abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86905244
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:16 schreef xpompompomx het volgende:
Ook met een kraakverbod blijft er gewoon gekraakt worden.
Oh en dan is het ineens wel goed om de wet te overtreden he.. hypocriet tuig.

Lang leven de mensen die het probleem gaan oplossen ^O^ . Ordediensten rules.
pi_86905316
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:32 schreef Cerbie het volgende:

[..]

He bah, JOVD. Ik scheld jouw toch ook niet uit voor ROOD lid?
Maar ik kom uit een gewoon arbeidersgezin als dat je gerust stelt, geen grote pot met goud uit het ouderlijk huis.
Dan zou je het fenomeen kraken juist moeten toejuichen ^O^ Je mag mij best Rood noemen, als je dat prettig vindt. Ik ben aan geen enkele partij gelieerd namelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86905431
Jammer dat er niet ingegaan wordt op mijn argumenten. Bijv: Leer gewoon gelukkig te zijn met minder. Je hoeft niet altijd op de beste plekjes van Nederland te wonen.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86905445
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:57 schreef Karrs het volgende:

[..]
Maar de wet is de wet.
Figuren die dit soort argumenten gebruiken zijn niet voor rede vatbaar.
pi_86905490
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan zou je het fenomeen kraken juist moeten toejuichen ^O^ Je mag mij best Rood noemen, als je dat prettig vindt. Ik ben aan geen enkele partij gelieerd namelijk.
Juist niet, ik had hier in het vorige topic nog een aardige discussie met okiokinl over.
Ik heb niets tegen de ideale kraker, maar tot nu toe valt het merendeel van de krakers die ik ontmoet heb onder 'langharig, werkschuw tuig'. Gebouwen binnen 12 maanden kraken, de vernieling in helpen tot de urine van de trap afstroomt terwijl de eigenaar het nakijken heeft, kale kippen kun je immers niet plukken.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86905616
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:38 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Juist niet, ik had hier in het vorige topic nog een aardige discussie met okiokinl over.
Ik heb niets tegen de ideale kraker, maar tot nu toe valt het merendeel van de krakers die ik ontmoet heb onder 'langharig, werkschuw tuig'. Gebouwen binnen 12 maanden kraken, de vernieling in helpen tot de urine van de trap afstroomt terwijl de eigenaar het nakijken heeft, kale kippen kun je immers niet plukken.
Vind het een beetje min om de complete groep af te rekenen op het gedrag van een paar rotte appels.
pi_86905652
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:57 schreef Karrs het volgende:
Dat stuk van webregio is wel interessant. En ik ken ook wel voorbeelden van (ex-)kraakpanden waar wat goeds uit is voortgekomen.
ZAANDAM - Bewoners van de Zuiddijk in Zaandam ontvingen de Zaanse kraakbeweging met open armen. Dat laat 'kraker Nico' weten aan WebRegio.

Geheel onpartijdig natuurlijk.
Ja, ik generaliseer.
pi_86905676
Ik zie het krakende "langharige werkschuw tuig" en de patserige BMW-rijders eigenlijk als een groep. Ze hebben beide een oppervlakkige materialistische wens en iedereen en alles moet wijken om aan die wens te voldoen.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86905677
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind het een beetje min om de complete groep af te rekenen op het gedrag van een paar rotte appels.
Wat een mooie zin he. Kan je altijd gebruiken. ^O^
pi_86905681
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:50 schreef Relko het volgende:
Bankiers profiteren van de staat, normale burgers leveren in.
Tegen zo'n verkapt wereldbeeld kan ik niet op.
Ja, ik generaliseer.
pi_86905753
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat een mooie zin he. Kan je altijd gebruiken. ^O^
Klopt. Lullige is dat ik die zin ook best vaak moet gebruiken. Vooral op FOK! waar veel users niet kunnen nuanceren.
pi_86905759
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je leest niet wat ik zeg. Het merendeel van de groep kraker dat ik ken bestaat uit rotte appel.

Dan zal het antwoord zijn dat ik blijkbaar weinig krakers tegenkom, uberhaupt geen krakers tegenkom of gewoon niet goed kijk? Zo simpel kan ik ook over jouw standpunt oordelen ;) Je ontmoet blijkbaar alleen de modelkrakers, de rotte appels wil jij / willen jou niet zien.
pi_86905783
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:42 schreef Northside het volgende:

[..]

ZAANDAM - Bewoners van de Zuiddijk in Zaandam ontvingen de Zaanse kraakbeweging met open armen. Dat laat 'kraker Nico' weten aan WebRegio.

De krakers hier in Enschede doen niets dan goede shizzle. Ze openen kledingwinkels waar je gratis kleding kan ophalen, ze maken van oude dichtgetimmerde theehuizen een buurtcentrum, waar je wekelijks voor 5 euro een vegetarische maaltijd van 3 gangen kan fixen, talloze kunstzinnige exposities/feesten/weekenden,

En dan heb je hier van die no-lifers met geen enkele ervaring in de ondergrondse van Nederland die nazi-shit roepen als "DE WET IS DE WET" en dat soort nonsens.

Tyfusvolgzamen.
pi_86905821
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Lullige is dat ik die zin ook best vaak moet gebruiken. Vooral op FOK! waar veel users niet kunnen nuanceren.
Ik begrijp je volkomen. Ik begrijp de rest overigens ook.

quote:
Op maandag 27 september 2010 16:45 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

De krakers hier in Enschede doen niets dan goede shizzle. Ze openen kledingwinkels waar je gratis kleding kan ophalen, ze maken van oude dichtgetimmerde theehuizen een buurtcentrum, waar je wekelijks voor 5 euro een vegetarische maaltijd van 3 gangen kan fixen, talloze kunstzinnige exposities/feesten/weekenden,

En dan heb je hier van die no-lifers met geen enkele ervaring in de ondergrondse van Nederland die nazi-shit roepen als "DE WET IS DE WET" en dat soort nonsens.

Tyfusvolgzamen.
Raar he , dat de wet er voor iedereen is. Wie weet vind ik het wel leuk om te moorden en snij ik je moeders keel door. Tja dat het niet van van die tyfusvolgzamen zal mij aan de reet roesten toch?
pi_86905850
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Je leest niet wat ik zeg. Het merendeel van de groep kraker dat ik ken bestaat uit rotte appel.

Dan zal het antwoord zijn dat ik blijkbaar weinig krakers tegenkom, uberhaupt geen krakers tegenkom of gewoon niet goed kijk? Zo simpel kan ik ook over jouw standpunt oordelen ;) Je ontmoet blijkbaar alleen de modelkrakers, de rotte appels wil jij / willen jou niet zien.
Jij kent dus een groep parasiterende krakers, en hun gedrag projecteer je voor het gemak even op heel krakend Nederland. Niet alleen dat, ook wil je de krakers die de wijken juist verbeteren aanrekenen op het gedrag van hun parasiterende collega's.
Tsk tsk tsk.
pi_86905876
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:46 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Jij kent dus een groep parasiterende krakers, en hun gedrag projecteer je voor het gemak even op heel krakend Nederland. Niet alleen dat, ook wil je de krakers die de wijken juist verbeteren aanrekenen op het gedrag van hun parasiterende collega's.
Tsk tsk tsk.
Staat de deur van BNW weer open?
pi_86905909
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:47 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Staat de deur van BNW weer open?
Ga je nu proberen mij te minachten, in plaats van in te gaan op hetgeen wat ik te zeggen heb?

Typisch...
pi_86905913
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ken ook een kerel die twee jaar in zo'n pand woonde en geld ontving van de staat omdat hij de kunstacademie had afgerond. Dat soort gedrag juich ik niet toe. Maar ben wel eens op krakersfeesten geweest, dan dat was altijd erg gezellig.
pi_86906074
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:47 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ga je nu proberen mij te minachten, in plaats van in te gaan op hetgeen wat ik te zeggen heb?

Typisch...
Oke.
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ken ook een kerel die twee jaar in zo'n pand woonde en geld ontving van de staat omdat hij de kunstacademie had afgerond. Dat soort gedrag juich ik niet toe. Maar ben wel eens op krakersfeesten geweest, dan dat was altijd erg gezellig.
De laatste keer dat ik op een krakersfeestje ben geweest is alweer een tijd geleden, maar dat is inderdaad best gezellig. De boel werd niet eens gesloopt.

Ik verwacht dat het voor de ideale kraker wel losloopt, die 12 maanden wacht, een (symbolisch) huurbedrag aanbiedt en het pand niet vervuild.
pi_86906173
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:51 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Oke.
[..]

De laatste keer dat ik op een krakersfeestje ben geweest is alweer een tijd geleden, maar dat is inderdaad best gezellig. De boel werd niet eens gesloopt.

Ik verwacht dat het voor de ideale kraker wel losloopt, die 12 maanden wacht, een (symbolisch) huurbedrag aanbiedt en het pand niet vervuild.
Ik verwacht dat de gemeentes van Nederland hun middelvinger naar Den Haag gaan opsteken om zelf te bepalen wat ze met de krakers in hun district doen.
pi_86906365
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:54 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de gemeentes van Nederland hun middelvinger naar Den Haag gaan opsteken om zelf te bepalen wat ze met de krakers in hun district doen.
Ik zal in spanning afwachten op de eerste huiseigenaar die de gemeente aanklaagt voor het weigeren haar taken uit te voeren.
pi_86906473
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:58 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik zal in spanning afwachten op de eerste huiseigenaar die de gemeente aanklaagt voor het weigeren haar taken uit te voeren.
Slimme krakers zullen dat probleem niet hebben. Die checken het kadaster etc.
pi_86906741
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:46 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Tsk tsk tsk.
Ik heb ook nog nooit krakers gezien die op een nette manier iets bezetten. Tevens ben ik van mening dat kraken gewoon crimineel is. Nu hebben die paupers weer gebouwen ingenomen als protest. Ik vraag me af hoe krakers dat zelf zouden vinden als ze ooit "succesvol" zijn en iemand neemt beslag van hun 2e auto... Lekker erin wonen en uitwonen. Om te kotsen. In mijn opvoeding heb ik geleerd dat je gewoon van spullen van andere afblijft. <punt>
pi_86906784
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:06 schreef draaijer het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe krakers dat zelf zouden vinden als ze ooit "succesvol" zijn en iemand neemt beslag van hun 2e auto...
_O-
je zei kraker en succesvol in 1 zin.
  maandag 27 september 2010 @ 17:08:06 #125
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86906793
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:06 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb ook nog nooit krakers gezien die op een nette manier iets bezetten. Tevens ben ik van mening dat kraken gewoon crimineel is. Nu hebben die paupers weer gebouwen ingenomen als protest. Ik vraag me af hoe krakers dat zelf zouden vinden als ze ooit "succesvol" zijn en iemand neemt beslag van hun 2e auto... Lekker erin wonen en uitwonen. Om te kotsen. In mijn opvoeding heb ik geleerd dat je gewoon van spullen van andere afblijft. <punt>
Knap hoe je totaal het punt mist en dit treffend illustreert aan de hand van je verhaal over een tweede auto :D

Hoezo wereldvreemd?
Intelligent, but fucked up.
pi_86906898
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:38 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Figuren die dit soort argumenten gebruiken zijn niet voor rede vatbaar.
Ik vind 't anders een vrij redelijke uitspraak.

Wat is dat toch voor rare behoefte van je, om direct op de man te spelen? Om te kwalificeren, zeg maar? In hokjes waar jij je "boven verheven" voelt?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_86906970
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:12 schreef Relko het volgende:

[..]

Goed argument.
Weerleg 't maar eens. En met redelijke, reële argumenten. Aan populistisch, moralistisch geneuzel heb ik niets.
pi_86907137
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:47 schreef Salvad0R het volgende:

Typisch...
Je doet zelf niet anders, verheven wezen. :)
Ja, ik generaliseer.
  maandag 27 september 2010 @ 17:27:45 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86907655
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_86907747
quote:
Burgemeester Van der Laan neemt een ander standpunt in dan zijn voorganger Job Cohen. Die wilde 'niet voor leegstand' ontruimen. Van der Laan laat weten dat 'de wet ook in Amsterdam geldt.'
:)

Dat worden nog popcorn momenten op het journaal. Eens kijken of de krakers daad bij woord voegen.
  maandag 27 september 2010 @ 17:30:12 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86907775
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:29 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat worden nog popcorn momenten op het journaal. Eens kijken of de krakers daad bij woord voegen.
ja! en dan kijken of militairen doen waarvoor ze betaald worden. ik denk het wel.
pi_86907856
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja! en dan kijken of militairen doen waarvoor ze betaald worden. ik denk het wel.
hoop dat ik tegen die tijd actief ben bij defensie dan en daar heen mag ^O^ :)
pi_86908410
Ik ben blij verrast dat de gemeente Amsterdam consquent kraakpanden gaat ontruimen, met de panden met hoogste prioriteit als eerste.
Ik vind Burgemeester 'de wet geldt ook voor Amsterdam' Van der Laan stukken beter dan Cohen, Die nu de pvda het ravijn in stort. Win-win situatie.

Amsterdam die met het jaren zeventig hippieverleden afekent ^O^
Van der Laan _O_ (dat ik het ooit mag zeggen)
pi_86908549
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:15 schreef Northside het volgende:

[..]

Je doet zelf niet anders, verheven wezen. :)
Als ik mij verheven voel boven de mensen die Befehl-ist-Befehl aanhangen, dan is dat niets dan goed.
pi_86908595
quote:

[..]

Weinig popcornmomenten hoor. Die krakers zullen vriendelijk weg gaan. Immers , het is tegen de wet en de kraker houdt zich aan de wet :)
pi_86908639
Pluspuntje voor van der Laan, van 300 naar 100, niet slecht :)
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  maandag 27 september 2010 @ 17:49:25 #137
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86908667
quote:

[..]

Je laat je er uit trappen en kraak een week later hetzelfde pand net zolang tot het wel een bestemming heeft.

Ik denk dat de krakers dat langer volhouden dan de gemeentekas.

Tenzij de eigenaren gaan betalen voor de gemeentelijke knokploegen natuurlijk, dat kan flinke handel opleveren :9
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86908758
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je laat je er uit trappen en kraak een week later hetzelfde pand net zolang tot het wel een bestemming heeft.

Ik denk dat de krakers dat langer volhouden dan de gemeentekas.

Tenzij de eigenaren gaan betalen voor de gemeentelijke knokploegen natuurlijk, dat kan flinke handel opleveren :9
Dat het verboden is betekent niet alleen dat er ontruimd zal gaan worden, maar ook dat je vervolgd wordt :)
Dus (recidive)krakers krijgen sowieso onderdak. In een staatshotel welteverstaan.
  maandag 27 september 2010 @ 17:52:49 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86908816
Amsterdam gaat alle kraakpanden ontruimen, op volgorde van overlast. Ik trek een flesje open om dat te vieren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86908906
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:38 schreef Cerbie het volgende:

[..]

was inderdaad aardig. :)
mar ik gaf je wel een alternatieve verklaring voor de troep in eindhoven. kennelijk is dat feest gecrashed door types die het hele gebouw even leker gingen slopen, en betreuren de daadwerkelijke krakers van dat pand dit nogal.
pi_86908950
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:42 schreef Northside het volgende:

[..]

beetje zielig om bronnen af te serveren als de inhoud je niet aanstaat.
pi_86909007
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:56 schreef okiokinl het volgende:

[..]

beetje zielig om bronnen af te serveren als de inhoud je niet aanstaat.
Hij heeft toch gelijk. Krakers zijn niet echt objectief te noemen wel?

Wij van WC Eend.......
pi_86909208
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Hij heeft toch gelijk. Krakers zijn niet echt objectief te noemen wel?

Wij van WC Eend.......
het is een nieuwbericht, dus dan zeg je eigenlijk dat de bron onbetrouwbaar is.
ik kan het verder ook niet helpen dat deze posters geen persoonlijke ervaring met krakers hebben, en dus maar aannemen dat ze leugenaars en tuig zijn, en dat buurten ze automatisch niet pruimen.
het tegendeel is vaak waar, ze hebben liever mensen in een verpauperd pand die iets voor de buurt doen, dan junks. en krakers vestigen de aandacht op dit soort panden, en zetten iets in werking waardoor het pand weer gebruikt gaat worden, ook als ze eruit moeten, want dat gebeurt alleen als er een bestemmingsplan komt van de eigenaar.
  maandag 27 september 2010 @ 18:12:02 #144
45206 Pietverdriet
pi_86909450
Leuk stukje op het nieuws net, een stel panden waar de bewoners uit zijn gegaan omdat het door de WBV verbouwt zou worden gekraakt was. Rot op tuig, dat was geen leegstand.
  maandag 27 september 2010 @ 18:12:48 #145
pi_86909475
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:51 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Dat het verboden is betekent niet alleen dat er ontruimd zal gaan worden, maar ook dat je vervolgd wordt :)
Dus (recidive)krakers krijgen sowieso onderdak. In een staatshotel welteverstaan.
Daar hebben die anarchistische krakers toch geen boodschap aan? Ze hangen hun boetes en gevangenisfoto's aan de muur als trofee.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_86909602
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:37 schreef Klaudias het volgende:
Jammer dat er niet ingegaan wordt op mijn argumenten. Bijv: Leer gewoon gelukkig te zijn met minder. Je hoeft niet altijd op de beste plekjes van Nederland te wonen.
Omdat het een stom argument is.

Geen enkele student die geen visser wil worden heeft iets aan een huis in zeeland.

Ik heb een jaar lang 4 uur per dag van en naar Amsterdam gereisd omdat de wachttijd voor een particuliere woning daar 10+ jaar was, en zelfs de kleinste kamers onbetaalbaar waren met mijn loon.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86909624
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:04 schreef okiokinl het volgende:

[..]

het is een nieuwbericht, dus dan zeg je eigenlijk dat de bron onbetrouwbaar is.
ik kan het verder ook niet helpen dat deze posters geen persoonlijke ervaring met krakers hebben, en dus maar aannemen dat ze leugenaars en tuig zijn, en dat buurten ze automatisch niet pruimen.
het tegendeel is vaak waar, ze hebben liever mensen in een verpauperd pand die iets voor de buurt doen, dan junks. en krakers vestigen de aandacht op dit soort panden, en zetten iets in werking waardoor het pand weer gebruikt gaat worden, ook als ze eruit moeten, want dat gebeurt alleen als er een bestemmingsplan komt van de eigenaar.
Hoe kom je er eigenlijk bij dat "deze posters" geen persoonlijke ervaring met krakers hebben, omdat ze een andere mening toebedeeld zijn?

De meest recente krakers enigszins in mijn buurt zijn die achter de slager in het Waterkwartier. De buurt daar kan niet wachten tot ze weer weg zijn.
pi_86909677
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Geen enkele student die geen visser wil worden heeft iets aan een huis in zeeland.

Ik heb een jaar lang 4 uur per dag van en naar Amsterdam gereisd omdat de wachttijd voor een particuliere woning daar 10+ jaar was, en zelfs de kleinste kamers onbetaalbaar waren met mijn loon.
Je had ook een kamer in een stad/dorp rondom Amsterdam kunnen huren, dat scheelt alweer in afstand. Dat omvat geloof ik zijn argument.
  maandag 27 september 2010 @ 18:19:26 #149
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_86909714
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:11 schreef Karrs het volgende:

[..]

Weerleg 't maar eens. En met redelijke, reële argumenten. Aan populistisch, moralistisch geneuzel heb ik niets.
Wat denk je nou wijsneus? Dat je een legitiem argument te pakken hebt met de wet is de wet? De wet wordt door mensen gemaakt. Dat is mijn argument. Als de overheid morgen een wet doorvoert en bepaald voor jou dat je geen kinderen meer mag krijgen, dan is de wet de wet? Fuck dat.
pi_86909766
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:18 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Je had ook een kamer in een stad/dorp rondom Amsterdam kunnen huren, dat scheelt alweer in afstand. Dat omvat geloof ik zijn argument.
Yeap, en daar waren de wachttijden voor particulier ook extreem lang, en commercieel onbetaalbaar. (of 45 minuten fietsen in de polder naar een station toe waar je weer de trein moet nemen waardoor je weer in de zelfde situatie zit).

Overigens toen ik in Nijmegen studeerde, een opleiding die maar op twee plaatsen gegeven werd toen, was 15% van mijn medestudenten niet in staat 's ochtends op tijd bij college te zijn omdat treinen / bussen niet op tijd begonnen te rijden.

En zo zijn er veel meer voorbeelden te geven waarin het argument kant noch wal raakt.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 27 september 2010 @ 18:26:41 #151
45206 Pietverdriet
pi_86909999
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Boehoehoe, de maatschappij geeft mij niet direct een mooie woning als ik in Amsterdam wil gaan studeren
pi_86910168
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:19 schreef Relko het volgende:

[..]

Wat denk je nou wijsneus? Dat je een legitiem argument te pakken hebt met de wet is de wet? De wet wordt door mensen gemaakt. Dat is mijn argument. Als de overheid morgen een wet doorvoert en bepaald voor jou dat je geen kinderen meer mag krijgen, dan is de wet de wet? Fuck dat.
Joh, figuren als Karrs hebben wel vaker aangetoond een volgeling te zijn van elk soort beleid wat deze corrupte regering doordrukt, dus ik verwacht dat ze een geboortebeperking met open armen zullen ontvangen.

Waarschijnlijk door middel van hun eigen tekortkomingen als mens op de rest te projecteren.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 27-09-2010 19:54:43 ]
  maandag 27 september 2010 @ 18:31:17 #153
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_86910203
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:30 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Joh, figuren als Karrs hebben wel vaker aangetoond een volgeling te zijn van elk soort beleid wat deze corrupte regering doordrukt, dus ik verwacht dat ze een geboortebeperking met open armen zullen ontvangen.

Waarschijnlijk door middel van hun eigen tekortkomingen als mens op de rest te projecteren.

Stil... mooi.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 27-09-2010 19:54:44 ]
pi_86910695
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:32 schreef jan75 het volgende:

[..]

Met zo'n instelling haal je het eerste psychologische onderzoek niet eens snotneus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_86910741
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:44 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik ben blij verrast dat de gemeente Amsterdam consquent kraakpanden gaat ontruimen, met de panden met hoogste prioriteit als eerste.
Ik vind Burgemeester 'de wet geldt ook voor Amsterdam' Van der Laan stukken beter dan Cohen, Die nu de pvda het ravijn in stort. Win-win situatie.

Amsterdam die met het jaren zeventig hippieverleden afekent ^O^
Van der Laan _O_ (dat ik het ooit mag zeggen)
En tot zover de inkomsten van de toeristische sector.
pi_86910930
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:20 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Yeap, en daar waren de wachttijden voor particulier ook extreem lang, en commercieel onbetaalbaar. (of 45 minuten fietsen in de polder naar een station toe waar je weer de trein moet nemen waardoor je weer in de zelfde situatie zit).

Overigens toen ik in Nijmegen studeerde, een opleiding die maar op twee plaatsen gegeven werd toen, was 15% van mijn medestudenten niet in staat 's ochtends op tijd bij college te zijn omdat treinen / bussen niet op tijd begonnen te rijden.

En zo zijn er veel meer voorbeelden te geven waarin het argument kant noch wal raakt.
15%? Welke faculteit/opleiding, het enige wat op de medische te laat komt zijn verslapers. Ik herken dit dan ook totaal niet. In Nijmegen kun je prima terecht bij de SSHN, zelfs medestudenten uit de uithoeken van Groningen waren al meteen op tijd.
pi_86910958
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

De Wallen en Coffeeshops gaan ook dicht? ;(
pi_86911003
Is het al vrijdag?
pi_86911040
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Is het al vrijdag?
Nog maar 4 nachtjes :Y)
  maandag 27 september 2010 @ 18:51:35 #160
45206 Pietverdriet
pi_86911073
pi_86911199
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:58 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Als je krakers je huis uit wil, stap je naar de rechter.
Heb je een bestemming, dan MOETEN de krakers het pand uit.
Heeft de rechter dit beslist? Dan kan je op steun van de politie en indien nodig ook ME rekenen.

Zo moeilijk is het helemaal niet om ze uit je pand te krijgen, als je er iets mee van plan bent...

En zelf een knokploeg regelen is illegaal.
Daar las ik TS over? heel stoer en knap en vet tof, maar ik hoop dat je nog een keer bij de ballen gegrepen word door justitie.
  maandag 27 september 2010 @ 18:57:42 #162
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86911320
wat zal het druk worden in de overige 100 kraakpanden in ams. nog meer ziektes.
pi_86911383
Antikraak verdwijnt nu ook
pi_86911449
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:48 schreef Cerbie het volgende:

[..]

De Wallen en Coffeeshops gaan ook dicht? ;(
Veel gezelliger zal het met de aanstaande extreem-rechtse regering wel niet worden he.
Kneus geert staat voorop om te roepen dat coffeshops dichtmoeten (hij mag me nog steeds een keer uitleggen wat het sluiten van coffeeshops en het oppakken van mensen die geblowt hebben met vrijheid te maken heeft).
pi_86911467
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Boehoehoe, de maatschappij geeft mij niet direct een mooie woning als ik in Amsterdam wil gaan studeren
dat zei ik toch helemaal niet. Lees je altijd zo selectief?
pi_86911514
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:47 schreef Cerbie het volgende:

[..]

15%? Welke faculteit/opleiding, het enige wat op de medische te laat komt zijn verslapers. Ik herken dit dan ook totaal niet. In Nijmegen kun je prima terecht bij de SSHN, zelfs medestudenten uit de uithoeken van Groningen waren al meteen op tijd.
is al weer 9 (of 8 :?) jaar geleden :P
Moleculaire levenswetenschappen, half negen was niet te halen voor de noorderlingen.
  maandag 27 september 2010 @ 19:01:56 #167
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86911519
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:59 schreef IHVK het volgende:
Antikraak verdwijnt nu ook
er komt vast wel een wet die leegstand bebeoet en een mogelijkheid om mensen te huisvesten op basis van de antikraak-huurovereenkomst stimuleert.

iedereen blij.
pi_86911524
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:19 schreef Relko het volgende:

[..]

Wat denk je nou wijsneus? Dat je een legitiem argument te pakken hebt met de wet is de wet?
*Grinnik* :')

Eh...

:Y

Wat ben ik toch een wijsneus. ;(

quote:
De wet wordt door mensen gemaakt. Dat is mijn argument. Als de overheid morgen een wet doorvoert en bepaald voor jou dat je geen kinderen meer mag krijgen, dan is de wet de wet? Fuck dat.
Wat een geweldige vergelijking zeg!

De volgende keer dat je geen echte argumenten hebt, zeg dat dan gewoon. Probeer niet met dit soort pathetische vergelijkingen aan te komen; je lijkt er alleen maar nog onsympathieker door.
pi_86911623
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

er komt vast wel een wet die leegstand bebeoet en een mogelijkheid om mensen te huisvesten op basis van de antikraak-huurovereenkomst stimuleert.

iedereen blij.
:Y "vast wel"
"Dierproeven? ach dit is toch nederland? hier is alles altijd goed geregeld"
"privacy? ik heb toch niets te verbergen?"
:')
pi_86911700
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:32 schreef jan75 het volgende:

[..]

Militairen moet je niet inzetten voor politietaken, daar zijn ze niet voor opgeleid.

Dit is gewoon politie (en ME) vs krakertuig, als het tot rellen en verzet komt. Defensie heeft daar niets te zoeken.
  maandag 27 september 2010 @ 19:07:55 #171
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86911780
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:04 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

:Y "vast wel"
"Dierproeven? ach dit is toch nederland? hier is alles altijd goed geregeld"
"privacy? ik heb toch niets te verbergen?"
:')
huizenbezit is al jaren een melkkoe van jewelste, dus ik weet wel zeker dat die wet er gaat komen. maar ook stimulerende huurwetten.
  maandag 27 september 2010 @ 19:08:45 #172
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86911817
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:05 schreef Karrs het volgende:

[..]

Militairen moet je niet inzetten voor politietaken, daar zijn ze niet voor opgeleid.

Dit is gewoon politie (en ME) vs krakertuig, als het tot rellen en verzet komt. Defensie heeft daar niets te zoeken.
kan me nog rellen herinneren waar het oorlog leek en er ook een tank rondreed. kan me niet voorstellen dat de me die tank bestuurde.
pi_86911866
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

huizenbezit is al jaren een melkkoe van jewelste, dus ik weet wel zeker dat die wet er gaat komen. maar ook stimulerende huurwetten.
Zonder kraak geen anti-kraak.
Antikrakers zitten in panden zodat het niet 12 maanden leeg staat, en niet gekraakt kan worden.
"Kan het sowieso niet gekraakt worden? dan kunnen we die antikrakers er ook uit lazeren :7 "
  maandag 27 september 2010 @ 19:10:36 #174
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86911906
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:09 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Zonder kraak geen anti-kraak.
Antikrakers zitten in panden zodat het niet 12 maanden leeg staat, en niet gekraakt kan worden.
"Kan het sowieso niet gekraakt worden? dan kunnen we die antikrakers er ook uit lazeren :7 "
ik heb het niet over antikraak, maar over de huurwetten die aan antikraak zijn verbonden.
pi_86911948
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb het niet over antikraak, maar over de huurwetten die aan antikraak zijn verbonden.
Ik las iets te snel :)
Over welke huurwetten heb je het dan precies?
Antikraak hoeft zich namelijk aan geen enkele wet te houden..?
  maandag 27 september 2010 @ 19:12:41 #176
45206 Pietverdriet
pi_86911993
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan me nog rellen herinneren waar het oorlog leek en er ook een tank rondreed. kan me niet voorstellen dat de me die tank bestuurde.
Dat was de marechaussee
  Admin maandag 27 september 2010 @ 19:14:34 #177
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86912059
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:01 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Naar mijn bescheiden mening valt het allemaal best mee. Niemand in Nederland moet op straat wonen omdat er geen betaalbare woonruimte beschikbaar is. En dan ben ik misschien van een nieuwere generatie maar ik ben van mening dat iemand met zijn eigendom mag doen en laten wat hij wil.
Heeft jouw gemeente totaal geen leegstand?
Staan er nergens panden te verpauperen?
Kantoorpanden, fabriekshallen.
Want kraken gaat uiteraard niet alleen om woonhuizen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_86912071
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Knap hoe je totaal het punt mist en dit treffend illustreert aan de hand van je verhaal over een tweede auto :D

Hoezo wereldvreemd?
Ach, laten we eens het huis van zo'n pauper eens bezetten en kijken wat hun reactie is.. Ow nee, ze zijn werkschuw en dus zullen ze zo ver zelden komen..
  maandag 27 september 2010 @ 19:15:23 #179
45206 Pietverdriet
pi_86912090
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heeft jouw gemeente totaal geen leegstand?
Staan er nergens panden te verpauperen?
Kantoorpanden, fabriekshallen.
Want kraken gaat uiteraard niet alleen om woonhuizen.
Vast wel, maar dat maakt kraken nog niet okay.
pi_86912162
Krakers :W

MAZZEL... ga eens werken voor je geld en hou op met excuses verzinnen waarom je denkt recht te hebben op het bezit van anderen.
  Admin maandag 27 september 2010 @ 19:17:55 #181
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86912203
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vast wel, maar dat maakt kraken nog niet okay.
Dat zeg ik ook niet, maar érgens is het kraken ontstaan, en die reden waarom is nog steeds niet weggenomen.
Of zie jij de jongeren van nu de straat opgaan als er weer een halve wijk neer moet voor het zoveelste nutteloze bank/kantoorgebouw?

Mensen doen hier net alsof je een week op vakantie gaat en bij terugkomst je huis gekraakt ziet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

maandag 27 september 2010 @ 19:24:38 #182
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_86912501
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:17 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, maar érgens is het kraken ontstaan, en die reden waarom is nog steeds niet weggenomen.
Of zie jij de jongeren van nu de straat opgaan als er weer een halve wijk neer moet voor het zoveelste nutteloze bank/kantoorgebouw?

Mensen doen hier net alsof je een week op vakantie gaat en bij terugkomst je huis gekraakt ziet.
Ergens is het kraken ontstaan, doordat de rechterlijke macht de wet op een bepaalde manier geinterpreteerd heeft. En nu pas zijn de mazen in de wet gedicht. Kraken is niet gevolg van leegstand, maar gevolg van kansloze klaplopers.
  maandag 27 september 2010 @ 19:26:19 #183
45206 Pietverdriet
pi_86912592
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:17 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kraken is ontstaan door een overheid die het monopoly heeft op bouwrijp maken, de overheid die bewust de huizenmarkt krap heeft gehouden zodat ze al decennialang goed verdienen aan de burger die een huis wil. Een vorm van extra lasten. Een piramidespel want de lucht is er nu uit.
pi_86912636
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja want al die toeristen komen alleen naar kraakpanden kijken :')
  Admin maandag 27 september 2010 @ 19:34:20 #185
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86912981
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:24 schreef OEM het volgende:

[..]

Ergens is het kraken ontstaan, doordat de rechterlijke macht de wet op een bepaalde manier geinterpreteerd heeft. En nu pas zijn de mazen in de wet gedicht.d Kraken is niet gevolg van leegstan, maar gevolg van kansloze klaplopers.
Ga eerst de geschiedenis eens teruglezen hoor.
Dit is echt te ingnorant voor woorden.

Donald Duck held maandag 27 september 2010 @ 19:40:04 #186
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_86913240
Zeer goed nieuws dat Amsterdam de antikraakwet toch gaat handhaven. Tof voor de jongens van de ME, een kraakpand ontruimen is een erg leuk verzetje.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 27 september 2010 @ 19:42:30 #187
pi_86913361
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:20 schreef oompaloompa het volgende:

Mensen die geld en 3 legen panden in hartje Amsterdam hebben weten het altijd beter.
pi_86913367
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Zeer goed nieuws dat Amsterdam de antikraakwet toch gaat handhaven. Tof voor de jongens van de ME, een kraakpand ontruimen is een erg leuk verzetje.
Waarom is geweld wel prima maar kraken niet?
  maandag 27 september 2010 @ 19:45:38 #189
45206 Pietverdriet
pi_86913510
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Geweld is niet okay, maar de staat heeft wel het monopoly.
  Donald Duck held maandag 27 september 2010 @ 19:46:15 #190
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_86913543
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat geweld komt er natuurlijk alleen als de krakers zich heftig verzetten. Ze roepen het dan gewoon over zichzelf af.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 27 september 2010 @ 19:46:21 #191
45206 Pietverdriet
pi_86913547
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mensen die geld en 3 legen panden in hartje Amsterdam hebben weten het altijd beter.
Natuurlijk, daarom hebben ze ook 3 panden in hartje Amsterdam.
  maandag 27 september 2010 @ 19:51:59 #192
pi_86913795
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat geweld komt er natuurlijk alleen als de krakers zich heftig verzetten. Ze roepen het dan gewoon over zichzelf af.
met handjeklap tussen bouwsector en overheid roep je kraken over jezelf af.
  maandag 27 september 2010 @ 19:57:04 #193
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_86914051
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ga eerst de geschiedenis eens teruglezen hoor.
Dit is echt te ingnorant voor woorden.
Roep maar wat oorzaak en wat aanleiding is. Wat mij betreft zijn de klaplopers de oorzaak, en leegstand de aanleiding.
pi_86914205
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:30 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dat zeg ik, je voelt je verheven boven het onwetend gepeupel. Het onnadenkende volk, de makke schapen in de kapitalistische kudde. Je voelt er waarschijnlijk niets dan minachting voor.

Gelukkig ben jij beter... ben je open. Ziet de dingen zoals ze zijn! Ongehinderd door de verderfelijke invloed van chemtrails postbus 51.

Geen wonder dat je de nick "Salvad0r" hebt aangenomen _O_

(Dit is een beetje het probleem met krakers. Die verrekte, half aan religie, half aan fascisme grenzende zelfingenomenheid.)
  † In Memoriam † maandag 27 september 2010 @ 20:00:30 #195
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_86914227
Materialisten zullen kraken altijd afkeuren, past niet in hun wereldbeeld. Heb je een meer holistische visie dan is het onder bepaalde voorwaarden best te billijken.

Het einde van de krakerbeweging? Zolang er lege gebouwen en mensen op zoek naar woonruimte zijn zal iig de neiging tot kraken blijven bestaan. Ik zie eerder een einde aan de huidige extreem materialistische periode komen.
  maandag 27 september 2010 @ 20:04:22 #196
45206 Pietverdriet
pi_86914435
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

met handjeklap tussen bouwsector en overheid roep je kraken over jezelf af.
Precies, meer vrije markt, ook voor de woningmarkt.
pi_86915305
Zojuist zag ik die onverzorgde pauper op het NOS journaal antwoorden op de vraag : Ga je voor 1 oktober het pand verlaten? Het antwoord van de luis : Daar kan ik juridisch gezien geen uitspraak over doen! vuile huichelaar..
pi_86915470
quote:
Op maandag 27 september 2010 20:00 schreef NorthernStar het volgende:
Materialisten zullen kraken altijd afkeuren, past niet in hun wereldbeeld. Heb je een meer holistische visie dan is het onder bepaalde voorwaarden best te billijken.

Het einde van de krakerbeweging? Zolang er lege gebouwen en mensen op zoek naar woonruimte zijn zal iig de neiging tot kraken blijven bestaan. Ik zie eerder een einde aan de huidige extreem materialistische periode komen.
Woonruimte is echt een LAME excuus van mensen die hun verantwoordelijkheden ontlopen.
1) je bent te laat met zoeken
2) je bent te lui om echt actie te ondernemen om iets te vinden
3) je hebt geen netwerk
4) je moet werken om je huur te betalen en daar heb je geen zin in
5) je bent gewoon een jaloerse crimineel die de werkende niks kan gunnen (het zogenaamde materialisme)
6) je hebt geen zin om te reizen van een plek waar wel woonruimte is

No balls no glory
  maandag 27 september 2010 @ 20:27:44 #199
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86915693
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:16 schreef draaijer het volgende:
Krakers :W

MAZZEL... ga eens werken voor je geld en hou op met excuses verzinnen waarom je denkt recht te hebben op het bezit van anderen.
Je wordt een beetje een karikatuur van jezelf draaijer.

Laat eens wat van je eerbiedwaardige intellect doorschijnen waar je zo lekker mee verdient, kom op man.
Intelligent, but fucked up.
pi_86915732
Kraakverbod houdt min of meer in dat er grote leegstand komt te staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')