Ja, natuurlijk ben je het zat! Van een afstandje lijken een paar dagen of een week niet zoveel uit te maken, maar ik herinner me nog goed dat ik vanaf de uitgerekende datum steeds meer begon te denken: 'Waarom zou het nu nog wél uit zichzelf gebeuren?' Maar de kans is groot dat het niet zover komt dat de bevalling ingeleid moet worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:14 schreef Troeta het volgende:
Als het er dinsdag nog niet is gaan ze strippen, vandaag wilde ze dat nog niet doen. Als het er dan met 41+4 dagen nog niet is krijg ik een CTG en een echo en daarna kijken ze dan of ze gaan inleiden..
Dus afwachten maar weer..
Ben het wel goed zat eigenlijk en ben stiekem jaloers op iedereen die wel gestript word of ingeleid bij dat leuke babybites, maar dat is gewoon ongeduld van me.
Ik ben gewoon lief en omzichtigquote:Op donderdag 30 september 2010 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, DML, het ligt niet aan jou. Ik vind je verzoek heel redelijk. En als ik in jouw schoenen stond zou ik ook niet zo lief en omzichtig als Basboussa omschrijft uitleggen dat het geen goed plan is. Van je lief verwacht je begrip en aan onvoorwaardelijkheid grenzende steun.
.
Oh moet je daar nuchter voor zijn? Heb het aankomende woensdag, en volgens mij staat er niets op mijn papiertje....(tsjekt) Nope...quote:Op donderdag 30 september 2010 17:30 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik heb vandaag trouwens de suikertest gedaan en het nuchter blijven ging zoveel makkelijker dan de vorige zwangerschap! Toen had ik allerlei psychedelische ervaringen in het uur nadat ik het suikerdrankje had ingenomen.Nu had ik mijn lief en Ivan mee. Mijn lief heb ik in een stoel geparkeerd en een sudoku in handen geschoven, dus daar had ik geen kind aan.
Ivan was heel lief aan het spelen en andere patiënten aan het charmeren. Het was gewoon een uitstapje!
Da's ook erg, hè, een bezoek aan het ziekenhuis zien als een uitstapje?![]()
Ik ga het even opzoeken, maar kan me niet herinneren dat ik dat de voirge keer moest, en de assistente is vaak wel erg 'attent' op dit soort zaken, maar zei nu ook niets.... Tenminste, ik herinner me niets....quote:Op donderdag 30 september 2010 20:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou er even naar vragen, Basboussa. Ik geloof dat je er niet altijd nuchter voor hoeft te zijn, maar ik weet het fijne er ook niet van. In principe hadden ze je die instructie dan moeten geven.
Ja maar ze heeft pijn van een afgebroken kiesquote:Op donderdag 30 september 2010 20:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ola, Ms Tico! Da's al de 2e keer dat ik het linkje naar het vorige topic moet toevoegen!Je kan het nu niet meer op dementie gooien he!
euh?quote:Op donderdag 30 september 2010 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
Waar zit je verstandskies, onder of boven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op donderdag 30 september 2010 21:00 schreef Claudia_x het volgende:Dat dacht de mijne ook. Na 20 minuten kei- en keihard werken had ie dan eindelijk mijn kies eruit en ik heb er nog zo'n 2 weken ontzettend last van gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rest is er netjes door de kaakchirurg uitgeplukt.
Overigens hebben de mijne zo'n 15 jaar vrij ok in mijn kaak gestaan. Waren alleen moeilijk schoon te houden, daarom uiteindelijk toch maar gekozen voor 4 kiesjes minder.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ontzwangerenquote:Op donderdag 30 september 2010 20:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ola, Ms Tico! Da's al de 2e keer dat ik het linkje naar het vorige topic moet toevoegen!Je kan het nu niet meer op dementie gooien he!
Was dat bovenin? Wat klote.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat dacht de mijne ook. Na 20 minuten kei- en keihard werken had ie dan eindelijk mijn kies eruit en ik heb er nog zo'n 2 weken ontzettend last van gehad.
De rest is er netjes door de kaakchirurg uitgeplukt.
Nee was onder, maar hij zag niet zo'n probleem. Had ff het ene krom staande worteltje gemist..quote:
Volgens mij niet hoor. Als het nuchter moet melden ze dat. Was je vakantie leuk?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:24 schreef danic het volgende:
Jeetje, ik ben een weekje op vakantie en was gebleven bij deel 695!! Het heeft me twee dagen gekost om bij te lezen haha! Ik had verwacht dat er dan ook al wat bevallingen zouden zijn geweest, maar voor sommigen ben ik zelfs blij dat het niet zo is (Sil).
Hier inmiddels op 9,5 week en eergisteren de eerste afspraak gehad met de verloskundige.
Heb een doorverwijzing gekregen voor de combinatietest met 12 weken en het standaard bloedprikken.
Normaal doet de vk dat, maar omdat ik toch al moet prikken voor de combinatietest, tappen ze dan gewoon gelijk een buisje extra.
Wat ik alleen ben vergeten te vragen: weten jullie of dat bloedprikken nuchter moet?
ha narrquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:10 schreef Narr het volgende:
DJMO met mijn eerste waren dat idd groeipijnen. Die zat mega hoog in mijn buik eigenlijk ook gewoon mijn ribben te kneuzen![]()
Ik zou het voor de zekerheid ff bij de huisarts navragen!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:20 schreef DJMO het volgende:
ik geb een raar soort pijn onder mijn ribben .. kan dat groeipijn zijn ofzo ? of maak ik me gewoon te druk ?
ik ben zelf nu 31, maar twee gezonde kinderen, geen down in de familie, gyn zei ook echt veel kans heb je niet als ik eerlijk ben, dus ook daarom niet laten doen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:07 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben wel een combinatietest gedaan. Ik ben 33, dus al iets meer risico.
Je weet natuurlijk nooit hoe het uiteindelijk uitpakt, maar wij hadden vooraf besproken de zwangerschap af te breken bij een downkindje.
Blij met lage kans
Ik moest er juist NIET nuchter voor zijn, ik werd naar huis gestuurd omdat ik eerst wat eten moest.Fijn ook dat iemand me dat van tevoren even gezegd had ahumquote:Op donderdag 30 september 2010 20:09 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Oh moet je daar nuchter voor zijn? Heb het aankomende woensdag, en volgens mij staat er niets op mijn papiertje....(tsjekt) Nope...
Het zit naast mijn vk, dus kan het netjes combineren, is dat niet ideaal?
Zo dacht ik ook, maar er zitten meerdere verloskundigen op waggelafstand :pquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:27 schreef Troeta het volgende:
Ik heb gewoon de dichtstbijzijnde verloskundige gebeld, kan je er lekker zelf heen waggelen:D
hoe vind jij dat het gaat met hem? beter of slechter dan een paar weken geleden ? probeer hem er anders te van overtuigen dat je hem zo hard nodig hebt na je bevalling ... want hij kan wel dé IT-er van zijn werk zijn .. maar hij bovenal dé vader van zijn kinderen en dat is véle malen belangrijker dan jezelf in de nesten te werken op je werk en over een half jaar nog langer of misschien voorgoed uitgeschakeld te zijn ..quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:53 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, morgen ben ik 37 weken. Mijn man is nog steeds niet in orde, maar dat is logisch. Zelf lijkt hij te denken dat het allemaal al veel beter gaat...(voor degenen die het niet gelezen hadden, hij heeft een burn-out en daar staat minstens een paar maanden voor). Hij wil volgende week al twee dagen vier uur gaan werken (hij is IT-er, dé IT-er van zijn werk).
Hopelijk gaat alles goed... en gaat hij er niet juist van achteruit.
Verder is het hier nu rustig, vorige week had ik wat voorweeën en wat gerommel, maar dat ben ik gewend...
LOL !quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:59 schreef danic het volgende:
Is het trouwens erg als je al bij naam wordt herkend in een babyspeciaalzaak terwijl je nog geen 10 weken zwanger bent?![]()
![]()
Waar woon je? Ik heb gelopen bij de meiden van 101 Verloskundigen in de Johannes Verhulststraat. Ontzettend lieve meiden die goed naar je luisteren (en niet moeilijk doen over pijnbestrijding) en me geweldig hebben begeleid tijdens mijn zwangerschap en bevalling.quote:Ik ben me voorzichtig aan het orienteren op verloskundigen enzo... lastigVolgens het internet kan uit een stuk 10 praktijken kiezen! Hoe hebben jullie die keus gemaakt? Toevallig iemand uit Amsterdam met tips?
Wij zijn na de 20wkn echo doorgereden naar baby dump en hebben daar t e.e.a. besteld.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:22 schreef twentemeisje het volgende:danic! Of woon je gewoon in een heul kleine plaats?
Wanneer in de zwangerschap gaan jullie (of hebben jullie) grotere aankopen als kinderwagen en kinderkamer kopen/bestellen? Ik fantaseer en google me al een slag in de rondte, maar echt iets aanschaffen durf ik eigenlijk nog niet. Heb ook nog alle tijd natuurlijk.
Zit zelf een beetje te denken aan de periode na de 20 weken echo. We hadden al wel ons 'droombedje' gezien, maar deze was helaas al verkocht (we willen graag een oud bedje), anders hadden we 'm waarschijnlijk wel gekocht (liefst aanbetaald en later opgehaald).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |