Maar maak je je dan geen zorgen dat er iets niet in orde is ofzo? Ik ben gelukkig gezegend met een dochter die vanaf haar geboorte de hele nacht doorslaapt, op een incidenteel nachtje na.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:46 schreef Fuente het volgende:
Merel is nu 2 jaar en 2 maanden en heeft tot nu toe in haar hele leven misschien 7 nachten doorgeslapen. We hebben nu het 'geluk'dat ze sinds een maand of 2 redelijk slaapt, dus niet meer hele nachten tekeergaat. Daarvoor was het tussen 01:00 en 04:00 altijd helemaal mis, kon je echt niks met haar. Nu is het vaak rond 23:00 en nog eens rond 03:00. Dan moet 1 van ons er echt even uit met haar, moet ze even beneden 'vertellen' wat er allemaal mis is en dan gaat ze meestal weer lief slapen.
Wij hebben ons er echt maar gewoon bij neergelegd. Het is nu een keer zo, en het gaat ooit wel over. We hebben alles al geprobeerd, dus zo is het wel best
Dat hebben wel heel veel gedaan, dat zorgen maken. Maar Merel was een huilbaby. Ze heeft de eerste maanden vreselijk, echt vreselijk veel gehuild. Toen dat voorbij was bleek een enorme prikkelgevoeligheid te zijn blijven hangen. Merel is een heel eigen persoontje, heel anders dan haar zus. Ze heeft tijd nodig om alles te verwerken. Langzaamaan gaat dat steeds beter. Maar ze droomt bijvoorbeeld vrij veel, als ze dan wakker wordt is ze in paniek en krijgen we haar rustig door haar even uit die situatie te halen. Slokje water, even knuffelen en ze slaapt weer verder.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:57 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Maar maak je je dan geen zorgen dat er iets niet in orde is ofzo? Ik ben gelukkig gezegend met een dochter die vanaf haar geboorte de hele nacht doorslaapt, op een incidenteel nachtje na.
Respect voor jullie dat jullie dit volhouden. Ik vond het al zwaar als ik een keer mijn bed uit moest.
eigenlijk heb je wel gelijk...quote:Op maandag 21 februari 2011 16:59 schreef Sjeen het volgende:
300 dagen, da's nog geen jaar... Zo vreselijk lang is dat toch niet?
Kun je niet afwisselen met je partner ofzo, dat je eens in het weekend in een aparte kamer een nachtje door kan slapen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 07:12 schreef tinny het volgende:
[..]
eigenlijk heb je wel gelijk...maar het voelt als veel langer
![]()
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 07:12 schreef tinny het volgende:
[..]
eigenlijk heb je wel gelijk...maar het voelt als veel langer
![]()
Dat 1 nachtje rust idee (kan ook door ze naar opa en oma te brengen of zo) heb ik nooit zo begrepen... dat is een druppel op de gloeiende plaat... en helaas is ons huis te gehorig/of de schreeuwkracht van mijn dochter te groot...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kun je niet afwisselen met je partner ofzo, dat je eens in het weekend in een aparte kamer een nachtje door kan slapen?
Eén nacht goed slapen, ongestoord, zonder wakker worden, kan wel degelijk veel verschil maken voor je eigen gevoel. Als je dat nog niet gedaan hebt, is het wel het overwegen waard.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:29 schreef tinny het volgende:
[..]
Dat 1 nachtje rust idee (kan ook door ze naar opa en oma te brengen of zo) heb ik nooit zo begrepen... dat is een druppel op de gloeiende plaat... en helaas is ons huis te gehorig/of de schreeuwkracht van mijn dochter te groot...
Nee dat is niet iets anders...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:23 schreef miss_sly het volgende:
Dat is weer iets anders. tinny stelt dat hij het voordeel niet ziet van één ongestoorde nacht, en ik denk (uit ervaring ook wel) dat een nacht echt goede, ongestoorde slaap wel een groot verschil kan maken voor je eigen gesteldheid.
Dat bedoel ik ook helemaal niet, maar ik zal het nog een keer uitleggen: tinny stelt dat één nacht slaap toch geen zoden aan de dijk zet, ik zeg dat ik uit ervaring kan melden dat je van één nacht goede slaap wel degelijk zelf op kunt knappen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee dat is niet iets anders...
Ok je hebt dan 1 nachtje dan je zou kunnen doorslapen, wat je waarschijnlijk toch niet lukt aangezien het in je ritme zit dat je minimaal 2x je nest uit moet.
Maar goed dan ben je uitgerust en daardoor kun je een weeklang dikkere ellende verwachten dan dat je ze niet wegbrengt? Het is een afweging die je maakt. Is me een nacht slapen zoveel waard dat ik daarna een week niet slaap. Dan is die ene nacht echt niet voldoende voor mijn gesteldheid.
En dan inderdaad eerder zelf ergens anders gaan slapen dan de kleine uit de omgeving te halen. Zelf ook gedaan en ookal wordt je wakker, je rust wel beter uit wetend dat je gewoon je kunt omdraaien en verder kunt slapen. Het zorgt dat je energietank weer even meer is gevuld.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als ik Tinny was zou ik het echt eens proberen. Of zelf eens een nachtje bij m'n ouders gaan slapen, of het kindje wegbrengen uit logeren enz.
Het is het proberen waard.
Als je wekenlang slecht slaapt kun je er na een nacht goede slaap weer even tegenaan. Je bent de dag erna in ieder geval fit. Dat is mijn ervaring in ieder geval.
Julian slaapt zelf de laatste tijd trouwens prima, alleen als ie ziek of verkouden is het minder maar dat hebben wij als we ziek zijn ook.
ik ben altijd meer gesloopt als ik ineens 1 nachtje helemaal door kan slapen na 4/5 gebroken nachten... Pas na 3/4 ononderbroken nachten voel ik me weer wat meer uitgerust.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook helemaal niet, maar ik zal het nog een keer uitleggen: tinny stelt dat één nacht slaap toch geen zoden aan de dijk zet, ik zeg dat ik uit ervaring kan melden dat je van één nacht goede slaap wel degelijk zelf op kunt knappen.
Of het in een specifiek geval inderdaad interessant is om te doen, is een tweede. In jouw geval klinkt het me niet als constructief in de oren.
Nathan is bijna 8 maanden.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:00 schreef miss_sly het volgende:
Morretje en pessie, hoe oud zijn jullie kinderen?
Hier ben ik het echt volledig mee eens!! Beste advies wat je kunt geven.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:52 schreef miss_sly het volgende:
Misschien is dat wel ook een van de belangrijke dingen die ik eruit geleerd heb (hoewel dat er misschien niet eens zo instaat, maar gewoon door er op die manier mee bezig te zijn): laat het los.
En dan bedoel ik niet dat je kind niet hoeft te slapen enzo, want natuurlijk heeft een kind slaap nodig. Maar laat het los als probleem en ga er luchtiger mee om. Als jullie al souders bijvoorbeeld het niet erg vinden als je kind 's avonds later naar bed gaat, terug uit bed komt als het er eenmaal in ligt, bij jullie in bed slaapt, etc (allemaal van die zaken waar een heleboel mensen over vallen), dan is het geen probleem voor jullie, dus laat het dan niet door anderen wel een probleem maken. Hou het bij jezelf en je kind!
Inderdaad. Jullie slapen, da's het belangrijkste. En als ie vijftien is zal ie dat niet meer doen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:47 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens!! Beste advies wat je kunt geven.
Van de 7 nachten in een week ligt onze oudste (dik 2 jaar) misschien wel 4 of 5 nachten tussen ons in. Veel commentaar over hoe slecht dat dat wel niet is enzo.....bla bla. Hij slaapt, wij slapen, dat is voor ons nu het belangrijkste. Je moet doen waar je jezelf het best bij voelt.
Isabel is 10 maanden.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:00 schreef miss_sly het volgende:
Morretje en pessie, hoe oud zijn jullie kinderen?
uhh niet veel... ja homeopatische pilletjes van VSM en op de gang staan...quote:
Precies! Ik vind het eigenlijk wel fijn dat hij toch nog 2 keer drinkt. Ik ben bang dat als hij weer hele nachten gaat maken hij weer niet aankomt dus dit vind ik prima! We slapen in ieder geval en dat is echt fijn!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, als het maar werkt he! Ik hoop het voor jullie!
pessie, fijn als dat het verschil maakt. Voor een zo jong kind is het ook niet heel raar he, als ze nog 1 of 2 keer per nacht komen.
Dat jaquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:34 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind het een prima slaap patroon zeker met nog een dutje overdag.
ik.dus ook niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:02 schreef moussy het volgende:
Ik vind het niet eens zo'n héél raar ritme, lastig oké, maar niet gek voor een 2jarige.
Daar ben ik het niet mee eens. Het is absoluut zo dat dat vaker voorkomt, maar een kind van bijna 2,5 hoort toch echt wel standaard door te slapen, en enkel bij bijzondere gevallen langer dan even een moment wakker te zijn. Onze oudste is bijna 3 en heeft vrijwel nooit langer dan tot 6 uur 's ochtends doorgeslapen, maar hij komt 's nacht niet. Standaard tussen 5 uur en half 6 de eerste keer wakker, en we rekken het dan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:45 schreef simmu het volgende:
's nachts wakker worden is normaal voor die leeftijd hoor
Dat je niet teveel moet verwachten is absoluut waar!quote:enneh; wanneer jullie nieuwste kindje komt: verwacht gewoon niet teveel van de oudste. laat die er dan gewoon lekker bij komen liggen als jullie een nachtvoeding doen
Dat er verschillende kinderen zijn en je een kind niet zomaar tegen 'een gemiddelde' kunt spiegelen is natuurlijk juist.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:04 schreef miss_sly het volgende:
Er is volgens mij geen standaard kind.
Deze bedoelde ik:quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:05 schreef DaviniaHR het volgende:
Er is wel een tooi reeks hierover "de strijd om het slapen".
Kan niet op m'n mobiel opzoeken, maar qellicht staan daar ook tips.
En dat uurtje overdag? Is dat nog echt nodig? Wellicht kun je daarin iets doen?quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:55 schreef webbyplus het volgende:
bedankt voor de reacties.
Het doorslapen is geen probleem, dat gaat goed.
Probleem zit hem echt in het vroeg wakker worden. Het is nooit later dan 6 uur. Altijd tussen 4 en 6 wordt hij wakker. En dan is hij ook echt KLAARwakker. En dan hij is vaak de hele dag niet te genieten. Vanochtend weer om half 5. Best vermoeiend...
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:45 schreef webbyplus het volgende:
Het slaapgedrag 's nachts begint ons zo'n beetje op te breken, Overdag zitten we compleet brak op het werk. Aanstaand weekend gaat de klok weer een uurtje achteruit, en zal het wel weer een horror-week gaan worden. Daarnaast is mijn vrouw bijna uitgeteld (2 weken) en de gedachte dat onze eerste dadelijk samen met onze nieuwe spruit gaan nachtbraken, maakt het allemaal nog erger.
Het zijn wel 2 verschillende problemen namelijk!quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:55 schreef webbyplus het volgende:
Dan lijkt me de oplossing die simmu aandraagt de moeite van het proberen waard. Pas uit bed als het lampje aangaat, leg een paar boekjes en knuffels is bed, zodat wakker zijn maar niet uit bed mogen geen drama hoeft te zijn...quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:55 schreef webbyplus het volgende:
bedankt voor de reacties.
Probleem zit hem echt in het vroeg wakker worden. Het is nooit later dan 6 uur. Altijd tussen 4 en 6 wordt hij wakker. En dan is hij ook echt KLAARwakker. En dan hij is vaak de hele dag niet te genieten. Vanochtend weer om half 5. Best vermoeiend...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |