Dat bedoelde ik ook! Die mevrouw gaf ook borstvoeding: haar zoon viel buiten de curvesquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:44 schreef Ticootje het volgende:
Kindjes kunnen ook op borstvoeding op en boven de bovenste lijn zitten hoor
Oh zo!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:45 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook! Die mevrouw gaf ook borstvoeding: haar zoon viel buiten de curves
Nah, het was maar de mevrouw die weegt zal ik maar zeggen. De rest (arts en verpleegkundigen) kennen het verhaal wel hoor. Die hoor je ook nergens over. Die verblikken of verblozen ook niet als ik over Rapley beginquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:47 schreef Ticootje het volgende:
Ja, de standaard vragenlijst. En hoe gaat het met de flesjes? Ik geef borstvoeding. Oh nog steeds??? Ze is net 6 maanden, ja nog steeds. Zucht.
Het is de manier van vragen en intresse in je klanten. Er staat toch genoeg in het dossier, hoe moeilijk is het om ff door te klikken voordat je iemand naar binnen vraagt?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:45 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook! Die mevrouw gaf ook borstvoeding: haar zoon viel buiten de curves
Ik ken er genoegquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:55 schreef Orea het volgende:
Wat ik me afvraag, zijn er hier mama's die tijdens de zwangerschap borstvoeding konden blijven geven aan hun beeb?
Dat wij op zich vrij vlot een 2e willen is geen geheim (mocht het allemaal lukken enzo) maar ik lees eigenlijk bijna nergens een positief verhaal... bij praktisch iedereen kelderde de productie naar nihil in de zwangerschap..
En nu wil ik Leia toch wel tot minimaal 1 jaar borstvoeding blijven geven.. Maar schijnbaar is de kans zo klein dat het goed door blijft lopen in de zwangerschap, dat ik het risico toch maar niet wil nemen, denk ik... Maar ik ben wel benieuwd bij wie het wél lukte?
Ga dan voor een 2e zodra ze een jaar is... 2 kindjes zo kort op elkaar lijkt mij echt zwaar.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:05 schreef Orea het volgende:
Absoluut, maar ik wil niet het risico lopen, stel dat we ervoor gaan rond zij een half jaar is (even afhankelijk van cyclus en dat het lukt etc. etc.) dat de productie weg is.. ook al drinkt ze droog..
Kijk is ze een jaar geweest, en valt de productie weg, dan kan ze 'droog' drinken zodat ze de techniek niet verleert, en kan ze idd daarna ook drinken.. Maar ik denk dat ik het risico gewoon te groot vind..
Ik zou het zo zonde vinden als ze tussen een half jaar en een jaar alsnog kv bij moet krijgen, terwijl ik nu gewoon echt een meer dan prima productie heb. Hoe erg ik ook rammel, dat vind ik het dan weer niet waard.. denk ik!
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ga dan voor een 2e zodra ze een jaar is... 2 kindjes zo kort op elkaar lijkt mij echt zwaar.
Elise had (als ik het me goed herinner) met 2 weken een speentje. Ergens rond die tijd en met 4 weken heb ik een paar dagen gekolfd en heeft ze uit een flesje gedronken. Het uit de borst drinken heeft er niet onder geleden, dat deed en doet ze gewoon goed. Wij hebben er dus geen last van gehad.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:37 schreef tessie het volgende:
Volgens mij zijn er net zoveel voor- en nadelen aan snel een tweede kindje krijgen als aan langer wachten...
Hoe hebben jullie het trouwens gedaan met een speentje geven? Anna heeft heel veel zuigbehoefte, en ze wil volgens mij het liefst de hele dag mijn vinger in haar mond... Dus het zou voor mij wel heel veel makkelijker zijn om af en toe een speentje te geven, maar ik durf het niet zo goed ivm met die tepel/speen verwarring... Hoe zit dat nou precies?
Ik ga het risico niet nemen...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:06 schreef huuphuup het volgende:
Orea je kent mijn verhaalmaar er zijn er genoeg bij wie het wel goed gaat. Echter... er is geen kont over te zeggen van te voren. Mijn productie was altijd zo stabiel dat ik gemakkelijk kon werken zonder te kolven, vanaf het begin al, daar heeft de borstvoeding nooit van te lijden gehad. En toch is het in elkaar geklapt.
Mijn advies, tsja, begin pas aan de tweede als je het de moeite van het eventueel op moeten geven van de borstvoeding waard vindt. Heb je mazzel dan heb je er niet echt last van en gaat het goed, heb je pech dan doe je er ook weinig aan maar dan hoef je er in elk geval geen spijt enzo van te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |