Lucas13vers14 Maar de overste der synagoge, het kwalijk nemende, dat Jezus op de sabbat genas, antwoordde en zeide tot de schare: Zes dagen zijn er, waarop gewerkt moet worden, komt dān om u te laten genezen en niet op de sabbatdag.Maar de Here antwoordde hem en zeide: Huichelaars, maakt ieder van u niet op de sabbat zijn os of zijn ezel van de kribbe los en leidt hem weg om hem te laten drinken?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:18 schreef oompaloompa het volgende:
mag je op zondag wel dit soort zaken propageren?
Waarom niet eigenlijk?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:18 schreef oompaloompa het volgende:
mag je op zondag wel dit soort zaken propageren?
Ik vind dat je twee dingen door elkaar haalt, euthanasie heeft betrekking op je eigen leven waar je een einde aan maakt, abortus is iemand anders leven wat je zomaar neemt. En omdat tienermoeders niet voor een kind willen zorgen moet het maar worden vermoord, ik vind het afschuwelijk.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:23 schreef Buitendam het volgende:
Het zijn natuurlijk wel mooie stukjes die je quote, Matthijs, maar uiteindelijk is het een groot recht dat we tegenwoordig kunnen beslissen of we in staat zijn een kind op te voeden. Daar zijn een heleboel tienermoeders, met alle ellende van die dien, gespaard gebleven van een kloteleven.
Dat je het er niet mee eens bent kan, maar dat jouw geloof mij wil opleggen dat ik geen euthanasie kan plegen als ik doodga van de pijn of een kind weg kan laten halen als ik het niet goed groot kan brengen is nogal vreemd.
Hij is gewoon jaloers dat hij abortus niet zelf bedacht had.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:11 schreef Refragmental het volgende:
God is dus tegen baby moord?
Exodus 11:5
And all the firstborn in the land of Egypt shall die, from the first born of Pharaoh that sitteth upon his throne, even unto the firstborn of the maidservant that is behind the mill; and all the firstborn of beasts.
Oh huh, wat vreemd, in de bijbel staat dat god alle Egyptische eerstgeborene doodt.
Inderdaad.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigenlijk is menstruatie moord dus, een eicel afdrijven die een potentieel mens had kunnen worden
de webpage van het sgp ligt er dan ook uit. Op zondag mag je duidelijk dus niet over politieke zaken denken...quote:
David Lynch is er niks bij.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:52 schreef Refragmental het volgende:
[ afbeelding ]
Om maar aan te tonen hoe dom religie eigenlijk is.
Heb je het filmpje wel gezien, dan zie je duidelijk dat het geen klompje cellen is maar een levend mens waar God leven aan heeft gegeven.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:28 schreef -Strawberry- het volgende:
En niemand wordt verplicht tot abortus, dus verplicht jij andere mensen dan ook niet om hun klompje cellen te laten zitten.
Ben je ook tegen de morning after pil, Matthijs?
God heeft de mens ook vrije wil gegeven, Hij moet niet zeuren.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:31 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Heb je het filmpje wel gezien, dan zie je duidelijk dat het geen klompje cellen is maar een levend mens waar God leven aan heeft gegeven.
ik vind dat abortus strafbaar moet worden en de wetgeving veranderd moet worden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:30 schreef wikwakka2 het volgende:
Er is niks nieuwswaardig aan dit trolltopic met een religieus tintje. Houd je religie lekker voor jezelf en bemoei je niet met anderen.
Het enige leven wat is het spel is is dat van een (meestal) vrouwelijk individu die last heeft van een gezwel. Het is haar gezwel. En God bestaat niet.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:27 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik vind dat je twee dingen door elkaar haalt, euthanasie heeft betrekking op je eigen leven waar je een einde aan maakt, abortus is iemand anders leven wat je zomaar neemt.
heb je het filmpje gezien strawberry?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
God heeft de mens ook vrije wil gegeven, Hij moet niet zeuren.
En ik geloof niet in een ziel, dus dat 'levende mens' waar jij het over hebt zie ik ook nog niet als persoon.
Dus jij wil vrouwen verplichten te bevallen, ook al zijn ze ongewenst zwanger door eventueel een verkrachter of op 12 jarige leeftijd? Aardig van je.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
ik vind dat abortus strafbaar moet worden en de wetgeving veranderd moet worden.
En ik vind dat jij eens stevig in je reet geneukt moet worden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
ik vind dat abortus strafbaar moet worden en de wetgeving veranderd moet worden.
Ga demonstreren! Smeer jezelf in met pindakaas en ga op het Binnenhof staan, werkt echt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik leg je net uit waarom het mij niets doet dat het filmpje meer laat zien dan slechts een klomje cellen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
heb je het filmpje gezien strawberry?
Rechtvaardigheid is een moreel vraagstuk. Evolutie heeft met moraal niets te maken.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik nergens en tot die conclusie hoor je logischerwijs niet te komen, maar niet iedereen kan blijkbaar logica volgen.
Wat er RECHTVAARDIG is aan het uitsterven van dieren dat moet je vragen aan iemand die gelooft in de evolutietheorie, niet aan iemand die het creationisme aanhangt.
Dat 'meestal' intrigeert meequote:Op zondag 3 oktober 2010 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het enige leven wat is het spel is is dat van een (meestal) vrouwelijk individu die last heeft van een gezwel. Het is haar gezwel. En God bestaat niet.
Maar nu bestaat er keuze. Als we volgens jouw denkwijze moeten handelen is er geen keuze. Het kind komt hoe dan ook en de rest van het land zal naar de pijpen moeten dansen van hen die geloven in een God.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:27 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik vind dat je twee dingen door elkaar haalt, euthanasie heeft betrekking op je eigen leven waar je een einde aan maakt, abortus is iemand anders leven wat je zomaar neemt. En omdat tienermoeders niet voor een kind willen zorgen moet het maar worden vermoord, ik vind het afschuwelijk.
Het is geen mens maar een monstrueus gezwel, een gruwel!quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:31 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Heb je het filmpje wel gezien, dan zie je duidelijk dat het geen klompje cellen is maar een levend mens waar God leven aan heeft gegeven.
Ja moord is niet goed te praten en dan zou je voor adoptie kunnen kiezen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus jij wil vrouwen verplichten te bevallen, ook al zijn ze ongewenst zwanger door eventueel een verkrachter of op 12 jarige leeftijd? Aardig van je.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:10 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Als je tegen overbevolking bent, waarom gaan die mensen dan niet zelf inplaats van het leven van anderen te nemen.
Zeg, ik weet niet welke bijbel jij leest maar bij mijn weten staat er ook in dat het nemen van je eigen leven net zo zondig is.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:27 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik vind dat je twee dingen door elkaar haalt, euthanasie heeft betrekking op je eigen leven waar je een einde aan maakt, abortus is iemand anders leven wat je zomaar neemt.
Waar ben je nog meer tegen? Tegen de pil, condooms, spiraaltje, map?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
heb je het filmpje gezien strawberry?
Er staat komt ie romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Godsquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:42 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
[..]
Zeg, ik weet niet welke bijbel jij leest maar bij mijn weten staat er ook in dat het nemen van je eigen leven net zo zondig is.
En je oordeelt niet maar waarschuwt mensen zeg je. Hoe kan je waarschuwen als je niet zou denken dat mensen op het foute pad zijn? En dat heb jij dan zomaar even bepaald, dat ze het foute pad op gaan. Want jij weet wel wat goed en kwaad is.. Jij bent de voorpost van god op aarde, de verkondiger van de bijbel.
De Eersten zullen de Laatsten zijn, Matthijs... de eersten zullen de laatsten zijn...
Wat bedoel je daar precies mee in relatie tot mijn post?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:47 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Er staat komt ie romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods
En toch is de SGP voor de doodstraf.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ja moord is niet goed te praten
Ik heb eens een documentaire gezien over een wetenschapper die leek op Danny DeVito en een zwangere cyborg.quote:
Betekent het dan maar dat je als christen moet negeren wat er in het Oude testament staat geschreven? Je bent toch een volgeling van Christus? Die hield zich ook aan het Oude testament hoor.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:33 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik niet ik ken geen boek zo diepgaand als de bijbel, God werkt namelijk een plan uit. In het oude testament gebeuren dingen die een schaduw zijn van wat nog moest komen, namelijk Jezus christus.
Er staan juist allerlei verhalen in het NT over hoe soepel Jezus met de leer om gaat en zich bijvoorbeeld niet houdt aan de sabatsrust om iemand uit een put te helpen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:51 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Die hield zich ook aan het Oude testament hoor.
Matthijs voert propaganda voor parkeerplaatshomo's.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat Matthijs eigenlijk wil zeggen is dat je maar 2 keer sex mag hebben met een vrouw, om kinderen in de wereld te zetten die jou vervangen en dat je de rest van te tijd met andere huisvaders op parkeerplaatsen langs de snelweg je gerief moet zoeken
Het geloof en de evolutietheorie sluiten elkaar niet uit. Ga maar eens naar credible.nl een christelijk forum waar genoeg christenen je haarfijn over dit onderwerp kunnen informeren. En dat heeft verder niks met valse profeten te maken, maar met wetenschap die perfect aansluit bij het werk van God.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:40 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Er zijn ook veel dwaalleraars en valse profeten in deze wereld. Jezus zegt ook ergens matteus7vers22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
Ik gebruikt dit als waarschuwing niet als oordeel, maar als je als christen zegt dat de evolutietheorie waar is noem je God een leugenaar. Je kunt niet en geloven dat de mens en de aap een gezamelijke voorouder hebben en Adam en Eva naar Gods evenbeeld zijn geschapen.
Een voorbeeld ik kan wel zeggen dat ik balkenende ken, maar als mensen vragen ken je Matthijs zegt hij nooit van gehoord. Wat ik bedoel is dat Jezus hun kent, niet dat ze zeggen we kennen hem.
Dat is ook zo mooi, andere mensen kun je misschien voor de gek houden maar God niet.
Je moet de dingen in het juiste licht zien. In het oude testament werden bv dierenoffers gebracht, wat een heenwijzing is naar het volmaakte offer. Jezus zei matteus5vers17 Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullenquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:51 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Betekent het dan maar dat je als christen moet negeren wat er in het Oude testament staat geschreven? Je bent toch een volgeling van Christus? Die hield zich ook aan het Oude testament hoor.
Gros van de mannen op de parkeerplaatsen zijn geen homo´s, maar getrouwde huisvaders die het eens met een man willen doen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Matthijs voert propaganda voor parkeerplaatshomo's.
Er komen in elk geval geen kinderen van die geaborteerd moeten worden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gros van de mannen op de parkeerplaatsen zijn geen homo´s, maar getrouwde huisvaders die het eens met een man willen doen.
Er staat komt ie romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Godsquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:49 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee in relatie tot mijn post?
ook dat is vekeerd, homoseksuele levensstijl een zondige levensstijl.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Matthijs voert propaganda voor parkeerplaatshomo's.
Niet dat dat verder in de Bijbel staat, dat heeft de Paus er goed bij verzonnen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:58 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
ook dat is vekeerd, homoseksuele levensstijl een zondige levensstijl.
"Ik begrijp je, hoor!"quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:57 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Er staat komt ie romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods
Ik zeg niet dat ik zelfmoord goedkeur, maar ik kan het wel begrijpen stel een meisje is dag in dag uit door iemand uit de familie verkracht, dat zo iemand dan het leven niet meer zit zitten. Voor zo iemand heb ik begrip en heeft liefde en begrip nodig.
Ik snap ook niet wat christenen tegen homo's hebben.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er komen in elk geval geen kinderen van die geaborteerd moeten worden.
Het is iets wat Christenen, Moslims en Joden bindtquote:Op zondag 3 oktober 2010 16:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik snap ook niet wat christenen tegen homo's hebben.
Leviticus 18:22-23: “…En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is hetquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet dat dat verder in de Bijbel staat, dat heeft de Paus er goed bij verzonnen.
Waar jij begrip voor hebt doet helemaal niet ter zake. Volgens de bijbel mag je geen zelfmoord plegen. Punt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:57 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik zelfmoord goedkeur, maar ik kan het wel begrijpen stel een meisje is dag in dag uit door iemand uit de familie verkracht, dat zo iemand dan het leven niet meer zit zitten. Voor zo iemand heb ik begrip en heeft liefde en begrip nodig.
matteus9vers13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:03 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Waar jij begrip voor hebt doet helemaal niet ter zake. Volgens de bijbel mag je geen zelfmoord plegen. Punt.
En ik ben nog steeds benieuwd naar jouw mening over dat 12 jarige meisje zie vorige blz.
God heeft zelf homo's gemaakt, dus God is verkeerd bezig.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:58 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
ook dat is vekeerd, homoseksuele levensstijl een zondige levensstijl.
Dat staat er niet. Er staat dat een man niet bij een man mag liggen, zoals hij bij een vrouw ligt. Dat je daar uit haalt dat homoseksualiteit niet okay is, is voornamelijk je eigen interpretatie. Over vrouw-vrouw contacten wordt überhaupt niks gezegd overigens.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:01 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Leviticus 18:22-23: “…En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het
Er staat in de brief van Paulus die je aanhaalt dat God mensen zal straffen door ze homofiel te maken, maar dat betekent logischerwijs nog niet dat er een probleem is met mensen die dat al van zichzelf zijn.quote:romeinen1vers26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouwen opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijven en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangen
Ga je dat ook zeggen als je dochter van 12 zwanger thuis komt in die geschetste situatie?quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:04 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
matteus9vers13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.
Ook een uitspraak uit de Bijbel trouwens.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:09 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Als je niks weet, zeg dan ook niks over een ander.
Ja dat betekent dat Hij naastenliefde belangrijker vond dan de wet. Dat betekent niet dat hij zich verder niet aan de voorschriften hield.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er staan juist allerlei verhalen in het NT over hoe soepel Jezus met de leer om gaat en zich bijvoorbeeld niet houdt aan de sabatsrust om iemand uit een put te helpen.
Het staat wel degelijk in de Bijbel. In het Oude en Nieuwe testament.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet dat dat verder in de Bijbel staat, dat heeft de Paus er goed bij verzonnen.
Uiteraard. Ik denk sowieso niet dat er veel Joden waren in die tijd die de voorschriften naast zich neer legden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:13 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Ja dat betekent dat Hij naastenliefde belangrijker vond dan de wet. Dat betekent niet dat hij zich verder niet aan de voorschriften hield.
Lekker makkelijkquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:48 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Moord is nooit goed te praten, ook niet door zwangerschap vanwege een verkrachting. Trouwens er zijn altijd andere mogelijkheden zoals adoptie.
Natuurlijk niet. Die dient gestenigd te worden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:09 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ga je dat ook zeggen als je dochter van 12 zwanger thuis komt in die geschetste situatie?
Dat is ook precies de reden dat het nutteloos is om met types als matthijs te discussieren. Alles staat in hun sprookjesboek zodat zelf nadenken niet meer nodig is. Het komt iedere keer weer op hetzelfde neer, "het staat in de bijbel dus is het waar". Het enige wat ik met zulke mensen heb is medelijden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:28 schreef beequeen het volgende:
Dat lijkt me echt vermoeind, iedere keer die bijbel in te moeten duiken om een antwoord te geven. Is het geen vers dan is het wel een quote uit dat sprookjesboek.
Het mooiste is dat er voor elk standpunt wel een quote uit de Bijbel te vinden is die het steunt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:40 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dat is ook precies de reden dat het nutteloos is om met types als matthijs te discussieren. Alles staat in hun sprookjesboek zodat zelf nadenken niet meer nodig is. Het komt iedere keer weer op hetzelfde neer, "het staat in de bijbel dus is het waar". Het enige wat ik met zulke mensen heb is medelijden.
Precies! Niets mis met abortus als ze toch geen maagd meer is.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Die dient gestenigd te worden.
Studie wijst vreemd genoeg op precies het tegenovergestelde effect.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef opastokvis het volgende:
[..]
ik heb eens gehoord dat de kans op bevruchting bij een verkrachting veel kleiner is, een soort van afweerreactie van het lichaam.
Yep, dus je hoeft nooit verantwoording af te leggen over wat je hier post. Het staat immers geschreven.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:42 schreef Tijn het volgende:
Het mooiste is dat er voor elk standpunt wel een quote uit de Bijbel te vinden is die het steunt.
En als je dan toch iets in de bijbel vindt dat niet past in je bekrompen wereldbeeld dan zeg je gewoon dat sommige dingen in de bijbel door de duivel geschreven zijn!quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het mooiste is dat er voor elk standpunt wel een quote uit de Bijbel te vinden is die het steunt.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:01 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De bijbel is 100% Gods woord, er staan ook leugens in maar dat is als bv satan spreekt.
Daarom is het zo'n succesvolle religie. Net zoals popsongs met algemeenheden en/of vaagheden veel populairder zijn dan liedjes met te specifieke teksten. Omdat je er in kan zien wat je wilt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja en een paar eeuwen geleden geloofden ze dat je helemaal niet zwanger kon worden zonder wellust dus dat je niet verkracht was als je er zwanger van werd.....quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef opastokvis het volgende:
[..]
ik heb eens gehoord dat de kans op bevruchting bij een verkrachting veel kleiner is, een soort van afweerreactie van het lichaam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |