abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:42:48 #176
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_87363296
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:43 schreef tessie het volgende:
Whehe Davinia! :D

Mijn Lief had het handige idee om dat waterdichte hoeslaken weer om het bed te doen, zodat we niet elke keer dat dekmatrasje hoefden te wassen door mijn lektetten.
Ja, het idee was goed. Alleen heb ik vannacht gewoon op het dekbed gelekt. Handig joh, jezelf in je slaap inwikkelen in je dekbed :+
Die lektieten van jou ;) :P *O*
Ik heb 's nachts 2 kompressen nodig voor rechts. De nachtvoeding doe ik altijd links, en hij wil geen 2 kanten want dan is hij alweer in slaap, maar na de nachtvoeding kan ik een doorweekt zoogkompres uit mn BH vissen en de volgende ochtend heb ik weer een natte. Links is nog steeds redelijk zindelijk. Wanneer kan ik zindelijkheid verwachten? Nathan is 10 weken 4 dagen.
pi_87363637
Ik lekte nog toen ik weer ging werken... Dus... Geen idee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87363926
Die van mij lekken blijkbaar alleen als ik op mijn zij lig, want overdag lekt er echt helemaal niks gelukkig. :D
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_87364625
Mijn borsten lekker ook nog, hoor, 's nachts. Komt volgens mij omdat ik half op m'n buik lig en ze plet tussen arm en matras. :Y)
pi_87364936
Ha ja ik denk dus ook precies dat het bij mij daaraan ligt Sserpente!
pi_87365050
Lekker, he, weer op je buik kunnen liggen? :z
pi_87365058
Mijnes zijn zindelijk *O* Slaap op m'n zij ;)
pi_87365093
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:45 schreef Ssserpente het volgende:
Lekker, he, weer op je buik kunnen liggen? :z
Nou ik ben nu zo gewend om op mijn zij te liggen, dat ik nog half op mn zij half op mn buik lig. Nu durf ik helemaal niet meer te proberen echt helemaal op mn buik te liggen, dan drijf ik vast weg door het lekken :')
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:11:09 #184
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87365768
hmm ik lig ook regelmatig op mijn zij of buik; maar ik lek nooooooit meer.
(alleen de eerste weken; dus wat dat betreft herken ik het wel).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:07:44 #185
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87367257
Ik ben ook een buikslaper (en plet regelmatig mijn H-cup) maar ik lek eigenlijk al heel lang niet meer. :D
pi_87392693
Jaaa hier ook geen lektetten meer vannacht! *O* Gewoon maar weer bh met pads aangedaan, en dat werkt prima blijkbaar. Alleen toen ik Anna een flesje ging geven, had ik vast mijn bh uitgedaan omdat ik erna moest kolven, toen begonnen ze wel al te druppelen :o

Ik begin nu ook wel steeds meer het gemak van bv te merken. Soms heeft Anna tussen twee voedingen in nog/weer honger, en dan kan ik haar gewoon even aan de borst doen. Zo makkelijk, dat je niet hoeft te 'rekken' tot het tijd is voor het volgende flesje. En zo gezellig ook O+ Vind het echt wel fijn, want dit is echt zo makkelijk en leuk zo, terwijl het eerder vooral gewoon veel moeite was (maar wel voor een goed doel natuurlijk).
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:33:45 #187
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87392790
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:30 schreef tessie het volgende:
Jaaa hier ook geen lektetten meer vannacht! *O* Gewoon maar weer bh met pads aangedaan, en dat werkt prima blijkbaar. Alleen toen ik Anna een flesje ging geven, had ik vast mijn bh uitgedaan omdat ik erna moest kolven, toen begonnen ze wel al te druppelen :o

Ik begin nu ook wel steeds meer het gemak van bv te merken. Soms heeft Anna tussen twee voedingen in nog/weer honger, en dan kan ik haar gewoon even aan de borst doen. Zo makkelijk, dat je niet hoeft te 'rekken' tot het tijd is voor het volgende flesje. En zo gezellig ook O+ Vind het echt wel fijn, want dit is echt zo makkelijk en leuk zo, terwijl het eerder vooral gewoon veel moeite was (maar wel voor een goed doel natuurlijk).
tessie, ik vind het zo fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Zeker met alle moeite die je erin gestopt hebt :Y
Petje af hoor!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:28:45 #188
258612 nytar
boys boys boys
pi_87458967
Hier gaat het steeds slechter...alleen 's nachts wil ie nog aan de borst en overdag schreeuwt ie moord en brand als ik hem aan wil leggen. Maar ja, hij moet wel eten, dus nu ben ik aan het kolven om hem dat te kunnen geven...

iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
pi_87459737
Hoe oud is ie? Hoe is de borstvoeding tot nu toe verlopen? Hoe vaak voed je normaal gesproken? Hoe vaak bied je nu aan en op welke momenten? Wat krijgt ie nog naast de borst aan eten en drinken? Zijn er nog andere klachten/aandachtspunten?
pi_87459804
Heeft ie geen pijn nytar? (bv oorpijn?)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:25:29 #191
62233 Jelief
ikke lief!
pi_87460870
Tessie wat goed en fijn en leuk!

Nytar: voed je 's nachts liggend en overdag zittend? -ook een optie-

Nog 2 weken en 2 dagen en ik voed 5 jaar nonstop.Dat maakt mij wel een beetje melangoliek. Ruben drinkt nu alleen nog 's morgens en ik heb het idee dat het niet altijd even makkelijk gaat, soms lijkt het alsofer geen tsr komt. OF hij de 2jaar haalt weet ik niet,we merken het wel. Ik ben nu nog van plan om na 2 jaar af te bouwen maar of we dat dan ook echt gaan doen? Het idee dat ik dan nooit meer een kindje voed voelt best wel raar.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:40:35 #192
258612 nytar
boys boys boys
pi_87477269
Hij is nu 3 maanden, ik voed 's nachts liggend en overdag zittend, maar ook als ik overdag met hem ga liggen wil ie niet. En hij drinkt wel vrolijk een flesje met mn melk leeg!
Daarvoor ging het allemaal prima, geen problemen gehad...
pi_87484251
nytar het kan in feite van alles zijn:
- pijn, door bijvoorbeeld oorontsteking, stijve nek, tandjes of spruw
- ontdekken van de buitenwereld, geen aandacht voor de borst overdag (bekend probleem -> zorg voor rust. geloof dat ticootje op een gegeven moment alleen maar onder de dekens kon voeden :D )
- op gang komende menstruatie, waardoor de melk verminderd is of anders smaakt (in dit geval NIET met kunstvoeding gaan bijvoeden, maar aanleggen aanleggen aanleggen!)
- trage TSR door stress, roken, te veel koffie
- geen honger door (teveel) bijvoeding (weet niet of je kunstvoeding bijgeeft en zo ja met welke reden)
- ...

Ik raad je aan om de groeicurve van je zoon even uiteen te zetten in een zgn borstvoedingscurve (via borstvoeding.com) van de WHO. Als je hierin een duidelijke dip ziet, lijkt het me in ieder geval zeer verstandig om even contact te zoeken met ofwel een vrijwilligster van LLL of VBN ofwel een lactatiekundige. Sowieso als je er niet direct uitkomt: bellen! De vrijwilligsters van beide borstvoedingsorganisaties werken gratis, dus het kost je niets maar levert wel een heleboel op. Succes en ik hoor graag hoe het verder gaat!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 07:39:15 #194
258612 nytar
boys boys boys
pi_87485030
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 03:20 schreef WupWup het volgende:
nytar het kan in feite van alles zijn:
- pijn, door bijvoorbeeld oorontsteking, stijve nek, tandjes of spruw
- ontdekken van de buitenwereld, geen aandacht voor de borst overdag (bekend probleem -> zorg voor rust. geloof dat ticootje op een gegeven moment alleen maar onder de dekens kon voeden :D )
- op gang komende menstruatie, waardoor de melk verminderd is of anders smaakt (in dit geval NIET met kunstvoeding gaan bijvoeden, maar aanleggen aanleggen aanleggen!)
- trage TSR door stress, roken, te veel koffie
- geen honger door (teveel) bijvoeding (weet niet of je kunstvoeding bijgeeft en zo ja met welke reden)
- ...

Ik raad je aan om de groeicurve van je zoon even uiteen te zetten in een zgn borstvoedingscurve (via borstvoeding.com) van de WHO. Als je hierin een duidelijke dip ziet, lijkt het me in ieder geval zeer verstandig om even contact te zoeken met ofwel een vrijwilligster van LLL of VBN ofwel een lactatiekundige. Sowieso als je er niet direct uitkomt: bellen! De vrijwilligsters van beide borstvoedingsorganisaties werken gratis, dus het kost je niets maar levert wel een heleboel op. Succes en ik hoor graag hoe het verder gaat!
We zijn gister bij het consultatiebureau geweest en ze laat de lactatiekundige contact met me opnemen. Het suffe was dat ie nadat we terug waren van het CB hij gelijk weer dronk...'s avonds was het weer strijd en vanmorgen moest ik hem wakker maken omdat ik stuwing had en dronk ie ook weer goed.
Ik kan gelukkig veel van bovenstaande afvinken (rook niet, geef geen kunstvoeding en hij is zeker wel hongerig) maar het blijft vreemd. Vandaag ga ik werken dus krijgt ie overdag sowieso afgekolfde melk en vanavond zien we wel weer hoe het gaat...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:08:50 #195
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87492566
Ik ging altijd topless rondjes lopen (soms een beetje met een mild stampend ritme) met Annicka in mijn armen, zodat ze de borst kon pakken als ze wilde. Liedje neuriën, dat hielp.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:29:01 #196
258612 nytar
boys boys boys
pi_87525443
tot nog toe heeft ie weer gewoon bij me gedronken en is er geen strijd meer geweest...misschien hadden we gewoon even ruzie...;)
Lactatiekundige kon er ook niet veel mee, gewoon geduld was het advies, dus gaan we maar gewoon door met proberen en blij zijn als het wel lukt!
pi_87527200
Nytar, kijk niet raar op als je inderdaad in deze dagen ongesteld wordt. Dat is een goede mogelijkheid.

En anders, gewoon raar. Had je misschien iets raars, exotisch gegeten waardoor de melk misschien anders smaakte?
  donderdag 14 oktober 2010 @ 11:43:24 #198
258612 nytar
boys boys boys
pi_87527516
tja, zaterdag Ethiopisch gegeten, dat was wel raar, maar om dan op maandag pas een reactie te krijgen, dat vond ik een beetje laat!
Enne, dat ongesteld worden zou altijd nog kunnen inderdaad...we wachten het af! :)
pi_87527574
Nee das te laat nytar...

Nou ja, misschien kom je er gewoon niet achter.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 16:10:13 #200
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87536656
heb net maar GV besteld bij eurolac.
gister gestopt met daktarin voor mezelf, nu weer een tintelende mond. zwaar irritant

is zij een beetje snel met leveren?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')