quote:
Teveel om op te noemen. Amerikaanse verkiezingen zijn niet "ik stem voor 1 partij", en daarmee gooi je een hoop door wijze mannen geselecteerde figuren in de Tweede Kamer, maar je stemt hier direct op personen. Gouverneur, Lt. Gouverneur, State Treasurer, Controller, een paar rechters, een paar voor board of education, dan een burgemeester en een stel city council members, een enkele assymblyman, 1 senator en 1 representative, en dan vergeet ik er nog een hele hoop. Oh, en dan ook nog eens 8 referenda. (propositions.)quote:
Valt tegen.... stonden vanmorgen vroeg toen ik naar werk reed op tegenovergestelde hoeken van de straat mensen met borden en spandoeken voor hun respectievelijke kandidaten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:41 schreef Monidique het volgende:
Ik vermoed dat er op lokaal niveau ook wat minder hypercraziness is?
Amerika is slecht, want Bush.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:41 schreef Zith het volgende:
Als die studentjes hier die graag willen uiten over wat ze van Amerika denken...
Ik bedoel meer qua absurd overdreven retoriek.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Valt tegen.... stonden vanmorgen vroeg toen ik naar werk reed op tegenovergestelde hoeken van de straat mensen met borden en spandoeken voor hun respectievelijke kandidaten.
Nu is dit uit een andere staat ergens, maar ook hier in California zien de hoeken van grote straten er ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]
Amerika is geweldig, want Amerika.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Amerika is slecht, want Bush.
Amerika is slecht, want Obama.
Amerika is slecht, want ze zijn gewoon slecht en Europa is beter!
Ik kan je verzekeren dat zelfs veel keiharde, ouderwetse Republikeinen.... Bush nooit weer terug willen hebben. Een andere degelijke Republikein, dat wel.... maar nooit meer een Bush.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:08 schreef LWD-Godius het volgende:
Want jij heb de rest van de VS natuurlijk persoonlijk ondervraagd![]()
![]()
![]()
![]()
Amerika is gewoon Amerika.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:46 schreef Voorschrift het volgende:
Amerika is geweldig, want Amerika.
Ik heb over de hele wereld gewoond, trust me, het ene continent is wel degelijk beter dan de ander. Het ligt wellicht aan de persoon, maar qua economische mogelijkheden, vrijheden, democratie, cultuur, levenswijze, zorg en milieu verschilt elk continent van elkaar. De ene persoon zal zich dus geweldig voelen in de EU, de ander in de VS, de ander in AUS, en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Amerika is gewoon Amerika.
Europa is gewoon Europa.
Het ene continent is echt niet beter dan de ander. VS heeft voordelen en nadelen die de EU niet heeft, en andersom.
Dat klinkt goed. Zou ik hier ook wel willen. Ook al worden daardoor misschien een hoop functies wat meer politiek getint.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:39 schreef maartena het volgende:
Teveel om op te noemen. Amerikaanse verkiezingen zijn niet "ik stem voor 1 partij", en daarmee gooi je een hoop door wijze mannen geselecteerde figuren in de Tweede Kamer, maar je stemt hier direct op personen. Gouverneur, Lt. Gouverneur, State Treasurer, Controller, een paar rechters, een paar voor board of education, dan een burgemeester en een stel city council members, een enkele assymblyman, 1 senator en 1 representative, en dan vergeet ik er nog een hele hoop. Oh, en dan ook nog eens 8 referenda. (propositions.)
Ja, dat maakt hem zo goed.quote:Oh en Ron Paul.....Dat is geen Republikein meer, maar een Libertarier zo onderhand.
Wat precies is wat de persoon die je quotte claimt. Elk continent heeft voor en nadelen, dus afhankelijk van het toepassen van het persoonlijke gewicht die je aan elk punt kan toekennen zal er een continent/land/regio/stad komen die het beste voor je is.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb over de hele wereld gewoond, trust me, het ene continent is wel degelijk beter dan de ander. Het ligt wellicht aan de persoon, maar qua economische mogelijkheden, vrijheden, democratie, cultuur, levenswijze, zorg en milieu verschilt elk continent van elkaar. De ene persoon zal zich dus geweldig voelen in de EU, de ander in de VS, de ander in AUS, en ga zo maar door.
Dat weet ik niet, hier wel een opwindend kaartje: http://election2010.talkingpointsmemo.com/all#/House/quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:03 schreef Sloggi het volgende:
Wanneer komen de eerste uitslagen binnen? Een uur of twaalf?
Ieks, democratie, wat eng.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tea party is je overgeven aan idioten...
Good luck America!
Kom, kom, zo verstandig vind jij het toch ook niet als mensen massaal SP gaan stemmen? En daar is niets mis mee, overigens.quote:
De stembussen sluiten om 20:00. Momenteel hebben we 5 uur verschil met de oostkust geloof ik, omdat de wintertijd hier pas volgende week in gaat.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:03 schreef Sloggi het volgende:
Wanneer komen de eerste uitslagen binnen? Een uur of twaalf?
Ik mag dan ook wel gecharmeerd zijn van Ron, maar zijn zoon is een idiootquote:Op woensdag 3 november 2010 00:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Rand Paul gaat het wel halen denk ik. Ook al ben ik meer gecharmeerd van z'n vader, het is toch een mooie overwinning.
Maakt het gebrek aan politieke ervaring hem een idioot? Zijn visie op belastingen, de vrije markt, schendingen van privacy door de overheid en het afwijzen van de Fed vind ik verstandige standpunten. Gelijk voor de Senaat gaan is wellicht een grote stap voor iemand met weinig politieke ervaring, aan de andere kant leer je het snelst door gelijk in het diepe te springen.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:52 schreef Greci het volgende:
Ik mag dan ook wel gecharmeerd zijn van Ron, maar zijn zoon is een idioot. Ik verbaas me hoe de mensen hier (ik ben momenteel woonachting in KY) op een persoon stemmen zonder enige politieke ervaring. Geef mij maar Conway
quote:Overwinning Blumenthal (D) in Connecticut maakt het moeilijk cq praktisch onmogelijk voor Republikeinen om ook Senaat over te nemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |