties aangegaan. Relaties/seks/liefde moest ik allemaal na mijn 20ste inhalen/ontdekken.
Ben jij mijn kloon? :o :D
*** Nul Dertien ***
pi_87945086
Ach ja, er zijn heus wel dingen die ik over had gedaan, maar die dingen hebben er nou juist voor gezorgd dat ik nu ben zoals ik ben: gelukkig.

Bovendien, maak ik die 'fouten' niet nog eens.
Noot noot.
pi_87945124
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 17:55 schreef theKiD het volgende:

[..]

Ben jij mijn kloon? :o :D
Nee, wel die van iemand anders ;)
Ik chill in de rimboe, ergens in een dal in het berggebied van Sichuan. Als ik niet op een stuk bamboe knauw, troll ik op Fok!
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:01:42 #60
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87945193
LOL... Wetende wat ik nu weet? :D

Mijn leven had er dan totaal anders uitgezien, en ik had al niet meer in NL gewoond.

Om te beginnen had ik iets gedaan met het feit dat ik echt goed kan leren, en ik had me niet min of meer laten dwingen een studie te kiezen zonder te weten wat ik exact wou. Ik had ook al jaren eerder iets gedaan aan bepaalde problemen waar ik mee liep en hopelijk had ik er dan ook eerder achter gekomen wat ik leuk vind, en daar meer tijd in geinvesteerd dan ik tot +- een jaar geleden doe.

Maar goed, gedane zaken nemen geen keer en ik moet zeggen dat ik een allesbehalve saai leven heb gehad tot op heden :)
Intelligent, but fucked up.
pi_87945335
Ik zou niet zo heel veel anders willen doen, maar soms denk ik wel eens 'wat als'... Een jongen die me vroeger afgewezen heeft, heeft nu wel interesse, maar ik ben heel blij met mijn vriend, maar 'wat als' we wel wat hadden, zouden we nu nog bij elkaar zijn?
Ik ben een half jaar in Noorwegen geweest, daar ben ik door mijn depressie heen gekomen, 'wat als' ik daar was gebleven?
'Wat als' ik niet 1.5 jaar geleden opnieuw was begonnen met studeren? 'Wat als' ik nu vrijgezel zou zijn?
And the druids turn to stone...
pi_87947364
Wat een geweldig topic.

Een van de betere kwaliteitstopic in R&P _O_

quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 17:23 schreef goofy_goober het volgende:
En iets wat ik recentelijk anders aan had moeten pakken was mijn 'ex-vriendin'. Die projecteerde al haar issues op mij en heeft me emotioneel helemaal uitgeput. Heb maanden nodig heb gehad om er weer bovenop te komen. Had haar bij de eerste 'explosie' al aan de kant moeten zetten.
I feel you, bro...

quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 17:54 schreef Pan.da het volgende:
Haha, same here...kan een heel topic over schrijven maar let bygones be bygones...

quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 17:58 schreef Jojoortje het volgende:
Ach ja, er zijn heus wel dingen die ik over had gedaan, maar die dingen hebben er nou juist voor gezorgd dat ik nu ben zoals ik ben: gelukkig.

Bovendien, maak ik die 'fouten' niet nog eens.
Plus dit dus. Al die ''fouten'' hebben me juist gevormd tot de persoon die ik nu ben. ^O^

quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:06 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik zou niet zo heel veel anders willen doen, maar soms denk ik wel eens 'wat als'... Een jongen die me vroeger afgewezen heeft, heeft nu wel interesse, maar ik ben heel blij met mijn vriend, maar 'wat als' we wel wat hadden, zouden we nu nog bij elkaar zijn?
Ik ben een half jaar in Noorwegen geweest, daar ben ik door mijn depressie heen gekomen, 'wat als' ik daar was gebleven?
'Wat als' ik niet 1.5 jaar geleden opnieuw was begonnen met studeren? 'Wat als' ik nu vrijgezel zou zijn?
tja, wat als...daar kan je veel over nadenken maar veel helpt het niet meer... Zoals 50 cent zegt in het liedje "What If"

''Man I watch the sun go up and come down
Sayin.. what if?''
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:09:27 #63
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_87947794
Ik zou op mijn twaalfde in therapie zijn gegaan, zodat ik niet elke toenadering door vrouwpersonen en potentiële vriendpersonen panisch zou afwijzen, daarna zou ik niet naar mijn angstige moeder hebben geluisterd (die van de leraar hoorde dat ik waarschijnlijk niet snel genoeg zou hebben kunnen schrijven) en naar een VWO/Havo schakelklas zijn gegaan in plaats van die bagger mavo, ik zou ook niet aan de wiet zijn begonnen omdat dat slecht voor me heeft uitgepakt in verband met schizofrenie, en zou psychologie zijn gaan studeren in plaats van werktuigbouwkunde.

Die dingen hadden mijn leven ernstig kunne verbeteren I.p.v. het 17 jaar later een beetje op orde te hebben.
pi_87953502
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 17:54 schreef Pan.da het volgende:
Dat sowieso. En voor de rest had ik wat meer uit het leven kunnen halen. Ik ben best gelukkig, en mag zeker niet klagen. Maar heb altijd zeer op safe gespeeld en vanuit een comfort zone geleefd, waardoor ik regelmatig het idee heb dat ik wellicht veel meer uit mijn leven had kunnen halen. Ik had bijvoorbeeld door moeten zetten met voetbal, niet het contact met een oude vriendengroep laten verwateren, minder lui voor de tv hebben gezeten en ik had er meer op uit moeten gaan.

Maar ja, zaken zijn nu eenmaal gelopen zoals ze zijn gelopen.
pi_87963302
tja, hou ik me ook wel eens mee bezig.

heb 3 echte exen gehad waarvoor ik wat voelde

door mijn eerste ex, de breuk ervan heb ik de 3e leren kennen.
de 2e zat er tussenin maar ik koos voor de derde.
als mijn derde ex me niet gedumpt had was ik ws aardiger geweest voor een huisgenote die me wou versieren waardoor ze na een paar opmerkingen van mij niet zou verhuizen.
dan had ik niet het meisje ontmoet waar ik nu min of meer erg verliefd op ben geworden.

qua studie wel foute keuzes gemaakt wat me spijt.

je weet nooit wat als je een andere beslissing had gemaakt.
zolang je geen foute keuzes hebt gemaakt als moord of zo dan valt het wel mee
pi_87963380
oeh, eentje die me erg spijt.
een meisje van mijn studie vroeg mij mee voor een werkstage op een tropisch eiland.
die dame was ontzettend knap, een feestbeest en naar wat ik later hoorde een beest in bed die alles probeerde.

ben niet mee gegaan omdat ik een oogje op ex3 had :')
pi_87964963
Ik was eerder het huis uit gegaan. En ik zou op de middelbare school niet zo'n fucking mietje zijn geweest als het op meisjes aankwam. Maargoed, dat zijn er meer denk ik.

Qua studie, werk en financieel gaat het gewoon lekker en daar ben ik trots op :) Nu hopen dat mijn grote ambities voor de toekomst op dat gebied ook gaan uitkomen.
pi_87965343
- Verder gaan met VWO nadat ik mijn HAVO-diploma had gehaald, dan had ik nu niet een aantal keren de verkeerde keuzes gemaakt en hoef ik geen simpele HBO-opleiding te volgen waar een ik schijthekel heb aan de stages. En ja, ik kan inderdaad na mijn P naar de uni, maar dat wil ik niet omdat ik graag een diploma wil hebben mocht ik de uni niet halen.

- Het op een andere manier uitmaken met mijn ex. Sowieso eerder en op een stuk vriendelijkere manier. Daar heb ik nog steeds spijt van op zich hoe ik dat heb gedaan.
pi_87965369
ik ben met een narcist getouwd, gebleven voor de kinderen tot ik niets en niemand meer heb, nu kies ik voor mezelf en heb stappen ondernomen om te scheiden. na 30 jaar afzien ben ik aan de beurt om nog wat van mijn leven te maken.
dat had ik 20 jaar eerder moeten doen. en daar heb ik spijt van.
De Puta Madre
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:30:09 #70
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87965532
Andere ouders willen hebben ;)
Niet mishandeld willen worden door vader en emotioneel overbelast door moeder
en ook geen christen :r geloof opgedrongen willen hebben
Nu 20 jaar na contact verbroken alles weer beetje normaal nu hier
pi_87968534
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 01:21 schreef Heroinjunk het volgende:
- Verder gaan met VWO nadat ik mijn HAVO-diploma had gehaald, dan had ik nu niet een aantal keren de verkeerde keuzes gemaakt en hoef ik geen simpele HBO-opleiding te volgen waar een ik schijthekel heb aan de stages. En ja, ik kan inderdaad na mijn P naar de uni, maar dat wil ik niet omdat ik graag een diploma wil hebben mocht ik de uni niet halen.

- Het op een andere manier uitmaken met mijn ex. Sowieso eerder en op een stuk vriendelijkere manier. Daar heb ik nog steeds spijt van op zich hoe ik dat heb gedaan.
ik en veel vrienden (Allemaal WO (bijna) afgestudeerd hebben daar vaak discussies over gehad maar zeer velen zien havo-hbo-master WO toch als het beste en leukste traject.

het kost je namelijk maar een jaar extra maar je hebt minder druk en alles word lekker langzaam opgebouwd.
alleen de eerste paar maanden aan de uni moet je ff wennen dan.

dus ik ben eerder jaloers op jouw traject ;)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:44:19 #72
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_87968623
Ja, ik zou een hoop anders gedaan hebben, maar alleen om de reden dat je leert van elke ervaring.
pi_87968689
Ja, als ik terugkijk zou ik best wat dingen anders hebben gedaan.
Maar ik heb er ook van geleerd.
pi_87969076
Ik had mijn beste vriendin moeten steunen toen ze jaren geleden haar broertje (6 jaar) verloor aan kanker. Niet dat we nu geen vrienden meer zijn, maar ik schaam me er gewoon voor. We waren toen 13, en ik wist misschien ook niet wat ik moest zeggen, maar toch...

En ik had minder domme dingen tegen m'n vriend moeten zeggen. Dan was er nu minder stress geweest tussen ons.
pi_87984200
Ik heb van veek dingen spijt dat ik ze niet anders gedaan had en zo leuke kansen gemist heb. De belangrijkste

-Had me beter moeten afzetten tegen mijn ouders die overbeschermend waren

-Had veel eerder het huis uit moeten gaan

-Had in mijn studententijd er meer uit moeten halen
pi_87984238
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:28 schreef Arolsen het volgende:
Ik heb van veek dingen spijt dat ik ze niet anders gedaan had en zo leuke kansen gemist heb. De belangrijkste

Als in feesten of meer inzet tonen?
Doe eens lief!
pi_87984243
quote:

Zijn dit niet allemaal lessen voor je? Je weet iig dat je geen overbeschermde ouder wil worden.
Noot noot.
pi_87984458
quote:

Dit klinkt als mijn leven en toekomst. Alleen ik ben nu begonnen met afzetten en ga gelijk na de zesde op kamers.

Wel stimulerend om dit dan zo te lezen!
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_87984498
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:29 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Zijn dit niet allemaal lessen voor je? Je weet iig dat je geen overbeschermde ouder wil worden.
Dat zijn het zeker. Ik wil mijn kinderen meer vrijheid geven. Evenals ik ze ook meer zal stimuleren om te genieten van het leven.
pi_87984541
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:34 schreef Lutte het volgende:

[..]

Dit klinkt als mijn leven en toekomst. Alleen ik ben nu begonnen met afzetten en ga gelijk na de zesde op kamers.
Goed zo, dat had ik ook moeten doen :)
pi_88085613
-Dan had ik beter mijn best gedaan en zat ik nu nog op het gymnasium i.p.v Havo.
-Was ik nooit gestopt met voetbal.
pi_88085759
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 16:34 schreef Lutte het volgende:

[..]

Wel stimulerend om dit dan zo te lezen!
Je denkt nu aan 1 ding en dat is vrijheid, begrijpelijk.
Maar ik had een moord gedaan voor een gezin waar ik tot mijn 21e bij kon blijven wonen.
Op jezelf wonen/op kamers gaan gaat niet altijd over rozen.
pi_88085941
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 22:44 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Je denkt nu aan 1 ding en dat is vrijheid, begrijpelijk.
Maar ik had een moord gedaan voor een gezin waar ik tot mijn 21e bij kon blijven wonen.
Op jezelf wonen/op kamers gaan gaat niet altijd over rozen.
Je zult altijd wel willen wat je niet hebt: het gras is altijd groener aan de overkant.

Ik denk niet alleen aan vrijheid, maar hoe ik op word gevoed is een ander uiterste. Zelfs ouders van vriendinnen hebben een plan bedacht en daaraan meegewerkt, ze logen dus tegen mijn ouders en kwamen daar zelf mee, om mij een middagje bij een vriendin te laten zijn.

Ouders die het niks kunnen schelen wat je doet is niet fijn, maar compleet los van de buitenwereld opgevoed worden ook niet.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_88086356
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:48 schreef Lutte het volgende:

[..]

Je zult altijd wel willen wat je niet hebt: het gras is altijd groener aan de overkant.

Ik denk niet alleen aan vrijheid, maar hoe ik op word gevoed is een ander uiterste. Zelfs ouders van vriendinnen hebben een plan bedacht en daaraan meegewerkt, ze logen dus tegen mijn ouders en kwamen daar zelf mee, om mij een middagje bij een vriendin te laten zijn.

Ouders die het niks kunnen schelen wat je doet is niet fijn, maar compleet los van de buitenwereld opgevoed worden ook niet.
Waarom bestaat er in deze gevallen geen gulden middenweg ;( .
Ik heb school verkloot door te veel vrijheid.
Jij hebt bijna geen vrijheid.
pi_88086497
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 22:57 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Waarom bestaat er in deze gevallen geen gulden middenweg ;( .
Ik heb school verkloot door te veel vrijheid.
Jij hebt bijna geen vrijheid.
Echt hè... Maar nog iets positiefs: jij zult je kinderen later behoeden voor het verkloten van school, en ik zal ze meer vrijheid geven dan ik zelf heb.

Dus dat is nog iets.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_88086978
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 23:00 schreef Lutte het volgende:

[..]

Echt hè... Maar nog iets positiefs: jij zult je kinderen later behoeden voor het verkloten van school, en ik zal ze meer vrijheid geven dan ik zelf heb.

Dus dat is nog iets.
Uhu, of i.i.g geen kids nemen als ik ze geen goed leven kan geven.
pi_88087522
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:10 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Uhu, of i.i.g geen kids nemen als ik ze geen goed leven kan geven.
Dat kan ook. Mijn broer wil ook bewust geen kinderen, omdat hij van zichzelf weet geen goede vader te zijn. En voor zo'n beslissing kan men niks meer dan respect hebben, want je beschikt dan over zelfkennis en je stapt toch buiten wat nog steeds heel gebruikelijk is: man/vrouw en kinderen.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_88094863
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 23:22 schreef Lutte het volgende:

[..]

Dat kan ook. Mijn broer wil ook bewust geen kinderen, omdat hij van zichzelf weet geen goede vader te zijn. En voor zo'n beslissing kan men niks meer dan respect hebben, want je beschikt dan over zelfkennis en je stapt toch buiten wat nog steeds heel gebruikelijk is: man/vrouw en kinderen.
Ja, en vaak is een kind een volgende stap na trouwen/samenwonen.
Terwijl velen niet klaar zijn voor zo'n volgende stap, vinden ze dat een kind nemen logisch is.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:38:10 #89
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88137234
Ik zou op mijn 8e op therapie zijn gegaan als tegengas voor ouders die me alleen maar wilden afbreken.
Dan had ik op mijn 16e ook betere keuzes gemaakt qua vakken en studie. Al kijk ik nog altijd met veel plezier terug op de lessen Latijn, wat een verrijking van mijn leven was dat.
En relaties die niet goed voor me waren zou ik eerder hebben afgebroken. Maar dat deed ik dus niet door mijn lage zelfbeeld.

Spijt. Wat heet spijt. De rotervaringen hebben me wel gemaakt tot wie ik vandaag ben.
Ik ben heel blij dat ik op mijn 30e voor Jezus heb gekozen. O+
En dankbaar dat de tegenslag mij sterk in resilience heeft gemaakt. De grootste pijnmomenten blijken ook de meest waardevolle lessen te hebben opgeleverd. Af en toe wens ik wel eens dat een aantal dingen wat leuker en wat makkelijker waren geweest maar dan zou ik nu niet zo stevig in mijn schoenen staan.
pi_88138112
genoeg dingen waarvan ik denk "dat had anders beter gekund". desondanks zou ik nu achteraf helemaal niks anders doen. want dan zou ik ook een boel moeten missen wat ik niet heb mogen houden maar wel gehad heb.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88141974
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:38 schreef caroline88 het volgende:
De grootste pijnmomenten blijken ook de meest waardevolle lessen te hebben opgeleverd. Af en toe wens ik wel eens dat een aantal dingen wat leuker en wat makkelijker waren geweest maar dan zou ik nu niet zo stevig in mijn schoenen staan.
Dat is toch vaak zo? De grootste pijnmomenten kweken natuurlijk enorm veel ervaring en een soort van weerstand op. Maar als je terug kijkt was zo'n pijnlijk moment het altijd waard? Bij mij niet hoor :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 13:08 schreef simmu het volgende:
genoeg dingen waarvan ik denk "dat had anders beter gekund". desondanks zou ik nu achteraf helemaal niks anders doen. want dan zou ik ook een boel moeten missen wat ik niet heb mogen houden maar wel gehad heb.
Helemaal niks veranderen? :{ Ik wou dat ik dan kon zeggen :P Er zijn vast zat dingen gebeurt waar je niks mee bent opgeschoten, en dat het missen van deze situaties juist een verbetering voor je leven zou zijn geweest.
pi_88142760
nope, ik zou helemaal niks veranderen. er zijn genoeg dingen gebeurd waar ik niks mee opschoot, zat dingen die ronduit rampzalig en erg pijnlijk waren. maar de consequentie van iets anders doen is dat de gevolgen ook anders zijn. en hoe pijnlijk sommige dingen ook geweest zijn, ze nooit meegemaakt of gekend te hebben, lijkt me dan veel en veel erger.
pi_88142790
voorbeeldje om het niet te zwaarmoedig te laten lijken: als je netjes op tijd je studie afmaakt mis je ook je leuke ranzige uitgatijd he ;)
pi_88145700
Ik had meer aandacht moeten besteden aan plezier maken, en minder aan verantwoordelijk voelen.
Uiteindelijk, heb ik weinig aan die aangeleerde verantwoordelijkheden gehad, en werd daar makkelijk misbruik van gemaakt. thuis, uit en op school.
pi_88689210
Hij is 2 weken oud maar toch een kickje voor dit kwaliteitstopic :@

Wat minder tijd doorgebracht met lummelen en een serieuze studie afgemaakt .
Minder drank/drugs gebruikt en meer gesport .
Relaties heb ik op zich wel spijt van , maar maken je denk ik wel tot wie je bent . Daarbij erg tevreden met de relatie die ik nu heb dus achteraf klagen is niet nodig.
Alhoewel ik niets te kort kom zou ik toch meer geld gespaard hebben. Later blijkt pas hoezeer je e.e.a. nodig hebt als je zelfstandig gaat . Dan zijn al die tequila en feestavonden en jarenlang veel blowen toch wel zonde geweest .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 14 november 2010 @ 01:32:05 #96
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_88689701
Ik denk dat als je zo voorzichtig leeft uit angst om fouten te maken waar je later misschien wel spijt van krijgt, je niet echt kunt leven en uiteindelijk op je 40e of 50e ineens denkt "waar is mijn leven gebleven, wat is er met me gebeurt"......

Ik heb best fouten gemaakt waar ik niet echt spijt van heb maar niet gedaan zou hebben als ik wist wat ik nu weet. Ook die "fouten" hebben mij tot de sterke persoon gevormd die ik nu ben; die levenservaring en kijk op het leven zou ik anders niet gehad hebben in die mate. Ze vormen je persoonlijkheid door de jaren heen. Ik vraag me af of iemand die in zijn leven nooit fouten maakt, nooit tegen problemen aanloopt, de flexibiliteit heeft om ineens met een probleem om te gaan als dat zich ineens op latere leeftijd aandient.
pi_88690290
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 01:32 schreef childintime het volgende:
Ik denk dat als je zo voorzichtig leeft uit angst om fouten te maken waar je later misschien wel spijt van krijgt, je niet echt kunt leven en uiteindelijk op je 40e of 50e ineens denkt "waar is mijn leven gebleven, wat is er met me gebeurt"......

Heel er goed, en iets wat ik nu ( 21 jaar) probeer te voorkomen.
Mijn vrienden verklaren mij voor gek dat ik 'Leef hoe ik wil'. We zullen zien... ;)
  zondag 14 november 2010 @ 02:03:46 #98
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_88690419
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 01:55 schreef W1ckeDxt het volgende:

[..]

Heel er goed, en iets wat ik nu ( 21 jaar) probeer te voorkomen.
Mijn vrienden verklaren mij voor gek dat ik 'Leef hoe ik wil'. We zullen zien... ;)
^O^

Mijn "neefje" (13 jaar jonger dan ik, rechtenstudent) zei ooit eens "je kunt beter spijt hebben van iets wat je wel hebt gedaan dan iets wat je niet hebt gedaan, want die vraag blijft je je leven lang achtervolgen". En daar heeft hij helemaal gelijk in ^O^
  zondag 14 november 2010 @ 02:39:14 #99
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88690989
Onderstaande zaken had ik gegarandeerd anders aangepakt met de kennis van nu, al betwijfel ik dat ik zonder die kennis een andere keuze had gemaakt, want het voelde op die momenten niet als een keuze maar de enige logische weg, al zou je dat niet zeggen en ik achteraf logischerwijs ook niet.

• Harddrugs verslaving en bijkomende problematiek (diefstal, sociale problematiek, vastzitten en criminele activiteiten) die grotendeels door eerstgenoemde kwamen.
• Verplichte opname in een psychiatrische inrichting na bovenstaande zaken.
• M'n eetstoornis in de tijd dat ik op het randje zat van een mooie sportcarrière.
• De manier van omgaan met het overlijden van m'n vriendin.
• Teveel vergevingsgezindheid naar mijn biologische vader toe.
• De mishandeling van een leeftijdsgenoot als puber, puur door de afloop.

Niet dat ik er spijt van heb, maar ik weet wel zeker dat ik vandaag de dag een totaal ander iemand was geweest als ik op die momenten een andere beslissing had genomen en een andere route had bewandeld, niettemin zou ik er 10 jaar geleden voor getekend hebben om er nu zo bij te zitten, alleen dan niet met de ballast van al die jaren. :)
Het heeft me allemaal gevormd en er zijn nog zoveel meer dingen die zijn gebeurd, maar waar ik zelf niets aan kon veranderen, die uiteindelijk meer schade hebben aangebracht dan de zaken hierboven.
pi_88690990
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 02:03 schreef childintime het volgende:

[..]

^O^

Mijn "neefje" (13 jaar jonger dan ik, rechtenstudent) zei ooit eens "je kunt beter spijt hebben van iets wat je wel hebt gedaan dan iets wat je niet hebt gedaan, want die vraag blijft je je leven lang achtervolgen". En daar heeft hij helemaal gelijk in ^O^
Precies.

Er zijn super veel quotes die dit allemaal verstevigen.
Veel dingen die je wilt bereiken hangen niet van 'geluk' af, maar gewoon hard werken.

Laat niet je leven leiden door 'Geluk' als je hard werkt kom je er ook wel, creëer je eigen geluk.
pi_88691431

Geldt natuurlijk niet voor alles :)

Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_88691474
Wow, bedankt voor deze mooie images. :)
  zondag 14 november 2010 @ 10:42:46 #103
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88693315
Die afbeeldingen.. Had ik die maar zeven jaar eerder gezien.
pi_88696643
top plaatjes ^O^
pi_88696767
quote:
1s.gif[b] Op [ afbeelding ]
Deze is erg goed!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_89505389
pi_89505880
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:14 schreef sitting_elfling het volgende:
top plaatjes ^O^
Vooral die eerste. Het grappige is dat je bij iedere stap die je gezet hebt in je leven nooit echt een keuze hebt gehad. Je nam het pad waar je je op dat moment in je leven het beste bij voelde. Terugkijken en denken dat je toen de mogelijkheid had een ander pad te kiezen is jezelf voor de gek houden.
  zaterdag 4 december 2010 @ 03:01:52 #108
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89507915
Sometimes I think, I gotta see about a girl.....

En dan denk ik dat sommige dingen beter dromen kunnen blijven.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  zaterdag 4 december 2010 @ 03:06:58 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_89507948
Ik zou niet beginnen aan blowen en roken als ik alles over mocht doen.
Resistance is futile.
pi_89508111
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2010 01:00 schreef Xessive het volgende:

[..]

Vooral die eerste. Het grappige is dat je bij iedere stap die je gezet hebt in je leven nooit echt een keuze hebt gehad. Je nam het pad waar je je op dat moment in je leven het beste bij voelde. Terugkijken en denken dat je toen de mogelijkheid had een ander pad te kiezen is jezelf voor de gek houden.
Niet echt een keuze is natuurlijk wat overdreven. Een keuze heb je altijd. En bij mij voelde het ook vaak genoeg aan dat het niet de juiste keuze was maar meer de 'verwachtte' keuze op dat tijdstip. Als je terugkijkt op het leven komt het vaak op een klein aantal momenten aan waar het er echt om draait. Dat zijn de momenten die ik zelf niet goed heb aangepakt..tot dusverre dan :P
  zaterdag 4 december 2010 @ 12:52:53 #111
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_89513571
Ik had mijn ex 5 jaar eerder moeten verlaten. Maar ja als je 17 bent, denk je alles te weten... Helaas...
Geek is the new Chique
pi_89513875

Story of my life.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_89513927
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:02 schreef Disavowed het volgende:
[ afbeelding ]

Story of my life.
QFT
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_89514197
In mijn korte leven heb ik al tig fouten gemaakt, tig dingen die ik achteraf gezien liever nooit had gedaan en nu anders had aangepakt. Ongetwijfeld zal ik ook nog wel tig fouten blijven maken. Ik zie het meer als levenslessen, je leert ervan. Die fouten vormen je als persoon en in mijn optiek is dat nooit slecht.

Bovendien vind ik dat het nooit te laat is om dingen alsnog aan te pakken. Heb je ergens spijt van wat in het verleden is gebeurd, doe er dan iets aan!
  zaterdag 4 december 2010 @ 14:30:03 #115
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_89516604
Niet de hele dag m'n pik achterna lopen... Minder zuipen :') En geen wiet of hasj
pi_89518231
Om eerlijk te zijn kan ik niks bedenken, omdat al mijn keuzes ook mijn persoon hebben gevormd. Natuurlijk baal ik ervan dat ik geen VWO had gedaan i.p.v. de Mavo, zodat ik aan de universiteit wiskunde had kunnen studeren. Echter inplaats van in die gedachte blijven hangen, ben ik alsnog een een studie rekenen gaan volgen. Verder zal ik vast nog wel andere fouten gemaakt hebben, alleen een leven zonder fouten is gewoon onmenselijk. Juist door de verkeerde keuzes kom ik steeds meer te weten wat ik nou echt wil en hoe ik dat kan bereiken.
signatuurloos
pi_89518365
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:13 schreef Flappieee het volgende:
In mijn korte leven heb ik al tig fouten gemaakt, tig dingen die ik achteraf gezien liever nooit had gedaan en nu anders had aangepakt. Ongetwijfeld zal ik ook nog wel tig fouten blijven maken. Ik zie het meer als levenslessen, je leert ervan. Die fouten vormen je als persoon en in mijn optiek is dat nooit slecht.

Bovendien vind ik dat het nooit te laat is om dingen alsnog aan te pakken. Heb je ergens spijt van wat in het verleden is gebeurd, doe er dan iets aan!
Dat dus eigenlijk. :)
signatuurloos
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:14:00 #118
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_89520270
pi_89523029
mooie plaatjes allemaal waar ook maar zo moeilijk om toe te passen. Middelmatigheid is nou eenmaal het meest succesvol evolutionair gezien. Tenminste zoiets zei midas dekkers
pi_89534701
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 03:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet echt een keuze is natuurlijk wat overdreven. Een keuze heb je altijd. En bij mij voelde het ook vaak genoeg aan dat het niet de juiste keuze was maar meer de 'verwachtte' keuze op dat tijdstip. Als je terugkijkt op het leven komt het vaak op een klein aantal momenten aan waar het er echt om draait. Dat zijn de momenten die ik zelf niet goed heb aangepakt..tot dusverre dan :P
Er zijn altijd meerdere opties die voor je open liggen. Dat is waar. Maar de persoon die je op dat moment bent bepaalt welke optie je neemt.

Als je je leven over kon doen, zonder kennis van waar je "keuzes" toe hebben geleid, zou je exact dezelfde keuzes maken.
pi_89535368
Ik zou driekwart van m'n leven anders doen als ik de kans kreeg, maar dat is, zoals hierboven vermeld, op basis van wat je nu weet. Soms voelt alles ff rot en klote, maar dat hoort ook weer bij datgene wat je leven vormt en wat je maakt tot wie je bent. Opzich zou ik het klotegevoel wat soms meekomt met bepaalde keuzes graag missen, maar als je dan terug kijkt op wie het je maakt en hoe het je vormt, toch ergens ook weer niet..
pi_89537699
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:26 schreef Bombshell het volgende:
mooie plaatjes allemaal waar ook maar zo moeilijk om toe te passen. Middelmatigheid is nou eenmaal het meest succesvol evolutionair gezien. Tenminste zoiets zei midas dekkers
Op die plaatjes staan teksten wat veel mensen denken, alleen komt het nu wat 'confronterender" over. Daarnaast zou je kunnen afvragen of je er wel waarde aan moet hechten. Het zijn geen waarheden, maar menselijke gedachtes die in beeld zijn gebracht, dus vrij subjectief.
signatuurloos
  zondag 5 december 2010 @ 00:51:52 #123
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_89539147
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 12:52 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Ik had mijn ex 5 jaar eerder moeten verlaten. Maar ja als je 17 bent, denk je alles te weten... Helaas...
Dit is echt lief en geeft heel goed weer hoe wij mensen in elkaar steken. Van iedere fout leren we. Er zijn mensen die schijnbaar probleemloos door het leven glijden. 80 Worden op hun sloffen met dezelfde partner en werkgever. Er zijn ook (misschien juist in deze tijd) mensen die zich af gaan vragen of dit alles in het leven is. Daar is durf en actie voor nodig. En van al die dingen leer je en ontwikkel je jezelf.

Ik heb dingen gedaan die ik nooit weer zou doen met het verstand wat ik nu heb (en die echt te erg zijn om hier neer te zetten). Maar ik ben daar wel degeen door geworden die ik nu ben. Als ik die dingen niet had gedaan was ik ws nooit de sterke persoon geworden die ik nu ben. Ik heb geen spijt, ik ben tevreden met mezelf :Y
pi_105988998
quote:
Er is al 383 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Ja, ik begin steeds meer dingen te zien uit mijn verleden, opvoeding etc, waardoor ik besef dat mijn leven er heeeeeeeel erg anders had kunnen uitzien.
pi_105993360
Ja, ik had 13 jaar geleden met mijn studie een andere keuze moeten maken, er zat veel meer in. En ik had 6 jaar geleden een andere keuze moeten maken met het uit huis gaan. En dan heb ik het nog niet eens over de vrouwen in mijn leven :')
*** Nul Dertien ***
pi_105993646
Mijn leven had er waarschijnlijk compleet anders uitgezien - vooral in sociaal opzicht - als ik op mijn 17e tegen mijn vader had gezegd dat ik naar de hogeschool wou in plaats van dat ik bij hem op kantoor ging werken en dan maar een schriftelijke hbo deed.

Door deze keuze raakte ik in een isolement, waar ik langzaam weer uit kroop. Maar stel dat ik gewoon naar school was gegaan en van mijn studententijd had genoten.. dan was alles misschien anders geweest.

Daar staat wel tegenover dat ik door die keuze veel meer werkervaring heb dan mijn leeftijdsgenoten. Ik heb echt veel geleerd bij mijn pa op kantoor.

Dus het blijft een beetje de vraag of het zo'n grote fout was :) Maar soms vraag ik mij weleens af "wat als" :)

[ Bericht 57% gewijzigd door LostInSpace op 24-12-2011 16:18:58 ]
There is a long line down from heaven.
  zaterdag 24 december 2011 @ 09:06:29 #127
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_105993784
Op mijn 23e naar de psycholoog gaan en het serieus nemen. Had een hoop gedoe kunnen schelen.

En minder tijd verklooien aan relaties met meisjes cq vrouwen die eigenlijk niet zo boeiend waren.
'Cos boys don't cry.
  zaterdag 24 december 2011 @ 11:05:13 #128
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_105995216
Ik zou extreem veel anders doen. Het belangrijkste was al kind beter voor mijzelf leren opkomen.
pi_105995394
Ik had kinderen met de juiste vrouw moeten nemen. :{
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_105995850
Ik denk zomaar dat als alles meteen gaat zoals je wilt, je verdomd weinig leert en weinig waardevols toe te voegen hebt en dus een saai onopvallend nutteloos leven hebt.
Het zou nl betekenen dat je geen keuzes HEBT.
Ik vind persoonlijk "verkeerde keuzes" en "foutjes" dingen om op te pakken om van te leren en alles kan weer goed gemaakt, rondgebreid, afgesloten, zodat je er vrede mee hebt.
Ik heb een afschuwelijk en abnormaal leven gehad tot mijn 16e.
Ik ben nu 18 en heb pas 2 jaar vrij "leerschool" gehad om er proberen vanaf te komen en een "goed" leven te leiden, mijn weg te vinden. Ik doe daar gewoon mijn best voor.
Ik ga niet zitten denken had ik maar dit of had ik maar dat. Ik had er trouwens toch geen enkele invloed op. Dat kleine stukje waar ik wel invloed op had, gebruikte ik zo wijs mogelijk (al was dat toen niet bewust). Als kind was dat niet meer dan de tijd op school uitsmeren en 100% benutten en mijn mond houden. Als puber was dat zo weerbaar mogelijk zijn tegen pesterij (ben homo en behoorlijk verwijfd) en humor ontwikkelen als schild.
Ik heb geen spijt dat ik hier en daar een domme fout heb gemaakt. Ik heb geen spijt dat ik niet hier of daar ben gebleven of hier of daar heen ben gegaan. ik denk wel eens "ik had die en die een ram op zijn smoel moeten geven" maar wie weet wat dat weer voor nadelig effect voor mij had gehad?
We denken graag aan positieve afloop bij "was het maar anders gegaan" maar wat op het eerste gezicht positief lijkt, kan heel negatief uitpakken.
TS, stel je was naar NYC gegaan en daar in de eerste week vermoord? Wie zegt niet dat je zoiets gruwelijks bent misgelopen? We denken aan NYC als de stad met de mogelijkheden (ik zit er af en toe), maar het heeft ook een heel donkere kant.
Stel je had het niet per sms uitgemaakt maar persoonlijk en die persoon had door de afwijzing iets heel irrationeels gedaan waar je nu nog last van zou hebben? Ik noem maar wat.
Sta daar eens bij stil.
Sta ook stil bij het feit dat je er van geleerd hebt en dat jij en zoveel anderen daar weer van profiteren.
Ik ben nog steeds bezig om mezelf bij te sturen om een "beter mens" te worden, het is gewoon een proces dat loopt tot je dood. Je bent nooit een foutenvrij alwetend mens, lijkt mij.
Wel is het belangrijk om excuses aan te bieden bij mensen die je gekwetst hebt, al is het jaren later. Dat is voor hen voor betekenis en het is "toegeven dat je fout was" waardoor je zelf verbetert.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_105996271
Mijn leven had er anders uitgezien als ik de diagnose niet gekregen had.
Psychologen drukken toch een bepaalde stempel op je.
Misschien had ik wel een goeie baan gehad als ik beter met mijn beperkingen om had kunnen gaan.
Maar uit ervaring weet ik, dat ik het moet nemen zoals het is.
Het heeft eigenlijk geen zin om hierover na te denken.
Life is Music
pi_105996305
Je kunt NU toch nog alles er aan doen om een betere baan te krijgen, als dat belangrijk voor je is?
Waarom vergeten mensen dat je aan je verleden niks kunt doen, maar het nu en de toekomst wel kunt beinvloeden?
Ik ben ook NU met mij toekomst bezig en dat is heel hard werken, maar als ik er niks aan doe, veranderd er ook niet veel.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:16:18 #133
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_105996758
Mooi topic dit. Iedereen kijkt natuurlijk later op dit soort dingen terug. Ben nog jong, en hoop (tegen beter weten in natuurlijk), dat ik later niet denk van 'had ik maar...' zoals ik dat nu al heb. Ben eigenlijk wel benieuwd wat er zou zijn gebeurt, als we niet waren verhuisd, als ik niet was gestopt met voetbal enz enz.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:22:39 #134
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_105996908
Moet wel eerlijk bekennen dat mijn leven moeizaam mag zijn, er is wel veel moois in gebeurd. Heb genoeg mee mogen maken wat sommigen nooit zullen, en het zijn wel de dingen geweest die ik ook zocht en wou.

Moeilijke is ze weer los te laten, omdat ik niet iemand ben van stapjes terug doen. Er moet dus altijd iets voor terugkomen.

Daar bevindt zich ook een van de grootste pijnpunten in m'n leven. Er is heel wat voor nodig om mij te raken.
'Cos boys don't cry.
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:23:29 #135
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_105996927
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:57 schreef Cavalinho het volgende:
Je kunt NU toch nog alles er aan doen om een betere baan te krijgen, als dat belangrijk voor je is?
Waarom vergeten mensen dat je aan je verleden niks kunt doen, maar het nu en de toekomst wel kunt beinvloeden?
Ik ben ook NU met mij toekomst bezig en dat is heel hard werken, maar als ik er niks aan doe, veranderd er ook niet veel.
Hear, hear... Ik probeer de regie nu ook weer in handen te krijgen.
'Cos boys don't cry.
pi_106000934
Ik had me niet moeten laten leiden door angst. Als kind zijnde had ik met andere kinderen moeten spelen en niet bang thuis blijven. Ik had moeten gaan voetballen net als de rest van de jongens uit me klas. Dan had ik (meer) vrienden gemaakt en had dat me waarschijnlijk sociaal gezien zelfverzekerder gemaakt.

Ik had op me 20e niet abrupt moeten stoppen met school uit angst.Ik had hulp moeten zoeken. Me echte gevoelens moeten uitspreken. Ik had roekelozer moeten leven, uit moeten gaan en veel drinken zodat ik toch nog wat levenservaring op deed.

Ik had de laatste 6 jaar niet in zo goed als isolatie moeten leven, zonder enige vrienden. Al me jonge jaren niks gedaan uit angst..

Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik me hele leven vergooit heb, en dat ik alles anders had moeten doen. Maarja ik durfde niet..
Van de ene kant kan je een kind ook niet dwingen om zijn eigen angsten te overwinnen of te verwachten dat hij het in zijn eentje allemaal oplost. Alleen het is zo jammer dat ik vanaf me 18e toch wel wist dat er iets niet goed ging en ik er eigenlijk niks aan gedaan heb.
En alles maar voor me uit schoof.

Soms denk ik , ik had nog beter van alles kunnen doen en in alles kunnen falen inplaats van niks te doen.

Ik ben nu 25 en jullie?

[ Bericht 1% gewijzigd door intheshadow op 24-12-2011 15:15:02 ]
pi_106001343
Ik had minder vaak XTC willen slikken. Deed dat echt zo vaak op feesten enz. Leuke tijd gehad op de feesten zelf maar het dagelijks leven heeft er ook echt onder geleden.
Verder had ik eerder willen beginnen met reizen over de hele wereld. Met een rugzak op de wereld verkennen heerlijk!
pi_106002092
@intheshadow Je zegt dat je "niks" hebt gedaan, maar waarschijnlijk heb je best dingen geobserveerd waar je van hebt geleerd. Je beseft immers dat het anders had gekund...
Misschien was je op je 18e nog niet zo ver om stappen te kunnen ondernemen die je nu wel kunt ondernemen.
Je kunt elke dag beginnen met een nieuw leven of een stapje in de richting van een nieuw leven.
pi_106002903
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 14:43 schreef intheshadow het volgende:
Ik had me niet moeten laten leiden door angst. Als kind zijnde had ik met andere kinderen moeten spelen en niet bang thuis blijven. Ik had moeten gaan voetballen net als de rest van de jongens uit me klas. Dan had ik (meer) vrienden gemaakt en had dat me waarschijnlijk sociaal gezien zelfverzekerder gemaakt.

Ik had op me 20e niet abrupt moeten stoppen met school uit angst.Ik had hulp moeten zoeken. Me echte gevoelens moeten uitspreken. Ik had roekelozer moeten leven, uit moeten gaan en veel drinken zodat ik toch nog wat levenservaring op deed.

Ik had de laatste 6 jaar niet in zo goed als isolatie moeten leven, zonder enige vrienden. Al me jonge jaren niks gedaan uit angst..

Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik me hele leven vergooit heb, en dat ik alles anders had moeten doen. Maarja ik durfde niet..
Van de ene kant kan je een kind ook niet dwingen om zijn eigen angsten te overwinnen of te verwachten dat hij het in zijn eentje allemaal oplost. Alleen het is zo jammer dat ik vanaf me 18e toch wel wist dat er iets niet goed ging en ik er eigenlijk niks aan gedaan heb.
En alles maar voor me uit schoof.

Soms denk ik , ik had nog beter van alles kunnen doen en in alles kunnen falen inplaats van niks te doen.

Ik ben nu 25 en jullie?
Klinkt herkenbaar. Ik ben nu 20, maar heb doordat ik sinds mijn 14e in het Schilderswijk woon een enorme sociaal isolement gecreëerd; ik denk te vaak na over de mens in het algemeen, de interactie van deze wezen met zijn soortgenoot en etc. Ik merk gewoon vaak dat mensen liever hun eigen zegje doen dan dat ze oprecht naar je luisteren. (hoop niet dat ik die impressie nu wek :P)

Ik zou eigenlijk nu (zaterdag) moeten wezen stappen op 20-jarige leeftijd, maar ik heb totaal geen vrienden die uitgaan en begin zelf onderhand ook een aardige droogkloot te worden doordat ik weinig sociale contacten onderhoudt.

Dus: ik had liever niet in het Schilderswijk gewoond.
pi_109556194
Het juiste antwoord is NIETS, omdat je de butterfly effect niet kent. En toch zou ik zoveel dingen anders hebben gedaan, op het gebied van sport, school en meer. Ik was nog veels te jong en naief.

Om de belangrijkste punten samen te vatten:
- Niets aantrekken van overbeschermende ouders. Ik ben enorm beperkt geweest hierdoor.
- Niet bang zijn om keuzes te maken. Altijd maar bang zijn wegens bovenstaand.
- Een andere school kiezen, weten wat je voor mogelijkheden hebt met school en studie
- Should've ignored the nay-sayers.

Mijn jeugd was klote. In ieder geval weet ik de hoofdoorzaak en dat is Nederland. Ik wil emigreren.
pi_109556208
Wel een interessante vraag, met wat ik nu weet zou ik 't anders aanpakken.
Aan de andere kant zou ik ook niet willen missen hoe ik 't gedaan heb.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 02:49:05 #142
358881 Kamergezocht
O nee, toch niet.
pi_109556225
Nooit die ene vriend onder invloed naar huis moeten laten rijden.
Buikpijn in m'n kaken van het lachen.
pi_109556245
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 02:49 schreef Kamergezocht het volgende:
Nooit die ene vriend onder invloed naar huis moeten laten rijden.
Issie dood?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 02:59:32 #144
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109556251
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 02:35 schreef KabulCuisine het volgende:

Om de belangrijkste punten samen te vatten:
- Niets aantrekken van overbeschermende ouders. Ik ben enorm beperkt geweest hierdoor.
- Niet bang zijn om keuzes te maken. Altijd maar bang zijn wegens bovenstaand.
- Een andere school kiezen, weten wat je voor mogelijkheden hebt met school en studie

Mijn jeugd was klote. In ieder geval weet ik de hoofdoorzaak en dat is Nederland. Ik wil emigreren.
Het bovenstaande

+ me gewoon als een tiener hebben gedragen en niet zo snel volwassen geworden zijn.
+ mn vriend nooit verlaten.. Regret it every single moment of every day..
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
  dinsdag 27 maart 2012 @ 05:06:22 #145
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109556503
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 02:59 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:

[..]

Het bovenstaande

+ me gewoon als een tiener hebben gedragen en niet zo snel volwassen geworden zijn.
+ mn vriend nooit verlaten.. Regret it every single moment of every day..
dat lijkt me moelijk om me te leven, iedere dag spijt van iets
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 27 maart 2012 @ 06:42:11 #146
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_109556633
ik was naar de psycholoog gegaan in plaats van 8 jaar te wachten. ik had mijn ex gedumpt van de zomer in plaats van met haar mee te gaan naar parijs.

ik had gaan werken na mijn middelbare school en later een gefundeerd keuze gemaakt mbt studie.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  dinsdag 27 maart 2012 @ 07:58:57 #147
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_109557032
Ik zou voor een andere middelbare school hebben gekozen, want ik was echt niet geschikt voor het daltonsysteem :') Meer talen in mijn pakket, daarna antropologie studeren en dan richting Zuid-Amerika.

Maar alleen als ik mezelf notities mag meegeven over mijn lief en waar te vinden O+
  dinsdag 27 maart 2012 @ 09:03:55 #148
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109557728
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 05:06 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Mwa.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:40:06 #149
358881 Kamergezocht
O nee, toch niet.
pi_109559895
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 02:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Issie dood?
Yep, om een boom heen nog geen 50 meter van z'n huis.
Buikpijn in m'n kaken van het lachen.
  Moderator dinsdag 27 maart 2012 @ 10:56:41 #150
5428 crew  miss_sly
pi_109560377
quote:

[..]

Lijkt me vooral een verspilling van energie aangezien je er toch niets mee bereikt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_109560618
Ik moet zeggen dat sinds ik dit topic ben begonen er toch weer aardig wat dingen zijn bijgekomen :( :-P
pi_109561423
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik moet zeggen dat sinds ik dit topic ben begonen er toch weer aardig wat dingen zijn bijgekomen :( :-P
Dat valt mee toch? Als ik je posts zo doorlees doe je het iig goed met studie en werk, dat is toch wel waar de meesten hier spijt van hebben...
pi_109561489
Wel van de brug gesprongen en niet zo laf zijn geweest om het niet te doen

Klinkt ook lekker cru :')
  dinsdag 27 maart 2012 @ 15:59:28 #154
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109570683
quote:

[..]

Ja, maar hij maakt t me wel makkelijker om elke dag te smsen en om de dag bellen we elkaar.

Heb gewoon mn eigen gevoel te veel weggecijferd voor mn ouders, natuurlijk is dat achteraf een domme fout geweest.
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_109570787
Ik heb spijt van alle lege flessen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:03:15 #156
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_109712283
Ja, van best wel wat dingen zelfs. Ben ook bang dat ik nu midden in iets zit waar ik spijt van krijg, namelijk te weinig 'leven'. Waar de meeste mensen scharrelen, allerlei middelen uitproberen, uitgaan en veel vriendschappen opbouwen, doe ik niets van dat alles. Sommige dingen grotendeels uit keuze (middelen uitproberen), maar afwezigheid van uitgaan met vrienden is helaas niet iets waar ik voor gekozen heb. Het gekke is dat ik het op dit moment vaak niet erg vind, dit rustige, maar ik ben erg bang dat ik er in de toekomst spijt van krijg omdat ik nu nog 'de kans had'...

Het belangrijkste besef blijft inderdaad dat je het vaak niet terug kunt draaien. :) En dingen die met andere mensen te maken hebben... Pff, als ik dat nu op zou gaan rakelen, dat zijn zulke oude koeien. De hele slechte indrukken en het kapot maken van dingen is grotendeels vergeten, dus daar wil ik het liever bij laten. ;)

Iets wat ik echt heel graag terug zou willen draaien is een soort 'gevecht' wat ik vroeger met iemand gehad heb, wat volkomen onterecht was. Ik kan heel slecht tegen geweld en voel me hier nog steeds schuldig over, ondanks dat het meer dan 10 jaar geleden is. Daarnaast gewoon dingen waar ik me enorm voor schaam, maar, hoe cliché ook, wel een erg belangrijk deel zijn geweest van mijn leven. :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  zaterdag 31 maart 2012 @ 01:21:10 #157
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_109720614
Ik heb geen spijt. Van spijt hebben word ik ongelukkig. Tuurlijk had ik sommige dingen beter anders op moeten lossen, beter een andere keuze moeten maken etc. Maar daar heb ik juist van geleerd. Ik kan nu zeggen, -ook al ben ik pas 21- dat ik door mijn levensloop veel levens ervaring heb gekregen, juist door de foute keuzes en impulsieve daden. Ook ben ik nu op een punt gekomen dat ik precies weet wat ik wil en hoe ik mijn toekomst voor me zie, en dat komt ook mede door de geschiedenis van foute keuzes maken.
Spijt heb ik dus niet. Je kan van bijna alles wel leren.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_109721015
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 07:58 schreef jerney het volgende:
Ik zou voor een andere middelbare school hebben gekozen, want ik was echt niet geschikt voor het daltonsysteem :') Meer talen in mijn pakket, daarna antropologie studeren en dan richting Zuid-Amerika.

Maar alleen als ik mezelf notities mag meegeven over mijn lief en waar te vinden O+
Daltonschool :') idd een waardeloos systeem
pi_109724107
Ik had 4 jaar geleden al mijn huidige functie kunnen vervullen maar ik wilde persé een HBO-opleiding op mijn conto hebben :').

Had ik 4 jaar langer door kunnen sparen en had mijn restaurant al kunnen openen i.p.v. over een half jaar -O-
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:26:56 #160
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109724584
Ik had minder onzeker moeten zijn in mijn tienerjaren, achteraf gezien was dat nergens voor nodig.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_109791774
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 01:38 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Daltonschool :') idd een waardeloos systeem
Dafuq is dat voor systeem :?
  maandag 2 april 2012 @ 02:13:50 #162
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_109791839
Ik heb eigenlijk van vrij weinig dingen spijt. :) Vooral omdat ik ervan overtuigd ben dat je altijd spijt krijgt van dingen laten, in plaats van dingen doen. Het enige waar ik spijt van heb, is dus dat ik niet in dienst ben gegaan, want dit studentenleven is echt niks voor mij. :')
pi_109815545
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 02:03 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Dafuq is dat voor systeem :?
Iets uit de jaren 70.
  maandag 2 april 2012 @ 19:21:52 #164
314368 trekeennummertje
Beginner's luck
pi_109815785
Spijt dat ik mezelf verzuild heb in de schilderswijk en daar eenzaam mijn jeugdjaren heb doorgebracht wat een grote impact heeft gehad op mijn sociale vaardigheden.

Ik heb al 3 jaar het idee dat ik mezelf niet ken, alsof ik 'm alleen maar diep binnenin heb en hij er niet uit wil. Ik ben teveel klein gehouden door famillieleden en ben niet de persoon die ik gedacht had te worden.

Maar als ik dan echt alleen ben (in mijn kamer en niemand thuis) dan ben ik erg leuk gezelschap voor mezelf. Dat is ook van de weinige momenten dat ik lach en blij ben. :P
pi_109815900
Ik leer wel van dingen, maar ik denk niet in "wat als" termen. Gedane zaken nemen geen keer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')