abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87024653
Zwangerschap en geboorte deel 697

2010

September:
27 september 2010: Troeta (jongetje)

Oktober:
06 oktober 2010: Hik
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
15 november 2010: shellyjanssen
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
20 december 2010: Diesz (jongen)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
10 maart 2011: stengeltje
12 maart 2011: DJMO
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje
06 april 2011: Nienna
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally
19 april 2011: Take_A_Picture

Mei:
02 mei 2011: Danic
05 mei 2011: Loffie
08 mei 2011: The_Tankgirl
13 mei 2011: Narr

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 49% gewijzigd door RockabeIIa op 04-10-2010 00:20:40 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87025221
Dat het in Oostenrijk geboren zou worden was geen probleem volgens mijn meneer en de schoonouders dus dat is helaas geen dreigement. De Oostenrijkse nationaliteit zou hij toejuichen ook. :X

Ik moet er niet aan denken overigens.

Maar goed, ik ga de raad van Basboussa maar eens opvolgen op een rustig moment denk ik ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87026729
Ik zou ook de raad van basboussa opvolgen DML.

Zo, ik kan bevallen! Mijn zus is terug gekeerd op Nederlandse bodem!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87026731
Ik vind het een beetje flauw van je man en schoonouders...nu zit jij je een beetje lullig te voelen terwijl hun voorstel eigenlijk heel lullig is..
Wat moet je nou in oostenrijk als je 34 weken zwanger bent, zelfs wandelen heb je dan vaak geen zin in. En hun dan lekker ski-en en savonds lekker aan de borrel en jij zit misschien maar in het hotel?
Jij hebt toch ook niet zo'n hele goede zwangerschap als ik me goed herinner? Dan is alleen thuis zitten ook niet echt prettig.

Een rustige vakantie als de baby er is is dan toch veel leuker?
pi_87027164
Komt wel goed hoor dames. Ik wilde alleen even checken of het aan mij (hormonster) lag of niet.

Barbabientje, doe vannacht eens bevallen dan :P
The way you rock'n'roll
pi_87027565
Eerst moet Troeta bevallen! Ik ga nog steeds voor 10-10-10 dat was de dag waarop ik wilde trouwen aangezien dat, dat al gebeurd is ga ik maar gewoon bevallen ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87027710
Nee, DML, het ligt niet aan jou. Ik vind je verzoek heel redelijk. En als ik in jouw schoenen stond zou ik ook niet zo lief en omzichtig als Basboussa omschrijft uitleggen dat het geen goed plan is. Van je lief verwacht je begrip en aan onvoorwaardelijkheid grenzende steun.

Natuurlijk komt het wel goed allemaal, maar het is toch vervelend dat jij je nu degene moet voelen die onredelijk is en hem een leuk uitstapje misgunt. Het zal voor hem vast ook allemaal niet makkelijk zijn, maar jullie moeten het wel grotendeels samen doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87027748
Troeta, je ging toch vragen waar je kind bleef bij de VK? Wat zeiden ze?
The way you rock'n'roll
pi_87028036
Als het er dinsdag nog niet is gaan ze strippen, vandaag wilde ze dat nog niet doen. Als het er dan met 41+4 dagen nog niet is krijg ik een CTG en een echo en daarna kijken ze dan of ze gaan inleiden..
Dus afwachten maar weer..
Ben het wel goed zat eigenlijk en ben stiekem jaloers op iedereen die wel gestript word of ingeleid bij dat leuke babybites, maar dat is gewoon ongeduld van me.
pi_87028045
Ik ben mijn lief trouwens al een paar maanden aan het aanmoedigen om juist eens zonder mij en Ivan een midweek of lang weekeinde weg te gaan. Ik vond het best lekker om een paar dagen in Berlijn te zitten voor mijn werk. Als er straks 2 koters zijn valt zoiets lastiger te organiseren. Maar goed, hij wil niet, of hij ziet het nut er niet zo van in. We gaan morgenavond wel voor het eerst sinds de bevalling met z'n tweetjes uit eten 's avonds en Ivan gaat voor het eerst uit logeren! We hebben besloten dat we ervan gaan genieten ondanks onze huidige kneuzenstatus.
pi_87028217
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:14 schreef Troeta het volgende:
Als het er dinsdag nog niet is gaan ze strippen, vandaag wilde ze dat nog niet doen. Als het er dan met 41+4 dagen nog niet is krijg ik een CTG en een echo en daarna kijken ze dan of ze gaan inleiden..
Dus afwachten maar weer..
Ben het wel goed zat eigenlijk en ben stiekem jaloers op iedereen die wel gestript word of ingeleid bij dat leuke babybites, maar dat is gewoon ongeduld van me.
Ja, natuurlijk ben je het zat! Van een afstandje lijken een paar dagen of een week niet zoveel uit te maken, maar ik herinner me nog goed dat ik vanaf de uitgerekende datum steeds meer begon te denken: 'Waarom zou het nu nog wél uit zichzelf gebeuren?' Maar de kans is groot dat het niet zover komt dat de bevalling ingeleid moet worden. :*
pi_87028221
Klinkt goed Claudia en die kneuzenstatus :D Daar moest ik van de week al om lachen.

Mijn meneer is trouwens onlangs een weekend naar de F1 geweest met vrienden en hij mag van mij volgende week ook best op wintersport. Ik kan er alleen niks aan doen dat die sneeuw er alleen ligt vanaf mijn 34+ weken :+ Maar tijd voor jezelf tussendoor is zeker belangrijk. Je bent meer dan alleen mama of papa.

@Troeta, jammer dat ze nog niks willen doen. Elk ander die dan voor kruipt is dan stom, heel logisch :Y
The way you rock'n'roll
pi_87028404
Beh DML in jouw geval ligt het ook gewoon anders ja, en je zou verwachten dat je mr-dml zich daar wel een voorstelling van kan maken. Stom

De kneusjes uit eten O+ :D geniet ervan Claudia!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87028588
Ja dat is het, ze zijn idd stom! haha
Ik ben ook fout geweest hoor, ik zit al vanaf week 37 te wachten eigenlijk en bij elk krampje ga ik er helemaal klaar voor zitten.
We hebben vandaag wel echt alles klaar gezet, klossen onder bed, gordijntje moest nog even opgehangen worden, raam aan de buitenkant gezeemd, alles nog even afgestofd, dus daar kan het nu iig niet meer aan liggen.
En eigenlijk denk ik dat ie op 4 oktober geboren word, is echt wat voor mij:)

Maar spannend dat Ivan uit logeren gaat!! Gezellig lekker uit eten..
En sneeuw ligt er volgend jaar ook weer toch? En dan kan je kindje leuk in de sneeuw spelen O+
pi_87028646
Oh, ik heb vandaag trouwens de suikertest gedaan en het nuchter blijven ging zoveel makkelijker dan de vorige zwangerschap! Toen had ik allerlei psychedelische ervaringen in het uur nadat ik het suikerdrankje had ingenomen. :X Nu had ik mijn lief en Ivan mee. Mijn lief heb ik in een stoel geparkeerd en een sudoku in handen geschoven, dus daar had ik geen kind aan. :7 Ivan was heel lief aan het spelen en andere patiënten aan het charmeren. Het was gewoon een uitstapje!

Da's ook erg, hè, een bezoek aan het ziekenhuis zien als een uitstapje? :')
pi_87028743
Ow Claudia, je bent op dreef :D
Was je suiker wel goed?
The way you rock'n'roll
pi_87028790
Geen idee, hoop ik volgende week te horen! Ik verwacht niks mafs.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:06:08 #18
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87034725
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, DML, het ligt niet aan jou. Ik vind je verzoek heel redelijk. En als ik in jouw schoenen stond zou ik ook niet zo lief en omzichtig als Basboussa omschrijft uitleggen dat het geen goed plan is. Van je lief verwacht je begrip en aan onvoorwaardelijkheid grenzende steun.
.
Ik ben gewoon lief en omzichtig :) Maar ik vind dat het inderdaad naar lief toe wel wat duidelijker mag, natuurlijk, dan richting schoonouders. Kom op, zeg! 't is voor jou toch zo geen vakantie? Dan lijkt me de keuze duidelijk, hij gaat maar naar de Indoor skihal een dagje, kun jij achter het raam genieten van je kopje thee en je blegh magazine ofzo, en dan samen apres ski-en, alcoholvrij.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  donderdag 30 september 2010 @ 20:09:02 #19
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87034827
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:30 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik heb vandaag trouwens de suikertest gedaan en het nuchter blijven ging zoveel makkelijker dan de vorige zwangerschap! Toen had ik allerlei psychedelische ervaringen in het uur nadat ik het suikerdrankje had ingenomen. :X Nu had ik mijn lief en Ivan mee. Mijn lief heb ik in een stoel geparkeerd en een sudoku in handen geschoven, dus daar had ik geen kind aan. :7 Ivan was heel lief aan het spelen en andere patiënten aan het charmeren. Het was gewoon een uitstapje!

Da's ook erg, hè, een bezoek aan het ziekenhuis zien als een uitstapje? :')
Oh moet je daar nuchter voor zijn? Heb het aankomende woensdag, en volgens mij staat er niets op mijn papiertje....(tsjekt) Nope...

Het zit naast mijn vk, dus kan het netjes combineren, is dat niet ideaal?
pi_87034949
Ik zou er even naar vragen, Basboussa. Ik geloof dat je er niet altijd nuchter voor hoeft te zijn, maar ik weet het fijne er ook niet van. In principe hadden ze je die instructie dan moeten geven.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:13:36 #21
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87035024
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou er even naar vragen, Basboussa. Ik geloof dat je er niet altijd nuchter voor hoeft te zijn, maar ik weet het fijne er ook niet van. In principe hadden ze je die instructie dan moeten geven.
Ik ga het even opzoeken, maar kan me niet herinneren dat ik dat de voirge keer moest, en de assistente is vaak wel erg 'attent' op dit soort zaken, maar zei nu ook niets.... Tenminste, ik herinner me niets.... :D
pi_87035153
Ik hoefde er niet nuchter voor te zijn.
*poef* nu is het weg
pi_87035301
Ik vind hier het volgende:

Het is mogelijk dat u tijdens de zwangerschap (tussen 24 en 28 weken) een suikertest moet laten uitvoeren. Voor dit onderzoek hoeft u niet nuchter naar de consultatie te komen. U krijgt een afgemeten hoeveelheid suikeroplossing (50 g) te drinken. Eén uur later wordt dan een buisje bloed afgenomen. Als uw suikerspiegel lager is dan 140 mg/dl is er niets aan de hand. Is die waarde hoger dan zal men een suikerbelastingtest (OGTT) doen. Deze test vindt plaats op de afdeling Functiemetingen Verloskunde-Gynaecologie. Hiervoor zal een afspraak worden gemaakt. Voor dit onderzoek mag u vanaf 24 uur de avond tevoren, niets meer eten, drinken of roken. Met andere woorden, u dient nuchter naar de afdeling te komen.

Men zal eerst bloed afnemen, daarna drinkt u 100 g suikeroplossing. Hierna wordt er nog driemaal bloed afgenomen met telkens een tussenpauze van een uur. Indien er twee of meer waarden gestoord zijn, spreekt men over zwangerschapsdiabetes. Men zal u dan een dieet en eventueel insuline voorschrijven. Over zwangerschapsdiabetes en suikerziekte kunt u een folder verkrijgen op de raadpleging.

Bij ons doen ze klaarblijkelijk een soort combinatie, namelijk wel nuchter verschijnen, eerst een suikerdrankje drinken en dan een uur later prikken. Ik moet normaliter 's ochtends meteen eten, dus voor mij is op nuchtere maag naar het ziekenhuis gaan al een opgave.
pi_87035384
Ik heb heel vaak tests gekregen voor suiker tijdens de zwangerschap, omdat het suikerniveau simpelweg te hoog was, maar ik heb nog nooit zo'n suikeroplossing hoeven drinken... :?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 30 september 2010 @ 20:26:28 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87035679
Ola, Ms Tico! Da's al de 2e keer dat ik het linkje naar het vorige topic moet toevoegen! }:| Je kan het nu niet meer op dementie gooien he! ;)
pi_87035729
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ola, Ms Tico! Da's al de 2e keer dat ik het linkje naar het vorige topic moet toevoegen! }:| Je kan het nu niet meer op dementie gooien he! ;)
Ja maar ze heeft pijn van een afgebroken kies ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:30:05 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87035848
Oooooooooooooooh, dan heb ik niks gezegd! ;)
pi_87036090
Ik moest alleen de standaardprik halen (standaard voor hier althans) rond 30 weken voor glucose en hb-gehalte en t glucose was prima toen. Iets van 4.3 ofzo? Dus geen verdere controles nodig.

Hoe voel je je verder vandaag claudia?

ik heb pijn in mn gebit :X op 1 specifiek plekje dus ik gok op een gaatje ofzo. Snel maar ns een afspraak maken dan bij de tandarts, liever dat als het een gaatje is dat ie em nu vult dan dat ik er straks allemaal nare dingen van krijg omdat ik te lam ben om te gaan. en ik steek gewoon mn hoofd in t zand voor alle mogelijke andere scenario's van wat t kan zijn :Y)
mn tweede gaatje :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87036236
Waar heb je pijn, Huup? Ik had tijdens de vorige zwangerschap op één plek tegen het tandvlees aan heel erg pijn, een soort zenuwpijn als ik eroverheen ging. Ik was bang dat ik een gaatje had. (Ik heb nog nooit een gaatje gehad.) Het bleek om een gevoelige tandhals te gaan. Dat kan een zwangerschapskwaaltje zijn! Er viel weinig aan te doen, maar het voordeel was dat de pijn na de bevalling al gauw weg was.

Ik ga maar stoppen met dagelijkse updates over mijn conditie. Ik word een beetje moe van mijn geklaag. :+
  donderdag 30 september 2010 @ 20:44:09 #30
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_87036598
4.3 is zelfs wat laag. nuchter tussen 5 en 6 niet nuchter tussen 6 en 7. Maar nuchter tegen de 4 is ook niet raar;) Daar ord jezo wiebelig en naar van namelijk.
pi_87036635
haha ok :P dan ga k er van uit dat het t zelfde gaat :+

en nee het zit niet bij mn tandhals of tandvlees ofzo. Het zit bij mn tweede kies, zo'n kleintje. En het voelt alsof er iets tussen zit ofzo waardoor er druk op staat. Maar er zit niets tussen, daar heb ik inmiddels wel voor gezorgd :') Het doet pijn als er druk op komt, dus door kauwen en het verlicht als ik er iets tussen steek, mn nagel of een tandenstoker. Alternatief zou ook kunnen zijn dat mn verstandskies de boel even flink aangestampt heeft en dat het in de verdrukking komt, maar een gaatje boren klinkt me een stuk aangenamer in de oren dan verstandskies trekken :') dus ga k daar maar van uit :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87036709
Waar zit je verstandskies, onder of boven?
pi_87036784
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
Waar zit je verstandskies, onder of boven?
euh?
onder en boven :P

ik heb ze alle vier. Zijn door gewoon, nooit last van gehad.

@Sil, geen idee, ik geloof je zo, ik heb er niets van gehoord dus t zal wel goed zijn. Ik moest wel erg vroeg prikken dus het zou zomaar kunnen dat ik niet zo gek veel gegeten had.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 30 september 2010 @ 20:59:36 #34
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87037424
Kiespijn, meldt zich ook!
Vannacht echt doodgegaan van de pijn, dubbele portie paracetamol er tegen aan gegooid (heb mijn slaap echt te hard nodig om zoiets onzinnigs als kiespijn wakker te liggen) met het goede voornemen mijn tandarts te bellen. Maar vanmorgen was de kiespijn alweer weg, en heb hem de hele dag niet gevoeld, tot een uur geleden......
Maar mijn tandarts is een lul die niets bij zwangere vrouwen doet totdat ze 5 maanden zwanger zijn, dus ik kan wel gaan, maar dan kijkt hij, komt tot de conclusie dat ik idd een gaatje heb en dat ik maar over 2 maanden terug moet komen (en nee, ik pak nooit een verdoving, maar de vorige keer weigerde hij het ook gewoon)
Misschien toch maar switchen van tandarts......
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87037475
Heeft jouw tandarts niet geadviseerd om ze te laten trekken, Huup? Bij mijn tandarts is dat haast standaardprocedure omdat de meeste mensen vroeg of laat last ondervinden van hun verstandskiezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87037599
@Jeetjejom huuu :o das wel forse pijn zeg! Hier is het meer eh voelbaar ofzo. Niet pijnlijk verder, en zeker niet paracetamolwaardig, gewoon een zeurend gevoel.

@Claudia neuh, mijn tandarts vond dat niet nodig, ik had plek genoeg volgens hem (bewezen een grote bek dus :') ) en zolang ik er geen last van had hoefde het er niet uit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87038021
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dacht de mijne ook. Na 20 minuten kei- en keihard werken had ie dan eindelijk mijn kies eruit en ik heb er nog zo'n 2 weken ontzettend last van gehad.
De rest is er netjes door de kaakchirurg uitgeplukt.

Overigens hebben de mijne zo'n 15 jaar vrij ok in mijn kaak gestaan. Waren alleen moeilijk schoon te houden, daarom uiteindelijk toch maar gekozen voor 4 kiesjes minder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 30 september 2010 @ 21:18:17 #38
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87038293
Mond houden over tandartsen....

Klotsende oksels....

Ben al jaren niet geweest.... :X
pi_87038345
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ontzwangeren O-)

Sorry!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 september 2010 @ 21:25:11 #40
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87038701
ergens is het erg natuurlijk, maar lang leve het hebben van een kunstgebit :P nooit meer last van kiespijn etc ..

Mijn kat heeft een kroelbui .. wil het liefste op mijn borst of in mijn nek gaan liggen. hij is gewoon _niet_ bij mij me weg te slaan :?

en weet je waar ik me deze zwangerschap zo ontzettend op verheug? Op het fatsoenlijk op kunnen ruimen van kinderspeelgoed :') een gedeelte op z'n kamer, en natuurlijk ook wat beneden in de kast, maar niet meer alles in t zicht en over de vloer.. kan echt niet wachten om die rotzooi op te ruimen ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87039466
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat dacht de mijne ook. Na 20 minuten kei- en keihard werken had ie dan eindelijk mijn kies eruit en ik heb er nog zo'n 2 weken ontzettend last van gehad.
De rest is er netjes door de kaakchirurg uitgeplukt.
Was dat bovenin? Wat klote.
pi_87041244
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Was dat bovenin? Wat klote.
Nee was onder, maar hij zag niet zo'n probleem. Had ff het ene krom staande worteltje gemist..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_87047164
Jee dames....ben ff 2 daagjes niet online en er is een heel topic volgeluld.

Vandaag 31 weken! Over 6 weken mag ik gewoon al bevallen! :o Liever niet natuurlijk, de kleine man moet nog lekker binnen blijven hoor..
Back in business.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:57:23 #44
54772 Silmarwen
pi_87050525
Gaat hard he Shirley!

Iemand nog tips tegen nachtmerries? Vanacht werd ik achtervolgt door een possible seriemoordenaar. Gister had Yade een achterstand en kon ze ineens alleen maar kruipen. Die nacht ervoor had Knut me verlaten terwijl ik zwanger was, wist Yade niet meer wie pappa was en moest ik weer op 40 vierkante meter wonen, zelfs toen Knut weer terugkwam. Ga zo maar door. Ik slaap al zo slecht maar de nachtmerries maken het er niet beter op.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:03:21 #45
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87050624
wat mij wel ehlpt tegen nachtmerries is zodra ik in bed lig aan positieve dingen denken, zodat je daar ook mee in slaap valt (in mijn geval dus bv de verhuizing) ik droom de laatste tijd ook echt alleen maar over inpakken, uitpakken en inrichten van m'n huisje :P

gaat hard he shir? ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_87050783
Ik droom ook steeds de raarste en vervelendste dingen. Ook positief inslapen helpt niet.
pi_87050878
Van die echte zwangerschapsnachtmerries daar hielp bij mij niks tegen :N dat overviel me gewoon in de slaap midden in de nacht.
Het enige dat voor mij dan hielp was er even uitgaan, even plassen en soms als het heel erg was even iets gaan doen, aflevering van een (niet enge :P) serie kijken, wasje opvouwen, iets opruimen in de woonkamer. Gewoon een beetje rommelen dus. Als ik dan na een half uur weer rustig was dan ging k weer naar boven en dan was t weer goed.

B. wakker maken en met hem praten helpt ook als een trein maar dat wil ik hem niet aandoen steeds :P

T is zo rot Sil dat soort dromen, ik werd er bij Amélie echt badend in het zweet en heel angstig wakker van, t ging wel wat verder dan onrustig slapen of vervelend dromen. T waren met recht echt nachtmerries.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87051079
Ik vind eigenlijk de dromen nog niet het ergste, maar als ik wakker word, gaan ze in mijn hoofd gewoon door en dan ben ik me er nog een stuk bewuster van. Best naar als je in een vleesfabriek wordt achtervolgd door een geschifte sadist, helemaal als je je er zo bewust van bent.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:57:45 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87051770
Ik zou sowieso al dankbaar zijn voor een nacht waarin ik me wel gewoon kon omdraaien, en eens niet iedere 2 uur wakker werd omdat ik moet plassen.. om vervolgens niet weer direct in slaap te kunnen vallen.

Nou ja, na de bevalling kan ik iig weer (half) op buik liggen.... die meer dan 2 uur slaap zal nog wel even duren :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:02:00 #50
54772 Silmarwen
pi_87051897
Grrrrr die glucose blijft veel te hoog, terwijl ik vanochtend eenstuk meer insuline ben gaan spuiten. Volgens mij wil mij alvleesklier niet meer. In het begin ging he nog redelijk, maar n spuit ik al 10 keer zoveel als 4 weken terug en kom ik nog ruim boven de 11 uit... Straks nog even bellen met de diabetes verpleegkundige. Het zit me nu toch echt wel dwars. Kan er ook niets over vinden online.
pi_87052524
Jeetje, ik ben een weekje op vakantie en was gebleven bij deel 695!! Het heeft me twee dagen gekost om bij te lezen haha! Ik had verwacht dat er dan ook al wat bevallingen zouden zijn geweest, maar voor sommigen ben ik zelfs blij dat het niet zo is (Sil).
Hier inmiddels op 9,5 week en eergisteren de eerste afspraak gehad met de verloskundige.
Heb een doorverwijzing gekregen voor de combinatietest met 12 weken en het standaard bloedprikken.
Normaal doet de vk dat, maar omdat ik toch al moet prikken voor de combinatietest, tappen ze dan gewoon gelijk een buisje extra.
Wat ik alleen ben vergeten te vragen: weten jullie of dat bloedprikken nuchter moet?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:36:11 #52
54772 Silmarwen
pi_87052933
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:24 schreef danic het volgende:
Jeetje, ik ben een weekje op vakantie en was gebleven bij deel 695!! Het heeft me twee dagen gekost om bij te lezen haha! Ik had verwacht dat er dan ook al wat bevallingen zouden zijn geweest, maar voor sommigen ben ik zelfs blij dat het niet zo is (Sil).
Hier inmiddels op 9,5 week en eergisteren de eerste afspraak gehad met de verloskundige.
Heb een doorverwijzing gekregen voor de combinatietest met 12 weken en het standaard bloedprikken.
Normaal doet de vk dat, maar omdat ik toch al moet prikken voor de combinatietest, tappen ze dan gewoon gelijk een buisje extra.
Wat ik alleen ben vergeten te vragen: weten jullie of dat bloedprikken nuchter moet?
Volgens mij niet hoor. Als het nuchter moet melden ze dat. Was je vakantie leuk?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:36:36 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87052950
Bij mij is het bloed voor de standaard tests en de NT meting aan het eind van de middag gebeurd, direct nadat we een afspraak met de gynaecoloog hadden.... ik was dus zeker niet nuchter ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:49:07 #54
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_87053362
Zo kraamzorg geregeld. Vond nu ik vandaag 13 weken ben het wel veilig om te doen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_87054188
Oh, die nachtmerries! Ik heb er ook last van, vreselijk. Vannacht droomde ik dat ik bij m'n werk voor de deur werd beroofd van m'n tas met belangrijke spullen en dat er allemaal kleding van me werd verbrand. :? Gaat echt helemaal nergens over
Iedere nacht word ik wel even wakker, en omdraaien van zij naar zij gaat hier inmiddels in etappes. Maar kan nog wel een beetje op m'n buik slapen gelukkig.
Back in business.
pi_87057070
Slapen is zo 2009 :X
Ik slaap ook echt mega beroerd, meestal zit ik tussen 2 en 4 gezellig voor de tv.. Gelukkig vallen hier de nachtmerries wel mee. Sterkte dames, die er wel last van hebben!

Sil, echt heel raar van je suikers. Slik je ook nog bepaalde medicatie? Het kan namelijk zijn dat die ervoor zorgen dat je suikers zo hoog zijn! Hopelijk heeft de diabetesvpk even tijd voor je!

Ik ga nu ff de klossen hallen bij de thuiszorg en daarna nog ff snuffelen v Asten in Tilburg!
29/10/'10 - 25/03/'13
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:20:33 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87069772
ik geb een raar soort pijn onder mijn ribben .. kan dat groeipijn zijn ofzo ? of maak ik me gewoon te druk ?

vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:22:35 #58
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87069821
Wat gaan jullie snel!

En wat voelen de dingen waar jullie over schrijven nog ver weg! Komt misschien ook wel omdat ik me, m.u.v. mijn ontplofte darmen en wat gevoelige borsten gewoon normaal, goed voel (niet echt moe, niet misselijk of een andere duidelijke zwangerschapskwaal :@ )

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 01-10-2010 18:30:20 ]
Oude (on)bekende.
pi_87071482
DJMO met mijn eerste waren dat idd groeipijnen. Die zat mega hoog in mijn buik eigenlijk ook gewoon mijn ribben te kneuzen :X

:*
I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:18:21 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87071776
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:10 schreef Narr het volgende:
DJMO met mijn eerste waren dat idd groeipijnen. Die zat mega hoog in mijn buik eigenlijk ook gewoon mijn ribben te kneuzen :X

ha narr ;) mjah, het rare is, ik heb vandaag dus ook de baby gevoeld (denk ik dan althans!) en dat zat vlak boven m'n schaambeen. Ook als ik op mijn rug lig voel ik de baarmoeder laag in mijn buik dus vandaar dat ik me afvroeg wat het nou kon zijn ..

vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:55:32 #61
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87075777

Ik ben er een beetje laat mee, maar dan kunnen jullie alsnog meegenieten :)

Verder zijn mijn partner en ik aan het nadenken of we een combinatietest gaan doen. Het nadeel van die test vind ik dat het eigenlijk een soort van schatting is i.p.v. een duidelijke ja of nee

Verder hebben wij geen kinderen met down in onze families, en ben ik vrij jong (net 25).
Dus we gaan het waarschijnlijk niet doen.

Hebben jullie hier ook over nagedacht? Wel of geen combinatietest?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:43:23 #62
238474 Jeetjejom
pi_87078411
The_Tankgirl, wij hebben de combinatietest niet laten doen, ik was net als jou 25 en omdat het idd een schatting is, zie ik het nut er niet zo heel erg van in. Daarnaast speelt bij ons ook mee, willen we het wel weten, want wat doen we dan? Een kindje met het syndroom van Down zou ik niet zomaar weg laten halen, maar het lijkt me ook een hele heftige zwangerschap als je weet dat je een hele grote kans hebt om er een te krijgen.....

En J-net, kraamzorg, moet ik ook nog altijd regelen (maar mijn HA weet ook nog altijd niet dat ik zwanger ben o|O ), maar omdat ik de vorige keer zo weinig aan de kraamzorg heb gehad is het iets waar ik een beetje tegenaan hik om te regelen. Iemand hier toevallig uit Zuid-Limburg die een goed kraambureau weet?

En......... vandaag 12 weken *O* *O* *O* *O*
Jouw warmte is genoeg
pi_87078751
The Tankgirl, wij hebben de combinatietest ook niet laten doen. Ik ben bijna 23 en manlief 26. Verder ook geen down in de familie. Ook het feit dat het een schattig is speelde hier erg mee. Succes met de keus!

JeetjeJom, ga jij s kraamzorg aanvragen ~O>
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87078921
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:20 schreef DJMO het volgende:
ik geb een raar soort pijn onder mijn ribben .. kan dat groeipijn zijn ofzo ? of maak ik me gewoon te druk ?
Ik zou het voor de zekerheid ff bij de huisarts navragen!
On zeh laptop
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:53:30 #65
238474 Jeetjejom
pi_87079003
Kan toch niet op vrijdagavond! En maandag moet ik de hele dag werken, en aangezien het mijn eerste dag is na 2 weken vakantie komt het er vast niet van. Misschien wil iemand me dinsdag een reminder sturen (oh nee, want dan moet ik na het werk naar het ZH voor een termijnecho en daarna meteen door naar het zwembad dus dat gaat ook niet lukken :P )

DJMO, beeb voelen blijft leuk he? Verheug me er al op!
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:54:19 #66
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87079049
Wat gaat het weer snel hier. Ik dacht nog wel dat ik in mijn verlof meer tijd zou hebben om alles bij te houden/lezen. Maar niets is minder waar: ik kan het niet bijhouden... en dat icm mijn acuut opkomende dementie is niet handig. En ik dacht nog wel dat ik daar dit keer veel minder tot geen last van had. Maar het slaat nu ineens heel hard toe...

Tankgirl: die combinatietest hebben wij niet laten doen. Het is een kansrekening en bij een verhoogde kans zouden wij niets ondernemen. Het geeft je - naar mijn idee - alleen maar een heel onrustig gevoel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:54:31 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87079065
volgens mij is er bij Jan wel een nekplooimeting gedaan, maar dat was (denk ik) omdat ik toen in een risicogroep zat. Bij Yolanda weet ik het niet meer :@ en bij deze niet laten doen ..

vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:56:04 #68
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87079160
DJMO: die pijn onder de ribben klinkt heel bekend (alsof er iets wordt opgerekt of in kramp zit wat niet overgaat...). Daar heb ik de vorige zwangerschap de hele tijd last van gehad. Nu is het maar even (paar wekern) geweest en nu is het weer weg.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:59:44 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87079349
Ik het er nu ook geen last meer van Hobbesje :? het was vanmiddag een heel raar ites :D zal ook wel met stress te maken hebben gehad denk ik achteraf :@

pi_87079755
Wij hebben wel een combinatietest gedaan. Ik ben begin 30, dus al iets meer risico.
Je weet natuurlijk nooit hoe het uiteindelijk uitpakt, maar wij hadden vooraf besproken de zwangerschap af te breken bij een downkindje.

Blij met lage kans :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Vanyel op 01-10-2010 22:23:35 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:13:31 #71
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87080033
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:07 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben wel een combinatietest gedaan. Ik ben 33, dus al iets meer risico.
Je weet natuurlijk nooit hoe het uiteindelijk uitpakt, maar wij hadden vooraf besproken de zwangerschap af te breken bij een downkindje.

Blij met lage kans :)
ik ben zelf nu 31, maar twee gezonde kinderen, geen down in de familie, gyn zei ook echt veel kans heb je niet als ik eerlijk ben, dus ook daarom niet laten doen.

vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:15:45 #72
54772 Silmarwen
pi_87080139
Geen test gedaan, het kindje was hoe dan ook welkom. Wel de extra echo met 20 weken.zodat mocht het kindje niet met het leven verenigbaar zijn of erg veel moeten lijden, we een keuze hdden kunnen maken. 25 en 28 jaar trouwens met de zangerschappen
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:20:49 #73
238474 Jeetjejom
pi_87080422
De 20weken echo doen wij ook trouwens. Dit eigenlijk omdat het a) bij de eerste zwangerschap zo ongeveer de enige echo was (later toch nog besloten een pretecho te doen) en b) ik eigenlijk niet echt het idee had dat het een keus was....
Maar hier is wel ook de overweging als het kindje geen levensverwachting of een leven met veel pijn zou hebben dat de zwangerschap afgebroken wordt.
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:24:20 #74
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87080603
de seo laat ik ook doen idd. Dat heb ik met alle zwangerschappen laten doen dus. en met 30 weken krijg ik nog echosessie op dvd mee naar huis van m'n huisarts ...

vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:31:51 #75
54772 Silmarwen
pi_87080921
Ja dat was bij ons de enige reden om eventueel de zwangerschap af te breken. Verder niet.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:57:39 #76
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87090540
Idem hier, alleen als de aandoening(en) bij het kindje dusdanig ernstig zijn dat zijn of haar leven er een vol pijn en lijden zou zijn breken we de zwangerschap af. Of als het kindje al uberhaupt geen levensverwachting heeft. Down is bij ons geen reden om de zwangerschap af te breken, daarom dus ook geen combinatietest, al ben ik al 36 en mijn lief 38.

Ik heb de eerst buikvoeler gehad gisteravond! We hadden een bruiloft en een van mijn tantes sloeg toe voor ik er erg in had. Ze vroeg wel of het mocht.... ACHTERAF! }:| Alleen mijn 'inner circle' mag aan mijn buik zitten!

Fijn weekend allemaal!
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:18:13 #77
238474 Jeetjejom
pi_87090780
Twentemeisje, irritant he, die mensen die zomaar aan je buik gaan voelen. Mijn nichtje deed het de vorige keer ook en aangezien ik haar maar 1x in de 5 jaar zie heb ik haar ook direct erop gewezen dat zij het toch ook niet leuk zou vinden als ik haar bij haar borsten zou grijpen. Die zijn nl ook behoorlijk gegroeid de afgelopen 5 jaar!
Daar moest ze me wel een beetje gelijk in geven :P
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:49:43 #78
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87091406
Whehe, als je buik door borsten vervangt is het opeens veel duidelijker waarom ongevraagd voelen misschien wel niet zo gewaardeerd wordt :D

Ik ben me voorzichtig aan het orienteren op verloskundigen enzo... lastig :o Volgens het internet kan uit een stuk 10 praktijken kiezen! Hoe hebben jullie die keus gemaakt? Toevallig iemand uit Amsterdam met tips?
Oude (on)bekende.
pi_87092366
Ik heb gewoon de dichtstbijzijnde verloskundige gebeld, kan je er lekker zelf heen waggelen:D
pi_87092828
Ik ben blijkbaar veel te lief, ik zeg er niet snel wat van als mensen het doen. Nou moet ik zeggen dat er niet veel zijn geweest hoor, blijkbaar heb ik veel beleefde mensen in mijn vrienden- en familiekring ;)
pi_87093731
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:09 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Oh moet je daar nuchter voor zijn? Heb het aankomende woensdag, en volgens mij staat er niets op mijn papiertje....(tsjekt) Nope...

Het zit naast mijn vk, dus kan het netjes combineren, is dat niet ideaal?
Ik moest er juist NIET nuchter voor zijn, ik werd naar huis gestuurd omdat ik eerst wat eten moest.Fijn ook dat iemand me dat van tevoren even gezegd had ahum }:|
Ze zeiden dat het anders een heel vertekend beeld gaf van je suikerspiegel als je zonder iets te eten laat prikken
Ik herinner me nog dat ik helemaal niet lekker werd in de wachtruimte na dat drankje, voelde me echt heel raar en begon overal te zweten echt vaag
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:18:43 #82
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87097417
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:27 schreef Troeta het volgende:
Ik heb gewoon de dichtstbijzijnde verloskundige gebeld, kan je er lekker zelf heen waggelen:D
Zo dacht ik ook, maar er zitten meerdere verloskundigen op waggelafstand :p
Oude (on)bekende.
pi_87099638
tm, heel irritant is dat ja... (ik heb er een gehad die m'n buik begon te aaien en vroeg: aaaaahhhhhhhh, hoe is het nu met je? ik zoiets als: }:| ik weet het niet hoor, maar er zit nog steeds geen baby in... toen stopte ze gauw met aaien... (maar ook als er wel een baby inzit, hoef ik ook niet allemaal handen op m'n lijf opeens... :N ) )
pi_87103811
Oh ja, morgen ben ik 37 weken. Mijn man is nog steeds niet in orde, maar dat is logisch. Zelf lijkt hij te denken dat het allemaal al veel beter gaat...(voor degenen die het niet gelezen hadden, hij heeft een burn-out en daar staat minstens een paar maanden voor). Hij wil volgende week al twee dagen vier uur gaan werken (hij is IT-er, dé IT-er van zijn werk).
Hopelijk gaat alles goed... en gaat hij er niet juist van achteruit.

Verder is het hier nu rustig, vorige week had ik wat voorweeën en wat gerommel, maar dat ben ik gewend...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:52:04 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87107101
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:53 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, morgen ben ik 37 weken. Mijn man is nog steeds niet in orde, maar dat is logisch. Zelf lijkt hij te denken dat het allemaal al veel beter gaat...(voor degenen die het niet gelezen hadden, hij heeft een burn-out en daar staat minstens een paar maanden voor). Hij wil volgende week al twee dagen vier uur gaan werken (hij is IT-er, dé IT-er van zijn werk).
Hopelijk gaat alles goed... en gaat hij er niet juist van achteruit.

Verder is het hier nu rustig, vorige week had ik wat voorweeën en wat gerommel, maar dat ben ik gewend...
hoe vind jij dat het gaat met hem? beter of slechter dan een paar weken geleden ? probeer hem er anders te van overtuigen dat je hem zo hard nodig hebt na je bevalling ... want hij kan wel dé IT-er van zijn werk zijn .. maar hij bovenal dé vader van zijn kinderen en dat is véle malen belangrijker dan jezelf in de nesten te werken op je werk en over een half jaar nog langer of misschien voorgoed uitgeschakeld te zijn ..

pi_87107317
Sil, mijn vakantie was heerlijk, lekker een weekje egypte. Lief dat je het vraagt. Ik ben na een week zon en rust ook gelijk van mijn misselijkheid 's ochtends af, dus dat is heel prettig.

Wij gaan wel de combinatietest doen. De afspraak staat ook al. Ik ben net 30 dus de leeftijd is het probleem volgens mij niet en we hebben ook al afgesproken dat een kindje met Down gewoon net zo welkom is. Wel vinden we het belangrijk dat een kindje een goed bestaan kan hebben, dus als bij de 20 weken echo blijkt dat het een kasplantje gaat worden (sorry voor de omschrijving), dan wordt het een heel ander verhaal.
Wij laten de combinatietest daarom vooral doen, zodat wij er ons mentaal op voor kunnen bereiden als de kans heel groot blijkt te zijn.

Enneh...Jeetjejom, er staat me iets van bij dat je de kraamzorg 'moet' hebben geregeld voor 15 weken.
Natuurlijk kan dat niet altijd (er zijn altijd mensen die pas bij 20 weken erachter komen dat ze zwanger zijn), maar de voorkeur gaat er wel naar uit.
Ik had me er een klein beetje in verdiept. Afgelopen woensdag het intakegesprek met de verloskundige gehad (idd de dichtstbijzijnde dus ik heb ook geen andere tip voor mevr Mus) en die gaf een aantal folders mee die ik ook al in een winkel had gekregen. Toen ik aangaf waar mijn eerste voorkeur naar uit ging, ging ze helemaal stralen wat die had ze zelf ook gekozen. Dus dat gaat em worden.
(altijd fijn als je bevestigd wordt in je gedachten)

Is het trouwens erg als je al bij naam wordt herkend in een babyspeciaalzaak terwijl je nog geen 10 weken zwanger bent? :@ :X 8)7
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:04:53 #87
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87107494
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:59 schreef danic het volgende:

Is het trouwens erg als je al bij naam wordt herkend in een babyspeciaalzaak terwijl je nog geen 10 weken zwanger bent? :@ :X 8)7
LOL ! _O- ik heb 17 weken, en heb nog geen babyspeciaalzaak gezien :D (of nou ja, één keer om te kijken hoe de duo liep die ik wil hebben :@ ik ga dr binnenkort weer heen om een proforma te laten maken, wil m toch wel graag hebben, en als je budgetbeheer hebt én midden in een verhuizing zit.. )

pi_87107607
Erg hè, schrok ook wel ff!

We hebben daar de kinderwagen al op laten schrijven omdat die de zomerkleuren heeft en er dus uitgaat en toevallig hebben we daar ook ons kamertje gevonden en dus had ik met ze afgesproken dat ze zouden bellen als het kamertje eruit zou gaan, want dan zouden we em eerder gaan bestellen (nu nog niet gedaan).

Maar die man heeft wel een heel eng geheugen zeg 8)7
pi_87108068
quote:
Ik ben me voorzichtig aan het orienteren op verloskundigen enzo... lastig :o Volgens het internet kan uit een stuk 10 praktijken kiezen! Hoe hebben jullie die keus gemaakt? Toevallig iemand uit Amsterdam met tips?
Waar woon je? Ik heb gelopen bij de meiden van 101 Verloskundigen in de Johannes Verhulststraat. Ontzettend lieve meiden die goed naar je luisteren (en niet moeilijk doen over pijnbestrijding) en me geweldig hebben begeleid tijdens mijn zwangerschap en bevalling. ^O^
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:22:21 #90
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87108100
:D danic! Of woon je gewoon in een heul kleine plaats?

Wanneer in de zwangerschap gaan jullie (of hebben jullie) grotere aankopen als kinderwagen en kinderkamer kopen/bestellen? Ik fantaseer en google me al een slag in de rondte, maar echt iets aanschaffen durf ik eigenlijk nog niet. Heb ook nog alle tijd natuurlijk.

Zit zelf een beetje te denken aan de periode na de 20 weken echo. We hadden al wel ons 'droombedje' gezien, maar deze was helaas al verkocht (we willen graag een oud bedje), anders hadden we 'm waarschijnlijk wel gekocht (liefst aanbetaald en later opgehaald ;) ).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:40:48 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87108681
dan heb je in principe maar twee maanden om alles op orde te krijgen he TM ? Ze adviseren dat met 7 maanden de kamer klaar moet zijn ;)

na de 12e week zit je meestal wel goed :*

nu gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik dit keer ook nog niks gehaald heb (kinderkamer krijgen we van een vriendin, en die kinderwagen moet ik toch eens achteraan :X maar ja, ik zit dan ook te wachten tot m'n huis klaar is (dat klinkt behoorlijk alsof ik niks doe, maar ik mag ook weinig doen qua opknappen en verhuizen an sich. ik maak wel schoon en pak wel in hoor :D )

zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:57:08 #92
54772 Silmarwen
pi_87109214
Danic, ik snap wel dat je de combinatietest wil hoor! Maar ik was de eerste keer 25, nu 28 geen Down in de familie niets. De kans is dan sowieso al zo klein.

Mochten we OOIT nog een derde proberen. kans zeer klein aangezien de kans op diabetes en vroeggeboorte zo groot zijn, dat we niet weten of het wel verstandig is, ook al willen we wel graag een derde. Maar dat is wel ver in de toekomst. ;) zou ik het misschien wel doen. Klinkt heel hard, maar dan zouden we al 2 gezonde kindjes hebben, en een zwaar gehandicapt kindje, zou niet alleen van invloed op ons als ouders zijn, maar ook op onze twee kinderen.
pi_87109368
Ik was een week of 16 toen wij de kinderwagen hebben besteld. Ook rond die tijd een commode van MP gehaald. Bedje moeten we nog kopen maar er is dan ook nog geen ruimte. We zijn nu druk bezig met een kastenwand e.d. en daarna komt er een simpel bedje van Ikea dus dat heeft ook geen haast verder.

Na week 12 kan het inderdaad geen kwijt om gewoon lekker je hormonen los te laten en heerlijk rond te gaan snuffelen :+
The way you rock'n'roll
pi_87109560
TM wij hadden de kinderwagen al erg vroeg omdat we tegen een enorme aanbieding aan liepen, maar met het bedje enzo hebben we gewacht tot de geslachtsecho (17 wkn) omdat we het bedje dat we op het oog hadden toch wel een tikje meisjesachtig vonden. Was het een jongen geweest dan hadden we een ander bedje gekozen.

Dit keer hadden we de babykamer relatief vroeg, week of 14 denk ik? Wederom vanwege goeie deal en marktplaats dit keer enzo. Voor de rest moet alles nog gebeuren, vloer/verf/gordijntje, dat werk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87109612
TM, wij hebben het ook allemaal tussen de 14 en 20 weken besteld. Vooral op kinderwagens wil nog wel eens een flinke levertijd zitten. En met Driekus hadden we de kamer klaar rond de 20 weken, maar dat kwam omdat er toen een rits vrije dagen elkaar was en we die benut hebben.
Ik hoef niet eens zo veel te hebben, we gaan er alleen een commode bij hale/maken en natuurlijk tzt een bedje.

Oja, ik kom me maar vast officieel hier melden. Uitgerekende datum zal ergens begin juni zijn, maar het wordt nog een leuke puzzel om die uit te zoeken met in de vorige cyclus een miskraam en de cyclussen ervoor die steeds korter werden. Ach, daar is een vk voor he.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:15:49 #96
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87109739
welkom Mefke ;)

ik draag sinds vanmiddag een sportbeha (ofzo, gewoon zo'n ding wat je over je kop moet aantrekken .. geen haakjes op de achterkant, en tlijkt een kruising tussen een topje en een beha). Verkoopster in de winkel: je hebt 70a. ik passen .. ding zat klem om m'n schouders .. toen zelf maar een 80a uit t rek gepast, en die zit perfect. Moet nog wel ontzettend wennen aan het feit dat m'n tieten ingepakt zitten, maar goed. Misschien werkt het ook wel (een beetje) tegen rugklachten. Wie niet waagt, die niet wint :')

pi_87109957
Mefke, welkom! Hopelijk gaat alles nu goed!

Wij hebben de kinderwagen rond de 20e week besteld en de kinderkamer ook. Helaas hebben we bij 31w nog een nieuwe kamer moeten kopen.. vraag maar niets O-)

Hopelijk helpt je sportbeha DJMO!

Sil, alles nog rustig?

Danic, fijn dat je misselijkheid nu weg is!

We hebben nog niets gehoord van Troeta of heb ik er weer eens overheen gelezen :@
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87110008
Ik heb niet goed gelezen, Troeta heeft wel gereageerd o|O
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87110172
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:22 schreef twentemeisje het volgende:

Wanneer in de zwangerschap gaan jullie (of hebben jullie) grotere aankopen als kinderwagen en kinderkamer kopen/bestellen? Ik fantaseer en google me al een slag in de rondte, maar echt iets aanschaffen durf ik eigenlijk nog niet. Heb ook nog alle tijd natuurlijk.

Zit zelf een beetje te denken aan de periode na de 20 weken echo. We hadden al wel ons 'droombedje' gezien, maar deze was helaas al verkocht (we willen graag een oud bedje), anders hadden we 'm waarschijnlijk wel gekocht (liefst aanbetaald en later opgehaald ;) ).
Wij zijn na de 20wkn echo doorgereden naar baby dump en hebben daar t e.e.a. besteld.
Kinderkamer hebben we van verschillende afdelingen van de ikea, daar ook na de 20 wkn echo een keer georienteerd met wat we wilden en toen gekocht.
We hadden ons al wel georienteerd welke soort wandelwagen we wilden hebben dus na de 20 wkn echo was het niet helemaal nieuw maar kwamen we uiteindelijk wel bij een andere terecht.

Nu ben ik 22,5 wk en kinderwagen moet nog worden besteld, tijn zijn kamer moet nog heeeeeeeel flink wat aan gebeuren en daar moeten ook nog meubels voor gekocht worden dusch..............
Wachten is op de offerte van de aannemer en die mag wel een keer komen wat mij betreft haha.

Enne mefke, gefelic iteerd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:32:58 #100
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87110233
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:23 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Mefke, welkom! Hopelijk gaat alles nu goed!

Wij hebben de kinderwagen rond de 20e week besteld en de kinderkamer ook. Helaas hebben we bij 31w nog een nieuwe kamer moeten kopen.. vraag maar niets O-)

Hopelijk helpt je sportbeha DJMO!

Sil, alles nog rustig?

Danic, fijn dat je misselijkheid nu weg is!

We hebben nog niets gehoord van Troeta of heb ik er weer eens overheen gelezen :@
daar vraag je er gewoon om dat we om nadere uitleg vragen .. dus explain!

pi_87113151
Haha, we hadden meubeltjes gekocht om zelf op te knappen. 9 Weken bezig geweest met schuren en schilderen. Toen we het in elkaar wilden gaan zetten bleek de verf eraf te komen.. Dus met 31w naar de babydump gereden en zij hadden gelukkig een kamertje wat binnen een week geleverd kon worden *O*
29/10/'10 - 25/03/'13
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:17:56 #102
54772 Silmarwen
pi_87113872
Volgens mij hebben we de kinderwagen met Yade, na de 20 weken echo besteld. Was prima op tijd trouwens. Meubeltjes zijn erfstukken. Comode heeft mijn oma zelfs op gelegen, en daarvoor nog 2 generaties. :D Het wiegje heeft mijn schoonvader gemaakt, super leuk!

Hoe is het hier? Nou opvallend onrustig vergeleken de afgelopen dagen. Heb zeker 5 a 6 harde buiken per uur, maar ze komen niet sneller en worden niet veel pijnlijker. Zal wel niets zijn dus. ;)
pi_87115250
Opvallend rustig kan ook een voorteken zijn natuurlijk ;)
Fijn dat het even wat "rustiger" is, alhoewel 5 a 6 per uur natuurlijk nog veel is
pi_87124546
* laiveneertiekje meld zich hier heel voorzichtig.

Ben ongeveer 5 weken zwanger nu. Het wordt ons eerste kindje.
Ik hoop dat alles goed gaat, ik heb rond de bevruchting rontgenfoto's moeten laten maken, toen niet bij stilgestaan, maar ik lees wel dat dat eigenlijk helemaal niet mag...
Dus daar moet ik de huisarts nog maar even over bellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door laiveneertiekje op 03-10-2010 08:13:49 ]
pi_87125095
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:56 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Haha, we hadden meubeltjes gekocht om zelf op te knappen. 9 Weken bezig geweest met schuren en schilderen. Toen we het in elkaar wilden gaan zetten bleek de verf eraf te komen..
Hoe krijg je dat voor elkaar? Slechte verf?
Wij hebben de kinderwagen al weken staan, die kan terug als er iets misgaat met de baby (standaardgarantie van de babydump). O+ werkt zich suf aan de babykamer, ze vindt dat het gisteren allemaal al klaar had moeten zijn :D

Oh en ze kan nu van buiten de kleine voelen, die zwemt acuut naar haar hand toe om daar wat te friemelen O+ Beetje flauw dat dat maar zelden gebeurt als ik mijn hand erop leg, maar ik voel het al van binnen, dus eerlijk delen dan maar.. voelt wel tof :) Lief vindt het ook helemaal mooi.
  zondag 3 oktober 2010 @ 09:38:54 #106
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87125098
Thanks meiden. Ik ben gewoon nog een beetje een bange poeperd :@ . Ben een beetje bang dat er iets misgaat als we de grote dingen gaan kopen. Stom he? Wij willen graag een oud kamertje, dus dat wordt ook zelf schuren en schilderen waarschijnlijk. Kost dus ook wat meer tijd. Maar ik struin dus antiek- en kringloopwinkels en marktplaats af op zoek naar het juiste bedje en de juiste commode. Heb nu wel besloten dat als we 'het bedje' tegenkomen (of 'de kinderwagen', etc.) dat we het ook gewoon gaan kopen.

Barbabientje, welke verf moeten we dus niet gebruiken ;) :D.

Blegh, ik ben net een uurtje uit bed en nu alweer moe :O . Vannacht rechtop in bed gezeten, schrok me lam, we hoorden ineens een keiharde knal. Hoorde net van mijn zusje (die 200 meter verderop woont), dat er bij de supermarkt ietsje verderop een kraak was gezet. Ze hebben de schuifdeuren opgeblazen en een geldautomaat meegenomen. Ze schijnen ook al gepakt te zijn trouwens, sukkels. Gelukkig gaat de politie 's nachts niet met loeiende sirenes ter plaatse.
pi_87125117
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 08:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gefeliciteerd. Lekker op tijd :)
  zondag 3 oktober 2010 @ 09:58:36 #108
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_87125292
Bij Bram hadden we het bedje en de commode al vrij snel in huis (nou ja, bij mijn ouders ivm beperkte ruimte) Waren de set op marktplaats tegengekomen en een goede deal kunnen maken. De kinderwagen hebben we na de 20 weken echo gekocht. Was een showmodel, dus konden we meteen meenemen. De babykamer zelf was maar net op tijd klaar, half januari verhuisd en eind maart is Bram geboren.
Hier kwam gisteren de realitycheck. We hebben nog niets voor deze baby gekocht, behalve wat kleertjes. Babykamer willen we deze keer van Ikea, dus zal niet zo'n groot probleem worden. Kinderwagen kopen we geen nieuwe, die van Bram kan nog wel een kindje mee en ik wil veel de doek gaan gebruiken. Maar we moeten nog wel behang uitzoeken, wiegje uitzoeken en evt bestellen, en de rest van de uitzet bijwerken. Ik ben nu 25 weken, dus wel aan de late kant... Gelukkig is vandaag de woonboulevard open en gaan we behang uitzoeken en voor het wiegje op pad.
  zondag 3 oktober 2010 @ 09:59:21 #109
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87125298
quote:
Gefeliciteerd! *O*
pi_87125536
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:25 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik heb niet goed gelezen, Troeta heeft wel gereageerd o|O
En vandaag ook weer! *)
Baby wil nog steeds niet komen!
pi_87125548
quote:

Ik hoop dat alles goed gaat, ik heb rond de bevruchting rontgenfoto's moeten laten maken, toen niet bij stilgestaan, maar ik lees wel dat dat eigenlijk helemaal niet mag...
*O* gefeliciteerd! *O*
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:23:38 #112
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87125571
quote:

Van harte!! *O*

Van wie ben jij een kloon? :P

Hmz, laiveneertiekje doet Limburgs aan... toch? /vissen
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_87125578
Gefeliciteerd en welkom! *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87125621
mefke en laiveneertiekje welkom!!
*poef* nu is het weg
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:27:57 #115
100412 mefke79
komt goed!
pi_87125633
juh nog een prille! Welkom! En ben je een kloon ja?
pi_87125742
laiveneertiekje gefeliciteerd! en een goede zwangerschap gewenst
pi_87125874
Mefke, wat fijn dat je hier weer bent! Ontzettend gefeliciteerd1 En wat ontzettend fijn dat het dit keer zoveel beter voelt! *O*

Laiveneertiekje *O* Van harte gefeliciteerd!!
Een hele fijne voorspoedige zwangerschap voor allebei!!

Jeetje, het rijtje onder mij begint alweer aan te vullen, hier alweer een goeie 9 weken, en ook net als vorige keer voelde ik me ineens zomaar *al* 9 weken bij die omslag van 8 naar 9. Ik ben nog steeds erg moe en heb een continue misselijk/hongergevoel, maar verder gaat t ook dit keer eigenlijk super die eerste weken...fijn hoor! Helemaal met een tandenkrijgend kindje erbij is zwanger zijn al anders dan met nachten van 12+ uur...
Komende week/weekend gaan we t onze ouders vertellen, ik ben heel benieuwd of ze net zo verrast zijn als vorige keer. Heb een fotoalbum van oudste gemaakt en achterin een foto waarbij ze op het strand zit achter de daaringeschreven tekst "grote zus!"...nu maar hopen dat ze t ook zien bij t doorbladerren van t album ;)
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:50:05 #118
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87125977
Nieuwen welkom hier *O*

En nu ben ik met mijn ruim 6 weken niet meer de prilste hier, dat voelt wel een klein beetje speciaal ;)
Oude (on)bekende.
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:52:06 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87126011
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:40 schreef DJMO het volgende:
dan heb je in principe maar twee maanden om alles op orde te krijgen he TM ? Ze adviseren dat met 7 maanden de kamer klaar moet zijn ;)

na de 12e week zit je meestal wel goed :*

nu gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik dit keer ook nog niks gehaald heb (kinderkamer krijgen we van een vriendin, en die kinderwagen moet ik toch eens achteraan :X maar ja, ik zit dan ook te wachten tot m'n huis klaar is (dat klinkt behoorlijk alsof ik niks doe, maar ik mag ook weinig doen qua opknappen en verhuizen an sich. ik maak wel schoon en pak wel in hoor :D )
Oh, dan zou bij ons de babykamer nu af moeten zijn.... maar waarom zou hij met 7 maanden eigenlijik af moeten zijn?
Als ik nu (morgen 31 weken) zou bevallen dan is de kans dat ik de baby mee naar huis krijg zo ongeveer nul komma nul....

Hier duurt het nog zeker een maand voor de babykamer af is trouwens, de vloer op de babykamer wordt de 28ste gelegd.... leek me ook nog vroeg zat, ik ga er vanuit dat de kamer gewoon met 37 weken ingericht en af moet zijn, en zo niet; boeien.... de baby komt eerst toch bij ons op de kamer in een wiegje, en die staat er al.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:00:54 #120
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87126176
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 10:44 schreef Loffie het volgende:

Komende week/weekend gaan we t onze ouders vertellen, ik ben heel benieuwd of ze net zo verrast zijn als vorige keer. Heb een fotoalbum van oudste gemaakt en achterin een foto waarbij ze op het strand zit achter de daaringeschreven tekst "grote zus!"...nu maar hopen dat ze t ook zien bij t doorbladerren van t album ;)
Ik vind het lastig om te bepalen wanneer ik het mensen ga vertellen. De kans bestaat dat ik het komende week noodgedwongen op mijn werk bekend moet maken en eigenlijk wil ik dat niet :@ De belangrijkste afweging is voor ons met wie wij het zou willen delen als het mis zou gaan en mijn collega's (met een enkele uitzondering) voldoen niet aan dat criterum. Lastig :{

Mijn ouders daarentegen wil ik het wel graag vertellen en dat ga ik zo (mijn vader) en morgen (mijn moeder) ook doen O+ Denk ik :+ Wel wat vroeg, maar de volgende keer dat ik mijn ouders zie zal pas over een paar weken zijn en dan vind ik het weer te laat :P Sowieso zou ik het niet fijn vinden als mijn collega's het eerder weten dan mijn ouders.
Oude (on)bekende.
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:13:07 #121
238474 Jeetjejom
pi_87126377
quote:
Welkom en gefeliciteerd natuurlijk!!!!

Mevr_Mus, ik heb het deze keer al heel vroeg verteld eigenlijk, de ouders wisten het al met 5 weken, op het werk (en de rest van de familie) hebben we het met 8 weken verteld, na de goede echo. Het is een risico wat we hebben genomen, maar ik kon gewoon mijn mond niet meer houden. Bij Jorja ben ik pas bij 8 weken erachter gekomen dat ik zwanger was, dus dan is het iets makkelijker om tot 12 weken je mond te houden ;)

Maar ik zou ook wel willen dat mijn ouders het voor mijn collega's weten.
Jouw warmte is genoeg
pi_87126459
Ik vond en vind dat ook een lastige afweging hoor Mevr_Mus, alleen is het voor mijn werkzaamheden ook gewoon echt verstandiger om het wel aan mijn collega's te vertellen, zodat ik wat makkelijker om overname van mijn taken kan vragen wanneer dat nodig mocht zijn. Verschil is alleen wel dat ik een klein hecht groepje collega's heb, die ook wel in zou lichten als het wel mis mocht gaan, ik kan me namelijk heel lastig "zomaar" ziekmelden.

En wat betreft onze ouders, ik kon vorige keer echt niet wachten, maar mijn lief wilde dat wel heel graag. We hebben t toen verteld toen ik bijna 10 weken was en achteraf was dat maar goed ook. Mijn moeder heeft 2 weken een kluizenaarsleven geleefd omdat ze t nog even 2 weekjes voor zich moest houden van mij, helse weken waren dat voor haar, ze deed gewoon de deur niet meer open uit angst dat ze t er zo uit zou flappen ;)
Nu weet ik dus dat t bij 10 weken vroeg genoeg is voor ze ;) En als het mis zou gaan zou ik mijn moeder huilend opbellen en heeft ze toch aan een paar woorden genoeg, al kan ik me voorstellen dat t ook weer shocking moet zijn om van je dochter in 1 gesprek te horen te krijgen dat ze én zwanger was én het ook alweer mis is gegaan..

Mijn schoonmoeder heeft t al wel een beetje door volgens mij, die zie ik wat vaker en ik heb echt zo'n bolle gasbuik... ;)
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:35:12 #123
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87126904
Welkom laiveneertiekje en Mefke (die kende ik al van het tweede streepje topic ;) )

Vanmorgen helaas toch weer overgegeven blegh. Vandaag officieel 9 weken zwanger.

Gisteravond het nieuws aan mijn schoonfamilie verteld :) Je had die gezichten moeten zien wehehehe

Hebben jullie soms ook het idee dat je 24/7 'bewaakt' wordt?
Gisteren flipte mijn schoonmoeder omdat ik een tafel verplaatste samen met mijn vriend. Nadat ik duidelijk heb gemaakt dat het een hele lichte tafel is werd ze al kalmer.

Maar mijn vriend en mijn moeder zijn al zo erg met alles kijken wat ik doe, nu kan mijn schoonmoeder bij het clubje aanschuiven :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:53:28 #124
238474 Jeetjejom
pi_87127312
The_Tankgirl, bij mij op het werk zijn ze vooral zo oplettend. Ik mag opeens niets meer naar het archief brengen of dingen van bovenop de kast pakken. Mijn standaartantwoord is dan eigenlijk altijd: Ik ben zwanger, niet ziek of gehandicapt.
Thuis valt het nog allemaal wel mee, is natuurlijk anders omdat het de tweede keer is, maar ik hoef maar een zuchtje te geven of ik word al naar bed gestuurd.....
Jouw warmte is genoeg
pi_87127747
Een erg late reactie maar eigenlijk te druk gehad om te computeren. Op 23 september om 22.00 uur zijn wij de trotse ouders geworden van een dochter. De bedoeling was een thuisbevalling maar omdat haar harttonen elke keer zakten zijn we toch met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. Bij aankomst in het ziekenhuis is ze zo snel geboren dat ze niet eens de tijd hadden om elektroden aan te sluiten :D Het bleek dat ze net zoals op de echo's haar handje naast haar hoofd had en ja dat ging niet passen. Nu ook slaapt ze constant met het handje naast haar hoofd. Het gaat goed met ons maar man wat vliegen de dagen om. O+
pi_87127778
Gefeliciteerd met jullie dochter Rixtje *O*, veel geluk samen!
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:40:18 #127
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87128563
Jeej Gefeliciteerd Rixtje *O*
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:43:13 #128
238474 Jeetjejom
pi_87128660
Rixtje, gefeliciteerd!!!!!! (23 september is een hele mooie dag om jarig te zijn hoor, meestal heb ik toch goed weer gehad op mijn verjaardag :D)
Jouw warmte is genoeg
pi_87129248
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:12 schreef Rixtje het volgende:
Een erg late reactie maar eigenlijk te druk gehad om te computeren. Op 23 september om 22.00 uur zijn wij de trotse ouders geworden van een dochter. De bedoeling was een thuisbevalling maar omdat haar harttonen elke keer zakten zijn we toch met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. Bij aankomst in het ziekenhuis is ze zo snel geboren dat ze niet eens de tijd hadden om elektroden aan te sluiten :D Het bleek dat ze net zoals op de echo's haar handje naast haar hoofd had en ja dat ging niet passen. Nu ook slaapt ze constant met het handje naast haar hoofd. Het gaat goed met ons maar man wat vliegen de dagen om. O+
Gefeliciteerd!!! *O* *O*
*poef* nu is het weg
pi_87129649
Van harte Rixtje!!!
pi_87129713
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:22 schreef twentemeisje het volgende:
In Spijkenisse, dus dat is toch wel een gemiddelde woonplaats dacht ik zo.

Volgens mij zijn wij overal ergge turbo's in: mijn ouders en schoonouders hebben we het op de dag van de positieve test verteld (extra speciaal omdat het de verjaardag van mijn moeder was).
De kinderwagen hebben we op laten schrijven omdat het een uitverkoopdeal was en die gaan we officieel vrijdag bestellen. De kamer weten we ook al en krijgen we van mijn schoonouders en gaan we de maandag erop bestellen. Vooral met het oog op levertijd, want ik kan slecht tegen tijdsdruk.
Daarbij geldt de garantie die babydump geeft, bijna iedere andere winkel ook wel (mocht er iets misgaan, mag je de artikelen terugbrengen). Dus dat vonden wij ook wel een geruststelling.

Rixtje, gefeliciteerd! *O* en wat fijn dat ze er zo snel was! Hoe heet ze?? (foto??)
pi_87129885
Rixtje, gefeliciteerd!

En voor de nieuwsgierige mensen, ik heb eerder wel op fok rondgezworven, maar nooit in OUD. Dus toch maar even een nieuwe nick aangemaakt...
Ik wil eerst zeker weten dat het goed zit voordat ik echt mensen op de hoogte ga brengen. Al hoop ik dat ze het niet voor die tijd al raden, ben de laatste dagen flink misselijk overdag.
pi_87130215
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:12 schreef Rixtje het volgende:
een mooie dag om jarig te zijn O+ *grijns*

gefeliciteerd!
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:50:52 #134
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87130810
Gefeliciteerd met jullie dochter Rixtje! GENIET van elkaar!
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:01:22 #135
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87131131
Rixtje: gefeliciteerd met jullie dochter!
pi_87131260
Ik kom even klagen.. :@
Ik slaap veel en veel te slecht en ik moet nog 2 weken werken..
Vannacht was ik om 3 uur ook nog wakker gewoon omdat ik mijn draai niet kon vinden :(
En het huishouden komt me met dikke buik al helemaal de strot uit -O-
En ondertussen wel nesteldrang hebben :X
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:40:18 #137
54772 Silmarwen
pi_87132341
Rixtje, gefeliciteerdet jullie kindje! *O*

Mefke en persoon met lastige naam, ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Pvoesss ik leef met je mee. Geen draai kunnen vinden, niet kunnen slapen en dan te moe zijn om nog wat uit te voeren overdag :( Die laatte weken werken is gewoon echt heel zwaar hoor!
pi_87133799
De baby is vandaag (en ik daarmee natuurlijk ook) onwijs verwend. We gingen "even" kijken maar de auto zat vol toen we naar huis gingen :')
Daarmee heeft mijn moeder dus het startsein gegeven om babyspullen te kopen :D

De kinderwagen is besteld. Ik zag een onwijs mooie. En bij de Babydump is het deze maand kinderwagenmaand. Hij word pas in februari geleverd. En mocht het in de tijd toch mis gaan (wat niemand hoopt) kunnen we hem alsnog kosteloos afbestellen.

Babybadje en de eerste babyspullen zijn dus al in huis O+ Maar eens gaan opruimen boven :')
Anders kan ik het niet eens kwijt :D Woezel en Pip zijn echt de shit nu (volgens mijn Oma) :D
Die overigs boos was dat ze geen sokjes verkocht met: I O+ OvergrootOma. Alleen maar I O+ Oma

:D Dus die sokjes gaan we even laten maken :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:36:37 #139
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_87134084
welkom aan de nieuwelingen !
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:58:14 #140
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_87134749
Welkom nieuwe zwangeren!
Rixtje, gefelicteerd met je dochter!

Wij zijn vandaag goed geslaagd, mooi behang uitgekozen voor de babykamer. Ik kan geen plaatje vinden, maar het is in 4 groentinten, brede strepen. Dit komt tegen 1 muur en tegen de andere komt een cremewit.
Ook een wiegje + matrasje besteld.

Over een week of 2/3 kunnen we hem al ophalen.

Nu lekker struinen voor beddegoed, lieve lakentjes enzo
pi_87134868
Welkom nieuwelingen *O* *O* *O*

Wat heerlijk om te lezen dat er al meiden lekker aan het shoppen zijn voor de baby. Zo herkenbaar, hier moet dat nog gaan komen...

Rixtje gefeliciteerd met je dochter. Geniet ervan ^O^ ..

@ vertellen: hier weet alleen mijn baas en Manlief het. En zo houd ik het voorlopig ook even. De vorige keer met 6w al verteld aan iedereen maar toen was ik in andermans ogen enkel nog maar zwanger. En nu vind ik het wel lekker om het geheim te houden voor wat langere tijd.
I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:29:37 #142
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_87135787
@Narr ik kan dat wel snappen van het vertellen. Ik vierde vandeweek mn verjaardag maar het gaat alleen nog maar over hoe gaat het met je buik etc, en hoe gaat het met jezelf --> die vraag is verdwenen.
'wil je weten wat het wordt' 'ik denk dat ik weet wat het wordt'.
Had leuke boeken gevraagd (ga bijna weekje op vakantie) maar nee hoor kreeg allemaal babyspullen en een prenatal bon. Ook leuk, maar ik was jarig en de baby nog niet

*einde egopost*
pi_87136093
J-net wen er maar vast aan, dit blijft!
Ik was een paar maanden na de geboorte van dochterlief jarig allemaal voor haar.. Dit jaar was dochterlief al een poosje 2 op mijn verjaardag en wie kreeg er cadeaus?? Idd!
pi_87136101
Sowieso stom om een (aanstaande) ouder spullen voor het kind te geven als hij of zij zelf iets te vieren heeft. Alsof je zelf geen persoon meer bent als je een baby verwacht.
Wij hebben het meteen na de positieve test verteld, maar gelukkig maakte de omgeving ons niet acuut tot enkel babyfabriekjes.
pi_87136218
Oh en alle prille zwangere gefeliciteerd!!
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:01:40 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87136878
Laiveneertiekje welkom en gefeliciteerd *O*

Rixtje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:09:02 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87137103
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:29 schreef J-net het volgende:
@Narr ik kan dat wel snappen van het vertellen. Ik vierde vandeweek mn verjaardag maar het gaat alleen nog maar over hoe gaat het met je buik etc, en hoe gaat het met jezelf --> die vraag is verdwenen.
'wil je weten wat het wordt' 'ik denk dat ik weet wat het wordt'.
Had leuke boeken gevraagd (ga bijna weekje op vakantie) maar nee hoor kreeg allemaal babyspullen en een prenatal bon. Ook leuk, maar ik was jarig en de baby nog niet

*einde egopost*
Ja, en zo verstond ik vrijdagavond op onze verjaardagen zomaar "hoe voel je je?"
Dus ik; "moe, ik slaap slecht met die buik...." komt er terug: "Nee, of je de baby al goed voelt bewegen...."

Wij hebben trouwens juist om Ikea, Hema en VVV-bonnen gevraagd omdat we nog meer dan genoeg nodig hebben..... voor de baby :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87137445
J-net, precies om die reden stel ik het nu wat langer uit. Sommige vrouwen vinden het wel heerlijk, maar ik had dat gewoon helemaal niet. Ik wil zo lang mogelijk "mij" blijven, ipv "zwangere mij"...

Zo gingen we vorig weekend een weekend weg met wat vrienden en alhoewel het lastig was om te doen alsof je nog alcohol drinkt :'), vond ik het heerlijk dat de gesprekken met mij over van-alles-en-nog-wat gingen en niet enkel over zwanger, banden, misselijkheid, kind, baby, buik, pijn, etc.

En daarom, met de hoop dat mijn buik net zo klein blijft als de eerste, stel ik het nu zo lang mogelijk uit. Ik vind het super om zwanger te zijn, maar geniet ook heerlijk ervan dat bijna niemand het nog weet!
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:46:41 #149
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87138325
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:28 schreef Tally het volgende:
De baby is vandaag (en ik daarmee natuurlijk ook) onwijs verwend. We gingen "even" kijken maar de auto zat vol toen we naar huis gingen :')
Daarmee heeft mijn moeder dus het startsein gegeven om babyspullen te kopen :D

De kinderwagen is besteld. Ik zag een onwijs mooie. En bij de Babydump is het deze maand kinderwagenmaand. Hij word pas in februari geleverd. En mocht het in de tijd toch mis gaan (wat niemand hoopt) kunnen we hem alsnog kosteloos afbestellen.

Babybadje en de eerste babyspullen zijn dus al in huis O+ Maar eens gaan opruimen boven :')
Anders kan ik het niet eens kwijt :D Woezel en Pip zijn echt de shit nu (volgens mijn Oma) :D
Die overigs boos was dat ze geen sokjes verkocht met: I O+ OvergrootOma. Alleen maar I O+ Oma

:D Dus die sokjes gaan we even laten maken :P
O+

Wat leuk Tally! Fijn dat jij nu ook los durft te gaan!! :*
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:55:25 #150
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87138583
Een baby voor Rixtje *O* *O* *O*
Oude (on)bekende.
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:02:01 #151
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87138822
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:19 schreef Narr het volgende:
Zo gingen we vorig weekend een weekend weg met wat vrienden en alhoewel het lastig was om te doen alsof je nog alcohol drinkt :')
Hoe doe je dat? :D Bij mij valt het namelijk nogal op dat ik niet drink en niet af en toe voor de gezelligheid meerook :@ En net nu heb ik echt het ene etentje / feestje na het andere :')

Vanmorgen mijn vader ingelicht O+ Wat is zoiets bijzonder om te vertellen. En echt echt echt heel leuk O+
Oude (on)bekende.
pi_87138833
Welkom, nieuwe zwangeren!!

Wij zijn gisteren ook geslaagd voor een babykamer en box. Toch wel een lekker gevoel, alvast wat dingen geregeld. De misselijkheid lijkt gelukkig ook wat minder te worden. Dinsdagmiddag weer naar de VK, ook echo.
Dat vind ik toch wel weer spannend, haal me ook van alles in mijn hoofd, maar het zal heus wel meevallen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 oktober 2010 @ 18:03:39 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87138873
rixtje en man gefeliciteerd *O*

Laiveneertiekje welkom :)

kan iemand me even geruststellen :{ ik heb ineens pijn onderin mijn baarmoeder. ik herken dit totaal niet van vorige zwangerschappen .. is dit nu bandenpijn of kan ik beter morgen de huisarts bellen ?

zondag 3 oktober 2010 @ 18:18:27 #154
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_87139388
Klinkt mij als bandenpijn in de oren, DJMO. Ik heb er ook regelmatig last van. Vaak voel ik dan de kleine ook onderin schoppen en heb ik net Bram verkeerd opgetild ofzo.

Nienna, fijn dat je goed geslaagd bent. Wat heb je uitgezocht? Ook fijn dat de misselijkheid minder wordt en dat je dinsdag weer mag babygluren!
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:37:59 #155
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87140067
Ik weet natuurlijk niet precies wat je voelt DJMO, maar ik heb de afgelopen weken al zoveel hevige pijntjes en pijnscheuten in die regio gehad dat ik er van overtuigd was dat het helemaal niet goed was. Gelukkig blijken het echt de rek- en strekoefeningen van mijn interne gestel te zijn ;) .
pi_87140780
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:37 schreef twentemeisje het volgende:
Ik weet natuurlijk niet precies wat je voelt DJMO, maar ik heb de afgelopen weken al zoveel hevige pijntjes en pijnscheuten in die regio gehad dat ik er van overtuigd was dat het helemaal niet goed was. Gelukkig blijken het echt de rek- en strekoefeningen van mijn interne gestel te zijn ;) .
:* TM! Zag nog 182 daagjes *O* heb je al een echt buikje?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87141406
Als ik voor elke keer dat ik pijn had in die regio de huisarts had moeten bellen dan had ze me een verbod op bellen gegeven denk ik.
Je kan zulk soort dingen ook even een dagje aan kijken. Elke zwangerschap is nou eenmaal anders.
The way you rock'n'roll
pi_87141531
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als ik voor elke keer dat ik pijn had in die regio de huisarts had moeten bellen dan had ze me een verbod op bellen gegeven denk ik.
Je kan zulk soort dingen ook even een dagje aan kijken. Elke zwangerschap is nou eenmaal anders.
:D
amen ;)
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:26:40 #159
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87141625
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:00 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:* TM! Zag nog 182 daagjes *O* heb je al een echt buikje?
Heej Ml! :* Die had ik vooraf ook al (en dan mag je de 'je' wel weglaten ;) ). Maar ik merk nu echt dat ik nieuw ondergoed moet halen (zowel boven als onder :D ) . Nog maar 26 weken *O* .
Dan moet je in ieder geval all the way naar Twente voor een beschuit met muisjes!

Ow men, ik heb vandaag ineens zo vreselijk de koopkriebels!
pi_87141685
DJMO klinkt idd als bandenpijn, maar als je twijfelt over de pijn bel je morgen toch even HA of VK?

Mevr_Mus, tis lastig. Ikzelf gun mezelf tijdens de zwangerschap zo nu en dan een drankje of twee, dus ik drink dan wel slokken. Vervolgens is het een kwestie van glazen verwisselen met Manlief, buiten weggooien of gewoon terug op de bar zetten :') Niemand die 007 is op zo'n momenten. Bovendien wordt iedereen meer dronken en heeft steeds minder in de gaten
pi_87141849
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:26 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Heej Ml! :* Die had ik vooraf ook al (en dan mag je de 'je' wel weglaten ;) ). Maar ik merk nu echt dat ik nieuw ondergoed moet halen (zowel boven als onder :D ) . Nog maar 26 weken *O* .
Dan moet je in ieder geval all the way naar Twente voor een beschuit met muisjes!

Ow men, ik heb vandaag ineens zo vreselijk de koopkriebels!
Hihihihihi show us the stuff!!
Euhh ik bedoel het resultaat van de koopkriebels dus hé ;)

Twente moeten we idd nog steeds doen :@
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:33:13 #162
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87141884
Ik heb donderdag al mijn eerste babydingetje besteld.. Een tupperware zuigfles :P
We waren op een tupperware party en kon mij niet meer inhouden :P Mijn moeder heeft een hollebol besteld :P
pi_87141888
Ml, ik krijg de kriebels als jij in OUD post :P
The way you rock'n'roll
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:37:33 #164
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87142014
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:32 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hihihihihi show us the stuff!!
Euhh ik bedoel het resultaat van de koopkriebels dus hé ;)

Twente moeten we idd nog steeds doen :@
:D _O-
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:38:13 #165
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87142029
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nu Ml nog! ;) *O*
pi_87142243
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
:D dat dus.

Klinkt als bandenpijn eigk.

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:02 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? :D Bij mij valt het namelijk nogal op dat ik niet drink en niet af en toe voor de gezelligheid meerook :@ En net nu heb ik echt het ene etentje / feestje na het andere :')

Vanmorgen mijn vader ingelicht O+ Wat is zoiets bijzonder om te vertellen. En echt echt echt heel leuk O+
zeggen dat je een antibiotica kuur hebt gekregen tegen een of andere keelontsteking ofzo?
Over het algemeen mag je niet drinken in combinatie met antibiotica. Redelijk waterdicht excuus.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 oktober 2010 @ 19:45:40 #167
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87142325
kan je beter zeggen dat je ab tegen blaasontsteking slikt.. is het potentiele vele plassen ook meteen verklaard ;)

en sorry hoor dat ik m'n vraag stelde .. ik merk dat ik met elke zwangerschap pieperiger wordt / meer / sneller pijntjes voel :') kan dr niks doen helaas :{

pi_87142358
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:38 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Nu Ml nog! ;) *O*
Vergeet het maar ;) ben nog steeds happy als ik de kiddo's kan retourneren ;)
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:46:53 #169
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87142366
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:45 schreef DJMO het volgende:
en sorry hoor dat ik m'n vraag stelde .. ik merk dat ik met elke zwangerschap pieperiger wordt / meer / sneller pijntjes voel :') kan dr niks doen helaas :{
Doe 's effe niet zo mal jij! Het is toch fijn dat je hier wat geruststellende woorden kan vinden? Of bevestiging. En als je het zelf niet vertrouwd, moet je natuurlijk gewoon alsnog je vk of huisarts bellen meis!
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:04:49 #170
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87143059
quote:

Van harte gefeliciteerd in elk geval! *O*
Hoop dat alles goed is :Y
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:14:39 #171
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87143462
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:43 schreef huuphuup het volgende:
zeggen dat je een antibiotica kuur hebt gekregen tegen een of andere keelontsteking ofzo?
Over het algemeen mag je niet drinken in combinatie met antibiotica. Redelijk waterdicht excuus.
Die had ik zelf nog niet bedacht! Bedankt :Y Met dat excuus kan ik deze week in elk geval een groep mensen zonder problemen om de tuin leiden :D
Oude (on)bekende.
pi_87144666
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:38 schreef Vanyel het volgende:
Sowieso stom om een (aanstaande) ouder spullen voor het kind te geven als hij of zij zelf iets te vieren heeft. Alsof je zelf geen persoon meer bent als je een baby verwacht.
Wij hebben het meteen na de positieve test verteld, maar gelukkig maakte de omgeving ons niet acuut tot enkel babyfabriekjes.
Ik vond het juist heel erg leuk om babyspullen te krijgen. Heb het zelf ook gedaan bij een vriendin. Kan me echt niet voorstellen dat mensen er zo negatief op reageren zoals jullie hier laten merken. :@
pi_87144768
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:14 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Die had ik zelf nog niet bedacht! Bedankt :Y Met dat excuus kan ik deze week in elk geval een groep mensen zonder problemen om de tuin leiden :D
ik had in mei een kuur van 2 weken... heb je er gelijk 2 weken wat aan... :P
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:45:48 #174
100412 mefke79
komt goed!
pi_87144788
Lastig he, dat voor je houden. Ik wil op mijn werk niks zeggen tot na de eerste echo en eigenlijk tot de 12 weken, maar of dat gaat lukken hangt van de groeisnelheid van mijn buik af. NIet drinken valt niet zo op, ik drink al niet veel en moet ook altijd naar huis met Driekus, dus dan ben ik gewoon de bob. En wat Narr ook zegt, ik heb de vorige keer ook wel af en toe een slok gehad. Doe ik nu weer.
Ik heb nu wel een ernstig dilemma: mijn zusje gaat trouwen. Ergens volgend jaar. Ik hoop zo dat ik een goede echo heb gehad voordat zij een datum gaat bepalen. Ik weet dat ze het heel jammer zou vinden als ik er niet bij kan zijn...en ik zeker ook!
pi_87144811
troeta had ik ook hoor.
ik heb voor mn verjaardag eigenlijk alleen maar spullen voor de baby gekregen (was echt nog maar 7 weken ofzo), maar ik wist ook niets dus vond t wel best :)
pi_87145171
nee, wat kan jouw dat parfummetje dan schelen toch? Zo leuk om al die kleertjes en frutsels te krijgen!
pi_87145316
Ow daar ben ik het niet mee eens. Ik ben een eigen persoon met eigen wensen. Ik krijg buiten mijn verjaardag en met kraamvisite al genoeg babyspul dus op mijn verjaardag wil ik gewoon dat wat ik vraag.
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 oktober 2010 @ 20:58:11 #178
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87145469
Voor mij is het al goed als de mensen langskomen. Dat laat al genoeg zien dat ze aan je denken, als ze dan ook nog de moeite en tijd hebben genomen om geld in een cadeautje te steken, ben ik van het type dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken. Ze hadden ook niet hoeven komen natuurlijk ...

pi_87145499
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ow daar ben ik het niet mee eens. Ik ben een eigen persoon met eigen wensen. Ik krijg buiten mijn verjaardag en met kraamvisite al genoeg babyspul dus op mijn verjaardag wil ik gewoon dat wat ik vraag.
Lijkt me idd vervelend :@
Heb zwangere dinnetjes en net bevallen dinnetjes altijd ook wat voor zichzelf gegeven.
De miniflesjes canei zijn een hit :P
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:59:13 #180
100412 mefke79
komt goed!
pi_87145534
DML, ik sluit me bij je aan hoor. Ik heb graag gewoon spullen voor mezelf en niet voor uk. Maar goed, daar schijn ik een rare in te zijn.
pi_87145575
oh dat begrijp ik ook wel hoor dml :)
maar k weet al jaren niets om te vragen (R en ik kopen al niet eens meer wat voor elkaar) dus dan maakt t me weinig uit :)
of k nou geld krijg waar k babyspullen van koop of de spullen zelf
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:08:43 #182
100412 mefke79
komt goed!
pi_87146076
Ik heb altijd hele lijsten van dingen die ik wel wil hebben, maar die ik dan niet voor mezelf koop. Dat maakt het anders natuurlijk.
pi_87147787
Dacht ik dat ik de enige in de familie was die zwanger was...hoorde vandaag van 2 (!!) nichtjes dat ze ook zwanger zijn...zij zijn ongeveer gelijktijdig uitgerekend, begin mei. Ik begin april dus het zou zomaar eens spannend kunnen worden half april, haha.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:45:30 #184
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87148411
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:36 schreef -Nienna- het volgende:
Dacht ik dat ik de enige in de familie was die zwanger was...hoorde vandaag van 2 (!!) nichtjes dat ze ook zwanger zijn...zij zijn ongeveer gelijktijdig uitgerekend, begin mei. Ik begin april dus het zou zomaar eens spannend kunnen worden half april, haha.
Ik weet niet of je je nichtjes vaak ziet, maar anders toch heel leuk zo! Kan je gaan buik-vergelijken :P

Mijn nichtje is al in januari uitgerekend en ik in mei, dus er zit wel een gat tussen. Maar het blijft leuk en fijn om samen over de leuke dingen en mindere leuke (zwangerschapskwaaltjes) dingen te praten O+
pi_87148494
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:45 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Ik weet niet of je je nichtjes vaak ziet, maar anders toch heel leuk zo! Kan je gaan buik-vergelijken :P

Mijn nichtje is al in januari uitgerekend en ik in mei, dus er zit wel een gat tussen. Maar het blijft leuk en fijn om samen over de leuke dingen en mindere leuke (zwangerschapskwaaltjes) dingen te praten O+
Neuh...zie ze eigenlijk alleen op de verjaardag van mijn oma, haha.
Maar ik vond het wel grappig om het van allebei apart te horen op dezelfde dag.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:57:38 #186
100412 mefke79
komt goed!
pi_87149246
iemand ervaring met steunkousen dragen tijdens de zwangerschap? De vorige keer had ik voeten formaat olifant de laatste 12-14 weken. Dat heeft me uiteindelijk groeistrepen opgeleverd op mijn benen. Bovendien voelt het rot en kon ik ook daardoor niet meer zo goed vooruit (mijn bekken hielp ook niet hoor). Dus ik wilde nu maar eens kijken of ik ze wel kan dragen. Maar, ik zag online dat je ze zo kan kopen, maar dan is dat de lichtste klasse. Krijg je niet vergoed en niemand die naar je kijkt. Als je nou wil dat een expert er naar kijkt, moet dat dan via de huisarts?
Huup, bij jou helpt het ook niet dat het nu niet warm is he...ik vrees dat het bij mij hetzelfde is. Ben ook nu al weer benauwd geweest 's nachts.
pi_87150969
Rixtje gefeliciteerd met jullie dochter!!
pi_87151092
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:43 schreef Troeta het volgende:
Ik vond het juist heel erg leuk om babyspullen te krijgen. Heb het zelf ook gedaan bij een vriendin. Kan me echt niet voorstellen dat mensen er zo negatief op reageren zoals jullie hier laten merken. :@
Dat ligt voor mij dus heel erg aan de situatie. Mijn lief is vlakbij de uitgerekende datum jarig. Ik gun haar dan ook wat voor zichzelf, zou het niet leuk vinden als dan alle cadeaus in het teken van de baby staan.
pi_87151211
mefke79 jou nog vergeten, welkom terug en van harte gefeliciteerd!!!
pi_87151855
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat ligt voor mij dus heel erg aan de situatie. Mijn lief is vlakbij de uitgerekende datum jarig. Ik gun haar dan ook wat voor zichzelf, zou het niet leuk vinden als dan alle cadeaus in het teken van de baby staan.
mijn vriend heeft niets voor de baby gekregen geloof ik...en hij was 3weken voor de uitgerekende datum jarig :)
pi_87151939
Haha Mef ik zit momenteel als een hijgend trekpaard op de bank :P lekker met van die diepe teugen kortademig te zijn. Het maakt geen klap uit hier blijkbaar.

Toevallig had ik het er met mn verloskundige over de laatste keer dat ik er was, ze zei tsja, lullig maar helaas, sommige vrouwen zijn er nu eenmaal gevoelig voor, die zwellen op zodra ze positief geplast hebben en t gaat pas weer over zodra ze bevallen zijn. Net als met ongesteld zijn, er zijn zat vrouwen die accuut puistjes krijgen ofzo en er zijn er ook genoeg die nergens last van hebben.
Kortom, het hoort bij zwanger zijn voor mij.

Steunkousen kun je als het goed is via je vk ook een verwijzing voor krijgen om die aan te laten meten. Gewoon even je zorgen met haar bespreken en voorleggen en vragen wat de mogelijkheden zijn. Hou je nu al vocht vast?

En over kado's. Tsja. Ik vond het niet vervelend om spullen voor de baby te krijgen maar ik wist zelf ook niet zo goed wat te vragen. Ik vind het wel altijd stom als er expliciet niet gekocht wordt wat iemand vraagt. Dus als iemand gewoon een vrij redelijke wensenlijst heeft (dvd's, bodylotions, cd's en eh fotolijstjes ofzo) om dan met een soort uitzetmand voor de baby aan te komen. Het is ontzettend lief bedoeld vaak, maar toch. Iets kleins voor de baby erbij doen als gebaar kan altijd toch? Gewoon een paar sokjes ofzo of zo'n mini'tje zwitsal.

Claudia, hoe is het etentje geweest? Dat was vandaag toch? Was het leuk?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87152069
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:36 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

mijn vriend heeft niets voor de baby gekregen geloof ik...en hij was 3weken voor de uitgerekende datum jarig :)
Goeie hoop :)
Volgens mij scheelt het ook nogal of de jarige man of vrouw is. De eerste krijgt (heb ik de indruk) minder snel babydingen dan de laatste.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:43:38 #193
100412 mefke79
komt goed!
pi_87152199
huup, ik hijg zodra ik ga liggen, vocht nog niet. Mijn tantes hadden het ook, dat vocht. En die moesten toen zoutloos, ben blij dat dat niet meer hoeft. En thanks voor de tip, op de lijst voor de vk dus.
pi_87152422
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Volgens mij scheelt het ook nogal of de jarige man of vrouw is. De eerste krijgt (heb ik de indruk) minder snel babydingen dan de laatste.
dat vermoed ik ook, hij krijgt bier :)
zit te denken dat ik lieg, van mn zus kreeg ie zo'n handje/voetje afdrukset, maar goed ook nog andere dingen
pi_87152467
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Sterker nog, tijdens de zwangerschap en na de bevalling kreeg ík alle cadeautjes, B. kreeg niks.
Stom vond ik dat. Hij was net zo goed net vader geworden en helemaal in de gloria enzo, maar blijkbaar wordt het logisch gevonden om zoiets aan de moeder te geven.

Dan zat ik net te voeden ofzo (waar ik toen nog echt allebei mn handen voor nodig had :D) en B. stond ernaast niks te doen en toe te kijken en dan presteerden mensen het toch om het cadeautje per se aan mij te willen geven. :? "nee ik wacht wel even tot je klaar bent anders" ehm mja... hij heeft ook handen :D en dan zeiden ze weer van ja... nouja... nee ik wacht wel even.
Ik vond dat echt gek. En dan kregen we een haske leuk voorleesboekje ofzo, waarom je dat dan niet aan hem wil geven is me nog steeds een raadsel.

Als t nou tepelklovencrème was geweest :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87152528
hier gaf R de kadootjes aan mij...moest m zowat dwingen iets uit te pakken, ja jij vind t leuk om te doen
(hij is altijd zo enthousiast :'))
pi_87152647
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:43 schreef mefke79 het volgende:
huup, ik hijg zodra ik ga liggen, vocht nog niet. Mijn tantes hadden het ook, dat vocht. En die moesten toen zoutloos, ben blij dat dat niet meer hoeft. En thanks voor de tip, op de lijst voor de vk dus.
ja dat liggend hijgen ( :') ) begon het mee. En de trap op hè hahaha. Maar gewoon de algehele benauwdheid, ik zit nu weer al een dag of twee te hijgen en kortademig te zijn. Het gaat met vlagen, of met golven hoe je het wilt zeggen. Ik twijfel of ik nu weer een groeispurt heb of niet. Nouja goed, zolang ik rustig aan doen gaat het wel best.

En die steunkousen ja, mijn vk zag het wel echt als laatste redmiddel soort van. En ik moest het zelf willen. Het schijnen ondingen te zijn om aan en uit te doen. Maar goed, je bent inmiddels al eens zwanger geweest, je hebt de ervaring met t vocht enzo, en je hebt er toen duidelijk last van gehad dus ja het lijkt me niet gek dat je het overlegd.
Ik betwijfel of ze je nu al zouden doorsturen naar zo'n specialist daarvoor maar wie weet. En anders is het in ieder geval fijn om te weten wat de mogelijkheden zijn mocht jij het wel nodig vinden zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87153050
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
hier gaf R de kadootjes aan mij...moest m zowat dwingen iets uit te pakken, ja jij vind t leuk om te doen
(hij is altijd zo enthousiast :'))
haha ja van die typische enthousiaste mannen reacties :D

nou moet ik eerlijk zeggen dat B. dus wel heel enthousiast was en bezig met babyspul en weet ik het wat. Er ging een wereld voor hem open :P maar des te lulliger vond ik het.
En nóg stommer dat er ook iemand was die gewoon een beetje gepikeerd was dat ik het kadootje dat zij in mijn handen duwde tijdens het voeden (zo half tussen mn hand en voedingskussen in zeg maar...), dat ik dat aan B. gaf om uit te pakken. Daar zat een rompertje in geloof ik ofzo. Of kleding in elk geval. Niets schokkends of raars en geen reden waarom ik dat nou per se uit moest pakken.

Het is wel iets waar ik zelf eerder niet bij stil had gestaan, aan wie geef je het cadeautje en meestal heb ik nu dus twee dingen bij me, voor allebei iets :Y)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87153332
Ik geef het meestal aan de niet-zwangere of niet-bevallene, juist omdat ik het zo zielig vind als die nooit iets krijgt.
pi_87156978
Gefeliciteerd Rixtje!

En welkom nieuwe zwangeren!

Toen ik vorige maand jarig was, kreeg ik ook heel veel voor de kleine. Nu ben ik al sowieso blij als ik iets krijg, maar had wel idd zoiets van : ''Over een paar maanden is zijn verjaardag pas" Maar goed, schijnt normaal te zijn dus.
Hier trouwens toch wel erg moe de laatste tijd, en heb vaker steekjes of ongesteldheidsgevoel...kunnen dit al voorweeen zijn? Liever niet, want de babykamer is nog steeds niet af! Helaas alleen in de weekenden tijd om eraan te werken, dus dat duurt denk ik nog een week of 2... :X
Back in business.
pi_87158561
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:09 schreef Vanyel het volgende:
Ik geef het meestal aan de niet-zwangere of niet-bevallene, juist omdat ik het zo zielig vind als die nooit iets krijgt.
nou had dan bij mij op kraamvisite gekomen :+ hahaha

nee ik vond het echt sneu, bijna letterlijk mensen die in de rij stonden om mij kado's te geven terwijl ik mn handen al vol had en B. die er zo een beetje naast stond van ja okay...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 4 oktober 2010 @ 07:38:02 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87158576
Rixtje, van harte gefeliciteerd met jullie dochter *O*
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:16:09 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87158896
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 07:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou had dan bij mij op kraamvisite gekomen :+ hahaha

nee ik vond het echt sneu, bijna letterlijk mensen die in de rij stonden om mij kado's te geven terwijl ik mn handen al vol had en B. die er zo een beetje naast stond van ja okay...
Je zou bijna een opmerking maken in de trant van:
"Schat, voed jij de baby even, dan pak ik de cadeautjes uit..... oh, wacht...." :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:21:31 #204
54772 Silmarwen
pi_87158935
Shirley, steekjes in het schaambeen is geloof ik het verweken en menstruatiepijn zijn geen weeen, dan vekrampt je baarmoeder ook echt. Als het nou heel erg heftge pijn wordt, zou ik wel even bellen. Maar je baarmoeder wordt steeds zwaarder, trekt steeds meer aan banden.Dat kan allerlei rare soorten pijn veroorzaken.

Als je twijfelt wel bellen he!
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:26:00 #205
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87158976
Hoe is het vandaag met jouw baarmoeder gesteld Silmarwen?
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:31:23 #206
54772 Silmarwen
pi_87159034
Tja af en aan. Veel harde buiken die zeer doen, maar niets dat doorzet! Morgen internist, woensdag gyn. Lief dat je het vraagt!
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:34:54 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87159075
GEfeliciteerd Rixtje! *O*
pi_87164673
Rixtje, gefeliciteerd met je dochter!

Huup en Mefke, vervelend van die benauwdheid en vocht vasthouden. Sterkte ermee!

Sil, bij jouw blijft het ook rommelen dus. Zijn je suikers al iets beter?

Hier weer goed gekeurd door de gyn. Nu weer last van harde buiken die toch wel om de 2 a 3 minuten komen.. Konden voor weeën zijn aldus de gyn. Ze hoefde nog niet te kijken of ik ontsluiting had want als de bevallig door zou zetten kwamen we daar vanzelf..

En nog even over de geverfde meubeltjes. We zijn bij 2 verf speciaalzaken geweest die ons beide hetzelfde advies hebben gegeven, wat wij ook keurig hebben opgevolgd. Maar toch ging er iets mis. Gelukkig zijn de nieuwe meubeltjes veeeel mooier.
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:56:04 #209
54772 Silmarwen
pi_87165688
Ik kreeg ook te hoen dat het voorweeen waren. Maar... ze zeiden allemaal wel dat vrouwen die veel voorweeen hebben, over het algemeen erg snel bevallen. Dat is da weer fijn.
En de suikers? Nee het wordt alleen maar erger. Ik spuit ondertussn 24 eenheden 's ochtends, 4 's middags en 8 's avonds en ik begon du oit met 4 eenheden en 2 eenheden. Krijg nu ook sneller hypo's dus een tussendoortje overslaan is geen optie. Ik moet echt perse 6 keer per dag eten ook al heb ik geen trek. Ook groeit mijn buik HEEL hard, ik val niet meer af, maar kom ook niets aan. Mij buik heeft hele paarse strepen onderhand en o'n lange bruine streep van boven naar benee. Denk dat de baby weer erg veel is gegroeid.

Ze wilde bij mij voorzichtig zijn met toucheren omdat dat de bevalling ingang kan zetten. Volgende week toucheren ze sowieso bij mij.
pi_87165761
Vanmiddag naar de VK en ik heb er echt geen zin in..
Ik moet op de fiets en kitten moet mee.
Ik ben gesloopt als ik er eenmaal ben en na 10 min sta ik weer buiten :+
Het hartje horen is natuurlijk wel belangrijk en mijn bloeddruk gaat ook steeds lager.
En mijn ijzer zit inmiddels bij het nulpunt gok ik zo dus ja het is belangrijk maar toch! :{
pi_87168400
Huup, het etentje was heerlijk! We hebben erna zelfs thuis nog een hele film gezien zonder in slaap te vallen, haha.

Ik ben vandaag bij de bedrijfsarts geweest die me volledig arbeidsongeschikt heeft verklaard. Dat is een grote opluchting. Ik mag nog op therapeutische basis werken en dat blijf ik ook wel doen (mail checken, student via mail begeleiden, kleine dingen dus).
pi_87168442
Ik doe het je niet na, Pvoesss. Succes ermee!
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:13:55 #213
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_87168475
Rixtje, van harte gefeliciteerd!

Silmarwen, het eind is gelukkig in zicht.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_87168892
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben vandaag bij de bedrijfsarts geweest die me volledig arbeidsongeschikt heeft verklaard. Dat is een grote opluchting. Ik mag nog op therapeutische basis werken en dat blijf ik ook wel doen (mail checken, student via mail begeleiden, kleine dingen dus).
Dat zal druk schelen! Kun je je wel inhouden, dus niet toch meer werk verzetten dan eigenlijk goed voor je is?
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:34:04 #215
238474 Jeetjejom
pi_87169154
Claudia_x, wat fijn dat ze je iig begrijpen bij de bedrijfsarts!

Silmarwen, je moet maar denken dat je de langste tijd gehad hebt!

Wat betreft verjaardagen, dit jaar waren we in het buitenland met mijn verjaardag (vorige week), maar een vriendinnetje vroeg wel of ik iets voor mezelf wilde hebben of voor de beeb. Ik heb gezegd dat ik liever iets voor mezelf heb, omdat we nog heel veel van Jorja hebben, ik nog niet weet of het een jongetje of een meisje is en eigenlijk vind dat die kleintjes al genoeg krijgen ;)

En volgens mij heb ik net mijn eerste stampje gekregen O+
Jouw warmte is genoeg
pi_87169483
quote:
Huup, het etentje was heerlijk! We hebben erna zelfs thuis nog een hele film gezien zonder in slaap te vallen, haha.

Wat fijn dat de bedrijfsarts je serieus neemt.
En hopelijk gaat het dan snel iets beter..

Ik hik echt heel erg op tegen de laatste 2 weken.
Ik zit nu in week 34 dus ik heb steeds het idee van dombo je had nu ook al met verlof kunnen zijn. -O-
pi_87169608
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat zal druk schelen! Kun je je wel inhouden, dus niet toch meer werk verzetten dan eigenlijk goed voor je is?
Ja, dat lukt wel. Ik ben niet zo heel hardleers. :+ Alles wat ik nu doe voelt als 'mooi meegenomen' en dat is wel heel fijn. Een ander voordeel is dat ik deze tijd nu niet kwijtraak maar aan het einde van mijn promotietraject erbij krijg (want betaald door het UWV). Daar zal mijn werkgever ook wel blij mee zijn.

Ik heb het blijde nieuws van Rixtje helemaal gemist, gefeliciteerd!

Barbabientje en Silmarwen, ik vind het heel spannend voor jullie!

En er is nog een nieuwe zwangere met een naam die ik nooit ga onthouden. Van harte!
pi_87169754
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:43 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Wat fijn dat de bedrijfsarts je serieus neemt.
En hopelijk gaat het dan snel iets beter..

Ik hik echt heel erg op tegen de laatste 2 weken.
Ik zit nu in week 34 dus ik heb steeds het idee van dombo je had nu ook al met verlof kunnen zijn. -O-

Ik keek erg op tegen het gesprek met de bedrijfsarts, maar het was echt een formaliteit. Ik stond ervan te kijken. Ik had de indruk dat het UWV 'arbeidsongeschikt wegens zwangerschap' makkelijk accepteert en ze daarom ook niet zo moeilijk doen. Maarja, je hoort wel eens andere verhalen over werkgevers en bedrijfsartsen...

Ik kan me goed voorstellen dat je tegen die laatste 2 weken opkijkt! Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap het geluk dat ik thuis kon werken als het niet meer ging en daardoor heb ik de 36 weken gehaald. Maar oh wat was ik blij met mijn verlof! Dat de tijd maar snel voorbij mag gaan voor je. De verloskundigen bij mij in het ziekenhuis raden het trouwens ten zeerste aan om met 34 weken verlof op te nemen en niet pas met 36 weken. Dat zegt denk ik ook wel wat.
pi_87169870
Dat extra uur pauze waar je recht op hebt dat in een vorig topic werd genoemd, kan misschien ook wat lucht geven?
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:58:21 #220
238474 Jeetjejom
pi_87170056
Pvoess, ik kan het me voorstellen hoor, ik heb er ook zo'n enorme spijt van gehad dat ik de vorige keer niet met 34 weken met verlof ben gegaan, maar toen dacht ik dat die 2 weken erna zo lekker zouden zijn (zijn ze ook wel hoor!)
Was alleen vrij heftig dat ik al met 38 weken bevallen ben, dus amper de tijd heb gehad om tot rust te komen.
Deze keer ook echt wel met 34 weken met verlof hoor!
Jouw warmte is genoeg
pi_87170137
Ik zit dus (nu al) behoorlijk te twijfelen over wanneer ik met verlof moet/wil. 34 weken klinkt wel heel fijn, maar dat kost me wel twee extra weken regulier verlof ná het zwangerschapsverlof omdat de kinderopvang pas per daarna is aangevraagd en dat vind ik dan weer een beetje jammer..

Ik zie nu alleen mensen die voor 34 pleiten. Lopen er hier ook dames rond die juist heel blij waren met tot 36 doorgaan?
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:05:02 #222
54772 Silmarwen
pi_87170299
quote:

Dat is fijn zeg! Kan me voorstellen dat e een enorme last van je afvalt zo.
Ik keek ook erg op tegen de bedrijfarts! Maar het was een fijn gesprek. Ik had het idee dat hij me gewoon weg zo wuifen, maar hij was juist enorm begripvol.

En inderdaad. Het gedoe valt me steeds meer mee, omdat het einde zo dicht bij komt. Het meeste is al achter de rug. Nu alleen de bevalling nog. :+ Kan alleen maar meevallen nu joh! ;) Geintje hoor, ik snap wel dat een bevalling moeilijker is dan voorweeen, te vroege weeen en diabetes bij elkaar!

Pvoes heb je niet nog wat vrije dagen over? Een collega van mij heeft een weekje vakantie gehad toen, en daarna nog 1 week gewerkt. Die had het ook echt zwaar die laatste 4 weken voor haar velrlof. We hadden echt medelijden met haar en hebben haar toen allemaal extra geholpen maar ook haar tot extra pauze's toegezet. Want jeetje, ze trok het gewoon echt niet.

Vanyel, in sommige sectoren moet je met 34 weken. Zoals de zorg enzo. Het is en blijft een moeilijke keus. Misschien ga je er fluitend door, misschien vind je het heel erg zwaar.
pi_87170326
Ik denk dat de meeste vrouwen rond 36 weken wel écht toe zijn aan verlof (er zat hier een uitzondering, maar ik ben haar naam even vergeten). Ik vond mijn verlof heerlijk, maar 6 weken in 'wachtstand' is wel lang. 't Is natuurlijk ook maar net wat je van je verlof maakt. Ik heb me geen moment verveeld! Als je je werk leuk vindt en de mogelijkheid hebt om bijvoorbeeld wat vaker thuis te werken dan zou ik niet twijfelen en tot 36 weken doorwerken.

Anyway, twee weken regulier verlof opnemen zou ik een prima optie vinden. Vakantie is toch overschat als je een kind hebt. :+ Het hangt er ook vanaf of je veel verlofdagen hebt of niet. Ik krijg mijn verlofdagen meestal niet op en dus vind ik het niet erg om 2 weken vakantie erachteraan te plakken. Als je krap zit in je verlofdagen is het misschien juist wel fijn om ze achter de hand te houden (je weet maar nooit of je ze nodig hebt met een baby....).
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:07:59 #224
54772 Silmarwen
pi_87170401
Ik neem trouwens 3 weken vakantie op NA mijn verlof. Ik heb er 7 plus nog eentje van dit jaar, de andere twee die ik over heb laat ik met kerst uitbetalen. Nou dan heb ik nog 5 weken over en ik werk maar 3 dagen. Ik wist echt dit jaar niet, wanneer ik allemaal vakantie moest nemen.
pi_87170561
Claudia wat fijn dat de bedrijfsarts zo soepel was en dat je gewoon serieus genomen wordt!
En yay voor het etentje O+

Bij Amélie ben ik met 36 weken met verlof gegaan en dat vond ik toen echt heerlijk, precies lang genoeg om door te werken en lekker die 2 weken extra na afloop aangezien ik geen vakantiedagen ofzo had om op te nemen. Nou scheelt het wel dat ik weinig problemen had, én een hele rustige kantoor-baan had om het zo maar te noemen. Fysiek zwaarder werk had een ander verhaal geweest denk ik.

Had ik nog gewerkt bij deze baby bij dezelfde werkgever dan had ik weer voor 36 weken gegaan, had ik bij een andere werkgever gewerkt dan had ik voor 34 weken gegaan, gewoon omdat de combinatie van 1 klein kind + zwanger zijn zwaar is.

En ik realiseerde me net dat ik 39 weken zwanger ben met mn verjaardag dit jaar.
Geloof niet dat ik het ga vieren dus :') weinig zin in dan :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87170918
Het hangt zo van de omstandigheden af! Ik vond 75 minuten reistijd op een bepaald moment heel zwaar worden, en het zitten in een stoel achter een bureau. Mentaal kon ik het werk prima aan, maar ik werkte liever vanuit bed met een laptop op schoot. Maar goed, ik wil mezelf ook niet als maatgevend nemen. De vorige zwangerschap viel me ook behoorlijk zwaar.
pi_87170977
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
Het hangt zo van de omstandigheden af! Ik vond 75 minuten reistijd op een bepaald moment heel zwaar worden, en het zitten in een stoel achter een bureau. Mentaal kon ik het werk prima aan, maar ik werkte liever vanuit bed met een laptop op schoot. Maar goed, ik wil mezelf ook niet als maatgevend nemen. De vorige zwangerschap viel me ook behoorlijk zwaar.
absoluut!

Maar dat bedoel ik dus ook dat het van je werk en werkgever afhangt. Ik had bij deze werkgever weer met 36 weken gegaan, maar bij een andere wel voor eerder gekozen. Nu móet ik geloof ik met 34 weken ofzo. Nouja niet dat het uitmaakt, het is niet alsof ik daarna wel aan de bak moet :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:24:25 #228
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87170996
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:34 schreef Jeetjejom het volgende:
En volgens mij heb ik net mijn eerste stampje gekregen O+
:o Nu wil ik ook! O+
pi_87171729
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:24 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:o Nu wil ik ook! O+
En ik had er helemaal overheen gelezen! Wat tof!

Het zal vast niet lang meer duren voor je, twentemeisje! Hoelang ben je nu zwanger?
pi_87171785
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:23 schreef huuphuup het volgende:

Nu móet ik geloof ik met 34 weken ofzo. Nouja niet dat het uitmaakt, het is niet alsof ik daarna wel aan de bak moet :')
Ik moet nu ook met 34 weken verlof opnemen.

Hoe bevalt het nu zonder werk? Kun je eventuele zorgen van je afzetten?
pi_87171820
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik moet nu ook met 34 weken verlof opnemen.

Hoe bevalt het nu zonder werk? Kun je eventuele zorgen van je afzetten?
meh :{
geen idee. Onthand. En ik voel me opgejaagd door alle bezuinigingsplannen van t kabinet enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87171925
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:47 schreef huuphuup het volgende:

[..]

meh :{
geen idee. Onthand. En ik voel me opgejaagd door alle bezuinigingsplannen van t kabinet enzo.
Hmf, kun je daar iets aan doen, dat eerste?

Behalve dan lid worden van mijn kneuzenclubje? :P
pi_87172212
even niet de puf om overal op te reageren, vanmorgen weer goedgekeurd door de vk. Ben ondanks een goede nacht erg moe. En dan straks nog een vriend van mijn man die komt eten. Heel fijn, denk niet dat ik erg sociaal ben vanavond... :O
*poef* nu is het weg
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:17:11 #234
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87172925
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En ik had er helemaal overheen gelezen! Wat tof!

Het zal vast niet lang meer duren voor je, twentemeisje! Hoelang ben je nu zwanger?
Gisteren begonnen aan week 15 :) .
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:20:50 #235
238474 Jeetjejom
pi_87173057
Twentemeisje, dan weet ik zeker dat je het binnenkort ook voelt (en eerst denk je nog een week dat het je darmen zijn :D)
Bij mij is het de tweede dus dat voel je toch meestal iets eerder (blijkbaar)
Jouw warmte is genoeg
pi_87173110
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:17 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Gisteren begonnen aan week 15 :) .
Wanneer heb je de volgende echo? Dan kun je even vragen waar je placenta ligt!
pi_87173215
Ik voelde Ilse pas na 20 weken. En de placenta lag wel gunstig zeg maar..
*poef* nu is het weg
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:30:02 #238
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87173425
Ik weet inderdaad ook niet wat ik zou moeten voelen. Mijn darmen voel ik bijna de hele dag ;) . Ik zie echt uit naar het moment dat ik het voor de eerste keer voel! O+

De volgende echo is 12 oktober, goede tip Claudia, dan vraag ik even of de placenta aan de voor- of achterkant ligt.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:31:10 #239
238474 Jeetjejom
pi_87173473
Kan bij iedereen anders zijn toch? Ligt ook aan je eigen lichaamsbouw enzo volgens mij hoor!
Maar ooit zul je het voelen, en ooit zul je ook genoeg hebben van dat getrampel de hele tijd, omdat je ribben gewoon pijn beginnen te doen.
Jouw warmte is genoeg
pi_87173620
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:23 schreef huuphuup het volgende:

[..]

absoluut!

Maar dat bedoel ik dus ook dat het van je werk en werkgeve r afhangt. Ik had bij deze werkgever weer met 36 weken gegaan, maar bij een andere wel voor eerder gekozen. Nu móet ik geloof ik met 34 weken ofzo. Nouja niet dat het uitmaakt, het is niet alsof ik daarna wel aan de bak moet :')
met een ww uitkering mag je ook met 36weken hoor (of is t om een andere reden dat je moet, dan heb k niets gezegd)
ik mijn zwangerschspsverlof is vandaag beeindigd :')
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:35:55 #241
238474 Jeetjejom
pi_87173678
Sonnetje, dat zal wel tegenvallen toch.... Veel succes met je eerste werkdag!
Jouw warmte is genoeg
pi_87174313
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:34 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

met een ww uitkering mag je ook met 36weken hoor (of is t om een andere reden dat je moet, dan heb k niets gezegd)
ik mijn zwangerschspsverlof is vandaag beeindigd :')
oh okay! nice, mij best dan ga ik gewoon lekker met 36 weken.

@Claudia, tsja, het een hangt met het ander samen ofzo, hoe zeg je dat. Ik heb genoeg te doen en ik vermaak mezelf wel op zich, er moet ook nog genoeg gebeuren qua babykamer enzovoorts enzo. Maar ik voel me voornamelijk onthand nu door al die dreigende berichten. T is een slechte tijd om zonder werk te zitten zeg maar als alles straks duurder wordt. We redden het prima van 1 salaris nu maar dat moet natuurlijk wel zo blijven straks.
Het feit dat ik nu móet solliciteren maar uiteraard nergens wat op hoor (want zwanger en dus pas je nie in de functie, letterlijk :') ) helpt dan niet echt voor mn gemoedsrust terwijl ik weet dat dat nergens op slaat ivm het moment nu enzo.

Nouja, dat soort dingen dus, hoop gemaal en uiteindelijk kan ik het ook wel weer redelijk loslaten en een we moeten maar afwachten houding aannemen maar toch.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87174315
Nu al Sonnetje, wat gaat dat snel zeg! Ga je meteen werken of heb je nog vakantiedagen erachteraan geplakt? Of zat je in de WW? Ik weet het niet meer..
En wat heerlijk Claudia, dat je niks meer moet op werk, zal je een hoop zorgen schelen!

Ik ben met 36 weken gestopt met werken, kon het makkelijk volhouden, maar ik baal nu alleen een beetje van elke dag die ik over tijd loop, weer een dag minder met mijn kindje:(
Morgen gaan ze kijken of ik gestript kan worden.
pi_87174538
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:51 schreef Troeta het volgende:
Ik ben met 36 weken gestopt met werken, kon het makkelijk volhouden, maar ik baal nu alleen een beetje van elke dag die ik over tijd loop, weer een dag minder met mijn kindje:(
Volgens mij krijg je die dagen er tegenwoordig sowieso bij als je na je uitgerekende datum bevalt.
Iemand hier heeft daar een mooie bron voor, ik weet het zeker O-)
pi_87174680
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je die dagen er tegenwoordig sowieso bij als je na je uitgerekende datum bevalt.
klopt!
ik was van amber met 41 weken bevallen en had dus die week extra zeg maar...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_87174686
Huh Troeta das niet waar hoor, je verlof is opgesplitst in bevallingsverlof en zwangerschapsverlof, het zw.schapsverlof kun je kiezen wanneer je dat in laat gaan en dat loopt tot het moment dat je bevalt, vanaf dat moment gaat ook pas je bevallingsverlof in en dat bedraagt gewoon die 16 weken (of was het 18?) - de weken zw.schapsverlof.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87174701
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:00 schreef Vicky het volgende:

[..]

klopt!
ik was van amber met 41 weken bevallen en had dus die week extra zeg maar...
dito.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87174845
Wat?? En ik had dat nog opgezocht! Ik ga snel googlen!
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:06:04 #249
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87174917
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Voldoe ik zelf als bron? :P

Ik heb die ruim 2 weken dat ik te laat was er gewoon bij gekregen... :Y
pi_87174933
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:04 schreef Troeta het volgende:
quote:
Zwangerschapsverlof
De datum waarop het zwangerschapsverlof ingaat, is afhankelijk van de datum waarop u denkt te bevallen. U kunt vanaf 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen. Maar u moet in ieder geval 4 weken voor de dag na de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen. Als u later dan 6 weken voor de verwachte bevallingsdatum met verlof gaat, worden de dagen die u niet hebt opgenomen als zwangerschapsverlof maar waarop u wel recht had op dit verlof, opgeteld bij het bevallingsverlof.

Bevallingsverlof
U heeft na de bevalling altijd recht op minstens 10 weken bevallingsverlof. Ook al wordt uw baby later geboren dan verwacht.

Baby te vroeg geboren
Een voorbeeld: u bent 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt een week te vroeg geboren. U heeft dan 5 weken zwangerschapsverlof en 11 weken bevallingsverlof. In totaal heeft u dus 16 weken verlof.

Baby te laat geboren
Stel: u bent 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby is 2 weken na deze datum geboren. U heeft dan recht op 8 weken verlof voor de bevalling en 10 weken erna. In totaal heeft u dus 18 weken verlof.

U bent 4 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt 2 weken na deze datum geboren. U heeft dan recht op 6 weken verlof voor uw bevalling en 12 weken erna. In totaal heeft u 18 weken verlof.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87175063
Was jij ook pas met 36 weken gestopt met werken flugeltje?? Ik wist wel dat het zo was als je met 34 weken gestopt was, maar ik dacht nu gewoon pech te hebben.

Ah, bedankt Vicky!! Van welke site heb je dat? want ik vermoed dat mijn werkgever dit ook niet weet en dan kan ik het meteen hard maken.
pi_87175120
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:09 schreef Troeta het volgende:
Was jij ook pas met 36 weken gestopt met werken flugeltje?? Ik wist wel dat het zo was als je met 34 weken gestopt was, maar ik dacht nu gewoon pech te hebben.

Ah, bedankt Vicky!! Van welke site heb je dat? want ik vermoed dat mijn werkgever dit ook niet weet en dan kan ik het meteen hard maken.
http://www.rijksoverheid.(...)evallingsverlof.html
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87175161
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:35 schreef Jeetjejom het volgende:
Sonnetje, dat zal wel tegenvallen toch.... Veel succes met je eerste werkdag!
ik ben werkloos ;)

gaat hard he troeta, hij is gewoon al 12weken, niks geen klein babytje meer ;)
pi_87175272
Thanks Vicky! Ik heb het meteen uitgeprint, wat een goed nieuws!! Even alle datums bekijken wanneer ik dan moet werken:)

Nou idd Sonnetje! Bij mezelf lijkt natuurlijk alles zo langzaam te gaan terwijl de geboren kindjes gewoon keihard gaan! En gelukkig dat je nog niet hoeft te werken,haha
pi_87175279

geef teruuhuuuug ;( mama heeft ze nooodiig -O-
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87175399
haha arme huup
pi_87175540
Nee ik heb geen vrije dagen over.. En ik werk ook nog eens in de horeca :{
Ik fiets ook nog braaf naar mijn werk maar ik ben gesloopt als ik aankom (of weer thuis)

Ik heb heel bewust wel gekozen voor extra weken erna..
Ook de kleine meid zal heel erg moeten wennen denk ik.
En ik wil haar ook niet laten stressen enzo :N

Ik heb genoeg te doen in mijn verlof en heb dan ook lekker opvang *O*
En mevrouwtje is heel blij als ze naar de opvang mag.
vanmorgen vroeg ze ook of ze naar de juffies mocht :D

Ohja en ik had vk checkup!
Hij zit in mijn bekken, volgens de vk wel diep maar niet vast :)
Ze vonden hem aan de kleine kant en vonden wel dat ik heel erg veel ruimte heb in mijn baarmoeder.
Ze hebben een poging gedaan om te voelen hoe groot maar hij bewoog weer veel te veel.
(bij de echo's ging ook steeds alles mis omdat hij super veel aan het bewegen was)
Ze moesten steeds lachen want zo konden ze er niets mee. :+

Maar dat kleine is ook vooral omdat de meid heel groot en dik was, ze vinden het nog geen risico ofzo.
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:33:25 #258
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87175883
Pvoess, heftig hoor, horeca en dan nog even moeten doorgaan... En dan heb je ook nog een dame die tijd en aandacht nodig heeft... Sterkte.

Claudia, fijn dat er niets meer hoeft! Die druk er tenminste een beetje vanaf!

Hier een bizar weekend gehad en ben er nu nog een beetje op van. Ook nog steeds verkouden en voel me continu hangerig, man en kind met mij, overigens. :) Wij lijden gezamelijk.... Merk wel dat ik soms een hele dag ofzo niet aan baby denk of er ook maar bij nadenk dat ik zwanger ben. Is dat heul vreemd? Ik had gisteren zelfs zoiets van januari, er was iets in januari...
pi_87179491
Ik werk tot en met 35 weken door, nog 3 weekjes dus met deze week erbij. Werk in de kinderopvang en merk dat het me nu toch echt wel veel wordt om iedere dag van 9 tot 6 te werken. Krijg dan ook veel credits van ouders :P
Ik heb bewust ervoor gekozen omdat ik zo lang mogelijk thuis wil blijven met de kleine man. Alle uren die ik nog open had staan dit jaar moesten ook nog op, dus die heb ik aan de 4 weken voor geplakt, zodat ik dus 5 weken voor ga.
Zometeen trouwens weer langs de vk, meteen maar even de krampjes en steekjes doorgeven aan d'r, kijken wat er gaat gebeuren.

/ego
Back in business.
pi_87180820
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:33 schreef Basboussa het volgende:
Merk wel dat ik soms een hele dag ofzo niet aan baby denk of er ook maar bij nadenk dat ik zwanger ben. Is dat heul vreemd? Ik had gisteren zelfs zoiets van januari, er was iets in januari...
Dat is voor mij ondenkbaar! Ik voel haar de hele dag door. En dan die buik! Om over de benauwdheid en het gehijg nog maar te zwijgen (I hear ya, Huup).
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:53:19 #261
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87180892
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is voor mij ondenkbaar! Ik voel haar de hele dag door. En dan die buik! Om over de benauwdheid en het gehijg nog maar te zwijgen (I hear ya, Huup).
Ik voel de beeb hier ook met regelmaat, word er zelfs wakker van, maar dat registreer ik toch een beetje als buikpijn ofzo

Yes, I am kinda weird :')
pi_87180975
Buikpijn? :D 't Is hier net iets te veel gebeuk voor buikpijn. Vaak schrik ik er zelf gewoon van, veer ik even op en slaak ik een kreet uit.
pi_87181051
Als ik het druk zou hebben met werk zou ik denk ik wel minder met de zwangerschap bezig zijn dan ik nu ben.
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:58:44 #264
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87181132
Het is niet eens dat ik met iets anders bezig ben, ook... :) Als het ooit eens tijd wordt voor bevallen, dan moet ik er wel aan geloven volgens mij ;)
pi_87181323
Maar heb je dan geen last van ongemakken? Ik kom echt geen dag door zonder te denken 'waar de &%$@ zijn mijn Rennies!?" (I hear ya again, Huup). En inmiddels begint mijn buik ook in de weg te zitten.
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:08:54 #266
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87181600
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:09 schreef Troeta het volgende:

Met 34 weken, maar ook bij 36 weken krijg je ze erbij hoor :Y
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:10:33 #267
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87181681
Jawel, maar niet heul erg ofzo. Buik is nog redelijk te verbergen, alleen is baby nogal actief van tijd tot tijd en heb ik last van mijn rug.

En 's avonds maagzuur, bleeeeeeeeeeegh....

Maar eigenlijk, God zij dank, geen echte strubbelingen, mijn verkoudheid die maar niet overgaat zit me meer dwars...

Verder ook nog geen kleertjes gekocht, en ben er ook niet echt mee bezig.
pi_87181828
En vind je het stiekem wel jammer dat je er nog niet zo mee bezig bent, of vind je het wel best?
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:20:51 #269
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87182200
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:13 schreef Claudia_x het volgende:
En vind je het stiekem wel jammer dat je er nog niet zo mee bezig bent, of vind je het wel best?
Ik vind het wel jammer, want ik kijk er dus ook echt niet naar uit. Het houdt me niet bezig, en als ik het probeer een 'item' te maken in mijn dag ofzo, dan voelt het heel gemaakt. Alsof je '16 and pregnant' zit na te spelen....

En nu lijkt het net alsof ik het niet wil, maar dat is het dus ook niet... Weird, I said so!
pi_87182208
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
De hele dag? Joh, luxe.
Daar staat dan weer tegenover dat ik geen last heb van maagzuur of benauwdheid. Wel hijgen van trappen en andere inspanning, maar dat telt niet vind ik.
pi_87183287
Je kunt per periode/fase bekijken hoeveel je baby ongeveer slaapt per dag en ik geloof er niets van. Daar voel ik d'r veel te veel voor, helaas ook 's nachts. Bij m'n eerste zwangerschap had ik er wel eens Alien-visioenen bij, maar nu ik weet wat voor leuks er straks uit komt rollen kan ik niet meer aan de baby denken als een parasiet.

Ik denk dat het heel begrijpelijk is dat je er nog niet naar uitkijkt, Basboussa. Ik weet niet hoe het er nu voorstaat, met je zwartere gevoelens?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 oktober 2010 @ 22:05:47 #272
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87187725
iedereen die het kan gebruiken een dikke :*

Basboussa: ik heb ook last van 'n (zeer) hardnekkige verkoudheid/griep iets, mij werd aangeraden om veel rust te nemen en multivitaminen te slikken (laatste doe ik wel, eerste kom ik echt niet aan toe)

Vanmorgen soort van uit kunnen slapen; (wekkertje Jan werd pas om vijf over acht wakker) maar niet echt uitgerust om eerlijk te zijn. M'n buik zit me dwars, ik slaap slecht, ben bang dat de baby te klein is (omdat jan zo licht was en de gyn deze in de gaten wil houden qua groei). Pluspuntje is dat ik de baby nu toch wel lijk te voelen zo nu en dan, binnenin dan, buitenkant nog niks :N maar t zijn kleine plopjes die ik onderin voel. Vrijdag weer checkup bij de gyn, en hopelijk dan een beetje geruststelling qua de groei. (laatste echo lag beeb trouwens één á twee dagen voor, dus waarom ik me nou zo'n zorgen maak? Joost mag het weten :')

dinsdag 5 oktober 2010 @ 07:53:30 #273
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87197009
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik zit dus (nu al) behoorlijk te twijfelen over wanneer ik met verlof moet/wil. 34 weken klinkt wel heel fijn, maar dat kost me wel twee extra weken regulier verlof ná het zwangerschapsverlof omdat de kinderopvang pas per daarna is aangevraagd en dat vind ik dan weer een beetje jammer..

Ik zie nu alleen mensen die voor 34 pleiten. Lopen er hier ook dames rond die juist heel blij waren met tot 36 doorgaan?
Hier is er een! :)
Ik vond het heerlijk om nog even door te werken en met andere dingen bezig te zijn dan de baby en mijn buik.
Enige nadeel was dat ik 1,5 uur reistijd heb (x2), met het OV., dus de laatste drie weken heb ik 3 dagen op kantoor gezeten en 2 dagen thuis. Ging prima. Ik heb leuk werk en leuke, behulpzame collega's, dus waarom niet?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:00:47 #274
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87197080
Ik vind het toch maar een rare tijd dit. Morgen is "de datum" en ik heb echt steeds het idee gehad dat-ie te vroeg zou zijn, maar dan moet-ie nu wel opschieten :')
Lief staat ook echt te trappelen en durft bijna het huis niet meer uit, terwijl we ook weten dat het zomaar nog twee weaken kan duren. Het stomme is ook dat ik niet weet waar ik naar op zoek ben. Eergisteren had ik echt zon spooknacht, met veel krampen en harde buiken en dan lig ik me toch af te vragen of dat het is. Maar nee dus.
Ow, gooide die ochtend ongezien een flesje water om in bed: halve bed nat en ik natuurlijk gelijk kijken waar het vandaan kwam. Vond het wel een beetje koud voor vruchtwater. :')
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:38:35 #275
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87197606
Ik vond het ook heerlijk om door te werken tot de 36 weken. Voel me prima, maar het is toch echt tijd om even rust te nemen merk ik.
Moet wel zeggen dat ik het nu zwaarder vind om thuis te zitten dan om te werken: mijn mannetje heeft haarfijn door dat mama verlof heeft en is elke ochtend strak om 10 voor 6 wakker.... Daar ben ik wel wat minder blij mee, maar gelukkig mag ik vaak nog terug naar bed of op de bank verder slapen :D.
Verder heb ik het idee dat ik me nuttig moet maken thuis, dus echt stilzitten kan ik ook niet ;).

Dit keer heb ik zowaar last van indalingsweeen geloof ik. Die heb ik de vorige keer niet gehad. Gisterenmiddag had ik een paar wat minder fijne... handig als je op theevisite bent (not). Hoop dat ze ook wat doen - hoor ik hopenlijk morgen van de gyn.

Hik: da's niet handig, water omgooien in je bed :P .
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:37:29 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87198672
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:04 schreef Troeta het volgende:
Dan heb je een oude bron gevonden, want toen ik van Jr. beviel werkte dat idd wel zo, het was toen dus daardoor niet echt aantrekkelijk om pas met 36 weken met verlof te gaan, want als de baby te laat kwam had je pech, want de dagen gingen dan van je verlof na de bevalling af.

Dat het nergens op sloeg en er een ongelijkheid ontstond die vooral in het nadeel was van degenen die langer doorwerkten, zijn ze kennelijk ook achtergekomen, en is dus gecorrigeerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:43:18 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87198801
net de bloeduitsalgen binnen: bezinking was omlaag gegaan, dat ging dus beter.. op de uitslag van de kinkhoest moest ik wachten: is die positief word ik gebeld want dat moet ook aan de GGD gemeld worden, en het is zeer goed mgelijk dat ik last heb van naweeen van pfeiffer (tis geen acute pfeiffer, maar er zijn antistoffen gevonden dus als dat drie maanden geleden is geweest heb ik daar (ook) nog last van. wellicht de reden dat ik me zo brak voel dus. :{
</egopost>

dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:53:46 #278
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87199059
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:52 schreef DJMO het volgende:

[..]

hoe vind jij dat het gaat met hem? beter of slechter dan een paar weken geleden ? probeer hem er anders te van overtuigen dat je hem zo hard nodig hebt na je bevalling ... want hij kan wel dé IT-er van zijn werk zijn .. maar hij bovenal dé vader van zijn kinderen en dat is véle malen belangrijker dan jezelf in de nesten te werken op je werk en over een half jaar nog langer of misschien voorgoed uitgeschakeld te zijn ..
Nou, ik vind niet echt dat het véél beter gaat, maar hij kan er in ieder geval wat beter mee omgaan. Maar thuis zijn met alledrie de kinderen is nog steeds veel te druk, dat kan hij maar een kwartiertje o.i.d. aan. We gaan nu proberen te regelen (dat moet ik vooral gewoon gaan doen) dat hij af en toe één op één aandacht kan geven zonder de andere meiden erbij, en bijv. even met ze apart kan gaan wandelen of buiten spelen ofzo. Zodat ze die broodnodige aandacht en liefde van papa niet missen... want dat schiet er nu vaak bij in (logisch).
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:01:03 #279
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87199248
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:43 schreef DJMO het volgende:
net de bloeduitsalgen binnen: bezinking was omlaag gegaan, dat ging dus beter.. op de uitslag van de kinkhoest moest ik wachten: is die positief word ik gebeld want dat moet ook aan de GGD gemeld worden, en het is zeer goed mgelijk dat ik last heb van naweeen van pfeiffer (tis geen acute pfeiffer, maar er zijn antistoffen gevonden dus als dat drie maanden geleden is geweest heb ik daar (ook) nog last van. wellicht de reden dat ik me zo brak voel dus. :{
</egopost>
Oeh. Pfeiffer in combinatie met zwanger zijn. Dan is het niet zo gek dat je je zo brak voelt.
Hoop dat de kinkhoest negatief is.
pi_87202817
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan heb je een oude bron gevonden, want toen ik van Jr. beviel werkte dat idd wel zo, het was toen dus daardoor niet echt aantrekkelijk om pas met 36 weken met verlof te gaan, want als de baby te laat kwam had je pech, want de dagen gingen dan van je verlof na de bevalling af.

Dat het nergens op sloeg en er een ongelijkheid ontstond die vooral in het nadeel was van degenen die langer doorwerkten, zijn ze kennelijk ook achtergekomen, en is dus gecorrigeerd.
Ah, dat zal het zijn dan ja, bedankt voor de uitleg :*

Ik heb sinds vannacht weeën(auw), ga rond 2 uur richting ziekenhuis, dus hopelijk meld ik me morgen met baby O+
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:11:02 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87202889
Troeta, wat spannend!!

Heel veel succes :% :% :%
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:21:33 #282
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87203251
Succes Troeta! Laten we hopen dat het lekker gaat doorzetten!
pi_87203383
Spannend Troeta! Succes!
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:28:33 #284
54772 Silmarwen
pi_87203492
Troeta spannend hoor! *O* Zet hem op meid!
pi_87203564
spannend troeta, succes!! :% :%

Hier alles goed! Nog niks aan voorwerk oid. Ik had vanmorgen weer fysio + sporten, maar dat was nu wel voor het laatst. Vind het wel mooi geweest nu.
Ik heb net gebeld met de planning van mijn werk, ik had een brief gekregen van het uwv dat mijn verlof officieel eindigt op 29-12. Ik had met mijn leidinggevende al afgesproken dat ik mijn openstaande vakantieuren van 2010 en nog wat andere uren achter mijn verlof mocht plakken. Net maar even gebeld om te vragen hoeveel dat nou precies is. Blijkt dat ik nog een week of 4 heb staan! Ik had niet echt in de gaten dat het nog zoveel zou zijn.
*poef* nu is het weg
pi_87203836
Zet hem op Troeta!

Ik ben zenuwachtig :') Om half 4 heb ik de combinatietest :')
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:46:27 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87204075
Is er eerder al bloed geprikt Tally? Zodat ze je straks ook gelijk de uitslag van beide testen gecombineerd geven, of moet je nog bloed laten prikken?

Succes iig :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:46:35 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87204080
spanned troeta!! succes :% :%

succes tally :*

dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:49:08 #289
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87204170
Troeta succes!
pi_87204212
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:46 schreef Leandra het volgende:
Is er eerder al bloed geprikt Tally? Zodat ze je straks ook gelijk de uitslag van beide testen gecombineerd geven, of moet je nog bloed laten prikken?

Succes iig :*
Er is vorige week bloed geprikt maar vandaag moest ik er weer 5 inleveren zei ze vorige week.

Ik ben meer benieuwd naar de echo. Mijn moeder gaat ook vandaag mee (samen met hubbie).

Thanks DJMO :*
pi_87204315
Succes zo Tally!
*poef* nu is het weg
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:15:05 #292
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87205228
Troeta *O* Hopelijk snel je beeb in je armen! :%

Tally :* succes meis, hopelijk kom je vanmiddag al gerustgesteld terug! Ik duim voor je!

Kaatjejannie: wat fijn die onverwachte bulk aan vakantie-uren!
pi_87207953
Succes troeta!!

Spannend tally. Ik hoop dat alles goed is vanmiddag !

Ik kreeg zojuist het kraampakket binnen..die gaat maar snel in de kast ;)
Ook de blije doos opgehaald, nog niet echt kunnen kijken wat daar in zit, ligt nu in de auto die niet thuis is
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:10:59 #294
238474 Jeetjejom
pi_87212094
Troeta SUCCES!!!!!!!! Hopelijk tot morgen!
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:22:48 #295
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87212541
Heel veel succes Troeta! :% :% :%

Rixtje nog van harte gefeliciteerd! Geniet deze bijzondere tijd als dat kan. O+
A grand adventure has begun.
pi_87213096
Troeta spannend!! :% :% zet hem op meid!!

Tally hoe was het? Heb je het inmiddels achter de rug? Hopelijk heb je vooral genoten :)

Oh je gaat hard Mrien! kraampakket. wauw. God wat lijkt dat nog ver-van-mn-bed maar t zou zomaar kunnen dat dat ding hier binnenkort ook al stof gaat staan happen... jeetje...
blije doos! goeie! *gaat aanvragen* :9

Ben benieuwd wat erin zit! Althans, of het verandert is t.o.v. vorig jaar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:35:06 #297
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_87215489
Gisteren bij VK geweest, heb een sticker gehad. Alles was goed.
Meteen volgende afspraak geprikt plus 20 weken echo. Dus voorlopig tot eind november weet ik weer waar ik aan toe ben.

Gisteren 2 zwangerschapsbroeken gehad. Hoewel ik het nu nog wel red met jurkjes en leggings is het ook fijn weer een broek te hebben die niet open hoeft te staan (heb er nog 1 tje waarbij het niet hoeft, maar dat duurt niet lang meer ;) )
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:38:56 #298
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87215620
Ff een domme vraag, krijgen jullie echt stickers? Ofzo?

Of ben ik nu echt aan het ijlen?
pi_87215733
Je bent aan het ijlen :P

Nah, het is gewoon figuurlijk bedoeld.
The way you rock'n'roll
pi_87216779
Het was vooral emotioneel O+
Het was leuk. Lief. Mooi. Fantastisch. O+

Het lag lekker relaxt met de beentjes in de lucht. 1 armpje onder het hoofdje. Toen de verloskundige op mijn buik ging drukken kreeg ik een paar trappen. Net alsof het wilde zeggen: Hej IK LIG HIER HOOR :(
Was een grappig moment toen de verloskundige ons iets vroeg waar we op antwoordde met ja, dat de baby op dat moment ook met het hoofdje knikte. O+

Wat was het lekker bewegelijk O+ En volgens mijn moeder leek het op mijn man :') Want ze zag een grote neus :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:31:06 #301
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87217314
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:14 schreef Tally het volgende:
Het was vooral emotioneel O+
Het was leuk. Lief. Mooi. Fantastisch. O+

Het lag lekker relaxt met de beentjes in de lucht. 1 armpje onder het hoofdje. Toen de verloskundige op mijn buik ging drukken kreeg ik een paar trappen. Net alsof het wilde zeggen: Hej IK LIG HIER HOOR :(
Was een grappig moment toen de verloskundige ons iets vroeg waar we op antwoordde met ja, dat de baby op dat moment ook met het hoofdje knikte. O+

Wat was het lekker bewegelijk O+ En volgens mijn moeder leek het op mijn man :') Want ze zag een grote neus :D
kan hier maar één ding op zeggen : O+ O+ O+

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')