abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:45:51 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86952996
Vorige deel: Borstvoeding deel 78

101 redenen om borstvoeding te geven :)

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
pi_86955104
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:40 schreef tessie het volgende:
Ik kan best begrijpen dat mensen stoppen met bv vanwege kloven of spruw. Dat is toch ook allemaal super ongemakkelijk en lastig. Als je daar niet op gerekend had, is dat echt wel een tegenvaller natuurlijk. En dat die mensen het dan zo brengen dat ze wel moesten stoppen, dat is misschien ook gewoon wel een beetje goedpraten, naar zichzelf of naar de buitenwereld. Ik kan het best wel begrijpen hoor, er wordt vaak ook wel erg veroordelend gedaan als je geen bv geeft, dan is het makkelijker om een soort excuus rede erbij te vertellen denk ik.
Ik praat mijn keuze helemaal niet goed, niet naar mezelf en niet naar de buitenwereld.

Feit is dat ik toendertijd gewoon geen hulp kreeg, van niemand, terwijl ik daar wel naar gevraagd heb.
Geloof me, als ik toen van een LK had geweten dan had ik die in het ziekenhuis al gebeld.
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_86955729
Ik word een beetje verdrietig van je posting, Davinia. Je geeft namelijk ook redenen om te stoppen met borstvoeding die niet op een fabel berusten en geen smoesjes zijn (kloven, spruw, borstontsteking). Dat je om die redenen niet MOET stoppen met borstvoeding lijkt me evident; het is een kwestie van doorzettingsvermogen. Maar waarom zou je een oordeel vellen over wat een ander als (te) zwaar ervaart?

Pessie, je reageert erop door te zeggen dat het om rechtvaardigingssmoesjes gaat en dat je schoonzus wél eerlijk was over haar reden om te stoppen met borstvoeding. Daarmee impliceer je dat andere vrouwen dus niet eerlijk zijn als ze niet gewoon zeggen: "Hey, ik ben te lui/gemakzuchtig voor borstvoeding."

Waarom moet dit nou toch? Ik krijg er nu al het gevoel van dat ik geen zin heb om hier te posten als ik weer borstvoeding ga geven vanwege mogelijk schuldgevoel als het niet lukt (of moet ik zeggen: als ik er de brui aan geef omdat ik zwak ben). Dat is zo jammer, want ik vind dit topic een van de nuttigste plekken op het forum, met zoveel expertise en deskundig advies.

Ik heb getwijfeld of ik dit zou posten omdat ik weet dat het voor mij ook wel een gevoelig punt is en niemand hier erop uit is om een ander persoonlijk aan te spreken op haar keuzes. Toch lijkt het me ook niet gek om erop te wijzen hoe zulke reacties over kunnen komen. Bij mij leiden ze sterk tot het gevoel dat ik maar beter mijn mond kan houden over borstvoeding, zowel tegenover flesvoedingspropagandisten als tegen vrouwen die met plezier en trots borstvoeding geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86956279
Claudia, dat zou ik oprecht jammer vinden.
Ieder heeft het recht haar eigen stopmoment te kiezen of om er uberhaupt niet mee te beginnen. Ik vind zo'n discussie ook niet op zijn plaats in een waardevol topic als dit.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_86956893
Ik vind zo'n discussie inderdaad niet echt op zijn plaats in dit topic maar ik was dus weer zo naief om er over te beginnen (wat betreft de kulreden van de collega).
Ik wilde niemand op tenen trappen maar ik pak ook niemand met fluwelen handschoenen aan. Ik geef mijn gedachten ergens over aan en als anderen zich misschien rot voelen daarover kan ik ook niet altijd rekening mee houden. Gebeurt andersom natuurlijk ook niet (om andere zaken).
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:09:47 #6
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86957259
ik had stiekem gehoopt dat de discussie zou overwaaien, maar helaas.

claudia, nogmaals, ik veroordeel niemand als zij stopt met bv geven.
als iemand zegt "de spruw / kloven / bo / whatever is me echt teveel gedoe voor de bv, en ik ben het zat. op kv worden ze ook groot" is dat VOOR MIJN GEVOEL een heel ander verhaal dan "ik moest stoppen omdat ... "
dat is alles.

ik ageer (als je het zo kan noemen) tegen het feit dat mensen zich wensen te verstoppen achter excuses. je (de persoon, niet claudia specifiek) maakt een keuze, om te stoppen met bv. prima. is jouw keuze. maar het is je keuze.
iedereen heeft zijn drempel om te stoppen ergens anders, en als die wordt overschreden, dan stop je. daar kan toch niets mis mee zijn? het is de manier waarop de verantwoordelijkheid (mss ook een slecht woord) voor het stoppen elders wordt gelegd, wat ik zo naar vind.

en wat BE zegt, klopt ook, het is allemaal zo beladen, dat het meteen een discussie wordt. ik zal nimmer iemand veroordelen dat ze gestopt zijn. ook niet als ze zeggen "ik moest stoppen." ik vind het alleen sterker als iemand er oprecht voor uitkomt dat het een keuze was.

en wat fannie zegt is natuurlijk weer een hele andere situatie. als je je (volledige) vertrouwen in medische mensen legt om je bv-opstart goed te begeleiden en dat gebeurt niet, is dat natuurliujk heel erg vervelend.

naja, ik wil hier ook geen welles-nietes van maken. het is voor mij echt een gevoel van semantiek en verantwoordelijkheid nemen voor je kezues. niet dat iedereen ongeacht alles moet blijven voeden tot het kind naar de middelbare school gaat. dat tweede is nl wat ik versta onder bv-maffia.

ik hoop dat ik dat nu duidelijk heb kunnen maken.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_86957612
Davinia, ik begrijp dat je wilt benadrukken dat het in de meeste gevallen geen kwestie is van MOETEN stoppen en daarin heb je waarschijnlijk wel gelijk. Maar ook denk ik dat de meeste mensen het wel ervaren als moeten.
Bij de eerste ben ik na een aantal weken gestopt omdat het niet meer ging. En hoewel ik op dat moment echt niet meer wilde voeden, heb ik toch voor mijn gevoel moeten stoppen (van mijn lijf?)
(ik zal zo even een linkje toevoegen van mijn verhaal van de oudste, moet nog ergens staan...)
verhaal gevonden: Borstvoeding deel 1

[ Bericht 5% gewijzigd door Grijs op 28-09-2010 21:20:52 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_86957878
ik snap wat je bedoelt Davinia; ik herken het gevoel ook; het gevoel van het niet meer trekken en de grens bijna te bereiken, ik heb die grens ook bijna bereikt, meerdere keren... en ik had toen ook kunnen en willen stoppen...
maar niet omdat het zou MOETEN, maar omdat het misschien toen, voor mij als mama, en Evie wel makkelijker was geweest, want mijn inziens gaat de BV niet ten koste van alles... het moet LEUK blijven en het moet geen strijd worden.. geen uitputtingsslag...
uiteindelijk ben ik blij met hoe het gelopen is, en supertrots met wat we samen bereikt hebben,
maar was ik toendertijd wel gestopt, dan was dat omdat ik het niet meer trok en weer wat meer tijd en energie zou willen hebben.
(ik denk alleen wel dat ik zelf het gevoel zou hebben gehad alle moeite te hebben gedaan en het heel erg zonde zou hebben gevonden)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_86958940
Davinia, ik ga nog reageren op je pm, maar nu even hier.

Wat je schreef snap ik wel, ik heb ook zoiets gedacht. Bij mij kwam het voort uit frustratie. Ik kreeg zoveel gezeur om me heen. Ik moest stoppen want dit... ik moest stoppen want dat... Dat vond ik zo moeilijk. Zo ontzettend moeilijk. Ik voelde me zo aangetast in mijn moeder zijn. Terwijl de borstvoeding het ENIGE was wat ik goed kon doen. Wat wel ging. Het enige waardoor ik niet met 120 km/uur tegen een boom mocht rijden. En DAT wilde bijna de hele wereld (letterlijk) mij afpakken. Om redenen die nergens op sloegen. En ze sloegen ook nergens op, want voor mij waren ze niet belangrijk. Dat een ander het een goede reden vond... dat zal wel, maar voor mij niet.

Het is nog een gevoelig punt ;) maar ik vind nog steeds dat een goede reden voor de 1 geen goede reden voor de ander kan zijn. Juist omdat ik zelf zo veel punten heb gehad dat ik zo had kunnen stoppen. Het ging zo vaak niet goed. Praktisch alle redenen, behalve de overproductie :') heb ik ondervonden. En daardoor snap ik heeeeeel goed waarom je kunt stoppen. En ik vind dus nog steeds, dat zolang je er over na hebt gedacht en het voor jou op dat moment goed is, dat het dan goed is als je stopt, of niet begint. Zolang je dat maar doet omdat je dat zelf zo vind. En later kan het veranderen, dan weet je meer, of sta je sterker in je schoenen, of heb je een andere kraamhulp, of heb je iets geleerd van een lk. Dat kan een reden in de toekomst anders maken, maar dat maakt niet anders hoe het verleden was. Het was toen goed, omdat het toen jouw keuze was. En als je die voor jezelf kunt verantwoorden, is het goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_86959234
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef Fannie het volgende:

[..]

Ik praat mijn keuze helemaal niet goed, niet naar mezelf en niet naar de buitenwereld.

Feit is dat ik toendertijd gewoon geen hulp kreeg, van niemand, terwijl ik daar wel naar gevraagd heb.
Geloof me, als ik toen van een LK had geweten dan had ik die in het ziekenhuis al gebeld.
Ehm, je doet nu net of ik jou persoonlijk aanval ofzo, terwijl dat absoluut niet zo is. Wat ik wou zeggen, is dat ik vrouwen die zeggen dat ze _moesten_ stoppen met bv omdat ze spruw/kloven hadden of iets soortgelijks, juist best begrijp, vanwege de negatieve reacties die je vaak krijgt als je stopt met bv/geen bv geeft.
Jouw situatie was sowieso totaal anders, en daar had ik het helemaal niet over, en bovendien bedoelde ik het dus ook juist helemaal niet negatief....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_86959249
Yppy; dat verwoord je fantastisch! en ik ben het helemaal met je eens!
:Y
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_86959583
Het is inderdaad een beladen onderwerp. Ik vond het in ieder geval bijzonder pijnlijk om te moeten stoppen met bv terwijl ik verstandelijk wist dat het beter zou zijn. Volgens spelen hormonen ook een belangrijke rol hierin (en daarom is de discussie misschien ook wel snel verhit).
Wat een dubbel gevoel ook -O- aan de ene kant blij dat ik gestopt ben, want het geeft me een hoop vrijheid terug en een stuk minder kopzorgen (ik weet met kv dat ze genoeg binnenkrijgt) en geen gedoe met lekkende borsten/stuwing/voedingskleding. Aan de andere kant krijg ik nog altijd een brok in de keel als ik een hartstochtelijk pleidooi voor borstvoeding hoor of lees.

Misschien is ook wel de leegte in mijn beha die het allemaal wat erger maakt ;( ;)
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:51:07 #13
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86959644
En ondertussen zit ik al weer met klamme handjes te wachten op de eerste weken. Bid heel hard voor een baby die aanlegt, en nooooooooooooit meer loslaat. Zoiets dus. Vandaag hadden we voorbereiding voor bv op de kansarme dames zwangerschapsclub, en ik werd er gewoon zenuwachtig van....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_86959898
YPPY, wat een fijne post weer.

Claudia, ik zou het ook erg jammer vinden als je hier niet zou posten omdat je je er niet prettig voelt. Net als jij vind ik dit een van de nuttigste topics. Lang voor ik zwanger werd, dacht ik ook dat ik bv zou geven, want dat is immers het meest natuurlijke dat er is, dat doe je toch even? Door hier te lezen, kwam ik er al snel achter dat het misschien wel natuurlijk, maar absoluut niet vanzelfsprekend en gemakkelijk is. Ik leerde over het bestaan van een lk! Ik heb heel weinig tegenslag ervaren bij de bv, alleen een paar kloofjes in het begin, maar ik denk dat als ik niet zoveel erover had gelezen en niet zo'n goede hulp had gehad van de lk, ik veel meer problemen tegen gekomen was en veel eerder gestopt was.

Ik vind wat YPPY zegt heel belangrijk: als het je keuze is en je erachter staat, is het goed. NIemand die het recht heeft om daar een oordeel over uit te spreken, en ik geloof ook eigenlijk niet dat Davinia het zo bedoeld heeft, het kwam er alleen wat verrot uit (sorry Davinia!). Ik kan me echter heel goed voorstellen dat iemand die voor zichzelf besloten heeft dat het genoeg is, dit kan proberen te 'verantwoorden' naar anderen met een zogenaamd excuus. Gewoon, omdat je niet altijd zin hebt om open en eerlijk te zijn, wetende wat voor reacties je kunt krijgen of gewoon omdat je geen zin hebt om te zeggen hoe het werkelijk zit.

En natuurlijk kan het ook dat het geen excuus is, maar gewoon de waarheid, zoals bij huup dat de produktie wel stopt, bijvoorbeeld omdat je zwanger bent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:05:30 #15
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86960372
Maar meestal is het voor je gevoel geen keuze. De meeste mensen die borstvoeding 'geprobeerd' hebben, hebben een keuze voor borstvoeding gemaakt. Als het dan tegenzit/-valt dan voelt dat meestal als falen en niet als een nuchtere keuze voor flesvoeding.
pi_86960522
Even tussen de hele discussie door een vraagje over die spruw he... Ik heb dus gisteravond voor het eerst die zalf op mijn tepels gesmeerd, en vandaag na elke voeding ook nog. Maar nu doen mijn tepels ook nog pijn sinds vanmiddag, terwijl het eerder dus geen pijn deed. Is dat normaal, of zou ik gewoon een soort allergische reactie op die creme hebben?
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:10:23 #17
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86960655
Misschien zou het alsnog spruw kunnen zijn? Maar het hoort geen pijn te gaan doen, lijkt me en dus ook niet normaal.
pi_86960676
Wat voor creme heb je precies Tessie?
pi_86961954
Ik heb Miconazolnitraat, een creme is dat.
Ik heb ook een keer toen ik een vaginale schimmelinfectie had, dat ik daar een of ander middeltje voor kreeg wat het alleen maar erger maakte (ja :X :X :X ) dus ik ben een beetje bang dat dat nu met deze creme ook weer net zo gaat aangezien dit ook om een schimmel gaat. Want het lijkt echt alleen maar erger te worden ipv beter.. Maar ik weet ook natuurlijk niet hoe het normaal gesproken gaat, en ik ben ook dus eigenlijk pas 1 dag aan het smeren....
pi_86962315
Ojee, dat klinkt wel naar. Bij mij werkte het meteen.
Ik had een gewone schimmelcreme van de kruidvat, maar met hetzelfde werkzame bestanddeel Miconazol.

Als je er allergisch voor bent of als het niet beter wordt zou ik echt Gentiaan Violet proberen. Het is even een paar dagen gedoe met paarse mond en tepels maar het werkt erg snel. En best simpel. 1 keer per dag aanbrengen, voor je gaat slapen bv. En na 3-4 dagen een week stoppen en dan nog een keer herhalen.

Succes! :*
pi_86962943
Ik moet morgen toch naar de huisarts, een soort kennismaking met Anna ofzo :? weet ook niet precies waarvoor, ging van het CB uit, maar dan kan ik het daar gelijk nog even navragen.
Kan je dat GV ook gewoon via de ha krijgen? Dat klinkt echt een stuk makkelijker! Kan dat ook gewoon met tepelhoedjes trouwens?
pi_86963326
Nee, GV geven ze niet, het is nogal een verouderd middel en er is te weinig wetenschappelijk onderzoek naar gedaan waardoor het uit het medisch geheugen is verdwenen. Als ik het zo goed zeg.

In de OP staat meer info en op bv.com staat erg veel info. Je kunt het bestellen bij Gonneke van Eurolac. Het kost niet erg veel en ze stuurt het heel snel op. En vragen kun je haar er ook over stellen.
Ik denk zomaar dat je ha er niet erg positief over zal zijn. :P
Misschien kan je lk er ook meer over zeggen.
pi_86964233
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:44 schreef tessie het volgende:

[..]

Ehm, je doet nu net of ik jou persoonlijk aanval ofzo, terwijl dat absoluut niet zo is. Wat ik wou zeggen, is dat ik vrouwen die zeggen dat ze _moesten_ stoppen met bv omdat ze spruw/kloven hadden of iets soortgelijks, juist best begrijp, vanwege de negatieve reacties die je vaak krijgt als je stopt met bv/geen bv geeft.
Jouw situatie was sowieso totaal anders, en daar had ik het helemaal niet over, en bovendien bedoelde ik het dus ook juist helemaal niet negatief....
Ik weet dat je me niet persoonlijk aanviel, alleen door dat stukje wat ik in quote heb gezet voelde ik me wel aangesproken, vandaar m'n reactie ;) . No hard feelings verder.

Sterkte met de spruw.
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_86972654
Sterker nog, de apotheek heeft niet eens de goede gentiaan violet oplossing. Die is absoluut ongeschikt voor gebruik bij een baby en op je borsten! Bestellen bij Eurolac dus.
Vervelend dat je zo reageert op miconazol. Overigens is de vaginale schimmel waar je het over hebt dezelfde als spruw: candida albicans.
pi_86975388
Ik ben vanmorgen bij de HA geweest en hij zei dat het na 4 dagen in elk geval wel zou moeten verbeteren. Als het dus morgen nog niet beter is, dan ga ik dat GV bestellen. Heb het daar verder niet met mijn HA over gehad, maar hij is zelf zooo ouderwets, ws. vind ie het best wel goed ;) (hij vroeg ook of we Anna's naveltje met alcohol behandelden... dat doet toch ook niemand meer :? )
pi_86979348
Wij Nederlanders niet nee, maar het gebeurt nog veel in buitenlandse gezinnen. En sommige ouderwetse kraamverzorgsters wagen zich er ook nog aan. Heeft overigens geen nut dat alcohol, mocht iemand het zich afvragen ;)
pi_86996044
Half ingelezen, wel vragen gezien over Nystatine en Daktarin oral gel over hoe te gebruiken (veilig it is)
de volgende gebruiksaanwijzing is gegeven door een lactatiekundige
Nystatine half spuitje vullen zachtjes in het mondje leegdrukken en met je vinger verdelen, daarna de andere helft en ook goed verdelen (was voor en na goed je handen want het plakt als de ziekte!)
Daktarin Oral Gel : drupje op je eigen vinger en dit goed door het mondje smeren na elke voeding.
Volg onder geen beding de standaard gebruiksaanwijzing, de gel is zo dik als kwark en zo moeilijk wegspoelbaar en plakkerig als pindakaas.
En zorg er ook voor dat je huisarts niet te makkelijk is en je maar mee laat doen met dezelfde tube/flesje als je kleine... of je moet heel graag tepelkloven willen hebben natuurlijk (beide drogen de tepelhuid namelijk ernstig uit omdat ze opdrogen ipv intrekken.

Nu dan mijn eigen update,
Inmiddels aan de 2e dag antibiotca begonnen omdat de huisarts vermoede dat het tegen een ontsteking aan zat (tepel+huid) advies gekregen om zo min mogelijk te kolven en toch te proberen aan te leggen met tepelhoed. Dit omdat de vaccuum van de kolf vele malen hoger en anders is dan van je kindje en je vaak ook langer moet kolven dan live voeden. Was het over 7 dagen nog niet over adviseerde hij mij vriendelijk doch dringend om te stoppen met de bv.
Vanochtend met de LK overleg gehad k ga inmiddels niet meer over een nacht ijs :') ook al had ik gister wel heel stiekum gekeken hoe natuurgetalenteerd mn ventje is met tepelhoedje :@
Die vertelde dat de HA met haar overlegd had over wat te doen en dat ze eigenlijk heel trots was op een hulpvragende huisarts _O-
Vandaag inmiddels 3x aangelegd met t.h en dat ging behoorlijk goed, en idd een stuk minder pijnlijk dan kolven *O* kortom.. k ga weer een beetje vertrouwen krijgen... hopen dat deze lijn zich doorzet en dat het eindelijk mee gaat zitten!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 29 september 2010 @ 21:39:38 #28
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86999095
Maffe, fijn dat je er weer vertrouwen in hebt! :*
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:05 schreef WupWup het volgende:
Wij Nederlanders niet nee, maar het gebeurt nog veel in buitenlandse gezinnen. En sommige ouderwetse kraamverzorgsters wagen zich er ook nog aan. Heeft overigens geen nut dat alcohol, mocht iemand het zich afvragen ;)
Uhm, onze kraamverzorgster heeft op dag 7 ofzo ook (een paar uurtjes) Harry's navel 'verbonden' met een gaasje gedrenkt in alcohol. Dit omdat de navel niet snel genoeg indroogde (en het er op leek dat het zou gaan ontsteken). Daags erna is dit nog eens herhaald. Het heeft dus wel degelijk nut.
Ow en ik had een hele jonge kraamverzorgster ;)
pi_87002270
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef Asyniur het volgende:
[..]

Uhm, onze kraamverzorgster heeft op dag 7 ofzo ook (een paar uurtjes) Harry's navel 'verbonden' met een gaasje gedrenkt in alcohol. Dit omdat de navel niet snel genoeg indroogde (en het er op leek dat het zou gaan ontsteken). Daags erna is dit nog eens herhaald. Het heeft dus wel degelijk nut.
Sommige kraamverzorgsters/vk's geven daar inderdaad nog steeds de voorkeur aan, al zweerde ik bij de wescecinpoeder hoor... komt denk ik ook omdat ik altijd blijf denken dat een baby ook gevoel heeft en je op je eigen wonden ook geen langdurig alcohol legt :X

vwb voorlichting en hulp bij bv in het ziekenhuis .. persoonlijk vind ik het zwaar ondermaats en erg tekort schieten. Ik was dolgelukkig dat Diego niet mn 1e was en dus ongv wist hoe ik t goed moest doen, vanuit het zhpersoneel geen enkele steun cq voorlichting gehad. Sterker nog als ik op de verpleging had moeten wachten voor de 1e keer aanleggen was dit zo ongv 12 uur 's avonds gebeurd toen iemand van de nachtdienst vroeg of ik de kleine al had aangelegd en of ik dat wilde.. maar dat is dan maar 1 op de 10 vk's die je daar rond ziet lopen...
Een dame die de 1e dag bij mij op de kamer lag met een tevroeg geboren 2ling kreeg een kolf in haar handen gedrukt en de verpleging was foetsie met de letterlijke woorden "het kan niet fout gaan tot over n half uurtje" arme meid had nog nooit van dr leven een kolf gezien laat staan gebruikt... samen met een andere kamergenote haar op weg geholpen en geassisteerd (dubbel kolven) om een comfortabele stand en houding te vinden etc... breek me de *** dus niet open over voorlichting :P

Natuurlijk zal het niet zo gaan in alle ziekenhuizen, maar ik denk dat als je van plan bent bv te geven dat je je in iedergeval tijdens je zwangerschap goed moet laten voorlichten zodat je in iedergeval het ongeveer weet en je makkelijker hulp vraagt indien nodig.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  donderdag 30 september 2010 @ 08:52:30 #30
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87010314
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:32 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Sommige kraamverzorgsters/vk's geven daar inderdaad nog steeds de voorkeur aan, al zweerde ik bij de wescecinpoeder hoor... komt denk ik ook omdat ik altijd blijf denken dat een baby ook gevoel heeft en je op je eigen wonden ook geen langdurig alcohol legt :X
Baby gaf geen krimp dus ik denk niet dat ie er wat van gevoeld heeft. Daarnaast is het ook niet de gewoonte van mij om mijn eigen wonden zodanig niet te verzorgen dat ze necrotisch worden en er huid afsterft. En ik geloof dat dat nou net wel de bedoeling is van een navel(streng) ;)
pi_87010413
Hier ook bij alledrie het navelstompje met alcohol schoongemaakt. Ik zou niet eens weten of de laatste kraam dit deed maar ik was dit gewend bij de vorige 2 dus ben ik dat blijven doen.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:49:10 #32
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_87013260
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:52 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Baby gaf geen krimp dus ik denk niet dat ie er wat van gevoeld heeft. Daarnaast is het ook niet de gewoonte van mij om mijn eigen wonden zodanig niet te verzorgen dat ze necrotisch worden en er huid afsterft. En ik geloof dat dat nou net wel de bedoeling is van een navel(streng) ;)
Ik vroeg me dus al af waar de alcohol in het kraampakket voor was... Niet gebruikt volgens mij.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:22:44 #33
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87014313
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik vroeg me dus al af waar de alcohol in het kraampakket voor was... Niet gebruikt volgens mij.
Uhm, die is in principe om de thermometer te ontsmetten voor en nadat je je kind temperatuurt...
pi_87014620
ik dacht t zelfde asy
hij is hier al op
de kraam ontsmette ook het badje ermee en de emmer waarmee het badje gevuld werd..
  donderdag 30 september 2010 @ 11:35:12 #35
259886 pessie
pi_87014747
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:22 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Uhm, die is in principe om de thermometer te ontsmetten voor en nadat je je kind temperatuurt...
Oeps. Nou ja, misschien heeft de kraamverzorgster het wel gebruikt. Heeft ze ook niet tegen mij verteld maar we hadden niet echt veel tijd om te praten over de verzorging van Nathan.
pi_87014829
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef Asyniur het volgende:
[..]

Bij een normale genezing is alcohol op de navelstomp niet nodig en niet nuttig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet erg opkijk van een stompje wat er op dag 7 nog niet af is en vraag me af of het anders had gekund. Het is niet schadelijk, maar ook niet nuttig in de normale situatie.
Die poeder die maffe noemt werkt idd fijn! En ook fijn dat je HA en LK op 1 lijn zitten en bedankt voor de gebruiksaanwijzing :) Die begeleiding van je kraamafdeling vind ik wel shocking. Is dat een gecertificeerd ziekenhuis?
pi_87015092
Hier was het stompje met 4 weken nog niet goed genezen, en heeft de arts het moeten aanstippen. Toen was het er ook meteen de nacht er op helemaal af. Alcohol werd wordt hier ook alleen gebruikt voor de thermometer..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 30 september 2010 @ 11:46:58 #38
259886 pessie
pi_87015190
Oh ja Maffe, inderdaad heel goed te horen dat je huisarts advies vraagt aan een LK! Deden alle zorgverleners die met borstvoeding in aanraking komen dat maar! En ook mooi dat ze op 1 lijn zitten.
  donderdag 30 september 2010 @ 19:00:24 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87032147
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:37 schreef WupWup het volgende:

[..]

Bij een normale genezing is alcohol op de navelstomp niet nodig en niet nuttig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet erg opkijk van een stompje wat er op dag 7 nog niet af is en vraag me af of het anders had gekund. Het is niet schadelijk, maar ook niet nuttig in de normale situatie.
Die poeder die maffe noemt werkt idd fijn! En ook fijn dat je HA en LK op 1 lijn zitten en bedankt voor de gebruiksaanwijzing :) Die begeleiding van je kraamafdeling vind ik wel shocking. Is dat een gecertificeerd ziekenhuis?
ZIj was ook niet de aanstichster, dat was ikzelf ;)
Het begon een beetje pusserig uit te zien en hij had echt nog zo'n natte 'kabel'. Dus ik had zoiets van: hellup, gaat dit nog goedkomen? En zij heeft toen voorgesteld dat ze de boel een beetje kon helpen door die alcoholtruc ;)

Ik ben vandaag op het CB geweest. Je kan merken dat Harry zijn energie niet zo zeer in groeien heeft gestopt maar vooral in ontwikkelen.
De curves:

pi_87054611
Haha, dat verklaart ;)
Lengte en gewicht is hartstikke mooi in verhouding en hij groeit mooi mee met de curve. Lijkt me niks mis mee!

Ik heb net m'n zorgplan weer eens door zitten lezen van de kraamweek. Leuk om weer te zien, je vergeet toch een hoop. En wat een onzin staat soms in geschreven qua bv :') Emma had trouwens op dag 2 al overgangsontlasting, op dag 4 was het geel en op dag 6 was ze boven geboortegewicht :o :D
Naveltje was er trouwens op dag 6 af ;)
pi_87075653
Ik kwam deze hij is gedraaid op mijn pc maar upload hem zo raar.. nou ja het is te zien nog tegen net, met een 10 dagen oude Leia O+ (god wat is ze al groot als ik deze foto terugzie :o)

Maar Leia zegt: Fuck You :')
pi_87075856
Wup, ik versla je met op dag 4 boven geboorte gewicht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87076023
Ik sluit helemaal achteraan de rij aan, met na 3 weken boven geboortegewicht :P
pi_87077477
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:57 schreef Ticootje het volgende:
Wup, ik versla je met op dag 4 boven geboorte gewicht.
QFT
Lotte!
Noah!
pi_87077562
Wat is dat nou weer voor afkorting? Ik voel me noob.
pi_87078214
Oh ik had op het cb eindelijk eens een verpleegkundige die wel leuk was en borstvoedingsvriendelijk. Ik had leyla ff op de weegschaal gelegd vanwege het spugen, maar niets aan de hand. Die vrouw was gewoon heel nuchter erin, borstvoeding kun je niet teveel geven, krijgt ze teveel dan spuugt ze het wel uit, ze drinkt zeker erg gulzig en je hebt veel melk? Nou maak je maar niet druk, het regelt zichzelf wel.

En mijn vk zat nog in m'n kraamweek te verkondigen dat ik echt minimaal 2 uur tussen de voedingen moest laten, anders kreeg ze teveel en zou ze diabetes kunnen krijgen. Wtf?!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:40:51 #47
259886 pessie
pi_87078235
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:52 schreef Orea het volgende:
Ik kwam deze hij is gedraaid op mijn pc maar upload hem zo raar.. nou ja het is te zien nog tegen net, met een 10 dagen oude Leia O+ (god wat is ze al groot als ik deze foto terugzie :o)

Maar Leia zegt: Fuck You :')
Deed Nathan ook O+ Waarop de kraamvrzorgster zei dat dat nu nog mocht :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:41:12 #48
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87078256
Wat ik nog helemaal vergeten ben te delen met jullie...
Wij waren vorige week uiteten en toen kwam ik een mevrouw tegen met een Girasol. We raakten aan de praat. Ze had een baby op haar buik die groter was dan mijn Harry maar aan zijn manier van doen te zien was hij jonger. Dus ik vroeg haar hoe oud hij was: het manneke was 6 maanden maar 10+ kilo :o
hij was 11 pond bij geboorte en kon meteen in maat 62
Mijn jochie was beduidend kleiner en zat/kroop daar over de vloer :D

Lang leve de borstvoeding! :D
pi_87078450
Kindjes kunnen ook op borstvoeding op en boven de bovenste lijn zitten hoor ;)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:44:16 #50
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87078451
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:40 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik had op het cb eindelijk eens een verpleegkundige die wel leuk was en borstvoedingsvriendelijk. Ik had leyla ff op de weegschaal gelegd vanwege het spugen, maar niets aan de hand. Die vrouw was gewoon heel nuchter erin, borstvoeding kun je niet teveel geven, krijgt ze teveel dan spuugt ze het wel uit, ze drinkt zeker erg gulzig en je hebt veel melk? Nou maak je maar niet druk, het regelt zichzelf wel.

En mijn vk zat nog in m'n kraamweek te verkondigen dat ik echt minimaal 2 uur tussen de voedingen moest laten, anders kreeg ze teveel en zou ze diabetes kunnen krijgen. Wtf?!
Wat fijn Tico!

Toen ik gisteren op het CB was, vroeg de assistente of ik al aan het afbouwen was :D
De verpleegkundige vond het allemaal wel best. DIe knipperde niet eens met de ogen toen ik zei dat ik nog minstens 6-7 voedingen gaf incl nachtvoedingen. Die zegt gewoon: als jullie dat prima vinden, gewoon zo doorgaan...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:45:02 #51
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87078492
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:44 schreef Ticootje het volgende:
Kindjes kunnen ook op borstvoeding op en boven de bovenste lijn zitten hoor ;)
Dat bedoelde ik ook! Die mevrouw gaf ook borstvoeding: haar zoon viel buiten de curves :D
pi_87078661
Ja, de standaard vragenlijst. En hoe gaat het met de flesjes? Ik geef borstvoeding. Oh nog steeds??? Ze is net 6 maanden, ja nog steeds. Zucht.

Het is de manier van vragen en intresse in je klanten. Er staat toch genoeg in het dossier, hoe moeilijk is het om ff door te klikken voordat je iemand naar binnen vraagt?
pi_87078718
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:45 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook! Die mevrouw gaf ook borstvoeding: haar zoon viel buiten de curves :D
Oh zo!
Ja die gemiddelden komen ergens vandaan.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:52:46 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87078955
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:47 schreef Ticootje het volgende:
Ja, de standaard vragenlijst. En hoe gaat het met de flesjes? Ik geef borstvoeding. Oh nog steeds??? Ze is net 6 maanden, ja nog steeds. Zucht.

Het is de manier van vragen en intresse in je klanten. Er staat toch genoeg in het dossier, hoe moeilijk is het om ff door te klikken voordat je iemand naar binnen vraagt?
Nah, het was maar de mevrouw die weegt zal ik maar zeggen. De rest (arts en verpleegkundigen) kennen het verhaal wel hoor. Die hoor je ook nergens over. Die verblikken of verblozen ook niet als ik over Rapley begin :D
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:15:30 #55
259886 pessie
pi_87080122
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:45 schreef Asyniur het volgende:

[..]

:o maar goed, 11 pond geboorte gewicht valt ook buiten de curve. Hoe kan dat eigenlijk dat sommige kindjes bij ongeveer 40 weken zo enorm beginnen en andere heel klein? Ik bedoel, hij was zwaarder bij zn geboorte dan Nathan nu bij 9.5 weken is.
pi_87103926
Wat ik me afvraag, zijn er hier mama's die tijdens de zwangerschap borstvoeding konden blijven geven aan hun beeb?

Dat wij op zich vrij vlot een 2e willen is geen geheim (mocht het allemaal lukken enzo ;)) maar ik lees eigenlijk bijna nergens een positief verhaal... bij praktisch iedereen kelderde de productie naar nihil in de zwangerschap..

En nu wil ik Leia toch wel tot minimaal 1 jaar borstvoeding blijven geven.. Maar schijnbaar is de kans zo klein dat het goed door blijft lopen in de zwangerschap, dat ik het risico toch maar niet wil nemen, denk ik... Maar ik ben wel benieuwd bij wie het wél lukte?
pi_87104310
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:55 schreef Orea het volgende:
Wat ik me afvraag, zijn er hier mama's die tijdens de zwangerschap borstvoeding konden blijven geven aan hun beeb?

Dat wij op zich vrij vlot een 2e willen is geen geheim (mocht het allemaal lukken enzo ;)) maar ik lees eigenlijk bijna nergens een positief verhaal... bij praktisch iedereen kelderde de productie naar nihil in de zwangerschap..

En nu wil ik Leia toch wel tot minimaal 1 jaar borstvoeding blijven geven.. Maar schijnbaar is de kans zo klein dat het goed door blijft lopen in de zwangerschap, dat ik het risico toch maar niet wil nemen, denk ik... Maar ik ben wel benieuwd bij wie het wél lukte?
Ik ken er genoeg ;) . En verder kunnen ze ook een tijdje "droog" drinken... En het lijkt mij ideaal bij de stuwing, om een ouder kind aan de borst te hebben!
pi_87104351
Oh mensen van hier: Jelief en BassMiss zijn er in elk geval 2 die ik zo weet.
pi_87104670
Absoluut, maar ik wil niet het risico lopen, stel dat we ervoor gaan rond zij een half jaar is (even afhankelijk van cyclus en dat het lukt etc. etc.) dat de productie weg is.. ook al drinkt ze droog..

Kijk is ze een jaar geweest, en valt de productie weg, dan kan ze 'droog' drinken zodat ze de techniek niet verleert, en kan ze idd daarna ook drinken.. Maar ik denk dat ik het risico gewoon te groot vind..

Ik zou het zo zonde vinden als ze tussen een half jaar en een jaar alsnog kv bij moet krijgen, terwijl ik nu gewoon echt een meer dan prima productie heb. Hoe erg ik ook rammel, dat vind ik het dan weer niet waard.. denk ik! :)
pi_87104851
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:05 schreef Orea het volgende:
Absoluut, maar ik wil niet het risico lopen, stel dat we ervoor gaan rond zij een half jaar is (even afhankelijk van cyclus en dat het lukt etc. etc.) dat de productie weg is.. ook al drinkt ze droog..

Kijk is ze een jaar geweest, en valt de productie weg, dan kan ze 'droog' drinken zodat ze de techniek niet verleert, en kan ze idd daarna ook drinken.. Maar ik denk dat ik het risico gewoon te groot vind..

Ik zou het zo zonde vinden als ze tussen een half jaar en een jaar alsnog kv bij moet krijgen, terwijl ik nu gewoon echt een meer dan prima productie heb. Hoe erg ik ook rammel, dat vind ik het dan weer niet waard.. denk ik! :)
Ga dan voor een 2e zodra ze een jaar is... 2 kindjes zo kort op elkaar lijkt mij echt zwaar.
pi_87105178
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ga dan voor een 2e zodra ze een jaar is... 2 kindjes zo kort op elkaar lijkt mij echt zwaar.
:) mij lijkt het weer ideaal, 2 kort op elkaar... maar das persoonlijk denk ik! En iets wat ik denk, geen ervaring natuurlijk :P
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:17:20 #63
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87105302
bijna 5 jaar ertussen was onze voorkeur ook niet en ik had nog steeds liever de kindjes heel kort op elkaar gehad
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_87106448
Volgens mij zijn er net zoveel voor- en nadelen aan snel een tweede kindje krijgen als aan langer wachten...

Hoe hebben jullie het trouwens gedaan met een speentje geven? Anna heeft heel veel zuigbehoefte, en ze wil volgens mij het liefst de hele dag mijn vinger in haar mond... Dus het zou voor mij wel heel veel makkelijker zijn om af en toe een speentje te geven, maar ik durf het niet zo goed ivm met die tepel/speen verwarring... Hoe zit dat nou precies?
pi_87106818
Hoe oud is Anna ook alweer (op mobiel zie ik geen onderschriften)
Vanaf een week of 4-6 is de kans op tepel-speenverwarring een stuk minder, mits ze goed aan de borst drinkenm
Maar volgens mij heeft Leyla van tico ook al een speentje, misschien kan zij er meer over vertellen
pi_87107548
Orea je kent mijn verhaal :P maar er zijn er genoeg bij wie het wel goed gaat. Echter... er is geen kont over te zeggen van te voren. Mijn productie was altijd zo stabiel dat ik gemakkelijk kon werken zonder te kolven, vanaf het begin al, daar heeft de borstvoeding nooit van te lijden gehad. En toch is het in elkaar geklapt.

Mijn advies, tsja, begin pas aan de tweede als je het de moeite van het eventueel op moeten geven van de borstvoeding waard vindt. Heb je mazzel dan heb je er niet echt last van en gaat het goed, heb je pech dan doe je er ook weinig aan maar dan hoef je er in elk geval geen spijt enzo van te hebben.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87108549
Hier was het iig droog drinken. En na de bevalling is de borstvoeding echt weer op gang moeten komen.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:37:32 #68
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87108569
Tessie, Ylana heeft een speentje sinds ze 2 dagen oud is, we hebben haar ook (korte tijd) bijgevoed met fingerfeeding en een paar keer een flesje. Toen ze in het ziekenhuis lag heeft ze in totaal 4 dagen helemaal geen borst gekregen en 2,5 dag alleen fles (de rest van de dagen via infuusje vocht). Weer overschakelen was voor Ylana geen enkel probleem. Hier dus geen verwarring gelukkig.

Tobias was prematuur en lag in de couveuse, hij heeft eerst fles gekregen (met bv) en na een paar dagen 1 keer per dag de borst en dat is later opgebouwd naar volledig live bv. Hij had geen speentje trouwens, maar ook hier geen tepel (fles)speenverwarring.
Ylana
pi_87109519
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:37 schreef tessie het volgende:
Volgens mij zijn er net zoveel voor- en nadelen aan snel een tweede kindje krijgen als aan langer wachten...

Hoe hebben jullie het trouwens gedaan met een speentje geven? Anna heeft heel veel zuigbehoefte, en ze wil volgens mij het liefst de hele dag mijn vinger in haar mond... Dus het zou voor mij wel heel veel makkelijker zijn om af en toe een speentje te geven, maar ik durf het niet zo goed ivm met die tepel/speen verwarring... Hoe zit dat nou precies?
Elise had (als ik het me goed herinner) met 2 weken een speentje. Ergens rond die tijd en met 4 weken heb ik een paar dagen gekolfd en heeft ze uit een flesje gedronken. Het uit de borst drinken heeft er niet onder geleden, dat deed en doet ze gewoon goed. Wij hebben er dus geen last van gehad.
pi_87109572
Leyla heeft inderdaad een speentje. Leyla kan heel goed drinken, ik merk dat ze zelfs netter drinkt nu en rustiger.
Leyla drinkt een borst leeg binnen 5 minuten en wil eigenlijk nog heel graag zuigen, maar als ik dan m'n borst weer aanbied dan wordt ze of heel boos want melk, of ze drinkt wel en spuugt dan alles onder. Door haar een speen te geven laat ze nu ook langer tussen de voedingen inzitten, omdat ze een deel van haar zuigbrhoefte met de speen bevredigd. En bij een voeding drinkt ze rustiger en ze spuugt ook iets minder omdat ze niet tot de nok toe voltankt. Al had ik vanmorgen weer een golf.
pi_87109985
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:06 schreef huuphuup het volgende:
Orea je kent mijn verhaal :P maar er zijn er genoeg bij wie het wel goed gaat. Echter... er is geen kont over te zeggen van te voren. Mijn productie was altijd zo stabiel dat ik gemakkelijk kon werken zonder te kolven, vanaf het begin al, daar heeft de borstvoeding nooit van te lijden gehad. En toch is het in elkaar geklapt.

Mijn advies, tsja, begin pas aan de tweede als je het de moeite van het eventueel op moeten geven van de borstvoeding waard vindt. Heb je mazzel dan heb je er niet echt last van en gaat het goed, heb je pech dan doe je er ook weinig aan maar dan hoef je er in elk geval geen spijt enzo van te hebben.
Ik ga het risico niet nemen... ;) had er van te voren niet bij stilgestaan (was alleen bezig of terugplaatsen mocht tijdens borstvoeding.. en dan ga je verder denken en kijken...)... dan maar even een jaartje rammelen :P (en hopen dat het daarna ook lukt met zwanger worden natuurlijk ;))

Leia kreeg met een week of 4 een speen! Rond de 3 weken een flesje met gekolfte melk, maar dat was ook omdat de hoeveelheid cc's per voeding een beetje veel werd en wel heel erg veel tijd ging kosten met fingerfeeden.. Nooit problemen gehad! Leia pakt nu zowel de fles als de borst zonder enkele moeite :)
pi_87110332
Hier moeten we nog gaan oefenen met de fles. Maar ik heb geen zin om te kolven.
pi_87110949
Ik ga vanaf komende week zo nu en dan tussendoor eens wat afkolven om langzaam aan een voorraadje op te bouwen.. Ga het heel beperkt doen, voordat de boel straks weer op springen staat :P maar het lijkt me wel lekker om e.e.a. in de vriezer te hebben!

Hoe ga jij dat doen als je straks weer gaat werken? (wanneer moet je weer?)
pi_87111038
Ik heb nog een liter in de vriezer. Voorraad zat. Die ga ik langzaam vervangen. Dus 100cc ontdooien in de avond. Fles geven en 100cc afkolven en weer in de vriezer.
pi_87111065
Orea, heb je op het borstvoedingsforum al eens nagevraagd of er ook positieve ervaringen zijn? (of staat het er al vol met topics over bv en zwangerschap....)
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_87111167
Oh dat is lekker!

Ik vraag me trouwens af hoe lang je de 150/170 cc * gewicht / aantal voedingen moet aanhouden qua wat je kan/moet geven met afgekolfde melk. Neem aan dat dat op een gegeven moment stagneert en dat ze niet op een bepaald moment een liter per voeding drinken zeg maar :P

Merk namelijk dat Leia met een flesje door kan blijven drinken. Waarschijnlijk onder het mom van: dit gaat makkelijk dus ik tank door!
pi_87111205
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:57 schreef sproet-je het volgende:
Orea, heb je op het borstvoedingsforum al eens nagevraagd of er ook positieve ervaringen zijn? (of staat het er al vol met topics over bv en zwangerschap....)
Er zijn overal redelijk wat positieve verhalen te vinden, punt is dat je het van te voren niet weet ;) en ik loop toch echt het risico liever niet.. Als het terugloopt bij eventuele zwangerschap als Leia een jaar is geweest, dan soit. Maar eerder zou ik toch wel heel erg vinden en dat vind ik het dan weer niet waard :@
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:48:59 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87112895
quote:
Harry was 1 van de baby's O+
En Niels ook :Y

En er waren mensen die ook tandemvoedden: echt super om te zien! O+
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:57:31 #79
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87113175
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:00 schreef Orea het volgende:

[..]

Er zijn overal redelijk wat positieve verhalen te vinden, punt is dat je het van te voren niet weet ;) en ik loop toch echt het risico liever niet.. Als het terugloopt bij eventuele zwangerschap als Leia een jaar is geweest, dan soit. Maar eerder zou ik toch wel heel erg vinden en dat vind ik het dan weer niet waard :@
Ik wilde het risico ook niet lopen, vandaar dat ik ook gewacht heb tot Annicka een jaar was. En eigenlijk tot ze bijna anderhalf was, want toen pas had ik het idee dat ze echt 'zonder problemen' zonder de bv zou kunnen, als het wél stil valt. Zonder problemen tussen haakjes, want als het echt moet gaat het natuurlijk altijd wel...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87113309
Volgens mij is het zo dat er tijdens de zwangerschap
altijd een moment komt dat de productie bijna of helemaal 0 is. Dat kan al heel snel gebeuren, maar ook later, dat is niet te voorspellen. Voor grotere kindjes die niet meer (deels) afhankelijk zijn van melkvoedingen hoeft dat geen probleem te zijn, die willen soms wel droog drinken. Voor kleinere kindjes is het vaak wel een probleem omdat ze de melk nog echt nodig hebben om van te groeien. Hier kelderde de productie vrij snel, maar niet tot 0 nog. Rond de 15/16 weken zijn wij wel rustig gestopt omdat ik het voeden niet prettig
meer vond.

Wat ik trouwens best typisch vind is dat ik deze zwangerschap nog nauwelijks heb gelekt, terwijl ik de vorige keer vanaf 20 weken elke nacht een kletsnat t-shirt had. Zouden mijn borsten hun zindelijkheid hebben onthouden o.i.d.? Het scheelt iig een hoop was.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:04:19 #81
259886 pessie
pi_87113429
Ik kan me op dit moment nog niet voorstellen weer zwanger te raken. Ik geniet echt met volle teugen van Nathan en zwanger zijn was niet echt mijn grootste hobby. Maar ik heb nu ook nog niet zoiets van dat ik echt een jaar wil voeden. Ik ga eerst voor de 6 maanden, maar dat rek ik nu al op naar 9. Ik zie dan wel weer verder.
pi_87113436
Orea, wanneer ga jij weer aan het werk? Best kans dat je er dan wel een beetje anders tegenaan gaat kijken ivm kolfdruk (en sowieso werkdruk icm baby en zwangerschap).Sowieso is de vruchtbaarheid toch meestal al lager bij borstvoeding? Ik weet niet in welk opzicht en of dat ook invloed heeft als je met IVF zwanger moet worden.

Heb hier wel al besloten om te wachten met het proberen zwanger te worden tot Hannah 1 jaar is, maar dat is meer omdat ik mijn lichaam de kans wil geven om te herstellen.
pi_87113913
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:04 schreef pessie het volgende:
Ik kan me op dit moment nog niet voorstellen weer zwanger te raken. Ik geniet echt met volle teugen van Nathan en zwanger zijn was niet echt mijn grootste hobby. Maar ik heb nu ook nog niet zoiets van dat ik echt een jaar wil voeden. Ik ga eerst voor de 6 maanden, maar dat rek ik nu al op naar 9. Ik zie dan wel weer verder.
Maar het is zo leuk om een ouder kindje te voeden, vind ik. Zo'n klein aapje wat zich in coma drinkt is schattig, maar een tienmaandertje dat hard begint te lachen en te spartelen als hij de borst ziet vond ik nog aandoenlijker. Het accent verschuift steeds verder van voeding naar een vorm van geborgenheid. Ik mis het nog steeds wel eens.
pi_87114017
Octo, het schijnt als je weer een regelmatige cyclus hebt je ook weer vruchtbaar bent. Ook heb ik nog cryo's die zonder hormonen kunnen worden teruggeplaatst. Als ik nu direct weer ivf zou moeten zou ik nog niet willen beginnen maar de cryo's zijn een wat minder zware belasting omdat ze in een natuurlijke cyclus teruggeplaatst kunnen worden..

Ik hoef pas half januari weer aan het werk. Tnt gaat het kolven me heel erg makkelijk af, ook qua hoeveelheden. Is nog maar de vraag hoe dat straks op het werk gaat.

Het is niet anders :) ik geniet vreselijk van de borstvoeding en Leia ook. Dat wil ik haar nu niet ontnemen (en ik geniet ook vreselijk van haar, tis niet dat ik dat niet doe door al vooruit te kijken... Maar zij heeft ook lang geduurd en ik hoop gewoon dat er straks niet teveel tijd tussen de kindjes zit, mocht het ons gegund zijn een tweede te krijgen :))
pi_87114074
Overigens begint Leia al heel enthousiast te heuien als ik haar in de houding leg en mijn borst bloot maak om te voeden O+ vreselijk schattig! Daar wil ik echt nog langer van genieten als het mogelijk is :)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:04:06 #86
259886 pessie
pi_87115334
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:24 schreef Orea het volgende:
Overigens begint Leia al heel enthousiast te heuien als ik haar in de houding leg en mijn borst bloot maak om te voeden O+ vreselijk schattig! Daar wil ik echt nog langer van genieten als het mogelijk is :)
Haha, Leia dus ook! Nathan doet hier hetzelfde :P
pi_87116554
Zo heb gelijk ff mijn tickers aangepast :) Anna is nu 3,5 week. Maar ze heeft ook nog niet uit een flesje gedronken, maar daar willen we binnenkort ook mee gaan beginnen ipv fingerfeeding. Ze drinkt nu in principe wel goed aan de borst, wel met een tepelhoedje, maar het lukt nu eigenlijk elke keer zonder al te veel moeite zeg maar. Dus dan zouden we eigenlijk ook best een speentje kunnen proberen?
pi_87127630
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:48 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Harry was 1 van de baby's O+
En Niels ook :Y
En Emma *O*

En er waren mensen die ook tandemvoedden: echt super om te zien! O+
Was inderdaad heel leuk! En Emma dronk zowaar op het moment dat het moest, ik stond er zelf versteld van. Maar die notaris was te langzaam met tellen, dus tegen de tijd dat 'ie bij onze rij was, was ze al klaar :')
Ik heb het zelf trouwens niet gezien, maar volgens mn vriend zat naast me een vrouw 3 oudere kindjes te voeden! Ik was te druk bezig met Emma's handjes uit iedereens lange haren te houden
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 12:11:41 #89
5428 crew  miss_sly
pi_87127737
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:19 schreef Jore het volgende:

[..]

Maar het is zo leuk om een ouder kindje te voeden, vind ik. Zo'n klein aapje wat zich in coma drinkt is schattig, maar een tienmaandertje dat hard begint te lachen en te spartelen als hij de borst ziet vond ik nog aandoenlijker. Het accent verschuift steeds verder van voeding naar een vorm van geborgenheid. Ik mis het nog steeds wel eens.
Dat zat ik nou precies vanochtend te bedenken tijdens het voeden. Senna slaapt overdag niet als ik thuis ben als ik haar niet wat laat drinken voor ik haar in bed leg. Dat gaat vast nog wel ooit over, maar vanochtend had ik ook echt zo'n O+ moment: dat meisje dat er nu zo klein uitziet en zo vol vertrouwen bij me ligt te drinken, is hetzelfde meisje als die dame die trots rondwandelt, knuffelt met haar eigen pop en danst zodra ze muziek hoort. Het is zo echt een fijn momentje van haar en mij O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87129053
Ha, mede zuipschuiten. :P

Ik heb gister een feestje gehad van m'n werk. En 't was erg gezellig. c_/ Was zo rond Lente d'r ochtendvoeding pas tuis, dus heb gekolfd en dat weggooid. Nils heeft Lente een flesje gegeven. Vanaf wanneer zou ze nu weer bij me mogen drinken (lees: is de alcolhol uit m'n bloed)? Vanmiddag of vanavond al of liever morgen pas? Heb behoorlijk wat op gister, maar geen idee meer hoeveel.
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:56:58 #91
259886 pessie
pi_87129091
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:

[..]

Was inderdaad heel leuk! En Emma dronk zowaar op het moment dat het moest, ik stond er zelf versteld van. Maar die notaris was te langzaam met tellen, dus tegen de tijd dat 'ie bij onze rij was, was ze al klaar :')
Ik heb het zelf trouwens niet gezien, maar volgens mn vriend zat naast me een vrouw 3 oudere kindjes te voeden! Ik was te druk bezig met Emma's handjes uit iedereens lange haren te houden
Hoe deed ze dat met haar borsten? Althans, ik heb er maar 2...

Tof dat het is gelukt en dat jullie hebben meegedaan!
pi_87133492
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:55 schreef Ssserpente het volgende:
Ha, mede zuipschuiten. :P

Ik heb gister een feestje gehad van m'n werk. En 't was erg gezellig. c_/ Was zo rond Lente d'r ochtendvoeding pas tuis, dus heb gekolfd en dat weggooid. Nils heeft Lente een flesje gegeven. Vanaf wanneer zou ze nu weer bij me mogen drinken (lees: is de alcolhol uit m'n bloed)? Vanmiddag of vanavond al of liever morgen pas? Heb behoorlijk wat op gister, maar geen idee meer hoeveel.
Ze geven aan 3 uur per glas, om safe te zitten..
pi_87133687
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:56 schreef pessie het volgende:

[..]

Hoe deed ze dat met haar borsten? Althans, ik heb er maar 2...

Tof dat het is gelukt en dat jullie hebben meegedaan!
Dat vraag ik me ook af! Alhoewel sommige mensen meerdere tepels hebben ;)

Hihi, harentrekkende Emma :D Niels trok aan de haren van Harry terwijl het kindje naast ons aan de haren van Niels trok _O-
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87134546
Tessie, gewoon proberen. Komt vast goed.

Ik hou 2 uur aan voor alcohol. Maar ook een max van 1 voor mezelf.
pi_87135879
Ja ik ook.. 'vroegah' geleerd dat een glas alcohol na ongeveer 5 kwartier uit je bloed zou zijn.. maar bv.com enzo raden 3 uur aan..
pi_87143337
Om en om denk ik zo ;) De jongste had ze in ieder geval wel vast, die zat op schoot aan mijn kant te drinken. Wat er aan de andere kant gebeurde weet ik niet :)
pi_87143512
Hm, heb Lente voor de zekerheid de hele dag bv uit de vriezervoorraad gegeven en zelf gekolfd en door de gootsteen gespoeld. ;( Maar het was wel gezellig . :P 't Was sowieso de eerste keer in zo'n anderhalf jaar tijd dat ik meer heb gedronken dan een biertje/wijntje. :Y)
pi_87143559
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:15 schreef Ssserpente het volgende:
Hm, heb Lente voor de zekerheid de hele dag bv uit de vriezervoorraad gegeven en zelf gekolfd en door de gootsteen gespoeld. ;( Maar het was wel gezellig . :P 't Was sowieso de eerste keer in zo'n anderhalf jaar tijd dat ik meer heb gedronken dan een biertje/wijntje. :Y)
Volgens mij heb ik niet veel nodig om tipsy te worden..
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:25:22 #99
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87143878
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik wist niet zeker of je meegevoed had. Heb nog getwijfeld om je erbij te zetten :D
Twinkly en ik hadden de jongens ook al aangelegd voordat het begon dus wij zaten ook al te hopen dat ze nog aan het drinken waren tijdens het tellen ;)
Twinkly en ik zaten naast een mevrouw die 2 kindjes aan het voeden was en dat was zo mooi om te zien. De oudste (meisje) had haar armpje om haar babybroertje geslagen O+
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zat ik nou precies vanochtend te bedenken tijdens het voeden. Senna slaapt overdag niet als ik thuis ben als ik haar niet wat laat drinken voor ik haar in bed leg. Dat gaat vast nog wel ooit over, maar vanochtend had ik ook echt zo'n O+ moment: dat meisje dat er nu zo klein uitziet en zo vol vertrouwen bij me ligt te drinken, is hetzelfde meisje als die dame die trots rondwandelt, knuffelt met haar eigen pop en danst zodra ze muziek hoort. Het is zo echt een fijn momentje van haar en mij O+
O+
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:23 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af! Alhoewel sommige mensen meerdere tepels hebben ;)

Hihi, harentrekkende Emma :D Niels trok aan de haren van Harry terwijl het kindje naast ons aan de haren van Niels trok _O-
Ja, dat was een gemene afleidingsmanouvre van Niels ;)

Ssserpente, ik hou meestal een uur of 2 per glas aan (hoewel ik meestal niet verder dan 1 kom ;) )
pi_87148002
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik niet veel nodig om tipsy te worden..
Dat viel me allesbehalve mee. Ben vaak al na een wijntje tipsy, maar heb gisteravond minstens 10 biertjes en 3 prosecco's op. Echt helder was ik niet meer natuurlijk, maar de busreis van 2,5 uur heb ik gelukkig overleefd. :')

Maar voorlopig vind ik het wel weer mooi geweest. Voelde me zo schuldig vanmorgen. We hadden afgesproken dat Nils vandaag de hele dag voor Lente zou zorgen. Dus die handige Harry haalt 'r vanmorgen uit bed (waar mijn kegel en ik net twee uur in lagen) en legt 'r zo naast me, net als elke morgen als ze de ochtendvoeding krijgt. Maar die mocht ze dus niet. Ze stoof dus helemaal blij op me af om te gaan drinken en ik moest 'r wegduwen. 't Voelde echt als afwijzen. Ze snapte er natuurlijk niks van en raakte helemaal over d'r toeren. Troosten lukte niet, want ze wilde alleen maar drinken, dus ben ik maar in het logeerbed gaan liggen en heeft Nils 'r een flesje gegeven. Dat dronk ze goed op gelukkig, maar het heeft daarna nog wel even geduurd voordat ze gekalmeerd was.

Arm meisje. ;( Ik voelde me zo slecht!

Voorlopig dus geen wijntjes of biertjes meer voor Ssserpente.
pi_87150483
Ahw Ssserpente, kan me voorstellen dat je je toen wel heel naar voelde ja. En wat sneu voor Lente dat ze zo van slag was. Maar lekker dat je een leuke avond gehad hebt, dat heb je toch ook wel eens nodig he.

Waar ik nu een beetje zit, Anna moet elke 3 uur voeding hebben (dus elke 3 uur krijgt ze eerst met fingerfeeding 20cc afgekolfde melk, dan drinkt ze ongeveer 10 minuten aan de borst, en dan krijgt ze met fingerfeeding nog 60cc afgekolfde mekl/kunstvoeding en daarna ga ik nog kolven). Daar ben ik meestal zo'n 3 kwartier wel mee bezig. Maar als ik nu eens weg wil, dan kan ik dus eigenlijk nooit langer dan 2 uur van huis zijn. Dat fingerfeeding is niet iets wat je makkelijk onderweg eventjes doet ergens, en kolven al helemaal niet. Nu gaan we waarschijnlijk binnenkort over op een flesje, ipv fingerfeeding, dus dat kan dan weer wel makkelijker onderweg, maar zou ik dat kolven dan gewoon een keer over kunnen slaan? Of is dat dan gelijk slecht voor mijn melkproductie?
pi_87159389
Mij lijkt het dat een keer niet kolven niet direct invloed heeft op je productie, Tes. Voor de zekerheid zou je anders de volgende dag een of twee keer extra kunnen kolven?

Vind wel dat je erg goed bezig bent, zeg! Wat een energie en tijd moet dat kosten! Super hoor!
pi_87162687
De borstvoeding gaat hier na alle klovenellende echt heel goed! Ik vind het zo makkelijk en fijn, had ik me van tevoren niet kunnen voorstellen. :)

Elise heeft na 2 nystatinebehandelingen alleen helaas nog steeds spruw. Het verbetert wel door de medicijnen, maar verdwijnt niet helemaal en wordt dan weer erger. Ik weet niet zo goed wat ik er verder aan kan doen. Ik ben zelf ook behandeld, was alles (behalve kleertjes natuurlijk) op 60 graden en kook haar speentje elke dag uit. Nu lees ik veel over Gentiaan Violet. Is het de moeite waard om dat eens te proberen? Of eerst toch maar weer de huisarts bellen?
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:32:00 #104
12913 GreatWhiteSilence
pi_87162921
GV rules, vind ik persoonlijk. Het wordt door dermatologen ook vaak gebruikt als laatste redmiddel, heb ik gelezen. Weet niet of dat klopt, maar hier was het wel een redmiddel. Nystatine hielp hier ook niet afdoende.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87162989
Waarom wordt het door artsen dan pas voorgeschreven als laatste redmiddel, als niks anders helpt? Zitten er ook nadelen aan?
pi_87163350
Tis een bende, je borsten en je kind worden blauw. Afgezien daarvan vind ik het erg handig, je hoeft maar 1x per dag eraan te denken.
pi_87163605
Rompertje gekregen in de kraamweek, en nu past ze hem! :P

pi_87164015
En GV is als heeeeeeel ouderwets bestempeld. Cantare, bestel het wel via Eurolac en vraag het niet via de huisarts. De apotheek heeft namelijk niet de goede oplossing, deze is absoluut ongeschikt voor baby's en op je tepels!

Ssserpente, klinkt wel als een heerlijk avondje :D Ik denk dat ik al bezopen raak van het ruiken aan een glas alcohol, drink nu -even rekenen- al 20 maanden niet meer! Tegenwoordig neem ik wel regelmatig een alcoholvrij wijntje :Y
pi_87164926
We zijn hier afgelopen weekend met z'n 3en (en heel Ravages familie) in een vakantiepark geweest. En nu heb ik last van stuwing :X omdat mevrouw als ze ergens anders slaapt 's nachts wel 1 of 2 keer wakker wordt, en thuis (dus afgelopen nacht) niet.. Ze heeft vanmorgen rechts gedronken (7 uur) en die staat nu alweer op knappen.. :')
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:56:26 #110
259886 pessie
pi_87165702
sssrpente er lekker even uit geweest dus! ^O^ . Heb je soms gewoon even nodig he. Over anderhalve week ga ik ook weer een (gedeelte van) een avond weg. Vantevoren even kijken of ik wat kan kolven, anders de vriezer maar even plunderen ;) .

Ik hoor jullie altijd over GV, waarom wordt het eigenlijk als ouderwets en laatste redmiddel bestempelt? Als het toch een natuurlijk product is is dat toch te verkiezen boven farmaceutische producten?
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:03:21 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87165949
Wrsch omdat de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen of op de juiste manier onderzocht is is en een huisarts het daarom niet voor mag schrijven? Zoiets lijkt me.
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:12:36 #112
259886 pessie
pi_87166321
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
Wrsch omdat de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen of op de juiste manier onderzocht is is en een huisarts het daarom niet voor mag schrijven? Zoiets lijkt me.
Aha! En hoeveel wetenschappers hebben zich er al aan gewaagd de werking ervan te bewijzen? (Althans, als jullie allemaal zeggen dat het zo goed werkt, dan vraag ik me voorstaande gewoon even af).
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:20:48 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87166641
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:12 schreef pessie het volgende:

[..]

Aha! En hoeveel wetenschappers hebben zich er al aan gewaagd de werking ervan te bewijzen? (Althans, als jullie allemaal zeggen dat het zo goed werkt, dan vraag ik me voorstaande gewoon even af).
Geen idee. Dit was een gokje van mijn kant. Ik zou geen andere reden weten waarom een wel werkend middel niet door artsen wordt voorgeschreven.
Ik gok dat het in de hoek van alternatieve geneeskunde zit (homeopathie etc.) en dat een gewone huisarts het daarom niet voor mag schrijven.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:01:10 #114
12913 GreatWhiteSilence
pi_87172339
GV levert te weinig op, dus worden er andere dingen gepromoot die wel geld in het laatje brengen. Ik las gisteren nog over een bewezen, zeer effectieve behandeling tegen psiorasis, bijna 100% succes: goed douchen/badderen en insmeren met (olijf?)olie. Maar je denkt toch niet dat de bedrijven die medicijnen verkopen willen dat je dat weet? Dat levert geen geld op voor ze... :')
pi_87172625
Ja, maar daarom kan een huisarts dat toch wel adviseren? Niet voorschrijven, dat snap ik ook wel, maar als tip oid? Ik had vroeger een huisarts die erg pro homeopathie was. Vooral bij verkoudheden, keelpijn, hoesten ed vroeg hij altijd eerst wat mijn moeder zelf al had gedaan..
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:11:24 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87172684
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:09 schreef Morretje het volgende:
Ja, maar daarom kan een huisarts dat toch wel adviseren? Niet voorschrijven, dat snap ik ook wel, maar als tip oid? Ik had vroeger een huisarts die erg pro homeopathie was. Vooral bij verkoudheden, keelpijn, hoesten ed vroeg hij altijd eerst wat mijn moeder zelf al had gedaan..
Ja, maar als er dan iets mis gaat, dan is hij de sjaak... Ik snap wel dat ze daar erg voorzichtig mee zijn. Zeker in een maatschappij waarin rechtszaken en claims steeds vaker voorkomen.
Vragen wat iemand zelf gedaan heeft is altijd nog iets anders dan een advies geven. ;)
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:40:51 #117
259886 pessie
pi_87173868
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
GV levert te weinig op, dus worden er andere dingen gepromoot die wel geld in het laatje brengen. Ik las gisteren nog over een bewezen, zeer effectieve behandeling tegen psiorasis, bijna 100% succes: goed douchen/badderen en insmeren met (olijf?)olie. Maar je denkt toch niet dat de bedrijven die medicijnen verkopen willen dat je dat weet? Dat levert geen geld op voor ze... :')
Denk wel dat het helpt! Ga de volgende keer bij plekjes op mn gezicht wel even testen. Mn hoofdhuid is zo vervelend (i.v.m. haar enzo).
pi_87174139
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:40 schreef pessie het volgende:

[..]

Denk wel dat het helpt! Ga de volgende keer bij plekjes op mn gezicht wel even testen. Mn hoofdhuid is zo vervelend (i.v.m. haar enzo).
Gewoon 1x in de zoveel tijd lekker je kop in olijfolie.. Handdoek erom en een flinke tijd later lekker goed uitspoelen.
pi_87175673
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar als er dan iets mis gaat, dan is hij de sjaak... Ik snap wel dat ze daar erg voorzichtig mee zijn. Zeker in een maatschappij waarin rechtszaken en claims steeds vaker voorkomen.
Vragen wat iemand zelf gedaan heeft is altijd nog iets anders dan een advies geven. ;)
Hm, ja dat is waar. En toch is het stom :6 Als ik fok! niet had, dan wist ik het waarschijnlijk niet eens. Maar goe, dat geldt voor best veel dingen eig.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:52:20 #120
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87186874
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:40 schreef pessie het volgende:

[..]

bij mij helpt de striemenolie 9tegen littekens erg goed

en wat ik doe is eerst babyolie van zwitsal, en dan (bijna) meteen wassen.
anders blijft je haar onwijs vet. ik krijg het er niet meer uit als ik het laat trekken.

heb ook een keer zonnebloemolie geprobeerd, werkt minder goed.

anyway, de bv loopt hier erg goed. :)
mw heeft de kusnt van het shirt trekken en schouderhappen en andere minder subtiele manieren om te vragen om drinken gevonden. superlief! O+

we hebben wel WEER spruw, omdat ik oude spruwmelk heb gegeven op het kdv, maar was vergeten te zeggen dat ze het moesten oververhitten. hoe dom kan je zijn? :X :X :') ):O |:( 8)7 Wup, schop maar nog een keer ;) en ze heeft me besmet in mn mond, nu weet ik ook hoe spruw in de mond voelt. het kriebelt. ;(
pi_87187139
Blegh, da's klote, Davinia. :|W

Is het niet handiger om die spruwmelk helemaal weg te doen en op het kdv kv te geven? Als je bv oververhit blijven er toch ook weinig voedingsstoffen meer in, lijkt me. En je loopt niet opnieuw het risico op spruw.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:58:53 #122
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87187287
je hebt wel gelijk. kzal nog een keertje checken op bv.com wat ze zeggen over spruwmelk...

tgaat iig niet meer de vriezer in.

dat stuur ik wel naar die moedermelkbank in het erasmus mc. als ze het willen hebben.
anders mikken we het door de gootsteen ;(
pi_87187358
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:58 schreef DaviniaHR het volgende:
:Y

tgaat iig niet meer de vriezer in.

dat stuur ik wel naar die moedermelkbank in het erasmus mc. als ze het willen hebben.
anders mikken we het door de gootsteen ;(
Aardig! :P
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:05:11 #124
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87187695
dit heeft een mw van vbn geschreven op het borstvoedingsforum

quote:
Geef de melk in de vriezer die je verdenkt van spruwbesmetting een merkje. Als je het nodig hebt verhit je het (koken of pasteuriseren hoeft niet) en na afkoelen kun je het geven.

Spruw overleeft temperaturen van >60 graden niet. Het verhitten kun je zo doen:

Maak de melk in een pannetje heet op een matig-hoge vlam; af en toe roeren tot de melk begint te dampen en er kleine belletjes ontstaan langs de randen van de pan. Van het vuur afnemen en af laten koelen tot drinktemperatuur. (Kellymom)

Er gaan wel stoffen verloren, maar het blijft nog altijd waardevolle moedermelk.

Je hoeft al ingevroren melk dus niet weg te gooien.
echt aan de kook brengen dus...

Van Baby op komst
quote:
Hygiënemaatregelen
Maatregelen om verspreiding van candida of herbesmetting tegen te gaan zijn:
o Handen wassen, voor elke voeding, na verschonen
o Zoogcompressen regelmatig vervangen
o Beha’s, zoogcompressen, spuugdoekjes, handdoeken op 60˚ C wassen
o Spenen, kolfonderdelen, flessen dagelijks uitkoken
o Spenen wekelijks vervangen
o Speelgoed dat in de mond gestopt wordt schoon houden
o Verse afgekolfde melk kan gewoon aan de baby gegeven worden. Het invriezen van moedermelk tijdens een candidabesmetting is niet verstandig omdat de schimmel het invriezen overleeft en later een nieuwe infectie kan veroorzaken. Pasteuriseren van de afgekolfde melk en vervolgens invriezen is wel een mogelijkheid.
dat scheelt weer :)

dus: ik doe niks in de vriezer, en de verse melk wel oververhitten, gewoon om zeker te zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door DaviniaHR op 04-10-2010 22:33:00 ]
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:20:24 #125
259886 pessie
pi_87201333
Davinia balen van de spruw -O-
pi_87201648
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:52 schreef DaviniaHR het volgende:
Wup, schop maar nog een keer ;)
Love to! ~O>
Irritant dat je weer spruw hebt. Geen BO erachteraan plannen asjeblieft.

Ik moest gisteravond naar een bijeenkomst toe, vlak voor Emma's bedtijd. Normaal krijgt ze de borst op bed en gaat dan gewoon slapen, maar dat ging nu dus even niet. Long story short: we hebben eens rijstemelk geprobeerd en muppet vindt het lekker! ja ze is 10 maanden en zou volle koemelk mogen, maar ik verdenk d'r van (lichte?) intollerantie, dus al een paar weken geen koemelkproducten voor Emma Weg met de kunstvoeding op werkdagen w/
pi_87202248
Davinia alweer spruw :'( Hopelijk zijn jullie er snel weer vanaf en krijg je geen eytra last van Raynauld of een BO!! :*

Wat fijn dat Emma rijstmelk lust ^O^ om alle voedingsstoffen binnen te krijgen kun je dan nog het beste afwisselen met soja- en havermelk geloof ik.
Als je haar verdenkt van intolerantie voor melksuiker zou je kunnen proberen of ze tegen zure koemelkproducten kan.

Gentiaanviolet is alleen maar "alternatief" omdat het in onbruik geraakt is. Er wordt bijna geen onderzoek naar gedaan omdat het de farmaceutische industrie niets oplevert: ze hebben het niet nieuw ontdekt. Maar een huisarts mag middelen niet zomaar voorschrijven wanneer er niet aan bepaalde eisen voldaan is.
In Derde Wereld landen wordt GV nog wel volop gebruikt bij mondinfecties (het werkt ook tegen bacteriële infecties).
Hetzelfde is het geval bij een plant die heel goed werkt tegen malaria (ik geloof) als je er thee van zet. De farmaceutische industrie kan niet vinden welke stof(fen) de malaria bestrijden en kunnen het dus niet namaken, daarom doen ze er geen onderzoek naar.

Ik ben sinds gisteren ongesteld en mijn productie lijkt juist wel verhoogd te zijn :? Of Niels heeft ongemerkt minder gedronken waardoor ik op knappen sta. Vannacht liep het na het drinken nog in straaltjes uit mijn borst en hij moest moeite doen om de stroom bij te houden en niet van de tepel te glijden.
Ik heb maar even gekolfd want er zat een harde plek in. Met gemak nog 50 ml uit de borst waar hij net uit gedronken had (hij drinkt altijd maar aan 1 kant).

[ Bericht 2% gewijzigd door Twinkly op 05-10-2010 12:10:28 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87203950
Maak wel een nieuw topic
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_87204125
Edit: reactie op verwijderde post :)
pi_87207698
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:51 schreef Twinkly het volgende:
Wat fijn dat Emma rijstmelk lust ^O^ om alle voedingsstoffen binnen te krijgen kun je dan nog het beste afwisselen met soja- en havermelk geloof ik.
Als je haar verdenkt van intolerantie voor melksuiker zou je kunnen proberen of ze tegen zure koemelkproducten kan.
Thanks voor de tip. In principe is het incidenteel bedoeld en niet structureel. En ik heb gisteravond 60cc EXTRA gekolfd en daarmee genoeg voor m'n komende werkdagnacht. Ik, slechte kolver en zo ongeveer tot op de druppel afgestemde productie, extra gekolfd :?
Karnemelk hebben we nog niet geprobeerd, maar volle yoghurt of biogarde reageert ze ook op. Ze is niet onwijs allergisch met eczeem en buikpijn enzo, maar d'r ontlasting wordt vrij hard als ze koemelk (yoghurt, boter, kaas) heeft gehad. Doet zeer ;(

quote:
Ik ben sinds gisteren ongesteld en mijn productie lijkt juist wel verhoogd te zijn :? Of Niels heeft ongemerkt minder gedronken waardoor ik op knappen sta. Vannacht liep het na het drinken nog in straaltjes uit mijn borst en hij moest moeite doen om de stroom bij te houden en niet van de tepel te glijden.
Ik heb maar even gekolfd want er zat een harde plek in. Met gemak nog 50 ml uit de borst waar hij net uit gedronken had (hij drinkt altijd maar aan 1 kant).
Zit in de lucht blijkbaar :D
Ik had zelf de dip vóór menstruatie en als het doorzette was dat over. Misschien heeft Niels al de afgelopen dagen je productie verhoogd.
pi_87207835
Oh, nee dan zou ik geen karnemelk proberen. Jammer dat ze op koemelk reageert. De meeste kinderen groeien er wel overheen gelukkig. Alhoewel je geen koemelk nodig hebt natuurlijk, maar het is wel een handige manier om bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen ;)
Ik heb helemaal niet gemerkt dat hij meer gedronken heeft, zaterdag heeft hij zelfs weinig gedronken. Of mijn lijf is gewoon maf :P
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:04:36 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87209524
wup en twink, thx! er staat geen bo in de planning, hoor! :o

tis gewoon Echt.Heel.Erg.Dom. Naja, doen we niet nog een keer ;)

kheb ff gebeld met het erasmusMC, en het is allemaal nog moeilijk en zo, want ze hebben nog geen vriezer in amsterdam en weet-ik-het-wat. naja, nu afgesproken dat ik de boel invries, en ze laten me weten als ze faciliteiten hebben geregeld om het te vervoeren. nou, top! (doe het wel in ijsblokzakjes, met koeienletters SPRUW erop, dan kunnen we het niet per ongeluk pakken ;) )
ze konden het wel gebruiken, ondanks de L3-medicatie en de spruw. maar dan alleen voor testen, dit geef je niet aan prematuren...

hmmm, aviva keutelt soms ook... en is daarna weer gedaan... maar eens op gaan letten.
morgen boterhammetje smeerkaas geven. kijken of ze daarop reageert.
wup, hoe lang na het melkproduct wordt de ontlasting zo hard?
pi_87216871
Weet ik niet, heb nog geen herintroductie gedaan. Ze heeft het eigenlijk altijd gehad sinds dat ze roomboter krijgt en yoghurt, vanaf 7 maandjes was dat geloof ik he? Zou overigens geen smeerkaas geven: smeltzouten zijn echt niet gezond. Heb vanmiddag een luier mogen uitschrapen *O* :')
Geloof dat we een topic moeten opschuiven ;)
pi_87234992
*O* Yey! Ik heb net meer dan een volledige voeding afgekolft!! Oke, het is maar 5cc meer, maar ik vind het toch een O+ mijlpaal O+ !
  woensdag 6 oktober 2010 @ 06:49:46 #135
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87235072
*O* voor je mijlpaal Tessie *O*

Ylana heeft de nacht doorgeslapen, dat betekend dat ze 2 voedingen heeft overgeslagen, die van middernacht en die van 3 uur. Ik wil mijn productie nog even hoog houden om voorraad op te bouwen en heb dus net, na haar voeding, gekolfd. Ze heeft maar 1 borst gedronken, die was niet eens leeg en daar kolfde ik nog zo'n 30ccuit. Uit de andere borst (zo te voelen ook overvol) kreeg ik maar 50cc.
Ergens ben ik nu teleurgesteld dat het maar 'zo weinig' is terwijl ik wéét dat Ylana veel efficiënter mijn borst leegmaakt. Ik voel ook nog gewoon hardere (geen echt keiharde) plekken in de borst waaraan ik weet dat er nog melk inzit, maar krijg het er kolvend niet uit.
Bij Tobias was het precies andersom,daar kolfde ik meer dan hij dronk, maar bij hem heb ik eerst een maand fulltime gekolfd voor hij fulltime live bv kreeg.
Ylana
  woensdag 6 oktober 2010 @ 10:07:59 #136
259886 pessie
pi_87237509
Tessie wat gaaf!!!! Wat betekent dit voor live, volledig, drinken?

En wat goed dat Ylana de nacht heeft doorgeslapen!!! Ben je een beetje uitgerust? Ik kolf uit 1 borst ook veel minder hoor, en dat is ook de borst waar Nathan minder lang uit drinkt. Ikzelf denk gewoon dat ik een mindere en een betere borst hebt. Maakt volgens mij niet uit, Nathan groeit goed en hij zal toch ergens die voeding vandaan slepen.
pi_87238008
Mijn mijlpaal betekent verder niks hoor, nou ja, voor mij persoonlijk vind ik het gewoon heel gaaf, maar er zitten verder geen consequenties aan ofzo. En volledig live bij mij drinken dat zit er gewoon niet in.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 10:52:50 #138
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87238711
wat goed tessie! *O* *O*
hoe gaat het eigenlijk met je spruw?
pi_87239683
Nou die spruw is een beetje vaag. Ik zie nog steeds hetzelfde witte plekje bij Anna op haar gehemelte en mijn tepels zien er ook nog zowat hetzelfde uit. Dus ik dacht dat het dan vast geen spruw was, en aangezien we ook verder niet echt ergens last van hebben, was ik gisteren gestopt met die medcijnen (die van Anna zijn ook op), maar ik kreeg net een mailtje van mijn LK en die adviseert om toch maar wel ermee door te gaan. Dus, zo maar weer de ha bellen voor een nieuw recept dan -O-
pi_87241353
Wat een mijlpaal Tessie, super *O* ^O^ Hoe komt het dat ze die voeding niet zelf uit de borst kan halen? Is door de operaties ook een andere drinktechniek nodig?

Dat plekje, hoe ziet dat er uit? Want kleine baby'tjes hebben ook wel eens kleine witte bultjes in hun mond, dat zijn vetbultjes. Niels had er een op zijn verhemelte en een op zijn onderkaak.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:42:40 #141
12913 GreatWhiteSilence
pi_87242096
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 06:49 schreef Saffier het volgende:
*O* voor je mijlpaal Tessie *O*

Ylana heeft de nacht doorgeslapen, dat betekend dat ze 2 voedingen heeft overgeslagen, die van middernacht en die van 3 uur. Ik wil mijn productie nog even hoog houden om voorraad op te bouwen en heb dus net, na haar voeding, gekolfd. Ze heeft maar 1 borst gedronken, die was niet eens leeg en daar kolfde ik nog zo'n 30ccuit. Uit de andere borst (zo te voelen ook overvol) kreeg ik maar 50cc.
Ergens ben ik nu teleurgesteld dat het maar 'zo weinig' is terwijl ik wéét dat Ylana veel efficiënter mijn borst leegmaakt. Ik voel ook nog gewoon hardere (geen echt keiharde) plekken in de borst waaraan ik weet dat er nog melk inzit, maar krijg het er kolvend niet uit.
Bij Tobias was het precies andersom,daar kolfde ik meer dan hij dronk, maar bij hem heb ik eerst een maand fulltime gekolfd voor hij fulltime live bv kreeg.
Misschien helpt het om warme doeken op de borst te leggen en de borst te masseren voordat je gaat kolven? Dat maakt de melk wat 'losser' en door de warmte gaan de melkgangen wijder openstaan, waardoor de melk er misschien makkelijker uit komt?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:44:20 #142
12913 GreatWhiteSilence
pi_87242154
Tessie: mijlpaal is mijlpaal. :P Ieder heeft zijn eigen mijlpalen en mag daar trots op zijn. *O*
pi_87242843
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:18 schreef Twinkly het volgende:
Wat een mijlpaal Tessie, super *O* ^O^ Hoe komt het dat ze die voeding niet zelf uit de borst kan halen? Is door de operaties ook een andere drinktechniek nodig?

Dat plekje, hoe ziet dat er uit? Want kleine baby'tjes hebben ook wel eens kleine witte bultjes in hun mond, dat zijn vetbultjes. Niels had er een op zijn verhemelte en een op zijn onderkaak.
Nou die 85cc was dus sochtends, na een nacht van 5,5 uur. Overdag kolf ik elke 3 uur, en dan kolf ik tussen de 30 en 50cc, dus dat is gewoon te weinig. Dus het gaat er niet zozeer om dat ze dat zelf niet kan drinken, maar dat mijn melkproductie waarschijnlijk gewoon niet genoeg is. En op deze manier weten we gewoon zeker wat ze binnen krijgt, en is het dus ff handiger.

Dat plekje in op haar gehemelte is eigenlijk meer een streepje, een klein wit streepje. Maar het ziet er dus nog precies hetzelfde uit als toen we begonnen met de behandeling, er is ook verder niks bijgekomen voor zover ik kan zien. Daarom dacht ik dus zelf ook dat het wel gewoon iets zou zijn wat bij haar hoort. En mijn tepels zijn nog steeds op de puntjes lichter van kleur, en na het douchen hebben ze een beetje een wittig randje op het topje zeg maar. Dat is verder ook niet echt veranderd. Ik vind het wel een beetje vaag hoor...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:51:03 #144
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_87244394
Ik ben sinds een week (want hij kan het nu echt! Uit en fles drinken O+ ) aan het afbouwen geslagen. Ik doe maar wat, stel het zo lang mogelijk uit behalve 's avonds en 's ochtends en ik zit nu op 3-4 voedingen per dag. :)
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:33:52 #145
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87250751
*O* voor je gróte zoon nu Rocks O+

GWS ik ga dat in gedachten houden. Een week of wat geleden kolfde ik makkelijk 120 cc per borst na 3 uur. Vanmorgen nadat ik het getypt had voelde ik een tsr en heb ik weer/verder gekolfd, toen paste het uiteindelijk er niet meer bij in het flesje :D
Mijn decibellenmonster is wakker, die ga ik lekker te eten geven :9
Ylana
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:37:44 #146
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87250904
Wat goed van Flipje dat hij zo goed uit een flesje kan drinken!

Davina, ik pm je binnenkort even over de mini-meet. Op de terugweg kan ik de melk wel even bij het Erasmus droppen, kein problem!
Ik gok dat ze die spruwmelk graaag willen hebben, kunnen ze checken of het ook uit de testen komt enzo.

^O^ voor jullie kolfkunsten Tessie en Saffier!
A grand adventure has begun.
pi_87251822
Leyla heeft vandaag al een stuk of 12 keer gedronken. Lekker de hele ochtend op bed liggen en steeds een slokje.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:25:02 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87252876
keshet, dat wilde ik je idd vragen, maar ben te lui om pm aan te zwengelen ;)

saffier, bij kolven hou ik de schelpen altijd zodanig vast dat ik met mijn handpalmen zoveel mogelijk borst warm houd. weet niet of het echt bijdraagt, maar baadt het niet, schaadt het niet :)

tico, hou je dat bij? :o
pi_87260375
Ik heb het intolerantieverhaal even verhuisd naar het Rapley topic.

Tessie wat goed van je mijlpaal! Om eerlijk te zijn vind ik je beschrijving nog steeds niet op spruw lijken, maar je LK zal het ongetwijfeld beter weten ;)

Rocka wat fijn dat ie uit een fles drinkt!

Ik verdenk Tico van turven op de muur hoe vaak ze drinkt ;)
pi_87260668
Rocka *O* voor je grote zoon!

Wup, daarom was ik dus eigenlijk ook gestopt met die medicatie, omdat ik ook niet denk dat het spruw is. Maar ja, wat het dan wel is, geen idee. Mijn lk zei ook wel dat we in de gaten moeten houden of het niet een of andere bacteriele infectie is ofzo, dus als het over een tijdje nog steeds hetzelfde is, moet ik daar even naar laten kijken. Maar ik vind het tot nu toe zo vaag, alsof niemand gewoon ff goed kan kijken en uitzoeken wat we nou hebben... vreemd.
Bij de apotheek waren ze nu ineens anders dan de vorige keer trouwens. Mijn Lief heeft de medicijnen weer opgehaald, en nu begonnen ze over borstvoedingsprotocol en dat de druppeltjes bij Anna niet 3 keer per dag moesten maar 6 keer. (dat deden we al op advies van de LK). En toen zei mijn Lief dat we die medicijnen al 10 dagen gebruikt hadden en dat al zo deden, nou daar wisten ze eerst niks van, maar toen later zagen ze het toch, en gingen ze toch nog speciaal een nieuw stickertje uitprinten waarop stond 6 keer per dag.... Ook weer zo apart haha! Maar wel fijn dat ze nu dus ineens wel doorhebben dat de instructies niet zo duidelijk/goed waren.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:02:01 #151
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87267573
tessie, wat fijn dat je zoveel gekolfd hebt joh! *O*
pi_87276771
Zo lief dat jullie allemaal meejompelen O+

Is het normaal dat je borsten ineens beginnen met lekken? Ik heb daar nooit eerder last van gehad, en nu vanmorgen werd ik wakker, met echt een hele grote natte plek onder mijn borst :?
pi_87277117
Waaah Tessie, dat gaat de goede kant op! *O* *O* *O* :D
Ja, dat hoort er wel een beetje bij, en het is volgens mij een heel goed teken dat dat gebeurt bij jou! O+
pi_87277163
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:45 schreef tessie het volgende:
Zo lief dat jullie allemaal meejompelen O+

Is het normaal dat je borsten ineens beginnen met lekken? Ik heb daar nooit eerder last van gehad, en nu vanmorgen werd ik wakker, met echt een hele grote natte plek onder mijn borst :?
Yep, leuk he? ;(
pi_87277209
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef Ticootje het volgende:
Yep, leuk he? ;(
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: