Waarop ik hem sloot met:quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 08:33 schreef Suzanna het volgende:
Zo, gisteravond wat gerommel, buikpijn, voorweeën en krampjes, maar het is nu allemaal weer rustig.
Ik zat vanochtend heerlijk met twee dochters op de bank (we hebben zo'n stoel met brede leuningen waardoor ze half op schoot, half op de stoel konden zitten met een deken over ons drieën heen, heerlijk) en toen zei Emma ineens: mama, je t-shirt is nat! Was mijn éne borst gaan lekken. Sta je toch raar te kijken als vierjarige...maar gelukkig vonden ze mijn uitleg wel afdoende.
Ik heb gelukkig wat 'hulptroepen' kunnen inschakelen voor volgende week (onze school heeft een week extra herfstvakantie, ingaande volgende week) dankzij een lieve vriendin en een vrienden-netwerk, en de meiden zullen zich niet vervelen volgende week.
Af en toe kunnen ze ergens een dagje spelen, erg leuk voor ze. En soms ook wel rustig voor mij... want elke dag twee uur of langer in de speeltuin, fietstochtjes, etc. gaan je wel opbreken als je hoogzwanger bent. Daarnaast nog al het huishouden, de was, etc. en dan krijg je wel 'gerommel' (maar niks échts...).
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:43 schreef DJMO het volgende:
Fijn dat je wat ontlast wordt suzanna! En dat lekken met een kind tegen je aan, had ik vanmorgen vroeg in bed. Jan was half wakker geworden, dus had 'm bij me gelegd, maar na tien minuten ofzo begon hij te draaien dus ik legde m terug in z'n ledikantje, en kruip zelf ook weer terug. ineens een (wat grotere) natte plek op m'n shirt
je steekt elkaar aan hequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:10 schreef Suzanna het volgende:
Nienna, ik zou me niet zo'n heel erge zorgen maken over dat zout. Als je het bij een baby ook mag gebruiken, waarom dan niet een zwangeruoor de rest ook op je eten met zout.
En xylometazoline zou ik gewoon voor de nacht gebruiken, als noodgeval. Dan slaap je tenminste en dan hoef je je geen zorgen te maken over te hoge dosis o.i.d.
Kamillethee stomen kan ook helpen!
DJMO - zou het dan aan de kinderen liggen?
neusspray is ook niks anders dan gewoon zout opgelost in waterquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:17 schreef Pvoesss het volgende:
Dat werkt het zelfde als met neusspray dus.
Niet als je grote slokken met een kopje via je neus naar binnen slurpt, hoor. Dan krijg je zoveel binnen, dat het meteen via je keel weer naar buiten komt. Zo spoel je de boel dus echt goed door, veel beter dan met een spraytje.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:17 schreef Pvoesss het volgende:
Dat werkt het zelfde als met neusspray dus.
je kan natuurlijk een naturel opzet makenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:55 schreef Jeetjejom het volgende:
pfff, geboortekaartjes, het lijkt nog zo ver weg, maar van de andere kant wil ik wel het zo snel mogelijk gehad hebben (vandaag de namen maar weer eens veranderd), maar het lijkt me dat ik pas ga beginnen als we weten of het een jongens- of meisjeskaartje moet worden!
Oh Huup, het lijkt me heerlijk om alles met 34 weken af te hebbenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:03 schreef huuphuup het volgende:
Haha Jeetjejomja ik zit ook een beetje in een niemandsland wat dat betreft. Enerzijds denk ik steeds van oh joh! nog tijd zat man!
Maar anderzijds pfoe, morgen ben ik "al" 23 weken, het kaartje moet nog helemaal, het kamertje moet nog geverfd en laminaat en gordijnen etc. er moet nog een eerste pakje uitgezocht worden, gezag en erkennen moet nog geregeld worden. Hmm. B. gaat straks voor 2 weken weg en eer dat hij terug is ben ik alweer 26 weken. Dan klinkt het toch ineens wel weer kort dag aangezien de neuroot in mij alles met 34 weken geregeld en af wil hebben.
So much to do!
De tijd glipt echt door mn vingers heb ik het idee deze keer.
haha ja ik moet uitkijken want het zou me zomaar kunnen gebeuren dat ik straks 'ineens' 34 weken benquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:07 schreef Groofsken3 het volgende:
[..]
Oh Huup, het lijkt me heerlijk om alles met 34 weken af te hebben. Bij de tweede zeangerschap moest ik toen zo ongeveer nog met alles beginnen.
ik wil het kamertje ook voor de 34 weken af hebben. Zal dit keer ook wel lukken, maar ik ben ook "al" 18 weken (goh, dat tijd als zand door vingers verhaal komt me bekend voor) en ik moet nog vijf nachtjes slapen voor ik de sleutel krijg van m'n huisjequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:03 schreef huuphuup het volgende:
Haha Jeetjejomja ik zit ook een beetje in een niemandsland wat dat betreft. Enerzijds denk ik steeds van oh joh! nog tijd zat man!
Maar anderzijds pfoe, morgen ben ik "al" 23 weken, het kaartje moet nog helemaal, het kamertje moet nog geverfd en laminaat en gordijnen etc. er moet nog een eerste pakje uitgezocht worden, gezag en erkennen moet nog geregeld worden. Hmm. B. gaat straks voor 2 weken weg en eer dat hij terug is ben ik alweer 26 weken. Dan klinkt het toch ineens wel weer kort dag aangezien de neuroot in mij alles met 34 weken geregeld en af wil hebben.
So much to do!
De tijd glipt echt door mn vingers heb ik het idee deze keer.
en een compromis? een dubbele naam, waarvan er één van jou is, en de ander van hem?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:52 schreef Suzanna het volgende:
Mijn man en ik kunnen het maar niet eens worden over de naam van de baby...![]()
![]()
![]()
(zonet zoveelste frustrerende gesprek gehad)
Ik ken hetquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:52 schreef Suzanna het volgende:
Mijn man en ik kunnen het maar niet eens worden over de naam van de baby...![]()
![]()
![]()
Hihi...ze kijkt alsof ze écht niet blij was dat ze gekiekt wasquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:16 schreef Jeetjejom het volgende:
Ohw Suzanne, wat vervelend..... Heb je al in het namentopic inspiratie proberen op te doen? En komen jullie namen helemaal niet bijelkaar in de buurt, of zijn het details?
Tja, een naturelgeboortekaartje, ik weet het niet. Ik weet gewoon helemaal niet wat ik wil! En ik wil absoluut geen foto op het geboortekaartje (Jorja was zooooo lelijk, moet er niet aan denken dat zoiets op haar geboortekaartje had gestaan en ja ik heb bewijs:
[ afbeelding ]
Geeft nix hoor, ik ben me er (nu) van bewust dat het geen schoonheid was.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:20 schreef Tally het volgende:
SorryToen ik die foto zag moest ik lachen en dacht ik aan Lord of the Rings: My precious , van Smeagol
Gewoon akkoord gaan met een naam en in week 38/39 zeggen dat je toch een andere naam wilt. En dan zit er haast bij en dan hoef je maar een weekje vol te houden aan jouw naam.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:52 schreef Suzanna het volgende:
![]()
![]()
Isabel. Maar de isa's, isabella's, isabelle's vliegen je om de oren de laatste tijd. Opeens vond ik het stom, een hype-naam leek het wel. En toen werd leia(van orea) geboren en toen wist ik het zeker. Ik wilde gewoon de naam die ik in week 20 al had geopperd. M. vond de naam te Arabisch. Lekker belangrijk, we wonen toch in een turkenbuurt, integratie. De naam is gewoon supermooi, klaar.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tico jij bent evilWelke naam hadden jullie trouwens eerst?
Son, heb je haast?
Wow, tienquote:Op zondag 10 oktober 2010 08:53 schreef Suzanna het volgende:
Mijn zus is vandaag bevallen van haar 10e kind, een dochter. Zij was ongeveer tegelijk met mij uitgerekend (4 dagen eerder). Juliette Rose Marie (ze wonen in Frankrijk).
Ze hebben nu 5 jongens, 5 meisjes, 10 kinderen in totaal, en de laatste is geboren op 10-10- 2010. Toch leuk![]()
...
Wij zijn precies op hetzelfde punt beland... We hebben nog 3 opties (2 zijn varianten van elkaar), maar we komen er nog niet uit. We moeten toch echt gaan opschieten nu, nu de 37 weken al bereikt zijn! Zelfs ideetjes als even datum de ene en oneven datum de andere naam zijn al voorbij gekomenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:52 schreef Suzanna het volgende:
![]()
![]()
Wat een lekker bekkiequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:13 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Geeft nix hoor, ik ben me er (nu) van bewust dat het geen schoonheid was.
Het is redelijk goedgekomen:
[ afbeelding ]
Hier sluit ik mij bij aan! Wat vervelend dat ze je een beetje afscheepten zegquote:Op zondag 10 oktober 2010 14:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
KJ, succes. Ik hoop dat alles goed is met Ilse!
Ik voel me echt precies hetzelfde en houd me maar voor, dat vrouwen zoals wij nu, vaak snellere bevalling hebben. Het is echt soms om wanhopig van te worden he? Ik gisteren van 19:00 tot een uurtje of 0:00 elke 5 minuten harde buiken die echt wel venijnig waren, maar niet in sterkte toenamen en dan weer stoppen. Z frustrerend en vermoeiend. En dan ga je toch na een uurte of 2 twijfelen of het nou toch echt zo ver zou zijn. Blehquote:Op zondag 10 oktober 2010 14:54 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik dacht voor even dat het hier echt 10-10 ging worden. Vanaf 1 uur vannacht tot vanmorgen rond 7 uur weer voor weeën gehad. Ze deden best pijn en kwamen toch wel regelmatig, helaas nu alles weer afgezwakt![]()
Ik snap dat mensen zeggen dat het er wel iets gebeurd maar het voelt alsof mijn lichaam me voor de gek houdt doordat het steeds stopt. Bleh, mja we wachten maar af!
Succes in het zkh Kaatje! Hopelijk niets ernstigs!
Ik kreeg van de apotheek gewoon eigen merk mee. En als het in de bijsluiter staat dat je het mag gebruiken zou ik het zeker gebruiken als ik jou was. Hoesten is kut.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:20 schreef -Nienna- het volgende:
Succes KJ!
Ik heb weer een vraagje: hoe zit het met hoestdrank en zwanger zijn? Ik heb hier Bisolvon staan, volgens de bijsluiter mag het gebruikt worden tijdens een zwangerschap. Ervaringen...??
ik vond het vooral irritant. Daarom kom ik dus ook niet meer op babypark, maar ga ik naar babydump. Die zijn tenminste wél open .. Ik bedoel je kan best gelovig danwel christelijk zijn, je kunt het ook té ver doordrijven in mijn ogenquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:24 schreef Jeetjejom het volgende:
The_Tankgirl, absurd he, ik heb er in het verleden ook al behoorlijk om moeten lachen
quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:26 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik vond het vooral irritant. Daarom kom ik dus ook niet meer op babypark, maar ga ik naar babydump. Die zijn tenminste wél open .. Ik bedoel je kan best gelovig danwel christelijk zijn, je kunt het ook té ver doordrijven in mijn ogen![]()
(disclaimer: dit is géén aanval op evt. gelovige/christelijke mensen alhier!)
Heel veel sterkte...quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:43 schreef klavertje-4 het volgende:
ik weet het niet mefke. De eerste zwangerschap was de miskraam een bevestiging van mijn gevoel. Deze keer voelde het zo anders.
Als het wel een miskraam wordt is hij nu nog niet volledig, ik hou nog hoop maar gevoel en verstand staan daarin tegenover elkaar
Mjah, als zakelijke onderneming met een website kun je nu eenmaal niet van alle markten thuiszijn blijkbaar .. uitgestelde bestellingen zijn blijkbaar te moeilijk voor zequote:Op zondag 10 oktober 2010 21:21 schreef Suzanna het volgende:
[..]Ik ben zelf ook christen maar vind het ook belachelijk, zoiets. Het is eigenlijk ook gewoon een kerkelijk regeltje... Dan verwerk je de bestellingen toch gewoon de dag erna?
Ach, je kunt je erover opwinden of ze gewoon lekker die klandizie misgunnen en naar een concurrent stappen. Ik zou ze denk ik er een mailtje over sturen. Zo van 'lekker puh'quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
Mjah, als zakelijke onderneming met een website kun je nu eenmaal niet van alle markten thuiszijn blijkbaar .. uitgestelde bestellingen zijn blijkbaar te moeilijk voor ze
Oh klavertje...quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:32 schreef klavertje-4 het volgende:
denk dat het hier weer mis is buikpijn en bloed verloren
Morgen een spoedecho, ik denk dat miskraam nr 2 een feit is
Oh, wat een rotnieuws! Ik hoop dat je morgen toch nog goed nieuws te horen krijgt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:32 schreef klavertje-4 het volgende:
denk dat het hier weer mis is buikpijn en bloed verloren
Morgen een spoedecho, ik denk dat miskraam nr 2 een feit is
Ik vind het wel maf. Maar ik ben dan ook een allewinkelsmoetenopzondagopen-evangelist.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:58 schreef Hik het volgende:
De eerste keer dat ik dat van babypark zag Moest ik wel lachen. Ik vind het niet raar ofzo, eerder consequent. Maar ik kijk wel verder op een andere site die wel open is dan.
Omdat je dit soort dingen nu bij voorkeur bedenkt op een tijdstip dat je er helemaal niets mee kan, maar wel lekker van wakker ligt!quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog geen zwangerschapsverklaring aan de assistent gevraagd om aan mijn werk te sturen! Stom! Waarom bedenk ik dat nu ineens?
Ik ook, hoewel: mogen op zondag open zou het meer zijn. Je kunt iemand moeilijk dwingen natuurlijk. Maar ik vind het ook heel suf en onhandig dat het nog steeds niet het geval is, zeker Utecht is echt te sneu in dat opzicht. (en met de SGP als gedoog-gedoogpartij zal dat de komende tijd niet veranderen)quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het wel maf. Maar ik ben dan ook een allewinkelsmoetenopzondagopen-evangelist.
Je kunt kennelijk moeilijk inschatten in welke categorie de eigenaren van de Babypark vallen, maar dat is simpelweg zwarte kousen gereformeerd.... en die zullen echt niet werken cq verdienen op de dag des Heres. Het is niet de enige website die op zondag gesloten is, en ik denk dat het ze geen bal kan schelen dat ze de klandizie missen van degene die er een probleem van maken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:26 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik vond het vooral irritant. Daarom kom ik dus ook niet meer op babypark, maar ga ik naar babydump. Die zijn tenminste wél open .. Ik bedoel je kan best gelovig danwel christelijk zijn, je kunt het ook té ver doordrijven in mijn ogen![]()
(disclaimer: dit is géén aanval op evt. gelovige/christelijke mensen alhier!)
haha nouja dat dus ook ja.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt kennelijk moeilijk inschatten in welke categorie de eigenaren van de Babypark vallen, maar dat is simpelweg zwarte kousen gereformeerd.... en die zullen echt niet werken cq verdienen op de dag des Heres. Het is niet de enige website die op zondag gesloten is, en ik denk dat het ze geen bal kan schelen dat ze de klandizie missen van degene die er een probleem van maken.
Maar als je er ooit geweest was en gekeken had naar de outfits van het personeel dan had je het ook al kunnen weten; de dames lopen allemaal in een rok.
Vooral niet naar Schubbekutteveen verhuizen als je dit al "te ver doordrijven" vindt....
Vanzelfsprekend! Ik mag graag winkelen op zondag, dus de winkels die liberaler omgaan met hun openingstijden worden toch wel beloond. In Amsterdam is er gelukkig heel veel open op zondag. Ik geloof dat tegenwoordig zelfs onze Hema open is!quote:Op maandag 11 oktober 2010 07:21 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik ook, hoewel: mogen op zondag open zou het meer zijn.
Ieuw.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
Daar heeft Daphne Deckers vast al een boek over geschreven.
quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn vriend: Maar je hebt er pas nog 92 gekocht! Hoeveel mag je er dan per dag?
Ik: Maximaal 16.
Hij: Hoeveel eet je er per dag?
Ik: 16.
geniaalquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:20 schreef Hik het volgende:
Trouwens huup, over die opmerking over je buik: wil al vanaf het begin van de zwangerschap een boekje maken met achterlijke dingen die mensen tegen je zeggen als je zwanger bent. Zoals daar zijn:
- "ik heb maar niet zo'n klein mutsje gekocht want (kijkend naar mij) jij krijgt vast niet zo'n klein kindje" (ik was toen 3,5 mnd trouwens)
- "weet je zeker dat het er eentje is?"
- "kun je er nu wel langs?" (man had net zijn fiets weggezet en zo een doorgang van ruim 2,5 meter gemaakt)
Dit zou volgens mij best een leuk cadeauboekje voor de familie zijn voor als je ze vertelt dat je zwanger bent!
Maar je hoort ook niet 5 dagen te werken. Jouw enige recht is het aanrecht.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:24 schreef Hik het volgende:
Als je 5 dagen werkt in een andere stad is het gewoon heel onhandig als je al je boodschappen perse op zaterdag moet doen.
Haha, inderdaad. Het is me een raadsel waarom reclames over brandend maagzuur altijd zo suf zijn.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:38 schreef Hik het volgende:
Volgens mij zou de Rennies fabrikant hele leuke reclames kunnen maken met ons!
Volgens de bijsluiter wel 'Gebruik van A.Vogel Cinuforce® neusspray tijdens zwangerschap of borstvoeding Voor zover bekend kan dit homeopathische ge- neesmiddel zonder bezwaar overeenkomstig de aanbevolen dosering worden gebruikt. Vraag bij twijfel uw arts of apotheker om advies.'quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:00 schreef Hik het volgende:
Mag je Cinuforce gebruiken eigenlijk? Ook homeopatisch en helpt bij mij altijd goed. Maar toegegevn: doet misschien meer voor volle holtes dan een volle neus.
Heb ik ook.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:27 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb gewoon een speciale hooikoorts-neusspray maar een lichtere variant gekregen. Wat apart dat ze dat bij andere huisartsen niet doen...
dat is hier een chipknip, hoewel het eerste halfuur gratis is. (sophia in rotterdam) en de rolstoel daar komt de verpleging / receptie al mee aansprinten als ze zien dat er een barende vrouw binnenstrompelt aan de arm van dr manquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
kleingeld voor de parkeerautomaat bij het ziekenhuis
en een euro voor de rolstoel
En dan geen superdikke sokken (omdat je zogenaamd volgens alle sites koude voeten krijgt tijdens je bevalling) zodat je je eigen schoenen niet meer past en dus uit nood maar schoenen van je man aantrekt. Maat 43. Uiterst charmant als je zelf maat 37 hebtquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:56 schreef DJMO het volgende:
ohja, sokken en makkelijk zittende schoenen suzanna! ik vond het een crime om in m'n sportschoenen te komen .. en een borstel/kam etc. Eigenlijk kun je het vergelijken met een weekendje weg gaan denk ik .. wat neem je mee als je een weekend weggaat en streep weg wat je niet nodig hebt, vul aan voor de baby
Bij Jan had ik een ruggenprik, dus dusdanig verdoofd dat ik dat helemaal niet gevoeld heb. Ik weet nog wel dat ik meteen na de bevalling van m'n dochter lag te trillen als een rietje van de kou. Ze kwamen ook om het uur tempen toen geloof ik, (k dacht dat ze bang waren voor de koude koorts ofzo? )quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb echt koude voeten gehad tijdens m'n bevalling.
Ik weet het eerlijkgezegd niet meer, volgens mij zijn de sokken in kwestie in het ziekenhuis uitgegaan. Maar ik was dus zo intelligent geweest om alleen dikke huissokken klaar te leggen en geen gewone sokken voor onderweg.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb echt koude voeten gehad tijdens m'n bevalling.
Dat is niet waar; je kunt je vruchtwater bij kleine beetjes verliezen. Doen wat Silmarwen zegt, Hik! Opvangen en je verloskundige bellen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:19 schreef Suzanna het volgende:
Als je vliezen echt breken is het wel een hele stortvloed hoor, geen straaltje. Maar een klein scheurtje zou wel kunnen.
Thanks! Wat zeg je dat lief!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:07 schreef Leandra het volgende:
Troeta, pittige bevalling
Prachtig knulletje
Mijn moeder had het ook over zo'n gevoel net voordat ik geboren werd. Ze stond met mijn vader in de supermarkt en wilde op stel en sprong naar huis. Laten we hopen dat het bij jou ook een voorbode is!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:09 schreef Silmarwen het volgende:
Hier ook wat kramperig. Ontzettend zere rug en mjn buik voelt als ik heel hevig ongesteld moet worden, keizersnede litteken voelt ook rot aan, heel jeukerig en trekkerig, heb ik altijd tijdens de menstratie. Heb wel lekker veel energie, enorme nesteldrang (heb de was en de vaat al gedaan en Yade zit gekamt, gepoetst en aangekleed haar ontbijt te eten en Dora te kijken.) en zo'n unheimlich gevoel wat ik ook had toen die dinsdag ineens de weeen weer begonnen en ik alsnog een weeenremmer kreeg.
Ivan is op vrijdag de 13e geboren.quote:En ja liever vandaag dan morgen. Dan is het de dertiende, niet dat ik daarin geloof maar dat word je dan zo nagedragen enzo!
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:34 schreef Hik het volgende:
Ik heb geen nesteldrang, maar ik heb mijn teennagels gelakt. Niet helemaal binnen de lijntjes, maar toch!
Er staat toch in de boekjes dat je maar gewoon dingen moet blijven doen? Nou dan!
De 13de zou mij ook niet kunnen schelen, maar toen ik op de 10de weeën begon te krijgen baalde ik wel dat het mogelijk de 11de zou worden...quote:
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:34 schreef Hik het volgende:
Ik heb geen nesteldrang, maar ik heb mijn teennagels gelakt. Niet helemaal binnen de lijntjes, maar toch!
Er staat toch in de boekjes dat je maar gewoon dingen moet blijven doen? Nou dan!
Ik mis de echtgenoot en de aanhanger voor aan de auto nog...?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 06:41 schreef danic het volgende:
Deze lijst heb ik van babybrabbel.nl afgehaald. Je zou zo alles moeten hebben als het goed is.
2 T-shirts /Pyjama
Voedingsbeha
Toilettas
Ondergoed
Fotocamera,reservebatterijen,flitser reserverolletjes
Videocamera met adapter opnamebandjes en eventueel extra accu
2 pakjes voor baby
2 rompers voor baby
Babymutsje
Omslagdoek of wollen dekentje
Maxi Cosi (met voetenzak en verkleiner)
Sokjes
Jasje baby
De kraammap
Normale kleding voor jezelf
Pantoffels
Ochtendjas
Dextro energy
Warme sokken
Mooi satijnen nachthemd (voor als baby geboren is)
Centimeter (als ze de baby niet willen meten)
Lippenbescherming (tegen uitgedroogde lippen)
Make-up, parfum en deodorant (voor het bezoek)
Verfrissingsdoekjes (om jezelf op te frissen)
Champagne (om de geboorte te vieren)
Etherisch olie'tje
Als je een waterbevalling gaat doen:
Bad
Dompelpomp
Voetpomp
Slang
Universele slang/kraanaansluiting
Visnetje
Badthermometer
Ik mikte juist op de 11e! Ik ben 12-12 jarig dus 11-11 leek me wel geinig. De vriend van m'n moeder had het ook vast geweldig gevonden (die is actief lid van een carnavalsvereniging). Volgend jaar krijgt Ivan een apenpakkie aan, zegt 'ie.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
De 13de zou mij ook niet kunnen schelen, maar toen ik op de 10de weeën begon te krijgen baalde ik wel dat het mogelijk de 11de zou worden...
Gelukkig dacht zoonlief mee en werd hij keurig de 12de geboren, en had ik dus niet een of andere carnavalsvereniging aan m'n kraambed omdat de baby op de 11de van de 11de geboren was
Ik mis een zeiltje voor in de auto nog (mocht je met gebroken vliezen op pad moeten).quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:28 schreef avotar het volgende:
[..]
Ik mis de echtgenoot en de aanhanger voor aan de auto nog...?
LOL... zo hoop ik deze keer op de 11de van de 12dequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik mikte juist op de 11e! Ik ben 12-12 jarig dus 11-11 leek me wel geinig. De vriend van m'n moeder had het ook vast geweldig gevonden (die is actief lid van een carnavalsvereniging). Volgend jaar krijgt Ivan een apenpakkie aan, zegt 'ie.
Ah... dat geeft de burger moedquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:22 schreef kaatjejannie het volgende:
Spannend Hik en Sil, zou er vandaag wat gebeuren?
Hier vannacht geen bijzonderheden. Heerlijk geslapen.... Zou bijna vergeten dat er de komende 2 weken een bevalling op komst is.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:23 schreef -Nienna- het volgende:
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts. Door de verkoudheid ben ik weer enorm aan het spugen en aan het afvallen. Ik voel me zo slap en lusteloos...toch maar even heen.
Dat is mij verteld...klopt heel mijn info weer nietquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet waar; je kunt je vruchtwater bij kleine beetjes verliezen. Doen wat Silmarwen zegt, Hik! Opvangen en je verloskundige bellen.
Beterschap...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:23 schreef -Nienna- het volgende:
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts. Door de verkoudheid ben ik weer enorm aan het spugen en aan het afvallen. Ik voel me zo slap en lusteloos...toch maar even heen.
Hopelijk heb je snel (goed!) nieuws...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:41 schreef Raissa het volgende:
Mijn schoonzus is 28 weken zwanger en is net opgehaald bij de VK door een ambu.. Ze zou 'krampen' hebben zo omschrijft haar man.. Ik hoop zo dat het goed gaat
Ik hoop met je mee Raissa.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:41 schreef Raissa het volgende:
Mijn schoonzus is 28 weken zwanger en is net opgehaald bij de VK door een ambu.. Ze zou 'krampen' hebben zo omschrijft haar man.. Ik hoop zo dat het goed gaat
haha ja ik ook, maar ik besefte me t omgekeerdequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik besefte gister ineens dat de bevalling zomaar heel anders kan zijn. Misschien wordt 'ie wel niet ingeleid en beval ik zelfs zo snel dat ik niet eens het ziekenhuis bereik.Nah, dat zal wel niet.
Ik troost me met de gedachte dat de kans wel héél klein is dat de ruggenprik een tweede keer ook helemaal niet werkt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:49 schreef huuphuup het volgende:
[..]
haha ja ik ook, maar ik besefte me t omgekeerdemissschien doe k er dit keer wel 30 uur over ofzo
![]()
*nietaandenken*
Kan heel goed hoor!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
tralalalala *vingers in de oren stopt*
Bij mij is het vast in een zucht gebeurd, thuis zonder kleerscheuren en is de hele kraamtijd een roze wolk
Psies! Als we daar nu gewoon eens van uitgaan tot het tegendeel is bewezenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
tralalalala *vingers in de oren stopt*
Bij mij is het vast in een zucht gebeurd, thuis zonder kleerscheuren en is de hele kraamtijd een roze wolk
Is er niets 'natuurlijks' dat helpt tegen de misselijkheid Nienna? Misschien zijn hier wat ervaringsdeskundigen? Ik heb er gelukkig geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:50 schreef -Nienna- het volgende:
Vanmiddag even naar de huisarts geweest, maar heb niks gekregen tegen de misselijkheid. Ze wil eerst afwachten hoe het gaat als de verkoudheid weer over is.
Verder is mijn urine gecheckt, geen ketonen aangetroffen dus ik heb nog vocht genoeg.
Wel een beetje bloed en witte bloedcellen, dus het wordt op kweek gezet, net als de ochtendurine die ik morgenvroeg ook nog moet langsbrengen. Ze denkt aan blaasontsteking, maar die heb ik al zo vaak gehad en ik heb geen symptomen. Even afwachten dus wat daar uitkomt...
Tally, succes morgen bij de huisarts, hopelijk kunnen ze je er snel vanaf helpen.
Oh, kijk...dat wist ik niet. We zullen het zien wat er uit komt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:13 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Is er niets 'natuurlijks' dat helpt tegen de misselijkheid Nienna? Misschien zijn hier wat ervaringsdeskundigen? Ik heb er gelukkig geen ervaring mee.
Volgens de verloskundige die ik tijdens mijn vorige afspraak had was de kans op een onopgemerkte blaasontsteking tijdens de zwangerschap wat groter. Dus mocht ik niet alleen op het ontbreken van symptomen als brandend gevoel of pijn tijdens plassen afgaan.
ook 30 uurtjes gaan weer voorbij! Niet te druk maken hoor!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:49 schreef huuphuup het volgende:
[..]
haha ja ik ook, maar ik besefte me t omgekeerdemissschien doe k er dit keer wel 30 uur over ofzo
![]()
*nietaandenken*
Maar lijkt me wel heul heftig Troeta, en vooral dat het allemaal zo raar gelopen is, toch! Kun je er wel een schitterend ventje voor hebben teruggekregen, en dat is het, maar het blijft toch best heftig allemaal!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:48 schreef Troeta het volgende:
[..]
ook 30 uurtjes gaan weer voorbij! Niet te druk maken hoor!
oh ja dat is ook heus zo, en ik lig er niet echt wakker van hoorquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:48 schreef Troeta het volgende:
[..]
ook 30 uurtjes gaan weer voorbij! Niet te druk maken hoor!
Mij ook!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:19 schreef huuphuup het volgende:
maar als ik mag kiezen, doe mij dan mn vorige bevalling maar
Zelfs na een bevalling met flinke kleerscheuren en heel veel hechtingen is een rose wolk heel goed mogelijk hoorquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ik voel me nu al zo lang rot dat ik eigenlijk best wel hoop dat onwijze kleerscheuren me bespaart blijven bij de bevalling. Dat die roze wolk dan wellicht wel een beetje langs kan komen drijven. Of is dat heel naïef?
nee hoorquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ik voel me nu al zo lang rot dat ik eigenlijk best wel hoop dat onwijze kleerscheuren me bespaart blijven bij de bevalling. Dat die roze wolk dan wellicht wel een beetje langs kan komen drijven. Of is dat heel naïef?
Gember helpt wel een beetje.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:13 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Is er niets 'natuurlijks' dat helpt tegen de misselijkheid Nienna? Misschien zijn hier wat ervaringsdeskundigen? Ik heb er gelukkig geen ervaring mee.
Dat jaquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:40 schreef Ssserpente het volgende:
'Grappig', Huup, maar als ik aan jouw bevalling denk, was ie helemaal niet zo fijn. Ik herinner me vooral een hoop knip- en plakwerk.
figuurknippen en daarna origamivouwenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:40 schreef Ssserpente het volgende:
'Grappig', Huup, maar als ik aan jouw bevalling denk, was ie helemaal niet zo fijn. Ik herinner me vooral een hoop knip- en plakwerk.
Ik kijk trouwens ook met hele goede gevoelens terug op beiede bevallingen. Ik zou het zo weer doenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:44 schreef mrien het volgende:
Ook hier de nodige kleerscheuren en een prima bevalling waar ik goed op terug kijk. En een geweldige kraamtijd
* Check. Dat zit er nog... Ga pas naar de plastisch chirurg als ik geen borstvoeding meer geef.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat ja![]()
Hoe is het met jouw flubbertje serpente?
oh haha nee ik heb er echt niets van gevoeld. Er ging gewoon een verdoving in en daarna knippen. Het was voor B. erger dan voor mij geloof ik op dat momentquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:17 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
* Check. Dat zit er nog... Ga pas naar de plastisch chirurg als ik geen borstvoeding meer geef.
Fijn dat je het knippen niet voelde, Huup. Ik voelde het wel, luid en duidelijk. Vandaar dat ik me jouw bevalling ws iets anders voorstelde.
dat dusquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:44 schreef mrien het volgende:
Ook hier de nodige kleerscheuren en een prima bevalling waar ik goed op terug kijk. En een geweldige kraamtijd
Ik denk dat het verplegend personeel zich meer zorgen maakt om het kind wat beschonken ter wereld komt, niet? Het is heel naar als je zoals Troeta daarom weinig aandacht krijgt maar zo'n kind heeft gewoon extra hulp nodig.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:23 schreef Jeetjejom het volgende:
Troeta., ik vond mijn 24 uur al lang duren, maar jij bent gewoon ook nog door je vk in de steek gelaten! Heftig zeg, en ik zou zo pissig zijn als er een dronken vrouw meer aandacht zou krijgen, ze is toch verdoofd door de alcohol zou geloof ik mijn reactie zijn.... Maar wat een heerlijk ventje heb je ervoor gekregen!
Dames die ons in spanning laten zitten, hopelijk zijn jullie hard bezig....
Kijk, dat is een goede kijk op de zaak. Lekker positief blijvenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 01:00 schreef Troeta het volgende:
Moet wel zeggen dat ik niet aan 2e zwangerschap en bevalling moet denken, maar misschien slijt die angst wel, is nu nog moeilijk te zeggen.
Jullie geknip lijkt me ook echt heel eng, dat heb ik dan weer niet gehad en we zijn allebei gezond, aan dat soort dingen probeer ik nou veel te denken.
Kan ik me voorstellen.... Lekker uitrusten vandaag? Heb je nog steeds krampen en harde buiken? Sterkte!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 08:01 schreef Silmarwen het volgende:
Wat een #@$%$%$#% nacht. Tot 4 uur snachts kramp en harde buiken en een super hyperende baby. Ben beetje moe nu.
Vandaag weer onderzoek toch? Ik hoop zo voor je dat je snel bevalt, dan heb je ook wakkere nachten, maar dan iig wel met baby..quote:Op woensdag 13 oktober 2010 08:01 schreef Silmarwen het volgende:
Wat een #@$%$%$#% nacht. Tot 4 uur snachts kramp en harde buiken en een super hyperende baby. Ben beetje moe nu.
Ja, dat idee had ik dus ook.... fietsen, zwemmen, weer even wennen maar dan moet het toch gewoon weer gaan?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:08 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, je borsten zitten hooguit op een andere plekEn de kijk op voeding en voeden is veranderd. Maar het kunstje lijkt me net als fietsen eigenlijk.
Verder voor alle zwangeren een
Ik weet het niet TM... de gevoeligheid in de borsten komt deze zwangerschap met vlagen.... als het echt beurs blijft voelen en je je er zorgen over maakt dan zou ik het de volgende keer dat je bij de VK komt even over hebben.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:16 schreef twentemeisje het volgende:
Kaatjejannie en Sil, hopelijk liggen jullie snel wakker van iets anders, een babietje in jullie armen!
En over borsten gesproken, ik werd vanmorgen wakker met een zere linkerborst, de bovenkant voelt heel beurs als ik het aanraak of als ik beweeg. Net of er een grote blauwe plek zit. Het voelt anders dan de (behoorlijke) gevoeligheid tot nu toe. Zou dit ook gewoon met de 'melkweg' te maken hebben?
Een fijne dag voor iedereen gewenst! Met wie weet zomaar een paar babietjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |