abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 08:01:29 #51
5428 crew  miss_sly
pi_87660938
Je zegt warm/koud is het ook niet, maar ze heeft het misschien juist wel warm! Ik weet wel dat Senna zo dus juist niet kan slapen met pyjama, slaapzak en deken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87661014
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 08:01 schreef miss_sly het volgende:
Je zegt warm/koud is het ook niet, maar ze heeft het misschien juist wel warm! Ik weet wel dat Senna zo dus juist niet kan slapen met pyjama, slaapzak en deken.
nee maar we hebben dus getest, we dachten nl eerst dat ze het te koud had (pyama, en dikke slaapzak)... dus toen met deken r boven op maar dat maakte niks uit. Dus nu weer zonder deken (slaapzaak is ze aan gewend).

ze voelt ook gewoon lekker warm aan... en kamertje is altijd tussen 17 en 19 grdn...

enige wat wel is dat ze behoorlijk hard huilt als haar slaapzak savonds aan moet (handjes er doorheen) maar als hij eenmaal aan is en ze haar flesje drinkt is ze rustig en ze valt ook rustig in slaap dan om 19u... (dacht eerst nog dat ze misschien ergens allergisch voor was maar dat kan bijna niet.. slaapzak is 100% katoen...)
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 08:19:13 #53
5428 crew  miss_sly
pi_87661082
Misschien toch een sproberen zonder slaapzak, of met minder aan of dunnere pyjama in de slaapzak?

Probleemnachten hebben wij dus echt als het te warm is voor haar. En ja, dan voelt ze ' lekker warm' aan, maar zij vindt dat niet lekker. Ze houdt gewoon niet van te warm gekleed, terwijl ze weer prima tegen warm weer kan.

Overigens lijkt me erg zwaar, hoor, en ik probeer alleen een idee te geven. ik hoop dat het snel beter wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87661268
Is het een winterslaapzak? Dan is een deken eroverheen echt te veel. Een dunne pyama aan is genoeg.
Tja, en je weet niet wat ze onder de leden heeft. Vorige week hadden we ook zo'n slechte nachten met Julian en konden we ook niks vinden, maar na een paar dagen werd ie toch flink verkouden dus was er toch al iets aan het 'broeien'.

Sterkte in ieder geval. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 18 oktober 2010 @ 08:48:35 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87661395
je zegt koud/warm is het niet, maar frisse lucht dan? een afsgesloten kamer 's nachts kan heel benauwend zijn vooral als het er warm is (en 19 graden is voor een slaapkamer aardig aan de maat dacht ik) ik lees op peuteren.nl dat tussen de 16 en 18 een goede temperatuur is, en goed ventileren essentieel (maar dat is het overal in huis natuurlijk). [ik heb het over dit linkje. Nogmaals succes!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87661582
quote:
alleen met een winterslaapzak (en romper en pyama) in bed,... dus geen laken of deken (op de kamer is het 19 grdn)
Ik krijg het al warm als ik eraan denk....
Thijs slaapt in winterslaapzak en romper, of romper, pyjama en slaapzak zonder mouwen.
Stel je eens voor dat het buiten 19 graden is, zou jij je dan op je gemak voelen in een hemd, een shirt en een dikke jas?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 18 oktober 2010 @ 10:43:41 #57
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87663851
Naast bovenstaande kan ik verder ook niets verzinnen wat het zou kunnen zijn. Het enige wat ik zelf zou doen is een matras stand-by zetten op haar kamertje en op het moment dat ik zelf naar bed ga, op haar kamer gaan liggen en zodra ik d'r hoor draaien om wakker te worden, dan even sussen. Dan hoef ik niet uit mijn bed, slaap ik sneller in en pak ik wrs. meer slaap dan wanneer ik elke 1,5 uur wakker moet worden om d'r weer tot rust te komen.

Hoe dan ook heel veel sterkte tinny, want leuk is dit absoluut niet. En als je zelf het gevoel hebt dat je het niet meer trekt, ga dan naar de HA voor jezelf. Haal wat om de nacht door te kunnen slapen en spreek met je man af dat jij die nacht niet bereikbaar bent en draai het daarna om. Samen moeten jullie dit oplossen, maar moe en zonder slaap red je het niet.
pi_87664483
Jen heeft alleen een pyjama en haar dekbed. Ik lig zelf in mn t-shirt en onder mn mega warme dekbed. Jen dr kamertje is iets frisser, dus maar net hoe koud het wordt in de nacht krijgt ze een romper met lange of korte mouw aan. Maar nog een winterslaapzak... die dingen zijn mega warm. Ik had laatst Leyla er 1 aangedaan, zo in haar wieg gelegd zonder deken erover, kind kwam er echt helemaal drijfnat uit. Veel te warm die dingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87667042
bij ons is het ook altijd 19 graden. En hier ligt dana gewoon in een pyama onder dr dekbedje (in de winter)
Dus mischien idd wel erg warm om ook nog een slaapzak aan te doen. Maar dat zou je snel genoeg moeten voelen als ze t te warm heeft..

Rottig zeg dat het zo aan blijft houden.

Ow ik heb wel nog 1 tip..blijf dingen steeds opnieuw proberen.
Bijvoorbeeld het langer laten huilen, of het uit bed halen om te troosten of weetikveel wat je allemaal al hebt geprobeerd. Want wat vandaag de oplossing niet is, kan volgende week zomaar wel de oplossing zijn :Y
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:45:20 #60
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87670345
Oh Oeke, ik vind je idee eerlijk gezegd geweldig lief O+ O+ al dacht ik in eerste instantie: no way! Ik zal er eens serieus over gaan denken, al denk ik niet eens dat het gaat passen, samen in 1 ledikantje. Maar goed, de bedjes staan wel naast elkaar, ze kunnen elkaars handje wel vasthouden als ze zouden willen O+ en ze kunnen elkaar dus ook zien. Het slapen gaat sinds we de 10 min regel consequent toepassen wel ietsje beter, en alle beetjes helpen, toch?

K_P, hoe oud waren Pien en Floor toen ze voor t eerst bij elkaar gingen logeren? :P O+ . Oh, een tweeling is ehct wel geweldig hoor O+ *smelt*
pi_87670585
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:45 schreef mikoxx het volgende:
Oh Oeke, ik vind je idee eerlijk gezegd geweldig lief O+ O+ al dacht ik in eerste instantie: no way! Ik zal er eens serieus over gaan denken, al denk ik niet eens dat het gaat passen, samen in 1 ledikantje. Maar goed, de bedjes staan wel naast elkaar, ze kunnen elkaars handje wel vasthouden als ze zouden willen O+ en ze kunnen elkaar dus ook zien. Het slapen gaat sinds we de 10 min regel consequent toepassen wel ietsje beter, en alle beetjes helpen, toch?

K_P, hoe oud waren Pien en Floor toen ze voor t eerst bij elkaar gingen logeren? :P O+ . Oh, een tweeling is ehct wel geweldig hoor O+ *smelt*
En een twijfelaar? 120cm? Of zijn ze daar nog te jong voor?
  maandag 18 oktober 2010 @ 14:02:58 #62
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87671030
Tico, ze zijn 16 mnd nu. We denken idd wel aan een twijfelaar voor als ze naar een 'echt bed' gaan.
pi_87674653
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:02 schreef mikoxx het volgende:
Tico, ze zijn 16 mnd nu. We denken idd wel aan een twijfelaar voor als ze naar een 'echt bed' gaan.
Zou je de ledikantjes zo kunnen verbouwen dat er een zijkant uit gaat en dat ze dan tegel elkaar gemonteerd worden? Dat je dus een heel breed ledikant maakt in feite?
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:55:13 #64
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87678018
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zou je de ledikantjes zo kunnen verbouwen dat er een zijkant uit gaat en dat ze dan tegel elkaar gemonteerd worden? Dat je dus een heel breed ledikant maakt in feite?
Uhm... in theorie wel, maar dan heb je een 'gat' tussen de matrassen natuurlijk. Plus dat ze er dan zo aan gewend raken waarschijnlijk, dat apart slapen helemaal niet meer gaat. En dat is niet zo handig als we ergens anders zijn natuurlijk, dan slapen ze nl in de campingbedjes. Ik denk dat als ze een beetje ouder zijn, en ze dus naar een twijfelaar kunnen, ze dat beter gaan begrijpen dan nu.
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:59:01 #65
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87678217
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:55 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Uhm... in theorie wel, maar dan heb je een 'gat' tussen de matrassen natuurlijk. Plus dat ze er dan zo aan gewend raken waarschijnlijk, dat apart slapen helemaal niet meer gaat. En dat is niet zo handig als we ergens anders zijn natuurlijk, dan slapen ze nl in de campingbedjes. Ik denk dat als ze een beetje ouder zijn, en ze dus naar een twijfelaar kunnen, ze dat beter gaan begrijpen dan nu.
Misschien heb je bedjes waar 1 of 2 spijlen uit kunnen. Dan hebben ze toch nog het ledikant-idee ook ivm campingbedjes, maar aan de andere kant ook nog de mogelijkheid om iets meer contact te hebben dan via de spijlen.
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:07:39 #66
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87686145
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:45 schreef mikoxx het volgende:

Euh....een week of 3 geleden. Toen waren ze dus 3 jaar en 4 maanden...tja...dan kan jij je lol nog op.
Tuurlijk is je tweeling geweldig. Dat zijn ze allemaal !
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:10:42 #67
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87686321
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:07 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Euh....een week of 3 geleden. Toen waren ze dus 3 jaar en 4 maanden...tja...dan kan jij je lol nog op.
Tuurlijk is je tweeling geweldig. Dat zijn ze allemaal !
Agree :Y
pi_87741704
@chacama - ik ben de vader niet de moeder :o

@de rest - edit - ivm de stomme fokwet kan ik hier niks posten (nu even)

maar ineens begon ze gisteren overdag te lopen en dat lijkt een verandering te weeg te hebben gebracht in het slaap gedrag :X
ohh als ik nu maar niets te veel heb gezegd....
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:30:03 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87744085
haha mooizo tinny! en laten we hopen dat je nog héél lang niks mag posten hierover, ivm de fokwet! :)
in de haak.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:14:56 #70
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87752286
:@ sorry tinny. Zo erg :@ ik ging er gewoon vanuit dat jij de moeder was.

en wat de fokwet betreft *O* wat goed dat ze loopt *O*
pi_87781762
helaas... het lopen bracht maar 1 nacht verlichting vannacht weer 5 x de 5-10-15 minuten moeten toepassen en alle keren de 15 minuten gehaald... :{
pi_87781770
Doe eens niet 5-10-15 maar 5-5-5...
En check je PM.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88864323
Hallo,

* webbyplus excuseert zich voor de fout in de TT

Sinds een paar weken slaapt ons kind (17 maanden oud) erg slecht.
Het ritme wat we normaal gesproken aanhouden:
- 's middags van 12 tot half 3 slapen.
- avond slaap van 8 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends

Nu wordt onze zoon de laatste weken zo'n 3 á 4 keer per nacht huilend wakker. Stil-krijgen lukt maar op één manier; even 10 minuutjes beneden op de bank zitten en een beetje spelen. Het breekt ons echt compleet op, overdag lopen we als zombies op het werk. En krijgen er zelfs commentaar op... Kortom, een situatie die snel moet veranderen.

Wat we zelf uitsluiten; tandjes / te warm / te koud / ziekjes.
Vraag me echt af wat het kan zijn, en hoe ik er voor kan zorgen dat hij lekker de nacht weer doorslaapt.

Iemand ook een soortgelijke ervaring? Toch maar eens naar het inloopspreekuur bij het consultatiebureau?

Bvd voor de tips,

gr.
Webby
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_88864421
Gewoon laten janken geen optie?
Houd vanzelf wel een keer op.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_88864463
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Al geprobeerd... als hij even gehuild heeft, gaat hij zitten in zijn bed, en dan verder huilen... En als hij dan heel moe is, dan hoor je zijn hoofd keihard tegen de kant van het bed bonken, niet echt prettig zeg maar...
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_88864469
kopje volle warme melk? met honing voor het slapen gaan?
  donderdag 18 november 2010 @ 15:29:38 #77
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_88864487
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dit dus. Mijn dochter van 13 maanden wordt ook gemiddeld een a twee keer per nacht wakker en gaat dan huilen. Zolang het niet hysterisch wordt laten we haar huilen. Vaak binnen vijf minuten weer over.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  donderdag 18 november 2010 @ 15:30:20 #78
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_88864508
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:28 schreef webbyplus het volgende:

[..]

Al geprobeerd... als hij even gehuild heeft, gaat hij zitten in zijn bed, en dan verder huilen... En als hij dan heel moe is, dan hoor je zijn hoofd keihard tegen de kant van het bed bonken, niet echt prettig zeg maar...
Oeps. Ik was iets te snel.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_88864553
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:28 schreef webbyplus het volgende:

[..]

Toch gewoon lekker laten huilen.
Nu weet hij dat er toch iemand komt wanneer hij het op een janken zet
  donderdag 18 november 2010 @ 15:32:44 #80
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_88864578
Dit hebben wij dus 1 jaar lang gehad. Hij kwam geloof ik wel 5 keer per nacht niet normaal meer. Na een jaar was het plotseling over. Net op tijd want we wisten echt niet meer hoe en wat.

Weet niet of dit met zijn stoornis te maken had (zwaar autistisch) kwamen we achter na zijn 1ste jaar.

Maar veel sterkte ik weet hoe zwaar dit is.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_88864722
Waarom ga je een paar keer per nacht helemaal naar beneden en laat je hem daar spelen?
Logisch dat ie de boel bij elkaar krijst s nachts, als beloning mag ie beneden spelen.
Probeer hem zo zo veel mogelijk te troosten op z'n eigen kamertje. De nacht is om te slapen en het is ook verwarrend hem dan mee naar beneden te nemen en te laten spelen.
pi_88864796
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom ga je een paar keer per nacht helemaal naar beneden en laat je hem daar spelen?
Logisch dat ie de boel bij elkaar krijst s nachts, als beloning mag ie beneden spelen.
Probeer hem zo zo veel mogelijk te troosten op z'n eigen kamertje. De nacht is om te slapen en het is ook verwarrend hem dan mee naar beneden te nemen en te laten spelen.
Als hij huilend wakker wordt, en we houden hem even vast, gaat hij hysterisch krijsen en naar de deur wijzen, vandaar...
pi_88864853
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:38 schreef webbyplus het volgende:

[..]

Als hij huilend wakker wordt, en we houden hem even vast, gaat hij hysterisch krijsen en naar de deur wijzen, vandaar...
Wie is nou de baas, jij of hij?
pi_88864878
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wie is nou de baas, jij of hij?
Als je kind bijna stikt van het hysterisch krijsen, dan geef je wel toe ;)
pi_88864921
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:40 schreef webbyplus het volgende:

[..]

Blijf vooral excuses verzinnen ^O^
Zo leert je kind het wel.
  donderdag 18 november 2010 @ 15:42:27 #86
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_88864933
Al die reacties van mensen die dit zelf blijkbaar nog nooit hebben meegemaakt. Op een gegeven moment breekt zo'n kind je gewoon en geef je wel toe door hem bijv. uit bed te halen.

Laten huilen is ook niet altijd een optie je hebt ook nog buren (weet niet of ze het kunnen horen). Zelf hoor ik ook weleens een kind huilen verderop.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_88864986
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:42 schreef Razor21 het volgende:
Al die reacties van mensen die dit zelf blijkbaar nog nooit hebben meegemaakt. Op een gegeven moment breekt zo'n kind je gewoon en geef je wel toe door hem bijv. uit bed te halen.

Been there, done that, got the pictures.
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 november 2010 @ 15:49:03 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88865185
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:40 schreef webbyplus het volgende:

[..]

Nee, dat doe je niet... Dan laat je het kind namelijk bepalen wat er gebeurd.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 18 november 2010 @ 15:54:07 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88865381
Ik ga even een merge aanvragen.
Er loopt namelijk al heel lang het volgende topic in OUD: De strijd om het slapen!! deel 4
Met daarin flinke ervaringsdeskundigen enzo. ;)
pi_88865511
Laten huilen en zeker niet "belonen" door hem mee naar beneden te nenem. Maar goed dat is al gezegd.

Raar dat mensen zonder kinderen het beter weten dan mensen met, kindje van TS krijgt zeker ook alle snoepjes en koekjes waarnaar hij wijst in de supermarkt?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 november 2010 @ 15:58:36 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88865597
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:56 schreef DroogDok het volgende:
Laten huilen en zeker niet "belonen" door hem mee naar beneden te nenem. Maar goed dat is al gezegd.

Raar dat mensen zonder kinderen het beter weten dan mensen met, kindje van TS krijgt zeker ook alle snoepjes en koekjes waarnaar hij wijst in de supermarkt?
Laten huilen heb je dus geen flikker aan, dan is alsnog het hele huis wakker. Maar troosten doe je op de kamer en bij voorkeur in het bedje.

En dat mensen zonder kinderen het beter weten, is logisch. Die hebben geen flauw benul hoe het is om midden in de nacht met een krijsend kind te zitten :P
  donderdag 18 november 2010 @ 16:02:44 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88865757
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:56 schreef DroogDok het volgende:

Volgens mij krijgt TS precies jouw advies hier in dit topic ook van mensen die wel een kindje hebben, dus je mag ietsje minder doen alsof jij het wiel hebt uitgevonden. ;)
pi_88865878
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij krijgt TS precies jouw advies hier in dit topic ook van mensen die wel een kindje hebben, dus je mag ietsje minder doen alsof jij het wiel hebt uitgevonden. ;)
Kom op, iedereen met een beetje verstand snapt toch dat je dat kind niet moet belonen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88867393
wij hebbenmomenteel ook weer een slaapdrama met de jongste. Voorheen haalde we haar uit haar bed om d'r bij ons te laten slapen.. tja je wil toch zelf oko nog wel nachtrust maar mevrouw lag voor geen meter stil in bed en we hadden regelmatig knieen in onze rug. We hebben nu een matrasje in haar kamer gelegd en zodra ze gaat huilen gaan we bij haar zitten en als het langer durt gaan we naast haar op het matrasje liggen, maar ze blijft in haar eigen bed!
Tot op heden werkt het!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88867530
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:05 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Kom op, iedereen met een beetje verstand snapt toch dat je dat kind niet moet belonen.
wat sjeen zegt. dus troosten in bed en stug terugleggen. dat is dus iets anders dan gewoon maar laten brullen.

wat hier ook goed werkt: andere vormen van wakker zijn (spelen, liedjes zingen, dat soort ongein) negeren. gewoon negeren. da's ons acceptabel en we gaan er (tot nu toe terecht) vanuit dat dergelijk gedrag zichelf wel rechttrekt. dan heb je maar nu en dan 's ochtends zombiekind omdat ze tot 9 uur 's avonds heeft liggen spelen. zombiekind 's ochtends = slapend kind de andere dag ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88867879
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:05 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik haal mijn jongste dochter ook wel eens naar beneden als ze huilt. Dat is niet zo zeer belonen als wel even uit de situatie halen. Daarna kunnen we haar vaak weer prima naar bed brengen. Hebben we bij mijn oudste dochter (5) ook altijd zo gedaan en die gaat gewoon elke avond normaal slapen.

Laten huilen doe ik niet aan. Tenzij ik aan het huiltje kan horen dat het een 'slaaphuiltje' is. Dat duurt ook nooit langer dan een minuutje of 3 en is meer jengelen dan huilen. Gebeurt wel eens als ze droomt oid.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_88890142
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:54 schreef Brighteyes het volgende:
Er loopt namelijk al heel lang het volgende topic in OUD: De strijd om het slapen!! deel 4
Met daarin flinke ervaringsdeskundigen enzo. ;)
hahahaha are you talking to me?

Maar even on-topic... ik snap het dillema... kind gaat op een gegeven moment hysterisch krijsen en maakt de rest wakker en dat wil je niet...

Hebben wij ook gehad met de jongste... die maakte
haar vader wakker :Y
daarna haar moeder :Y (maar dan was papa meestal al zich aan het beraden op aktie ja of nee)
...dan werd het hysterisch (met stikken, kotsen, spugen, omvallen tegen bedranden heel de reutemeteut)...
(dan ging je toch maar even kijken, en ja ook troosten)

dat lukt niet en op de achtergrond hoorde je dan
de oudste wakker worden :Y (ook huilen natuurlijk)

en hoe moeilijk het ook is ... wel op de kamer blijven ja (en geduld, tinny is nu al 8 maanden bezig... niet elke avond zo heftig, maar dit zeker wel 1 x in de week komt dit voor, de andere nachten wordt ze zo 2-4 keer wakker maar kun je knuffeltje geven en slaapt ze verder)

[ Bericht 23% gewijzigd door tinny op 19-11-2010 06:08:18 ]
pi_93101011
Jubileum
Vorige week rekende ik uit dat het nu toch al ruim 300 nachten was dat ik niet heb doorgeslapen.
Een jubileum! Niet helemaal waar overigens, zo ergens rond de 100 en 200 zijn we getrakteerd op een doorslaap-nacht! Ik had gehoopt dat met 300 dat ook het geval zou zijn maar helaas.
Als verassing zijn we deze speciale dag maar weer eens naar de HuisArts gegaan. Als de deur van de behandelkamer openschiet en mijn 1,5 jaar oude dochter een glimp ziet van de HA zet ze het al op een brullen. De HA wist het ook even niet meer en verwijst ons door naar de KNO-arts.

Inmiddels is de intake bij de KNO geweest. Hij gokt/diagnotiseerde ontstoken neusamandel(en). Die gaat nu geknipt/geschraapt worden. Tegelijkertijd wordt er gekeken of er vocht achter de oren zit. Als dat het geval is worden de oren doorgeprikt. De Keelamandelen leken gewoon in orde.

Dankzij de schitterende wachtlijsten en de ski-behoefte van de KNO arts moeten we nog even 4 weken geduld hebben voor dat het geschied... maar ik heb inmiddels meerdere wees gegroetjes aan HEM gewijdt met de strekking dat het dit toch echt wel moet zijn... Het latijn nadert nl. zijn einde!
pi_93108764
uhm of je belt gewoon een ander ziekenhuis als je de 4wkn wachttijd onacceptabel vind.
Of belt de wachtlijstbemiddeling van je zorgverzekering.

niet spoedeisende dingen hebben nou eenmaal vaak een wachtlijst...
  Licht Ontvlambaar maandag 21 februari 2011 @ 16:59:17 #100
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93108805
300 dagen, da's nog geen jaar... Zo vreselijk lang is dat toch niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')