Vooral die eerste. Het grappige is dat je bij iedere stap die je gezet hebt in je leven nooit echt een keuze hebt gehad. Je nam het pad waar je je op dat moment in je leven het beste bij voelde. Terugkijken en denken dat je toen de mogelijkheid had een ander pad te kiezen is jezelf voor de gek houden.quote:
Niet echt een keuze is natuurlijk wat overdreven. Een keuze heb je altijd. En bij mij voelde het ook vaak genoeg aan dat het niet de juiste keuze was maar meer de 'verwachtte' keuze op dat tijdstip. Als je terugkijkt op het leven komt het vaak op een klein aantal momenten aan waar het er echt om draait. Dat zijn de momenten die ik zelf niet goed heb aangepakt..tot dusverre danquote:Op zaterdag 4 december 2010 01:00 schreef Xessive het volgende:
[..]
Vooral die eerste. Het grappige is dat je bij iedere stap die je gezet hebt in je leven nooit echt een keuze hebt gehad. Je nam het pad waar je je op dat moment in je leven het beste bij voelde. Terugkijken en denken dat je toen de mogelijkheid had een ander pad te kiezen is jezelf voor de gek houden.
Dat dus eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:13 schreef Flappieee het volgende:
In mijn korte leven heb ik al tig fouten gemaakt, tig dingen die ik achteraf gezien liever nooit had gedaan en nu anders had aangepakt. Ongetwijfeld zal ik ook nog wel tig fouten blijven maken. Ik zie het meer als levenslessen, je leert ervan. Die fouten vormen je als persoon en in mijn optiek is dat nooit slecht.
Bovendien vind ik dat het nooit te laat is om dingen alsnog aan te pakken. Heb je ergens spijt van wat in het verleden is gebeurd, doe er dan iets aan!
Er zijn altijd meerdere opties die voor je open liggen. Dat is waar. Maar de persoon die je op dat moment bent bepaalt welke optie je neemt.quote:Op zaterdag 4 december 2010 03:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet echt een keuze is natuurlijk wat overdreven. Een keuze heb je altijd. En bij mij voelde het ook vaak genoeg aan dat het niet de juiste keuze was maar meer de 'verwachtte' keuze op dat tijdstip. Als je terugkijkt op het leven komt het vaak op een klein aantal momenten aan waar het er echt om draait. Dat zijn de momenten die ik zelf niet goed heb aangepakt..tot dusverre dan
Op die plaatjes staan teksten wat veel mensen denken, alleen komt het nu wat 'confronterender" over. Daarnaast zou je kunnen afvragen of je er wel waarde aan moet hechten. Het zijn geen waarheden, maar menselijke gedachtes die in beeld zijn gebracht, dus vrij subjectief.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:26 schreef Bombshell het volgende:
mooie plaatjes allemaal waar ook maar zo moeilijk om toe te passen. Middelmatigheid is nou eenmaal het meest succesvol evolutionair gezien. Tenminste zoiets zei midas dekkers
Dit is echt lief en geeft heel goed weer hoe wij mensen in elkaar steken. Van iedere fout leren we. Er zijn mensen die schijnbaar probleemloos door het leven glijden. 80 Worden op hun sloffen met dezelfde partner en werkgever. Er zijn ook (misschien juist in deze tijd) mensen die zich af gaan vragen of dit alles in het leven is. Daar is durf en actie voor nodig. En van al die dingen leer je en ontwikkel je jezelf.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:52 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Ik had mijn ex 5 jaar eerder moeten verlaten. Maar ja als je 17 bent, denk je alles te weten... Helaas...
Ja, ik begin steeds meer dingen te zien uit mijn verleden, opvoeding etc, waardoor ik besef dat mijn leven er heeeeeeeel erg anders had kunnen uitzien.quote:Er is al 383 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |