quote:Uitzending 8 oktober 2010, Nederland 1, 21.30 uur
Bart (46) en Christa Beydals (44) vormen samen een gouden duo. Nadat ze hun assurantiekantoor, ondanks de slechte economische tijden, voor een mooi bedrag weten te verkopen, kunnen ze met een schone lei beginnen.
Samen vertrekken ze naar Frankrijk om daar hun – of eigenlijk Christa’s - droom te verwezenlijken: het runnen van een hotel met restaurant. Het stel voorziet geen problemen, want Christa is een geboren gastvrouw en Bart maakt de beste Boeuf Bourguignon ter wereld. Eenmaal aangekomen in hun nieuwe woonplaats La Bourboule worden ze hartelijk ingewerkt en ontvangen door de oude eigenaren van hotel. Na een week zullen zij vertrekken en is het zwemmen of verzuipen...
Dat wel. Verbijsterend gewoon, dus eerst had vond ik het wel flapdrollen en eigen schuld, dikke bult. Maar ze waren wel heel aandoenlijk en uiteindelijk gunde ik het ze zeer zeker dat het goed kwamquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:25 schreef Fred_B het volgende:
Weer zo'n stel dat zo onvoorbereid op pad ging.
quote:Op maandag 11 oktober 2010 01:10 schreef Greetings het volgende:
Hij staat nog steeds niet op uitzending gemist
Welk programma?quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:55 schreef rubje het volgende:
hebben jullie gisteravond dat stel gezien dat eerst naar Het Paaseiland zou gaan ,even later in Santiago de Chili belande en uiteindelijk naar een kustplaats in Chili vertrokken om daar een bed&breakfast te beginnen?
best interessant relaas van een spaanstalige met een groningse blonde.
Dat is een heel ander programma.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:55 schreef rubje het volgende:
hebben jullie gisteravond dat stel gezien dat eerst naar Het Paaseiland zou gaan ,even later in Santiago de Chili belande en uiteindelijk naar een kustplaats in Chili vertrokken om daar een bed&breakfast te beginnen?
best interessant relaas van een spaanstalige met een groningse blonde.
nu welquote:Op maandag 11 oktober 2010 01:10 schreef Greetings het volgende:
Hij staat nog steeds niet op uitzending gemist
Dat viel mij ook op.quote:
TROS kent alleen maar sterretjes uit Volendam. Eigenlijk zou Dexter daar eens op afmoeten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:44 schreef APK het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op.
Kennen ze die serie niet bij de TROS ofzo?
quote:Gouden televierring gala-ding?Op zondag 24 oktober 2010 04:51 schreef Greetings het volgende:
Waarom was er geen eergisteren? Ze zouden toch om de 2 weken zijn?
En nog een kleine huishoudelijke mededeling:quote:Uitzending 5 november 2010, Nederland 1, 21.30 uur
‘Als ik succesvol ben als wethouder van Zwolle, kan ik ook een camping runnen’ moet Gerard van Dooremolen (57) hebben gedacht toen hij samen met zijn vrouw Hillie (57) naar het Duitse Zwarte Woud vertrok. Dat zij daar een heuse achterstandscamping inclusief vooroorlogs sanitairgebouw zouden aantreffen, hadden ze niet ingecalculeerd.
Voor een kleine 300.000 euro is het stel eigenaar van 4 hectare campinggrond, een binnenzwembad, bar, restaurant en woonhuis. Een nukkig en ongemotiveerd beheerderechtpaar is jammer genoeg ook bij de prijs inbegrepen. Hoog tijd voor de vijftigers om schoon schip te maken en van start te gaan met het opknappen en herinrichten van de campinggrond. Maar dat een campingbaas minder voor elkaar krijgt dan een wethouder, blijkt al snel.
De Duitse aannemers komen hun afspraken niet na, de bank is verre van happig op het verstrekken van een lening en ook de oude beheerders liggen dwars. Tot overmaat van ramp komen alle werkzaamheden door de ijzig koude winter volledig stil te liggen. Gerard en Hillie zetten alles op alles om de opening van hun droomcamping tóch mogelijk te maken.
quote:Met ingang van 13 november wordt Ik Vertrek wekelijks uitgezonden op de zaterdagavond in plaats van de vrijdagavond!
Beter dan wat je meestal ziet.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:29 schreef rubbereend het volgende:
Maar ze hadden volgens mij best goed gedaan
quote:
Dit inderdaad, ongelooflijk, ook af en toe het taalgebruik van die man...quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:56 schreef Euridice het volgende:
Iemand die 10 jaar wethouder is geweest en zich bezig heeft gehouden met beleidszaken, verdeling van subsidiegelden van het rijk, zo ontieglijk suf en dom zo´n project zien aangaan als een camping restarten zonder eigen geld...
wat een farce, niet alleen voor hem, maar ook voor ons, zo wordt dus nederland bestuurt, strooi maar rond met geld over onderwerpen waar je niet of nauwelijks verstand van hebt. Tjonge, dat toiletgebouw was wel erg duur, jesusgrissus, dat zal een wethouder zijn, die beslist over een uitgave van miljoenen over een of andere uitbreiding.
Inderdaad, gaf wel een leuk extra accent aan de uitzending.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:02 schreef alors het volgende:
Wat zeikt die kerel nou? Hij heeft die camping toch verkocht? Wat had hij dan gedacht dat ze hem tot het einde ter tijden zouden matsen met van alles en nog wat? Alsof hij zo behulpzaam is geweest
Nou, dat valt nog wel mee. Die man zat tegen pensionering aan en hij had geld zat dusse...quote:Op maandag 8 november 2010 17:44 schreef golfer het volgende:
Toch bewondering voor het stel als je op die leeftijd nog een keer je hele leven durft om te gooien.
Hij had dus niet geld zat en kreeg ook geen lening van de bank om te vrbouwen en juist op die leeftijd iets geheel nieuws beginnen is niet makkelijk. Je bent nou eenmaal stukken minder energiek en flexibel dan jonge mensen.quote:Op maandag 8 november 2010 18:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou, dat valt nog wel mee. Die man zat tegen pensionering aan en hij had geld zat dusse...
Weet je hoeveel zo'n wethouder verdient? Behoorlijk veel, dat de lening werd afgewezen had meer met de reces en het slecht ondernemersplan te maken. Pff, energiek, flexibel, je klinkt als iemand van 75quote:Op maandag 8 november 2010 19:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij had dus niet geld zat en kreeg ook geen lening van de bank om te vrbouwen en juist op die leeftijd iets geheel nieuws beginnen is niet makkelijk. Je bent nou eenmaal stukken minder energiek en flexibel dan jonge mensen.
quote:Uitzending zaterdag 13 november 2010, Nederland 1, 21.30 uur
Sinds koerier Mirjam van haar man scheidde en een relatie kreeg met klusjesman Edmond zijn ze in hun woonplaats het gesprek van de dag. Zat van Nederland en toe aan een nieuwe start, besluiten ze Noord-Holland achter zich te laten en in het gehuchtje Saint-Nicolas-des-Biefs een vakantiepark van het Franse postbedrijf over te nemen. Voor een slordige 98.000 euro zijn ze de eigenaar van een woonhuis, vier chalets en 1,5 hectare grond. De kinderen blijven in Nederland. Zo zal Lisa, de 16-jarige dochter van Mirjam, noodgedwongen bij haar vader intrekken en kunnende kinderen van Edmond niet meer om het weekend bij hun vader langs.
Het stel vertrekt tóch in de hoop samen een beter leven te beginnen. Of dat ook echt zo zorgeloos zal verlopen, is nog maar de vraag want de kindervakantie kolonie staat al 7 jaar leeg en is in barslechte staat. Al snel blijkt dat de positief ingestelde Hollanders de hoeveelheid werk behoorlijk hebben onderschat en dat ook het gemis van de kinderen groter is dan gedacht. En als de eerste gasten arriveren, moet nog blijken of Edmond en Mirjam Kreuk daar ook wel echt klaar voor zijn
Dat ja...quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:55 schreef Paul-89 het volgende:
Hoe kun je het je kinderen aandoen ?
Daar gaan ze op als ze van bil willenquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:06 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ja, maar er was wel een tweepersoons bed toch? Of zag ik dat verkeerd?
Volgens mij is dat een voorwaarde voor je mee mag doen aan ik vertrek, de taal niet spreken..quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:13 schreef Ole het volgende:
Handig om in Frankrijk te gaan wonen en geen woord Frans te spreken
Heb het programma nog niet zo vaak gezien. Maar hoe dom ben je danquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:14 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een voorwaarde voor je mee mag doen aan ik vertrek, de taal niet spreken..
echt hequote:Op zaterdag 13 november 2010 22:15 schreef Pannenkoeken het volgende:
Het valt me toch tegen dat ik mijn kind dagelijks mis.....
Tevens: wat een zeikwijf...quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:17 schreef Ole het volgende:
Hoe durf je hier mensen voor te laten betalen Werken:X
Sowieso dat etenquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:20 schreef debeterebob het volgende:
en wat weinig eten om van te werken
Die dochter van haar was 16, die van hem nog jonger jaar of 9 ofzo...quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:22 schreef Pannenkoeken het volgende:
Hoe oud zijn die kinderen nou eigenlijk?
Echte Franse houte cuisine was dat.quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Sowieso dat etenlijkt toch nergens naar.. dat je dat voor jezelf als snelle hap maakt, nou ja, ok, maar voor gásten??
14 was dat meisje van haar.quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:23 schreef alors het volgende:
Die dochter van haar was 16, die van hem nog jonger jaar of 9 ofzo...
Ik vond het ook wel tegenvallen, het enige wat het "leuk" maakte was dat gebeuren rond die kinderen..quote:
nee hoor.quote:
quote:De kinderen blijven in Nederland. Zo zal Lisa, de 16-jarige dochter van Mirjam, noodgedwongen bij haar vader intrekken en kunnende kinderen van Edmond niet meer om het weekend bij hun vader langs.
Ze zeiden in de uitzending 14.quote:
Ja dat laatste lijkt me een fijne opmerking om te horen voor de kinderenquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze zeiden in de uitzending 14.
Ze miste haar heel erg, maar het mooiste van in Frankrijk zijn was dat ze lekker met z'n 2-en zijn.:')
Fijne ouders hoorquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja dat laatste lijkt me een fijne opmerking om te horen voor de kinderen
We kennen ze niet echt hequote:Op zaterdag 13 november 2010 22:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Die kerel, wat een chagrijn zeg. Moet die straks gaan koken voor zijn gasten?
Ik had medelijden met die dochter... moeder wil naar Frankrijk met nieuwe man en aan de dochter wordt niets gevraagd.Mee of bij vaders wonen, daar komt het op neer...
Hij heeft het volgens mij al weer gehad daar. Met z'n verleden van alles drie, vier jaar volhouden om vervolgens weer 'iets anders te willen doen'. En het inzicht van een natte krant wat hun aan werk te wachten stond. Zij schatte het beter in.
Onaangenaam stel.
Nee, alleen de "interessante" momenten worden uitgezonden hequote:Op zaterdag 13 november 2010 22:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Na een uurtje kun je toch wel een indruk hebben
Van wiequote:Op zaterdag 13 november 2010 23:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hoop op nog meer reacties over de uitzending van vanavond
Ja ipv vrijdagavond komt het voortaan (?) op zaterdagavondquote:
Met deze post ben ik het zo ontzettend eens.quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:20 schreef APK het volgende:
Wat een ontzettende nietsige mensen, je zou er op straat dwars doorheen lopen
Ja, nu.quote:Op zondag 14 november 2010 19:06 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ja ipv vrijdagavond komt het voortaan (?) op zaterdagavond.
Omdat ze het misschien niet moeilijk had met het feit zovaak op de kleinkindertjes te passen, maar ze spontaan niet meer te zien en af toe eens vroeg of ze al iets op papier hadden?quote:Op zondag 21 november 2010 00:11 schreef golfer het volgende:
Echt helemaal niets van te voren geregeld.
En die vreselijke moeder van die vrouw. Alleen maar negatief en zeiken en zeuren en met zichzelf bezig zijn.
En dan weet je ook weer waarom die man zo graag naar het buitenland wildequote:Op zondag 21 november 2010 00:11 schreef golfer het volgende:
En die vreselijke moeder van die vrouw. Alleen maar negatief en zeiken en zeuren en met zichzelf bezig zijn.
quote:Op zondag 21 november 2010 00:28 schreef Stali het volgende:
[..]
Omdat ze het misschien niet moeilijk had met het feit zovaak op de kleinkindertjes te passen, maar ze spontaan niet meer te zien en af toe eens vroeg of ze al iets op papier hadden?
Ja, ze moet wel een vreselijke vrouw zijn inderdaad.
Als hij dat zou willen doen dan gaat hij dat toch niet van te voren uitleggen.quote:Op zondag 21 november 2010 00:46 schreef Arcee het volgende:
Die kok die les gaf en zei dat mensen Sandor eventueel aan zouden kunnen geven wegens restaurant in bed & breakfast. Hij zei er nog net niet bij dat hij dat met alle liefde zelf wel wilde doen.
Ja, ook opvallend inderdaad.quote:Op zondag 21 november 2010 00:46 schreef Arcee het volgende:
Die kok die les gaf en zei dat mensen Sandor eventueel aan zouden kunnen geven wegens restaurant in bed & breakfast. Hij zei er nog net niet bij dat hij dat met alle liefde zelf wel wilde doen.
Als je kijkt op de ikvertrek site is het dus wel allemaal goedgekomen, die vrouw in het appartement is weg en ze zijn helemaal volgeboekt en ze hebben veel contact met het dorp...quote:Op zondag 21 november 2010 06:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het was jammer dat je ze niet wat later in het verhaal zag. Nu was het geld nog niet op en leek het allemaal toch nog goed te komen. Maar dat lijkt me sterk..
Nou, ze hebben nog een vacature.quote:Op zondag 21 november 2010 10:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat zeggen ze ja.... maar zien is geloven...
Noem je dat al maffia.quote:Op zondag 21 november 2010 01:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, ook opvallend inderdaad.
Concurrentie vanuit Nederland zonder vergunning.
Plaatselijke maffia enzo.
Omdat: Tros.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:06 schreef OmeGerrit het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat het IQ van de mensen die aan dit programma meedoen altijd zo bijzonder laag is. Nooit zit er een fucking plan achter wat ze gaan doen.
Omdat het vermakelijk moet zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:06 schreef OmeGerrit het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat het IQ van de mensen die aan dit programma meedoen altijd zo bijzonder laag is. Nooit zit er een fucking plan achter wat ze gaan doen.
Mensen met een doortimmerd plan zijn minder boeiend om naar te kijken, en dat soort mensen heeft er waarschijnlijk geen behoefte aan voor gek te worden gezet op tv. Want als alles soepel gaat, worden er voor het 'leuke' ongetwijfeld wat echtelijke ruzies in beeld gebracht of de vloekende reactie als de hoteleigenaar tijdens een timmerklusje op zijn duim slaat.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:06 schreef OmeGerrit het volgende:
Knap dat jij het IQ van mensen kunt bepalen aan de hand van beelden in een TV-uitzending over een verhuispartij.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:06 schreef OmeGerrit het volgende:
Een hoop knip en plakwerk wat een bepaald beeld naar voren moet brengen is echt objectief ja.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:46 schreef OmeGerrit het volgende:
Of jij bent gewoon niet zo snugger om iemand zijn intelligentie te kunnen beoordelen in een uurtje tv. Ik krijg zelf in die tijd altijd wel een bepaald beeld van mensen.
Pfff denk jij dat die mensen knippen en plakken dat ze zonder een plan daar heen gaan?quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Een hoop knip en plakwerk wat een bepaald beeld naar voren moet brengen is echt objectief ja.
Eens! Dat gevoel heb ik niet eerder gehad bij ik vertrek.quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:21 schreef alors het volgende:
Nou ik vind het een leuk stel, ik gun het ze wel
Was was je dan aan het doen Staalquote:Op zaterdag 27 november 2010 22:33 schreef Stali het volgende:
Zo'n drie kwartier is trouwens ook zo weg. Het stond aan en ik heb er gewoon helemaal niks van gezien.
Multitasking is a bitch.
Achterom dichtdoen, was uit de droger vouwen, Ollie eten en drinken geven, zelf een beetje eten en drinken en wat FOK!ken.quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Was was je dan aan het doen Staal
Dat was wel erg.quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:17 schreef alors het volgende:
Oh sukkel, geeft ie zijn vrienden eerst
Staat er op:quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:01 schreef Stali het volgende:
Zo maar even zien hoe andere mensen hun avontuur aangaan. Hoop dat het er al opstaat.
Nee da's vies. Liever mannen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:39 schreef WammesWaggel het volgende:
Tongende blonde vrouwen, best een aardige pub eigenlijk.
Sinds wanneer is Nasi Goreng Nederlands.quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:49 schreef SigmundFreud het volgende:
In ieder geval zijn ze er nog, en samen ook, zie http://welcomestranger.co.uk . De twee 'Dutch specialties' op de menukaart: Nasi Goreng en bitterballen :-)
Inderdaad, eindelijk eens mensen die wél de taal spreken van het land waar ze heengaan.:')quote:Op zaterdag 27 november 2010 21:38 schreef alors het volgende:
Ik zit weer paraat. Leuk, weer eens wat anders dan Frankrijk, Italie of Spanje.
Ze hoefden het idd alleen maar over te nemen ipv opbouwen, dat is al een stuk makkelijker.quote:Op zondag 28 november 2010 01:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, eindelijk eens mensen die wél de taal spreken van het land waar ze heengaan.:')
En lekker dat er al een vaste klantenbestand was en een werkende pub, enzo.
Ik denk dat je in een verkeerd topic zit.quote:Op zondag 28 november 2010 01:20 schreef Shrien het volgende:
Fuck! Ik zoek een film, ik kom er niet uit.
Het gaat over een man die een mobiele telefoon vind, en er smsjes op krijgt van een vrouw die met m wil afspreken voor sexytime. Volgens mij is ie uit 2006-2009.
Kan iemand hier iets mee?
En wat is de meerwaarde om dat hier te vragen?quote:Op zondag 28 november 2010 01:20 schreef Shrien het volgende:
Fuck! Ik zoek een film, ik kom er niet uit.
Het gaat over een man die een mobiele telefoon vind, en er smsjes op krijgt van een vrouw die met m wil afspreken voor sexytime. Volgens mij is ie uit 2006-2009.
Kan iemand hier iets mee?
Ik wil het nu ook weten, lijkt mij best een leuke filmquote:Op zondag 28 november 2010 01:23 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
En wat is de meerwaarde om dat hier te vragen?
Nu al 2quote:Op zondag 28 november 2010 01:19 schreef golfer het volgende:
En na zes maanden hadden ze al 0 gastenkamers klaar.
quote:Andries en Judith verhuren 'unieke' gastenverblijven
Als consultant brengt Andries Raven (32) een groot deel van zijn dag in de file door. Op het Franse platteland heb je dat probleem niet en bovendien droomt hij ervan een rustiger en vrijer leven te leiden. Daarom verruilt hij, samen met vriendin Judith Buijsman (32), het bruisende Amsterdam voor het groene, maar slaperige dorpje Le Compas, waar ze voor ? 237.000,- een boerenhoeve hebben gekocht om gîtes en chambres d'hôtes te verhuren. Op de 7,5 hectare grond rond het pand wil het stel, zoals ze het zelf noemen, 'unieke gastenverblijven voor een onvergetelijke ervaring' creëren. Ofwel: je kunt er slapen in een boomhut, tipi of safaritent. Dit plan lijkt wel wat ambitieus want nog hetzelfde seizoen zullen de eerste gasten op de stoep staan en werkelijk alles, maar dan ook alles, moet nog worden gedaan. En als het stel aan de bouw van hun bijzondere plan begint, blijkt het al een hele opgave om überhaupt één tent op te zetten. Langzaamaan rijst de vraag of ze niet iets te veel hooi op hun vork hebben genomen.
Ja en ze hebben goede buren, dat is ook belangrijkquote:Op zaterdag 4 december 2010 21:59 schreef Karina het volgende:
Hij spreekt in ieder geval wat Frans, hij weet wat aanhangwagen is in het Frans!
Snap ik ook niet, dat zie je ook altijd in die huisverbouwprogramma's, altijd ontzettend over het budget heen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:04 schreef alors het volgende:
Ik snap nooit waarom die mensen altijd zo krap rekenen met kosten voor verbouwingen.
Nou dat dacht ik ook. Zo zou ik wél willen kamperenquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:14 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik houd absoluut niet van kamperen, maar het ziet er wel netjes uit allemaal.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:26 schreef Toad het volgende:
LOL! Ik zie op hun weblog dat de koeien van de buren een paar dagen terug waren ontsnapt:
[ afbeelding ]
http://moulindesjarasses.web-log.nl/ / http://www.moulindesjarasses.com/
Veel ondernemers stellen het budget zodanig op dat het totaalbedrag overeenkomt met het geld dat ze hebben. Het wordt dan meer een soort wishful thinking.quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:04 schreef alors het volgende:
Ik snap nooit waarom die mensen altijd zo krap rekenen met kosten voor verbouwingen.
Dat dacht ik toen ook, maar top hoe ze het uiteindelijk voor mekaar hadden.quote:
Volgens mij 230.000 + ze hadden 80.000 voor de verbouwing geleendquote:Op maandag 6 december 2010 11:52 schreef athlonkmf het volgende:
Was er nog verteld hoeveel die 7,5ha grond + gebouwen nou had gekost?
Het zou me niet verbazen als dit te maken heeft met de opnamedata van het tv-programma.quote:Op maandag 6 december 2010 11:52 schreef athlonkmf het volgende:
En waarom komen ze altijd in de winter aan.
Misschien ook omdat ze dan nog even de tijd hebben om de boel te verbouwen enzo. Als je in de zomer gaat beginnen heb je denk ik een 'verloren seizoen'.quote:Op maandag 6 december 2010 11:52 schreef athlonkmf het volgende:
En waarom komen ze altijd in de winter aan.
In die 'beruchte' Sevilla-aflevering van vorig seizoen wilde die man ook wachten tot de huizenprijzen daalden. Aan het einde van de aflevering hadden ze geen B&B en geen werk. De verveling sloeg wel toe.quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:59 schreef edraket31 het volgende:
Tja, als je genoeg centen achter de hand hebt dan is dat inderdaad een prima scenario.
Echter heb ik in al die jaren nog geen enkele aflevering gezien waarbij de emigranten het ook wel een half jaartje langer konden uitzingen zonder inkomsten.
Nee, dat was uit nood geboren......quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:11 schreef athlonkmf het volgende:
Volgens mij was een paar afleveringen terug een familie waarbij de man gewoon een tijd lang als klusjesman ging werken tot ze konden starten.
Klinkt heftig allemaal ...quote:Opnieuw een bezoek aan twee families die eerder te zien waren. Hebben ze, tweeënhalf jaar na hun emigratie, het geluk gevonden waar ze naar op zoek waren?
André, Betty, Sebastian en Laura Ottens emigreerden van het Drentse Peize naar het Duitse Harz-gebied om daar een hotel te beginnen. Het stel kwam behoorlijk in het nauw te zitten toen ze de financiering van het kolossale pand niet rond kregen. Inmiddels is er veel veranderd. Het bedrijf loopt als een tierelier en de Nederlanders zijn volledig aan hun nieuwe omgeving aangepast. Voor zoon Sebastian geldt dat echter niet. Hij heeft heimwee en zijn verdriet drukt zo'n stempel op het gezinsgeluk dat André en Betty voor een onmogelijke beslissing staan. Ook Ronald en Anneke Kramer vertrokken uit Nederland met hun kinderen Thomas (12), Tim (10), Sara (8) en Femke (6). Ze wilden naar Oostenrijk om daar een eigen pannenkoekenrestaurant te openen. Ze waren op alles voorbereid, maar dat er bij Anneke plotseling borstkanker werd geconstateerd kon niemand vermoeden. De familie zette de emigratiedroom door. Het bedrijf floreert, maar voor Anneke's gezondheid geldt dat zeker niet. Na een periode tussen hoop en vrees te hebben geleefd, overlijdt ze. Ronald moet de zorg voor zijn bedrijf en vier jonge kinderen in zijn eentje dragen. Hoewel hun leven nooit meer hetzelfde zal zijn, besluiten ze de emigratiedroom die ze ooit samen hadden, voort te zetten.
Jeetje...quote:Op zaterdag 11 december 2010 09:46 schreef jaco het volgende:
Vanavond 11 december 2010 21:35 - 22:35 uur op Nederland 1.
[..]
Klinkt heftig allemaal ...
Wat een bagger was dat ganzenbordgeneuzel en nu moet ik me ineens haasten voor een grote mok koffie.quote:
Idd..quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tja.. eigenlijk voor niks helaas.
Vind ik niet.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ervaring rijker enzo...quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
iddquote:Op zaterdag 11 december 2010 22:02 schreef Drassss het volgende:
Ik haat dat vrouwtje nu al met der cosmos gedoe. bah.
Ik denk dat dat toch altijd moeilijk blijft. Volgens mij vinden kinderen het bijna nooit leuk, maar als ze er eenmaal zijn gaat het meestal wel goed. Maarja als het misgaat dan heb je een probleem.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:02 schreef jaco het volgende:
Zoals in het stukje herhaling te zien was, protesteerden de kinderen al voorafgaande aan het vertrek uit Nederland. Toch wel belangrijk om de stem van de kinderen te horen, een beetje afhankelijk van hun leeftijd.
Reiki hocus pocusquote:Op zaterdag 11 december 2010 22:02 schreef Drassss het volgende:
Nou nou haten.... Brengt gewoon geld in het laatje.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:02 schreef Drassss het volgende:
Jep, ongelofelijk dat er mensen geld voor over hebben.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:05 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Nou nou haten.... Brengt gewoon geld in het laatje.
Het is en blijft een Nederlander hequote:Op zaterdag 11 december 2010 22:20 schreef alors het volgende:
Wat een draak, ik neem mijn opmerking terug!
Geniaal, inderdaad.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:32 schreef golfer het volgende:
Wel weer typerende Nederlande boerenslimheid om die truc met die auto te doen.
Inderdaad, en ik zag het er in de uitzending ook niet echt aan af, wat op zich natuurlijk niks zegt. Maar toch, wie weet zegt-ie als-ie weer in Nederland is wel dat-ie het eigenlijk toch best leuk vond in Oostenrijk...quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:03 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik vond het wel gemeen dat bij dat eerste stel alles qua remigratie op dat zoontje werd afgeschoven. Zo van het gaat super goed net het bedrijf maar hij heeft heimwee dus gaan we terug.
Leuk als je ouders dat zo op tv vermelden, ik zou me toch wel schuldig voelen als ik dat zou zien als kind zijnde.
Des te opmerkelijker aangezien het gezin Christelijk was. Reincarnatie is een begrip uit het Boeddhisme en Hinduisme en staat haaks op de Christelijke leer.quote:Op zondag 12 december 2010 07:56 schreef utrecht1970 het volgende:
Dat zoontje zei ook aan het einde, dat zijn moeder ergens heen was waar ze helemaal opnieuw kon beginnen en een nieuw leven kon beginnen. Reincarnatie????
Ik vond het een opmerkelijke opmerking van een 10 jarige. Meestal is het, het verhaal van de hemel of dat mama een sterretje geworden is.
Mee eens, maar in dit geval was de afkeer van de kinderen wel wat sterker dan normaal. Blijkbaar zo sterk, dat de Tros er voor koos om dit aspect eruit te lichten, ook in de vorige uitzending al toen de afloop nog niet bekend was.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:05 schreef alors het volgende:
[..]
Ik denk dat dat toch altijd moeilijk blijft. Volgens mij vinden kinderen het bijna nooit leuk, maar als ze er eenmaal zijn gaat het meestal wel goed. Maarja als het misgaat dan heb je een probleem.
Daar is niks gemeens aan en ik zou me in zijn plaats er nieteens schuldig over voelen. Wat wel gemeen was is dat de kinderen voor de emigratie al zo duidelijk zeiden niet te willen, maar ze het toch deden.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:03 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik vond het wel gemeen dat bij dat eerste stel alles qua remigratie op dat zoontje werd afgeschoven. Zo van het gaat super goed net het bedrijf maar hij heeft heimwee dus gaan we terug.
Leuk als je ouders dat zo op tv vermelden, ik zou me toch wel schuldig voelen als ik dat zou zien als kind zijnde.
Behalve het zoontje leek hun dochter het anders ook niet naar de zin te hebben, die werd op school op de grond geduwd en uitgescholden.quote:Op zondag 12 december 2010 11:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Daar is niks gemeens aan en ik zou me in zijn plaats er nieteens schuldig over voelen. Wat wel gemeen was is dat de kinderen voor de emigratie al zo duidelijk zeiden niet te willen, maar ze het toch deden.
Toepasselijke username.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |