quote:Hoe erg is het dat in de Nederlandse wet kindermoord is toegestaan.
Het filmpje laat duidelijk zien hoe gruwelijk het is, onrecht is geen recht.
Ik geloof dat God een geduldig en genadig God is om mensen de tijd te geven om rechtsomkeer te maken en door Jezus te laten redden,
maar er komt een moment dat de maat vol is en Jezus rechtvaardig oordeelt.
bron : http://www.nujij.nl/de-abortus-holocaust.9941253.lynkx
ik heb eens gehoord dat de kans op bevruchting bij een verkrachting veel kleiner is, een soort van afweerreactie van het lichaam.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:38 schreef controlaltdelete het volgende:
wat een walgelijk filmpje trouwens. Maar in sommige gevallen kan abortus de enige uitweg zijn. Je zal maar zwanger zijn door incest, of zwanger vanwege een verkrachting
God had de eerste twee mensen maar een gebod opgelegd om niet van de boom van kennis van goed en kwaad te eten. Door er toch van te eten is de mens is zonde gevallen, de gevolgen zijn zo ontzettend groot.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:33 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
God heeft de mensen toch perfect geschapen?
Waarom doen mensen dit dan?
Omdat Jezus van kinderen houdt en ik ook en kindermoord is iets afschuwelijks.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:39 schreef Gulo het volgende:
Is abortus een nieuwe uitvinding? Zo nee, waarom staat dit dan in nieuws?
En wat heeft je zus nu weer met abortussen van doen?
Sommige priesters houden ook van kinderenquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:43 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Omdat Jezus van kinderen houdt en ik ook en kindermoord is iets afschuwelijks.
Zeg je nu dat god de mensen liever onwetend had gelaten?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
God had de eerste twee mensen maar een gebod opgelegd om niet van de boom van kennis van goed en kwaad te eten.
Jaja, als je al gelovig bent, dan zijn dit soort dingen natuurlijk ook erg makkelijk te geloven.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef opastokvis het volgende:
[..]
ik heb eens gehoord dat de kans op bevruchting bij een verkrachting veel kleiner is, een soort van afweerreactie van het lichaam.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:43 schreef Bluurgh het volgende:
Als jezus komt doet ie dat hopelijk over TS heen
Wat heeft geloof hier mee te maken?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:44 schreef RetepV het volgende:
Jaja, als je al gelovig bent, dan zijn dit soort dingen natuurlijk ook erg makkelijk te geloven.
Zo'n bullshit. De lust naar die appel en daarmee kennis(zoals was beweerd) is al een zonde opzich en de mens was dus al zondigquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
God had de eerste twee mensen maar een gebod opgelegd om niet van de boom van kennis van goed en kwaad te eten. Door er toch van te eten is de mens is zonde gevallen, de gevolgen zijn zo ontzettend groot.
De relatie met God is verbroken en de mens weet het goede maar kan het kwade niet laten.
Whehehequote:Op zondag 3 oktober 2010 12:47 schreef Daniel1976 het volgende:
Dit is toch je echte account: De levende relatie met Jezus christus #8
Wat denk je? Is zondag kom net uit de kerk rollen heb lekker achter in de kerk het rokje naast me gevingerd en nu ga ik op fok als een heilige anderen de les lezen?
Ah, dat is het Jezus houdt van kinderen, de paus houdt van kinderen, de meeste priesters houden van kinderen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:43 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Moord is nooit goed te praten, ook niet door zwangerschap vanwege een verkrachting. Trouwens er zijn altijd andere mogelijkheden zoals adoptie.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:38 schreef controlaltdelete het volgende:
wat een walgelijk filmpje trouwens. Maar in sommige gevallen kan abortus de enige uitweg zijn. Je zal maar zwanger zijn door incest, of zwanger vanwege een verkrachting
Maar toen ze besloten van de boom te gaan eten wisten ze toch niet dat dit slecht was? Ze hadden die kennis van goed en kwaad immers pas ná het eten van de boom.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
God had de eerste twee mensen maar een gebod opgelegd om niet van de boom van kennis van goed en kwaad te eten. Door er toch van te eten is de mens is zonde gevallen,
Nee de mens was niet zondig maar geworden, door het gebod te overtreden was de eerste zonde begaan met ongekende gevolgen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zo'n bullshit. De lust naar die appel en daarmee kennis(zoals was beweerd) is al een zonde opzich en de mens was dus al zondig
Kinderen worden grote mensen. En dan zijn het geen kinderen meer. En ook niet zo onschuldig meer. Kinderen zijn in feite moordenaars in de dop. Ook mensen die abortus plegen zijn kinderen geweest. En vaak zijn het NOG kinderen (al was het in hun hoofd).quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:43 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
fixed that for youquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:49 schreef Vandaag... het volgende:
Ik vind het altijd zo verwarrend dat geloof, ik denk dat ik er te dom nuchter voor ben
quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:48 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Moord is nooit goed te praten, ook niet door zwangerschap vanwege een verkrachting. Trouwens er zijn altijd andere mogelijkheden zoals adoptie.
Ik dacht precies hetzelfde. Dit gaat de kerk ook nog flink wat smartegeld kosten denk ik zo want er zijn honderden slachtoffers. Ben benieuwd of de paus het boetekleed gaat aantrekken.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:44 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Sommige priesters houden ook van kinderen
Goed punt!quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zo'n bullshit. De lust naar die appel en daarmee kennis(zoals was beweerd) is al een zonde opzich en de mens was dus al zondig
Ik snap het wel dat God moest oordelen en de hof uit moest en voortaan zou sterven, voor eeuwig een zondaar zijn zou pas erg zijn.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:49 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Maar toen ze besloten van de boom te gaan eten wisten ze toch niet dat dit slecht was? Ze hadden die kennis van goed en kwaad immers pas ná het eten van de boom.
Ik vind het altijd zo verwarrend dat geloof, ik denk dat ik er te dom voor ben
Rancuneus mannetje, die God. Als ik ruzie met mensen heb weet ik het meestal wel binnen tienduizenden jaren bij te leggen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef matthijs8200 het volgende:
God had de eerste twee mensen maar een gebod opgelegd om niet van de boom van kennis van goed en kwaad te eten. Door er toch van te eten is de mens is zonde gevallen, de gevolgen zijn zo ontzettend groot.
De relatie met God is verbroken en de mens weet het goede maar kan het kwade niet laten.
Ik denk dat het erger is om een kind te doden omdat het het nog niet zoveel van ' de koek' (het leven) heeft mogen genieten als een volwassene. Een soort eelijkheids argument dus.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe jij over deze stellingen denkt.
En nou niet meteen als 'afschuwelijk' afdoen... Ik vroeg je hoe je er over denkt, niet wat je er bij voelt. Dat zijn twee verschillende dingen namelijk.
Je moet het maar zo zien. Al die vermoorde kinderen gaan tenminste naar de hel, dus probleem opgelost.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:43 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Hoe kan je nou iemand een gebod opleggen die geen benul van goed en fout heeft.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:49 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Nee de mens was niet zondig maar geworden, door het gebod te overtreden was de eerste zonde begaan met ongekende gevolgen.
Welke koek? Het leven is afschuwelijk. De Hemel is het doel.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik denk dat het erger is om een kind te doden omdat het het nog niet zoveel van ' de koek' (het leven) heeft mogen genieten als een volwassene. Een soort eelijkheids argument dus.
Als de Bijbel waar is dan wel ja. Oh kut, erfzondequote:Op zondag 3 oktober 2010 12:55 schreef RetepV het volgende:
[..]
Welke koek? Het leven is afschuwelijk. De Hemel is het doel.
Een kind dat door abortus sterft heeft geen enkele kans gehad om goed of kwaad te doen. De ziel van dat kind gaat dus rechtstreeks naar de Hemel. De ziel van de moeder en vader gaan rechtstreeks naar de Hel.
Je zou dus medelijden met de moeder en vader moeten hebben.
Nee, als je Jezus niet kent en hem ook nog eens niet in je hart hebt gelaten ga je naar de hel. Staat in de bijbel, dus klompjes poging-tot-kinderen die geabborteerd zijn, hopsa naar de hel!quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:55 schreef RetepV het volgende:
[..]
Welke koek? Het leven is afschuwelijk. De Hemel is het doel.
Een kind dat door abortus sterft heeft geen enkele kans gehad om goed of kwaad te doen. De ziel van dat kind gaat dus rechtstreeks naar de Hemel. De ziel van de moeder en vader gaan rechtstreeks naar de Hel.
Je zou dus medelijden met de moeder en vader moeten hebben.
En als het kind nou homoseksueel blijkt te zijn?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:58 schreef matthijs8200 het volgende:
retepv matteus19vers13 Toen werden kinderen tot Hem gebracht, opdat Hij hun de handen zou opleggen en bidden; doch de discipelen bestraften hen. 14 Maar Jezus zeide: Laat de kinderen geworden en verhindert ze niet tot Mij te komen, want voor zodanigen is het Koninkrijk der hemelen. 15 En Hij legde hun de handen op en vertrok vandaar.
matteus11vers11 Voorwaar, Ik zeg u, onder hen, die uit vrouwen geboren zijn, is er niemand opgestaan, groter dan Johannes de Doper, maar de kleinste in het Koninkrijk der hemelen is groter dan hij.
Een van de redenen dat ik alleen al van Jezus houdt is hierom, hij kijkt niet of mensen zichzelf belangrijk vinden of iets denken te betekenen in deze wereld. God draait het om, hij noemt de kleinste groter dan Johannes de doper (gering achten) in het koninkrijk der hemelen. Dus een kind is wel belangrijk.
Adam en Eva hebben nooit bestaanquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee dat je in gelovig bent, maar hou het in hemelsnaam (hehe) voor je. Pleur op met je Christelijke gewouwelquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:58 schreef matthijs8200 het volgende:
retepv matteus19vers13 Toen werden kinderen tot Hem gebracht, opdat Hij hun de handen zou opleggen en bidden; doch de discipelen bestraften hen. 14 Maar Jezus zeide: Laat de kinderen geworden en verhindert ze niet tot Mij te komen, want voor zodanigen is het Koninkrijk der hemelen. 15 En Hij legde hun de handen op en vertrok vandaar.
matteus11vers11 Voorwaar, Ik zeg u, onder hen, die uit vrouwen geboren zijn, is er niemand opgestaan, groter dan Johannes de Doper, maar de kleinste in het Koninkrijk der hemelen is groter dan hij.
Een van de redenen dat ik alleen al van Jezus houdt is hierom, hij kijkt niet of mensen zichzelf belangrijk vinden of iets denken te betekenen in deze wereld. God draait het om, hij noemt de kleinste groter dan Johannes de doper (gering achten) in het koninkrijk der hemelen. Dus een kind is wel belangrijk.
All hail his noodly appendage.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:00 schreef Hamilcar het volgende:
De FSM is het met je oneens, dus het dunkt me dat hier een slotje op kan. Want FSM is alwetend.
Ik heb mijn geloof al verloochend door toch met je in discussie te gaan. Sorry daarvoor.quote:He's just a man getting through life the best he can
He's not a scientist, he programs a computer
Before that he sold cars to pay a student loan now he receives pity
From his family - his friends say how could he
Turn his back on reason worshiping
A God finding truth through fear and mind control
He's just a man trying to explain how
He found the word of God could make his life seem less insane
So he shares what he's read, what he understands, it makes
sense to him, it makes perfect sense,
He's never seen the world so clearly
Turned his back on free will - has he lost his mind?
He'd rather kneel down than take charge of his life
And he knows what people think, but it doesn't sway him
He can read the writings on the wall
'Cause he knows how people treat, how they treat each other
A sacrifice to benefit the all
Don't try to judge him, his theological ideas
His hopes may be false but his happiness is real
Don't try to judge him, he's just a man
Happy Guy - (c) 1983 NoFX
Of dezelfde met kloon #zoveel.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:02 schreef Viking84 het volgende:
Oh, daar hebben we de nieuwste godsdienstwaanzinnige op Fok! weer.
op de eerste plaats hou ik het niet voor me en zeker niet door een stel Atheisten. De waarheid maakt vrij.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:01 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee dat je in gelovig bent, maar hou het in hemelsnaam (hehe) voor je. Pleur op met je Christelijke gewouwel
quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:43 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Omdat Jezus van kinderen houdt en ik ook.
Heel de bijbel is te herleiden naar een door mensen verzonnen stapeltje verhaaltjes.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:01 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee dat je in gelovig bent, maar hou het in hemelsnaam (hehe) voor je. Pleur op met je Christelijke gewouwel
Ik ben ook Christelijk...quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:04 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
op de eerste plaats hou ik het niet voor me en zeker niet door een stel Atheisten. De waarheid maakt vrij.
Zegt iemand met oogkleppen op.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:04 schreef matthijs8200 het volgende:
op de eerste plaats hou ik het niet voor me en zeker niet door een stel Atheisten. De waarheid maakt vrij.
Het zou onmiddelijk bij wet verboden moeten worden, je laat een verkrachter toch ook niet zomaar zijn gang gaan en zegt moeten ze zelf weten.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:02 schreef Isles het volgende:
JE mag zelf weten als je abortus doet!
Ikzelf zou het NOOIT doen, maar anderen mogen doen en laten wat ze willen!
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:04 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Nee oude wijn in nieuwe kruiken.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:02 schreef Viking84 het volgende:
Dat kun je toch niet vergelijken!quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:05 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Het zou onmiddelijk bij wet verboden moeten worden, je laat een verkrachter toch ook niet zomaar zijn gang gaan en zegt moeten ze zelf weten.
Nou, nou, klinkt een hoop oordeel door in je teksten. Zou je dat niet aan god overlaten? Staat ook ergens in de bijbel. Wie weet ben jij nu wel zondig bezig en zijn wij de kleinen die groter zijn.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:04 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
In de bijbel staat iets over dat je bevriend moet zijn met je vijand!quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:06 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Nou, nou, klinkt een hoop oordeel door in je teksten. Zou je dat niet aan god overlaten? Staat ook ergens in de bijbel. Wie weet ben jij nu wel zondig bezig en zijn wij de kleinen die groter zijn.
Weet je het allemaal wel zo zeker?
Er staat ook geschreven efeziers5vers11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleerquote:Op zondag 3 oktober 2010 13:06 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Nou, nou, klinkt een hoop oordeel door in je teksten. Zou je dat niet aan god overlaten? Staat ook ergens in de bijbel. Wie weet ben jij nu wel zondig bezig en zijn wij de kleinen die groter zijn.
Weet je het allemaal wel zo zeker?
Op het moment dat het in alle gevallen legaal is om abortus te plegen is er nog niks wat bewust is gevormd.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:48 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Moord is nooit goed te praten, ook niet door zwangerschap vanwege een verkrachting. Trouwens er zijn altijd andere mogelijkheden zoals adoptie.
Gast, ik ben zelf katholiekquote:Op zondag 3 oktober 2010 13:04 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Tja, volgens mij staan er op diverse plekken in de Bijbel wel dat God de mensen mag oordelen en niet de mens zelf. "Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen", etc. Je weet niet of je zondig bent, en de kans DAT je zondig bent is echt vele malen groter dan de kans dat je zonder zonde bent.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:05 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Het zou onmiddelijk bij wet verboden moeten worden, je laat een verkrachter toch ook niet zomaar zijn gang gaan en zegt moeten ze zelf weten.
Ja, het is allemaal nogal tegenstrijdig hè. Enerzijds moet je het oordelen aan God overlaten en niet wijzen op de splinter in andermans oog terwijl je de balk voor je eigen hoofd niet ziet etc etc etc, de bijbel staat er vol mee.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:08 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Er staat ook geschreven efeziers5vers11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer
oordeel ik dan dat mensen wel of niet naar de hel gaan, nee toch. Ik ontneem de potentieele verkrachter toch niet de kans, om niet gered te worden. Ik geloof dat het bloed van Jezus ook voor zo iemand zonden kan wegwassen (wegnemen) maar alleen als die tot geloof in Jezus christus zoon van God komt en rechtsomkeer maakt, dus wil laten veranderen door God.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Tja, volgens mij staan er op een paar plekken in de Bijbel wel dat God de mensen mag oordelen en niet de mens zelf. "Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen", etc.
Het gaat hier om de onsterfelijke ziel. Mag jij een potentieele verkrachter zijn kans om zijn onsterfelijke ziel te verliezen afnemen?
En weet jij heel zeker dat jij door die verkrachter tegen te houden niet misschien een veel groter kwaad loslaat?
Volgens mij is God alwetend en de mensheid niet.
wat als je nu eens zwanger bent geraakt van een vekrachter, of van een familielid dat soort trieste zaken.. moet je dan evengoed dat kind houden? Leuk ook voor zo'n kind om later te horen welke schoft je vader was en om welke reden je eigenlijk bestaat.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:05 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ha daar gaat het alweer.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:05 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Er staat ook geschreven dat dat onzin isquote:Op zondag 3 oktober 2010 13:08 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Er staat ook geschreven efeziers5vers11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer
Het is toch dan wel bizar dat als een meisje/vrouw wordt verkracht in het Oude Testament, dat zij verplicht wordt om met de verkrachter te trouwen omdat zij anders ongehuwd seks heeft gehad... Vreemd gebod van een liefdevolle God lijkt me?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Neem aan dat JIJ van jezelf niet vind dat je zonder zonde bentquote:Indien dan uw rechteroog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit en werp het van u, want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde. 30 En indien uw rechterhand u tot zonde zou verleiden, houw haar af en werp haar van u; want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam ter helle vare.
Er staan wel meer bizarre verhalen in de bijbel.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:16 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Het is toch dan wel bizar dat als een meisje/vrouw wordt verkracht in het Oude Testament, dat zij verplicht wordt om met de verkrachter te trouwen omdat zij anders ongehuwd seks heeft gehad... Vreemd gebod van een liefdevolle God lijkt me?
Klinkt bijna als een slechte pornofilmquote:Op zondag 3 oktober 2010 13:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Er staan wel meer bizarre verhalen in de bijbel.
Je pa dronken voeren en hem dan samen met je zus neuken om zwanger te worden van je pa is heel normaal.
Ja, dat slaat hetzelfde als dat je iemand van de familie van de verkrachter vermoord bv de vader en zegt hij is familie en zijn zoon een schoft en dus moet de vader ook maar dood.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:14 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
wat als je nu eens zwanger bent geraakt van een vekrachter, of van een familielid dat soort trieste zaken.. moet je dan evengoed dat kind houden? Leuk ook voor zo'n kind om later te horen welke schoft je vader was en om welke reden je eigenlijk bestaat.
.
Nee, dat kan onmogelijk met zo'n stelling.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:18 schreef PierreTT het volgende:
TS, ben je ook echt in dit topic om te proberen mensen te bekeren?
Dat zou wel mooi zijn als mensen inzien dat ze schuldig zijn voor God, rechstomkeer maken en door geloof in Jezus gered en een levende relatie krijgen. Hoewel ik geloof dat het God is die dat in een mens kan bewerken, ik kan alleen erover vertellen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:18 schreef PierreTT het volgende:
TS, ben je ook echt in dit topic om te proberen mensen te bekeren?
God heeft mensen volledige vrijheid gegeven. De vrijheid om zelf door middel van hun leven een plaats in de Hemel te verdienen. Of een plaats in de Hel, of een tijdelijke plaats in het Vagevuur.quote:Het gaat hier om de onsterfelijke ziel. Mag jij een potentieele verkrachter zijn kans om zijn onsterfelijke ziel te verliezen afnemen?
Het is zondag, jij mag heul niet fokken.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:43 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Niet voor niets zeggen we 'van Lotje getikt' omdat Lot tegen alle geboden twee vreemdelingen in huis neemt, en als een woeste menigte stadsgenoten van Lot eist dat zij dezen uitleveren verkiest Lot het om hen zijn dochters aan te bieden. Fijne vader heb je dan. De Sodomieten willen echter de vreemdelingen straffen, de dochters hebben immers niets misdaan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:18 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Klinkt bijna als een slechte pornofilm.
Het zou inderdaad mooi zijn, maar ik acht de kans niet echt heel erg groot dat het ook werktquote:Op zondag 3 oktober 2010 13:21 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Dat zou wel mooi zijn als mensen inzien dat ze schuldig zijn voor God, rechstomkeer maken en door geloof in Jezus gered en een levende relatie krijgen. Hoewel ik geloof dat het God is die dat in een mens kan bewerken, ik kan alleen erover vertellen.
Ik ben ook gelovig net zoals jij. Alleen denk ik dat ik even als zuster tegen je moet zeggen dat je op deze manier niet echt veel verder gaat komen. Mensen krijgen door praatjes zoals die van jou, juist een afkeer van het geloof dan dat ze er oprecht iets van leren.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:21 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Dat zou wel mooi zijn als mensen inzien dat ze schuldig zijn voor God, rechstomkeer maken en door geloof in Jezus gered en een levende relatie krijgen. Hoewel ik geloof dat het God is die dat in een mens kan bewerken, ik kan alleen erover vertellen.
Jaaaaaaa, maar toen het Nieuwe Testament gemaakt was, was het Oude Testament obsolete verklaard.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:16 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Het is toch dan wel bizar dat als een meisje/vrouw wordt verkracht in het Oude Testament, dat zij verplicht wordt om met de verkrachter te trouwen omdat zij anders ongehuwd seks heeft gehad... Vreemd gebod van een liefdevolle God lijkt me?
Komt ie misschien straks weer aan met de gristelijke hoax dat er voedstappen van dino's en mensen naast elkaar zijn gevonden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:24 schreef Nibb-it het volgende:
Wat vind je van evolutie, TS? vraag n.a.v. een maatje van mij , hij was er heilig van overtuigd dat fossielen door God op zijn pad zijn gelegd om zijn geloof te testen.
De tijdelijke plaats in het vagevuur is een leugen of het is de hemel of hel. Daarnaast kun je de hemel niet verdienen, in de romeinen brief staat ergens allen hebben gezondigd en komen te kort aan de heerlijkheid van God. Zoals de mens is staat hij onder het oordeel en o.a. de eerste hoofdstukken van de romeinen brief probeert God duidelijk te maken dat de mens strafschuldig is voor God. Daarom dat Jezus de enigste mens zonden zonden, gestorven is voor de schuldige om zijn onrecht, leugens, kwaad uit te boeten op het kruis. Vandaar dat God een mens rechtvaardig verklaart door geloof in Jezus, ik heb zelf het oordeel verdiend voor de verkeerde dingen die ik in mijn leven heb gedaan en Jezus heeft aan het kruis mijn zonden uitgeboet, God heeft hem inplaats van mij gestraft. Het is dus puur genade dat ik een kind van God mag zijn.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:21 schreef RetepV het volgende:
Ik zal dit nog even verduidelijken:
[..]
God heeft mensen volledige vrijheid gegeven. De vrijheid om zelf door middel van hun leven een plaats in de Hemel te verdienen. Of een plaats in de Hel, of een tijdelijke plaats in het Vagevuur.
Als jij oordeelt over een ander mens, dan ben jij in feite het werk van God aan het overnemen. Dat is een ontzettende arrogantie waar God niet mals over zal zijn.
De enige oplossing hiervoor is dat je zelf een werktuig van God wordt. Maar daarvoor zul je priester moeten worden en ontzettend devoot leven. Alleen dan heb je een (kleine) kans dat je in de Hemel komt terwijl je toch een deel van God's werk kunt doen.
Dus je staat voor de keuze: niet oordelen over andere mensen of priester worden.
Lastig, hé, dat de goede weg maar zo breed is als de snede van een mes.
Even voor de duidelijkheid, er zijn ontzettend veel christenen die de evolutietheorie niet ontkennen en zelfs onderschrijven. Maar dat zijn over het algemeen niet de christenen die het evangelie op een forum zoals Fok brengen...quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Komt ie misschien straks weer aan met de gristelijke hoax dat er voedstappen van dino's en mensen naast elkaar zijn gevonden.
Dit is duidelijk een hoax, geen enkel bewijs voor.
Realiseer je je wel dat hier mensen zitten die heel goed kunnen lezen en erg veel ervaring hebben met discussieren?quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:21 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik niet ik ken geen boek zo diepgaand als de bijbel, God werkt namelijk een plan uit. In het oude testament gebeuren dingen die een schaduw zijn van wat nog moest komen, namelijk Jezus christus.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:27 schreef Qwerty87 het volgende:
Jezus zegt dat zijn woord het oude testament vervuld heeft. Dat betekent totaal niet dat je maar moet negeren wat er in het oude testament staat. Ik vind dat toch wel zo'n kul argument.
Er zijn ook veel dwaalleraars en valse profeten in deze wereld. Jezus zegt ook ergens matteus7vers22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:29 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, er zijn ontzettend veel christenen die de evolutietheorie niet ontkennen en zelfs onderschrijven. Maar dat zijn over het algemeen niet de christenen die het evangelie op een forum zoals Fok brengen...
Wat dacht je van de zonvloed, trouwens de bijbel is niet de enige er zijn zeker 300 verhalen over de zonvloed.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Komt ie misschien straks weer aan met de gristelijke hoax dat er voedstappen van dino's en mensen naast elkaar zijn gevonden.
Dit is duidelijk een hoax, geen enkel bewijs voor.
er zijn 100000000 verhalen over alien abductions, over trollen etc etc. Zijn die dan ook waar?quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:50 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Wat dacht je van de zonvloed, trouwens de bijbel is niet de enige er zijn zeker 300 verhalen over de zonvloed.
De bijbel is 100% Gods woord, er staan ook leugens in maar dat is als bv satan spreekt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:54 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
er zijn 100000000 verhalen over alien abductions, over trollen etc etc. Zijn die dan ook waar?
oeps, ems. was me net voor![]()
en moeten we zeker ook 100% letterlijk nemen inclusief adam en eva, de zondvloed enz...quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:01 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De bijbel is 100% Gods woord, er staan ook leugens in maar dat is als bv satan spreekt.
Ja, zo kan ik het ook. Alles wat niet waar is, niet klopt of anderszins niet in je voordeel werkt afwentelen op een ander...quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:01 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De bijbel is 100% Gods woord, er staan ook leugens in maar dat is als bv satan spreekt.
Kan niet een onmogelijkheid. Maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:01 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Fok!ken op de dag des Heren? Dat kan echt niet!quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2010 14:15:52 ]
Wist je dat satan een vertaalfoutje is?quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:01 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Jezus is de waarheid in hem is geen leugen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:06 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik het ook. Alles wat niet waar is, niet klopt of anderszins niet in je voordeel werkt afwentelen op een ander...
Maar god is toch alwetend?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
God is alwetend en heeft de zondeval niet gewild, hij heeft ook een vluchtweg of uitkomst voor de mens om vrede te krijgen namelijk door geloof in Jezus christus.;quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Maar god is toch alwetend?
Hij zou toch weten dat adam en eva van die boom zouden eten.
Als hij dit wist en nog strafte hij hun voor hun zonden, dan is god een sadist, niet waard om te aanbidden.
Als hij dit niet wist, dan is god niet alwetend, waarom hem dan god noemen en hem aanbidden?
Ben jij een troll of heb je echt zo'n gigantische plank voor je kop?quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
God is alwetend en heeft de zondeval niet gewild, hij heeft ook een vluchtweg of uitkomst voor de mens om vrede te krijgen namelijk door geloof in Jezus christus.;
Precies, ik lees soms wel eens iets uit de bijbel en dat is steeds wat me dan ook door het hoofd speelt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Maar god is toch alwetend?
Hij zou toch weten dat adam en eva van die boom zouden eten.
Als hij dit wist en nog strafte hij hun voor hun zonden, dan is god een sadist, niet waard om te aanbidden.
Als hij dit niet wist, dan is god niet alwetend, waarom hem dan god noemen en hem aanbidden?
God is alwetend, hij wist dus dat adam en eva van die boom zouden eten?quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
God is alwetend en heeft de zondeval niet gewild, hij heeft ook een vluchtweg of uitkomst voor de mens om vrede te krijgen namelijk door geloof in Jezus christus.;
Vrijheid van wil/handelen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:33 schreef Refragmental het volgende:
[..]
God is alwetend, hij wist dus dat adam en eva van die boom zouden eten?
Oh en als het dan ook nog hardstikke onlogisch wordt komt dat zeker omdat Gods wegen zogenaamd ondoorgrondelijk zijn? Zo kan ik ook elke in discussie "gelijk hebben".quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:28 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Jezus is de waarheid in hem is geen leugen.
Wat ik veel ernstiger vind is dat TS abortus aan de holocaust koppelt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:39 schreef Schaffelaar het volgende:
Jammer dat het Christendom er weer bij gehaald moet worden, ik ben persoonlijk tegen abortus, maar ben niet gelovig. Door de bijbel als 'bewijs' aan te halen dat abortus slecht is, zijn de meeste ongelovigen meteen voor.
wat is er rechtvaardig aan WOII, wat is er rechtvaardig aan een kind met kanker, wat is er rechtvaardig aan (kind)verkrachters ,wat is er rechtvaardig aan een uitgestorven diersoort, etc, etc, etc,.quote:
Dat laat de ernst zien, tijdens de tweede wereldoorlog werden joden afgeslacht en vonden anderen dat ze niet het recht hadden om te leven en vandaag word dat bij kleine kinderen gedaan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat ik veel ernstiger vind is dat TS abortus aan de holocaust koppelt.
Bij ongeboren vruchten tot het 3e trimester spreek je niet van kleine kinderen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:51 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Dat laat de ernst zien, tijdens de tweede wereldoorlog werden joden afgeslacht en vonden anderen dat ze niet het recht hadden om te leven en vandaag word dat bij kleine kinderen gedaan.
Moord is niet goed te praten, mij hou je niet voor de gek.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Bij ongeboren vruchten tot het 3e trimester spreek je niet van kleine kinderen.
Wat er rechtvaardig is aan een uitgestorven diersoort moet je aan mensen vragen die de evolutie-theorie aanhangen, ik neem aan dat je dus ook niet gelooft dat de tweede wereldoorlog Gods en verkrachting Gods werk was? Verder 'vele eersten zullen de laatsten zijn' enzovoorts.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:48 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
wat is er rechtvaardig aan WOII, wat is er rechtvaardig aan een kind met kanker, wat is er rechtvaardig aan (kind)verkrachters ,wat is er rechtvaardig aan een uitgestorven diersoort, etc, etc, etc,.
Waarom grijpt Hij dan niet in?
Waarom vermoorde de kerk dan duizenden, zo niet miljoenen anders denkenden in de Middeleeuwen? Of mocht dat welquote:Op zondag 3 oktober 2010 14:54 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Moord is niet goed te praten, mij hou je niet voor de gek.
Hé wat?quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat er rechtvaardig is aan een uitgestorven diersoort moet je aan mensen vragen die de evolutie-theorie aanhangen
Omdat de tegenstander dat ook deed? Of wil je nu beweren dat de Kerk (een directe vertegenwoordiging dan wel wil van Hem op aarde is)? Zijn allen die doen aan de Jihad doen dan ook voertuigen of middelen Gods?quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Waarom vermoorde de kerk dan duizenden, zo niet miljoenen anders denkenden in de Middeleeuwen? Of mocht dat wel?
Nee, dat zeg ik nergens en tot die conclusie hoor je logischerwijs niet te komen, maar niet iedereen kan blijkbaar logica volgen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hé wat?
Dus omdat mensen de evolutie-theorie aanhangen sterven er dieren uit?
ik zou ook een wedervraag kunnen stellen, heb je zelf weleens gestolen, bedrogen, gelogen, gevloekt, overspel gepleegd. Wat is je eigen aandeel in de ellende van deze wereld.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:48 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
wat is er rechtvaardig aan WOII, wat is er rechtvaardig aan een kind met kanker, wat is er rechtvaardig aan (kind)verkrachters ,wat is er rechtvaardig aan een uitgestorven diersoort, etc, etc, etc,.
Waarom grijpt Hij dan niet in?
Nee hoor.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik nergens en tot die conclusie hoor je logischerwijs niet te komen, maar niet iedereen kan blijkbaar logica volgen.
Wat er RECHTVAARDIG is aan het uitsterven van dieren dat moet je vragen aan iemand die gelooft in de evolutietheorie, niet aan iemand die het creationisme aanhangt.
Een foetus is onderdeel van het lichaam van de moeder. De moeder is de enige die iets met haar lichaam mag doen. Als jij wilt meebeslissen zal je de foetus uit de buik van de moeder moeten snijden. Succes!quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:48 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een foetus is onderdeel van het lichaam van de moeder. De moeder is de enige die iets met haar lichaam mag doen. Als jij wilt meebeslissen zal je de foetus uit de buik van de moeder moeten snijden. Succes!
Dat dus.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:02 schreef Viking84 het volgende:
Als je tegen overbevolking bent, waarom gaan die mensen dan niet zelf inplaats van het leven van anderen te nemen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:05 schreef Nachtraaf het volgende:
Zo lang het in de baarmoeder zit moet het beschermd worden, maar zodra het eruit is geven we er geen kanker om.. dat is ook "pro-life".
Geef de mensen die er al zijn maar wat aandacht die kunnen het beter gebruiken. We zitten al op en overbevolkte planeet, wil je nog meer Oh Oh Cherso types in de wereld hebben?
HEEEE beetje respect voor Emile Ratelband en The Secret! JE creëert je eigen werkelijkheid.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hé wat?
Dus omdat mensen de evolutie-theorie aanhangen sterven er dieren uit?
Ik ken het boek The Secret, maar het uitsterven van dieren had ik er nooit achter gezocht!quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
HEEEE beetje respect voor Emile Ratelband en The Secret! JE creëert je eigen werkelijkheid.
Oh, dus je gelooft wat jou het beste uitkomt?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
Oude verbond en Nieuw Verbond enzovoorts!
NT > OT
Wie zegt dat ik geloof? Over kort door de bocht gesproken?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:15 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh, dus je gelooft wat jou het beste uitkomt?
Exodus12vers12 Want Ik zal in deze nacht het land Egypte doortrekken en alle eerstgeborenen, zowel van mens als dier, in het land Egypte slaan en aan alle goden van Egypte zal Ik gerichten oefenen, Ik, de HERE. 13 En het bloed zal u dienen als een teken aan de huizen, waar gij zijt, en wanneer Ik het bloed zie, dan ga Ik u voorbij. Aldus zal er geen verdervende plaag onder u zijn, wanneer Ik het land Egypte sla.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:11 schreef Refragmental het volgende:
God is dus tegen baby moord?
Exodus 11:5
And all the firstborn in the land of Egypt shall die, from the first born of Pharaoh that sitteth upon his throne, even unto the firstborn of the maidservant that is behind the mill; and all the firstborn of beasts.
Oh huh, wat vreemd, in de bijbel staat dat god alle Egyptische eerstgeborene doodt.
Lucas13vers14 Maar de overste der synagoge, het kwalijk nemende, dat Jezus op de sabbat genas, antwoordde en zeide tot de schare: Zes dagen zijn er, waarop gewerkt moet worden, komt dàn om u te laten genezen en niet op de sabbatdag.Maar de Here antwoordde hem en zeide: Huichelaars, maakt ieder van u niet op de sabbat zijn os of zijn ezel van de kribbe los en leidt hem weg om hem te laten drinken?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:18 schreef oompaloompa het volgende:
mag je op zondag wel dit soort zaken propageren?
Waarom niet eigenlijk?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:18 schreef oompaloompa het volgende:
mag je op zondag wel dit soort zaken propageren?
Ik vind dat je twee dingen door elkaar haalt, euthanasie heeft betrekking op je eigen leven waar je een einde aan maakt, abortus is iemand anders leven wat je zomaar neemt. En omdat tienermoeders niet voor een kind willen zorgen moet het maar worden vermoord, ik vind het afschuwelijk.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:23 schreef Buitendam het volgende:
Het zijn natuurlijk wel mooie stukjes die je quote, Matthijs, maar uiteindelijk is het een groot recht dat we tegenwoordig kunnen beslissen of we in staat zijn een kind op te voeden. Daar zijn een heleboel tienermoeders, met alle ellende van die dien, gespaard gebleven van een kloteleven.
Dat je het er niet mee eens bent kan, maar dat jouw geloof mij wil opleggen dat ik geen euthanasie kan plegen als ik doodga van de pijn of een kind weg kan laten halen als ik het niet goed groot kan brengen is nogal vreemd.
Hij is gewoon jaloers dat hij abortus niet zelf bedacht had.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:11 schreef Refragmental het volgende:
God is dus tegen baby moord?
Exodus 11:5
And all the firstborn in the land of Egypt shall die, from the first born of Pharaoh that sitteth upon his throne, even unto the firstborn of the maidservant that is behind the mill; and all the firstborn of beasts.
Oh huh, wat vreemd, in de bijbel staat dat god alle Egyptische eerstgeborene doodt.
Inderdaad.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigenlijk is menstruatie moord dus, een eicel afdrijven die een potentieel mens had kunnen worden
de webpage van het sgp ligt er dan ook uit. Op zondag mag je duidelijk dus niet over politieke zaken denken...quote:
David Lynch is er niks bij.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:52 schreef Refragmental het volgende:
[ afbeelding ]
Om maar aan te tonen hoe dom religie eigenlijk is.
Heb je het filmpje wel gezien, dan zie je duidelijk dat het geen klompje cellen is maar een levend mens waar God leven aan heeft gegeven.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:28 schreef -Strawberry- het volgende:
En niemand wordt verplicht tot abortus, dus verplicht jij andere mensen dan ook niet om hun klompje cellen te laten zitten.
Ben je ook tegen de morning after pil, Matthijs?
God heeft de mens ook vrije wil gegeven, Hij moet niet zeuren.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:31 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Heb je het filmpje wel gezien, dan zie je duidelijk dat het geen klompje cellen is maar een levend mens waar God leven aan heeft gegeven.
ik vind dat abortus strafbaar moet worden en de wetgeving veranderd moet worden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:30 schreef wikwakka2 het volgende:
Er is niks nieuwswaardig aan dit trolltopic met een religieus tintje. Houd je religie lekker voor jezelf en bemoei je niet met anderen.
Het enige leven wat is het spel is is dat van een (meestal) vrouwelijk individu die last heeft van een gezwel. Het is haar gezwel. En God bestaat niet.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:27 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik vind dat je twee dingen door elkaar haalt, euthanasie heeft betrekking op je eigen leven waar je een einde aan maakt, abortus is iemand anders leven wat je zomaar neemt.
heb je het filmpje gezien strawberry?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
God heeft de mens ook vrije wil gegeven, Hij moet niet zeuren.
En ik geloof niet in een ziel, dus dat 'levende mens' waar jij het over hebt zie ik ook nog niet als persoon.
Dus jij wil vrouwen verplichten te bevallen, ook al zijn ze ongewenst zwanger door eventueel een verkrachter of op 12 jarige leeftijd? Aardig van je.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
ik vind dat abortus strafbaar moet worden en de wetgeving veranderd moet worden.
En ik vind dat jij eens stevig in je reet geneukt moet worden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
ik vind dat abortus strafbaar moet worden en de wetgeving veranderd moet worden.
Ga demonstreren! Smeer jezelf in met pindakaas en ga op het Binnenhof staan, werkt echt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik leg je net uit waarom het mij niets doet dat het filmpje meer laat zien dan slechts een klomje cellen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
heb je het filmpje gezien strawberry?
Rechtvaardigheid is een moreel vraagstuk. Evolutie heeft met moraal niets te maken.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik nergens en tot die conclusie hoor je logischerwijs niet te komen, maar niet iedereen kan blijkbaar logica volgen.
Wat er RECHTVAARDIG is aan het uitsterven van dieren dat moet je vragen aan iemand die gelooft in de evolutietheorie, niet aan iemand die het creationisme aanhangt.
Dat 'meestal' intrigeert meequote:Op zondag 3 oktober 2010 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het enige leven wat is het spel is is dat van een (meestal) vrouwelijk individu die last heeft van een gezwel. Het is haar gezwel. En God bestaat niet.
Maar nu bestaat er keuze. Als we volgens jouw denkwijze moeten handelen is er geen keuze. Het kind komt hoe dan ook en de rest van het land zal naar de pijpen moeten dansen van hen die geloven in een God.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:27 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik vind dat je twee dingen door elkaar haalt, euthanasie heeft betrekking op je eigen leven waar je een einde aan maakt, abortus is iemand anders leven wat je zomaar neemt. En omdat tienermoeders niet voor een kind willen zorgen moet het maar worden vermoord, ik vind het afschuwelijk.
Het is geen mens maar een monstrueus gezwel, een gruwel!quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:31 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Heb je het filmpje wel gezien, dan zie je duidelijk dat het geen klompje cellen is maar een levend mens waar God leven aan heeft gegeven.
Ja moord is niet goed te praten en dan zou je voor adoptie kunnen kiezen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus jij wil vrouwen verplichten te bevallen, ook al zijn ze ongewenst zwanger door eventueel een verkrachter of op 12 jarige leeftijd? Aardig van je.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:10 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Als je tegen overbevolking bent, waarom gaan die mensen dan niet zelf inplaats van het leven van anderen te nemen.
Zeg, ik weet niet welke bijbel jij leest maar bij mijn weten staat er ook in dat het nemen van je eigen leven net zo zondig is.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:27 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik vind dat je twee dingen door elkaar haalt, euthanasie heeft betrekking op je eigen leven waar je een einde aan maakt, abortus is iemand anders leven wat je zomaar neemt.
Waar ben je nog meer tegen? Tegen de pil, condooms, spiraaltje, map?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
heb je het filmpje gezien strawberry?
Er staat komt ie romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Godsquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:42 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
[..]
Zeg, ik weet niet welke bijbel jij leest maar bij mijn weten staat er ook in dat het nemen van je eigen leven net zo zondig is.
En je oordeelt niet maar waarschuwt mensen zeg je. Hoe kan je waarschuwen als je niet zou denken dat mensen op het foute pad zijn? En dat heb jij dan zomaar even bepaald, dat ze het foute pad op gaan. Want jij weet wel wat goed en kwaad is.. Jij bent de voorpost van god op aarde, de verkondiger van de bijbel.
De Eersten zullen de Laatsten zijn, Matthijs... de eersten zullen de laatsten zijn...
Wat bedoel je daar precies mee in relatie tot mijn post?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:47 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Er staat komt ie romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods
En toch is de SGP voor de doodstraf.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ja moord is niet goed te praten
Ik heb eens een documentaire gezien over een wetenschapper die leek op Danny DeVito en een zwangere cyborg.quote:
Betekent het dan maar dat je als christen moet negeren wat er in het Oude testament staat geschreven? Je bent toch een volgeling van Christus? Die hield zich ook aan het Oude testament hoor.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:33 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik niet ik ken geen boek zo diepgaand als de bijbel, God werkt namelijk een plan uit. In het oude testament gebeuren dingen die een schaduw zijn van wat nog moest komen, namelijk Jezus christus.
Er staan juist allerlei verhalen in het NT over hoe soepel Jezus met de leer om gaat en zich bijvoorbeeld niet houdt aan de sabatsrust om iemand uit een put te helpen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:51 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Die hield zich ook aan het Oude testament hoor.
Matthijs voert propaganda voor parkeerplaatshomo's.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat Matthijs eigenlijk wil zeggen is dat je maar 2 keer sex mag hebben met een vrouw, om kinderen in de wereld te zetten die jou vervangen en dat je de rest van te tijd met andere huisvaders op parkeerplaatsen langs de snelweg je gerief moet zoeken
Het geloof en de evolutietheorie sluiten elkaar niet uit. Ga maar eens naar credible.nl een christelijk forum waar genoeg christenen je haarfijn over dit onderwerp kunnen informeren. En dat heeft verder niks met valse profeten te maken, maar met wetenschap die perfect aansluit bij het werk van God.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:40 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Er zijn ook veel dwaalleraars en valse profeten in deze wereld. Jezus zegt ook ergens matteus7vers22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
Ik gebruikt dit als waarschuwing niet als oordeel, maar als je als christen zegt dat de evolutietheorie waar is noem je God een leugenaar. Je kunt niet en geloven dat de mens en de aap een gezamelijke voorouder hebben en Adam en Eva naar Gods evenbeeld zijn geschapen.
Een voorbeeld ik kan wel zeggen dat ik balkenende ken, maar als mensen vragen ken je Matthijs zegt hij nooit van gehoord. Wat ik bedoel is dat Jezus hun kent, niet dat ze zeggen we kennen hem.
Dat is ook zo mooi, andere mensen kun je misschien voor de gek houden maar God niet.
Je moet de dingen in het juiste licht zien. In het oude testament werden bv dierenoffers gebracht, wat een heenwijzing is naar het volmaakte offer. Jezus zei matteus5vers17 Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullenquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:51 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Betekent het dan maar dat je als christen moet negeren wat er in het Oude testament staat geschreven? Je bent toch een volgeling van Christus? Die hield zich ook aan het Oude testament hoor.
Gros van de mannen op de parkeerplaatsen zijn geen homo´s, maar getrouwde huisvaders die het eens met een man willen doen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Matthijs voert propaganda voor parkeerplaatshomo's.
Er komen in elk geval geen kinderen van die geaborteerd moeten worden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gros van de mannen op de parkeerplaatsen zijn geen homo´s, maar getrouwde huisvaders die het eens met een man willen doen.
Er staat komt ie romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Godsquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:49 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee in relatie tot mijn post?
ook dat is vekeerd, homoseksuele levensstijl een zondige levensstijl.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Matthijs voert propaganda voor parkeerplaatshomo's.
Niet dat dat verder in de Bijbel staat, dat heeft de Paus er goed bij verzonnen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:58 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
ook dat is vekeerd, homoseksuele levensstijl een zondige levensstijl.
"Ik begrijp je, hoor!"quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:57 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Er staat komt ie romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods
Ik zeg niet dat ik zelfmoord goedkeur, maar ik kan het wel begrijpen stel een meisje is dag in dag uit door iemand uit de familie verkracht, dat zo iemand dan het leven niet meer zit zitten. Voor zo iemand heb ik begrip en heeft liefde en begrip nodig.
Ik snap ook niet wat christenen tegen homo's hebben.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er komen in elk geval geen kinderen van die geaborteerd moeten worden.
Het is iets wat Christenen, Moslims en Joden bindtquote:Op zondag 3 oktober 2010 16:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik snap ook niet wat christenen tegen homo's hebben.
Leviticus 18:22-23: “…En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is hetquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet dat dat verder in de Bijbel staat, dat heeft de Paus er goed bij verzonnen.
Waar jij begrip voor hebt doet helemaal niet ter zake. Volgens de bijbel mag je geen zelfmoord plegen. Punt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:57 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik zelfmoord goedkeur, maar ik kan het wel begrijpen stel een meisje is dag in dag uit door iemand uit de familie verkracht, dat zo iemand dan het leven niet meer zit zitten. Voor zo iemand heb ik begrip en heeft liefde en begrip nodig.
matteus9vers13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:03 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Waar jij begrip voor hebt doet helemaal niet ter zake. Volgens de bijbel mag je geen zelfmoord plegen. Punt.
En ik ben nog steeds benieuwd naar jouw mening over dat 12 jarige meisje zie vorige blz.
God heeft zelf homo's gemaakt, dus God is verkeerd bezig.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:58 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
ook dat is vekeerd, homoseksuele levensstijl een zondige levensstijl.
Dat staat er niet. Er staat dat een man niet bij een man mag liggen, zoals hij bij een vrouw ligt. Dat je daar uit haalt dat homoseksualiteit niet okay is, is voornamelijk je eigen interpretatie. Over vrouw-vrouw contacten wordt überhaupt niks gezegd overigens.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:01 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Leviticus 18:22-23: “…En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het
Er staat in de brief van Paulus die je aanhaalt dat God mensen zal straffen door ze homofiel te maken, maar dat betekent logischerwijs nog niet dat er een probleem is met mensen die dat al van zichzelf zijn.quote:romeinen1vers26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouwen opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijven en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangen
Ga je dat ook zeggen als je dochter van 12 zwanger thuis komt in die geschetste situatie?quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:04 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
matteus9vers13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.
Ook een uitspraak uit de Bijbel trouwens.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:09 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Als je niks weet, zeg dan ook niks over een ander.
Ja dat betekent dat Hij naastenliefde belangrijker vond dan de wet. Dat betekent niet dat hij zich verder niet aan de voorschriften hield.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er staan juist allerlei verhalen in het NT over hoe soepel Jezus met de leer om gaat en zich bijvoorbeeld niet houdt aan de sabatsrust om iemand uit een put te helpen.
Het staat wel degelijk in de Bijbel. In het Oude en Nieuwe testament.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet dat dat verder in de Bijbel staat, dat heeft de Paus er goed bij verzonnen.
Uiteraard. Ik denk sowieso niet dat er veel Joden waren in die tijd die de voorschriften naast zich neer legden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:13 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Ja dat betekent dat Hij naastenliefde belangrijker vond dan de wet. Dat betekent niet dat hij zich verder niet aan de voorschriften hield.
Lekker makkelijkquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:48 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Die dient gestenigd te worden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:09 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ga je dat ook zeggen als je dochter van 12 zwanger thuis komt in die geschetste situatie?
Dat is ook precies de reden dat het nutteloos is om met types als matthijs te discussieren. Alles staat in hun sprookjesboek zodat zelf nadenken niet meer nodig is. Het komt iedere keer weer op hetzelfde neer, "het staat in de bijbel dus is het waar". Het enige wat ik met zulke mensen heb is medelijden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:28 schreef beequeen het volgende:
Dat lijkt me echt vermoeind, iedere keer die bijbel in te moeten duiken om een antwoord te geven. Is het geen vers dan is het wel een quote uit dat sprookjesboek.
Het mooiste is dat er voor elk standpunt wel een quote uit de Bijbel te vinden is die het steunt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:40 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dat is ook precies de reden dat het nutteloos is om met types als matthijs te discussieren. Alles staat in hun sprookjesboek zodat zelf nadenken niet meer nodig is. Het komt iedere keer weer op hetzelfde neer, "het staat in de bijbel dus is het waar". Het enige wat ik met zulke mensen heb is medelijden.
Precies! Niets mis met abortus als ze toch geen maagd meer is.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Die dient gestenigd te worden.
Studie wijst vreemd genoeg op precies het tegenovergestelde effect.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef opastokvis het volgende:
[..]
ik heb eens gehoord dat de kans op bevruchting bij een verkrachting veel kleiner is, een soort van afweerreactie van het lichaam.
Yep, dus je hoeft nooit verantwoording af te leggen over wat je hier post. Het staat immers geschreven.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:42 schreef Tijn het volgende:
Het mooiste is dat er voor elk standpunt wel een quote uit de Bijbel te vinden is die het steunt.
En als je dan toch iets in de bijbel vindt dat niet past in je bekrompen wereldbeeld dan zeg je gewoon dat sommige dingen in de bijbel door de duivel geschreven zijn!quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het mooiste is dat er voor elk standpunt wel een quote uit de Bijbel te vinden is die het steunt.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:01 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Daarom is het zo'n succesvolle religie. Net zoals popsongs met algemeenheden en/of vaagheden veel populairder zijn dan liedjes met te specifieke teksten. Omdat je er in kan zien wat je wilt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja en een paar eeuwen geleden geloofden ze dat je helemaal niet zwanger kon worden zonder wellust dus dat je niet verkracht was als je er zwanger van werd.....quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef opastokvis het volgende:
[..]
Ik weet van katten dat het vrouwtje een pijnlijke ervaring heeft als het mannetje terugtrekt. Door die pijn komt de eisprong op gang.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Studie wijst vreemd genoeg op precies het tegenovergestelde effect.
Katten hebben een geïnduceerde ovulatie, wat betekent dat er een externe prikkel nodig is om de eisprong plaats te laten vinden. Maar of het een pijnprikkel moet zijn weet ik niet. Sowieso geldt het principe van geïnduceerde ovulatie niet voor mensen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik weet van katten dat het vrouwtje een pijnlijke ervaring heeft als het mannetje terugtrekt. Door die pijn komt de eisprong op gang.
Maar het kan misschien invloed hebben. Onderzoekje iemand?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Katten hebben een geïnduceerde ovulatie, wat betekent dat er een externe prikkel nodig is om de eisprong plaats te laten vinden. Maar of het een pijnprikkel moet zijn weet ik niet. Sowieso geldt het principe van geïnduceerde ovulatie niet voor mensen.
Vroeger werden vrouwen toch helemaal niet in staat geacht te kunnen genieten van seks?quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja en een paar eeuwen geleden geloofden ze dat je helemaal niet zwanger kon worden zonder wellust dus dat je niet verkracht was als je er zwanger van werd.....![]()
Klinkklare onzin !
Je kan veel over het Christendom zeggen, maar dat de essentie uit vaagheden bestaat is echt de grootste onzin ever. Juist het Nieuwe Testament uit de Bijbel is zo duidelijk als het maar kan. Het enige wat je hoeft te doen is te geloven dat Christus voor ieder mens op deze wereld is gestorven. Het gaat in het Christendom niet om goede werken, zoals bijvoorbeeld de Islam en het Jodendom.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daarom is het zo'n succesvolle religie. Net zoals popsongs met algemeenheden en/of vaagheden veel populairder zijn dan liedjes met te specifieke teksten. Omdat je er in kan zien wat je wilt.
En wat dacht je van al die babylijkjes die gevonden werden die van nonnen bleken te zijn.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Waarom vermoorde de kerk dan duizenden, zo niet miljoenen anders denkenden in de Middeleeuwen? Of mocht dat wel?
Ik noemde zojuist al een studie naar de kans op bevruchting na verkrachting versus die ten gevolge van vrijwillige seks. Dat is deze (pdf). Er staan wel enkele kanttekeningen bij met betrekking tot bijvoorbeeld een eventuele selectiebias, niettemin lijkt dit een behoorlijk serieus onderzoek.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar het kan misschien invloed hebben. Onderzoekje iemand?
Ja, dat is fijn, ben je verkracht, blijk je daardoor ook nog zwanger te zijn geworden, word je verplicht de gevolgen van het misdrijf waar je al slachtoffer van was ook nog eens tot het eind uit te dragen zodat het ongewenste kind geadopteerd kan worden??quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:48 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Stel dat je het besluit te houden ... vertel je het kind hoe het is verwekt ? Als er al een god bestaat , denk ik niet dat hij de intentie heeft om met een scepter rond te zwaaien en te vertellen hoe de mens moet leven .. het is geen Sims spelletje..quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is fijn, ben je verkracht, blijk je daardoor ook nog zwanger te zijn geworden, word je verplicht de gevolgen van het misdrijf waar je al slachtoffer van was ook nog eens tot het eind uit te dragen zodat het ongewenste kind geadopteerd kan worden??
Je moet ook wel een enorme zak stront zijn als je een vrouw daartoe wilt verplichten, wat mij betreft ben je dan ongeveer net zo laag als degene die haar verkracht heeft. Ronduit walgelijk
Waar heb je dat gelezen ?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vroeger werden vrouwen toch helemaal niet in staat geacht te kunnen genieten van seks?
Als je het besluit te houden heb je natuurlijk niet de verplichting je kind te vertellen dat het het gevolg van een verkrachting is.... dat kun je ook voor je houden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:27 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Stel dat je het besluit te houden ... vertel je het kind hoe het is verwekt ? Als er al een god bestaat , denk ik niet dat hij de intentie heeft om met een scepter rond te zwaaien en te vertellen hoe de mens moet leven .. het is geen Sims spelletje..
Ik dacht meer aan een vrouwelijke vrijwilliger om onderzoek mee te doen, maar ik zal het ding lezen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik noemde zojuist al een studie naar de kans op bevruchting na verkrachting versus die ten gevolge van vrijwillige seks. Dat is deze (pdf). Er staan wel enkele kanttekeningen bij met betrekking tot bijvoorbeeld een eventuele selectiebias, niettemin lijkt dit een behoorlijk serieus onderzoek.
Nee, dat is de essentie van mijn stelling.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:15 schreef Qwerty87 het volgende:
Wat de mens ervan maakt is een ander verhaal.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan een vrouwelijke vrijwilliger om onderzoek mee te doen, maar ik zal het ding lezen.
Mee eens!quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet ook wel een enorme zak stront zijn als je een vrouw daartoe wilt verplichten, wat mij betreft ben je dan ongeveer net zo laag als degene die haar verkracht heeft. Ronduit walgelijk
Dat is ook zo krom jaquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je het besluit te houden heb je natuurlijk niet de verplichting je kind te vertellen dat het het gevolg van een verkrachting is.... dat kun je ook voor je houden.
Overigens is het dan wel grappig dat als je toevallig in een gereformeerd Schubbekutteveen gaat wonen als alleenstaande moeder met je kind dat niet met jouw instemming verwerkt is, dat die grefo's zoals TS het dan toch eigenlijk wel vrij onbehoorlijk vinden dat je een alleenstaande moeder bent.... want dat hoort niet
Ik begijp en heb begrip dat het erg is om verkracht te worden en dat een vrouw daar onder lijdt, maar de zonden moet niet nog erger worden gemaakt door moord (abortus) te plegen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:40 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Mee eens!
Kan ook niet begrijpen dat God de vrouw zou straffen voor de abortus in dit geval.
Zij kan toch helemaal niets doen aan deze situatie!
Er is geen sprake van een leven en dus ook niet van moord. Het is het afbreken van een proces, verder niets. Misschien moest je dat eens gaan begrijpen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:44 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik begijp en heb begrip dat het erg is om verkracht te worden en dat een vrouw daar onder lijdt, maar de zonden moet niet nog erger worden gemaakt door moord (abortus) te plegen.
Ach hou toch op met je veroordelen, want als je na een verkrachting het kind alleen wilt opvoeden dan staan degenen die zeggen naar de Bijbel te leven en het woord God's te volgen ook vooraan om dat te veroordelen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:44 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik begijp en heb begrip dat het erg is om verkracht te worden en dat een vrouw daar onder lijdt, maar de zonden moet niet nog erger worden gemaakt door moord (abortus) te plegen.
Waar haalt iemand het lef vandaan om vanuit zijn eigen veilige denkwereldje voor andere mensen te bepalen wat wel en niet mag en kan. Vanuit christelijk oogpunt gezien heb jij je daar helemaal niet mee te bemoeien: dat is iets tussen hen en God. Dit staat letterlijk in de bijbel.quote:
Dat probleem is op te lossen door het slachtoffer met de verkrachter te laten trouwen. Overigens nauwelijks een afwijking van het gemiddelde orthodox-christelijk huwelijk.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach hou toch op met je veroordelen, want als je na een verkrachting het kind alleen wilt opvoeden dan staan degenen die zeggen naar de Bijbel te leven en het woord God's te volgen ook vooraan om dat te veroordelen.
Als je reageert, zou ik dit ten eerste goed onderbouwen en ten tweede ook reageren op posts waar je iets meer moeite mee hebt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:44 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Paradijs? Eerste 2 mensen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Zo werd dat vroeger idd opgelost. Daar werden vrouwen met een grote erfenis nogal 's de dupe van. De eerste man die die vrouw verkrachtte kon rekenen op een forse beloning.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat probleem is op te lossen door het slachtoffer met de verkrachter te laten trouwen.
Dit vind ik een mooie en hoopgevende tekst, ik geloof dat mensen kunnen veranderen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:57 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Waar haalt iemand het lef vandaan om vanuit zijn eigen veilige denkwereldje voor andere mensen te bepalen wat wel en niet mag en kan. Vanuit christelijk oogpunt gezien heb jij je daar helemaal niet mee te bemoeien: dat is iets tussen hen en God. Dit staat letterlijk in de bijbel.
De mens is oorspronkelijk naar het evenbeeld van God geschapen. Evolutie kan niet, hoe is de long dan geevolueerd had je eerst een stukje long en toen 2% long en toen 3 of het oog eerst een ministukje oog en na miljoenen jaren ineens een oog, het verijst veel fantasie.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Paradijs? Eerste 2 mensen?
We zijn gewoon geëvolueerd hoor..
En helemaal in gebieden waar de vrouw niet kon erven, en de Groningse Herenboerderij van haar vader naar haar echtgenoot ging....quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zo werd dat vroeger idd opgelost. Daar werden vrouwen met een grote erfenis nogal 's de dupe van. De eerste man die die vrouw verkrachtte kon rekenen op een forse beloning.
De evolutie (die wetenschappelijk bewezen kan worden) vereist iig minder fantasie dan het scheppingsverhaal, dat, als je de generaties tot Jezus zou rekenen, de aanwezigheid van Adam en Eva in het paradijs op zo'n 5000 jaar voor Christus zou zetten.....quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:19 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De mens is oorspronkelijk naar het evenbeeld van God geschapen. Evolutie kan niet, hoe is de long dan geevolueerd had je eerst een stukje long en toen 2% long en toen 3 of het oog eerst een ministukje oog en na miljoenen jaren ineens een oog, het verijst veel fantasie.
Het is niet de godsdienst die niet deugt is, maar de volgelingen..quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:16 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Dit vind ik een mooie en hoopgevende tekst, ik geloof dat mensen kunnen veranderen.
1 korintiers6vers9 Of weet gij niet, dat onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet beërven zullen? 10 Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven. 11 En sommigen uwer zijn dat geweest. Maar gij hebt u laten afwassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd door de naam van de Here Jezus Christus en door de Geest van onze God.
Als je bedoeld het oordeel dat je mensen naar de hel veroordeeld of niet, dat oordeel is aan God.
Ik geloof dat er mensen zijn die kindermoord (abortus) tijdens hun leven hebben gepleegd en toch gerechtvaardigd zijn door geloof in Jezus, ze hadden er spijt van en hebben rechtsomkeer gemaakt.
Daar ben ik tegen, ik vind dat helemaal verkeerd een verkrachter met slachtoffer te laten trouwen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat probleem is op te lossen door het slachtoffer met de verkrachter te laten trouwen. Overigens nauwelijks een afwijking van het gemiddelde orthodox-christelijk huwelijk.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:19 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De mens is oorspronkelijk naar het evenbeeld van God geschapen. Evolutie kan niet, hoe is de long dan geevolueerd had je eerst een stukje long en toen 2% long en toen 3 of het oog eerst een ministukje oog en na miljoenen jaren ineens een oog, het verijst veel fantasie.
Dan nog verplicht je een vrouw een bevalling te doorstaan, alsof het niets is.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ja moord is niet goed te praten en dan zou je voor adoptie kunnen kiezen.
Altijd dat gedoe met de evolutietheorie! Die theorie is een theorie geen feit. Het is een bruikbaar model dat nog niet verworpen is. Verder gaat het qua God doorgaans om de schepping en dan begeeft men zich op het terrein van de abiogenese en over de abiogenese bestaat niet eens consensus over de hypothese lijkt staan een werkzame theorie.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
De evolutie (die wetenschappelijk bewezen kan worden) vereist iig minder fantasie dan het scheppingsverhaal, dat, als je de generaties tot Jezus zou rekenen, de aanwezigheid van Adam en Eva in het paradijs op zo'n 5000 jaar voor Christus zou zetten.....
De vraag is natuurlijk wel, voor hoe lang is het nog een proces en wanneer niet meer?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een leven en dus ook niet van moord. Het is het afbreken van een proces, verder niets. Misschien moest je dat eens gaan begrijpen.
Zeg Matthijs, je reageert in hele algemene termen maar ga nou eens in op een hele concrete zaak. Een meisje van 9 in Brazilie is verkracht (stelselmatig sinds haar 6e) door haar stiefvader. Ze blijkt op haar 9e !! zwanger van een tweeling. Het arme kind weegt 38 kilo en de artsen zeggen dat zij onmogelijk de zwangerschap uit kan dragen omdat haar lichaam daar niet volgroeid genoeg voor is.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:22 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Daar ben ik tegen, ik vind dat helemaal verkeerd een verkrachter met slachtoffer te laten trouwen.
Daar werkt de kerk hard aan hoorquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:49 schreef Nielsch het volgende:
Ah, de kerk is zich weer aan het richten op abortus, om de aandacht af te leiden van hun vieze gore verkrachtende priesters die op dit moment met hun penis in de anus van een klein jongetje zitten...
http://www.theonion.com/a(...)wn-to-accepta,17201/quote:Pope Vows To Get Church Pedophilia Down To Acceptable Levels
April 5, 2010 | ISSUE 46•14
Pope Benedict XVI explains which types of slow, deliberate touching the church deems inappropriate.
VATICAN CITY—Calling the behavior shameful, sinful, and much more frequent than the Vatican was comfortable with, Pope Benedict XVI vowed this week to bring the widespread pedophilia within the Roman Catholic Church down to a more manageable level.
Addressing thousands gathered at St. Peter's Square on Easter Sunday, the pontiff offered his "most humble apologies" to abuse victims, and pledged to reduce the total number of molestations by 60 percent over the next five years.
"This is absolutely unacceptable," Pope Benedict said. "It seems a weakening of faith in God has prevented our priests from exercising moderation when sexually abusing helpless minors."
"And let me remind our clergy of the holy vows they all took when they entered the priesthood," he continued. "They should know that they're only allowed one small child every other month."
The pope said he was deeply disappointed to learn that the number of children sexually abused by priests was almost 10 times beyond the allowable limit clearly outlined in church doctrine. Admitting for the first time in public that the overindulgent touching of "tender, tender young flesh" had become a full-blown crisis, the Holy Father vowed to implement new reforms to bring the pedophilia rate back down to five children per 1,000 clergy.
"The truth is there will always be a little bit of molestation—it's simply unavoidable," Vatican spokesperson Rev. Federico Lombardi said. "But the fact that young boys have gotten much more attractive over the past few decades is no excuse for the blatant defiance of church limits that have been in place for centuries."
"The majority of priests don't want to molest kids at all," he added. "But for those who do, we must make sure they're doing it at a reasonable rate."
Following the pope's speech, the Vatican released a statement outlining its plan to reduce pedophilia. Starting next year, specially trained cardinals will make unannounced visits to inspect and observe random churches in order to ensure they are not going beyond diocese-wide molestation caps. The inspector-cardinals will grade each parish based on long, private interviews with altar boys in darkened church basements, and careful observation of priests' sexual activity.
These senior officials will also have the authority to enforce harsh punishments for any clergy member violating his allotment of pedophilia.
"If a priest goes even one child over the limit, there will be hell to pay," said Prefect of the Congregation for Bishops Giovanni Battista Re, explaining the Vatican's new "Three Strikes, You're Out" rule. "After the third offense, the offending priest will immediately be moved to another parish. This will give officials time to investigate the case, and will act as an effective deterrent since it usually takes months for priests to gain the trust of the new children."
As a "goodwill measure," Cardinal Re said all churches will also be required to display a sign next to the altar showing the number of days since the last molestation.
Criticism of the pope's new plan has already begun to emerge from within the Catholic Church itself. Rev. Walter Moore, a pastor at St. Peter's in Chicago, questioned the Vatican's methodology in calculating the molestation rates, saying the church's inconsistent definition of pedophilia may have skewed the numbers.
"Is it technically pedophilia if the child's clothes are fully on the entire time? What if he's asleep when it happens?" Moore said. "It's time we had some clear guidance from Rome on this issue. For instance, the church counts it as one incident regardless of whether the child is molested multiple times by the same individual or by two priests at once. That's just plain wrong."
"Plus, if it's supposed to be a special secret between the priest and the boy, is it even any of the church's business in the first place?" he added. "Maybe Brandon is just trying to get attention."
The Vatican would not release details of the pope's upcoming world tour, in which he plans to clear up any confusion on the matter by personally demonstrating what constitutes molestation.
Deze poot staat met beide voeten op de grond hoor.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maftijs heeft wel iets met Jezus gemeen.. Een zekere masochistische neiging.
Hij krijgt hier werkelijk geen poot aan de grond, maar gaat rustig door met het verkondingen van zijn getunnelviseerde mening..Zou ie het lekker vinden?
Ik denk niet dat Matthijs 'moord' onder voorwaarden ook goed zal keuren. Hoewel het in dit geval dus echt kiezen is tussen de moeder, of de kinderen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:38 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Zeg Matthijs, je reageert in hele algemene termen maar ga nou eens in op een hele concrete zaak. Een meisje van 9 in Brazilie is verkracht (stelselmatig sinds haar 6e) door haar stiefvader. Ze blijkt op haar 9e !! zwanger van een tweeling. Het arme kind weegt 38 kilo en de artsen zeggen dat zij onmogelijk de zwangerschap uit kan dragen omdat haar lichaam daar niet volgroeid genoeg voor is.
http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1883598,00.html
Mag zij abortus plegen of niet?
Hoezo kerk?quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:49 schreef Nielsch het volgende:
Ah, de kerk is zich weer aan het richten op abortus, om de aandacht af te leiden van hun vieze gore verkrachtende priesters die op dit moment met hun penis in de anus van een klein jongetje zitten...
Hee, vertel dat die paus maar.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:56 schreef Nibb-it het volgende:
Acceptable levels? Maar geen enkel level is toch 'acceptable'?
Heb je hem door? Ik zei al, het is een trollquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:06 schreef deedeetee het volgende:
Matthijs is natuurlijk een nepper want een echt streng christelijk persoon met de daarbij behorende tunnelvisie zou nooit op Fok ! gaan posten. En al helemaal niet op de * dag des Heren *
quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je hem door? Ik zei al, het is een troll
Serieus?quote:
Reken er maar niet op dat matthijs op een hele concrete zaak zal ingaan. Als er 1 ding is waar gelovigen heel goed in zijn dan is het wel het ontwijken van dat soort dingen want dan komen ze er achter dat hun geloof tekort schiet. Hij is gewoon een laffaard.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:38 schreef Vandaag... het volgende:
Zeg Matthijs, je reageert in hele algemene termen maar ga nou eens in op een hele concrete zaak.
Hij zou helemaal geen internetverbinding mogen hebben, met al die blote mensen, andere meningen en geweld enzo.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Serieus?
Wat doet TS dan op zondag op Fok?
Het Woord van God verspreiden, dat zie je toch.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Serieus?
Hoe moet je dan op de veluwe aan fapmateriaal komen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:12 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Hij zou helemaal geen internetverbinding mogen hebben, met al die blote mensen, andere meningen en geweld enzo.
voor sommige christenen is zaterdag en niet zondag de 7de dagquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Serieus?
Geloof is zijn enige houwvast. Zonder het geloof heeft hij niets meer en dan zal hij zich net zo kut voelen als voordat hij zich bekeerde.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:10 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Reken er maar niet op dat matthijs op een hele concrete zaak zal ingaan. Als er 1 ding is waar gelovigen heel goed in zijn dan is het wel het ontwijken van dat soort dingen want dan komen ze er achter dat hun geloof tekort schiet. Hij is gewoon een laffaard.
Dat wist ik niet, 10 trouwensquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:14 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
voor sommige christenen is zaterdag en niet zondag de 7de dag
Daarom vraag ik het hem uiteraard ook. Confrontatie met de niet zo zwart-witte werkelijkheid is de snelste methode om dit soort debiele discussies met gelovigen een zachte dood te laten sterven. En wie weet gaat hij eens ergens over nadenken, maar dat is ijdele hoop vrees ikquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:10 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Reken er maar niet op dat matthijs op een hele concrete zaak zal ingaan. Als er 1 ding is waar gelovigen heel goed in zijn dan is het wel het ontwijken van dat soort dingen want dan komen ze er achter dat hun geloof tekort schiet. Hij is gewoon een laffaard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |