quote:Op zondag 24 oktober 2010 02:03 schreef nattermann het volgende:
Ik zou meerdere dingen in mijn leven totaal anders hebben aangepakt. Maargoed, dat kan nu niet meer. Of ik er nu blij mee ben, dat is een ander verhaal.
quote:Haha, ja dat heb ik ook wel. Mijn 1e relatie is nu ook nog steeds lief/euk en dat heb ik te vroeg afgekapt. Eigenlijk bizar dat slechts een klein aantal keuzes in de afgelopen jaren mijn leven behoorlijk hebben veranderd.Op zondag 24 oktober 2010 02:06 schreef Biogarde het volgende:
Sowieso een aantal relaties.
Ik had bij de eerste (serieuze langdurige) moeten blijven, die is nog steeds leuk/lief/whatever. Dan had m'n leven er ook heel anders uitgezien denk ik. Nu doe ik maar wat
quote:Butterfly effectOp zondag 24 oktober 2010 02:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eigenlijk bizar dat slechts een klein aantal keuzes in de afgelopen jaren mijn leven behoorlijk hebben veranderd.
quote:Ik snap de "maar" niet echt in je post..Op zondag 24 oktober 2010 04:23 schreef Keep_Walking het volgende:
Ben momenteel vrij gelukkig. Maar:
-Nooit begonnen met blowen.
-Serieus verdiept in breakdancen en/of vechtsporten.
-Van jongs af aan ervoor zorgen dat ik psychisch sterk in mijn schoenen stond.
-Nederlandse les serieus volgen op middelbare school.
En het liefs zou ik willen dat ik toen ik klein was geen enkele langdurige ziekte kreeg (in mijn geval sydenham chorea). Als ik die ziekte niet had gekregen was mijn leven perfect geweest, denk ik.
quote:Met "maar" wil ik zeggen dat ik eigenlijk niks zou veranderen uit mijn verleden omdat het nu gewoon goed gaat met me. Niks om echt over te klagen ofzo. En alles wat ik heb meegemaakt heeft me uiteindelijk gemaakt in de persoon die ik nu ben.Op zondag 24 oktober 2010 04:28 schreef theKiD het volgende:
[..]
Ik snap de "maar" niet echt in je post..
quote:Maar het komt over alsof je spijt hebt dat je dingen die je opsomt, niet hebt gedaan..Op zondag 24 oktober 2010 04:31 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Met "maar" wil ik zeggen dat ik eigenlijk niks zou veranderen uit mijn verleden omdat het nu gewoon goed gaat met me. Niks om echt over te klagen ofzo. En alles wat ik heb meegemaakt heeft me uiteindelijk gemaakt in de persoon die ik nu ben.
quote:Wat dan? Behoed mij van die (foute) keuzes.Op zondag 24 oktober 2010 02:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Haha, ja dat heb ik ook wel. Mijn 1e relatie is nu ook nog steeds lief/euk en dat heb ik te vroeg afgekapt. Eigenlijk bizar dat slechts een klein aantal keuzes in de afgelopen jaren mijn leven behoorlijk hebben veranderd.
quote:Hmm, hier twijfel ik over. Verschilt sowieso wel per persoon natuurlijkOp zondag 24 oktober 2010 04:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb nergens spijt van, want op dat moment kon ik het blijkbaar niet beter.
quote:Spijt is een groot woord. Meer van dat ik denk dat ik een betere of leukere leven zou hebben gehad als ik die dingen heb gedaan.Op zondag 24 oktober 2010 04:32 schreef theKiD het volgende:
[..]
Maar het komt over alsof je spijt hebt dat je dingen die je opsomt, niet hebt gedaan..
quote:Dat is ook waar, ik zou nooit Latijn hebben gekozen, daar heb ik wel serieus spijt van, ik heb er niks aan behalve stress en onvoldoendes, en anders had ik nu economie of Frans gehad (of allebei!).Op zondag 24 oktober 2010 09:37 schreef trolololo het volgende:
Als ik de kans kreeg wat zaken anders te doen:
- Wel goed hebben geleerd voor mijn afgelopen tentamenweek
- Dat ene leuke meisje wel gewoon hebben gezoend
- Nooit het vak Latijn gekozen hebben
quote:Precies, heb nu 4 uur in de week les en ik heb het de 1e t/m de 4e voldoende uitgehouden en nu zit ik er over te denken het te laten vallen, alleen het zou zo zonde zijn...Op zondag 24 oktober 2010 10:14 schreef Lutte het volgende:
[..]
Dat is ook waar, ik zou nooit Latijn hebben gekozen, daar heb ik wel serieus spijt van, ik heb er niks aan behalve stress en onvoldoendes, en anders had ik nu economie of Frans gehad (of allebei!).
quote:Wij gaan 'alleen' dit jaar naar Rome, en das ook voor atheneum!Op zondag 24 oktober 2010 10:25 schreef trolololo het volgende:
[..]
Precies, heb nu 4 uur in de week les en ik heb het de 1e t/m de 4e voldoende uitgehouden en nu zit ik er over te denken het te laten vallen, alleen het zou zo zonde zijn...
1 +puntje: Vorig jaar Rome en dit jaar Istanbul met de Gymnasium groep
quote:Dat is heel erg zo ja, door gymnasium heb ik wel mijn huidige vriendengroep (bestaat vooral uit meisjesOp zondag 24 oktober 2010 10:29 schreef Lutte het volgende:
[..]
Wij gaan 'alleen' dit jaar naar Rome, en das ook voor atheneum!
Maar als ik economie had gehad had ik nog zo'n beetje alles kunnen worden, en een extra taal kunnen spreken is natuurlijk ook niet erg. Ben wel blij dat ik ondanks Latijn Duits heb gehouden, kan ik het nog laten vallen.
Alleen het schooljaar is nu al begonnen dus even kijken wat er geregeld kan worden.
Maar ik realiseer me ook dat ik hele andere vrienden had gehad als ik geen gymnasium had gedaan, en de mensen met wie ik nu omga pas later had leren kennen...
quote:Als je het niet had gedaan wat was er dan zo anders geweest in je leven?Op zondag 24 oktober 2010 14:14 schreef formerjellybean het volgende:
Dat ik soms te aardig ben voor mensen en daar achteraf gewoon spijt van heb.
Ik wil graag dingen goed doen , maar kom er ondertussen achteraf achter dat je daar toch goed in moet selecteren, sommige mensen waarderen dat juist niet en maken daar misbruik van.
quote:Dan had ik wat meer geinvesteerd in betrouwbare mensen en geen energie verspeeld aan mensen die het achteraf niet waard waren.Op zondag 24 oktober 2010 14:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als je het niet had gedaan wat was er dan zo anders geweest in je leven?
quote:Dit. Met de gegevens van dat moment heb ik bepaalde keuzes gemaakt en ik denk dat ik op dat moment dat als beste keuze zag. Wat niet wil zeggen dat mijn leven een aaneenschakeling is geweest van goede keuze, maar wel voor dat moment.Op zondag 24 oktober 2010 04:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb nergens spijt van, want op dat moment kon ik het blijkbaar niet beter.
quote:Dude, dat is nooit te laat. Ik ben begonnen met breaken op m'n 19e, dat is ook relatief oud. Dans bijna tien jaar inmiddels. Ik lees nu een boek over een aikido master die begon na z'n 40e. Je maakt jezelf wijs dat je te oud bent.. trust me dat ben je niet. Ga de dingen doen die je wilt doen.Op zondag 24 oktober 2010 04:49 schreef Keep_Walking het volgende:
Als ik serieus had verdiept in breakdancen of vechtsporten dan zou ik 10 keer cooler zijn dan dat ik nu ben.
quote:Ben jij mijn kloon?Op maandag 25 oktober 2010 17:54 schreef Pan.da het volgende:
Veel te kieskeurig zijn op jonge leeftijd en vrouwen op een voetstuk plaatsen. Daardoor niet genoeg rond lopen neuken, geëxperimenteerd, relaties aangegaan. Relaties/seks/liefde moest ik allemaal na mijn 20ste inhalen/ontdekken.
quote:Nee, wel die van iemand anders
quote:I feel you, bro...Op maandag 25 oktober 2010 17:23 schreef goofy_goober het volgende:
En iets wat ik recentelijk anders aan had moeten pakken was mijn 'ex-vriendin'. Die projecteerde al haar issues op mij en heeft me emotioneel helemaal uitgeput. Heb maanden nodig heb gehad om er weer bovenop te komen. Had haar bij de eerste 'explosie' al aan de kant moeten zetten.
quote:Haha, same here...kan een heel topic over schrijven maar let bygones be bygones...Op maandag 25 oktober 2010 17:54 schreef Pan.da het volgende:
Veel te kieskeurig zijn op jonge leeftijd en vrouwen op een voetstuk plaatsen. Daardoor niet genoeg rond lopen neuken, geëxperimenteerd, relaties aangegaan. Relaties/seks/liefde moest ik allemaal na mijn 20ste inhalen/ontdekken.
quote:Plus dit dus. Al die ''fouten'' hebben me juist gevormd tot de persoon die ik nu ben.Op maandag 25 oktober 2010 17:58 schreef Jojoortje het volgende:
Ach ja, er zijn heus wel dingen die ik over had gedaan, maar die dingen hebben er nou juist voor gezorgd dat ik nu ben zoals ik ben: gelukkig.
Bovendien, maak ik die 'fouten' niet nog eens.
quote:tja, wat als...daar kan je veel over nadenken maar veel helpt het niet meer... Zoals 50 cent zegt in het liedje "What If"Op maandag 25 oktober 2010 18:06 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik zou niet zo heel veel anders willen doen, maar soms denk ik wel eens 'wat als'... Een jongen die me vroeger afgewezen heeft, heeft nu wel interesse, maar ik ben heel blij met mijn vriend, maar 'wat als' we wel wat hadden, zouden we nu nog bij elkaar zijn?
Ik ben een half jaar in Noorwegen geweest, daar ben ik door mijn depressie heen gekomen, 'wat als' ik daar was gebleven?
'Wat als' ik niet 1.5 jaar geleden opnieuw was begonnen met studeren? 'Wat als' ik nu vrijgezel zou zijn?
quote:Dat sowieso. En voor de rest had ik wat meer uit het leven kunnen halen. Ik ben best gelukkig, en mag zeker niet klagen. Maar heb altijd zeer op safe gespeeld en vanuit een comfort zone geleefd, waardoor ik regelmatig het idee heb dat ik wellicht veel meer uit mijn leven had kunnen halen. Ik had bijvoorbeeld door moeten zetten met voetbal, niet het contact met een oude vriendengroep laten verwateren, minder lui voor de tv hebben gezeten en ik had er meer op uit moeten gaan.Op maandag 25 oktober 2010 17:54 schreef Pan.da het volgende:
quote:ik en veel vrienden (Allemaal WO (bijna) afgestudeerd hebben daar vaak discussies over gehad maar zeer velen zien havo-hbo-master WO toch als het beste en leukste traject.Op dinsdag 26 oktober 2010 01:21 schreef Heroinjunk het volgende:
- Verder gaan met VWO nadat ik mijn HAVO-diploma had gehaald, dan had ik nu niet een aantal keren de verkeerde keuzes gemaakt en hoef ik geen simpele HBO-opleiding te volgen waar een ik schijthekel heb aan de stages. En ja, ik kan inderdaad na mijn P naar de uni, maar dat wil ik niet omdat ik graag een diploma wil hebben mocht ik de uni niet halen.
- Het op een andere manier uitmaken met mijn ex. Sowieso eerder en op een stuk vriendelijkere manier. Daar heb ik nog steeds spijt van op zich hoe ik dat heb gedaan.
quote:Als in feesten of meer inzet tonen?Op dinsdag 26 oktober 2010 16:28 schreef Arolsen het volgende:
Ik heb van veek dingen spijt dat ik ze niet anders gedaan had en zo leuke kansen gemist heb. De belangrijkste
-Had in mijn studententijd er meer uit moeten halen
quote:Zijn dit niet allemaal lessen voor je? Je weet iig dat je geen overbeschermde ouder wil worden.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:28 schreef Arolsen het volgende:
Ik heb van veek dingen spijt dat ik ze niet anders gedaan had en zo leuke kansen gemist heb. De belangrijkste
-Had me beter moeten afzetten tegen mijn ouders die overbeschermend waren
-Had veel eerder het huis uit moeten gaan
quote:Dit klinkt als mijn leven en toekomst. Alleen ik ben nu begonnen met afzetten en ga gelijk na de zesde op kamers.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:28 schreef Arolsen het volgende:
-Had me beter moeten afzetten tegen mijn ouders die overbeschermend waren
-Had veel eerder het huis uit moeten gaan
quote:Dat zijn het zeker. Ik wil mijn kinderen meer vrijheid geven. Evenals ik ze ook meer zal stimuleren om te genieten van het leven.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:29 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Zijn dit niet allemaal lessen voor je? Je weet iig dat je geen overbeschermde ouder wil worden.
quote:Goed zo, dat had ik ook moeten doenOp dinsdag 26 oktober 2010 16:34 schreef Lutte het volgende:
[..]
Dit klinkt als mijn leven en toekomst. Alleen ik ben nu begonnen met afzetten en ga gelijk na de zesde op kamers.
quote:Je denkt nu aan 1 ding en dat is vrijheid, begrijpelijk.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:34 schreef Lutte het volgende:
[..]
Dit klinkt als mijn leven en toekomst. Alleen ik ben nu begonnen met afzetten en ga gelijk na de zesde op kamers.
Wel stimulerend om dit dan zo te lezen!
quote:Je zult altijd wel willen wat je niet hebt: het gras is altijd groener aan de overkant.Op donderdag 28 oktober 2010 22:44 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Je denkt nu aan 1 ding en dat is vrijheid, begrijpelijk.
Maar ik had een moord gedaan voor een gezin waar ik tot mijn 21e bij kon blijven wonen.
Op jezelf wonen/op kamers gaan gaat niet altijd over rozen.
quote:Waarom bestaat er in deze gevallen geen gulden middenwegOp donderdag 28 oktober 2010 22:48 schreef Lutte het volgende:
[..]
Je zult altijd wel willen wat je niet hebt: het gras is altijd groener aan de overkant.
Ik denk niet alleen aan vrijheid, maar hoe ik op word gevoed is een ander uiterste. Zelfs ouders van vriendinnen hebben een plan bedacht en daaraan meegewerkt, ze logen dus tegen mijn ouders en kwamen daar zelf mee, om mij een middagje bij een vriendin te laten zijn.
Ouders die het niks kunnen schelen wat je doet is niet fijn, maar compleet los van de buitenwereld opgevoed worden ook niet.
quote:Echt hè... Maar nog iets positiefs: jij zult je kinderen later behoeden voor het verkloten van school, en ik zal ze meer vrijheid geven dan ik zelf heb.Op donderdag 28 oktober 2010 22:57 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Waarom bestaat er in deze gevallen geen gulden middenweg.
Ik heb school verkloot door te veel vrijheid.
Jij hebt bijna geen vrijheid.
quote:Uhu, of i.i.g geen kids nemen als ik ze geen goed leven kan geven.Op donderdag 28 oktober 2010 23:00 schreef Lutte het volgende:
[..]
Echt hè... Maar nog iets positiefs: jij zult je kinderen later behoeden voor het verkloten van school, en ik zal ze meer vrijheid geven dan ik zelf heb.
Dus dat is nog iets.
quote:Dat kan ook. Mijn broer wil ook bewust geen kinderen, omdat hij van zichzelf weet geen goede vader te zijn. En voor zo'n beslissing kan men niks meer dan respect hebben, want je beschikt dan over zelfkennis en je stapt toch buiten wat nog steeds heel gebruikelijk is: man/vrouw en kinderen.Op donderdag 28 oktober 2010 23:10 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Uhu, of i.i.g geen kids nemen als ik ze geen goed leven kan geven.
quote:Ja, en vaak is een kind een volgende stap na trouwen/samenwonen.Op donderdag 28 oktober 2010 23:22 schreef Lutte het volgende:
[..]
Dat kan ook. Mijn broer wil ook bewust geen kinderen, omdat hij van zichzelf weet geen goede vader te zijn. En voor zo'n beslissing kan men niks meer dan respect hebben, want je beschikt dan over zelfkennis en je stapt toch buiten wat nog steeds heel gebruikelijk is: man/vrouw en kinderen.
Dat is toch vaak zo? De grootste pijnmomenten kweken natuurlijk enorm veel ervaring en een soort van weerstand op. Maar als je terug kijkt was zo'n pijnlijk moment het altijd waard? Bij mij niet hoorquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 12:38 schreef caroline88 het volgende:
De grootste pijnmomenten blijken ook de meest waardevolle lessen te hebben opgeleverd. Af en toe wens ik wel eens dat een aantal dingen wat leuker en wat makkelijker waren geweest maar dan zou ik nu niet zo stevig in mijn schoenen staan.
Helemaal niks veranderen?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:08 schreef simmu het volgende:
genoeg dingen waarvan ik denk "dat had anders beter gekund". desondanks zou ik nu achteraf helemaal niks anders doen. want dan zou ik ook een boel moeten missen wat ik niet heb mogen houden maar wel gehad heb.
Heel er goed, en iets wat ik nu ( 21 jaar) probeer te voorkomen.quote:Op zondag 14 november 2010 01:32 schreef childintime het volgende:
Ik denk dat als je zo voorzichtig leeft uit angst om fouten te maken waar je later misschien wel spijt van krijgt, je niet echt kunt leven en uiteindelijk op je 40e of 50e ineens denkt "waar is mijn leven gebleven, wat is er met me gebeurt"......
quote:Op zondag 14 november 2010 01:55 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Heel er goed, en iets wat ik nu ( 21 jaar) probeer te voorkomen.
Mijn vrienden verklaren mij voor gek dat ik 'Leef hoe ik wil'. We zullen zien...
Precies.quote:Op zondag 14 november 2010 02:03 schreef childintime het volgende:
[..]
![]()
Mijn "neefje" (13 jaar jonger dan ik, rechtenstudent) zei ooit eens "je kunt beter spijt hebben van iets wat je wel hebt gedaan dan iets wat je niet hebt gedaan, want die vraag blijft je je leven lang achtervolgen". En daar heeft hij helemaal gelijk in
Vooral die eerste. Het grappige is dat je bij iedere stap die je gezet hebt in je leven nooit echt een keuze hebt gehad. Je nam het pad waar je je op dat moment in je leven het beste bij voelde. Terugkijken en denken dat je toen de mogelijkheid had een ander pad te kiezen is jezelf voor de gek houden.quote:
Niet echt een keuze is natuurlijk wat overdreven. Een keuze heb je altijd. En bij mij voelde het ook vaak genoeg aan dat het niet de juiste keuze was maar meer de 'verwachtte' keuze op dat tijdstip. Als je terugkijkt op het leven komt het vaak op een klein aantal momenten aan waar het er echt om draait. Dat zijn de momenten die ik zelf niet goed heb aangepakt..tot dusverre danquote:Op zaterdag 4 december 2010 01:00 schreef Xessive het volgende:
[..]
Vooral die eerste. Het grappige is dat je bij iedere stap die je gezet hebt in je leven nooit echt een keuze hebt gehad. Je nam het pad waar je je op dat moment in je leven het beste bij voelde. Terugkijken en denken dat je toen de mogelijkheid had een ander pad te kiezen is jezelf voor de gek houden.
Dat dus eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:13 schreef Flappieee het volgende:
In mijn korte leven heb ik al tig fouten gemaakt, tig dingen die ik achteraf gezien liever nooit had gedaan en nu anders had aangepakt. Ongetwijfeld zal ik ook nog wel tig fouten blijven maken. Ik zie het meer als levenslessen, je leert ervan. Die fouten vormen je als persoon en in mijn optiek is dat nooit slecht.
Bovendien vind ik dat het nooit te laat is om dingen alsnog aan te pakken. Heb je ergens spijt van wat in het verleden is gebeurd, doe er dan iets aan!
Er zijn altijd meerdere opties die voor je open liggen. Dat is waar. Maar de persoon die je op dat moment bent bepaalt welke optie je neemt.quote:Op zaterdag 4 december 2010 03:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet echt een keuze is natuurlijk wat overdreven. Een keuze heb je altijd. En bij mij voelde het ook vaak genoeg aan dat het niet de juiste keuze was maar meer de 'verwachtte' keuze op dat tijdstip. Als je terugkijkt op het leven komt het vaak op een klein aantal momenten aan waar het er echt om draait. Dat zijn de momenten die ik zelf niet goed heb aangepakt..tot dusverre dan
Op die plaatjes staan teksten wat veel mensen denken, alleen komt het nu wat 'confronterender" over. Daarnaast zou je kunnen afvragen of je er wel waarde aan moet hechten. Het zijn geen waarheden, maar menselijke gedachtes die in beeld zijn gebracht, dus vrij subjectief.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:26 schreef Bombshell het volgende:
mooie plaatjes allemaal waar ook maar zo moeilijk om toe te passen. Middelmatigheid is nou eenmaal het meest succesvol evolutionair gezien. Tenminste zoiets zei midas dekkers
Dit is echt lief en geeft heel goed weer hoe wij mensen in elkaar steken. Van iedere fout leren we. Er zijn mensen die schijnbaar probleemloos door het leven glijden. 80 Worden op hun sloffen met dezelfde partner en werkgever. Er zijn ook (misschien juist in deze tijd) mensen die zich af gaan vragen of dit alles in het leven is. Daar is durf en actie voor nodig. En van al die dingen leer je en ontwikkel je jezelf.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:52 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Ik had mijn ex 5 jaar eerder moeten verlaten. Maar ja als je 17 bent, denk je alles te weten... Helaas...
Ja, ik begin steeds meer dingen te zien uit mijn verleden, opvoeding etc, waardoor ik besef dat mijn leven er heeeeeeeel erg anders had kunnen uitzien.quote:Er is al 383 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Hear, hear... Ik probeer de regie nu ook weer in handen te krijgen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:57 schreef Cavalinho het volgende:
Je kunt NU toch nog alles er aan doen om een betere baan te krijgen, als dat belangrijk voor je is?
Waarom vergeten mensen dat je aan je verleden niks kunt doen, maar het nu en de toekomst wel kunt beinvloeden?
Ik ben ook NU met mij toekomst bezig en dat is heel hard werken, maar als ik er niks aan doe, veranderd er ook niet veel.
Klinkt herkenbaar. Ik ben nu 20, maar heb doordat ik sinds mijn 14e in het Schilderswijk woon een enorme sociaal isolement gecreëerd; ik denk te vaak na over de mens in het algemeen, de interactie van deze wezen met zijn soortgenoot en etc. Ik merk gewoon vaak dat mensen liever hun eigen zegje doen dan dat ze oprecht naar je luisteren. (hoop niet dat ik die impressie nu wekquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:43 schreef intheshadow het volgende:
Ik had me niet moeten laten leiden door angst. Als kind zijnde had ik met andere kinderen moeten spelen en niet bang thuis blijven. Ik had moeten gaan voetballen net als de rest van de jongens uit me klas. Dan had ik (meer) vrienden gemaakt en had dat me waarschijnlijk sociaal gezien zelfverzekerder gemaakt.
Ik had op me 20e niet abrupt moeten stoppen met school uit angst.Ik had hulp moeten zoeken. Me echte gevoelens moeten uitspreken. Ik had roekelozer moeten leven, uit moeten gaan en veel drinken zodat ik toch nog wat levenservaring op deed.
Ik had de laatste 6 jaar niet in zo goed als isolatie moeten leven, zonder enige vrienden. Al me jonge jaren niks gedaan uit angst..
Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik me hele leven vergooit heb, en dat ik alles anders had moeten doen. Maarja ik durfde niet..
Van de ene kant kan je een kind ook niet dwingen om zijn eigen angsten te overwinnen of te verwachten dat hij het in zijn eentje allemaal oplost. Alleen het is zo jammer dat ik vanaf me 18e toch wel wist dat er iets niet goed ging en ik er eigenlijk niks aan gedaan heb.
En alles maar voor me uit schoof.
Soms denk ik , ik had nog beter van alles kunnen doen en in alles kunnen falen inplaats van niks te doen.
Ik ben nu 25 en jullie?
Issie dood?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 02:49 schreef Kamergezocht het volgende:
Nooit die ene vriend onder invloed naar huis moeten laten rijden.
Het bovenstaandequote:Op dinsdag 27 maart 2012 02:35 schreef KabulCuisine het volgende:
Om de belangrijkste punten samen te vatten:
- Niets aantrekken van overbeschermende ouders. Ik ben enorm beperkt geweest hierdoor.
- Niet bang zijn om keuzes te maken. Altijd maar bang zijn wegens bovenstaand.
- Een andere school kiezen, weten wat je voor mogelijkheden hebt met school en studie
Mijn jeugd was klote. In ieder geval weet ik de hoofdoorzaak en dat is Nederland. Ik wil emigreren.
dat lijkt me moelijk om me te leven, iedere dag spijt van ietsquote:Op dinsdag 27 maart 2012 02:59 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
[..]
Het bovenstaande
+ me gewoon als een tiener hebben gedragen en niet zo snel volwassen geworden zijn.
+ mn vriend nooit verlaten.. Regret it every single moment of every day..
Mwa.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 05:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat lijkt me moelijk om me te leven, iedere dag spijt van iets
Lijkt me vooral een verspilling van energie aangezien je er toch niets mee bereikt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 05:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Dat valt mee toch? Als ik je posts zo doorlees doe je het iig goed met studie en werk, dat is toch wel waar de meesten hier spijt van hebben...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik moet zeggen dat sinds ik dit topic ben begonen er toch weer aardig wat dingen zijn bijgekomen:-P
Ja, maar hij maakt t me wel makkelijker om elke dag te smsen en om de dag bellen we elkaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 05:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Daltonschoolquote:Op dinsdag 27 maart 2012 07:58 schreef jerney het volgende:
Ik zou voor een andere middelbare school hebben gekozen, want ik was echt niet geschikt voor het daltonsysteemMeer talen in mijn pakket, daarna antropologie studeren en dan richting Zuid-Amerika.
Maar alleen als ik mezelf notities mag meegeven over mijn lief en waar te vinden
Dafuq is dat voor systeemquote:Op zaterdag 31 maart 2012 01:38 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Daltonschoolidd een waardeloos systeem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |