abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:23:39 #101
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_87800039
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:58 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Republikeinen zijn slecht, vooral Reagan.

Immers, de Nederlandse intellegentsia hebben besloten dat de crisis door Reagan komt. Want Reagan was niet voor een bubbel economie.

Dat gaat er niet in bij de Nederlandse opiniemakers, zodra iemand iets tegen een overactieve overheid heeft, dan moeten het wel homofoben zijn.
Vind jij de Amerikaanse Republikeinen slecht?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_87800538
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 16:58 schreef Illiberal het volgende:

[..]
Dat gaat er niet in bij de Nederlandse opiniemakers, zodra iemand iets tegen een overactieve overheid heeft, dan moeten het wel homofoben zijn.
Nogal bizarre conclusie die je hier trekt. De prominenten van de teaparty bestaan voor een groot deel uit vrij 'aparte' figuren. Dat valt op niet hun mening over een 'overactieve' overheid...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:20:20 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87802003
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nogal bizarre conclusie die je hier trekt. De prominenten van de teaparty bestaan voor een groot deel uit vrij 'aparte' figuren. Dat valt op niet hun mening over een 'overactieve' overheid...
Bron? Cijfers?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87802447
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron? Cijfers?
Over de apartheid van de theeleuten? Eigenlijk elk stuk dat in een willekeurig deel van de Nederlandse media is verschenen.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:30:40 #105
45206 Pietverdriet
pi_87802513
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Over de apartheid van de theeleuten? Eigenlijk elk stuk dat in een willekeurig deel van de Nederlandse media is verschenen.
Dat zegt meer over de vooringenomenheid van die media, in de Sueddeutsche stond anderhalve week terug een pagina vol over de tea party en dat was een heel genuanceerd stuk.
pi_87803543
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zegt meer over de vooringenomenheid van die media, in de Sueddeutsche stond anderhalve week terug een pagina vol over de tea party en dat was een heel genuanceerd stuk.
Bron? Cijfers? :P

Ik wil het wel lezen als je een link hebt overigens maar wat er te nuanceren valt aan Joe Miller die een journalist door zijn eigen prive beveiliging laat opsluiten of de onzin die Angle, Paul en O'Donell uitkramen wil ik graag horen.

De Tea Party is een verzameling van blanke, rechtse, godsdienstige mannen en vrouwen die Amerika willen veranderen, gefinancieerd door rechtse miljardairs en met een anti-minderheid en anti-wetenschap agenda. Oh...en vooral blank, natuurlijk.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2010 19:00:08 ]
pi_87806863
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De twee pagina's in NRC next van vorige week of de week daarvoor waren ook heel genuanceerd.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:17:46 #108
45206 Pietverdriet
pi_87807010
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik wil het wel lezen als je een link hebt overigens maar wat er te nuanceren valt aan Joe Miller die een journalist door zijn eigen prive beveiliging laat opsluiten of de onzin die Angle, Paul en O'Donell uitkramen wil ik graag horen.

De Tea Party is een verzameling van blanke, rechtse, godsdienstige mannen en vrouwen die Amerika willen veranderen, gefinancieerd door rechtse miljardairs en met een anti-minderheid en anti-wetenschap agenda. Oh...en vooral blank, natuurlijk.
Omdat jij dat zegt...
pi_87838507
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Deze stond al op de eerste pagina: http://www.gallup.com/pol(...)am-demographics.aspx
pi_88064149
Ik vind het nogal zielig voor de homo's in de VS. Nu worden ze gehaat door de blanken en de moslims...
pi_88081824
Vandaag een praatje bijgewoond van een Republikein die voor de Congress gaat. Die kerel zat zichzelf de hele tijd tegen te spreken. Hij wilde de overheid uitgaven verminderen, maar wilde meer bureaucratie :')
pi_88082435
Geef mij maar de Bush doctrine terug, maar een Republikeinse overwinning an sich zal me al goed doen, en de wereld met mij uiteraard. :7
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88082479
Ik zag laatst een reportage over de Tea Party. Het stuk dat me het meest opviel was dat de journalist aan een tiener, ik schatte haar op zo'n 14 jaar, vroeg wat haar in de Tea Party aansprak. En toen zag je iemand nog net in het zicht van de camera iets influisteren en vervolgens zei ze iets in de trant van: meer vrijheid en een kleinere overheid. :')
“An interesting thing is a good thing.”
pi_88082597
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:37 schreef Voorschrift het volgende:
Geef mij maar de Bush doctrine terug, maar een Republikeinse overwinning an sich zal me al goed doen, en de wereld met mij uiteraard. :7
behalve als je homo bent, zwanger wordt door verkrachting of niet in God gelooft...
pi_88082945
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

behalve als je homo bent, zwanger wordt door verkrachting of niet in God gelooft...
Am guilty, maar ik vind ze nog steeds de beste.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88083002
De Republikeinen an sich zijn niet eens zo heel erg, maar die lui van the Tea Party zijn gek. Dan heb ik nog liever de Democraten. Als je de Tea Party steunt ben je gewoon een enge fascist.
pi_88083126
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:47 schreef Nielsch het volgende:
De Republikeinen an sich zijn niet eens zo heel erg, maar die lui van the Tea Party zijn gek. Dan heb ik nog liever de Democraten. Als je de Tea Party steunt ben je gewoon een enge fascist.
Ik zei dan ook de Bush doctrine, en anders maar de Republikeinen an sich. Sarah Palin en consorten heb ik verder weinig mee. Ik ben het wel eens met een paar standpunten, maar het overgrote deel gaat mij teveel leunen naar een Christelijke Sharia staat.

Ben het voornamelijk eens met het individualisme, expansionisme, globale dominantie, economische vrijheid, en een kleine overheid(sbemoeienis). En jammer genoeg zijn de democraten daarin gewoon zwak, of downright tegenovergesteld.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88083257
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:47 schreef Nielsch het volgende:
Bijna wel, aangezien er een kandidaat, Rich Iott, is die met zijn maten in een SS-uniform WO II graag na wil spelen:

http://www.theatlantic.co(...)tor-rich-iott/65304/

Heel het Westen lijkt wel overspoeld te worden door loonies. :{
pi_88083457
Zegt iemand met de naam AlexanderDeGrote
pi_88084077
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:56 schreef beeer het volgende:
Zegt iemand met de naam AlexanderDeGrote
Wat ik wel met Sarah Palin eens ben is dat beren gewoon afgeknald mogen worden zonder dat de overheid mij daarbij stoort.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:12:39 #122
45206 Pietverdriet
pi_88084255
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 22:09 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Wat ik wel met Sarah Palin eens ben is dat beren gewoon afgeknald mogen worden zonder dat de overheid mij daarbij stoort.
Alexanderdegrotes vallen meer op gebroken polsjes met handtasjes, niet?
pi_88085477
Dames, maak er weer eens een gezellig theekransje van.
pi_88118585
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:47 schreef Nielsch het volgende:
Doe niet zo dom.
pi_88119465
Democraten: 207, Republikeinen: 228 (sowieso slecht vooruitzicht voor de Republikeinen de komende jaren). Senaat: 46 Republikeinen, 2 "Independent", 52 Democraten.

U heeft het hier als eerst gehoord.

(En natuurlijk 2012: Barack Obama: 57%, Sarah Palin 38%, maar dat zien we te zijner tijd wel, ;) )
pi_88120349
Tenzij je in dergelijke formules gelooft, dan ziet het er rooskleuriger uit:

http://motherjones.com/ke(...)mocratic-losses-2010
pi_88237412
5 Reasons Democrats Could Beat the Polls and Hold the House

Onwaarschijnlijk, maar mogelijk. Sowieso een erg interessant artikel.
pi_88243677
5 Reasons Republicans Could Do Even Better Than Expected

Dat kan ook gebeuren. Vannacht/morgen eens kijken wie er kan juichen.

pi_88245044
er was gisteren tussen 8 en 9 uur een documentaire op BBC2 hierover en als je goed keek zag je dat die hele partij met behulp van FOXNEWS en republikeinen erop uit is vanaf dag 1 om Obama en de democraten een hak te zetten met wederom leugens en bedrog en de tijd van Bush weer te laten wederkeren. }:| Het wachten is op deze facisten en hun aanslag op Obama als het zo doorgaat. :r
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:33:21 #130
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88250119
Ik kan niet stemmen.... ben deze maand verhuisd, nieuwe woning gekocht etc, en mijn registratie is blijkbaar niet op tijd binnen gekomen, want geen ballot. :{

Nou ja, het zij zo.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:09:28 #131
123170 alors
zlata1234
pi_88256209
Vannacht trouwens op Radio1 van 0.00 tot 00.45u een gesprek met Maarten van Rossem over deze verkiezingen :)
know'm sayin?
word? word.
pi_88256259
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 18:09 schreef alors het volgende:
Vannacht trouwens op Radio1 van 0.00 tot 00.45u een gesprek met Maarten van Rossem over deze verkiezingen :)
Dank :)
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:11:30 #133
322645 Voorschrift
See if I care
pi_88256275
Ik wens de Republikeinen, en de Tea Party in mindere mate veel succes. Kan het helaas niet live volgen, maar ik heb er de volste vertrouwen in dat de fout van 2 jaar terug wordt herstelt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88256322
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:33 schreef maartena het volgende:
Ik kan niet stemmen.... ben deze maand verhuisd, nieuwe woning gekocht etc, en mijn registratie is blijkbaar niet op tijd binnen gekomen, want geen ballot. :{

Nou ja, het zij zo.
De Amerikaanse democratie wankelt. :'(2
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_88256867
Ik heb sympathie voor de Republikeinen, maar ik ben benieuwd wat het voor de slagvaardigheid van de het congres betekent als zij alleen het huis overnemen. Sowieso heeft 'Bama nog altijd zijn veto.
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:28:50 #136
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88256893
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 15:33 schreef maartena het volgende:

Nou ja, het zij zo.
En wat had jij gestemd?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_88256945
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:26 schreef rubje het volgende:
er was gisteren tussen 8 en 9 uur een documentaire op BBC2 hierover en als je goed keek zag je dat die hele partij met behulp van FOXNEWS en republikeinen erop uit is vanaf dag 1 om Obama en de democraten een hak te zetten met wederom leugens en bedrog en de tijd van Bush weer te laten wederkeren. }:| Het wachten is op deze facisten en hun aanslag op Obama als het zo doorgaat. :r
Nee, joh, de tijd van Clinton zal wederkeren. Als ze het parlement althans winnen, wat onvermijdelijk lijkt. Onderzoek naar Acorn, moordaanslagen, machtsmisbruik, etcetera. Al het gekke wat je maar kunt bedenken zal geroepen en onderzocht worden. The nineties all over again, maar dan met een nog radicalere Republikeinse partij en een zwarte Democraat in het Witte Huis en een tamelijk ernstige economische crisis. Good times. Vermaak, akkoord, de Republikeinen zullen Amerika mogelijk voor de komende decennia ernstig schade toe brengen, maar vermaak desalniettemin.
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:35:20 #138
322645 Voorschrift
See if I care
pi_88257118
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:28 schreef Boekenwurm het volgende:
Ik heb sympathie voor de Republikeinen, maar ik ben benieuwd wat het voor de slagvaardigheid van de het congres betekent als zij alleen het huis overnemen. Sowieso heeft 'Bama nog altijd zijn veto.
Het heeft helaas wellicht niet al te veel invloed, maar het kan wel de natie laten zien dat er een andere wind gaat waaien, en de wereld ook een signaal afgeven dat de democraten hun grip op de politiek ook niet meer zo zeker is. Wat an sich wel een belangrijk signaal is, gegeven de verschillen tussen beide partijen als het aan komt op internationale politiek en verhoudingen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88257353
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het heeft helaas wellicht niet al te veel invloed, maar het kan wel de natie laten zien dat er een andere wind gaat waaien, en de wereld ook een signaal afgeven dat de democraten hun grip op de politiek ook niet meer zo zeker is. Wat an sich wel een belangrijk signaal is, gegeven de verschillen tussen beide partijen als het aan komt op internationale politiek en verhoudingen.
Maar internantionale betrekkingen zijn meer iets voor het Witte Huis, en dat verandert de komende 2 jaar nog niet. Hoogstens kunnen Republikeinen met een eventuele meerderheid financieel druk uitoefenen op bijvoorbeeld het beleid in Afghanistan, maar dan moeten ze ook de senaat nemen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:47:54 #140
322645 Voorschrift
See if I care
pi_88257603
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:41 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Maar internantionale betrekkingen zijn meer iets voor het Witte Huis, en dat verandert de komende 2 jaar nog niet. Hoogstens kunnen Republikeinen met een eventuele meerderheid financieel druk uitoefenen op bijvoorbeeld het beleid in Afghanistan, maar dan moeten ze ook de senaat nemen.
Nou nee het gaat me niet zozeer om de directe invloed van het Huis van Afgevaardigden, maar meer om het signaal die het afgeeft naar het buitenland. Een verschuiving van Democrats naar GOP is wel degelijk interessant voor de rest van de wereld, op langere termijn.

En met de individuele staten verkiezingen voor senatoren is al gebleken in afgelopen jaren dat de democraten daar ook hun invloed verliezen, het worden twee interessante jaren als het goed is.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88257623
Zendt de NOS niks uit over deze verkiezingen (behalve de staandaard programma's)? Ik kan er namelijk niks over vinden. Anders vanavond maar even CNN etc opzoeken.
pi_88257671
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat denk je dat de Republikeinen beter hadden gedaan?
Het lijkt mij sterk dat zij wel Amerika uit de economische crisis hadden getrokken.
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:56:08 #143
45206 Pietverdriet
pi_88257949
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 18:48 schreef Jojoke het volgende:
Zendt de NOS niks uit over deze verkiezingen (behalve de staandaard programma's)? Ik kan er namelijk niks over vinden. Anders vanavond maar even CNN etc opzoeken.
En dat is maar goed ook, al de overdreven aandacht voor de Presidentsverkiezing is ook al zo tenenkrommend.
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:56:56 #144
322645 Voorschrift
See if I care
pi_88257990
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:49 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Wat denk je dat de Republikeinen beter hadden gedaan?
Het lijkt mij sterk dat zij wel Amerika uit de economische crisis hadden getrokken.
Ze hadden op z'n minst de duimschroeven van Ahmadinejad verder aangedraaid, de nationalisering van de zorg tegengehouden, en binnenlandse zaken wat meer vrijheid gegund en de Fed niet aangepakt/geopenbaard. Kijk naar de regeringsperiode van Bush zou ik zeggen, als McCain was doorgegaan met zijn opvattingen dan zou de wereld er nu heel anders uit zien, en beter w.m.b.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:59:54 #145
45206 Pietverdriet
pi_88258114
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 18:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ze hadden op z'n minst de duimschroeven van Ahmadinejad verder aangedraaid, de nationalisering van de zorg tegengehouden, en binnenlandse zaken wat meer vrijheid gegund en de Fed niet aangepakt/geopenbaard. Kijk naar de regeringsperiode van Bush zou ik zeggen, als McCain was doorgegaan met zijn opvattingen dan zou de wereld er nu heel anders uit zien, en beter w.m.b.
Enig idee waar de Tea party vandaan komt? Een massabeweging, die een vijandelijke overname van de republikeinse partij wil doen, omdat men het verschrikkelijk oneens was/is met het beleid zoals Bush dat voerde.
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:02:09 #146
322645 Voorschrift
See if I care
pi_88258209
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Enig idee waar de Tea party vandaan komt? Een massabeweging, die een vijandelijke overname van de republikeinse partij wil doen, omdat men het verschrikkelijk oneens was/is met het beleid zoals Bush dat voerde.
Ik heb eerder ook al aangegeven in het topic dat ik liever de Bush doctrine weer in het Witte Huis zie, en niet zozeer de Tea Party. Maar alles is beter dan Obama. Maar je hebt gelijk inderdaad.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:03:37 #147
45206 Pietverdriet
pi_88258281
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 19:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik heb eerder ook al aangegeven in het topic dat ik liever de Bush doctrine weer in het Witte Huis zie, en niet zozeer de Tea Party.
Jij en Halliburton, rest van de VS niet
quote:
Maar je hebt gelijk inderdaad.
Ik heb altijd gelijk.
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:06:28 #148
322645 Voorschrift
See if I care
pi_88258407
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk toch dat veel Amerikanen liever een Bush doctrine hadden m.b.t. de nationale economie dan bijvoorbeeld de radicale hervormingen van Obama, die de Amerikaanse geest van denken totaal teniet doen. Ik snap best dat Obama's hervormingen naar Europees model geweldig zijn in theorie, maar als je eigen bevolking er niets van weten wil, waarom het er dan door drukken?

Hoewel, die vraag kunnen we Balkenende ook stellen over het Verdrag van Lissabon me dunkt.

quote:
Ik heb altijd gelijk.
Daarom houd ik ook van je. O+
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88258488
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Want jij heb de rest van de VS natuurlijk persoonlijk ondervraagd :') :') :') :') :')
pi_88258665
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kwamen ze wel een jaartje te laat mee, uiteraard. Bush was pas een nep-conservatief toen het slecht ging en hij al bijna weg was en zeker toen die islamitische Keniaan aan de macht kwam. Ik geloof niet zo in dat oprecht conservatisme van de Teabaggers. Helaas, want oprecht conservatisme, dáár is niets mis mee. Nou ja, behalve dan dat je het zo weinig ziet. Verder is het niet echt een vijandelijke overname. Ja, oké, enigszins wel, maar een overname van de volkse Republikeinen, die de macht van de elite-Republikeinen willen overnemen, ondanks dat de Tea Party uiteraard niet geheel grass roots is. Hoe dan ook, het blijft overwegend een Republikeinse factie in de Republikeinse partij, alleen wat radicaler.
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:32:24 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88262164
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:12 schreef waht het volgende:
De Amerikaanse democratie wankelt. :'(2
:D

Toch kunnen stemmen. Even gebeld met de Registrar of Voters, en mijn registratie stond nog op oude adres en dus oude stembuslokatie. Daarheen gegaan, en hoppakee... gestemd.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88262262
Ik hoop in ieder geval dat de zetels van Ron Paul (R) en Alan Grayson (D) behouden blijven vanwege hun goede werk voor HR1207 (Fed Audit). Maar voor Alan Grayson ziet het er helaas niet goed uit. ;(
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:39:39 #153
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88262492
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:28 schreef phpmystyle het volgende:
En wat had jij gestemd?
Teveel om op te noemen. Amerikaanse verkiezingen zijn niet "ik stem voor 1 partij", en daarmee gooi je een hoop door wijze mannen geselecteerde figuren in de Tweede Kamer, maar je stemt hier direct op personen. Gouverneur, Lt. Gouverneur, State Treasurer, Controller, een paar rechters, een paar voor board of education, dan een burgemeester en een stel city council members, een enkele assymblyman, 1 senator en 1 representative, en dan vergeet ik er nog een hele hoop. Oh, en dan ook nog eens 8 referenda. (propositions.)

Voor Gouverneur was ik lange tijd 50/50. Heb vorige keer Republikeins gestemd op Ahhnold. Deze keer op Jerry Brown, en dat kwam voornamelijk omdat Meg Whitman zo'n afgrijselijke Palin-trut is.

In de hele lijst, kom ik denk ik uit op 75% democraten, 25% republikeinen. Ik stem namelijk niet op een partij.... ik loop niet mee met 1 partij en vindt automatisch al hun standpunten goed, WANT de partij is goed.... zo'n simpele stemmer ben ik niet. Ik ga alle kandidaten af, en keur ze op hun sterke en goede punten. Mijn keuze voor city council en assembly zijn bijna allemaal republikeinen, de keuze voor gouverneur en afgevaardigden zijn democraten.

Oh en Ron Paul.....Dat is geen Republikein meer, maar een Libertarier zo onderhand. ;)
-
pi_88262572
Ik vermoed dat er op lokaal niveau ook wat minder hypercraziness is?
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2010 @ 20:41:42 #155
230491 Zith
pls tip
pi_88262592
Als die studentjes hier die graag willen uiten over wat ze van Amerika denken... :|W
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:43:55 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88262702
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:41 schreef Monidique het volgende:
Ik vermoed dat er op lokaal niveau ook wat minder hypercraziness is?
Valt tegen.... stonden vanmorgen vroeg toen ik naar werk reed op tegenovergestelde hoeken van de straat mensen met borden en spandoeken voor hun respectievelijke kandidaten. :D

Nu is dit uit een andere staat ergens, maar ook hier in California zien de hoeken van grote straten er ongeveer zo uit:

-
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:45:06 #157
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88262754
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:41 schreef Zith het volgende:
Als die studentjes hier die graag willen uiten over wat ze van Amerika denken... :|W
Amerika is slecht, want Bush.
Amerika is slecht, want Obama.
Amerika is slecht, want ze zijn gewoon slecht en Europa is beter!

-
pi_88262775
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Valt tegen.... stonden vanmorgen vroeg toen ik naar werk reed op tegenovergestelde hoeken van de straat mensen met borden en spandoeken voor hun respectievelijke kandidaten. :D

Nu is dit uit een andere staat ergens, maar ook hier in California zien de hoeken van grote straten er ongeveer zo uit:

[ afbeelding ]
Ik bedoel meer qua absurd overdreven retoriek.
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:46:47 #159
322645 Voorschrift
See if I care
pi_88262833
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Amerika is slecht, want Bush.
Amerika is slecht, want Obama.
Amerika is slecht, want ze zijn gewoon slecht en Europa is beter!

Amerika is geweldig, want Amerika.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:47:23 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88262860
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:08 schreef LWD-Godius het volgende:
Want jij heb de rest van de VS natuurlijk persoonlijk ondervraagd :') :') :') :') :')
Ik kan je verzekeren dat zelfs veel keiharde, ouderwetse Republikeinen.... Bush nooit weer terug willen hebben. Een andere degelijke Republikein, dat wel.... maar nooit meer een Bush.
-
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2010 @ 20:48:36 #161
230491 Zith
pls tip
pi_88262911
Ik hoop zo dat John Hoeven N.Dakota binnen sleept, heb me zo erg ingelezen over de lokale economie in N.Dakota en het zou me zo veel doen als deze persoon wint! Ik neem ook graag een tegenovergestelde standpunt in! Zo zijn mijn mede MSc studenten republikeinen en kunnen ze zich op deze manier differentieren van het nederlandse plebs die natuurlijk niets van de Amerikaanse politiek snapt. Ik op mijn beurt ben dan weer democratisch liberaal zodat ik me van de gewone MSc studenten kan differentieren!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:49:09 #162
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88262931
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:46 schreef Voorschrift het volgende:
Amerika is geweldig, want Amerika.
Amerika is gewoon Amerika.
Europa is gewoon Europa.

Het ene continent is echt niet beter dan de ander. VS heeft voordelen en nadelen die de EU niet heeft, en andersom.
-
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:51:23 #163
322645 Voorschrift
See if I care
pi_88263051
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Amerika is gewoon Amerika.
Europa is gewoon Europa.

Het ene continent is echt niet beter dan de ander. VS heeft voordelen en nadelen die de EU niet heeft, en andersom.
Ik heb over de hele wereld gewoond, trust me, het ene continent is wel degelijk beter dan de ander. Het ligt wellicht aan de persoon, maar qua economische mogelijkheden, vrijheden, democratie, cultuur, levenswijze, zorg en milieu verschilt elk continent van elkaar. De ene persoon zal zich dus geweldig voelen in de EU, de ander in de VS, de ander in AUS, en ga zo maar door.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88264074
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:39 schreef maartena het volgende:
Teveel om op te noemen. Amerikaanse verkiezingen zijn niet "ik stem voor 1 partij", en daarmee gooi je een hoop door wijze mannen geselecteerde figuren in de Tweede Kamer, maar je stemt hier direct op personen. Gouverneur, Lt. Gouverneur, State Treasurer, Controller, een paar rechters, een paar voor board of education, dan een burgemeester en een stel city council members, een enkele assymblyman, 1 senator en 1 representative, en dan vergeet ik er nog een hele hoop. Oh, en dan ook nog eens 8 referenda. (propositions.)
Dat klinkt goed. Zou ik hier ook wel willen. Ook al worden daardoor misschien een hoop functies wat meer politiek getint.

quote:
Oh en Ron Paul.....Dat is geen Republikein meer, maar een Libertarier zo onderhand. ;)
Ja, dat maakt hem zo goed. :) Beter dan Rand Paul die toch wat meer in de conservatieve hoek zit helaas.
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2010 @ 21:15:55 #165
230491 Zith
pls tip
pi_88264301
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:51 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik heb over de hele wereld gewoond, trust me, het ene continent is wel degelijk beter dan de ander. Het ligt wellicht aan de persoon, maar qua economische mogelijkheden, vrijheden, democratie, cultuur, levenswijze, zorg en milieu verschilt elk continent van elkaar. De ene persoon zal zich dus geweldig voelen in de EU, de ander in de VS, de ander in AUS, en ga zo maar door.
Wat precies is wat de persoon die je quotte claimt. Elk continent heeft voor en nadelen, dus afhankelijk van het toepassen van het persoonlijke gewicht die je aan elk punt kan toekennen zal er een continent/land/regio/stad komen die het beste voor je is.

Zou je, daar je waarde wilt claimen aan je persoonlijke ervaring (en deels interesse :) ), willen vertellen hoe oud je bent en waar je hebt gewoond? :)
pi_88270461
Wanneer komen de eerste uitslagen binnen? Een uur of twaalf?
pi_88270619
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:03 schreef Sloggi het volgende:
Dat weet ik niet, hier wel een opwindend kaartje: http://election2010.talkingpointsmemo.com/all#/House/
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:07:50 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88270648
Tea party is je overgeven aan idioten...
Good luck America!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:11:08 #169
45206 Pietverdriet
pi_88270768
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tea party is je overgeven aan idioten...
Good luck America!
Ieks, democratie, wat eng.
pi_88270805
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ieks, democratie, wat eng.
Kom, kom, zo verstandig vind jij het toch ook niet als mensen massaal SP gaan stemmen? En daar is niets mis mee, overigens.
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:15:47 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88270968
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:03 schreef Sloggi het volgende:
De stembussen sluiten om 20:00. Momenteel hebben we 5 uur verschil met de oostkust geloof ik, omdat de wintertijd hier pas volgende week in gaat.

Dus: zo tussen 01:00 en 01:30 NL tijd kun je de eerste uitslagen uit de oostkust verwachten, en zo tegen 04:00-04:30 komen de westkust uitslagen langzaam aan binnen.

Wil je ECHT de boel volgen, dan zul je een nachtje moeten overslaan.....
-
pi_88271041
Daar pas ik deze keer voor. Pauw en Witteman verwachten wel met exit polls of iets dergelijks te komen, ik ben benieuwd.
pi_88271081
http://us.cnn.com/ELECTION/2010/poll.closing/

Volgens CNN zijn de eerste staten om 1900 klaar met stemmen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:41:37 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88272091
Ja klopt. Kreeg net al een BN-alert dat de polls in Kentucky en Indiana dicht zijn, en die gingen dus om 19:00 lokale tijd, en dus middernacht Nederlandse tijd dicht.... dus daar zullen zo NU ongeveer wel de resultaten van binnen komen.
-
  woensdag 3 november 2010 @ 00:18:01 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_88273465
Als je twittert is Bosch van Rosenthal wel leuk om te volgen nu: http://twitter.com/#!/ebvrNOS
pi_88273980
Rand Paul gaat het wel halen denk ik. Ook al ben ik meer gecharmeerd van z'n vader, het is toch een mooie overwinning.
pi_88274391
quote:
Op woensdag 3 november 2010 00:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Rand Paul gaat het wel halen denk ik. Ook al ben ik meer gecharmeerd van z'n vader, het is toch een mooie overwinning.
Ik mag dan ook wel gecharmeerd zijn van Ron, maar zijn zoon is een idioot 8)7 . Ik verbaas me hoe de mensen hier (ik ben momenteel woonachting in KY) op een persoon stemmen zonder enige politieke ervaring. Geef mij maar Conway
pi_88274546
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 00:52 schreef Greci het volgende:
Ik mag dan ook wel gecharmeerd zijn van Ron, maar zijn zoon is een idioot 8)7 . Ik verbaas me hoe de mensen hier (ik ben momenteel woonachting in KY) op een persoon stemmen zonder enige politieke ervaring. Geef mij maar Conway
Maakt het gebrek aan politieke ervaring hem een idioot? Zijn visie op belastingen, de vrije markt, schendingen van privacy door de overheid en het afwijzen van de Fed vind ik verstandige standpunten. Gelijk voor de Senaat gaan is wellicht een grote stap voor iemand met weinig politieke ervaring, aan de andere kant leer je het snelst door gelijk in het diepe te springen.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:07:35 #179
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88274651
quote:
Overwinning Blumenthal (D) in Connecticut maakt het moeilijk cq praktisch onmogelijk voor Republikeinen om ook Senaat over te nemen
  woensdag 3 november 2010 @ 01:09:34 #180
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88274674
Clemenceau had overigens gelijk;

quote:
'Amerika is de enige natie in de geschiedenis is die op miraculeuze wijze rechtstreeks van barbarisme op degeneratie is overgegaan zonder het gebruikelijke tussenstadium van de beschaving'.
pi_88274699
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:07 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Zijn er al uitslagen van Connecticut binnen dan? Hier is nog niks te zien.

http://www.cnn.com/ELECTION/2010/results/individual/#mapSCT
  woensdag 3 november 2010 @ 01:14:29 #182
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88274720
quote:
Op woensdag 3 november 2010 01:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zijn er al uitslagen van Connecticut binnen dan? Hier is nog niks te zien.

http://www.cnn.com/ELECTION/2010/results/individual/#mapSCT
Ik citeerde een tweet van Eelco:

http://twitter.com/ebvrNOS
pi_88274768
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:14 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik citeerde een tweet van Eelco:

http://twitter.com/ebvrNOS
Zal wel gebaseerd zijn op de exit polls dan. Overigens heeft het er in Connecticut nooit echt om gespannen, ook in de peilingen lag de democratische kandidaat de hele tijd (ver) voor.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:25:13 #184
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88274847
quote:
Op woensdag 3 november 2010 01:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zal wel gebaseerd zijn op de exit polls dan. Overigens heeft het er in Connecticut nooit echt om gespannen, ook in de peilingen lag de democratische kandidaat de hele tijd (ver) voor.
Aha, ik zie het. In ieder geval wel belangrijk voor de Democraten om de zetel te behouden. Overigens:

quote:
Spannend straks: gouverneursrace Ohio. Als Democraat herkozen wordt, belangrijk voor Obama: moet helpen bij herverkiezing, Ohio cruciaal.
pi_88274910
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:07 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Hij zegt niet dat het al is gebeurd toch? :)
  woensdag 3 november 2010 @ 01:29:59 #186
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88274915
Overigens opmerkelijk hoeveel de republikeinse senaatskanditaat McMahon in Connecticut geld heeft geworven in tegenstelling tot de democratische senaatskandidaat.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:30:43 #187
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88274929
quote:
Op woensdag 3 november 2010 01:29 schreef Toad het volgende:

[..]

Hij zegt niet dat het al is gebeurd toch? :)
Nee, maar wel dat het in de lijn der verwachtingen ligt en dat het voor de democraten van belang is.
pi_88274957
CNN: Blumenthal wint.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:33:36 #189
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88274959
CNN heeft blumenthal - democratische senaatskandidaat in Connecticut - in ieder geval al als winnaar uitgeroepen.
pi_88275015
Ook senaatszetel West Virginia naar de democraten.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:40:08 #191
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88275018
Democraten winnen senaatszetel in West-Virginia.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:40:58 #192
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_88275025
quote:
Op woensdag 3 november 2010 01:40 schreef AryaMehr het volgende:
Democraten winnen senaatszetel in West-Virginia.
Dan lijkt het me vrij zeker dat de Democraten wel de Senaat zullen houden.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:43:01 #193
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88275044
quote:
Op woensdag 3 november 2010 01:40 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Dan lijkt het me vrij zeker dat de Democraten wel de Senaat zullen houden.
Dat lijkt me ook. Manchin, democratische winnaar in West-Virginia, maakte overigens een vrij 'republikeinse' spotje:

woensdag 3 november 2010 @ 01:46:08 #194
177885 JoaC
Het is patat
pi_88275072
Senaatsmeerderheid praktisch voor Democrats

EDIT: Rick Boucher eruit
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_88275105
quote:
Op woensdag 3 november 2010 01:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maakt het gebrek aan politieke ervaring hem een idioot? Zijn visie op belastingen, de vrije markt, schendingen van privacy door de overheid en het afwijzen van de Fed vind ik verstandige standpunten. Gelijk voor de Senaat gaan is wellicht een grote stap voor iemand met weinig politieke ervaring, aan de andere kant leer je het snelst door gelijk in het diepe te springen.
Het grote probleem dat ik met Rand Paul heb, is dat hij totaal niet door heeft wat de behoeftes zijn in KY. Een goed voorbeeld is de kolenindustrie. De reden dat East Kentucky één van de armste gebieden in de VS is, is d e daling in kolenproductie. Dit komt doordat er gewoonweg geen toekomst in kolen meer zit. Rand Paul is een voorstander voor de kolenproductie en zegt dat er geen behoefte is aan alternatieven.

Conway daarentegen geeft toe dat de kolenindustrie een belangrijk onderdeel is van de economie in Kentucky, maar argumenteert dat er geen toekomst meer in zit en er gezocht moet worden naar alternatieven om hiermee East Kentucky te helpen.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:51:47 #196
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88275116
'Republikeinen moeten nu ALLE resterende races winnen om Senaat over te nemen. Schier onmogelijk. Californie (zetel Boxer) zit er niet in.'
  woensdag 3 november 2010 @ 01:53:14 #197
177885 JoaC
Het is patat
pi_88275125
quote:
Op woensdag 3 november 2010 01:51 schreef AryaMehr het volgende:
'Republikeinen moeten nu ALLE resterende races winnen om Senaat over te nemen. Schier onmogelijk. Californie (zetel Boxer) zit er niet in.'
Hoi Eelco
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 3 november 2010 @ 01:53:33 #198
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88275128
quote:
Op woensdag 3 november 2010 01:53 schreef JoaC het volgende:

[..]

Hoi Eelco
Hoi aanhalingstekens.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:54:40 #199
177885 JoaC
Het is patat
pi_88275136
quote:
Op woensdag 3 november 2010 01:53 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Hoi aanhalingstekens.
Oh, hoi waar is bronvermelding?

Hier?
http://weblogs.nos.nl/was(...)congresverkiezingen/
[..]
  woensdag 3 november 2010 @ 01:55:30 #200
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88275142
Twitter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')