quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:49 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, ik vind het ook zo rottig dat jij hier nog steeds in dit topic zit. Toen ik net zwanger was, was jij dat ook... Bas wordt in december 2... en jij en Joene staan nog steeds met lege handen...![]()
![]()
![]()
Oh lieve Ahava... wat moet het toch steeds pijn doen dat het steeds maar niet lukt. Je laatste IVF poging is in zicht... ik kan me zo goed voorstellen dat je dat zo bang maakt.. Tjonge... ik weet gewoon niet goed wat ik moet zeggen. Ik kan niet meer dan je heel, heel, heel veel succes wensen. Ik hoop zó dat het nu echt eindelijk eens lukt en goed gaat...![]()
![]()
![]()
[..]
Ja, ik had vorige maand inderdaad een cyclus.. maar ik heb denk ik iets te vroeg gejuichd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, we gaan fanatiek door met lijnen en dan zien we wel. We zitten nu op de -5 kilo.. nog een kilo of 13 te gaan...komt goed!
quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:31 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Even egoposten hoor... Wat een heftig spul. Sowieso elke dag spuiten in mijn buik zetten, ik voel me echt een fucking patiënt. Echt zwaar vind ik het en ben pas 3 dagen bezig. Ieks.
quote:quote:quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:51 schreef twentemeisje het volgende:PZE, geloof me je raakt echt gewend aan het prikken! Ik moest mezelf in een spier spuiten en vond dat echt horror, maar (call me a freak) ik ging er op een gegeven moment zelfs een bizar soort van lol in krijgen. Soort van kick dat ik dat zelf deed en kon zeg maar.
Ik hoop dat het snel went meis en dat je dit maar 1 ronde hoeft te doen!
quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef mijsje het volgende:Jose, dat is ook zo... lang geleden al zeg... als ik nu over sommige kinderen hoor die rond mijn uitrekendatum waren geboren, denk ik echt: zo zou mijn kindje ook kunnen zijn... maar dat kindje is er gewoon niet...
en toch zijn die jaren ook wel weer heel snel gegaan, met heel dat medische circuit daarbij en het gebeuren rondom m'n moeder... ik hoop dat we straks glimlachend terug kunnen kijken op een periode en dan gewoon even in het wiegje kunnen kijken...maar ja, eerst maar wachten op de nieuwe cyclus. zoals ik het nu bereken, zou ik weer ongesteld moeten worden op de zondag dat we terug gaan komen van herfstvakantie... (we weten nog steeds niet waarheen en wanneer precies...) dus ik wil komende woensdag wel even bellen met de gyn voor een afspraak vòòr de vakantie, om te praten over hoe dan verder... (ik was gisteren ongesteld geworden, precies 28 dagen na de mislukking van de eerste terugplaatsing... en dat was dan weer precies 14 dagen na de eicelpunctie... m'n cyclus is nog steeds keurig op tijd... gelukkig... ik was een beetje bang dat ik geen eisprong had deze keer omdat m'n borsten helemaal niet gevoelig zijn geweest deze cyclus...)
naja, een hoop geklets, ik hoop dat je er wijs uit kunt...![]()
pze, dat is ook heel heftig en zwaar...neem wel de tijd voor jezelf en voor jullie... dat hebben jullie/heb je gewoon nodig...
quote:quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:58 schreef Ahava het volgende:
[..]
Dankjewel. Ik vind het wel moeilijk inderdaad. En ook heel onwerkelijk. Volgens mij postte ik hier vijf bijna vijf jaar geleden al heel voorzichtig (onder mijn oude nick) en is er niemand meer uit die tijd in dit topic. Denk ik tenminste, mijn geheugen is niet echt geweldig.
Had ik het toch goed onthouden van die cyclus! Balen dat die positieve trend niet heeft doorgezet. Wat goed dat je al vijf kilo kwijt bent!Ik hoop dat dat ervoor gaat zorgen dat je cyclus steeds regelmatiger wordt.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:59 schreef twentemeisje het volgende:
Ook voor jou een dikke knuffel en hart onder de riem Ahava. Het is niet mals wat jij voor je kiezen krijgt.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:59 schreef twentemeisje het volgende:
Ook voor jou een dikke knuffel en hart onder de riem Ahava. Het is niet mals wat jij voor je kiezen krijgt.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:00 schreef Ahava het volgende:
[..]
Oooo, die eerste keren, PZE, pfff, vreselijk! Ik stond wel 10 minuten met die spuit in mijn handen. Steeds opnieuw met dat ding naar mijn buik... en dan toch maar weer niet. Echt, wat een gedoe! Het voelde inderdaad als iets heel groots. Nu is dat echt een stuk minder en kan ik zo'n spuit gewoon even snel tussen de bedrijven door zetten. Dan voelt het veel minder alsof je een patiënt bent. Ik hoop dat dat voor jou ook snel zo voelt.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:04 schreef Ahava het volgende:
Dankjewel, Twentemeisje, lief van je.
Fijn dat je cyclus in ieder geval wel regelmatig is gebleven, mijsje. Hopelijk kun je nog voor de herfstvakantie een afspraak krijgen. Wat moet er dan nog worden besproken? In 'mijn' ziekenhuis kon ik na een rustmaand gewoon de eerste cyclusdag bellen om me aan te melden. Dan hoorde ik later op de dag of er plaats was die maand (en dat was altijd zo).
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
Een SCSA onderzoek is een onderzoek waarbij ze de fragmentatie van het DNA van het zaad gaan onderzoeken. Als dit te hoog is kan er wel een goede bevruchting plaats vinden, maar zal er nooit, of bijna nooit, een goede ontwikkeling tot een embryo plaatsvinden en is de kans op zwangerschap lager dan 1%.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:40 schreef Ahava het volgende:
[..]
Wat is een SCSA-onderzoek, Sjors? Ik moet je eerste post nog eens nalezen, geloof ik. Ik had helemaal niet door dat jullie in Dusseldorf zitten. Hoe bevalt het daar?
[..]
O, nee, snap ik hoor! Ik bedoelde meer je keuze om geen IUI tussendoor te doen. Naar je idee waren die toch nutteloos en in het ziekenhuis schijnen ze niet naar je te willen luisteren. Maar ik snap heel goed dat je liever nu een IVF zou doen dan morgen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:46 schreef IslaBonita het volgende:
Ik wil geen pauze, ik heb steeds weer pauze, ik heb al geen geduld en dat heb ik ook nog niet leren hebben de afgelopen twee jaar.Maar ik begrijp wat je bedoelt hoor Ahava.
Het is waarschijnlijk wel beter.
En hoop is inderdaad eng. Je hoopt zo dat het wel ooit gaat lukken, maar je wilt jezelf ook behoeden voor teveel verdriet. Lastig.
Thanks.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:55 schreef IslaBonita het volgende:
Jeetje Koloon, heb ik jou gewoon overgeslagen!Duh!
Ik hoop dat je eerste IUI raak is en dat je je helemaal geen zorgen hoeft te maken om de verdere medische molen...![]()
Thanks Koloon.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:09 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Thanks.
Ik hoop voor jou dat jullie poging op eigen kracht op de valreep nog het wondertje brengt.![]()
Het is inderdaad weleens lastig te volgen Ahava, vandaar dat ik zelf ook twijfel of ik in de OP wil.
Ik heb alleen nog niet zoveel te vertellen (nog).
ik moet ook bellen op de eerste cyclusdag van de maand, maar de gyn wilde ons van te voren nog een keer zien om rustig uit te leggen hoe het zat met de medicatie in de tp-cyclus. daar bel ik dan dus woensdag over, en de eerste cyclusdag moet ik ook bellen om me aan te melden. dat zal zijn op de laatste zondag van de herfstvakantie. (ik moet nog 2,5 weken werken en dan is het hier herfstvakantie, dus de laatste week van oktober) dat zal dan dus bellen op dag 2 worden...quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:04 schreef Ahava het volgende:
Fijn dat je cyclus in ieder geval wel regelmatig is gebleven, mijsje. Hopelijk kun je nog voor de herfstvakantie een afspraak krijgen. Wat moet er dan nog worden besproken? In 'mijn' ziekenhuis kon ik na een rustmaand gewoon de eerste cyclusdag bellen om me aan te melden. Dan hoorde ik later op de dag of er plaats was die maand (en dat was altijd zo).
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:43 schreef IslaBonita het volgende:
Mijsje ik hoop dat je snel aan de beurt bent. Wanneer begint de herfstvakantie eigenlijk? Weet het niet eens...Bij de info avond kreeg ik te horen dat er twee tot drie maanden tussen de pogingen zit (als je dus opnieuw een punctie moet doen) maar bij ingevroren cryo's mag je meteen door.... Dus ik hoop dat het snel zal gaan voor je!
![]()
Dat gevoel herken ikquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:28 schreef Jose81 het volgende:
Zo vind ik het al gek te lezen dat sommigen die na mij bevallen zijn, zwanger zijn of bevallen zijn van een volgend kindje... niet dat ik het iemand misgun, maar gewoon het idee zeg maar...
Volgens mijn gyn kan een eitje al vanaf 16mm springen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:51 schreef IslaBonita het volgende:
Thanks Ahava!![]()
Dat had ik gevraagd over die pil. Zal maar even voorleggen dat ik het idee heb dat het bij mij ook wel eens zo zou kunnen zijn, omdat ze steeds die IUI veel later planden. Op vrijdag had ik een follikel van 18,5 mm, op zaterdag is ie gesprongen. Ze geloofden dat niet, vonden ze veel te vroeg. Maandag was volgens hen perfect, maar dat dat dus kan, dat ie te vroeg springt, wist ik niet, zo leer ik hier op het forum nog veeeel meer dan van zo'n gyn...
quote:
Oh ja, dat is ook zo!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:40 schreef mijsje het volgende:
maar jij krijgt heul geen HSG meer! want jij was degene die bij de 1e IUI meteen zwanger werd...![]()
Zo zie je inderdaad maar weer dat het bij iedereen anders voelt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:40 schreef mijsje het volgende:
Kolonia, bij mijn HSG kwamen ze erachter dat m'n linker eierstok dicht zat. die hebben ze met een kijkoperatie open gemaakt uiteindelijk. maar ook bij mij deed de HSG pijn en zou ik het niet nog eens willen, maar als het moet, dan moet het...![]()
maar jij krijgt heul geen HSG meer! want jij was degene die bij de 1e IUI meteen zwanger werd...![]()
(en zo wel, komt wel goed schatje)
en mbt het inspuiten, ik heb ook een waterecho gehad, waarbij ze op dezelfde manier water in je baarmoeder spuiten. dezelfde gyn heeft dat gedaan. de waterecho deed helemaal geen pijn, was wat vervelend, maar pijn was het zeker niet, en de HSG deed wel pijn (bij mij...) ik denk dan ook niet dat dat het grootste punt was bij mij...
pze, we klussen eigenlijk helemaal niet in de zin van KvK op het moment... gewoon als we zin hebben, en dat is niet opeens extra rond de vruchtbare dagen, gewoon puur als we zin hebben...
Ach wat stom, daar had ik helemaal niet meer aan gedachtquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:48 schreef Kolonia het volgende:
Bedankt voor de info allen!
Ik ga me er maar niet druk om maken, komt goed.
[..]
Oh ja, dat is ook zo!
Mijn HSG was ook geen pretje. Maar er na heb ik weinig last gehad. Tijdens was het erg erg erg vervelend.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:55 schreef Kolonia het volgende:
Is er eigenlijk bij iemand hier iets uit de HSG gekomen of is het misschien niet zo'n heel nuttig onderzoek?
Tijdens de kijkoperatie kwam er uit dat mijn baarmoeder soepel genoeg was voor een zwangerschap.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:16 schreef twentemeisje het volgende:
Heeft dat nog invloed op je zwangerschap Tally? Of maakt dat nu niet meer uit?
nee, dat valt gelukkig wel mee... ik heb in de afgelopen maand niet bijgehouden wanneer m'n ei op springen stond, heb dan achteraf wel kunnen berekenen, maar ik heb tijdens de cyclus er helemaal niet op gelet... nu was het ook zo dat de afgelopen en deze cyclus voelen als "verloren" maanden, dus dat ik nu sowieso niet zwanger zal worden. word ik dat toch, is dat gewoon een geweldig onverwachts cadeautje... maar ervan uitgaan dat ik toch nog spontaan zwanger zou worden, dat is er niet meer bij bij mij...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:54 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Zo zie je inderdaad maar weer dat het bij iedereen anders voelt.
Wat dat 'klussen' betreft, wij hadden beiden best wel wat moeite met het 'nu moet het want er staat een ei op springen'. Vinden jullie dat niet lastig?
In het UZ in Jette is het denk ik rond de 4500 euro voor de behandeling, zonder de medicatie. Zo stond het me toch voor. Ik zoek het alleszins even op.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:37 schreef mijsje het volgende:
de petitie die daarbij zit, is dezelfde als die Sjors hier een paar dagen terug liet zien. die heb ik toen al getekend...ik hoop dat het lukt om ze hiervan af te laten blijven...
er wordt in het artikel trouwens gezegd dat een IVFbehandeling zo'n 3000 euro kost, maar dat was bij mij alleen nog maar de medicatie (zo'n 2800 euro ongeveer aan spuiten en pillen in de koelkast de afgelopen keer dat er ook een punctie bij kwam kijken) maar daar zijn de kosten die je moet maken in het ziekenhuis (van de punctie en het gebeuren in het lab, de medicatie die je daar nog krijgt en de terugplaatsing) nog helemaal niet bijgeteld. ik ga er gewoon even vanuit dat je dat straks ook gewoon zelf moet betalen als je IVF niet meer betaald wordt... dan liggen die kosten dus wel even iets hoger dan 3000 euro...
lief van je mannetje Koloniaik ben ook wel benieuwd naar het boek...
Ahavaik vind je zo dapper overkomen... ook al geef je zelf al aan dat je het niet knap vindt dat je dit vol kan houden... en ik kan het me helemaal voorstellen dat je het heerlijk vindt, rondes waarbij je toch niet zwanger kan worden, dus dat je dan helemaal niet in die spanning hoeft te zitten, ook niet onbewust...
CP
Mooi resultaat!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:02 schreef prinseszondererwt het volgende:
Er zaten aan beide kanten ongeveer 5 follikels, de meeste 8 mm of minder. Twee grotere van rond de 11mm. Kan zijn dat er nog een paar mee gaan doen of dat deze twee het winnen van de rest.
ja ik ga vrijdag de dokter bellen... ik hoor dat een afspraak bij de gyn niet zo snel is.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:20 schreef Ahava het volgende:
Dankjewel, charmed_angel, lief van je. Zo te zien, wacht jij zelf ook al een aardig tijdje (ronde 14?). Ik hoop dat het snel raak is bij je.
Hier waren het er maximaal twee.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:44 schreef prinseszondererwt het volgende:
Boepie, dat is balen! Ik zou ook overleggen of je naar een andere mag, heb er nu vier versleten en de verschillen zijn groot hoor.
Sjors gefeliciteerd met jullie huis!
Ahava: geen idee hoeveel follikels ik mag hebben... Ik heb er twee noemenswaardige over: 12 en 13 mm. Woensdag weeeer terug komen.
lekker duidelijk indeed...quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:11 schreef Ahava het volgende:
Bij ons mocht je ook maximaal 3 follikels hebben. 2 dicht bij elkaar klinkt goed, PZE!
Ja, een hele stap inderdaad, mijsje. We weten nog niet goed wanneer we dan naar het buitenland zouden willen gaan. Waarschijnlijk toch wel na de 3e poging maar dat kan nog veranderen. En misschien doen we het zelfs helemaal niet en blijven in Nederland. Of stoppen we na de 3e poging. Lekker duidelijk hè?
SPOILER: grafiekjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu heb ik dat al eens eerder gehad en dat werd niets, maar het is toch wel spannend nu.![]()
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:38 schreef Kolonia het volgende:
PZE: twee follikels is een prachtige score.![]()
Is de inseminatie al gepland?
Pittige beslissing Ahava, kan me voorstellen dat jullie het allemaal nog even goed gaan doordenken.
Gefeliciteerd met het huisje, Sjors.![]()
Volgens mij heb ik een innesteling gehad.
OOOOOOOOOOW KoloniaSPOILER: grafiekjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu heb ik dat al eens eerder gehad en dat werd niets, maar het is toch wel spannend nu.Ik hoop het zo voor je
Ik ga in duimstand
Wanneer is je NOD?
Dipje en extra stijging.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:56 schreef Ahava het volgende:
Zie je dat aan dat tweede dipje op dag 22, Kolonia? Spannend hoor! Ik duim voor je.
Jij.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:36 schreef charmed_angel het volgende:
vraagje...
Man en ik zitten allebij bij een andere dokter.
Wie moet de dokter bellen
Of is dat een stomme vraag
Nee joh, bel nou maar, dan kun je dat in elk geval afstrepen. Je wilt toch verder? De huisarts doet verder niets hoor.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:14 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Okhihi vind het een beetje eng
Ja dat is waar. Ik ga vrijdag bellen, want dan ben ik thuis.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee joh, bel nou maar, dan kun je dat in elk geval afstrepen. Je wilt toch verder? De huisarts doet verder niets hoor.
Als je man moet kan hij mee naar de gynaecoloog waar je naar verwezen word.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:18 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Ik ga vrijdag bellen, want dan ben ik thuis.
Mijn man moet dan niet bellen?
Niet vergeten om ook voor de eerste afspraak bij de gyn een ponskaartje voor je man te laten maken, want ze willen op beide verzekeringen declareren.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:19 schreef Tally het volgende:
[..]
Als je man moet kan hij mee naar de gynaecoloog waar je naar verwezen word.
Die zorgt er dan voor dat hij een afspraak heeft waar hij nodig is.
Heel fijn ja, zo kun je namelijk bij een ivf behandeling 2x het eigen risico betalen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:34 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Niet vergeten om ook voor de eerste afspraak bij de gyn een ponskaartje voor je man te laten maken, want ze willen op beide verzekeringen declareren.
Ik quote je als aanvulling op je antwoord aan Charmed. Niet dat jouw man een ponskaartje moet maken, want die heeft 'ie vast al lang. Sterker nog, nog even en je kunt er eentje voor je kindje laten maken.![]()
klotp jaquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:34 schreef Kolonia het volgende:
Ik quote je als aanvulling op je antwoord aan Charmed. Niet dat jouw man een ponskaartje moet maken, want die heeft 'ie vast al lang. Sterker nog, nog even en je kunt er eentje voor je kindje laten maken.![]()
Oh ja, daar had ik nog niet bij stilgestaan.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:02 schreef Ticootje het volgende:
Heel fijn ja, zo kun je namelijk bij een ivf behandeling 2x het eigen risico betalen.
Dat kan bij jouw ziekenhuis op zaterdag?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:40 schreef prinseszondererwt het volgende:
Jup, zaterdag inseminatie. Nog steeds 2 follikels van 16 en bijna 17 mm, dus nog altijd kans op 2 springers.
dat is bij mijn ziekenhuis ook zoquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:46 schreef prinseszondererwt het volgende:
Fijn he? Kan alleen niet op zondag en met Kerst enzo...
Ik had exact dezelfde situatie 16 maand geledenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:40 schreef prinseszondererwt het volgende:
Jup, zaterdag inseminatie. Nog steeds 2 follikels van 16 en bijna 17 mm, dus nog altijd kans op 2 springers.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:40 schreef prinseszondererwt het volgende:
Er zijn vast wel eens gekkere dingen gebeurd, dus we duimen nog even door Kolonia! Dan hoef je hopelijk niet eens meer na te denken over die hele HSG-planning!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:34 schreef Kolonia het volgende:
Thanks TM.![]()
Nu maar hopen dat het niet vandaag al doorbreekt, want een HSG op dag 13 lijkt me geen goed idee.
Geen grote ramp natuurlijk, maar dan is volgende maand wel voor spek en bonen.
Ik neem tenminste aan dat ze het risico op IUI dan niet willen nemen.
We zien wel.
En wie weet is morgen mijn temp wel weer hoog, who knows.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 37% gewijzigd door Jose81 op 14-10-2010 23:39:37 ]**Life is e@sier with your eyes closed**
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Jose81 op 15-10-2010 15:31:42 ]**Life is e@sier with your eyes closed**
Nee, die was vanochtend weer 0,3 graden omhoog.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:28 schreef Ahava het volgende:
Temperatuur blijft laag nu, Kolonia? Wanneer is je NOD? Ik had zo gehoopt voor je dat het raak was.
Bloedde je nu wel dan al? Ik moet eerlijk zeggen dat ik op een of andere manier toen ik je temperatuurkaart zag, meteen het gevoel had dat je zwanger was (herkenbaar grafiekje zeg maar) dus ik was echt verbaasd dat je zei dat je temp zo zakte (maar 2 dipjes is ook mogelijk hè!)quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:06 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Nee, die was vanochtend weer 0,3 graden omhoog.![]()
Maar ik voel me alsof ik ieder moment ongesteld kan worden, dus ik put er niet echt hoop uit.
Morgen NOD.
Geen spoor nog, maar ik heb ook lang niet altijd eerst spotting.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:14 schreef happyme28 het volgende:
Bloedde je nu wel dan al? Ik moet eerlijk zeggen dat ik op een of andere manier toen ik je temperatuurkaart zag, meteen het gevoel had dat je zwanger was (herkenbaar grafiekje zeg maar) dus ik was echt verbaasd dat je zei dat je temp zo zakte (maar 2 dipjes is ook mogelijk hè!)
Dag 13 nu.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:25 schreef happyme28 het volgende:
Hoeveel dagen na de inseminatie zit je nu?
Ik hoop dat je ongelijk hebten duim toch nog even als je het niet erg vindt
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:25 schreef trui het volgende:
haha twentemeisje, alsof je zwanger moest worden?
kolonia, spannend! ik duim mee!
Als er vandaag niets bijzonders gebeurt zal ik er morgen even een ovutestje aan wijden (als ik durf) .quote:
Spotting? Dan toch die buikgriep die de boel verstoorde lieve schat?quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:48 schreef droomvrouwtje het volgende:
Het lijkt erop dat ik te vroeg gejompeld heb
Diepvrieskindjes zijn heel leuk hoor! Dit wordt jouw ronde!quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:25 schreef mijsje het volgende:
Boepie, fijn dat je bij een andere gyn terecht kan. hopelijk heeft die wat meer zin in z'n werk dan die hansworst van de vorige keer...op naar 25 november... (maar had je de afspraak oorspronkelijk niet op 22 november? staat me iets van bij?)
ik was vanmorgen weer op gesprek. ik heb gehoord wat ik allemaal moet doen per komende cyclus (pro-dinges slikken en later weer utrogestan zetten) en wanneer ik weer op moet komen draven voor echo's. (dag 14 van de nieuwe cyclus, dus ongeveer met de eisprong) ook hoor ik dan wanneer ik met de utrogestan weer moet beginnen. ach ja, het wordt fijn een ronde zonder spuiten, dat is wel fijn. het wordt niet veel heftiger dan een IUI ronde zeg maar, maar dan met 2 cryo's die worden teruggezet... eerst maar eens wachten tot na 31 oktober, dan moet ik ongesteld worden, en vanaf dag 2 van de nieuwe cyclus moet ik beginnen met de pillen. dan start het circus weer
quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:25 schreef mijsje het volgende:
Boepie, fijn dat je bij een andere gyn terecht kan. hopelijk heeft die wat meer zin in z'n werk dan die hansworst van de vorige keer...op naar 25 november... (maar had je de afspraak oorspronkelijk niet op 22 november? staat me iets van bij?)
ik was vanmorgen weer op gesprek. ik heb gehoord wat ik allemaal moet doen per komende cyclus (pro-dinges slikken en later weer utrogestan zetten) en wanneer ik weer op moet komen draven voor echo's. (dag 14 van de nieuwe cyclus, dus ongeveer met de eisprong) ook hoor ik dan wanneer ik met de utrogestan weer moet beginnen. ach ja, het wordt fijn een ronde zonder spuiten, dat is wel fijn. het wordt niet veel heftiger dan een IUI ronde zeg maar, maar dan met 2 cryo's die worden teruggezet... eerst maar eens wachten tot na 31 oktober, dan moet ik ongesteld worden, en vanaf dag 2 van de nieuwe cyclus moet ik beginnen met de pillen. dan start het circus weer
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:25 schreef CrazyPrincess het volgende:
Mijsje aan je kutprutpillen en dan twee eskimo's ontdooien
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:23 schreef Kolonia het volgende:
Oeh Mijsje, eerst vakantie en daarna een TP zonder spuiten.![]()
IUI poging 1 mag als mislukt beschouwd worden.
Ondanks dat ik overtijd ging en mijn grafiek er goed uitzag, had ik er al geen vertrouwen in dus heb ik er wel vrede mee.
Op naar de HSG (woensdag over een week) en hopelijk kan deze cyclus ook nog een IUI.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:47 schreef mijsje het volgende:
[..]ja, lekker...
maar eerst iets om te slikken, maar ik vergeet die naam steeds...
[edit] dat is dus progynova...
en inderdaad de eskimootjes ontdooien en dan 2 terugkrijgen...krijg ik een Nanook en een Yakone...
of Kayaquote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:33 schreef Kolonia het volgende:
Thanks dames.![]()
Leuke smiley Ahava!![]()
@Mijsje, je hebt nog veel meer keus in namen hoor.
Ik zou voor de zekerheid de inseminator Akhlut noemen.
Zo zou ik het eskimootje zelf noemen, je wilt toch niet dat de inseminator niet meer weg gaat?quote:
quote:
grappigquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:00 schreef kahlie het volgende:
Als mijsje straks zwanger is gaan we dan door de hele zwangerschap heen vragen hoe het is met Yakone? *grijns*
Die had ik niet eens gezien.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:40 <span class="editsec">:58</span> schreef mijsje het volgende:hahahaha
en wat denk je van de "naam" Kutlik?
quote:Hele leuke naam.Op woensdag 20 oktober 2010 16:40 schreef mijsje het volgende:zo mooi, zo'n naam waar echt iets achter zit...
Kaya
quote:We hebben hier in de familie een Kaya.
quote:ik als echte naam ook niet , maar als "embryo" dinges geval welOp donderdag 21 oktober 2010 08:43 schreef leonieke het volgende:
[..]
We hebben hier in de familie een Kaya.
Ik wist eigenlijk niet wat het betekende, maar ik ben er eigenlijk geen fan van
quote:Daar is die wel vrij toepasselijk ookOp donderdag 21 oktober 2010 09:06 schreef leonieke het volgende:
Ja dat is een heel andere kwestie idd
quote:Eensch , maar dat schijnt een fok! traditie te zijnOp donderdag 21 oktober 2010 10:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Al is het ook wel een tikje raar om je embryo's een naam te geven.
quote:Ken wel meer mensen die het doen. Gewoon omdat embryo niet zo lekker bekt, bovendien zijn er (helaas) ook mensen die een miskraam hebben gehad en die dan de eerste paar maanden liever ook een koosnaampje kiezen. Wurm, sproet, emmie e.d. zijn mij bekend. Ik vind "Kaya" veel mooierOp donderdag 21 oktober 2010 10:33 schreef Joene het volgende:
[..]
Eensch , maar dat schijnt een fok! traditie te zijn
quote:Dankjewel, het heeft geholpen!Op maandag 25 oktober 2010 12:26 schreef IslaBonita het volgende:
Ahava, ik stuur je even een pakketje moed tegemoet.![]()
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
quote:Ook ik wil je natuurlijk geen valse hoop geven, maar die vage buikpijn en hartkloppingen (ik werd er gek van) waren bij mij ook heel duidelijk aanwezig aan het begin van mijn zwangerschap. Ik ga ook nog even volop in de duimstand PZE!Op dinsdag 26 oktober 2010 12:37 schreef IslaBonita het volgende:
PZE, ik hoop dat deze IUI met hormonen wel zin heeft gehad. Vriendinnetje die zwanger bleek te zijn had ook vage buikpijn en hartkloppingen... maar ik wil je ook niet teveel hoop geven. Kan natuurlijk ook door de hormonen komen. Maar ik duim nog wel even door hoor! Want wat zou het mooi zijn... je wacht al zo lang!![]()
quote:ah oke, meteen de link maar gelezen is het meteen duidelijk.. Is niet zo'n hele zware ingreep. Ga je onder gehele narcose of alleen de verdoving??Op dinsdag 26 oktober 2010 18:38 schreef Ahava het volgende:
Concentratie is ook echt niet optimaal, zeg.Vergeet steeds José te complimenteren met 5 kilo kwijt. Super!
En nu lees ik de vraag van droomvrouwtje en herinner me dat Kolonia het ook al vroeg. Helemaal vergeten om te reageren.Ik krijg dus een diagnostische hysteroscopie. Het wordt volgende maand, hoorde ik vandaag. Wat later dan ik had gewild, maar ja. Maakt ook niet zo heel veel uit.
Wat lief dat jullie ons weer een hart onder de riem steken, droomvrouwtje en TM.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 18:38 schreef Ahava het volgende:
Wat lief dat jullie ons weer een hart onder de riem steken, droomvrouwtje en TM.
quote:Wellicht dat het de korste wachtlijst in Nederland is, uit ervaring weet ik dat het dan nog heeeeeel lang is. Ik heb ons in maart van dit jaar aangemeld en we kregen van de zomer een afspraak voor in oktober. Toen heb ik telefonisch contact gehad of het wijs is om toch naar die afspraak te gaan omdat we nog helemaal niks weten en toen werd er gezegd dat we dat best konden doen omdat het pas een intake was en ja na de intake nog een jaar moet wachten. Al met al zou dat dus 1,5 jaar zijn. Wij hebben er toen voor gekozen om het te annuleren allemaal en naar Düsseldorf te gaan wanneer blijkt dat dit nodig is. Ik heb wel een langere reistijd over voor een snellere behandeling.Op donderdag 28 oktober 2010 16:57 schreef Jose81 het volgende:
Rottdog, ik snap je helemaal.. en wat goed dat je ook aan het afvallen bent!! Hopelijk krijg je er een mooie, regelmatige cyclus van...!![]()
Poezebeest, ze had het juist over Arnhem... ze zei dat het daar het kortst was...Ik kon het op de site zo snel niet vinden...
quote:PZE, vaak moet je lang protocol hormonen prikken. Dit betekent dat je eerst hormonen prikt die je cyclus helemaal stil legt en daarna pas de hormonen die de eitjesaanmaak stimuleert. Samen met de terugplaatsing en het wachten duurt het wel zo'n 2 maanden..Op vrijdag 29 oktober 2010 12:30 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat een kilo's er af al! Goed hoor Jose en Rottdog!![]()
(Natuurlijk wel balen dat jullie of ongesteld of juist niet ongesteld worden, maar we houden moed! Toch? Tuurlijk!)
Ben terug van de uitgangsecho van de 6e iui. Mag weer starten met menopur spuiten morgen. Heb aangegeven dat we deze iui nog willen doen en dan verder zonder behandeling willen wachten op ivf. Dat mocht. Ze keek nog even hoever we op de wachtlijst stonden, schoot nog niet echt op. Nog drie maanden en dan de eerste oproep. Ze zei dat een ivf ronde 2 maanden duurde, dat snapte ik niet zo goed. Moet me nog even inlezen denk ik. Anyway, wordt dus 2011.
quote:Deze is nog niet vol hoor, pas bij 300 reactiesOp vrijdag 29 oktober 2010 16:45 schreef Jose81 het volgende:
gggrrr... wil ik net een nieuw topic openen, omdat deze bijna vol is... kopieer en plak ik de begin tekst en de titel, vergeet ik #89 te veranderen in #90... hoe moet ik dat nou weer doen??? help?
![]()
quote:Wie wat waar?! Wat doe je nou! Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd!!!!Op vrijdag 29 oktober 2010 17:31 schreef Jose81 het volgende:
Uhm... meiden.. mijn cyclus bleek toch niet in de war...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |