Soms slaapt ze goed, soms niet. Doorslapen is wel goed gegaan, net als in haar eigen bed slapen. Ook het stoppen met bv voor het slapengaan is goed gelukt. Maar soms slaapt ze niet door, of lukt inslapen niet, en soms belandt ze nog steeds bij ons in bed, ergens gedurende de avond/nacht. En aangezien ze daar alsnog prima slaapt (en wij ook), vinden wij dat geen probleem.
Misschien is dat wel ook een van de belangrijke dingen die ik eruit geleerd heb (hoewel dat er misschien niet eens zo instaat, maar gewoon door er op die manier mee bezig te zijn): laat het los.
En dan bedoel ik niet dat je kind niet hoeft te slapen enzo, want natuurlijk heeft een kind slaap nodig. Maar laat het los als probleem en ga er luchtiger mee om. Als jullie al souders bijvoorbeeld het niet erg vinden als je kind 's avonds later naar bed gaat, terug uit bed komt als het er eenmaal in ligt, bij jullie in bed slaapt, etc (allemaal van die zaken waar een heleboel mensen over vallen), dan is het geen probleem voor jullie, dus laat het dan niet door anderen wel een probleem maken. Hou het bij jezelf en je kind!
Nou moet ik zeggen dat wij niet zo'n drama's hebben als ik bijv bij Vicky lees. Het lijkt me vreselijk moeilijk, Vick, zoals het bij jullie gaat. Ik pretendeer ook niet de oplossing te hebben, maar ik hoop dat jullie uit dat boek misschien ook wel een paar tips kunnen halen waardoor het beter gaat!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away