Ik praat mijn keuze helemaal niet goed, niet naar mezelf en niet naar de buitenwereld.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:40 schreef tessie het volgende:
Ik kan best begrijpen dat mensen stoppen met bv vanwege kloven of spruw. Dat is toch ook allemaal super ongemakkelijk en lastig. Als je daar niet op gerekend had, is dat echt wel een tegenvaller natuurlijk. En dat die mensen het dan zo brengen dat ze wel moesten stoppen, dat is misschien ook gewoon wel een beetje goedpraten, naar zichzelf of naar de buitenwereld. Ik kan het best wel begrijpen hoor, er wordt vaak ook wel erg veroordelend gedaan als je geen bv geeft, dan is het makkelijker om een soort excuus rede erbij te vertellen denk ik.
Ehm, je doet nu net of ik jou persoonlijk aanval ofzo, terwijl dat absoluut niet zo is. Wat ik wou zeggen, is dat ik vrouwen die zeggen dat ze _moesten_ stoppen met bv omdat ze spruw/kloven hadden of iets soortgelijks, juist best begrijp, vanwege de negatieve reacties die je vaak krijgt als je stopt met bv/geen bv geeft.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef Fannie het volgende:
[..]
Ik praat mijn keuze helemaal niet goed, niet naar mezelf en niet naar de buitenwereld.
Feit is dat ik toendertijd gewoon geen hulp kreeg, van niemand, terwijl ik daar wel naar gevraagd heb.
Geloof me, als ik toen van een LK had geweten dan had ik die in het ziekenhuis al gebeld.
Ik weet dat je me niet persoonlijk aanviel, alleen door dat stukje wat ik in quote heb gezet voelde ik me wel aangesproken, vandaar m'n reactiequote:Op dinsdag 28 september 2010 21:44 schreef tessie het volgende:
[..]
Ehm, je doet nu net of ik jou persoonlijk aanval ofzo, terwijl dat absoluut niet zo is. Wat ik wou zeggen, is dat ik vrouwen die zeggen dat ze _moesten_ stoppen met bv omdat ze spruw/kloven hadden of iets soortgelijks, juist best begrijp, vanwege de negatieve reacties die je vaak krijgt als je stopt met bv/geen bv geeft.
Jouw situatie was sowieso totaal anders, en daar had ik het helemaal niet over, en bovendien bedoelde ik het dus ook juist helemaal niet negatief....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
Uhm, onze kraamverzorgster heeft op dag 7 ofzo ook (een paar uurtjes) Harry's navel 'verbonden' met een gaasje gedrenkt in alcohol. Dit omdat de navel niet snel genoeg indroogde (en het er op leek dat het zou gaan ontsteken). Daags erna is dit nog eens herhaald. Het heeft dus wel degelijk nut.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:05 schreef WupWup het volgende:
Wij Nederlanders niet nee, maar het gebeurt nog veel in buitenlandse gezinnen. En sommige ouderwetse kraamverzorgsters wagen zich er ook nog aan. Heeft overigens geen nut dat alcohol, mocht iemand het zich afvragen
Sommige kraamverzorgsters/vk's geven daar inderdaad nog steeds de voorkeur aan, al zweerde ik bij de wescecinpoeder hoor... komt denk ik ook omdat ik altijd blijf denken dat een baby ook gevoel heeft en je op je eigen wonden ook geen langdurig alcohol legtquote:Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef Asyniur het volgende:
Maffe, fijn dat je er weer vertrouwen in hebt!
[..]
Uhm, onze kraamverzorgster heeft op dag 7 ofzo ook (een paar uurtjes) Harry's navel 'verbonden' met een gaasje gedrenkt in alcohol. Dit omdat de navel niet snel genoeg indroogde (en het er op leek dat het zou gaan ontsteken). Daags erna is dit nog eens herhaald. Het heeft dus wel degelijk nut.
Ow en ik had een hele jonge kraamverzorgster
Baby gaf geen krimp dus ik denk niet dat ie er wat van gevoeld heeft. Daarnaast is het ook niet de gewoonte van mij om mijn eigen wonden zodanig niet te verzorgen dat ze necrotisch worden en er huid afsterft. En ik geloof dat dat nou net wel de bedoeling is van een navel(streng)quote:Op woensdag 29 september 2010 22:32 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Sommige kraamverzorgsters/vk's geven daar inderdaad nog steeds de voorkeur aan, al zweerde ik bij de wescecinpoeder hoor... komt denk ik ook omdat ik altijd blijf denken dat een baby ook gevoel heeft en je op je eigen wonden ook geen langdurig alcohol legt
Ik vroeg me dus al af waar de alcohol in het kraampakket voor was... Niet gebruikt volgens mij.quote:Op donderdag 30 september 2010 08:52 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Baby gaf geen krimp dus ik denk niet dat ie er wat van gevoeld heeft. Daarnaast is het ook niet de gewoonte van mij om mijn eigen wonden zodanig niet te verzorgen dat ze necrotisch worden en er huid afsterft. En ik geloof dat dat nou net wel de bedoeling is van een navel(streng)
Uhm, die is in principe om de thermometer te ontsmetten voor en nadat je je kind temperatuurt...quote:Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik vroeg me dus al af waar de alcohol in het kraampakket voor was... Niet gebruikt volgens mij.
Oeps. Nou ja, misschien heeft de kraamverzorgster het wel gebruikt. Heeft ze ook niet tegen mij verteld maar we hadden niet echt veel tijd om te praten over de verzorging van Nathan.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:22 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Uhm, die is in principe om de thermometer te ontsmetten voor en nadat je je kind temperatuurt...
Bij een normale genezing is alcohol op de navelstomp niet nodig en niet nuttig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet erg opkijk van een stompje wat er op dag 7 nog niet af is en vraag me af of het anders had gekund. Het is niet schadelijk, maar ook niet nuttig in de normale situatie.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef Asyniur het volgende:
Maffe, fijn dat je er weer vertrouwen in hebt!
[..]
Uhm, onze kraamverzorgster heeft op dag 7 ofzo ook (een paar uurtjes) Harry's navel 'verbonden' met een gaasje gedrenkt in alcohol. Dit omdat de navel niet snel genoeg indroogde (en het er op leek dat het zou gaan ontsteken). Daags erna is dit nog eens herhaald. Het heeft dus wel degelijk nut.
Ow en ik had een hele jonge kraamverzorgster
ZIj was ook niet de aanstichster, dat was ikzelfquote:Op donderdag 30 september 2010 11:37 schreef WupWup het volgende:
[..]
Bij een normale genezing is alcohol op de navelstomp niet nodig en niet nuttig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet erg opkijk van een stompje wat er op dag 7 nog niet af is en vraag me af of het anders had gekund. Het is niet schadelijk, maar ook niet nuttig in de normale situatie.
Die poeder die maffe noemt werkt idd fijn! En ook fijn dat je HA en LK op 1 lijn zitten en bedankt voor de gebruiksaanwijzingDie begeleiding van je kraamafdeling vind ik wel shocking. Is dat een gecertificeerd ziekenhuis?
QFTquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:57 schreef Ticootje het volgende:
Wup, ik versla je met op dag 4 boven geboorte gewicht.
Deed Nathan ookquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:52 schreef Orea het volgende:
Ik kwam deze hij is gedraaid op mijn pc maar upload hem zo raar.. nou ja het is te zien nog tegen net, met een 10 dagen oude Leia(god wat is ze al groot als ik deze foto terugzie
)
Maar Leia zegt: Fuck You![]()
Wat fijn Tico!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:40 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik had op het cb eindelijk eens een verpleegkundige die wel leuk was en borstvoedingsvriendelijk. Ik had leyla ff op de weegschaal gelegd vanwege het spugen, maar niets aan de hand. Die vrouw was gewoon heel nuchter erin, borstvoeding kun je niet teveel geven, krijgt ze teveel dan spuugt ze het wel uit, ze drinkt zeker erg gulzig en je hebt veel melk? Nou maak je maar niet druk, het regelt zichzelf wel.
En mijn vk zat nog in m'n kraamweek te verkondigen dat ik echt minimaal 2 uur tussen de voedingen moest laten, anders kreeg ze teveel en zou ze diabetes kunnen krijgen. Wtf?!
Dat bedoelde ik ook! Die mevrouw gaf ook borstvoeding: haar zoon viel buiten de curvesquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:44 schreef Ticootje het volgende:
Kindjes kunnen ook op borstvoeding op en boven de bovenste lijn zitten hoor
Oh zo!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:45 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook! Die mevrouw gaf ook borstvoeding: haar zoon viel buiten de curves
Nah, het was maar de mevrouw die weegt zal ik maar zeggen. De rest (arts en verpleegkundigen) kennen het verhaal wel hoor. Die hoor je ook nergens over. Die verblikken of verblozen ook niet als ik over Rapley beginquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:47 schreef Ticootje het volgende:
Ja, de standaard vragenlijst. En hoe gaat het met de flesjes? Ik geef borstvoeding. Oh nog steeds??? Ze is net 6 maanden, ja nog steeds. Zucht.
Het is de manier van vragen en intresse in je klanten. Er staat toch genoeg in het dossier, hoe moeilijk is het om ff door te klikken voordat je iemand naar binnen vraagt?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:45 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook! Die mevrouw gaf ook borstvoeding: haar zoon viel buiten de curves
Ik ken er genoegquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:55 schreef Orea het volgende:
Wat ik me afvraag, zijn er hier mama's die tijdens de zwangerschap borstvoeding konden blijven geven aan hun beeb?
Dat wij op zich vrij vlot een 2e willen is geen geheim (mocht het allemaal lukken enzo) maar ik lees eigenlijk bijna nergens een positief verhaal... bij praktisch iedereen kelderde de productie naar nihil in de zwangerschap..
En nu wil ik Leia toch wel tot minimaal 1 jaar borstvoeding blijven geven.. Maar schijnbaar is de kans zo klein dat het goed door blijft lopen in de zwangerschap, dat ik het risico toch maar niet wil nemen, denk ik... Maar ik ben wel benieuwd bij wie het wél lukte?
Ga dan voor een 2e zodra ze een jaar is... 2 kindjes zo kort op elkaar lijkt mij echt zwaar.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:05 schreef Orea het volgende:
Absoluut, maar ik wil niet het risico lopen, stel dat we ervoor gaan rond zij een half jaar is (even afhankelijk van cyclus en dat het lukt etc. etc.) dat de productie weg is.. ook al drinkt ze droog..
Kijk is ze een jaar geweest, en valt de productie weg, dan kan ze 'droog' drinken zodat ze de techniek niet verleert, en kan ze idd daarna ook drinken.. Maar ik denk dat ik het risico gewoon te groot vind..
Ik zou het zo zonde vinden als ze tussen een half jaar en een jaar alsnog kv bij moet krijgen, terwijl ik nu gewoon echt een meer dan prima productie heb. Hoe erg ik ook rammel, dat vind ik het dan weer niet waard.. denk ik!
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ga dan voor een 2e zodra ze een jaar is... 2 kindjes zo kort op elkaar lijkt mij echt zwaar.
Elise had (als ik het me goed herinner) met 2 weken een speentje. Ergens rond die tijd en met 4 weken heb ik een paar dagen gekolfd en heeft ze uit een flesje gedronken. Het uit de borst drinken heeft er niet onder geleden, dat deed en doet ze gewoon goed. Wij hebben er dus geen last van gehad.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:37 schreef tessie het volgende:
Volgens mij zijn er net zoveel voor- en nadelen aan snel een tweede kindje krijgen als aan langer wachten...
Hoe hebben jullie het trouwens gedaan met een speentje geven? Anna heeft heel veel zuigbehoefte, en ze wil volgens mij het liefst de hele dag mijn vinger in haar mond... Dus het zou voor mij wel heel veel makkelijker zijn om af en toe een speentje te geven, maar ik durf het niet zo goed ivm met die tepel/speen verwarring... Hoe zit dat nou precies?
Ik ga het risico niet nemen...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:06 schreef huuphuup het volgende:
Orea je kent mijn verhaalmaar er zijn er genoeg bij wie het wel goed gaat. Echter... er is geen kont over te zeggen van te voren. Mijn productie was altijd zo stabiel dat ik gemakkelijk kon werken zonder te kolven, vanaf het begin al, daar heeft de borstvoeding nooit van te lijden gehad. En toch is het in elkaar geklapt.
Mijn advies, tsja, begin pas aan de tweede als je het de moeite van het eventueel op moeten geven van de borstvoeding waard vindt. Heb je mazzel dan heb je er niet echt last van en gaat het goed, heb je pech dan doe je er ook weinig aan maar dan hoef je er in elk geval geen spijt enzo van te hebben.
Er zijn overal redelijk wat positieve verhalen te vinden, punt is dat je het van te voren niet weetquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:57 schreef sproet-je het volgende:
Orea, heb je op het borstvoedingsforum al eens nagevraagd of er ook positieve ervaringen zijn? (of staat het er al vol met topics over bv en zwangerschap....)
Harry was 1 van de baby'squote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:09 schreef Ticootje het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)tvoeden-gehaald.html
Ik wilde het risico ook niet lopen, vandaar dat ik ook gewacht heb tot Annicka een jaar was. En eigenlijk tot ze bijna anderhalf was, want toen pas had ik het idee dat ze echt 'zonder problemen' zonder de bv zou kunnen, als het wél stil valt. Zonder problemen tussen haakjes, want als het echt moet gaat het natuurlijk altijd wel...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:00 schreef Orea het volgende:
[..]
Er zijn overal redelijk wat positieve verhalen te vinden, punt is dat je het van te voren niet weeten ik loop toch echt het risico liever niet.. Als het terugloopt bij eventuele zwangerschap als Leia een jaar is geweest, dan soit. Maar eerder zou ik toch wel heel erg vinden en dat vind ik het dan weer niet waard
Maar het is zo leuk om een ouder kindje te voeden, vind ik. Zo'n klein aapje wat zich in coma drinkt is schattig, maar een tienmaandertje dat hard begint te lachen en te spartelen als hij de borst ziet vond ik nog aandoenlijker. Het accent verschuift steeds verder van voeding naar een vorm van geborgenheid. Ik mis het nog steeds wel eens.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:04 schreef pessie het volgende:
Ik kan me op dit moment nog niet voorstellen weer zwanger te raken. Ik geniet echt met volle teugen van Nathan en zwanger zijn was niet echt mijn grootste hobby. Maar ik heb nu ook nog niet zoiets van dat ik echt een jaar wil voeden. Ik ga eerst voor de 6 maanden, maar dat rek ik nu al op naar 9. Ik zie dan wel weer verder.
Haha, Leia dus ook! Nathan doet hier hetzelfdequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:24 schreef Orea het volgende:
Overigens begint Leia al heel enthousiast te heuien als ik haar in de houding leg en mijn borst bloot maak om te voedenvreselijk schattig! Daar wil ik echt nog langer van genieten als het mogelijk is
Was inderdaad heel leuk! En Emma dronk zowaar op het moment dat het moest, ik stond er zelf versteld van. Maar die notaris was te langzaam met tellen, dus tegen de tijd dat 'ie bij onze rij was, was ze al klaarquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:48 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Harry was 1 van de baby's
En Niels ook
En Emma![]()
En er waren mensen die ook tandemvoedden: echt super om te zien!
Dat zat ik nou precies vanochtend te bedenken tijdens het voeden. Senna slaapt overdag niet als ik thuis ben als ik haar niet wat laat drinken voor ik haar in bed leg. Dat gaat vast nog wel ooit over, maar vanochtend had ik ook echt zo'nquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:19 schreef Jore het volgende:
[..]
Maar het is zo leuk om een ouder kindje te voeden, vind ik. Zo'n klein aapje wat zich in coma drinkt is schattig, maar een tienmaandertje dat hard begint te lachen en te spartelen als hij de borst ziet vond ik nog aandoenlijker. Het accent verschuift steeds verder van voeding naar een vorm van geborgenheid. Ik mis het nog steeds wel eens.
Hoe deed ze dat met haar borsten? Althans, ik heb er maar 2...quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:
[..]
Was inderdaad heel leuk! En Emma dronk zowaar op het moment dat het moest, ik stond er zelf versteld van. Maar die notaris was te langzaam met tellen, dus tegen de tijd dat 'ie bij onze rij was, was ze al klaar![]()
Ik heb het zelf trouwens niet gezien, maar volgens mn vriend zat naast me een vrouw 3 oudere kindjes te voeden! Ik was te druk bezig met Emma's handjes uit iedereens lange haren te houden
Ze geven aan 3 uur per glas, om safe te zitten..quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:55 schreef Ssserpente het volgende:
Ha, mede zuipschuiten.![]()
Ik heb gister een feestje gehad van m'n werk. En 't was erg gezellig.Was zo rond Lente d'r ochtendvoeding pas tuis, dus heb gekolfd en dat weggooid. Nils heeft Lente een flesje gegeven. Vanaf wanneer zou ze nu weer bij me mogen drinken (lees: is de alcolhol uit m'n bloed)? Vanmiddag of vanavond al of liever morgen pas? Heb behoorlijk wat op gister, maar geen idee meer hoeveel.
Dat vraag ik me ook af! Alhoewel sommige mensen meerdere tepels hebbenquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:56 schreef pessie het volgende:
[..]
Hoe deed ze dat met haar borsten? Althans, ik heb er maar 2...
Tof dat het is gelukt en dat jullie hebben meegedaan!
Volgens mij heb ik niet veel nodig om tipsy te worden..quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:15 schreef Ssserpente het volgende:
Hm, heb Lente voor de zekerheid de hele dag bv uit de vriezervoorraad gegeven en zelf gekolfd en door de gootsteen gespoeld.Maar het was wel gezellig .
't Was sowieso de eerste keer in zo'n anderhalf jaar tijd dat ik meer heb gedronken dan een biertje/wijntje.
Ik wist niet zeker of je meegevoed had. Heb nog getwijfeld om je erbij te zettenquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:
[..]
Was inderdaad heel leuk! En Emma dronk zowaar op het moment dat het moest, ik stond er zelf versteld van. Maar die notaris was te langzaam met tellen, dus tegen de tijd dat 'ie bij onze rij was, was ze al klaar![]()
Ik heb het zelf trouwens niet gezien, maar volgens mn vriend zat naast me een vrouw 3 oudere kindjes te voeden! Ik was te druk bezig met Emma's handjes uit iedereens lange haren te houden
quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zat ik nou precies vanochtend te bedenken tijdens het voeden. Senna slaapt overdag niet als ik thuis ben als ik haar niet wat laat drinken voor ik haar in bed leg. Dat gaat vast nog wel ooit over, maar vanochtend had ik ook echt zo'nmoment: dat meisje dat er nu zo klein uitziet en zo vol vertrouwen bij me ligt te drinken, is hetzelfde meisje als die dame die trots rondwandelt, knuffelt met haar eigen pop en danst zodra ze muziek hoort. Het is zo echt een fijn momentje van haar en mij
Ja, dat was een gemene afleidingsmanouvre van Nielsquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:23 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af! Alhoewel sommige mensen meerdere tepels hebben![]()
Hihi, harentrekkende EmmaNiels trok aan de haren van Harry terwijl het kindje naast ons aan de haren van Niels trok
Dat viel me allesbehalve mee. Ben vaak al na een wijntje tipsy, maar heb gisteravond minstens 10 biertjes en 3 prosecco's op. Echt helder was ik niet meer natuurlijk, maar de busreis van 2,5 uur heb ik gelukkig overleefd.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik niet veel nodig om tipsy te worden..
Aha! En hoeveel wetenschappers hebben zich er al aan gewaagd de werking ervan te bewijzen? (Althans, als jullie allemaal zeggen dat het zo goed werkt, dan vraag ik me voorstaande gewoon even af).quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
Wrsch omdat de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen of op de juiste manier onderzocht is is en een huisarts het daarom niet voor mag schrijven? Zoiets lijkt me.
Geen idee. Dit was een gokje van mijn kant. Ik zou geen andere reden weten waarom een wel werkend middel niet door artsen wordt voorgeschreven.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:12 schreef pessie het volgende:
[..]
Aha! En hoeveel wetenschappers hebben zich er al aan gewaagd de werking ervan te bewijzen? (Althans, als jullie allemaal zeggen dat het zo goed werkt, dan vraag ik me voorstaande gewoon even af).
Ja, maar als er dan iets mis gaat, dan is hij de sjaak... Ik snap wel dat ze daar erg voorzichtig mee zijn. Zeker in een maatschappij waarin rechtszaken en claims steeds vaker voorkomen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:09 schreef Morretje het volgende:
Ja, maar daarom kan een huisarts dat toch wel adviseren? Niet voorschrijven, dat snap ik ook wel, maar als tip oid? Ik had vroeger een huisarts die erg pro homeopathie was. Vooral bij verkoudheden, keelpijn, hoesten ed vroeg hij altijd eerst wat mijn moeder zelf al had gedaan..
Denk wel dat het helpt! Ga de volgende keer bij plekjes op mn gezicht wel even testen. Mn hoofdhuid is zo vervelend (i.v.m. haar enzo).quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
GV levert te weinig op, dus worden er andere dingen gepromoot die wel geld in het laatje brengen. Ik las gisteren nog over een bewezen, zeer effectieve behandeling tegen psiorasis, bijna 100% succes: goed douchen/badderen en insmeren met (olijf?)olie. Maar je denkt toch niet dat de bedrijven die medicijnen verkopen willen dat je dat weet? Dat levert geen geld op voor ze...
Gewoon 1x in de zoveel tijd lekker je kop in olijfolie.. Handdoek erom en een flinke tijd later lekker goed uitspoelen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Denk wel dat het helpt! Ga de volgende keer bij plekjes op mn gezicht wel even testen. Mn hoofdhuid is zo vervelend (i.v.m. haar enzo).
Hm, ja dat is waar. En toch is het stomquote:Op maandag 4 oktober 2010 16:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar als er dan iets mis gaat, dan is hij de sjaak... Ik snap wel dat ze daar erg voorzichtig mee zijn. Zeker in een maatschappij waarin rechtszaken en claims steeds vaker voorkomen.
Vragen wat iemand zelf gedaan heeft is altijd nog iets anders dan een advies geven.
bij mij helpt de striemenolie 9tegen littekens erg goedquote:Op maandag 4 oktober 2010 16:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Denk wel dat het helpt! Ga de volgende keer bij plekjes op mn gezicht wel even testen. Mn hoofdhuid is zo vervelend (i.v.m. haar enzo).
Aardig!quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:58 schreef DaviniaHR het volgende:
tgaat iig niet meer de vriezer in.
dat stuur ik wel naar die moedermelkbank in het erasmus mc. als ze het willen hebben.
anders mikken we het door de gootsteen
echt aan de kook brengen dus...quote:Geef de melk in de vriezer die je verdenkt van spruwbesmetting een merkje. Als je het nodig hebt verhit je het (koken of pasteuriseren hoeft niet) en na afkoelen kun je het geven.
Spruw overleeft temperaturen van >60 graden niet. Het verhitten kun je zo doen:
Maak de melk in een pannetje heet op een matig-hoge vlam; af en toe roeren tot de melk begint te dampen en er kleine belletjes ontstaan langs de randen van de pan. Van het vuur afnemen en af laten koelen tot drinktemperatuur. (Kellymom)
Er gaan wel stoffen verloren, maar het blijft nog altijd waardevolle moedermelk.
Je hoeft al ingevroren melk dus niet weg te gooien.
dat scheelt weerquote:Hygiënemaatregelen
Maatregelen om verspreiding van candida of herbesmetting tegen te gaan zijn:
o Handen wassen, voor elke voeding, na verschonen
o Zoogcompressen regelmatig vervangen
o Beha’s, zoogcompressen, spuugdoekjes, handdoeken op 60˚ C wassen
o Spenen, kolfonderdelen, flessen dagelijks uitkoken
o Spenen wekelijks vervangen
o Speelgoed dat in de mond gestopt wordt schoon houden
o Verse afgekolfde melk kan gewoon aan de baby gegeven worden. Het invriezen van moedermelk tijdens een candidabesmetting is niet verstandig omdat de schimmel het invriezen overleeft en later een nieuwe infectie kan veroorzaken. Pasteuriseren van de afgekolfde melk en vervolgens invriezen is wel een mogelijkheid.
Love to!quote:
Thanks voor de tip. In principe is het incidenteel bedoeld en niet structureel. En ik heb gisteravond 60cc EXTRA gekolfd en daarmee genoeg voor m'n komende werkdagnacht. Ik, slechte kolver en zo ongeveer tot op de druppel afgestemde productie, extra gekolfdquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:51 schreef Twinkly het volgende:
Wat fijn dat Emma rijstmelk lustom alle voedingsstoffen binnen te krijgen kun je dan nog het beste afwisselen met soja- en havermelk geloof ik.
Als je haar verdenkt van intolerantie voor melksuiker zou je kunnen proberen of ze tegen zure koemelkproducten kan.
Zit in de lucht blijkbaarquote:Ik ben sinds gisteren ongesteld en mijn productie lijkt juist wel verhoogd te zijnOf Niels heeft ongemerkt minder gedronken waardoor ik op knappen sta. Vannacht liep het na het drinken nog in straaltjes uit mijn borst en hij moest moeite doen om de stroom bij te houden en niet van de tepel te glijden.
Ik heb maar even gekolfd want er zat een harde plek in. Met gemak nog 50 ml uit de borst waar hij net uit gedronken had (hij drinkt altijd maar aan 1 kant).
Misschien helpt het om warme doeken op de borst te leggen en de borst te masseren voordat je gaat kolven? Dat maakt de melk wat 'losser' en door de warmte gaan de melkgangen wijder openstaan, waardoor de melk er misschien makkelijker uit komt?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 06:49 schreef Saffier het volgende:
voor je mijlpaal Tessie
Ylana heeft de nacht doorgeslapen, dat betekend dat ze 2 voedingen heeft overgeslagen, die van middernacht en die van 3 uur. Ik wil mijn productie nog even hoog houden om voorraad op te bouwen en heb dus net, na haar voeding, gekolfd. Ze heeft maar 1 borst gedronken, die was niet eens leeg en daar kolfde ik nog zo'n 30ccuit. Uit de andere borst (zo te voelen ook overvol) kreeg ik maar 50cc.
Ergens ben ik nu teleurgesteld dat het maar 'zo weinig' is terwijl ik wéét dat Ylana veel efficiënter mijn borst leegmaakt. Ik voel ook nog gewoon hardere (geen echt keiharde) plekken in de borst waaraan ik weet dat er nog melk inzit, maar krijg het er kolvend niet uit.
Bij Tobias was het precies andersom,daar kolfde ik meer dan hij dronk, maar bij hem heb ik eerst een maand fulltime gekolfd voor hij fulltime live bv kreeg.
Nou die 85cc was dus sochtends, na een nacht van 5,5 uur. Overdag kolf ik elke 3 uur, en dan kolf ik tussen de 30 en 50cc, dus dat is gewoon te weinig. Dus het gaat er niet zozeer om dat ze dat zelf niet kan drinken, maar dat mijn melkproductie waarschijnlijk gewoon niet genoeg is. En op deze manier weten we gewoon zeker wat ze binnen krijgt, en is het dus ff handiger.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:18 schreef Twinkly het volgende:
Wat een mijlpaal Tessie, super![]()
Hoe komt het dat ze die voeding niet zelf uit de borst kan halen? Is door de operaties ook een andere drinktechniek nodig?
Dat plekje, hoe ziet dat er uit? Want kleine baby'tjes hebben ook wel eens kleine witte bultjes in hun mond, dat zijn vetbultjes. Niels had er een op zijn verhemelte en een op zijn onderkaak.
Yep, leuk he?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:45 schreef tessie het volgende:
Zo lief dat jullie allemaal meejompelen
Is het normaal dat je borsten ineens beginnen met lekken? Ik heb daar nooit eerder last van gehad, en nu vanmorgen werd ik wakker, met echt een hele grote natte plek onder mijn borst
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |