Ja, natuurlijk ben je het zat! Van een afstandje lijken een paar dagen of een week niet zoveel uit te maken, maar ik herinner me nog goed dat ik vanaf de uitgerekende datum steeds meer begon te denken: 'Waarom zou het nu nog wél uit zichzelf gebeuren?' Maar de kans is groot dat het niet zover komt dat de bevalling ingeleid moet worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:14 schreef Troeta het volgende:
Als het er dinsdag nog niet is gaan ze strippen, vandaag wilde ze dat nog niet doen. Als het er dan met 41+4 dagen nog niet is krijg ik een CTG en een echo en daarna kijken ze dan of ze gaan inleiden..
Dus afwachten maar weer..
Ben het wel goed zat eigenlijk en ben stiekem jaloers op iedereen die wel gestript word of ingeleid bij dat leuke babybites, maar dat is gewoon ongeduld van me.
Ik ben gewoon lief en omzichtigquote:Op donderdag 30 september 2010 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, DML, het ligt niet aan jou. Ik vind je verzoek heel redelijk. En als ik in jouw schoenen stond zou ik ook niet zo lief en omzichtig als Basboussa omschrijft uitleggen dat het geen goed plan is. Van je lief verwacht je begrip en aan onvoorwaardelijkheid grenzende steun.
.
Oh moet je daar nuchter voor zijn? Heb het aankomende woensdag, en volgens mij staat er niets op mijn papiertje....(tsjekt) Nope...quote:Op donderdag 30 september 2010 17:30 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik heb vandaag trouwens de suikertest gedaan en het nuchter blijven ging zoveel makkelijker dan de vorige zwangerschap! Toen had ik allerlei psychedelische ervaringen in het uur nadat ik het suikerdrankje had ingenomen.Nu had ik mijn lief en Ivan mee. Mijn lief heb ik in een stoel geparkeerd en een sudoku in handen geschoven, dus daar had ik geen kind aan.
Ivan was heel lief aan het spelen en andere patiënten aan het charmeren. Het was gewoon een uitstapje!
Da's ook erg, hè, een bezoek aan het ziekenhuis zien als een uitstapje?![]()
Ik ga het even opzoeken, maar kan me niet herinneren dat ik dat de voirge keer moest, en de assistente is vaak wel erg 'attent' op dit soort zaken, maar zei nu ook niets.... Tenminste, ik herinner me niets....quote:Op donderdag 30 september 2010 20:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou er even naar vragen, Basboussa. Ik geloof dat je er niet altijd nuchter voor hoeft te zijn, maar ik weet het fijne er ook niet van. In principe hadden ze je die instructie dan moeten geven.
Ja maar ze heeft pijn van een afgebroken kiesquote:Op donderdag 30 september 2010 20:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ola, Ms Tico! Da's al de 2e keer dat ik het linkje naar het vorige topic moet toevoegen!Je kan het nu niet meer op dementie gooien he!
euh?quote:Op donderdag 30 september 2010 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
Waar zit je verstandskies, onder of boven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op donderdag 30 september 2010 21:00 schreef Claudia_x het volgende:Dat dacht de mijne ook. Na 20 minuten kei- en keihard werken had ie dan eindelijk mijn kies eruit en ik heb er nog zo'n 2 weken ontzettend last van gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rest is er netjes door de kaakchirurg uitgeplukt.
Overigens hebben de mijne zo'n 15 jaar vrij ok in mijn kaak gestaan. Waren alleen moeilijk schoon te houden, daarom uiteindelijk toch maar gekozen voor 4 kiesjes minder.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ontzwangerenquote:Op donderdag 30 september 2010 20:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ola, Ms Tico! Da's al de 2e keer dat ik het linkje naar het vorige topic moet toevoegen!Je kan het nu niet meer op dementie gooien he!
Was dat bovenin? Wat klote.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat dacht de mijne ook. Na 20 minuten kei- en keihard werken had ie dan eindelijk mijn kies eruit en ik heb er nog zo'n 2 weken ontzettend last van gehad.
De rest is er netjes door de kaakchirurg uitgeplukt.
Nee was onder, maar hij zag niet zo'n probleem. Had ff het ene krom staande worteltje gemist..quote:
Volgens mij niet hoor. Als het nuchter moet melden ze dat. Was je vakantie leuk?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:24 schreef danic het volgende:
Jeetje, ik ben een weekje op vakantie en was gebleven bij deel 695!! Het heeft me twee dagen gekost om bij te lezen haha! Ik had verwacht dat er dan ook al wat bevallingen zouden zijn geweest, maar voor sommigen ben ik zelfs blij dat het niet zo is (Sil).
Hier inmiddels op 9,5 week en eergisteren de eerste afspraak gehad met de verloskundige.
Heb een doorverwijzing gekregen voor de combinatietest met 12 weken en het standaard bloedprikken.
Normaal doet de vk dat, maar omdat ik toch al moet prikken voor de combinatietest, tappen ze dan gewoon gelijk een buisje extra.
Wat ik alleen ben vergeten te vragen: weten jullie of dat bloedprikken nuchter moet?
ha narrquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:10 schreef Narr het volgende:
DJMO met mijn eerste waren dat idd groeipijnen. Die zat mega hoog in mijn buik eigenlijk ook gewoon mijn ribben te kneuzen![]()
Ik zou het voor de zekerheid ff bij de huisarts navragen!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:20 schreef DJMO het volgende:
ik geb een raar soort pijn onder mijn ribben .. kan dat groeipijn zijn ofzo ? of maak ik me gewoon te druk ?
ik ben zelf nu 31, maar twee gezonde kinderen, geen down in de familie, gyn zei ook echt veel kans heb je niet als ik eerlijk ben, dus ook daarom niet laten doen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:07 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben wel een combinatietest gedaan. Ik ben 33, dus al iets meer risico.
Je weet natuurlijk nooit hoe het uiteindelijk uitpakt, maar wij hadden vooraf besproken de zwangerschap af te breken bij een downkindje.
Blij met lage kans
Ik moest er juist NIET nuchter voor zijn, ik werd naar huis gestuurd omdat ik eerst wat eten moest.Fijn ook dat iemand me dat van tevoren even gezegd had ahumquote:Op donderdag 30 september 2010 20:09 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Oh moet je daar nuchter voor zijn? Heb het aankomende woensdag, en volgens mij staat er niets op mijn papiertje....(tsjekt) Nope...
Het zit naast mijn vk, dus kan het netjes combineren, is dat niet ideaal?
Zo dacht ik ook, maar er zitten meerdere verloskundigen op waggelafstand :pquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:27 schreef Troeta het volgende:
Ik heb gewoon de dichtstbijzijnde verloskundige gebeld, kan je er lekker zelf heen waggelen:D
hoe vind jij dat het gaat met hem? beter of slechter dan een paar weken geleden ? probeer hem er anders te van overtuigen dat je hem zo hard nodig hebt na je bevalling ... want hij kan wel dé IT-er van zijn werk zijn .. maar hij bovenal dé vader van zijn kinderen en dat is véle malen belangrijker dan jezelf in de nesten te werken op je werk en over een half jaar nog langer of misschien voorgoed uitgeschakeld te zijn ..quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:53 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, morgen ben ik 37 weken. Mijn man is nog steeds niet in orde, maar dat is logisch. Zelf lijkt hij te denken dat het allemaal al veel beter gaat...(voor degenen die het niet gelezen hadden, hij heeft een burn-out en daar staat minstens een paar maanden voor). Hij wil volgende week al twee dagen vier uur gaan werken (hij is IT-er, dé IT-er van zijn werk).
Hopelijk gaat alles goed... en gaat hij er niet juist van achteruit.
Verder is het hier nu rustig, vorige week had ik wat voorweeën en wat gerommel, maar dat ben ik gewend...
LOL !quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:59 schreef danic het volgende:
Is het trouwens erg als je al bij naam wordt herkend in een babyspeciaalzaak terwijl je nog geen 10 weken zwanger bent?![]()
![]()
Waar woon je? Ik heb gelopen bij de meiden van 101 Verloskundigen in de Johannes Verhulststraat. Ontzettend lieve meiden die goed naar je luisteren (en niet moeilijk doen over pijnbestrijding) en me geweldig hebben begeleid tijdens mijn zwangerschap en bevalling.quote:Ik ben me voorzichtig aan het orienteren op verloskundigen enzo... lastigVolgens het internet kan uit een stuk 10 praktijken kiezen! Hoe hebben jullie die keus gemaakt? Toevallig iemand uit Amsterdam met tips?
Wij zijn na de 20wkn echo doorgereden naar baby dump en hebben daar t e.e.a. besteld.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:22 schreef twentemeisje het volgende:danic! Of woon je gewoon in een heul kleine plaats?
Wanneer in de zwangerschap gaan jullie (of hebben jullie) grotere aankopen als kinderwagen en kinderkamer kopen/bestellen? Ik fantaseer en google me al een slag in de rondte, maar echt iets aanschaffen durf ik eigenlijk nog niet. Heb ook nog alle tijd natuurlijk.
Zit zelf een beetje te denken aan de periode na de 20 weken echo. We hadden al wel ons 'droombedje' gezien, maar deze was helaas al verkocht (we willen graag een oud bedje), anders hadden we 'm waarschijnlijk wel gekocht (liefst aanbetaald en later opgehaald).
daar vraag je er gewoon om dat we om nadere uitleg vragen .. dus explain!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:23 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Mefke, welkom! Hopelijk gaat alles nu goed!
Wij hebben de kinderwagen rond de 20e week besteld en de kinderkamer ook. Helaas hebben we bij 31w nog een nieuwe kamer moeten kopen.. vraag maar niets![]()
Hopelijk helpt je sportbeha DJMO!
Sil, alles nog rustig?
Danic, fijn dat je misselijkheid nu weg is!
We hebben nog niets gehoord van Troeta of heb ik er weer eens overheen gelezen
Hoe krijg je dat voor elkaar? Slechte verf?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:56 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Haha, we hadden meubeltjes gekocht om zelf op te knappen. 9 Weken bezig geweest met schuren en schilderen. Toen we het in elkaar wilden gaan zetten bleek de verf eraf te komen..
Gefeliciteerd. Lekker op tijdquote:Op zondag 3 oktober 2010 08:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
* laiveneertiekje meld zich hier heel voorzichtig.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 3 oktober 2010 08:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
En vandaag ook weer!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:25 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik heb niet goed gelezen, Troeta heeft wel gereageerd
quote:Op zondag 3 oktober 2010 08:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ben ongeveer 5 weken zwanger nu. Het wordt ons eerste kindje.
Ik hoop dat alles goed gaat, ik heb rond de bevruchting rontgenfoto's moeten laten maken, toen niet bij stilgestaan, maar ik lees wel dat dat eigenlijk helemaal niet mag...
Dus daar moet ik de huisarts nog maar even over bellen.
Van harte!!quote:Op zondag 3 oktober 2010 08:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik hoop dat alles goed gaat, ik heb rond de bevruchting rontgenfoto's moeten laten maken, toen niet bij stilgestaan, maar ik lees wel dat dat eigenlijk helemaal niet mag...
Oh, dan zou bij ons de babykamer nu af moeten zijn.... maar waarom zou hij met 7 maanden eigenlijik af moeten zijn?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:40 schreef DJMO het volgende:
dan heb je in principe maar twee maanden om alles op orde te krijgen he TM ? Ze adviseren dat met 7 maanden de kamer klaar moet zijn![]()
na de 12e week zit je meestal wel goed![]()
nu gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik dit keer ook nog niks gehaald heb (kinderkamer krijgen we van een vriendin, en die kinderwagen moet ik toch eens achteraanmaar ja, ik zit dan ook te wachten tot m'n huis klaar is (dat klinkt behoorlijk alsof ik niks doe, maar ik mag ook weinig doen qua opknappen en verhuizen an sich. ik maak wel schoon en pak wel in hoor
)
Ik vind het lastig om te bepalen wanneer ik het mensen ga vertellen. De kans bestaat dat ik het komende week noodgedwongen op mijn werk bekend moet maken en eigenlijk wil ik dat nietquote:Op zondag 3 oktober 2010 10:44 schreef Loffie het volgende:
Komende week/weekend gaan we t onze ouders vertellen, ik ben heel benieuwd of ze net zo verrast zijn als vorige keer. Heb een fotoalbum van oudste gemaakt en achterin een foto waarbij ze op het strand zit achter de daaringeschreven tekst "grote zus!"...nu maar hopen dat ze t ook zien bij t doorbladerren van t album
Welkom en gefeliciteerd natuurlijk!!!!quote:Op zondag 3 oktober 2010 08:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gefeliciteerd!!!quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:12 schreef Rixtje het volgende:
Een erg late reactie maar eigenlijk te druk gehad om te computeren. Op 23 september om 22.00 uur zijn wij de trotse ouders geworden van een dochter. De bedoeling was een thuisbevalling maar omdat haar harttonen elke keer zakten zijn we toch met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. Bij aankomst in het ziekenhuis is ze zo snel geboren dat ze niet eens de tijd hadden om elektroden aan te sluitenHet bleek dat ze net zoals op de echo's haar handje naast haar hoofd had en ja dat ging niet passen. Nu ook slaapt ze constant met het handje naast haar hoofd. Het gaat goed met ons maar man wat vliegen de dagen om.
In Spijkenisse, dus dat is toch wel een gemiddelde woonplaats dacht ik zo.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:22 schreef twentemeisje het volgende:danic! Of woon je gewoon in een heul kleine plaats?
een mooie dag om jarig te zijnquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:12 schreef Rixtje het volgende:
Een erg late reactie maar eigenlijk te druk gehad om te computeren. Op 23 september om 22.00 uur zijn wij de trotse ouders geworden van een dochter. De bedoeling was een thuisbevalling maar omdat haar harttonen elke keer zakten zijn we toch met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. Bij aankomst in het ziekenhuis is ze zo snel geboren dat ze niet eens de tijd hadden om elektroden aan te sluitenHet bleek dat ze net zoals op de echo's haar handje naast haar hoofd had en ja dat ging niet passen. Nu ook slaapt ze constant met het handje naast haar hoofd. Het gaat goed met ons maar man wat vliegen de dagen om.
Ja, en zo verstond ik vrijdagavond op onze verjaardagen zomaar "hoe voel je je?"quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:29 schreef J-net het volgende:
@Narr ik kan dat wel snappen van het vertellen. Ik vierde vandeweek mn verjaardag maar het gaat alleen nog maar over hoe gaat het met je buik etc, en hoe gaat het met jezelf --> die vraag is verdwenen.
'wil je weten wat het wordt' 'ik denk dat ik weet wat het wordt'.
Had leuke boeken gevraagd (ga bijna weekje op vakantie) maar nee hoor kreeg allemaal babyspullen en een prenatal bon. Ook leuk, maar ik was jarig en de baby nog niet
*einde egopost*
quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:28 schreef Tally het volgende:
De baby is vandaag (en ik daarmee natuurlijk ook) onwijs verwend. We gingen "even" kijken maar de auto zat vol toen we naar huis gingen
Daarmee heeft mijn moeder dus het startsein gegeven om babyspullen te kopen
De kinderwagen is besteld. Ik zag een onwijs mooie. En bij de Babydump is het deze maand kinderwagenmaand. Hij word pas in februari geleverd. En mocht het in de tijd toch mis gaan (wat niemand hoopt) kunnen we hem alsnog kosteloos afbestellen.
Babybadje en de eerste babyspullen zijn dus al in huisMaar eens gaan opruimen boven
Anders kan ik het niet eens kwijtWoezel en Pip zijn echt de shit nu (volgens mijn Oma)
Die overigs boos was dat ze geen sokjes verkocht met: IOvergrootOma. Alleen maar I
Oma
Dus die sokjes gaan we even laten maken
Hoe doe je dat?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:19 schreef Narr het volgende:
Zo gingen we vorig weekend een weekend weg met wat vrienden en alhoewel het lastig was om te doen alsof je nog alcohol drinkt
quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:37 schreef twentemeisje het volgende:
Ik weet natuurlijk niet precies wat je voelt DJMO, maar ik heb de afgelopen weken al zoveel hevige pijntjes en pijnscheuten in die regio gehad dat ik er van overtuigd was dat het helemaal niet goed was. Gelukkig blijken het echt de rek- en strekoefeningen van mijn interne gestel te zijn.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als ik voor elke keer dat ik pijn had in die regio de huisarts had moeten bellen dan had ze me een verbod op bellen gegeven denk ik.
Je kan zulk soort dingen ook even een dagje aan kijken. Elke zwangerschap is nou eenmaal anders.
Heej Ml!quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:00 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
TM! Zag nog 182 daagjes
heb je al een echt buikje?
Hihihihihi show us the stuff!!quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:26 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Heej Ml!Die had ik vooraf ook al (en dan mag je de 'je' wel weglaten
). Maar ik merk nu echt dat ik nieuw ondergoed moet halen (zowel boven als onder
) . Nog maar 26 weken
.
Dan moet je in ieder geval all the way naar Twente voor een beschuit met muisjes!
Ow men, ik heb vandaag ineens zo vreselijk de koopkriebels!
quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:32 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hihihihihi show us the stuff!!
Euhh ik bedoel het resultaat van de koopkriebels dus hé
Twente moeten we idd nog steeds doen
Nu Ml nog!quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ml, ik krijg de kriebels als jij in OUD post
quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als ik voor elke keer dat ik pijn had in die regio de huisarts had moeten bellen dan had ze me een verbod op bellen gegeven denk ik.
Je kan zulk soort dingen ook even een dagje aan kijken. Elke zwangerschap is nou eenmaal anders.
zeggen dat je een antibiotica kuur hebt gekregen tegen een of andere keelontsteking ofzo?quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:02 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Hoe doe je dat?Bij mij valt het namelijk nogal op dat ik niet drink en niet af en toe voor de gezelligheid meerook
En net nu heb ik echt het ene etentje / feestje na het andere
![]()
Vanmorgen mijn vader ingelichtWat is zoiets bijzonder om te vertellen. En echt echt echt heel leuk
quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ml, ik krijg de kriebels als jij in OUD post
Vergeet het maarquote:
Doe 's effe niet zo mal jij! Het is toch fijn dat je hier wat geruststellende woorden kan vinden? Of bevestiging. En als je het zelf niet vertrouwd, moet je natuurlijk gewoon alsnog je vk of huisarts bellen meis!quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:45 schreef DJMO het volgende:
en sorry hoor dat ik m'n vraag stelde .. ik merk dat ik met elke zwangerschap pieperiger wordt / meer / sneller pijntjes voelkan dr niks doen helaas
Van harte gefeliciteerd in elk geval!quote:Op zondag 3 oktober 2010 08:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
Die had ik zelf nog niet bedacht! Bedanktquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:43 schreef huuphuup het volgende:
zeggen dat je een antibiotica kuur hebt gekregen tegen een of andere keelontsteking ofzo?
Over het algemeen mag je niet drinken in combinatie met antibiotica. Redelijk waterdicht excuus.
Ik vond het juist heel erg leuk om babyspullen te krijgen. Heb het zelf ook gedaan bij een vriendin. Kan me echt niet voorstellen dat mensen er zo negatief op reageren zoals jullie hier laten merken.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:38 schreef Vanyel het volgende:
Sowieso stom om een (aanstaande) ouder spullen voor het kind te geven als hij of zij zelf iets te vieren heeft. Alsof je zelf geen persoon meer bent als je een baby verwacht.
Wij hebben het meteen na de positieve test verteld, maar gelukkig maakte de omgeving ons niet acuut tot enkel babyfabriekjes.
ik had in mei een kuur van 2 weken... heb je er gelijk 2 weken wat aan...quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:14 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Die had ik zelf nog niet bedacht! BedanktMet dat excuus kan ik deze week in elk geval een groep mensen zonder problemen om de tuin leiden
Lijkt me idd vervelendquote:Op zondag 3 oktober 2010 20:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ow daar ben ik het niet mee eens. Ik ben een eigen persoon met eigen wensen. Ik krijg buiten mijn verjaardag en met kraamvisite al genoeg babyspul dus op mijn verjaardag wil ik gewoon dat wat ik vraag.
Ik weet niet of je je nichtjes vaak ziet, maar anders toch heel leuk zo! Kan je gaan buik-vergelijkenquote:Op zondag 3 oktober 2010 21:36 schreef -Nienna- het volgende:
Dacht ik dat ik de enige in de familie was die zwanger was...hoorde vandaag van 2 (!!) nichtjes dat ze ook zwanger zijn...zij zijn ongeveer gelijktijdig uitgerekend, begin mei. Ik begin april dus het zou zomaar eens spannend kunnen worden half april, haha.
Neuh...zie ze eigenlijk alleen op de verjaardag van mijn oma, haha.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:45 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Ik weet niet of je je nichtjes vaak ziet, maar anders toch heel leuk zo! Kan je gaan buik-vergelijken
Mijn nichtje is al in januari uitgerekend en ik in mei, dus er zit wel een gat tussen. Maar het blijft leuk en fijn om samen over de leuke dingen en mindere leuke (zwangerschapskwaaltjes) dingen te praten
Dat ligt voor mij dus heel erg aan de situatie. Mijn lief is vlakbij de uitgerekende datum jarig. Ik gun haar dan ook wat voor zichzelf, zou het niet leuk vinden als dan alle cadeaus in het teken van de baby staan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:43 schreef Troeta het volgende:
Ik vond het juist heel erg leuk om babyspullen te krijgen. Heb het zelf ook gedaan bij een vriendin. Kan me echt niet voorstellen dat mensen er zo negatief op reageren zoals jullie hier laten merken.
mijn vriend heeft niets voor de baby gekregen geloof ik...en hij was 3weken voor de uitgerekende datum jarigquote:Op zondag 3 oktober 2010 22:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat ligt voor mij dus heel erg aan de situatie. Mijn lief is vlakbij de uitgerekende datum jarig. Ik gun haar dan ook wat voor zichzelf, zou het niet leuk vinden als dan alle cadeaus in het teken van de baby staan.
Goeie hoopquote:Op zondag 3 oktober 2010 22:36 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
mijn vriend heeft niets voor de baby gekregen geloof ik...en hij was 3weken voor de uitgerekende datum jarig
dat vermoed ik ook, hij krijgt bierquote:Op zondag 3 oktober 2010 22:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Goeie hoop
Volgens mij scheelt het ook nogal of de jarige man of vrouw is. De eerste krijgt (heb ik de indruk) minder snel babydingen dan de laatste.
Sterker nog, tijdens de zwangerschap en na de bevalling kreeg ík alle cadeautjes, B. kreeg niks.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Goeie hoop
Volgens mij scheelt het ook nogal of de jarige man of vrouw is. De eerste krijgt (heb ik de indruk) minder snel babydingen dan de laatste.
ja dat liggend hijgen (quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:43 schreef mefke79 het volgende:
huup, ik hijg zodra ik ga liggen, vocht nog niet. Mijn tantes hadden het ook, dat vocht. En die moesten toen zoutloos, ben blij dat dat niet meer hoeft. En thanks voor de tip, op de lijst voor de vk dus.
haha ja van die typische enthousiaste mannen reactiesquote:Op zondag 3 oktober 2010 22:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
hier gaf R de kadootjes aan mij...moest m zowat dwingen iets uit te pakken, ja jij vind t leuk om te doen
(hij is altijd zo enthousiast)
quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:09 schreef Vanyel het volgende:
Ik geef het meestal aan de niet-zwangere of niet-bevallene, juist omdat ik het zo zielig vind als die nooit iets krijgt.
Je zou bijna een opmerking maken in de trant van:quote:Op maandag 4 oktober 2010 07:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou had dan bij mij op kraamvisite gekomenhahaha
nee ik vond het echt sneu, bijna letterlijk mensen die in de rij stonden om mij kado's te geven terwijl ik mn handen al vol had en B. die er zo een beetje naast stond van ja okay...
Dat zal druk schelen! Kun je je wel inhouden, dus niet toch meer werk verzetten dan eigenlijk goed voor je is?quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben vandaag bij de bedrijfsarts geweest die me volledig arbeidsongeschikt heeft verklaard. Dat is een grote opluchting. Ik mag nog op therapeutische basis werken en dat blijf ik ook wel doen (mail checken, student via mail begeleiden, kleine dingen dus).
Wat fijn dat de bedrijfsarts je serieus neemt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, het etentje was heerlijk! We hebben erna zelfs thuis nog een hele film gezien zonder in slaap te vallen, haha.
Ik ben vandaag bij de bedrijfsarts geweest die me volledig arbeidsongeschikt heeft verklaard. Dat is een grote opluchting. Ik mag nog op therapeutische basis werken en dat blijf ik ook wel doen (mail checken, student via mail begeleiden, kleine dingen dus).
Ja, dat lukt wel. Ik ben niet zo heel hardleers.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zal druk schelen! Kun je je wel inhouden, dus niet toch meer werk verzetten dan eigenlijk goed voor je is?
Ik keek erg op tegen het gesprek met de bedrijfsarts, maar het was echt een formaliteit. Ik stond ervan te kijken. Ik had de indruk dat het UWV 'arbeidsongeschikt wegens zwangerschap' makkelijk accepteert en ze daarom ook niet zo moeilijk doen. Maarja, je hoort wel eens andere verhalen over werkgevers en bedrijfsartsen...quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:43 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Wat fijn dat de bedrijfsarts je serieus neemt.
En hopelijk gaat het dan snel iets beter..
Ik hik echt heel erg op tegen de laatste 2 weken.
Ik zit nu in week 34 dus ik heb steeds het idee van dombo je had nu ook al met verlof kunnen zijn.![]()
Dat is fijn zeg! Kan me voorstellen dat e een enorme last van je afvalt zo.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, het etentje was heerlijk! We hebben erna zelfs thuis nog een hele film gezien zonder in slaap te vallen, haha.
absoluut!quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
Het hangt zo van de omstandigheden af! Ik vond 75 minuten reistijd op een bepaald moment heel zwaar worden, en het zitten in een stoel achter een bureau. Mentaal kon ik het werk prima aan, maar ik werkte liever vanuit bed met een laptop op schoot. Maar goed, ik wil mezelf ook niet als maatgevend nemen. De vorige zwangerschap viel me ook behoorlijk zwaar.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:34 schreef Jeetjejom het volgende:
En volgens mij heb ik net mijn eerste stampje gekregen
En ik had er helemaal overheen gelezen! Wat tof!quote:
Ik moet nu ook met 34 weken verlof opnemen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:23 schreef huuphuup het volgende:
Nu móet ik geloof ik met 34 weken ofzo. Nouja niet dat het uitmaakt, het is niet alsof ik daarna wel aan de bak moet
mehquote:Op maandag 4 oktober 2010 15:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet nu ook met 34 weken verlof opnemen.
Hoe bevalt het nu zonder werk? Kun je eventuele zorgen van je afzetten?
Hmf, kun je daar iets aan doen, dat eerste?quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:47 schreef huuphuup het volgende:
[..]
meh![]()
geen idee. Onthand. En ik voel me opgejaagd door alle bezuinigingsplannen van t kabinet enzo.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ik had er helemaal overheen gelezen! Wat tof!
Het zal vast niet lang meer duren voor je, twentemeisje! Hoelang ben je nu zwanger?
Wanneer heb je de volgende echo? Dan kun je even vragen waar je placenta ligt!quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:17 schreef twentemeisje het volgende:
[..]![]()
Gisteren begonnen aan week 15.
met een ww uitkering mag je ook met 36weken hoor (of is t om een andere reden dat je moet, dan heb k niets gezegd)quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:23 schreef huuphuup het volgende:
[..]
absoluut!
Maar dat bedoel ik dus ook dat het van je werk en werkgeve r afhangt. Ik had bij deze werkgever weer met 36 weken gegaan, maar bij een andere wel voor eerder gekozen. Nu móet ik geloof ik met 34 weken ofzo. Nouja niet dat het uitmaakt, het is niet alsof ik daarna wel aan de bak moet
oh okay! nice, mij best dan ga ik gewoon lekker met 36 weken.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
met een ww uitkering mag je ook met 36weken hoor (of is t om een andere reden dat je moet, dan heb k niets gezegd)
ik mijn zwangerschspsverlof is vandaag beeindigd
Volgens mij krijg je die dagen er tegenwoordig sowieso bij als je na je uitgerekende datum bevalt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:51 schreef Troeta het volgende:
Ik ben met 36 weken gestopt met werken, kon het makkelijk volhouden, maar ik baal nu alleen een beetje van elke dag die ik over tijd loop, weer een dag minder met mijn kindje:(
klopt!quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je die dagen er tegenwoordig sowieso bij als je na je uitgerekende datum bevalt.
Iemand hier heeft daar een mooie bron voor, ik weet het zeker
dito.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:00 schreef Vicky het volgende:
[..]
klopt!
ik was van amber met 41 weken bevallen en had dus die week extra zeg maar...
Voldoe ik zelf als bron?quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je die dagen er tegenwoordig sowieso bij als je na je uitgerekende datum bevalt.
Iemand hier heeft daar een mooie bron voor, ik weet het zeker
quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:04 schreef Troeta het volgende:
Wat?? En ik had dat nog opgezocht! Ik ga snel googlen!
quote:Zwangerschapsverlof
De datum waarop het zwangerschapsverlof ingaat, is afhankelijk van de datum waarop u denkt te bevallen. U kunt vanaf 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen. Maar u moet in ieder geval 4 weken voor de dag na de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen. Als u later dan 6 weken voor de verwachte bevallingsdatum met verlof gaat, worden de dagen die u niet hebt opgenomen als zwangerschapsverlof maar waarop u wel recht had op dit verlof, opgeteld bij het bevallingsverlof.
Bevallingsverlof
U heeft na de bevalling altijd recht op minstens 10 weken bevallingsverlof. Ook al wordt uw baby later geboren dan verwacht.
Baby te vroeg geboren
Een voorbeeld: u bent 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt een week te vroeg geboren. U heeft dan 5 weken zwangerschapsverlof en 11 weken bevallingsverlof. In totaal heeft u dus 16 weken verlof.
Baby te laat geboren
Stel: u bent 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby is 2 weken na deze datum geboren. U heeft dan recht op 8 weken verlof voor de bevalling en 10 weken erna. In totaal heeft u dus 18 weken verlof.
U bent 4 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt 2 weken na deze datum geboren. U heeft dan recht op 6 weken verlof voor uw bevalling en 12 weken erna. In totaal heeft u 18 weken verlof.
http://www.rijksoverheid.(...)evallingsverlof.htmlquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:09 schreef Troeta het volgende:
Was jij ook pas met 36 weken gestopt met werken flugeltje?? Ik wist wel dat het zo was als je met 34 weken gestopt was, maar ik dacht nu gewoon pech te hebben.
Ah, bedankt Vicky!! Van welke site heb je dat? want ik vermoed dat mijn werkgever dit ook niet weet en dan kan ik het meteen hard maken.
ik ben werkloosquote:Op maandag 4 oktober 2010 16:35 schreef Jeetjejom het volgende:
Sonnetje, dat zal wel tegenvallen toch.... Veel succes met je eerste werkdag!
Dat is voor mij ondenkbaar! Ik voel haar de hele dag door. En dan die buik! Om over de benauwdheid en het gehijg nog maar te zwijgen (I hear ya, Huup).quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:33 schreef Basboussa het volgende:
Merk wel dat ik soms een hele dag ofzo niet aan baby denk of er ook maar bij nadenk dat ik zwanger ben. Is dat heul vreemd? Ik had gisteren zelfs zoiets van januari, er was iets in januari...
Ik voel de beeb hier ook met regelmaat, word er zelfs wakker van, maar dat registreer ik toch een beetje als buikpijn ofzoquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is voor mij ondenkbaar! Ik voel haar de hele dag door. En dan die buik! Om over de benauwdheid en het gehijg nog maar te zwijgen (I hear ya, Huup).
Met 34 weken, maar ook bij 36 weken krijg je ze erbij hoorquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:09 schreef Troeta het volgende:
Was jij ook pas met 36 weken gestopt met werken flugeltje?? Ik wist wel dat het zo was als je met 34 weken gestopt was, maar ik dacht nu gewoon pech te hebben.
Ah, bedankt Vicky!! Van welke site heb je dat? want ik vermoed dat mijn werkgever dit ook niet weet en dan kan ik het meteen hard maken.
Ik vind het wel jammer, want ik kijk er dus ook echt niet naar uit. Het houdt me niet bezig, en als ik het probeer een 'item' te maken in mijn dag ofzo, dan voelt het heel gemaakt. Alsof je '16 and pregnant' zit na te spelen....quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:13 schreef Claudia_x het volgende:
En vind je het stiekem wel jammer dat je er nog niet zo mee bezig bent, of vind je het wel best?
De hele dag? Joh, luxe.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is voor mij ondenkbaar! Ik voel haar de hele dag door. En dan die buik! Om over de benauwdheid en het gehijg nog maar te zwijgen (I hear ya, Huup).
Hier is er een!quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik zit dus (nu al) behoorlijk te twijfelen over wanneer ik met verlof moet/wil. 34 weken klinkt wel heel fijn, maar dat kost me wel twee extra weken regulier verlof ná het zwangerschapsverlof omdat de kinderopvang pas per daarna is aangevraagd en dat vind ik dan weer een beetje jammer..
Ik zie nu alleen mensen die voor 34 pleiten. Lopen er hier ook dames rond die juist heel blij waren met tot 36 doorgaan?
Dan heb je een oude bron gevonden, want toen ik van Jr. beviel werkte dat idd wel zo, het was toen dus daardoor niet echt aantrekkelijk om pas met 36 weken met verlof te gaan, want als de baby te laat kwam had je pech, want de dagen gingen dan van je verlof na de bevalling af.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:04 schreef Troeta het volgende:
Wat?? En ik had dat nog opgezocht! Ik ga snel googlen!
Nou, ik vind niet echt dat het véél beter gaat, maar hij kan er in ieder geval wat beter mee omgaan. Maar thuis zijn met alledrie de kinderen is nog steeds veel te druk, dat kan hij maar een kwartiertje o.i.d. aan. We gaan nu proberen te regelen (dat moet ik vooral gewoon gaan doen) dat hij af en toe één op één aandacht kan geven zonder de andere meiden erbij, en bijv. even met ze apart kan gaan wandelen of buiten spelen ofzo. Zodat ze die broodnodige aandacht en liefde van papa niet missen... want dat schiet er nu vaak bij in (logisch).quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
hoe vind jij dat het gaat met hem? beter of slechter dan een paar weken geleden ? probeer hem er anders te van overtuigen dat je hem zo hard nodig hebt na je bevalling ... want hij kan wel dé IT-er van zijn werk zijn .. maar hij bovenal dé vader van zijn kinderen en dat is véle malen belangrijker dan jezelf in de nesten te werken op je werk en over een half jaar nog langer of misschien voorgoed uitgeschakeld te zijn ..
Oeh. Pfeiffer in combinatie met zwanger zijn. Dan is het niet zo gek dat je je zo brak voelt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:43 schreef DJMO het volgende:
net de bloeduitsalgen binnen: bezinking was omlaag gegaan, dat ging dus beter.. op de uitslag van de kinkhoest moest ik wachten: is die positief word ik gebeld want dat moet ook aan de GGD gemeld worden, en het is zeer goed mgelijk dat ik last heb van naweeen van pfeiffer (tis geen acute pfeiffer, maar er zijn antistoffen gevonden dus als dat drie maanden geleden is geweest heb ik daar (ook) nog last van. wellicht de reden dat ik me zo brak voel dus.![]()
</egopost>
Ah, dat zal het zijn dan ja, bedankt voor de uitlegquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je een oude bron gevonden, want toen ik van Jr. beviel werkte dat idd wel zo, het was toen dus daardoor niet echt aantrekkelijk om pas met 36 weken met verlof te gaan, want als de baby te laat kwam had je pech, want de dagen gingen dan van je verlof na de bevalling af.
Dat het nergens op sloeg en er een ongelijkheid ontstond die vooral in het nadeel was van degenen die langer doorwerkten, zijn ze kennelijk ook achtergekomen, en is dus gecorrigeerd.
Er is vorige week bloed geprikt maar vandaag moest ik er weer 5 inleveren zei ze vorige week.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:46 schreef Leandra het volgende:
Is er eerder al bloed geprikt Tally? Zodat ze je straks ook gelijk de uitslag van beide testen gecombineerd geven, of moet je nog bloed laten prikken?
Succes iig
kan hier maar één ding op zeggen :quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:14 schreef Tally het volgende:
Het was vooral emotioneel
Het was leuk. Lief. Mooi. Fantastisch.
Het lag lekker relaxt met de beentjes in de lucht. 1 armpje onder het hoofdje. Toen de verloskundige op mijn buik ging drukken kreeg ik een paar trappen. Net alsof het wilde zeggen: Hej IK LIG HIER HOOR
Was een grappig moment toen de verloskundige ons iets vroeg waar we op antwoordde met ja, dat de baby op dat moment ook met het hoofdje knikte.
Wat was het lekker bewegelijkEn volgens mijn moeder leek het op mijn man
Want ze zag een grote neus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |