quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:06 schreef flugeltje het volgende:
tnx voor de tips dames, ik heb een zwembroekje (met nijntje) dus dan probeer ik dat wel... Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden...
Donequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:11 schreef ChilllayD het volgende:
Goh, Yinthe mag ook wel eens in de OP![]()
Geboren op 06-08-2010
Ik had niet eens door dat ze er nog niet stond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nathan deed net PRRRRTTT, snel luier verschoont, zat net niet op zn romper, maar het scheelde nog geen milimeter! (tvp-tje)
En Anne hoort er ook bijquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:51 schreef Fannetje het volgende:
Mag Anne ook in de OP?
***17-09-2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
Tnx! Ik zie alleen dat alle andere kindjes er anders instaan, dus wil je het nog een keertje aanpassen?quote:
Succes! Ik vind zelf clusteren niet zo leuk, dus als je het vooral vermoeiend vind is dat niet erg hoor.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:52 schreef Cantare het volgende:
Hier ook wakker en aan het clusteren...
Kijkduinquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
op welk strand was je tico?
wij zijn ook naar t strand geweest en daar lekker gegeten bij de mexicaan.
t was net op kijkduin echt zo lekker met t windje enzo
Wij gingen uit eten toen Nathan 2 weken oud was. En inderdaad, hij wilde precies eten tijdens het eten. Dus manlief heeft mijn volledige pizza in stukjes gesneden en ik heb heerlijk gegeten (en Nathan ookquote:Op zondag 3 oktober 2010 20:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kijkduin![]()
![]()
Jen in het zand spelen, Tico in het water en ik gewoon heerlijk met mn neus in de wind. Heerlijk!
Uiteten doen we nog ff niet, dan zou ik iets van een wandelwagen mee moeten nemen ofzo, maar dan nog. Wij gingen net eten en toen wilde ze weer precies eten, dat zou ik echt niet tof vinden in een restaurant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:44 schreef Noa24 het volgende:
Sorry ik heb het nog vrij druk dus ik heb nog niet veel gereageerd.
Maar wat fijn dat jullie kindjes al zo goed doorslapen!
Isabelle komt zo om de 3 uur, dus meestal 2 nachtvoedingen. Soms 3. Wat vervelender is, is dat ze behoorlijk veel last heeft van darmkrampjes. Overdag, maar ook 's nachts. Ze is dan echt helemaal overstuur en dat duurt soms wel 3 kwartier![]()
Fannetje, wat is Anne
Ahhh, wat sneu. Elise zit hier regelmatig ook enorm te worstelen. Gelukkig niet zo erg als Leia, zo te lezen, want er komt elke dag meerdere keren wel wat uit. Ook scheten, en die zijn hard, echt zo raar uit zo'n klein lijfje!quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:50 schreef Orea het volgende:
Krampjes, hier vannacht ook weer... Gewoon een slapend mopje zien verkrampen gevolgt door een mega scheet steeds... Nou heeft ze vrijdag voor het laatst gepoept dus ik verwacht dat er wat aankomt, maar heb vannacht gewoon mee zitten huilen.. Arm ding!
Zo, heerlijk hoor, zo'n luiwammes!quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:21 schreef nytar het volgende:
Bij ons thuis mag er niet te hard gelachen worden...Jonas lag lekker te kletsen en te lachen in zn wipstoel tot mn man Oh Oh Cherso iets te grappig vond. Toen kwam er een pruillipje en daarna een flink gekrijs. Gelukkig kreeg ik hem wel weer vrij snel stil daarna, maar wat een sneu gezicht was dat!
We hebben trouwens wel een giga slaapkop...hij wil er 's avonds niet vroeg in, rond 23 uur slaapt ie eindelijk, maar dan wordt ie ook pas om 8 uur weer wakker. Toen eten gegeven en nu slaapt ie nog!
Hmm... dat was nog niet in me opgekomen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:34 schreef pessie het volgende:
Cantare misschien een andere (grotere) speen?
ja echt grappigquote:Op maandag 4 oktober 2010 11:06 schreef ChilllayD het volgende:
Hihi cuteheerlijk die uitdrukkingen af en toe hé.
(ik vond sytycd wel leuk gister!!). En bij wie vond je dat zo geniaal?
Hier weer het vaste ritueel van madam sinds een tijdje
19:30 tot 03:30.... en dan rond 04u weer geslapen tot 10u!!
Ik haal haar met voeden inderdaad uit de Pacco. Na het voeden ligt ze nog even op mijn borst om te boeren en dan valt ze 9 van de 10 keer alweer in slaap en dan leg ik haar zonder Pacco terug, diep ondergestopt en dat gaat inmiddels perfect. Soms ligt ze met grote ogen te kijken (nog net geen vinger wijzend zo van: Yo Mam, speen!) en als ik die er dan inplop gaat er een arm dramatisch over haar gezicht en valt ze meteen weer in slaap..quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:53 schreef pessie het volgende:
Manlief is eerder wakker dan dat ik ben. Hij gaat dan wel weer direct slapen, als hem dat lukt. Toen we Nathan 's nachts nog een schone luier gaven deed hij dat vaak. Ik heb regelmatig tegen hem gezegd dat ik dat echt wel zelf kon 's nachts maar hij zei dan dat hij beter weer insliep als hij er even uit was geweest. Nou ja, als hij zo graag een luier wil verschonen...
Het stuk nacht van 22.30 tot 4.45 ging prima! Daarna helaas niet meer zo en heb hem om half 7 maar bij me in bed genomen. Ik had hem wel ingebonden na de voeding maar daarmee werd hij weer wakker. Ik denk dat ik toch ga proberen hem een slaapzak aan te doen wanneer hij wakker wordt voor de voeding zodat hij na de voeding in zn slaap terug in zn bed kan. Orea, hoe doe jij dat 's nachts? Haal je Leia uit de Pacco en voed je haar dan om haar vervolgens weer in de Pacco te stoppen?
Krampjes.
Dat doe ik ook. Het helpt alleen niet, want mevrouw vind het lekker om op het moment dat ze in slaapt valt te grijnzen en lekker even met haar hoofd te draaien... waardoor de speen eruit vliegt en ze weer wakker is.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik leg er een knuf op of tegenaan. Werkt half.
En wanneer komt het grote nieuws?quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:56 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Zo ik kom ook maar weer eens koekeloeren en laten weten dat we nog in leven zijn
Ben zoooooo druk!!
Geniet er heerlijk van dit drukke leventje.. werken, kindjes.. alleen weinig slaap is wel erg wennen hoor! Ben een echte slaapkop dus dat kost me nog even wat moeite.. Gelukkig slapen de kindjes ook erg goed dus dan kan ik wel wat bijslapen!
Ik hoor een klein ding in bedje huilen, dus die ga ik voeden en dan ga ik zo de kindjes naar Oma brengen want ik mag weer werken.. Kom van de week even bijlezen en buurten als ik vrij ben!
Haha die ja (ik had al zo'n vermoeden)quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ja echt grappig![]()
nou bij de allerlaatste die eruit ging, die zichzelf zo goed vond
Ik had een soortgelijke ervaring dit weekend. We waren het hele weekend in een vakantiepark, met heel Ravages familie. Dus druk, veel onbekende gezichten voor haar en een vreemde omgeving. Ze had zaterdagochtend niet zo best geslapen en was dus heel de zaterdag chagrijnig. We aten 's avonds laat en ik had haar net een half uur lang laten drinken toen ze niet wilde slapen. Ravage had mij afgelost zodat ik na haar drinken kon gaan eten, zegt mijn schoonmoeder: 'soms moeten kindjes ook gewoon even huilen. Als het buikje vol zit en ze aandacht heeft gehad, kun je er soms ook niets anders aan doen.' Terwijl ik zei: 'Ze heeft niet goed geslapen vandaag en is dus chagrijnig.' Werd er wel een beetje kriegel van, helemaal toen bleek dat ze dat ook al tegen Ravage had gezegd, en dat hij er onzeker van werd. Blijkbaar vindt ze dat we er te veel bovenop zitten ofzo..quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
nja ze vond dat k m maar moest laten huilen. maar goed in een vreemde omgeving ga k m niet zo maar laten huilen, plus dat t haar niets aangaat hoe k mijn kind in slaap krijg.
zei net tegen mijn vriend, als een bekende het zegt boeit t niet zo, maar iemand die ik voor t eerst in mn leven zie moet lekker zn mond houden.
Ja het gaat goed met de kleine man, hij groeit goed op de borstvoeding. Ik heb jammer genoeg wel net borstontsteking gehad, dat was een beetje jammer. Zeker omdat ik daardoor erachter ben gekomen dat ik allergisch ben voor penicilline...quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:49 schreef pessie het volgende:
[..]
Nytar, gaat verder alles goed met Jonas? En met jezelf? Werk je of blijf je thuis? Lukt het allemaal?
Precies!quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:00 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ik had een soortgelijke ervaring dit weekend. We waren het hele weekend in een vakantiepark, met heel Ravages familie. Dus druk, veel onbekende gezichten voor haar en een vreemde omgeving. Ze had zaterdagochtend niet zo best geslapen en was dus heel de zaterdag chagrijnig. We aten 's avonds laat en ik had haar net een half uur lang laten drinken toen ze niet wilde slapen. Ravage had mij afgelost zodat ik na haar drinken kon gaan eten, zegt mijn schoonmoeder: 'soms moeten kindjes ook gewoon even huilen. Als het buikje vol zit en ze aandacht heeft gehad, kun je er soms ook niets anders aan doen.' Terwijl ik zei: 'Ze heeft niet goed geslapen vandaag en is dus chagrijnig.' Werd er wel een beetje kriegel van, helemaal toen bleek dat ze dat ook al tegen Ravage had gezegd, en dat hij er onzeker van werd. Blijkbaar vindt ze dat we er te veel bovenop zitten ofzo..
Maar goed, gister had ze wel goed geslapen 's ochtends, en was dus een stuk vrolijker. Heeft ze m'n gelijk maar weer bewezen.Ik ken m'n kind toch het beste, verdeurie.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:39 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb net mn Iphone baby laten zien op mn werk. Ze vonden dr leuk, want alle opties zaten erop.
Nee ik heb veel spuugdoeken maar mijn moeder heeft 4 van die schouderspuugdoeken voor me gemaakt en die wilde ik allemaal schoon meenemen morgen. Nou ja, toch de wasmachine maar aangezet zonder spuugdoek... Als ik 'em nog vind neem ik 'em wel mee naar mn moeder en gooi ik 'em daar wel in de was.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:11 schreef Ticootje het volgende:
Heb je maar 1 spuugdoek?![]()
Ik heb er zeker een stuk of 15 en minimaal 5 per dag in de was.
Volgens mij wel...quote:
hydrofielen met leuke printjes is ook wel leuk hahaquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:56 schreef Orea het volgende:ja, ziek hè? Kwam ergens eens een aanbieding tegen (story of my life
) met leuke printjes erop.. Zo heb ik al de hydrofielen voor bij elkaar 15 euro ofzo.. En das geen geld natuurlijk
Maar ik gebruik ze écht overal voor.. dus ik heb er zo 20 in de was zitten...
En toen had ik de spuugdoekjes nog niet, die heb ik later bijgekocht omdat die toch wel handig waren...
KUT! ff je kadootje aanpassenquote:
Ik had maat 2 jaquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
haha
maat 1 past echt niet meer hoor na 3 maanden
Ik zeg als het helemaal wit moet worden :Bleekquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:06 schreef Cantare het volgende:
Helaas is het lelijk blauwmja, niks meer aan te doen
Wow! Jij hebt een 8-ponder gebaard!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:04 schreef Fannetje het volgende:
Wat een mooie curves allemaal!![]()
Anne is net ook gewogen door de wijkverpleegkundige, ze weegt nu 3980 gram, dat is 280 gram meer dan vorige week zondag en hiermee zit ze nu ook weer boven haar geboortegewicht van 3922 gram!
Whaha, dat doet Isabel ook vaak!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:05 schreef Orea het volgende:
Dat witte is de binnenkant van de romper CP
Haha Mor, ik dacht net even snel een was op te vouwen boven en had haar overgeheveld in de box.. hoor ik haar miepen, dus ik ga kijken: hele doekje over haar ogen getrokkenmuppet!
hopelijk gaat t morgen wat beter!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:17 schreef Orea het volgende:
Mijn muppetje was super vrolijk, kletsen en lachen en toen projectiel spugen, en toen nog een keer en nu is ze hangerig en zielig en heeft wat lichte verhoging.... Arm ding!
ik heb m vorige week eruit gehaald. en daarvoor eerst t schuimrubber onder het ruggedeelte eruit gehaald. en daarna t hele ding dusquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:29 schreef pessie het volgende:
Orea wat sneu. Nathan was ook een paar dagen van slag door de prikjes.
Nog 1 vraagje, wanneer haal je de verkleiner uit de maxi cosi? Zonder verkleiner lijkt dat ding zo enorm.
ik zat er naastmaar hij werd niet stilquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:43 schreef Morretje het volgende:
Beterschap dan maar voor Leiaatje.
Arme Floris Sonnetje, huilen in de auto.Ik vind dat zo erg he, dan kan ik er niet bij, en ik kan het niet zien en ze huilt wel. Vaak kun je dan ook nog niet zomaar even stoppen..
Wij hadden vannacht precies hetzelfde, heel de avond al moe, om half 10 eindelijk toegeven en in slaap vallen en om half 8 hebben we Jonas maar wakker gemaakt omdat mn tiet op ontploffen stond! 10 uur (!!!) slaap achter elkaar, dat is toch heeeerlijk!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:24 schreef ChilllayD het volgende:
Ik (of nouja, wij) hebben een (slaap)wonder gemaakt!!
Ze sliep gisteravond om 21:30 en ze werd vanochtend wakker om... jawel 07:30 !!!!!
En ga haar zo pas halen voor 't eerste flesje. Ze ligt nog lekker rond te kijken. Happyyyyy
Als je flesvoeding geeft sinds kort kunnen ze daar natuurlijk "last" van hebben. De samenstelling van de ontlasting word dan ook anders. Wat je kan doen is een theelepel venkelwater toevoegen aan de pap die je maaktquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:19 schreef Fannetje het volgende:
Tessie, waarom maak je Anna wakker? Op advies van de kraamzorg/CB? Wij kregen na de eerste week al het advies om Anne vooral lekker te laten slapen als ze daar behoefte aan had, maar Anne is natuurlijk wel een 8 ponder die wel wat kan hebben.
venkel mocht volgens mij tegenwoordig niet meer. Ik mocht het Jan iig niet geven van kraamzorg/cb .Ik zou het voor de zekerheid even navragenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:32 schreef Tally het volgende:
Inderdaad raar dat ze er dan een paar weken later last van heeft. Maar zoals ik al zei, venkelwater is een uitkomst. Vraag mijn moeder maar
Ik ben er mee groot geworden. Ik had altijd (en soms nog steeds) last van darmkrampen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:35 schreef DJMO het volgende:
[..]
venkel mocht volgens mij tegenwoordig niet meer. Ik mocht het Jan iig niet geven van kraamzorg/cb .Ik zou het voor de zekerheid even navragen![]()
*weer snel wegrent hier, mag hier nog niet (weer) komen*
dat verklaart een hoop. op voorschrift is natuurlijk anders dan het (zoals heel vroeger) gewoon zelf gevenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:43 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik ben er mee groot geworden. Ik had altijd (en soms nog steeds) last van darmkrampen.
Van de kraamzorg en CB mocht het toen ook niet. Maar in overleg met verloskundige en kinderarts mocht ik het toch gewoon hebben. Als het maar goed afgepast was
Wat geef jij je kind en geef mij er ook eens wat van?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:32 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris had gisteren van half 9 tot half 10 geslapen![]()
Zelf was ik om 7 uur al klaarwakker (lang leve wekkers), en ben echt futloos...Was wel uitgeslapen vanochtend toen ik wakker werd
Dat zou goed kunnen hoor.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:47 schreef Fannetje het volgende:
We zijn wel afgelopen zondag geswitcht van friso naar nutrilon, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.
Ze lijkt er gelukkig niet zoveel last van te hebben, maar ik wil toch voor de zekerheid even bellen met het CB morgen
Bij echte pijn, gewoon paracetamol.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:00 schreef draculettetje het volgende:
Waar halen jullie toch de tijd en energie vandaan om te blijven schrijven enzo? hier alweer bagger nacht vanwege tandjes, bijtring en vsm druppels helpen niet echt iemand nog tips? of bij grote baby's vragen?
zal k wat afkolven en opsturenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:22 schreef Orea het volgende:
[..]
Wat geef jij je kind en geef mij er ook eens wat van?
Leia is in haar slaap echt mega onrustig.. dus die gaat dat nog niet halen denk ik! Alhoewel ik wel het idee heb dat ze op haar eigen kamer rustiger/dieper slaapt dus wellicht moet ik haar toch maar eens proberen daar een nacht te leggen en kijken wat er gebeurd..
de eerste is nu idd ook helemaal door en nr 2 is zichtbaar/ voelbaar maar nog niet doorquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:03 schreef Ticootje het volgende:
Bij jen kwamen tanden per 2 of 4 door. Ff doorbijten maar ze was wel snel klaar.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:17 schreef Ticootje het volgende:
Das toch niet stom? Daar heb je dit soort forums voor.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:18 schreef Keshet het volgende:
Bijtring svp niet in de diepvries doen ivm vastvriezend tandvlees.
Mooi dan ga ik dat vanavond eens doenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
zal k wat afkolven en opsturen
die rukken maakt ie ook pas sinds ie op zn eigen kamer slaapt hoorwel lekker. ik was vanochtend echt uitgerust, later op de dag niet meer
draak, ik internet veel op mn telefoon, dus ben hier vaak tijdens t voeden en tv kijken enzo
floris is inderdaad groot! Die wil alleen maar zitten om te kunnen kijken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
hier ook niet idd
oh ja k heb echt geen klein baby'tje meer! de mijne is groot, die van tico is klein
zo'n mini hoofdje heeft leyla
dat zekerquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:33 schreef Ticootje het volgende:
Onze kindjes hebben zich voorbeeldig gedragen! Ondanks alle drukte, Lekker pitten.
Splash about.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:03 schreef Morretje het volgende:
Weet er iemand nog een winkel (webshop) waar ze nog zonnehoedjes verkopen? Isabel d'r hoofd is bovengemiddeld groot en ze past dus ook niet meer d'r hoedje.. Maar de zon is nog wel fel genoeg, zeker in de doek..
Ben al in de hema, zeeman en onze eigen dorpse babywinkel geweest...
Hmm klinkt ook erg fijn.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:01 schreef Ticootje het volgende:
Dat mag je zelf weten, wij enten ook anders. Prima vond de wvk. Wij doen geen gecombineerde prikken. 1 per keer, minimaal 2 weken tussen de prikken.
Nee, niet als je gecombineerd prikt.. Tussen 2 entingen moet een maand zitten... Maar als je alleen PNEU ent, dan mag je 2 weken later DKTP enten.. Tussen de 2 PNEU en de 2 DKTP moet wel weer een maand zitten.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:56 schreef Mereltje het volgende:
Ah wat lief Floris en wat is hij al gegroeid en verandert zeg![]()
Draculettetje tandjes, hopelijk snel weer fijne nachten
Ticootje 2 weken tussen de prikkenvolgens mij wel 4 weken want wij mochten de prikjes laatst niet (1e prikje was 10 september en 5 oktober gingen we weer heen).
Wij zijn even naar de 4 mijl (hardloopwedstrijd) in de stad geweest in de draagzak. Uurtje en toen vond ze het wel best met al die mensen en luidsprekers enzo.
haar eertse tand was met 4 mnd echt door en nu nr 2 bijna 5mndquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:25 schreef Borizzz het volgende:
Dag Nikki! Tot ziens in het grote babytjes topic. Wat is Lisa al een grote meid geworden in zes maanden zeg!
Draculettetje: met hoeveel maanden begonnen bij jullie de tandjes? Bij Siebe zien we nog niet zoveel, maar bij bijt lekker hard op mijn vinger en kwijlt ook.
Orea: hoe gaat het nu met slapen? Knopje weer bovenwater?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |