abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86730099
Hoi allemaal !!
Ik ga hier een blog bijhouden van de bouw van ons huis (2onder1kap).
We zijn ongeveer halverwegen de bouw en als het weer mee zit hoop ik dat het huis in december/januari wind en water dicht is. De bedoeling is dat ik regelmatig nieuwe foto's ga plaatsen van de vorderingen.
Tips, adviezen en goede ideeen zijn altijd welkom!!

2jaar geleden hebben we besloten om voor een 2onder1 kap te gaan op een vrije kavel. Omdat we maar geen buren kregen konden we niet starten met onze bouw plannen. Uiteindelijk zijn we dus maar van kavel gewisseld naast een ander stel die ook maar geen buren kregen.

De kavel was inmiddels bouwrijp

Toen eenmaal alle ontwerpen klaar waren en de contracten getekend moesten worden, bleek de aannemer ineens stukke duurder te zijn dan voor heen was afgesproken.
We hebben de samenwerking dus stop gezet. Al ging dat niet zonder slag of stoot en hebben we via de rechtsbijstand alles moeten regelen. Voordat alles rond was en we een nieuwe aannemer hadden gevonden waren er dus weer een paar maanden voorbij.
Ook met de gemeente hebben we heel wat gebeld, zo bleek het bestemmings plan niet helemaal te kloppen en dit moest eerst veranderd worden.

De kavel wordt uitgegraven

We hebben gekozen voor boorpalen ipv heipalen. Hier worden ze erin geboord.

Plattegrond van de beneden en bovenverdieping

Wat erg leuk was, was het uitzoeken van de keuken. De prijs was minder leuk ;)

Voor de badkamer hadden we een hele mooie indeling, maar volgens onze nieuwe aannemer was de afvoer voor de wc te lang en zou de kans op een verstopping wat groter zijn. Daar zaten we niet op te wachten dus hebben we de indeling veranderd.

Nadat de boorpalen zijn uitgehard (ongeveer 5 dagen) wordt de fundering geplaatst. Ook hebben we zelf gelijk het eerste loodgieterswerk aangelegd.

Hier worden de kanaalplaten op de fundering gelegd

En dat ziet er dan zo uit:

Na ongeveer een maand tijd staat dit er dan:

We hebben gekozen voor een snelbouwsteen als binnenmuur, deze schijnt minder snel te scheuren.

Na de bouwvak zijn ze begonnen met de isolatie en het opmetselen van de buitenmuur op de begaandegrond

woonkamer

keuken (het lijkt allemaal wel heel klein en soms denk ik , past alles er wel in? :? Maar ze hebben me verzekerd dat als het eenmaal klaar is het veel ruimer is dan dat het nu lijkt)

Deze week (week 38) zijn ze begonnen met de 1ste verdieping:

Balken voor het plafon zijn in de garage geplaatst

We zijn nu aan het na denken waar we dadelijk allemaal de stopcontacten willen hebben, deze leggen we namelijk zelf aan. Als alles hiervoor is aangelegd gaat de loodgieter de vloerverwarming aanleggen en kan de aannemer de cementdekvloer storten op de benedenverdieping.
Waar we nog niet helemaal over uit zijn is de spotjes in de badkamer. We willen graag led spotjes. Ook 1 in de douche ruimte. Maar hoe dat helemaal zit, dat moeten we nog uitzoeken. Iemand tips?
We zaten zelf te denken aan spatwaterdichte spotjes in de badamer en een waterdichte in de douchruimte. We willen de spotjes op 230V aansluiten.

Binnenkort zal ik weer een update doen van de vorderingen rondom de bouw.
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
pi_86730321
Leuk topic maar zonde van die 2onder1kap, dit is juist de kans om een vrijstaand huis te bouwen.
En de indeling van de badkamer vind ik vreemd, 2 wastafels maar ik zie geen bad?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  PR/Manusje van alles woensdag 22 september 2010 @ 22:17:46 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_86730722
Tof! leuk om te volgen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_86730725
Tja... wij wilde ook wel voor die vrijstaande gaan, maar we zijn al blij dat we dit kunnen betalen als starters... Maar in de toekomst gaat dat zeker gebeuren ;)
We hebben bewust niet voor een bad gekozen, is alleen maar poets werk en we gaan er nooit in... En we maken altijd "ruzie" wie er bij de wastafel mag dus vandaar 2 wastafels :P
pi_86732583
Gaaf! Ik ga hem volgen :) In elk geval gefeliciteerd, het wordt zo te zien een mooi huis.

Waar wordt er gebouwd als ik vragen mag? En waarom hebben jullie voor boorpalen gekozen i.p.v. heipalen (lees: wat is het verschil)?

Qua adviezen heb ik niet zoveel op het moment. Zorg dat je overal genoeg (loze) leidingen naartoe legt zodat je later nog allerlei aanpassingen kan doen (telefoon, cai, netwerk etc.).

Oh, en dat het ruimer wordt klopt inderdaad, wacht maar tot de stucadoors klaar zijn ;)
pi_86739762
Keuze tussen een boor en een heipaal wordt vooral gedaan door de aannemer. In theorie zal er niet veel verschil in zitten, al moet je met een boorpaal wel rekening houden dat deze wat mindere eigenschappen heeft qua druksterkte etc.

Daarnaast is het voor de omgeving natuurlijk een stuk fijner om boorpalen te hebben dan heipalen.
pi_86740476
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:40 schreef _VoiD_ het volgende:
Keuze tussen een boor en een heipaal wordt vooral gedaan door de aannemer. In theorie zal er niet veel verschil in zitten, al moet je met een boorpaal wel rekening houden dat deze wat mindere eigenschappen heeft qua druksterkte etc.

Daarnaast is het voor de omgeving natuurlijk een stuk fijner om boorpalen te hebben dan heipalen.
betonnen heipalen zijn goedkoper hoor, en sneller na het aanbrengen kun je verder (boorpalen moeten uitharden en doorgemeten worden) Dus als de aannemer mag kiezen, gaan er betonnen heipalen in ;)

In praktijk is het meestal zo dat de constructeur of het adviesbureau aangeeft wat voor fundering er moet komen, inclusief de palen, en dan volgt de aannemer dat op.
pi_86742544
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:04 schreef Gurb het volgende:

[..]

betonnen heipalen zijn goedkoper hoor, en sneller na het aanbrengen kun je verder (boorpalen moeten uitharden en doorgemeten worden) Dus als de aannemer mag kiezen, gaan er betonnen heipalen in ;)

In praktijk is het meestal zo dat de constructeur of het adviesbureau aangeeft wat voor fundering er moet komen, inclusief de palen, en dan volgt de aannemer dat op.
Precies!!!

TS, denk je ook even aan het afvoerkanaal(met terugslagklep) van je afzuigkap! Kies niet voor een recirculatiekap, als je daar een echt goede voor wilt hebben ben je erg beperkt in je keus.
Liefst rechtstreeks naar buiten en niet op je mechanische ventilatie.

Je had het over spotjes in je badkamer, dat moet toch geen probleem zijn, maar wel eens nagedacht over een inbouwradio in je badkamer. Er zijn modules die je in het plafond in kunt bouwen. (KB Sound)
pi_86743376
We konden ook voor heipalen gaan, maar omdat we niet zeker wisten of onze buren (bestaande woningen) ook geheid waren hebben we gekozen voor boren. Dan kunnen we in iedergeval geen gedoe krijgen met gescheurde muren enz. En qua prijs maakte het eigenlijk niet zo veel uit. De boorpalen moesten idd uitharden, maar dit duurde maar 5 dagen en het doormeten is zo gedaan.

We hebben idd aan de afzuigkap gedacht. Bedankt voor de tip!! Als we dit niet zo hadden gedaan hadden we de afvoer ook naar buiten gelegd, maar dan moet je binnen de afvoer af moeten timmeren en dat vonden we toch minder mooi.
pi_86743500
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:17 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Je had het over spotjes in je badkamer, dat moet toch geen probleem zijn, maar wel eens nagedacht over een inbouwradio in je badkamer. Er zijn modules die je in het plafond in kunt bouwen. (KB Sound)
We hebben het idd wel eens over een inbouwriadio gehad. Eigenlijk meer voor de gein, maar het is zeker nog iets waar we eens serieus over na moeten denken. Wel relaxt een muziekje op de badkamer :)
  donderdag 23 september 2010 @ 11:57:07 #11
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_86743853
Wat ik me toch afvraag, als ik de plattegrond bekijk, heb je een erg krappe entree voor een 2^1 en is de trap ver weg. Hebben jullie dit bewust gedaan?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 23 september 2010 @ 12:14:35 #12
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86744464
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:57 schreef error_404 het volgende:
Wat ik me toch afvraag, als ik de plattegrond bekijk, heb je een erg krappe entree voor een 2^1 en is de trap ver weg. Hebben jullie dit bewust gedaan?
ik was er maar niet over begonnen, indeling lijkt me een gepasseerd station... ;)
Zitten me ook een beetje teveel deuren op dat kleine stukje trouwens.

Kozijnmerk D (linker) zit ook een beetje vreemd voor het aanrechtblad. Helemaal als je daar de afzuigkap eens voor projecteert. (in je keuken 3D zit dat kozijn er niet???)
Even over de bergkast onder de trap, die ga je als voorraadkast gebruiken neem ik aan? Zorg dan wel dat je installateur daar geen vloerverwarmingsbuizen legt (of heb je daar net toevallig de verdeler zitten?)
Anders krijg je een mooie warme kast.
  donderdag 23 september 2010 @ 12:25:46 #13
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86744861
paar dingetjes:
- verhoogd plateau voor je wasmachine (70cm boven de vloer). Veel fijner in gebruik, plus je hebt ruimte onder de wasmachine/droger om je wasmanden neer te zetten.
- uitstortgootsteen naast de achteringang berging?
- buitenkraan achter?
- voorzijde woning buiten een geschakelde wandcontactdoos voor evt. kerstverlichting?

kom nog wel op meer, heeft ff tijd nodig.
pi_86746374
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:14 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

ik was er maar niet over begonnen, indeling lijkt me een gepasseerd station... ;)
Zitten me ook een beetje teveel deuren op dat kleine stukje trouwens.

Kozijnmerk D (linker) zit ook een beetje vreemd voor het aanrechtblad. Helemaal als je daar de afzuigkap eens voor projecteert. (in je keuken 3D zit dat kozijn er niet???)
Even over de bergkast onder de trap, die ga je als voorraadkast gebruiken neem ik aan? Zorg dan wel dat je installateur daar geen vloerverwarmingsbuizen legt (of heb je daar net toevallig de verdeler zitten?)
Anders krijg je een mooie warme kast.
We hebben deze indeling in het echt gezien in een nieuwbouw woning en daar viel het erg mee met de ruimte. Het enige wat wij hebben toegevoegd is de deur naar de garage (die wilde we persee in de hal hebben en niet in de woonkamer, vandaar dat het muurtje ook een stukje verspringt)
Ben zelf ook wel benieuwd hoe het dadelijk in het echt is... we hebben ook al besloten dat we de kapstok maar niet in de hal maken, maar in de garage ivm ruimte. Ik denk dat we 9 van de 10 keer ook via de garage naar binnen en buiten gaan.

In de 3D tekening kloppen de raamwerken niet. Je zit daar aan het barretje bij dat raam. Vonden we zelf wel leuk :) En als je nou niet gezien wil worden dan laat je het rolluik gewoon naar beneden :P
Dat van die vloerverwarming is trouwens een goede!! Daar hebben we nog niet over na gedacht... :{ heel toevallig hadden we bedacht om daar de verdeler te plaatsen ja... Daar moeten we nog maar eens naar kijken dan, nu kan het nog gewijzigd worden. evt in de garage?!?
pi_86746686
Ik had al zitten kijken naar een verhoging voor de wasmachine en droger... vond dit wel wat...

Een wasbak met koud en warm water komt er ook, net als een buitenkraan en de wandcontactdozen zijn al ingemetseld in de buitenmuur (er komt er zelfs 1 voor een tv aansluiting :@ )
Ik wacht rustig af op de rest van de tips ;) erg handig als andere mee denken!!
  donderdag 23 september 2010 @ 13:30:55 #16
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86747056
voor de wasmachineverhoging zou ik gewoon paar muurtjes metselen, betonplaatje erop en betegelen.
Je zou hem zelf met opstaande kant kunnen maken, heb je gelijk een lekbak.

Jouw voorbeeld is volgens mij vele malen duurder. En lekt je wasmachine een keer, is zo'n kast natuurlijk zo weg!

Je zou de verdeler wel in de bergkast kunnen maken, links boven in de hoek. Moet je hem aan de kastzijde wel omtimmeren en isoleren. Met een luik naar de hal toe om erbij te kunnen. Het leidingverloop moet dan wel richting boven, dus door de hal en dan naar de betreffende ruimtes, en niet pats recht naar beneden dwars door de bergkast richting keuken.

En mochten ze de vloerverwarmingsbuizen erin liggen, veel foto's maken. In ieder geval goed weten waar alles ligt.
pi_86748124
hmmm, dat is ook een goed idee voor die verdeler. We gaan het eens ff goed bekijken en overleggen met de loodgieter...
Mijn vriend maakt echt van alles foto's zodat we straks precies weten waar alle leidingen enz liggen. Voor het geval er iets is of je ergens iets wilt boren of zo....

Voor de wasmachine kijk ik dadelijk mijn vader maar eens lief aan O-)
Die is namelijk nogal handig en kan zoiets zelf wel maken, maar dan goedkoper. Van een muurtje metselen ben ik niet zo weg. Dan kan je t niet meer zo snel verplaatsen, mocht dit nodig zijn.
pi_86748717
Het "probleem" waar we ook nog mee zitten is het inrichten van de woonkamer.
We hebben alleen nog maar een hoek bank gekocht, de rest moet nog aangeschaft worden. Maar het is zo moeilijk om te bepalen wat voor een meubels er in de ruimte kunnen staan.
iemand nog leuke ideeen??
pi_86751958
Leuk project trouwens! Mooie steen, nette hardhouten kozijn en zo te zien ook weggewerkte ventilatieroosters boven de kozijnen!

Wat vraagjes:

- waarom hebben jullie gekozen voor steenwol en niet voor een hoogwaardigere isolatie?
- komt er een plat dak, of een puntdak? En wat voor pannen erop?
- zijn dit holle bouwstenen, of massief?
pi_86753812
De roosters zijn idd weggewerkt, volgens onze vorige aannemer kon dit niet ivm inbouwrolluiken, maar de aannemer die we nu hebben heeft dit veranderd omdat het wel kon. (anders waren ze in de ramen gekomen, wat wij toch minder mooi vinden)
Geen idee waarom we deze isolatie hebben, dit heeft ook de vorige aannemer zo bepaald... :?
Er komt een zadeldak op (zo heet dat geloof ik) We krijgen een vhv zwart glazura dakpan (heb daar geen verstand van, maar volgens onze nieuwe aannemer was deze beter...)
Wat bedoel je met bouwsteen? de snelbouwsteen heeft "gaten", maar de gevelsteen is massief volgens mij van daas... maar dat weet ik niet meer zeker...
pi_86765313
Ja, dat zal inderdaad wel. Die snelbouwstenen zijn van die honingraat-achtige blokken en je gevels metsel je met bakstenen af.

Ben erg benieuwd hoe het wordt! Ik zou met het kopen van je inboedel nog even wachten tot de binnenmuren allemaal staan. Dan vormen zich vanzelf wel ideeën over de inrichting als je er in staat :)

PS. waar is het nou ongeveer? :P
pi_86766644
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:00 schreef JSS het volgende:
PS. waar is het nou ongeveer? :P
Ow ja, sorry.... o|O
Het is in Babberich, in gelderland. (dicht bij Arnhem)
pi_86766858
Vanavond zijn we weer (via de steigers!! dood eng!!) naar boven geklommen om de vorderingen te bekijken. En dit was het resultaat:
pi_86783547
Dit zijn idd de snelbouwstenen die ik bedoelde!

Ziet er goed uit allemaal, hopelijk kunnen ze de komende 1,5 maand lekker doorwerken en ligt eind oktober het dak dicht, dan scheelt dat enorm in je bouwvocht!
pi_87029193
Er is weer vooruit gang... *O*

1 van de slaapkamers

de douche ruimte

de badkamer

de overloop

nog een slaapkamer
en de kleding kast op de slaapkamer

Hopelijk gaan de kanaalplaten er volgende week op en gaan ze beginnen met het metselen van de buiten muur op de eerste verdieping.
En daarna snel door met de laatste verdieping, voordat het dak erop kan!! *O*
pi_87319388
ff een update.
De laatste kanaalplaten zijn vandaag gelegd! T huis is nu al mega hoog en er moet nog een dak op!! :o
Morgen gaan we zelf aan de slag. We gaan dan de gaten voor de stopcontactdozen boren.

We hebben de laatste meubels gekocht en de badkamer & vloeren voor beneden gekocht.
De vloer voor beneden:

Hier hebben we er 2 van gekocht:

3D van de woonkamer, zoals de opstelling waarschijnlijk gaat worden.

Meubels zoals we ze hebben gekocht:

pi_87319684
Ga je nog voorzieningen treffen om je wasmeubels op te hangen ivm je blokken?
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_87319880
Hoe bedoel je?
Is dat nodig dan? :@
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:39:31 #29
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87320968
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:45 schreef doehetzelfer het volgende:
en de kleding kast op de slaapkamer
[ afbeelding ]............
En waar komt de walkin fridge voor hem :? :@
pi_87321476
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:12 schreef doehetzelfer het volgende:
Hoe bedoel je?
Is dat nodig dan? :@
Je blokken zijn relatief hol dus als je ze zo zou ophangen en de vrouw des huizes zou om wat voor reden op de wastafel gaan zitten ~O> weet ik niet hoe lang ze blijft zitten.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:54:55 #31
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87321565
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:05 schreef De_Rikster het volgende:
Ga je nog voorzieningen treffen om je wasmeubels op te hangen ivm je blokken?
daar zijn toch gewoon een soort holle-wand pluggen voor? Geen extra andere voorzieningen nodig als ik het goed heb.

Gewone pluggen volstaan inderdaad niet, omdat je holle kamers in de snelbouwsteen hebt.
pi_87323779
Op de wastafel gaan zitten ??? |:( o|O 8)7 -O-
pi_87328525
We moeten idd speciale pluggen gebruiken. Maar ik wist niet dat je dan nog meer nodig hebt. Gaan we na vragen als we ze gaan ophangen.
Maar als iemand zeker weten weet dat je nog extra bevestiging nodig hebt dan hoor ik dat graag.

Enne.... ik was niet van plan om erop te gaan zitten hoor :P
pi_87328942
oeh, dit topic heb ik helemaal gemist!

ziet er leuk uit! gaat al snel zie ik!
leuk dat je heb gekozen voor vitrage/in between in de woonkamer. is altijd zo mooi met een schuifpui.

heb je inmiddels ook meubels voor de slaapkamer(s) gekocht?
ben erg benieuwd naar de badkamer trouwns!
~ Bonito La Risa ~
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:49:34 #35
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87333379
Oew, deze bouw gaat ook al vrij hard ! Gaan jullie al het installatiewerk zelf doen ?
Of alleen het elektra ? :)
pi_87335744
Het gaat echt super snel!! Vanmiddag ff op de bouw wezen kijken. Volgens de aannemer gaat volgende maand het dak erop (afhankelijk van het weer) Zo spannend!!

Ik vond het erg moeilijk om te beslissen wat er voor de ramen moet komen. Maar voor de woonkamer wordt het witte vitrage. En voor de keuken worden het denk ik grijze plisse's

De meubels voor de slaapkamer hadden we al. Die staan opgeslagen bij de ouders van mijn vriend.
Die hadden we net gekocht voordat we besloten om samen te gaan wonen. Nu gebruiken we zolang mijn oude bed.
Ik ben ook erg benieuwd naar de badkamer! vind het nu al gaaf als we in de lege ruimte staan. Er komt ook een hele gave douche deur in. Van 1,40 breed en dan helemaal van glas. Qua glas lijkt t hier op:

Maar goed het duurt nog wel ff voordat we de badkamer af hebben :)
pi_87336035
Al het installatie werk laten we doen door mijn vader en broer die elektriciens zijn en de vader van onze nieuwe buurmand doet het loodgieters werk want die is loodgieter.
We gaan zelf wel helpen om alles aan te leggen, maar zonder ervaren mensen erbij vind ik het wel onverantwoordelijk.
pi_87364437
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:43 schreef doehetzelfer het volgende:
Het gaat echt super snel!! Vanmiddag ff op de bouw wezen kijken. Volgens de aannemer gaat volgende maand het dak erop (afhankelijk van het weer) Zo spannend!!

Ik vond het erg moeilijk om te beslissen wat er voor de ramen moet komen. Maar voor de woonkamer wordt het witte vitrage. En voor de keuken worden het denk ik grijze plisse's
[ afbeelding ]

De meubels voor de slaapkamer hadden we al. Die staan opgeslagen bij de ouders van mijn vriend.
Die hadden we net gekocht voordat we besloten om samen te gaan wonen. Nu gebruiken we zolang mijn oude bed.
Ik ben ook erg benieuwd naar de badkamer! vind het nu al gaaf als we in de lege ruimte staan. Er komt ook een hele gave douche deur in. Van 1,40 breed en dan helemaal van glas. Qua glas lijkt t hier op:
[ afbeelding ]
Maar goed het duurt nog wel ff voordat we de badkamer af hebben :)
Oeh die zijn erg mooi zeg O+ maar kun je die wel schoonmaken in de keuken?
Douche is gaaf :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87368090
Vandaag zijn we druk aan het klussen geweest, Hier wat foto's ervan:

En terwijl dat ik moest wachten tot ik weer verder kon heb ik even genoten van het uitzicht :D
pi_87515998
Foto van begin deze week. De zoldervloer ligt erop en de rolluiken zitten erop.

Vriend lief is bezig met belangrijke zaken :P Het uitzoeken van een geluidssetje. Volgens hem moet dit t worden ( en hier heb ik de ballen verstand van dus t zal wel goed zijn :) )

[ Bericht 62% gewijzigd door doehetzelfer op 13-10-2010 23:02:08 ]
pi_87517757
Als je van plastic speelgoed houd moet je daarvoor gaan ja ;)

Begint al iets op te lijken he! Je ziet niet vaak dat er met zulke stenen gebouwd word, zo lekker rood enzo... succes!
pi_87517937
heb jij een houtenset dan?? :P
  donderdag 14 oktober 2010 @ 02:47:56 #43
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87521683
Ik zou iig tegen vriendje zeggen dat hij andere speakers moet gaan zoeken :Y Als het budget dat niet toelaat zou ik dan eerder voor zeer goede stereo zuilen gaan met een mooie sub. Dali bijvoorbeeld. Wat hij nu als geluidbrenger heeft uitgezocht... :{ Laten we zeggen dat je qua andere zaken een betere smaak hebt :Y
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87522389
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:34 schreef doehetzelfer het volgende:
heb jij een houtenset dan?? :P
Gaat wel erg off-topic in K&W, maar nog ff kort: ja ik heb ook platic... heb ook naar deze speakerset gekeken...
Maar het voelde te veel plastic aan en nog belangrijker: het klonkt nergens naar.

Zelf heb ik een Marantz 1501 (opvolger 1601 is ook al uit) en de Tannoy 5.1SFX, ook een klein setje maar meer gekocht om later uit te bouwen met twee houten front speakers.

En anders info ophalen bij onze collega's: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/9

Wanneer was jullie oplever planning?
pi_87527505
Oke, ik ga het door geven aan mijn vriend. Hij wilde ook eerst nog gaan luisteren of t wat was en aan gezien ik er helemaal geen verstand van heb vind ik alles goed, als t maar geen mega grote boxen/speakers zijn.

Oplever datum is niet bekend. We gaan een heleboel zelf doen, dus de aannemer is ook afhankelijk van hoe snel wij dadelijk zijn met alles. Zoals je hierboven ziet zijn we al bezig met het boren. Aankomende zaterdag komt er iemand de trap in meten en krijgen we een nood trap erin en mijn vriend gaat dan de laatste paar gaten boren voor de stopcontacten. (zolder moet ook nog als die klaar is)

Wat we de aankomende tijd nog willen gaan doen:
-resterende gaten boren voor de stopcontacten
-sleuven frezen voor de electra en het weg werken van kabels
-gaten boren voor de spotjes
-keuken bestellen
-cv ketel uitzoeken
-leidingen voor electra leggen
-vloerverwarming leggen
-loodgietswerk
-de voeg kleur bepalen
-schilderen van de rand om de daggoot, (de aannemer laat daarvoor de steigers nog ff staan, dan kunnen we er makkelijk bij)

Als we dat klaar hebben wordt de cementdekvloer gestort en dan kunnen we weer verder met de rest.
De aannemer verwacht dat t huis binnen 2 maanden wind en water dicht is, dus voor die tijd willen we het boren klaar hebben. Maar dat gaat wel lukken, want dat boren gaat gemakkelijker dan dat we hadden verwacht. Hopelijk gaat het frezen ook zo makkelijk, maar daar komen we vanzelf achter :)
We hebben al een beetje rond gekeken, maar ik denk dat we inplaats van een sleuvenfrees een sleuvenboor moeten huren ivm de hardheid van de binenmuren. Maar daar laten we ons nog wel ff over inlichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door doehetzelfer op 14-10-2010 11:54:13 ]
pi_87534789
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 02:47 schreef klusfoobje het volgende:
Ik zou iig tegen vriendje zeggen dat hij andere speakers moet gaan zoeken :Y Als het budget dat niet toelaat zou ik dan eerder voor zeer goede stereo zuilen gaan met een mooie sub. Dali bijvoorbeeld. Wat hij nu als geluidbrenger heeft uitgezocht... :{ Laten we zeggen dat je qua andere zaken een betere smaak hebt :Y
Die andere zaken heb ik ook uitgezocht O-)
pi_87535468
We hebben nu trouwens ook een houten setje :P
LEM pegasus setje (bestaat uit 2 maal 18 inch basskasten en 2 maal 12 inch/2inch topkasten) van mijn vriend... Maar die vond ik iets te groot voor in huis :D
  Moderator donderdag 14 oktober 2010 @ 22:28:44 #48
92034 crew  Vonkenboer
pi_87552702
Dit soort stenen zijn over het algemeen wel goed te doen met een standaard sleuvenfrees; sleuven frezen eist toch ook wel een klein beetje handigheid; maar dat moet denk ik gezien de expertise in de kennissenkring geen probleem zijn ;)

Het nadeel van sleuven frezen is altijd dat je nooit tot helemaal bovenaan de muur kunt komen en je dus veel hakwerk hebt. Bij dit soort muren is het wel altijd een uitdaging om je leidingen fatsoenlijk vast te kunnen krijgen aangezien de stenen van binnen hol zijn :)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:00:07 #49
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87554142
Ik heb nooit prettig gewerkt met een sleuvenfrees. Ben op een bepaald moment ook overgestapt op een gewone haakse slijper voorzien vaneen diamandblad.

Veel flexibeler.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87556243
nou we gaan het gewoon proberen, t moet toch gebeuren :)

En we gaan de stopcontact leidingen waarschijnlijk over de grond leggen, dus op de beneden verdieping direct naar de meterkast. Dit omdat we een heleboel stopcontacten hebben beneden. Qua dikte van de vloer kan dit namelijk makkelijk. Volgende week gaan we bekijken hoe we alles het beste kunnen aanleggen eerst maar eens alle gaten afboren.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:10:28 #51
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87556792
stopcontacten heb je nooooit genoeg. Heb er zelf 40 in e woonkamer hier... 32 m2 :')
Bij het plaatsen vroeg ik me af of ik niet wat overdreef. Nu ben ik blij dat ik het deed en je ziet ze toch niet terug.
pi_87560729
inderdaad. elke hoek gewoon een groep van 4 minimaal :) En dan het liefste nog eentje geschakeld maken daarvan zodat je gewoon staande lampen met de schakelaar uit kan zetten.
pi_87561797
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:10 schreef klusfoobje het volgende:
stopcontacten heb je nooooit genoeg. Heb er zelf 40 in e woonkamer hier... 32 m2 :')
Bij het plaatsen vroeg ik me af of ik niet wat overdreef. Nu ben ik blij dat ik het deed en je ziet ze toch niet terug.
Ik maak hier uit op dat je minstens 3 eindgroepen in de kamer hebt want
bij 1 eindgroep mag je 9 aansluitpunten hebben
bij 2 eindgroepen mag je 15 aansluitpunten hebben
bij 3 eindgroepen mag je 18 aansluitpunten hebben
bij 4, 5 of 6 eindgroepen mag je 21 aansluitpunten hebben
bij meer dan 6 word het begrenst door de maximale belasting, waarbij een lichtpunt 50VA en een wandcontactdoos voor algemeen gebruik 200VA word geteld
pi_87613646
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:10 schreef klusfoobje het volgende:
En ik dacht dat wij erg waren :P
pi_87614011
ff een update van de keuken...
De kleur van de grijze deurtjes wordt wat donkerder als op de 3D en de smetplint laten we weg omdat het anders zo raar lijkt met het keukenraam. Maar dit komt al meer in de richting O+

Dit is de kleur van de grijze kastdeurtjes

Vandaag hebben de bouwvakkers ook gewerkt. De aannemer denkt dat volgende week de binnenmuren van de zolder klaar zijn en dan kan het dak dus ingemeten worden!! *O*
Hij gaf ook als tip om een scheuvenzaag te gebruiken ivm de hardheid van de binnenmuur. Hij zei dat we gewoon een goedkope konden kopen bij de bouwmarkt, omdat we er daarna toch niks meer mee doen. Dus ik denk dat we dat advies maar gaan volgen.
pi_87614729
Mooi die keuken :Y

Hier hele huis 110 WCD's :@
pi_87767737
Het metselwerk op de eerst verdieping is klaar.

Nu zijn ze de zolder aan het metselen.

pi_87870208
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:20 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi die keuken :Y

Hier hele huis 110 WCD's :@
We zijn ook heel blij met de keuken, hopenlijk wordt ie in het echt ook heel mooi :) Woensdag gaan we 'm bestellen en de lever datum laten we op week 4 zetten.

Ik heb vandaag ff geteld ivm met inkopen van de spullen voor de electra. We hebben in het totaal 184 WCD in de woning, incl zolder. Ik had zelf verwacht dat het er meer waren dus het valt me nog mee :D
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:04:17 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87870353
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:00 schreef doehetzelfer het volgende:
We hebben in het totaal 184 WCD in de woning, incl zolder. Ik had zelf verwacht dat het er meer waren dus het valt me nog mee :D
:D Als dat geen wietplantage is :+
pi_87872086
O-)
pi_87876494
Voor het ophangen van je wastafel en andere dingen zou ik eens kijken naar Fischer Injectiemortel
in combinatie met hulzen (ivm. holle bouwmaterialen)of eventueel de speciale set voor wastafelbevestiging.

Verder heb ik zelf ook een Harmon Kardon receiver waar ik zéér tevreden mee ben,
maar ook ik kan je een andere speakerset dan "die plestike".
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 12:11:40 #62
92034 crew  Vonkenboer
pi_87891232
Mooie kleur stenen hebben jullie ook uitgezocht voor de buitenmuren, donkere stenen staat een huis altijd zoveel malen beter dan bijvoorbeeld geel kleurige stenen *O*

Wat voor kleur dakpannen hebben jullie gekozen ?
pi_87911074
Ik was ook helemaal weg van deze steen! Moest wel moeite doen om de buurvrouw over te halen, die vond de baksteen wat te donker. Maar volgens mij vind ze hem nu ook wel mooi :)
De dakpannen moesten volgens beeldkwaliteitsplan zwart zijn, wat we zelf ook het mooist vonden.
Over 2 a 3 weken kan ik een foto erop zetten met hoe het er in het geheel uitziet *O*
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 21:15:23 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_87912585
Vind de bovenindeling wel praktisch. Gelijke grootte aan kamers en zo. Wel jammer van het 'geen bad' hebben. Ik zou misschien het bad nog aan de onderkant gebracht en de kasten van de slaapkamer aan de andere kant brengen om de versmalling te verklaren.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_87913091
We wilde geen bad, hebben nu een whirlpool, maar zijn er in de 2 jaar dat we hier nu wonen nog nooit in geweest. Zonde van de ruimte, het geld en het poetsen dus in ons geval.
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 21:24:52 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_87913219
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 21:22 schreef doehetzelfer het volgende:
We wilde geen bad, hebben nu een whirlpool, maar zijn er in de 2 jaar dat we hier nu wonen nog nooit in geweest. Zonde van de ruimte, het geld en het poetsen dus in ons geval.
Ah. Okay :) ! En anders zou hij er wel in kunnen (als het moet) dus nou ja :)

Verder wat ik zeg: slim ingedeeld huis.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_87914734
Had er wel in gepast ja ;)
pi_87915015
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 12:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooie kleur stenen hebben jullie ook uitgezocht voor de buitenmuren, donkere stenen staat een huis altijd zoveel malen beter dan bijvoorbeeld geel kleurige stenen *O*

Wat voor kleur dakpannen hebben jullie gekozen ?
Bij nieuwbouw absoluut maar een kennis is nu een oud huisje met die steen aan het ommuren en dat is echt niet mooi.

Gaaf zwarte pannen!
pi_87915682
Gosh, wat leuk om t hele verhaal te lezen, had hyet tot nu toe gemist, goeie pix.

Over 1 ding verbaas k me n beetje : verlichting i/d badkamer, je zei : spotjes 230 volt. Nu bouwen wij aan een oud huis in Frankrijk, en daar is het zo. De salle de bains is verdeeld in 4 zones, en alleen in zone 3 en 4 mag 230 volt, die zijn resp 60 en dan 90 cm van alle waterkranen, bad, douche, wc, afvoer (alles tot plafond behalve zone 4 verticaal tot 225 cm).
Dat is de bouwcode, en i.vm. verzekering (die niet betaalt, als - - -) houdt iedereen zich daarna ; nou jah, bijna iedereen. De hele elec installatie mag niet met meer dan 8 groepen op 1 aardlek (30 mA), en verder moeten de was- en droogmachines, oven, warm water/cv, enzovoort elk apart op 1 groep, en die heeft een ander type aardlek. Oh, en alle leidingen (SC, schakelaars, lampen ; alles) moet inclusief geel-groen.
Met al de expertise en handen van pa's zal t wel goed zitten, wat jullie doen. Vroeg me af : zijn de verschillen met NL kennelijk zo groot - - - .
De NL bouwcode ken ik niet.

Nog wat : in Frankrijk bouw je vrijwel altijd met holle beton blokken (parpaing, agglo), 20 en 15 dik buiten en 8 en/of 10 binnen, nooit 5 of 6 cm. Regendichte "crepi" eroverheen, buitenkant. Blokken zijn 50 x19.5. Jullie rode blokken zijn veel mooier, buitensteen ook, maar nieuwe Franse huizen daar (Alpen) zijn altijd wit of licht van kleur. Fransen hebben ook wel rode blokken (terre cuit), maar die zijn behoorlijk duurder, ze geven wel toe dat ze beter zijn, "maar parpaings zijn goed genoeg, 50 jaar". Daarentegen nemen ze wel graag sipor blokken voor binnen, dikkere maten ook voor lichte steunmuren (poreuze beton, warmte isolerend, iets beter dan kalk). Vloeren en plafonds ook met holle betonblokken, dat is net als hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door quirigua op 24-10-2010 22:25:15 ]
pi_87915725
@ Vonkenboer (of iemand anders die er verstand van heeft): In de badkamer willen we spotjes van 230V. In de douchruimte zelf moet ook een spotje. Plafon is 2,60 hoog en wordt niet verlaagd. Kunnen we daar een spotje met IP waard van 65 plaatsen of moet je ongeacht van de IP waarde een spotje plaatsen met 12V?
Heb die zone verdelingen wel gelezen, maar kan er voor in de doucheruimte zelf niet echt wijs uit worden. Op plaatjes zie je als voorbeeld dan een bad ipv een douche... Zelf denken we dat het wel kan omdat je hoger zit dan die 2.25, wat denk/vindt jij?
pi_87916173
:) In nederland geld dit voor de zone's
zone 0 mag niks
zone 1 mag niks
zone 2 IP66-IP65-IP44
zone 3 IP66-IP65-IP44-IP43-IP21

Maar ik weet niet of dit ook voor 230V geldt.

(zeg ik dit goed?)
pi_87916598
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:12 schreef doehetzelfer het volgende:
:) In nederland geld dit voor de zone's[ afbeelding ]
zone 0 mag niks
zone 1 mag niks
zone 2 IP66-IP65-IP44
zone 3 IP66-IP65-IP44-IP43-IP21

Maar ik weet niet of dit ook voor 230V geldt.

(zeg ik dit goed?)
Zie vorige post. In Frankrijk geldt dus toch hetzelfde, behalve : zone 0 niks, zone 1 en 2 alleen spotjes/op transformator 12 volt, zone 3 en 4 zoals eerder aangegeven. Zones 1,2,3 tot plafond hoogte, never mind hoe hoog ; zone 4 225 hoog, maar daar mag alles al. Franse zone 4 = jouw zone 3.
pi_87916599
Als het plafond op 2,60 m ligt valt dit in zone 2
En aangezien dat het geen openbare badinrichting is naar ik aanneem mag de verlichting voldoen aan IPX 4, spatwaterdicht
en mag 230V zijn
pi_87916794
IPX 4 is?
Wij hebben een spotje van 230V gezien met een IP waarde van 65. Deze moest volgens ons wel voldoen voor in de doucheruimte (Voor 2,60 hoog)
pi_87917058
quote:
5s.gif Op zondag 24 oktober 2010 22:04 schreef doehetzelfer het volgende:
@ Vonkenboer (of iemand anders die er verstand van heeft): In de badkamer willen we spotjes van 230V. In de douchruimte zelf moet ook een spotje. Plafon is 2,60 hoog en wordt niet verlaagd. Kunnen we daar een spotje met IP waard van 65 plaatsen of moet je ongeacht van de IP waarde een spotje plaatsen met 12V?
Heb die zone verdelingen wel gelezen, maar kan er voor in de doucheruimte zelf niet echt wijs uit worden. Op plaatjes zie je als voorbeeld dan een bad ipv een douche... Zelf denken we dat het wel kan omdat je hoger zit dan die 2.25, wat denk/vindt jij?
Het gaat erom of er water tegen kan spatten of niet.
Wij hebben gewone spotjes in de douche het is onmogelijk dat er water tegen het plafond komt tenzij je met de douchekop er speciaal op richt.
pi_87917245
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:22 schreef doehetzelfer het volgende:
IPX 4 is?
Wij hebben een spotje van 230V gezien met een IP waarde van 65. Deze moest volgens ons wel voldoen voor in de doucheruimte (Voor 2,60 hoog)
IPX 4 = IP 44, spatwaterdicht dus alles met een hogere codering voldoet aan de eis
pi_87917370
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Het gaat erom of er water tegen kan spatten of niet.
Wij hebben gewone spotjes in de douche het is onmogelijk dat er water tegen het plafond komt tenzij je met de douchekop er speciaal op richt.
Maar hebben jullie 12V of 230V?
pi_87917441
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 22:32 schreef doehetzelfer het volgende:

[..]

Maar hebben jullie 12V of 230V?
Zal ik even navragen volgens mij 12.
pi_87917521
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:30 schreef exlurker het volgende:

[..]

IPX 4 = IP 44, spatwaterdicht dus alles met een hogere codering voldoet aan de eis
Ok, dank je!
We dachten zelf al wel dat het kon, maar ja t blijft toch 230V dus ik dacht ff kijken wat de experts er van zeggen :D
Voor de zekerheid gaan we toch maar voor de IP65 spots.
pi_87917605
Ohooh! Dat ziet er goed uit! ^O^

Ik wil graag mee lurken!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_87917986
Welkom :)
Gezellie!
pi_87920965
Ik kijk ook mee, leuk om je huis zo te zien vorderen ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_87927284
Leuk om te volgen. Ik ben ook bezig met een tweekapper.
Bij ons liggen alleen de benedenvloerplaten nog. Deze week waarschijnlijk het stellen van de kozijnen.
We gaan ook bouwen met die keramische blokken.
Voor degene die het wil volgen www.kruisdijk.com
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:04:31 #84
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87927837
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:41 schreef OnsvirjouSA het volgende:
Leuk om te volgen. Ik ben ook bezig met een tweekapper.
Bij ons liggen alleen de benedenvloerplaten nog. Deze week waarschijnlijk het stellen van de kozijnen.
We gaan ook bouwen met die keramische blokken.
Voor degene die het wil volgen www.kruisdijk.com
Hee, bekende aannemer!
pi_87933251
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:04 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Hee, bekende aannemer!
vertel?!?
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:18:06 #86
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87933738
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:02 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

vertel?!?
Daar bouwen wij op het moment ook een project mee.
pi_87933798
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:18 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Daar bouwen wij op het moment ook een project mee.
Oh, interessant, waar? en is er ook een website van dat project?
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:22:34 #88
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87933864
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:20 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Oh, interessant, waar? en is er ook een website van dat project?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87934272
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:22 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aannemersbedrijf Hoek kwam bij ons als beste uit de bus na vergelijk met andere aannemers in de buurt.
En dan zijn wij ook echt bij verscheidene bouwplaatsen wezen kijken.
Ze zijn redelijk flexibel maar een plannings overzicht krijgen we pas als het dak erop zit dus das vrij wazig.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het een kwalitatief goed huis wordt gezien de positieve reacties van hoek-huis-eigenaren. De oplevering van ons huis wordt verwacht in maart 2011 maar of ze dat gaan halen weet ik niet.
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:46:07 #90
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87934638
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:35 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Aannemersbedrijf Hoek kwam bij ons als beste uit de bus na vergelijk met andere aannemers in de buurt.
En dan zijn wij ook echt bij verscheidene bouwplaatsen wezen kijken.
Ze zijn redelijk flexibel maar een plannings overzicht krijgen we pas als het dak erop zit dus das vrij wazig.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het een kwalitatief goed huis wordt gezien de positieve reacties van hoek-huis-eigenaren. De oplevering van ons huis wordt verwacht in maart 2011 maar of ze dat gaan halen weet ik niet.
Planning is een beetje lastig los te peuteren bij ze, dat klopt.
Reken maar niet dat je die datum gaat halen.... :P Geloof dat de DAP dan ook klaar moet zijn...(dacht 1 maart opening)
Mag jij raden wie ik denk die voorrang krijgt. ;)
Is wel een aannemer waar je goed mee kunt praten...
pi_87935170
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:46 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Planning is een beetje lastig los te peuteren bij ze, dat klopt.
Reken maar niet dat je die datum gaat halen.... :P Geloof dat de DAP dan ook klaar moet zijn...(dacht 1 maart opening)
Mag jij raden wie ik denk die voorrang krijgt. ;)
Is wel een aannemer waar je goed mee kunt praten...
Ze hebben nog wel meer medewerkers mag ik hopen. Gezien de hoeveelheid projecten wat Hoek heeft op dit moment. :D
Ik heb ff gebeld of ze maart gaan halen. De reactie was indien het weer niet te extreem wordt de aankomende maanden dan moet het gehaald gaan worden.
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:06:21 #92
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87935295
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:02 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Ze hebben nog wel meer medewerkers mag ik hopen. Gezien de hoeveelheid projecten wat Hoek heeft op dit moment. :D
Ik heb ff gebeld of ze maart gaan halen. De reactie was indien het weer niet te extreem wordt de aankomende maanden dan moet het gehaald gaan worden.
^O^
pi_87935515
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:06 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

^O^
Als ik zo die foto's zie in Dedemsvaart dan moet dat zelfs wel eerder klaar zijn.
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:16:05 #94
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87935643
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:12 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Als ik zo die foto's zie in Dedemsvaart dan moet dat zelfs wel eerder klaar zijn.
Dedemsvaart? Waar zie jij foto's dan?
pi_87935660
Bij ons wilde ze liever ook geen planing afgeven. Als het weer heel erg tegen zit dan klopt er van die planning niks meer. Als het dak erop zit en het is wind en water dicht, dan zijn ze niet meer afhankelijk van het weer en kunnen ze zich aan een planning houden.
Bij ons loopt de bouw nu een paar weken voor, het weer was beter als dat ze hadden verwacht, dus dat is voor ons een goede zaak :)

Vandaag is bij ons huis het hoogste punt bereikt (foto's volgen)
We hebben het met de aannemer nog over pannenbier gehad, maar daar doen ze niet meer aan ivm met veiligheid voor de werknemers, maar wat lekkers was altijd welkom dus dat gaan we vrijdag maar eens brengen :D
pi_87935747
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:16 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dedemsvaart? Waar zie jij foto's dan?
Ik bedoel Hardenberg..... :@
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:23:22 #97
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87935872
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:19 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Ik bedoel Hardenberg..... :@
:P

Heb de planning ff bekeken en eind week 9 zou het narooien klaar moeten zijn.
pi_87936485
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:16 schreef doehetzelfer het volgende:
Bij ons wilde ze liever ook geen planing afgeven. Als het weer heel erg tegen zit dan klopt er van die planning niks meer. Als het dak erop zit en het is wind en water dicht, dan zijn ze niet meer afhankelijk van het weer en kunnen ze zich aan een planning houden.
Bij ons loopt de bouw nu een paar weken voor, het weer was beter als dat ze hadden verwacht, dus dat is voor ons een goede zaak :)

Vandaag is bij ons huis het hoogste punt bereikt (foto's volgen)
We hebben het met de aannemer nog over pannenbier gehad, maar daar doen ze niet meer aan ivm met veiligheid voor de werknemers, maar wat lekkers was altijd welkom dus dat gaan we vrijdag maar eens brengen :D
Dat wordt gehaktballen met mayo en gebakken uitjes w/

Bij Hoek zijn ze dus ook heel voorzichtig met de planning. Maar goed, je wilt als klant toch eigenlijk het liefst dat als je de handtekening hebt gezet dat het gebouw er de volgende dag zo'n beetje staat en het liefst nog eerder :o }) :+

Aanvankelijk zouden ze bij ons al in januari beginnen maar door perikelen vanuit de gemeente en de daarop volgende weken van hernieuwde tekeningen hebben de klad er in gegooid en is het past half september van start gegaan ander hadden we er nu zo'n beetje de oplevering al achter de rug.
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:49:32 #99
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87936900
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:39 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Dat wordt gehaktballen met mayo en gebakken uitjes w/
De meeste jongens komen uit twente, dus een Bratwurst of currywurst kunnen ze ook wel waarderen!
pi_87937138
We brengen de mannen op de bouw zo nu en dan eens wat lekkers. De ene keer doen wij dat en de andere keer doen de buren het. Maar dat het hoogste punt is bereikt dat moet ook gevierd worden, dus is het weer tijd voor wat lekkers :)

Het kan met de bouw idd niet snel genoeg gaan, wat jij zegt, liever vandaag nog dan morgen!

Bij ons zouden we ook in januari/februari al gaan bouwen, maar door een menings verschil met de vorige aannemer zijn we overgestapt naar een andere en voordat dat allemaal rond was waren we alweer in juni.
Maar we zijn echt super blij met ze! Echt een top aannemer!
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:13:37 #101
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87943446
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:55 schreef doehetzelfer het volgende:
We brengen de mannen op de bouw zo nu en dan eens wat lekkers. De ene keer doen wij dat en de andere keer doen de buren het. Maar dat het hoogste punt is bereikt dat moet ook gevierd worden, dus is het weer tijd voor wat lekkers :)
Das best slim hoor! Het kost je eigelijk geen droppie, iig in verhouding met je huis, maar je krijgt er een stukje waardering voor terug van de jongens die daadwerkelijk de spijkers in het hout slaan.

Je kunt er noooooit slechter van worden!
pi_88036512
En zo zag het er gister uit
pi_88381167
vorige week het deurbeslag uitgezocht
Voor buiten alleen de bovenste is voor de deuren binnen.

brievenbus buiten

brievenbus binnen (dat wordt poetsen)

Woensdag gaat t dak erop en die maandag erop gaan de dakpannen erop. Dan kunnen we dus weer verder klussen. Het is nu te nat om iets in huis te doen :(
pi_88407011
Vandaag is vriend lief weer druk aan het klussen geweest(tussen de buien door)

[ Bericht 2% gewijzigd door doehetzelfer op 06-11-2010 20:41:41 ]
pi_88466950
Nog 2 dagen voordat het dak erop komt!! *O*
pi_88467239
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2010 23:00 schreef klusfoobje het volgende:
Ik heb nooit prettig gewerkt met een sleuvenfrees. Ben op een bepaald moment ook overgestapt op een gewone haakse slijper voorzien vaneen diamandblad.

Veel flexibeler.
Hadden we maar naar je advies geluisterd. We hebben de sleuvenfrees alleen in de garage gebruikt. de rest hebben we met een haakse slijper gedaan, dat ging veel gemakkelijker en sneller. En het voordeel is dat je vrij dichtbij het plafon en de vloer kunt komen, scheelt weer hakwerk.
Dus voor iedereen die nog eens van plan is om sleuven te gaan frezen: gebruik gewoon een haakse slijper met diamantblad, dat is goedkoper en het gaat supper snel!!
pi_88473963
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:49 schreef doehetzelfer het volgende:

[..]

Hadden we maar naar je advies geluisterd. We hebben de sleuvenfrees alleen in de garage gebruikt. de rest hebben we met een haakse slijper gedaan, dat ging veel gemakkelijker en sneller. En het voordeel is dat je vrij dichtbij het plafon en de vloer kunt komen, scheelt weer hakwerk.
Dus voor iedereen die nog eens van plan is om sleuven te gaan frezen: gebruik gewoon een haakse slijper met diamantblad, dat is goedkoper en het gaat supper snel!!
Bedankt voor de tip. Maar geeft het niet veel meer stof?
pi_88475280
Ja. Da's het enige nadeel van een haakse slijper met een diamantblad. Van te voren goed kijken waar de uitgang is want die zie je dan echt niet meer....
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 16:01:12 #109
92034 crew  Vonkenboer
pi_88475675
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:49 schreef doehetzelfer het volgende:

[..]

Het gaat dan misschien wel makkelijker, maar bouwstof is wel degelijke schadelijk !
Zeker zoals je in mijn beroep vaak je eigen sleuven moet uitslijpen en uithakken en je eigen sparingen moet boren heb ik eigenlijk altijd wel een stofkap op.

Ik wil je daarom de volgende memo die ik ooit eens kreeg bij een bouwbedrijf zeker niet onthouden !

quote:
STOF IN DE BOUW

Algemeen

Op een bouwplaats komt door diverse bewerkingen aan materialen en andere werkzaamheden veel stof vrij. Enkele voorbeelden zijn het boren in beton, het fraisen van leidingsleuven, zagen, schuren, slijpen, werken met glaswol of steenwol en ook bij het aanvegen van een vloer. Dit stof varieert van grof tot zeer fijn stof. Juist deze fijne stofdeeltjes verspreiden zich makkelijk door de lucht en blijven als en wolk hangen. Stofdeeltjes die op de bouw tijdens de diverse werkzaamheden ontstaan zijn op zich niet giftig maar toch moet u oppassen.

De longen

Het ademhalingsstelsel voorziet het lichaam van de nodige zuurstof en zorgt er tevens voor dat bij uitademing het geproduceerde kooldioxyde wordt afgevoerd. De weg die de ingeademde lucht aflegt loopt via de neus of mond langs het strottehoofd en komt dan in de luchtpijp. De luchtpijp verdeelt zich in tweeën (bronchiën) zodat de lucht in onze beide longen kan komen. De longen zijn omgegeven met een vlies (borstvlies) dat vastzit aan de borstkas zodat bij uitademen de longen niet kunnen inklappen. Bij het binnenkomen van de longen splitsen de bronchiën zich als takken van een boom. De kleinste vertakkingen eindigen uiteindelijk in een soort kleine luchtzakjes (longblaasjes) waarin de uitwisseling van zuurstof en andere gassen plaatsvindt met het bloed. U begrijpt dat juist deze kleinste onderdeeltjes van de longen van het grootste belang zijn voor een goede overdracht van de in de lucht aanwezige zuurstof aan het bloed en ook het afvoeren van de kooldioxyde uit het bloed.

Na deze globale uitleg van het ademhalingsstelsel van het menselijk lichaam komen we weer terug op het eigenlijke onderwerp van dit item namelijk stof. U begrijpt dat we zoveel mogelijk moeten voorkomen dat deze kleine longblaasjes na verloop van tijd verstopt raken. Nu heeft het lichaam gelukkig al een eerste stoffilter ingebouwd. Als we inademen zorgen de slijmvliezen er onder andere voor dat de aanwezige grotere stofdeeltjes uit de lucht gefilterd worden. De wat kleinere stofdeeltjes worden opgevangen in de luchtpijp en de bronchiën. Door het snuiten van de neus of het ophoesten verlaten deze stofdeeltjes het lichaam weer. Alleen de allerkleinste stofdeeltjes kunnen de longblaasjes bereiken. Vroeger of later kan dit leiden tot een reactie van het lichaam bijvoorbeeld irritatie, hoesten, of een allergische reactie. In extreme gevallen kan na langere tijd een verstarring van het longweefsel optreden met als gevolg een verminderde zuurstofopname. Uiteraard moeten we het niet zover laten komen en voorzorgsmaatregelen treffen. Met andere woorden uw longen zijn geen stofzuigerzakken!

Welke maatregelen kunt u treffen

Als eerste moeten we kijken of de bron van de stofproduktie kunnen aanpakken zodat de stofproduktie verminderd of zelfs kan worden voorkomen. Hieronder staan een aantal maatregelen die het vrijkomen van fijn stof kunnen verminderen of voorkomen.

* Indien het gereedschap is uitgerust met een stofvangzak gebruik deze dan ook en maak tijdig de zak leeg.
* Goed ventileren.
* Bij het verplaatsen of verwerken van snel stuivende stoffen zoals cement, poederlijm etc. voorzichtig en met beleid te werk gaan zodat stofvorming zoveel mogelijk wordt voorkomen.
* Bij het schoonvegen van een vloer tijdens de ruwbouw kan door vooraf bevochtigen een zeer groot deel van de stofvorming worden voorkomen.

Waarschijnlijk kunt u zelf hier nog enkele punten aan toevoegen.

Persoonlijke bescherming

In situaties waar gewerkt moet worden bij een hoge stofconcentratie in de lucht is het van belang dat u gebruik maakt van een persoonlijk beschermingsmiddel. Dit beschermingsmiddel moet voorkomen dat het stof in de longen terecht kan komen. Afhankelijk van de situatie kunt u gebruik maken van de volgende stoffilters.

Stoffilter (kwaliteit P1)

Dit produkt het snoetje, dat veelvuldig op de bouwplaats wordt gebruikt biedt alleen bescherming tegen het groffe stof. Het fijne stof kan door het filter heen dringen. Het P-1 filter kunt u gebruiken bij bijvoorbeeld stof dat vrijkomt bij het slopen van metselwerk of beton. De goede werking van het filter hangt nauw samen met een goede pasvorm. Vervang het filter tijdig en zorg ervoor dat u het filter niet in een stoffige ruimte bewaard.

Stoffilter (kwaliteit P2)

In een omgeving waar veel fijn stof voorkomt of indien dit tijdens werkzaamheden vrijkomt moet u gebruik maken van stoffilter P2 kwaliteit. U kunt dit herkennen aan de verpakking waar deze code op staat aangegeven. Het filter van dit masker is veel fijner en daardoor geschikt voor het afvangen van fijne stofdeeltjes. Ook bij dit masker moet u ervoor zorgdragen dat het goed past en goed aangesloten op de huid zit (filter heeft twee elastische hoofdbandjes). Ook dit filter na gebruik bewaren op een stofvrije locatie. U kunt zelf vaststellen of het filter nog te gebruiken is doordat naarmate het filter voller raakt de ademhaling moeilijker zal gaan.

Beide filters zijn alleen geschikt voor stof en bieden dus geen bescherming tegen dampen of gassen. Indien u werkt in een omgeving waar veel stof in de lucht aanwezig is kunt u bij uw uitvoerder een stofmasker aanvragen. Let erop dat u het juiste filter vraagt afhankelijk van de soort stof.
pi_88511109
Er komt heeel veel stof vanaf!!
Maar goed wij doen het 1 malig en de ramen zitten nog niet in de woning dus het lucht goed door.
Mijn vriend gebruikt wel een stofmasker en natuurlijk ook een veiligheidsbril, zonder is het eigenlijk ook niet te doen.
Maar Het gaat wel 10x zo snel en gemakkelijker als met die sleuvenfrees.
pi_88604644
En de dakplaten zitten erop *O*

volgende week het vervolg, dan gaan de pannen erop.
pi_88617050
Vet. :P
Ik wou dat ik zoveel geld had om zon huis te bouwen.

Wat kost dat om zelf op eigen idee een huis te bouwen?
Interessant he ?
pi_88623697
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:13 schreef Zwolsboy het volgende:

Wat kost dat om zelf op eigen idee een huis te bouwen?
Je hebt een stukje grond nodig (+/- 85.000 euro voor zeg maar 350 M2)
En dan een huis naar keuze(minus de gemeentelijke beperkingen).
Maar dan ben je er nog niet....
- Bouwvergunning
- Aansluitkosten bouwstroom en water
- Tuin aanleg
- Keuken
- Badkamer
- Instalatiewerk
- Inrichting(bekleden vloer/muren)
- ... etc.
-... etc.

het is dus moeilijk te zeggen wat je ongeveer kwijt bent want aannemers hebben altijd een post Meerwerk in hun schaduw-administratie.
En niet alleen de aannemer maar ook de onderaannemers. Bijvoorbeeld het installatiebedrijf.
Het installatie bedrijf heeft een standaard installatieplan wat over het algemeen geen mens wil.
Dat ga je dus veranderen en dan komen de extra kosten ook te voorschijn.

Er zijn verschillende topics over kosten mbt bouw van een nieuwhuis. Op de site van vereniging eigenhuis staat ook een hoop informatie.
pi_88628947
Ok.
Dus een huis laten bouwen is goedkoper dan een bestaand rijtjes huis ?
Want die zijn gauw 2,5 ton en dan heb je niet eens luxe.

Ik ken meerdere mensen die zelf huizen hebben laten bouwen maar die laten niet los wat ze ervoor betalen ze zeggen wel dat het heel veel goedkoper is dan bestaande bouw en het huis daarna flink meer waard wordt.

Of dit nou echt zo is wat ze zeggen betwijvel ik soms.

Je hebt wel een leuk huis trouwens ^O^ Bouw eens 1tje voor mij :7 dan kan ik mn 4 kamer app verlaten :9
Interessant he ?
pi_88630074
Vraag : waar is zulke bouwgrond te koop ? voor die prijs ? :o
pi_88630150
Je kan ook, als je een bouwperceel hebt gevonden, zo'n skandinavisch of duits houten huis kopen en het (laten) neerzetten. De duitsers zijn daar erg goed in, sommige van die huizen vind ik best erg mooi, ik denk ook dat ze minder hoeven te kosten. Je kan altijd kiezen voor casco (afwerking zelf doen) of allerlei tussenvormen van afwerken. Er staan er veel op google, de transportafstand van al het materiaal is niet ver.
pi_88631172
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:11 schreef quirigua het volgende:
Vraag : waar is zulke bouwgrond te koop ? voor die prijs ? :o
In het oosten van het koninkrijk(Overijssel)
Eigenlijk was het 82500 voor 330m2 oid.

In het noorden ben je nog minder kwijt.
In het westen des koninkrijks betaal je de hoofdprijs.
pi_88639497
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:44 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]
In het oosten van het koninkrijk(Overijssel)
Eigenlijk was het 82500 voor 330m2 oid.
Ey, dat is mooi ; die regio interesseert me.
Weg bij die onbeschaafde, brute "ollanderzz" ;
maar, denk ik dan, is het in een dorp, ver weg van de trein - Almelo, Borne, Hengelo, Enschede ?
:?
pi_88640049
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:41 schreef Zwolsboy het volgende:
Ok.
Dus een huis laten bouwen is goedkoper dan een bestaand rijtjes huis ?
Want die zijn gauw 2,5 ton en dan heb je niet eens luxe.

Je moet natuurlijk geen appels met peren vergelijken, als ik in Babberich (waar dit huis wordt gebouwt) zoek met Funda, dan kost een rijtjeshuis echt geen 2,5 ton.
pi_88643946
Hier in Babberich kost de grond 317 per m˛ voor 2^1. Het stuk wat wij hebben is 400m˛ (reken dus maar uit) Het huis wat we bouwen laten we casco bouwen. Hak en breek werk, electra, loodgietserswerk, stuc werk, tegel werk enz. enz. doen we allemaal zelf om de kosten te drukken, maar dan komen idd de kosten voor de keuken, badkamer enz. enz. er nog bij.

Ik denk dat je een rijtjeshuis helemaal niet moet gaan vergelijken met een 2^1. Zijn 2 verschillende woningen.
Ons huis is in het totaal 680mł (met garage erbij, zonder 600mł) Bij ons is er geen rijtjeshuis te vinden die vergelijkbaar is met ons huis.

Als ik het vergelijk met de huizen die hier te koop staan denk ik dat we wel iets goedkoper uit zijn en we hebben alles zoals we het willen. Als je een bestaand huis zou kopen moet je nog verbouwen/klussen dus die kosten komen er daar dan ook weer bij en bij ons is alles nieuw en misschien moet je in het bestaandehuis binnen bv 2 jaar de ketel vervangen of zit er maar gedeeltelijk dubbelglas in.
pi_88650623
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:30 schreef quirigua het volgende:

[..]

Ey, dat is mooi ; die regio interesseert me.
Weg bij die onbeschaafde, brute "ollanderzz" ;
maar, denk ik dan, is het in een dorp, ver weg van de trein - Almelo, Borne, Hengelo, Enschede ?
:?
Ney, ons dorp ligt aan die spoorlijn.
pi_88651580
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:40 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Ney, ons dorp ligt aan die spoorlijn.
pm ff, waar ?
pi_88733360
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:57 schreef quirigua het volgende:

[..]

pm ff, waar ?
Holten
pi_88841777

pi_88842625
*O* Dakpannen!
Ben je ooit zo blij geweest met dakpannen? :D
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_88842828
Dakpannentaart???!!! :D
pi_88851448
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:28 schreef Beijtje het volgende:
Dakpannentaart???!!! :D
Leuk idee, hier in de omgeving is het meestal pannenbier, of pannenkoeken, of allebei :)
pi_88856315
Ik ben nog nooit zo blij geweest met dakpannen :D *O*

We hadden het met de aannemer over pannenbier gehad, maar de bouwvakkers mochten niet drinken op de bouw in werktijd en ook niet na het werk omdat de aannemer verantwoordelijk is voor de werknemers totdat ze thuis zijn.

Dus hebben we dakpannentaart laten maken voor de mannen op de bouw en de mensen op kantoor. Dat hadden ze nog nooit gehad, ze vonden het erg origineel en lekker :9

Als het goed is dan komt over 2 weken de voeger *O*
Deze voegen hebben we uitgezocht.

pi_88856460
We hebben ook het eerste stukje glas in huis :D
In het dakraam :)
pi_88984849
De dakgoten zitten erop en zijn vandaag in de verf gezet O+
pi_89348673
Ons huis in de sneeuw
pi_89377138
Mooi plaatje met de sneeuw, maar we zijn er niet blij mee :N
Alleen de voorkant van het huis moet nog gevoegd worden, dan was de cementdekvloer gelegd en hadden ze de ramen kunnen plaatsen!! :(
Maar als het onder 0 blijft dan kunnen ze niks meer doen :'(

Dus, laat t zonnetje maar weer komen en laat t maar weer lekker boven de 0 graden worden :P
pi_89377767
Volgende week dooit t weer, sneeuw blijft (nog) niet liggen. Ff aanstampen twee weken, vanaf 20 dec ligt t weer stil, vanwege de kerstbomen.
pi_89380777
Owww dat is goed nieuws!!
Dan hoop ik dat ze volgende week wat kunnen doen. En anders maken ze het voeg werk maar in het voorjaar af en storten ze eerst de vloeren. Dan kan de boel dicht gemaakt worden en kunnen wij binnen verder.
pi_89419758
Bij ons ligt het ook stil en ze waren net verder gegaan met stellen van de beganegrond.
pi_89420049
-edit- doe maar niet.

[ Bericht 90% gewijzigd door Ml-etje op 02-12-2010 10:48:21 ]
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 22:54:56 #137
92034 crew  Vonkenboer
pi_89454812
Dat is het nadeel van bouwen in deze maanden; er zijn altijd wel werkzaamheden bij waarbij de temperatuur toch echt boven nul moet liggen wil men iets kunnen doen :(

Gelukkig zit het dak er al op; dat scheelt ook al een hoop !
Je zou nu nog maar een open bouw hebben :X
pi_89479637
quote:
Je zou nu nog maar een open bouw hebben :X
Grrrr :-(
pi_89482909
Een dak zegt helaas ook niet alles....
Alles ligt nu stil, dus kunnen wij ook binnen niet verder :'(
Maar ooit zal t weer gaan dooien en dan hoop ik dat ze heel snel de vloeren gaan storten en het glas erin gaan zetten.

Ach ja als dit het enige is wat tegen gaat zitten, dan teken ik ervoor. We hebben al zo lang gewacht dat dit er ook nog wel bij kan (als het maar niet net als vorig jaar zo lang duurt O-) )
pi_89640460
Badkamer

Zolder
pi_89724311
De voordeur en de garagedeuren zitten erin!!
Van t weekend wordt t dak van de garage verder afgemaakt. Volgende week komt het glas en dan is het huis wind en water dicht!! *O*
pi_89809294
Vandaag is het garagedak gelegd. Morgen nog een klein stukje afbranden en dan is die ook waterdicht.

Achterkant van t huis.

In de garage, rachels zitten er in dus de leidingen kunnen er boven weg gewerkt worden

pi_89852030
Zit behoorlijk vaart in nu. Das waarschijnlijk wel prettig.
Het design van de voordeur vind ik echt lelijk, maar goed ieder zo zijn smaak.
De gemetselde poer voor de carport vind ik echt veel mooier dan zo'n stalen of houten.
Dat gaat bij ons ook gemetseld worden,
Is de geplande opleverdatum nog steeds actueel?
pi_89872593
Dat er ondanks de vorst toch nog vaart in zit dat is idd heel prettig. Ik dacht eerst dat het helemaal stil zou komen te liggen, maar inmiddels is er toch alweer een heleboel gebeurt.
Eind van deze week komt het glaswerk in de ramen. En ik denk dat begin januari de cement dekvloeren erin komen.
Dit is de planning voor aankomende tijd:
Half januari komt de stuccadoor. En die doet er ongeveer 1 a 2 weken over.
Begin februari komt een vriend de vloeren leggen, de badkamer + wc betegelen
Begin februari komt ook de trappenmaker om de trap in te meten en te maken.
De keuken hebben we op week 8 laten zetten, maar dat kan nog geschoven worden. In week 6 komt hij binnen bij de keukenzaak.
Wanneer het opgeleverd wordt weten we niet, want dat hebben we nooit afgesproken aangezien we heel veel zelf (laten) doen. (al het bovenstaande behalve het glas werk en de cement dekvloer)

Maar als de badkamer erin zit dan zit ik er ook in :)
Ow ja, er moet nog een klein stukje gevoegd worden, maar dat gebeurt denk ik in het voorjaar als het niet meer vriest.
pi_89874481
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:03 schreef doehetzelfer het volgende:
Dat er ondanks de vorst toch nog vaart in zit dat is idd heel prettig. Ik dacht eerst dat het helemaal stil zou komen te liggen, maar inmiddels is er toch alweer een heleboel gebeurt.
Eind van deze week komt het glaswerk in de ramen. En ik denk dat begin januari de cement dekvloeren erin komen.
Dit is de planning voor aankomende tijd:
Half januari komt de stuccadoor. En die doet er ongeveer 1 a 2 weken over.
Begin februari komt een vriend de vloeren leggen, de badkamer + wc betegelen
Begin februari komt ook de trappenmaker om de trap in te meten en te maken.
De keuken hebben we op week 8 laten zetten, maar dat kan nog geschoven worden. In week 6 komt hij binnen bij de keukenzaak.
Wanneer het opgeleverd wordt weten we niet, want dat hebben we nooit afgesproken aangezien we heel veel zelf (laten) doen. (al het bovenstaande behalve het glas werk en de cement dekvloer)

Maar als de badkamer erin zit dan zit ik er ook in :)
Ow ja, er moet nog een klein stukje gevoegd worden, maar dat gebeurt denk ik in het voorjaar als het niet meer vriest.
Als het glas erin zit, plaatsen jullie dan ook wat kachels in het huis zodat het eerste bouwvocht er vast uit gaat en de constructie een beetje warm wordt? Dit is wel lekker voor de vloeren en stucadoor.
pi_89883889
Dat gaan we idd doen.
We zetten in elke ruimte een heater en z'n blaas ding om vocht kwijt te raken. En er zit veel vocht in!!
Maar het werkt ook wel lekkerder als het wat warmer is, vooral als we de electra draden gaan trekken, dan krijg je niet van die koude vingers :)
pi_89908180
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:50 schreef doehetzelfer het volgende:
Dat gaan we idd doen.
We zetten in elke ruimte een heater en z'n blaas ding om vocht kwijt te raken. En er zit veel vocht in!!
Maar het werkt ook wel lekkerder als het wat warmer is, vooral als we de electra draden gaan trekken, dan krijg je niet van die koude vingers :)
^O^
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 18:14:00 #148
92034 crew  Vonkenboer
pi_89928647
:Y alle raampjes gaan netjes open.
En de heaters die we zo her en der hebben geleend, kunnen de ruimte bij lange na niet naar 20 graden krijgen.... (Helaas O-) )
De groepenkast is ook binnen. Al heb ik daar geen verstand van, maar mijn vader is er helemaal weg van :D
pi_90090534
En we hebben een plafon in de garage.

zaterdag 18 december 2010 @ 21:45:27 #151
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_90099462
Mooi werk allemaal hoor, complimtenen.

Heb je in die garage op het plafond nog ergens een paar merktekens om de balken te kunnen traceren ? Altijd handig mocht je later iets moeten ophangen en er een balk voor nodig hebben ipv het rachelwerk.

Mijn pa heeft dara zelf destijds niet aangedacht. Toen hij daarna een takel aan het plafond moest hangen heeft hij eerst een hele rij gaatjes moeten boren op zoek naar de balk.
pi_90350868
Goede tip!! ^O^ Is ff kijken of we dat nog kunnen zien via de gaten die er nu nog in zitten.

Ff nieuwe foto's :) We hebben sinds gister namelijk ramen!!
Wel 1 foutje, bij de tuin deuren horen eigenlijk niet van die strips in het glas. Na de vakantie komen daar nieuwe ramen in.

Moderator donderdag 23 december 2010 @ 19:15:53 #153
92034 crew  Vonkenboer
pi_90355158
Fijn dat jullie woning in deze tijd van het jaar in ieder geval goed wind en water dicht is :)

Wat dat betreft zijn jullie denk ik het grootste deel van de sneeuwval goed voorgebleven; is het voegwerk trouwens nog niet af ? :?
pi_90355777
zo met raampjes ziet de buitenkant er direct uit als een huisje:)

quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Fijn dat jullie woning in deze tijd van het jaar in ieder geval goed wind en water dicht is :)

Wat dat betreft zijn jullie denk ik het grootste deel van de sneeuwval goed voorgebleven; is het voegwerk trouwens nog niet af ? :?
voegen als het vriest lijkt me ook niet zo handig.
pi_90365505
We zijn heel blij dat het nu wind en water dicht is!!
En idd voegen kan nu niet meer, dat wordt af gemaakt als het niet meer vriest. Het begon net 1 dag te vroeg te vriezen en te sneeuwen. Maar goed, dat maakt niet zo veel uit, binnen kunnen we teminste verder *O*
pi_90800886
Iedereen een gezond, gelukkig en vooral een liefdevol

Weer ff tijd voor een up-date.
Mijn vriend heeft de spotjes geboord, de laatste buizen zijn gelegd en er is al wat draad getrokken.
Vandeweek gaan we de rest van het draad trekken en gaan we de staal matten in huis leggen voor de vloerverwarming. De vloerverwarming zelf gaan we zaterdag leggen.
Een globale planning voor de aankomende tijd:
Week 2: vloeren worden gestort;
Week 3: komt de stucadoor;
Week 4: Vanaf nu kunnen we de kozijnen gaan schilderen en als de muren droog zijn die ook;
Week 5: komt de trappen maker de trap in meten en de tegelzetters komen;
Week 7: Trap is klaar en wordt geplaatst
Week 8 de keuken wordt geleverd *O*

Tussen door moeten er nog een heleboel andere dingen gebeuren, maar daarvan weet ik niet precies wanneer dat gaat gebeuren. Bv de rolluiken moeten worden geplaatst, er moeten nog 2 ramen worden gezet en 2 omgewisseld, plafon van de vliering moet er nog op gemaakt worden enz. enz.

Spotjes(nou ja gaten) in de woonkamer

Spotjes in de keuken

Spotjes in de badkamer

spotje in de douche

Voor in de badkamer heb ik spotjes gezien die 20watt zijn, zou dat voldoende zijn of zou je daar meer nodig hebben?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:39:32 #157
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90831931
hmmm...zaterdag vloerverwaming aanleggen en volgende week de dekvloer al storten?
Ga je de vloerverwarming niet even afpersen en een paar dagen op druk laten?

Hier een paar honderd meter verderop is een grote woonboerderij gebouwd waarbij ze dat namelijk niet gedaan hebben, bleken de gebruikte koppelingen niet goed te zijn en lekt de vloerverwarming op tig plekken. Gevolg dekvloer eruit en alles opnieuw aanleggen!
pi_90833071
Bij een vloerverwarming worden normaal gesproken geen koppelingen in de vloer gebruikt. Om zo gunstig mogelijk per groep te kunnen werken zijn de slangen in div lengte verkrijgbaar. Zo zal je ook bij een goede installateur na het leggen van de verwarming steeds stukken slang als afval vinden. Zo kan de installatie wel duurder uitpakken maar je krijgt er wel een betrouwbare installatie voor terug
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:24:50 #159
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90833470
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:15 schreef exlurker het volgende:
Bij een vloerverwarming worden normaal gesproken geen koppelingen in de vloer gebruikt. Om zo gunstig mogelijk per groep te kunnen werken zijn de slangen in div lengte verkrijgbaar. Zo zal je ook bij een goede installateur na het leggen van de verwarming steeds stukken slang als afval vinden. Zo kan de installatie wel duurder uitpakken maar je krijgt er wel een betrouwbare installatie voor terug
Normaal gesproken ja, dat zeg je goed.
In mijn verhaal betreft het trouwens een bouw hier in duitsland, de installateur bleek daar alleen maar een paar Azubi's (Duits voor stagelopers) aan het werk gehad te hebben. :{ Is een behoorlijk gezeik om geweest.

Is afpersen van de vloerverwarming dan dus niet nodig, normaal gesproken?
pi_90834233
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:24 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Normaal gesproken ja, dat zeg je goed.
In mijn verhaal betreft het trouwens een bouw hier in duitsland, de installateur bleek daar alleen maar een paar Azubi's (Duits voor stagelopers) aan het werk gehad te hebben. :{ Is een behoorlijk gezeik om geweest.

Is afpersen van de vloerverwarming dan dus niet nodig, normaal gesproken?
Afpersen is inderdaad het beste, de bedrijven die voor ons werken vullen de installatie `s zomers met water en `winters word er geperst met lucht en laten die dan daarna ook onder druk staan. Onze monteur tekend er ook voor dat de installatie dicht is overgenomen voor de vloer gesmeerd is.
pi_90840817
Ik weet niet precies hoe het zit, maar de vloerverwarming buis zit op een grote rol en is aardig lang. Elk vertrek zit ook op een aparte verdeler, dus echt hele lange stukken heb je niet nodig.
En volgens mij gaat de loodgieter het met lucht afpersen, dat heb ik hem teminste een tijdje terug horen zeggen.
De aankomende dagen gaan we 'savonds de staaldraadmatten leggen en zaterdag komt het buis erop, dan hebben we dus nog een aantal dagen om te zien of het ergens lekt.

Als de vloerverwarming er op ligt zal ik wel weer ff nieuwe foto's posten.
pi_90845585
Het is niet alleen dat een slang of koppeling kan lekken, maar het komt ook wel eens voor dat een bouwvakker met een scherp steentje onder zijn schoen op een slang gaat staan en hierdoor de slang lek gaat.
Of denk aan één van de vele andere dingen die op de slang kunnen vallen / stoten zoals hamers, bouwstaalmatten, klopboormachines, vlechttangen, enz enz

Alhoewel de nieuwe generatie slangen met aluminium inlage hier behoorlijk goed tegen bestand zijn.
pi_90845647
dubbel
pi_90849704
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:33 schreef Gurb het volgende:
Het is niet alleen dat een slang of koppeling kan lekken, maar het komt ook wel eens voor dat een bouwvakker met een scherp steentje onder zijn schoen op een slang gaat staan en hierdoor de slang lek gaat.
Of denk aan één van de vele andere dingen die op de slang kunnen vallen / stoten zoals hamers, bouwstaalmatten, klopboormachines, vlechttangen, enz enz

Alhoewel de nieuwe generatie slangen met aluminium inlage hier behoorlijk goed tegen bestand zijn.

Die zijn best stevig, maar dat afpersen blijft een aanrader.
pi_90870409
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:53 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Die zijn best stevig, maar dat afpersen blijft een aanrader.
Als je er later achter komt ben je namelijk op slopershoogte, meestal merk je het dan pas als het huis helemaal klaar en ingericht is en in gebruik

(één keer meegemaakt bij een huis wat we gebouwd hebben, na lang zoeken door dure en gespecialiseerde bedrijven met warmtezoekers e.d., bleek er een slang lek te zijn, net voor het keukenblok, onder de natuurstenen vloertegels. :X
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:43:04 #166
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90870501
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:39 schreef Gurb het volgende:

[..]

Als je er later achter komt ben je namelijk op slopershoogte, meestal merk je het dan pas als het huis helemaal klaar en ingericht is en in gebruik

(één keer meegemaakt bij een huis wat we gebouwd hebben, na lang zoeken door dure en gespecialiseerde bedrijven met warmtezoekers e.d., bleek er een slang lek te zijn, net voor het keukenblok, onder de natuurstenen vloertegels. :X
dat dus, daarom maakte ik de opmerking ook.
pi_90882646
Jullie maken me bang!! :o
Wat een ramp lijkt me dat!! Heb je net je huis klaar, blijkt dat je ergens een lek hebt zitten!!! :'(

Maar goed, zondag gaan ze de vloerverwarming afpersen met lucht en dan hebben we nog 3 dagen tot de vloeren komen. Das toch wel genoeg?
pi_90885088
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:09 schreef doehetzelfer het volgende:
Wat een ramp lijkt me dat!! Heb je net je huis klaar, blijkt dat je ergens een lek hebt zitten!!! :'(

Maar goed, zondag gaan ze de vloerverwarming afpersen met lucht en dan hebben we nog 3 dagen tot de vloeren komen. Das toch wel genoeg?
in 3 dagen kun je denk ik wel op je knieen alle leidingen zijn langsgekropen om te horen of je ergens een sis hoort. :P
pi_90885151
_O-
pi_90885711
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:09 schreef doehetzelfer het volgende:

Niet bang worden hoor,jullie zijn voor je zelf bezig en dat is heel iets anders als op de bouw, waar het wel lijkt dat niemand meer ontzag heeft voor andermans werk en nergens naar kijkt en gewoon over de slangen loopt en soms zelfs met kruiwagens rijd
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:29:08 #171
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90886170
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:05 schreef Gurb het volgende:

[..]

in 3 dagen kun je denk ik wel op je knieen alle leidingen zijn langsgekropen om te horen of je ergens een sis hoort. :P
of de vloer onder water laten lopen, hoef je niet te kruipen :P
pi_90927459
Onder water laten lopen!!! We hebben net alles een beetje droog!!! :o
Maar het werkt wel sneller en je hoeft niet op je knieen het huis door _O-

Wat een mooi huis heb je trouwens ueberduitser!! WAUW!! heel mooi!! Ruilen?? O-)
Woon je ook in duitsland? Wij hebben ook nog een poosje op aandringen van schoonvader in Elten gekeken aangezien een huis bouwen daar goedkoper schijnt te zijn dan hier.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:49:37 #173
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_90932372
quote:
11s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:04 schreef doehetzelfer het volgende:
Onder water laten lopen!!! We hebben net alles een beetje droog!!! :o
Maar het werkt wel sneller en je hoeft niet op je knieen het huis door _O-
_O-

quote:
11s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:04 schreef doehetzelfer het volgende:
Wat een mooi huis heb je trouwens ueberduitser!! WAUW!! heel mooi!! Ruilen?? O-)
Woon je ook in duitsland? Wij hebben ook nog een poosje op aandringen van schoonvader in Elten gekeken aangezien een huis bouwen daar goedkoper schijnt te zijn dan hier.
Dank! Zijn er ook supertevreden mee. Ruilen, nee dank je!
Ik woon inderdaad in Duitsland, in Ringe om precies te zijn, dat ligt tussen Emlichheim en Hoogstede.
pi_91378114
Ik snap waarom je niet wilt ruilen, wel jammer ;)

Foto's van de bouw ontbreken nu ff omdat ik het kabeltje van het fototoestel ergens heb ingepakt :') Volgende week maar ff naar zoeken.

De vloerverwarming ligt erin, de inbouwreservoirs voor de toiletten zitten erin en de vloer wordt dinsdag gestort. De vloer zou er eigenlijk al in zitten, maar vanwege de vorst liep het bedrijf die dat doet wat achter. Tja Sh*t happens :X
De stucadoor is geregeld en die komt 24/1, mits alles goed droog is. We hebben gister ff gekeken bij een huis waar ze nu bezig zijn en dat zag er strak uit! We hebben besloten om het plafon ook te laten stuccen ipv spack.

Ik ben al een beetje aan het rond kijken voor welke kleuren we in huis gaan gebruiken en aan het kijken wat mooi is voor de ramen.
Als basis gaan we voor (gebroken)wit en in de woonkamer wordt de muur achter de tv mos groen. Voor in de keuken wil ik heel graag een fotoprint, maar (8> is daar nog niet helemaal van overtuigd.

Voor de slaapkamer worden het denk ik houten jaloezieen in bruin of wit, maar daar ben ik nog niet over uit.
(foto van funda afgetrokken voor een voorbeeld)

Achter het bed wil ik dit behang (beetje vage telefoonfoto) bruin/groenig

Voor de keuken wordt t denk ik toch de plisse, kleur weet ik nog niet helemaal.

Iemand nog leuke ideeën? Of goed tips?
pi_91430836
Kabeltje van t fototoestel is weer boven water :D
Badkamer foto's

Georganiseerde gaos in de overloop

woonkamer, hal, toilet en keuken zijn ook voorzien van vloerverwarming
pi_91527247
De cementdekvloer zit erin!! *O*
Van buiten af even foto's gemaakt, als het goed is mogen we er donderdag of vrijdag weer op lopen.

woensdag 19 januari 2011 @ 08:53:30 #177
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91550407
^O^
Ziet er gelijk anders uit he, als de ruimte ineens 8cm lager wordt.

Ik zie de meterkast, is daar nog aan gedacht een contactdoos in te maken?
pi_91557704
Ziet er anders uit he :)
In de meterkast komen gewone opbouw stopcontacten, 3 aan elke kant, daar hebben we genoeg aan dachten we.
pi_91558074
Ook dit wordt een mooi huisje ^O^

Alle inrichting al uitgezocht en besteld ???
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:11:54 #180
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91558190
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:58 schreef doehetzelfer het volgende:
In de meterkast komen gewone opbouw stopcontacten, 3 aan elke kant, daar hebben we genoeg aan dachten we.
^O^
Wordt nog wel eens vergeten.
pi_91558544
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:08 schreef schwalbie het volgende:
Ook dit wordt een mooi huisje ^O^

Alle inrichting al uitgezocht en besteld ???
Dank je!
Alles voor binnen is al besteld.
Het enige wat we nog moeten kopen is iets voor de ramen en de eettafellamp, maar dat is al wel uitgezocht, moet alleen nog worden gekocht.
pi_91653604
De cementdekvloer ligt er niet mooi in ;( Vooral in de hal ligt het erg ongelijk en ze hebben de bouwtrappen gewoon in het cement mee gestord!!! sukkels

Ik heb het zelf nog niet gezien, maar de aannemer die zei het. Maandag komt het bedrijf die het gestord heeft er naar kijken, samen met de aannemer.
De aannemer zegt dat het wel goed komt en dat ze de vloer moeten bij werken anders gaat hij er niet accoord mee.
Ben zo blij met onze aannemer!! Ik weet zeker dat het goed komt!!

De stuccadoor kon dinsdag wel gewoon komen, dus daar zijn we blij mee!!
pi_91653751
de trap mee storen :o
hoe krijgen ze dat voor elkaar. dat je het niet ziet voordat je stort kan eigenlijk al niet. maar dat je bij het afwerken nog niet opmerkt ben je echt dom.
pi_91655017
Dat "probleem"kom je helaas steeds meer tegen op de bouw, alles moet zo snel als mogelijk klaar om zo snel mogelijk weg te kunnen, de trap verplaatsen is teveel werk dus laten ze hem maar staan en smeren er gewoon omheen. Een ander moet dan maar weer zien dat het opgelost word
pi_91722649
Vandaag zijn de steigers weg gehaald en is de regenpijp er op gemaakt.
Zo ziet het er in eens heel kaal uit :)

pi_91724465
waarom is de onderste rij stenen nog niet ingevoegd eigenlijk? :D
pi_91725317
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 21:47 schreef _VoiD_ het volgende:
waarom is de onderste rij stenen nog niet ingevoegd eigenlijk? :D
Overvallen door de vorstperiode?
pi_91725327
Moet nog gebeuren :D
Door het slechte weer heeft het een poosje stil gelegen. Vandeweek kwamen ze weer langs en hebben ze de voorgevel afgemaakt. Alleen de onderste rij moet nog helemaal rondom de 2 huizen. Die wordt ook donkerder van kleur.
pi_91726133
Ik zit ff terug te lezen en ik zag dat ik onze bank nog helemaal niet heb laten zien :P

Kan niet wachten tot de bank er is O+
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 10:26:50 #190
92034 crew  Vonkenboer
pi_91739058
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:57 schreef exlurker het volgende:
Dat "probleem"kom je helaas steeds meer tegen op de bouw, alles moet zo snel als mogelijk klaar om zo snel mogelijk weg te kunnen, de trap verplaatsen is teveel werk dus laten ze hem maar staan en smeren er gewoon omheen. Een ander moet dan maar weer zien dat het opgelost word
Je ziet dat inderdaad steeds meer, zeker bij het storten van de betonnen dekvloer en van de cement dekvloer. Alles moet snel snel want tijd is geld. Vaak staan de vierkante meter prijzen qua werk zo onder druk dat men alleen met een hoge snelheid nog wat verdienen kan.

En dan krijg je jammer genoeg vaak van dit gekloot :X
pi_91739401
Je hebt ieg wel vloerverwarming gezien de folie langs de muur ;)
Maar er vanuitgaande dat de muur recht is is de vloer wel scheef en de trap mee storten dan ben je of een eikel of je vindt je werk niet belangrijk.

Het is wel mooi geworden buitenkant :Y en wat een huuuge bank :D
pi_92137986
Vorige week is er door de stukadoors in 3 dagen tijd al aardig wat gedaan, maar er moet nog veeeel meer gestuct worden, dus dat duurt nog wel ff voordat ze klaar zijn.
Hier alvaste een eerste impressie

De vloeren zijn vandaag al wel afgeschuurd en bijgewerkt en liggen er nu strak in *O*
pi_92321421
Zaterdag hebben we het gat gemaakt waar de oven en de magnetron in de muur komen. Dit kunnen ze nu mooi afstuccen.

Ze moeten morgen het trappengat klaar hebben omdat ze de trap komen inmeten. Ze hebben de hal dus ook maar gelijk mee gepakt.

De slaapkamers zijn nu klaar, de hal en het trappengat die worden vandaag klaar gemaakt en woensdag moet de keuken helemaal af zijn. Ze hebben ons toegezegd dat volgende week zaterdag het hele huis klaar is, ik ben benieuwd :P
pi_92322143
Ziet er strak uit. Hopelijk klopt de planning, dan kun je zelf ook lekker verder.

Krijg je een oven en magnetron die van 2 kanten te bedienen zijn ??? Zeg maar een soort Febo ;). Of wat is daar nu precies de bedoeling van. Komen ze in de gang uit, of in een bijkeuken ??
pi_92322669
Febo _O-

De oven en magnetron zijn alleen in de keuken te bedienen, maar de achterkant komt uit in de provicie kast (komt wel wat omheen hoor, maar dat laten we maken door een kennis van ons)

Ik zal ook heel blij zijn als we zelf weer wat kunnen doen. Nu zitten er een hoop andere mensen in ons huis en kunnen wij niet zo heel veel doen.
pi_92323754
Apart, de tekening hierboven beloofd veel goeds in ieder geval. Succes verder ^O^ als de hulptroepen het huis hebben verlaten
pi_92543028
Tja..... het klussen zal vanaf nu wat langzamer gaan.....
(8> is voor ongeveer 6 weken uit de roulatie, doordat hij zijn schouder uit de kom heeft gehad vandeweek.
Meneer wilde een stuk tempex kapot schoppen om het gat van de kruipruimte zo groter te maken, hij leunde met zijn arm tegen de muur, schopte naar benden en daar ging zijn schouder. :')
Gelukkig gaat het wel weer goed met hem, al doet het natuurlijk nog wel zeer en baalt hij van de slechte timing. Maar ach, we draaien de rollen nu maar om.... ik klus en hij gaat shoppen :P

Vanmorgen zijn de electra spullen bezorgd dus we kunnen weer verder met klussen, foto's volgen nog.
pi_92979334
Er is weer het 1 en ander gebeurt in ons huis. Hier weer wat foto's.

pi_92979968
Wat een ruimte!! O+ gaaf zeg!
En balen van je (8> is het pijnlijk?
pi_93074690
Hij zegt dat de pijn wel mee viel. Nu doet het ook niet heel veel zeer, maar hij mag er niks mee doen en dat is wel heel erg balen.

Gister is de vloer gelegd in de keuken en de hal!! O+

Vanavond hebben we de vloer schoon gemaakt en er stucloper overheen gelegd omdat er nog wel bouwvakkers over heen lopen. En die zijn niet altijd even voorzichtig :+
Volgende week wordt de woonkamer betegeld en de week daarop de garage*O*
pi_93074828
Oeh mooi die grote tegels,welke kleur voeg?
pi_93085407
de bovenste voeg gaat in de woonkamer en in de badkamer(vloer) de middelste voeg gaat in de badkamer(wand) en de wc(wand) en de onderste voeg gaat in de garage op de vloer.
pi_93090638
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 23:59 schreef doehetzelfer het volgende:
de bovenste voeg gaat in de woonkamer en in de badkamer(vloer) de middelste voeg gaat in de badkamer(wand) en de wc(wand) en de onderste voeg gaat in de garage op de vloer.
[ afbeelding ]
Mooi :Y en slim op de vloer in de badkamer donker ;)
pi_93131248
Dank je!!

Vanavond is de vloer in de provisie kast gelegd. De vensterbanken in de keuken zitten erop en er zijn weer een paar stopcontacten gemonteerd. We hebben ook ff gekeken of de spotjes passen en gelukkig deden ze dat :D

pi_93138401
Vensterbanken gelijk aan de vloer?
pi_93145700
Vensterbanken in de keuken zijn gelijk aan het aanrechtblad.
Boven hebben we voor witte vensterbanken gekozen (crystal white)
pi_94175648
Door alle drukte ben ik een beetje achter geraakt in het plaatsen van foto's, maar hier zijn er weer wat.
Alle vloeren beneden zijn gelegd *O*

De deuren zitten erin en ook het deurbeslag is geplaatst

De wc's zijn afgetimmerd en worden morgen betegeld

En we hebben sinds kort ook stroom!! Heel fijn dat we niet meer steeds met haspels hoeven te slepen :)

In de woonkamer zijn we bijna klaar met schilderen.
pi_94277497
Hier nog 2 foto's van het toilet en de badkamer(douche ruimte)

We zijn heel druk met van alles en nog wat in en om het huis.
De tuin hebben we ook laten ontwerpen en die wordt als het goed is binnen kort al opgehoogd zodat het betegeld kan worden.
De badkamer en de wc zijn ook bijna helemaal betegeld en zullen begin volgende week af zijn. Morgen wordt de trap geplaatst en dan hoeven we dus niet meer alles via een ladder omhoog te slepen *O*
De keuken zit erin (foto's volgen) en zaterdag worden we aangesloten op het riool, dus dan kunnen we de toiletten ook ophangen en gebruiken :P
Het is dan nog wachten op 1 van de rolluiken en op de cv ketel. Als die erin zit dan gaan wij ook over *O* En op dat moment kan ik niet wachten!!
pi_94294021
Ziet er echt toppie uit. Ook goede afwerking en materiaal keuze (voor zover dat vanaf de foto's te zien is.. )
pi_94317621
Wauw, ik smacht wel naar nieuwe foto's hihi. Ben benieuwd naar jullie keuken en de 'febo'oven/magnetron! ;)
pi_94322000
Een tuin bestraat je toch? :P

Mooi topic dit! Mooi huis ook!

Komt er om de garage nog iets van een daklijst? Vind het erg kaal zo. (Volgens mij hebben de buren het wel, als ik het goed zie)
pi_94325014
Foto's van de keuken en de febo oven/magnetron komen nog :) ff geduld :P
(maar hij is echt heeeel mooi O+ , vinden wij :D )

Bij de garage komt een zinkenkraal om de bovenkant, maar dat moet nog gebeuren.
Wij vonden een houtenlijst niet heel mooi, dus vandaar die zinkenkraal. de buren hebben het idd wel gedaan.
pi_94325467
:9~ wow zeg mooi! Dat s echt het fijne aan nieuwbouw alles ineens heel mooi!
  Moderator zondag 20 maart 2011 @ 18:23:31 #214
92034 crew  Vonkenboer
pi_94384399
Jullie hebben wel stijl qua materiaalkeuze ! Dit wordt een gave woning :)

Vallen mij alleen twee dingen op,

Waarom is het wandje van de muur links van het toilet eigenlijk niet even hoog als de wand van het inbouwreservoir ? Zo oogt het vind ik wel wat vreemd.

Wat is de logica in de hoogte van de schakelaars en wandcontactdoos op dat ene wandje tussen het raam en de deur ?
pi_94402726
Nou ik zal het proberen uit te leggen ;)
Dat muurtje van het inbouwres. wilde ik wat lager hebben omdat het dan meer een afscheiding is en ik wil er spullen opzetten die ik dan tegen die rand aan kan zetten zodat het er niet zo snel af gaat vallen. Als je aan de andere kant staat, dan zie je ook niet dat er een muurtje achter zit (of je moet er met je neus boven op staan)

Op dat muurtje zitten links en rechts de bedieningen van de rolluiken en wat hoger in het midden daar zit de aansluiting voor de tv incl. een stopcontact, omdat we daar dus een tv op willen hangen en je dan geen last hebt van de draden die in het zicht naar beneden lopen

Van het weekend hebben we de trap ook gezet!! Het was wel een hels karwei!! Maar gelukkig kunnen we nu normaal naar boven en beneden, weg met de ladders!! *O*
pi_94820247
Het begint eindelijk ergens op te lijken :)
Hier weer een paar foto's van hoe het er nu uitziet. We zijn druk aan het werk maar tussen door gaan we naar het huis om te klussen. We moeten nog een paar muurtjes schilderen en een paar raam/deur kozijnen. Binnenkort willen we het laminaat boven gaan leggen, dan zal het er ook wel weer anders uit zien.
Toilet beneden
Onze slaapkamer O+
De douche, bijna af
en het toilet boven begint ook al ergens op te lijken
Dit wordt de hobby kamer van mijn vriend
En ik ga deze in gebruik nemen
En als laatste een foto van de trap naar zolder toe
pi_94821768
Ik vind je slaapkamermuur echt een waanzinnig mooie kleur hebben! O+
(Nu ben ik ook wel een groen-en bruinfreak)

En jullie hebben hobby's waar je wel wat energie voor kunt gebruiken, gezien de kleuren? :D
(Leuk hoor!)
pi_94831788
In eerste instantie zou de kamer van mijn vriend helemaal wit blijven. Maar wit is ook maar zo wit, dus wilde hij oranje op de muur. En oranje is het geworden :D
Maar oranje is wel een nare kleur om op een muur te schilderen!!! We hebben het nu al 6 keer gedaan en morgen doen we het nog maar eens om het goed dekkend te krijgen.
De andere kleuren hebben we maar 2 keer hoeven te doen.

Die groen is mooi he O+ Ben ook heel blij met het resultaat. Ons bruine bed zal er heel mooi bij staan.
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:12:49 #219
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94842928
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:07 schreef doehetzelfer het volgende:
In eerste instantie zou de kamer van mijn vriend helemaal wit blijven. Maar wit is ook maar zo wit, dus wilde hij oranje op de muur. En oranje is het geworden :D
Maar oranje is wel een nare kleur om op een muur te schilderen!!! We hebben het nu al 6 keer gedaan en morgen doen we het nog maar eens om het goed dekkend te krijgen.
De andere kleuren hebben we maar 2 keer hoeven te doen.

Die groen is mooi he O+ Ben ook heel blij met het resultaat. Ons bruine bed zal er heel mooi bij staan.
Ziet er al erg mooi uit!!! Bekende kleuren :)
En inderdaad, oranje is een rotkleur. Onze zoon thijs heeft oranje, limegroen en turquoise op z'n slaapkamer, maar oranje hebben we het meest moeten overdoen.

Zoals al eerder gezegd volgens mij, vindt ik de hoogte van dat muurtje bij het toilet boven wat jammer. Dit had toch kunnen stroken met de reservoirombouw, of beter nog, het muurtje had nog iets hoger gemoeten, was je die contactdozen ook kwijt geweest. (Altijd makkelijk achteraf zeggen natuurlijk, dat ken ik :P )
pi_94843377
Dat groen is mooi O+ , andere kleuren ook hoor :P maar dat groen is zo lekker rustig op de slaapkamer.
pi_94860818
Ondanks dat het vaak over geschilderd moet worden, vind ik het oranje wel heel mooi.
Die groene kleur is ook heel mooi geworden. We hebben die ook in de woonkamer op de wand gedaan.

Dat muurtje hebben we extra zo gedaan. Ook ivm het kleur verschil in tegels. Ik vind het wel mooi :) En aan de andere kant zitten de wastafels (als het goed is zitten die er nu, ga zo kijken) En de spiegels dus dan valt dat niet meer zo op. Ik stoor me er in iedergeval niet aan :P

Als ik weer nieuwe foto's heb (en tijd) zal ik ze erop zetten.
:W
pi_96142532
Tijd voor een update!
Inmiddels zijn we verhuisd en genieten we van de rust die we nu ineens weer hebben!!
Er moet nog wel een heleboel gebeuren, maar het scheelt enorm dat we nu weer een thuis hebben en niet steeds weg hoeft om te klussen.

De tuin is inmiddels opgehoogd met aardig wat grond. Onze tuin ligt een1/2m hoger dan dat de buren de tuin hebben. We moeten dus nog wel damwandjes of zo iets plaatsen zodat de grond ook in onze tuin blijft.

De BBQ is al in gebruik genomen :9

De keuken is bijna af, vanavond gaan we de lamp nog ophangen boven de eettafel en we moeten nog een rvs plaatje kopen voor tussen de oven en magnetron in.
Ik weet nog niet zo goed wat ik voor de ramen wil hebben, maar we hebben rolluiken dus voorlopig laten we het maar zo.

De tafel die we hebben laten maken

En de douchedeur is geplaatst!! Dus het grote werk in de badkamer is af *O*
We moeten alleen nog de wcrolhouder enz ophangen.

Foto's van de woonkamer heb ik nog niet, maar die zal ik ook nog wel een keer updaten.
Eerst weer even genieten van de rust en elkaar *;
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 18:56:48 #223
92034 crew  Vonkenboer
pi_97798024
Na 38 dagen geen updates meer gezien te hebben wil ik deze geniale verbouwing toch nog een keer omhoog schoppen. Volgens mij hebben we nog niet van alle kamers een "af" foto gezien ;)

En ben toch stiekem wel erg ongeduldig :@
pi_98041093
We zijn druk bezig met ons huisje maar ook met relaxen en onze nieuwe pup. Een stuk minder op internet rond gehangen dus :)
Maar ik ben net ff snel door het huis gerend met de fotocamera, speciaal voor jullie ;)
Als eerste de woonkamer, redelijk af.... Gordijn (1stuk) mist nog omdat die een stik fout had en die moest dus weer terug naar de winkel. Nu moeten we dus weer 3 weken wachten :6
Schilderij voor boven het dressoir is in de maak, zal een foto erop zetten als die klaar is. En er moet nog het 1 en ander aan deco komen.

De slaapkamer, ook hiervoor zijn de gordijnen in de maak. De deur voor de kleding kast moeten we nog laten maken en we willen met de tijd een platte tv ophangen.

In de badkamer moet de verwarming vervangen worden omdat de verwarming die er nu hangt in het begin heeft gelekt en er nu roest op zit, maar die nieuwe staat nog steeds in 1 van de slaapkamers te wachten. Verder is de badkamer klaar.

En de keuken is ook zo goed als af. Met de tijd willen we nog wat voor de ramen, maar daar moeten we eerst maar eens rustig voor rond gaan kijken.

De twee andere slaapkamers moeten nog helemaal ingericht worden, ze worden nu als klus kamer gebruikt en staan vol verf spullen omdat we alle deuren nog moeten schilderen. Dat ligt nu ff stil omdat mijn vriend nu eerst buiten aan het verven is.
We zijn ook aan het rond kijken voor de bestrating buiten, binnen kort gaan we de oprit en het terras aanleggen, maar eerst moet de gemeente aangeven hoe hoog dat de stoep gaat komen die aan onze oprit grenst.
Op de zolder willen we volgend jaar laminaat gaan leggen en we moeten daar nog alles schilderen....
pfff ik stop er maar eens mee, want ik besef me ineens dat we nog een heleboel moeten doen... :X :)

Maar we wonen heerlijk, het is heerlijk rustig hier en de buren zijn ook helemaal top.
Wat wil een mens nog meer he? :D
Over een poosje zal ik weer wat foto's maken van alle vorderingen.
:W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')