abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86893284
Het officiele einde van kraken komt 1 oktober wanneer het bij de wet verboden is en er forse straffen op komen te staan.
afgelopen weekend kondigde de krakersbeweging een week van acties aan beginnend met een slaapactie op de dam:

quote:
Een grote groep krakers heeft zich zaterdagavond geïnstalleerd op de Dam in Amsterdam. Ze zijn van plan de nacht op het plein door te brengen. Volgens een woordvoerder van de krakersactie overnachten een paar honderd krakers op de Dam.

Met de 'Damslaapactie' protesteren krakers tegen de antikraakwet die op 1 oktober van kracht wordt. Het nachtelijke protest op de Dam vormt het begin van een week vol acties vanuit de kraakbeweging, zo liet de woordvoerder weten.

Volgens hem laten de krakers zich niet afschrikken door de buien. Er staan zo'n dertig tenten opgeslagen op de Dam en sommigen verschuilen zich onder paraplu's.

Bron: ANP
daarna kraakten ze nog illegaal 2 panden (of iig 1 pand dat minder dan 11 maanden leeg stond)

quote:
Krakers hebben in Utrecht en in Amsterdam panden gekraakt. In Utrecht werd een al langer leegstaand universiteitsgebouw door twintig krakers betrokken, in Amsterdam namen zo'n honderd krakers hun intrek in het voormalige hoofdkantoor van de brandweer.

Het pand aan de Marburglaan in Utrecht wordt niet ontruimd, liet een woordvoerder van de politie weten. "De kraakactie voldoet aan de regels die gelden", laat hij weten.

Het brandweergebouw aan de Amsterdamse Weesperzijde stond ook al langere tijd leeg. Onlangs was het pand echter in gebruik genomen door een nieuw bedrijfje. De krakers lieten tegenover de lokale omroep AT5 weten dat ze nog in overweging nemen of ze in het pand blijven. De politie gaat ook hier vooralsnog niet tot ontruiming over.

Zaterdagavond voerden enkele honderden krakers op de Dam in Amsterdam actie tegen het kraakverbod, dat per 1 oktober ingaat. Meerdere gemeenten, onder meer de gemeente Amsterdam, heeft al aangegeven het kraakverbod niet actief te gaan handhaven.
Deel 1: Krakers op de dam

het word nog spannend aangezien de steden waar krakerstuig veel voorkomt de voornamelijk linkse partijen daar aan de macht de wet niet willen handhaven.
(dus eigenrichting mag)

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 27-09-2010 11:22:04 ]
pi_86893411
Ook met een kraakverbod blijft er gewoon gekraakt worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Forum Admin maandag 27 september 2010 @ 11:17:35 #3
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_86893436
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:12 schreef jan75 het volgende:
(dus eigenrichting mag)
Mag je dan dus ook als eigenaar van een gekraakt pand de paupers met harde hand verwijderen als de gemeente daar niet in voorziet?
pi_86893503
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:17 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Mag je dan dus ook als eigenaar van een gekraakt pand de paupers met harde hand verwijderen als de gemeente daar niet in voorziet?
geen idee maar nationaal recht gaat boven gemeente wetgeving.
ze moeten orde handhaven en ik denk dat als je melding maakte en de gemeente grijpt niet in dat ze heel veel dure rechtzaken krijgen.

en is kraken dan geen huisvredebreuk?
als ik in mijn huis geconfronteerd word met insluipers dan mag ik ze er met gepast geweld uitslaan.
pi_86893539
Excessen op de woningmarkt dienen gewoon aangepakt te worden, dus huisjesmelken moet verboden worden en krakers dienen met grof geweld te worden verwijderd.
Simpel, doeltreffend en leuk om naar te kijken!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  maandag 27 september 2010 @ 11:20:46 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86893540
Als het kraakverbod er is moet er wel een ander beleid komen om leegstand tegen te gaan. Want iemand die huizen leeg laat staan met als doel hiermee winst te maken kost de maatschappij veel geld. Want leegstand leidt tot verloedering en verpaupering.

Hier in het dorp staan zeker 20 winkels leeg (zo'n 20% van de winkels). Dat heeft een zeer negatieve invloed op het dorp. Binnen een jaar ziet het er vervallen uit en vaak gaan winkels ernaast ook dicht.

Toch laten die vastgoedmaatschappijen de winkels liever leeg staan dan ze tegen een laag bedrag aan starters te verhuren. Gewoon omdat ze op deze manier voor andere winkels meer kunnen vragen. De maatschappelijke schade die ontstaat komt op rekening van de gemeente.

Daarom ben ik voorstander van een leegstandsbelasting. Dan wordt leeg laten staan veel minder aantrekkelijk. 2% van de OZB-waarde lijkt me reeel.
The End Times are wild
pi_86893544
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:18 schreef Relko het volgende:
Lekker blijven kraken die lege panden, fuck de overheid. Dat ze kapot mogen vallen, de gore fascisten.
je stemt niet, je maakt geeen gebruik van de infrastructuur, de verzorgingstaat en hebt nooit studiefinanciering aangenomen?
  maandag 27 september 2010 @ 11:21:49 #8
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86893570
quote:

[..]

Niet zomaar, dat zal via de rechter en de deurwaarder moeten. Maar ik denk dat die weg via de rechter wel makkelijker wordt, nu het verboden is.

Verder is het natuurlijk prima als de gemeenten prioriteiten stellen. Ze zeggen ook wel gewoon mee te werken als het OM wat kraakpanden wil ontruimen.
pi_86893612
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:20 schreef LXIV het volgende:
Als het kraakverbod er is moet er wel een ander beleid komen om leegstand tegen te gaan. Want iemand die huizen leeg laat staan met als doel hiermee winst te maken kost de maatschappij veel geld. Want leegstand leidt tot verloedering en verpaupering.

Hier in het dorp staan zeker 20 winkels leeg (zo'n 20% van de winkels). Dat heeft een zeer negatieve invloed op het dorp. Binnen een jaar ziet het er vervallen uit en vaak gaan winkels ernaast ook dicht.

Toch laten die vastgoedmaatschappijen de winkels liever leeg staan dan ze tegen een laag bedrag aan starters te verhuren. Gewoon omdat ze op deze manier voor andere winkels meer kunnen vragen. De maatschappelijke schade die ontstaat komt op rekening van de gemeente.

Daarom ben ik voorstander van een leegstandsbelasting. Dan wordt leeg laten staan veel minder aantrekkelijk. 2% van de OZB-waarde lijkt me reeel.
de overheid zou ze ook leuke financiele regelingen aan kunnen bieden zodat het ombouwen tot woonruimte lucratiever word.

en ik vind dat er wel een wet mag komen dat eigenaren van panden na 1 jaar leegstand het moeten aangeven bij anti-kraak
pi_86893649
quote:
Lekker blijven kraken die lege panden, fuck de overheid. Dat ze kapot mogen vallen, de gore fascisten.
Spaar voor een goedkope woning in Oost-Groningen.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86893674
Poll: Ben je het eens met het kraakverbod?
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_86893707
Zie, 100% is voor.
Klaar ermee, weg met die krakersbende.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_86893720
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:30 schreef jan75 het volgende:

[..]

ze doen dus wel mensen kwaad door de buurt te verpauperen en eigendommen te stelen en af te breken.
Krakers nemen meestal juist un intrek in verpauperde panden. Ze maken er weliswaar geen villa van, maar zorgen we dat het pand niet verder in verval raakt.

quote:
ja, vanuit idealisme.

of welke "organisaties" d8 je die bijvoorbeeld als eerste in haiti ter plekke waren en hulp boden...
Oke, en voel je je nu heel goed? Soldaten werden naar Haiti gestuurd door de regering en krijgen gewoon betaald voor de uren die zij daar doorbrachten. Ik kan best respect opbrengen voor iemand die in dienst gaat, maar je moet niet doen alsof het leger volzit met idealisten en wereldverbeteraars. Mijn neefje is vorig jaar in dienst gegaan en die krijgt em stijf van filmpjes waarbij Irakezen een kogel door hun kop krijgen. De krijgsmachten omvatten veel meer van dat soort zwakzinnigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 27 september 2010 @ 11:28:41 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86893785
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:23 schreef jan75 het volgende:

[..]

de overheid zou ze ook leuke financiele regelingen aan kunnen bieden zodat het ombouwen tot woonruimte lucratiever word.

en ik vind dat er wel een wet mag komen dat eigenaren van panden na 1 jaar leegstand het moeten aangeven bij anti-kraak
Zou de overheid moeten betalen om te voorkomen dat er lasten op de maatschappij komen? Dat lijkt me de omgekeerde wereld.
De exacte schade die leegstand veroorzaakt is moeilijk te berekenen, veel daarvan is subjectief. Maar een vrij hoge leegstandsbelasting is in ieder geval een sterke prikkel om te voorkomen dat leegstand te veel voorkomt.

Als je 2% gaat heffen dan zorgen de eigenaren vanzelf wel dat de ruimtes gevuld worden. Door anti-kraak, door startende ondernemers, ombouw tot woonruimte, er zijn voldoende mogelijkheden.
The End Times are wild
  maandag 27 september 2010 @ 11:29:54 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86893824
Ik ben wel voor het kraakverbod, maar ik vind niet dat de overheid daar veel mankracht op moet inzetten. Er zijn wel belangrijkere zaken en we hebben laatst bij EenVandaag gezien dat de politie al te weinig aan haar kerntaken toekomt.

Het verbod moet wat mij betreft dus vooral privaat gehandhaafd worden, doordat eigenaren een kort geding tot ontruiming starten.
pi_86893851
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
Soldaten werden naar Haiti gestuurd door de regering en krijgen gewoon betaald voor de uren die zij daar doorbrachten.
Omgerekend per uur daadwerkelijk uitgevoerd werk krijgt een soldaat of korporaal zo'n ¤5,00 per uur tijdens een uitzending.
Als je dat accepteert, ben je best een idealist!
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
  maandag 27 september 2010 @ 11:31:36 #17
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_86893887
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:20 schreef jan75 het volgende:

[..]

je stemt niet, je maakt geeen gebruik van de infrastructuur, de verzorgingstaat en hebt nooit studiefinanciering aangenomen?
Wat lul je nou? Wat heb ik aan de lui te danken die nu in de tweede kamer zitten? Afgezien van nieuwe fascistische wetgeving? En ja ik stem; Piratenpartij.

Overigens ben ik niet voor krakers, maar voor efficiënt gebruik van lege ruimte in deze tijd van tekort aan woningen.
pi_86893942
quote:

[..]

Krakers nemen meestal juist un intrek in verpauperde panden. Ze maken er weliswaar geen villa van, maar zorgen we dat het pand niet verder in verval raakt.
[..]

Oke, en voel je je nu heel goed? Soldaten werden naar Haiti gestuurd door de regering en krijgen gewoon betaald voor de uren die zij daar doorbrachten. Ik kan best respect opbrengen voor iemand die in dienst gaat, maar je moet niet doen alsof het leger volzit met idealisten en wereldverbeteraars. Mijn neefje is vorig jaar in dienst gegaan en die krijgt em stijf van filmpjes waarbij Irakezen een kogel door hun kop krijgen. De krijgsmachten omvatten veel meer van dat soort zwakzinnigen.
wil je aub ff bronnen geven van dat krakers zo goed zijn voor het pand en omgeving...
als ze zo goed waren zouden eigenaren wel blij zijn met gratis klussers.

ja, ze krijgen betaald maar het is wel een roeping en die soldaten zien echt geen vrolijke zaken als ze daar aankomen.

En ja, knallen met de vijand kan ik wel begrijpen dat dat voldoening geeft:
[upd] Koerdisch meisje publiekelijk gestenigd

Liever mensen die daadwerkelijk wat doen aan misstanden dan schreeuwlelijkerds als jou die niks doen.
pi_86893960
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:30 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Omgerekend per uur daadwerkelijk uitgevoerd werk krijgt een soldaat of korporaal zo'n ¤5,00 per uur tijdens een uitzending.
Ja, of je kan gewoon niets anders.
  maandag 27 september 2010 @ 11:34:40 #20
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_86893972
Erg fijn ja dat kraakverbod, vooral lekker de bouw van nog meer ongebruikte kantoorpanden stimuleren. We hebben tenslotte al een overschot aan woningen ^O^
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_86894000
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:31 schreef Relko het volgende:

[..]

Wat lul je nou? Wat heb ik aan de lui te danken die nu in de tweede kamer zitten? Afgezien van nieuwe fascistische wetgeving? En ja ik stem; Piratenpartij.
Als je de 2e kamer verwerpt, ben jij dan niet juist de fascist?

quote:
Overigens ben ik niet voor krakers, maar voor efficiënt gebruik van lege ruimte in deze tijd van tekort aan woningen.
Dat zijn de meeste mensen.
pi_86894013
quote:

[..]

En de piratenpartij is de enige partij ZONDER enig standpunt over de woningmarkt, kraken of wat dies mee zij. :')
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
  maandag 27 september 2010 @ 11:36:12 #23
308876 Relko
pi_86894017
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:34 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Erg fijn ja dat kraakverbod, vooral lekker de bouw van nog meer ongebruikte kantoorpanden stimuleren. We hebben tenslotte al een overschot aan woningen ^O^
Dat dus, maar dan met gescheld.
  maandag 27 september 2010 @ 11:36:59 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86894041
quote:

[..]

Alleen als je aan kan tonen dat je het pand op korte termijn fysiek (dus niet alleen financieel :') ) in gebruik neemt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 27 september 2010 @ 11:37:01 #25
308876 Relko
pi_86894042
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:36 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

En de piratenpartij is de enige partij ZONDER enig standpunt over de woningmarkt, kraken of wat dies mee zij. :')
Dat is jammer inderdaad, er is wel meer jammer aan de Piratenpartij. Toch is er geen andere keus voor mij.
pi_86894050
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:33 schreef jan75 het volgende:

[..]

wil je aub ff bronnen geven van dat krakers zo goed zijn voor het pand en omgeving...
als ze zo goed waren zouden eigenaren wel blij zijn met gratis klussers.
Ik stel niet dat alle krakers goedzakken zijn. Jij bent de enige van ons twee die er een dergelijke zwart/wit visie op nahoudt.

quote:
ja, ze krijgen betaald maar het is wel een roeping en die soldaten zien echt geen vrolijke zaken als ze daar aankomen.

En ja, knallen met de vijand kan ik wel begrijpen dat dat voldoening geeft:
[upd] Koerdisch meisje publiekelijk gestenigd
Roeping? Laat me niet lachen man. Je hebt ze er ongetwijfeld tussen zitten. Maar zoals ik al zei: genoeg soldaten die gewoon een steekje los hebben en em hard krijgen van geweld. En ik ben eerlijk gezegd niet onder de indruk van je linkje. Want nogmaals: de wereld is niet zo zwart/wit als jij veronderstelt.

quote:
Liever mensen die daadwerkelijk wat doen aan misstanden dan schreeuwlelijkerds als jou die niks doen.
:')
pi_86894059
quote:
We hebben tenslotte al een overschot aan woningen ^O^
Niet in Amsterdam, waar de leuke feestjes zijn. Wel in Oost-Groningen.
pi_86894060
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zou de overheid moeten betalen om te voorkomen dat er lasten op de maatschappij komen? Dat lijkt me de omgekeerde wereld.
De exacte schade die leegstand veroorzaakt is moeilijk te berekenen, veel daarvan is subjectief. Maar een vrij hoge leegstandsbelasting is in ieder geval een sterke prikkel om te voorkomen dat leegstand te veel voorkomt.

Als je 2% gaat heffen dan zorgen de eigenaren vanzelf wel dat de ruimtes gevuld worden. Door anti-kraak, door startende ondernemers, ombouw tot woonruimte, er zijn voldoende mogelijkheden.
tja, dat doen wij ook wel.
paar panden van ons zijn ook goedkoper in de verhuur aan starters gegaan.
maar bepaalde panden gaan gewoon niet als woonruimte fungeren omdat 1 of 2 jaar leegstand en dan een huurder hebben meer oplevert dan inkomsten van woninghuur.

we hebben daardoor dus 1x last gekregen van krakers, die kwamen na 7 maanden de boel forceren.
we hebben ze dezelfde nacht nog uitgemept, gegevens genoteerd en bij vernielingen zouden we ze komen opzoeken.
nooit meer last van gehad en een maand later weer verhuurd )wat niet zou kunnen als dat tuig erin zat'
pi_86894084
quote:
Wie zegt dat je, als je voor het kraakverbod bent, automatisch de bouw van nog meer ongebruikte kantoorpanden stimuleert?

Weg met het vernielen van natuur en weidegrond voor nog meer half- of ongebruikte bedrijventerreinen en weg met alle krakers!
Zo zit er in.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
  Licht Ontvlambaar maandag 27 september 2010 @ 11:38:36 #30
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86894092
quote:

[..]

Heb je eigenlijk enig benul wat de term fascisme inhoudt :?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86894135
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik stel niet dat alle krakers goedzakken zijn. Jij bent de enige van ons twee die er een dergelijke zwart/wit visie op nahoudt.
[..]

Roeping? Laat me niet lachen man. Je hebt ze er ongetwijfeld tussen zitten. Maar zoals ik al zei: genoeg soldaten die gewoon een steekje los hebben en em hard krijgen van geweld. En ik ben eerlijk gezegd niet onder de indruk van je linkje. Want nogmaals: de wereld is niet zo zwart/wit als jij veronderstelt.
[..]

:')
kom dan eens met bronnen dat het merendeel goede mensen zijn en geen smerige uitvreters die de boel slopen.

en kom dan ook ff met een bron dat de NL soldaten ongeleide projectielen zijn die erop los knallen en flink wat burgers met opzet vermoorden w/
  maandag 27 september 2010 @ 11:41:38 #32
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_86894161
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:30 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

:') Hadden ze maar doorgeleerd.
  Admin maandag 27 september 2010 @ 11:42:32 #33
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86894193
Misschien ben ik wel te oud voor deze shit....
maar de kraakbeweging is natuurlijk niet 'zomaar' ontstaan.
En ze nu af te doen als werkeloos tuig en erger..
Jullie gedragen je nu net zo als mijn ouders met dfat "langharig tuig, vieze hippies, laat ze gaan werken" Grappig, jullie lijken op mijn ouders en hun generatie...
Grappig dat tolerantie cq begrip maar heel kort duurt.

Lees de post van LXIV eens goed door:

Toch laten die vastgoedmaatschappijen de winkels liever leeg staan dan ze tegen een laag bedrag aan starters te verhuren. Gewoon omdat ze op deze manier voor andere winkels meer kunnen vragen. De maatschappelijke schade die ontstaat komt op rekening van de gemeent
e.

Dat is nou een van de hoofdredenen waarom het kraken ontstond een kleine 30/40 jaar geleden.
Grappig dat er aan de misstanden nog steeds niets gebeurd is, leegstand, vastgoedmaatschappijen etc, maar nu wel het kraakverbod opgeheven is..

Ik ben heel benieuwd hoe een en ander zich verder zal ontwikkelen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 27 september 2010 @ 11:43:20 #34
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_86894225
Ikzelf neem trouwens een conservatief standpunt in in deze kwestie: huizen zijn om in te wonen.
pi_86894244
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:41 schreef Louis22 het volgende:

[..]

:') Hadden ze maar doorgeleerd.
euh, ik wil ook een baan in het leger en dat terwijl ik over paar maanden een goede academische titel heb.
nu met afstuderen kom ik er achter dat ik geen `kantoorbaan` wil.

liever mijn kennis in het veld brengen en echt mensen helpen en minder verdienen dan 5k mee naar huis nemen met iets wat ik niet leuk vind
  maandag 27 september 2010 @ 11:44:06 #36
308876 Relko
pi_86894268
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:38 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik al vaak genoeg aangetoond. Jij blijkbaar niet aangezien jij het niet met mij eens bent dat veel van de nieuwe wetten die ingevoerd worden en ontwikkelingen binnen de politiek fascistisch zijn. Maar het geeft niets hoor, ik verwacht sowieso geen inhoudelijke reacties van jouw kant.
pi_86894301
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:40 schreef jan75 het volgende:

[..]

kom dan eens met bronnen dat het merendeel goede mensen zijn en geen smerige uitvreters die de boel slopen.
Een nieuwsitem over mensen die zich netjes gedragen? _O- Het wordt pas interessant voor een krant als sprake is van misstanden. Er worden toch ook nooit verhalen geschreven over een Marokkaan die elke dag netjes naar zn werk gaat en nooit narigheid uithaalt? Maar jij mag anders wel een bron presenteren waarin duidelijk wordt dat alle krakers smerige uitvreters zijn die de boel slopen.

quote:
en kom dan ook ff met een bron dat de NL soldaten ongeleide projectielen zijn die erop los knallen en flink wat burgers met opzet vermoorden w/
Moeite met lezen? Nergens stel ik dat NL soldaten ongeleide projectielen zijn die burgers vermoorden.
pi_86894339
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:42 schreef yvonne het volgende:
Jullie gedragen je nu net zo als mijn ouders met dfat "langharig tuig, vieze hippies, laat ze gaan werken" Grappig, jullie lijken op mijn ouders en hun generatie...
Grappig dat jij eerst een karikatuur bij mensen moet verzinnen om een punt te maken.
Grappig dat krakers tegen materialisme schijnen te zijn, maar wel met geweld op de mooiste plekjes in het land willen wonen. Leer gelukkig te zijn met minder.
Grappig dat tolerantie maar 1 kant op werkt, blijkbaar.
  Admin maandag 27 september 2010 @ 11:47:14 #39
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86894369
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:46 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Grappig dat jij eerst een karikatuur bij mensen moet verzinnen om een punt te maken.
Grappig dat krakers tegen materialisme schijnen te zijn, maar wel met geweld op de mooiste plekjes in het land willen wonen. Leer gelukkig te zijn met minder.
Euh?
Je hebt er gewoonweg geen dionder van begrepen :D
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_86894435
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:38 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Iets voor fascisme dan wel iemand voor fascist uitmaken wordt zo vaak onterecht gebruikt dat het zijn waarde verloren heeft. Dan is het altijd leuk om naar George Orwell (schrijver van 1984, wat vaak in combinatie met "fascist :r " wordt aangehaald) te verwijzen.

http://www.orwell.ru/library/articles/As_I_Please/english/efasc
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86894451
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:47 schreef yvonne het volgende:

[..]

Euh?
Je hebt er gewoonweg geen dionder van begrepen :D
Voor de borreltafel hoef je ook niet alles te begrijpen :s)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_86894457
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een nieuwsitem over mensen die zich netjes gedragen? _O- Het wordt pas interessant voor een krant als sprake is van misstanden. Er worden toch ook nooit verhalen geschreven over een Marokkaan die elke dag netjes naar zn werk gaat en nooit narigheid uithaalt? Maar jij mag anders wel een bron presenteren waarin duidelijk wordt dat alle krakers smerige uitvreters zijn die de boel slopen.
[..]

Moeite met lezen? Nergens stel ik dat NL soldaten ongeleide projectielen zijn die burgers vermoorden.
quote:
Roeping? Laat me niet lachen man. Je hebt ze er ongetwijfeld tussen zitten. Maar zoals ik al zei: genoeg soldaten die gewoon een steekje los hebben en em hard krijgen van geweld
wat wil je hiermee zeggen dan.

je hebt ze er ongetwijfeld tussen zitten:
hiermee impliceer je dus dat het een klein deel is.
daarna zeg je dat genoeg soldaten een steekje los hebben en opgewonden worden van geweld.
daarmee impliceer je dus dat ze dus gevaarlijke psychopaten zijn en elke mogelijkheid aangrijpen om eens flink te raggen op onschuldige burgers...
  maandag 27 september 2010 @ 11:50:32 #43
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_86894467
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:42 schreef yvonne het volgende:
Er vindt een heropleving plaats van (vulgair) conservatisme onder de jeugd. Dat type mensen dat graag de regeltjes volgt , graag 'gewoon' doet etc. Er zijn een paar kneuzen die het een intellectueel vernisje willen geven, maar het stelt in wezen weinig meer voor dan een bourgeouis mentaliteit, conformistisch en conservatief, met een neiging naar het fascistische.

Ik voorzie dat de Nederlandse samenleving over 20 jaar, als de jongeren van nu aan de macht zijn, een stuk gepolariseerder is dan nu.
pi_86894471
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:44 schreef Relko het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik al vaak genoeg aangetoond. Jij blijkbaar niet aangezien jij het niet met mij eens bent dat veel van de nieuwe wetten die ingevoerd worden en ontwikkelingen binnen de politiek fascistisch zijn. Maar het geeft niets hoor, ik verwacht sowieso geen inhoudelijke reacties van jouw kant.
Je doet uitspraken zoals onderstaande trollpost, had je daar nou echt een inhoudelijke reactie op verwacht?

quote:

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 27-09-2010 12:30:59 (die uitspraak was al weg) ]
  maandag 27 september 2010 @ 11:50:37 #45
308876 Relko
pi_86894473
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:46 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Wtf zijn dit voor een kut argumenten dude, vooral de tweede die is simpelweg verzonnen.
  maandag 27 september 2010 @ 11:51:42 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86894500
quote:

In principe wil het leger juist géén mensen hebben die hem 'stijf krijgen' van dat soort filmpjes. Dat soort zwakzinnigen is het leger liever kwijt dan rijk.

Natuurlijk krijgen militairen betaalt voor hun werk. Die moeten thuis ook een gezin onderhouden. Voor uitzendingen zoals Haïti krijg je per uur 2,30 extra. Dat is gezien de omstandigheden waarin gewerkt wordt, het risico en het lang van huis zijn niet zo heel veel hoor. Reden dat het toch wel aantikt is het extreem aantal uren dat er gewerkt wordt. Maar het is minder dan bij welke multinational dan ook. En zo'n werknemer van een multinational ligt gewoon in een hotel ipv in een tentje.
The End Times are wild
  maandag 27 september 2010 @ 11:51:51 #47
308876 Relko
pi_86894503
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je doet uitspraken zoals onderstaande trollpost, had je daar nou echt een inhoudelijke reactie op verwacht?
[..]

Ik verwacht helemaal geen reacties van een dermate slecht geïnformeerd persoon. Tevens zie jij het als een trollpost, ik zie dat anders.
  maandag 27 september 2010 @ 11:54:21 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86894578
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:37 schreef jan75 het volgende:

[..]

tja, dat doen wij ook wel.
paar panden van ons zijn ook goedkoper in de verhuur aan starters gegaan.
maar bepaalde panden gaan gewoon niet als woonruimte fungeren omdat 1 of 2 jaar leegstand en dan een huurder hebben meer oplevert dan inkomsten van woninghuur.

we hebben daardoor dus 1x last gekregen van krakers, die kwamen na 7 maanden de boel forceren.
we hebben ze dezelfde nacht nog uitgemept, gegevens genoteerd en bij vernielingen zouden we ze komen opzoeken.
nooit meer last van gehad en een maand later weer verhuurd )wat niet zou kunnen als dat tuig erin zat'
Let wel, ik ben tegen kraken omdat dit het eigendomsrecht aantast. Maar leegstand tast de omgeving aan en is dus ook niet gewenst.

Sowieso denk ik dat de vraag naar winkelpanden verder zal afnemen vanwege internet. Iedere uitgave daar wordt niet meer gedaan bij de detailhandel. Van 3 fotozaken in een dorp naar 1 fotozaak. En die andere 2 komen nooit meer terug.
The End Times are wild
pi_86894625
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:50 schreef jan75 het volgende:

[..]

[..]

wat wil je hiermee zeggen dan.

je hebt ze er ongetwijfeld tussen zitten:
hiermee impliceer je dus dat het een klein deel is.
daarna zeg je dat genoeg soldaten een steekje los hebben en opgewonden worden van geweld.
daarmee impliceer je dus dat ze dus gevaarlijke psychopaten zijn en elke mogelijkheid aangrijpen om eens flink te raggen op onschuldige burgers...
Jij leest meer dan ik. Ik stel dat sommige soldaten een steekje los hebben. Dat betekent echter niet dat zij zomaar onschuldige burgers neermaaien. Wel dat zij het blijkbaar tof vinden om een ander mens door te kop te schieten. Iemand moet het doen (hoewel ik de oorlog tegen de Taliban ronduit stupide vind), maar vind het altijd een beetje vreemd als iemand vertelt dat hij zich verheugd op zijn uitzending omdat hij dan kan schieten.
  Forum Admin maandag 27 september 2010 @ 11:56:20 #50
Heeft een huisje.
pi_86894632
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar leegstand tast de omgeving aan en is dus ook niet gewenst.
Ik denk dat omgeving niet veel beter wordt van kraakpanden.
Kraakpanden zijn normaliter niet bepaald de pareltjes in een wijk te noemen.
  maandag 27 september 2010 @ 11:57:50 #51
308876 Relko
pi_86894683
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Let wel, ik ben tegen kraken omdat dit het eigendomsrecht aantast. Maar leegstand tast de omgeving aan en is dus ook niet gewenst.

Sowieso denk ik dat de vraag naar winkelpanden verder zal afnemen vanwege internet. Iedere uitgave daar wordt niet meer gedaan bij de detailhandel. Van 3 fotozaken in een dorp naar 1 fotozaak. En die andere 2 komen nooit meer terug.
Precies.
  Admin maandag 27 september 2010 @ 11:58:19 #52
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86894705
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:56 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ik denk dat omgeving niet veel beter wordt van veel kraakpanden.
Het probleem leegstand bestaat al 30-40 jaar, dát probleem is niet opgelost.

pi_86894712
quote:

[..]

Ik denk dat omgeving niet veel beter wordt van veel kraakpanden.
Dus kom je weer terug op de vraag waarom er wel maatregelen worden getroffen tegen kraken, maar tegen leegstand niet ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Licht Ontvlambaar maandag 27 september 2010 @ 11:59:23 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86894750
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:44 schreef Relko het volgende:

[..]

Wacht even, omdat ik jouw agressie niet begrijp en graag uitleg van je wil, vind jij het nodig om het maar meteen op de persoon te spelen? Stoere discussietechniek ^O^
  Forum Admin maandag 27 september 2010 @ 12:01:25 #55
Heeft een huisje.
pi_86894822
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het probleem leegstand bestaat al 30-40 jaar, dát probleem is niet opgelost.
Naar mijn bescheiden mening valt het allemaal best mee. Niemand in Nederland moet op straat wonen omdat er geen betaalbare woonruimte beschikbaar is. En dan ben ik misschien van een nieuwere generatie maar ik ben van mening dat iemand met zijn eigendom mag doen en laten wat hij wil.
pi_86894846
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
Dit. Er schijnen nogal wat kraakpanden te zijn, maar er komen er maar heel weinig in het nieuws. Daaruit trek ik de conclusie dat de meerderheid zich wel netjes gedraagd en de panden niet sloopt.

Als je iets een pand jarenlang niet gebruikt, en 't staat wel midden in de stad, dan moet je niet klagen als iemand anders 't gaat gebruiken.
  maandag 27 september 2010 @ 12:02:43 #57
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86894861
Ik heb in het verleden altijd gekraakt, maar ben toch voor de antikraak wet en om de doodsimpele reden dat velen die kraken er gewoon een teringzooi van hebben gemaakt en het verzieken voor de goedwillenden (gewoon onderdak, pand met respect behandelen, denken aan je omgeving/buren enz.) die je natuurlijk niet bij de NOS voorbij ziet komen.

Natuurlijk zijn het de eigendommen van een ander, maar als die er al jaren niets mee doen zie ik er weinig kwaad in als een ander de boel stevig opruimt en er zelf in gaat zitten zolang als het kan, en dan niet volgens de wet, het rekken via rechtzaken andere ongein maar gewoon tot het moment zover is dat de eigenaar kan aantonen dat ie daadwerkelijk concrete plannen heeft met het pand op de korte termijn.
Maar het algemene beeld van een kraker is inmiddels dat ze alles slopen, geweld gebruiken, dat het linkse hippies zijn en dat ze de panden verzieken en er nooit meer uitkomen en gewoon niets willen betalen en dat begrijp ik prima want dat zijn ook de mensen waar je constant over leest en wat je voorbij ziet komen.

Dus als ik moest kiezen tussen alles bij het oude laten of die nieuwe wet kies ik zeker voor het laatste, al had ik liever gezien dat de wet m.b.t het kraken werd aangepast zodat de klootzakken die het verzieken er zonder pardon uitgezet kunnen worden en de goede gewoon kunnen blijven zitten mits ze zich aan de regels houden.
En het kan natuurlijk nooit zo zijn dat een eigenaar thuiskomt van vakantie en er krakers in aantreft en dat ie eerst nog een paar maanden bij familie moet wonen omdat ie via de rechter uitzetting moet regelen, dat is de wereld op z'n kop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lastpost op 27-09-2010 12:08:08 ]
  maandag 27 september 2010 @ 12:07:18 #58
308876 Relko
pi_86894995
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:59 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wacht even, omdat ik jouw agressie niet begrijp en graag uitleg van je wil, vind jij het nodig om het maar meteen op de persoon te spelen? Stoere discussietechniek ^O^
Nee wijsneus, jij vraagt uitleg over iets dat jij makkelijk zelf op kan zoeken; fascisme. Die agressie ervaar jij zelf zo, ik vind mezelf nog mild in dit topic.
  Licht Ontvlambaar maandag 27 september 2010 @ 12:08:22 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86895022
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:07 schreef Relko het volgende:

[..]

Nee wijsneus, jij vraagt uitleg over iets dat jij makkelijk zelf op kan zoeken; fascisme. Die agressie ervaar jij zelf zo, ik vind mezelf nog mild in dit topic.
Ik vraag jou wat jij onder facisme verstaat, gezien het feit dat een rondje google niet overeenkomt met jouw beweringen. Dus, verlicht mij *O*
  maandag 27 september 2010 @ 12:22:25 #60
308876 Relko
pi_86895485
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:08 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vraag jou wat jij onder facisme verstaat, gezien het feit dat een rondje google niet overeenkomt met jouw beweringen. Dus, verlicht mij *O*
Mijn beweringen dat veel wetgevingen en ontwikkelingen binnen de politiek fascistisch zijn kloppen niet? Je doet een beetje kinderachtig. Als jij het niet eens bent met wat ik zeg is het aan JOU de taak om met tegen-argumenten te komen. Tevens geef ik je vast een hint waarom ik er zo over denk: PVV, kopvoddentax, internet aan banden, etnische registratie. Als jij hier geen fascisme in kan bespeuren dan moet je toch terug naar school.

Wat heeft dit met dit topic te maken? Niets. Nu forceer je mij offtopic te gaan om je eigen gebrek aan intelligentie te belichten, gefeliciteerd.
  maandag 27 september 2010 @ 12:26:16 #61
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_86895601
-edit-
niet doen aub

[ Bericht 92% gewijzigd door Frutsel op 27-09-2010 12:33:08 ]
  maandag 27 september 2010 @ 12:30:20 #62
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_86895729
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:02 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb in het verleden altijd gekraakt, maar ben toch voor de antikraak wet en om de doodsimpele reden dat velen die kraken er gewoon een teringzooi van hebben gemaakt en het verzieken voor de goedwillenden (gewoon onderdak, pand met respect behandelen, denken aan je omgeving/buren enz.) die je natuurlijk niet bij de NOS voorbij ziet komen.

Natuurlijk zijn het de eigendommen van een ander, maar als die er al jaren niets mee doen zie ik er weinig kwaad in als een ander de boel stevig opruimt en er zelf in gaat zitten zolang als het kan, en dan niet volgens de wet, het rekken via rechtzaken andere ongein maar gewoon tot het moment zover is dat de eigenaar kan aantonen dat ie daadwerkelijk concrete plannen heeft met het pand op de korte termijn.
Maar het algemene beeld van een kraker is inmiddels dat ze alles slopen, geweld gebruiken, dat het linkse hippies zijn en dat ze de panden verzieken en er nooit meer uitkomen en gewoon niets willen betalen en dat begrijp ik prima want dat zijn ook de mensen waar je constant over leest en wat je voorbij ziet komen.

Dus als ik moest kiezen tussen alles bij het oude laten of die nieuwe wet kies ik zeker voor het laatste, al had ik liever gezien dat de wet m.b.t het kraken werd aangepast zodat de klootzakken die het verzieken er zonder pardon uitgezet kunnen worden en de goede gewoon kunnen blijven zitten mits ze zich aan de regels houden.
En het kan natuurlijk nooit zo zijn dat een eigenaar thuiskomt van vakantie en er krakers in aantreft en dat ie eerst nog een paar maanden bij familie moet wonen omdat ie via de rechter uitzetting moet regelen, dat is de wereld op z'n kop.
Spot on.
  Licht Ontvlambaar maandag 27 september 2010 @ 12:31:39 #63
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86895776
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:22 schreef Relko het volgende:

[..]

Mijn beweringen dat veel wetgevingen en ontwikkelingen binnen de politiek fascistisch zijn kloppen niet? Je doet een beetje kinderachtig. Als jij het niet eens bent met wat ik zeg is het aan JOU de taak om met tegen-argumenten te komen. Tevens geef ik je vast een hint waarom ik er zo over denk: PVV, kopvoddentax, internet aan banden, etnische registratie. Als jij hier geen fascisme in kan bespeuren dan moet je toch terug naar school.

Wat heeft dit met dit topic te maken? Niets. Nu forceer je mij offtopic te gaan om je eigen gebrek aan intelligentie te belichten, gefeliciteerd.
Hoezo offtopic? Jij begint toch met die term te smijten, dan ga jij toch al meteen offtopic...
  maandag 27 september 2010 @ 12:34:55 #64
308876 Relko
pi_86895879
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hoezo offtopic? Jij begint toch met die term te smijten, dan ga jij toch al meteen offtopic...
Ik smijt met die term om kracht te zetten bij mijn belediging richting de overheid, diezelfde overheid die deze wetgeving invoert. Het was niet het primaire punt dat ik wou maken. Dat was namelijk dat ik vind dat ze gewoon moeten blijven kraken zolang de panden leegstaan en zij woningen nodig hebben. Begrijp je het nu een beetje? :{
  Licht Ontvlambaar maandag 27 september 2010 @ 12:37:34 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86895960
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:34 schreef Relko het volgende:

[..]

Ik smijt met die term om kracht te zetten bij mijn belediging richting de overheid, diezelfde overheid die deze wetgeving invoert. Het was niet het primaire punt dat ik wou maken. Dat was namelijk dat ik vind dat ze gewoon moeten blijven kraken zolang de panden leegstaan en zij woningen nodig hebben. Begrijp je het nu een beetje? :{
Nee, ik zie namelijk nog steeds niet wat die term te maken heeft met de antikraakwetgeving...

Maar goed, ik ben van mening dat gereguleerde kraak (of noem het antikraak, mij best) prima is. Panden hoeven niet leeg te staan wat mij betreft.
  maandag 27 september 2010 @ 12:43:54 #66
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86896202
quote:

[..]

Ik denk dat omgeving niet veel beter wordt van kraakpanden.

Maar wel iets beter dus. :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 27 september 2010 @ 12:46:31 #67
308876 Relko
pi_86896297
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee, ik zie namelijk nog steeds niet wat die term te maken heeft met de antikraakwetgeving...

Maar goed, ik ben van mening dat gereguleerde kraak (of noem het antikraak, mij best) prima is. Panden hoeven niet leeg te staan wat mij betreft.
Lieve Sjeen, ik doelde met mijn fascistische comment ook niet direct op deze wetgeving, het was puur om mijn visie over de overheid te belichten, vandaar ook mijn uitleg over de PVV en de etnische registratie. Dit heeft inderdaad weinig te maken met dit specifieke onderwerp, toch ben ik van mening dat we een fascistische overheid hebben dus vermelde ik dit er even bij. Jij vatte het op alsof ik dit een fascistische wetgeving vind, miscommunicatie dus.
  maandag 27 september 2010 @ 12:55:39 #68
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86896569
Jesus he, kunnen we het weer gewoon over het onderwerp hebben? :')
pi_86896747
Ik geloof niet dat het enkel met leegstand te maken heeft. Sommige krakers willen op A lokaties wonen zoals in het centrum van A'dam. In Almere zul je ze niet vinden omdat ze dan moeten reizen .
  maandag 27 september 2010 @ 13:16:46 #70
308876 Relko
pi_86897217
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:02 schreef Mylene het volgende:
Ik geloof niet dat het enkel met leegstand te maken heeft. Sommige krakers willen op A lokaties wonen zoals in het centrum van A'dam. In Almere zul je ze niet vinden omdat ze dan moeten reizen .
Ontopic:

Als dat je reden is om te kraken verdien je niets.
pi_86897331
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:55 schreef Lastpost het volgende:
Jesus he, kunnen we het weer gewoon over het onderwerp hebben? :')
DAT DUS
pi_86900615
wat een belachelijke vooroordelen hebben sommigen hier toch zeg..

er zijn alleen al in amsterdam iets van 500 kraakpanden, en niemand kan ze allemaal aanwijzen omdat je het gewoon niet ziet. het medendeel van de krakers doet alles netjes en volgens de regels.
als een huiseigenaar terugkomt van vakantie en zn huis is gekraakt, dan had ie het geen jaar moeten laten leegstaan.
buurten zijn vaak blij met krakers omdat leegstand en verpaupering hun huizen waarde omlaag haalt.

bekende gebouwen gered door kraken: paradiso, nightown, tivoli, graansilo, haarlemmerpoort.

Bijna een vijfde van de kantoorruimte in Nederland wordt niet benut. Bij dertien procent, zo'n 6,2 miljoen vierkante meter, gaat het om structurele leegstand. De lege vierkante meters vertegenwoordigen een boekwaarde van 11,2 miljard euro - de prijs van bijna vijftigduizend woningen - en de leegstand blijft groeien,

in utrecht is de gemiddelde wachttijd voor een huurwoning 8 jaar, en stijgende.
dis is de sociale huursector, in de particuliere huursector zijn woningen voor normale mensen onbetaalbaar.
dat zegt een hoop. zonder dat socieale stelsel, zou het medendeel van de woningzoekenden geen huis kunnen vinden, simelweg omdat door het tekort de prijzen te hoog zijn; vraag en aanbod.

dit vinden we heel normaal tegenwoordig, omdat dat al 40 jaar zo gaat, en niemand een oplossing weet.
pi_86900682
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:20 schreef jan75 het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit, volgelingetje.
pi_86900699
En anti-kraak ? Mag dat nog wel dan ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86900743
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:48 schreef Stokstaart het volgende:
En anti-kraak ? Mag dat nog wel dan ?
Dat wordt dus overbodig. Er zijn geen mensen meer nodig om lege panden te beschermen, nu roepen eigenaren meteen de ME erbij.
pi_86900760
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:47 schreef okiokinl het volgende:

als een huiseigenaar terugkomt van vakantie en zn huis is gekraakt, dan had ie het geen jaar moeten laten leegstaan.
;(
pi_86902185
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:47 schreef okiokinl het volgende:
buurten zijn vaak blij met krakers omdat leegstand en verpaupering hun huizen waarde omlaag haalt.
Grootste bullshitopmerking in dit topic. :')
Ja, ik generaliseer.
pi_86902208
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:48 schreef Salvad0R het volgende:
Het een sluit het ander niet uit, volgelingetje.
Het maakt je wel enigszins hypocriet.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 27 september 2010 @ 15:27:09 #79
308876 Relko
pi_86902361
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:23 schreef Northside het volgende:

[..]

Het maakt je wel enigszins hypocriet.
Dus als je wilt dat er iets veranderd moet je eigenlijk gewoon stoppen met deelnemen aan de maatschappij?
pi_86902395
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:22 schreef Northside het volgende:

[..]

Grootste bullshitopmerking in dit topic. :')
leg eens uit?
pi_86902965
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:27 schreef okiokinl het volgende:
leg eens uit?
Ik zou heel graag echte goede bronnen willen zien van jouw bewering dat buurtbewoners blij zijn met krakers.

En nee, jouw onderbuikgevoel is geen bron. Succes ermee, ze bestaan namelijk niet.
Ja, ik generaliseer.
pi_86903007
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:27 schreef Relko het volgende:
Dus als je wilt dat er iets veranderd moet je eigenlijk gewoon stoppen met deelnemen aan de maatschappij?
Van de staat profiteren en hem ondertussen vervloeken is een beetje hypocriet. Er is geen ander woord voor.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 27 september 2010 @ 15:50:11 #83
308876 Relko
pi_86903317
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:43 schreef Northside het volgende:

[..]

Van de staat profiteren en hem ondertussen vervloeken is een beetje hypocriet. Er is geen ander woord voor.
Bankiers profiteren van de staat, normale burgers leveren in.
pi_86903423
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik zou heel graag echte goede bronnen willen zien van jouw bewering dat buurtbewoners blij zijn met krakers.

En nee, jouw onderbuikgevoel is geen bron. Succes ermee, ze bestaan namelijk niet.
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/9704/kraak.stm

http://www.webregio.nl/za(...)krakers-zaandam.aspx

http://indymedia.nl/nl/2009/10/62129.shtml

nog meer?
pi_86903679
quote:
SP: :')
Indymedia: :D :'( :D

Dat stuk van webregio is wel interessant. En ik ken ook wel voorbeelden van (ex-)kraakpanden waar wat goeds uit is voortgekomen.

Maar de wet is de wet. Het is alleen jammer dat het niet of te weinig vergezeld gaat met maatregelen tegen leegstand.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 27 september 2010 @ 16:12:27 #86
308876 Relko
pi_86904312
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:57 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat stuk van webregio is wel interessant. En ik ken ook wel voorbeelden van (ex-)kraakpanden waar wat goeds uit is voortgekomen.

Maar de wet is de wet. Het is alleen jammer dat het niet of te weinig vergezeld gaat met maatregelen tegen leegstand.
Goed argument.
pi_86904370
Weer een dagje dichterbij 2 oktober *O*
pi_86904543
quote:

[..]

Daar gaat het allemaal ook niet om heb ik het idee. Het lijkt er meer op dat er een soort revanchistische stroming is gaan waaien de laatste 10 jaar waardoor conservatieve stromingen binnen partijen als het cda en de vvd denken eindelijk revanche te kunnen nemen voor al het 'onrecht' dat ze in de jaren 60 en 70 is aangedaan. Bovendien hebben zulke mensen ook nooit echt veel opgehad met mensen die zich anders kleden en/of niet wensen mee te doen aan de maatschappij zoals deze conservatieve rakkers dat graag zouden willen.
pi_86904655
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:13 schreef Cerbie het volgende:
Weer een dagje dichterbij 2 oktober *O*
En dan gaan alle krakers natuurlijk braaf een hypotheek nemen?
En in landen waar niet gekraakt mag worden zijn er natuuriljk ook geen krakers?
  maandag 27 september 2010 @ 16:24:16 #90
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_86904794
quote:

[..]

De wet is de wet en de wet is voor Untermenschen. Ik ga een beetje andermans regels lopen volgen :')
pi_86904814
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En dan gaan alle krakers natuurlijk braaf een hypotheek nemen?
En in landen waar niet gekraakt mag worden zijn er natuuriljk ook geen krakers?
NIet zo zuur doen -O-
pi_86904903
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:24 schreef Cerbie het volgende:

[..]

NIet zo zuur doen -O-
Waarom krijg jij em trouwens zo hard van het kraakverbod? :{
  maandag 27 september 2010 @ 16:27:58 #93
308876 Relko
pi_86904954
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij krijgt hem hard van lekker rebels doen, denk ik.
pi_86904967
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Werkschuw, langharig tuig dwarszitten natuurlijk.
pi_86904986
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:27 schreef Relko het volgende:

[..]

Hij krijgt hem hard van lekker rebels doen, denk ik.
Rustig aan internetheld.
  maandag 27 september 2010 @ 16:29:29 #96
308876 Relko
pi_86905032
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:28 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Rustig aan internetheld.
Pot verwijt de ketel? Droeftoeter.
pi_86905100
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:28 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Werkschuw, langharig tuig dwarszitten natuurlijk.
Ooh, je bent zo'n JOVD'er. Die gingen een feestje bouwen toen het kraakverbod door de Kamer werd aangenomen :') Allemaal van die omhooggevallen types die hun studie en appartementje betaalt zien door papa en mama en vervolgens een beetje mensen uitlachen die niet het geld hebben om in zo'n apparaat te wonen.
pi_86905129
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:29 schreef Relko het volgende:

[..]

Pot verwijt de ketel? Droeftoeter.
Ik wilde net hetzelfde zeggen.
pi_86905183
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ooh, je bent zo'n JOVD'er. Die gingen een feestje bouwen toen het kraakverbod door de Kamer werd aangenomen :') Allemaal van die omhooggevallen types die hun studie en appartementje betaalt zien door papa en mama en vervolgens een beetje mensen uitlachen die niet het geld hebben om in zo'n apparaat te wonen.
He bah, JOVD. Ik scheld jouw toch ook niet uit voor ROOD lid?
Maar ik kom uit een gewoon arbeidersgezin als dat je gerust stelt, geen grote pot met goud uit het ouderlijk huis.
  maandag 27 september 2010 @ 16:32:34 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86905206
ik gun de krakers nog wel een paar druilerige demonstraties. per 1 oktober verwacht ik dat ze zich aan de wet houden die dan van kracht wordt. net zoals ze al jarenlang schermen met de wet die in hun voordeel pleitte.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')