Yep, leuk he?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:45 schreef tessie het volgende:
Zo lief dat jullie allemaal meejompelen
Is het normaal dat je borsten ineens beginnen met lekken? Ik heb daar nooit eerder last van gehad, en nu vanmorgen werd ik wakker, met echt een hele grote natte plek onder mijn borst
quote:
Ik pakte een dik badlaken en dat legde ik dan over de breedte van het bed ter hoogte van mijn borsten. Kun je mooi instoppen aan de zijkanten en het houdt net wat meer tegen dan een hydrofiel. Blijft goed op z'n plek liggen, ook als je draaitquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:11 schreef WupWup het volgende:
Mócht je spruw hebben, zou ik die pads nu net ff achterwege laten 's nachts. Overdag verschonen zodra ze nat zijn. Je kunt 's nachts dan evt op een hydrofiel slapen. Of 2
wauw, dat is zelfs mijn met een overproductie niet gelukt!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 05:56 schreef tessie het volgende:
Ja, of je lekt gewoon door een dubbelgevouwen dik badlaken heenIk vind het echt zo zonde, alles wat ik lek, kolf ik dus niet
Is daar nou niks aan te doen? Of zou ik snachts er gewoon geen 5,5 uur tussen kunnen laten meer?
heb ik ook al aan gedacht, ja!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:46 schreef WupWup het volgende:![]()
Maar ik vind eigenlijk wel dat je GV moet gebruikenEn dan foto's posten uiteraard
Die lektieten van jouquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:43 schreef tessie het volgende:
Whehe Davinia!
Mijn Lief had het handige idee om dat waterdichte hoeslaken weer om het bed te doen, zodat we niet elke keer dat dekmatrasje hoefden te wassen door mijn lektetten.
Ja, het idee was goed. Alleen heb ik vannacht gewoon op het dekbed gelekt. Handig joh, jezelf in je slaap inwikkelen in je dekbed
Nou ik ben nu zo gewend om op mijn zij te liggen, dat ik nog half op mn zij half op mn buik lig. Nu durf ik helemaal niet meer te proberen echt helemaal op mn buik te liggen, dan drijf ik vast weg door het lekkenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:45 schreef Ssserpente het volgende:
Lekker, he, weer op je buik kunnen liggen?
tessie, ik vind het zo fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Zeker met alle moeite die je erin gestopt hebtquote:Op zondag 10 oktober 2010 19:30 schreef tessie het volgende:
Jaaa hier ook geen lektetten meer vannacht!Gewoon maar weer bh met pads aangedaan, en dat werkt prima blijkbaar. Alleen toen ik Anna een flesje ging geven, had ik vast mijn bh uitgedaan omdat ik erna moest kolven, toen begonnen ze wel al te druppelen
![]()
Ik begin nu ook wel steeds meer het gemak van bv te merken. Soms heeft Anna tussen twee voedingen in nog/weer honger, en dan kan ik haar gewoon even aan de borst doen. Zo makkelijk, dat je niet hoeft te 'rekken' tot het tijd is voor het volgende flesje. En zo gezellig ookVind het echt wel fijn, want dit is echt zo makkelijk en leuk zo, terwijl het eerder vooral gewoon veel moeite was (maar wel voor een goed doel natuurlijk).
We zijn gister bij het consultatiebureau geweest en ze laat de lactatiekundige contact met me opnemen. Het suffe was dat ie nadat we terug waren van het CB hij gelijk weer dronk...'s avonds was het weer strijd en vanmorgen moest ik hem wakker maken omdat ik stuwing had en dronk ie ook weer goed.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 03:20 schreef WupWup het volgende:
nytar het kan in feite van alles zijn:
- pijn, door bijvoorbeeld oorontsteking, stijve nek, tandjes of spruw
- ontdekken van de buitenwereld, geen aandacht voor de borst overdag (bekend probleem -> zorg voor rust. geloof dat ticootje op een gegeven moment alleen maar onder de dekens kon voeden)
- op gang komende menstruatie, waardoor de melk verminderd is of anders smaakt (in dit geval NIET met kunstvoeding gaan bijvoeden, maar aanleggen aanleggen aanleggen!)
- trage TSR door stress, roken, te veel koffie
- geen honger door (teveel) bijvoeding (weet niet of je kunstvoeding bijgeeft en zo ja met welke reden)
- ...
Ik raad je aan om de groeicurve van je zoon even uiteen te zetten in een zgn borstvoedingscurve (via borstvoeding.com) van de WHO. Als je hierin een duidelijke dip ziet, lijkt het me in ieder geval zeer verstandig om even contact te zoeken met ofwel een vrijwilligster van LLL of VBN ofwel een lactatiekundige. Sowieso als je er niet direct uitkomt: bellen! De vrijwilligsters van beide borstvoedingsorganisaties werken gratis, dus het kost je niets maar levert wel een heleboel op. Succes en ik hoor graag hoe het verder gaat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |