abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87150483
Ahw Ssserpente, kan me voorstellen dat je je toen wel heel naar voelde ja. En wat sneu voor Lente dat ze zo van slag was. Maar lekker dat je een leuke avond gehad hebt, dat heb je toch ook wel eens nodig he.

Waar ik nu een beetje zit, Anna moet elke 3 uur voeding hebben (dus elke 3 uur krijgt ze eerst met fingerfeeding 20cc afgekolfde melk, dan drinkt ze ongeveer 10 minuten aan de borst, en dan krijgt ze met fingerfeeding nog 60cc afgekolfde mekl/kunstvoeding en daarna ga ik nog kolven). Daar ben ik meestal zo'n 3 kwartier wel mee bezig. Maar als ik nu eens weg wil, dan kan ik dus eigenlijk nooit langer dan 2 uur van huis zijn. Dat fingerfeeding is niet iets wat je makkelijk onderweg eventjes doet ergens, en kolven al helemaal niet. Nu gaan we waarschijnlijk binnenkort over op een flesje, ipv fingerfeeding, dus dat kan dan weer wel makkelijker onderweg, maar zou ik dat kolven dan gewoon een keer over kunnen slaan? Of is dat dan gelijk slecht voor mijn melkproductie?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_87159389
Mij lijkt het dat een keer niet kolven niet direct invloed heeft op je productie, Tes. Voor de zekerheid zou je anders de volgende dag een of twee keer extra kunnen kolven?

Vind wel dat je erg goed bezig bent, zeg! Wat een energie en tijd moet dat kosten! Super hoor!
pi_87162687
De borstvoeding gaat hier na alle klovenellende echt heel goed! Ik vind het zo makkelijk en fijn, had ik me van tevoren niet kunnen voorstellen. :)

Elise heeft na 2 nystatinebehandelingen alleen helaas nog steeds spruw. Het verbetert wel door de medicijnen, maar verdwijnt niet helemaal en wordt dan weer erger. Ik weet niet zo goed wat ik er verder aan kan doen. Ik ben zelf ook behandeld, was alles (behalve kleertjes natuurlijk) op 60 graden en kook haar speentje elke dag uit. Nu lees ik veel over Gentiaan Violet. Is het de moeite waard om dat eens te proberen? Of eerst toch maar weer de huisarts bellen?
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:32:00 #104
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87162921
GV rules, vind ik persoonlijk. Het wordt door dermatologen ook vaak gebruikt als laatste redmiddel, heb ik gelezen. Weet niet of dat klopt, maar hier was het wel een redmiddel. Nystatine hielp hier ook niet afdoende.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87162989
Waarom wordt het door artsen dan pas voorgeschreven als laatste redmiddel, als niks anders helpt? Zitten er ook nadelen aan?
pi_87163350
Tis een bende, je borsten en je kind worden blauw. Afgezien daarvan vind ik het erg handig, je hoeft maar 1x per dag eraan te denken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87163605
Rompertje gekregen in de kraamweek, en nu past ze hem! :P

pi_87164015
En GV is als heeeeeeel ouderwets bestempeld. Cantare, bestel het wel via Eurolac en vraag het niet via de huisarts. De apotheek heeft namelijk niet de goede oplossing, deze is absoluut ongeschikt voor baby's en op je tepels!

Ssserpente, klinkt wel als een heerlijk avondje :D Ik denk dat ik al bezopen raak van het ruiken aan een glas alcohol, drink nu -even rekenen- al 20 maanden niet meer! Tegenwoordig neem ik wel regelmatig een alcoholvrij wijntje :Y
pi_87164926
We zijn hier afgelopen weekend met z'n 3en (en heel Ravages familie) in een vakantiepark geweest. En nu heb ik last van stuwing :X omdat mevrouw als ze ergens anders slaapt 's nachts wel 1 of 2 keer wakker wordt, en thuis (dus afgelopen nacht) niet.. Ze heeft vanmorgen rechts gedronken (7 uur) en die staat nu alweer op knappen.. :')
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:56:26 #110
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_87165702
sssrpente er lekker even uit geweest dus! ^O^ . Heb je soms gewoon even nodig he. Over anderhalve week ga ik ook weer een (gedeelte van) een avond weg. Vantevoren even kijken of ik wat kan kolven, anders de vriezer maar even plunderen ;) .

Ik hoor jullie altijd over GV, waarom wordt het eigenlijk als ouderwets en laatste redmiddel bestempelt? Als het toch een natuurlijk product is is dat toch te verkiezen boven farmaceutische producten?
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:03:21 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87165949
Wrsch omdat de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen of op de juiste manier onderzocht is is en een huisarts het daarom niet voor mag schrijven? Zoiets lijkt me.
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:12:36 #112
259886 pessie
pi_87166321
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
Wrsch omdat de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen of op de juiste manier onderzocht is is en een huisarts het daarom niet voor mag schrijven? Zoiets lijkt me.
Aha! En hoeveel wetenschappers hebben zich er al aan gewaagd de werking ervan te bewijzen? (Althans, als jullie allemaal zeggen dat het zo goed werkt, dan vraag ik me voorstaande gewoon even af).
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:20:48 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87166641
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:12 schreef pessie het volgende:

[..]

Aha! En hoeveel wetenschappers hebben zich er al aan gewaagd de werking ervan te bewijzen? (Althans, als jullie allemaal zeggen dat het zo goed werkt, dan vraag ik me voorstaande gewoon even af).
Geen idee. Dit was een gokje van mijn kant. Ik zou geen andere reden weten waarom een wel werkend middel niet door artsen wordt voorgeschreven.
Ik gok dat het in de hoek van alternatieve geneeskunde zit (homeopathie etc.) en dat een gewone huisarts het daarom niet voor mag schrijven.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:01:10 #114
12913 GreatWhiteSilence
pi_87172339
GV levert te weinig op, dus worden er andere dingen gepromoot die wel geld in het laatje brengen. Ik las gisteren nog over een bewezen, zeer effectieve behandeling tegen psiorasis, bijna 100% succes: goed douchen/badderen en insmeren met (olijf?)olie. Maar je denkt toch niet dat de bedrijven die medicijnen verkopen willen dat je dat weet? Dat levert geen geld op voor ze... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87172625
Ja, maar daarom kan een huisarts dat toch wel adviseren? Niet voorschrijven, dat snap ik ook wel, maar als tip oid? Ik had vroeger een huisarts die erg pro homeopathie was. Vooral bij verkoudheden, keelpijn, hoesten ed vroeg hij altijd eerst wat mijn moeder zelf al had gedaan..
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:11:24 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87172684
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:09 schreef Morretje het volgende:
Ja, maar daarom kan een huisarts dat toch wel adviseren? Niet voorschrijven, dat snap ik ook wel, maar als tip oid? Ik had vroeger een huisarts die erg pro homeopathie was. Vooral bij verkoudheden, keelpijn, hoesten ed vroeg hij altijd eerst wat mijn moeder zelf al had gedaan..
Ja, maar als er dan iets mis gaat, dan is hij de sjaak... Ik snap wel dat ze daar erg voorzichtig mee zijn. Zeker in een maatschappij waarin rechtszaken en claims steeds vaker voorkomen.
Vragen wat iemand zelf gedaan heeft is altijd nog iets anders dan een advies geven. ;)
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:40:51 #117
259886 pessie
pi_87173868
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
GV levert te weinig op, dus worden er andere dingen gepromoot die wel geld in het laatje brengen. Ik las gisteren nog over een bewezen, zeer effectieve behandeling tegen psiorasis, bijna 100% succes: goed douchen/badderen en insmeren met (olijf?)olie. Maar je denkt toch niet dat de bedrijven die medicijnen verkopen willen dat je dat weet? Dat levert geen geld op voor ze... :')
Denk wel dat het helpt! Ga de volgende keer bij plekjes op mn gezicht wel even testen. Mn hoofdhuid is zo vervelend (i.v.m. haar enzo).
pi_87174139
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:40 schreef pessie het volgende:

[..]

Denk wel dat het helpt! Ga de volgende keer bij plekjes op mn gezicht wel even testen. Mn hoofdhuid is zo vervelend (i.v.m. haar enzo).
Gewoon 1x in de zoveel tijd lekker je kop in olijfolie.. Handdoek erom en een flinke tijd later lekker goed uitspoelen.
pi_87175673
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar als er dan iets mis gaat, dan is hij de sjaak... Ik snap wel dat ze daar erg voorzichtig mee zijn. Zeker in een maatschappij waarin rechtszaken en claims steeds vaker voorkomen.
Vragen wat iemand zelf gedaan heeft is altijd nog iets anders dan een advies geven. ;)
Hm, ja dat is waar. En toch is het stom :6 Als ik fok! niet had, dan wist ik het waarschijnlijk niet eens. Maar goe, dat geldt voor best veel dingen eig.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:52:20 #120
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87186874
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:40 schreef pessie het volgende:

[..]

bij mij helpt de striemenolie 9tegen littekens erg goed

en wat ik doe is eerst babyolie van zwitsal, en dan (bijna) meteen wassen.
anders blijft je haar onwijs vet. ik krijg het er niet meer uit als ik het laat trekken.

heb ook een keer zonnebloemolie geprobeerd, werkt minder goed.

anyway, de bv loopt hier erg goed. :)
mw heeft de kusnt van het shirt trekken en schouderhappen en andere minder subtiele manieren om te vragen om drinken gevonden. superlief! O+

we hebben wel WEER spruw, omdat ik oude spruwmelk heb gegeven op het kdv, maar was vergeten te zeggen dat ze het moesten oververhitten. hoe dom kan je zijn? :X :X :') ):O |:( 8)7 Wup, schop maar nog een keer ;) en ze heeft me besmet in mn mond, nu weet ik ook hoe spruw in de mond voelt. het kriebelt. ;(
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_87187139
Blegh, da's klote, Davinia. :|W

Is het niet handiger om die spruwmelk helemaal weg te doen en op het kdv kv te geven? Als je bv oververhit blijven er toch ook weinig voedingsstoffen meer in, lijkt me. En je loopt niet opnieuw het risico op spruw.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:58:53 #122
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87187287
je hebt wel gelijk. kzal nog een keertje checken op bv.com wat ze zeggen over spruwmelk...

tgaat iig niet meer de vriezer in.

dat stuur ik wel naar die moedermelkbank in het erasmus mc. als ze het willen hebben.
anders mikken we het door de gootsteen ;(
pi_87187358
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:58 schreef DaviniaHR het volgende:
:Y

tgaat iig niet meer de vriezer in.

dat stuur ik wel naar die moedermelkbank in het erasmus mc. als ze het willen hebben.
anders mikken we het door de gootsteen ;(
Aardig! :P
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:05:11 #124
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87187695
dit heeft een mw van vbn geschreven op het borstvoedingsforum

quote:
Geef de melk in de vriezer die je verdenkt van spruwbesmetting een merkje. Als je het nodig hebt verhit je het (koken of pasteuriseren hoeft niet) en na afkoelen kun je het geven.

Spruw overleeft temperaturen van >60 graden niet. Het verhitten kun je zo doen:

Maak de melk in een pannetje heet op een matig-hoge vlam; af en toe roeren tot de melk begint te dampen en er kleine belletjes ontstaan langs de randen van de pan. Van het vuur afnemen en af laten koelen tot drinktemperatuur. (Kellymom)

Er gaan wel stoffen verloren, maar het blijft nog altijd waardevolle moedermelk.

Je hoeft al ingevroren melk dus niet weg te gooien.
echt aan de kook brengen dus...

Van Baby op komst
quote:
Hygiënemaatregelen
Maatregelen om verspreiding van candida of herbesmetting tegen te gaan zijn:
o Handen wassen, voor elke voeding, na verschonen
o Zoogcompressen regelmatig vervangen
o Beha’s, zoogcompressen, spuugdoekjes, handdoeken op 60˚ C wassen
o Spenen, kolfonderdelen, flessen dagelijks uitkoken
o Spenen wekelijks vervangen
o Speelgoed dat in de mond gestopt wordt schoon houden
o Verse afgekolfde melk kan gewoon aan de baby gegeven worden. Het invriezen van moedermelk tijdens een candidabesmetting is niet verstandig omdat de schimmel het invriezen overleeft en later een nieuwe infectie kan veroorzaken. Pasteuriseren van de afgekolfde melk en vervolgens invriezen is wel een mogelijkheid.
dat scheelt weer :)

dus: ik doe niks in de vriezer, en de verse melk wel oververhitten, gewoon om zeker te zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door DaviniaHR op 04-10-2010 22:33:00 ]
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:20:24 #125
259886 pessie
pi_87201333
Davinia balen van de spruw -O-
pi_87201648
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:52 schreef DaviniaHR het volgende:
Wup, schop maar nog een keer ;)
Love to! ~O>
Irritant dat je weer spruw hebt. Geen BO erachteraan plannen asjeblieft.

Ik moest gisteravond naar een bijeenkomst toe, vlak voor Emma's bedtijd. Normaal krijgt ze de borst op bed en gaat dan gewoon slapen, maar dat ging nu dus even niet. Long story short: we hebben eens rijstemelk geprobeerd en muppet vindt het lekker! ja ze is 10 maanden en zou volle koemelk mogen, maar ik verdenk d'r van (lichte?) intollerantie, dus al een paar weken geen koemelkproducten voor Emma Weg met de kunstvoeding op werkdagen w/
pi_87202248
Davinia alweer spruw :'( Hopelijk zijn jullie er snel weer vanaf en krijg je geen eytra last van Raynauld of een BO!! :*

Wat fijn dat Emma rijstmelk lust ^O^ om alle voedingsstoffen binnen te krijgen kun je dan nog het beste afwisselen met soja- en havermelk geloof ik.
Als je haar verdenkt van intolerantie voor melksuiker zou je kunnen proberen of ze tegen zure koemelkproducten kan.

Gentiaanviolet is alleen maar "alternatief" omdat het in onbruik geraakt is. Er wordt bijna geen onderzoek naar gedaan omdat het de farmaceutische industrie niets oplevert: ze hebben het niet nieuw ontdekt. Maar een huisarts mag middelen niet zomaar voorschrijven wanneer er niet aan bepaalde eisen voldaan is.
In Derde Wereld landen wordt GV nog wel volop gebruikt bij mondinfecties (het werkt ook tegen bacteriële infecties).
Hetzelfde is het geval bij een plant die heel goed werkt tegen malaria (ik geloof) als je er thee van zet. De farmaceutische industrie kan niet vinden welke stof(fen) de malaria bestrijden en kunnen het dus niet namaken, daarom doen ze er geen onderzoek naar.

Ik ben sinds gisteren ongesteld en mijn productie lijkt juist wel verhoogd te zijn :? Of Niels heeft ongemerkt minder gedronken waardoor ik op knappen sta. Vannacht liep het na het drinken nog in straaltjes uit mijn borst en hij moest moeite doen om de stroom bij te houden en niet van de tepel te glijden.
Ik heb maar even gekolfd want er zat een harde plek in. Met gemak nog 50 ml uit de borst waar hij net uit gedronken had (hij drinkt altijd maar aan 1 kant).

[ Bericht 2% gewijzigd door Twinkly op 05-10-2010 12:10:28 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87203950
Maak wel een nieuw topic
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_87204125
Edit: reactie op verwijderde post :)
pi_87207698
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:51 schreef Twinkly het volgende:
Wat fijn dat Emma rijstmelk lust ^O^ om alle voedingsstoffen binnen te krijgen kun je dan nog het beste afwisselen met soja- en havermelk geloof ik.
Als je haar verdenkt van intolerantie voor melksuiker zou je kunnen proberen of ze tegen zure koemelkproducten kan.
Thanks voor de tip. In principe is het incidenteel bedoeld en niet structureel. En ik heb gisteravond 60cc EXTRA gekolfd en daarmee genoeg voor m'n komende werkdagnacht. Ik, slechte kolver en zo ongeveer tot op de druppel afgestemde productie, extra gekolfd :?
Karnemelk hebben we nog niet geprobeerd, maar volle yoghurt of biogarde reageert ze ook op. Ze is niet onwijs allergisch met eczeem en buikpijn enzo, maar d'r ontlasting wordt vrij hard als ze koemelk (yoghurt, boter, kaas) heeft gehad. Doet zeer ;(

quote:
Ik ben sinds gisteren ongesteld en mijn productie lijkt juist wel verhoogd te zijn :? Of Niels heeft ongemerkt minder gedronken waardoor ik op knappen sta. Vannacht liep het na het drinken nog in straaltjes uit mijn borst en hij moest moeite doen om de stroom bij te houden en niet van de tepel te glijden.
Ik heb maar even gekolfd want er zat een harde plek in. Met gemak nog 50 ml uit de borst waar hij net uit gedronken had (hij drinkt altijd maar aan 1 kant).
Zit in de lucht blijkbaar :D
Ik had zelf de dip vóór menstruatie en als het doorzette was dat over. Misschien heeft Niels al de afgelopen dagen je productie verhoogd.
pi_87207835
Oh, nee dan zou ik geen karnemelk proberen. Jammer dat ze op koemelk reageert. De meeste kinderen groeien er wel overheen gelukkig. Alhoewel je geen koemelk nodig hebt natuurlijk, maar het is wel een handige manier om bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen ;)
Ik heb helemaal niet gemerkt dat hij meer gedronken heeft, zaterdag heeft hij zelfs weinig gedronken. Of mijn lijf is gewoon maf :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:04:36 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87209524
wup en twink, thx! er staat geen bo in de planning, hoor! :o

tis gewoon Echt.Heel.Erg.Dom. Naja, doen we niet nog een keer ;)

kheb ff gebeld met het erasmusMC, en het is allemaal nog moeilijk en zo, want ze hebben nog geen vriezer in amsterdam en weet-ik-het-wat. naja, nu afgesproken dat ik de boel invries, en ze laten me weten als ze faciliteiten hebben geregeld om het te vervoeren. nou, top! (doe het wel in ijsblokzakjes, met koeienletters SPRUW erop, dan kunnen we het niet per ongeluk pakken ;) )
ze konden het wel gebruiken, ondanks de L3-medicatie en de spruw. maar dan alleen voor testen, dit geef je niet aan prematuren...

hmmm, aviva keutelt soms ook... en is daarna weer gedaan... maar eens op gaan letten.
morgen boterhammetje smeerkaas geven. kijken of ze daarop reageert.
wup, hoe lang na het melkproduct wordt de ontlasting zo hard?
pi_87216871
Weet ik niet, heb nog geen herintroductie gedaan. Ze heeft het eigenlijk altijd gehad sinds dat ze roomboter krijgt en yoghurt, vanaf 7 maandjes was dat geloof ik he? Zou overigens geen smeerkaas geven: smeltzouten zijn echt niet gezond. Heb vanmiddag een luier mogen uitschrapen *O* :')
Geloof dat we een topic moeten opschuiven ;)
pi_87234992
*O* Yey! Ik heb net meer dan een volledige voeding afgekolft!! Oke, het is maar 5cc meer, maar ik vind het toch een O+ mijlpaal O+ !
  woensdag 6 oktober 2010 @ 06:49:46 #135
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87235072
*O* voor je mijlpaal Tessie *O*

Ylana heeft de nacht doorgeslapen, dat betekend dat ze 2 voedingen heeft overgeslagen, die van middernacht en die van 3 uur. Ik wil mijn productie nog even hoog houden om voorraad op te bouwen en heb dus net, na haar voeding, gekolfd. Ze heeft maar 1 borst gedronken, die was niet eens leeg en daar kolfde ik nog zo'n 30ccuit. Uit de andere borst (zo te voelen ook overvol) kreeg ik maar 50cc.
Ergens ben ik nu teleurgesteld dat het maar 'zo weinig' is terwijl ik wéét dat Ylana veel efficiënter mijn borst leegmaakt. Ik voel ook nog gewoon hardere (geen echt keiharde) plekken in de borst waaraan ik weet dat er nog melk inzit, maar krijg het er kolvend niet uit.
Bij Tobias was het precies andersom,daar kolfde ik meer dan hij dronk, maar bij hem heb ik eerst een maand fulltime gekolfd voor hij fulltime live bv kreeg.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 6 oktober 2010 @ 10:07:59 #136
259886 pessie
pi_87237509
Tessie wat gaaf!!!! Wat betekent dit voor live, volledig, drinken?

En wat goed dat Ylana de nacht heeft doorgeslapen!!! Ben je een beetje uitgerust? Ik kolf uit 1 borst ook veel minder hoor, en dat is ook de borst waar Nathan minder lang uit drinkt. Ikzelf denk gewoon dat ik een mindere en een betere borst hebt. Maakt volgens mij niet uit, Nathan groeit goed en hij zal toch ergens die voeding vandaan slepen.
pi_87238008
Mijn mijlpaal betekent verder niks hoor, nou ja, voor mij persoonlijk vind ik het gewoon heel gaaf, maar er zitten verder geen consequenties aan ofzo. En volledig live bij mij drinken dat zit er gewoon niet in.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 10:52:50 #138
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87238711
wat goed tessie! *O* *O*
hoe gaat het eigenlijk met je spruw?
pi_87239683
Nou die spruw is een beetje vaag. Ik zie nog steeds hetzelfde witte plekje bij Anna op haar gehemelte en mijn tepels zien er ook nog zowat hetzelfde uit. Dus ik dacht dat het dan vast geen spruw was, en aangezien we ook verder niet echt ergens last van hebben, was ik gisteren gestopt met die medcijnen (die van Anna zijn ook op), maar ik kreeg net een mailtje van mijn LK en die adviseert om toch maar wel ermee door te gaan. Dus, zo maar weer de ha bellen voor een nieuw recept dan -O-
pi_87241353
Wat een mijlpaal Tessie, super *O* ^O^ Hoe komt het dat ze die voeding niet zelf uit de borst kan halen? Is door de operaties ook een andere drinktechniek nodig?

Dat plekje, hoe ziet dat er uit? Want kleine baby'tjes hebben ook wel eens kleine witte bultjes in hun mond, dat zijn vetbultjes. Niels had er een op zijn verhemelte en een op zijn onderkaak.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:42:40 #141
12913 GreatWhiteSilence
pi_87242096
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 06:49 schreef Saffier het volgende:
*O* voor je mijlpaal Tessie *O*

Ylana heeft de nacht doorgeslapen, dat betekend dat ze 2 voedingen heeft overgeslagen, die van middernacht en die van 3 uur. Ik wil mijn productie nog even hoog houden om voorraad op te bouwen en heb dus net, na haar voeding, gekolfd. Ze heeft maar 1 borst gedronken, die was niet eens leeg en daar kolfde ik nog zo'n 30ccuit. Uit de andere borst (zo te voelen ook overvol) kreeg ik maar 50cc.
Ergens ben ik nu teleurgesteld dat het maar 'zo weinig' is terwijl ik wéét dat Ylana veel efficiënter mijn borst leegmaakt. Ik voel ook nog gewoon hardere (geen echt keiharde) plekken in de borst waaraan ik weet dat er nog melk inzit, maar krijg het er kolvend niet uit.
Bij Tobias was het precies andersom,daar kolfde ik meer dan hij dronk, maar bij hem heb ik eerst een maand fulltime gekolfd voor hij fulltime live bv kreeg.
Misschien helpt het om warme doeken op de borst te leggen en de borst te masseren voordat je gaat kolven? Dat maakt de melk wat 'losser' en door de warmte gaan de melkgangen wijder openstaan, waardoor de melk er misschien makkelijker uit komt?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:44:20 #142
12913 GreatWhiteSilence
pi_87242154
Tessie: mijlpaal is mijlpaal. :P Ieder heeft zijn eigen mijlpalen en mag daar trots op zijn. *O*
pi_87242843
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:18 schreef Twinkly het volgende:
Wat een mijlpaal Tessie, super *O* ^O^ Hoe komt het dat ze die voeding niet zelf uit de borst kan halen? Is door de operaties ook een andere drinktechniek nodig?

Dat plekje, hoe ziet dat er uit? Want kleine baby'tjes hebben ook wel eens kleine witte bultjes in hun mond, dat zijn vetbultjes. Niels had er een op zijn verhemelte en een op zijn onderkaak.
Nou die 85cc was dus sochtends, na een nacht van 5,5 uur. Overdag kolf ik elke 3 uur, en dan kolf ik tussen de 30 en 50cc, dus dat is gewoon te weinig. Dus het gaat er niet zozeer om dat ze dat zelf niet kan drinken, maar dat mijn melkproductie waarschijnlijk gewoon niet genoeg is. En op deze manier weten we gewoon zeker wat ze binnen krijgt, en is het dus ff handiger.

Dat plekje in op haar gehemelte is eigenlijk meer een streepje, een klein wit streepje. Maar het ziet er dus nog precies hetzelfde uit als toen we begonnen met de behandeling, er is ook verder niks bijgekomen voor zover ik kan zien. Daarom dacht ik dus zelf ook dat het wel gewoon iets zou zijn wat bij haar hoort. En mijn tepels zijn nog steeds op de puntjes lichter van kleur, en na het douchen hebben ze een beetje een wittig randje op het topje zeg maar. Dat is verder ook niet echt veranderd. Ik vind het wel een beetje vaag hoor...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:51:03 #144
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_87244394
Ik ben sinds een week (want hij kan het nu echt! Uit en fles drinken O+ ) aan het afbouwen geslagen. Ik doe maar wat, stel het zo lang mogelijk uit behalve 's avonds en 's ochtends en ik zit nu op 3-4 voedingen per dag. :)
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:33:52 #145
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87250751
*O* voor je gróte zoon nu Rocks O+

GWS ik ga dat in gedachten houden. Een week of wat geleden kolfde ik makkelijk 120 cc per borst na 3 uur. Vanmorgen nadat ik het getypt had voelde ik een tsr en heb ik weer/verder gekolfd, toen paste het uiteindelijk er niet meer bij in het flesje :D
Mijn decibellenmonster is wakker, die ga ik lekker te eten geven :9
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:37:44 #146
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87250904
Wat goed van Flipje dat hij zo goed uit een flesje kan drinken!

Davina, ik pm je binnenkort even over de mini-meet. Op de terugweg kan ik de melk wel even bij het Erasmus droppen, kein problem!
Ik gok dat ze die spruwmelk graaag willen hebben, kunnen ze checken of het ook uit de testen komt enzo.

^O^ voor jullie kolfkunsten Tessie en Saffier!
A grand adventure has begun.
pi_87251822
Leyla heeft vandaag al een stuk of 12 keer gedronken. Lekker de hele ochtend op bed liggen en steeds een slokje.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:25:02 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87252876
keshet, dat wilde ik je idd vragen, maar ben te lui om pm aan te zwengelen ;)

saffier, bij kolven hou ik de schelpen altijd zodanig vast dat ik met mijn handpalmen zoveel mogelijk borst warm houd. weet niet of het echt bijdraagt, maar baadt het niet, schaadt het niet :)

tico, hou je dat bij? :o
pi_87260375
Ik heb het intolerantieverhaal even verhuisd naar het Rapley topic.

Tessie wat goed van je mijlpaal! Om eerlijk te zijn vind ik je beschrijving nog steeds niet op spruw lijken, maar je LK zal het ongetwijfeld beter weten ;)

Rocka wat fijn dat ie uit een fles drinkt!

Ik verdenk Tico van turven op de muur hoe vaak ze drinkt ;)
pi_87260668
Rocka *O* voor je grote zoon!

Wup, daarom was ik dus eigenlijk ook gestopt met die medicatie, omdat ik ook niet denk dat het spruw is. Maar ja, wat het dan wel is, geen idee. Mijn lk zei ook wel dat we in de gaten moeten houden of het niet een of andere bacteriele infectie is ofzo, dus als het over een tijdje nog steeds hetzelfde is, moet ik daar even naar laten kijken. Maar ik vind het tot nu toe zo vaag, alsof niemand gewoon ff goed kan kijken en uitzoeken wat we nou hebben... vreemd.
Bij de apotheek waren ze nu ineens anders dan de vorige keer trouwens. Mijn Lief heeft de medicijnen weer opgehaald, en nu begonnen ze over borstvoedingsprotocol en dat de druppeltjes bij Anna niet 3 keer per dag moesten maar 6 keer. (dat deden we al op advies van de LK). En toen zei mijn Lief dat we die medicijnen al 10 dagen gebruikt hadden en dat al zo deden, nou daar wisten ze eerst niks van, maar toen later zagen ze het toch, en gingen ze toch nog speciaal een nieuw stickertje uitprinten waarop stond 6 keer per dag.... Ook weer zo apart haha! Maar wel fijn dat ze nu dus ineens wel doorhebben dat de instructies niet zo duidelijk/goed waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')