quote:Oh ja, wat kan dat nog doen dan? Ik wist dat niet hoor.
Op vrijdag 4 april 2003 14:42 schreef just me het volgende:[..]
Ieeeeeeks dat kan hartstikke rot uitwerken die pilletjes dus eerst goed laten informeren!
Ik heb ze zelf na Mink gehad, maar had na een paar dagen toch nog wat lekkage.
quote:Ik ken alleen "parlodel" en hoorde van diverse kanten dat vrouwen er erg depressief van geworden zijn. Gelukkig is het niet bij iedereen zo!!
Op vrijdag 4 april 2003 14:53 schreef moussy het volgende:[..]
Oh ja, wat kan dat nog doen dan? Ik wist dat niet hoor.
Ik heb ze zelf na Mink gehad, maar had na een paar dagen toch nog wat lekkage.
Nu nog hopen dat hij straks lekker de borst pakt, dan ben ik supergelukkig. Dan kan papa mooi af en toe een fles geven en dan kan ik eens wat meer dan 2,5 uur achter elkaar slapen. Geweldig dit!
Bram is de laatste tijd (week of 2) vaak erg onrustig bij het voeden. Als hij na een paar minuten zijn ergste honger kwijt is gaat ie lopen klooien, loslaten en dan vreselijk huilen. Soms juist omdat hij de tepel niet snel genoeg kan vinden maar soms niet want dan blijft hij huilen ondanks dat ik de tepel zo'n beetje in zijn mond leg. Meestal als hem dan getroost hebt en een paar minuten wacht dan wil hij wel weer. Als hij de tepel wel pakt blijft dit ritueel zich tot in het oneindige herhalen, koppie naar achter gooien en loslaten, vreselijk huilen omdat hij de tepel niet kan vinden en dan weer aanloggen en 3 slokken nemen en dan weer loslaten. Na een tijdje word ik hier een beetje moedeloos van en wil het opgeven maar dan heeft hij na 2 uur weer honger. Dat is overdag niet zo erg maar ik heb geen zin om hem 's nachts elke 2 uur te voeden. Maar om nou ruim een uur met een voeding bezig te zijn is ook niet echt geweldig. Gelukkig is het niet elke voeding raak maar toch wel een keer of 3 per dag dat het zo'n drama is.
Ik heb al andere houdingen geprobeerd en ik voed hem boven waar het rustig is. Zet alleen af en toe heel zachtjes een TV aan. Ik merk dat als er geluiden om hem heen zijn hij ook loslaat (als Peet de deur dichtdoet bijvoorbeeld). Ik zorg ook dat ik zelf zo rustig mogelijk blijf, wat niet altijd even makkelijk is want ik kan er niet zo goed tegen als hij zo hartverscheurend huilt. Voor de rest is het namelijk een enorme happy baby die eigenlijk haast nooit huilt.
Ik heb al gedacht aan spruw maar ik zie geen enkel wit plekje in zijn mond. Bij de fles is het volgens Peet hetzelfde probleem. Op zijn speen zuigt hij wel gewoon tevreden.
Is er iets wat ik kan doen?
had je mijn mailtje nog gehad met datumvoorstel erin?
Jonas heeft het nu nog weleens, zo onrustig. Als ik em dan aan de andere kant aanleg is over
Ik heb ergens anders weleens iets gelezen over een kindje dat een allergische reactie had op vitaminedruppeltjes. Misschien kun je proberen (als je die geeft) dat eens een paar dagen over te slaan.
Andere kant geven heb ik inderdaad ook gedaan, ene keer wordt hij daar even rustig van en de andere keer helpt het ook niet. Raar hoor.
Ik heb zelf niet echt pijnlijke tepels, het is nog niet echt pijnvrij geweest maar het is niet pijnlijker geworden de laatste tijd. En ik zal eens op een klikkend geluid letten.
Dankjewel voor je tips!
quote:Owkee.. dat zou het dus kunnen zijn!! De melk schiet zo snel toe dat Bram moeite heeft het weg te krijgen. Vergelijk het met een 1,5 liter fles cola die je opendraait en aan je mond zet, het spuit naar binnen, je slikt en krijgt het moeilijk weg. Je hebt een bubbel lucht in je buik en je hebt toch het gevoel dat je vol zit.
Op dinsdag 15 april 2003 18:06 schreef Karin het volgende:
Dat schiet aardig hard toe. Tenminste dat zie ik als hij al heel snel loslaat dan spuit het alle kanten op.
Wat je kunt proberen om eerst het toeschietreflex op te vangen in een doekje of zo en dan Bram pas aanleggen.
Enorm bedankt just me We gaan hiermee aan de gang. Wordt vervolgd dus (met hopelijk goed nieuws).
quote:Ik hoop het ook voor je/jullie
Op dinsdag 15 april 2003 18:16 schreef Karin het volgende:
Geweldig! Dat zou het inderdaad kunnen zijn. Meestal boert hij ook als een ouwe kerel als hij zo moet huilen.Enorm bedankt just me
We gaan hiermee aan de gang. Wordt vervolgd dus (met hopelijk goed nieuws).
quote:Klachten kwamen destijds veel overeen met je eigen verhaal, veel loslaten, veel huilen...
Op dinsdag 15 april 2003 16:04 schreef Karin het volgende:
Wat Alicia verder nog voor klachten van die spruw?had je mijn mailtje nog gehad met datumvoorstel erin?
en heb net mijn inbox nog eens doorgelopen maar zie geen mailtje staan
quote:dat aanloggen vind ik trouwens wel iets wat we erin moeten houden
Op dinsdag 15 april 2003 14:36 schreef Karin het volgende:
Als hij de tepel wel pakt blijft dit ritueel zich tot in het oneindige herhalen, koppie naar achter gooien en loslaten, vreselijk huilen omdat hij de tepel niet kan vinden en dan weer aanloggen en 3 slokken nemen en dan weer loslaten.
quote:Ja, die is leuk!
Op woensdag 16 april 2003 01:16 schreef just me het volgende:dat aanloggen vind ik trouwens wel iets wat we erin moeten houden
Karin, heb je al wat uitgeprobeerd?
Nog een vraagje:
Sinds ik bv geef heb ik echt een enorme eetlust, niet meer normaal! Ik ben er (gemakshalve ) maar vanuit gegaan dat dit door het geven van bv komt.
Verdwijnt dat wel als je stopt met de bv? Nu is het aantal voedingen radicaal minder: 3, soms 4 en ik blijf echt eten als een bootwerker
In het begin viel ik ook nog wel af, nu dus echt niet meer. Ik kom ook niet echt aan maar ik vreet me wel het ongans!
Ik ben - maar dat is al meer dan een jaar geleden- wel gestopt met roken.
quote:had al geslapen maar werd wakker en lag alleen maar te draaien en te woelen.. en dan ga je fokken
Op woensdag 16 april 2003 07:56 schreef Sweej het volgende:Tis wel een beetje laat he Just me.. 1.16uur
ik ben werken
Ik heb het geprobeerd maar gisteravond heb ik nog gekolfd dus het ging daarna en vanacht goed. Hij heeft ook niet zo lopen klooien dus, heerlijk. Kon hem na de nachtvoeding zo slapend in zijn mandje leggen.
En dat van dat honger herken ik Sweej, ik eet me eigen ook helemaal een slag in de rondte. Ik val gelukkig nog wel een beetje af en dat is maar goed ook, ik moet nog aardig wat kilootjes kwijt.
En dorst heb ik ook enorm. Ik heb 's nachts een literkan naast mijn bed staan met water en die is gewoon op 's ochtends. Overdag drink ik ook wel een kan of 2 - 3 leeg.
Ja, dat drinken is ook erg! Dat wordt wel minder hoor. Maar vooral als ik Jonas net aanleg moet ik eerst even een halve liter water wegwerken. Mijn bek trekt dan gewoon scheef van de dorst! Water is gelukkig wel goed voor je!
Bij Daan is de borstvoeding nooit lekker gegaan, maar ik heb ook maar 2 of 3 weken borstvoeding gegeven. Het aanleggen lukte niet zo goed, waardoor ik veel last had van tepelkloven. Ik had last van ingetrokken tepels, dus soms kolfde ik eerst een beetje, zodat Daan de tepel beter kon pakken. Ik had wel behoorlijk veel voeding, dus dat zat wel goed, alleen met de stuwing moest ik eerst even een deel kolven om de spanning van de borsten te halen. Aan het eind van de eerste week leek het erop dat het wel wat zou gaan worden met de borstvoeding.
Maar toen begonnen de problemen. Ik kreeg last van borstontsteking. Daan was juist toen wat verzwakt (volgens mij doordat hij ondertemp. had gehad, bedacht ik met later) en dronk de borst niet goed leeg. Wel probeerde ik de borsten goed leeg te kolven en onder de douche de pijnlijke plekken weg te masseren. Ik kreeg een anti-biotica-kuur, maar nog voordat de kuur afgelopen was kreeg ik weer koorts (wat de dokter erg vreemd vond, omdat de koorts eerst wel gezakt was). Ik kreeg dus een andere kuur, maar die hielp niet. Weer een andere kuur en toen ging de koorts wel weg, maar de harde plekken in de borst bleven. Ik had een harde plek achter de tepelhof, waardoor deze gespannen stond. Daan kon daardoor de tepel niet goed pakken en ook het kolven wilde niet zo goed. Het masseren was ook erg lastig, maar dat ging nog het best. Ondanks de anti-biotica en het kolven/masseren ging de plek niet weg. Toen Daan 4 weken oud was moest ik weer naar de dokter, omdat de ontsteking nog niet weg was. Hij constateerde dat er zich een abces (hoe schrijf je dat?) begon te vormen en stuurde me direct door naar het ziekenhuis (afd. gyneacology), zodat ze daar even konden kijken wat er gebeuren moest. Daar werd ik doorgestuurd naar de eerste hulp voor een polyklinische ingreep. Zij stuurden me door naar de afdeling chirurgie, waar ik dezelfde dag nog geholpen ben. Toen ik dus geopereerd was, was direct de pijn weg en voelde ik me al snel fitter dan ik me in de hele kraamtijd gevoeld had.
Zoals jullie zullen begrijpen heb ik zo snel mogelijk de borstvoeding afgebouwd. Indertijd voelde ik me daar nog schuldig over ook! Nu gelukkig niet meer. Maar ik heb geen idee hoe groot de kans is dat ik zoiets weer meemaak. Nu zal het ongetwijfeld een samenloop van omstandigheden zijn, maar ik wil me dus zeer goed voorbereiden in het geval ik toch weer borstvoeding besluit te geven.
Waar ik het meest bang voor ben is dat, mocht ik weer een borstontsteking krijgen en ik ga er vanuit dat dat vast wel een keer zal voorkomen, dat het dan weer niet weggaat. Eigenlijk wil ik weten hoe groot de kans is dat de anti-biotica (mocht dat nodig zijn en dat is natuurlijk niet altijd zo bij borstontsteking) niet aanslaat.
Maar je kunt het toch in ieder geval proberen? Die stuwing krijg je waarschijnlijk toch wel, ook als je geen bv geeft.
De eerste 6 weken zijn echt het zwaarst wat betreft bv. Als je je daar doorheen slaat komt het wel goed!
Ik kan, gezien het verleden met Daan, wel begrijpen dat je het niet zo ziet zitten. Maar als je het niet geprobeerd hebt krijg je daar misschien wel enorme spijt van. Lukt het niet, heb je er een naar gevoel bij, dan kun je altijd nog stoppen!
quote:O leuk!! waar ga je dat doen en door wie georganiseerd?
Op donderdag 17 april 2003 12:56 schreef Grijs het volgende:
Op dit moment denk ik dat ik het inderdaad wel ga proberen. Misschien dat ik wel een cursus borstvoeding ga volgen (hoewel ik zo'n beetje tegen de meeste problemen al wel aangelopen ben, denk ik). .
JustNieuwsgierig
Het met de hand afkolven als Bram net aangelogd is was niet zo'n succes. Bram wordt dan zo vreselijk kwaad dat ik er bijna niets uitkrijg van de spanning om het snel te doen dus heb ik nu een aantal keer eerst met de kolf de ergste spanning eraf gehaald. Dat ging goed tot gistermiddag. Toen is het weer een paar keer drama (om 3 uur en toen om 5 uur weer) met als hoogtepunt om 7 uur hield hij helemaal niet meer op met huilen totdat we hem om een uurtje of 9 in bad hebben gedaan en daarna heeft Peet hem een fles gegeven. Dat ging goed totdat Peet halverwege de fles eruit haalde om even te boeren en daar was meneer het ook weer niet mee eens. Heeft hij weer een half uur vreselijk liggen huilen en toen hij eenmaal stil was ging er nog wel een beetje in.
Vanacht ging het weer hartstikke goed met voeden en vanmorgen had ik de kolf nog niet schoongemaakt (hij kwam eerder dan verwacht) en heb ik niet gekolfd van te voren ging het ook goed.
Ik vraag me dus echt af of het helpt dat kolven en of ik daarmee juist niet erger maak. Want om nou elke keer te moeten kolven voor een voeding zit ik eigenlijk ook niet echt op te wachten. En zorg je dan juist niet dat de productie wordt verhoogd. Maar dat drama van gisteravond zit ik natuurlijk ook niet op te wachten. Jeetje wat was dat zielig zeg, zeker omdat hij echt nooit huilt kan ik er ook absoluut niet tegen, dan is er echt wat aan de hand. Konden ze maar even zeggen wat het was.
quote:Dat weet ik nog niet, ik denk dat ik eerst maar eens bij de verloskundige informeer (ik heb nog alle tijd, ben nog maar 3 mnd. zwanger).
Op vrijdag 18 april 2003 09:15 schreef just me het volgende:[..]
O leuk!! waar ga je dat doen en door wie georganiseerd?
JustNieuwsgierig
quote:ik kan je niet iets echt aanraden of aanraden. Er zijn 2 borstvoedingsvereniging in Nederland die allebei bestaan uit vrijwilligers met, hoop ik, de nodige know how! Ik denk dat het heel belangrijk is dat je bij iemand terecht komt waar je je prettig bij voelt en waar je met al je vragen terecht kunt! Misschien handig om van te voren op te bellen en dan alvast wat vragen te stellen! Worden die naar jouw tevredenheid beantwoord dan zit je goed
Op vrijdag 18 april 2003 14:45 schreef Grijs het volgende:[..]
Dat weet ik nog niet, ik denk dat ik eerst maar eens bij de verloskundige informeer (ik heb nog alle tijd, ben nog maar 3 mnd. zwanger).
Maar jij kunt zeker wel iets aanraden?Ik heb eigenlijk helemaal geen idee wat ik bij zo'n cursus kan verwachten.
Het blijft nog steeds een vreselijk drama. En nu niet af en toe, nee bijna elke voeding. Ik heb geprobeerd om als Bram aangelogd is hem even van de borst te halen en dan de toeschietreflex op te vangen in een doekje (trouwens maar een enkele keer dat het eruit spuit). Nou dat werkt niet. Bram wordt zo vreselijk kwaad dat ik eerst rondjes met hem moet lopen om hem kalm te krijgen voordat er uberhaupt weer gedronken kan worden. Alleen 's morgens gaat het wel aardig met voeden, als hij slaperig is. Dit ging een tijdje goed (nouja goed, ik kon ermee leven) totdat hij dit weekend ook na de voedingen bleef huilen. Voorheen was hij tussen de voedingen een happy kereltje maar nu werd het voeden een steeds groter drama wat dus wat langer duurde.
Ik heb gister van pure wanhoop de VBN gebeld voor een nummer van een contactpersoon in de buurt niet dat ik jullie advies allemaal niet vertrouw maar ik moest gewoon er gewoon even over praten, ben niet zo'n goede schrijver. De eerste die ik belde had hier nog nooit van gehoord en kon me niet echt verder helpen. Maar ze was echt vreselijk lief en heeft een telefoonnummer opgezocht van een aantal mensen waarvan zij dacht die mij wel verder zouden kunnen helpen. Een van hun gebeld. Zij had een zoon die ongeveer hetzelfde deed. Ik moet zorgen dat de spiraal doorbroken wordt en hem een tijdje om de 2,5 uur voeden, dus op een moment dat hij nog niet zelf om voeding vraagt en dus nog niet overstuur is al voordat we beginnen. En als hij tijdens het voeding in slaap valt even onder zijn kinnetje of de muis van zijn duim wrijven om hem weer aan het drinken te krijgen. Als dit goed ging kon ik langzaam de tijd uitbouwen.
Dat ging gistermiddag hartstikke goed, hij dronk weer lekker. Gisteravond kwam hij opeens zelf na 2 uur al en toen was het drinken dus weer drama. Daarna was het de hele avond weer helemaal niets, om het uur kwam hij al en zo overstuur dat hij amper kon drinken. Om half 11 laatste voeding en toen kwam hij weer om 3 uur, dat heeft hij al een hele tijd niet meer gedaan, 's nachts ook komen voor voeding. Toen weer om 6 uur en half 8 en half 10. Zo schiet het natuurlijk niet op. Ik heb hem daarna vanmorgen zelf om half 12 gewekt voor het voeden. Hij lag te slapen tijdens het voeden en ik kon wrijven wat ik wou, 2 slokken en meneer sliep weer. Dus toen heb ik hem afgekoppeld, luier verschoond en weer proberen te drinken. 3 slokken en hij sliep weer. Dus ik hem weer geprobeerd wakker te maken, toen was het weer huilen.
Ik word hier zo moedeloos van, of hij huilt of hij slaapt maar drinken ho maar.
Als Peet thuis is helpt hij vaak om hem dat te kalmeren en logt hem in 1 soepele beweging weer aan, dan gaat het vaak weer even goed. Als ik hem namelijk na het kalmeren weer klaarleg om aan te loggen dan begint hij bij voorbaat dus alweer te huilen.
Ik heb hem net een flesje afgekolfde melk gegeven, toch eens kijken of dat wel goed gaat. Nou hij had in 10 minuten 130 cc weggedronken. Ook half slapend maar nu dronk hij tenminste door, dat deed hij aan mijn borst dus niet. En hij lag daarna gewoon lekker verder te slapen. Niets geen rondjes lopen om hem weer een beetje stil te krijgen.
Ik word hier zo onzeker van, ik zit alweer te huilen nu ik dit tik (slaaptekort werkt ook niet echt mee).
Leuk hoor dat borstvoeden, ik ga er bijna zelf aan onderdoor
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 07-05-2003 15:05]
quote:Kan het niet zo zijn dat de hoeveelheid voeding die Bram binnenkrijgt als hij borstvoeding krijgt gewoon niet voldoende is.
Op woensdag 7 mei 2003 15:00 schreef Karin het volgende:
Ik sta zo ontzettend op het punt om dat hele borstvoeden uit het raam te gooienknip-- verhaal --knip
quote:Ik denk dat just me je daar wel het een en ander over kan vertellen maar in mijn geval druipt de borst soms gewoon door terwijl Bram al aan het huilen is, heeft waarschijnlijk weinig met te weinig voeding te maken.
Op woensdag 7 mei 2003 15:16 schreef skyhigh het volgende:[..]
Kan het niet zo zijn dat de hoeveelheid voeding die Bram binnenkrijgt als hij borstvoeding krijgt gewoon niet voldoende is.
Mijn ex heeft ook borstvoeding gegeven, maar na iets van anderhalve maand kwam wesley om de 2 uur voor een voeding, wij zijn op advies van de dokter overgestapt op flesvoeding....
wat rot zeg.... Kan me voorstellen dat je er ff helemaal doorheen zit. Het lijkt net of er nu niks anders meer is dan voeden, voeden, voeden.
Ik weet niet zo wat het probleem zou kunnen zijn.
Ik heb Jonas tot 4 maanden om de drie uur gevoed. Hij werd sacherijnig en druk en wij dachten dan dat het ventje honger had... maar wat bleek hij was gewoon oververmoeid.
Maar jouw verhaal klinkt heel anders.
Zou hij geen koemelkallergie hebben? (ik gooi er maar wat in hoor) Maar volgens mij had hij er dan al eerder last van moeten hebben.
Onrustig drinken komt ook voor bij spruw. Toen dronk Jonas ook enorm onrustig..
Ik hoop dat er snel een oplossing komt hoor. En als het echt niet gaat... stop er dan mee! Je moet geen borstvoeding geven tegen wil en dank! Je bent al een enorme doorzetter hoor meid! Bv geven kost ook nog eens ontzettend veel energie, zowel geestelijk als lichamelijk!
Ik kan me voorstellen daat Bram heel boos wordt als hij eerst aangelegd wordt en dan weer moet loslaten; probeer eens om eerst met de hand af te kolven voordat je Bram aanlegt dan kan hij, als hij aan het drinken is, gewoon doordrinken. Het heeft idd geen zin om een heel boos verdrietig mannetje aan te leggen want hij neemt dan zelf niet de rust om goed te drinken. Als hij boos is is het goed als Peet hem eerst even rustig kan krijgen en dan kun jij zelf ook weer rustig worden
Je hebt genoeg voeding daar kan het niet aan liggen, Bram komt goed aan dus heb er vertrouwen in dat je borstvoeding gewoon goed is!
Ik zeg ook weleens tegen moeders, als je nou flesvoeding zou geven en je kindje huilt, zou je dan twijfelen aan de kwaliteit van flesvoeding? Heel vaak krijg ik dan "nee" als antwoord het is zo jammer dat moeders die borstvoeding geven zich zo ontzettend vaak denken dat het aan het borstvoeden ligt.
Misschien een heel gek idee hoor.. maar ik heb ook wel gehoord dat kindjes last van de oortjes hebben meer last van hun oortjes krijgen op het moment dat ze borstvoeding krijgen omdat ze dan op hun oortje liggen.
Ik heb geen pasklaar antwoord voor je.. was het maar zo en ik vind het hartstikke goed dat je iemand van de VBN gebeld hebt!!
quote:Inderdaad!
Op woensdag 7 mei 2003 16:22 schreef just me het volgende:Ik heb geen pasklaar antwoord voor je.. was het maar zo en ik vind het hartstikke goed dat je iemand van de VBN gebeld hebt!!
En net wat Just Me zegt, niet aan je bv twijfelen hoor en zeker niet aan jezelf!
Nee ik twijfel niet aan de hoeveelheid melk, dat zit volgens mij wel goed. Het is meer dat ik wil overstappen op flesjes omdat de fles wat makkelijk zijn mond ingaat dan een borst. Bij een flesje maakt het niet uit dat hij zijn hoofd de verkeerde kant opdraaid, je kan hem er evengoed in stoppen. Bij de borst is dat toch wat moeilijker als hij er niet goed voor wilt gaan liggen en dan is het meteen al brullen. Dat van die oortjes klinkt ook aannemelijk just me.
Het opvangen van die toeschietreflex was ik al mee gestopt maar ik kan natuurlijk proberen af te kolven met de hand voordat hij gaat drinken. Maar maak ik het dan juist niet erger? Wordt er dan niet steeds meer melk aangemaakt?
Van dit gebeuren wordt Bram inderdaad steeds onrustiger en slaapt slechter, het is inderdaad echt een spiraal. Nu is hij net tijdens het flesje amper wakker geworden en slaapt dus al sinds half 12 ongeveer (nu maar hopen dat hij vanacht ook wilt slapen).
Ik ga eerst maar een paar dagen proberen om hem dus om de 2,5 uur te voeden. Ik hoop dus maar dat hij daardoor rustiger wordt en die spiraal doorbroken wordt. Gewoon ook tussendoor goed in de gaten houden dat hij geen honger krijgt zodat ik geen herhaling van gisteravond heb toen hij dus wat eerder kwam en het drama dus weer in gang is gezet. En als het niet beter wordt misschien toch maar even langs de huisarts of hij niet toevallig last heeft van zijn oortjes of van zijn maag (dat denk ik wel eens, als hij namelijk rechtop gehouden wordt is het huilen meestal snel weer over) of iets anders.
Het is ondertussen weer 2,5 uur verder dan zijn flesje. Ik ga de borst maar weer proberen.
Ik vind het hartstikke knap van je dat je de bv volhoudt hoor!
Gisteravond ging het hartstikke goed met voeden. Hij kwam wel iets vaker dan om de 2,5 uur maar voor de rest amper huilen dus ik was enorm tevreden. Om half 12 laatste voeding en toen kwam hij weer om 3 uur, 6 uur en 8 uur. Hier ben ik dus minder blij mee, dat had hij een paar dagen geleden dus niet. Nouja misschien is dit gewoon weer even opnieuw ritme vinden. Ik moet gewoon nog even een paar dagen geduld hebben.
Maar de keren dat het drama is worden steeds minder. En de tijd tussen de voedingen is nu meestal een uurtje of 3, vind ik ook erg lekker. We gaan de goede kant op denk ik
Het kan ook wel komen omdat je in een andere omgeving bent hoor!
Ik was een keer op een verjaardag en daar ging ik Jonas voeden en daarna was het de bedoeling dat hij zou gaan slapen. Ik probeerde hetzelfde ritueel te volgen. Maar op een of andere manier voelde hij toch dat ik gespannen was en dat hij in een andere omgeving was.
Sinds gisteren heb ik de bv van overdag ook laten vallen. Ik had toch het idee dat hij niet meer genoeg kreeg, was weer onrustiger tijdens het drinken en na het drinken. Na weer een poosje voor en na de voeding te wegen, bleek dat hij te weinig kreeg. Ik merk nu al dat hij weer tevreden is (vandaag en gisteren dus die voeding door een fles vervangen). Nu geef ik dus alleen de eerste en laatste voeding van de dag borstvoeding.
Het blijft een beetje hetzelfde het eten van Bram. Af en toe toch wel huilen. En ik merk ook wel beter nu wanneer, als hij echt heel onrustig ligt te drinken. Dus zorgen dat hij niet scheurt van de honger helpt wel. Ik maak hem dus wakker als hij al 3,5 uur niet voor een voeding geweest is. Maar zaterdag waren we aan het winkelen en toen zat er dus 4 uur tussen en toen ging het ook goed. Het is soms ook wel moeilijk te voorspellen. Echt regelmaat hebben we echter nog niet. Maar 's nachts gaat het hartstikke goed. We maken hem 's avonds meestal wakker voor een laatste voeding rond half 12 en dan slaapt hij door tot 6 uur ongeveer (verleden week was het de hele tijd half 6 dus ik hoop dat hij het langzaam uitbouwd). Ik mag wat dat betreft dus absoluut niet klagen.
Ik ben alleen bang voor de tijd dat hij straks naar het kinderdagverblijf gaat. 5 juni gaat hij voor het eerst. Als het namelijk een keertje niet ging is het de rest van de dag gebeurd met het goeie drinken en is hij voor de rest ook wat minder te genieten. Maar volgens een vriendin van me die daar werkt als leidster zullen ze er gerust op letten. Zeker als je uitlegd hoe en wat. Nouja daar gaan we dan maar vanuit.
Karin, wat slaapt Bram lekker door zeg...
Hier is het niet echt wat de laatste tijd. Jonas wordt zo tussen 12 en 1 een keer wakker en dan 3/4 uur later weer. Hij wil dan echt niet meer gaan slapen voordat hij even bij mama gedronken heeft. Nu is het natuurlijk alleen maar makkelijk dat ik bv geef. Het is even drinken en hij slaapt weer maar aan de andere kant is hij er ook weer enorm afhankelijk van.
Hij heeft een periode gehad dat hij tussen 7 en 8 zijn laatste voeding kreeg en dan ergens in de nacht kwam hij 1x en dan 's ochtends weer. Dat vond ik eigenlijk prima. Maar nu lijkt het alleen maar meer te worden. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit moet doorbreken. Hij heeft volgens mij goed door dat hij de borst krijgt als hij 's nachts wakker wordt.
In principe krijgt hij nu drie keer de borst: 's ochtends, tussen de middag en 's avonds voor het naar bed gaan. Maar als het ff een rottige nacht is, is dat gelijk het dubbele. Ik probeer er maar gewoon ontspannen mee om te gaan en gewoon op verzoek te voeden maar ik ben bang dat hij echt te afhankelijk wordt. Wat gebeurt er dan als ik straks stop? Moet ik hem dan flesjes gaan geven?
Volgende week ga ik 2 nachten weg voor het eerst. Ik vind het wel heel erg eng. Ik ga als leiding mee op een kinderkamp dus dat is onwijs druk en vermoeiend. Ik moet daar dan ook kolven maar ik ben wel een beetje bang dat dan niet lukt door de vermoeidheid en de spanning.
(En natuurlijk vind ik het nog enger om twee dagen niet bij mijn kleine mannetje te zijn!)
quote:Ik had dat al een paar keer geprobeerd maar daarna was het krijsen geblazen! Maar misschien heb ik ook niet zo'n doorzettingsvermogen
Op maandag 19 mei 2003 15:11 schreef Grijs het volgende:
Sweej, ik heb wel eens gehoord van iemand die ook niet meer 's nachts borstvoeding wilde geven en dan 's nachts een paar slokjes water gaf aan haar kind. Na een paar nachten sliep het kind toen door (ik weet niet of dat toeval is?)
Hier gaat het nog steeds hetzelfde. Af en toe een rottige voeding maar het lijkt echt wel steeds minder te worden.
In het kader van "papa en mama willen een keertje met zijn tweetjes weg, dus oma mag oppassen" is oma van de week een keertje een flesje komen geven om te oefenen. Nou compleet drama. Na een aantal keer kalmeren en opnieuw proberen heeft Peet uiteindelijk de fles erin weten te krijgen. Hij legt hem dan altijd op zijn schoot, hoofd op zijn knieeen, benen tegen zijn buik en dan maar wiebelen. Dan blijft Bram rustig genoeg om te drinken.
Erg goed voor mijn gemoedsrust Zo durf ik hem natuurlijk wel bij iemand anders achter te laten. En hij moet volgende week al naar het kdv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |