abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 09:44:38 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87350301
Zwangerschap en geboorte deel 699

2010

Oktober:
06 oktober 2010: Hik
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
15 november 2010: shellyjanssen
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
20 december 2010: Diesz (jongen)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
01 februari 2011: Reintji (tweeling)
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
10 maart 2011: stengeltje
12 maart 2011: DJMO
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje
06 april 2011: Nienna
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally
19 april 2011: Take_A_Picture

Mei:
02 mei 2011: Danic
05 mei 2011: Loffie
08 mei 2011: The_Tankgirl
13 mei 2011: Narr

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door DJMO op 09-10-2010 10:38:06 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 09:46:07 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87350320
Met de laatste post van Suzanna:
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 08:33 schreef Suzanna het volgende:
Zo, gisteravond wat gerommel, buikpijn, voorweeën en krampjes, maar het is nu allemaal weer rustig.

Ik zat vanochtend heerlijk met twee dochters op de bank (we hebben zo'n stoel met brede leuningen waardoor ze half op schoot, half op de stoel konden zitten met een deken over ons drieën heen, heerlijk) en toen zei Emma ineens: mama, je t-shirt is nat! Was mijn éne borst gaan lekken. Sta je toch raar te kijken als vierjarige... ;) maar gelukkig vonden ze mijn uitleg wel afdoende.

Ik heb gelukkig wat 'hulptroepen' kunnen inschakelen voor volgende week (onze school heeft een week extra herfstvakantie, ingaande volgende week) dankzij een lieve vriendin en een vrienden-netwerk, en de meiden zullen zich niet vervelen volgende week.
Af en toe kunnen ze ergens een dagje spelen, erg leuk voor ze. En soms ook wel rustig voor mij... want elke dag twee uur of langer in de speeltuin, fietstochtjes, etc. gaan je wel opbreken als je hoogzwanger bent. Daarnaast nog al het huishouden, de was, etc. en dan krijg je wel 'gerommel' (maar niks échts...).
Waarop ik hem sloot met:
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:43 schreef DJMO het volgende:
Fijn dat je wat ontlast wordt suzanna! En dat lekken met een kind tegen je aan, had ik vanmorgen vroeg in bed. Jan was half wakker geworden, dus had 'm bij me gelegd, maar na tien minuten ofzo begon hij te draaien dus ik legde m terug in z'n ledikantje, en kruip zelf ook weer terug. ineens een (wat grotere) natte plek op m'n shirt :o
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_87350797
Fijn dat je hulptroepen hebt, Suzanna!

Vriendlief heeft gister inderdaad babyneusspray meegekregen, maar heeft daarbij eigenlijk ook het advies gekregen om het alleen te gebruiken als het echt niet meer wil. Omdat je ook niet te veel zout binnen mag krijgen zeiden ze bij de drogist.
Ik heb het dus nog niet gebruikt, maar ik ben me toch beroerd van het dichtzitten van mijn neus...geef weer meer over, knallende koppijn en amper slapen. Als het zo lbijft vandaag, ga ik het toch maar gebruiken denk ik...
pi_87350912
Je moet ook aan jezelf denken hoor Nienna!

Fijn dat je de komende 2 weken hulptroepen hebt Suzanna! Lijkt me anders inderdaad best zwaar!

Troeta mag nu wel uit het lijstje denk ik DJMO ;)
pi_87350940
troeta mag eruit he djmo :)

ben blij dat k nooit gelekt heb :)
alleen na de bevalling even.

nienna, beterschap!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:37:20 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87350960
-Nienna- heb je al geprobeerd te stomen? En die vicks neus inhaler werkt ook vrij goed om iig éven wat lucht te krijgen door je neus. (ik had er tot vorige week, ook zo'n vijf tot zes weken last van, het ging maar niet over :{ )

pi_87350987
Hulptroepen lijken me heerlijk!!

En Nienna teveel zout tjah wat is teveel zout er zitten geen kilo's zout in neusspray.
En een neusspray is minder schadelijk dan dat die verkoudheid overslaat in iets anders.
Ik zou lekker aan de zoutoplossing gaan :Y Maar als je echt niet wilt dan hoeft dat niet natuurlijk.

Ik heb een hele hele hele rustige buik.. Waar ik gister nog zat te puffen is er nu helemaal niets meer :)
Dus geen 10-10-10 voor mij :D Wat ook niet erg is natuurlijk want ik ben nog heul niet erg ver.
pi_87351062
Nienna, heb je al eens geprobeerd om te spoelen met zout water? Werkt als een tierelier! Krijg je ook minder zout binnen, want je spuugt het meteen uit. :Y)

http://www.medicalfacts.n(...)sche-neusontsteking/

Met een kopje opslurpen gaat het beste, vind ik.

Hier onder de eerste link, staat een goede omschrijving. (Kan de directe link niet posten omdat het een beveiligd PDF-bestand is.)

Zorg wel dat je alleen bent, erg charmant is het niet... :P
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:55:20 #9
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87351200
Yup zoutspoelen helpt in ieder geval om het even los te maken. Ik heb dit gedaan (was 2 weken geleden verkouden): eerst stomen, dan spoelen met zout water, sinaasappels gegeten, vick's ingesmeerd, paracetamol met vit c (had hoofdpijn) ingenomen. En dan soms ook de spray gebruikt (dan niet gespoeld met zout water natuurlijk!).

Voor stomen en spoelen geldt: alleen doen als je alleen bent weheheh.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_87351532
Nienna, ik zou me niet zo'n heel erge zorgen maken over dat zout. Als je het bij een baby ook mag gebruiken, waarom dan niet een zwangeruoor de rest ook op je eten met zout.
En xylometazoline zou ik gewoon voor de nacht gebruiken, als noodgeval. Dan slaap je tenminste en dan hoef je je geen zorgen te maken over te hoge dosis o.i.d.

Kamillethee stomen kan ook helpen!

DJMO - zou het dan aan de kinderen liggen? ;)

[ Bericht 42% gewijzigd door Suzanna op 09-10-2010 11:21:23 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:26:19 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87351917
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:10 schreef Suzanna het volgende:
Nienna, ik zou me niet zo'n heel erge zorgen maken over dat zout. Als je het bij een baby ook mag gebruiken, waarom dan niet een zwangeruoor de rest ook op je eten met zout.
En xylometazoline zou ik gewoon voor de nacht gebruiken, als noodgeval. Dan slaap je tenminste en dan hoef je je geen zorgen te maken over te hoge dosis o.i.d.

Kamillethee stomen kan ook helpen!

DJMO - zou het dan aan de kinderen liggen? ;)
je steekt elkaar aan he ;)

pi_87352588
Als ik spoel met zout water gebruik ik een pipetje. Geeft ook niet zo'n troep.
Kopje zout water maken, pipetje vullen (gewoon te halen bij apotheek), hoofd achterover, pipetje leegknijpen en neus ophalen maar!
pi_87353119
Dat werkt het zelfde als met neusspray dus. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:19:49 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87353162
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:17 schreef Pvoesss het volgende:
neusspray is ook niks anders dan gewoon zout opgelost in water :P

zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:23:21 #15
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87354652
Lieve dames hier, ik verhuis een topic terug.

Ik heb net een echo gehad en daarop was te zien dat ik gister een 'perfecte' vroege miskraam heb gehad. Waarschijnlijk is het vanaf het begin al niet goed geweest. Afgaande op het verhaal van de verloskundige dacht ik dat het veel heftiger zou zijn, dus ik ben zo blij dat ik vandaag terecht kon voor een spoedecho en dat ik dus niet het hele weekend heb hoeven wachten op iets wat ik al achter de rug blijk te hebben.

Hoe verdrietig ik ook ben omdat we niet vanaf mei met z'n drietjes zullen zijn, ik voel me ergens ook heel goed :@

Vanaf het begin heb ik getwijfelt en toen ik donderdag bloed verloor wist ik dat het ook echt niet goed was. Hoe verdietig het ook is, het voelt wel heel goed dat mijn instict klopte. En ondanks de twijfel of het wel goed zou gaan, heb ik de afgelopen weken geen moment getwijfeld of ik wel een kind wilde en of mijn vriend en ik dat samen wel aan zouden kunnen. Ook dat voelt heel goed.

En tot slot ben ik blij dat ik een 'perfecte' miskraam heb gehad. Mijn lichaam heeft gemerkt dat er iets niet goed was en heeft daar goed op gereageerd. Mijn baarmoeder bleek al helemaal schoon. Baarmoeder en eierstokken zagen er volgens de echoscopisten ook hartstikke mooi uit :')

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met jullie zwangerschap en hoop hier snel weer terug te zijn :Y

:*
Oude (on)bekende.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:27:51 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87354762
Mevr_Mus je klinkt ook alsof het goed is zo. Ik ben blij dat je het zo goed weet te verwerken, en ik wens je heel veel succes in de toekomst en hoop je hier snel terug te zien! :*

pi_87354968
Mevr. Mus, je klinkt heel nuchter en dapper. Wat fijn dat alles schoon was, dat is wel eens anders. Sterkte met het verwerken, je klinkt er 'goed' onder. Hopelijk toch snel tot ziens hier, dat zou fijn zijn voor jullie! :*
pi_87355741
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:17 schreef Pvoesss het volgende:
Niet als je grote slokken met een kopje via je neus naar binnen slurpt, hoor. Dan krijg je zoveel binnen, dat het meteen via je keel weer naar buiten komt. Zo spoel je de boel dus echt goed door, veel beter dan met een spraytje. :)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:01:03 #19
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_87357882
Mevr_Mus :* Hopelijk gauw weer hier terug...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_87357918
Sterkte mevr mus!
pi_87358039
Mevr.Mus :* wat verdrietig
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:16:44 #22
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87358160
Sterkte Mevr. Mus. Wel 'fijn' dat je lichaam het zelf zo netjes heeft opgeruimd. Hoop dat je snel weer hier komt posten!

Hier is de nesteldrang gearriveerd bij zowel mij als mijn man :D. Gezellig samen alles op orde brengen dus vandaag.
pi_87358291
Mevrouw Mus, veel sterkte...

En bedankt voor de tips allemaal, ik heb de neusspray toch maar gebruikt vanochtend.
Het zit nu alweer helemaal dicht...misschien ook dat spoelen maar proberen vanavond (al ben ik wel een beetje bang dat ik daarvan gigantisch over mijn nek ga). Hopen maar dat het snel weer over is.
pi_87358365
Mevr Mus héél veel sterkte meis, wat klink je sterk zeg! Petje af hoor!

Nienna: Je moet ook niet teveel zout gebruiken hoor. Als ik het goed onthouden heb is het 1 á 2 theelepels zout op een kopje water.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:02:37 #25
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_87360533
Mevr Mus, wat een verdrietig nieuws voor jullie. Hopelijk ben je snel weer terug!
pi_87361452
Mevr_Mus, hopelijk ben je heel snel weer terug hier!! :*
*poef* nu is het weg
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:08:12 #27
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87362325
Mevr Mus, veel sterkte, en wat zeg je dat ontzettend mooi! Dit kindje is er niet voor niets geweest, maar heeft jullie er alleen maar zekerder van gemaakt! Blij dat alles weer schoon en in orde is!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87362876
Mevr. Mus....jammer dat het zo heeft moeten lopen....sterkte en hopelijk tot snel weer terug!

Ik had gister ineens hele erge steken onderin m'n baarmoeder tijdens het werk. Zo heftig dat lopen zelfs moeilijk ging, alleen met zitten viel het mee. Na een uurtje ging het wel weer, volgens m'n collega's konden het indalings weeen zijn? Iemand hier enig idee? Want het deed verrekte pijn, tranen stonden in m'n ogen. Daarna niet meer gehad trouwens, dus vond het nog niet nodig om meteen de vk te bellen.
Back in business.
pi_87363030
Mevr_Mus, wat een verdrietig nieuws. Hopelijk ben je hier snel weer te vinden. :*
pi_87363346
Mevr_mus :* sterkte, wat een verdrietig nieuws -O-
hopelijk ben je snel weer terug.

Shirley ik ken het niet, maar het zou me niet verbazen, indalingsweeën. Wie weet. Hopelijk voor jou was het een eenmalig aanbod ;)

Ik heb eindelijk wat ideetjes voor het geboortekaartje en ik ben er zo blij mee :D *O* O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:55:58 #31
238474 Jeetjejom
pi_87363658
pfff, geboortekaartjes, het lijkt nog zo ver weg, maar van de andere kant wil ik wel het zo snel mogelijk gehad hebben (vandaag de namen maar weer eens veranderd :P ), maar het lijkt me dat ik pas ga beginnen als we weten of het een jongens- of meisjeskaartje moet worden!
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:02:13 #32
54772 Silmarwen
pi_87363858
Klinkt wel als indalingsweeen ja. Maar Shirley, als je twijfelt, gewoon belllen he!

Ik had vandaag wat nieuws. Het rommelt weer, zoals gewoonlijks dus buiten de harde buiken, zere rug, menstratiepijn etcetera, had ik een heel zwaar gevoel van onderen. Echt heel veel druk en spanning, voelde echt heel vreemd. Suf lichaam.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:03:12 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87363882
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:55 schreef Jeetjejom het volgende:
pfff, geboortekaartjes, het lijkt nog zo ver weg, maar van de andere kant wil ik wel het zo snel mogelijk gehad hebben (vandaag de namen maar weer eens veranderd :P ), maar het lijkt me dat ik pas ga beginnen als we weten of het een jongens- of meisjeskaartje moet worden!
je kan natuurlijk een naturel opzet maken :) ons kaartje is klaar :@ ik moet alleen wachten tot na de bevalling eer ik m af kan maken O+ ik wil een foto van alledrie de kids op de voorkant

pi_87363895
Haha Jeetjejom :D ja ik zit ook een beetje in een niemandsland wat dat betreft. Enerzijds denk ik steeds van oh joh! nog tijd zat man!
Maar anderzijds pfoe, morgen ben ik "al" 23 weken, het kaartje moet nog helemaal, het kamertje moet nog geverfd en laminaat en gordijnen etc. er moet nog een eerste pakje uitgezocht worden, gezag en erkennen moet nog geregeld worden. Hmm. B. gaat straks voor 2 weken weg en eer dat hij terug is ben ik alweer 26 weken. Dan klinkt het toch ineens wel weer kort dag aangezien de neuroot in mij alles met 34 weken geregeld en af wil hebben.

So much to do! :P
De tijd glipt echt door mn vingers heb ik het idee deze keer.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:07:31 #35
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87363999
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:03 schreef huuphuup het volgende:
Haha Jeetjejom :D ja ik zit ook een beetje in een niemandsland wat dat betreft. Enerzijds denk ik steeds van oh joh! nog tijd zat man!
Maar anderzijds pfoe, morgen ben ik "al" 23 weken, het kaartje moet nog helemaal, het kamertje moet nog geverfd en laminaat en gordijnen etc. er moet nog een eerste pakje uitgezocht worden, gezag en erkennen moet nog geregeld worden. Hmm. B. gaat straks voor 2 weken weg en eer dat hij terug is ben ik alweer 26 weken. Dan klinkt het toch ineens wel weer kort dag aangezien de neuroot in mij alles met 34 weken geregeld en af wil hebben.

Oh Huup, het lijkt me heerlijk om alles met 34 weken af te hebben O+ . Bij de tweede zeangerschap moest ik toen zo ongeveer nog met alles beginnen. :')
pi_87364056
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:07 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Oh Huup, het lijkt me heerlijk om alles met 34 weken af te hebben O+ . Bij de tweede zeangerschap moest ik toen zo ongeveer nog met alles beginnen. :')
haha ja ik moet uitkijken want het zou me zomaar kunnen gebeuren dat ik straks 'ineens' 34 weken ben :P

het scheelt wel dat ik niet werk nu hè, jij werkte natuurlijk gewoon. Bij Amélie wilde ik ook alles vroeg klaar hebben zodat ik met mn verlof ook gewoon echt niks kon doen en niet dan nog alles te moeten doen.
Dit keer zie ik het gewoon niet zo zitten om met mn bollo straks nog muren te gaan verven terwijl Amélie ehm... meehelpt :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:10:25 #37
313287 Groofsken3
pi_87364084
Ik vond het ook echt niet fijn hoor, in mijn verlof nog zoveel moeten doen. Ik hoop dat je het redt, het zou heerlijk zijn. :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:14:38 #38
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87364228
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:03 schreef huuphuup het volgende:

ik wil het kamertje ook voor de 34 weken af hebben. Zal dit keer ook wel lukken, maar ik ben ook "al" 18 weken (goh, dat tijd als zand door vingers verhaal komt me bekend voor) en ik moet nog vijf nachtjes slapen voor ik de sleutel krijg van m'n huisje ;( O+ . Dan moet eerst de hele bovenverdieping geverfd, behangen en het laminaat gelegd worden (en het leukste van het verhaal is dat dat het laminaat is uit dit huis, dus ik zit straks hier op een kale vloer :X ) daarna de benedenverdieping idem, en dan moet e nog verhuisd worden. Binnen zes weken tijd. dan zou ik ook zo maar 28 weken kunnen zijn voor ik alles af heb. Ach ja, ik heb dit keer tenminste een eigen kamertje voor ze O+

pi_87364389
Ik zou erg blij zijn als er een kamertje te maken was voor 34 weken, ik denk dat het kamertje zelf er dan wel zal zijn, de buitenmuren alleen nog niet :)
Nja..ik ga in mn verlof wel nadenken over de inrichting van het kamertje
pi_87365222
Mijn man en ik kunnen het maar niet eens worden over de naam van de baby... :X :X :X

(zonet zoveelste frustrerende gesprek gehad :( )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:57:09 #41
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87365343
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:52 schreef Suzanna het volgende:
Mijn man en ik kunnen het maar niet eens worden over de naam van de baby... :X :X :X

en een compromis? een dubbele naam, waarvan er één van jou is, en de ander van hem?
Wat ben ik blij met onze plannen om te vernoemen :@ maakt het een stuk simpeler moet ik zeggen.. zowel bij Jan als deze baby (voor deze staan zowel jongen als meisje ook al vast, dubbele namen allebei)

pi_87365700
Herkenbaar Suzanna! Maar volgens mij heb ik manlief bijna overtuigd van mijn naam :P
Sil, rustig aan doen, zo houdt je kleintje het ook langer vol :)
En thnx voor de bevestiging van mijn pijntje. :P

Hier 32 weken, en ons kamertje is bijna klaar! Er wordt nu behangen, dan alleen kozijnen verven, meubeltjes neerzetten en gordijntjes regelen, dan is het af! Dus wie weet haal ik die 34 weken wel. Heb nu ook een leuke, goedkope site gevonden waar ik ons kaartje ga maken, zo goed als dan, want wil ook een foto van de kleine als voorkant in zwartwit of sepia.
Back in business.
pi_87365759
quote:

Ik ken het :')

Maar wij hebben dan ook nog een tijd om te bek vechten ;) Dus ik vind het voorlopig wel even best.

Over alles af hebben. We (ik dus) hebben besloten om na de logeerpartij te gaan beginnen met opruimen. Dat duurt nog 2 weken dus. Dan beginnen we eerst op zolder want als die niet af is kunnen we de kinderkamer niet afmaken :') En er komt veel werk bij dus ik hoop dat we voor februari klaar zijn :X

Ik heb al best wat spullen gekregen (zelf maar weinig gekocht). En we komen steeds meer in ruimtenood :') Dus we moeten echt beginnen :D

En voor geboortekaartjes heb ik ook al zitten kijken. Maar ik vind niets leuk ;(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:16:07 #44
238474 Jeetjejom
pi_87365879
Ohw Suzanne, wat vervelend..... Heb je al in het namentopic inspiratie proberen op te doen? En komen jullie namen helemaal niet bijelkaar in de buurt, of zijn het details?

Tja, een naturelgeboortekaartje, ik weet het niet. Ik weet gewoon helemaal niet wat ik wil! En ik wil absoluut geen foto op het geboortekaartje (Jorja was zooooo lelijk, moet er niet aan denken dat zoiets op haar geboortekaartje had gestaan en ja ik heb bewijs:
Jouw warmte is genoeg
pi_87365978
Sorry :@ Toen ik die foto zag moest ik lachen en dacht ik aan Lord of the Rings: My precious , van Smeagol :@
pi_87366012
Jorja! :D En dat zet je moeder dan ongegeneerd op het www. :o Ik vind dat je haar verplicht ben om ook een recente foto te plaatsen, JJ! :P
pi_87366051
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:16 schreef Jeetjejom het volgende:
Ohw Suzanne, wat vervelend..... Heb je al in het namentopic inspiratie proberen op te doen? En komen jullie namen helemaal niet bijelkaar in de buurt, of zijn het details?

Tja, een naturelgeboortekaartje, ik weet het niet. Ik weet gewoon helemaal niet wat ik wil! En ik wil absoluut geen foto op het geboortekaartje (Jorja was zooooo lelijk, moet er niet aan denken dat zoiets op haar geboortekaartje had gestaan en ja ik heb bewijs:
[ afbeelding ]
Hihi...ze kijkt alsof ze écht niet blij was dat ze gekiekt was :P Daar heb ik al rekening mee gehouden, als ons mannetje nog half geplooid en gerimpeld en dus niet echt fotogenieke foto's kan maken de 1e dag, dan wil ik een foto van handjes of voetjes in combi met onze handen oid.
Want ik vind al die standaard kaarten geen ruk aan... :X
Back in business.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:27:58 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87366190

dat was de foto op het geboortekaartje, en de binnenkant staat hier
Ik heb nu weer iets vergelijksbaars, maar dan met een afbeelding over de hele binnenkant, die op een dekking van 40 procent staat, dus als een soort watermerk. Gewoon in Open Office gemaakt :)

pi_87366296
Jorja :D En toch heeft ze een heerlijk koppie daar, juist door dat rimpelige. Zo heerlijk vers O+

Wij hadden ook geen standaardkaartje en ook dit keer gaan we weer voor eigen ontwerp.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:13:21 #50
238474 Jeetjejom
pi_87367443
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:20 schreef Tally het volgende:
Sorry :@ Toen ik die foto zag moest ik lachen en dacht ik aan Lord of the Rings: My precious , van Smeagol :@
Geeft nix hoor, ik ben me er (nu) van bewust dat het geen schoonheid was.

Het is redelijk goedgekomen:
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:14:35 #51
238474 Jeetjejom
pi_87367495
hmm beetje errug wazig... Sorry
Jouw warmte is genoeg
pi_87367547
Jorja popje O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87367596
Jorja :D Tweede foto ben je een mooi meisje hoor!

Wij hebben wel een standaardkaartje uitgekozen maar hij's zo lief en past bij het seizoen :P
Ik heb zo geen inspiratie voor eigen ontwerp :N
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:19:43 #54
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_87367653
Jeetjejom :D Ik vind het nog steeds wel een poepie, hoor. Zal het moment van opname zijn ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_87367712
hier heeft R t kaartje gemaakt, bij nummer 2 (en 3 :P) zal ie t ook wel doen. zit er nu al een beetje over na te denken :)
pi_87368021
quote:

Gewoon akkoord gaan met een naam en in week 38/39 zeggen dat je toch een andere naam wilt. En dan zit er haast bij en dan hoef je maar een weekje vol te houden aan jouw naam.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87368047
Tico jij bent evil }) Welke naam hadden jullie trouwens eerst?

Son, heb je haast? :o
The way you rock'n'roll
pi_87368072
nee hoor, vind t gewoon leuk om er overna te denken

mij zie je hier niet zwanger voor minimaal juli 2011
pi_87368177
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tico jij bent evil }) Welke naam hadden jullie trouwens eerst?

Son, heb je haast? :o
Isabel. Maar de isa's, isabella's, isabelle's vliegen je om de oren de laatste tijd. Opeens vond ik het stom, een hype-naam leek het wel. En toen werd leia(van orea) geboren en toen wist ik het zeker. Ik wilde gewoon de naam die ik in week 20 al had geopperd. M. vond de naam te Arabisch. Lekker belangrijk, we wonen toch in een turkenbuurt, integratie. De naam is gewoon supermooi, klaar.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:53:19 #60
54772 Silmarwen
pi_87368654
Namen zijn hier nooit een probleem geweest. We hebben exact dezelfde smaak en waren het gewoon eens. De jongens namen bij Yade blijven nu de jongens namen voor baby en we hebben 2 nieuwe meisjes namen voor baby. Worden weer Engelse namen, ik ben half Brits, Knut heeft veel met Engeland en wij hebben beiden een Schotse naam. Past wel leuk. :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:43:11 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87370053
geweldig .. na dat geintje van Jan vannacht in m'n bed heb ik helemaal last van een lekkende tiet .. reageert dat spul op de nabijheid van (kleine) kinderen ofzo ? :')

zondag 10 oktober 2010 @ 08:18:08 #62
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87376928
Weer niets... Ik weet dat ik een beetje vroeg ben om te gaan zeuren maar blijkbaar waren mijn hoofd en mijn lijf toch een beetje ingesteld op die 6e oktober, hoezeer ik ook geprobeerd heb van niet. :{
Ben ontzettend moe de afgelopen dagen en heel veel pijn aan bekken, rug en bovenbenen. Helaas niet een pijn die ook maar enige kant op lijkt te gaan. Ik snap dat voorweeen en valse starts irritant zijn, maar ik ga er bijna naar verlangen omdat ik nu het idee heb dat er helemaal niks gebeurt!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 10 oktober 2010 @ 08:53:02 #63
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87377074
Mijn zus is vandaag bevallen van haar 10e kind, een dochter. Zij was ongeveer tegelijk met mij uitgerekend (4 dagen eerder). Juliette Rose Marie (ze wonen in Frankrijk). :D
Ze hebben nu 5 jongens, 5 meisjes, 10 kinderen in totaal, en de laatste is geboren op 10-10- 2010. Toch leuk :) O+ ...

[ Bericht 36% gewijzigd door Suzanna op 10-10-2010 08:59:47 ]
  zondag 10 oktober 2010 @ 08:55:55 #64
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87377087
Vandaag 10 weken *O* nog twee weken te gaan voor de volgende echo :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zondag 10 oktober 2010 @ 08:56:50 #65
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87377092
Oh ja, en kom op dames, het is vandaag een hele mooie datum!!!

http://www.lodger.com/acties/
  zondag 10 oktober 2010 @ 09:02:12 #66
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87377122
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 08:53 schreef Suzanna het volgende:
Mijn zus is vandaag bevallen van haar 10e kind, een dochter. Zij was ongeveer tegelijk met mij uitgerekend (4 dagen eerder). Juliette Rose Marie (ze wonen in Frankrijk). :D
Ze hebben nu 5 jongens, 5 meisjes, 10 kinderen in totaal, en de laatste is geboren op 10-10- 2010. Toch leuk :) O+ ...
Wow, tien :o kinderen!!!
Gefeliciteerd met je zus dan :)
pi_87377127
10 kinderen. Nog 1 en ze heeft een voetbalelftal compleet.
  zondag 10 oktober 2010 @ 09:06:43 #68
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87377143
quote:

Wij zijn precies op hetzelfde punt beland... We hebben nog 3 opties (2 zijn varianten van elkaar), maar we komen er nog niet uit. We moeten toch echt gaan opschieten nu, nu de 37 weken al bereikt zijn! Zelfs ideetjes als even datum de ene en oneven datum de andere naam zijn al voorbij gekomen ;).
  zondag 10 oktober 2010 @ 09:20:22 #69
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87377226
10 kinderen! :o
Gelfeliciteerd inderdaad.

Qua namen waren wij het gelijk eens eigenlijk. Er zit ook een leuk verhaal achter de naam, maar dat vertel ik tzt nog wel (als deze baby ooit de uitgang vindt :( )
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_87377293
10 kinders :D wauw! Gefeliciteerd tante Suzanna! *O*

Hik :* het is ook gewoon rot, de nieuwsgierigheid en het klaar zijn met zwanger zijn enzo. Je kleintje komt écht. Dat weet je natuurlijk heus wel ;) maar toch. In minder dan 2 weken ben je mama joh! Nog maar max een dag of 10 echt hoog-hoog-hóóguit en dan heb je je kindje al bij je <3
Als het je vakantie was dan zouden we het allemaal te kort vinden die 10 daagjes maar nu lijken ze een eeuwigheid te duren. Stom is het. Ik hoop dat je je kindje snel vast hebt.

Wij zijn uit de naam, al een hele tijd. Alleen nu moet ik nog een 2e naam kiezen. Kindje krijgt weer 2 extra namen, vernoemingen, B. heeft "de zijne" al gekozen, maar daarmee heeft ie ook gelijk driekwart van de vrouwen in mijn familie alvast, dus ik moet nog even zoeken naar welke naam ik nou wil.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 10 oktober 2010 @ 09:42:47 #71
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87377426
Huup, thanks! Je hebt ook helemaal gelijk hoor. 10 dagen reizen is niets, dus dit is gewoon ook te doen. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 10 oktober 2010 @ 09:44:35 #72
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87377439
holy mozes .. tien kinderen :o Wat tico zegt, nog eentje en ze heeft een elftal :D gefeliciteerd Suzanna ;)
ik mocht zowaar "uitslapen" vandaag .. half tien werd ik wakker .. door/met schopjes van de baby O+ (het geschreeuw om mama op de achtergrond even daargelaten :+ )

zondag 10 oktober 2010 @ 09:52:03 #73
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87377513
Als ik het even niet meer zie zitten kijk ik deze gewoon (zie je wel ik ben helemaal nog niet zo erg! :) )

zondag 10 oktober 2010 @ 10:40:40 #74
54772 Silmarwen
pi_87378284
Nou Hik kan me goed voorstellen dat je het zat bent en nu wel wil bevallen. Overtijd lopen lijkt mij helemaal niet leuk! Max nog 2 weken, max nog 2 weken, max nog2 weken. Zo loop ik rond tijdens die oefen/voorweeen. Tsjonge, het is zelfs nog max anderhalve week!

Vandaag weer gerommel. Dramatisch geslapen. Knut was enorm aan het tandenknarsen, draaien, woelen en weet k het en ik kreeg er ook nog eens kramp bij in mijn kuiten en heupen elke keer als ik me omdraaide. Ben moe!
  zondag 10 oktober 2010 @ 11:52:10 #75
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87379763
Hier nog een. Ik ga nog even slapen denk ik. Vind het zozonde van dit mooie weer, maar zit echt alleen maar te gapen en te hangen op de bank (en kaasstengels te schranzen :P )
pi_87379917
Hoe zou t eigenlijk met Barbabientje zijn?

Hier alles goed, had 10-10 wel leuk gevonden, maar t zit er niet in gok ik. 't zal nog wel even duren, heb nog niks van voorwerk oid.
*poef* nu is het weg
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:22:18 #77
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_87380637
hahaha Hik dat Friends filmpje is geniaal!!!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:24:41 #78
238474 Jeetjejom
pi_87380699
Hik en Silmarwen, nog even volhouden hoor!
Jouw warmte is genoeg
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:37:42 #79
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_87381070
Laatste loodjes wegen altijd het zwaarst ;) even volhouden dames.

Hier alles oke, vandaar het niet altijd reageren (maar wel alles lezen).
Beetje last van bekken, en mijn buik groeit heel snel, ben nu al bijna even dik als bij de andere twee aan het einde volgens mij. En nu moet ik nog wel even...

Kamertje is heir voorlopig nog niet klaar, eerst maar eens onze slaapkamer afmaken waar ik in wil bevallen...
pi_87382339
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:13 schreef Jeetjejom het volgende:

[..]

Geeft nix hoor, ik ben me er (nu) van bewust dat het geen schoonheid was.

Het is redelijk goedgekomen:
[ afbeelding ]
Wat een lekker bekkie O+
  zondag 10 oktober 2010 @ 13:32:18 #81
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87382467
Bedankt voor alle lieve woorden, al zijn ze van onbekenden, ze doen me goed :*
Oude (on)bekende.
pi_87383681
Aan het wachten op de vk, Ilse was vrijdag nog enorm actief, gister erg weinig gevoeld. Hoopte dat het vandaag weer normaal zou zijn. Maar niet dus. Bij elke afspraak zegt de vk dat ik echt noet bellen als ik me zorgen maak, en nu dus maar gedaan. Had een beetje het gevoel afgescheept te worden, maar ze komt nu wel langs. Hartje luisteren en daarna naar het ziekenhuis voor een ctg.
*poef* nu is het weg
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:39:16 #83
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87384204
Mevr Mus, ook van mij eel sterkte.

Net weer twee smsjes van mensen die opmerken dat 10-10 toch wel een heel mooie datum is. Tja. En nu? :')
pi_87384423
Ja eh persen Hik! dat snap je toch? Als zij zeggen dat het een mooie datum is dan moet t maar hè. Gewoon alvast beginnen met persen :% :%

:')
nee het is vast heus lief bedoelt maar je kunt er geen hol mee zulke smsjes/mailtjes/praatjes.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87384476
Oooopen van onderen!
pi_87384536
KJ, succes. Ik hoop dat alles goed is met Ilse!
The way you rock'n'roll
pi_87384597
Ik dacht voor even dat het hier echt 10-10 ging worden. Vanaf 1 uur vannacht tot vanmorgen rond 7 uur weer voor weeën gehad. Ze deden best pijn en kwamen toch wel regelmatig, helaas nu alles weer afgezwakt -O-
Ik snap dat mensen zeggen dat het er wel iets gebeurd maar het voelt alsof mijn lichaam me voor de gek houdt doordat het steeds stopt. Bleh, mja we wachten maar af!

Succes in het zkh Kaatje! Hopelijk niets ernstigs!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87384601
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
KJ, succes. Ik hoop dat alles goed is met Ilse!
Hier sluit ik mij bij aan! Wat vervelend dat ze je een beetje afscheepten zeg :{ .
pi_87386768
Succes KJ!

Ik heb weer een vraagje: hoe zit het met hoestdrank en zwanger zijn? Ik heb hier Bisolvon staan, volgens de bijsluiter mag het gebruikt worden tijdens een zwangerschap. Ervaringen...??
pi_87386846
Dé tip van mijn verloskundige om de weeën op gang te brengen: ga naar een goede film.

Je bent dan even minder bezig met 'wachten op', waardoor je lichaam zich beter kan ontspannen en dat heb je juist nodig om de weeën te laten starten.
Thuis een film kijken werkt niet omdat je dan toch overal babyspul ziet en afspreken met vriendinnen leidt er ook maar toe dat je vooral over de bevalling/baby praat. Ga bij voorkeur wel naar de film met lief of iemand anders die snel en adequaat kan handelen voor het geval dat. Maar dat 'voor het geval dat' is waarschijnlijk niet nodig, want een bevalling gaat in het algemeen ook weer niet zó snel :P . En probeer (...) dan om je tijdens de film ook echt op het verhaal te concentreren en niet steeds bezig te zijn met wat er allemaal zou kunnen gebeuren.

Bij mij werkte het als een trein.... :)

[ Bericht 28% gewijzigd door femmeChantal op 10-10-2010 16:30:32 ]
  zondag 10 oktober 2010 @ 16:30:24 #91
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87387008
Je kan het kind er ook nog zelf even uitsnijden, als je daar behoefte aan hebt.... Is wel niet zo charmant voor later, en het is nogal gepriegel en lastig zelf te doen, ook bloedverlies kan wel de spuigaten uitlopen, maar he, een 10-10-10 kind, daar kan niets tegenop.... Gegarandeerd een toppertje!

Kaatje, goed dat je gebeld hebt hoor, al zou ik zelf ook wel een zelfde gevoel ehbben, volgens mij. Hopen dat ze je kunnen geruststellen, en ligt kind gewoon lekker te chillen... :)

Nienna, ik doe niet zo moeilijk bij hoestdrank ed, als het in de bijsluiter staat, en je niet van plan om het een vast onderdeel van je dieet te laten zijn, dan zou ik het gewoon nemen... Verder geen ervaring ofzo...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zondag 10 oktober 2010 @ 16:35:36 #92
54772 Silmarwen
pi_87387146
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:54 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik dacht voor even dat het hier echt 10-10 ging worden. Vanaf 1 uur vannacht tot vanmorgen rond 7 uur weer voor weeën gehad. Ze deden best pijn en kwamen toch wel regelmatig, helaas nu alles weer afgezwakt -O-
Ik snap dat mensen zeggen dat het er wel iets gebeurd maar het voelt alsof mijn lichaam me voor de gek houdt doordat het steeds stopt. Bleh, mja we wachten maar af!

Succes in het zkh Kaatje! Hopelijk niets ernstigs!
Ik voel me echt precies hetzelfde en houd me maar voor, dat vrouwen zoals wij nu, vaak snellere bevalling hebben. Het is echt soms om wanhopig van te worden he? Ik gisteren van 19:00 tot een uurtje of 0:00 elke 5 minuten harde buiken die echt wel venijnig waren, maar niet in sterkte toenamen en dan weer stoppen. Z frustrerend en vermoeiend. En dan ga je toch na een uurte of 2 twijfelen of het nou toch echt zo ver zou zijn. Bleh
  zondag 10 oktober 2010 @ 16:59:52 #93
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_87387863
K was vanochtend mn zwangerschapskaart aan het vergelijken met mn beste vriendin. En opeens zie ik in het opmerkingen veld staan dat ik in mei een miskraam en curretage heb gehad. Volgens mij is dat bij de verkeerde persoon erin gezet. Wel irritant eigenlijk. Dus moeten ze er volgende keer maar weer even uithalen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:49:23 #94
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87389441
Tja, sorry meiden, ik denk dat mijn zus jullie gewoon vóór is geweest. De datum is al geclaimd :P
pi_87389995
Ik ga morgen mijn laatste week in voor verlof! Vrijdag is mijn laatste werkdag *O* *O*
Als ik had geweten hoe het zou zijn had ik wel gekozen voor stoppen met 34 weken ipv 36 -O-

Ik ga de 18e naar het theater! Ik moet dus echt de 18e halen :D
(al hebben we er rekening mee gehouden dat ik niet kan en dan gaat mijn mama alleen met de dame)

Ik slaap zo slecht, zoveel maagzuur ik klaag me suf :') :@
Maar ik vind het met kind niet zwaarder dan zonder eigenlijk :N
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:09:21 #96
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87390100
Pvoesss, valt er niks te doen aan dat maagzuur? Iets hoger met je hoofd, rennies, ander spul, glas melk, vroeger avondeten...? Vervelend lijkt het me :(
pi_87390279
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:20 schreef -Nienna- het volgende:
Succes KJ!

Ik heb weer een vraagje: hoe zit het met hoestdrank en zwanger zijn? Ik heb hier Bisolvon staan, volgens de bijsluiter mag het gebruikt worden tijdens een zwangerschap. Ervaringen...??
Ik kreeg van de apotheek gewoon eigen merk mee. En als het in de bijsluiter staat dat je het mag gebruiken zou ik het zeker gebruiken als ik jou was. Hoesten is kut.
pi_87390416
Ik ben weer thuis uit het ziekenhuis, echo en ctg waren goed. Ik moet morgen weer terug voor nog een ctg. Ik ben nu iig wel gerustgesteld.
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 10 oktober 2010 @ 18:57:05 #99
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87391496
ik plaats toch net een reactie? :?

Fijn dat je gerustgesteld bent KJ!

zondag 10 oktober 2010 @ 19:31:16 #100
238474 Jeetjejom
pi_87392704
kj, fijn te horen dat alles in orde was en dat je nu wat geruster bent.
Ik heb eigenlijk niet veel te melden verder......
Jouw warmte is genoeg
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:32:17 #101
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_87392737
denk dat het hier weer mis is buikpijn en bloed verloren

Morgen een spoedecho, ik denk dat miskraam nr 2 een feit is
pi_87392783
Jeetje wat een pech hier de laatste dagen.

Sterkte klavertje-4, al hoop ik dat het morgen toch nog goed zit :*
The way you rock'n'roll
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:35:03 #103
238474 Jeetjejom
pi_87392828
Klavertje-4, veel sterkte en idd, hopelijk is het loos alarm.....
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 10 oktober 2010 @ 19:39:12 #104
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87392984
klavertje4 :* ik duim voor je ...

pi_87394238
Fijn dat je gerustgesteld bent kaatjejannie
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:13:48 #106
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87394334
Blegh Klavertje, laten we hopen dat er deze keer toch niets aan de hand is! :*
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:14:49 #107
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87394379
Ik wilde trouwens even iets opzoeken op babypark.nl
http://www.babypark.nl/shopclosed.html

Een webshop, op zondag gesloten. Dat heb ik nog nooit meegemaakt! :{
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:24:06 #108
238474 Jeetjejom
pi_87394839
The_Tankgirl, absurd he, ik heb er in het verleden ook al behoorlijk om moeten lachen
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 10 oktober 2010 @ 20:26:28 #109
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87394949
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:24 schreef Jeetjejom het volgende:
The_Tankgirl, absurd he, ik heb er in het verleden ook al behoorlijk om moeten lachen
ik vond het vooral irritant. Daarom kom ik dus ook niet meer op babypark, maar ga ik naar babydump. Die zijn tenminste wél open .. Ik bedoel je kan best gelovig danwel christelijk zijn, je kunt het ook té ver doordrijven in mijn ogen :')

(disclaimer: dit is géén aanval op evt. gelovige/christelijke mensen alhier!)

zondag 10 oktober 2010 @ 20:32:12 #110
100412 mefke79
komt goed!
pi_87395248
Klavertje vier, shit zeg. Ik hoop dat het morgen gewoon meevalt. Wat zegt je gevoel?

Kaatjejannie, fijn dat je zo gerustgesteld bent.

Ik heb ook niet echt veel te melden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:43:05 #111
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_87395801
ik weet het niet mefke. De eerste zwangerschap was de miskraam een bevestiging van mijn gevoel. Deze keer voelde het zo anders.

Als het wel een miskraam wordt is hij nu nog niet volledig, ik hou nog hoop maar gevoel en verstand staan daarin tegenover elkaar
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:50:04 #112
100412 mefke79
komt goed!
pi_87396121
Klavertje-4 dan hoop ik dat je gevoel ook deze keer gewoon gelijk heeft! :*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:21:13 #113
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87397719
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:26 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik vond het vooral irritant. Daarom kom ik dus ook niet meer op babypark, maar ga ik naar babydump. Die zijn tenminste wél open .. Ik bedoel je kan best gelovig danwel christelijk zijn, je kunt het ook té ver doordrijven in mijn ogen :')

:D Ik ben zelf ook christen maar vind het ook belachelijk, zoiets. Het is eigenlijk ook gewoon een kerkelijk regeltje... Dan verwerk je de bestellingen toch gewoon de dag erna?
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:22:06 #114
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87397767
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:43 schreef klavertje-4 het volgende:
ik weet het niet mefke. De eerste zwangerschap was de miskraam een bevestiging van mijn gevoel. Deze keer voelde het zo anders.

Als het wel een miskraam wordt is hij nu nog niet volledig, ik hou nog hoop maar gevoel en verstand staan daarin tegenover elkaar
Heel veel sterkte... :* lijkt me zo moeilijk die tussenfase zonder zekerheid. Ik hoop dat je snel zekerheid hebt, en nog veel meer hoop ik dat het tóch goed komt. Heel veel liefs :* ...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 10 oktober 2010 @ 21:29:07 #115
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87398192
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:21 schreef Suzanna het volgende:

[..]

:D Ik ben zelf ook christen maar vind het ook belachelijk, zoiets. Het is eigenlijk ook gewoon een kerkelijk regeltje... Dan verwerk je de bestellingen toch gewoon de dag erna?
Mjah, als zakelijke onderneming met een website kun je nu eenmaal niet van alle markten thuiszijn blijkbaar .. uitgestelde bestellingen zijn blijkbaar te moeilijk voor ze :X

zondag 10 oktober 2010 @ 21:30:52 #116
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87398307
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:29 schreef DJMO het volgende:

[..]

Mjah, als zakelijke onderneming met een website kun je nu eenmaal niet van alle markten thuiszijn blijkbaar .. uitgestelde bestellingen zijn blijkbaar te moeilijk voor ze :X
Ach, je kunt je erover opwinden of ze gewoon lekker die klandizie misgunnen en naar een concurrent stappen. Ik zou ze denk ik er een mailtje over sturen. Zo van 'lekker puh' :P
(zo ben ik dan ook wel weer :@ )
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:43:46 #117
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87399016
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:32 schreef klavertje-4 het volgende:

Oh klavertje... :{ Wat lastig dat je verstand en gevoel tegenstrijdig zijn. Heel veel sterkte met wachten, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. En in een van de twee gevallen gaat het alsnog goed he. Bij mij is het al mis gegaan, dus laat jij degene met geluk zijn :*
Oude (on)bekende.
pi_87399243
he shit zeg klavertje... Mijn duimen draaien voor je :*
*poef* nu is het weg
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:29:55 #119
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_87401517
Ik kom ook uit een christelijke achtergrond en je kan het ook zo zien dat ze staan voor wat zij geloven. Zelf heb ik ook geen behoefte om op zondag naar de stad te gaan ondanks dat ik geen belijdend lid meer ben, maar sommige gewoontes zijn diepgeworteld en ik zie dus niet het probleem en nu woon ik ook maar een kwartier/20 min. van babypark vandaan dus ik ga er gewoon langs.

Klavertje veel sterkte...
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:32:04 #120
54772 Silmarwen
pi_87401617
He bah klavertje. Wat moet dit spannend zijn voor je. Ik hoop dat je morgen fijn opgelucht naar huis mag en dat alles ok is. Ik heb ook bloedingen gehad de eerste zwangerschap en toen zeiden ze ook dat ik me op het ergste voor bereiden moest. Gelukkig was alles gewoon goed, de bloedingen zijn nooit verklaar.

KJ, fijn dat alles toch goed blijkt te zijn! De CTG van morgen is ook vast prima!
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:58:52 #121
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87402760
Klavertje, wat waardeloos. Heel veel sterkte.

Over die film: ik heb het nog steeds niet echt nodig hoor. Ook als ik thuis een dvdtje aanzet (of sytycd zoals net) kan ik me prima daarmee bezig houden. Aan de afleiding ligt het niet bij mij. Gisteren en vandaag nog in de zon op terrasjes, mensen en bootjes kijken.

Ga morgen maar eens een mega-hete vindaloo curry maken ofzo. >:)

De eerste keer dat ik dat van babypark zag Moest ik wel lachen. Ik vind het niet raar ofzo, eerder consequent. Maar ik kijk wel verder op een andere site die wel open is dan.
pi_87403305
klavertje-4 sterkte :{ wat rot.

Hik gewoon rampetampen, t enige beproefde middel :P maar of je er zin in hebt is weer wat anders :')

Babypark pff tsja. Ik vind het niet per se storend ofzo maar ik denk dat ze wel een aantal klanten mislopen zo. Inderdaad de mensen die op zondagavond met zn tweetjes op de bank eens rustig plaatjes gaan opzoeken van wat voor kamertje ze nou willen ofzo, ja die grijpen bij babypark dus mis.
Je hoeft niet te kopen als je ernaar kijkt ofzo... maar het werkt wel zo. Bij ons vroeger was ook zo'n winkel die deed op zaterdagavond de gordijnen voor de etalages dicht zodat op zondag de hele dag de etalages hermetisch 'gesloten' waren. En op maandagochtend ging de boel weer open voor de hele week.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:22:49 #123
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87403667
Pffff.... Ik moet er echt niet aan denken huup! :D
pi_87405349
Ik heb nog geen zwangerschapsverklaring aan de assistent gevraagd om aan mijn werk te sturen! Stom! Waarom bedenk ik dat nu ineens?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87405391
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:32 schreef klavertje-4 het volgende:

Oh, wat een rotnieuws! Ik hoop dat je morgen toch nog goed nieuws te horen krijgt. :*
pi_87405514
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:58 schreef Hik het volgende:
De eerste keer dat ik dat van babypark zag Moest ik wel lachen. Ik vind het niet raar ofzo, eerder consequent. Maar ik kijk wel verder op een andere site die wel open is dan.
Ik vind het wel maf. Maar ik ben dan ook een allewinkelsmoetenopzondagopen-evangelist.
  maandag 11 oktober 2010 @ 07:17:21 #127
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87408063
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog geen zwangerschapsverklaring aan de assistent gevraagd om aan mijn werk te sturen! Stom! Waarom bedenk ik dat nu ineens?
Omdat je dit soort dingen nu bij voorkeur bedenkt op een tijdstip dat je er helemaal niets mee kan, maar wel lekker van wakker ligt! :P
  maandag 11 oktober 2010 @ 07:18:17 #128
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87408065
He nee.... Klavertje vier :*

Babypark is niet heel slim: als je de datum van je computer veranderd kan je ook op zondag gewoon op de site kijken. Maar een beetje typisch is het wel!

Hier was het weer vroeg dag: kwart over zes moest mijn mannetje heeeeel nodig naar de wc. Dus we hebben onze boterhammen al weer op.
Ik heb het gered: de nieuwe kraamsuites zijn vanaf vandaag open. Dat wordt wat luxer bevallen dan de vorige keer :D.
En ik geloof dat we gisterenavond zowaar de naam hebben gekozen (eindelijk!).
  maandag 11 oktober 2010 @ 07:21:23 #129
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87408073
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het wel maf. Maar ik ben dan ook een allewinkelsmoetenopzondagopen-evangelist.
Ik ook, hoewel: mogen op zondag open zou het meer zijn. Je kunt iemand moeilijk dwingen natuurlijk. Maar ik vind het ook heel suf en onhandig dat het nog steeds niet het geval is, zeker Utecht is echt te sneu in dat opzicht. (en met de SGP als gedoog-gedoogpartij zal dat de komende tijd niet veranderen)
  maandag 11 oktober 2010 @ 08:15:46 #130
54772 Silmarwen
pi_87408386
Vind het atijd vervelend als geloof aan mij opgedrongen wordt. Ik dring mijn geloof of whatever ook niet aan anderen op. Leave me alone!!!

Anyways, koop toch nooit bij winkels zoals babypark en babydump. Vooral de laatste niet omdat ik naam gewoon afschuwelijk vind.

Nog een baby in de buik!
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:27:59 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87409428
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:26 schreef DJMO het volgende:
[..]

Je kunt kennelijk moeilijk inschatten in welke categorie de eigenaren van de Babypark vallen, maar dat is simpelweg zwarte kousen gereformeerd.... en die zullen echt niet werken cq verdienen op de dag des Heres. Het is niet de enige website die op zondag gesloten is, en ik denk dat het ze geen bal kan schelen dat ze de klandizie missen van degene die er een probleem van maken.

Maar als je er ooit geweest was en gekeken had naar de outfits van het personeel dan had je het ook al kunnen weten; de dames lopen allemaal in een rok.

Vooral niet naar Schubbekutteveen verhuizen als je dit al "te ver doordrijven" vindt....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:28:32 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87409440
Klavertje-4 sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87409578
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kunt kennelijk moeilijk inschatten in welke categorie de eigenaren van de Babypark vallen, maar dat is simpelweg zwarte kousen gereformeerd.... en die zullen echt niet werken cq verdienen op de dag des Heres. Het is niet de enige website die op zondag gesloten is, en ik denk dat het ze geen bal kan schelen dat ze de klandizie missen van degene die er een probleem van maken.

Maar als je er ooit geweest was en gekeken had naar de outfits van het personeel dan had je het ook al kunnen weten; de dames lopen allemaal in een rok.

Vooral niet naar Schubbekutteveen verhuizen als je dit al "te ver doordrijven" vindt....
haha nouja dat dus ook ja. :D

Ik ben zelf wel gehecht aan avondwinkels en op zondag alles open enz enz O+ ik hou ervan! Maar als een ander zn zaak dicht wil hebben dan stoor ik me daar niet aan. Ieder zn ding en zn geloof. Ik vond het wel grappig toen ik het zag, een hele eigentijdse versie van het gordijnen-dicht verhaal van vroeger bij ons op het dorp :D

Pff gister weer de opmerking of ik nog wel achter het stuur van de auto paste :')
jongens... come on! Bij Amélie toen ook al. Echt ik moet een achtling krijgen ofzo wil ik niet meer achter dat stuur passen, ik heb nog zoveel ruimte over. Ik fiets zelfs nog op mn gewone opoe-fiets met fietstoeltje voorop. Past allemaal makkelijk.
Ik weet dat k een buik heb maar zó vet ben k nou ook weer niet hoor :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87409619
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 07:21 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik ook, hoewel: mogen op zondag open zou het meer zijn.
Vanzelfsprekend! Ik mag graag winkelen op zondag, dus de winkels die liberaler omgaan met hun openingstijden worden toch wel beloond. In Amsterdam is er gelukkig heel veel open op zondag. Ik geloof dat tegenwoordig zelfs onze Hema open is! :o Ik houd sowieso niet van winkels met krappe openingstijden. Ik maak alleen uitzondering voor vrij specialistische winkeltjes, maar ik vind het onzin om voor een winkel als Babypark te wachten. Babydump is prima, goedkoop en snel. De kinderwagen had ik indertijd binnen een paar dagen binnen.

Ik heb vanochtend op therapeutische basis gewerkt, en nu ben ik op therapeutische basis aan het photoshoppen. c_/
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:42:12 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87409680
Ik herken het gordijnen dicht ook uit S'veen.... en ach, weet je; ze lopen daar een beetje achter maar dat heeft ook zo z'n voordelen, en als ik moet kiezen tussen het gereformeerde S'veen waar ik op zondag het gras in de tuin niet kan maaien, of de stad waar ik desnoods op zondag door kan gaan met de verbouwing van de badkamer; doe mij het Schubbekutteveen dan maar. Er zitten immers ook een hoop voordelen aan zo'n omgeving.

En nee, ik moet er dus ook wel om lachen dat een website dicht is, en de gordijnen van de winkel waar ze kleding in 17 tinten zwart verkopen dicht zijn, maar ik kan me er niet aan storen.... de kortzichtigheid van anderen die vinden dat het "dus maar open moet zijn" vind ik triester.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87409725
Hm ja ik weet het niet, ik woon nu ook in een plaatsje dat zich met recht kwalificeert als schubbekutteveen maar ik vind het toch wel erg fijn om in een slag-groter-dorp te wonen. Hier is alleen een AH (en een huisarts/tandarts) en verder gewoon niks. Nou zit er wel een ander dorp vlakbij waar wel een redelijk winkelaanbod is, maar toch.

Ik zou zo graag weer in Leiden wonen O+ en dan graag een jaren '30 woning in de professorenwijk :9 c_/
maarja iets met 10 miljoen en weer niet gewonnen enzo :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87409728
Ik ben in een zwartekousendorp opgegroeid, dus ik ken het fenomeen goed. Ik kan niet zeggen dat ik me er ooit aan gestoord heb. Ik zat op een prima School met de Bijbel, had leuke vriendjes en vriendinnetjes en ging gewoon op zondag paardrijden (ookal werd ik door de hordes kerkgangers minzaam nagestaard).

Misschien een gek sprongetje, maar wat ik charmant vind aan die 'levensstijl' is de 'solidariteit in eigen kring', het idee dat er dingen zijn die de overheid niet voor je hoeft te regelen maar die je onderling met elkaar regelt. dat geeft zo'n fantastisch extended family-gevoel waarbij men op elkanders kinderen past en zo. Ik haalde vroeger elke zaterdag boodschappen voor mijn opa en oma. Dat is wat ik nou echt mis aan het dorp.
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:53:19 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87409892
Ik vind het vooral heerlijk dat mijn zoon nog gewoon kon buitenspelen.... terwijl dat 12½ jaar geleden in de stad al niet meer (veilig) kon.... tenminste, niet waar wij woonden.

En ik moet zeggen dat ik het geweldig vind dat ik anno 2010 nog uitzicht op een plantsoentje heb waar 3-jarigen zonder mama gewoon kunnen spelen.... nou zijn er meestal ook wel oudere broertjes en zusjes bij, maar als ik dat vergelijk met de vinex-wijk in de stad, waar het spul van die leeftijd amper buitenspeelt, dan heb ik toch de voorkeur voor een dorp waar nog wat sociale controle is.

Of zoals dat ooit ging toen een van de kinderen van mijn zusje (die niet in S'veen woont) op de skelter van Jr. reed: "Moeder van B., er rijdt een vreemd jongentje op B. z'n skelter" :')
Dat ze het ook echt even kwamen zeggen enzo :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:03:12 #139
54772 Silmarwen
pi_87410105
Wij wonen ook in een klein, enorm christelijk dorpje. Is wel wat anders als je uit Leiden in de wijk de Kooi komt. :D Zeg maar de slechtste wijk van Leiden vol met drugs, zwartwerkende uitkeringstrekkers en kampers die een huis wilde hebben. Wat dat betreft woon ik liever in dit dorp, waar mensen ns boos aankijken als we lekker op zondag in de tuin zitten terwijl ze naar de kerk gaan.

Ik heb trouwens op de Lorentz gezeten in de proffesoren wijk. Al mijn klasgenootjes hadden veel centjes. :D Maar niemand die het boeide dat ik uit de kooi kwam hoor. Maar goed ik heet dan ook geen Jessica, had geen gouden ketting of een gigantisch hoge kuif. Dat scheelt wel weer gok ik. ;)

Onze kinderen mogen echt niet naar de zwartekousekerk school op het dorp, maar gaan naar de openbare. Het is een beetje 50/50 hier geloog ik. Sowieso veel hier in de omgeving. Veel gaan naar Goude naar die super christelijke school, veel van mijn collega's zijn getrouwd op hun 20ste zodat ze samen konden gaan wonen en zulk soort dingen. Ik vind het allemaal best, maar je hoeft me niet te gaan bekeren. Snowballs chance in hell dat dat gaat lukken ook. Sterker nog, ik wil me eigenlijk laten uitschrijven bij de Katholieke kerk. Geloof overigens wel in de christelijke normen en waarden en God, de kerk bevalt me alleen niet bepaald. ;)

Hmmm net een knoepert van een harde buik. Ach zegt toch niets. Nog 2 dagen tot inwendig onderzoek. Eerste keer dat ik uitkijk naar toucheren. Met een beetje mazzel heb ik iig geen wee tijdens dat toucheren. Weet niet wat ik pijnlijker vond. Die wee of het toucheren, maar samen deed dat toch wel even #$@%$@#@% veel pijn.
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:14:53 #140
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87415488
Ik heb woensdag ook inwendig onderzoek. Heb met lief afgesproken dat we het nog maar even onder ons houden, aangezien de aanstaande grootouders toch al zo... hum, gespannen zijn. Flapt hij het er gisteren aan de telefoon met zijn moeder niet alleen uit, maar zegt hij ook nog dat we dan waarschijnlijk gelijk afspreken wanneer we evt gaan inleiden! Grrrr... Die hangt dus gelijk weer aan de telefoon woensdagavond en daar heb ik dus helaal geen zin in. (het gaat niet altijd even soepel tussen mij en haar maar nu is het teveel goedbedoeld advies enzo, werkt vreselijk op mijn zenuwen!)

Ik ben trouwens opgegroeid in de Alblasserwaard, dus heel veel zwartekousen ook. Maar ben inmiddels een echt stadsmens. Vind het wel een bijzonder idee dat ons kind zal opgroeien in de stad, echt heel anders dan wijzelf. Hopelijk wordt het niets zo'n bijdehandje. :+
pi_87415604
Wij hebben indertijd ook bewust niet verteld dat ik op donderdag 12 november een controle had en de bevalling misschien diezelfde dag nog wel ingeleid zou worden. We hielden het wat vaag. Uiteindelijk hebben we mijn schoonouders tusssendoor wel op de hoogte gebracht omdat zij onze hond op zouden halen als we lang weg zouden blijven.

Deze keer gaan we het precies zo doen als het weer aan de orde is; het is me uitstekend bevallen ( 8-) ). Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je ervan baalt dat je vriend het heeft gezegd.

-Edit- Dat betekent dus t.z.t. geen tussentijdse Facebookupdates van mij. :+
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:20:44 #142
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87415666
Trouwens huup, over die opmerking over je buik: wil al vanaf het begin van de zwangerschap een boekje maken met achterlijke dingen die mensen tegen je zeggen als je zwanger bent. Zoals daar zijn:

- "ik heb maar niet zo'n klein mutsje gekocht want (kijkend naar mij) jij krijgt vast niet zo'n klein kindje" (ik was toen 3,5 mnd trouwens)
- "weet je zeker dat het er eentje is?"
- "kun je er nu wel langs?" (man had net zijn fiets weggezet en zo een doorgang van ruim 2,5 meter gemaakt)

Dit zou volgens mij best een leuk cadeauboekje voor de familie zijn voor als je ze vertelt dat je zwanger bent! :P
pi_87415694
Daar heeft Daphne Deckers vast al een boek over geschreven.
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:26:01 #144
54772 Silmarwen
pi_87415848
LOL "weet je zeker dat her er wel eentje is?" heb ik echt ZO vaak gehoord bij Yade. Maar toen had ik wel een enorme buik rond 20 weken al. Deze uk houdt het beschaafder. Niet dat ik geen toeterheb hoor.
Ik had pas het tegenovergestelde. Stonden in de lift en ik wilde eruit. Die man doet een stapje opzij en kijk hem aan van "goh... dat gaat niet passen" en wacht nog even. Hij ging niet verder opzij. Ik moest hem erop attenderen dat als ik zijwaards zou langsschuifelen, ik nog meer ruimte nodig zou hebben. Nog snapte hij het niet en heb ik maar gezegd "Meneer, ik kan er zo echt niet langs, misschien kunt u even uitstappen." Gemor en gemopper maar ik ben uit de lift gekomen!

En ik heb echt geen kleine buik, ik ben ook behoorlijk lang dus hij kan me niet over het hoofd hebben gezien! :D
pi_87415934
Hik, haha. Mensen zeggen inderdaad rare dingen.. Al vind ik hetongevraagdaanjebuikzitten nog een tikkeltje irritanter..

Mijn man werkt ongeveer 5 straten bij zijn ouders vandaan. Mijn schoonmoeder rijdt daar nu elk uur ongeveer langs om te kijken of zijn auto/fiets er nog wel staat }:| Laatst belde ze op om te vragen of ie een nieuwe fiets had want ze herkenden het zadeltasje niet. Meneer was op mijn fiets omdat zijn band lek was.. :W
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:29:11 #146
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87415970
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
Daar heeft Daphne Deckers vast al een boek over geschreven.
Ieuw.

:P
pi_87415994
Ik heb net mijn laatste Rennie opgegeten. :'(

Zo maar eens op strooptocht door het huis op zoek naar een verloren stripje. Oude handtasjes misschien?
pi_87416052
*reikt Claudia een nieuw doosje Rennies aan*
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:33:01 #149
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87416091
Gelukkig heb ik dat niet veel gehad, het ongevraagd aan je buik zitten. Of nog irritanter: dat ze nauwelijks kent, maar dat ze het wel vragen. Beetje moeilijk nee zeggen hè?

Een keer iemand blijkbaar zo vernietigend aangekeken toen ze haar handen op mijn buik legde dat ik gelijk excuses kreeg. En eerlijk is eerlijk: ook een keer dat ik het enig vond: een feestje vol blije homo's die allemaal joelend om mijn buik heen stonden. :D
pi_87416098
Mijn vriend: Maar je hebt er pas nog 92 gekocht! Hoeveel mag je er dan per dag?
Ik: Maximaal 16.
Hij: Hoeveel eet je er per dag?
Ik: 16.
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:35:01 #151
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87416174
:D

Sorry Claudia, ik weet hoe waardeloos het is. Al eens Antagel geprobeerd? Of ReglaPH? Die zijn ook fijn!
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:37:26 #152
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87416255
Weet je, ik ga maar eens boodschappen doen voor de curry van vanavond. Ga de baby gewoon uitroken!
pi_87416334
Sorry Claudia maar ik moest wel een beetje lachen :@ maar maagzuur is echt rot. Ik heb het gelukkig alleen snachts en nog maar een paar weken *afklopt*

Hik, ik heb ook een keer gehad dat ik super leuk vond. Waren een stel jongens van een jaar of 27 uit het team van mijn meneer die allemaal rondom mijn buik stonden en maar bleven wrijven omdat ze het zo leuk vonden dat de beeb schopte. Geniaal!
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:41:59 #154
54772 Silmarwen
pi_87416415
Ik heb gewoon helemaal energie vandaag! Mijn schoonmoeder heeft me geholpen met de was, dus die is netjes opgevouwen en gestreken! En ik heb zelf nog eens de keuken schoongemaakt. Moet niet gekker worden. :D Ga ook heel recalcitrant niet en uurtje liggen, kom al met zo veel moeite in slaap! Ga wel in bad ofzo.
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:56:49 #155
238474 Jeetjejom
pi_87416876
Silmarwen, je mag best wel even relaxen hoor en je oogjes dicht doen!

En Claudia_X, ik hoop dat je nog wat Rennies vindt!
Jouw warmte is genoeg
pi_87417111
Hopelijk vind je er nog wat Claudia, ik moet hier in huis ook wel eens op zoek.
Ik moet zo weer naar het ziekenhuis, om 14.45 ctg en daarna een afspraak. Vannacht had ik het idee dat er wt gaande was, maar toen ik weer wakker werd was het weer over..
*poef* nu is het weg
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:16:31 #157
238474 Jeetjejom
pi_87417572
KJ, succes!
Jouw warmte is genoeg
pi_87417595
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn vriend: Maar je hebt er pas nog 92 gekocht! Hoeveel mag je er dan per dag?
Ik: Maximaal 16.
Hij: Hoeveel eet je er per dag?
Ik: 16.
_O-
herkenbaar :')

[kassameisje-van-17] "wilt u de kleine of de grote verpakking mevrouw?"
[huup] *burp* :')
[oudere kassadame] :') *pakt grootverpakking* "1 of 2?"

:P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87417626
Succes KJ!

Sil, jij bent goed bezig! Ik heb vandaag geen zin om iets te doen. Ik ga maar eens kijken of ze nog iets leuks hebben bij de action!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87418710
Barbabientje jouw schoonmoeder is echt erg :o :X

Claudia en Huup :D Maar balen dat jullie ook het max. aantal nodig hebben.

Ik mag dan nog steeds misselijk zijn elke ochtend, maar ik heb geen last van maagzuur *klopt het direct af*
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 oktober 2010 @ 15:07:55 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87419443
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:20 schreef Hik het volgende:
Trouwens huup, over die opmerking over je buik: wil al vanaf het begin van de zwangerschap een boekje maken met achterlijke dingen die mensen tegen je zeggen als je zwanger bent. Zoals daar zijn:

- "ik heb maar niet zo'n klein mutsje gekocht want (kijkend naar mij) jij krijgt vast niet zo'n klein kindje" (ik was toen 3,5 mnd trouwens)
- "weet je zeker dat het er eentje is?"
- "kun je er nu wel langs?" (man had net zijn fiets weggezet en zo een doorgang van ruim 2,5 meter gemaakt)

Dit zou volgens mij best een leuk cadeauboekje voor de familie zijn voor als je ze vertelt dat je zwanger bent! :P
geniaal _O- ik zou hem zó kopen :D

(straks bijlezen, nu sla maken)

pi_87419756
Yes, mijn schoonmoeder is verschrikkelijk! Maar ze doet ook wel heel veel voor ons hoor, maar altijd op zo'n claimende of hoe schrijf je dat manier.. Ben ook echt benieuwd of ze zich aan onze afspraken houden mbt kraambezoek. We willen namelijk 2dgn in de week geen bezoek..
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:18:44 #163
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87419771
Goed, wie had er nou ook weer gezegd dat zwangerschapsdemensie niet bestaat? Ik zit nu op het stoepje van ons portiek te wachten tot lief thuiskomt, omdat ik zo slim ben geweest de deur achter me dicht te trekken zonder sleutel toen ik net boodschappen ging doen. :X
Gelukkig weet hij met al dit wachten toch niet meer wat hij op z'n werk moet... :P
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:20:50 #164
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87419847
Nou ja, ik zit wel lekker in de zon, met een colaatje light (ook goed tegen maagzuur). Alleen zo jammer dat voorbijgangers me een beetje medelijdend aankijken. Denk dat ik eruit zie als een verlaten zwangere vrouw. :')
pi_87419988
Haha, Hik. Gelukkig regent het niet! Succes met wachten!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87424333
arme jij Hik, hopelijk ben je inmiddels weer binnen.

Ctg was goed, mag weer terug nara de vk. Daar had ik vandaag een afspraak, maar die ging niet door, dus nu donderdag heen.

Net telefoon gehad van mijn schoonzusje, die had vandaag ook een echo. Bij hun was alles ook goed!!
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 oktober 2010 @ 18:08:02 #167
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87426086
Barbabientje: ik zou dan zo lomp zijn om ze buiten te laten staan als ze tóch kwamen :X

Fijn dat je weer terugmag naar de VK KJ!

Hik _O-

Sil: de laatste loodjes leveren het meeste nesteldrang op ? ;)

ik heb baby de hele dag nog niet bewust geoveld, maar heb dan ook geen moment stilgezeten eigenlijk. Ik ging _eindelijk_ even zitten toen m'n man thuiskwam, in de tuin, en prompt *schop* maar daarna nog niet weer zo duidelijk gevoeld. hoop wel dat dat nu eens een beetje gaat komen, want dat geeft toch een zekerder gevoel dat alles goed is :@

pi_87426465
Sil, fijn dat je je zo energiek voelt, maar niet te hard van stapel lopen hé, geniet van een lekker bad idd. :)

Hik...hopelijk ben je weer binnen nu :)

KJ, fijn dat je weer gewoon naar de vk mag.

Maagzuur...hier ook weer last van nu. En ik moet nog gaan eten zo... :{
Bij mij hangt het er een beetje vanaf wie er aan me buik zit of ik het vervelend vind :P
Sommige laat ik juist voelen omdat die nooit eerder een zwangere buik incl. bijbehorende bewegingen hebben gevoeld, en die reacties zijn dan echt geweldig. :D Juist omdat ik voordat ik zelf zwanger was het ook nooit bij een ander heb gevoeld omdat ik dat niet durfde.

Ik merk trouwens nu echt dat het zwaarder wordt hoor...man, traplopen duurt een eeuwigheid en omdraaien in bed is gewoon pijnlijk soms! En vaker harde buiken.....Nou ja, volgende week m'n laatste werkweek, hopelijk kan ik dan daarna van de rust gaan genieten, aangezien de babykamer ook wel klaar is dan.
Back in business.
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:22:22 #169
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87426566
Goh, Hik, ik zou er een trouwjurk bij aantrekken, dan ben je me toch een plaaaaaaaaaaaaatje in dat portiek.

Winkels op zondag dicht? ALSJEBLIEFT WEL! Ik word helemaal gek van 'we kunnen alles kopen, 24-uurs economie', het belachelijke is dan dat je jezelf er helemaal op in gaat stellen en de zondag geen zondag meer is (of zaterdag zaterdag, of vrijdag vrijdag, hangt er vanaf welke dag alles dicht is ofzo). Er is gewoon helemaal geen garantie dat mensen niet werken op 1 dag in de week, waardoor plannen van activiteiten gewoon nooit werkt. Ik werk bijna altijd op zaterdag en zondag, makkelijk, kan de man de 'zorgtaak' overnemen, maar we hebben dus noooooooooit een familiedag.

En je webshop dichtgooien? Heb daar toch 'bewondering' voor, gewoon je eigen 'moraal' volgen, en een dag 'verdiensten' opgeven voor je overtuiging. Maar goed, ik ben dan ook een halve refo :D. Ik zou er zo tussenpassen, en die rokken en huiselijkheid, dat past me ook wel :). (Alleen dat je als vrouw alleen een dienend beroep mag hebben, dat strookt me TOTAAL niet, maar dat geen tv enzo, dat vind ik best wel kicken ergens.)
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:24:56 #170
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87429170
Als je 5 dagen werkt in een andere stad is het gewoon heel onhandig als je al je boodschappen perse op zaterdag moet doen.

En ik ben weer binnen hoor. :') Wat een gedoe.
Die trouwjurk, wat een idee! :D

Ik hb m'n bakje curry op en de baby begon spontaan te dansen.
pi_87429282
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:24 schreef Hik het volgende:
Als je 5 dagen werkt in een andere stad is het gewoon heel onhandig als je al je boodschappen perse op zaterdag moet doen.
Maar je hoort ook niet 5 dagen te werken. Jouw enige recht is het aanrecht. :Y)

Ik heb weer Rennies, woohoo!
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:38:59 #172
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87429845
Volgens mij zou de Rennies fabrikant hele leuke reclames kunnen maken met ons!
pi_87430067
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:38 schreef Hik het volgende:
Volgens mij zou de Rennies fabrikant hele leuke reclames kunnen maken met ons!
Haha, inderdaad. Het is me een raadsel waarom reclames over brandend maagzuur altijd zo suf zijn.
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:52:02 #174
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87430485
Vanmiddag terug gekomen van een heerlijk (en superzonnig) weekend in de Belgische Ardennen (vlakbij La Roche) met de hele family (ouders, zussen en aanhang plus kids). Helaas lees ik hier twee verdrietige berichten.

Mevr_Mus: :* heel veel sterkte gewenst voor jou en je lief. Wat ontzettend naar dat het over is.

Klavertje_4: hoe is de spoedecho gegaan? Ik lees net in het andere topic dat je morgen pas terecht kunt voor een echo, ik hoop zo dat het nog goed is! :*

Morgenvroeg om 8.20 al bij de gyn zijn. Lekker vroeg uit de veren dus. Ik vind toch elk bezoek wel spannend. Nu omdat mijn kwaaltjes als vermoeidheid en krampen duidelijk zijn afgenomen, maar ik zit ook alweer in week 16, volgens mij ben ik dus in het rustiger deel beland :). Maar jemig wat vliegt de tijd! Hopelijk morgen in ieder geval hartje luisteren en wie weet doet hij ook nog wel een echo.

Een dikke knuffel voor u allen!

Oh ja, wat de neusspray betreft, volgens mij verschillen de meningen daar nogal over. Ik had in het begin van de zwangerschap onwijs last van mijn hooikoorts en dus ook een hopeloos verstopte neus. Huisarts wilde me absoluut geen enkele neusspray voorschrijven. Heb dus de homeopathische variant gebruikt, maar die hielp weinig. Gelukkig duurde die hooikoortsopleving niet zo lang want ik werd er gek van.

[ Bericht 2% gewijzigd door twentemeisje op 11-10-2010 20:01:37 ]
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:00:55 #175
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87430902
Mag je Cinuforce gebruiken eigenlijk? Ook homeopatisch en helpt bij mij altijd goed. Maar toegegevn: doet misschien meer voor volle holtes dan een volle neus.
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:05:27 #176
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87431119
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:00 schreef Hik het volgende:
Mag je Cinuforce gebruiken eigenlijk? Ook homeopatisch en helpt bij mij altijd goed. Maar toegegevn: doet misschien meer voor volle holtes dan een volle neus.
Volgens de bijsluiter wel 'Gebruik van A.Vogel Cinuforce® neusspray tijdens zwangerschap of borstvoeding Voor zover bekend kan dit homeopathische ge- neesmiddel zonder bezwaar overeenkomstig de aanbevolen dosering worden gebruikt. Vraag bij twijfel uw arts of apotheker om advies.'

Dat stond ook in de bijsluiter van Pollinsan neusspray (ook A. Vogel) die ik heb gebruikt.
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:27:25 #177
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87432094
Ik heb gewoon een speciale hooikoorts-neusspray maar een lichtere variant gekregen. Wat apart dat ze dat bij andere huisartsen niet doen...
pi_87432175
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:27 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb gewoon een speciale hooikoorts-neusspray maar een lichtere variant gekregen. Wat apart dat ze dat bij andere huisartsen niet doen...
Heb ik ook.
Althans, ik heb een spray voor mn huismijtallergie, maar toch. Livocab heet ie geloof ik. Geen punt volgens mn HA, en ze had ook geen bezwaar tegen het gebruik van Aeriuspillen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:37:22 #179
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87432572
Oh ja, net de 'vluchttas' voor 't ziekenhuis klaargemaakt, en prompt na drie kinderen weet ik niet eens meer wat er nog meer in moet / kan, behalve kleren voor jezelf, pyjama / bevalshirt, ondergoed, voedingsbeha, babykleertjes in twee maten, omslagdoek, mutsje voor de baby. En natuurlijk fototoestel...

Heeft iemand daar een mooi lijstje van? Ik moest bij Noa wel naar het ziekenhuis maar bij de twee anderen niet... (gelukkig) dus heb ik het verder niet gebruikt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 oktober 2010 @ 20:44:27 #180
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87432949
1 of 2 Nachthemden
kleding om naar huis te gaan
voldoende ondergoed
Kleding voor de Baby
telefoon + lader
camera
extra batterijen / lader ervan
maxicosi
Verzekeringspapieren
Ochtendjas
Bevallingsplan (als je dat hebt)
Make up
shampoo / was spul
Kraamverbanden (voor zover je die niet meekrijgt vanuit het ziekenhuis)

...

verder weet ik het even niet meer

maandag 11 oktober 2010 @ 20:47:44 #181
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87433124
thnx!

Mijn kind heeft de *hik* in mijn buik O+
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:50:58 #182
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87433262
kleingeld voor de parkeerautomaat bij het ziekenhuis ;)
en een euro voor de rolstoel :)
:@
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 oktober 2010 @ 20:54:34 #183
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87433425
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
kleingeld voor de parkeerautomaat bij het ziekenhuis ;)
en een euro voor de rolstoel :)
:@
dat is hier een chipknip, hoewel het eerste halfuur gratis is. (sophia in rotterdam) en de rolstoel daar komt de verpleging / receptie al mee aansprinten als ze zien dat er een barende vrouw binnenstrompelt aan de arm van dr man O+ :P

maandag 11 oktober 2010 @ 20:55:34 #184
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87433459
Dat zijn nog eens van die 'tips van ervaringsdeskundigen' B-J ;)
pi_87433502
Hier is het twee euro muntstuk voor de rolstoel :P
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 oktober 2010 @ 20:56:46 #186
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87433508
ohja, sokken en makkelijk zittende schoenen suzanna! ik vond het een crime om in m'n sportschoenen te komen .. en een borstel/kam etc. Eigenlijk kun je het vergelijken met een weekendje weg gaan denk ik .. wat neem je mee als je een weekend weggaat en streep weg wat je niet nodig hebt, vul aan voor de baby ;)

pi_87433608
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:56 schreef DJMO het volgende:
ohja, sokken en makkelijk zittende schoenen suzanna! ik vond het een crime om in m'n sportschoenen te komen .. en een borstel/kam etc. Eigenlijk kun je het vergelijken met een weekendje weg gaan denk ik .. wat neem je mee als je een weekend weggaat en streep weg wat je niet nodig hebt, vul aan voor de baby ;)
En dan geen superdikke sokken (omdat je zogenaamd volgens alle sites koude voeten krijgt tijdens je bevalling) zodat je je eigen schoenen niet meer past en dus uit nood maar schoenen van je man aantrekt. Maat 43. Uiterst charmant als je zelf maat 37 hebt :') .
pi_87433776
Ik heb echt koude voeten gehad tijdens m'n bevalling. 8)7
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 oktober 2010 @ 21:07:22 #189
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87433992
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bij Jan had ik een ruggenprik, dus dusdanig verdoofd dat ik dat helemaal niet gevoeld heb. Ik weet nog wel dat ik meteen na de bevalling van m'n dochter lag te trillen als een rietje van de kou. Ze kwamen ook om het uur tempen toen geloof ik, (k dacht dat ze bang waren voor de koude koorts ofzo? )

pi_87434179
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik weet het eerlijkgezegd niet meer, volgens mij zijn de sokken in kwestie in het ziekenhuis uitgegaan. Maar ik was dus zo intelligent geweest om alleen dikke huissokken klaar te leggen en geen gewone sokken voor onderweg.
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:12:22 #191
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87434268
Ik heb nog wat snackjes ingepakt. En dextro.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 oktober 2010 @ 21:38:08 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87435577
oh, wellicht wat te lezen of te puzzelen. Ik weet nog hoe dodelijk saai het aan de ctg liggen de hele tijd was :{

pi_87437499
Maagzuur is hier ook weer toegeslagen, irritant :(
Hopen dat ik er vannacht niet zo'n last van heb, de hele avond al wel namelijk
29 weken vandaag!
pi_87446508
Deze lijst heb ik van babybrabbel.nl afgehaald. Je zou zo alles moeten hebben als het goed is.

2 T-shirts /Pyjama
Voedingsbeha
Toilettas
Ondergoed
Fotocamera,reservebatterijen,flitser reserverolletjes
Videocamera met adapter opnamebandjes en eventueel extra accu
2 pakjes voor baby
2 rompers voor baby
Babymutsje
Omslagdoek of wollen dekentje
Maxi Cosi (met voetenzak en verkleiner)
Sokjes
Jasje baby
De kraammap
Normale kleding voor jezelf
Pantoffels
Ochtendjas
Dextro energy
Warme sokken
Mooi satijnen nachthemd (voor als baby geboren is)
Centimeter (als ze de baby niet willen meten)
Lippenbescherming (tegen uitgedroogde lippen)
Make-up, parfum en deodorant (voor het bezoek)
Verfrissingsdoekjes (om jezelf op te frissen)
Champagne (om de geboorte te vieren)
Etherisch olie'tje
Als je een waterbevalling gaat doen:
Bad
Dompelpomp
Voetpomp
Slang
Universele slang/kraanaansluiting
Visnetje
Badthermometer
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:16:40 #195
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87446590
Wat een waslijst aan spullen is het toch zeg.
Bedankt dames: zie dat ik al wat vergeten ben in te pakken! Straks mijn tas nog maar een keer nalopen, anders is mijn man completer met zijn reservekleding (handige tip voor iedereen: soms komen de mannen ook niet ongeschonden uit de strijd ;)), camera en boek dan ik.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:35:00 #196
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87446666
en als je nou allergisch bent voor satijn :{ ik houd het wel bij m'n longsleeve van katoen :+

pi_87446735
Danic, vergeet echt geen deo en opfrisdoekjes, want ik heb nog nooit zo gestonken als na mijn bevalling,haha

Mex hield me wakker na zijn flesje, dus ik was lekker opgestaan,boterhammetje gemaakt, wil ik hem pakken, slaapt ie gewoon, dus nu eindelijk eens tijd voor fok en dat ik weer een beetje kan zitten helpt ook wel.. ;)
Hier het beloofde fotootje!

Wil jullie nog even bedanken voor alle felicitaties! De bevalling was idd erg zwaar en rampzalig. Het heeft bij elkaar 30 uur geduurd met een verloskundige die weg moest wegens prive-omstandigheden en er was geen vervanger. De dokters in het ziekenhuis hadden het eigenlijk ook te druk en er was een dronken vrouw aan het bevallen wat alle prioriteit kreeg.
Om 9 uur s'avonds had ik volledige ontsluiting en om half 3 mocht ik gaan persen. Ik was zo moe en ik kon niet meer, m'n rug deed ook zo'n pijn,maar op een andere manier is het me toch gelukt en was die daar om 03.32, helemaal gezond. Mijn vriend heeft erg goed geholpen met aanmoedigen, gezicht afdeppen en vooral met mijn hoofd optillen,haha
We hadden eerder de wachtenden weggestuurd omdat het allemaal zolang duurde, maar toen mijn vriend op de gang ging bellen stond mijn moeder daar toch, dat was echt heel leuk:D

De eerste dagen was ik nog kapot en doodziek, ik had koorts en zat de hele dag keihard te trillen, ik kon echt niks meer. Borstvoeding nog geprobeerd maar ik had gewoon te weinig energie en Mex hapte toch ook niet. Hij sabbelt liever aan zijn handjes.
Sinds gister voel ik me weer goed en nu is het wel echt genieten hoor, het is echt een heerlijk ventje wat goed eet en bijna niet huilt en hij word zo lekker verwend door iedereen!
Nou ik stop maar met typen, al kan ik nog zoveel vertellen, weet niet eens of het in dit topic mag.

Succes met de maagzuur iedereen!! Xx
pi_87446813
jeetje troeta wat een bevalling zeg! maar est heb je er een mooi kereltje aan over gehouden O+
fijn dat t nu wat beter met je gaat! geniet ervan!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:57:58 #199
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87446823
Troeta, wat een mooi mannetje! Hoop dat je er heel erg van geniet... Het klinkt wel zo in elk geval.

Onderweg naar de wc vanmorgen liep er wat vocht langs m'n been. Ben er nog steeds niet uit wat het nou was, het was in elk geval vrij doorzichtig. Maar toen moest ik zo nodig plassen dat ik als er al meer was, hetniet thuis te brengen was. Tja.... :?

Ow. En lief heeft een koortslip. Das ook niet handig volgens mij.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:18:14 #200
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87447016
Troeta, tuurlijk mag je dat hier vertellen! Wat een enorm zware bevalling zeg :{ ... en koorts de eerste dagen, allesbehalve roze wolk....
:* dat je alles doorstaan hebt. Geef je nu wel borstvoeding, is dat uiteindelijk nog gelukt? Ik denk dat heel veel vrouwen het zouden opgeven.
Enne, wat vreemd zeg, dat je vk weg moest en er dan geen vervanging is... ik denk dat dat bij mij niet kan gebeuren, een praktijk met veel vk's. Heel naar voor jou lijkt me... je vertrouwde factor is dan meteen weg.
Heel knap dat je 't toch allemaal maar gedaan hebt, inclusief dat persen... dat heb ik ook bij mijn eerste dóódmoe moeten doen en dat was me toch zwaar!

(en wat een schattig ventje heb je gekregen, voor al die moeite mag dat ook wel he ;) ) O+

Nog hartelijk gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:19:37 #201
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87447029
Hik, ik had dat pasgeleden ná het plassen, dat er nog wat langs m'n been liep :') (heb ik een paar keer gehad). Iets met je bekken en een bepaalde stand.... maar als het vóór het plassen gebeurt, geen idee of het dan wat anders is (vruchtwater?)
Als je vliezen echt breken is het wel een hele stortvloed hoor, geen straaltje. Maar een klein scheurtje zou wel kunnen.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:20:48 #202
54772 Silmarwen
pi_87447040
Hik, bel je vlos even. Kan namelijk heel goed vruchtwater zijn,dat gaat niet altijd van PANG en plons. Met een simpel testje kunnen ze het zien.

Troeta, wow dat klinkt wel heel erg heftig. Waarom mocht je zo laat ps gaan persen als je volledige ontsluiting had? En dronken bevallen... leuke start van je leven als baby zijnde.
Jij hebt wel een dotje hoor! Ik hoop dat je snel helemaal opgeknapt bent!

Hier was het rustig maar ik werd wakker met menstruatiepijn en ik had vanacht volgens mij enorme harde buiken, ben echte maar 1 keer wakker geworden omdat ik toch wel een beetje moe was. :+ Beetje unheimlich gevoel ook weer, dus wie weet is vandaag de dag!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:27:41 #203
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_87447112
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:20 schreef Silmarwen het volgende:
dus wie weet is vandaag de dag!
[14.gif]
pi_87447150
ach jeetje troeta wat een gedoe allemaal :{ maar wat is ie mooi O+ O+
Fijn dat je je nu wat beter voelt, lekker genieten meid! :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87447206
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:19 schreef Suzanna het volgende:
Als je vliezen echt breken is het wel een hele stortvloed hoor, geen straaltje. Maar een klein scheurtje zou wel kunnen.
Dat is niet waar; je kunt je vruchtwater bij kleine beetjes verliezen. Doen wat Silmarwen zegt, Hik! Opvangen en je verloskundige bellen.
pi_87447225
Troeta, het klinkt als een heel nare bevalling, vooral omdat je je zo in de steek gelaten hebt gevoeld. Dat lijkt me héél erg. Hopelijk kun je het verwerken. Het genieten is alvast begonnen, mooi! :*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:49:22 #207
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87447383
Sil, simultaan bevalling doen vandaag? ;)

Heb inderdaad de VK gebeld net. Ze kunnen nog niet veel testen, omdat het dus niet echt veel vocht was. Even afwachten of er meer komt dus en als ik niet nogmaals bel, belt ze mij vanmiddag nog even om te kijken hoe het gaat. Stom hè, maar wel fijn dat iemand dat zegt. Voel me toch een beetje suf om over zoiets op te bellen dan. :@

Maar: heb wel krampjes ondertussen. Kijken of dit ergens heen gaat vandaag. :)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:51:03 #208
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87447404
Nee, het kan inderdaad een beetje sijpelen, dat wist ik al. Met name als de baby ver is ingedaald funcioneert het hoofdje als een soort kurk.
pi_87447432
Dat klinkt allemaal heel goed, Hik! Spannend!

Ik begrijp dat het suf voelt om over zulke dingen te bellen, maar er is ook een andere manier om ertegenaan te kijken: je verloskundige vindt het waarschijnlijk fijn om zo goed mogelijk geïnformeerd te zijn zodat ze weet hoe het er bij haar zwangeren voorstaat en wat ze op een dag (of nacht) ongeveer allemaal kan verwachten. Eigenlijk heb je haar gewoon een dienst bewezen. 8-)
pi_87447461
ghehe hier was het wel echt een tsunami :') terwijl mij ook verteld was over t kurk-effect enzo :P
Je kunt even een kraamverbandje ofzo indoen Hik, op die manier kun je wat opvangen en dan kan je vk eventueel oordelen, als het niet voor de tijd al heul duidelijk is. Ik hoop dat laatste voor! c_/ spannend joh <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:07:45 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87447661
Troeta, pittige bevalling :*

Prachtig knulletje O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:09:17 #212
54772 Silmarwen
pi_87447686
Hier ook wat kramperig. Ontzettend zere rug en mjn buik voelt als ik heel hevig ongesteld moet worden, keizersnede litteken voelt ook rot aan, heel jeukerig en trekkerig, heb ik altijd tijdens de menstratie. Heb wel lekker veel energie, enorme nesteldrang (heb de was en de vaat al gedaan en Yade zit gekamt, gepoetst en aangekleed haar ontbijt te eten en Dora te kijken.) en zo'n unheimlich gevoel wat ik ook had toen die dinsdag ineens de weeen weer begonnen en ik alsnog een weeenremmer kreeg.

En wat Claudia zegt. Denk liever dat de verloskundige achter in haar hoofd kan houden "hmmm Hik zou misschien kunnen gaan bevallen" ipv "OH HIK GAAT AL BEVALLEN!!!!" Tenminste, zo zou ik wel denken. :

En ja liever vandaag dan morgen. Dan is het de dertiende, niet dat ik daarin geloof maar dat word je dan zo nagedragen enzo!

Oh en idd! Doe even en verbandje in. Schijnt namelijk heel zoet te ruiken, vruchtwater. Heb het zelf nooit geroken, kan het niet bevestigen. :D
pi_87447802
Bedankt allemaal!
Mijn praktijk heeft wel 6 verloskundigen, dus het is idd vreemd dat er geen vervanging is, maar de vk die gister voor het hielprikje kwam wist er niet eens vanaf, dus vraag me af of ze wel rondgebeld hebben.
Wat ze zeggen is wel waar hoor, op het moment zelf maakt het je niet uit wie er allemaal tussen je benen zit en staat, als er maar iemand staat

@Suzanna, nee de borstvoeding heb ik opgegeven, trok het echt niet om aan te leggen wat niet lukt, 3 kwartier kolven, dan alles met lepeltje geven, om vervolgens weer opnieuw alles te gaan doen.
Ik ben nu erg voor het flesje, wat een rust geeft dat, ook voor het kind!

@Silmarwen, ik geloof(weet het niet zo goed meer) dat mijn persdrang niet goed genoeg was, dus kreeg iets wat dat opwekte. Ik had volgens mij steeds problemen met weeën, vandaar dat het ook zo lang duurde.

Wat ik trouwens wel heel sneu vond was het meisje wat stage liep bij onze verloskundige, het zou haar eerste bevalling zijn,alleen om te kijken ook en ze was echt nog maar 19 of 20. De verloskundige ging weg en zei bleef bij ons wachten. Ze wist niks te zeggen tegen ons en wist ook niet hoe ze naar huis moest enzo en wij wisten ook niks,haha

@Silmarwen en Hik, klinkt toch hoopvol dit soort gerommel, leuk!!
pi_87447825
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:07 schreef Leandra het volgende:
Troeta, pittige bevalling :*

Prachtig knulletje O+
Thanks! Wat zeg je dat lief!
pi_87447972
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:09 schreef Silmarwen het volgende:
Hier ook wat kramperig. Ontzettend zere rug en mjn buik voelt als ik heel hevig ongesteld moet worden, keizersnede litteken voelt ook rot aan, heel jeukerig en trekkerig, heb ik altijd tijdens de menstratie. Heb wel lekker veel energie, enorme nesteldrang (heb de was en de vaat al gedaan en Yade zit gekamt, gepoetst en aangekleed haar ontbijt te eten en Dora te kijken.) en zo'n unheimlich gevoel wat ik ook had toen die dinsdag ineens de weeen weer begonnen en ik alsnog een weeenremmer kreeg.
Mijn moeder had het ook over zo'n gevoel net voordat ik geboren werd. Ze stond met mijn vader in de supermarkt en wilde op stel en sprong naar huis. Laten we hopen dat het bij jou ook een voorbode is!

Ik heb een litteken op mijn buik en ik heb er best vaak last van. Het voelt wat branderig. Ik heb trouwens eens gevraagd of mijn litteken het wel zou houden, zo'n in een kort tijdsbestek fors toenemende buikomvang ('Kan mijn buik niet openbarsten?' :') ). Grappig genoeg zei de huisarts tegen me dat de huid op die plekken (met littekenweefsel) zelfs het sterkst is!

quote:
En ja liever vandaag dan morgen. Dan is het de dertiende, niet dat ik daarin geloof maar dat word je dan zo nagedragen enzo!
Ivan is op vrijdag de 13e geboren. :7
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:33:15 #216
54772 Silmarwen
pi_87448105
Ik heb ook een heel groot litteken op mijn buik. Ik had een pilo stenosis. Jaja... Mijn maagklep was gesloten bij de geboorte, maar dat is een erg groot litteken geworden. Ik was ook bang dat dat zou scheuren ofzo :D Was de eerste zwangerschap best pijnlijk trouwens en jeukte veel. Heb het veel ingesmeerd met litteken creme enzo. Deze zwangerschap helemaal geen last van!

Ja zoals ik al zei, ik hecht geen waarde aan de 13de :D Ben zelf zaterdag de 14de geboren :+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:34:36 #217
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87448137
Ik heb geen nesteldrang, maar ik heb mijn teennagels gelakt. Niet helemaal binnen de lijntjes, maar toch! :')
Er staat toch in de boekjes dat je maar gewoon dingen moet blijven doen? Nou dan! :P
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:36:24 #218
54772 Silmarwen
pi_87448171
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:34 schreef Hik het volgende:
Ik heb geen nesteldrang, maar ik heb mijn teennagels gelakt. Niet helemaal binnen de lijntjes, maar toch! :')
Er staat toch in de boekjes dat je maar gewoon dingen moet blijven doen? Nou dan! :P
:D!

Kun je er nog wel bij. ;)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:37:37 #219
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87448189
Troeta wat een rotervaring je bevalling (klinkt ook als erg slordig van die praktijk). Gelukkig voel je je nu wat beter en genieten jullie lekker van dat kleine menneke (wat een moppie! O+)!

Hik en Sil gerommel, spannend!

Wel balen dat je lief een koortslip heeft Hik. Mijn zwager had dat ook toen mijn zus beviel, balen. Maar met een mondkapje of koortslippleister voorkom je besmetting, gewoon hardstikke goed opletten. Leuk is anders natuurlijk want je wilt ongeremd met je kindje om kunnen gaan.

Ik ben vanmorgen weer goedgekeurd door de vk in het ziekenhuis. Ze heeft ook nog een echo gemaakt (ik hoefde er niet eens om te vragen :)) en onze spruit doet het heel goed. Toch weer een grote opluchting elke keer. Helaas ligt de placenta voor, dus duurt het wsl even wat langer voor ik hem/haar (we hebben zelf heel erg het voorgevoel dat het een jongetje is) goed voel. Al dacht ik vorige week dat ik wat voelde (in ieder geval iets dat ik nog nooit eerder heb gevoeld).

As. donderdag wordt er een uitgebreide echo gemaakt (ivm overgewicht), er is een kansje dat we dan ook zien wat het wordt. Kennis van mij kreeg bij 15 weken op die echo ook het geslacht te horen. Spannend! Maar natuurlijk vooral hopen dat alles helemaal is zoals het hoort te zien. Bloeduitslagen waren in elk geval allemaal keurig.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:53:21 #220
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87448567
Twentemeisje: goed idee van zo'n koortslippleister. Misschien ga ik die zo maar even halen. Heb ik weer wat te doen (wel sleutel meenemen nu! :) )
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:54:29 #221
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87448600
Ik hen ivm vakantie mijn 20 weken echo bij 18 weken gehad en toen was het geslacht zonder problemen te zien.
pi_87448721
Pittige bevalling Troeta, maar wat een mooi kereltje. O+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:05:33 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87448877
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is op vrijdag de 13e geboren. :7
De 13de zou mij ook niet kunnen schelen, maar toen ik op de 10de weeën begon te krijgen baalde ik wel dat het mogelijk de 11de zou worden...
Gelukkig dacht zoonlief mee en werd hij keurig de 12de geboren, en had ik dus niet een of andere carnavalsvereniging aan m'n kraambed omdat de baby op de 11de van de 11de geboren was :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87449068
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:34 schreef Hik het volgende:
:D haha!

ik vind scheren alweer een hele onderneming :') nee niet mn benen, dat gaat prima :P
en teennagels knippen is iets waar k echt even tijd voor moet uittrekken hahaha. Dus eh, thumbs up dat je je nagels gelakt hebt :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:28:51 #225
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_87449438
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 06:41 schreef danic het volgende:
Deze lijst heb ik van babybrabbel.nl afgehaald. Je zou zo alles moeten hebben als het goed is.

2 T-shirts /Pyjama
Voedingsbeha
Toilettas
Ondergoed
Fotocamera,reservebatterijen,flitser reserverolletjes
Videocamera met adapter opnamebandjes en eventueel extra accu
2 pakjes voor baby
2 rompers voor baby
Babymutsje
Omslagdoek of wollen dekentje
Maxi Cosi (met voetenzak en verkleiner)
Sokjes
Jasje baby
De kraammap
Normale kleding voor jezelf
Pantoffels
Ochtendjas
Dextro energy
Warme sokken
Mooi satijnen nachthemd (voor als baby geboren is)
Centimeter (als ze de baby niet willen meten)
Lippenbescherming (tegen uitgedroogde lippen)
Make-up, parfum en deodorant (voor het bezoek)
Verfrissingsdoekjes (om jezelf op te frissen)
Champagne (om de geboorte te vieren)
Etherisch olie'tje
Als je een waterbevalling gaat doen:
Bad
Dompelpomp
Voetpomp
Slang
Universele slang/kraanaansluiting
Visnetje
Badthermometer
Ik mis de echtgenoot en de aanhanger voor aan de auto nog...? -O-
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_87449523
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

De 13de zou mij ook niet kunnen schelen, maar toen ik op de 10de weeën begon te krijgen baalde ik wel dat het mogelijk de 11de zou worden...
Gelukkig dacht zoonlief mee en werd hij keurig de 12de geboren, en had ik dus niet een of andere carnavalsvereniging aan m'n kraambed omdat de baby op de 11de van de 11de geboren was :')
Ik mikte juist op de 11e! Ik ben 12-12 jarig dus 11-11 leek me wel geinig. De vriend van m'n moeder had het ook vast geweldig gevonden (die is actief lid van een carnavalsvereniging). Volgend jaar krijgt Ivan een apenpakkie aan, zegt 'ie. :D
pi_87449591
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:28 schreef avotar het volgende:

[..]

Ik mis de echtgenoot en de aanhanger voor aan de auto nog...? -O-
Ik mis een zeiltje voor in de auto nog (mocht je met gebroken vliezen op pad moeten).

Ik vind een centimeter trouwens een goede tip!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:56:00 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87450171
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik mikte juist op de 11e! Ik ben 12-12 jarig dus 11-11 leek me wel geinig. De vriend van m'n moeder had het ook vast geweldig gevonden (die is actief lid van een carnavalsvereniging). Volgend jaar krijgt Ivan een apenpakkie aan, zegt 'ie. :D
LOL... zo hoop ik deze keer op de 11de van de 12de ;)

Dan heb ik een kind van 12-11 en een van 11-12.... plus dat dat gevoelsmatig lekker rustig is, want ik ben de 6de uitgerekend en dan zit ik er dan niet zo op te wachten (van Jr. was ik de 5de uitgerekend en die kwam dus een week te laat).

En het geeft bij een VS-datumnotering een erg mooie datum: 12-11-10 dan gaan we voor 09:08:07 uur :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87450328
Oeoeoeh rommelende dames. Ik ben benieuwd!

Zelf eigenlijk niks te melden, 9wk nu ongeveer en ik geniet van alles waar ik nu geen last van heb en de vorige keer wel :D
I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.
pi_87450924
Spannend Hik en Sil, zou er vandaag wat gebeuren?

Hier vannacht geen bijzonderheden. Heerlijk geslapen.... Zou bijna vergeten dat er de komende 2 weken een bevalling op komst is.
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:22:49 #231
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87450936
12-3 ben ik uitgerekend, mijn dochter is van 3-12 . (die is op de uitgerekende datum geboren) dus zou wel leuk zijn als deze ook op de uitgerekende datum geboren zou worden :@

pi_87450970
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts. Door de verkoudheid ben ik weer enorm aan het spugen en aan het afvallen. Ik voel me zo slap en lusteloos...toch maar even heen.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:26:49 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87451061
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:22 schreef kaatjejannie het volgende:
Spannend Hik en Sil, zou er vandaag wat gebeuren?

Hier vannacht geen bijzonderheden. Heerlijk geslapen.... Zou bijna vergeten dat er de komende 2 weken een bevalling op komst is.
Ah... dat geeft de burger moed *O*

Vooral omdat N. gisteren vroeg of we de in november nog een weekje samen wegkonden.... de 13de of de 15de, waarbij ik gisteren alleen maar de onzekerheid van dan 37 weken zijn als argument had, en dat niet noodzakelijkerwijs als probleem zag, maar ik vanmorgen bedacht dat ik dan misschien wel helemaal geen zin heb om in Drenthe in een huisje zitten :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:27:47 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87451099
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:23 schreef -Nienna- het volgende:
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts. Door de verkoudheid ben ik weer enorm aan het spugen en aan het afvallen. Ik voel me zo slap en lusteloos...toch maar even heen.
:* en probeer vooral je rust te pakken.... voor de baby is een griepje niet eens een probleem, maar voor jou is het extra slopend.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:31:02 #235
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87451179
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is niet waar; je kunt je vruchtwater bij kleine beetjes verliezen. Doen wat Silmarwen zegt, Hik! Opvangen en je verloskundige bellen.
Dat is mij verteld...klopt heel mijn info weer niet :D stom is dat. Maar goed, ik heb het bij mijn vorige zwangerschappen gehad, dat ik dacht dat ik vruchtwater was verloren (was ook vóór het plassen) maar dat het toen nog een paar weken bleef zitten. Vandaar dat ik zei van het scheurtje...

Maare, bellen zou ik sowieso even doen, dat vergat ik erbij te zeggen. Heb ik toen ook gedaan. Altijd fijn om te weten waar je aan toe bent.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:44:10 #236
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87451602
Bah Nienna, dat is niet fijn! Hopelijk voel je je snel weer beter!
pi_87452332
Even snel per telefoon: 20-wekenecho was helemaal goed!

En we krijgen nog een jongetje!

Nu dus maar wat fanatieker gaan denken over een naam...
pi_87453245
Mijn schoonzus is 28 weken zwanger en is net opgehaald bij de VK door een ambu.. Ze zou 'krampen' hebben zo omschrijft haar man.. Ik hoop zo dat het goed gaat :{
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:46:54 #239
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87453403
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:23 schreef -Nienna- het volgende:
Beterschap... :*

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:41 schreef Raissa het volgende:
Mijn schoonzus is 28 weken zwanger en is net opgehaald bij de VK door een ambu.. Ze zou 'krampen' hebben zo omschrijft haar man.. Ik hoop zo dat het goed gaat :{
Hopelijk heb je snel (goed!) nieuws... :*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:47:02 #240
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87453405
He bah Raissa, kan me voorstellen dat je daar wat onrustig van wordt. Hopelijk blijkt het mee te vallen en blijft hun kindje nog even lekker zitten waar ie zit!
pi_87453630
Thanks Kolonia!

Wat en Raissa, hoop dat alles goedkomt!

Die centimeter is zeker een goede tip! Weet nog steeds niet hoe lang Mex is, ga ik vanmiddag maar even meten.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:54:57 #242
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87453642
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:41 schreef Raissa het volgende:
Ik hoop met je mee Raissa. :*

HiK en Sil, hoe is het met jullie?
A grand adventure has begun.
pi_87454593
Fijn nieuws, stengeltje! Ik vond het toch een opluchting om te weten dat er niks gevonden was. En nog een jongetje! *O*

Nienna, wat goed dat je een afspraak bij de huisarts hebt gemaakt. Je hoeft het niet alleen te doen; er is iemand die met je mee kan denken. Hopelijk kun je iets krijgen wat helpt, of in ieder geval verlichting biedt.

Leandra, ik moet er niet aan denken om met 37 weken in Drenthe te zitten. Rond die periode ga ik Amsterdam niet meer uit, denk ik. :+ Ik ben erop gebrand om in mijn eigen ziekenhuis te bevallen.

Raissa, dat is schrikken! :o Ik ben ongeveer even lang zwanger; dit soort nieuws doet me wel beseffen dat ik mijn rust niet voor niets neem. Ik hoop dat het geen vroegtijdige weeen zijn en dat ze eventueel iets ertegen kunnen doen als het wel om weeen gaat. :*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:32:39 #244
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87454864
Oe Raissa, dat is schrikken!

Stengeltje: fijn dat de echo goed was.
pi_87455085
Gats Raissa wat schrikken :* sterkte met afwachten, ik hoop op goed nieuws voor je :{

Stengeltje fijn! Gefeliciteerd *O* nog een jungske <3

-Nienna- :{ het zit ook niet echt mee tot nu toe hè. Blegh. Hopelijk kan de HA iets voor je betekenen

Leandra haha zolang het met zn twee in een huisje in drenthe was zou ik het niet zo'n punt vinden. Lijkt me best lekker, lekker kneuteren, niks doen, samen gourmetten en lang uitslapen en films kijken enzo.
Als het een familieweekend was dan zou k bedanken :P
Ik zat bij Amélie vanaf 36 weken ofzo echt totáál niet te wachten op sociale contacten en ik heb het donkerbruine vermoeden dat dat nu wel weer zo zal zijn. Vind ik zelf niet zo erg, lekker in mn coconnetje kneuteren O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87455199
Ik besefte gister ineens dat de bevalling zomaar heel anders kan zijn. Misschien wordt 'ie wel niet ingeleid en beval ik zelfs zo snel dat ik niet eens het ziekenhuis bereik. :o Nah, dat zal wel niet.
pi_87455487
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik besefte gister ineens dat de bevalling zomaar heel anders kan zijn. Misschien wordt 'ie wel niet ingeleid en beval ik zelfs zo snel dat ik niet eens het ziekenhuis bereik. :o Nah, dat zal wel niet.
haha ja ik ook, maar ik besefte me t omgekeerde :X missschien doe k er dit keer wel 30 uur over ofzo :X
*nietaandenken*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:48:34 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87457521
Raissa dat is schrikken, ik hoop dat het allemaal goed gaat.

Qua Drenthe weet ik het gewoon nog niet; gisteren had ik echt zoiets van "okay, dan ben ik 37 weken, in het ergste geval ben ik dan (aan het) bevallen en moeten we m'n schoonouders maar op vakantie sturen" maar met alle hectiek nu (verbouwing badkamer en toilet) en het feit dat alles, en daarmee bedoel ik letterlijk alles, in de babykamer nog moet gebeuren heb ik vooral geen flauw idee hoe ik me dan voel.

Ik denk dat het alleen maar kan als de boel hier af is.... en dan ook compleet af; ingericht, ingeruimd en wel.
Maar goed, dat moest wat mij betreft toch al voor 12 november, dus aan de ene kant heeft het dan misschien ook wel wat om er dan nog even een weekje tussenuit te gaan :')

Aan de andere kan ga ik er gemakshalve maar vanuit dat ik (weer) na de uitgerekende datum beval, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet, en op deze leeftijd al helemaal niet :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87460352
Net telefonisch de uitslag gekregen van de combinatietest.
De nekplooimeting was goed. En ook de uitslag van het bloed is perfect.
Er waren nog 2 afwijkingen gemeten (ik ben even de naam kwijt) en ook die waren helemaal goed.

Ook hier morgenochtend een doktersafspraak i.v.m. verkouden. Nou ja verkouden. Ik heb al weken last van oorpijn en vorige week kreeg ik te horen, gebruik maar een neuspray. Na een week gebruiken mocht ik terug komen. Gister kreeg ik een bloedneus en die blijf ik zo nu en dan dus houden :')
Naast de oorpijn aan de rechterkant heb ik die nu ook links. Ik heb er hoofdpijn bij. Mijn nek niet meer bewegen. En nog wat van de klachten waarvan ik denk aan een voorhoofdholteontsteking. Dus ik vond een doktersafspraak wel op zijn plaats :')
pi_87462644
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:49 schreef huuphuup het volgende:

[..]

haha ja ik ook, maar ik besefte me t omgekeerde :X missschien doe k er dit keer wel 30 uur over ofzo :X
*nietaandenken*
Ik troost me met de gedachte dat de kans wel héél klein is dat de ruggenprik een tweede keer ook helemaal niet werkt. :+
pi_87462734
tralalalala *vingers in de oren stopt*

Bij mij is het vast in een zucht gebeurd, thuis zonder kleerscheuren en is de hele kraamtijd een roze wolk O-)
The way you rock'n'roll
pi_87462844
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Bij mij is het vast in een zucht gebeurd, thuis zonder kleerscheuren en is de hele kraamtijd een roze wolk O-)
Kan heel goed hoor! :Y
pi_87462889
precies mijn gedachten DML.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:19:33 #254
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87463005
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Psies! Als we daar nu gewoon eens van uitgaan tot het tegendeel is bewezen :P .

Tally, hopelijk zet het bezoek aan de huisarts zoden aan de dijk en voel je je snel beter. Super dat de uitslag vd combinatietest helemaal goed is!
pi_87465985
Vanmiddag even naar de huisarts geweest, maar heb niks gekregen tegen de misselijkheid. Ze wil eerst afwachten hoe het gaat als de verkoudheid weer over is.

Verder is mijn urine gecheckt, geen ketonen aangetroffen dus ik heb nog vocht genoeg.
Wel een beetje bloed en witte bloedcellen, dus het wordt op kweek gezet, net als de ochtendurine die ik morgenvroeg ook nog moet langsbrengen. Ze denkt aan blaasontsteking, maar die heb ik al zo vaak gehad en ik heb geen symptomen. Even afwachten dus wat daar uitkomt...

Tally, succes morgen bij de huisarts, hopelijk kunnen ze je er snel vanaf helpen.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:13:41 #256
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87466955
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:50 schreef -Nienna- het volgende:
Vanmiddag even naar de huisarts geweest, maar heb niks gekregen tegen de misselijkheid. Ze wil eerst afwachten hoe het gaat als de verkoudheid weer over is.

Verder is mijn urine gecheckt, geen ketonen aangetroffen dus ik heb nog vocht genoeg.
Wel een beetje bloed en witte bloedcellen, dus het wordt op kweek gezet, net als de ochtendurine die ik morgenvroeg ook nog moet langsbrengen. Ze denkt aan blaasontsteking, maar die heb ik al zo vaak gehad en ik heb geen symptomen. Even afwachten dus wat daar uitkomt...

Tally, succes morgen bij de huisarts, hopelijk kunnen ze je er snel vanaf helpen.
Is er niets 'natuurlijks' dat helpt tegen de misselijkheid Nienna? Misschien zijn hier wat ervaringsdeskundigen? Ik heb er gelukkig geen ervaring mee.

Volgens de verloskundige die ik tijdens mijn vorige afspraak had was de kans op een onopgemerkte blaasontsteking tijdens de zwangerschap wat groter. Dus mocht ik niet alleen op het ontbreken van symptomen als brandend gevoel of pijn tijdens plassen afgaan.
pi_87467120
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:13 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Is er niets 'natuurlijks' dat helpt tegen de misselijkheid Nienna? Misschien zijn hier wat ervaringsdeskundigen? Ik heb er gelukkig geen ervaring mee.

Volgens de verloskundige die ik tijdens mijn vorige afspraak had was de kans op een onopgemerkte blaasontsteking tijdens de zwangerschap wat groter. Dus mocht ik niet alleen op het ontbreken van symptomen als brandend gevoel of pijn tijdens plassen afgaan.
Oh, kijk...dat wist ik niet. We zullen het zien wat er uit komt.
Ze zei overigens nog wel dat ik heel goed mijn gewicht in de gaten moet houden en absoluut niet meer mocht afvallen (zit nu op -5 kilo).
Vandaag nog niet gespuugd, mocht ik vanavond weer zo erg moeten braken, of zelfs morgenvroeg, moet ik direct weer komen.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:22:38 #258
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87467322
Nienna, ik heb nog Emesafene liggen (dat is tegen braken bij de zwangerschap), volgens mij nog een heel doosje, mocht je daar interesse in hebben (ze hebben vaak een tegenzin met het voorschrijven maar dat is, ook volgens de verloskundige, niet nodig), PM dan maar even!
Ik heb het tijdens vier zwangerschappen gebruikt en echt nodig gehad, het haalt de scherpe kantjes ervan af vond ik. Het zijn overigens zetpillen aangezien gewone pilletjes bij mij niet hielpen omdat ze er net zo hard weer uitkwamen.

Heel veel sterkte in ieder geval...
pi_87468377
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:49 schreef huuphuup het volgende:

[..]

*nietaandenken*
ook 30 uurtjes gaan weer voorbij! Niet te druk maken hoor!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:04:12 #260
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87469076
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:48 schreef Troeta het volgende:

[..]

Maar lijkt me wel heul heftig Troeta, en vooral dat het allemaal zo raar gelopen is, toch! Kun je er wel een schitterend ventje voor hebben teruggekregen, en dat is het, maar het blijft toch best heftig allemaal!
pi_87469528
Nienna, bij mij wilde de HA het ook eerst aankijken voordat ik zetpillen kreeg. Dezelfde als waar Suzanna het over heeft.
Blijf genoeg drinken want ik had dus met week 9 al ketonen in mijn urine en met week 14 was ik echt uitgedroogd en belandde ik in het ziekenhuis.
Emesafene werkte bij mij trouwens totaal niet. Ik heb in het ziekenhuis een ander iets voorgeschreven gekregen wat wel werkt en dat gebruik ik helaas nog steeds.
Mocht je meer info willen kan je me altijd pm-en natuurlijk!

Sterkte in ieder geval want het is echt bleh ;(
The way you rock'n'roll
pi_87469796
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:48 schreef Troeta het volgende:

[..]

oh ja dat is ook heus zo, en ik lig er niet echt wakker van hoor ;)
maar als ik mag kiezen, doe mij dan mn vorige bevalling maar :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87469965
Ik lig er ook niet wakker van, want een volgende bevalling kan haast niet zwaarder zijn. O-)

Alle gekheid op een stokje: ik merk dat ik er wat gelatener onder ben nu ik het al een keer heb meegemaakt. Dat wil zeggen, ik weet wat voor geweldigs er straks uitkomt en dat maakt het zó alle pijn en moeite waard. Stom cliché, maar toch.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:32:07 #264
313287 Groofsken3
pi_87470416
Ik had het juist andersom. Omdat ik de eerste keer toch niet wist wat me te wachten stond, ging ik heel onbevangen de bevalling in, echt zonder angst zo onegveer. De tweede keer begon ik er even onbevangen aan, maar werd ik het laatst uur ineens heel bang door de pijn in combinatie met de herinnering. ;(
pi_87470433
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:19 schreef huuphuup het volgende:
maar als ik mag kiezen, doe mij dan mn vorige bevalling maar :P
Mij ook!
Ben wel heel benieuwd hoe het nu zal verlopen..

Ik moet maar eens op zoek naar een lijstje om de uitzet te controleren, eens kijken wat ik nog mis
pi_87470436
Nou ik voel me nu al zo lang rot dat ik eigenlijk best wel hoop dat onwijze kleerscheuren me bespaart blijven bij de bevalling. Dat die roze wolk dan wellicht wel een beetje langs kan komen drijven. Of is dat heel naïef?
The way you rock'n'roll
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:34:19 #267
313287 Groofsken3
pi_87470525
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ik voel me nu al zo lang rot dat ik eigenlijk best wel hoop dat onwijze kleerscheuren me bespaart blijven bij de bevalling. Dat die roze wolk dan wellicht wel een beetje langs kan komen drijven. Of is dat heel naïef?
Zelfs na een bevalling met flinke kleerscheuren en heel veel hechtingen is een rose wolk heel goed mogelijk hoor :* . Ik was twee keer helemaal kapot van onderen en heb twee keer enorm genoten van de kraamtijd.
pi_87470569
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
nee hoor :) en ik gun het je van harte.
Ik heb een prima bevalling gehad die ik echt iedereen wel gun, het was snel maar niet té snel (ook niet altijd prettig, te snel :X), ik heb alles bewust meegekregen maar niet zo bewust dat de pijn ofzo blijft hangen, dat werk.

Het was echt zonder overdrijven het mooiste, stoerste en tegelijk bizarste wat ik ooit gedaan heb.
en ik heb een heerlijke kraamtijd gehad.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87470853
'Grappig', Huup, maar als ik aan jouw bevalling denk, was ie helemaal niet zo fijn. Ik herinner me vooral een hoop knip- en plakwerk.
pi_87470993
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:13 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Gember helpt wel een beetje.
pi_87471019
Ook hier de nodige kleerscheuren en een prima bevalling waar ik goed op terug kijk. En een geweldige kraamtijd O+
pi_87471037
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:40 schreef Ssserpente het volgende:
'Grappig', Huup, maar als ik aan jouw bevalling denk, was ie helemaal niet zo fijn. Ik herinner me vooral een hoop knip- en plakwerk.
Dat ja :Y

Hoe is het met jouw flubbertje serpente ;) ?
The way you rock'n'roll
pi_87471056
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:40 schreef Ssserpente het volgende:
figuurknippen en daarna origamivouwen O+ gotta luv it!

ach, het is verdoofd dus die knippen heb ik niet gevoeld. Ik dacht alleen wel omg doe normaal, nóg een keer knippen?! :o Ik heb het echt niet erg gevonden. De hechtingen vond ik vervelend toen het ging trekken, vanaf dag 4, maar dat overleef je wel.

Het enige echt rotte vond ik dat het hechtdraad ging ontsteken, maar daar ben ik zelf gevoelig voor en das echt een uitzondering.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:54:11 #274
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87471470
Heej pssttt, het is na 10u vanmorgen wel heel stil gebleven aan de kant van Hik en Silmarwen.... Zouden ze.....???
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:59:34 #275
313287 Groofsken3
pi_87471719
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:44 schreef mrien het volgende:
Ook hier de nodige kleerscheuren en een prima bevalling waar ik goed op terug kijk. En een geweldige kraamtijd O+
Ik kijk trouwens ook met hele goede gevoelens terug op beiede bevallingen. Ik zou het zo weer doen O+.

[ Bericht 13% gewijzigd door Groofsken3 op 12-10-2010 21:08:47 ]
pi_87471882
Troeta, wat een mooi mannetje na een zware bevalling... enjoy! O+

En idd twentemeisje....zou het? :%

Ik denk nog niet echt aan de bevalling, ik laat het allemaal maar op me afkomen denk ik...al die horrorverhalen trek ik me niks van aan, hooguit voeg ik er dalijk m'n eigen horror er aan toe.
Back in business.
pi_87472258
ja idd twentemeisje, ik ben benieuwd!

Ik heb vandaag veel meer harde buiken dan anders.. Maar 't zal wel niks doen. Ben er zo van overtuigd dat het nog wel even gaat duren.
*poef* nu is het weg
pi_87472266
Het is me tijdens de vorige zwangerschapsgymnastiek opgevallen hoe weinig de vrouwen daar wisten over bevallen. Ik voelde me de enige die zich ingelezen had. Toegegeven, ik ben een informatiejunk, maar ik vond het juist heel nuttig om een breed scala aan scenario's in mijn hoofd te hebben zodat ik me niet te veel op een ideaal in zou stellen.
pi_87472401
Ik heb me ook aardig ingelezen over bevallen, maar moet zeggen dat ik er nu niks meer over kan/wil lezen. Het komt me nu iets te dichtbij geloof ik. Ik steek nu het liefst mijn hoofd in het zand. Ik word morgenochtend gewoon wakker, en dan ligt Ilse naast me in de wieg. O-)
*poef* nu is het weg
pi_87472481
KJ, ik ben heel benieuwd naar de naam van je meisje. Ik heb namelijk lang gedacht dat Ilse haar echte naam zou worden net zoals Anna van Tessie bijvoorbeeld :D
The way you rock'n'roll
pi_87472568
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat ja :Y

Hoe is het met jouw flubbertje serpente ;) ?
* Check. Dat zit er nog... Ga pas naar de plastisch chirurg als ik geen borstvoeding meer geef.

Fijn dat je het knippen niet voelde, Huup. Ik voelde het wel, luid en duidelijk. Vandaar dat ik me jouw bevalling ws iets anders voorstelde.
pi_87472576
We hadden het thuis nog wel eens over *echte naam* maar sinds mijn man zich versprak ( diegene die dr bij zat hoorde het niet gelukkig) hebben we het thuis ook alleen nog maar over Ilse. Het zl nog wennen worden om haar bij haar echte naam te gaan noemen denk ik.
*poef* nu is het weg
pi_87472720
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:17 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

* Check. Dat zit er nog... Ga pas naar de plastisch chirurg als ik geen borstvoeding meer geef.

Fijn dat je het knippen niet voelde, Huup. Ik voelde het wel, luid en duidelijk. Vandaar dat ik me jouw bevalling ws iets anders voorstelde.
oh haha nee ik heb er echt niets van gevoeld. Er ging gewoon een verdoving in en daarna knippen. Het was voor B. erger dan voor mij geloof ik op dat moment :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87472779
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:44 schreef mrien het volgende:
dat dus

mijn bevalling duurde 6 uur en 3 kwartier. laatste 3uur ging wel vrij snel, op dat moment iets te snel, maar achteraf was t prima.
gun iedereen zo'n bevalling, nou ja zonder de knip en de vaccuumpomp dan.

vandaag is bevaldag denk k.
kreeg vanmiddag een smsje van vriendin dat dr vliezen gebroken waren.
ze was 23 oktober uitgerekend, dus 11dagen eerder (ik zei gelijk tegen mn zus, zie je wel dat iedereen eerder bevalt :') maar toen bedacht ik dat de tijd dat zij met gebroken vliezen zat ik al lang en breed mijn bevalling achter de rug had). toevallig heb k vanochtend haar kado's ingepakt.
vind t wel spannend haha
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:23:09 #285
238474 Jeetjejom
pi_87472844
Troeta., ik vond mijn 24 uur al lang duren, maar jij bent gewoon ook nog door je vk in de steek gelaten! Heftig zeg, en ik zou zo pissig zijn als er een dronken vrouw meer aandacht zou krijgen, ze is toch verdoofd door de alcohol zou geloof ik mijn reactie zijn.... Maar wat een heerlijk ventje heb je ervoor gekregen!

Dames die ons in spanning laten zitten, hopelijk zijn jullie hard bezig....
Jouw warmte is genoeg
pi_87473620
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:23 schreef Jeetjejom het volgende:
Troeta., ik vond mijn 24 uur al lang duren, maar jij bent gewoon ook nog door je vk in de steek gelaten! Heftig zeg, en ik zou zo pissig zijn als er een dronken vrouw meer aandacht zou krijgen, ze is toch verdoofd door de alcohol zou geloof ik mijn reactie zijn.... Maar wat een heerlijk ventje heb je ervoor gekregen!

Dames die ons in spanning laten zitten, hopelijk zijn jullie hard bezig....
Ik denk dat het verplegend personeel zich meer zorgen maakt om het kind wat beschonken ter wereld komt, niet? Het is heel naar als je zoals Troeta daarom weinig aandacht krijgt maar zo'n kind heeft gewoon extra hulp nodig.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:42:54 #287
238474 Jeetjejom
pi_87473869
Dat snap ik ook wel (nu tenminste), maar in troeta's geval zou ik ontzettend pissig zijn!
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:11:42 #288
54772 Silmarwen
pi_87475591
Nee, niet aan het bevallen. Wel steeds onrustiger, heb nu pijnlijke harde buiken om de 5 a 10 minuten al 2 uur lang. En mijn hele buik doet zeer, maar ik juich maar niet. Moet morgen toch naar de gyn voor CTG en inwendig onderzoek en groeiecho. We zien het wel :D
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:17:32 #289
238474 Jeetjejom
pi_87475904
Silmarwen, veel succes alvast voor morgenvroeg! Hopelijk krijg je vannacht een beetje slaap.....
Jouw warmte is genoeg
pi_87482974
Is het ook wel basboussa, maar nu ik me eindelijk goed voel komt het genieten toch echt.
De verloskundige die mijn bevalling zou doen is vandaag langsgeweest en we hebben een fijn gesprek gehad. Nam haar al niks kwalijk hoor, want er was iets aan de hand met haar kindje, dus snap heel goed dat ze wegging.
Alleen vind ik het zeer vreemd dat een praktijk met meerdere vk's geen vervanging kan regelen.
Ze adviseerde me om er goed over te praten en misschien ook zo'n gesprek te houden in het ziekenhuis over mijn bevalling.
Dat het kindje van een dronken vrouw meer aandacht krijgt kan ik ook nog wel hebben, maar dat al die dingen achter elkaar mij weer moeten overkomen vind ik wel zuur. Lijkt wel of het bij ons nooit normaal kan gaan.
Maar dat moet ik niet teveel gaan denken, want dan blijf ik erin hangen.
Moet wel zeggen dat ik niet aan 2e zwangerschap en bevalling moet denken, maar misschien slijt die angst wel, is nu nog moeilijk te zeggen.

Jullie geknip lijkt me ook echt heel eng, dat heb ik dan weer niet gehad en we zijn allebei gezond, aan dat soort dingen probeer ik nou veel te denken.

Nou silmarwen, dat klinkt echt heel goed, heel veel succes morgen!! Probeer wat te slapen!!

@Shirley Thanks!!
pi_87485015
:O Ik zeg dus niet meer dat ik zo goed slaap, want vannacht was een ramp. Veel wakker, plassen, maagzuur. Denk dat k toch wat onrustig was omdat het vandaag toch 13 oktober is. DE dag.... Niet dat ik verwacht dat er iets gaat gebeuren, maar toch... 40 weken gewoon vandaag.

Hoe ben jij de nacht doorgekomen Sil? En Hik hou jij het nog een beetje vol??

En Barbabientje, is hier gister ook niet geweest.. Zou het??
*poef* nu is het weg
  woensdag 13 oktober 2010 @ 08:01:30 #292
54772 Silmarwen
pi_87485164
Wat een #@$%$%$#% nacht. Tot 4 uur snachts kramp en harde buiken en een super hyperende baby. Ben beetje moe nu.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 08:06:07 #293
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87485193
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 01:00 schreef Troeta het volgende:
Moet wel zeggen dat ik niet aan 2e zwangerschap en bevalling moet denken, maar misschien slijt die angst wel, is nu nog moeilijk te zeggen.

Jullie geknip lijkt me ook echt heel eng, dat heb ik dan weer niet gehad en we zijn allebei gezond, aan dat soort dingen probeer ik nou veel te denken.
Kijk, dat is een goede kijk op de zaak. Lekker positief blijven O+ en genieten van het hier en nu. Maar erover praten kan best helpen hoor! Je moet het toch een plekje geven zoiets. Sterkte Troeta! :*

quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 08:01 schreef Silmarwen het volgende:
Wat een #@$%$%$#% nacht. Tot 4 uur snachts kramp en harde buiken en een super hyperende baby. Ben beetje moe nu.
Kan ik me voorstellen.... Lekker uitrusten vandaag? Heb je nog steeds krampen en harde buiken? Sterkte!

Kaatjejannie, nog eventjes... en dan?? Wel vervelend zo'n nacht :(
pi_87485361
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 08:01 schreef Silmarwen het volgende:
Vandaag weer onderzoek toch? Ik hoop zo voor je dat je snel bevalt, dan heb je ook wakkere nachten, maar dan iig wel met baby.. :*
*poef* nu is het weg
  woensdag 13 oktober 2010 @ 08:58:40 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87485937
Tally, wat geweldig dat de uitslagen van de NT-meting helemaal perfect waren ^O^
KJ, vandaag 40 weken, de mijlpaal der mijlpalen.... gefeliciteerd *O*

Hier gisteravond naar de voorlichtingsavond in het ziekenhuis geweest, met aansluitend een kraammarkt, maar darn.... ik kan er maar niet over uit, zelfs als het over borstvoeding gaat en ik zeg dat ik 19 jaar geleden al probleemloos een half jaar BV gegeven heb dan komt er een reactie als "Ja, maar er is een hoop veranderd de afgelopen 20 jaar"...
WTF?? Het is geen hogere wiskunde ofzo :|W
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:08:30 #296
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87486105
Nou, je borsten zitten hooguit op een andere plek :+ En de kijk op voeding en voeden is veranderd. Maar het kunstje lijkt me net als fietsen eigenlijk.

Verder voor alle zwangeren een :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:16:38 #297
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87486247
Kaatjejannie en Sil, hopelijk liggen jullie snel wakker van iets anders, een babietje in jullie armen!

En over borsten gesproken, ik werd vanmorgen wakker met een zere linkerborst, de bovenkant voelt heel beurs als ik het aanraak of als ik beweeg. Net of er een grote blauwe plek zit. Het voelt anders dan de (behoorlijke) gevoeligheid tot nu toe. Zou dit ook gewoon met de 'melkweg' te maken hebben?

Een fijne dag voor iedereen gewenst! Met wie weet zomaar een paar babietjes ;) .
pi_87486472
haha debuurvrouw

Thanks Suzanna!!

Ben maar ff snel op de pc, dus ik hoop dat er wat baby's komen vandaag!! Succes
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:27:23 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87486484
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:08 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, je borsten zitten hooguit op een andere plek :+ En de kijk op voeding en voeden is veranderd. Maar het kunstje lijkt me net als fietsen eigenlijk.

Verder voor alle zwangeren een :*
Ja, dat idee had ik dus ook.... fietsen, zwemmen, weer even wennen maar dan moet het toch gewoon weer gaan?

Maar kennelijk doen ze tegenwoordig niet meer 2 x 5 minuten en dan 2 x 7 minuten en weetikveel....
Had ik net het briefje van de kraamhulp met het voedingsschema van Jr. gevonden, gaat het nu anders :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:31:08 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87486568
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:16 schreef twentemeisje het volgende:
Kaatjejannie en Sil, hopelijk liggen jullie snel wakker van iets anders, een babietje in jullie armen!

En over borsten gesproken, ik werd vanmorgen wakker met een zere linkerborst, de bovenkant voelt heel beurs als ik het aanraak of als ik beweeg. Net of er een grote blauwe plek zit. Het voelt anders dan de (behoorlijke) gevoeligheid tot nu toe. Zou dit ook gewoon met de 'melkweg' te maken hebben?

Een fijne dag voor iedereen gewenst! Met wie weet zomaar een paar babietjes ;) .
Ik weet het niet TM... de gevoeligheid in de borsten komt deze zwangerschap met vlagen.... als het echt beurs blijft voelen en je je er zorgen over maakt dan zou ik het de volgende keer dat je bij de VK komt even over hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:31:28 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87486576
Vol dan maar.... hebben we dat ook weer gehad :')

En hier verder: Zwangerschap en geboorte deel 701
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')