abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:13:56 #251
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_87139218
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat probleem is op te lossen door het slachtoffer met de verkrachter te laten trouwen.
Zo werd dat vroeger idd opgelost. Daar werden vrouwen met een grote erfenis nogal 's de dupe van. De eerste man die die vrouw verkrachtte kon rekenen op een forse beloning.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_87139325
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:57 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Waar haalt iemand het lef vandaan om vanuit zijn eigen veilige denkwereldje voor andere mensen te bepalen wat wel en niet mag en kan. Vanuit christelijk oogpunt gezien heb jij je daar helemaal niet mee te bemoeien: dat is iets tussen hen en God. Dit staat letterlijk in de bijbel.
Dit vind ik een mooie en hoopgevende tekst, ik geloof dat mensen kunnen veranderen.

1 korintiers6vers9 Of weet gij niet, dat onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet beėrven zullen? 10 Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beėrven. 11 En sommigen uwer zijn dat geweest. Maar gij hebt u laten afwassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd door de naam van de Here Jezus Christus en door de Geest van onze God.

Als je bedoeld het oordeel dat je mensen naar de hel veroordeeld of niet, dat oordeel is aan God.
Ik geloof dat er mensen zijn die kindermoord (abortus) tijdens hun leven hebben gepleegd en toch gerechtvaardigd zijn door geloof in Jezus, ze hadden er spijt van en hebben rechtsomkeer gemaakt.
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:18:06 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87139375
Succesfull troll is succesfull
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87139423
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Paradijs? Eerste 2 mensen?
We zijn gewoon geėvolueerd hoor..
De mens is oorspronkelijk naar het evenbeeld van God geschapen. Evolutie kan niet, hoe is de long dan geevolueerd had je eerst een stukje long en toen 2% long en toen 3 of het oog eerst een ministukje oog en na miljoenen jaren ineens een oog, het verijst veel fantasie.
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:19:49 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87139434
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zo werd dat vroeger idd opgelost. Daar werden vrouwen met een grote erfenis nogal 's de dupe van. De eerste man die die vrouw verkrachtte kon rekenen op een forse beloning.
En helemaal in gebieden waar de vrouw niet kon erven, en de Groningse Herenboerderij van haar vader naar haar echtgenoot ging....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:22:11 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87139523
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:19 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De mens is oorspronkelijk naar het evenbeeld van God geschapen. Evolutie kan niet, hoe is de long dan geevolueerd had je eerst een stukje long en toen 2% long en toen 3 of het oog eerst een ministukje oog en na miljoenen jaren ineens een oog, het verijst veel fantasie.
De evolutie (die wetenschappelijk bewezen kan worden) vereist iig minder fantasie dan het scheppingsverhaal, dat, als je de generaties tot Jezus zou rekenen, de aanwezigheid van Adam en Eva in het paradijs op zo'n 5000 jaar voor Christus zou zetten.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_87139544
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:16 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Dit vind ik een mooie en hoopgevende tekst, ik geloof dat mensen kunnen veranderen.

1 korintiers6vers9 Of weet gij niet, dat onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet beėrven zullen? 10 Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beėrven. 11 En sommigen uwer zijn dat geweest. Maar gij hebt u laten afwassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd door de naam van de Here Jezus Christus en door de Geest van onze God.

Als je bedoeld het oordeel dat je mensen naar de hel veroordeeld of niet, dat oordeel is aan God.
Ik geloof dat er mensen zijn die kindermoord (abortus) tijdens hun leven hebben gepleegd en toch gerechtvaardigd zijn door geloof in Jezus, ze hadden er spijt van en hebben rechtsomkeer gemaakt.
Het is niet de godsdienst die niet deugt is, maar de volgelingen..

Om mensen die tot een abortus besluiten te vergelijken met mensen die een andere levensbeschouwing beter vinden, alcoholisten, hoerenlopers, overspelers, homo's en oplichters raakt werkelijk kant noch wal en is een drogredenering.
pi_87139552
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat probleem is op te lossen door het slachtoffer met de verkrachter te laten trouwen. Overigens nauwelijks een afwijking van het gemiddelde orthodox-christelijk huwelijk.
Daar ben ik tegen, ik vind dat helemaal verkeerd een verkrachter met slachtoffer te laten trouwen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:24:04 #259
45206 Pietverdriet
pi_87139601
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:19 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

:|W
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:32:45 #260
302122 Dunwich
The Horror...
pi_87139896
waarom is dit nieuws ? is het niet al heel lang bekend dat jezus en zijn magische toverelfjes tegen abortus zijn ?
misschien klikken ze 3x met hun hakken tegen elkaar en komen ze terecht in het magisch sprookjesbos waar ze lang en gelukkig leven

christen-fascisten :r
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:33:19 #261
45206 Pietverdriet
pi_87139916
Hier voor TS
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:34:28 #262
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87139952
Is dit topic er nou nog steeds :')
pi_87139976
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:41 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Ja moord is niet goed te praten en dan zou je voor adoptie kunnen kiezen.
Dan nog verplicht je een vrouw een bevalling te doorstaan, alsof het niets is.

Enkel omdat er per ongeluk een spermacel bij een eicel is gekomen.
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2010 @ 18:35:43 #264
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87139995
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

De evolutie (die wetenschappelijk bewezen kan worden) vereist iig minder fantasie dan het scheppingsverhaal, dat, als je de generaties tot Jezus zou rekenen, de aanwezigheid van Adam en Eva in het paradijs op zo'n 5000 jaar voor Christus zou zetten.....
Altijd dat gedoe met de evolutietheorie! Die theorie is een theorie geen feit. Het is een bruikbaar model dat nog niet verworpen is. Verder gaat het qua God doorgaans om de schepping en dan begeeft men zich op het terrein van de abiogenese en over de abiogenese bestaat niet eens consensus over de hypothese lijkt staan een werkzame theorie.
pi_87140003
Matthijs ga je nog mijn vraag beantwoorden of niet? Ben je tegen het gebruik van een morning after pil?
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:37:00 #267
45206 Pietverdriet
pi_87140037
Nog 33 posts en hij is dicht
pi_87140055
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er is geen sprake van een leven en dus ook niet van moord. Het is het afbreken van een proces, verder niets. Misschien moest je dat eens gaan begrijpen. :')
De vraag is natuurlijk wel, voor hoe lang is het nog een proces en wanneer niet meer?

Voor mij heeft dat alles met bewustzijn te maken.
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:38:57 #269
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_87140097
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:22 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Daar ben ik tegen, ik vind dat helemaal verkeerd een verkrachter met slachtoffer te laten trouwen.
Zeg Matthijs, je reageert in hele algemene termen maar ga nou eens in op een hele concrete zaak. Een meisje van 9 in Brazilie is verkracht (stelselmatig sinds haar 6e) door haar stiefvader. Ze blijkt op haar 9e !! zwanger van een tweeling. Het arme kind weegt 38 kilo en de artsen zeggen dat zij onmogelijk de zwangerschap uit kan dragen omdat haar lichaam daar niet volgroeid genoeg voor is.

http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1883598,00.html

Mag zij abortus plegen of niet?
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:40:28 #270
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87140153
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog 33 posts en hij is dicht
We zijn er bijna.. maar nog niet helemaaaaaal...
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:47:38 #271
45206 Pietverdriet
pi_87140394
30
pi_87140456
Ah, de kerk is zich weer aan het richten op abortus, om de aandacht af te leiden van hun vieze gore verkrachtende priesters die op dit moment met hun penis in de anus van een klein jongetje zitten...
pi_87140506
Maftijs heeft wel iets met Jezus gemeen.. Een zekere masochistische neiging.
Hij krijgt hier werkelijk geen poot aan de grond, maar gaat rustig door met het verkondingen van zijn getunnelviseerde mening..Zou ie het lekker vinden?
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:53:41 #274
45206 Pietverdriet
pi_87140604
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:49 schreef Nielsch het volgende:
Ah, de kerk is zich weer aan het richten op abortus, om de aandacht af te leiden van hun vieze gore verkrachtende priesters die op dit moment met hun penis in de anus van een klein jongetje zitten...
Daar werkt de kerk hard aan hoor

quote:
Pope Vows To Get Church Pedophilia Down To Acceptable Levels

April 5, 2010 | ISSUE 46•14
Pope Benedict XVI explains which types of slow, deliberate touching the church deems inappropriate.

VATICAN CITY—Calling the behavior shameful, sinful, and much more frequent than the Vatican was comfortable with, Pope Benedict XVI vowed this week to bring the widespread pedophilia within the Roman Catholic Church down to a more manageable level.

Addressing thousands gathered at St. Peter's Square on Easter Sunday, the pontiff offered his "most humble apologies" to abuse victims, and pledged to reduce the total number of molestations by 60 percent over the next five years.

"This is absolutely unacceptable," Pope Benedict said. "It seems a weakening of faith in God has prevented our priests from exercising moderation when sexually abusing helpless minors."

"And let me remind our clergy of the holy vows they all took when they entered the priesthood," he continued. "They should know that they're only allowed one small child every other month."

The pope said he was deeply disappointed to learn that the number of children sexually abused by priests was almost 10 times beyond the allowable limit clearly outlined in church doctrine. Admitting for the first time in public that the overindulgent touching of "tender, tender young flesh" had become a full-blown crisis, the Holy Father vowed to implement new reforms to bring the pedophilia rate back down to five children per 1,000 clergy.

"The truth is there will always be a little bit of molestation—it's simply unavoidable," Vatican spokesperson Rev. Federico Lombardi said. "But the fact that young boys have gotten much more attractive over the past few decades is no excuse for the blatant defiance of church limits that have been in place for centuries."

"The majority of priests don't want to molest kids at all," he added. "But for those who do, we must make sure they're doing it at a reasonable rate."

Following the pope's speech, the Vatican released a statement outlining its plan to reduce pedophilia. Starting next year, specially trained cardinals will make unannounced visits to inspect and observe random churches in order to ensure they are not going beyond diocese-wide molestation caps. The inspector-cardinals will grade each parish based on long, private interviews with altar boys in darkened church basements, and careful observation of priests' sexual activity.

These senior officials will also have the authority to enforce harsh punishments for any clergy member violating his allotment of pedophilia.

"If a priest goes even one child over the limit, there will be hell to pay," said Prefect of the Congregation for Bishops Giovanni Battista Re, explaining the Vatican's new "Three Strikes, You're Out" rule. "After the third offense, the offending priest will immediately be moved to another parish. This will give officials time to investigate the case, and will act as an effective deterrent since it usually takes months for priests to gain the trust of the new children."

As a "goodwill measure," Cardinal Re said all churches will also be required to display a sign next to the altar showing the number of days since the last molestation.

Criticism of the pope's new plan has already begun to emerge from within the Catholic Church itself. Rev. Walter Moore, a pastor at St. Peter's in Chicago, questioned the Vatican's methodology in calculating the molestation rates, saying the church's inconsistent definition of pedophilia may have skewed the numbers.

"Is it technically pedophilia if the child's clothes are fully on the entire time? What if he's asleep when it happens?" Moore said. "It's time we had some clear guidance from Rome on this issue. For instance, the church counts it as one incident regardless of whether the child is molested multiple times by the same individual or by two priests at once. That's just plain wrong."

"Plus, if it's supposed to be a special secret between the priest and the boy, is it even any of the church's business in the first place?" he added. "Maybe Brandon is just trying to get attention."

The Vatican would not release details of the pope's upcoming world tour, in which he plans to clear up any confusion on the matter by personally demonstrating what constitutes molestation.

http://www.theonion.com/a(...)wn-to-accepta,17201/
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:55:01 #275
45206 Pietverdriet
pi_87140629
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maftijs heeft wel iets met Jezus gemeen.. Een zekere masochistische neiging.
Hij krijgt hier werkelijk geen poot aan de grond, maar gaat rustig door met het verkondingen van zijn getunnelviseerde mening..Zou ie het lekker vinden?
Deze poot staat met beide voeten op de grond hoor.
:P
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:56:09 #276
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87140653
Acceptable levels? Maar geen enkel level is toch 'acceptable'?
pi_87140706
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:38 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Zeg Matthijs, je reageert in hele algemene termen maar ga nou eens in op een hele concrete zaak. Een meisje van 9 in Brazilie is verkracht (stelselmatig sinds haar 6e) door haar stiefvader. Ze blijkt op haar 9e !! zwanger van een tweeling. Het arme kind weegt 38 kilo en de artsen zeggen dat zij onmogelijk de zwangerschap uit kan dragen omdat haar lichaam daar niet volgroeid genoeg voor is.

http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1883598,00.html

Mag zij abortus plegen of niet?
Ik denk niet dat Matthijs 'moord' onder voorwaarden ook goed zal keuren. Hoewel het in dit geval dus echt kiezen is tussen de moeder, of de kinderen. :|W

Ik zeg dan wel Matthijs, maar ik bedoel eigenlijk God...want Matthijs heeft geen eigen wil.
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:59:09 #278
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_87140726
24
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_87140757
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:49 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo kerk?

Matthijs vind de meeste andere gelovigen ook slecht, omdat ze niet overeen komen met de echte Waarheid volgens hem. Alleen mensen die de Bijbel op die manier interpreteren en letterlijk nemen als hij, zijn goeie gelovigen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:05:06 #280
45206 Pietverdriet
pi_87140917
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:56 schreef Nibb-it het volgende:
Acceptable levels? Maar geen enkel level is toch 'acceptable'?
Hee, vertel dat die paus maar.
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:06:25 #281
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_87140959
Matthijs is natuurlijk een nepper want een echt streng christelijk persoon met de daarbij behorende tunnelvisie zou nooit op Fok ! gaan posten. En al helemaal niet op de * dag des Heren * :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:07:26 #282
45206 Pietverdriet
pi_87140990
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:06 schreef deedeetee het volgende:
Matthijs is natuurlijk een nepper want een echt streng christelijk persoon met de daarbij behorende tunnelvisie zou nooit op Fok ! gaan posten. En al helemaal niet op de * dag des Heren * :D
Heb je hem door? Ik zei al, het is een troll
pi_87141047
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je hem door? Ik zei al, het is een troll
:N
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:10:30 #284
45206 Pietverdriet
pi_87141071
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

:N
Serieus?
Wat doet TS dan op zondag op Fok?
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:10:31 #285
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_87141072
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:38 schreef Vandaag... het volgende:
Zeg Matthijs, je reageert in hele algemene termen maar ga nou eens in op een hele concrete zaak.
Reken er maar niet op dat matthijs op een hele concrete zaak zal ingaan. Als er 1 ding is waar gelovigen heel goed in zijn dan is het wel het ontwijken van dat soort dingen want dan komen ze er achter dat hun geloof tekort schiet. Hij is gewoon een laffaard.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:11:29 #286
45206 Pietverdriet
pi_87141110
Ja Matthijs, ga eens in op de concrete zaak?
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:12:51 #287
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87141157
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Serieus?
Hij zou helemaal geen internetverbinding mogen hebben, met al die blote mensen, andere meningen en geweld enzo.
pi_87141167
quote:

[..]

Serieus?
Het Woord van God verspreiden, dat zie je toch. ;) Misschien ziet hij dit niet als werk. God zal immers protest tegen 'moord' belangrijker vinden dan rust op zondag. Weet ik het, maar ik ben er wel vrij zeker van dat het geen troll is.
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:14:25 #289
45206 Pietverdriet
pi_87141214
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:12 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Hij zou helemaal geen internetverbinding mogen hebben, met al die blote mensen, andere meningen en geweld enzo.
Hoe moet je dan op de veluwe aan fapmateriaal komen?
pi_87141218
quote:

[..]

Serieus?
voor sommige christenen is zaterdag en niet zondag de 7de dag :)
pi_87141225
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:10 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Reken er maar niet op dat matthijs op een hele concrete zaak zal ingaan. Als er 1 ding is waar gelovigen heel goed in zijn dan is het wel het ontwijken van dat soort dingen want dan komen ze er achter dat hun geloof tekort schiet. Hij is gewoon een laffaard.
Geloof is zijn enige houwvast. Zonder het geloof heeft hij niets meer en dan zal hij zich net zo kut voelen als voordat hij zich bekeerde. :)
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:15:05 #292
45206 Pietverdriet
pi_87141245
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:14 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

voor sommige christenen is zaterdag en niet zondag de 7de dag :)
Dat wist ik niet, 10 trouwens
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:15:24 #293
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_87141257
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:10 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Daarom vraag ik het hem uiteraard ook. Confrontatie met de niet zo zwart-witte werkelijkheid is de snelste methode om dit soort debiele discussies met gelovigen een zachte dood te laten sterven. En wie weet gaat hij eens ergens over nadenken, maar dat is ijdele hoop vrees ik :')
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 19:16:00 #294
8781 crew  Frutsel
pi_87141279
Spelverderfslotje - kuttopic

in before the lock

geen deel 2 dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')