dat is hier een chipknip, hoewel het eerste halfuur gratis is. (sophia in rotterdam) en de rolstoel daar komt de verpleging / receptie al mee aansprinten als ze zien dat er een barende vrouw binnenstrompelt aan de arm van dr manquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
kleingeld voor de parkeerautomaat bij het ziekenhuis
en een euro voor de rolstoel
En dan geen superdikke sokken (omdat je zogenaamd volgens alle sites koude voeten krijgt tijdens je bevalling) zodat je je eigen schoenen niet meer past en dus uit nood maar schoenen van je man aantrekt. Maat 43. Uiterst charmant als je zelf maat 37 hebtquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:56 schreef DJMO het volgende:
ohja, sokken en makkelijk zittende schoenen suzanna! ik vond het een crime om in m'n sportschoenen te komen .. en een borstel/kam etc. Eigenlijk kun je het vergelijken met een weekendje weg gaan denk ik .. wat neem je mee als je een weekend weggaat en streep weg wat je niet nodig hebt, vul aan voor de baby
Bij Jan had ik een ruggenprik, dus dusdanig verdoofd dat ik dat helemaal niet gevoeld heb. Ik weet nog wel dat ik meteen na de bevalling van m'n dochter lag te trillen als een rietje van de kou. Ze kwamen ook om het uur tempen toen geloof ik, (k dacht dat ze bang waren voor de koude koorts ofzo? )quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb echt koude voeten gehad tijdens m'n bevalling.
Ik weet het eerlijkgezegd niet meer, volgens mij zijn de sokken in kwestie in het ziekenhuis uitgegaan. Maar ik was dus zo intelligent geweest om alleen dikke huissokken klaar te leggen en geen gewone sokken voor onderweg.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb echt koude voeten gehad tijdens m'n bevalling.
Dat is niet waar; je kunt je vruchtwater bij kleine beetjes verliezen. Doen wat Silmarwen zegt, Hik! Opvangen en je verloskundige bellen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:19 schreef Suzanna het volgende:
Als je vliezen echt breken is het wel een hele stortvloed hoor, geen straaltje. Maar een klein scheurtje zou wel kunnen.
Thanks! Wat zeg je dat lief!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:07 schreef Leandra het volgende:
Troeta, pittige bevalling
Prachtig knulletje
Mijn moeder had het ook over zo'n gevoel net voordat ik geboren werd. Ze stond met mijn vader in de supermarkt en wilde op stel en sprong naar huis. Laten we hopen dat het bij jou ook een voorbode is!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:09 schreef Silmarwen het volgende:
Hier ook wat kramperig. Ontzettend zere rug en mjn buik voelt als ik heel hevig ongesteld moet worden, keizersnede litteken voelt ook rot aan, heel jeukerig en trekkerig, heb ik altijd tijdens de menstratie. Heb wel lekker veel energie, enorme nesteldrang (heb de was en de vaat al gedaan en Yade zit gekamt, gepoetst en aangekleed haar ontbijt te eten en Dora te kijken.) en zo'n unheimlich gevoel wat ik ook had toen die dinsdag ineens de weeen weer begonnen en ik alsnog een weeenremmer kreeg.
Ivan is op vrijdag de 13e geboren.quote:En ja liever vandaag dan morgen. Dan is het de dertiende, niet dat ik daarin geloof maar dat word je dan zo nagedragen enzo!
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:34 schreef Hik het volgende:
Ik heb geen nesteldrang, maar ik heb mijn teennagels gelakt. Niet helemaal binnen de lijntjes, maar toch!
Er staat toch in de boekjes dat je maar gewoon dingen moet blijven doen? Nou dan!
De 13de zou mij ook niet kunnen schelen, maar toen ik op de 10de weeën begon te krijgen baalde ik wel dat het mogelijk de 11de zou worden...quote:
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:34 schreef Hik het volgende:
Ik heb geen nesteldrang, maar ik heb mijn teennagels gelakt. Niet helemaal binnen de lijntjes, maar toch!
Er staat toch in de boekjes dat je maar gewoon dingen moet blijven doen? Nou dan!
Ik mis de echtgenoot en de aanhanger voor aan de auto nog...?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 06:41 schreef danic het volgende:
Deze lijst heb ik van babybrabbel.nl afgehaald. Je zou zo alles moeten hebben als het goed is.
2 T-shirts /Pyjama
Voedingsbeha
Toilettas
Ondergoed
Fotocamera,reservebatterijen,flitser reserverolletjes
Videocamera met adapter opnamebandjes en eventueel extra accu
2 pakjes voor baby
2 rompers voor baby
Babymutsje
Omslagdoek of wollen dekentje
Maxi Cosi (met voetenzak en verkleiner)
Sokjes
Jasje baby
De kraammap
Normale kleding voor jezelf
Pantoffels
Ochtendjas
Dextro energy
Warme sokken
Mooi satijnen nachthemd (voor als baby geboren is)
Centimeter (als ze de baby niet willen meten)
Lippenbescherming (tegen uitgedroogde lippen)
Make-up, parfum en deodorant (voor het bezoek)
Verfrissingsdoekjes (om jezelf op te frissen)
Champagne (om de geboorte te vieren)
Etherisch olie'tje
Als je een waterbevalling gaat doen:
Bad
Dompelpomp
Voetpomp
Slang
Universele slang/kraanaansluiting
Visnetje
Badthermometer
Ik mikte juist op de 11e! Ik ben 12-12 jarig dus 11-11 leek me wel geinig. De vriend van m'n moeder had het ook vast geweldig gevonden (die is actief lid van een carnavalsvereniging). Volgend jaar krijgt Ivan een apenpakkie aan, zegt 'ie.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
De 13de zou mij ook niet kunnen schelen, maar toen ik op de 10de weeën begon te krijgen baalde ik wel dat het mogelijk de 11de zou worden...
Gelukkig dacht zoonlief mee en werd hij keurig de 12de geboren, en had ik dus niet een of andere carnavalsvereniging aan m'n kraambed omdat de baby op de 11de van de 11de geboren was
Ik mis een zeiltje voor in de auto nog (mocht je met gebroken vliezen op pad moeten).quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:28 schreef avotar het volgende:
[..]
Ik mis de echtgenoot en de aanhanger voor aan de auto nog...?
LOL... zo hoop ik deze keer op de 11de van de 12dequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik mikte juist op de 11e! Ik ben 12-12 jarig dus 11-11 leek me wel geinig. De vriend van m'n moeder had het ook vast geweldig gevonden (die is actief lid van een carnavalsvereniging). Volgend jaar krijgt Ivan een apenpakkie aan, zegt 'ie.
Ah... dat geeft de burger moedquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:22 schreef kaatjejannie het volgende:
Spannend Hik en Sil, zou er vandaag wat gebeuren?
Hier vannacht geen bijzonderheden. Heerlijk geslapen.... Zou bijna vergeten dat er de komende 2 weken een bevalling op komst is.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:23 schreef -Nienna- het volgende:
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts. Door de verkoudheid ben ik weer enorm aan het spugen en aan het afvallen. Ik voel me zo slap en lusteloos...toch maar even heen.
Dat is mij verteld...klopt heel mijn info weer nietquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet waar; je kunt je vruchtwater bij kleine beetjes verliezen. Doen wat Silmarwen zegt, Hik! Opvangen en je verloskundige bellen.
Beterschap...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:23 schreef -Nienna- het volgende:
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts. Door de verkoudheid ben ik weer enorm aan het spugen en aan het afvallen. Ik voel me zo slap en lusteloos...toch maar even heen.
Hopelijk heb je snel (goed!) nieuws...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:41 schreef Raissa het volgende:
Mijn schoonzus is 28 weken zwanger en is net opgehaald bij de VK door een ambu.. Ze zou 'krampen' hebben zo omschrijft haar man.. Ik hoop zo dat het goed gaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |