abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87984238
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:28 schreef Arolsen het volgende:
Ik heb van veek dingen spijt dat ik ze niet anders gedaan had en zo leuke kansen gemist heb. De belangrijkste

-Had in mijn studententijd er meer uit moeten halen
Als in feesten of meer inzet tonen?
Doe eens lief!
pi_87984243
quote:
Ik heb van veek dingen spijt dat ik ze niet anders gedaan had en zo leuke kansen gemist heb. De belangrijkste

-Had me beter moeten afzetten tegen mijn ouders die overbeschermend waren

-Had veel eerder het huis uit moeten gaan

Zijn dit niet allemaal lessen voor je? Je weet iig dat je geen overbeschermde ouder wil worden.
Noot noot.
pi_87984458
quote:

-Had me beter moeten afzetten tegen mijn ouders die overbeschermend waren

-Had veel eerder het huis uit moeten gaan

Dit klinkt als mijn leven en toekomst. Alleen ik ben nu begonnen met afzetten en ga gelijk na de zesde op kamers.

Wel stimulerend om dit dan zo te lezen!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_87984498
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:29 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Zijn dit niet allemaal lessen voor je? Je weet iig dat je geen overbeschermde ouder wil worden.
Dat zijn het zeker. Ik wil mijn kinderen meer vrijheid geven. Evenals ik ze ook meer zal stimuleren om te genieten van het leven.
pi_87984541
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:34 schreef Lutte het volgende:

[..]

Dit klinkt als mijn leven en toekomst. Alleen ik ben nu begonnen met afzetten en ga gelijk na de zesde op kamers.
Goed zo, dat had ik ook moeten doen :)
pi_88085613
-Dan had ik beter mijn best gedaan en zat ik nu nog op het gymnasium i.p.v Havo.
-Was ik nooit gestopt met voetbal.
pi_88085759
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 16:34 schreef Lutte het volgende:

[..]

Wel stimulerend om dit dan zo te lezen!
Je denkt nu aan 1 ding en dat is vrijheid, begrijpelijk.
Maar ik had een moord gedaan voor een gezin waar ik tot mijn 21e bij kon blijven wonen.
Op jezelf wonen/op kamers gaan gaat niet altijd over rozen.
pi_88085941
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 22:44 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Je denkt nu aan 1 ding en dat is vrijheid, begrijpelijk.
Maar ik had een moord gedaan voor een gezin waar ik tot mijn 21e bij kon blijven wonen.
Op jezelf wonen/op kamers gaan gaat niet altijd over rozen.
Je zult altijd wel willen wat je niet hebt: het gras is altijd groener aan de overkant.

Ik denk niet alleen aan vrijheid, maar hoe ik op word gevoed is een ander uiterste. Zelfs ouders van vriendinnen hebben een plan bedacht en daaraan meegewerkt, ze logen dus tegen mijn ouders en kwamen daar zelf mee, om mij een middagje bij een vriendin te laten zijn.

Ouders die het niks kunnen schelen wat je doet is niet fijn, maar compleet los van de buitenwereld opgevoed worden ook niet.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_88086356
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:48 schreef Lutte het volgende:

[..]

Je zult altijd wel willen wat je niet hebt: het gras is altijd groener aan de overkant.

Ik denk niet alleen aan vrijheid, maar hoe ik op word gevoed is een ander uiterste. Zelfs ouders van vriendinnen hebben een plan bedacht en daaraan meegewerkt, ze logen dus tegen mijn ouders en kwamen daar zelf mee, om mij een middagje bij een vriendin te laten zijn.

Ouders die het niks kunnen schelen wat je doet is niet fijn, maar compleet los van de buitenwereld opgevoed worden ook niet.
Waarom bestaat er in deze gevallen geen gulden middenweg ;( .
Ik heb school verkloot door te veel vrijheid.
Jij hebt bijna geen vrijheid.
pi_88086497
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 22:57 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Waarom bestaat er in deze gevallen geen gulden middenweg ;( .
Ik heb school verkloot door te veel vrijheid.
Jij hebt bijna geen vrijheid.
Echt hè... Maar nog iets positiefs: jij zult je kinderen later behoeden voor het verkloten van school, en ik zal ze meer vrijheid geven dan ik zelf heb.

Dus dat is nog iets.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_88086978
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 23:00 schreef Lutte het volgende:

[..]

Echt hè... Maar nog iets positiefs: jij zult je kinderen later behoeden voor het verkloten van school, en ik zal ze meer vrijheid geven dan ik zelf heb.

Dus dat is nog iets.
Uhu, of i.i.g geen kids nemen als ik ze geen goed leven kan geven.
pi_88087522
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:10 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Uhu, of i.i.g geen kids nemen als ik ze geen goed leven kan geven.
Dat kan ook. Mijn broer wil ook bewust geen kinderen, omdat hij van zichzelf weet geen goede vader te zijn. En voor zo'n beslissing kan men niks meer dan respect hebben, want je beschikt dan over zelfkennis en je stapt toch buiten wat nog steeds heel gebruikelijk is: man/vrouw en kinderen.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_88094863
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 23:22 schreef Lutte het volgende:

[..]

Dat kan ook. Mijn broer wil ook bewust geen kinderen, omdat hij van zichzelf weet geen goede vader te zijn. En voor zo'n beslissing kan men niks meer dan respect hebben, want je beschikt dan over zelfkennis en je stapt toch buiten wat nog steeds heel gebruikelijk is: man/vrouw en kinderen.
Ja, en vaak is een kind een volgende stap na trouwen/samenwonen.
Terwijl velen niet klaar zijn voor zo'n volgende stap, vinden ze dat een kind nemen logisch is.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:38:10 #89
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88137234
Ik zou op mijn 8e op therapie zijn gegaan als tegengas voor ouders die me alleen maar wilden afbreken.
Dan had ik op mijn 16e ook betere keuzes gemaakt qua vakken en studie. Al kijk ik nog altijd met veel plezier terug op de lessen Latijn, wat een verrijking van mijn leven was dat.
En relaties die niet goed voor me waren zou ik eerder hebben afgebroken. Maar dat deed ik dus niet door mijn lage zelfbeeld.

Spijt. Wat heet spijt. De rotervaringen hebben me wel gemaakt tot wie ik vandaag ben.
Ik ben heel blij dat ik op mijn 30e voor Jezus heb gekozen. O+
En dankbaar dat de tegenslag mij sterk in resilience heeft gemaakt. De grootste pijnmomenten blijken ook de meest waardevolle lessen te hebben opgeleverd. Af en toe wens ik wel eens dat een aantal dingen wat leuker en wat makkelijker waren geweest maar dan zou ik nu niet zo stevig in mijn schoenen staan.
pi_88138112
genoeg dingen waarvan ik denk "dat had anders beter gekund". desondanks zou ik nu achteraf helemaal niks anders doen. want dan zou ik ook een boel moeten missen wat ik niet heb mogen houden maar wel gehad heb.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88141974
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:38 schreef caroline88 het volgende:
De grootste pijnmomenten blijken ook de meest waardevolle lessen te hebben opgeleverd. Af en toe wens ik wel eens dat een aantal dingen wat leuker en wat makkelijker waren geweest maar dan zou ik nu niet zo stevig in mijn schoenen staan.
Dat is toch vaak zo? De grootste pijnmomenten kweken natuurlijk enorm veel ervaring en een soort van weerstand op. Maar als je terug kijkt was zo'n pijnlijk moment het altijd waard? Bij mij niet hoor :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 13:08 schreef simmu het volgende:
genoeg dingen waarvan ik denk "dat had anders beter gekund". desondanks zou ik nu achteraf helemaal niks anders doen. want dan zou ik ook een boel moeten missen wat ik niet heb mogen houden maar wel gehad heb.
Helemaal niks veranderen? :{ Ik wou dat ik dan kon zeggen :P Er zijn vast zat dingen gebeurt waar je niks mee bent opgeschoten, en dat het missen van deze situaties juist een verbetering voor je leven zou zijn geweest.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88142760
nope, ik zou helemaal niks veranderen. er zijn genoeg dingen gebeurd waar ik niks mee opschoot, zat dingen die ronduit rampzalig en erg pijnlijk waren. maar de consequentie van iets anders doen is dat de gevolgen ook anders zijn. en hoe pijnlijk sommige dingen ook geweest zijn, ze nooit meegemaakt of gekend te hebben, lijkt me dan veel en veel erger.
pi_88142790
voorbeeldje om het niet te zwaarmoedig te laten lijken: als je netjes op tijd je studie afmaakt mis je ook je leuke ranzige uitgatijd he ;)
pi_88145700
Ik had meer aandacht moeten besteden aan plezier maken, en minder aan verantwoordelijk voelen.
Uiteindelijk, heb ik weinig aan die aangeleerde verantwoordelijkheden gehad, en werd daar makkelijk misbruik van gemaakt. thuis, uit en op school.
pi_88689210
Hij is 2 weken oud maar toch een kickje voor dit kwaliteitstopic :@

Wat minder tijd doorgebracht met lummelen en een serieuze studie afgemaakt .
Minder drank/drugs gebruikt en meer gesport .
Relaties heb ik op zich wel spijt van , maar maken je denk ik wel tot wie je bent . Daarbij erg tevreden met de relatie die ik nu heb dus achteraf klagen is niet nodig.
Alhoewel ik niets te kort kom zou ik toch meer geld gespaard hebben. Later blijkt pas hoezeer je e.e.a. nodig hebt als je zelfstandig gaat . Dan zijn al die tequila en feestavonden en jarenlang veel blowen toch wel zonde geweest .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 14 november 2010 @ 01:32:05 #96
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_88689701
Ik denk dat als je zo voorzichtig leeft uit angst om fouten te maken waar je later misschien wel spijt van krijgt, je niet echt kunt leven en uiteindelijk op je 40e of 50e ineens denkt "waar is mijn leven gebleven, wat is er met me gebeurt"......

Ik heb best fouten gemaakt waar ik niet echt spijt van heb maar niet gedaan zou hebben als ik wist wat ik nu weet. Ook die "fouten" hebben mij tot de sterke persoon gevormd die ik nu ben; die levenservaring en kijk op het leven zou ik anders niet gehad hebben in die mate. Ze vormen je persoonlijkheid door de jaren heen. Ik vraag me af of iemand die in zijn leven nooit fouten maakt, nooit tegen problemen aanloopt, de flexibiliteit heeft om ineens met een probleem om te gaan als dat zich ineens op latere leeftijd aandient.
pi_88690290
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 01:32 schreef childintime het volgende:
Ik denk dat als je zo voorzichtig leeft uit angst om fouten te maken waar je later misschien wel spijt van krijgt, je niet echt kunt leven en uiteindelijk op je 40e of 50e ineens denkt "waar is mijn leven gebleven, wat is er met me gebeurt"......

Heel er goed, en iets wat ik nu ( 21 jaar) probeer te voorkomen.
Mijn vrienden verklaren mij voor gek dat ik 'Leef hoe ik wil'. We zullen zien... ;)
  zondag 14 november 2010 @ 02:03:46 #98
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_88690419
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 01:55 schreef W1ckeDxt het volgende:

[..]

Heel er goed, en iets wat ik nu ( 21 jaar) probeer te voorkomen.
Mijn vrienden verklaren mij voor gek dat ik 'Leef hoe ik wil'. We zullen zien... ;)
^O^

Mijn "neefje" (13 jaar jonger dan ik, rechtenstudent) zei ooit eens "je kunt beter spijt hebben van iets wat je wel hebt gedaan dan iets wat je niet hebt gedaan, want die vraag blijft je je leven lang achtervolgen". En daar heeft hij helemaal gelijk in ^O^
  zondag 14 november 2010 @ 02:39:14 #99
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88690989
Onderstaande zaken had ik gegarandeerd anders aangepakt met de kennis van nu, al betwijfel ik dat ik zonder die kennis een andere keuze had gemaakt, want het voelde op die momenten niet als een keuze maar de enige logische weg, al zou je dat niet zeggen en ik achteraf logischerwijs ook niet.

• Harddrugs verslaving en bijkomende problematiek (diefstal, sociale problematiek, vastzitten en criminele activiteiten) die grotendeels door eerstgenoemde kwamen.
• Verplichte opname in een psychiatrische inrichting na bovenstaande zaken.
• M'n eetstoornis in de tijd dat ik op het randje zat van een mooie sportcarrière.
• De manier van omgaan met het overlijden van m'n vriendin.
• Teveel vergevingsgezindheid naar mijn biologische vader toe.
• De mishandeling van een leeftijdsgenoot als puber, puur door de afloop.

Niet dat ik er spijt van heb, maar ik weet wel zeker dat ik vandaag de dag een totaal ander iemand was geweest als ik op die momenten een andere beslissing had genomen en een andere route had bewandeld, niettemin zou ik er 10 jaar geleden voor getekend hebben om er nu zo bij te zitten, alleen dan niet met de ballast van al die jaren. :)
Het heeft me allemaal gevormd en er zijn nog zoveel meer dingen die zijn gebeurd, maar waar ik zelf niets aan kon veranderen, die uiteindelijk meer schade hebben aangebracht dan de zaken hierboven.
pi_88690990
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 02:03 schreef childintime het volgende:

[..]

^O^

Mijn "neefje" (13 jaar jonger dan ik, rechtenstudent) zei ooit eens "je kunt beter spijt hebben van iets wat je wel hebt gedaan dan iets wat je niet hebt gedaan, want die vraag blijft je je leven lang achtervolgen". En daar heeft hij helemaal gelijk in ^O^
Precies.

Er zijn super veel quotes die dit allemaal verstevigen.
Veel dingen die je wilt bereiken hangen niet van 'geluk' af, maar gewoon hard werken.

Laat niet je leven leiden door 'Geluk' als je hard werkt kom je er ook wel, creëer je eigen geluk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')