abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87411055
De strijd om het slapen - dagboek
De strijd om te slapen!! Deel 2
De strijd om het slapen!! Deel 3

Kleine kindjes en slapen. De een slaapt de hele dag en spookt 's nachts de ander slaapt vanaf de 2e week al hele nachten door. Geen kindje is hetzelfde. De gebroken nachten kunnen ouders echt wanhopig maken, waarom gaat mijn kind nu niet slapen?

Dit topic is bedoeld voor ervaringsverhalen, steun en eventueel wat tips en tricks. Maar wat voor de een heel goed werkt, kan voor een ander kindje juist helemaal niet werken.

Laatste post:

quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:43 schreef chacama het volgende:

[..]

Maar, gaat ze wel in d'r eigen bed slapen? Want zo ver waren jullie wel de laatste keer. Ik hoop zo dat jullie uiteindelijk een situatie krijgen waar iedereen mee kan leven. Het mooie van jou vind ik je rust. Soms lees ik in je posts je frustraties. Dat je het niet meer ziet zitten dat Jen bij jullie slaapt. Maar daarna lees ik vervolgens weer dat je vanuit Jen redeneert. Dat je begrijpt waarom ze bij jullie wil slapen en dat ze dan ook echt slaapt.

Kun je de muren niet boven eruit hakken. Dan hebben jullie 1 grote slaapkamer en iedereen in zijn eigen bed. Het is misschien niet de beste oplossing. Maar aan de andere kant vraag ik me wel eens af is het echt zo slecht als kinderen bij hun ouders of broertjes/zusjes slapen. Ze zoeken genegenheid en geborgenheid. Iets dat vroeger - vanwege ruimtegebrek - gewoon niet anders was.

Elk kind is anders.....en dus ook de manier van slapen en van in slaapvallen.
Als Leyla wat groter is (als ze niet meer in de wieg past) dan zit ik erover te denken om haar op de kamer van Jen te leggen. Dan slapen de 2 meiden gewoon op 1 kamer. Misschien dan Jen dan iets heeft dat ze EN niet alleen ligt EN dat ze dan een grote zus moet zijn voor Leyla.

[ Bericht 53% gewijzigd door BE op 12-10-2010 13:17:38 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87411290
Dankje Ticootje. Ik was aan het stoeien met een nieuw topic, maar mijn internet werkte niet mee.

Denk dat het een goed idee is. En zeker het proberen waard. Kennissen van mij hebben twee kinderen. Die hebben allebei een eigen kamer en bed, maar als de ouders 's avonds naar bed gaan, dan liggen ze naast elkaar op een matras op de grond.

@Tinny, hoe is het nu? Hebben jullie al iets geprobeerd?

Maud heeft zo te zien d'r groeispurt gemaakt. Ze slaapt weer door en ook langer. Vanochtend was het 7 uur dat ze naast me kroop.
pi_87411325
Jen slaapt gewoon tot een uur of 8-9 's morgens. Dat is ook wat waard.
pi_87411410
En as we sprak ligt Leyla in een bakerzak. Na een tijdje goed slapen in de nacht is het opeens helemaal ruk. 4x eruit dat 3 dagen nu, gesloopt. Omdat ik weet dat ze gewoon goed kan slapen en voor niets wakker wordt ga ik toch proberen wat inbakeren voor haar doet.
pi_87411528
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:56 schreef Ticootje het volgende:
En as we sprak ligt Leyla in een bakerzak. Na een tijdje goed slapen in de nacht is het opeens helemaal ruk. 4x eruit dat 3 dagen nu, gesloopt. Omdat ik weet dat ze gewoon goed kan slapen en voor niets wakker wordt ga ik toch proberen wat inbakeren voor haar doet.
Herkenbaar, hier was het ook zo rond die leeftijd dat Niels niet kon slapen door zijn maaiende armen. Die kwam gewoon niet meer in slaap of werd na een paar minuten wee rwakker.
Je oplossing om de twee meiden samen op een kamer te leggen als Leyla wat groter is klinkt goed, hopelijk vindt Jen dat ook ;)

DJMO dat is precies hoe het hier ook gaat. Niels moet echt even uit de situatie gehaald worden anders draait hij door. Maar ik ga echt zelden met hem naar beneden, meestal is Talking Tom op de telefoon al genoeg (heb je aan het begin een krijsende Talking Tom _O- ) En na die afleiding gaat hij meestal gewoon weer slapen alsof er niets aan de hand was.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87411547
Ik hoop dat het inbakeren Leyla de rust geeft die ze nodig heeft om te kunnen slapen.

Bij Maud hielp dat toen erg goed totdat ze erachter was hoe ze zich eruit moest wurmen. Maar die leeftijd heeft Leyla nog niet.
pi_87431201
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:02 schreef chacama het volgende:
Ik hoop dat het inbakeren Leyla de rust geeft die ze nodig heeft om te kunnen slapen.

Bij Maud hielp dat toen erg goed totdat ze erachter was hoe ze zich eruit moest wurmen. Maar die leeftijd heeft Leyla nog niet.
Tess ook. Die hebben we toen in een slaapzak met lange mouwen gelegd waarbij we de mouwen vast hadden gespeld.

De ene nacht gaat hier beter dan de andere. Momenteel wordt mevrouw rond 21.30 wakker om vervolgens niet meer te willen slapen in haar eigen nest.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 oktober 2010 @ 20:40:30 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87432740
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:01 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Herkenbaar, hier was het ook zo rond die leeftijd dat Niels niet kon slapen door zijn maaiende armen. Die kwam gewoon niet meer in slaap of werd na een paar minuten wee rwakker.
Je oplossing om de twee meiden samen op een kamer te leggen als Leyla wat groter is klinkt goed, hopelijk vindt Jen dat ook ;)

DJMO dat is precies hoe het hier ook gaat. Niels moet echt even uit de situatie gehaald worden anders draait hij door. Maar ik ga echt zelden met hem naar beneden, meestal is Talking Tom op de telefoon al genoeg (heb je aan het begin een krijsende Talking Tom _O- ) En na die afleiding gaat hij meestal gewoon weer slapen alsof er niets aan de hand was.
ik reageer alleen even hier op, (zit met honderd andere vragen in m'n hoofd dus even heel selectief)
Op dit moment wonen we nog in een twee kamer apprtement, waarbij de woonkamer en slaapkamer welgeteld drie meter van elkaar af liggen. Vandaar dat ik m dus even meeneem. Hoe dat in het nieuwe huis gaat (daar hebben we wel een slaapverdieping én heeft hij zijn eigen kamer) moet ik nog bekijken als we daar eenmaal wonen ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87432957
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik reageer alleen even hier op, (zit met honderd andere vragen in m'n hoofd dus even heel selectief)
Op dit moment wonen we nog in een twee kamer apprtement, waarbij de woonkamer en slaapkamer welgeteld drie meter van elkaar af liggen. Vandaar dat ik m dus even meeneem. Hoe dat in het nieuwe huis gaat (daar hebben we wel een slaapverdieping én heeft hij zijn eigen kamer) moet ik nog bekijken als we daar eenmaal wonen ;)
En misschien werkt het voor jullie wel om hem nog ff op de bank te laten zitten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 oktober 2010 @ 20:45:41 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87433013
Precies Tico, in dit huis werkt het dus niet om alleen maar met m op mijn bed te gaan zitten. Maar wellicht dat dat komt omdat de woonkamer zo dichtbij is .. dat zal de tijd straks uit moeten wijzen ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_87446703
ja we hebben het inmiddels geprobeerd (2 nachten) om wat melk te geven maar de 200 ml ging er maar voor 40-60% in (toen deed ze hem weg) ...ze leek toen wel wat loom te zijn maar bij het terug leggen waren we gewoon weer aan het huilen... andere nacht precies hetzelfde verhaal... nee honger is het niet... moedeloos wel! ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:49:35 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87446752
is het geen tandjespijn / kiespijn Tinny ?

pi_87446941
nee het zijn geen tandjes... het is al maanden zo (zeker een week of 20)
en in die tijd zijn er welgeteld 2 tandjes doorgekomen (en dat ging gepaard met de symptonen die er voor staan, kwijlen, bijten, zure poep vor 2 weken) en dat is nu niet en toch slaapt ze ruk...

enige wat ik denk dat het is dat ze gewoon "company" wil hebben (warmte, liefde , aandacht...)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:27:11 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87447111
gaat ze naar een kd/psz ofzo tinny? Want ik merk dat Jan sinds hij gaat, en dan met name de speeldagen, aanhankelijker is dan normaal. Kun je er een patroon in ontdekken? Houd anders eens een slaapdagboekje bij en bespreek dat met het cb of je ha. Jan slaapt (nog) op onze kamer dus het kan zijn dat hij gewoon gerustgesteld in slaap valt in de wetenschap dat we toch wel op de slaapkamer komen liggen ..

dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:11:11 #15
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87447724
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:10 schreef tinny het volgende:
nee het zijn geen tandjes... het is al maanden zo (zeker een week of 20)
en in die tijd zijn er welgeteld 2 tandjes doorgekomen (en dat ging gepaard met de symptonen die er voor staan, kwijlen, bijten, zure poep vor 2 weken) en dat is nu niet en toch slaapt ze ruk...

enige wat ik denk dat het is dat ze gewoon "company" wil hebben (warmte, liefde , aandacht...)
Da's wel balen tinny. Nog steeds geen oplossing. Je geeft zelf al aan dat het misschien zoeken is naar geborgenheid in de nacht. zou het helpen om op dat moment iets van jou bij haar te leggen. Een pyjama of een knuffeltje.

En als je haar bij je neemt slaapt ze dan wel? Of is er dan nog steeds onrust. Goed dat je honger hebt uitgesloten.

Kan je eventueel een matras naast haar bed leggen. Zodat jullie wel slapen en zij in d'r eigen bed slaapt, maar toch iemand dichtbij heeft. In elk geval tot deze fase voorbij is. Er is blijkbaar iets wat haar in de nacht wakker maakt en dusdanig onzeker maakt, dat ze niet meer wil/durft te gaan slapen. Misschien kom je er achter als je een paar nachtjes bij haar geslapen hebt en merkt hoe ze wakker wordt ipv pas daar komt als ze al wakker en 'overstuur' is.
Ik merk bij Maud dat als ze onrustig is dat ik alleen maar hoef te sussen en ze in d'r slaap weer rustig wordt en doorgaat met slapen.

Hier ging vannacht de wet van FOK! in. Half 1 was ze wakker. En ze kwam bij me liggen, maar met een nachtlampje bij zich. Nadat ze geplast had beneden, heb ik d'r lampje uitgedaan en gezegd dat als ze met licht aan wilt slapen, dat ze dat maar op d'r eigen kamer ging doen. 5 minuten later lag ze in dromenland in d;r eigen bed met lampje aan. Helaas werd fleur om half 3 wakker vanwege oorpijn. Dus mijn nachtrust was iets verstoord vannacht. Hopelijk was het eenmalig.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:22:37 #16
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87454487
Oeh.... alleen al zo ontzettend fijn om te weten dat wij niet de enigen zijn.... Hier ook slaapproblemen helaas :{ en ook al sinds de geboorte van d eheren, nu zo'n 16 maanden geleden. Echt, alles, hebben we geprobeerd (denk ik) en niets lijkt te helpen. We hebben gewoon nog nooit een week achter elkaar doorgeslapen. Aan het begin van de zomer was ik echt op, niet-slapen nekt je gewoon en alles gaat wel door natuurlijk.
Tot nu is het nog steeds op en af met slapen. Als we in een week 2 nachten doorslapen, dan is het veel. En ik baal er zo ontzettend van, we hebben een vast ritueel bij het naar bed gaan, etc etc. Het inslapen gaat ook altijd prima, maar het is het doorslapen. Als ze wakker worden vallen ze gewoon niet meer in slaap, maar krijsen alles aan elkaar. Oppakken werkt, totdat je ze weer (probeert) neer te leggen. Dan is het brullen geblazen. We zijn op een punt aangekomen dat we willen proberen of laten huilen werkt, maar dat houden ze wel uren vol (afgelopen week was het bijvoorbeeld van 0.30 tot 4.30 en dan gaat je wekker wel gewoon de volgende ochten om 6.30. Ik weet dat gouden tips niet bestaan hoor, maar wie weet heeft iemand er toch eentje, ik ben naarstig op zoek in ieder geval.... :*

:* voor alle papa's en mama's die met hetzelfde dealen... het maakt het zo megazwaar op deze manier ;(
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:34:05 #17
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87454928
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:22 schreef mikoxx het volgende:
Oeh.... alleen al zo ontzettend fijn om te weten dat wij niet de enigen zijn.... Hier ook slaapproblemen helaas :{ en ook al sinds de geboorte van d eheren, nu zo'n 16 maanden geleden. Echt, alles, hebben we geprobeerd (denk ik) en niets lijkt te helpen. We hebben gewoon nog nooit een week achter elkaar doorgeslapen. Aan het begin van de zomer was ik echt op, niet-slapen nekt je gewoon en alles gaat wel door natuurlijk.
Tot nu is het nog steeds op en af met slapen. Als we in een week 2 nachten doorslapen, dan is het veel. En ik baal er zo ontzettend van, we hebben een vast ritueel bij het naar bed gaan, etc etc. Het inslapen gaat ook altijd prima, maar het is het doorslapen. Als ze wakker worden vallen ze gewoon niet meer in slaap, maar krijsen alles aan elkaar. Oppakken werkt, totdat je ze weer (probeert) neer te leggen. Dan is het brullen geblazen. We zijn op een punt aangekomen dat we willen proberen of laten huilen werkt, maar dat houden ze wel uren vol (afgelopen week was het bijvoorbeeld van 0.30 tot 4.30 en dan gaat je wekker wel gewoon de volgende ochten om 6.30. Ik weet dat gouden tips niet bestaan hoor, maar wie weet heeft iemand er toch eentje, ik ben naarstig op zoek in ieder geval.... :*

:* voor alle papa's en mama's die met hetzelfde dealen... het maakt het zo megazwaar op deze manier ;(
Phoe...das heftig met je 2 mannen.
Heb je ruimte om ze in aparte kamers te laten slapen ?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:36:31 #18
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87455016
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:34 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Phoe...das heftig met je 2 mannen.
Heb je ruimte om ze in aparte kamers te laten slapen ?
:Y en ook dat hebben we een tijd geprobeerd, dat ging dus ook niet. Heel gek, maar M. sliep destijds altijd door (en is nu degene die het minst vaak wakker is), terwijl T. (op d eandere kamer dus) iedere nacht wakker was. We hebben ze daarom destijds samen op 1 kamer gelegd, we dachten dat dat rust zou geven, maar toen hadden we ze beide wakker. Op een gegeven moment kregen we het idee dat de ene kamer van invloed zou kunnen zijn. Niet dat wij zo 'zweverig' oid zijn, juist helemaal niet, maar het zoontje van de vorige bewoners slieep ook nooit op die kamer, ook iedere nacht drama. Daarom: verhuisd naar de andere slaapkamer (samen dus) en dat ging een tijdje beter, het is echt op en af. Maar wat ik zeg: nog nooit een hele week ofzo.... heb jij tips????
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:44:03 #19
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87455267
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:36 schreef mikoxx het volgende:

[..]

:Y en ook dat hebben we een tijd geprobeerd, dat ging dus ook niet. Heel gek, maar M. sliep destijds altijd door (en is nu degene die het minst vaak wakker is), terwijl T. (op d eandere kamer dus) iedere nacht wakker was. We hebben ze daarom destijds samen op 1 kamer gelegd, we dachten dat dat rust zou geven, maar toen hadden we ze beide wakker. Verhuisd naar de andere slaapkamer (samen dus) en dat ging een tijdje beter, het is echt op en af. Maar wat ik zeg: nog nooit een hele week ofzo.... heb jij tips????
Ik ben echt gezegend met twee doorslapers. Ik mik ze tussen 19 en 20 uur in bed en beide dames worden 12 uur later wakker. Ze gaan ,s nachts alleen huilen als er iets is. Voor de rest is het radiostilte.

Misschien op de nvom site ? Toevallig een item ?

Het lijkt me akelig vermoeiend. Ik kan niets anders verzinnen dan een banaan eten, bekertje melk drinken of zo? Maar je schrijft al dat ze gaan huilen als ze weer in bed gelegd worden....K tip van mij...

Of ergens anders neerleggen, dus even een nachtelijke verhuizing naar ??? De woonkamer ? In campingbedjes ? Gaan ze daar lekker brullen met z,n 2 - en, zet je de tv aan ofzo ? Je moet toch wat ? Of een leuk cd tje ?

Wat een bagger tips.....geef je op voor een programma ? Nanny weetikveel ?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:49:02 #20
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87455467
Nou, die lach op mijn gezicht op dit moment is al heel wat! Weet je? Ik heb zelf zoiets van: het is zo, het blijft zo en we hebben ermee te dealen... maar er zijn ook momenten dat ik het dus niet meer trek allemaal. Maar goed, daarmee verandert er niets natuurlijk. Zo af en toe een nachtje uit logeren werkt wel hoor, maar dat je daar nu écht van uitrust... :P
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:51:50 #21
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87455542
@Mikoxx, ja herkenning is fijn, maar die tip is zo ontzettend wenselijk. Vallen ze in slaap als je ze bij je houdt? En dat je ze dan na verloop van tijd weer terug legt in bed, als ze dus echt vast slapen? 3 uur huilen is geen optie. Dat is geen oplossing. Dat houden jullie niet vol en zij uiteindelijk ook niet.

Nee, de gouden tip heb ik niet, maar ik gun jullie wel je nachtrust. Dus ik hoop van harte dat je hier de gouden tip krijgt. Net dat ene wat je nog niet geprobeerd hebt. En dan niet die van de rubber hamer en wiskey in de fles. :* en succes.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:55:39 #22
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87455659
Gos, chaca, dat zijn nog eens woorden die precies de spijker op zijn kop slaan zeg! Dank je!

En idd, 3 uur huilen is geen optie, dat is echt niet te doen. Voor niemand niet, maar t is wel de tip die ik van het cb meekrijgt, laten huilen....

Ze vallen niet in slaap als ik ze bij me houd, maar ze worden er wel rustig van, en dat vind ik toch ook heel belangrijk. Het enige dat we nog niet hebben geprobeerd is bij ons in bed leggen, daar staan we allebei niet achter. Ik geef ze nu 's nachts soms een flesje roosvicee of diksap, dat leek een tijdje 'de tip' te zijn, maar dat trucje werkt helaas niet meer nu. ;(
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:10:21 #23
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_87456147
Hier de kleine man sinds ongv 2 weken ook ingebakerd, gaat super! de grote dame weer eens in de slaapzak gewurmd, en ook die slaapt na 4weken emmeren midden in de nacht om niets eigenlijk (slokje water broodje zus of gewoon omdat het kon, en water kan ze dan krijgen de rest dus niet _O- ) helaas moet nog wel de lamp aan blijven en de deur op een kiertje om haar daadwerkelijk te laten slapen... maar we slapen weer in huize muts tussen 12 en 6 *O*
in de hoop ook tips mee te geven aan andere onrustige slapers
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_87456228
Jen begint om 6 uur al te roepen dat het donker is.. NEE HET IS NIET DONKER. :( WUL! :(

pfff. Miep donker.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:13:12 #25
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87456251
Slaapzakje, check... Lamp aan hebben we nog niet geprobeerd, nachtlampje wel en dat werkt dus niet...

Muts, fijn joh! Ik hoop da tik over een tijdje ook zo'n soort post kan typen!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:29:55 #26
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87456865
HIer ook groot licht aan bij gaan slapen en een behoorlijk nachtlampje (leeslampje) als wij gaan slapen. Dus het donker komt bij haar niet op de kamer.

Mikoxx, dat je ze niet bij je kunt/wilt nemen, kan ik me iets bij voorstellen. Hebben ze misschien last van de stilte? Ik herriner me nog van Fleur dat die een baby-ei had dat geluiden maakte als zij onrustig werd. Gewoon kalmerende geluiden. En nu ik het me zo bedenk heb ik dat in het begin bij Maud ook gedaan. Vanaf beneden het muziekje op de babyfoon aangezet als ze onrustig was. Misschien is het in de combi te realiseren. Beginnen met troosten en een rustig muziekje aan om dan uiteindelijk er naar toe te werken dat je alleen maar het muziekje aan hoeft te zetten om ze te laten slapen. het liefste met de sensor, zodat jij je bed niet uithoeft. En nu heb ik het ei niet meer helaas, anders had je het zo kunnen lenen.

Als Maud wakker wordt 'snachts dan kruipt ze wel letterlijk in me. Meestal valt ze dan ook vrij makelijk in slaap. afhankelijk van mijn bui laat ik ze liggen of leg ik ze terug in d'r eigen bedje. Wel inderdaad in een slaapzakje, want anders is haar bedje koud en wordt ze meteen wakker als ze de koude dekens voelt. En dat doet me dan weer aan jouw situatie denken. Worden ze 'wakker' door de kou, misschien? Maud slaapt in een dubbele slaapzak met mouwen onder een dekbed en als het echt koud is, dan heeft ze ook nog een deken. Koukleum is ze wel hoor.

Muts, wat goed *O* heerlijk!
pi_87458605
Hier ook een 'slechte' slaper.
Wewaren echt helemaal op en radeloos omdat Rubenén niet goed zelf kon inslapen én niet doorsliep. Dewvk kwam met een folder van tripple P. kortweg 3 methodes, laten huilen, laten huilen en steeds na een iets langere tijd terugkomen en ernaast gaan liggen tot hij slaapt (en nog een keer als hijweer wakker wordt). Laten huilen vonden wij eigenlijk geen optie al hebben we hem wel eens laten huilen omdat we het helemaal zat waren en moe van het strijden. Van de terugkommethode werd hij alleen maar bozer en ook naast hem liggen had geen succes. Wat wel vaak werkte was hem in bed leggen en over zijn rug (buikslaper) wrijven tot hij sliep. Daarvoor moest hij wel rustig in zijn bed willen liggen en dat lukte ookwel eens niet. Allereerstheb ik het borstvoeden en het inslaap vallen losgekoppeld. De eerste tijd,mochthij nogwelbij mij drinken maar dan beneden vóór het bedritueel. Dat gaf nog wel wat tranen als hij dan niet wilde drinken en ná het ritueel wel maar nooit ontroostbaar.In die tijd heeft Mike hem steeds naar bed gebracht.
De methode blijkt nu om hem na het naar-bed-gaan-ritueel zelfde gelegenheid te geven om aan tegeven dat hij naar bed wil. Tot dat moment hangthij met zijn hoofd op een schouder enwrijven we over zijn rug. Naeen paar minuten (nooit meer dan 10) wijst hij naar zijn bed en als we hem dan in bed leggen gaat hij lekker liggen en slapen. Soms word hij dan binnen een half uurweer wakker, dan herhalen we het knuffelen en leggen hem weer inbed, meestal slaapt hij daarna langer. Ook 's nachts blijkt dat te werken, zo hebben we het drinken bij mij midden in de nacht er ook uit gehaald. ruben heeft een antilektuitflesje met water in zijn bed maar daar drinkt hij zelden uit. Dorst is het dus niet.
We zijn er wel uit dat er eigenlijk nooit een duidelijke reden is dat hij wel of niet naar bed wil. Moe is hij bijna altijd wel. Soms lijkt het wel of hij uitgebreid met ons beide wil knuffelen voordat hij wil slapen.
Vancht sliep hij sinds tijden door, dat zou kunnen liggen aan het dekbed dat hij op zijn bed had ipv een deken. wezien komende nachtwel of dat de truuk is.
Het kost gewoon veel energie als je kind niet doorslaapt, en om het teveranderen heb je juist energie nodig.

Mijn tip is dus zorg dat je op de een of andere manier uitgerust bent voordat je aan de verandering begint.

detail]we zijn nu met vakantie en hij slaapt bij Emma op de kamer, dat maakt hier dus geen verschil.

Oja we hebben ook een lampje voor Ruben maar of dat verschil maakt?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_87485643
Vroeger toen muts nog n klein mutsje was moest de radio zachtjes aan om me in slaap te krijgen _O-
Maar mikoxx hoe is het slapen overdag ? beter hetzelfde ? ( sorry te lui om alle pagina's terug te lezen)

Hier een nieuw record *O* gister 21:15 t bed in en vanmorgen om 6 uur ging mn automatische wekker weer.. k ben zooooooooooo blij met mn inbakerzakje
geen financiele belangen in t linkje, gewoon goedbedoelend advies nadat ik me de ******* schrok van de puckabee die vele malen duurder was :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:28:38 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87486511
Ik heb nog 2 SwaddleMe's liggen voor wie ze evt. wil proberen/overnemen. :)
Een grote en een kleine als ik het goed heb.

Hier ook echt hele goeie ervaringen ermee. Makkelijk in het gebruik en Oscar sliep als een roosje. O+
pi_87486513
Ik vind de tip van Jelief mbt zelf aan geven dat het bedtijd is eigenlijk best een goede. Ik heb gemerkt dat dat bij Senna ook zo werkt. Niet dat ze helemaal zelf haar bedtijd kan bepalen, maar ze heeft wel inspraak.
Na het eten mag ze nog even spelen, dan doet schaap haar in bad (afhankelijk van hoe gezellig ze speelt kan dat varieren van 5 minuten tot een half uur). Daarna pyjama aan, bij mij op schoot een papfles drinken op de bank. Als de fles leeg is, zitten we nog eventjes gezellig op de bank, doen niet veel (zeker geen drukke spelletjes en ze mag ook neit van mijn schoot af) en op een bepaald moment maakt ze aanstalten om papa een kus te geven en naar poes te zwaaien en dan breng ik haar naar bed.

We hebben wel eens problemen met inslapen 's avonds, maar als ik dan terugkijk is dat meestal geweest als we niet goed naar haar signalen keken.
Sinds we dit zo doen, slaapt ze eigenlijk in principe ook door, behalve een incident zo nu en dan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:31:29 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87486577
Bij Sasha was het een tijdje heel belangrijk om gewoon even lekker lang een knuffel/kroel te geven, even in de spiegel te kijken hoe we aan het kroelen waren en dan uiteindelijk boog hij zelf wel naar zijn bedje en dan was het goed. Maar als we dat oversloegen of te snel deden was het drama. :Y
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:35:44 #32
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87486674
Dat vind ik een mooi ritueel. Hier doen we het anders, maar bepalen ze eigenlijk ook zelf wanneer ze gaan slapen. Het verschil is alleen dat ze wel op hun eigen kamer zijn. Fleur zit meestal nog wat te schrijven in een boekje of een boekje te lezen. Maud zit in bed te puzzelen. Wanneer ze allebei gedaan hebben wat ze willen doen om de dag op hun manier af te sluiten dan draaien ze zich om en vallen in slaap. Waarbij ik dus eerlijk moet toegeven dat het bij Maud even zoeken was naar wat ze wilde doen om haar dag af te sluiten. Fleur zong of las een boekje. Maud heeft dus behoefte aan iets doen wat een routine is. Elke avond dezelfde puzzel maken in dezelfde volgorde. En ook hier geldt indicenten zijn de uitzondering....
pi_87486682
Ik heb het idee dat veel kinderen het ook fijn/belangrijk vinden om een beetje de regie tehebben over zaken. En te weten wat er komt. voorspelbaarheid lijkt best belangrijk.

Op het moment dat ik aan Senna merk dat ze aanstalten maakt om naar bed gebracht te willen worden, knuffel ik haar, zeg dat we papa een kus gaan geven, naar haar kamertje gaan, tandjes poetsen, nog even drinken en dan slapen, en dan zegt ze ook "ja". Doen we dat niet zo, dan is het idd drama!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:42:43 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87486857
:Y Voor Sasha doen we het idd ook zo.
Oscar gaat mee in dat ritueel dus voor hem is het ook voorspelbaar hoewel we dat eig. niet zo heel erg benoemen nog.

En heel soms, als Sasha echt een beetje dwarsig is vwb slapen als hij nog zo heel lekker aan het spelen is ofzo (maar dan echt ver na bedtijd zeg maar) dan pak ik het kookwekkertje, zet die op 3 minuten, mag hij hem zelf aanzetten en als hij dan gaat piepen gaan we slapen.
En dat is dan ook goed. :Y O+ Leuk om te zien dat dat zo goed werk bij die kleintjes, aankondigen en duidelijkheid. :Y
pi_87487375
Doen wij ook ja..aankondigen. We zeggen dan dat ze over 10 minuten naar bed moet, en dan daarna over 5 minuten. Ze heeft geen idee van tijd..maar dan weet ze dat het eraan zit te komen :)
pi_87487604
even mijn twee centjes erin gooien met ons gebroed wat doorgaans allebei van 7 tot 7 oid slaapt. tis gewoon hoe wij het doen he! zegt niks over andere methodes en het al dan niet effectief zijn daarvan.

wij hebben van kleins af aan het beleid: na 7 uur geen kindjes meer beneden. die liggen dan in bed. mocht er 's avonds nog een (fles)voeding nodig zijn, dan wordt die op de (eigen) slaapkamer gegeven. we laten ze niet huilen, rustig zelf spelen mag wel. als er gehuild wordt (om welke reden dan ook) wordt er even getroost tot kindje gekalmeerd is. eventueel (selene) een snel slokje water of (ravi) een schone luier en dan in snel tempo terug het bed in. alles op de eigen kamer. onder geen beding wijken we daarvan af. daar zijn we dan wel weer heel heel streng in. 7 uur bedtijd, kindjes naar eigen bed. punt uit. bezoek, feestjes, maakt allemaal niet uit. 7 uur kinderbedtijd.

ik moet zeggen dat dat hier werkt als een tierelier.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87487951
Pfoe, dat zou voor ons totaal onhaalbaar zijn aangezien we s'avonds vaak pas om half 7 eten :D

Maar..gaat het er niet meer om dat ze hetzelfde ritme hebben? Kindjes kunnen tenslotte nog geen klok kijken :)
(geen commentaar hoor, ieder zijn eigen regels! :))
pi_87488029
Inderdaad, Bla, ik denk dat het meer om de structuur gaat, de duidelijkheid. Hier zou het ook niet werken, wij eten ook pas tussen 18.00 en 18.30 uur, maar goed, het tijdstip is sowieso niet het issue natuurlijk.

Een principe dat wij in principe ( ;) ) ook toepassen is niet meer van haar kamer af als ze eenmaal in bed ligt. Behalve natuurlijk als het echt niet gaat, dat gebeurt nou eenmaal wel eens.

chacama, dat klinkt ook als een fijne afsluiting van de dag! ik hoop dat Senna als ze wat groter is ook op die manier de dag kan afsluiten.
pi_87488278
Het op de eigen kamer blijven hebben we er ook ingebracht toen we bezig gingen met het slapen. Het geeft duidelijkheid. Pas als het gordijn open gaat is de slaaptijd voorbij. Het gordijn dicht doen hoort ook bij het slaapritueel, alles buiten word goedennacht gewenst en dan gaat het gordijn dicht.
pi_87488311
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Pfoe, dat zou voor ons totaal onhaalbaar zijn aangezien we s'avonds vaak pas om half 7 eten :D

Maar..gaat het er niet meer om dat ze hetzelfde ritme hebben? Kindjes kunnen tenslotte nog geen klok kijken :)
(geen commentaar hoor, ieder zijn eigen regels! :))
geen idee :) we zijn dit al met selene gestart, en dat werkte bij haar als een speer en ravi schuift eigenlijk vanzelf aan! selene heeft bij vlagen de neiging om eerst ff wat te rusten tussen 7 en 8 om dan blij van 8 tot 9 in bed te liggen spelen, zolang ze niet overdrijft (springen op bed, rennen in kamertje, etc...) mag dat aangezien ik wilde voorkomen dat ze door krijgt hoe ze ons daarboven kan krijgen. (broertje deed dat altijd. kon je per avond 8 x naar boven wegens achtereenvolgens: drinken, knuffel kwijt, weer drinken, lampje uit, lampje aan, etc... je krijgt het idee)

het zal wellicht de absolute orde en regelmaat zijn denk ik. we doen stug elke dag alles helemaal hetzelfde op dezelfde tijden :P enige variatie die we kennen is bad of niet.

het levert trouwens ook een prachtige "EN NU BEN IK HET BEU. KLAAR MET HET GEDONDER, JE GAAT NAAR BED NU!" bulder mogelijkheid op voor als ze ernstig draakt. heb ik nu 2 x gedaan (was het ge**** tijdens het eten zoooo zat). dan pak je het dreinende kind bij kop en kont (dreinen wordt dan luid bleren) met de mededeling "tsja. blijkbaar wil je niet eten, prima. dan is het bedtijd" en je mikt het dan (buiten de tijden en niet volgens vast gedoetje :o ) op bed. daar was ze zo van onder de indruk dat ze het verder wel uit haar hoofdje laat nu!

wij zijn gewoontediertjes :D
pi_87488515
Toen Dana kleiner was haalden we haar juist wel van dr kamertje af als ze niet wou slapen/ wakker werd. Dan had ze afleiding en was ze al snel vergeten dat ze niet wou slapen. Werkte bij ons prima.

Maar er is ook een tijd geweest dat ze door had dat als ze ging huilen we dr naar beneden haalde...En toen hebben we dus met veel pijn en moeite dat weer recht moeten trekken. Dus..nu mag ze in elk geval niet meer naar beneden als ze wakker word :)

Ach zo leer je van je fouten he ;)
pi_87488732
nu ik zo teruglees zie ik wel dat het allemaal wel ons 'principe' volgt: doe wat de kindjes nodig hebben itt wat ze willen :) wellicht is dat de sleutel: dat je een aanpak kiest die bij je past als gezin!
pi_87490445
Dat is het ook Simmu, als je niet achter je aanpak staat dan gaat het ook niet lukken. WIj zijn best lang aan het zoeken geweest naar wat bij Ruben werkte en bij ons paste en het duurde ook wel even voordat we de energie hadden om niet steeds voor de makkelijkste oplossing te kiezen (kind aan de borst in ons bed)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:31:48 #44
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87491435
Ons bedritueel is nu wat verschoven nu onze dochter ouder is.

Om 19:30 gaan we naar boven , op de slaapkamer krijgt dochterlief nog een flesje melk en zoonlief speelt dan op de stoel. Nouja, spelen... hij probeert de tent af te breken, hij is altijd erg actief voor het slapen gaan.

Daarna dochterlief op bed, zeggen we allemaal welterusten en dan gaat zoonlief op het bed van papa en mama liggen onder de dekens en mag hij tv kijken (Nick Jr kanaal , is een betaalkanaal van Ziggo). Hij kijkt dan meestal Diego en soms het JimJam kanaal met Thomas de trein. Rond 20:00 gaan we tanden poetsen en pyjama aandoen. Dat deden we eerst op de commode, maar daar wil hij nu niet meer op en in bed hem omkleden werkt het snelst.

Omstreeks 20:00 en soms 20:15 moet ik dan altijd vragen of hij wil gaan slapen, als hij nee zegt spreken we af nog 5 minuten tv te kijken. Hier moet ik absoluut niet van afwijken omdat hij anders weigert te slapen. Als hij dan ja zegt of na die 5 minuten mag hij de tv uitdoen en dan nemen we al zijn knuffels (5 honden in verschillende formaten) mee naar zijn bedje, mag hij de speen hebben (die wil hij absoluut hebben om te slapen, gelukkig heeft zijn zus dat niet) en moet ik hem 5 kusjes geven en dan vraag ik altijd of hij lekker gaat slapen. Als hij nee zegt vertel ik altijd wat we de volgende dag gaan doen en dan wil hij wel gaan slapen en daarna is het rustig en zie ik ze pas de volgende ochtend (en dat nmoet ik ze wakker maken als ze voor 08:00 uit bed moeten).

We laten het dus helemaal van de kinderen afhangen, als ze om 20:30 nog niet willen slapen word ik wat strenger. Meestal gaan ze om 20:00 slapen, heel soms om 21:00. Als ze straks naar de basisschool gaan moeten ze trouwens wel wat eerder naar bed is mijn idee, maar dat zien we dan wel.
I intend to be formidably armed
pi_87522638
Maar al die rituelen helpen natuurlijk alleen bij het inslapen/start van de grote slaap... en als ik eerlijk ben heb ik dan nog wel energie om een lastige situatie te "handelen"

wat doe je als ze dus midden in de nacht wakker worden??
- wat mij wel opvalt is dat het elke nacht wel ook klokslag dezelfde tijd is dat ze (huilend) wakker wordt... raar vind ik dat...
- warmte/kou is eigenlijk het enige dat ik nog niet heb gechecked...ze woelt/beweegt heel veel dus ze ligt alleen met een winterslaapzak (en romper en pyama) in bed,... dus geen laken of deken (op de kamer is het 19 grdn) we zouden een skunnen proberen wat een dekentje doet echter ze slaapt nu al zo lang zonder deken dat ik denk dat ze dat niet gewend is en dus niet fijn vind... maar wie weet...
ps
oh ja als we haar meenemen na onze kamer slaapt het spul meestal zo wel weer in..
ps2
laten huilen en om de 5-10-15 minuten terug komen wordt inderdaad dan hysterisch gehuil. Maar na een uur is het dan we stil...
pi_87525651
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:55 schreef mikoxx het volgende:.
Ze vallen niet in slaap als ik ze bij me houd, maar ze worden er wel rustig van, en dat vind ik toch ook heel belangrijk. Het enige dat we nog niet hebben geprobeerd is bij ons in bed leggen, daar staan we allebei niet achter.
Mikoxx, ik moest vanochtend aan je denken. Ko lag weer eens tussen ons in te snurken. En ik zei tegen P. dat ik wel begreep dat hij, als hij bang of alleen is graag bij ons slaapt.
Ik slaap ook liever samen met P. dan alleen.

Maar aangezien jullie dat niet willen, en dat begrijp ik ook, bedacht ik me iets.
Hebben jullie al geprobeerd ze samen in 1 bedje te doen?
Het is misschien een radicaal idee, maar omdat het een tweeling is die 9 maanden samen in de baarmoeder heeft gezeten, missen ze elkaar misschien wel 's nachts. Om lekker tegen elkaar aan te kruipen.
Nouja, misschien verklaar je me voor gek, het schoot door mijn hoofd als een mogelijke tip.
:*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87527406
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:38 schreef oeke het volgende:

[..]

Mikoxx, ik moest vanochtend aan je denken. Ko lag weer eens tussen ons in te snurken. En ik zei tegen P. dat ik wel begreep dat hij, als hij bang of alleen is graag bij ons slaapt.
Ik slaap ook liever samen met P. dan alleen.

Maar aangezien jullie dat niet willen, en dat begrijp ik ook, bedacht ik me iets.
Hebben jullie al geprobeerd ze samen in 1 bedje te doen?
Het is misschien een radicaal idee, maar omdat het een tweeling is die 9 maanden samen in de baarmoeder heeft gezeten, missen ze elkaar misschien wel 's nachts. Om lekker tegen elkaar aan te kruipen.
Nouja, misschien verklaar je me voor gek, het schoot door mijn hoofd als een mogelijke tip.
:*
Mijn neefjes sliepen ook een hele tijd in 1 bed :Y
  donderdag 14 oktober 2010 @ 11:42:36 #48
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87527497
Dat is een lief idee, Oeke.
Mijn meiden gaan ook wel eens logeren bij elkaar.
Dan neemt floor haar koffer vol kleren mee....naar het bed boven haar, hahaha.

Ben reuze benieuwd naar Mikoxx haar idee hier over!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 14 oktober 2010 @ 21:27:48 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87549665
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 08:20 schreef tinny het volgende:
Maar al die rituelen helpen natuurlijk alleen bij het inslapen/start van de grote slaap... en als ik eerlijk ben heb ik dan nog wel energie om een lastige situatie te "handelen"

wat doe je als ze dus midden in de nacht wakker worden??
- wat mij wel opvalt is dat het elke nacht wel ook klokslag dezelfde tijd is dat ze (huilend) wakker wordt... raar vind ik dat...
- warmte/kou is eigenlijk het enige dat ik nog niet heb gechecked...ze woelt/beweegt heel veel dus ze ligt alleen met een winterslaapzak (en romper en pyama) in bed,... dus geen laken of deken (op de kamer is het 19 grdn) we zouden een skunnen proberen wat een dekentje doet echter ze slaapt nu al zo lang zonder deken dat ik denk dat ze dat niet gewend is en dus niet fijn vind... maar wie weet...
ps
oh ja als we haar meenemen na onze kamer slaapt het spul meestal zo wel weer in..
ps2
laten huilen en om de 5-10-15 minuten terug komen wordt inderdaad dan hysterisch gehuil. Maar na een uur is het dan we stil...
hele stomme vraag misschien, maar ik zit me ineens te bedenken, heb je ook het raam een (klein) stukje open staan? Voor frisse lucht, maar wellicht ook dat ze dan wat geluiden hoort die haar terug in slaap brengen. Ik merk dat als ik het raam dichtdoe in onze slaapkamer we niet alleen alleibei (zowel jan als ik) de volgende ochtend een kop vol snot hebben, maar ook dat Jan een stuk slechter (door)slaapt ..

pi_87660863
stomme FOKwet....
het lijkt alleen maar erger te worden... ze wordt nu om de 1,5uur wakker, al 3 nachten nu aan een stuk.
Echt je legt er om 19u in en dan kun je dus 20:30, 22u, 23:30u, 01u etc etc... eruit...(voorheen was het 3-4 keer en als je pech had dus 1 x daarvan 2 uur wakker en gemiep/gezeur/gehuil) maar nu dus om de 1,5 uur..

"grappige" is nu wel dat als je er na 5 min wachten naar toe gaat en je even over haar bol aait, knuffeltje in de hand duwt, recht legt, ze weer tot rust komt en weer 1,5 uur door tukt... dus geen nachtelijke braak sessies meer dat ze 2 uur wakker is... maar goed zo 8 x er uit moeten zorgt ervoor dat ik geen REM-slaap meer heb gezien de afgelopen nachten... echt gek wordt je er van!!!

- tandjes zijn het niet
- honger is het niet (getest)
- warm/koud is het niet (ook getest,/ slaapt in slaapzak (dik) en getest met dekentje er over)

Volgens "oei-ik-groei" zit ze wel in sprong (13,5/14 mnd) maar goed ze slaapt al maanden ruk... alleen nu dus nog wat rukker ...

moedeloos.... :{
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 08:01:29 #51
5428 crew  miss_sly
pi_87660938
Je zegt warm/koud is het ook niet, maar ze heeft het misschien juist wel warm! Ik weet wel dat Senna zo dus juist niet kan slapen met pyjama, slaapzak en deken.
pi_87661014
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 08:01 schreef miss_sly het volgende:
Je zegt warm/koud is het ook niet, maar ze heeft het misschien juist wel warm! Ik weet wel dat Senna zo dus juist niet kan slapen met pyjama, slaapzak en deken.
nee maar we hebben dus getest, we dachten nl eerst dat ze het te koud had (pyama, en dikke slaapzak)... dus toen met deken r boven op maar dat maakte niks uit. Dus nu weer zonder deken (slaapzaak is ze aan gewend).

ze voelt ook gewoon lekker warm aan... en kamertje is altijd tussen 17 en 19 grdn...

enige wat wel is dat ze behoorlijk hard huilt als haar slaapzak savonds aan moet (handjes er doorheen) maar als hij eenmaal aan is en ze haar flesje drinkt is ze rustig en ze valt ook rustig in slaap dan om 19u... (dacht eerst nog dat ze misschien ergens allergisch voor was maar dat kan bijna niet.. slaapzak is 100% katoen...)
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 08:19:13 #53
5428 crew  miss_sly
pi_87661082
Misschien toch een sproberen zonder slaapzak, of met minder aan of dunnere pyjama in de slaapzak?

Probleemnachten hebben wij dus echt als het te warm is voor haar. En ja, dan voelt ze ' lekker warm' aan, maar zij vindt dat niet lekker. Ze houdt gewoon niet van te warm gekleed, terwijl ze weer prima tegen warm weer kan.

Overigens lijkt me erg zwaar, hoor, en ik probeer alleen een idee te geven. ik hoop dat het snel beter wordt.
pi_87661268
Is het een winterslaapzak? Dan is een deken eroverheen echt te veel. Een dunne pyama aan is genoeg.
Tja, en je weet niet wat ze onder de leden heeft. Vorige week hadden we ook zo'n slechte nachten met Julian en konden we ook niks vinden, maar na een paar dagen werd ie toch flink verkouden dus was er toch al iets aan het 'broeien'.

Sterkte in ieder geval. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 18 oktober 2010 @ 08:48:35 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87661395
je zegt koud/warm is het niet, maar frisse lucht dan? een afsgesloten kamer 's nachts kan heel benauwend zijn vooral als het er warm is (en 19 graden is voor een slaapkamer aardig aan de maat dacht ik) ik lees op peuteren.nl dat tussen de 16 en 18 een goede temperatuur is, en goed ventileren essentieel (maar dat is het overal in huis natuurlijk). [ik heb het over dit linkje. Nogmaals succes!

pi_87661582
quote:
alleen met een winterslaapzak (en romper en pyama) in bed,... dus geen laken of deken (op de kamer is het 19 grdn)
Ik krijg het al warm als ik eraan denk....
Thijs slaapt in winterslaapzak en romper, of romper, pyjama en slaapzak zonder mouwen.
Stel je eens voor dat het buiten 19 graden is, zou jij je dan op je gemak voelen in een hemd, een shirt en een dikke jas?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 18 oktober 2010 @ 10:43:41 #57
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87663851
Naast bovenstaande kan ik verder ook niets verzinnen wat het zou kunnen zijn. Het enige wat ik zelf zou doen is een matras stand-by zetten op haar kamertje en op het moment dat ik zelf naar bed ga, op haar kamer gaan liggen en zodra ik d'r hoor draaien om wakker te worden, dan even sussen. Dan hoef ik niet uit mijn bed, slaap ik sneller in en pak ik wrs. meer slaap dan wanneer ik elke 1,5 uur wakker moet worden om d'r weer tot rust te komen.

Hoe dan ook heel veel sterkte tinny, want leuk is dit absoluut niet. En als je zelf het gevoel hebt dat je het niet meer trekt, ga dan naar de HA voor jezelf. Haal wat om de nacht door te kunnen slapen en spreek met je man af dat jij die nacht niet bereikbaar bent en draai het daarna om. Samen moeten jullie dit oplossen, maar moe en zonder slaap red je het niet.
pi_87664483
Jen heeft alleen een pyjama en haar dekbed. Ik lig zelf in mn t-shirt en onder mn mega warme dekbed. Jen dr kamertje is iets frisser, dus maar net hoe koud het wordt in de nacht krijgt ze een romper met lange of korte mouw aan. Maar nog een winterslaapzak... die dingen zijn mega warm. Ik had laatst Leyla er 1 aangedaan, zo in haar wieg gelegd zonder deken erover, kind kwam er echt helemaal drijfnat uit. Veel te warm die dingen.
pi_87667042
bij ons is het ook altijd 19 graden. En hier ligt dana gewoon in een pyama onder dr dekbedje (in de winter)
Dus mischien idd wel erg warm om ook nog een slaapzak aan te doen. Maar dat zou je snel genoeg moeten voelen als ze t te warm heeft..

Rottig zeg dat het zo aan blijft houden.

Ow ik heb wel nog 1 tip..blijf dingen steeds opnieuw proberen.
Bijvoorbeeld het langer laten huilen, of het uit bed halen om te troosten of weetikveel wat je allemaal al hebt geprobeerd. Want wat vandaag de oplossing niet is, kan volgende week zomaar wel de oplossing zijn :Y
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:45:20 #60
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87670345
Oh Oeke, ik vind je idee eerlijk gezegd geweldig lief O+ O+ al dacht ik in eerste instantie: no way! Ik zal er eens serieus over gaan denken, al denk ik niet eens dat het gaat passen, samen in 1 ledikantje. Maar goed, de bedjes staan wel naast elkaar, ze kunnen elkaars handje wel vasthouden als ze zouden willen O+ en ze kunnen elkaar dus ook zien. Het slapen gaat sinds we de 10 min regel consequent toepassen wel ietsje beter, en alle beetjes helpen, toch?

K_P, hoe oud waren Pien en Floor toen ze voor t eerst bij elkaar gingen logeren? :P O+ . Oh, een tweeling is ehct wel geweldig hoor O+ *smelt*
pi_87670585
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:45 schreef mikoxx het volgende:
Oh Oeke, ik vind je idee eerlijk gezegd geweldig lief O+ O+ al dacht ik in eerste instantie: no way! Ik zal er eens serieus over gaan denken, al denk ik niet eens dat het gaat passen, samen in 1 ledikantje. Maar goed, de bedjes staan wel naast elkaar, ze kunnen elkaars handje wel vasthouden als ze zouden willen O+ en ze kunnen elkaar dus ook zien. Het slapen gaat sinds we de 10 min regel consequent toepassen wel ietsje beter, en alle beetjes helpen, toch?

K_P, hoe oud waren Pien en Floor toen ze voor t eerst bij elkaar gingen logeren? :P O+ . Oh, een tweeling is ehct wel geweldig hoor O+ *smelt*
En een twijfelaar? 120cm? Of zijn ze daar nog te jong voor?
  maandag 18 oktober 2010 @ 14:02:58 #62
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87671030
Tico, ze zijn 16 mnd nu. We denken idd wel aan een twijfelaar voor als ze naar een 'echt bed' gaan.
pi_87674653
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:02 schreef mikoxx het volgende:
Tico, ze zijn 16 mnd nu. We denken idd wel aan een twijfelaar voor als ze naar een 'echt bed' gaan.
Zou je de ledikantjes zo kunnen verbouwen dat er een zijkant uit gaat en dat ze dan tegel elkaar gemonteerd worden? Dat je dus een heel breed ledikant maakt in feite?
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:55:13 #64
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87678018
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zou je de ledikantjes zo kunnen verbouwen dat er een zijkant uit gaat en dat ze dan tegel elkaar gemonteerd worden? Dat je dus een heel breed ledikant maakt in feite?
Uhm... in theorie wel, maar dan heb je een 'gat' tussen de matrassen natuurlijk. Plus dat ze er dan zo aan gewend raken waarschijnlijk, dat apart slapen helemaal niet meer gaat. En dat is niet zo handig als we ergens anders zijn natuurlijk, dan slapen ze nl in de campingbedjes. Ik denk dat als ze een beetje ouder zijn, en ze dus naar een twijfelaar kunnen, ze dat beter gaan begrijpen dan nu.
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:59:01 #65
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87678217
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:55 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Uhm... in theorie wel, maar dan heb je een 'gat' tussen de matrassen natuurlijk. Plus dat ze er dan zo aan gewend raken waarschijnlijk, dat apart slapen helemaal niet meer gaat. En dat is niet zo handig als we ergens anders zijn natuurlijk, dan slapen ze nl in de campingbedjes. Ik denk dat als ze een beetje ouder zijn, en ze dus naar een twijfelaar kunnen, ze dat beter gaan begrijpen dan nu.
Misschien heb je bedjes waar 1 of 2 spijlen uit kunnen. Dan hebben ze toch nog het ledikant-idee ook ivm campingbedjes, maar aan de andere kant ook nog de mogelijkheid om iets meer contact te hebben dan via de spijlen.
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:07:39 #66
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87686145
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:45 schreef mikoxx het volgende:

Euh....een week of 3 geleden. Toen waren ze dus 3 jaar en 4 maanden...tja...dan kan jij je lol nog op.
Tuurlijk is je tweeling geweldig. Dat zijn ze allemaal !
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:10:42 #67
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87686321
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:07 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Euh....een week of 3 geleden. Toen waren ze dus 3 jaar en 4 maanden...tja...dan kan jij je lol nog op.
Tuurlijk is je tweeling geweldig. Dat zijn ze allemaal !
Agree :Y
pi_87741704
@chacama - ik ben de vader niet de moeder :o

@de rest - edit - ivm de stomme fokwet kan ik hier niks posten (nu even)

maar ineens begon ze gisteren overdag te lopen en dat lijkt een verandering te weeg te hebben gebracht in het slaap gedrag :X
ohh als ik nu maar niets te veel heb gezegd....
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:30:03 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87744085
haha mooizo tinny! en laten we hopen dat je nog héél lang niks mag posten hierover, ivm de fokwet! :)
in de haak.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:14:56 #70
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87752286
:@ sorry tinny. Zo erg :@ ik ging er gewoon vanuit dat jij de moeder was.

en wat de fokwet betreft *O* wat goed dat ze loopt *O*
pi_87781762
helaas... het lopen bracht maar 1 nacht verlichting vannacht weer 5 x de 5-10-15 minuten moeten toepassen en alle keren de 15 minuten gehaald... :{
pi_87781770
Doe eens niet 5-10-15 maar 5-5-5...
En check je PM.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88864323
Hallo,

* webbyplus excuseert zich voor de fout in de TT

Sinds een paar weken slaapt ons kind (17 maanden oud) erg slecht.
Het ritme wat we normaal gesproken aanhouden:
- 's middags van 12 tot half 3 slapen.
- avond slaap van 8 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends

Nu wordt onze zoon de laatste weken zo'n 3 á 4 keer per nacht huilend wakker. Stil-krijgen lukt maar op één manier; even 10 minuutjes beneden op de bank zitten en een beetje spelen. Het breekt ons echt compleet op, overdag lopen we als zombies op het werk. En krijgen er zelfs commentaar op... Kortom, een situatie die snel moet veranderen.

Wat we zelf uitsluiten; tandjes / te warm / te koud / ziekjes.
Vraag me echt af wat het kan zijn, en hoe ik er voor kan zorgen dat hij lekker de nacht weer doorslaapt.

Iemand ook een soortgelijke ervaring? Toch maar eens naar het inloopspreekuur bij het consultatiebureau?

Bvd voor de tips,

gr.
Webby
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_88864421
Gewoon laten janken geen optie?
Houd vanzelf wel een keer op.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_88864463
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Al geprobeerd... als hij even gehuild heeft, gaat hij zitten in zijn bed, en dan verder huilen... En als hij dan heel moe is, dan hoor je zijn hoofd keihard tegen de kant van het bed bonken, niet echt prettig zeg maar...
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_88864469
kopje volle warme melk? met honing voor het slapen gaan?
  donderdag 18 november 2010 @ 15:29:38 #77
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_88864487
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dit dus. Mijn dochter van 13 maanden wordt ook gemiddeld een a twee keer per nacht wakker en gaat dan huilen. Zolang het niet hysterisch wordt laten we haar huilen. Vaak binnen vijf minuten weer over.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  donderdag 18 november 2010 @ 15:30:20 #78
55011 HunterSThompson
pi_88864508
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:28 schreef webbyplus het volgende:

[..]

Al geprobeerd... als hij even gehuild heeft, gaat hij zitten in zijn bed, en dan verder huilen... En als hij dan heel moe is, dan hoor je zijn hoofd keihard tegen de kant van het bed bonken, niet echt prettig zeg maar...
Oeps. Ik was iets te snel.
pi_88864553
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:28 schreef webbyplus het volgende:

[..]

Toch gewoon lekker laten huilen.
Nu weet hij dat er toch iemand komt wanneer hij het op een janken zet
  donderdag 18 november 2010 @ 15:32:44 #80
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_88864578
Dit hebben wij dus 1 jaar lang gehad. Hij kwam geloof ik wel 5 keer per nacht niet normaal meer. Na een jaar was het plotseling over. Net op tijd want we wisten echt niet meer hoe en wat.

Weet niet of dit met zijn stoornis te maken had (zwaar autistisch) kwamen we achter na zijn 1ste jaar.

Maar veel sterkte ik weet hoe zwaar dit is.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_88864722
Waarom ga je een paar keer per nacht helemaal naar beneden en laat je hem daar spelen?
Logisch dat ie de boel bij elkaar krijst s nachts, als beloning mag ie beneden spelen.
Probeer hem zo zo veel mogelijk te troosten op z'n eigen kamertje. De nacht is om te slapen en het is ook verwarrend hem dan mee naar beneden te nemen en te laten spelen.
pi_88864796
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom ga je een paar keer per nacht helemaal naar beneden en laat je hem daar spelen?
Logisch dat ie de boel bij elkaar krijst s nachts, als beloning mag ie beneden spelen.
Probeer hem zo zo veel mogelijk te troosten op z'n eigen kamertje. De nacht is om te slapen en het is ook verwarrend hem dan mee naar beneden te nemen en te laten spelen.
Als hij huilend wakker wordt, en we houden hem even vast, gaat hij hysterisch krijsen en naar de deur wijzen, vandaar...
pi_88864853
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:38 schreef webbyplus het volgende:

[..]

Als hij huilend wakker wordt, en we houden hem even vast, gaat hij hysterisch krijsen en naar de deur wijzen, vandaar...
Wie is nou de baas, jij of hij?
pi_88864878
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wie is nou de baas, jij of hij?
Als je kind bijna stikt van het hysterisch krijsen, dan geef je wel toe ;)
pi_88864921
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:40 schreef webbyplus het volgende:

[..]

Blijf vooral excuses verzinnen ^O^
Zo leert je kind het wel.
  donderdag 18 november 2010 @ 15:42:27 #86
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_88864933
Al die reacties van mensen die dit zelf blijkbaar nog nooit hebben meegemaakt. Op een gegeven moment breekt zo'n kind je gewoon en geef je wel toe door hem bijv. uit bed te halen.

Laten huilen is ook niet altijd een optie je hebt ook nog buren (weet niet of ze het kunnen horen). Zelf hoor ik ook weleens een kind huilen verderop.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_88864986
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:42 schreef Razor21 het volgende:
Al die reacties van mensen die dit zelf blijkbaar nog nooit hebben meegemaakt. Op een gegeven moment breekt zo'n kind je gewoon en geef je wel toe door hem bijv. uit bed te halen.

Been there, done that, got the pictures.
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 november 2010 @ 15:49:03 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88865185
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:40 schreef webbyplus het volgende:

[..]

Nee, dat doe je niet... Dan laat je het kind namelijk bepalen wat er gebeurd.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 18 november 2010 @ 15:54:07 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88865381
Ik ga even een merge aanvragen.
Er loopt namelijk al heel lang het volgende topic in OUD: De strijd om het slapen!! deel 4
Met daarin flinke ervaringsdeskundigen enzo. ;)
pi_88865511
Laten huilen en zeker niet "belonen" door hem mee naar beneden te nenem. Maar goed dat is al gezegd.

Raar dat mensen zonder kinderen het beter weten dan mensen met, kindje van TS krijgt zeker ook alle snoepjes en koekjes waarnaar hij wijst in de supermarkt?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 november 2010 @ 15:58:36 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88865597
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:56 schreef DroogDok het volgende:
Laten huilen en zeker niet "belonen" door hem mee naar beneden te nenem. Maar goed dat is al gezegd.

Raar dat mensen zonder kinderen het beter weten dan mensen met, kindje van TS krijgt zeker ook alle snoepjes en koekjes waarnaar hij wijst in de supermarkt?
Laten huilen heb je dus geen flikker aan, dan is alsnog het hele huis wakker. Maar troosten doe je op de kamer en bij voorkeur in het bedje.

En dat mensen zonder kinderen het beter weten, is logisch. Die hebben geen flauw benul hoe het is om midden in de nacht met een krijsend kind te zitten :P
  donderdag 18 november 2010 @ 16:02:44 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88865757
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:56 schreef DroogDok het volgende:

Volgens mij krijgt TS precies jouw advies hier in dit topic ook van mensen die wel een kindje hebben, dus je mag ietsje minder doen alsof jij het wiel hebt uitgevonden. ;)
pi_88865878
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij krijgt TS precies jouw advies hier in dit topic ook van mensen die wel een kindje hebben, dus je mag ietsje minder doen alsof jij het wiel hebt uitgevonden. ;)
Kom op, iedereen met een beetje verstand snapt toch dat je dat kind niet moet belonen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88867393
wij hebbenmomenteel ook weer een slaapdrama met de jongste. Voorheen haalde we haar uit haar bed om d'r bij ons te laten slapen.. tja je wil toch zelf oko nog wel nachtrust maar mevrouw lag voor geen meter stil in bed en we hadden regelmatig knieen in onze rug. We hebben nu een matrasje in haar kamer gelegd en zodra ze gaat huilen gaan we bij haar zitten en als het langer durt gaan we naast haar op het matrasje liggen, maar ze blijft in haar eigen bed!
Tot op heden werkt het!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88867530
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:05 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Kom op, iedereen met een beetje verstand snapt toch dat je dat kind niet moet belonen.
wat sjeen zegt. dus troosten in bed en stug terugleggen. dat is dus iets anders dan gewoon maar laten brullen.

wat hier ook goed werkt: andere vormen van wakker zijn (spelen, liedjes zingen, dat soort ongein) negeren. gewoon negeren. da's ons acceptabel en we gaan er (tot nu toe terecht) vanuit dat dergelijk gedrag zichelf wel rechttrekt. dan heb je maar nu en dan 's ochtends zombiekind omdat ze tot 9 uur 's avonds heeft liggen spelen. zombiekind 's ochtends = slapend kind de andere dag ;)
pi_88867879
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:05 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik haal mijn jongste dochter ook wel eens naar beneden als ze huilt. Dat is niet zo zeer belonen als wel even uit de situatie halen. Daarna kunnen we haar vaak weer prima naar bed brengen. Hebben we bij mijn oudste dochter (5) ook altijd zo gedaan en die gaat gewoon elke avond normaal slapen.

Laten huilen doe ik niet aan. Tenzij ik aan het huiltje kan horen dat het een 'slaaphuiltje' is. Dat duurt ook nooit langer dan een minuutje of 3 en is meer jengelen dan huilen. Gebeurt wel eens als ze droomt oid.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_88890142
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:54 schreef Brighteyes het volgende:
Er loopt namelijk al heel lang het volgende topic in OUD: De strijd om het slapen!! deel 4
Met daarin flinke ervaringsdeskundigen enzo. ;)
hahahaha are you talking to me?

Maar even on-topic... ik snap het dillema... kind gaat op een gegeven moment hysterisch krijsen en maakt de rest wakker en dat wil je niet...

Hebben wij ook gehad met de jongste... die maakte
haar vader wakker :Y
daarna haar moeder :Y (maar dan was papa meestal al zich aan het beraden op aktie ja of nee)
...dan werd het hysterisch (met stikken, kotsen, spugen, omvallen tegen bedranden heel de reutemeteut)...
(dan ging je toch maar even kijken, en ja ook troosten)

dat lukt niet en op de achtergrond hoorde je dan
de oudste wakker worden :Y (ook huilen natuurlijk)

en hoe moeilijk het ook is ... wel op de kamer blijven ja (en geduld, tinny is nu al 8 maanden bezig... niet elke avond zo heftig, maar dit zeker wel 1 x in de week komt dit voor, de andere nachten wordt ze zo 2-4 keer wakker maar kun je knuffeltje geven en slaapt ze verder)

[ Bericht 23% gewijzigd door tinny op 19-11-2010 06:08:18 ]
pi_93101011
Jubileum
Vorige week rekende ik uit dat het nu toch al ruim 300 nachten was dat ik niet heb doorgeslapen.
Een jubileum! Niet helemaal waar overigens, zo ergens rond de 100 en 200 zijn we getrakteerd op een doorslaap-nacht! Ik had gehoopt dat met 300 dat ook het geval zou zijn maar helaas.
Als verassing zijn we deze speciale dag maar weer eens naar de HuisArts gegaan. Als de deur van de behandelkamer openschiet en mijn 1,5 jaar oude dochter een glimp ziet van de HA zet ze het al op een brullen. De HA wist het ook even niet meer en verwijst ons door naar de KNO-arts.

Inmiddels is de intake bij de KNO geweest. Hij gokt/diagnotiseerde ontstoken neusamandel(en). Die gaat nu geknipt/geschraapt worden. Tegelijkertijd wordt er gekeken of er vocht achter de oren zit. Als dat het geval is worden de oren doorgeprikt. De Keelamandelen leken gewoon in orde.

Dankzij de schitterende wachtlijsten en de ski-behoefte van de KNO arts moeten we nog even 4 weken geduld hebben voor dat het geschied... maar ik heb inmiddels meerdere wees gegroetjes aan HEM gewijdt met de strekking dat het dit toch echt wel moet zijn... Het latijn nadert nl. zijn einde!
pi_93108764
uhm of je belt gewoon een ander ziekenhuis als je de 4wkn wachttijd onacceptabel vind.
Of belt de wachtlijstbemiddeling van je zorgverzekering.

niet spoedeisende dingen hebben nou eenmaal vaak een wachtlijst...
  Licht Ontvlambaar maandag 21 februari 2011 @ 16:59:17 #100
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93108805
300 dagen, da's nog geen jaar... Zo vreselijk lang is dat toch niet?
pi_93116732
Merel is nu 2 jaar en 2 maanden en heeft tot nu toe in haar hele leven misschien 7 nachten doorgeslapen. We hebben nu het 'geluk'dat ze sinds een maand of 2 redelijk slaapt, dus niet meer hele nachten tekeergaat. Daarvoor was het tussen 01:00 en 04:00 altijd helemaal mis, kon je echt niks met haar. Nu is het vaak rond 23:00 en nog eens rond 03:00. Dan moet 1 van ons er echt even uit met haar, moet ze even beneden 'vertellen' wat er allemaal mis is en dan gaat ze meestal weer lief slapen.
Wij hebben ons er echt maar gewoon bij neergelegd. Het is nu een keer zo, en het gaat ooit wel over. We hebben alles al geprobeerd, dus zo is het wel best ;)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 21 februari 2011 @ 20:57:27 #102
55011 HunterSThompson
pi_93121071
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:46 schreef Fuente het volgende:
Merel is nu 2 jaar en 2 maanden en heeft tot nu toe in haar hele leven misschien 7 nachten doorgeslapen. We hebben nu het 'geluk'dat ze sinds een maand of 2 redelijk slaapt, dus niet meer hele nachten tekeergaat. Daarvoor was het tussen 01:00 en 04:00 altijd helemaal mis, kon je echt niks met haar. Nu is het vaak rond 23:00 en nog eens rond 03:00. Dan moet 1 van ons er echt even uit met haar, moet ze even beneden 'vertellen' wat er allemaal mis is en dan gaat ze meestal weer lief slapen.
Wij hebben ons er echt maar gewoon bij neergelegd. Het is nu een keer zo, en het gaat ooit wel over. We hebben alles al geprobeerd, dus zo is het wel best ;)
Maar maak je je dan geen zorgen dat er iets niet in orde is ofzo? Ik ben gelukkig gezegend met een dochter die vanaf haar geboorte de hele nacht doorslaapt, op een incidenteel nachtje na.

Respect voor jullie dat jullie dit volhouden. Ik vond het al zwaar als ik een keer mijn bed uit moest.
  Licht Ontvlambaar maandag 21 februari 2011 @ 21:00:56 #103
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93121274
Ik vind meteen vanaf de geboorte hele nachten doorslapen eigenlijk zorgelijker :P Maar goed, het is ook afhankelijk van wat je onder hele nachten verstaat...
pi_93127524
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:57 schreef HunterSThompson het volgende:

[..]

Maar maak je je dan geen zorgen dat er iets niet in orde is ofzo? Ik ben gelukkig gezegend met een dochter die vanaf haar geboorte de hele nacht doorslaapt, op een incidenteel nachtje na.

Respect voor jullie dat jullie dit volhouden. Ik vond het al zwaar als ik een keer mijn bed uit moest.
Dat hebben wel heel veel gedaan, dat zorgen maken. Maar Merel was een huilbaby. Ze heeft de eerste maanden vreselijk, echt vreselijk veel gehuild. Toen dat voorbij was bleek een enorme prikkelgevoeligheid te zijn blijven hangen. Merel is een heel eigen persoontje, heel anders dan haar zus. Ze heeft tijd nodig om alles te verwerken. Langzaamaan gaat dat steeds beter. Maar ze droomt bijvoorbeeld vrij veel, als ze dan wakker wordt is ze in paniek en krijgen we haar rustig door haar even uit die situatie te halen. Slokje water, even knuffelen en ze slaapt weer verder.
Ik denk dat wanneer we heel krampachtig bezig gaan het alleen maar erger wordt. Zo is ze gewoon, en als ze ouder wordt zal het steeds beter gaan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_93138379
quote:
5s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:59 schreef Sjeen het volgende:
300 dagen, da's nog geen jaar... Zo vreselijk lang is dat toch niet?
eigenlijk heb je wel gelijk... :Z maar het voelt als veel langer :')
pi_93140466
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 07:12 schreef tinny het volgende:

[..]

Kun je niet afwisselen met je partner ofzo, dat je eens in het weekend in een aparte kamer een nachtje door kan slapen?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 10:14:25 #107
144006 chacama
Ondernemend!
pi_93141030
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 07:12 schreef tinny het volgende:

[..]

:X het went :X Na meer dan vier jaar onrustige nachten is het echt zo. Nu als ze doorslaapt en ze om half zeven wakker wordt, kijk ik op de klok en ben teleurgesteld. Half zeven en geen half 5 (of vroeger). Dus nog maar een half uur slapen en geen twee of meer..... Aan de andere kant ben ik natuurlijk wel blij voor Maud dat ze nu vaker de rust vind om door te kunnen slapen en niet meer in paniek wakker wordt en alleen bij ons weer verder kan slapen.
pi_93141442
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Kun je niet afwisselen met je partner ofzo, dat je eens in het weekend in een aparte kamer een nachtje door kan slapen?
Dat 1 nachtje rust idee (kan ook door ze naar opa en oma te brengen of zo) heb ik nooit zo begrepen... dat is een druppel op de gloeiende plaat... en helaas is ons huis te gehorig/of de schreeuwkracht van mijn dochter te groot...
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 10:43:46 #109
5428 crew  miss_sly
pi_93141960
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:29 schreef tinny het volgende:

[..]

Dat 1 nachtje rust idee (kan ook door ze naar opa en oma te brengen of zo) heb ik nooit zo begrepen... dat is een druppel op de gloeiende plaat... en helaas is ons huis te gehorig/of de schreeuwkracht van mijn dochter te groot...
Eén nacht goed slapen, ongestoord, zonder wakker worden, kan wel degelijk veel verschil maken voor je eigen gevoel. Als je dat nog niet gedaan hebt, is het wel het overwegen waard.
pi_93142257
Als ik Jen een nacht zou wegbrengen heb ik daar zelf minimaal een week ellende van.
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 11:23:33 #111
5428 crew  miss_sly
pi_93143405
Dat is weer iets anders. tinny stelt dat hij het voordeel niet ziet van één ongestoorde nacht, en ik denk (uit ervaring ook wel) dat een nacht echt goede, ongestoorde slaap wel een groot verschil kan maken voor je eigen gesteldheid.
pi_93144252
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:23 schreef miss_sly het volgende:
Dat is weer iets anders. tinny stelt dat hij het voordeel niet ziet van één ongestoorde nacht, en ik denk (uit ervaring ook wel) dat een nacht echt goede, ongestoorde slaap wel een groot verschil kan maken voor je eigen gesteldheid.
Nee dat is niet iets anders...

Ok je hebt dan 1 nachtje dan je zou kunnen doorslapen, wat je waarschijnlijk toch niet lukt aangezien het in je ritme zit dat je minimaal 2x je nest uit moet.
Maar goed dan ben je uitgerust en daardoor kun je een weeklang dikkere ellende verwachten dan dat je ze niet wegbrengt? Het is een afweging die je maakt. Is me een nacht slapen zoveel waard dat ik daarna een week niet slaap. Dan is die ene nacht echt niet voldoende voor mijn gesteldheid.
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 11:52:49 #113
5428 crew  miss_sly
pi_93144504
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee dat is niet iets anders...

Ok je hebt dan 1 nachtje dan je zou kunnen doorslapen, wat je waarschijnlijk toch niet lukt aangezien het in je ritme zit dat je minimaal 2x je nest uit moet.
Maar goed dan ben je uitgerust en daardoor kun je een weeklang dikkere ellende verwachten dan dat je ze niet wegbrengt? Het is een afweging die je maakt. Is me een nacht slapen zoveel waard dat ik daarna een week niet slaap. Dan is die ene nacht echt niet voldoende voor mijn gesteldheid.
Dat bedoel ik ook helemaal niet, maar ik zal het nog een keer uitleggen: tinny stelt dat één nacht slaap toch geen zoden aan de dijk zet, ik zeg dat ik uit ervaring kan melden dat je van één nacht goede slaap wel degelijk zelf op kunt knappen.

Of het in een specifiek geval inderdaad interessant is om te doen, is een tweede. In jouw geval klinkt het me niet als constructief in de oren.
pi_93145212
Als ik Tinny was zou ik het echt eens proberen. Of zelf eens een nachtje bij m'n ouders gaan slapen, of het kindje wegbrengen uit logeren enz.
Het is het proberen waard.

Als je wekenlang slecht slaapt kun je er na een nacht goede slaap weer even tegenaan. Je bent de dag erna in ieder geval fit. Dat is mijn ervaring in ieder geval.

Julian slaapt zelf de laatste tijd trouwens prima, alleen als ie ziek of verkouden is het minder maar dat hebben wij als we ziek zijn ook.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:43:07 #115
144006 chacama
Ondernemend!
pi_93146381
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als ik Tinny was zou ik het echt eens proberen. Of zelf eens een nachtje bij m'n ouders gaan slapen, of het kindje wegbrengen uit logeren enz.
Het is het proberen waard.

Als je wekenlang slecht slaapt kun je er na een nacht goede slaap weer even tegenaan. Je bent de dag erna in ieder geval fit. Dat is mijn ervaring in ieder geval.

Julian slaapt zelf de laatste tijd trouwens prima, alleen als ie ziek of verkouden is het minder maar dat hebben wij als we ziek zijn ook.
En dan inderdaad eerder zelf ergens anders gaan slapen dan de kleine uit de omgeving te halen. Zelf ook gedaan en ookal wordt je wakker, je rust wel beter uit wetend dat je gewoon je kunt omdraaien en verder kunt slapen. Het zorgt dat je energietank weer even meer is gevuld.
pi_93148297
Wij doen Merel ook regelmatig uit logeren. Bij opa en oma doet ze hetzelfde, is ze heel vertrouwd (passen ook veel op). En wij kunnen zo inderdaad eens bijslapen! En wat we ook doen is beurtelings eruit. Degene die de volgende dag de zwaarste dag heeft qua werk, mag doorslapen, de ander staat op met Merel. Je kan dan (ja het klinkt erg) oordopjes indoen. Werkt hier redelijk!
Sara
Merel
Ukje
pi_93188858
Leander slaapt ook nog niet door. En het went. Een keer in de 2 weken is ie uit logeren en dan trekken we weer bij. En vannacht hadden we geluk. Hij is helemaal niet wakker geweest *O*
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_93296098
Het nachtje rust werkt bij ons vaak maar voor 24 uur (dus de nacht erna trek je het dan wel al het gehuil) maar de 2de nacht na het nachtje rust zakt de moed je weer in de schoenen.

Het credo wie het het zwaarst heeft de dag erna die mag blijven liggen werkt ook wel. Maar aangezien mijn vrouw 30 weken zwanger is (van de derde) en ze fulltime thuis met de kinderen zit is die keuze eigenlijk elke avond hetzelfde :P

Ik merk wel dat we echt niet meer tegen dat oeverloze gehuil kunnen. Overdag is het een lief, grappig boefje met haar streken. Guitige koppie en dito streken. Ze krijgt alle liefde van de wereld. Ze heeft een warm bedje op een mooie (rustige) kamer.... en dan rijst die vraag midden in de nacht na 2uur en 10 minuten gejank... WAAROM WIL ZE NIET SLAPEN. 8)7
  Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 08:57:25 #119
5428 crew  miss_sly
pi_93296125
Misschien moet je die vraag loslaten. Soms is er gewoon geen 'daarom', maar is het gewoon zo.
pi_93296222
Oh maar dat herken ik. Waar ik zo hard riep dat ik m'n kind niet zou laten huilen.... Jen huilt ook niet echt, ze gilt en krijst, amkwaardig. Ik kan dat zo slecht trekken. Sterker nog, ik word er echt boos om, ik heb meer de neiging haar m'n dr harses tegen de muur te rammen dan dat ik haar ga troosten en stil maar liefje.
Ik doe er dan ook goed aan om het zo lang mogelijk te negeren. En als het inderdaad een uur aanhoud dan kan ze dus een boze mama op haar kamer verwachten. Doe gewoon normaal. Er is niets aan de hand. Nee je gaat niet je bed uit.
pi_93296514
Herkenbaar Tico (dat tegen de muur aan willen rammen). Want dat gekrijs is gewoon onuistaanbaar.
Jongstelief is vannacht bij oma en opa geweest, en heeft daar ook een feestje gebouwd. Wij hebben gelukkig wel goed geslapen.
Sara
Merel
Ukje
pi_93296560
Nou, vannacht heeft Julian weer op papa's plekje gelegen in bed, lekker tegen mama aan. En papa is naar de zolder verkast. :P
Ach, hij is ook flink verkouden en wil dan wat getroost worden. Als we zo allemaal nog wat slapen ben ik allang tevreden. Beter dat dan uren gegil. Ik kan er niet tegen en neem hem dan liever bij me. Hij speelt geen spelletjes met me, als hij zo doet is er altijd een reden voor: verkouden, griep, een tand die doorkomt enz. Normaal slaapt ie gewoon door.
pi_93320321
Nou ja. Jen moet echt perse in haar bed beginnen. Ze eindigd elke dag bij ons in bed, in de nacht gaan we de strijd niet aan. Maar in de avond wel.
pi_93320499
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook helemaal niet, maar ik zal het nog een keer uitleggen: tinny stelt dat één nacht slaap toch geen zoden aan de dijk zet, ik zeg dat ik uit ervaring kan melden dat je van één nacht goede slaap wel degelijk zelf op kunt knappen.

Of het in een specifiek geval inderdaad interessant is om te doen, is een tweede. In jouw geval klinkt het me niet als constructief in de oren.
ik ben altijd meer gesloopt als ik ineens 1 nachtje helemaal door kan slapen na 4/5 gebroken nachten... Pas na 3/4 ononderbroken nachten voel ik me weer wat meer uitgerust.

Hier gaan de meiden ook regelmatig uit logeren, as. zondag gaan ze weer. Ik/wij/de meiden vinden het heerlijk. Even rust voor ons en heel veel plezier voor hun want logeren is altijd een feestje. Amber vraag sowieso regelmatig of ze bij opa en oma/M&A mag logeren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_93442992
goed nieuws, vrijdag middag werd er gebeld, we konden maandag al terecht voor het knippen van de amandelen de buisjes. er was iemand tussenuit gevallen.

dus vanochtend was het zover...
ze zijn er uit! is toch wel zielg zo'n operatie voor kinderen...
ze is echt helemaal van slag. en als een klamaapje hangt ze huilend al sins de operatie aan mij borst... tranen met tuiten...

maar goed laten we hope dat dit rock bottom is enn dat eind deze week we weer wat licht en slaap gaan zien
  maandag 21 maart 2011 @ 13:48:59 #126
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94417642
Ah! Het topic waar ik naar op zoek was!

Na een aantal posts gelezen te hebben weet ik niet of ik hier echt thuishoor maar toch maar even een poging.

Nathan slaapt uiteraard niet door (anders zou ik dit topic niet hebben opgezocht). Nu heb ik het boek "lekker slapen zonder huilen" van Elisabeth Pantley uit de bieb gehaald. Ik vraag me af of er meer mama's/papa's zijn die dit boek kennen en er ervaring mee hebben. Wij zijn gisteren met ons plan van aanpak begonnen dus conclusies trekken is het nog een beetje te vroeg voor maar toch hoop ik stiekem een manier te hebben gevonden waardoor Nathan meer slaapt dan hij nu slaapt.
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 15:46:18 #127
5428 crew  miss_sly
pi_94422567
Ik heb het boek ook en het belangrijkste wat het mij geleerd heeft is: de 5-10-15 minuten regel is niet de enige manier om je kind fijn te leren slapen. Het is de manier waar veel mensen vaak op terugvallen met hun advies als je het hebt over het slechte slapen van een kind.

Daaarnaast vind ik de vele tips en adviezen erg fijn. Ik heb ze lang niet allemaal in praktijk gebracht, maar dat is ook waar het boek over gaat: kies datgene dat bij jou en je kind past.

Als laatste iets wat ik uit de praktijk heb: je kunt best op een bepaald moment een manier hebben gevonden waarop het allemaal lekker gaat, maar dat kan ook zomaar weer veranderen. Dus probeer niet te star vast te houden aan de manier waarop het op een bepaald moment lukt, maar durf die ook los te laten en iets anders te proberen als het weer even niet lekker loopt.
pi_94422954
Ik ga het boek straks lenen van Incantrix.
Wij hebben momenteel een dreumes met een slaapdrama van het hoogste niveau...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 21 maart 2011 @ 16:10:25 #129
259886 pessie
pi_94423680
Wat ik heel fijn vond was dat heel veel van de tips die erin staan wij uit onszelf al bedacht hadden en in de praktrijk hebben gebracht. Zo hebben wij bijna nooit een probleem met het naar bed brengen van Nathan, alleen het doorslapen gaat moeizaam. Nou ja, niet is eerlijker. We willen nu de verschillende fases in praktijk brengen.
Eigenlijk waren we al een heel eind op weg, alleen wisten wij niet meer hoe nu verder en die handvatten heeft dit boek ons nu gegeven. Ik ben benieuwd!

Miss ging jouw kind uiteindelijk beter slapen?
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 16:52:14 #130
5428 crew  miss_sly
pi_94425750
Soms slaapt ze goed, soms niet. Doorslapen is wel goed gegaan, net als in haar eigen bed slapen. Ook het stoppen met bv voor het slapengaan is goed gelukt. Maar soms slaapt ze niet door, of lukt inslapen niet, en soms belandt ze nog steeds bij ons in bed, ergens gedurende de avond/nacht. En aangezien ze daar alsnog prima slaapt (en wij ook), vinden wij dat geen probleem.

Misschien is dat wel ook een van de belangrijke dingen die ik eruit geleerd heb (hoewel dat er misschien niet eens zo instaat, maar gewoon door er op die manier mee bezig te zijn): laat het los.
En dan bedoel ik niet dat je kind niet hoeft te slapen enzo, want natuurlijk heeft een kind slaap nodig. Maar laat het los als probleem en ga er luchtiger mee om. Als jullie al souders bijvoorbeeld het niet erg vinden als je kind 's avonds later naar bed gaat, terug uit bed komt als het er eenmaal in ligt, bij jullie in bed slaapt, etc (allemaal van die zaken waar een heleboel mensen over vallen), dan is het geen probleem voor jullie, dus laat het dan niet door anderen wel een probleem maken. Hou het bij jezelf en je kind!

Nou moet ik zeggen dat wij niet zo'n drama's hebben als ik bijv bij Vicky lees. Het lijkt me vreselijk moeilijk, Vick, zoals het bij jullie gaat. Ik pretendeer ook niet de oplossing te hebben, maar ik hoop dat jullie uit dat boek misschien ook wel een paar tips kunnen halen waardoor het beter gaat!
pi_94425963
Wij hebben het boek ook vorige week in huis gehaald, en ook ik vond het fijn te lezen dat we een aantal dingen al deden. Zijn we toch niet raar dat we niet 1. haar laten brullen, 2. de 5-minuten regel toepassen 3. haar per se op haar eigen kamer willen houden.
Vannacht heeft ze weer doorgeslapen, voor het eerst in een maand of 3 denk ik. Geen idee wat de clou was vannacht, de nacht ervoor was ze nog 2 keer wakker. :P Maar goed, ze slaapt en dat is al fijn.
Pessie, ik hoop dat jullie er ook tips uit kunnen halen, en Vicky natuurlijk ook. Bij een peuter lijkt het me nog moeilijker.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 21 maart 2011 @ 17:35:33 #132
259886 pessie
pi_94428193
Bij een peuter lijkt het me echt moeilijker! Die kunnen al lopen en dreinen en heel hard gillen. Dat doet Nathan gelukkig nog niet.

We hebben nu afgesproken dat wij doorslapen vinden als Nathan nog 2 keer wakker wordt 's nachts. Ik vind het niet haalbaar om te roepen dat hij helemaal geen aandacht/voeding nodig zou hebben.

We vinden het dus niet erg als hij es komt of als hij bij ons in bed kruipt. We zijn moe omdat we er elke nacht ongeveer 5 keer uit mogen. Daar willen we proberen verandering in te brengen.

Oeh Morretje, jullie zijn ook net begonnen! Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat!
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 18:00:10 #133
5428 crew  miss_sly
pi_94429428
Morretje en pessie, hoe oud zijn jullie kinderen?
  maandag 21 maart 2011 @ 18:47:57 #134
259886 pessie
pi_94431490
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:00 schreef miss_sly het volgende:
Nathan is bijna 8 maanden.
pi_94457661
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:52 schreef miss_sly het volgende:
Misschien is dat wel ook een van de belangrijke dingen die ik eruit geleerd heb (hoewel dat er misschien niet eens zo instaat, maar gewoon door er op die manier mee bezig te zijn): laat het los.
En dan bedoel ik niet dat je kind niet hoeft te slapen enzo, want natuurlijk heeft een kind slaap nodig. Maar laat het los als probleem en ga er luchtiger mee om. Als jullie al souders bijvoorbeeld het niet erg vinden als je kind 's avonds later naar bed gaat, terug uit bed komt als het er eenmaal in ligt, bij jullie in bed slaapt, etc (allemaal van die zaken waar een heleboel mensen over vallen), dan is het geen probleem voor jullie, dus laat het dan niet door anderen wel een probleem maken. Hou het bij jezelf en je kind!
Hier ben ik het echt volledig mee eens!! Beste advies wat je kunt geven.
Van de 7 nachten in een week ligt onze oudste (dik 2 jaar) misschien wel 4 of 5 nachten tussen ons in. Veel commentaar over hoe slecht dat dat wel niet is enzo.....bla bla. Hij slaapt, wij slapen, dat is voor ons nu het belangrijkste. Je moet doen waar je jezelf het best bij voelt.
pi_94500626
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:47 schreef Koningin het volgende:

[..]

Hier ben ik het echt volledig mee eens!! Beste advies wat je kunt geven.
Van de 7 nachten in een week ligt onze oudste (dik 2 jaar) misschien wel 4 of 5 nachten tussen ons in. Veel commentaar over hoe slecht dat dat wel niet is enzo.....bla bla. Hij slaapt, wij slapen, dat is voor ons nu het belangrijkste. Je moet doen waar je jezelf het best bij voelt.
Inderdaad. Jullie slapen, da's het belangrijkste. En als ie vijftien is zal ie dat niet meer doen. :P

Julian heeft gisteravond ook bij mij geslapen. Is verkouden en heeft flinke hoestbuien en hij valt uiteindelijk beter in slaap bij ons. We hebben hem uiteindelijk voorzichtig in z'n eigen bedje gelegd en hij heeft de hele nacht door geslapen.
Nou ja, beter op die manier dan dat ie onrustig in slaap valt en meerdere keren wakker wordt.
pi_94501424
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:00 schreef miss_sly het volgende:
Isabel is 10 maanden.

(oh, en vannacht was het weer ruk) :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94501545
Ik had gister iets raars!
Jen kwam haar bed uit en ik lag dus nog niet in bed.. Ze wilde water.. Prima, maar daarna moet je wel nog even in je eigen kamer slapen, want mama gaat nog niet slapen. Wijst sneu naar mijn kamer. Nee jouw kamer zeg ik en wijs naar haar kamer en ze draait om en rent naar haar kamer om netjes op bed te gaan zitten wachten op een beker water. Drinken en meteen zonder protest weer gaan liggen...

Ik had ff zoiets van he?!?! WTF?
pi_94501674
inderdaad, wtf! Goed zeg!
pi_94501684
:o wow Jen!!

Inslapen van Tess was weer een regelrechte ramp. Ze is echter niet wakker geworden *O*

*heeeeeeel hard afklopt*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_94501745
ff doorgeven aan m. dat als je het redelijk en vriendelijk uitlegt en even voet bij stuk houdt dat ze dus wel accepteerd dat ze nog heel even moet blijven liggen.
  woensdag 23 maart 2011 @ 12:21:51 #142
259886 pessie
pi_94505980
Tico dat klinkt beter!

Hier vannacht ramp. Geen zin om er nu over uit te weiden, het is te mooi weer om de hele dag chagrijnig te zijn.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 08:52:27 #143
259886 pessie
pi_94587502
Hm, we hebben hier voor nu de oplossing ontdekt. We leggen Nathan nadat hij op zn zij in slaap is gevallen op zn buik zodat hij niet meer naar zn rug kan draaien. Vannacht hoefde hij pas voeding om 2.30 en daarna weer geslapen tot 5.45, even voeden en slapen tot 7. Gisternacht ging het ook al bijna zo goed. Ik hoop de oplossing voor ons ventje te hebben ontdekt!
pi_94587883
*O* gisteravond binnen een kwartiertje rust in huis *O*
vannacht wel 2x wakker geworden en vanmorgen om 5.00 uur stond ze te mama-en maar toen ben ik naar dr toegegaan en heb gezegd dat ze nog even moest gaan slapen. Ze meldde zich weer om 6.45 *O*

*AFKLOPPEN*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator vrijdag 25 maart 2011 @ 09:37:40 #145
5428 crew  miss_sly
pi_94588401
Heb je ook iets veranderd. Vicky?
pi_94588425
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Heb je ook iets veranderd. Vicky?
uhh niet veel... ja homeopatische pilletjes van VSM en op de gang staan...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator vrijdag 25 maart 2011 @ 09:49:09 #147
5428 crew  miss_sly
pi_94588715
Nou ja, als het maar werkt he! Ik hoop het voor jullie!

pessie, fijn als dat het verschil maakt. Voor een zo jong kind is het ook niet heel raar he, als ze nog 1 of 2 keer per nacht komen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:17:41 #148
259886 pessie
pi_94589643
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, als het maar werkt he! Ik hoop het voor jullie!

pessie, fijn als dat het verschil maakt. Voor een zo jong kind is het ook niet heel raar he, als ze nog 1 of 2 keer per nacht komen.
Precies! Ik vind het eigenlijk wel fijn dat hij toch nog 2 keer drinkt. Ik ben bang dat als hij weer hele nachten gaat maken hij weer niet aankomt dus dit vind ik prima! We slapen in ieder geval en dat is echt fijn!

Vicky, heerlijk!!!
pi_94590730
Respect voor jullie en heel veel success gewenst. Als ze 18 zijn doen ze het vast niet meer (mocht dit een troost zijn).

Die van ons slaapt vanaf een maand of 2 (is nu 6 maanden) nachten door, m.u.v ziekte en verkoudheid enzo. Vanacht ook weer van 20:00 tot 9:00 en toen hebben we hem maar wakker gemaakt omdat we even naar de winkel wilde.
live your fears, fear your live
pi_103637248
Hallo,

Ik zie niet 1-2-3 een topic terugkomen op de eerste pagina, vandaar dat ik een nieuw topic hierover open.

Onze zoon is nu 2 jaar en 4 maanden.
Dagelijks gaat hij rond 8 uur naar bed. Echter komt het niet voor dat hij later dan 6 uur wakker wordt. Daarnaast wordt hij ook nog regelmatig (3 a 4 keer per week) 's nachts wakker en krijgen we hem met pijn en moeite weer terug in bed. Hij slaapt dus maximaal 10 uur per nacht, en zo'n 3 á 4 keer in de week maar 8 á 9 uur.

Daarnaast slaapt hij overdag meestal nog zo'n uurtje.

Het slaapgedrag 's nachts begint ons zo'n beetje op te breken, Overdag zitten we compleet brak op het werk. Aanstaand weekend gaat de klok weer een uurtje achteruit, en zal het wel weer een horror-week gaan worden. Daarnaast is mijn vrouw bijna uitgeteld (2 weken) en de gedachte dat onze eerste dadelijk samen met onze nieuwe spruit gaan nachtbraken, maakt het allemaal nog erger.

Zijn er meer ouders met kinderen die slaapproblemen hebben? Heeft er iemand goede tips?
Moet je met dit soort dingen naar de dokter gaan? Misschien heeft hij wel ergens last van...

Bvd voor de tips,
Web
pi_103639553
Ik zie het probleem er niet zo in :@ sorry
Ik vind het een prima slaap patroon zeker met nog een dutje overdag.

En wat is de reden dat jullie hem zo moeilijk terug in bed krijgen? Angst? behoefte aan jullie?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:23:37 #152
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_103642864
Een vriendin van mij is met haar dochter naar de kno arts geweest.
Na jaren slecht slapen.6x eruit per nacht,dochter werd gillend wakker,troosten en allemaal weer verder slapen... Hun dochter is 3 jaar en heeft nog nooit een hele nacht aan 1 stuk geslapen en nu....

Buisjes!

En het kind slaapt gewoon de hele nacht door. Al maanden.

Ik wil niet zeggen dat het bij jullie de oplossing is,maar wellicht iets om uit te sluiten. Hun dochter had dus vocht achter de trommelvliezen en daarvan werd ze wakker.Geeft een bepaalde druk,te vergelijken met het opstijgen en dalen van een vliegtuig,zeg maar.

Succes!
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:30:27 #153
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_103643307
Minder suikers.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 22:36:42 #154
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_103647818
Een strategie bepalen en die vasthouden!! Bijv als hij wakker wordt iedere 10 min gaan kijken, kort, niets zeggen, maar laten weten dat je er bent. Als dat lukt, de tijd langer maken. Vraagt laaaaaaaange adem hoor. Hoe gaat t bij logeren?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 22:38:31 #155
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_103647970
Oh en, niet (!!) Uit bed halen. Tenzij je weet dat er echt iers aan de hand is. Denk je dat t uitproberen of een patroon is: laten liggen.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:05:11 #156
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103660323
Er is wel een tooi reeks hierover "de strijd om het slapen".
Kan niet op m'n mobiel opzoeken, maar qellicht staan daar ook tips.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:23:04 #157
359322 lanccce
Blow your mind,smoke gunpowder
pi_103669046
ik kan nooit in slaap komen dankzei een jeukende eikel

[ Bericht 0% gewijzigd door lanccce op 28-10-2011 16:06:02 ]
pi_103672782
Zijn jullie er zeker van dat er geen medische problemen spelen? Als je dat kunt uitsluiten kun je inderdaad kijken naar hoe je het patroon kunt doorbreken. Maar vaak spelen er gezondheidsproblemen waardoor kindjes slecht slapen.

Ik kan alleen spreken uit eigen ervaring en herken jullie verhaal volledig. Zoontje is bijna 2, slaapt om 8 u, maar nooit langer dan 4 a 5 uur achter elkaar. Werd en wordt nog steeds weleens zo'n 4 tot 10 x per nacht wakker. Nu sinds kort 2 tot 5 keer. Hier spelen echter darmproblemen en sinds we naar een ander medicijn zijn overgestapt is het slapen in elk geval vooruit gegaan maar nog steeds slaapt hij niet door. Omdat ik nu weet dat hij echt van zijn darmpjes wakker wordt (kramp) neem ik hem bij de eerste keer wakker worden (halverwege de nacht) in bed omdat we gesloopt zijn na zolang niet goed slapen. Hij wordt weliswaar nog steeds wakker maar slaapt makkelijker weer in. Ik houd mijn hart vast voor als er een tweede komt maar op dit moment kan ik niet anders. Ik raad het anderen niet aan maar dit werkt nu voor ons omdat het enigzins rust geven. Jullie zijn in elk geval niet de enige. Sterkte.
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:02:06 #159
7074 moussy
kuttekop
pi_103672923
Ik vind het niet eens zo'n héél raar ritme, lastig oké, maar niet gek voor een 2jarige.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_103673477
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:34 schreef Pvoesss het volgende:

Ik vind het een prima slaap patroon zeker met nog een dutje overdag.

Dat ja :Y

Hoe lang slaapt hij als je hem 's middags geen dutje laat doen? Of houdt hij dat niet vol? :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_103673535
Mijn zoontje van net twee heeft hetzelfde ritme. Alleen slaapt hij overdag wat langer, maar goed, hij is ook wat jonger. Ik denk dat het heel normaal is dat hij 's nachts nog een keertje wakker wordt: even behoefte aan een slokje drinken en/of contact. Volwassenen worden trouwens ook vaak 's nachts nog een keertje wakker ;)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_103673564
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:02 schreef moussy het volgende:
Ik vind het niet eens zo'n héél raar ritme, lastig oké, maar niet gek voor een 2jarige.
ik.dus ook niet eigenlijk.

Mijn dochter is 2jr4mnd en slaapt ongeveer hetzelfde.
Momenteel wordt ze 's nachts wakker en kruipt er bij ons bij. Ik vind het wel even prima.zo. We slapen allemaal!
Ik merk dat, als je.overdag te lang geslapen heeft (meer dan 2u), ze 's avonds veel moeilijker in slaap valt.
Misschien helpt het bij jullie als je het middagslaapje korter maakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_103674549
's nachts wakker worden is normaal voor die leeftijd hoor :Y jongste hier is anderhalf en oudste 3. 's nachts hebben we zelden problemen. alleen als er echt iets is (luieruitslag, ziek, dergelijke dingen). ik merk dat de een of de ander geregeld wel ff wakker wordt, maar dat vinden ze allebij klaarblijkelijk ok ;)

oudste heeft wel de neiging om 's ochtends heel vroeg bij ons te kruipen. is me best, zij het dat de papa hier dat liever alleen vanaf half 7 ziet, dit omdat onze woelwater hem anders wakker houdt.

klinkt allemaal prima, toch gaat het hier ook wel eens mis. we zijn net uit een wekenlange 3-4 keer per nacht eruit en dan oudste vanaf 5 uur oid bij ons erbj (en een papa die dat niet trok). je zal toch een manier moeten vinden waar jullie allemaal aan je rust toekomt. medische dingen uitsluiten is een goede. nieuwe dingen proberen ook, hou het wel minstens 2 weken vol als je iets verandert aan het verwachte vaste patroon!

enneh; wanneer jullie nieuwste kindje komt: verwacht gewoon niet teveel van de oudste. laat die er dan gewoon lekker bij komen liggen als jullie een nachtvoeding doen :*
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:05:08 #164
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_103682121
Vooropgesteld dat ieder kind anders is...

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:45 schreef simmu het volgende:
's nachts wakker worden is normaal voor die leeftijd hoor
Daar ben ik het niet mee eens. Het is absoluut zo dat dat vaker voorkomt, maar een kind van bijna 2,5 hoort toch echt wel standaard door te slapen, en enkel bij bijzondere gevallen langer dan even een moment wakker te zijn. Onze oudste is bijna 3 en heeft vrijwel nooit langer dan tot 6 uur 's ochtends doorgeslapen, maar hij komt 's nacht niet. Standaard tussen 5 uur en half 6 de eerste keer wakker, en we rekken het dan.

quote:
enneh; wanneer jullie nieuwste kindje komt: verwacht gewoon niet teveel van de oudste. laat die er dan gewoon lekker bij komen liggen als jullie een nachtvoeding doen :*
Dat je niet teveel moet verwachten is absoluut waar!
Maar hem (haar?) bij je laten komen liggen als je de baby voedt vind ik (persoonlijk hè) geen goede strategie. Je moet hem vooral niet aan zaken laten wennen die je eigenlijk niet wil, want het moet ook weer afgeleerd worden.

Hoewel het erg kort dag is als je vrouw over 2 weken is uitgerekend, denk ik dat het het beste is om je oudste behoorlijk rechtlijnig het besef te laten krijgen dat de nacht is om te slapen.
Wordt hij wakker, eerste keer er naar toe om te zien of er iets ergs aan de hand is. Verder is het een kwestie van je poot stijf houden: niet toegeven aan de vraag van hem om uit bed te komen. Dat gaat je even pijn doen, want je kunt er donder op zeggen dat hij dat niet met een halfuur door heeft.
Andere optie is de 5/10/15-regel. Eerste keer wakker meteen ernaartoe, maar als hij blijft huilen 5 minuten wachten voordat je weer gaat. Dan 10 minuten, 15, enz totdat hij zelf in slaap valt.

Hoe dan ook, ik leef met je mee want wij hebben ook een paar tropenmaanden achter de rug met een baby die erg lang 's nachts gevoed moest worden en oudere broer die om 5 uur al aan de dag wilde beginnen. Houd vol, het komt wel goed!

En, laat af en toe anders lekker een keer opa&oma oppassen voor een weekendje, slaap dan zelf lekker uit en beleef de stoom van je relatie weer eens *)
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:04:50 #165
5428 crew  miss_sly
pi_103685304
Ik ben het er niet mee eens dat een kind van bijna 2,5 standaar de nacht door zou moeten slapen. Er is volgens mij geen standaard kind. Er zijn best gemiddelden, natuurlijk, maar zoals met alles moet een kind ook leren slapen. In slaap vallen als het naar bed gaat, maar ook weer in slaap vallen als het gedurende de nacht wakker wordt. Volwassenen worden ook vaak wakker, maar weten het vaak niet eens meer, omdat ze weer in slaap vallen. Ik vind het helemaal geen raar ritme voor een kind van de leeftijd van TS. Dat het zwaar kan zijn voor de ouders is zeker zo, maar dat wil niet zeggen dat het echt slaapproblemen van het kind betreft!
pi_103685406
Dat wat Miss zegt! :Y
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:12:09 #167
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_103685729
Ik sluit me aan, maar ts vraagt naar hulp voor hetgeen hij als probleem ervaart.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:16:17 #168
5428 crew  miss_sly
pi_103685934
Ja, maar de vraag is of je de oplossing bij het kind kunt leggen.
Ik denk dat dat zo simpel niet is, en misschien moet je dan wat meer met ploegendiensten werken ofzo. Wij stonden om de beurt met Senna op toen ze nog tussen 5 en 6 standaard wakker werd, zodat de ander dan tot 7 uur kon slapen. En op de dagen dat ik thuis was met haar, deed ik een middagdutje als ze sliep. Maar goed, voor ons werkte een methode met laten huilen niet en we hebben Senna de regie gegeven over het leren slapen. En inmiddels slaapt ze geregeld hele nachten in haar eigen bed zonder wakker te worden en is het meestel 7 uur voor ze wakker wordt. En soms ligt ze bij ons in bed, en dan gaat ook prima.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:17:27 #169
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_103685989
Miss, ik ben het met je eens hoor, dat het 'probleem' niet echt een 'probleem' is in dit geval. Ik zou iig wel wat overhebben voor nachten van 8/9 uur! Haha!
pi_103685998
Wat ik ook nog even uit eigen ervaring wil aangeven. Als het echt niet lukt om het kind aan het slapen te krijgen dan is de situatie accepteren vaak ook al een hele verbetering. Op de momenten dat ik denk dit is het en beter wordt het niet of ik nu hoog of laag spring ga ik er veel makkelijker mee om dan als ik weer een dieptepunt bereik en denk dit kan niet langer zo. Dus als jullie geen veranderingen op korte termijn verwachten probeer dan de situatie te accepteren zoals deze is zodat dat meer rust geeft. Ook vraag ik me af of je 2 weken voor de uitgerekende datum zoveel moeite moet stoppen in het leren slapen. Ik zou denken dat alle veranderingen straks dit in 1 keer teniet doen omdat het elkaar kort opvolgt. Dit is puur mijn gevoel dus kan het heel goed mis hebben.
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:00:36 #171
238326 Worteltjestaart
pi_103775562
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 21:04 schreef miss_sly het volgende:
Er is volgens mij geen standaard kind.
Dat er verschillende kinderen zijn en je een kind niet zomaar tegen 'een gemiddelde' kunt spiegelen is natuurlijk juist.
Maar de opmerking dat een kind van 2,5 niet door hoort te hoeven slapen is natuurlijk kolder.
Maar misschien ligt het aan je definitie van 'doorslapen'. Ik versta onder 'doorslapen' dat het kind tussen grofweg 21 en 5 uur (totaal 8 uur) niet wakker wordt met uitzondering van een kort moment waarop het even zijn speen/knuffel kwijt is en binnen 5 minuten weer verder pit als je dat als ouder hebt opgelost.
Niet doorslapen vind ik, als een kind standaard minstens een kwartier goed wakker is en in die tijd ook het huis op stelten zet met huilen, krijsen, helder protesteren, enz.

Een kind van 2,5 hoort in het algemeen door te kunnen slapen. Daarmee wil ik niet zeggen dat kinderen die dat niet doen een probleem hebben (wat is dat toch met OUD-moeders die zich altijd in een hokje geduwd voelen?) maar ik wil even aangeven dat dat toch wel de uitzonderlijke situatie hoort te zijn.

Consultatiebureaus (hoe verfoeilijk hun adviezen soms ook kunnen zijn) zijn het er in het algemeen wel over eens dat een normaal slaapritme ergens tussen de 1e en 2e verjaardag toch echt wel aanwezig hoort te zijn.

Niet dat TS daar mee geholpen is natuurlijk.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_103775955
ik sluit me aan bij worteltjestaart wb doorslapen :Y

met dien verstande dat ik met "het is normaal dat kindjes niet doorslapen" doelde op het idee dat het heel normaal is dat kindjes 's nachts ff wakker worden, dat ze dat dan zelf 'oplossen'. dus bv eventjes wat murmelen, de knuffel zoeken of zelf eventjes een klein huiltje van schrik en dat het dan goed is. daar hoort ook bij (imho dan he) dat ze leren naar de ouder te komen als er wel iets is
  Moderator maandag 31 oktober 2011 @ 09:32:34 #173
5428 crew  miss_sly
pi_103776179
Wat is dat toch met anderen die meteen een stempel 'OUD-moeder die zich in een hoekje gedrukt voelt' erop moeten drukken? Ik voel me niet in een hoekje gedrukt ofzo, hoor. Wij hebben geen slaapproblemen hier :)

De definitie van doorslapen is natuulijk wel van belang inderdaad. Voor heel veel mensen is de betekenis van doorslapen wel degelijk dat je ze niet hoort van 19-7 uur, en ik denk dat dat geen reeel beeld is. Bovendien is 10 uur slaap per nacht voor een kind niet per se te weinig; ook bij kinderen zie je al een groot verschil in slaapbehoefte. Het kind van TS wordt niet iedere nacht een aantal keer wakker, dus dat betekent dat hij wel goed kan slapen. Dus (zo zou ik dan denken, maar iedereen is daar anders in natuurlijk) is er de andere nachten voor hem een reden om moeilijker terug in slaap te vallen. Nou is de aanstaande komst van een broertje of zusje ook wel iets wat voor een kind nogal wat teweeg kan brengen. Ook de gevoelens en reacties en gesprekken van de mensen om hem heen. Daar zou best een deel van het 'probleem' kunnen liggen.

Bovenal denk ik dat je als ouder best advies kunt vragen, maar dat je je eigen gevoel en inzicht moet volgen in de mogelijke oplossing ergens van :)
pi_103776743
nog een kanttekening; vergeet niet om naar praktische oplossingen te blijven zoeken! een nachtlampje wat op een timer aangaat om half 7 's ochtends, zodat kindjelief weet wanneer hij/zij wel bij papa en mama in bed mag, een kinderklok, 's avonds voor het slapen gaan een hapje eten of een bekertje water op een nachtkastje ernaast. soms (niet altijd) is er heus wel een eenvoudige oplossing :Y
  Moderator maandag 31 oktober 2011 @ 10:07:28 #175
5428 crew  miss_sly
pi_103776903
Sowieso kan een nachtlampje helpen! Zo'n klein stekkerlampje dat een klein beetje licht geeft gedurende de nacht. angst voor het donker kan zomaar ineens opsteken, en ook zo weer verdwijnen.
pi_103777044
hier helpt het nachtlampje andersom :P

als het lampje aangaat mag het spul uit bed :Y laten we het erop houden dat mijn wederhelft zijn humeur niet verbeterde met elke dag rond 5 uur een klein meisje erbij in ons bed :X

edit; heeft wel even geduurd voordat we selene zover hadden dat ze het lampje om te beginnen accepteerde: "nee mama! niet lampje, dan kan ik niet slapen"!
  Moderator maandag 31 oktober 2011 @ 10:15:09 #177
5428 crew  miss_sly
pi_103777090
Dat is per kind ook weer verschillend. Senna heeft een tijdje met een klein nachtlampje geslapen, dat vond ze ineens fijner. Nu slaapt ze met het grote licht aan, want ze heeft nog geen leeslampje, maar wil wel lezen voor ze gaat slapen. Voordeel is dat ze ook zingend wakker wordt en dan ook even gaat lezen.
  maandag 31 oktober 2011 @ 10:19:52 #178
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_103777205
Hier een zoon van 2 jaar en 7 maanden die ook een paar nachten per week niet doorslaapt. Hij wordt dan wakker en komt naar ons toe, gaat tussen ons in liggen en we slapen verder. Een enkele keer duurt het langer en moeten we hem echt even troosten. Heel af en toe komt het voor dat er iets meer aan de hand is en dat we dus per toerbeurt eruit gaan om even met hem naar beneden te gaan.

Een groot probleem maak ik er ook niet van, ik heb liever dat hij snel weer verder slaapt zodat we allemaal slapen, dan dat ik midden in de nacht ruzie sta te maken omdat hij niet in zijn eigen bed durft/wil.

Wat betreft je vrouw en de nieuwe baby, toen onze dochter in januari geboren werd had Bram een periode waarin hij helemaal niet op zijn eigen kamer wilde slapen. Wij sliepen dus na de geboorte een hele periode met z'n 4en op 1 kamer. Toen alles weer een beetje rustig was zijn we met hem weer bezig gegaan om in zijn eigen bed te slapen. Bram wil wel graag een nachtlampje naast zijn bed en tot nu toe werkt het erg goed. Zo'n 2-3 keer per week komt hij nog bij ons en verder slaapt hij in zijn eigen bed.
  maandag 31 oktober 2011 @ 10:44:49 #179
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103777848
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:05 schreef DaviniaHR het volgende:
Er is wel een tooi reeks hierover "de strijd om het slapen".
Kan niet op m'n mobiel opzoeken, maar qellicht staan daar ook tips.
Deze bedoelde ik:

De strijd om het slapen - dagboek
De strijd om te slapen!! Deel 2
De strijd om het slapen!! Deel 3
De strijd om het slapen!! deel 4
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_103788791
bedankt voor de reacties.
Het doorslapen is geen probleem, dat gaat goed.
Probleem zit hem echt in het vroeg wakker worden. Het is nooit later dan 6 uur. Altijd tussen 4 en 6 wordt hij wakker. En dan is hij ook echt KLAARwakker. En dan hij is vaak de hele dag niet te genieten. Vanochtend weer om half 5. Best vermoeiend...
pi_103789442
Onze zoon van 2 jaar en een paar maand is over het algemeen ook altijd vroeg wakker. Altijd al een slechte slaper geweest. Het werd makkelijker toen we het gingen accepteren. En ja nu we sinds kort een baby erbij hebben maken we wel eens nachten van maar 4 uur. Maar alles went zeggen we dan maar!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:20:05 #182
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103789805
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:55 schreef webbyplus het volgende:
Probleem zit hem echt in het vroeg wakker worden. Het is nooit later dan 6 uur. Altijd tussen 4 en 6 wordt hij wakker. En dan is hij ook echt KLAARwakker. En dan hij is vaak de hele dag niet te genieten. Vanochtend weer om half 5. Best vermoeiend...
En dat uurtje overdag? Is dat nog echt nodig? Wellicht kun je daarin iets doen?

Als hij wakker is, heeft hij dan honger, wil hij spelen, is hij nog moe, et cetera.???
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:54:30 #183
238326 Worteltjestaart
pi_103791396
Even voor de duidelijkheid:

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 19:45 schreef webbyplus het volgende:
Het slaapgedrag 's nachts begint ons zo'n beetje op te breken, Overdag zitten we compleet brak op het werk. Aanstaand weekend gaat de klok weer een uurtje achteruit, en zal het wel weer een horror-week gaan worden. Daarnaast is mijn vrouw bijna uitgeteld (2 weken) en de gedachte dat onze eerste dadelijk samen met onze nieuwe spruit gaan nachtbraken, maakt het allemaal nog erger.
quote:
Het zijn wel 2 verschillende problemen namelijk!
  Licht Ontvlambaar maandag 31 oktober 2011 @ 16:59:19 #184
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103791624
quote:
Dan lijkt me de oplossing die simmu aandraagt de moeite van het proberen waard. Pas uit bed als het lampje aangaat, leg een paar boekjes en knuffels is bed, zodat wakker zijn maar niet uit bed mogen geen drama hoeft te zijn...
  maandag 31 oktober 2011 @ 18:16:36 #185
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_103794966
Heeft ie misschien trek? Onze middelste had dit,(maar was wel wat jonger) die werd ook tussen 4 en 6 wakker en was dan met geen mogelijkheid in slaap te krijgen/houden. die kreeg dan altijd een fles pap. tot grote ergernis van het CB trouwens. Maar hij had gewoon écht een hongerklap.

en ik zou echt het overdagslaapje weg laten.Blijkbaar is er minder slaapbehoefte, en wellicht helpt dat. Ik begrijp ook dat het héél fijn is als peuter even uit het haar is van hoogzwangere mama. Ik loste dat op met een houdgreep en een filmpje en kon ik even een uurtje dommelen.

En idd uitsluiten dat er niks met de oortjes is. En vasthouden aan het idee dat dit op een dag weer ophoudt. Ouder zijn van kleine kinderen maakt je moe. Maar dat vergeet je héél snel weer wanneer ze wat ouder zijn geworden. :P [/schraletroost]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')