abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87111167
Oh dat is lekker!

Ik vraag me trouwens af hoe lang je de 150/170 cc * gewicht / aantal voedingen moet aanhouden qua wat je kan/moet geven met afgekolfde melk. Neem aan dat dat op een gegeven moment stagneert en dat ze niet op een bepaald moment een liter per voeding drinken zeg maar :P

Merk namelijk dat Leia met een flesje door kan blijven drinken. Waarschijnlijk onder het mom van: dit gaat makkelijk dus ik tank door!
pi_87111205
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:57 schreef sproet-je het volgende:
Orea, heb je op het borstvoedingsforum al eens nagevraagd of er ook positieve ervaringen zijn? (of staat het er al vol met topics over bv en zwangerschap....)
Er zijn overal redelijk wat positieve verhalen te vinden, punt is dat je het van te voren niet weet ;) en ik loop toch echt het risico liever niet.. Als het terugloopt bij eventuele zwangerschap als Leia een jaar is geweest, dan soit. Maar eerder zou ik toch wel heel erg vinden en dat vind ik het dan weer niet waard :@
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:48:59 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87112895
quote:
Harry was 1 van de baby's O+
En Niels ook :Y

En er waren mensen die ook tandemvoedden: echt super om te zien! O+
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:57:31 #79
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87113175
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:00 schreef Orea het volgende:

[..]

Er zijn overal redelijk wat positieve verhalen te vinden, punt is dat je het van te voren niet weet ;) en ik loop toch echt het risico liever niet.. Als het terugloopt bij eventuele zwangerschap als Leia een jaar is geweest, dan soit. Maar eerder zou ik toch wel heel erg vinden en dat vind ik het dan weer niet waard :@
Ik wilde het risico ook niet lopen, vandaar dat ik ook gewacht heb tot Annicka een jaar was. En eigenlijk tot ze bijna anderhalf was, want toen pas had ik het idee dat ze echt 'zonder problemen' zonder de bv zou kunnen, als het wél stil valt. Zonder problemen tussen haakjes, want als het echt moet gaat het natuurlijk altijd wel...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87113309
Volgens mij is het zo dat er tijdens de zwangerschap
altijd een moment komt dat de productie bijna of helemaal 0 is. Dat kan al heel snel gebeuren, maar ook later, dat is niet te voorspellen. Voor grotere kindjes die niet meer (deels) afhankelijk zijn van melkvoedingen hoeft dat geen probleem te zijn, die willen soms wel droog drinken. Voor kleinere kindjes is het vaak wel een probleem omdat ze de melk nog echt nodig hebben om van te groeien. Hier kelderde de productie vrij snel, maar niet tot 0 nog. Rond de 15/16 weken zijn wij wel rustig gestopt omdat ik het voeden niet prettig
meer vond.

Wat ik trouwens best typisch vind is dat ik deze zwangerschap nog nauwelijks heb gelekt, terwijl ik de vorige keer vanaf 20 weken elke nacht een kletsnat t-shirt had. Zouden mijn borsten hun zindelijkheid hebben onthouden o.i.d.? Het scheelt iig een hoop was.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:04:19 #81
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_87113429
Ik kan me op dit moment nog niet voorstellen weer zwanger te raken. Ik geniet echt met volle teugen van Nathan en zwanger zijn was niet echt mijn grootste hobby. Maar ik heb nu ook nog niet zoiets van dat ik echt een jaar wil voeden. Ik ga eerst voor de 6 maanden, maar dat rek ik nu al op naar 9. Ik zie dan wel weer verder.
pi_87113436
Orea, wanneer ga jij weer aan het werk? Best kans dat je er dan wel een beetje anders tegenaan gaat kijken ivm kolfdruk (en sowieso werkdruk icm baby en zwangerschap).Sowieso is de vruchtbaarheid toch meestal al lager bij borstvoeding? Ik weet niet in welk opzicht en of dat ook invloed heeft als je met IVF zwanger moet worden.

Heb hier wel al besloten om te wachten met het proberen zwanger te worden tot Hannah 1 jaar is, maar dat is meer omdat ik mijn lichaam de kans wil geven om te herstellen.
pi_87113913
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:04 schreef pessie het volgende:
Ik kan me op dit moment nog niet voorstellen weer zwanger te raken. Ik geniet echt met volle teugen van Nathan en zwanger zijn was niet echt mijn grootste hobby. Maar ik heb nu ook nog niet zoiets van dat ik echt een jaar wil voeden. Ik ga eerst voor de 6 maanden, maar dat rek ik nu al op naar 9. Ik zie dan wel weer verder.
Maar het is zo leuk om een ouder kindje te voeden, vind ik. Zo'n klein aapje wat zich in coma drinkt is schattig, maar een tienmaandertje dat hard begint te lachen en te spartelen als hij de borst ziet vond ik nog aandoenlijker. Het accent verschuift steeds verder van voeding naar een vorm van geborgenheid. Ik mis het nog steeds wel eens.
pi_87114017
Octo, het schijnt als je weer een regelmatige cyclus hebt je ook weer vruchtbaar bent. Ook heb ik nog cryo's die zonder hormonen kunnen worden teruggeplaatst. Als ik nu direct weer ivf zou moeten zou ik nog niet willen beginnen maar de cryo's zijn een wat minder zware belasting omdat ze in een natuurlijke cyclus teruggeplaatst kunnen worden..

Ik hoef pas half januari weer aan het werk. Tnt gaat het kolven me heel erg makkelijk af, ook qua hoeveelheden. Is nog maar de vraag hoe dat straks op het werk gaat.

Het is niet anders :) ik geniet vreselijk van de borstvoeding en Leia ook. Dat wil ik haar nu niet ontnemen (en ik geniet ook vreselijk van haar, tis niet dat ik dat niet doe door al vooruit te kijken... Maar zij heeft ook lang geduurd en ik hoop gewoon dat er straks niet teveel tijd tussen de kindjes zit, mocht het ons gegund zijn een tweede te krijgen :))
pi_87114074
Overigens begint Leia al heel enthousiast te heuien als ik haar in de houding leg en mijn borst bloot maak om te voeden O+ vreselijk schattig! Daar wil ik echt nog langer van genieten als het mogelijk is :)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:04:06 #86
259886 pessie
pi_87115334
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:24 schreef Orea het volgende:
Overigens begint Leia al heel enthousiast te heuien als ik haar in de houding leg en mijn borst bloot maak om te voeden O+ vreselijk schattig! Daar wil ik echt nog langer van genieten als het mogelijk is :)
Haha, Leia dus ook! Nathan doet hier hetzelfde :P
pi_87116554
Zo heb gelijk ff mijn tickers aangepast :) Anna is nu 3,5 week. Maar ze heeft ook nog niet uit een flesje gedronken, maar daar willen we binnenkort ook mee gaan beginnen ipv fingerfeeding. Ze drinkt nu in principe wel goed aan de borst, wel met een tepelhoedje, maar het lukt nu eigenlijk elke keer zonder al te veel moeite zeg maar. Dus dan zouden we eigenlijk ook best een speentje kunnen proberen?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_87127630
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:48 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Harry was 1 van de baby's O+
En Niels ook :Y
En Emma *O*

En er waren mensen die ook tandemvoedden: echt super om te zien! O+
Was inderdaad heel leuk! En Emma dronk zowaar op het moment dat het moest, ik stond er zelf versteld van. Maar die notaris was te langzaam met tellen, dus tegen de tijd dat 'ie bij onze rij was, was ze al klaar :')
Ik heb het zelf trouwens niet gezien, maar volgens mn vriend zat naast me een vrouw 3 oudere kindjes te voeden! Ik was te druk bezig met Emma's handjes uit iedereens lange haren te houden
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 12:11:41 #89
5428 crew  miss_sly
pi_87127737
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:19 schreef Jore het volgende:

[..]

Maar het is zo leuk om een ouder kindje te voeden, vind ik. Zo'n klein aapje wat zich in coma drinkt is schattig, maar een tienmaandertje dat hard begint te lachen en te spartelen als hij de borst ziet vond ik nog aandoenlijker. Het accent verschuift steeds verder van voeding naar een vorm van geborgenheid. Ik mis het nog steeds wel eens.
Dat zat ik nou precies vanochtend te bedenken tijdens het voeden. Senna slaapt overdag niet als ik thuis ben als ik haar niet wat laat drinken voor ik haar in bed leg. Dat gaat vast nog wel ooit over, maar vanochtend had ik ook echt zo'n O+ moment: dat meisje dat er nu zo klein uitziet en zo vol vertrouwen bij me ligt te drinken, is hetzelfde meisje als die dame die trots rondwandelt, knuffelt met haar eigen pop en danst zodra ze muziek hoort. Het is zo echt een fijn momentje van haar en mij O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87129053
Ha, mede zuipschuiten. :P

Ik heb gister een feestje gehad van m'n werk. En 't was erg gezellig. c_/ Was zo rond Lente d'r ochtendvoeding pas tuis, dus heb gekolfd en dat weggooid. Nils heeft Lente een flesje gegeven. Vanaf wanneer zou ze nu weer bij me mogen drinken (lees: is de alcolhol uit m'n bloed)? Vanmiddag of vanavond al of liever morgen pas? Heb behoorlijk wat op gister, maar geen idee meer hoeveel.
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:56:58 #91
259886 pessie
pi_87129091
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:

[..]

Was inderdaad heel leuk! En Emma dronk zowaar op het moment dat het moest, ik stond er zelf versteld van. Maar die notaris was te langzaam met tellen, dus tegen de tijd dat 'ie bij onze rij was, was ze al klaar :')
Ik heb het zelf trouwens niet gezien, maar volgens mn vriend zat naast me een vrouw 3 oudere kindjes te voeden! Ik was te druk bezig met Emma's handjes uit iedereens lange haren te houden
Hoe deed ze dat met haar borsten? Althans, ik heb er maar 2...

Tof dat het is gelukt en dat jullie hebben meegedaan!
pi_87133492
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:55 schreef Ssserpente het volgende:
Ha, mede zuipschuiten. :P

Ik heb gister een feestje gehad van m'n werk. En 't was erg gezellig. c_/ Was zo rond Lente d'r ochtendvoeding pas tuis, dus heb gekolfd en dat weggooid. Nils heeft Lente een flesje gegeven. Vanaf wanneer zou ze nu weer bij me mogen drinken (lees: is de alcolhol uit m'n bloed)? Vanmiddag of vanavond al of liever morgen pas? Heb behoorlijk wat op gister, maar geen idee meer hoeveel.
Ze geven aan 3 uur per glas, om safe te zitten..
pi_87133687
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:56 schreef pessie het volgende:

[..]

Hoe deed ze dat met haar borsten? Althans, ik heb er maar 2...

Tof dat het is gelukt en dat jullie hebben meegedaan!
Dat vraag ik me ook af! Alhoewel sommige mensen meerdere tepels hebben ;)

Hihi, harentrekkende Emma :D Niels trok aan de haren van Harry terwijl het kindje naast ons aan de haren van Niels trok _O-
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87134546
Tessie, gewoon proberen. Komt vast goed.

Ik hou 2 uur aan voor alcohol. Maar ook een max van 1 voor mezelf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87135879
Ja ik ook.. 'vroegah' geleerd dat een glas alcohol na ongeveer 5 kwartier uit je bloed zou zijn.. maar bv.com enzo raden 3 uur aan..
pi_87143337
Om en om denk ik zo ;) De jongste had ze in ieder geval wel vast, die zat op schoot aan mijn kant te drinken. Wat er aan de andere kant gebeurde weet ik niet :)
pi_87143512
Hm, heb Lente voor de zekerheid de hele dag bv uit de vriezervoorraad gegeven en zelf gekolfd en door de gootsteen gespoeld. ;( Maar het was wel gezellig . :P 't Was sowieso de eerste keer in zo'n anderhalf jaar tijd dat ik meer heb gedronken dan een biertje/wijntje. :Y)
pi_87143559
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:15 schreef Ssserpente het volgende:
Hm, heb Lente voor de zekerheid de hele dag bv uit de vriezervoorraad gegeven en zelf gekolfd en door de gootsteen gespoeld. ;( Maar het was wel gezellig . :P 't Was sowieso de eerste keer in zo'n anderhalf jaar tijd dat ik meer heb gedronken dan een biertje/wijntje. :Y)
Volgens mij heb ik niet veel nodig om tipsy te worden..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:25:22 #99
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87143878
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik wist niet zeker of je meegevoed had. Heb nog getwijfeld om je erbij te zetten :D
Twinkly en ik hadden de jongens ook al aangelegd voordat het begon dus wij zaten ook al te hopen dat ze nog aan het drinken waren tijdens het tellen ;)
Twinkly en ik zaten naast een mevrouw die 2 kindjes aan het voeden was en dat was zo mooi om te zien. De oudste (meisje) had haar armpje om haar babybroertje geslagen O+
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zat ik nou precies vanochtend te bedenken tijdens het voeden. Senna slaapt overdag niet als ik thuis ben als ik haar niet wat laat drinken voor ik haar in bed leg. Dat gaat vast nog wel ooit over, maar vanochtend had ik ook echt zo'n O+ moment: dat meisje dat er nu zo klein uitziet en zo vol vertrouwen bij me ligt te drinken, is hetzelfde meisje als die dame die trots rondwandelt, knuffelt met haar eigen pop en danst zodra ze muziek hoort. Het is zo echt een fijn momentje van haar en mij O+
O+
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:23 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af! Alhoewel sommige mensen meerdere tepels hebben ;)

Hihi, harentrekkende Emma :D Niels trok aan de haren van Harry terwijl het kindje naast ons aan de haren van Niels trok _O-
Ja, dat was een gemene afleidingsmanouvre van Niels ;)

Ssserpente, ik hou meestal een uur of 2 per glas aan (hoewel ik meestal niet verder dan 1 kom ;) )
pi_87148002
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik niet veel nodig om tipsy te worden..
Dat viel me allesbehalve mee. Ben vaak al na een wijntje tipsy, maar heb gisteravond minstens 10 biertjes en 3 prosecco's op. Echt helder was ik niet meer natuurlijk, maar de busreis van 2,5 uur heb ik gelukkig overleefd. :')

Maar voorlopig vind ik het wel weer mooi geweest. Voelde me zo schuldig vanmorgen. We hadden afgesproken dat Nils vandaag de hele dag voor Lente zou zorgen. Dus die handige Harry haalt 'r vanmorgen uit bed (waar mijn kegel en ik net twee uur in lagen) en legt 'r zo naast me, net als elke morgen als ze de ochtendvoeding krijgt. Maar die mocht ze dus niet. Ze stoof dus helemaal blij op me af om te gaan drinken en ik moest 'r wegduwen. 't Voelde echt als afwijzen. Ze snapte er natuurlijk niks van en raakte helemaal over d'r toeren. Troosten lukte niet, want ze wilde alleen maar drinken, dus ben ik maar in het logeerbed gaan liggen en heeft Nils 'r een flesje gegeven. Dat dronk ze goed op gelukkig, maar het heeft daarna nog wel even geduurd voordat ze gekalmeerd was.

Arm meisje. ;( Ik voelde me zo slecht!

Voorlopig dus geen wijntjes of biertjes meer voor Ssserpente.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')