abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87024653
Zwangerschap en geboorte deel 697

2010

September:
27 september 2010: Troeta (jongetje)

Oktober:
06 oktober 2010: Hik
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
15 november 2010: shellyjanssen
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
20 december 2010: Diesz (jongen)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
10 maart 2011: stengeltje
12 maart 2011: DJMO
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje
06 april 2011: Nienna
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally
19 april 2011: Take_A_Picture

Mei:
02 mei 2011: Danic
05 mei 2011: Loffie
08 mei 2011: The_Tankgirl
13 mei 2011: Narr

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 49% gewijzigd door RockabeIIa op 04-10-2010 00:20:40 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87025221
Dat het in Oostenrijk geboren zou worden was geen probleem volgens mijn meneer en de schoonouders dus dat is helaas geen dreigement. De Oostenrijkse nationaliteit zou hij toejuichen ook. :X

Ik moet er niet aan denken overigens.

Maar goed, ik ga de raad van Basboussa maar eens opvolgen op een rustig moment denk ik ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87026729
Ik zou ook de raad van basboussa opvolgen DML.

Zo, ik kan bevallen! Mijn zus is terug gekeerd op Nederlandse bodem!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87026731
Ik vind het een beetje flauw van je man en schoonouders...nu zit jij je een beetje lullig te voelen terwijl hun voorstel eigenlijk heel lullig is..
Wat moet je nou in oostenrijk als je 34 weken zwanger bent, zelfs wandelen heb je dan vaak geen zin in. En hun dan lekker ski-en en savonds lekker aan de borrel en jij zit misschien maar in het hotel?
Jij hebt toch ook niet zo'n hele goede zwangerschap als ik me goed herinner? Dan is alleen thuis zitten ook niet echt prettig.

Een rustige vakantie als de baby er is is dan toch veel leuker?
pi_87027164
Komt wel goed hoor dames. Ik wilde alleen even checken of het aan mij (hormonster) lag of niet.

Barbabientje, doe vannacht eens bevallen dan :P
The way you rock'n'roll
pi_87027565
Eerst moet Troeta bevallen! Ik ga nog steeds voor 10-10-10 dat was de dag waarop ik wilde trouwen aangezien dat, dat al gebeurd is ga ik maar gewoon bevallen ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87027710
Nee, DML, het ligt niet aan jou. Ik vind je verzoek heel redelijk. En als ik in jouw schoenen stond zou ik ook niet zo lief en omzichtig als Basboussa omschrijft uitleggen dat het geen goed plan is. Van je lief verwacht je begrip en aan onvoorwaardelijkheid grenzende steun.

Natuurlijk komt het wel goed allemaal, maar het is toch vervelend dat jij je nu degene moet voelen die onredelijk is en hem een leuk uitstapje misgunt. Het zal voor hem vast ook allemaal niet makkelijk zijn, maar jullie moeten het wel grotendeels samen doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87027748
Troeta, je ging toch vragen waar je kind bleef bij de VK? Wat zeiden ze?
The way you rock'n'roll
pi_87028036
Als het er dinsdag nog niet is gaan ze strippen, vandaag wilde ze dat nog niet doen. Als het er dan met 41+4 dagen nog niet is krijg ik een CTG en een echo en daarna kijken ze dan of ze gaan inleiden..
Dus afwachten maar weer..
Ben het wel goed zat eigenlijk en ben stiekem jaloers op iedereen die wel gestript word of ingeleid bij dat leuke babybites, maar dat is gewoon ongeduld van me.
pi_87028045
Ik ben mijn lief trouwens al een paar maanden aan het aanmoedigen om juist eens zonder mij en Ivan een midweek of lang weekeinde weg te gaan. Ik vond het best lekker om een paar dagen in Berlijn te zitten voor mijn werk. Als er straks 2 koters zijn valt zoiets lastiger te organiseren. Maar goed, hij wil niet, of hij ziet het nut er niet zo van in. We gaan morgenavond wel voor het eerst sinds de bevalling met z'n tweetjes uit eten 's avonds en Ivan gaat voor het eerst uit logeren! We hebben besloten dat we ervan gaan genieten ondanks onze huidige kneuzenstatus.
pi_87028217
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:14 schreef Troeta het volgende:
Als het er dinsdag nog niet is gaan ze strippen, vandaag wilde ze dat nog niet doen. Als het er dan met 41+4 dagen nog niet is krijg ik een CTG en een echo en daarna kijken ze dan of ze gaan inleiden..
Dus afwachten maar weer..
Ben het wel goed zat eigenlijk en ben stiekem jaloers op iedereen die wel gestript word of ingeleid bij dat leuke babybites, maar dat is gewoon ongeduld van me.
Ja, natuurlijk ben je het zat! Van een afstandje lijken een paar dagen of een week niet zoveel uit te maken, maar ik herinner me nog goed dat ik vanaf de uitgerekende datum steeds meer begon te denken: 'Waarom zou het nu nog wél uit zichzelf gebeuren?' Maar de kans is groot dat het niet zover komt dat de bevalling ingeleid moet worden. :*
pi_87028221
Klinkt goed Claudia en die kneuzenstatus :D Daar moest ik van de week al om lachen.

Mijn meneer is trouwens onlangs een weekend naar de F1 geweest met vrienden en hij mag van mij volgende week ook best op wintersport. Ik kan er alleen niks aan doen dat die sneeuw er alleen ligt vanaf mijn 34+ weken :+ Maar tijd voor jezelf tussendoor is zeker belangrijk. Je bent meer dan alleen mama of papa.

@Troeta, jammer dat ze nog niks willen doen. Elk ander die dan voor kruipt is dan stom, heel logisch :Y
The way you rock'n'roll
pi_87028404
Beh DML in jouw geval ligt het ook gewoon anders ja, en je zou verwachten dat je mr-dml zich daar wel een voorstelling van kan maken. Stom

De kneusjes uit eten O+ :D geniet ervan Claudia!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87028588
Ja dat is het, ze zijn idd stom! haha
Ik ben ook fout geweest hoor, ik zit al vanaf week 37 te wachten eigenlijk en bij elk krampje ga ik er helemaal klaar voor zitten.
We hebben vandaag wel echt alles klaar gezet, klossen onder bed, gordijntje moest nog even opgehangen worden, raam aan de buitenkant gezeemd, alles nog even afgestofd, dus daar kan het nu iig niet meer aan liggen.
En eigenlijk denk ik dat ie op 4 oktober geboren word, is echt wat voor mij:)

Maar spannend dat Ivan uit logeren gaat!! Gezellig lekker uit eten..
En sneeuw ligt er volgend jaar ook weer toch? En dan kan je kindje leuk in de sneeuw spelen O+
pi_87028646
Oh, ik heb vandaag trouwens de suikertest gedaan en het nuchter blijven ging zoveel makkelijker dan de vorige zwangerschap! Toen had ik allerlei psychedelische ervaringen in het uur nadat ik het suikerdrankje had ingenomen. :X Nu had ik mijn lief en Ivan mee. Mijn lief heb ik in een stoel geparkeerd en een sudoku in handen geschoven, dus daar had ik geen kind aan. :7 Ivan was heel lief aan het spelen en andere patiënten aan het charmeren. Het was gewoon een uitstapje!

Da's ook erg, hè, een bezoek aan het ziekenhuis zien als een uitstapje? :')
pi_87028743
Ow Claudia, je bent op dreef :D
Was je suiker wel goed?
The way you rock'n'roll
pi_87028790
Geen idee, hoop ik volgende week te horen! Ik verwacht niks mafs.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:06:08 #18
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87034725
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, DML, het ligt niet aan jou. Ik vind je verzoek heel redelijk. En als ik in jouw schoenen stond zou ik ook niet zo lief en omzichtig als Basboussa omschrijft uitleggen dat het geen goed plan is. Van je lief verwacht je begrip en aan onvoorwaardelijkheid grenzende steun.
.
Ik ben gewoon lief en omzichtig :) Maar ik vind dat het inderdaad naar lief toe wel wat duidelijker mag, natuurlijk, dan richting schoonouders. Kom op, zeg! 't is voor jou toch zo geen vakantie? Dan lijkt me de keuze duidelijk, hij gaat maar naar de Indoor skihal een dagje, kun jij achter het raam genieten van je kopje thee en je blegh magazine ofzo, en dan samen apres ski-en, alcoholvrij.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  donderdag 30 september 2010 @ 20:09:02 #19
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87034827
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:30 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik heb vandaag trouwens de suikertest gedaan en het nuchter blijven ging zoveel makkelijker dan de vorige zwangerschap! Toen had ik allerlei psychedelische ervaringen in het uur nadat ik het suikerdrankje had ingenomen. :X Nu had ik mijn lief en Ivan mee. Mijn lief heb ik in een stoel geparkeerd en een sudoku in handen geschoven, dus daar had ik geen kind aan. :7 Ivan was heel lief aan het spelen en andere patiënten aan het charmeren. Het was gewoon een uitstapje!

Da's ook erg, hè, een bezoek aan het ziekenhuis zien als een uitstapje? :')
Oh moet je daar nuchter voor zijn? Heb het aankomende woensdag, en volgens mij staat er niets op mijn papiertje....(tsjekt) Nope...

Het zit naast mijn vk, dus kan het netjes combineren, is dat niet ideaal?
pi_87034949
Ik zou er even naar vragen, Basboussa. Ik geloof dat je er niet altijd nuchter voor hoeft te zijn, maar ik weet het fijne er ook niet van. In principe hadden ze je die instructie dan moeten geven.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:13:36 #21
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87035024
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou er even naar vragen, Basboussa. Ik geloof dat je er niet altijd nuchter voor hoeft te zijn, maar ik weet het fijne er ook niet van. In principe hadden ze je die instructie dan moeten geven.
Ik ga het even opzoeken, maar kan me niet herinneren dat ik dat de voirge keer moest, en de assistente is vaak wel erg 'attent' op dit soort zaken, maar zei nu ook niets.... Tenminste, ik herinner me niets.... :D
pi_87035153
Ik hoefde er niet nuchter voor te zijn.
*poef* nu is het weg
pi_87035301
Ik vind hier het volgende:

Het is mogelijk dat u tijdens de zwangerschap (tussen 24 en 28 weken) een suikertest moet laten uitvoeren. Voor dit onderzoek hoeft u niet nuchter naar de consultatie te komen. U krijgt een afgemeten hoeveelheid suikeroplossing (50 g) te drinken. Eén uur later wordt dan een buisje bloed afgenomen. Als uw suikerspiegel lager is dan 140 mg/dl is er niets aan de hand. Is die waarde hoger dan zal men een suikerbelastingtest (OGTT) doen. Deze test vindt plaats op de afdeling Functiemetingen Verloskunde-Gynaecologie. Hiervoor zal een afspraak worden gemaakt. Voor dit onderzoek mag u vanaf 24 uur de avond tevoren, niets meer eten, drinken of roken. Met andere woorden, u dient nuchter naar de afdeling te komen.

Men zal eerst bloed afnemen, daarna drinkt u 100 g suikeroplossing. Hierna wordt er nog driemaal bloed afgenomen met telkens een tussenpauze van een uur. Indien er twee of meer waarden gestoord zijn, spreekt men over zwangerschapsdiabetes. Men zal u dan een dieet en eventueel insuline voorschrijven. Over zwangerschapsdiabetes en suikerziekte kunt u een folder verkrijgen op de raadpleging.

Bij ons doen ze klaarblijkelijk een soort combinatie, namelijk wel nuchter verschijnen, eerst een suikerdrankje drinken en dan een uur later prikken. Ik moet normaliter 's ochtends meteen eten, dus voor mij is op nuchtere maag naar het ziekenhuis gaan al een opgave.
pi_87035384
Ik heb heel vaak tests gekregen voor suiker tijdens de zwangerschap, omdat het suikerniveau simpelweg te hoog was, maar ik heb nog nooit zo'n suikeroplossing hoeven drinken... :?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 30 september 2010 @ 20:26:28 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87035679
Ola, Ms Tico! Da's al de 2e keer dat ik het linkje naar het vorige topic moet toevoegen! }:| Je kan het nu niet meer op dementie gooien he! ;)
pi_87035729
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ola, Ms Tico! Da's al de 2e keer dat ik het linkje naar het vorige topic moet toevoegen! }:| Je kan het nu niet meer op dementie gooien he! ;)
Ja maar ze heeft pijn van een afgebroken kies ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:30:05 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87035848
Oooooooooooooooh, dan heb ik niks gezegd! ;)
pi_87036090
Ik moest alleen de standaardprik halen (standaard voor hier althans) rond 30 weken voor glucose en hb-gehalte en t glucose was prima toen. Iets van 4.3 ofzo? Dus geen verdere controles nodig.

Hoe voel je je verder vandaag claudia?

ik heb pijn in mn gebit :X op 1 specifiek plekje dus ik gok op een gaatje ofzo. Snel maar ns een afspraak maken dan bij de tandarts, liever dat als het een gaatje is dat ie em nu vult dan dat ik er straks allemaal nare dingen van krijg omdat ik te lam ben om te gaan. en ik steek gewoon mn hoofd in t zand voor alle mogelijke andere scenario's van wat t kan zijn :Y)
mn tweede gaatje :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87036236
Waar heb je pijn, Huup? Ik had tijdens de vorige zwangerschap op één plek tegen het tandvlees aan heel erg pijn, een soort zenuwpijn als ik eroverheen ging. Ik was bang dat ik een gaatje had. (Ik heb nog nooit een gaatje gehad.) Het bleek om een gevoelige tandhals te gaan. Dat kan een zwangerschapskwaaltje zijn! Er viel weinig aan te doen, maar het voordeel was dat de pijn na de bevalling al gauw weg was.

Ik ga maar stoppen met dagelijkse updates over mijn conditie. Ik word een beetje moe van mijn geklaag. :+
  donderdag 30 september 2010 @ 20:44:09 #30
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_87036598
4.3 is zelfs wat laag. nuchter tussen 5 en 6 niet nuchter tussen 6 en 7. Maar nuchter tegen de 4 is ook niet raar;) Daar ord jezo wiebelig en naar van namelijk.
pi_87036635
haha ok :P dan ga k er van uit dat het t zelfde gaat :+

en nee het zit niet bij mn tandhals of tandvlees ofzo. Het zit bij mn tweede kies, zo'n kleintje. En het voelt alsof er iets tussen zit ofzo waardoor er druk op staat. Maar er zit niets tussen, daar heb ik inmiddels wel voor gezorgd :') Het doet pijn als er druk op komt, dus door kauwen en het verlicht als ik er iets tussen steek, mn nagel of een tandenstoker. Alternatief zou ook kunnen zijn dat mn verstandskies de boel even flink aangestampt heeft en dat het in de verdrukking komt, maar een gaatje boren klinkt me een stuk aangenamer in de oren dan verstandskies trekken :') dus ga k daar maar van uit :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87036709
Waar zit je verstandskies, onder of boven?
pi_87036784
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
Waar zit je verstandskies, onder of boven?
euh?
onder en boven :P

ik heb ze alle vier. Zijn door gewoon, nooit last van gehad.

@Sil, geen idee, ik geloof je zo, ik heb er niets van gehoord dus t zal wel goed zijn. Ik moest wel erg vroeg prikken dus het zou zomaar kunnen dat ik niet zo gek veel gegeten had.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 30 september 2010 @ 20:59:36 #34
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87037424
Kiespijn, meldt zich ook!
Vannacht echt doodgegaan van de pijn, dubbele portie paracetamol er tegen aan gegooid (heb mijn slaap echt te hard nodig om zoiets onzinnigs als kiespijn wakker te liggen) met het goede voornemen mijn tandarts te bellen. Maar vanmorgen was de kiespijn alweer weg, en heb hem de hele dag niet gevoeld, tot een uur geleden......
Maar mijn tandarts is een lul die niets bij zwangere vrouwen doet totdat ze 5 maanden zwanger zijn, dus ik kan wel gaan, maar dan kijkt hij, komt tot de conclusie dat ik idd een gaatje heb en dat ik maar over 2 maanden terug moet komen (en nee, ik pak nooit een verdoving, maar de vorige keer weigerde hij het ook gewoon)
Misschien toch maar switchen van tandarts......
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87037475
Heeft jouw tandarts niet geadviseerd om ze te laten trekken, Huup? Bij mijn tandarts is dat haast standaardprocedure omdat de meeste mensen vroeg of laat last ondervinden van hun verstandskiezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87037599
@Jeetjejom huuu :o das wel forse pijn zeg! Hier is het meer eh voelbaar ofzo. Niet pijnlijk verder, en zeker niet paracetamolwaardig, gewoon een zeurend gevoel.

@Claudia neuh, mijn tandarts vond dat niet nodig, ik had plek genoeg volgens hem (bewezen een grote bek dus :') ) en zolang ik er geen last van had hoefde het er niet uit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87038021
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dacht de mijne ook. Na 20 minuten kei- en keihard werken had ie dan eindelijk mijn kies eruit en ik heb er nog zo'n 2 weken ontzettend last van gehad.
De rest is er netjes door de kaakchirurg uitgeplukt.

Overigens hebben de mijne zo'n 15 jaar vrij ok in mijn kaak gestaan. Waren alleen moeilijk schoon te houden, daarom uiteindelijk toch maar gekozen voor 4 kiesjes minder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 30 september 2010 @ 21:18:17 #38
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87038293
Mond houden over tandartsen....

Klotsende oksels....

Ben al jaren niet geweest.... :X
pi_87038345
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ontzwangeren O-)

Sorry!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 september 2010 @ 21:25:11 #40
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87038701
ergens is het erg natuurlijk, maar lang leve het hebben van een kunstgebit :P nooit meer last van kiespijn etc ..

Mijn kat heeft een kroelbui .. wil het liefste op mijn borst of in mijn nek gaan liggen. hij is gewoon _niet_ bij mij me weg te slaan :?

en weet je waar ik me deze zwangerschap zo ontzettend op verheug? Op het fatsoenlijk op kunnen ruimen van kinderspeelgoed :') een gedeelte op z'n kamer, en natuurlijk ook wat beneden in de kast, maar niet meer alles in t zicht en over de vloer.. kan echt niet wachten om die rotzooi op te ruimen ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87039466
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat dacht de mijne ook. Na 20 minuten kei- en keihard werken had ie dan eindelijk mijn kies eruit en ik heb er nog zo'n 2 weken ontzettend last van gehad.
De rest is er netjes door de kaakchirurg uitgeplukt.
Was dat bovenin? Wat klote.
pi_87041244
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Was dat bovenin? Wat klote.
Nee was onder, maar hij zag niet zo'n probleem. Had ff het ene krom staande worteltje gemist..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_87047164
Jee dames....ben ff 2 daagjes niet online en er is een heel topic volgeluld.

Vandaag 31 weken! Over 6 weken mag ik gewoon al bevallen! :o Liever niet natuurlijk, de kleine man moet nog lekker binnen blijven hoor..
Back in business.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:57:23 #44
54772 Silmarwen
pi_87050525
Gaat hard he Shirley!

Iemand nog tips tegen nachtmerries? Vanacht werd ik achtervolgt door een possible seriemoordenaar. Gister had Yade een achterstand en kon ze ineens alleen maar kruipen. Die nacht ervoor had Knut me verlaten terwijl ik zwanger was, wist Yade niet meer wie pappa was en moest ik weer op 40 vierkante meter wonen, zelfs toen Knut weer terugkwam. Ga zo maar door. Ik slaap al zo slecht maar de nachtmerries maken het er niet beter op.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:03:21 #45
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87050624
wat mij wel ehlpt tegen nachtmerries is zodra ik in bed lig aan positieve dingen denken, zodat je daar ook mee in slaap valt (in mijn geval dus bv de verhuizing) ik droom de laatste tijd ook echt alleen maar over inpakken, uitpakken en inrichten van m'n huisje :P

gaat hard he shir? ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_87050783
Ik droom ook steeds de raarste en vervelendste dingen. Ook positief inslapen helpt niet.
pi_87050878
Van die echte zwangerschapsnachtmerries daar hielp bij mij niks tegen :N dat overviel me gewoon in de slaap midden in de nacht.
Het enige dat voor mij dan hielp was er even uitgaan, even plassen en soms als het heel erg was even iets gaan doen, aflevering van een (niet enge :P) serie kijken, wasje opvouwen, iets opruimen in de woonkamer. Gewoon een beetje rommelen dus. Als ik dan na een half uur weer rustig was dan ging k weer naar boven en dan was t weer goed.

B. wakker maken en met hem praten helpt ook als een trein maar dat wil ik hem niet aandoen steeds :P

T is zo rot Sil dat soort dromen, ik werd er bij Amélie echt badend in het zweet en heel angstig wakker van, t ging wel wat verder dan onrustig slapen of vervelend dromen. T waren met recht echt nachtmerries.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87051079
Ik vind eigenlijk de dromen nog niet het ergste, maar als ik wakker word, gaan ze in mijn hoofd gewoon door en dan ben ik me er nog een stuk bewuster van. Best naar als je in een vleesfabriek wordt achtervolgd door een geschifte sadist, helemaal als je je er zo bewust van bent.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:57:45 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87051770
Ik zou sowieso al dankbaar zijn voor een nacht waarin ik me wel gewoon kon omdraaien, en eens niet iedere 2 uur wakker werd omdat ik moet plassen.. om vervolgens niet weer direct in slaap te kunnen vallen.

Nou ja, na de bevalling kan ik iig weer (half) op buik liggen.... die meer dan 2 uur slaap zal nog wel even duren :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:02:00 #50
54772 Silmarwen
pi_87051897
Grrrrr die glucose blijft veel te hoog, terwijl ik vanochtend eenstuk meer insuline ben gaan spuiten. Volgens mij wil mij alvleesklier niet meer. In het begin ging he nog redelijk, maar n spuit ik al 10 keer zoveel als 4 weken terug en kom ik nog ruim boven de 11 uit... Straks nog even bellen met de diabetes verpleegkundige. Het zit me nu toch echt wel dwars. Kan er ook niets over vinden online.
pi_87052524
Jeetje, ik ben een weekje op vakantie en was gebleven bij deel 695!! Het heeft me twee dagen gekost om bij te lezen haha! Ik had verwacht dat er dan ook al wat bevallingen zouden zijn geweest, maar voor sommigen ben ik zelfs blij dat het niet zo is (Sil).
Hier inmiddels op 9,5 week en eergisteren de eerste afspraak gehad met de verloskundige.
Heb een doorverwijzing gekregen voor de combinatietest met 12 weken en het standaard bloedprikken.
Normaal doet de vk dat, maar omdat ik toch al moet prikken voor de combinatietest, tappen ze dan gewoon gelijk een buisje extra.
Wat ik alleen ben vergeten te vragen: weten jullie of dat bloedprikken nuchter moet?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:36:11 #52
54772 Silmarwen
pi_87052933
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:24 schreef danic het volgende:
Jeetje, ik ben een weekje op vakantie en was gebleven bij deel 695!! Het heeft me twee dagen gekost om bij te lezen haha! Ik had verwacht dat er dan ook al wat bevallingen zouden zijn geweest, maar voor sommigen ben ik zelfs blij dat het niet zo is (Sil).
Hier inmiddels op 9,5 week en eergisteren de eerste afspraak gehad met de verloskundige.
Heb een doorverwijzing gekregen voor de combinatietest met 12 weken en het standaard bloedprikken.
Normaal doet de vk dat, maar omdat ik toch al moet prikken voor de combinatietest, tappen ze dan gewoon gelijk een buisje extra.
Wat ik alleen ben vergeten te vragen: weten jullie of dat bloedprikken nuchter moet?
Volgens mij niet hoor. Als het nuchter moet melden ze dat. Was je vakantie leuk?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:36:36 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87052950
Bij mij is het bloed voor de standaard tests en de NT meting aan het eind van de middag gebeurd, direct nadat we een afspraak met de gynaecoloog hadden.... ik was dus zeker niet nuchter ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:49:07 #54
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_87053362
Zo kraamzorg geregeld. Vond nu ik vandaag 13 weken ben het wel veilig om te doen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_87054188
Oh, die nachtmerries! Ik heb er ook last van, vreselijk. Vannacht droomde ik dat ik bij m'n werk voor de deur werd beroofd van m'n tas met belangrijke spullen en dat er allemaal kleding van me werd verbrand. :? Gaat echt helemaal nergens over
Iedere nacht word ik wel even wakker, en omdraaien van zij naar zij gaat hier inmiddels in etappes. Maar kan nog wel een beetje op m'n buik slapen gelukkig.
Back in business.
pi_87057070
Slapen is zo 2009 :X
Ik slaap ook echt mega beroerd, meestal zit ik tussen 2 en 4 gezellig voor de tv.. Gelukkig vallen hier de nachtmerries wel mee. Sterkte dames, die er wel last van hebben!

Sil, echt heel raar van je suikers. Slik je ook nog bepaalde medicatie? Het kan namelijk zijn dat die ervoor zorgen dat je suikers zo hoog zijn! Hopelijk heeft de diabetesvpk even tijd voor je!

Ik ga nu ff de klossen hallen bij de thuiszorg en daarna nog ff snuffelen v Asten in Tilburg!
29/10/'10 - 25/03/'13
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:20:33 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87069772
ik geb een raar soort pijn onder mijn ribben .. kan dat groeipijn zijn ofzo ? of maak ik me gewoon te druk ?

vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:22:35 #58
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87069821
Wat gaan jullie snel!

En wat voelen de dingen waar jullie over schrijven nog ver weg! Komt misschien ook wel omdat ik me, m.u.v. mijn ontplofte darmen en wat gevoelige borsten gewoon normaal, goed voel (niet echt moe, niet misselijk of een andere duidelijke zwangerschapskwaal :@ )

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 01-10-2010 18:30:20 ]
Oude (on)bekende.
pi_87071482
DJMO met mijn eerste waren dat idd groeipijnen. Die zat mega hoog in mijn buik eigenlijk ook gewoon mijn ribben te kneuzen :X

:*
I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:18:21 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87071776
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:10 schreef Narr het volgende:
DJMO met mijn eerste waren dat idd groeipijnen. Die zat mega hoog in mijn buik eigenlijk ook gewoon mijn ribben te kneuzen :X

:*
ha narr ;) mjah, het rare is, ik heb vandaag dus ook de baby gevoeld (denk ik dan althans!) en dat zat vlak boven m'n schaambeen. Ook als ik op mijn rug lig voel ik de baarmoeder laag in mijn buik dus vandaar dat ik me afvroeg wat het nou kon zijn ..

vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:55:32 #61
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_87075777

Ik ben er een beetje laat mee, maar dan kunnen jullie alsnog meegenieten :)

Verder zijn mijn partner en ik aan het nadenken of we een combinatietest gaan doen. Het nadeel van die test vind ik dat het eigenlijk een soort van schatting is i.p.v. een duidelijke ja of nee

Verder hebben wij geen kinderen met down in onze families, en ben ik vrij jong (net 25).
Dus we gaan het waarschijnlijk niet doen.

Hebben jullie hier ook over nagedacht? Wel of geen combinatietest?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:43:23 #62
238474 Jeetjejom
pi_87078411
The_Tankgirl, wij hebben de combinatietest niet laten doen, ik was net als jou 25 en omdat het idd een schatting is, zie ik het nut er niet zo heel erg van in. Daarnaast speelt bij ons ook mee, willen we het wel weten, want wat doen we dan? Een kindje met het syndroom van Down zou ik niet zomaar weg laten halen, maar het lijkt me ook een hele heftige zwangerschap als je weet dat je een hele grote kans hebt om er een te krijgen.....

En J-net, kraamzorg, moet ik ook nog altijd regelen (maar mijn HA weet ook nog altijd niet dat ik zwanger ben o|O ), maar omdat ik de vorige keer zo weinig aan de kraamzorg heb gehad is het iets waar ik een beetje tegenaan hik om te regelen. Iemand hier toevallig uit Zuid-Limburg die een goed kraambureau weet?

En......... vandaag 12 weken *O* *O* *O* *O*
Jouw warmte is genoeg
pi_87078751
The Tankgirl, wij hebben de combinatietest ook niet laten doen. Ik ben bijna 23 en manlief 26. Verder ook geen down in de familie. Ook het feit dat het een schattig is speelde hier erg mee. Succes met de keus!

JeetjeJom, ga jij s kraamzorg aanvragen ~O>
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87078921
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:20 schreef DJMO het volgende:
ik geb een raar soort pijn onder mijn ribben .. kan dat groeipijn zijn ofzo ? of maak ik me gewoon te druk ?
Ik zou het voor de zekerheid ff bij de huisarts navragen!
On zeh laptop
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:53:30 #65
238474 Jeetjejom
pi_87079003
Kan toch niet op vrijdagavond! En maandag moet ik de hele dag werken, en aangezien het mijn eerste dag is na 2 weken vakantie komt het er vast niet van. Misschien wil iemand me dinsdag een reminder sturen (oh nee, want dan moet ik na het werk naar het ZH voor een termijnecho en daarna meteen door naar het zwembad dus dat gaat ook niet lukken :P )

DJMO, beeb voelen blijft leuk he? Verheug me er al op!
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:54:19 #66
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87079049
Wat gaat het weer snel hier. Ik dacht nog wel dat ik in mijn verlof meer tijd zou hebben om alles bij te houden/lezen. Maar niets is minder waar: ik kan het niet bijhouden... en dat icm mijn acuut opkomende dementie is niet handig. En ik dacht nog wel dat ik daar dit keer veel minder tot geen last van had. Maar het slaat nu ineens heel hard toe...

Tankgirl: die combinatietest hebben wij niet laten doen. Het is een kansrekening en bij een verhoogde kans zouden wij niets ondernemen. Het geeft je - naar mijn idee - alleen maar een heel onrustig gevoel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:54:31 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87079065
volgens mij is er bij Jan wel een nekplooimeting gedaan, maar dat was (denk ik) omdat ik toen in een risicogroep zat. Bij Yolanda weet ik het niet meer :@ en bij deze niet laten doen ..

vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:56:04 #68
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87079160
DJMO: die pijn onder de ribben klinkt heel bekend (alsof er iets wordt opgerekt of in kramp zit wat niet overgaat...). Daar heb ik de vorige zwangerschap de hele tijd last van gehad. Nu is het maar even (paar wekern) geweest en nu is het weer weg.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:59:44 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87079349
Ik het er nu ook geen last meer van Hobbesje :? het was vanmiddag een heel raar ites :D zal ook wel met stress te maken hebben gehad denk ik achteraf :@

pi_87079755
Wij hebben wel een combinatietest gedaan. Ik ben begin 30, dus al iets meer risico.
Je weet natuurlijk nooit hoe het uiteindelijk uitpakt, maar wij hadden vooraf besproken de zwangerschap af te breken bij een downkindje.

Blij met lage kans :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Vanyel op 01-10-2010 22:23:35 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:13:31 #71
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87080033
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:07 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben wel een combinatietest gedaan. Ik ben 33, dus al iets meer risico.
Je weet natuurlijk nooit hoe het uiteindelijk uitpakt, maar wij hadden vooraf besproken de zwangerschap af te breken bij een downkindje.

Blij met lage kans :)
ik ben zelf nu 31, maar twee gezonde kinderen, geen down in de familie, gyn zei ook echt veel kans heb je niet als ik eerlijk ben, dus ook daarom niet laten doen.

vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:15:45 #72
54772 Silmarwen
pi_87080139
Geen test gedaan, het kindje was hoe dan ook welkom. Wel de extra echo met 20 weken.zodat mocht het kindje niet met het leven verenigbaar zijn of erg veel moeten lijden, we een keuze hdden kunnen maken. 25 en 28 jaar trouwens met de zangerschappen
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:20:49 #73
238474 Jeetjejom
pi_87080422
De 20weken echo doen wij ook trouwens. Dit eigenlijk omdat het a) bij de eerste zwangerschap zo ongeveer de enige echo was (later toch nog besloten een pretecho te doen) en b) ik eigenlijk niet echt het idee had dat het een keus was....
Maar hier is wel ook de overweging als het kindje geen levensverwachting of een leven met veel pijn zou hebben dat de zwangerschap afgebroken wordt.
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:24:20 #74
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87080603
de seo laat ik ook doen idd. Dat heb ik met alle zwangerschappen laten doen dus. en met 30 weken krijg ik nog echosessie op dvd mee naar huis van m'n huisarts ...

vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:31:51 #75
54772 Silmarwen
pi_87080921
Ja dat was bij ons de enige reden om eventueel de zwangerschap af te breken. Verder niet.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:57:39 #76
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87090540
Idem hier, alleen als de aandoening(en) bij het kindje dusdanig ernstig zijn dat zijn of haar leven er een vol pijn en lijden zou zijn breken we de zwangerschap af. Of als het kindje al uberhaupt geen levensverwachting heeft. Down is bij ons geen reden om de zwangerschap af te breken, daarom dus ook geen combinatietest, al ben ik al 36 en mijn lief 38.

Ik heb de eerst buikvoeler gehad gisteravond! We hadden een bruiloft en een van mijn tantes sloeg toe voor ik er erg in had. Ze vroeg wel of het mocht.... ACHTERAF! }:| Alleen mijn 'inner circle' mag aan mijn buik zitten!

Fijn weekend allemaal!
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:18:13 #77
238474 Jeetjejom
pi_87090780
Twentemeisje, irritant he, die mensen die zomaar aan je buik gaan voelen. Mijn nichtje deed het de vorige keer ook en aangezien ik haar maar 1x in de 5 jaar zie heb ik haar ook direct erop gewezen dat zij het toch ook niet leuk zou vinden als ik haar bij haar borsten zou grijpen. Die zijn nl ook behoorlijk gegroeid de afgelopen 5 jaar!
Daar moest ze me wel een beetje gelijk in geven :P
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:49:43 #78
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87091406
Whehe, als je buik door borsten vervangt is het opeens veel duidelijker waarom ongevraagd voelen misschien wel niet zo gewaardeerd wordt :D

Ik ben me voorzichtig aan het orienteren op verloskundigen enzo... lastig :o Volgens het internet kan uit een stuk 10 praktijken kiezen! Hoe hebben jullie die keus gemaakt? Toevallig iemand uit Amsterdam met tips?
Oude (on)bekende.
pi_87092366
Ik heb gewoon de dichtstbijzijnde verloskundige gebeld, kan je er lekker zelf heen waggelen:D
pi_87092828
Ik ben blijkbaar veel te lief, ik zeg er niet snel wat van als mensen het doen. Nou moet ik zeggen dat er niet veel zijn geweest hoor, blijkbaar heb ik veel beleefde mensen in mijn vrienden- en familiekring ;)
pi_87093731
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:09 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Oh moet je daar nuchter voor zijn? Heb het aankomende woensdag, en volgens mij staat er niets op mijn papiertje....(tsjekt) Nope...

Het zit naast mijn vk, dus kan het netjes combineren, is dat niet ideaal?
Ik moest er juist NIET nuchter voor zijn, ik werd naar huis gestuurd omdat ik eerst wat eten moest.Fijn ook dat iemand me dat van tevoren even gezegd had ahum }:|
Ze zeiden dat het anders een heel vertekend beeld gaf van je suikerspiegel als je zonder iets te eten laat prikken
Ik herinner me nog dat ik helemaal niet lekker werd in de wachtruimte na dat drankje, voelde me echt heel raar en begon overal te zweten echt vaag
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:18:43 #82
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87097417
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:27 schreef Troeta het volgende:
Ik heb gewoon de dichtstbijzijnde verloskundige gebeld, kan je er lekker zelf heen waggelen:D
Zo dacht ik ook, maar er zitten meerdere verloskundigen op waggelafstand :p
Oude (on)bekende.
pi_87099638
tm, heel irritant is dat ja... (ik heb er een gehad die m'n buik begon te aaien en vroeg: aaaaahhhhhhhh, hoe is het nu met je? ik zoiets als: }:| ik weet het niet hoor, maar er zit nog steeds geen baby in... toen stopte ze gauw met aaien... (maar ook als er wel een baby inzit, hoef ik ook niet allemaal handen op m'n lijf opeens... :N ) )
pi_87103811
Oh ja, morgen ben ik 37 weken. Mijn man is nog steeds niet in orde, maar dat is logisch. Zelf lijkt hij te denken dat het allemaal al veel beter gaat...(voor degenen die het niet gelezen hadden, hij heeft een burn-out en daar staat minstens een paar maanden voor). Hij wil volgende week al twee dagen vier uur gaan werken (hij is IT-er, dé IT-er van zijn werk).
Hopelijk gaat alles goed... en gaat hij er niet juist van achteruit.

Verder is het hier nu rustig, vorige week had ik wat voorweeën en wat gerommel, maar dat ben ik gewend...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:52:04 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87107101
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:53 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, morgen ben ik 37 weken. Mijn man is nog steeds niet in orde, maar dat is logisch. Zelf lijkt hij te denken dat het allemaal al veel beter gaat...(voor degenen die het niet gelezen hadden, hij heeft een burn-out en daar staat minstens een paar maanden voor). Hij wil volgende week al twee dagen vier uur gaan werken (hij is IT-er, dé IT-er van zijn werk).
Hopelijk gaat alles goed... en gaat hij er niet juist van achteruit.

Verder is het hier nu rustig, vorige week had ik wat voorweeën en wat gerommel, maar dat ben ik gewend...
hoe vind jij dat het gaat met hem? beter of slechter dan een paar weken geleden ? probeer hem er anders te van overtuigen dat je hem zo hard nodig hebt na je bevalling ... want hij kan wel dé IT-er van zijn werk zijn .. maar hij bovenal dé vader van zijn kinderen en dat is véle malen belangrijker dan jezelf in de nesten te werken op je werk en over een half jaar nog langer of misschien voorgoed uitgeschakeld te zijn ..

pi_87107317
Sil, mijn vakantie was heerlijk, lekker een weekje egypte. Lief dat je het vraagt. Ik ben na een week zon en rust ook gelijk van mijn misselijkheid 's ochtends af, dus dat is heel prettig.

Wij gaan wel de combinatietest doen. De afspraak staat ook al. Ik ben net 30 dus de leeftijd is het probleem volgens mij niet en we hebben ook al afgesproken dat een kindje met Down gewoon net zo welkom is. Wel vinden we het belangrijk dat een kindje een goed bestaan kan hebben, dus als bij de 20 weken echo blijkt dat het een kasplantje gaat worden (sorry voor de omschrijving), dan wordt het een heel ander verhaal.
Wij laten de combinatietest daarom vooral doen, zodat wij er ons mentaal op voor kunnen bereiden als de kans heel groot blijkt te zijn.

Enneh...Jeetjejom, er staat me iets van bij dat je de kraamzorg 'moet' hebben geregeld voor 15 weken.
Natuurlijk kan dat niet altijd (er zijn altijd mensen die pas bij 20 weken erachter komen dat ze zwanger zijn), maar de voorkeur gaat er wel naar uit.
Ik had me er een klein beetje in verdiept. Afgelopen woensdag het intakegesprek met de verloskundige gehad (idd de dichtstbijzijnde dus ik heb ook geen andere tip voor mevr Mus) en die gaf een aantal folders mee die ik ook al in een winkel had gekregen. Toen ik aangaf waar mijn eerste voorkeur naar uit ging, ging ze helemaal stralen wat die had ze zelf ook gekozen. Dus dat gaat em worden.
(altijd fijn als je bevestigd wordt in je gedachten)

Is het trouwens erg als je al bij naam wordt herkend in een babyspeciaalzaak terwijl je nog geen 10 weken zwanger bent? :@ :X 8)7
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:04:53 #87
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87107494
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:59 schreef danic het volgende:

Is het trouwens erg als je al bij naam wordt herkend in een babyspeciaalzaak terwijl je nog geen 10 weken zwanger bent? :@ :X 8)7
LOL ! _O- ik heb 17 weken, en heb nog geen babyspeciaalzaak gezien :D (of nou ja, één keer om te kijken hoe de duo liep die ik wil hebben :@ ik ga dr binnenkort weer heen om een proforma te laten maken, wil m toch wel graag hebben, en als je budgetbeheer hebt én midden in een verhuizing zit.. )

pi_87107607
Erg hè, schrok ook wel ff!

We hebben daar de kinderwagen al op laten schrijven omdat die de zomerkleuren heeft en er dus uitgaat en toevallig hebben we daar ook ons kamertje gevonden en dus had ik met ze afgesproken dat ze zouden bellen als het kamertje eruit zou gaan, want dan zouden we em eerder gaan bestellen (nu nog niet gedaan).

Maar die man heeft wel een heel eng geheugen zeg 8)7
pi_87108068
quote:
Ik ben me voorzichtig aan het orienteren op verloskundigen enzo... lastig :o Volgens het internet kan uit een stuk 10 praktijken kiezen! Hoe hebben jullie die keus gemaakt? Toevallig iemand uit Amsterdam met tips?
Waar woon je? Ik heb gelopen bij de meiden van 101 Verloskundigen in de Johannes Verhulststraat. Ontzettend lieve meiden die goed naar je luisteren (en niet moeilijk doen over pijnbestrijding) en me geweldig hebben begeleid tijdens mijn zwangerschap en bevalling. ^O^
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:22:21 #90
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87108100
:D danic! Of woon je gewoon in een heul kleine plaats?

Wanneer in de zwangerschap gaan jullie (of hebben jullie) grotere aankopen als kinderwagen en kinderkamer kopen/bestellen? Ik fantaseer en google me al een slag in de rondte, maar echt iets aanschaffen durf ik eigenlijk nog niet. Heb ook nog alle tijd natuurlijk.

Zit zelf een beetje te denken aan de periode na de 20 weken echo. We hadden al wel ons 'droombedje' gezien, maar deze was helaas al verkocht (we willen graag een oud bedje), anders hadden we 'm waarschijnlijk wel gekocht (liefst aanbetaald en later opgehaald ;) ).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:40:48 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87108681
dan heb je in principe maar twee maanden om alles op orde te krijgen he TM ? Ze adviseren dat met 7 maanden de kamer klaar moet zijn ;)

na de 12e week zit je meestal wel goed :*

nu gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik dit keer ook nog niks gehaald heb (kinderkamer krijgen we van een vriendin, en die kinderwagen moet ik toch eens achteraan :X maar ja, ik zit dan ook te wachten tot m'n huis klaar is (dat klinkt behoorlijk alsof ik niks doe, maar ik mag ook weinig doen qua opknappen en verhuizen an sich. ik maak wel schoon en pak wel in hoor :D )

zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:57:08 #92
54772 Silmarwen
pi_87109214
Danic, ik snap wel dat je de combinatietest wil hoor! Maar ik was de eerste keer 25, nu 28 geen Down in de familie niets. De kans is dan sowieso al zo klein.

Mochten we OOIT nog een derde proberen. kans zeer klein aangezien de kans op diabetes en vroeggeboorte zo groot zijn, dat we niet weten of het wel verstandig is, ook al willen we wel graag een derde. Maar dat is wel ver in de toekomst. ;) zou ik het misschien wel doen. Klinkt heel hard, maar dan zouden we al 2 gezonde kindjes hebben, en een zwaar gehandicapt kindje, zou niet alleen van invloed op ons als ouders zijn, maar ook op onze twee kinderen.
pi_87109368
Ik was een week of 16 toen wij de kinderwagen hebben besteld. Ook rond die tijd een commode van MP gehaald. Bedje moeten we nog kopen maar er is dan ook nog geen ruimte. We zijn nu druk bezig met een kastenwand e.d. en daarna komt er een simpel bedje van Ikea dus dat heeft ook geen haast verder.

Na week 12 kan het inderdaad geen kwijt om gewoon lekker je hormonen los te laten en heerlijk rond te gaan snuffelen :+
The way you rock'n'roll
pi_87109560
TM wij hadden de kinderwagen al erg vroeg omdat we tegen een enorme aanbieding aan liepen, maar met het bedje enzo hebben we gewacht tot de geslachtsecho (17 wkn) omdat we het bedje dat we op het oog hadden toch wel een tikje meisjesachtig vonden. Was het een jongen geweest dan hadden we een ander bedje gekozen.

Dit keer hadden we de babykamer relatief vroeg, week of 14 denk ik? Wederom vanwege goeie deal en marktplaats dit keer enzo. Voor de rest moet alles nog gebeuren, vloer/verf/gordijntje, dat werk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87109612
TM, wij hebben het ook allemaal tussen de 14 en 20 weken besteld. Vooral op kinderwagens wil nog wel eens een flinke levertijd zitten. En met Driekus hadden we de kamer klaar rond de 20 weken, maar dat kwam omdat er toen een rits vrije dagen elkaar was en we die benut hebben.
Ik hoef niet eens zo veel te hebben, we gaan er alleen een commode bij hale/maken en natuurlijk tzt een bedje.

Oja, ik kom me maar vast officieel hier melden. Uitgerekende datum zal ergens begin juni zijn, maar het wordt nog een leuke puzzel om die uit te zoeken met in de vorige cyclus een miskraam en de cyclussen ervoor die steeds korter werden. Ach, daar is een vk voor he.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:15:49 #96
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87109739
welkom Mefke ;)

ik draag sinds vanmiddag een sportbeha (ofzo, gewoon zo'n ding wat je over je kop moet aantrekken .. geen haakjes op de achterkant, en tlijkt een kruising tussen een topje en een beha). Verkoopster in de winkel: je hebt 70a. ik passen .. ding zat klem om m'n schouders .. toen zelf maar een 80a uit t rek gepast, en die zit perfect. Moet nog wel ontzettend wennen aan het feit dat m'n tieten ingepakt zitten, maar goed. Misschien werkt het ook wel (een beetje) tegen rugklachten. Wie niet waagt, die niet wint :')

pi_87109957
Mefke, welkom! Hopelijk gaat alles nu goed!

Wij hebben de kinderwagen rond de 20e week besteld en de kinderkamer ook. Helaas hebben we bij 31w nog een nieuwe kamer moeten kopen.. vraag maar niets O-)

Hopelijk helpt je sportbeha DJMO!

Sil, alles nog rustig?

Danic, fijn dat je misselijkheid nu weg is!

We hebben nog niets gehoord van Troeta of heb ik er weer eens overheen gelezen :@
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87110008
Ik heb niet goed gelezen, Troeta heeft wel gereageerd o|O
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87110172
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:22 schreef twentemeisje het volgende:
:D danic! Of woon je gewoon in een heul kleine plaats?

Wanneer in de zwangerschap gaan jullie (of hebben jullie) grotere aankopen als kinderwagen en kinderkamer kopen/bestellen? Ik fantaseer en google me al een slag in de rondte, maar echt iets aanschaffen durf ik eigenlijk nog niet. Heb ook nog alle tijd natuurlijk.

Zit zelf een beetje te denken aan de periode na de 20 weken echo. We hadden al wel ons 'droombedje' gezien, maar deze was helaas al verkocht (we willen graag een oud bedje), anders hadden we 'm waarschijnlijk wel gekocht (liefst aanbetaald en later opgehaald ;) ).
Wij zijn na de 20wkn echo doorgereden naar baby dump en hebben daar t e.e.a. besteld.
Kinderkamer hebben we van verschillende afdelingen van de ikea, daar ook na de 20 wkn echo een keer georienteerd met wat we wilden en toen gekocht.
We hadden ons al wel georienteerd welke soort wandelwagen we wilden hebben dus na de 20 wkn echo was het niet helemaal nieuw maar kwamen we uiteindelijk wel bij een andere terecht.

Nu ben ik 22,5 wk en kinderwagen moet nog worden besteld, tijn zijn kamer moet nog heeeeeeeel flink wat aan gebeuren en daar moeten ook nog meubels voor gekocht worden dusch..............
Wachten is op de offerte van de aannemer en die mag wel een keer komen wat mij betreft haha.

Enne mefke, gefelic iteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')