Vooral die eerste. Het grappige is dat je bij iedere stap die je gezet hebt in je leven nooit echt een keuze hebt gehad. Je nam het pad waar je je op dat moment in je leven het beste bij voelde. Terugkijken en denken dat je toen de mogelijkheid had een ander pad te kiezen is jezelf voor de gek houden.quote:
Niet echt een keuze is natuurlijk wat overdreven. Een keuze heb je altijd. En bij mij voelde het ook vaak genoeg aan dat het niet de juiste keuze was maar meer de 'verwachtte' keuze op dat tijdstip. Als je terugkijkt op het leven komt het vaak op een klein aantal momenten aan waar het er echt om draait. Dat zijn de momenten die ik zelf niet goed heb aangepakt..tot dusverre danquote:Op zaterdag 4 december 2010 01:00 schreef Xessive het volgende:
[..]
Vooral die eerste. Het grappige is dat je bij iedere stap die je gezet hebt in je leven nooit echt een keuze hebt gehad. Je nam het pad waar je je op dat moment in je leven het beste bij voelde. Terugkijken en denken dat je toen de mogelijkheid had een ander pad te kiezen is jezelf voor de gek houden.
Dat dus eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:13 schreef Flappieee het volgende:
In mijn korte leven heb ik al tig fouten gemaakt, tig dingen die ik achteraf gezien liever nooit had gedaan en nu anders had aangepakt. Ongetwijfeld zal ik ook nog wel tig fouten blijven maken. Ik zie het meer als levenslessen, je leert ervan. Die fouten vormen je als persoon en in mijn optiek is dat nooit slecht.
Bovendien vind ik dat het nooit te laat is om dingen alsnog aan te pakken. Heb je ergens spijt van wat in het verleden is gebeurd, doe er dan iets aan!
Er zijn altijd meerdere opties die voor je open liggen. Dat is waar. Maar de persoon die je op dat moment bent bepaalt welke optie je neemt.quote:Op zaterdag 4 december 2010 03:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet echt een keuze is natuurlijk wat overdreven. Een keuze heb je altijd. En bij mij voelde het ook vaak genoeg aan dat het niet de juiste keuze was maar meer de 'verwachtte' keuze op dat tijdstip. Als je terugkijkt op het leven komt het vaak op een klein aantal momenten aan waar het er echt om draait. Dat zijn de momenten die ik zelf niet goed heb aangepakt..tot dusverre dan
Op die plaatjes staan teksten wat veel mensen denken, alleen komt het nu wat 'confronterender" over. Daarnaast zou je kunnen afvragen of je er wel waarde aan moet hechten. Het zijn geen waarheden, maar menselijke gedachtes die in beeld zijn gebracht, dus vrij subjectief.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:26 schreef Bombshell het volgende:
mooie plaatjes allemaal waar ook maar zo moeilijk om toe te passen. Middelmatigheid is nou eenmaal het meest succesvol evolutionair gezien. Tenminste zoiets zei midas dekkers
Dit is echt lief en geeft heel goed weer hoe wij mensen in elkaar steken. Van iedere fout leren we. Er zijn mensen die schijnbaar probleemloos door het leven glijden. 80 Worden op hun sloffen met dezelfde partner en werkgever. Er zijn ook (misschien juist in deze tijd) mensen die zich af gaan vragen of dit alles in het leven is. Daar is durf en actie voor nodig. En van al die dingen leer je en ontwikkel je jezelf.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:52 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Ik had mijn ex 5 jaar eerder moeten verlaten. Maar ja als je 17 bent, denk je alles te weten... Helaas...
Ja, ik begin steeds meer dingen te zien uit mijn verleden, opvoeding etc, waardoor ik besef dat mijn leven er heeeeeeeel erg anders had kunnen uitzien.quote:Er is al 383 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Hear, hear... Ik probeer de regie nu ook weer in handen te krijgen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:57 schreef Cavalinho het volgende:
Je kunt NU toch nog alles er aan doen om een betere baan te krijgen, als dat belangrijk voor je is?
Waarom vergeten mensen dat je aan je verleden niks kunt doen, maar het nu en de toekomst wel kunt beinvloeden?
Ik ben ook NU met mij toekomst bezig en dat is heel hard werken, maar als ik er niks aan doe, veranderd er ook niet veel.
Klinkt herkenbaar. Ik ben nu 20, maar heb doordat ik sinds mijn 14e in het Schilderswijk woon een enorme sociaal isolement gecreëerd; ik denk te vaak na over de mens in het algemeen, de interactie van deze wezen met zijn soortgenoot en etc. Ik merk gewoon vaak dat mensen liever hun eigen zegje doen dan dat ze oprecht naar je luisteren. (hoop niet dat ik die impressie nu wekquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:43 schreef intheshadow het volgende:
Ik had me niet moeten laten leiden door angst. Als kind zijnde had ik met andere kinderen moeten spelen en niet bang thuis blijven. Ik had moeten gaan voetballen net als de rest van de jongens uit me klas. Dan had ik (meer) vrienden gemaakt en had dat me waarschijnlijk sociaal gezien zelfverzekerder gemaakt.
Ik had op me 20e niet abrupt moeten stoppen met school uit angst.Ik had hulp moeten zoeken. Me echte gevoelens moeten uitspreken. Ik had roekelozer moeten leven, uit moeten gaan en veel drinken zodat ik toch nog wat levenservaring op deed.
Ik had de laatste 6 jaar niet in zo goed als isolatie moeten leven, zonder enige vrienden. Al me jonge jaren niks gedaan uit angst..
Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik me hele leven vergooit heb, en dat ik alles anders had moeten doen. Maarja ik durfde niet..
Van de ene kant kan je een kind ook niet dwingen om zijn eigen angsten te overwinnen of te verwachten dat hij het in zijn eentje allemaal oplost. Alleen het is zo jammer dat ik vanaf me 18e toch wel wist dat er iets niet goed ging en ik er eigenlijk niks aan gedaan heb.
En alles maar voor me uit schoof.
Soms denk ik , ik had nog beter van alles kunnen doen en in alles kunnen falen inplaats van niks te doen.
Ik ben nu 25 en jullie?
Issie dood?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 02:49 schreef Kamergezocht het volgende:
Nooit die ene vriend onder invloed naar huis moeten laten rijden.
Het bovenstaandequote:Op dinsdag 27 maart 2012 02:35 schreef KabulCuisine het volgende:
Om de belangrijkste punten samen te vatten:
- Niets aantrekken van overbeschermende ouders. Ik ben enorm beperkt geweest hierdoor.
- Niet bang zijn om keuzes te maken. Altijd maar bang zijn wegens bovenstaand.
- Een andere school kiezen, weten wat je voor mogelijkheden hebt met school en studie
Mijn jeugd was klote. In ieder geval weet ik de hoofdoorzaak en dat is Nederland. Ik wil emigreren.
dat lijkt me moelijk om me te leven, iedere dag spijt van ietsquote:Op dinsdag 27 maart 2012 02:59 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
[..]
Het bovenstaande
+ me gewoon als een tiener hebben gedragen en niet zo snel volwassen geworden zijn.
+ mn vriend nooit verlaten.. Regret it every single moment of every day..
Mwa.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 05:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat lijkt me moelijk om me te leven, iedere dag spijt van iets
Lijkt me vooral een verspilling van energie aangezien je er toch niets mee bereikt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 05:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Dat valt mee toch? Als ik je posts zo doorlees doe je het iig goed met studie en werk, dat is toch wel waar de meesten hier spijt van hebben...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik moet zeggen dat sinds ik dit topic ben begonen er toch weer aardig wat dingen zijn bijgekomen:-P
Ja, maar hij maakt t me wel makkelijker om elke dag te smsen en om de dag bellen we elkaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 05:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Daltonschoolquote:Op dinsdag 27 maart 2012 07:58 schreef jerney het volgende:
Ik zou voor een andere middelbare school hebben gekozen, want ik was echt niet geschikt voor het daltonsysteemMeer talen in mijn pakket, daarna antropologie studeren en dan richting Zuid-Amerika.
Maar alleen als ik mezelf notities mag meegeven over mijn lief en waar te vinden
Dafuq is dat voor systeemquote:Op zaterdag 31 maart 2012 01:38 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Daltonschoolidd een waardeloos systeem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |