Socios | donderdag 30 september 2010 @ 18:35 |
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu. | |
Jordy-B | donderdag 30 september 2010 @ 18:36 |
quote:...en omdat sommige bejaarden stoïcijns 100 blijven rijden. | |
nattermann | donderdag 30 september 2010 @ 18:36 |
Eens, maar nu hebben de flitsflikkers wel minder inkomen om de staatskas mee te vullen. | |
#ANONIEM | donderdag 30 september 2010 @ 18:36 |
Linkse hippie ![]() | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 18:37 |
quote:Gelukkig stapt men van de ´bonnenquote´ af. | |
FreezePop | donderdag 30 september 2010 @ 18:37 |
Ik neem gewoon de trein, veel spannenderder. | |
epicbeardman | donderdag 30 september 2010 @ 18:38 |
Was het maar 80.. dan kon ik op de "snelweg" mien slk's dakje opengooien zonder dat me haar door de warrie gaat ![]() Gas erop!! | |
nattermann | donderdag 30 september 2010 @ 18:38 |
quote:Klopt, maar de 3poot zal vast wel langs de snelweg blijven staan. | |
Ploertendoder | donderdag 30 september 2010 @ 18:39 |
130... dat zal lang niet overal zijn ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 18:39 |
quote:Heel goed, er zullen vast nog idioten blijven die nog harder rijden. | |
broodjeeimetui | donderdag 30 september 2010 @ 18:39 |
ga met de trein! | |
Jac0bus | donderdag 30 september 2010 @ 18:40 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 18:41 |
quote:Klopt, maar als ik dan met de auto ga is dat meestal ergens naartoe waar geen treinen komen of op een bepaald tijdstip niet (vaak ´s nachts). Die kán overigens heus wel harder dan 100 km/u, maar dat is nergens voor nodig. | |
Ploertendoder | donderdag 30 september 2010 @ 18:41 |
quote:Daar heeft Socios gelijk in. Hoe harder een auto gaat, hoe meer die uitstoot, maar dat snap je niet? | |
xyzyx | donderdag 30 september 2010 @ 18:42 |
Mensen die zich aan de snelheid houden ![]() En treinen rijden toch ook 140 km/h.. wat slecht voor het milieu ![]() | |
banaantjeEE | donderdag 30 september 2010 @ 18:43 |
En als deze 'maatregel' je 'stoort', ga je toch met de 'trein'? ![]() | |
Martinovibes | donderdag 30 september 2010 @ 18:43 |
het is 130 waar mogelijk En dat kan in NL gewoon niet vaak symbool politiek heet dat Daarnaast ook echt handhaven en dus geen 140 meer door de vingers zien maar gewoon schrijven | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 18:43 |
quote:Dat maakt niet uit. Morgen ga ik met een trein die 300 km/u per uur gaat. Als ik dezelfde rit met de auto zou maken zou dat veel milieuonvriendelijker zijn. | |
Ploertendoder | donderdag 30 september 2010 @ 18:43 |
quote:Lang niet overal. En ook treinen zijn slecht voor het milieu. | |
Daniel1976 | donderdag 30 september 2010 @ 18:44 |
quote:Jij vind dat nergens voor nodig. Er zijn zat mensen die wel een nuttige invulling voor hun tijd hebben. | |
Jac0bus | donderdag 30 september 2010 @ 18:44 |
quote:Ja maar dat is toch niet slecht voor het milieu? Al dat gezeik tegenwoordig. Vroeger mochten we inderdaad maar 100 maar zelfs met 130 zijn auto's nu veel zuiniger dan dat ze toen met 100km/h waren. Bovendien geloof ik helemaal niet in dat CO2 geneuzel de hele tijd, dus daar lig ik wel op 1 lijn met de PVV. | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 18:44 |
quote:Men is echt niet ergens sneller als men 130 km/u rijdt i.p.v. 100 km/u. Helemaal niet door de drukte op de wegen. | |
Habork | donderdag 30 september 2010 @ 18:44 |
Tijd dat ze de minimumsnelheid op de snelwegen eens wat omhoog gooien. Die 100-rijders zijn nog gevaarlijker ook door hun grote snelheidsverschillen met het normale verkeer. | |
swarmahoer | donderdag 30 september 2010 @ 18:45 |
ah mooi, scheelt me weer 40 euro per boete | |
xyzyx | donderdag 30 september 2010 @ 18:45 |
quote:Als ik 200 km/h rij met onze auto dan rijd hij nog zuiniger als een hummer hoor.. | |
TheKC | donderdag 30 september 2010 @ 18:46 |
En tot 1973 was er geen maximumsnelheid op de snelwegen. | |
tupolev141 | donderdag 30 september 2010 @ 18:47 |
120km/h is compleet willekeurig ingesteld als snelheid tijdens de oliecrisis. Toen gingen 80% van de auto's die toen op de weg reden niet harder dan 140 max of zo. Als je geen 130 wil rijden neem dan secundaire wegen. Daar mag je 80, dus maar 20 minder dan 100 en je hebt blijkbaar toch nooit haast. Ik vind wel dat in combinatie met een snelheidsverhoging op snelwegen ook de snelheidscontroles op secundaire wegen en bebouwde kom moeten voorhoogd worden. | |
LoggedIn | donderdag 30 september 2010 @ 18:48 |
gwn 120 adviessnelheid,geen max. Dat zou pas echt een vooruitgang zijn ![]() | |
Catch_me | donderdag 30 september 2010 @ 18:48 |
Mensen die serieus om het milieu geven omdat je 10 km/h harder rijdt ![]() | |
Ploertendoder | donderdag 30 september 2010 @ 18:48 |
quote:En jij denkt dat het er veiliger op wordt? Helemaal niet zolang er notoire verkeershufters op de weg zitten. | |
DoorgestokenKaart | donderdag 30 september 2010 @ 18:49 |
Als er in de Randstad trajecten komen waar je 130 mag rijden, dan mag ik hier in het Noorden toch zeker wel minimaal 190 op elk stuk snelweg? | |
Kwalberto | donderdag 30 september 2010 @ 18:49 |
Mensen die op een lege weg 100 rijden ![]() ![]() | |
Ploertendoder | donderdag 30 september 2010 @ 18:50 |
quote:130 waar mogelijk. In de randstad is dat niet mogelijk, aangezien het gemiddelde snelheid in de spits op 0km/h ligt ![]() | |
valek | donderdag 30 september 2010 @ 18:50 |
quote:Jij vindt dat niet nodig. Iemand anders misschien wel. Je moet voor jezelf praten. | |
Boer6 | donderdag 30 september 2010 @ 18:50 |
Mooi, dan kan cruisecontroll op 140. | |
nattermann | donderdag 30 september 2010 @ 18:50 |
quote:Volgens mij wordt 130 op dit moment ook niet door de vingers gezien, en wordt daar ook gewoon voor geschreven. | |
kloas_wokkel | donderdag 30 september 2010 @ 18:56 |
En dan stoppen we die co2 die vrijkomt mooi weer in de grond in de lege gasvelden in Groningen. Goed idee ![]() | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 18:57 |
quote:Dat maakt maar een heel klein deel uit van de klacht. quote:Pure onzin. | |
AlphaOmega | donderdag 30 september 2010 @ 18:58 |
Wat een snoepig PVV zoethoudertje is dat... 130 mogen rijden... tevens ook best interessant voor de brandstof verkoop, en wacht, de accijns die daarop liggen... een auto is vaak al een stuk minder zuinig bij die snelheden... al haal je het toch bijna nooit in Nederland. | |
Koen2904 | donderdag 30 september 2010 @ 18:59 |
quote:dan heb je wel een erg trage bak als je nog niet eens 130 haalt... | |
nattermann | donderdag 30 september 2010 @ 19:04 |
Waarom worden hier willekeurige ontopic reacties verwijderd en blijft treinbagger staan ![]() | |
Fuzzysham | donderdag 30 september 2010 @ 19:06 |
Verhoog nou niet het maximum waar mogelijk, zorg eens voor een constante max snelheid! Nu is het 80-100-80-120-100-80-120-70-100-70... en dan ben je pas een uurtje aan het rijden! ![]() Trek dat eerst eens recht, daarna mag je de maximum wel verhogen.. | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 19:07 |
quote:Ja, overal 100 km/u. ![]() | |
Nebelwerfer | donderdag 30 september 2010 @ 19:10 |
quote:juist... en die dan vrachtwagens in gaan halen waarna de 120+ rijders in de remmen moeten.. Hoezo potentieel het begin van 1 file? Veiligste rijden is je aan te passen aan het verkeer.. | |
Jac0bus | donderdag 30 september 2010 @ 19:12 |
quote:Veiligste rijden is je ogen gebruiken. Dat doet het verkeer in Nederland niet dus je aanpassen aan het verkeer lijkt mij geen goede tip. | |
Diabox | donderdag 30 september 2010 @ 19:13 |
Godverdomme, 130 km/u. Zijn zeker niet goed bij hun hoofd... Doen ze eindelijk de moeite om die snelheid omhoog te krijgen doen ze dit met maar 10 km/u, stelletje homo's. Ik pleit voor een minimum van 160 km/u. | |
Fuzzysham | donderdag 30 september 2010 @ 19:14 |
quote:Waarom niet. Stel je voor dat je een hele rit met gemiddeld 100 mag rijden!... Daarnaast is 130 wel leuk maar gaat dat wel lekker met het vrachtverkeer dat 80 gaat? | |
Nebelwerfer | donderdag 30 september 2010 @ 19:15 |
quote:Ogen gebruiken en er dan niets mee doen? Je aanpassen is anticiperen op elke situatie.. Dus misschien wat gas erbij als je een iets langzamer rijdend voertuig inhaalt en wat minder als de situ daar om vraagt.. Tis allemaal niet zo heel moeilijk.. | |
brood_met_aarbeien | donderdag 30 september 2010 @ 19:17 |
quote:Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de weg ![]() Ga 120 rijden... En niet iedereen ophouden met je slakkengangetje op de snelweg. Invoegen met 100 terwijl er met 120 of sneller iemand aan komt.. Ja nee lekker veilig man. Echt ![]() ![]() ![]() | |
Diabox | donderdag 30 september 2010 @ 19:18 |
quote:Chapeau | |
Jac0bus | donderdag 30 september 2010 @ 19:18 |
quote:Dat is common sense, maar daar kan de gemiddelde automobilist nog niks van. | |
valek | donderdag 30 september 2010 @ 19:19 |
quote:Amen. | |
Deckard | donderdag 30 september 2010 @ 19:20 |
Het wordt dat dat de hoge heren in den haag die altijd maar graaaien in hun zakken hier iets aan doen. | |
mc-Piel | donderdag 30 september 2010 @ 19:21 |
quote:NOOHH MATTIEE Dat halen al die Fiat panda's niet!!! En mijn Daihatsu charade uit 88 ook niet.. | |
Koen2904 | donderdag 30 september 2010 @ 19:23 |
quote:eindelijk iemand die het snapt ![]() | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 19:27 |
quote:Pure onzin. Ik ken heus de regels voor het invoegen wel, hoor. Het verkeer op de hoofdrijbaan laat ik netjes voor gaan. Ik heb mijn theorie-examen destijds 3 dagen na mijn 18de verjaardag gehaald met 0 fout en 19 rijlessen later mijn rijbewijs. Ik rijd op een rustige en verantwoorde manier. Men raakt niet opgefokt door mijn rijstijl. Men rijdt opgefokt door een combinatie van haast en zich constant ergeren aan alle andere weggebruikers. Nergens voor nodig. | |
Toempf | donderdag 30 september 2010 @ 19:28 |
quote:Met 200 km/u recht vooruit rijden kan iedere drol, het zijn die mongolen die zonder te kijken van baan wisselen, dan krijg je ongelukken. Heeft niks met verkeershufters te maken. | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 19:29 |
quote:Slaat nergens op. Treinen rijden sowieso harder dan auto´s. Morgen lach ik met 300 km/u in de trein tussen Köln en Frankfurt alle ´wannabe autootjes´ op de naastgelegen Autobahn weer uit die max. 200 km/u halen. | |
Ploertendoder | donderdag 30 september 2010 @ 19:33 |
quote:Van die Civic-sjaakies die gewoon ongeoorloofd met 180 over de weg scheuren ![]() ![]() quote:Ja joh.. 100 is echt gevaarlijk op een weg waar je 120 mag ![]() | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 19:38 |
Jij rijdt ook 100 km/u op 120 wegen? Jij bent dus het type persoon die helpt het verkeer op te stokken. Lekker bezig. ![]() 130 is een comfortabele snelheid, dus ik vind het goed. | |
Diabox | donderdag 30 september 2010 @ 19:38 |
quote:En ik lach al die treingangers uit die niet de luxe hebben van mijn Maserati 3200GT. | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 19:38 |
quote: ![]() Jij hebt geeneens een rijbewijs. | |
Jalu | donderdag 30 september 2010 @ 19:40 |
quote:Iemand die moedwillig 100km/u gaat rijden op de snelweg omdat hij sneller niet nodig vindt valt ook onder de categorie verkeershufter. | |
Diabox | donderdag 30 september 2010 @ 19:40 |
quote:Goeie garp. | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 19:42 |
* Alicey heeft een oplossing. TS blijft lekker 100 km/h rijden, maar geeft anderen de gelegenheid hem in te halen met de snelheid die die anderen wensen te rijden. ![]() | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 19:42 |
quote:Wat een onzin. Ik heb al aangeven dat dat ten goede komt aan een rustiger verkeersbeeld. | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 19:43 |
quote:Je hebt in ieder geval wel een goed gevoel voor humor. | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 19:43 |
quote:Dat vind ik wel meevallen. Heel, heel af en toe vind ik het best lekker om op cruise control 100 km/h te rijden. Het rijdt lekker rustig, je verbruikt weinig brandstof en het grootste deel van de snelweg kun je die snelheid rijden zonder last te hebben van mensen die langzamer rijden. Natuurlijk ben ik dan wel zo sociaal om als ik eventueel ga inhalen het gas er op te doen. | |
Ploertendoder | donderdag 30 september 2010 @ 19:44 |
quote:Dat jij dit al aangeeft getuigt al dat jij veel moet leren in het verkeer ![]() ![]() | |
Diabox | donderdag 30 september 2010 @ 19:45 |
quote:Ik heb echt een kanker hekel aan tokkies die het verkeer ophouden met 100 km/u, omdat er zo'n kanker tokkie voor je rijdt met 100 km/u, moet je dus weer van baan wisselen om even in te halen, met alle risico's van dien. Zou deze kanker tokkie gewoon met 120+ km/u door vertoefen zou het helemaal prima zijn. | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 19:45 |
quote:Alsof inhalen zo erg is. ![]() | |
Ploertendoder | donderdag 30 september 2010 @ 19:46 |
quote:Zozo.. kan je het niet winnen? | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 19:46 |
quote:Niet schelden, en al helemaal niet met ziektes. Verder slaat je verhaal ook nergens op. | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 19:48 |
quote:Inhalen is simpelweg praktisch gezien meer risico dan rechtdoor rijden. Je moet namelijk tweemaal van strook wisselen, met alle risico's van dien (die toch beduidend hoger zijn dan rechtdoor rijden en hooguit je gas loslaten als je te dicht op je voorganger komt). Tevens is die snelheid inderdaad een maximumsnelheid en geen minimum snelheid, maar toch heeft deze ook enig nut en doel mbt doorstroming van het verkeer. | |
Diabox | donderdag 30 september 2010 @ 19:48 |
quote:Het is onnodig als zo'n tokkie gewoon z'n gaspedaal intrapt. Wees blij dat je eindelijk 'n keer 120 km/u mag rijden. En er gebeuren meer ongelukken op een snelweg door baan wisselen dan door gewoon rechtdoor rijden. | |
Filatelistfetisjist | donderdag 30 september 2010 @ 19:48 |
Mensen die denken nu sneller thuis te kunnen komen ![]() | |
Ploertendoder | donderdag 30 september 2010 @ 19:49 |
quote:En jij vind jezelf hoogbegaafd? ![]() ![]() ![]() | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 19:50 |
quote:Als jij een uur lang 120 rijdt ipv 100, heb je toch 20% meer afstand afgelegd. ![]() | |
InTrePidIvity | donderdag 30 september 2010 @ 19:50 |
quote:100km/u rijden op de rechterbaan van de snelweg is uiteraard je goed recht. Maar haal je ook in met 100km/u? Want dat draagt niet bij aan een rustiger verkeersbeeld, als de normale mensen wel gewoon met 120km/u langskomen blazen. Hetzelfde geldt voor invoegen. En rij je ook met 100km/u op de middelste baan van een vijfbaans snelweg? Want dan moet je wel dood natuurlijk, dat zijn de grootste randdebielen die er zijn. Rot eens even lekker op naar de rechterbaan joh! | |
Diabox | donderdag 30 september 2010 @ 19:51 |
quote:Nee man, ben kkrdom. | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 19:52 |
quote:Als je goed uit je doppen kijkt en je hoofd er bij houdt kan er weinig mis gaan. Als je het echt zo eng vindt, waarom blijf je dan niet achter je voorligger? ![]() quote:Ik vind het nogal arbitrair. Waarom 120 km/h en niet 100 km/h of 140 km/h? ![]() | |
nattermann | donderdag 30 september 2010 @ 19:52 |
quote:Wat ben jij zielig. | |
Ploertendoder | donderdag 30 september 2010 @ 19:53 |
quote:Ja inderdaad ja. Normale mensen uiten zulke dingen heel wat volwassener. Maar ja... je hoort niet tot de groep normale mensen, dus je heb geen recht van spreken ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 19:53 |
quote:Rustig maar hoor, ik rijd gewoon op de rechterbaan met 100 km/u. En als ik een vrachtwagen ´moet´ inhalen trek ik heus wel een beetje op of kies een moment dat er niemand achter mij rijdt. | |
Diabox | donderdag 30 september 2010 @ 19:53 |
quote:Censuur. | |
Filatelistfetisjist | donderdag 30 september 2010 @ 19:53 |
quote:Dat klopt ![]() | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 19:54 |
quote:Maar waarom zou die tokkie? ![]() quote:Ik vind het ook lekker. Tegen de 170 km/h rijden zonder dat je enorm veel risico loopt op vervelende dingen en geen risico op echt vervelende dingen. Andere mensen hebben echter het recht minder hard te rijden zolang ze je niet hinderen, dus de gelegenheid bieden tot inhalen. quote:Dat zal vast, maar als je zelf alles goed in de gaten houdt is er niets aan de hand. | |
Ploertendoder | donderdag 30 september 2010 @ 19:54 |
quote:Als je dat nou eens op jezelf toepast... randdebiel ![]() | |
Diabox | donderdag 30 september 2010 @ 19:55 |
quote:En ik heb het recht om te klagen over tokkies die het verkeer ophouden. | |
InTrePidIvity | donderdag 30 september 2010 @ 19:55 |
quote:Prima, dan is er niks aan de hand ![]() | |
ouderejongere | donderdag 30 september 2010 @ 19:56 |
quote:Ik ben er zo een. Het rijdt veel zuiniger en ontspannender. Het probleem zit in snelheidsverschillen. Vrachtwagens en caravans mogen niet harder dan 80, die regel is bedacht toen vrachtwagens nog geen remmen hadden en caravans geen stabilisator. Voor de verkeersveiligheid is het beter als iedereen 100 rijdt en automobilisten die daar zonder reden (dit kan dus alleen worden vastgesteld door een agent óp de weg en niet in de berm) te ver onder zit van de weg wordt gehaald. | |
Tarabass | donderdag 30 september 2010 @ 19:56 |
quote:Dus je gaat er vanuit dat men geen 130 KAN rijden, maar dat men 130 MAG rijden. Waar maak je je dan druk om, als alles hetzelfde blijft zoals het is ![]() | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 19:57 |
quote:Tuurlijk, maar als je gewoon inhaalt is er niets aan de hand. | |
Ploertendoder | donderdag 30 september 2010 @ 19:58 |
quote:Mag ik dan de wens uitspreken dat je jezelf een keer om een boom vouwt? Want jouw redenatie slaat echt kant noch wal. | |
Diabox | donderdag 30 september 2010 @ 19:58 |
quote:Inhalen brengt meer risico's met zich mee dan gewoon rechtdoor rijden. quote:Want? | |
Nightanimal | donderdag 30 september 2010 @ 19:59 |
quote:Inderdaad, 80-100-80-120-100-80-120-70-100-70 = gemiddeld 92 km/u btw: Hoe denken zakenlieden nu: Ohh 130 km/u...dus bij 180 km/u en hoger word m'n rijbewijs pas ingenomen. Ohhh...dus ik kan makkelijk gemiddeld 179 k/m/u rijden. ![]() | |
Ploertendoder | donderdag 30 september 2010 @ 20:00 |
quote:Als mensen 100 willen rijden, gewoon netjes op de rechterbaan blijven, dan is dan hun goed recht. Dan haal je toch gewoon in? Kijk... als ze met 100 links rijden, dan zijn het hufters ja. Maar waar moeten de 100-rijders dan rijden? In de berm? ![]() | |
pista | donderdag 30 september 2010 @ 20:00 |
Ambtenaren rijden 100 km/u, oh ja m'n ouders ook. Maar fokkers ?! ![]() | |
Diabox | donderdag 30 september 2010 @ 20:00 |
quote:Ze rijden dan ook niet allemaal rechts. | |
kloas_wokkel | donderdag 30 september 2010 @ 20:00 |
quote:Dit is veranderd ![]() | |
Ploertendoder | donderdag 30 september 2010 @ 20:01 |
quote:Dat is bekend. En ja dan ben ik het met je eens als die gasten links rijden, maar zo lang ze netjes rechts aanhouden is er vrij weinig aan de hand. | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 20:03 |
quote:Zoals gezegd, als je het zo'n groot risico vindt, dan doe je het toch niet? ![]() | |
Aestivate | donderdag 30 september 2010 @ 20:04 |
Nederland is het enige land waar dit lastig is voor sullige bevolking. Gewoon doorrijden of rechts blijven en kijken bij baanwisselen. Rij in Italie of Duitsland maar eens 140 links, binnen de 5 minuten gegarandeerd een Audi/BMW die met 200k/m je achterop komt met knipperende lampen. En daar gaat dat ook prima. Behalve in Nederland, waar de huisvrouwtjes en proleten met 110 km/h hun auto zonder te kijken op de linker-rijbaan gooien om een vrachtwagen in te halen die 105 km/h rijd. Dat is pas gevaarlijk. Op een 80 weg rijd je toch ook rond de 85, waarom op een snelweg dan niet 125 ipv 100-110 wat ik altijd zie? ![]() | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 20:04 |
quote:Ik behoor niet tot de groep zakenlieden, maar ongeveer denk ik wel zo. Al kun je beter niet gemiddeld die snelheid rijden, maar hooguit als topsnelheid. | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 20:05 |
quote:Diegenen die niet rechts rijden die moeten dat wel gaan doen. Er zijn er echter maar relatief weinig die signalen niet begrijpen. | |
Joppy | donderdag 30 september 2010 @ 20:07 |
TS heeft een flink bord voor zijn kop (het max 100 bord waarschijnlijk ![]() Je moet je aanpassen aan de situatie en niet stug vast houden aan een eigen idee, anders ben je niets meer en minder dan een rijdende wegversmalling. | |
HenkXL | donderdag 30 september 2010 @ 20:08 |
ach joh mooi werk toch, ben je weer 3minuten sneller op je bestemming jeeeeeey! | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 20:10 |
quote:Heb jij ogen? Kan je lezen? Want ik heb echt nergens gezegd dat het eng is. Ik zeg puur dat praktisch gezien de risico's bij inhalen groter zijn dan bij vooruit rijden, dat is gewoon een indiscutabel feit. Het boeit mij verder ook niet, ik vind de regeling dat de snelheid omhoog gaat juist een goede, itt tot TS die stelselmatig 20 km/u te weinig rijdt, compenseer ik een beetje door ten minste altijd 10 km/u te hard te rijden op snelwegen, wat ernaar leidt dat ik meestal op de linkerbaan rijdt aangezien het gros van de rest van het verkeer op of onder de maximumsnelheid rechts rijdt. En als er iemand harder dan mij gaat, en ik heb genoeg ruimte om veilig even een strook op te schuiven, dan laat ik diegene er rustig langs. Tevens als ik niet veilig te hard kan rijden, dan rijdt ik gewoon in hetzelfde tempo als de rest van het verkeer mee. | |
Joppy | donderdag 30 september 2010 @ 20:10 |
quote:Er hoeft er maar 1tje naar links te gaan en geen gas bij te geven en je hebt gelijk een sliert van honderden meters met automobilisten die worden gedwongen 100 te rijden ![]() | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 20:13 |
quote:Dat is niet waar, want ik kan best redenen bedenken waarom vooruit rijden ook niet safe is. Vooruit rijden ben je namelijk geneigd op de automatische piloot te doen, waardoor je eerder afgeleid bent dan in een situatie waarin je zo nu en dan inhaalt. quote:Prima opgelost, iedereen blij. ![]() | |
Susteren | donderdag 30 september 2010 @ 20:13 |
quote:Socios ![]() | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 20:14 |
quote:Dit gebeurde mij laatst dus, ik reed op een snelweg waar je 120 mag, en een of andere idioot vindt het leuk of nuttig oid om iemand in te halen met ~105 km/u, die vervolgens dus een ENORME sliert van auto's creëerde die er langs wilden. Het duurde echt een aantal minuten voor meneer zijn doelwit had ingehaald, want die reed 103 ofzo ![]() | |
draaijer | donderdag 30 september 2010 @ 20:15 |
quote:In Duitsland gaat het anders heel erg goed en in Frankrijk ook. Ik denk dat mensen zelfs beter gaan opletten. | |
Shasty | donderdag 30 september 2010 @ 20:16 |
maar dit gaat dus morgen in? | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 20:17 |
Wat is inderdaad trouwens de bron? Ik weet dat de PVV/VVD dit wilden, maar wordt het daadwerkelijk ingevoerd? En met ingang van wanneer? ![]() | |
Compomotive155 | donderdag 30 september 2010 @ 20:19 |
quote:Hij is fijn ![]() | |
capricia | donderdag 30 september 2010 @ 20:20 |
quote:probeer het eens ![]() Gaat pas in na publicatie in de staatcourant, net als alle andere wetten. En moet daarvoor eerst nog door de 2e en 1e kamer goedgekeurd worden. | |
Mr.King | donderdag 30 september 2010 @ 20:26 |
Mag van mij 140km/h worden, is makkelijker af te lezen op de teller.. | |
Matel | donderdag 30 september 2010 @ 20:51 |
Enige probleem is invoegen op korte invoegstroken, of van de rechter baan, van achter een vrachtwagen o.i.d, optrekken naar linker baan snelheden. Maar goed, 130 is wel net wat fijner rijden ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 30 september 2010 @ 20:53 |
quote:Ja, morgen. Morgen als in 'misschien over een aantal maanden/jaren'... | |
Ofyles2 | donderdag 30 september 2010 @ 20:57 |
De 'auto/trein'-discussie is overigens net zo zinloos als de 'patat-friet'-discussie. Hoofdzaak: de files moeten weg. | |
Johan_Haas_ | donderdag 30 september 2010 @ 20:57 |
quote:In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter. 130 rijden is een geweldige vooruitgang. Vooral als je 's-nachts rijd heb ik nooit gesnapt waarom je maar 120 mag rijden of op sommige stukken slechts 100 ![]() We gaan de goede richting op, volgend jaar 140. | |
Ofyles2 | donderdag 30 september 2010 @ 20:58 |
quote:Ik hoop het ook. Niet de overheid, maar de automobilist is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag... | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 20:58 |
quote:En de treinvertragingen. ![]() Verder ben ik het niet met je eens. De patat/friet-discussie is heel eenvoudig. Feitelijk betreft het namelijk patat frites (gebakken aardappelen). Patat (aardappelen) is dan een stuk juister dan frites (gebakken - gebakken wat?). | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 20:59 |
quote:In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat. ![]() | |
Snever | donderdag 30 september 2010 @ 20:59 |
Straks kan ik weer 10 km harder rijden voordat me rijbewijs wordt ingenomen ![]() Mensen die 100 rijden op de snelweg ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 30 september 2010 @ 20:59 |
quote:Kun je net zo goed de maximumsnelheid afschaffen op enkele snelwegen, naar analogie van Duitsland... | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 21:01 |
quote:Ondanks dat je sarcastisch bent is dat natuurlijk erg kort door de bocht, en ook een beetje onzinnig om dat te posten. | |
Ofyles2 | donderdag 30 september 2010 @ 21:01 |
quote:Nu niet. Maar het kan nog veranderen. | |
wootahH | donderdag 30 september 2010 @ 21:02 |
lekker 100 rijden op een 6 baans weg. | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 21:02 |
quote:Vind ik een goed plan ![]() ![]() | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 21:06 |
quote:Hoezo is het nu weer onzinnig? ![]() | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 21:07 |
quote:Want wat was precies je punt? | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 21:09 |
quote:Het feit dat jij dat niet direct ziet maakt een post onzinnig? ![]() | |
Matel | donderdag 30 september 2010 @ 21:11 |
quote:Kan wel kloppen, maar ik heb nu soms al moeite om 120 te halen aan het einde van de invoegstrook. Dan heb ik nog niet eens een langzame wagen ![]() | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 21:11 |
quote:Het feit dat jij geen antwoord hebt gegeven maar in plaats daarvan erom heen draait met futiliteiten bevestigt het ![]() | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 21:13 |
quote:Gelukkig maar, dan hoef je nergens aan te twijfelen. ![]() | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 21:15 |
quote: ![]() Bedankt voor het wederom bevestigen dat je inderdaad geen punt maakte en nu op een zwakke manier de zaak afdoet. Ik dacht, we hebben een interessante discussie, maar ik weet inmiddels genoeg. Ik ga TV kijken. ![]() | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 21:16 |
quote:Geen probleem. ![]() quote:Veel plezier. ![]() | |
nattermann | donderdag 30 september 2010 @ 21:17 |
quote:Je schakelt van z'n 2 naar z'n 5? Mij lukt het altijd om 120 te halen voor het eind van de invoegstrook. En zo'n snelle wagen heb ik niet, een 1.6. | |
Catch_me | donderdag 30 september 2010 @ 21:19 |
Gelukkig heb ik een auto met power dus ik heb geen last van al die klachten. | |
fonsoy | donderdag 30 september 2010 @ 21:26 |
quote:Socios, graag wil ik je vragen waarom je dit stoort. Als aanhanger van de snelle ICE (en dus stroom- en dus indirect duitse-steenkool-vreter) zou je je hier toch niet zo druk om moeten maken. Vind je niet dat mobiliteit belangrijker is dan het milieu? De auto is voor de mobiliteit dan wel inefficienter dan de trein, hij is wel belangrijker dan de trein omdat deze dynamischer is. | |
Nebelwerfer | donderdag 30 september 2010 @ 21:36 |
quote:uhuh zullen we eens kijken wie er sneller van het noorden naar het zuiden komt hier in NL? A kun je met de auto sneller vooruit komen.. en b Dat smerige overstappen.. Snap verder de klacht niet zo.. ja de klacht wel maar dat ie van jou komt... Koop een jaarkaart voor je trein en blijf bij het treinen.. En anders ga 80 rijden.. Hoef je geen vrachtautos in te halen en ben je ook niemand tot last.. | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 21:38 |
quote:Aan de andere kant kun je in de trein weer allerlei andere dingen doen. Als productieve tijd belangrijk is voor je, kan de trein soms een betere keuze zijn. | |
Shispeed | donderdag 30 september 2010 @ 21:47 |
perfecte maatregel, nu kan er 160 gereden worden zonder proces verbaal, en beter voor het millleu, want langzamer = eerder dichtslippen van de snelweg = motors die langer en voor niks draaien = extra milleubelasting ! ![]() | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 21:49 |
quote:Niet helemaal correct. Je kunt dan 170 km/h rijden. Je krijgt dan nog steeds een PV, maar je hoeft niet voor te komen. Pas bij 180 km/h wordt je rijbewijs direct ingevorderd. quote:Dat is helaas ook niet correct. Wanneer je sneller rijdt is een grotere volgafstand nodig, waardoor er minder verkeer over de weg kan, wat leidt tot files. | |
Broodmongool | donderdag 30 september 2010 @ 21:50 |
quote:Hij gaat 574 en er stappen mensen uit! Wat een waaghalzen! | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 21:56 |
quote:Lol, nogmaals: een treinreis is veel milieuvriendelijker dan een autorit. Ongeacht de snelheid. | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 21:57 |
quote:Van het Noorden naar het Zuiden is slechts 1 keer overstappen. Sowieso is dat niet ´smerig´. quote:Ik ben niemand tot last. Ook niet als ik 100 km/u rijd. | |
Nitrouz | donderdag 30 september 2010 @ 22:04 |
Tering al dat gelul over treinen bij ieder topic van Socios ![]() Maar het is toch fijn dat je nu ff wat harder mag planken? http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=732399 doordraaie! draaie.. ele rij, plank em ze moeder | |
fonsoy | donderdag 30 september 2010 @ 22:06 |
quote:Dat een trein milieuvriendelijker is dan een auto staat buiten kijf. Maar het is moreel gezien nogal hypocriet om WEL een snelle trein aan te hangen maar GEEN hogere maximumsnelheid op de snelwegen. | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 22:09 |
quote:Als je van Groningen naar Maastricht gaat, rijd je echter niet bepaald de meest efficiënte route. | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 22:11 |
quote:Het milieuaspect is helemaal niet de hoofdreden uit de klacht. Is slechts bijzaak. Het gaat om het rijgedrag van de meeste automobilisten. Snelle treinen zijn inderdaad prachtig. | |
fonsoy | donderdag 30 september 2010 @ 22:11 |
quote:Met de auto ook verre van overigens, maar 't is wel een stuk sneller. | |
fonsoy | donderdag 30 september 2010 @ 22:13 |
quote:Snelle auto's zijn ook prachtig! Itt al die 1.3tjes die alle fokkers hier hebben ![]() | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 22:15 |
quote:Met de auto zou ik het inderdaad ook niet voor mijn lol gaan rijden, idd. ![]() | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 22:17 |
quote:Snelle auto's zijn ook prachtig. Bijvoorbeeld als je lekker een beetje doorrijdt (zeg een 160-170 km/h) en er rijdt opeens een Mercedes voor je die niet door heeft dat je wilt inhalen. Maar als je dan knippert met je lichten, blaast hij de weg vrij voor je. ![]() | |
Revolution-NL | donderdag 30 september 2010 @ 22:24 |
Bij 185-190kmph op de klok hoef je zometeen pas te vrezen voor je RBW op de snelwegen met een limiet van 130kmph. Uitermate goeie zaak dit. Zeker gezien 120kmph in de moderne auto's echt een slakke gang is. Lekker 170-180kmph op de klok rijden en toch onder de mulderwetgeving vallen ![]() Weg met de betutteling. Rutte Verhage ![]() ![]() | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 22:28 |
quote:Jij rijdt natuurlijk in een 6 liter Mercedes AMG ![]() | |
Jig_Saw | donderdag 30 september 2010 @ 22:30 |
Lekker allemaal rechts blijven rijden. En als je van mening bent dat je met 130 niet veel sneller op je bestemming bent, blijf dan ook lekker met 80 achter een vrachtwagen rijden (je bent dan toch niet veel sneller op je bestemming) en haal alsjeblieft een vrachtwagen niet in met 85 km/h. En mensen die zeggen dat het gevaarlijk is om met 180 te rijden ![]() ![]() | |
DanHardy | donderdag 30 september 2010 @ 23:10 |
quote:Klopt en veroorzaken files en opstoppingen. Levensgevaarlijk! Vanmorgen was het weer raak op de a12 | |
Luchtkoker | donderdag 30 september 2010 @ 23:11 |
quote:Zeker weer zo'n 100-rijder ![]() | |
fonsoy | donderdag 30 september 2010 @ 23:15 |
Socios, even samenvatten; Een trein op 300 km/u is fantastisch. Dat ben ik met je eens. Helaas dienen deze treinen geen groot praktisch nut aangezien deze voor de gemiddelde persoon slechts tot vakantiedoelen rijden. Een auto is hier zelfs beter voor geschikt, omdat er makkelijker bagage meegenomen kan worden en de snelheid minder belangrijk is. Een auto op 130 km/u dient voor Nederland een betrekkelijk groot maatschappelijk belang. Stel dat iedereen per dag 12 uur direct en indirect bezig is met zijn werk. De gemiddelde persoon rijdt 1,5 uur per dag in zijn auto. Daarvan rijdt de persoon in 1 uur 120 KM. Als de snelheid in plaats daarvan 130 zou zijn, zou dat betekenen dat die (130/120)-1 * 100 = 8,3% minder tijd nodig heeft voor de reis. Dat scheelt op een BBP aanzienlijk, en genereert bovendien best wat extra inkomstenbelasting en accijnsopbrengsten. Dat je de trein aanhangt, prima! Maar je moet wel toegeven dat voor minstens 40% + van de bevolking de trein (helaas) geen alternatief is. Daarnaast is de trein in Nederland maar weinig goedkoper dan eigen vervoer. Bij weinig kilometers wil de trein wel goedkoper zijn, maar bij een kilometer of 10.000 al per jaar vindt er een omslag plaats bij de meeste auto's en brandstoffen. | |
fonsoy | donderdag 30 september 2010 @ 23:15 |
quote:Dat zou betekenen dat de maximumsnelheid omlaag moet ![]() | |
Socios | donderdag 30 september 2010 @ 23:19 |
quote:Er zitten veel zakelijke reizigers in ICE International. Bovendien zouden ´toeristen´ in die trein anders per auto of vliegtuig gegaan zijn. (Beide milieuonvriendelijker) quote:Met de trein van Groningen naar Maastricht heen en weer kost de helft van de prijs als men dat met de auto zou afleggen. Oftewel, ook op lange afstanden is de trein goedkoper. | |
Ofyles2 | donderdag 30 september 2010 @ 23:23 |
quote:Als je de trein tot de overige OV-middelen en alle bewegingen meeneemt, dan komt de auto op een aandeel van 75-90%. Een advies aan de automobilisten: gebruikt Uw gouden koets gerust voor woon-werkverkeer op een gepaste afstand en niet voor onnodige ritjes naar de super om de hoek... | |
Ofyles2 | donderdag 30 september 2010 @ 23:25 |
quote:Klopt, maar het openbaar vervoer is momenteel niet echt gezinsvriendelijk. | |
fonsoy | donderdag 30 september 2010 @ 23:27 |
quote: | |
DanHardy | donderdag 30 september 2010 @ 23:28 |
Waarom zit die socios de hele tijd te mekkeren over treinen? Of is hij die ene treinenteller?? | |
fonsoy | donderdag 30 september 2010 @ 23:29 |
quote:Kun je nagaan hoe veel efficienter het vervoer in Nederland kan. Het grote probleem ligt volgens mij nog steeds bij de infrastructuur. Ik denk dat er een nieuwe "spoorslag" moet komen. Veel plaatsen van ~20.000 inwoners beschikken niet over een treinstation. Daardoor pakken zij veel sneller de auto, veroorzaken files, veel kosten voor de aanleg van wegen en ander leed. Bovendien maken treinen veel minder ongelukken en kan je nog eens een biertje drinken ![]() | |
fonsoy | donderdag 30 september 2010 @ 23:30 |
quote:Ben jij nieuw hier ofzo ![]() | |
fonsoy | donderdag 30 september 2010 @ 23:30 |
quote:Dit. | |
Ofyles2 | donderdag 30 september 2010 @ 23:31 |
quote:De trein kan nog milieuvriendelijker als alternatieve energiebronnen sneller worden ontwikkeld. De politiek mag alleen financieel bijdragen, ik heb geen zin in leken die menen eieren van Columbus uit te broeien (of juist meer zitten te kakelen)... | |
DanHardy | donderdag 30 september 2010 @ 23:33 |
quote:nou ik weet dat er op fok een treinenautist aktief is, maar de naam van deze user us niet blijven hangen | |
Ofyles2 | donderdag 30 september 2010 @ 23:34 |
quote:En dat zijn juist dezelfde inwoners van dezelfde steden die van hun koudwatervrees moeten worden geholpen. Zij staan nu huiverig tegenover OV-/railprojecten aangezien deze vaak geleid worden door politici en bedrijven die zichzelf het meeste succes willen toe-eigenen... | |
fonsoy | donderdag 30 september 2010 @ 23:38 |
quote:Inderdaad. Het is eigelijk toch raar dat het een probleem is als er 2 miljard wordt geinvesteerd in een treinbaan, terwijl er geen woord wordt gezegd over de A2 die voor een miljard even onderhoud krijgt. Overigens, een editje: Spoor is wel een stuk minder dynamisch aanlegbaar dan een weg. Er zijn minder scherpe bochten mogelijk, minder steile hellingen etcetera. | |
Hagelkaas | donderdag 30 september 2010 @ 23:46 |
quote:80 in z'n 5 Is voor de meeste auto's zo ongeveer de meest efficiënte snelheid om te rijden qua verbruik en uitstoot. Netto/Netto klopt het dus niet helemaal ![]() | |
Nmusic | donderdag 30 september 2010 @ 23:57 |
Als dit topic serieus is eet ik mn schoenen op | |
#ANONIEM | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:00 |
Goed plan, ik rij normaal zo'n 140-150 dus dat scheelt bij eventuele boetes. | |
Ofyles2 | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:00 |
quote:* Ofyles2 nog in de boekenkast kijkt voor het kookboek 'Creatief met Schoenen'... | |
Ofyles2 | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:02 |
quote:Ik betwijfel of je binnenkort goedkoper uit bent, want volgend jaar gaan de boetes omhoog (waarom weet ik niet...). | |
BlackStar2k | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:02 |
Tief toch op, ga een boom knuffelen en voor de rest van je leven met het OV. Groetjes | |
capricia | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:03 |
130 betekent 140 ![]() | |
Rickocum | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:03 |
quote:Vent, houd gewoon je bek ![]() | |
Inverted_World | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:03 |
Gelukkig neem ik altijd de trein omdat ik die lange gele jetsers bloedje geil vind. ![]() ![]() ![]() | |
capricia | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:04 |
quote:Trek het je niet zo aan en geef een ander de ruimte! | |
Lyzio | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:05 |
130KM/H is een hele acceptabele snelheid. Dat jij het ook niet bij kunt houden licht waarschijnlijk aan je autisme. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:11 |
quote:Je moet gewoon niet geflitst worden, altijd even http://flitsers.mobi/ checken aan het begin van de rit. | |
Rickocum | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:12 |
quote: ![]() ![]() -edit- Voor als dit allemaal echt serieus is ![]() Jullie mensen moeten gewoon aan de rechterkant van de snelweg blijven, achter vrachtwagens! Immers, jullie soort rjidt 100 km/h! JULLIE moeten ruimte maken voor menschen met een leven! | |
Ofyles2 | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:16 |
quote:Aan de anabole steroïden ofzo? | |
capricia | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:17 |
quote:nog zo een: voorrang heb je, maar mag je niet nemen ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:18 |
quote:Net zoals op de roltrap: links lopen, rechts staan. | |
Ofyles2 | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:18 |
quote:En dat is de fout die veel weggebruikers maken... | |
murphyjenkins | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:21 |
quote:Mannen die op afgelegen plek sex hebben met andere mannen ![]() | |
Luchtkoker | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:36 |
quote: ![]() ![]() | |
Geranium_Opa | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:39 |
Vraag me af of het gaat werken, ik vind nederlanders knap beroerd rijden en helemaal op de snelweg. Bij het minste of geringste vol in de ankers, of van die mongolen die met 120 continue links blijven rijden 'ik rijdt de maximum snelheid dus jij hoeft er niet langs' ![]() | |
Rickocum | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:40 |
quote:Och hou toch op ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:46 |
quote:Bedankt voor de info, scorebordjournalist... ![]() | |
capricia | vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:01 |
quote: ![]() Helaas niet. Al mijn leasewagens liet ik tunen. En een beetje tuning was een selectie-criteria. Sorry! | |
fespo | vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:08 |
quote: ![]() | |
BaggerBoer | vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:20 |
130 kilometers per uur ja ? Zijn ze gek geworden ja ? Mijn trekker kan maar 30 kilometers per uur mien jong. En van de wet zit er ook een bordje op ja. Dat het ding maar 16 kilometers per uur mag ja. Dat gaat helemaal mis ja als iedereen 130 kilometers per uur gaat rijden ja. | |
capricia | vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:25 |
quote:? | |
TeringHenkie | vrijdag 1 oktober 2010 @ 02:49 |
quote:Lekker aan 't trollen? | |
Socios | vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:00 |
quote:Pure onzin. Wordt verworpen. | |
amenth | vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:05 |
Inderdaad, ik heb soieso een afkeur aan mannen die elkaar bevredigen. | |
Walter81 | vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:14 |
quote:Nee hoor, want iemand die nu steeds consequent 10km/u te hard rijdt, gaat straks gewoon 140 rijden. | |
kikoooooo | vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:59 |
Mensen zonder radardetector in de auto ![]() Treinreizigers ![]() | |
fonsoy | vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:02 |
quote:Je weet dat de politie nu radardetectordetectoren hebben? ![]() De TomTom met ingebouwde FlitsMelder is nu helemaal the bomb ouwe. | |
kikoooooo | vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:04 |
quote:Je hebt ook radardetectoren die niet detecteerbaar zijn, dwaas. Verder rijdt de politie bijna niet meer met die rdd's, dus je kunt zelfs je pauper quintezz weer voor het raam hangen. | |
kikoooooo | vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:16 |
![]() ![]() Nederland ![]() | |
Walter81 | vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:26 |
quote:Het is wachten op de eerste radardetectordetectordetector. ![]() | |
Maikuuul | vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:02 |
Bejaaden die 80 op de snelweg rijden ![]() | |
Swiffer | vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:31 |
quote:Wel eens in Duitsland gereden?? Dat remmen komt juist door slome duikelaars die gaan inhalen met 80/90. Ik ben voor het invoeren van een minimum snelheid op de snelweg. | |
EDMAN- | vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:32 |
Yeeee, rij ik straks 150 ipv 140 \o/ | |
Symphonic | vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:45 |
quote:130 is veiliger op een 2 baansweg dan op een 6 baansweg, en denk er maar eens over na waarom. | |
Gunner | vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:48 |
quote:Buiten het feit dat almaar dat versnellen en vertragen ook slecht voor het milieu is, dus dat hele argument 'slecht voor het milieu' is echt kul van de bovenste plank. | |
Rickocum | vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:15 |
quote:Aan wiens kant sta je nou?! ![]() ![]() | |
Salmiak | vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:34 |
Dat deed ik altijd al ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:50 |
quote:De situatie in en om de randstad projecteren op heel Nederland ![]() Zát plekken, waar je dat makkelijk kunt halen. Zelfs tijdens de spits. | |
Thundert | vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:28 |
quote:Dat denk jij, boetes worden toch verhoogd en het zal extra 'gevaarlijk' worden als je harder dan 130 gaat ![]() | |
Catch_me | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:20 |
Waarom moet het in elk topic van Socios over treinen gaan ![]() | |
Ploertendoder | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:42 |
Ach.... het kan nog veel erger. In de Maastunnel in Rotterdam mogen fietsers niet harder dan 30km/u.... ik bedoel.. fietsers.. ![]() ![]() | |
Stekelbees | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:42 |
SNEL-weg. SNEL SNEL SNEL S.N.E.L. weg. Dus NIEt 80km/h op snelwegen vanwege achterlijke boomknuffelaars die niet weten dat auto's die stationair draaien (lees: file staan) nóg milieuonvriendelijker zijn. Verder is de infrastructuur in NL zodanig slecht dat er sowieso altijd overal wel files zullen staan. | |
Luchtkoker | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:43 |
Je moet toch wel doorfietsen wil je 30 km/u fietsen, dus ach. Dat is minder een probleem dan je voet een beetje omlaag drukken voor het gaspedaal ![]() | |
Ploertendoder | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:44 |
quote:Op de fiets haal je zo de 30 hoor. Vooral in de Maastunnel, want dan ga je aardig hard naar beneden. | |
Catch_me | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:46 |
Ik rij altijd met 160 door de tunnel heen in m'n auto, ze mogen toch niet IN de tunnel controleren ivm verkeersveiligheid ![]() | |
Ploertendoder | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:48 |
quote:En toen ging er een auto de linkerbaan op en kom jij met een idioot hoge snelheid aanracen en dan kan jij NIET uitwijken. Lekker onverantwoord bezig dus ![]() | |
Catch_me | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:49 |
quote:Dan is diegene fout. Want hij had moeten weten dat bij het wisselen van een rijstrook je voorrang moet verlenen, ongeacht snelheid ![]() | |
ThePianoMan | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:50 |
quote:onder motorrijders ook erg populair inderdaad ![]() | |
Ploertendoder | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:50 |
quote:Daar vergis je je dus in, want JIJ veroorzaakt met je hoge snelheid ene gevaarlijke situatie. Als er ongelukken gebeuren in tunnels, dan komt dat vaak door klapjosti's als jij. | |
Catch_me | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:52 |
quote:Daar gaat het dus fout in Nederland. Men kijkt 1 x vlot of niet in hun spiegels, als je namelijk goed had gekeken en een nacontrole had gedaan voordat je wisselt, had je kunnen zien dat iemand een hoge snelheid heeft. ![]() | |
Ploertendoder | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:53 |
quote:Ja en aan al die regeltjes heb je erg veel als jij opgehaald moet worden met een traumaheli ![]() | |
ThePianoMan | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:55 |
quote:Nee ik wil het ook. Mensen moeten gewoon leren in hun spiegels te kijken, dan speelt snelheid bijna geen rol. | |
wise | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:55 |
quote:gevolg, botsing en ontploffing. Rook in de tunnel, veel paniek. Schoolbus vol kinderen stikt door de rook. Bedankt he ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:01 |
Waar staat het trouwens te lezen, dat de maximumsnelheid omhoog gaat? [edit] Hier dus. [ Bericht 28% gewijzigd door NoBody122 op 01-10-2010 17:06:58 ] | |
ralfseltje | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:08 |
Dit doet me altijd denken aan een rit in Duitsland op vakantie. Op de radio werden de files gemeld, hele lijst aangezien het vakantietijd was, waarna de sidekick van de presentator opmerkte dat al die domme Hollanders ook rechts moesten fahren ipv links met een slakkengangetje. Het is juist het snelheidsverschil wat voor gevaar zorgt op snelwegen (veel snelheidsverschil = veel in halen = veel heen en weer gestuur = grotere kans op ongelukken). Als dus gewoon iedereen (rond) de 120 rijdt is dat het veiligst, want je hebt weinig snelheidsverschil. Als je zoals TS denkt dat het beter is om 100 te rijden in zo'n geval kun je gewoon nog niet zo goed autorijden. Blijven oefenen, komt vanzelf ![]() | |
Luchtkoker | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:24 |
quote:Ah, oke. Ik ken Rotterdam nauwelijks dus ik wist niet dat je omlaag ging, dan haal je de 30 wel makkelijk ja. Maar als je gewoon rechtdoor rijdt zonder "aanloop" van een helling, haal je de 30 niet als je gewoon rustig (of lichtelijk snel) fietst, dan moet je wel aardig doorfietsen. | |
ebke | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:38 |
Wat heeft die 10 km nou voor nut? Gaat het weer niet snel en hard genoeg? ![]() In dit land ben je meestal toch binnen een uurtje op je bestemming. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:53 |
quote:Hoe sneller hoe leuker het autorijden. Tenzij je in een 1987 Golf rijdt. | |
Pritt | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:54 |
TS is een mongool die files veroorzaakt in Nederland. Goede regel van kabinet, s'nachts is het totaal overbodig 120 te blijven rijden. | |
Alicey | vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:07 |
quote:Sinds wanneer is dat? Vroeger ging ik dagelijks door de Maastunnel op de fiets en ik heb nooit iets gezien wat er op wees dat je als fietser maar 30 km/h mag.. | |
ebke | vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:10 |
quote:Dat wel natuurlijk. Maar rijden naar je werk is er niet voor bedoeld om leuk te zijn. | |
Alicey | vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:13 |
quote:Wie heeft het daar niet voor bedoeld? Waar had diegene het dan wel voor bedoeld? ![]() | |
Kwalberto | vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:16 |
Cruise control voortaan op 140 ipv 130 dus ![]() | |
jeloen | vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:19 |
dan neem je de trein probleem opgelost slotje:P | |
ebke | vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:28 |
quote:De auto is uitgevonden als een snelle manier om van A naar B te verplaatsen. Natuurlijk mag je het leuk vinden. Maar dat was niet het doel in eerste instantie. Hopelijk begrijp je dat.... En dat de snelheid nu met 10 km/u omhoog gaat, zal er waarschijnlijk niet zijn omdat bepaalde mensen dat leuk vinden. | |
Thundert | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:21 |
quote:En dan? Word je nog steeds geflitst hoor. Ik zet hem altijd op 125 (want op 126/127 word je namelijk al geflitst). | |
CrssY | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:25 |
Sommige treinen gaan weleens 160KM/pu ![]() | |
Thundert | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:28 |
quote:Ja, dat noemen ze een sneltrein. Wist je dat? ![]() | |
Kwalberto | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:37 |
quote:Daarom afremmen bij flitspalen ![]() | |
Thundert | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:38 |
quote:Nee, afremmen is voor mietjes. Rij dan door! | |
Irritatie100 | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:44 |
Mooi, dan kan de cruisecontrol op 140 in plaats van 130 ![]() | |
artelligence | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:49 |
quote: ![]() | |
Matel | vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:05 |
Voortaan dus wel even de motor opwarmen voordat ik de snelweg op ga. 4000 toeren bij koude motor is vast niet zo goed... | |
ecktebaas | vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:29 |
quote:In Italie hebben ze op een paar snelwegen waar het mogelijk is ingevoerd dat de max. snelheid 150 km/u is. | |
Susteren | vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:33 |
quote:In duitsland is boven 130 eigen risico (ja ik ben een puber die nog nooit auto heeft gereden maar op school gehad ![]() | |
Susteren | vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:37 |
quote:Hoe standaard, (insert hier een random onderwerp) is voor mietjes, (insert hier echte mannen, eckte bazen etc.) doen (insert hier een bazenactie) ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:37 |
quote:Je mag het zelfs met 250 proberen, mijn zegen heb je... | |
Thundert | vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:42 |
quote:Je weettzzzzz | |
Susteren | vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:48 |
quote:Hoe 2008 ![]() Het is jeweetthooch anno 2010 ![]() | |
Thundert | vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:50 |
quote:Je weet toch, ouwe! Oh wacht ik doe me petje even af. ![]() Zo, ja inderdaad, 2010. | |
Susteren | vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:51 |
quote:Dat is beter ouwe, nog beetje chatte met je matties en je hebt aaaaaaaaaaallee chicks ![]() | |
Thundert | vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:52 |
quote:Ja man, veel matties en vooral chickiieeess, gaan we ergens hangen en voor overlast zorgen, je weet toch pik? | |
Susteren | vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:07 |
quote:idd swa, jij en ik zijn eckte bazen voor de toekomst ![]() | |
Thundert | vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:10 |
quote:Met jou ken ik praten ouwe, boks! Zeg ken ik wat doekoes van je lenen? | |
Susteren | vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:11 |
quote:Bok terug, zeker mang. Hoeveel? | |
Susteren | vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:12 |
ben zo niet meer wicky de viking faffi dus buisness tomorrow latrz | |
Thundert | vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:15 |
quote:Nee swa is een fa2, heb jij ook een grote tollie ouwe? | |
Haagshe_Harry | zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:01 |
quote:Hmm, zijn woordkeus is niet ideaal. Maar hij heeft wel gelijk. | |
AdBlocker | zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:59 |
Heb je boordcomputer gezien? 100 km/u is veel zuiniger dan 120 km/u. Laat staan met 130 km/u. Ik blijf lekker 100 - 110 km/u. Wat mij meest opvalt: de reistijd wordt niet korter als je harder rijdt, omdat je op de snelweg vaker moet remmen. 110 km/u constant (op cruise control) is voor mij veel relaxer, remmen bijna nooit, goed voor je portemonnee, ook door lage onderhoudskosten (autobanden en remblokken gaan veel langer mee.) ![]() 130 km/u levert veel meer geld op voor schatskist (hogere accijns op benzine + hogere brandstofverbruik betekenen nog veel hogere opbrensten) | |
Luchtkoker | zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:56 |
Lichtelijk offtopic, maar ik hoorde dat ze bezig zijn met het ontwikkelen van flitsers in vangrails, die ook rechts inhalen enzo kunnen registeren...quote:Nou mooi toch, dan kunnen degenen die willen doorrijden en niet echt caren om het "relaxtere", "zuinigere", etc (of bij de afweging toch besluiten dat 130 km/u om een of andere reden beter is) gewoon lekker 130 rijden, en dan blijven mensen zoals jij die dat niet willen gewoon lekker op de rechterbaan hangen. Iedereen blij, toch? | |
Susteren | zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:13 |
quote:dat dus ![]() | |
Grrrrrrrr | zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:15 |
Eens met socios, dat dat nog eens voor zou komen ![]() | |
Flashwin | zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:16 |
quote:Naar deze post zocht ik. | |
Joppy | zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:29 |
quote:Als je 100/110 rijdt dan moet je juist regelmatig remmen. Met die snelheid hoor je thuis op de rechterbaan, waar ook de langzamere vrachtwagens resideren. Aangezien je sneller bent zul je dan van baan moeten wisselen. Daar is lang niet altijd ruimte voor, dus moet je remmen om niet in de vrachtwagen te rijden en te vervolgens te wachten op ruimte om naar de linkerbaan te gaan. Waar je weer flink moet optrekken om je aan te passen aan de snelheid daar. Of ben je zo iemand die blind zijn auto naar links gooit en rustig door tuft met 100? | |
Matel | zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:56 |
Ik blijf soms ook gewoon rustig met 100km/h rechts hangen. Dat is natuurlijk afhankelijk van hoe druk het op de snelweg is e.d. Ik hou er ook van om met 140 door te rijden ![]() | |
Freak188 | zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:15 |
Van 120 naar 130 km/u is wat mij betreft tekenend voor de Telegraaf/Sbs6 cultuur in Nederland en helaas ook bij de bewindsvoerders. Argumenten als:in Duitsland en Frankrijk mag je ook 130, slaan mij inziens nergens op. In Duitsland en Frankrijk praten we over afstanden waar je 8 uur over kan doen. In Nederland zit je met 2 uur bij de grens. En hoeveel kilometer rijdt de gemiddelde Nederlander nou per dag op een snelweg waarbij de mogelijkheid aanwezig is om 120 te rijden? In de spits heb je geen kans. Kortom: hoeveel tijdswinst heb je over 30 kilometer snelweg als je 130 ipv 120 rijd (het zal hooguit een paar minuten schelen)? Hoeveel extra benzine wordt er verstookt? | |
Omniej | zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:27 |
quote:Nou moet ik zeggen dat jouw argumentatie ook niet echt hout snijdt... Dat er binnen Duitsland en Frankrijk afstanden te overbruggen zijn waar je 8 uur over kan doen, betekent niet dat het dagelijkse verkeer ook daadwerkelijk ritten van 8 uur heeft, of wel soms? Het woon-werkverkeer zal in die landen vrij vergelijkbaar zijn met het Nederlandse gok ik zo, dus als je het dan toch al op die manier bekijkt, zou ik niet weten waarom hier geen 130 ingevoerd zou kunnen worden. quote:Zo'n snelheidsverhoging heeft inderdaad geen enkele zin als we straks 'met 130 km/h' in de file staan, maar juist op de rustige momenten is het net even een iets lekkerdere snelheid. Tussen de 130 en 140 vind ik persoonlijk een prettige 'cruisesnelheid'... Nu is dat eigenlijk net niet mogelijk, maar met een kleine verhoging van de max. snelheid wel. Wat de tijdwinst betreft: mij gaat het als ik harder rijd niet eens om de tijdwinst, maar puur omdat het gewoon lekkerder rijdt. De benzine-afweging maakt iedereen voor zich; dat de max. snelheid verhoogd wordt betekent toch niet dat je zo hard móet gaan rijden? Ik zie het probleem niet hoor, je blijft toch gewoon lekker 120 rijden als je dat liever hebt... Maar neem het andere mensen niet kwalijk als zij wél iets harder willen. | |
Freak188 | zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:41 |
Wat een onzin Omniej.. met alle respect.. Als jij straks 130 rijdt, zal 150 wel comfortabeler zijn. Ik vind het echt makkelijk scoren en zo te lezen trapt het overgrote deel erin. Ineens is het milieu geen 'hot' item meer, terwijl feitelijk vast staat dat auto's onevenredig meer gaan verbruiken bij hogere snelheden. Dan is de winst met je Toyoya Aigo in één weg... Want juist die auto'tjes vebruiken veel als ze sneller moeten gaan rijden. Onbegrijpelijk. | |
Luchtkoker | zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:42 |
quote: ![]() Ik vind juist dat je de spijker op z'n kop slaat, Omniej ![]() | |
Omniej | zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:46 |
quote:Makkelijk scoren is het zeker, maar onaangenaam is het niet. Ik vind al jaren dat de maximumsnelheid omhoog moet... Dat dat blijkbaar alleen kan als er vanuit de politiek zieltjes gewonnen moeten worden is natuurlijk jammer, maar dat maakt het niet minder prettig dat de snelheid waarschijnlijk omhoog gaat. | |
Heer_van_Bartolhoven | zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:05 |
quote:Absolute onzin, een gemiddelde auto die 130 rijdt zuiniger dan een auto van 100, ooit van de kruissnelheid gehoord? | |
Freak188 | zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:24 |
quote:Nou ik zie graag een aantal grafieken van verschillende auto types. Ik weet niet wat je met kruissnelheid bedoeld, maar 100 km/u kan ook best kruissnelheid zijn. Misschien bedoel je max range of max endurance, maar dan nog steeds zie ik graag bewijzen. Boven de 100 km/u neemt de weerstand (parasitair en wind) onevenredig toe waardoor het nooit zuiniger wordt. Wellicht zijn er motoren (vooral zwaardere) die het meest efficient zijn bij een bepaald toerental (let wel.. geen snelheid), maar door de eerder genoemde weerstand zal die efficientie teniet worden gedaan. | |
Revolution-NL | zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:22 |
quote: ![]() De luchtweerstand neemt boven de 100kmph neemt expotioneel toe. Over het algemeen is een auto het zuinigst tussen de 90 en 110kmph. | |
Revolution-NL | zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:24 |
quote:110kmph is een prima kruissnelheid op een doordeweekse dag in de randstad. Bij 110kmph hoef je maar heel weinig te remmen. Als je 120 - 130kmph gaat rijden is mijn ervaring dat je veel vaker moet remmen. Zet je cruisecontrol maar eens vast op 110 en op 130. Bij de 130kmph zal je veel vaker van de CC af moeten. | |
Nobu | zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:28 |
Heeft dat mooie rode streepje op mijn snelheidsmeter eindelijk betekenis, dat alleen is genoeg reden. | |
TheKC | zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:46 |
quote:Ooit gehoord van versnellingsbakoverbrengingen? Elke bak heeft een ideale verhouding waarbij de motor het efficientste (zuinigst) is. Daardoor zijn er veel auto's die gewoon zuiniger zijn bij 120/130 dan bij 90/100. quote: | |
Zuunigerd | zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:55 |
quote:Die zit bij mij op de toerenteller ![]() | |
TeringHenkie | zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:35 |
Of we voeren een limiet in per kenteken. Dat zeg maar jouw Passat uit 2005 max 110 mag, omdat bij 110 het aantal grammen CO2 het laagste ligt per afgelegde kilometer. En dat dan iemand anders z'n Golfje diesel uit 89 max 90 mag ![]() Voor nieuwe auto's lijkt het me makkelijk over te nemen van de fabrikant, kan er nog wel bij in het kentekenregister. ![]() | |
Triptamine2 | zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:35 |
Ja, leuk en aardig, maar mijn oldtimertje haalt maar 110 ofzo ![]() | |
Wiebelkont | zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:49 |
TS heeft al voldoende laten zien slecht een beperkt verkeersinzicht te hebben. Ja, bepaalde snelheden zijn zuiniger en ja, zeker bij druk verkeer heeft hardrijden weinig zin. Dit zijn echter geen argumenten om geen gas te mogen geven of altijd in treinen te zitten die jij nu ophemelt maar ook vaak overvol zitten en te laat komen. Bovendien is er weinig verbetering gekomen in het openbaar vervoer in 10 jaar, waardoor die nu relatief gezien een stuk vervuilender zijn geworden. Bovendien, ik heb mijn rijbewijs in 10 lessen gehaald i.p.v. 19, ben ik nu een betere chauffeur? Autorijden gaat om anticiperen en om kunnen gaan met de situatie. Pertinent volhouden dat je 100 of minder moet rijden is gar nicht im frage daarbij. Je moet ook in staat zijn het gas in te trappen als de situatie dat vereist, en er is niks misdadigs met de limiet rijden of soms iets erboven. De autobahn in Duitsland is, al moet ik toegeven dat het asfalt daar wel rap minder aan het worden is, een goed voorbeeld van hoe een hoop mensen prima met snelweg-etiquette om kunnen gaan. Langzaam rechts, snel links, en elkaar de ruimte geven. | |
Wiebelkont | zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:51 |
quote:En wat dacht je van de toerenbegrenzer ;-) heeft die ook nog eens zin! | |
fs180 | zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:53 |
Venturi effect | |
blup | zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:28 |
quote:enerby ftw | |
EuroBirdV8 | zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:33 |
sinds wanneer is harder mogen rijden , reden tot klagen? wees blij dat wij eindelijk iets sneller mogen.......... de morderne auto is in alle opzichten 100% verbeterd dan een auto uit 1970....ok, misschien niet het verbruik... maar qwua veiligheid en techniek is alles vooruitgegaan, maar de snelheden gaan met de jaar steeds omlaag? ![]() en kom a.u.b niet met, 130 verbruikt de auto meer.... dagelijks in de file staan omdat een 100 weg 80 word (rotterdam?amsterdam?etc) da's pas schadelijk voor het milieu & economie. beste keuze, één snelheid voor ons gehele snelweg systeem. dan maakt het mij niet uit of het max 100 is of totaal 130..... en voor wie 130 te hard is, en die het gevaarlijk vind..... kom die Fiat Panda, Daihatsu cuore inruilen voor een wat groter auto met een wat groter motor.... dan zul je zien dat autorijden niet eng is ![]() | |
ecktebaas | zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:42 |
Al die mensen die zeiken over snelheden op snelwegen ![]() In mijn land heb je niet eens snelwegen ![]() SPOILER | |
EuroBirdV8 | zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:51 |
quote:laat me raden! dat ''land'' is amsterdam!!!! ![]() ja, daar is idd weinig asfalt ja....appart stukje ''land'' ![]() | |
ecktebaas | zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:53 |
quote:Nee ik had het over Bosnië en Hercegovina ![]() | |
Merkie | zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:56 |
quote:Onder de 100 km/h neemt de luchtweerstand ook exponentieel toe. | |
EuroBirdV8 | zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:57 |
quote:is daar nog volk dan? dacht dat al dat volk inmiddels nederlander is geworden ![]() | |
TeringHenkie | zondag 3 oktober 2010 @ 00:02 |
quote:Ja, want van met 100 km/h over een 5-baans snelweg rijden komen d'r eerder files dan met 120 km/h ![]() |