Als Leyla wat groter is (als ze niet meer in de wieg past) dan zit ik erover te denken om haar op de kamer van Jen te leggen. Dan slapen de 2 meiden gewoon op 1 kamer. Misschien dan Jen dan iets heeft dat ze EN niet alleen ligt EN dat ze dan een grote zus moet zijn voor Leyla.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:43 schreef chacama het volgende:
[..]
Maar, gaat ze wel in d'r eigen bed slapen? Want zo ver waren jullie wel de laatste keer. Ik hoop zo dat jullie uiteindelijk een situatie krijgen waar iedereen mee kan leven. Het mooie van jou vind ik je rust. Soms lees ik in je posts je frustraties. Dat je het niet meer ziet zitten dat Jen bij jullie slaapt. Maar daarna lees ik vervolgens weer dat je vanuit Jen redeneert. Dat je begrijpt waarom ze bij jullie wil slapen en dat ze dan ook echt slaapt.
Kun je de muren niet boven eruit hakken. Dan hebben jullie 1 grote slaapkamer en iedereen in zijn eigen bed. Het is misschien niet de beste oplossing. Maar aan de andere kant vraag ik me wel eens af is het echt zo slecht als kinderen bij hun ouders of broertjes/zusjes slapen. Ze zoeken genegenheid en geborgenheid. Iets dat vroeger - vanwege ruimtegebrek - gewoon niet anders was.
Elk kind is anders.....en dus ook de manier van slapen en van in slaapvallen.
Herkenbaar, hier was het ook zo rond die leeftijd dat Niels niet kon slapen door zijn maaiende armen. Die kwam gewoon niet meer in slaap of werd na een paar minuten wee rwakker.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:56 schreef Ticootje het volgende:
En as we sprak ligt Leyla in een bakerzak. Na een tijdje goed slapen in de nacht is het opeens helemaal ruk. 4x eruit dat 3 dagen nu, gesloopt. Omdat ik weet dat ze gewoon goed kan slapen en voor niets wakker wordt ga ik toch proberen wat inbakeren voor haar doet.
Tess ook. Die hebben we toen in een slaapzak met lange mouwen gelegd waarbij we de mouwen vast hadden gespeld.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:02 schreef chacama het volgende:
Ik hoop dat het inbakeren Leyla de rust geeft die ze nodig heeft om te kunnen slapen.
Bij Maud hielp dat toen erg goed totdat ze erachter was hoe ze zich eruit moest wurmen. Maar die leeftijd heeft Leyla nog niet.
ik reageer alleen even hier op, (zit met honderd andere vragen in m'n hoofd dus even heel selectief)quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:01 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Herkenbaar, hier was het ook zo rond die leeftijd dat Niels niet kon slapen door zijn maaiende armen. Die kwam gewoon niet meer in slaap of werd na een paar minuten wee rwakker.
Je oplossing om de twee meiden samen op een kamer te leggen als Leyla wat groter is klinkt goed, hopelijk vindt Jen dat ook
DJMO dat is precies hoe het hier ook gaat. Niels moet echt even uit de situatie gehaald worden anders draait hij door. Maar ik ga echt zelden met hem naar beneden, meestal is Talking Tom op de telefoon al genoeg (heb je aan het begin een krijsende Talking Tom) En na die afleiding gaat hij meestal gewoon weer slapen alsof er niets aan de hand was.
En misschien werkt het voor jullie wel om hem nog ff op de bank te laten zitten.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik reageer alleen even hier op, (zit met honderd andere vragen in m'n hoofd dus even heel selectief)
Op dit moment wonen we nog in een twee kamer apprtement, waarbij de woonkamer en slaapkamer welgeteld drie meter van elkaar af liggen. Vandaar dat ik m dus even meeneem. Hoe dat in het nieuwe huis gaat (daar hebben we wel een slaapverdieping én heeft hij zijn eigen kamer) moet ik nog bekijken als we daar eenmaal wonen
Da's wel balen tinny. Nog steeds geen oplossing. Je geeft zelf al aan dat het misschien zoeken is naar geborgenheid in de nacht. zou het helpen om op dat moment iets van jou bij haar te leggen. Een pyjama of een knuffeltje.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:10 schreef tinny het volgende:
nee het zijn geen tandjes... het is al maanden zo (zeker een week of 20)
en in die tijd zijn er welgeteld 2 tandjes doorgekomen (en dat ging gepaard met de symptonen die er voor staan, kwijlen, bijten, zure poep vor 2 weken) en dat is nu niet en toch slaapt ze ruk...
enige wat ik denk dat het is dat ze gewoon "company" wil hebben (warmte, liefde , aandacht...)
Phoe...das heftig met je 2 mannen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:22 schreef mikoxx het volgende:
Oeh.... alleen al zo ontzettend fijn om te weten dat wij niet de enigen zijn.... Hier ook slaapproblemen helaasen ook al sinds de geboorte van d eheren, nu zo'n 16 maanden geleden. Echt, alles, hebben we geprobeerd (denk ik) en niets lijkt te helpen. We hebben gewoon nog nooit een week achter elkaar doorgeslapen. Aan het begin van de zomer was ik echt op, niet-slapen nekt je gewoon en alles gaat wel door natuurlijk.
Tot nu is het nog steeds op en af met slapen. Als we in een week 2 nachten doorslapen, dan is het veel. En ik baal er zo ontzettend van, we hebben een vast ritueel bij het naar bed gaan, etc etc. Het inslapen gaat ook altijd prima, maar het is het doorslapen. Als ze wakker worden vallen ze gewoon niet meer in slaap, maar krijsen alles aan elkaar. Oppakken werkt, totdat je ze weer (probeert) neer te leggen. Dan is het brullen geblazen. We zijn op een punt aangekomen dat we willen proberen of laten huilen werkt, maar dat houden ze wel uren vol (afgelopen week was het bijvoorbeeld van 0.30 tot 4.30 en dan gaat je wekker wel gewoon de volgende ochten om 6.30. Ik weet dat gouden tips niet bestaan hoor, maar wie weet heeft iemand er toch eentje, ik ben naarstig op zoek in ieder geval....![]()
voor alle papa's en mama's die met hetzelfde dealen... het maakt het zo megazwaar op deze manier
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:34 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Phoe...das heftig met je 2 mannen.
Heb je ruimte om ze in aparte kamers te laten slapen ?
Ik ben echt gezegend met twee doorslapers. Ik mik ze tussen 19 en 20 uur in bed en beide dames worden 12 uur later wakker. Ze gaan ,s nachts alleen huilen als er iets is. Voor de rest is het radiostilte.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:36 schreef mikoxx het volgende:
[..]
en ook dat hebben we een tijd geprobeerd, dat ging dus ook niet. Heel gek, maar M. sliep destijds altijd door (en is nu degene die het minst vaak wakker is), terwijl T. (op d eandere kamer dus) iedere nacht wakker was. We hebben ze daarom destijds samen op 1 kamer gelegd, we dachten dat dat rust zou geven, maar toen hadden we ze beide wakker. Verhuisd naar de andere slaapkamer (samen dus) en dat ging een tijdje beter, het is echt op en af. Maar wat ik zeg: nog nooit een hele week ofzo.... heb jij tips????
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
geen ideequote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Pfoe, dat zou voor ons totaal onhaalbaar zijn aangezien we s'avonds vaak pas om half 7 eten
Maar..gaat het er niet meer om dat ze hetzelfde ritme hebben? Kindjes kunnen tenslotte nog geen klok kijken
(geen commentaar hoor, ieder zijn eigen regels!)
Mikoxx, ik moest vanochtend aan je denken. Ko lag weer eens tussen ons in te snurken. En ik zei tegen P. dat ik wel begreep dat hij, als hij bang of alleen is graag bij ons slaapt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:55 schreef mikoxx het volgende:.
Ze vallen niet in slaap als ik ze bij me houd, maar ze worden er wel rustig van, en dat vind ik toch ook heel belangrijk. Het enige dat we nog niet hebben geprobeerd is bij ons in bed leggen, daar staan we allebei niet achter.
Mijn neefjes sliepen ook een hele tijd in 1 bedquote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:38 schreef oeke het volgende:
[..]
Mikoxx, ik moest vanochtend aan je denken. Ko lag weer eens tussen ons in te snurken. En ik zei tegen P. dat ik wel begreep dat hij, als hij bang of alleen is graag bij ons slaapt.
Ik slaap ook liever samen met P. dan alleen.
Maar aangezien jullie dat niet willen, en dat begrijp ik ook, bedacht ik me iets.
Hebben jullie al geprobeerd ze samen in 1 bedje te doen?
Het is misschien een radicaal idee, maar omdat het een tweeling is die 9 maanden samen in de baarmoeder heeft gezeten, missen ze elkaar misschien wel 's nachts. Om lekker tegen elkaar aan te kruipen.
Nouja, misschien verklaar je me voor gek, het schoot door mijn hoofd als een mogelijke tip.
hele stomme vraag misschien, maar ik zit me ineens te bedenken, heb je ook het raam een (klein) stukje open staan? Voor frisse lucht, maar wellicht ook dat ze dan wat geluiden hoort die haar terug in slaap brengen. Ik merk dat als ik het raam dichtdoe in onze slaapkamer we niet alleen alleibei (zowel jan als ik) de volgende ochtend een kop vol snot hebben, maar ook dat Jan een stuk slechter (door)slaapt ..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 08:20 schreef tinny het volgende:
Maar al die rituelen helpen natuurlijk alleen bij het inslapen/start van de grote slaap... en als ik eerlijk ben heb ik dan nog wel energie om een lastige situatie te "handelen"
wat doe je als ze dus midden in de nacht wakker worden??
- wat mij wel opvalt is dat het elke nacht wel ook klokslag dezelfde tijd is dat ze (huilend) wakker wordt... raar vind ik dat...
- warmte/kou is eigenlijk het enige dat ik nog niet heb gechecked...ze woelt/beweegt heel veel dus ze ligt alleen met een winterslaapzak (en romper en pyama) in bed,... dus geen laken of deken (op de kamer is het 19 grdn) we zouden een skunnen proberen wat een dekentje doet echter ze slaapt nu al zo lang zonder deken dat ik denk dat ze dat niet gewend is en dus niet fijn vind... maar wie weet...
ps
oh ja als we haar meenemen na onze kamer slaapt het spul meestal zo wel weer in..
ps2
laten huilen en om de 5-10-15 minuten terug komen wordt inderdaad dan hysterisch gehuil. Maar na een uur is het dan we stil...
nee maar we hebben dus getest, we dachten nl eerst dat ze het te koud had (pyama, en dikke slaapzak)... dus toen met deken r boven op maar dat maakte niks uit. Dus nu weer zonder deken (slaapzaak is ze aan gewend).quote:Op maandag 18 oktober 2010 08:01 schreef miss_sly het volgende:
Je zegt warm/koud is het ook niet, maar ze heeft het misschien juist wel warm! Ik weet wel dat Senna zo dus juist niet kan slapen met pyjama, slaapzak en deken.
Ik krijg het al warm als ik eraan denk....quote:alleen met een winterslaapzak (en romper en pyama) in bed,... dus geen laken of deken (op de kamer is het 19 grdn)
En een twijfelaar? 120cm? Of zijn ze daar nog te jong voor?quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:45 schreef mikoxx het volgende:
Oh Oeke, ik vind je idee eerlijk gezegd geweldig lief![]()
al dacht ik in eerste instantie: no way! Ik zal er eens serieus over gaan denken, al denk ik niet eens dat het gaat passen, samen in 1 ledikantje. Maar goed, de bedjes staan wel naast elkaar, ze kunnen elkaars handje wel vasthouden als ze zouden willen
en ze kunnen elkaar dus ook zien. Het slapen gaat sinds we de 10 min regel consequent toepassen wel ietsje beter, en alle beetjes helpen, toch?
K_P, hoe oud waren Pien en Floor toen ze voor t eerst bij elkaar gingen logeren?![]()
. Oh, een tweeling is ehct wel geweldig hoor
*smelt*
Zou je de ledikantjes zo kunnen verbouwen dat er een zijkant uit gaat en dat ze dan tegel elkaar gemonteerd worden? Dat je dus een heel breed ledikant maakt in feite?quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:02 schreef mikoxx het volgende:
Tico, ze zijn 16 mnd nu. We denken idd wel aan een twijfelaar voor als ze naar een 'echt bed' gaan.
Uhm... in theorie wel, maar dan heb je een 'gat' tussen de matrassen natuurlijk. Plus dat ze er dan zo aan gewend raken waarschijnlijk, dat apart slapen helemaal niet meer gaat. En dat is niet zo handig als we ergens anders zijn natuurlijk, dan slapen ze nl in de campingbedjes. Ik denk dat als ze een beetje ouder zijn, en ze dus naar een twijfelaar kunnen, ze dat beter gaan begrijpen dan nu.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zou je de ledikantjes zo kunnen verbouwen dat er een zijkant uit gaat en dat ze dan tegel elkaar gemonteerd worden? Dat je dus een heel breed ledikant maakt in feite?
Misschien heb je bedjes waar 1 of 2 spijlen uit kunnen. Dan hebben ze toch nog het ledikant-idee ook ivm campingbedjes, maar aan de andere kant ook nog de mogelijkheid om iets meer contact te hebben dan via de spijlen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:55 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Uhm... in theorie wel, maar dan heb je een 'gat' tussen de matrassen natuurlijk. Plus dat ze er dan zo aan gewend raken waarschijnlijk, dat apart slapen helemaal niet meer gaat. En dat is niet zo handig als we ergens anders zijn natuurlijk, dan slapen ze nl in de campingbedjes. Ik denk dat als ze een beetje ouder zijn, en ze dus naar een twijfelaar kunnen, ze dat beter gaan begrijpen dan nu.
Euh....een week of 3 geleden. Toen waren ze dus 3 jaar en 4 maanden...tja...dan kan jij je lol nog op.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:45 schreef mikoxx het volgende:
K_P, hoe oud waren Pien en Floor toen ze voor t eerst bij elkaar gingen logeren?![]()
. Oh, een tweeling is ehct wel geweldig hoor
*smelt*
Agreequote:Op maandag 18 oktober 2010 20:07 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Euh....een week of 3 geleden. Toen waren ze dus 3 jaar en 4 maanden...tja...dan kan jij je lol nog op.
Tuurlijk is je tweeling geweldig. Dat zijn ze allemaal !
Al geprobeerd... als hij even gehuild heeft, gaat hij zitten in zijn bed, en dan verder huilen... En als hij dan heel moe is, dan hoor je zijn hoofd keihard tegen de kant van het bed bonken, niet echt prettig zeg maar...quote:Op donderdag 18 november 2010 15:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gewoon laten janken geen optie?
Houd vanzelf wel een keer op.
Dit dus. Mijn dochter van 13 maanden wordt ook gemiddeld een a twee keer per nacht wakker en gaat dan huilen. Zolang het niet hysterisch wordt laten we haar huilen. Vaak binnen vijf minuten weer over.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gewoon laten janken geen optie?
Houd vanzelf wel een keer op.
Oeps. Ik was iets te snel.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:28 schreef webbyplus het volgende:
[..]
Al geprobeerd... als hij even gehuild heeft, gaat hij zitten in zijn bed, en dan verder huilen... En als hij dan heel moe is, dan hoor je zijn hoofd keihard tegen de kant van het bed bonken, niet echt prettig zeg maar...
Toch gewoon lekker laten huilen.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:28 schreef webbyplus het volgende:
[..]
Al geprobeerd... als hij even gehuild heeft, gaat hij zitten in zijn bed, en dan verder huilen... En als hij dan heel moe is, dan hoor je zijn hoofd keihard tegen de kant van het bed bonken, niet echt prettig zeg maar...
Als hij huilend wakker wordt, en we houden hem even vast, gaat hij hysterisch krijsen en naar de deur wijzen, vandaar...quote:Op donderdag 18 november 2010 15:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom ga je een paar keer per nacht helemaal naar beneden en laat je hem daar spelen?
Logisch dat ie de boel bij elkaar krijst s nachts, als beloning mag ie beneden spelen.
Probeer hem zo zo veel mogelijk te troosten op z'n eigen kamertje. De nacht is om te slapen en het is ook verwarrend hem dan mee naar beneden te nemen en te laten spelen.
Wie is nou de baas, jij of hij?quote:Op donderdag 18 november 2010 15:38 schreef webbyplus het volgende:
[..]
Als hij huilend wakker wordt, en we houden hem even vast, gaat hij hysterisch krijsen en naar de deur wijzen, vandaar...
Als je kind bijna stikt van het hysterisch krijsen, dan geef je wel toequote:Op donderdag 18 november 2010 15:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wie is nou de baas, jij of hij?
Blijf vooral excuses verzinnenquote:Op donderdag 18 november 2010 15:40 schreef webbyplus het volgende:
[..]
Als je kind bijna stikt van het hysterisch krijsen, dan geef je wel toe
Been there, done that, got the pictures.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:42 schreef Razor21 het volgende:
Al die reacties van mensen die dit zelf blijkbaar nog nooit hebben meegemaakt. Op een gegeven moment breekt zo'n kind je gewoon en geef je wel toe door hem bijv. uit bed te halen.
Nee, dat doe je niet... Dan laat je het kind namelijk bepalen wat er gebeurd.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:40 schreef webbyplus het volgende:
[..]
Als je kind bijna stikt van het hysterisch krijsen, dan geef je wel toe
Laten huilen heb je dus geen flikker aan, dan is alsnog het hele huis wakker. Maar troosten doe je op de kamer en bij voorkeur in het bedje.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:56 schreef DroogDok het volgende:
Laten huilen en zeker niet "belonen" door hem mee naar beneden te nenem. Maar goed dat is al gezegd.
Raar dat mensen zonder kinderen het beter weten dan mensen met, kindje van TS krijgt zeker ook alle snoepjes en koekjes waarnaar hij wijst in de supermarkt?
Volgens mij krijgt TS precies jouw advies hier in dit topic ook van mensen die wel een kindje hebben, dus je mag ietsje minder doen alsof jij het wiel hebt uitgevonden.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:56 schreef DroogDok het volgende:
Laten huilen en zeker niet "belonen" door hem mee naar beneden te nenem. Maar goed dat is al gezegd.
Raar dat mensen zonder kinderen het beter weten dan mensen met, kindje van TS krijgt zeker ook alle snoepjes en koekjes waarnaar hij wijst in de supermarkt?
Kom op, iedereen met een beetje verstand snapt toch dat je dat kind niet moet belonen.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij krijgt TS precies jouw advies hier in dit topic ook van mensen die wel een kindje hebben, dus je mag ietsje minder doen alsof jij het wiel hebt uitgevonden.
wat sjeen zegt. dus troosten in bed en stug terugleggen. dat is dus iets anders dan gewoon maar laten brullen.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Kom op, iedereen met een beetje verstand snapt toch dat je dat kind niet moet belonen.
Ik haal mijn jongste dochter ook wel eens naar beneden als ze huilt. Dat is niet zo zeer belonen als wel even uit de situatie halen. Daarna kunnen we haar vaak weer prima naar bed brengen. Hebben we bij mijn oudste dochter (5) ook altijd zo gedaan en die gaat gewoon elke avond normaal slapen.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Kom op, iedereen met een beetje verstand snapt toch dat je dat kind niet moet belonen.
hahahaha are you talking to me?quote:Op donderdag 18 november 2010 15:54 schreef Brighteyes het volgende:
Er loopt namelijk al heel lang het volgende topic in OUD: De strijd om het slapen!! deel 4
Met daarin flinke ervaringsdeskundigen enzo.
Maar maak je je dan geen zorgen dat er iets niet in orde is ofzo? Ik ben gelukkig gezegend met een dochter die vanaf haar geboorte de hele nacht doorslaapt, op een incidenteel nachtje na.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:46 schreef Fuente het volgende:
Merel is nu 2 jaar en 2 maanden en heeft tot nu toe in haar hele leven misschien 7 nachten doorgeslapen. We hebben nu het 'geluk'dat ze sinds een maand of 2 redelijk slaapt, dus niet meer hele nachten tekeergaat. Daarvoor was het tussen 01:00 en 04:00 altijd helemaal mis, kon je echt niks met haar. Nu is het vaak rond 23:00 en nog eens rond 03:00. Dan moet 1 van ons er echt even uit met haar, moet ze even beneden 'vertellen' wat er allemaal mis is en dan gaat ze meestal weer lief slapen.
Wij hebben ons er echt maar gewoon bij neergelegd. Het is nu een keer zo, en het gaat ooit wel over. We hebben alles al geprobeerd, dus zo is het wel best
Dat hebben wel heel veel gedaan, dat zorgen maken. Maar Merel was een huilbaby. Ze heeft de eerste maanden vreselijk, echt vreselijk veel gehuild. Toen dat voorbij was bleek een enorme prikkelgevoeligheid te zijn blijven hangen. Merel is een heel eigen persoontje, heel anders dan haar zus. Ze heeft tijd nodig om alles te verwerken. Langzaamaan gaat dat steeds beter. Maar ze droomt bijvoorbeeld vrij veel, als ze dan wakker wordt is ze in paniek en krijgen we haar rustig door haar even uit die situatie te halen. Slokje water, even knuffelen en ze slaapt weer verder.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:57 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Maar maak je je dan geen zorgen dat er iets niet in orde is ofzo? Ik ben gelukkig gezegend met een dochter die vanaf haar geboorte de hele nacht doorslaapt, op een incidenteel nachtje na.
Respect voor jullie dat jullie dit volhouden. Ik vond het al zwaar als ik een keer mijn bed uit moest.
eigenlijk heb je wel gelijk...quote:Op maandag 21 februari 2011 16:59 schreef Sjeen het volgende:
300 dagen, da's nog geen jaar... Zo vreselijk lang is dat toch niet?
Kun je niet afwisselen met je partner ofzo, dat je eens in het weekend in een aparte kamer een nachtje door kan slapen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 07:12 schreef tinny het volgende:
[..]
eigenlijk heb je wel gelijk...maar het voelt als veel langer
![]()
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 07:12 schreef tinny het volgende:
[..]
eigenlijk heb je wel gelijk...maar het voelt als veel langer
![]()
Dat 1 nachtje rust idee (kan ook door ze naar opa en oma te brengen of zo) heb ik nooit zo begrepen... dat is een druppel op de gloeiende plaat... en helaas is ons huis te gehorig/of de schreeuwkracht van mijn dochter te groot...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kun je niet afwisselen met je partner ofzo, dat je eens in het weekend in een aparte kamer een nachtje door kan slapen?
Eén nacht goed slapen, ongestoord, zonder wakker worden, kan wel degelijk veel verschil maken voor je eigen gevoel. Als je dat nog niet gedaan hebt, is het wel het overwegen waard.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:29 schreef tinny het volgende:
[..]
Dat 1 nachtje rust idee (kan ook door ze naar opa en oma te brengen of zo) heb ik nooit zo begrepen... dat is een druppel op de gloeiende plaat... en helaas is ons huis te gehorig/of de schreeuwkracht van mijn dochter te groot...
Nee dat is niet iets anders...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:23 schreef miss_sly het volgende:
Dat is weer iets anders. tinny stelt dat hij het voordeel niet ziet van één ongestoorde nacht, en ik denk (uit ervaring ook wel) dat een nacht echt goede, ongestoorde slaap wel een groot verschil kan maken voor je eigen gesteldheid.
Dat bedoel ik ook helemaal niet, maar ik zal het nog een keer uitleggen: tinny stelt dat één nacht slaap toch geen zoden aan de dijk zet, ik zeg dat ik uit ervaring kan melden dat je van één nacht goede slaap wel degelijk zelf op kunt knappen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee dat is niet iets anders...
Ok je hebt dan 1 nachtje dan je zou kunnen doorslapen, wat je waarschijnlijk toch niet lukt aangezien het in je ritme zit dat je minimaal 2x je nest uit moet.
Maar goed dan ben je uitgerust en daardoor kun je een weeklang dikkere ellende verwachten dan dat je ze niet wegbrengt? Het is een afweging die je maakt. Is me een nacht slapen zoveel waard dat ik daarna een week niet slaap. Dan is die ene nacht echt niet voldoende voor mijn gesteldheid.
En dan inderdaad eerder zelf ergens anders gaan slapen dan de kleine uit de omgeving te halen. Zelf ook gedaan en ookal wordt je wakker, je rust wel beter uit wetend dat je gewoon je kunt omdraaien en verder kunt slapen. Het zorgt dat je energietank weer even meer is gevuld.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als ik Tinny was zou ik het echt eens proberen. Of zelf eens een nachtje bij m'n ouders gaan slapen, of het kindje wegbrengen uit logeren enz.
Het is het proberen waard.
Als je wekenlang slecht slaapt kun je er na een nacht goede slaap weer even tegenaan. Je bent de dag erna in ieder geval fit. Dat is mijn ervaring in ieder geval.
Julian slaapt zelf de laatste tijd trouwens prima, alleen als ie ziek of verkouden is het minder maar dat hebben wij als we ziek zijn ook.
ik ben altijd meer gesloopt als ik ineens 1 nachtje helemaal door kan slapen na 4/5 gebroken nachten... Pas na 3/4 ononderbroken nachten voel ik me weer wat meer uitgerust.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook helemaal niet, maar ik zal het nog een keer uitleggen: tinny stelt dat één nacht slaap toch geen zoden aan de dijk zet, ik zeg dat ik uit ervaring kan melden dat je van één nacht goede slaap wel degelijk zelf op kunt knappen.
Of het in een specifiek geval inderdaad interessant is om te doen, is een tweede. In jouw geval klinkt het me niet als constructief in de oren.
Nathan is bijna 8 maanden.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:00 schreef miss_sly het volgende:
Morretje en pessie, hoe oud zijn jullie kinderen?
Hier ben ik het echt volledig mee eens!! Beste advies wat je kunt geven.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:52 schreef miss_sly het volgende:
Misschien is dat wel ook een van de belangrijke dingen die ik eruit geleerd heb (hoewel dat er misschien niet eens zo instaat, maar gewoon door er op die manier mee bezig te zijn): laat het los.
En dan bedoel ik niet dat je kind niet hoeft te slapen enzo, want natuurlijk heeft een kind slaap nodig. Maar laat het los als probleem en ga er luchtiger mee om. Als jullie al souders bijvoorbeeld het niet erg vinden als je kind 's avonds later naar bed gaat, terug uit bed komt als het er eenmaal in ligt, bij jullie in bed slaapt, etc (allemaal van die zaken waar een heleboel mensen over vallen), dan is het geen probleem voor jullie, dus laat het dan niet door anderen wel een probleem maken. Hou het bij jezelf en je kind!
Inderdaad. Jullie slapen, da's het belangrijkste. En als ie vijftien is zal ie dat niet meer doen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:47 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens!! Beste advies wat je kunt geven.
Van de 7 nachten in een week ligt onze oudste (dik 2 jaar) misschien wel 4 of 5 nachten tussen ons in. Veel commentaar over hoe slecht dat dat wel niet is enzo.....bla bla. Hij slaapt, wij slapen, dat is voor ons nu het belangrijkste. Je moet doen waar je jezelf het best bij voelt.
Isabel is 10 maanden.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:00 schreef miss_sly het volgende:
Morretje en pessie, hoe oud zijn jullie kinderen?
uhh niet veel... ja homeopatische pilletjes van VSM en op de gang staan...quote:
Precies! Ik vind het eigenlijk wel fijn dat hij toch nog 2 keer drinkt. Ik ben bang dat als hij weer hele nachten gaat maken hij weer niet aankomt dus dit vind ik prima! We slapen in ieder geval en dat is echt fijn!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, als het maar werkt he! Ik hoop het voor jullie!
pessie, fijn als dat het verschil maakt. Voor een zo jong kind is het ook niet heel raar he, als ze nog 1 of 2 keer per nacht komen.
Dat jaquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:34 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind het een prima slaap patroon zeker met nog een dutje overdag.
ik.dus ook niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:02 schreef moussy het volgende:
Ik vind het niet eens zo'n héél raar ritme, lastig oké, maar niet gek voor een 2jarige.
Daar ben ik het niet mee eens. Het is absoluut zo dat dat vaker voorkomt, maar een kind van bijna 2,5 hoort toch echt wel standaard door te slapen, en enkel bij bijzondere gevallen langer dan even een moment wakker te zijn. Onze oudste is bijna 3 en heeft vrijwel nooit langer dan tot 6 uur 's ochtends doorgeslapen, maar hij komt 's nacht niet. Standaard tussen 5 uur en half 6 de eerste keer wakker, en we rekken het dan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:45 schreef simmu het volgende:
's nachts wakker worden is normaal voor die leeftijd hoor
Dat je niet teveel moet verwachten is absoluut waar!quote:enneh; wanneer jullie nieuwste kindje komt: verwacht gewoon niet teveel van de oudste. laat die er dan gewoon lekker bij komen liggen als jullie een nachtvoeding doen
Dat er verschillende kinderen zijn en je een kind niet zomaar tegen 'een gemiddelde' kunt spiegelen is natuurlijk juist.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:04 schreef miss_sly het volgende:
Er is volgens mij geen standaard kind.
Deze bedoelde ik:quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:05 schreef DaviniaHR het volgende:
Er is wel een tooi reeks hierover "de strijd om het slapen".
Kan niet op m'n mobiel opzoeken, maar qellicht staan daar ook tips.
En dat uurtje overdag? Is dat nog echt nodig? Wellicht kun je daarin iets doen?quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:55 schreef webbyplus het volgende:
bedankt voor de reacties.
Het doorslapen is geen probleem, dat gaat goed.
Probleem zit hem echt in het vroeg wakker worden. Het is nooit later dan 6 uur. Altijd tussen 4 en 6 wordt hij wakker. En dan is hij ook echt KLAARwakker. En dan hij is vaak de hele dag niet te genieten. Vanochtend weer om half 5. Best vermoeiend...
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:45 schreef webbyplus het volgende:
Het slaapgedrag 's nachts begint ons zo'n beetje op te breken, Overdag zitten we compleet brak op het werk. Aanstaand weekend gaat de klok weer een uurtje achteruit, en zal het wel weer een horror-week gaan worden. Daarnaast is mijn vrouw bijna uitgeteld (2 weken) en de gedachte dat onze eerste dadelijk samen met onze nieuwe spruit gaan nachtbraken, maakt het allemaal nog erger.
Het zijn wel 2 verschillende problemen namelijk!quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:55 schreef webbyplus het volgende:
Dan lijkt me de oplossing die simmu aandraagt de moeite van het proberen waard. Pas uit bed als het lampje aangaat, leg een paar boekjes en knuffels is bed, zodat wakker zijn maar niet uit bed mogen geen drama hoeft te zijn...quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:55 schreef webbyplus het volgende:
bedankt voor de reacties.
Probleem zit hem echt in het vroeg wakker worden. Het is nooit later dan 6 uur. Altijd tussen 4 en 6 wordt hij wakker. En dan is hij ook echt KLAARwakker. En dan hij is vaak de hele dag niet te genieten. Vanochtend weer om half 5. Best vermoeiend...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |