abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2011 @ 13:48:59 #126
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94417642
Ah! Het topic waar ik naar op zoek was!

Na een aantal posts gelezen te hebben weet ik niet of ik hier echt thuishoor maar toch maar even een poging.

Nathan slaapt uiteraard niet door (anders zou ik dit topic niet hebben opgezocht). Nu heb ik het boek "lekker slapen zonder huilen" van Elisabeth Pantley uit de bieb gehaald. Ik vraag me af of er meer mama's/papa's zijn die dit boek kennen en er ervaring mee hebben. Wij zijn gisteren met ons plan van aanpak begonnen dus conclusies trekken is het nog een beetje te vroeg voor maar toch hoop ik stiekem een manier te hebben gevonden waardoor Nathan meer slaapt dan hij nu slaapt.
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 15:46:18 #127
5428 crew  miss_sly
pi_94422567
Ik heb het boek ook en het belangrijkste wat het mij geleerd heeft is: de 5-10-15 minuten regel is niet de enige manier om je kind fijn te leren slapen. Het is de manier waar veel mensen vaak op terugvallen met hun advies als je het hebt over het slechte slapen van een kind.

Daaarnaast vind ik de vele tips en adviezen erg fijn. Ik heb ze lang niet allemaal in praktijk gebracht, maar dat is ook waar het boek over gaat: kies datgene dat bij jou en je kind past.

Als laatste iets wat ik uit de praktijk heb: je kunt best op een bepaald moment een manier hebben gevonden waarop het allemaal lekker gaat, maar dat kan ook zomaar weer veranderen. Dus probeer niet te star vast te houden aan de manier waarop het op een bepaald moment lukt, maar durf die ook los te laten en iets anders te proberen als het weer even niet lekker loopt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94422954
Ik ga het boek straks lenen van Incantrix.
Wij hebben momenteel een dreumes met een slaapdrama van het hoogste niveau...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:10:25 #129
259886 pessie
pi_94423680
Wat ik heel fijn vond was dat heel veel van de tips die erin staan wij uit onszelf al bedacht hadden en in de praktrijk hebben gebracht. Zo hebben wij bijna nooit een probleem met het naar bed brengen van Nathan, alleen het doorslapen gaat moeizaam. Nou ja, niet is eerlijker. We willen nu de verschillende fases in praktijk brengen.
Eigenlijk waren we al een heel eind op weg, alleen wisten wij niet meer hoe nu verder en die handvatten heeft dit boek ons nu gegeven. Ik ben benieuwd!

Miss ging jouw kind uiteindelijk beter slapen?
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 16:52:14 #130
5428 crew  miss_sly
pi_94425750
Soms slaapt ze goed, soms niet. Doorslapen is wel goed gegaan, net als in haar eigen bed slapen. Ook het stoppen met bv voor het slapengaan is goed gelukt. Maar soms slaapt ze niet door, of lukt inslapen niet, en soms belandt ze nog steeds bij ons in bed, ergens gedurende de avond/nacht. En aangezien ze daar alsnog prima slaapt (en wij ook), vinden wij dat geen probleem.

Misschien is dat wel ook een van de belangrijke dingen die ik eruit geleerd heb (hoewel dat er misschien niet eens zo instaat, maar gewoon door er op die manier mee bezig te zijn): laat het los.
En dan bedoel ik niet dat je kind niet hoeft te slapen enzo, want natuurlijk heeft een kind slaap nodig. Maar laat het los als probleem en ga er luchtiger mee om. Als jullie al souders bijvoorbeeld het niet erg vinden als je kind 's avonds later naar bed gaat, terug uit bed komt als het er eenmaal in ligt, bij jullie in bed slaapt, etc (allemaal van die zaken waar een heleboel mensen over vallen), dan is het geen probleem voor jullie, dus laat het dan niet door anderen wel een probleem maken. Hou het bij jezelf en je kind!

Nou moet ik zeggen dat wij niet zo'n drama's hebben als ik bijv bij Vicky lees. Het lijkt me vreselijk moeilijk, Vick, zoals het bij jullie gaat. Ik pretendeer ook niet de oplossing te hebben, maar ik hoop dat jullie uit dat boek misschien ook wel een paar tips kunnen halen waardoor het beter gaat!
pi_94425963
Wij hebben het boek ook vorige week in huis gehaald, en ook ik vond het fijn te lezen dat we een aantal dingen al deden. Zijn we toch niet raar dat we niet 1. haar laten brullen, 2. de 5-minuten regel toepassen 3. haar per se op haar eigen kamer willen houden.
Vannacht heeft ze weer doorgeslapen, voor het eerst in een maand of 3 denk ik. Geen idee wat de clou was vannacht, de nacht ervoor was ze nog 2 keer wakker. :P Maar goed, ze slaapt en dat is al fijn.
Pessie, ik hoop dat jullie er ook tips uit kunnen halen, en Vicky natuurlijk ook. Bij een peuter lijkt het me nog moeilijker.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 21 maart 2011 @ 17:35:33 #132
259886 pessie
pi_94428193
Bij een peuter lijkt het me echt moeilijker! Die kunnen al lopen en dreinen en heel hard gillen. Dat doet Nathan gelukkig nog niet.

We hebben nu afgesproken dat wij doorslapen vinden als Nathan nog 2 keer wakker wordt 's nachts. Ik vind het niet haalbaar om te roepen dat hij helemaal geen aandacht/voeding nodig zou hebben.

We vinden het dus niet erg als hij es komt of als hij bij ons in bed kruipt. We zijn moe omdat we er elke nacht ongeveer 5 keer uit mogen. Daar willen we proberen verandering in te brengen.

Oeh Morretje, jullie zijn ook net begonnen! Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat!
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 18:00:10 #133
5428 crew  miss_sly
pi_94429428
Morretje en pessie, hoe oud zijn jullie kinderen?
  maandag 21 maart 2011 @ 18:47:57 #134
259886 pessie
pi_94431490
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:00 schreef miss_sly het volgende:
Nathan is bijna 8 maanden.
pi_94457661
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:52 schreef miss_sly het volgende:
Misschien is dat wel ook een van de belangrijke dingen die ik eruit geleerd heb (hoewel dat er misschien niet eens zo instaat, maar gewoon door er op die manier mee bezig te zijn): laat het los.
En dan bedoel ik niet dat je kind niet hoeft te slapen enzo, want natuurlijk heeft een kind slaap nodig. Maar laat het los als probleem en ga er luchtiger mee om. Als jullie al souders bijvoorbeeld het niet erg vinden als je kind 's avonds later naar bed gaat, terug uit bed komt als het er eenmaal in ligt, bij jullie in bed slaapt, etc (allemaal van die zaken waar een heleboel mensen over vallen), dan is het geen probleem voor jullie, dus laat het dan niet door anderen wel een probleem maken. Hou het bij jezelf en je kind!
Hier ben ik het echt volledig mee eens!! Beste advies wat je kunt geven.
Van de 7 nachten in een week ligt onze oudste (dik 2 jaar) misschien wel 4 of 5 nachten tussen ons in. Veel commentaar over hoe slecht dat dat wel niet is enzo.....bla bla. Hij slaapt, wij slapen, dat is voor ons nu het belangrijkste. Je moet doen waar je jezelf het best bij voelt.
pi_94500626
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:47 schreef Koningin het volgende:

[..]

Hier ben ik het echt volledig mee eens!! Beste advies wat je kunt geven.
Van de 7 nachten in een week ligt onze oudste (dik 2 jaar) misschien wel 4 of 5 nachten tussen ons in. Veel commentaar over hoe slecht dat dat wel niet is enzo.....bla bla. Hij slaapt, wij slapen, dat is voor ons nu het belangrijkste. Je moet doen waar je jezelf het best bij voelt.
Inderdaad. Jullie slapen, da's het belangrijkste. En als ie vijftien is zal ie dat niet meer doen. :P

Julian heeft gisteravond ook bij mij geslapen. Is verkouden en heeft flinke hoestbuien en hij valt uiteindelijk beter in slaap bij ons. We hebben hem uiteindelijk voorzichtig in z'n eigen bedje gelegd en hij heeft de hele nacht door geslapen.
Nou ja, beter op die manier dan dat ie onrustig in slaap valt en meerdere keren wakker wordt.
pi_94501424
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:00 schreef miss_sly het volgende:
Isabel is 10 maanden.

(oh, en vannacht was het weer ruk) :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94501545
Ik had gister iets raars!
Jen kwam haar bed uit en ik lag dus nog niet in bed.. Ze wilde water.. Prima, maar daarna moet je wel nog even in je eigen kamer slapen, want mama gaat nog niet slapen. Wijst sneu naar mijn kamer. Nee jouw kamer zeg ik en wijs naar haar kamer en ze draait om en rent naar haar kamer om netjes op bed te gaan zitten wachten op een beker water. Drinken en meteen zonder protest weer gaan liggen...

Ik had ff zoiets van he?!?! WTF?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94501674
inderdaad, wtf! Goed zeg!
pi_94501684
:o wow Jen!!

Inslapen van Tess was weer een regelrechte ramp. Ze is echter niet wakker geworden *O*

*heeeeeeel hard afklopt*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_94501745
ff doorgeven aan m. dat als je het redelijk en vriendelijk uitlegt en even voet bij stuk houdt dat ze dus wel accepteerd dat ze nog heel even moet blijven liggen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 23 maart 2011 @ 12:21:51 #142
259886 pessie
pi_94505980
Tico dat klinkt beter!

Hier vannacht ramp. Geen zin om er nu over uit te weiden, het is te mooi weer om de hele dag chagrijnig te zijn.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 08:52:27 #143
259886 pessie
pi_94587502
Hm, we hebben hier voor nu de oplossing ontdekt. We leggen Nathan nadat hij op zn zij in slaap is gevallen op zn buik zodat hij niet meer naar zn rug kan draaien. Vannacht hoefde hij pas voeding om 2.30 en daarna weer geslapen tot 5.45, even voeden en slapen tot 7. Gisternacht ging het ook al bijna zo goed. Ik hoop de oplossing voor ons ventje te hebben ontdekt!
pi_94587883
*O* gisteravond binnen een kwartiertje rust in huis *O*
vannacht wel 2x wakker geworden en vanmorgen om 5.00 uur stond ze te mama-en maar toen ben ik naar dr toegegaan en heb gezegd dat ze nog even moest gaan slapen. Ze meldde zich weer om 6.45 *O*

*AFKLOPPEN*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator vrijdag 25 maart 2011 @ 09:37:40 #145
5428 crew  miss_sly
pi_94588401
Heb je ook iets veranderd. Vicky?
pi_94588425
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Heb je ook iets veranderd. Vicky?
uhh niet veel... ja homeopatische pilletjes van VSM en op de gang staan...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator vrijdag 25 maart 2011 @ 09:49:09 #147
5428 crew  miss_sly
pi_94588715
Nou ja, als het maar werkt he! Ik hoop het voor jullie!

pessie, fijn als dat het verschil maakt. Voor een zo jong kind is het ook niet heel raar he, als ze nog 1 of 2 keer per nacht komen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:17:41 #148
259886 pessie
pi_94589643
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, als het maar werkt he! Ik hoop het voor jullie!

pessie, fijn als dat het verschil maakt. Voor een zo jong kind is het ook niet heel raar he, als ze nog 1 of 2 keer per nacht komen.
Precies! Ik vind het eigenlijk wel fijn dat hij toch nog 2 keer drinkt. Ik ben bang dat als hij weer hele nachten gaat maken hij weer niet aankomt dus dit vind ik prima! We slapen in ieder geval en dat is echt fijn!

Vicky, heerlijk!!!
pi_94590730
Respect voor jullie en heel veel success gewenst. Als ze 18 zijn doen ze het vast niet meer (mocht dit een troost zijn).

Die van ons slaapt vanaf een maand of 2 (is nu 6 maanden) nachten door, m.u.v ziekte en verkoudheid enzo. Vanacht ook weer van 20:00 tot 9:00 en toen hebben we hem maar wakker gemaakt omdat we even naar de winkel wilde.
live your fears, fear your live
pi_103637248
Hallo,

Ik zie niet 1-2-3 een topic terugkomen op de eerste pagina, vandaar dat ik een nieuw topic hierover open.

Onze zoon is nu 2 jaar en 4 maanden.
Dagelijks gaat hij rond 8 uur naar bed. Echter komt het niet voor dat hij later dan 6 uur wakker wordt. Daarnaast wordt hij ook nog regelmatig (3 a 4 keer per week) 's nachts wakker en krijgen we hem met pijn en moeite weer terug in bed. Hij slaapt dus maximaal 10 uur per nacht, en zo'n 3 á 4 keer in de week maar 8 á 9 uur.

Daarnaast slaapt hij overdag meestal nog zo'n uurtje.

Het slaapgedrag 's nachts begint ons zo'n beetje op te breken, Overdag zitten we compleet brak op het werk. Aanstaand weekend gaat de klok weer een uurtje achteruit, en zal het wel weer een horror-week gaan worden. Daarnaast is mijn vrouw bijna uitgeteld (2 weken) en de gedachte dat onze eerste dadelijk samen met onze nieuwe spruit gaan nachtbraken, maakt het allemaal nog erger.

Zijn er meer ouders met kinderen die slaapproblemen hebben? Heeft er iemand goede tips?
Moet je met dit soort dingen naar de dokter gaan? Misschien heeft hij wel ergens last van...

Bvd voor de tips,
Web
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')