abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:32:24 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88262164
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:12 schreef waht het volgende:
De Amerikaanse democratie wankelt. :'(2
:D

Toch kunnen stemmen. Even gebeld met de Registrar of Voters, en mijn registratie stond nog op oude adres en dus oude stembuslokatie. Daarheen gegaan, en hoppakee... gestemd.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88262262
Ik hoop in ieder geval dat de zetels van Ron Paul (R) en Alan Grayson (D) behouden blijven vanwege hun goede werk voor HR1207 (Fed Audit). Maar voor Alan Grayson ziet het er helaas niet goed uit. ;(
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:39:39 #153
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88262492
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:28 schreef phpmystyle het volgende:
En wat had jij gestemd?
Teveel om op te noemen. Amerikaanse verkiezingen zijn niet "ik stem voor 1 partij", en daarmee gooi je een hoop door wijze mannen geselecteerde figuren in de Tweede Kamer, maar je stemt hier direct op personen. Gouverneur, Lt. Gouverneur, State Treasurer, Controller, een paar rechters, een paar voor board of education, dan een burgemeester en een stel city council members, een enkele assymblyman, 1 senator en 1 representative, en dan vergeet ik er nog een hele hoop. Oh, en dan ook nog eens 8 referenda. (propositions.)

Voor Gouverneur was ik lange tijd 50/50. Heb vorige keer Republikeins gestemd op Ahhnold. Deze keer op Jerry Brown, en dat kwam voornamelijk omdat Meg Whitman zo'n afgrijselijke Palin-trut is.

In de hele lijst, kom ik denk ik uit op 75% democraten, 25% republikeinen. Ik stem namelijk niet op een partij.... ik loop niet mee met 1 partij en vindt automatisch al hun standpunten goed, WANT de partij is goed.... zo'n simpele stemmer ben ik niet. Ik ga alle kandidaten af, en keur ze op hun sterke en goede punten. Mijn keuze voor city council en assembly zijn bijna allemaal republikeinen, de keuze voor gouverneur en afgevaardigden zijn democraten.

Oh en Ron Paul.....Dat is geen Republikein meer, maar een Libertarier zo onderhand. ;)
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88262572
Ik vermoed dat er op lokaal niveau ook wat minder hypercraziness is?
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2010 @ 20:41:42 #155
230491 Zith
pls tip
pi_88262592
Als die studentjes hier die graag willen uiten over wat ze van Amerika denken... :|W
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:43:55 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88262702
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:41 schreef Monidique het volgende:
Ik vermoed dat er op lokaal niveau ook wat minder hypercraziness is?
Valt tegen.... stonden vanmorgen vroeg toen ik naar werk reed op tegenovergestelde hoeken van de straat mensen met borden en spandoeken voor hun respectievelijke kandidaten. :D

Nu is dit uit een andere staat ergens, maar ook hier in California zien de hoeken van grote straten er ongeveer zo uit:

-
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:45:06 #157
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88262754
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:41 schreef Zith het volgende:
Als die studentjes hier die graag willen uiten over wat ze van Amerika denken... :|W
Amerika is slecht, want Bush.
Amerika is slecht, want Obama.
Amerika is slecht, want ze zijn gewoon slecht en Europa is beter!

-
pi_88262775
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Valt tegen.... stonden vanmorgen vroeg toen ik naar werk reed op tegenovergestelde hoeken van de straat mensen met borden en spandoeken voor hun respectievelijke kandidaten. :D

Nu is dit uit een andere staat ergens, maar ook hier in California zien de hoeken van grote straten er ongeveer zo uit:

[ afbeelding ]
Ik bedoel meer qua absurd overdreven retoriek.
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:46:47 #159
322645 Voorschrift
See if I care
pi_88262833
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Amerika is slecht, want Bush.
Amerika is slecht, want Obama.
Amerika is slecht, want ze zijn gewoon slecht en Europa is beter!

Amerika is geweldig, want Amerika.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:47:23 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88262860
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:08 schreef LWD-Godius het volgende:
Want jij heb de rest van de VS natuurlijk persoonlijk ondervraagd :') :') :') :') :')
Ik kan je verzekeren dat zelfs veel keiharde, ouderwetse Republikeinen.... Bush nooit weer terug willen hebben. Een andere degelijke Republikein, dat wel.... maar nooit meer een Bush.
-
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2010 @ 20:48:36 #161
230491 Zith
pls tip
pi_88262911
Ik hoop zo dat John Hoeven N.Dakota binnen sleept, heb me zo erg ingelezen over de lokale economie in N.Dakota en het zou me zo veel doen als deze persoon wint! Ik neem ook graag een tegenovergestelde standpunt in! Zo zijn mijn mede MSc studenten republikeinen en kunnen ze zich op deze manier differentieren van het nederlandse plebs die natuurlijk niets van de Amerikaanse politiek snapt. Ik op mijn beurt ben dan weer democratisch liberaal zodat ik me van de gewone MSc studenten kan differentieren!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:49:09 #162
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88262931
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:46 schreef Voorschrift het volgende:
Amerika is geweldig, want Amerika.
Amerika is gewoon Amerika.
Europa is gewoon Europa.

Het ene continent is echt niet beter dan de ander. VS heeft voordelen en nadelen die de EU niet heeft, en andersom.
-
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:51:23 #163
322645 Voorschrift
See if I care
pi_88263051
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Amerika is gewoon Amerika.
Europa is gewoon Europa.

Het ene continent is echt niet beter dan de ander. VS heeft voordelen en nadelen die de EU niet heeft, en andersom.
Ik heb over de hele wereld gewoond, trust me, het ene continent is wel degelijk beter dan de ander. Het ligt wellicht aan de persoon, maar qua economische mogelijkheden, vrijheden, democratie, cultuur, levenswijze, zorg en milieu verschilt elk continent van elkaar. De ene persoon zal zich dus geweldig voelen in de EU, de ander in de VS, de ander in AUS, en ga zo maar door.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88264074
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:39 schreef maartena het volgende:
Teveel om op te noemen. Amerikaanse verkiezingen zijn niet "ik stem voor 1 partij", en daarmee gooi je een hoop door wijze mannen geselecteerde figuren in de Tweede Kamer, maar je stemt hier direct op personen. Gouverneur, Lt. Gouverneur, State Treasurer, Controller, een paar rechters, een paar voor board of education, dan een burgemeester en een stel city council members, een enkele assymblyman, 1 senator en 1 representative, en dan vergeet ik er nog een hele hoop. Oh, en dan ook nog eens 8 referenda. (propositions.)
Dat klinkt goed. Zou ik hier ook wel willen. Ook al worden daardoor misschien een hoop functies wat meer politiek getint.

quote:
Oh en Ron Paul.....Dat is geen Republikein meer, maar een Libertarier zo onderhand. ;)
Ja, dat maakt hem zo goed. :) Beter dan Rand Paul die toch wat meer in de conservatieve hoek zit helaas.
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2010 @ 21:15:55 #165
230491 Zith
pls tip
pi_88264301
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:51 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik heb over de hele wereld gewoond, trust me, het ene continent is wel degelijk beter dan de ander. Het ligt wellicht aan de persoon, maar qua economische mogelijkheden, vrijheden, democratie, cultuur, levenswijze, zorg en milieu verschilt elk continent van elkaar. De ene persoon zal zich dus geweldig voelen in de EU, de ander in de VS, de ander in AUS, en ga zo maar door.
Wat precies is wat de persoon die je quotte claimt. Elk continent heeft voor en nadelen, dus afhankelijk van het toepassen van het persoonlijke gewicht die je aan elk punt kan toekennen zal er een continent/land/regio/stad komen die het beste voor je is.

Zou je, daar je waarde wilt claimen aan je persoonlijke ervaring (en deels interesse :) ), willen vertellen hoe oud je bent en waar je hebt gewoond? :)
pi_88270461
Wanneer komen de eerste uitslagen binnen? Een uur of twaalf?
pi_88270619
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:03 schreef Sloggi het volgende:
Dat weet ik niet, hier wel een opwindend kaartje: http://election2010.talkingpointsmemo.com/all#/House/
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:07:50 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88270648
Tea party is je overgeven aan idioten...
Good luck America!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:11:08 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88270768
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tea party is je overgeven aan idioten...
Good luck America!
Ieks, democratie, wat eng.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_88270805
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ieks, democratie, wat eng.
Kom, kom, zo verstandig vind jij het toch ook niet als mensen massaal SP gaan stemmen? En daar is niets mis mee, overigens.
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:15:47 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88270968
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:03 schreef Sloggi het volgende:
De stembussen sluiten om 20:00. Momenteel hebben we 5 uur verschil met de oostkust geloof ik, omdat de wintertijd hier pas volgende week in gaat.

Dus: zo tussen 01:00 en 01:30 NL tijd kun je de eerste uitslagen uit de oostkust verwachten, en zo tegen 04:00-04:30 komen de westkust uitslagen langzaam aan binnen.

Wil je ECHT de boel volgen, dan zul je een nachtje moeten overslaan.....
-
pi_88271041
Daar pas ik deze keer voor. Pauw en Witteman verwachten wel met exit polls of iets dergelijks te komen, ik ben benieuwd.
pi_88271081
http://us.cnn.com/ELECTION/2010/poll.closing/

Volgens CNN zijn de eerste staten om 1900 klaar met stemmen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:41:37 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88272091
Ja klopt. Kreeg net al een BN-alert dat de polls in Kentucky en Indiana dicht zijn, en die gingen dus om 19:00 lokale tijd, en dus middernacht Nederlandse tijd dicht.... dus daar zullen zo NU ongeveer wel de resultaten van binnen komen.
-
  woensdag 3 november 2010 @ 00:18:01 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_88273465
Als je twittert is Bosch van Rosenthal wel leuk om te volgen nu: http://twitter.com/#!/ebvrNOS
pi_88273980
Rand Paul gaat het wel halen denk ik. Ook al ben ik meer gecharmeerd van z'n vader, het is toch een mooie overwinning.
pi_88274391
quote:
Op woensdag 3 november 2010 00:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Rand Paul gaat het wel halen denk ik. Ook al ben ik meer gecharmeerd van z'n vader, het is toch een mooie overwinning.
Ik mag dan ook wel gecharmeerd zijn van Ron, maar zijn zoon is een idioot 8)7 . Ik verbaas me hoe de mensen hier (ik ben momenteel woonachting in KY) op een persoon stemmen zonder enige politieke ervaring. Geef mij maar Conway
pi_88274546
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 00:52 schreef Greci het volgende:
Ik mag dan ook wel gecharmeerd zijn van Ron, maar zijn zoon is een idioot 8)7 . Ik verbaas me hoe de mensen hier (ik ben momenteel woonachting in KY) op een persoon stemmen zonder enige politieke ervaring. Geef mij maar Conway
Maakt het gebrek aan politieke ervaring hem een idioot? Zijn visie op belastingen, de vrije markt, schendingen van privacy door de overheid en het afwijzen van de Fed vind ik verstandige standpunten. Gelijk voor de Senaat gaan is wellicht een grote stap voor iemand met weinig politieke ervaring, aan de andere kant leer je het snelst door gelijk in het diepe te springen.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:07:35 #179
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88274651
quote:
Overwinning Blumenthal (D) in Connecticut maakt het moeilijk cq praktisch onmogelijk voor Republikeinen om ook Senaat over te nemen
  woensdag 3 november 2010 @ 01:09:34 #180
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88274674
Clemenceau had overigens gelijk;

quote:
'Amerika is de enige natie in de geschiedenis is die op miraculeuze wijze rechtstreeks van barbarisme op degeneratie is overgegaan zonder het gebruikelijke tussenstadium van de beschaving'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')