Nou dat dacht ik ook. Zo zou ik wél willen kamperenquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:14 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik houd absoluut niet van kamperen, maar het ziet er wel netjes uit allemaal.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:26 schreef Toad het volgende:
LOL! Ik zie op hun weblog dat de koeien van de buren een paar dagen terug waren ontsnapt:
[ afbeelding ]
http://moulindesjarasses.web-log.nl/ / http://www.moulindesjarasses.com/
Veel ondernemers stellen het budget zodanig op dat het totaalbedrag overeenkomt met het geld dat ze hebben. Het wordt dan meer een soort wishful thinking.quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:04 schreef alors het volgende:
Ik snap nooit waarom die mensen altijd zo krap rekenen met kosten voor verbouwingen.
Dat dacht ik toen ook, maar top hoe ze het uiteindelijk voor mekaar hadden.quote:
Volgens mij 230.000 + ze hadden 80.000 voor de verbouwing geleendquote:Op maandag 6 december 2010 11:52 schreef athlonkmf het volgende:
Was er nog verteld hoeveel die 7,5ha grond + gebouwen nou had gekost?
Het zou me niet verbazen als dit te maken heeft met de opnamedata van het tv-programma.quote:Op maandag 6 december 2010 11:52 schreef athlonkmf het volgende:
En waarom komen ze altijd in de winter aan.
Misschien ook omdat ze dan nog even de tijd hebben om de boel te verbouwen enzo. Als je in de zomer gaat beginnen heb je denk ik een 'verloren seizoen'.quote:Op maandag 6 december 2010 11:52 schreef athlonkmf het volgende:
En waarom komen ze altijd in de winter aan.
In die 'beruchte' Sevilla-aflevering van vorig seizoen wilde die man ook wachten tot de huizenprijzen daalden. Aan het einde van de aflevering hadden ze geen B&B en geen werk. De verveling sloeg wel toe.quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:59 schreef edraket31 het volgende:
Tja, als je genoeg centen achter de hand hebt dan is dat inderdaad een prima scenario.
Echter heb ik in al die jaren nog geen enkele aflevering gezien waarbij de emigranten het ook wel een half jaartje langer konden uitzingen zonder inkomsten.
Nee, dat was uit nood geboren......quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:11 schreef athlonkmf het volgende:
Volgens mij was een paar afleveringen terug een familie waarbij de man gewoon een tijd lang als klusjesman ging werken tot ze konden starten.
Klinkt heftig allemaal ...quote:Opnieuw een bezoek aan twee families die eerder te zien waren. Hebben ze, tweeënhalf jaar na hun emigratie, het geluk gevonden waar ze naar op zoek waren?
André, Betty, Sebastian en Laura Ottens emigreerden van het Drentse Peize naar het Duitse Harz-gebied om daar een hotel te beginnen. Het stel kwam behoorlijk in het nauw te zitten toen ze de financiering van het kolossale pand niet rond kregen. Inmiddels is er veel veranderd. Het bedrijf loopt als een tierelier en de Nederlanders zijn volledig aan hun nieuwe omgeving aangepast. Voor zoon Sebastian geldt dat echter niet. Hij heeft heimwee en zijn verdriet drukt zo'n stempel op het gezinsgeluk dat André en Betty voor een onmogelijke beslissing staan. Ook Ronald en Anneke Kramer vertrokken uit Nederland met hun kinderen Thomas (12), Tim (10), Sara (8) en Femke (6). Ze wilden naar Oostenrijk om daar een eigen pannenkoekenrestaurant te openen. Ze waren op alles voorbereid, maar dat er bij Anneke plotseling borstkanker werd geconstateerd kon niemand vermoeden. De familie zette de emigratiedroom door. Het bedrijf floreert, maar voor Anneke's gezondheid geldt dat zeker niet. Na een periode tussen hoop en vrees te hebben geleefd, overlijdt ze. Ronald moet de zorg voor zijn bedrijf en vier jonge kinderen in zijn eentje dragen. Hoewel hun leven nooit meer hetzelfde zal zijn, besluiten ze de emigratiedroom die ze ooit samen hadden, voort te zetten.
Jeetje...quote:Op zaterdag 11 december 2010 09:46 schreef jaco het volgende:
Vanavond 11 december 2010 21:35 - 22:35 uur op Nederland 1.
[..]
Klinkt heftig allemaal ...
Wat een bagger was dat ganzenbordgeneuzel en nu moet ik me ineens haasten voor een grote mok koffie.quote:
Idd..quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tja.. eigenlijk voor niks helaas.
Vind ik niet.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ervaring rijker enzo...quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
iddquote:Op zaterdag 11 december 2010 22:02 schreef Drassss het volgende:
Ik haat dat vrouwtje nu al met der cosmos gedoe. bah.
Ik denk dat dat toch altijd moeilijk blijft. Volgens mij vinden kinderen het bijna nooit leuk, maar als ze er eenmaal zijn gaat het meestal wel goed. Maarja als het misgaat dan heb je een probleem.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:02 schreef jaco het volgende:
Zoals in het stukje herhaling te zien was, protesteerden de kinderen al voorafgaande aan het vertrek uit Nederland. Toch wel belangrijk om de stem van de kinderen te horen, een beetje afhankelijk van hun leeftijd.
Reiki hocus pocusquote:Op zaterdag 11 december 2010 22:02 schreef Drassss het volgende:
Nou nou haten.... Brengt gewoon geld in het laatje.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:02 schreef Drassss het volgende:
Jep, ongelofelijk dat er mensen geld voor over hebben.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:05 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Nou nou haten.... Brengt gewoon geld in het laatje.
Het is en blijft een Nederlander hequote:Op zaterdag 11 december 2010 22:20 schreef alors het volgende:
Wat een draak, ik neem mijn opmerking terug!
Geniaal, inderdaad.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:32 schreef golfer het volgende:
Wel weer typerende Nederlande boerenslimheid om die truc met die auto te doen.
Inderdaad, en ik zag het er in de uitzending ook niet echt aan af, wat op zich natuurlijk niks zegt. Maar toch, wie weet zegt-ie als-ie weer in Nederland is wel dat-ie het eigenlijk toch best leuk vond in Oostenrijk...quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:03 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik vond het wel gemeen dat bij dat eerste stel alles qua remigratie op dat zoontje werd afgeschoven. Zo van het gaat super goed net het bedrijf maar hij heeft heimwee dus gaan we terug.
Leuk als je ouders dat zo op tv vermelden, ik zou me toch wel schuldig voelen als ik dat zou zien als kind zijnde.
Des te opmerkelijker aangezien het gezin Christelijk was. Reincarnatie is een begrip uit het Boeddhisme en Hinduisme en staat haaks op de Christelijke leer.quote:Op zondag 12 december 2010 07:56 schreef utrecht1970 het volgende:
Dat zoontje zei ook aan het einde, dat zijn moeder ergens heen was waar ze helemaal opnieuw kon beginnen en een nieuw leven kon beginnen. Reincarnatie????
Ik vond het een opmerkelijke opmerking van een 10 jarige. Meestal is het, het verhaal van de hemel of dat mama een sterretje geworden is.
Mee eens, maar in dit geval was de afkeer van de kinderen wel wat sterker dan normaal. Blijkbaar zo sterk, dat de Tros er voor koos om dit aspect eruit te lichten, ook in de vorige uitzending al toen de afloop nog niet bekend was.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:05 schreef alors het volgende:
[..]
Ik denk dat dat toch altijd moeilijk blijft. Volgens mij vinden kinderen het bijna nooit leuk, maar als ze er eenmaal zijn gaat het meestal wel goed. Maarja als het misgaat dan heb je een probleem.
Daar is niks gemeens aan en ik zou me in zijn plaats er nieteens schuldig over voelen. Wat wel gemeen was is dat de kinderen voor de emigratie al zo duidelijk zeiden niet te willen, maar ze het toch deden.quote:Op zaterdag 11 december 2010 23:03 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik vond het wel gemeen dat bij dat eerste stel alles qua remigratie op dat zoontje werd afgeschoven. Zo van het gaat super goed net het bedrijf maar hij heeft heimwee dus gaan we terug.
Leuk als je ouders dat zo op tv vermelden, ik zou me toch wel schuldig voelen als ik dat zou zien als kind zijnde.
Behalve het zoontje leek hun dochter het anders ook niet naar de zin te hebben, die werd op school op de grond geduwd en uitgescholden.quote:Op zondag 12 december 2010 11:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Daar is niks gemeens aan en ik zou me in zijn plaats er nieteens schuldig over voelen. Wat wel gemeen was is dat de kinderen voor de emigratie al zo duidelijk zeiden niet te willen, maar ze het toch deden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |