Aha! En hoeveel wetenschappers hebben zich er al aan gewaagd de werking ervan te bewijzen? (Althans, als jullie allemaal zeggen dat het zo goed werkt, dan vraag ik me voorstaande gewoon even af).quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
Wrsch omdat de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen of op de juiste manier onderzocht is is en een huisarts het daarom niet voor mag schrijven? Zoiets lijkt me.
Geen idee. Dit was een gokje van mijn kant. Ik zou geen andere reden weten waarom een wel werkend middel niet door artsen wordt voorgeschreven.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:12 schreef pessie het volgende:
[..]
Aha! En hoeveel wetenschappers hebben zich er al aan gewaagd de werking ervan te bewijzen? (Althans, als jullie allemaal zeggen dat het zo goed werkt, dan vraag ik me voorstaande gewoon even af).
Ja, maar als er dan iets mis gaat, dan is hij de sjaak... Ik snap wel dat ze daar erg voorzichtig mee zijn. Zeker in een maatschappij waarin rechtszaken en claims steeds vaker voorkomen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:09 schreef Morretje het volgende:
Ja, maar daarom kan een huisarts dat toch wel adviseren? Niet voorschrijven, dat snap ik ook wel, maar als tip oid? Ik had vroeger een huisarts die erg pro homeopathie was. Vooral bij verkoudheden, keelpijn, hoesten ed vroeg hij altijd eerst wat mijn moeder zelf al had gedaan..
Denk wel dat het helpt! Ga de volgende keer bij plekjes op mn gezicht wel even testen. Mn hoofdhuid is zo vervelend (i.v.m. haar enzo).quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
GV levert te weinig op, dus worden er andere dingen gepromoot die wel geld in het laatje brengen. Ik las gisteren nog over een bewezen, zeer effectieve behandeling tegen psiorasis, bijna 100% succes: goed douchen/badderen en insmeren met (olijf?)olie. Maar je denkt toch niet dat de bedrijven die medicijnen verkopen willen dat je dat weet? Dat levert geen geld op voor ze...
Gewoon 1x in de zoveel tijd lekker je kop in olijfolie.. Handdoek erom en een flinke tijd later lekker goed uitspoelen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Denk wel dat het helpt! Ga de volgende keer bij plekjes op mn gezicht wel even testen. Mn hoofdhuid is zo vervelend (i.v.m. haar enzo).
Hm, ja dat is waar. En toch is het stomquote:Op maandag 4 oktober 2010 16:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar als er dan iets mis gaat, dan is hij de sjaak... Ik snap wel dat ze daar erg voorzichtig mee zijn. Zeker in een maatschappij waarin rechtszaken en claims steeds vaker voorkomen.
Vragen wat iemand zelf gedaan heeft is altijd nog iets anders dan een advies geven.
bij mij helpt de striemenolie 9tegen littekens erg goedquote:Op maandag 4 oktober 2010 16:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Denk wel dat het helpt! Ga de volgende keer bij plekjes op mn gezicht wel even testen. Mn hoofdhuid is zo vervelend (i.v.m. haar enzo).
Aardig!quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:58 schreef DaviniaHR het volgende:
tgaat iig niet meer de vriezer in.
dat stuur ik wel naar die moedermelkbank in het erasmus mc. als ze het willen hebben.
anders mikken we het door de gootsteen
echt aan de kook brengen dus...quote:Geef de melk in de vriezer die je verdenkt van spruwbesmetting een merkje. Als je het nodig hebt verhit je het (koken of pasteuriseren hoeft niet) en na afkoelen kun je het geven.
Spruw overleeft temperaturen van >60 graden niet. Het verhitten kun je zo doen:
Maak de melk in een pannetje heet op een matig-hoge vlam; af en toe roeren tot de melk begint te dampen en er kleine belletjes ontstaan langs de randen van de pan. Van het vuur afnemen en af laten koelen tot drinktemperatuur. (Kellymom)
Er gaan wel stoffen verloren, maar het blijft nog altijd waardevolle moedermelk.
Je hoeft al ingevroren melk dus niet weg te gooien.
dat scheelt weerquote:Hygiėnemaatregelen
Maatregelen om verspreiding van candida of herbesmetting tegen te gaan zijn:
o Handen wassen, voor elke voeding, na verschonen
o Zoogcompressen regelmatig vervangen
o Beha’s, zoogcompressen, spuugdoekjes, handdoeken op 60˚ C wassen
o Spenen, kolfonderdelen, flessen dagelijks uitkoken
o Spenen wekelijks vervangen
o Speelgoed dat in de mond gestopt wordt schoon houden
o Verse afgekolfde melk kan gewoon aan de baby gegeven worden. Het invriezen van moedermelk tijdens een candidabesmetting is niet verstandig omdat de schimmel het invriezen overleeft en later een nieuwe infectie kan veroorzaken. Pasteuriseren van de afgekolfde melk en vervolgens invriezen is wel een mogelijkheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |